Test via de menuinstellingen de whatsapp service. Settings -> More -> System Statusyakutemre1995 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:20:
Ik kan sinds een paar uur geleden geen whatsapp's meer verzenden (en ik denk ook dat ik niks ontvang). De tekentje dat hij laad blijft heel de tijd staan en verzend het dus ook niet. Ik heb de telefoon al 2 keer opnieuw opgestart, maar dat had geen enkel nut. Ik heb het ook geprobeerd met Wifi in plaats van 3G, maar dat had ook geen nut. En het meest rare is, dat ik wel gewoon kan internetten.
Dit is een best groot probleem, dit omdat ik whatsapp veel gebruik.
Heeft iemand dit probleem ook, weet iemand een oplossing hier voor?
Ik heb het net opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft ook geen nut.
Nu vindt ik het wel heel raar, want wanneer je je eigen telefoonnummer moet schrijven om in te loggen bij whatsapp, zegt hij dat je niet bent verbonden met het internet, maar ik kan wel internetten via het browser.
De applicatie speedtest.net geeft ook aan dat er geen verbinding is.
Dat kan niet, want ik ben niet ingelogd op whatsapp. Dus ik kan niet naar een menuassasinbats schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:48:
[...]
Test via de menuinstellingen de whatsapp service. Settings -> More -> System Status
Ik heb nog net alles naar fabriek instellingen terug gezet (o.a door whatsapp. maar niet alleen doordat)Tiroz schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:53:
Had net ook even issues, alles werkt nu weer prima
Probeer ik in te loggen op whatsapp nadat ik het heb geinstalleerd krijg ik dit te zien: https://www.dropbox.com/s...2012-05-08%2021.07.42.png
Dus er was een probleem met whatsapp zelf (denk ik).
[ Voor 3% gewijzigd door yeth3119 op 08-05-2012 21:12 ]
Zou je je ervaringen willen delen? Ik denk er ook over om een witte cover te kopen, kon er alleen geen vinden. Ben allang blij dat er eentje beschikbaar is.Smarron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:32:
Zojuist deze witte cover besteld. Ben benieuwd. Ervaringen op XDA zijn in elk geval positief en sommigen zeggen een nog beter bereik, alhoewel ik daar nu geen last van heb. Vind de witte cover er wel mooi uitzien, is uiteraard persoonlijk.
Klopt, dat is wel vaker zo, ik zou volgende keer gewoon even wachten en idd die system status checken of even kijken of er wat op Twitter staat. Het komt regelmatig voor namelijk, hoef je niet je telefoon elke keer te resetten :yakutemre1995 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:11:
[...]
Dat kan niet, want ik ben niet ingelogd op whatsapp. Dus ik kan niet naar een menu
[...]
Ik heb nog net alles naar fabriek instellingen terug gezet (o.a door whatsapp. maar niet alleen doordat)
Probeer ik in te loggen op whatsapp nadat ik het heb geinstalleerd krijg ik dit te zien: https://www.dropbox.com/s...2012-05-08%2021.07.42.png
Dus er was een probleem met whatsapp zelf (denk ik).
[ Voor 17% gewijzigd door Tiroz op 09-05-2012 08:21 ]
Als ik de cover heb, zal ik wat foto's plaatsen en ervaringen. Is gisteren al verstuurd! Hopelijk dat het niet al te lang duurt.DwightKSchrute schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:15:
[...]
Zou je je ervaringen willen delen? Ik denk er ook over om een witte cover te kopen, kon er alleen geen vinden. Ben allang blij dat er eentje beschikbaar is.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ben al tijden opzoek naar een goede ICS MIUI rom, heeft iemand er eentje draaien?
Excuseert mij, dacht dat ik in het custom rom topic zat.
Excuseert mij, dacht dat ik in het custom rom topic zat.
[ Voor 30% gewijzigd door Bas. op 09-05-2012 17:13 ]
Dat was ook een reden, maar dat was de minst belangrijke reden.Tiroz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:19:
[...]
Klopt, dat is wel vaker zo, ik zou volgende keer gewoon even wachten en idd die system status checken of even kijken of er wat op Twitter staat. Het komt regelmatig voor namelijk, hoef je niet je telefoon elke keer te resetten :
De redenen dat de belangrijkste waren om te resetten waren dat de 3G het niet deed, maar wel liet zien en een soortgelijke probleem met he wifi.
Verwijderd
Moet binnenkort een filmproject maken en het hoeft niet professioneel dus een 8 MP mobiele camera is al erg goed. Alleen heb ik al sinds de XE heb dat ik niet goed scherp kan stellen van dichtbij. Ik breng de lens dichtbij, zie de camera perfect bijstellen en opeens wordt het beeld weer wazig. In scene van automatisch naar close up werkt ook niet zo heel goed..
Wie weet raad? Ik had dit al voor android 4.0..
Update:Weer eens een hard reset gedaan en tot nu toe werkt het. Wel moet ik bij foto's de scéne op close-up zetten en handmatig scherpstellen. Jammer dat auto focus niet goed werkt..
Wie weet raad? Ik had dit al voor android 4.0..
Update:Weer eens een hard reset gedaan en tot nu toe werkt het. Wel moet ik bij foto's de scéne op close-up zetten en handmatig scherpstellen. Jammer dat auto focus niet goed werkt..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 22:44 ]
Mijn moeder klaagde vandaag over het feit dat haar Sensation "flikkerde". Ze bedoelde hiermee dat de backlight de hele tijd fel en minder fel wordt. Het lijkt alsof de lichtsensor verkeerde waardes meet. Ik heb het programma "Google Play: 1-Ap Light Sensor" geinstalleerd en daarin lijkt het na een vergelijking met mijn eigen One X inderdaad zo te zijn dat de lichtsensor het niet doet... Hij verspringt de hele tijd tussen 10 en 225 lux terwijl mijn One X constant 320 lux aangeeft onder een 40 watt spot. Omdat het niet om mijn eigen telefoon gaat weet ik niet of dit pas na de ICS update is opgetreden of dat dit al voor de update speelde... Mijn vraag is dus of er hier ook mensen zijn die denken dat de werking van de auto-brightness/lichtsensor verslechterd is na de ICS update of dat de telefoon van mijn moeder terug moet voor een gevalletje garantie... Ik vrees zelf voor dat laatste.
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Ik heb ook soms problemen met de lichtsensor sinds de update naar ICS. Bij mij flikkert het scherm niet, maar ik heb wel dat de scherm helderheid laag is als ik buiten ben en als ik binnen ben is de helderheid soms hoog soms laag terwijl ik op de zelfde plaats ben. En het valt me ook op dat als ik soms in de gallerij ben de helderheid op zijn laagst gaat, en dat is erg irritant zeker als je foto's aan het bekijken bent.Robo1993 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:29:
Mijn moeder klaagde vandaag over het feit dat haar Sensation "flikkerde". Ze bedoelde hiermee dat de backlight de hele tijd fel en minder fel wordt. Het lijkt alsof de lichtsensor verkeerde waardes meet. Ik heb het programma "Google Play: 1-Ap Light Sensor" geinstalleerd en daarin lijkt het na een vergelijking met mijn eigen One X inderdaad zo te zijn dat de lichtsensor het niet doet... Hij verspringt de hele tijd tussen 10 en 225 lux terwijl mijn One X constant 320 lux aangeeft onder een 40 watt spot. Omdat het niet om mijn eigen telefoon gaat weet ik niet of dit pas na de ICS update is opgetreden of dat dit al voor de update speelde... Mijn vraag is dus of er hier ook mensen zijn die denken dat de werking van de auto-brightness/lichtsensor verslechterd is na de ICS update of dat de telefoon van mijn moeder terug moet voor een gevalletje garantie... Ik vrees zelf voor dat laatste.
Cool. Cool, cool, cool.Smarron schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:08:
[...]
Als ik de cover heb, zal ik wat foto's plaatsen en ervaringen. Is gisteren al verstuurd! Hopelijk dat het niet al te lang duurt.
Ik heb er ook last van sinds een harde reset van mijn telefoon. Backlight flikkert niet, maar gaat om de haverklap veranderen van intensiteit. Moeten we dit dan zien als een softwarefout?Robo1993 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:29:
niet op automatische helderheid zetten? ofwel uit...yakutemre1995 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 06:39:
[...]
Ik heb ook soms problemen met de lichtsensor sinds de update naar ICS. Bij mij flikkert het scherm niet, maar ik heb wel dat de scherm helderheid laag is als ik buiten ben en als ik binnen ben is de helderheid soms hoog soms laag terwijl ik op de zelfde plaats ben. En het valt me ook op dat als ik soms in de gallerij ben de helderheid op zijn laagst gaat, en dat is erg irritant zeker als je foto's aan het bekijken bent.
Dat is eigenlijk wat ik bedoel met flikkeren. Hi springt gewoon (te) snel van hoge naar lage helderheid. Maar als ik zie dat het bij sommige van jullie opgetreden is na een hard reset dan zou je inderdaad denken dat het een software fout is. Ik denk dat ik HTC maar eens een mailtje ga sturen met de vraag of ze bekend zijn met dit probleem. Aan de hand van de reacties hierboven ga ik er nu eigenlijk vanuit dat het probleem onstaan is in de ICS update. Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van HTC.yakutemre1995 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 06:39:
[...]
Ik heb ook soms problemen met de lichtsensor sinds de update naar ICS. Bij mij flikkert het scherm niet, maar ik heb wel dat de scherm helderheid laag is als ik buiten ben en als ik binnen ben is de helderheid soms hoog soms laag terwijl ik op de zelfde plaats ben. En het valt me ook op dat als ik soms in de gallerij ben de helderheid op zijn laagst gaat, en dat is erg irritant zeker als je foto's aan het bekijken bent.
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Een vraagje, mijn sensation wil niet meer auto-focussen in film modus een harde reset helpt niet. Is dit een geldige reden om hem op te laten sturen? Autofocus bij foto's maken doet het wel en doet het ook in de preview voordat ik ga filmen.
Een vraag voor het opsturen: Kan ik gewoon langs belcompany, of een andere winkel, om hem op te laten sturen naar een htc service center? Of moet ik mijn telefoon dan hebben gekocht bij die winkel? Als je hem niet kan laten opsturen bij belcompany, hoe stuur je hem dan op richting het service center?
Een vraag voor het opsturen: Kan ik gewoon langs belcompany, of een andere winkel, om hem op te laten sturen naar een htc service center? Of moet ik mijn telefoon dan hebben gekocht bij die winkel? Als je hem niet kan laten opsturen bij belcompany, hoe stuur je hem dan op richting het service center?
Hoewel ik maar een paar dagen op gb gedraaid heb, heb ik sinds de upgrade naar ICS ook last van dit 'flikkeren' en het is inderdaad redelijk irritant. Je mag mij dus bij de lijst stoppen van personen met klachtenRobo1993 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:40:
[...]
Dat is eigenlijk wat ik bedoel met flikkeren. Hi springt gewoon (te) snel van hoge naar lage helderheid. Maar als ik zie dat het bij sommige van jullie opgetreden is na een hard reset dan zou je inderdaad denken dat het een software fout is. Ik denk dat ik HTC maar eens een mailtje ga sturen met de vraag of ze bekend zijn met dit probleem. Aan de hand van de reacties hierboven ga ik er nu eigenlijk vanuit dat het probleem onstaan is in de ICS update. Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van HTC.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
je mag mijn naam er ook bij zetten.Robo1993 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:40:
[...]
Dat is eigenlijk wat ik bedoel met flikkeren. Hi springt gewoon (te) snel van hoge naar lage helderheid. Maar als ik zie dat het bij sommige van jullie opgetreden is na een hard reset dan zou je inderdaad denken dat het een software fout is. Ik denk dat ik HTC maar eens een mailtje ga sturen met de vraag of ze bekend zijn met dit probleem. Aan de hand van de reacties hierboven ga ik er nu eigenlijk vanuit dat het probleem onstaan is in de ICS update. Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van HTC.
Ik doe ook mee met het flikkerende backlight klachten spel.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik heb de mail inmiddels verzonden en daarin ook melding gemaakt van het feit dat er meerdere mensen op dit forum ook last hebben van dit probleem. Ik zal het hier laten weten wanneer ik een reactie ontvangen heb.
Hulde
Ik ben benieuwd naar de reactie, ik heb er sinds de ICS update ook last van. Het irritantste is dat de helderheid alleen weer juist lijkt te worden wanneer je het scherm uit en weer aan zet.
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Ik heb er geen last van, ben wel benieuwd naar de reactie van HTC
Ik ga het de komende dagen even in de gaten houden met mijn XE. Normaal let ik niet zo op de helderheid en wat hij doet, maar ik heb hem ook niet altijd op automatisch staan. Ik zal hem daar de komende dagen even op zetten en jullie op de hoogte stellen.
Een probleem waar ik zelf een beetje last van begin te krijgen is dat de tiptoetsen onderaan minder goed beginnen te werken. Eigenlijk vooral de Home-toets, daar moet ik soms echt wat harder op drukken om 'm aan de praat te krijgen. Hebben hier meer mensen last van?
Een probleem waar ik zelf een beetje last van begin te krijgen is dat de tiptoetsen onderaan minder goed beginnen te werken. Eigenlijk vooral de Home-toets, daar moet ik soms echt wat harder op drukken om 'm aan de praat te krijgen. Hebben hier meer mensen last van?
Hoi trouwens
Ik heb gewoon de helderheid vast ingesteld, dan maar niet automatisch.
Het probleem met de helderheid klinkt mij ook bekend in de oren.
Ik heb onlangs contact gehad met HTC over het probleem met de 3G wat ik hier eerder vermelde.
Medewerker vertelde dat ik maar een simkaart moest lenen van een vriend of vriendin en dat ik dan maar moest kijken of het probleem nog voorkwam zodat we konden uitsluiten of het aan de telefoon of aan de simkaart ligt.
Toen ik de man vertelde dat er niemand gaat zijn die zijn simkaart even 4/5 dagen wil missen en dat ik ook niet zo lang onbereikbaar wil zijn kwam hij met de "oplossing" dat ik dan maar een nieuwe moest halen bij de provider. Op mijn vraag of ik deze kosten dan kan declareren bij HTC als dit het probleem niet oploste werd negatief geantwoord en hier ben ik dus ook niet mee akkoord gegaan. Heb de man duidelijk gemaakt dat ik het onacceptabel vind dat een toestel van +-600 euro in 6 maand tijd 4 keer opgestuurd zou moeten worden.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik niet mee zou willen werken aan een oplossing (Omdat ik geen nieuwe simkaart wilde aanschaffen (simkaart is 6 maand oud). Na nogmaals te hebben aangegeven dat ik dit onacceptabel vind zou ik worden terug gebeld door een andere afdeling.
Afgelopen woensdag ben ik terug gebeld en om een lang verhaal kort te maken; deze man begreep dat ik geen nieuwe simkaart ging aanschaffen maar het was toch echt nodig om eerst nog een hard reset te doen en dat het toestel anders opgestuurd zou moeten worden.
Uiteindelijk ben ik nu dus maar een hard reset aan het doen en als dat niks oplost kan ik weer contact zoeken met deze man. Echter; opnieuw opsturen (de 4e keer in 6 maand) gaat mij wat te ver. Mocht blijken dat de reset niets gaat oplossen ga ik dan ook zinspelen op een andere oplossing.
I'll keep you updated.
Ik heb onlangs contact gehad met HTC over het probleem met de 3G wat ik hier eerder vermelde.
Medewerker vertelde dat ik maar een simkaart moest lenen van een vriend of vriendin en dat ik dan maar moest kijken of het probleem nog voorkwam zodat we konden uitsluiten of het aan de telefoon of aan de simkaart ligt.
Toen ik de man vertelde dat er niemand gaat zijn die zijn simkaart even 4/5 dagen wil missen en dat ik ook niet zo lang onbereikbaar wil zijn kwam hij met de "oplossing" dat ik dan maar een nieuwe moest halen bij de provider. Op mijn vraag of ik deze kosten dan kan declareren bij HTC als dit het probleem niet oploste werd negatief geantwoord en hier ben ik dus ook niet mee akkoord gegaan. Heb de man duidelijk gemaakt dat ik het onacceptabel vind dat een toestel van +-600 euro in 6 maand tijd 4 keer opgestuurd zou moeten worden.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik niet mee zou willen werken aan een oplossing (Omdat ik geen nieuwe simkaart wilde aanschaffen (simkaart is 6 maand oud). Na nogmaals te hebben aangegeven dat ik dit onacceptabel vind zou ik worden terug gebeld door een andere afdeling.
Afgelopen woensdag ben ik terug gebeld en om een lang verhaal kort te maken; deze man begreep dat ik geen nieuwe simkaart ging aanschaffen maar het was toch echt nodig om eerst nog een hard reset te doen en dat het toestel anders opgestuurd zou moeten worden.
Uiteindelijk ben ik nu dus maar een hard reset aan het doen en als dat niks oplost kan ik weer contact zoeken met deze man. Echter; opnieuw opsturen (de 4e keer in 6 maand) gaat mij wat te ver. Mocht blijken dat de reset niets gaat oplossen ga ik dan ook zinspelen op een andere oplossing.
I'll keep you updated.
Ik heb nog dinsdag een hard reset gedaan (voor o.a dit probleem), maar gister deed de 3G het al niet.Robbie T schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:53:
I'll keep you updated.
Iemand op dit forum zei dat het op te lossen is door de internet uit en aan te zetten dus heb ik het geprobeerd, maar het had geen nut. De enige oplossing is echt je telefoon opnieuw opstarten (met fast boot werkt de 3G nog steeds niet).
Had ook het probleem dat de sensation alleen maar op G bleef staan. Na uitschakelen, accu eruit en er weer in deed 3g inderdaad weer mee.
Het lijkt mij handig als jullie je provider aangeven waar je de 3G problemen mee hebt, en of het gaat om een (un) of branded toestel.Montecristo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:06:
Had ook het probleem dat de sensation alleen maar op G bleef staan. Na uitschakelen, accu eruit en er weer in deed 3g inderdaad weer mee.
Als je ook de batt. er uit haalt kijk dan ook ff wat de productie datum is.
Zo kunnen we misschien de slechtere batches er uit filteren.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Staat je toestel wel op GSM / WCDMA auto?Robbie T schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:53:
I'll keep you updated.
Dit is te vinden in je instellingen.
Bump-Bas schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:00:
Een vraagje, mijn sensation wil niet meer auto-focussen in film modus een harde reset helpt niet. Is dit een geldige reden om hem op te laten sturen? Autofocus bij foto's maken doet het wel en doet het ook in de preview voordat ik ga filmen.
Neem contact op met HTC zou ik zeggen, dan weet je het direct en uit 1e hand
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Vanmiddag toch maar even gedaan, nu even wachten op antwoord van htcHooglander1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:15:
Neem contact op met HTC zou ik zeggen, dan weet je het direct en uit 1e hand
Ik zou graag willen horen wat het antwoord van HTC was op jouw vraag.-Bas schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:05:
[...]
Vanmiddag toch maar even gedaan, nu even wachten op antwoord van htc
Hier ook, en 2 krasjes op het scherm. Hoezo krasvast gorilla glass?
Ik heb net de browserbenmark eens gedraait op:
Sensantion, 1.5 ghz, DarkForest Beta 5.1, ICS 4, Sense 4, met de Dolphin browser, score: 91333
browsermark.rightware.com ; perfecte score. Eerder schreef iemand in het topic 64.000 geloof ik.
Welke provider heb je?Draai je op ICS of GB? Gaat het om een XE of een gewone en is je toestel branded of niet?yakutemre1995 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:32:
[...]
Ik heb nog dinsdag een hard reset gedaan (voor o.a dit probleem), maar gister deed de 3G het al niet.
Iemand op dit forum zei dat het op te lossen is door de internet uit en aan te zetten dus heb ik het geprobeerd, maar het had geen nut. De enige oplossing is echt je telefoon opnieuw opstarten (met fast boot werkt de 3G nog steeds niet).
Welke provider heb je?Draai je op ICS of GB? Gaat het om een XE of een gewone en is je toestel branded of niet?Montecristo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:06:
Ja, deze staat ingesteld op GSM/WCDMA, nog even gecheckt via het *#*#info#*#*.ChiMan schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:51:
[...]
Staat je toestel wel op GSM / WCDMA auto?
Dit is te vinden in je instellingen.
Zoals ik het al eerder zij heb ik de standaard HTC Sensation (unbranded) met ICS. En mijn provider is T-mobile.Robbie T schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:48:
[...]
Welke provider heb je?Draai je op ICS of GB? Gaat het om een XE of een gewone en is je toestel branded of niet?
[...]
Welke provider heb je?Draai je op ICS of GB? Gaat het om een XE of een gewone en is je toestel branded of niet?
[...]
Ja, deze staat ingesteld op GSM/WCDMA, nog even gecheckt via het *#*#info#*#*.
Als het goed is, was ik de gene met die score. Dat had ik gemeld, omdat iemand vroeg wat de score is van een HTC Sensation die nog niet geroot is. Dus mijn standaard HTC Sensation (met ICS, wacht op revolutionary) die (nog) niet geroot is had een score gehaald van 64.000.Blasterxp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Sensantion, 1.5 ghz, DarkForest Beta 5.1, ICS 4, Sense 4, met de Dolphin browser, score: 91333
browsermark.rightware.com ; perfecte score. Eerder schreef iemand in het topic 64.000 geloof ik.
[ Voor 38% gewijzigd door yeth3119 op 15-05-2012 15:58 ]
Had ook een oude simkaart van Tmobile waar ik problemen mee had.
Gewoon klantenservice gebeld en kreeg gratis een nieuwe.
Mijn T-Mobile simkaart heb ik pas in september/oktober 2011 gekregen, is het al tijd om mijn simkaart te vervangen?ChiMan schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:59:
Had ook een oude simkaart van Tmobile waar ik problemen mee had.
Beste Bas Willemsen,yakutemre1995 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 06:38:
[...]
Ik zou graag willen horen wat het antwoord van HTC was op jouw vraag.
Hartelijk dank voor het contacteren van HTC betreffende uw HTC Sensation.
Mijn naam is Susan en ik ben werkzaam op de afdeling emails van de klantenservice van HTC.
Het spijt me te horen dat u momenteel problemen ondervindt met de auto-focus bij het maken van een filmpje. Dit lijkt een softwarematig probleem te zijn. Ik adviseer u daarom met uw toestel bij een In Shop Repair langs te gaan om dit te laten controleren. Zij kunnen de software op uw toestel dan ook ter plekke opnieuw installeren of het toestel zonodig repareren. Bijgaand stuur ik u een lijst met alle winkels in Nederland waar u terecht kunt voor een In Shop repair. Let op: als het toestel Vodafone gebrand is, kunt u alleen bij de Vodafone winkels uit de lijst terecht.
Als u nog meer vragen heeft dan kunt u op deze email antwoorden via de link onderaan dit schrijven. Graag ontvang ik dan tevens de volgende gegevens van u:
IMEI nummer (dit kunt u vinden door *#06# te bellen op uw toestel)
Serienummer (dit kunt u vinden op de doos, of op een sticker onder de batterij van uw toestel)
Als mijn antwoord uw probleem heeft opgelost dan kunt u dit ticket sluiten via de link hieronder. Bij de sluiting van het ticket heeft u de mogelijkheid feedback te geven op de service die ik u vandaag heb verleend.
In de bijlage zat een pdf, die kan ik eventueel wel naar je toe dm'en
Dankjewel dat je de mail van HTC hier post.-Bas schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:50:
[...]
Beste Bas Willemsen,
Hartelijk dank voor het contacteren van HTC betreffende uw HTC Sensation.
Mijn naam is Susan en ik ben werkzaam op de afdeling emails van de klantenservice van HTC.
Het spijt me te horen dat u momenteel problemen ondervindt met de auto-focus bij het maken van een filmpje. Dit lijkt een softwarematig probleem te zijn. Ik adviseer u daarom met uw toestel bij een In Shop Repair langs te gaan om dit te laten controleren. Zij kunnen de software op uw toestel dan ook ter plekke opnieuw installeren of het toestel zonodig repareren. Bijgaand stuur ik u een lijst met alle winkels in Nederland waar u terecht kunt voor een In Shop repair. Let op: als het toestel Vodafone gebrand is, kunt u alleen bij de Vodafone winkels uit de lijst terecht.
Als u nog meer vragen heeft dan kunt u op deze email antwoorden via de link onderaan dit schrijven. Graag ontvang ik dan tevens de volgende gegevens van u:
IMEI nummer (dit kunt u vinden door *#06# te bellen op uw toestel)
Serienummer (dit kunt u vinden op de doos, of op een sticker onder de batterij van uw toestel)
Als mijn antwoord uw probleem heeft opgelost dan kunt u dit ticket sluiten via de link hieronder. Bij de sluiting van het ticket heeft u de mogelijkheid feedback te geven op de service die ik u vandaag heb verleend.
In de bijlage zat een pdf, die kan ik eventueel wel naar je toe dm'en
Maar ik vindt ze wel ingewikkeld praten. Ze zegt dat het een softwarematig probleem is, dan heeft het geen nut om het opnieuw te installeren. Er moet juist een update komen waar het probleem wordt opgelost.
Toch? of heb ik het fout?
Mja ze zal niet de eerste zijn die het verschil niet weet tussen software en hardware.... maar je hebt gelijk, als het software is moet htc aan de slag, of je zou een andere 'camera app' kunnen proberen (als er zoiets te vinden is op de market) Maar als ie ter reparatie moet, ligt het aan de camera, en dus de hardware van het toestel.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
daar ben ik overheen gegaan! /whohoo (opensensation destijds, 3maanden terug oid)Blasterxp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:34:
[...]

131k! had wel cpu natuurlijk iets hoger staan dan jij hebt

Op html5test.com haal je met chrome ook meeste punten.
Dit zegt trouwens ook wel wat over Adobe Flash performance; (Sense 4.0 OrDroid)

[ Voor 8% gewijzigd door Minaaj op 16-05-2012 18:10 ]
Camera focus maakt soms ook een soort geluidje, beetje vaag om uit te leggen. Toch klinkt het niet goed als die het doet.rockhopper schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:43:
Mja ze zal niet de eerste zijn die het verschil niet weet tussen software en hardware.... maar je hebt gelijk, als het software is moet htc aan de slag, of je zou een andere 'camera app' kunnen proberen (als er zoiets te vinden is op de market) Maar als ie ter reparatie moet, ligt het aan de camera, en dus de hardware van het toestel.
Andere apps voor camera zijn er wel, alleen die zijn gemaakt om een foto mee te maken. Kon in ieder geval geen app vinden die kon filmen, laat staan auto-focussen.
Kijk maar eens naar de camera als je hem druk laat auto-focussen. Het beweegt! Lens gaat heen en weer, das wat je hoort denk ik. Het tikt een beetje qua geluid bij mij. Soms lijkt het meer op knagen, misschien het motortje.
Ik ben op zoek naar zo een Anker Batterij set (Anker lader + 2x Anker 1900mAh batterijen)( voor de HTC XE voor mijn broertje kan alleen geen leverancier vinden die zo een set naar NL verstuurt...
Vindt ze alleen van laptopmate USA en die verstuurt ze niet naar NL: http://www.ebay.nl/itm/2x...ories&hash=item4cf869cafb
Vindt ze alleen van laptopmate USA en die verstuurt ze niet naar NL: http://www.ebay.nl/itm/2x...ories&hash=item4cf869cafb
[ Voor 6% gewijzigd door ninoxps op 17-05-2012 19:51 ]
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D
Ik heb hem bij deze tweaker gekocht, werkt prima!
Oh, ik zag niet dat je ook zo'n lader erbij wilde.
Ik heb hem bij deze tweaker gekocht, werkt prima!
Oh, ik zag niet dat je ook zo'n lader erbij wilde.
[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 17-05-2012 21:43 ]
Amazon, komt mijn losse batterij ook vandaan.ninoxps schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:48:
Ik ben op zoek naar zo een Anker Batterij set (Anker lader + 2x Anker 1900mAh batterijen)( voor de HTC XE voor mijn broertje kan alleen geen leverancier vinden die zo een set naar NL verstuurt...
Ik heb de laatste tijd een vervelend probleem met mijn HTC Sensation... Het lijkt erop alsof hij allerlei updates / meldingen (Whatsapp meldingen, mail (zowel gmail als exchange mail), etc) pas door krijgt zodra ik het scherm van de telefoon aan zet. Als de telefoon op 'slaap' stand gaat (dus als ik 10-20 seconden niks doe en het scherm uit gaat) krijg ik uren lang geen meldingen. Zodra ik het scherm aan zet en even wacht krijg ik dan ineens 38 nieuwe Whatsapp berichten en 6 nieuwe emails, die allemaal al uren geleden ontvangen zijn maar ik krijg gewoon de melding niet...
Heel erg vervelend.
Heb zitten spelen met de settings van wireless internet en dergelijke. Een tijd terug merkte ik dat wireless alleen aan stond als het scherm aan stond, dat is blijkbaar een setting die standaard aan staat. Dat zou zoiets wel kunnen verklaren aangezien de 3G verbinding thuis niet heel goed is, dus het zou misschien kunnen dat die steeds net geen internet heeft gehad.
Maar ik heb die setting nu uit staan (hij laat wireless nu dus altijd aan) en het lijkt alleen maar 100 keer erger geworden, ik krijg nu gewoon helemaal geen updates meer door en moet gewoon handmatig even het scherm inschakelen om te zien of er nog nieuwe meldingen zijn...
Iemand een idee waar dit aan ligt?

Heb zitten spelen met de settings van wireless internet en dergelijke. Een tijd terug merkte ik dat wireless alleen aan stond als het scherm aan stond, dat is blijkbaar een setting die standaard aan staat. Dat zou zoiets wel kunnen verklaren aangezien de 3G verbinding thuis niet heel goed is, dus het zou misschien kunnen dat die steeds net geen internet heeft gehad.
Maar ik heb die setting nu uit staan (hij laat wireless nu dus altijd aan) en het lijkt alleen maar 100 keer erger geworden, ik krijg nu gewoon helemaal geen updates meer door en moet gewoon handmatig even het scherm inschakelen om te zien of er nog nieuwe meldingen zijn...
Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik heb ook af en toe dat mijn 3G wegvalt merk ik nu, stock sensation met Vodafone. Vooral bij intensief gebruik, bijv YouTube of een half uur browser. Rebooten is dan idd noodzakelijk voordat het weer werkt, geen enkele app kan er gebruik van maken, icoontje staat er nog wel rechtsboven. Wisselen van wcdma naar 2g en weer terug geeft ook geen effect. Neem toch aan dat dit software matig fout zit, de verbinding valt namelijk niet weg, en ook opnieuw verbinding maken heeft geen nut. Nog niet superirritant, zie dit wel graag opgelost! Geen last met wifi btw!
Bij deze de beloofde foto's van de witte HTC Sense cover:
Ik heb hem net pas uitgepakt en vervangen. Ik kan er enkel nog kort over zijn, maar de pasvorm is erg goed, de behuizing voelt steviger aan dan de XE behuizing, ook stroever en het kraken lijkt wat minder. Ik heb het idee dat het echt van hoge kwaliteit is. Verder vind ik het dus gewoon een mooie behuizing, maar anders had ik hem sowieso niet gekocht
Ik heb hem net pas uitgepakt en vervangen. Ik kan er enkel nog kort over zijn, maar de pasvorm is erg goed, de behuizing voelt steviger aan dan de XE behuizing, ook stroever en het kraken lijkt wat minder. Ik heb het idee dat het echt van hoge kwaliteit is. Verder vind ik het dus gewoon een mooie behuizing, maar anders had ik hem sowieso niet gekocht
White HTC Sense Battery Cover HTC Sensation XE | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Super netjes! Wil ik ook graag nog een keer doen. Kost dat?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
wat is nu een goede manier om foto's van je SD te halen zodat je niet allemaal kruisjes krijgt in je gallery?, dus dat ook de bijbehorende thumbnails worden verwijderd?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik heb hem op Ebay gekocht.warhamstr schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:43:
Super netjes! Wil ik ook graag nog een keer doen. Kost dat?
weet niet of het al voorbij is gekomen maar het skype green screen probleem is opgelost met een open GL update.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1643472
werkte hier in 1 keer prima, eindelijk
wipe cache en dalvik, geen fix permissions gedaan, daarna de zip.
ga van 41 fps naar 48 fps op een 1,2 ghz sensation stock ics
werkte hier in 1 keer prima, eindelijk
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik voel me echt een digibeet nu... maar hoe kan ik hier iets mee als ik een Sensation XE heb die niet geroot is?ionicdog schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:08:
weet niet of het al voorbij is gekomen maar het skype green screen probleem is opgelost met een open GL update.
werkte hier in 1 keer prima, eindelijk![]()
En ja, ik wil mn groene skype graag oplossen!
Heel fraai zeg! Is dat een officiële van HTC?Smarron schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:59:
White HTC Sense Battery Cover
HTC Sensation XE[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Als je even iets terug had gelezen, dan had je kunnen zien dat hij van Ebay komt. Je kunt nooit zeggen dat ze officieel zijn, ook al zien ze er nog zo echt uit!
Toch vind ik het een hele mooie cover, die ik zelf ook nog overweeg
Mijn excuses dan. Ik kan me herinneren dat hij er een week terug(?) over had gepost, maar was even te lui om die post terug te gaan zoeken. En het ziet er inderdaad vrij echt uit, vandaar
Zojuist ook de witte cover besteld. Ziet er mooi uit. Ben benieuwd
Blijft een stuk plastic, maar hij voelt echt heel degelijk aan wat materiaal betreft. Ook staat er gewoon HTC op, maar dat zegt natuurlijk niks als het uit China komt.Xurk schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:38:
Mijn excuses dan. Ik kan me herinneren dat hij er een week terug(?) over had gepost, maar was even te lui om die post terug te gaan zoeken. En het ziet er inderdaad vrij echt uit, vandaar
Wat overigens wel vreemd is, is dat die Ebay-seller ook goedkopere behuizingen had en in de omschrijving stond ook dat het niet om een OEM product ging. Daar zat nog wel wat prijsverschil in. Die ik had gekocht stond het er juist explicitiet bij dat deze wel OEM was en 100% original. Maar nogmaals, blijft Chinees spul!
Hier met hi ( KPN) Hetzelfde liedje. Minimaal 1 keer per week moet ik de telefoon hiervoor opnieuw opstarten.Tiroz schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:16:
Ik heb ook af en toe dat mijn 3G wegvalt merk ik nu, stock sensation met Vodafone. Vooral bij intensief gebruik, bijv YouTube of een half uur browser. Rebooten is dan idd noodzakelijk voordat het weer werkt, geen enkele app kan er gebruik van maken, icoontje staat er nog wel rechtsboven. Wisselen van wcdma naar 2g en weer terug geeft ook geen effect. Neem toch aan dat dit software matig fout zit, de verbinding valt namelijk niet weg, en ook opnieuw verbinding maken heeft geen nut. Nog niet superirritant, zie dit wel graag opgelost! Geen last met wifi btw!
Ik kan bevestigen dat de originele witte Sensation batterijcover inderdaad steviger is en minder (niet) krakiger en daarnaast beter past dan die van mijn Sensation XE. Aangezien we ook een Sensation Ice White hebben zijn we eens goed gaan vergelijken. Er zit dus echt een behoorlijk verschil tussen. Grote kans dus dat je witte batterijcover een origineel is.
Vraag (nadat ik dit niet kon vinden via de zoekoptie)
De xe is na mijn gevoel gelijk aan de xl alleen is de xl iets groter. Ik lees dat ics voor de xe al is uitgekomen, maar weet iemand wanneer deze voor de xl uit komt?
Thanxs marcel.
De xe is na mijn gevoel gelijk aan de xl alleen is de xl iets groter. Ik lees dat ics voor de xe al is uitgekomen, maar weet iemand wanneer deze voor de xl uit komt?
Thanxs marcel.
Ik snap niet helemaal waarom je deze 2 toestellen vergelijktmarcel23456 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:32:
Vraag (nadat ik dit niet kon vinden via de zoekoptie)
Thanxs marcel.
Galaxy Nexus, One X
Misschien heeft ie een XL maar wil hij graag weten wanneer ICS uitkomt
kan ik helaas geen antwoord op geven!
Oké dan anders geformuleerd, weet iemand wanneer ics naar de xl komt? het is een beetje verwarrend omdat er volgens mij geen topic bestaat over de xl, of moet ik het in het topic plaatsen over ics?
Edit: ik heb via google gevonden dat ics in australie is uitgerold vandaag voor de sensation xl, wellicht dat deze ook op (korte?) termijn naar europa en dus ook nederland komt.
Edit: ik heb via google gevonden dat ics in australie is uitgerold vandaag voor de sensation xl, wellicht dat deze ook op (korte?) termijn naar europa en dus ook nederland komt.
[ Voor 31% gewijzigd door marcel23456 op 22-05-2012 23:37 ]
Al reactie ontvangen?Robo1993 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:19:
Ik heb de mail inmiddels verzonden en daarin ook melding gemaakt van het feit dat er meerdere mensen op dit forum ook last hebben van dit probleem. Ik zal het hier laten weten wanneer ik een reactie ontvangen heb.
Alsof er over nagedacht was, je vraag wordt beantwoordmarcel23456 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:36:
Oké dan anders geformuleerd, weet iemand wanneer ics naar de xl komt? het is een beetje verwarrend omdat er volgens mij geen topic bestaat over de xl, of moet ik het in het topic plaatsen over ics?
nieuws: HTC geeft oudere toestellen deze zomer update naar Android 4.0
dat is idd mooi nieuws! en er staat al bij xl "bezig" dus ik denk dat het binnen nu en 3 weken wel een feit is. Ik hoop dat de radio dan ook wat verbeterd, want die valt hier steeds weg terwijl ik met iedere andere telie altijd wel goed verbinding heb hier (vodafone)Tankiej schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:35:
[...]
Alsof er over nagedacht was, je vraag wordt beantwoord
nieuws: HTC geeft oudere toestellen deze zomer update naar Android 4.0
Vandaag (een ruime maand later) weer contact gehad met de klantenservice van HTC. Ditmaal telefonisch. De meneer hier vertelde me dat de collega die dit regelde op vakantie was, en dat ik schijnbaar op 4 mei jl. een bericht had moeten ontvangen waarin ze vroegen of ik een test account voor htc wou aanmaken. Beetje merkwaardig als je het mij vraagt, want eeen hotmailaccount is toch algemeen door alles en iedereen aan te maken. Maar goed dat dus gedaan en die gegevens hun toegestuurd. Ook maar gevraagd hoe lang hun denken dat het gaat duren daar we nu dus al een behoorlijke tijd verder zijn. Viel me wel op dat ze volgens mij niet echt de ernst van de zaak inzien, en elke klacht hierin appart lijken te behandelen. Dat terwijl hier in dit forum toch duidelijk naar voren komt dat dit probleem zich bij nagenoeg iedereen voordoet sinds de update naar ICS.mwijand schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:14:
Ik heb het eerder al een beetje aangegeven, maar sinds afgelopen week heb ik dus een probleem neergelegd bij de service afdeling van HTC. Het gaat hier om het gedeelte van activesync instellingen en de synchronisatie van de agenda met hotmail. Na een weekend heen en weer gemail, hebben ze nu een escalatie ervan aan gemaakt. Word dus naar de software afdeling doorgestuurd en daar gaan ze kijken wat er mis is etc.
Als er verdere noemenswaardige ontwikkelingen zijn, of nog beter een oplossing, dan zal ik het laten weten.
Mocht er verder nieuws komen dan laat ik jullie dat uiteraard weer weten.
Erg mooie backcover! Ik zou er alleen niet meer dan 15 euro voor over hebben.Smarron schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:59:
HTC Sensation XE[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik heb via laptopmate wel 2 Anker batterijen gekocht (inlusiefoplader) en hij was binnen een week binnen, voor in totaal 35 dollar.
Verwijderd
hallo allemaal
ik heb niet veel verstand van telefoons kan er mee overweg enz maar dan houd het ook wel op
nu kwam ik er gister achter dat mijn htc sensation in eens een vaag rood lichtje heeft (heel vaag lichtje)
nee niet de standaart baterij licht! maar deze zit aan de andere kant en in het zwarte gedeelte waar htc ook in staat en dan aan de linkerkant echt in een hoekje
weet iemand wat dit in houd heb m al een tijdje (sins dat die uit is)
maar kan het nergens terug vinden dat er een lichtje of iets zit!
en het is ook niet echt licht zo als dat oplaad lichtje maar meer vaag rood lampje wat in mijn scherm zit!
kan iemand mij helpen??
ik heb niet veel verstand van telefoons kan er mee overweg enz maar dan houd het ook wel op
nu kwam ik er gister achter dat mijn htc sensation in eens een vaag rood lichtje heeft (heel vaag lichtje)
nee niet de standaart baterij licht! maar deze zit aan de andere kant en in het zwarte gedeelte waar htc ook in staat en dan aan de linkerkant echt in een hoekje
en het is ook niet echt licht zo als dat oplaad lichtje maar meer vaag rood lampje wat in mijn scherm zit!
kan iemand mij helpen??
Dat klinkt meer als een 'hot pixel' defect. Een soort 'dode pixel' dus maar dan niet echt dood, maar altijd rood van kleur. Anders zou ik het ook niet weten.
dat is de sensor die "leest" of je hem bij je gezicht houd of welke automatische helderheid hij moet toepassen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:03:
hallo allemaal
kan iemand mij helpen??
heeft bijna elke telefoon
Die schijnt niet rood opMinaaj schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:29:
[...]
dat is de sensor die "leest" of je hem bij je gezicht houd of welke automatische helderheid hij moet toepassen.
heeft bijna elke telefoon
Ik denk eerder dat het is wat rockhopper zegt
Mij is het recent ook opgevallen. Het betreft een IR-LED precies onder de lichtsensor. Met name in donkere omstandigheden is hij wel eens zichtbaar.
rockhopper schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:09:
Dat klinkt meer als een 'hot pixel' defect. Een soort 'dode pixel' dus maar dan niet echt dood, maar altijd rood van kleur. Anders zou ik het ook niet weten.
Vandaag een update binnen, genaamd instellingen update. Grootte iets meer dan 15mb. Iemand bekend wat deze precies inhoud? Heb het in iedergeval geïnstalleerd...
Edit.
Gevonden betreft een WiFi security fix. Nooit geweten dat er beveiligings problemen waren
Edit.
Gevonden betreft een WiFi security fix. Nooit geweten dat er beveiligings problemen waren
[ Voor 24% gewijzigd door xxACxx op 24-05-2012 21:56 ]
Telefoon: HTC Sensation Z710e
Sinds vandaag, een half uur geleden, is mijn "Touch Input" / "Input Touch"; Het toetsenboord verdwenen, voor de 4e keer.
De eerste keer heb ik zelf een reset uitgevoerd, dit loste het probleem op.
De tweede keer ben ik naar de Vodafone winkel geweest, met de hoop dat ze eventueel iets konden uitlezen of dergelijke, maar daar werd ook alleen een reset uitgevoerd.
De derde keer heb ik hem laten opsturen, met het idee dat er daar dan beter naar gekeken gaat worden, logs uitlezen of dergelijke.
Maar helaas, toen deze retour kwam was er na mijn idee simpel weg, voor de zoveelste keer een reset uitgevoerd.
Dit is een houtje touwtje oplossing, wat dus niks oplost.
en nu de vierde keer, gebeurt het gewoon zoals het daarvoor ook ging, ik heb hem even in m'n broekzak, pak hem om wat te versturen en jammer maar helaas toetsenboord weg.
Nu kan ik hem wel weer een reset geven, maar dan kan ik bezig blijven! Ik heb hem net weer sinds 08/05/2012.
Mijn vraag is of meerdere mensen dit probleem ondervinden?
Ik maak geen uitsporig gebruik van Apps, ik heb na mijn mening alleen Apps die toch van betrouwbare bronnen komen, dus wat het veroorzaakt ik heb geen idee, het gebeurt ook zonder enige zichtbare reden.
Apps Screenshot: http://cdn.danielbareman.nl/Apps-Screenshot.jpg
Opmerking: Ik kan wel het numerieke toetsenboord gebruiken, als ik wil gaan bellen.
Sinds vandaag, een half uur geleden, is mijn "Touch Input" / "Input Touch"; Het toetsenboord verdwenen, voor de 4e keer.
De eerste keer heb ik zelf een reset uitgevoerd, dit loste het probleem op.
De tweede keer ben ik naar de Vodafone winkel geweest, met de hoop dat ze eventueel iets konden uitlezen of dergelijke, maar daar werd ook alleen een reset uitgevoerd.
De derde keer heb ik hem laten opsturen, met het idee dat er daar dan beter naar gekeken gaat worden, logs uitlezen of dergelijke.
Maar helaas, toen deze retour kwam was er na mijn idee simpel weg, voor de zoveelste keer een reset uitgevoerd.
en nu de vierde keer, gebeurt het gewoon zoals het daarvoor ook ging, ik heb hem even in m'n broekzak, pak hem om wat te versturen en jammer maar helaas toetsenboord weg.
Nu kan ik hem wel weer een reset geven, maar dan kan ik bezig blijven! Ik heb hem net weer sinds 08/05/2012.
Ik maak geen uitsporig gebruik van Apps, ik heb na mijn mening alleen Apps die toch van betrouwbare bronnen komen, dus wat het veroorzaakt ik heb geen idee, het gebeurt ook zonder enige zichtbare reden.
Apps Screenshot: http://cdn.danielbareman.nl/Apps-Screenshot.jpg
Opmerking: Ik kan wel het numerieke toetsenboord gebruiken, als ik wil gaan bellen.
[ Voor 3% gewijzigd door WackOo op 26-05-2012 18:27 ]
Misschien handig om even te melden of je ICS / GB draait en of je wel of niet een custom ROM hebt.WackOo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:18:
Problemen komen mij niet bekend voor (gelukkig), maar ik vind wel dat ze je nog niet erg goed geholpen hebben.
Sowieso die advanced taskkiller deinstalleren
taskkillers doen geen goeds meer op telefoons hoor, dat regelt android allemaal zelf.
Gisteren mijn Sensation laten reparen bij vodafone city point vanwege stof achter het scherm, vandaag weer opgehaald en is het lcd en chassis vervangen. Echter heeft het scherm nu een gele tint die er eerst niet was, en lijkt de helderheid minder te zijn. Helaas, zoals het er nu naar uit ziet had ik m beter niet kunnen laten repareren.. Verder nog erg tevreden met het toestel, zeker na ics.
Android fanboy
Mmm heb precies hetzelfde na mijn reparatie! Bizar! Ook een Sharp scherm? Stof is weg maar kwaliteit scherm is idd minder. Ben er wel aan gewend geraakt maar heb helderheid nu standaard op 70 of 100% staan. Waard om 'm nog is te laten reparen..?Ivo NL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:50:
Gisteren mijn Sensation laten reparen bij vodafone city point vanwege stof achter het scherm, vandaag weer opgehaald en is het lcd en chassis vervangen. Echter heeft het scherm nu een gele tint die er eerst niet was, en lijkt de helderheid minder te zijn. Helaas, zoals het er nu naar uit ziet had ik m beter niet kunnen laten repareren.. Verder nog erg tevreden met het toestel, zeker na ics.
Ohja, ik meende dat ik alles vermeld had, ik heb ICS, verder alles standaard (geen root).rockhopper schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Misschien handig om even te melden of je ICS / GB draait en of je wel of niet een custom ROM hebt.
Problemen komen mij niet bekend voor (gelukkig), maar ik vind wel dat ze je nog niet erg goed geholpen hebben.
Ik gebruik hem ook alleen om zo nu en dan Facebook of andere social media die vast lopen op nieuwe informatie ophalen even af te sluiten.Minaaj schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:47:
Sowieso die advanced taskkiller deinstallerentaskkillers doen geen goeds meer op telefoons hoor, dat regelt android allemaal zelf.
Erg jammer van de hoge prijs in vergelijking met de nieuwprijs van een Sensation. Zijn er nog meer aanbieders van een witte cover?
Smarron schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:59:
Als je niet tevreden bent met hoe het scherm nu is, en je 'm weer even kan missen is het misschien waard. Van de andere kant heb je natuurlijk kans dat er weinig gebeurt, immers als alle schermen vervangen worden bij reparatie door het type dat je nu hebt, zal er bij het opnieuw aanbieding weinig anders gebeuren. Ze zullen dan niet "magisch" opeens een oud scherm-type / oorspronkelijk type er op gaan zetten.Tiroz schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:57:
[...]
Mmm heb precies hetzelfde na mijn reparatie! Bizar! Ook een Sharp scherm? Stof is weg maar kwaliteit scherm is idd minder. Ben er wel aan gewend geraakt maar heb helderheid nu standaard op 70 of 100% staan. Waard om 'm nog is te laten reparen..?
[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 27-05-2012 12:50 ]
Mja, wat is hoog. Ik ben enorm blij met die cover. Ik heb het gevoel alsof ik een andere telefoon heb.adgjm schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:44:
Erg jammer van de hoge prijs in vergelijking met de nieuwprijs van een Sensation. Zijn er nog meer aanbieders van een witte cover?
[...]
En er zijn zeker goedkopere alternatieven (had je zelf ook wel kunnen vinden), maar of de kwaliteit net zo goed is als deze betwijfel ik.
Bij me broers iMac hebben ze na voeding reparatie vette vingers op het scherm achtergelaten, en die willen ze zelf niet weghalenrockhopper schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Als je niet tevreden bent met hoe het scherm nu is, en je 'm weer even kan missen is het misschien waard. Van de andere kant heb je natuurlijk kans dat er weinig gebeurt, immers als alle schermen vervangen worden bij reparatie door het type dat je nu hebt, zal er bij het opnieuw aanbieding weinig anders gebeuren. Ze zullen dan niet "magisch" opeens een oud scherm-type / oorspronkelijk type er op gaan zetten.

Dat kan toch ook met taakbeheer van HTC zelf indien dat nodig is? wellicht is het wel de taskkiller die voor keyboard probleem zorgt. Heb het nog nooit eerder gehoord.WackOo schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:07:
[...]
Ohja, ik meende dat ik alles vermeld had, ik heb ICS, verder alles standaard (geen root).
[...]
Ik gebruik hem ook alleen om zo nu en dan Facebook of andere social media die vast lopen op nieuwe informatie ophalen even af te sluiten.
Ik wilde ook langs KPN service center gaan om me scherm te laten repareren voor stof erachter... maar als ik dit lees ga ik wel twijfelen.Tiroz schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:57:
[...]
Mmm heb precies hetzelfde na mijn reparatie! Bizar! Ook een Sharp scherm? Stof is weg maar kwaliteit scherm is idd minder. Ben er wel aan gewend geraakt maar heb helderheid nu standaard op 70 of 100% staan. Waard om 'm nog is te laten reparen..?
Hoe kan je zien wel merk scherm je hebt?
Ik zou er toch zeker niet mee akkoord gaan als er opeens een gele waas over het scherm zit en/of de helderheid veel minder is. Zou gewoon terug gaan en klagen.rockhopper schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Als je niet tevreden bent met hoe het scherm nu is, en je 'm weer even kan missen is het misschien waard. Van de andere kant heb je natuurlijk kans dat er weinig gebeurt, immers als alle schermen vervangen worden bij reparatie door het type dat je nu hebt, zal er bij het opnieuw aanbieding weinig anders gebeuren. Ze zullen dan niet "magisch" opeens een oud scherm-type / oorspronkelijk type er op gaan zetten.
Laat je de telefoon repareren en komt er opeens een slechter scherm in en dan moet je daar maar mee akkoord gaan?
Waarom zou je twijfelen? Jij hebt betaalt voor een goede telefoon, daar is iets mis mee dus je laat het repareren toch? Mocht er ook een slechter scherm in komen dan dat er in zat, zou ik gewoon weer klagen.StormingSoul schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:54:
[...]
Ik wilde ook langs KPN service center gaan om me scherm te laten repareren voor stof erachter... maar als ik dit lees ga ik wel twijfelen.![]()
Hoe kan je zien wel merk scherm je hebt?
[ Voor 24% gewijzigd door Tankiej op 27-05-2012 21:10 ]
Grrr.. Net m'n scherm gerepareerd, valt de volumeknop eruit! Heb er maar snel een siliconenhoesje omheen gedaan zodat ik hem niet kwijtraak, hopelijk kan ik morgen terecht bij het repaircenter (die's open morgen in Den Haag) en krijg ik een nieuwe backcover, niet gewend dit van HTC
Android fanboy
Mja het heeft in mijn ogen verder weinig met type scherm te maken, was even benieuwd of hierboven toevallig dezelfde had (Sharp vs Acer) Dus reparatie zou het waarschijnlijk wel verhelpen, he5 is wel wat moeilijk aan te tonen misschien, je zie het allen 'echt ' als je een andere sensation ernaast legt. Vraag me af of ze het daar überhaupt zienrockhopper schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Grrrrr HTC doet moeilijk, ik weet het ben een volhouder maar volgens mij zeg ik niets vreemds...
Het wordt nu echt een principekwestie. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Morgen consuwijzer maar bellen.
U bent nu in verbinding met Susan.
Susan: Beste Pietje, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Susan: Het spijt me te horen dat de volumeknop van de achterklep is losgeraakt.
Susan: Dit kan helaas niet worden gerepareerd. U kunt de knop zelf vastplakken of een nieuwe achterklep kopen via de link hieronder.
Pietje Janssen: een nieuwe kopen?
Pietje Janssen: pardon?
De medewerker verwijst u naar http://www.expansys.nl/ht...cover-carbon-grey-220832/.
Susan: Het loslaten van de volumeknop van uw achterklep valt helaas niet onder de garantie, vandaar dat ik u de optie geeft een nieuwe klep aan te schaffen.
Pietje Janssen: Waarom valt het niet onder de garantie? Dit hoort toch niet?
Susan: Omdat het onder gebruikersschade valt helaas.
Susan: Mijn excuses voor het ongemak.
Pietje Janssen: Ik snap er niets van, iedere andere telefoon zou gerepareerd worden als spontaan de volumeknopjes eruit vallen en bij HTC niet?
Susan: De volumeknop van de Sensation zit vast op de acherklep van het toestel. Beschadiging van deze achterklep of het losraken van de volumeknop wordt aangemerkt als gebruikersschade.
Susan: Hier kan ik helaas niets aan veranderen, het spijt me.
Pietje Janssen: Ik eis een correct werkend toestel binnen de garantietermijn. En het is nu geen goed werkend toestel. Dus kan het niet anders dan dat dit onder garantie valt.
Susan: Wij kunnen helaas niet aan uw eis voldoen.
Pietje Janssen: Het is een bekend probleem bij HTC en snap niet dat jullie dat zo ontkennen. Als een stuur van een bepaalde auto extra hard slijt door materiaalproblemen is dat ook gebruikersschade, maar kan je als autofabrikant dat niet ontkennen en gewoon het stuur vervangen.
Pietje Janssen: En hetzelfde geldt voor deze volumeknop
Pietje Janssen: tweakers, xda-developers
Pietje Janssen: overal staat het.
Pietje Janssen: En in Engeland vervangen ze de backcover gewoon wat mij niet meer dan normaal lijkt voor een normaal functionerend toestel
Susan: Ook in Engeland wordt de achterklep niet gratis vervangen. De procedure van HTC is wereldwijd hetzelfde.
Pietje Janssen: Uw rechten als een product niet goed is
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. U hebt met de verkoper namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd kunnen gebruiken. Als u het tenminste op een normale manier gebruikt. Misschien heeft de verkoper gezegd dat u het product ergens speciaal voor kunt gebruiken. Dan moet het product daar ook aan voldoen. Als de verkoper bijvoorbeeld zegt dat schoenen waterdicht zijn, dan moet u ermee door de plassen kunnen lopen. En als de verkoper zegt dat een horloge waterdicht is, dan moet u er mee kunnen zwemmen. Volgens consuwijzer.nl Wanneer is een product niet goed?
Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.
Pietje Janssen: als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft
Pietje Janssen: Het product is normaal gebruikt, daar mag u onderzoek naar doen
Susan: Deze tekst is niet relevant helaas, want wij zijn niet de verkoper van het product. Wij zijn alleen de fabrikant.
Pietje Janssen: Maar ik ben bij u terechtgekomen voor de garantieafhandeling
Susan: U heeft fabrieksgarantie op uw toestel en de bijbehorende klep, maar gebruikersschade valt hier niet onder helaas.
Pietje Janssen: Er zat stof achter het scherm: Dat komt ook door gebruik. waarom is dat wel vervangen?
Pietje Janssen: ja dat kunt u wel mooi zeggen maar dan valt alles onder gebruikersschade wb de klep
Susan: Dat komt niet door gebruik, dat is inderdaad een fabricagefout.
Susan: Fabricagefouten worden kostenloos gerepareerd.
Pietje Janssen: En de volumeknop is geen fabricage fout? Er is in ieder geval niet nagedacht over de bevestiging van de knop.
Renate is er net bijgekomen.
Susan heeft de sessie verlaten.
Renate: Als de volumeknop loslaat valt dat helaas niet onder de garantie. U kunt stof onder het scherm wel gratis laten repareren.
Pietje Janssen: Ja dat heeft uw collega mij niet duidelijk proberen te maken
Pietje Janssen: Echter ben ik het er niet mee eens: ik heb recht op een deugdelijk product. De volumeknop is niet iets als de remschijven of banden van een auto.
Pietje Janssen: De volumeknop is onderdeel van het toestel wat na 9 maanden! gewoon moet blijven werken
Pietje Janssen: Ik had niet van te voren kunnen denken: goh, na 9 maanden moet ik wel de volumeknop vervangen. Dat is raar.
Renate: Er is door HTC helaas besloten dat niet niet gratis kan worden vervangen. Onze excuses voor het ongemak.
Pietje Janssen: Dat vind ik heel jammer voor HTC, maar ik blijf het er niet mee eens. Ik zou hun redenatie erachter wel willen weten!
Pietje Janssen: Het toestel is normaal gebruikt, geen sporen van schade
Pietje Janssen: Zoals gezegd: Dat mag onderzocht worden
Pietje Janssen: Dan is het aan jullie om te zeggen waarom dit gebruikersschade is
Renate: Ik begrijp dat u het er niet mee eens bent. Dit heeft helaas geen invloed op ons antwoord.
Pietje Janssen: Kunt u antwoord geven op de vraag waarom dit onder gebruikersschade valt? Van geen enkele telefoon kan men verwachten dat binnen 9 maanden de knop eruit valt.
Pietje Janssen: (ik wil graag alles uit de kan halen voordat ik verdere stappen onderneem, want ik begrijp jullie redenering niet)
Renate: U kunt het laten repareren maar u zult dan door het reparatie centrum worden gefactureerd voor het vervangen van de backcover.

Het wordt nu echt een principekwestie. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Morgen consuwijzer maar bellen.
Android fanboy
Wat zegt de winkel waar je het gekocht hebt eigenlijk?Ivo NL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:39:
Grrrrr HTC doet moeilijk, ik weet het ben een volhouder maar volgens mij zeg ik niets vreemds...
[...]
![]()
Het wordt nu echt een principekwestie. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
HTC is jouw namelijk niks verplicht, zoals ze zelf ook zeggen, de winkel waar je het gekocht hebt wel. Een winkel mag jou ook niet door verwijzen naar de fabrikant voor garantie, dat is je eigen keuze. Zij zijn verplicht het voor jou af te handelen als je daarvoor bij hun komt.
Hoewel ik het ermee eens ben dat dit echt geen gebruikersschade is, te zien aan hoe vaak het voor komt, zou ik toch echt bij de winkel gaan klagen. Zij lossen het dan maar op tussen hun en HTC, daar heb jij niks mee te maken. Jij hoort een goed werkend product van de winkel te ontvangen
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 28-05-2012 13:50 ]
Ah oke, dat had ik nog niet zo begrepen. De winkel is in verbouwing dus kan ook niet aankloppen bij ze.
Edit: lekker dan, de hele zaak is opgedoekt (gigavolt Amsterdam). Daar kan ik dus niets mee.
Edit: lekker dan, de hele zaak is opgedoekt (gigavolt Amsterdam). Daar kan ik dus niets mee.
[ Voor 32% gewijzigd door Ivo NL op 28-05-2012 14:02 ]
Android fanboy
Hm, dat is kut 
Ik zie in een shopreview op Tweakers staan dat op de website stond dat reparatiegevallen hier afgehandeld werden: www.gsmrepareren.nl
Je kan het altijd proberen..
Ik zie in een shopreview op Tweakers staan dat op de website stond dat reparatiegevallen hier afgehandeld werden: www.gsmrepareren.nl
Je kan het altijd proberen..
Mijn HTC Sensation maakt sinds afgelopen woensdag geen dataverbinding meer, bellen werkt wel (provider: Vodafone). Ik heb een dag op een lokatie met slechte ontvangst gewerkt en toen liep de telefoon gedurende de dag zeer regelmatig vast waarna hij zichzelf opnieuw opstartte. Sindsdien krijg ik op geen enkele manier meer een dataverbinding, WIFI werkt wel gewoon.
Ik heb de APN instellingen van vodafone al gecontroleerd, een factory reset gedaan en mijn SIM-kaart in een oude blackberry gestopt (daar werd wel een dataverbinding gemaakt). Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik draai de stock ICS versie die HTC een tijdje geleden uitgebracht heeft, de telefoon is verder niet geroot of aangepast.
Ik heb de APN instellingen van vodafone al gecontroleerd, een factory reset gedaan en mijn SIM-kaart in een oude blackberry gestopt (daar werd wel een dataverbinding gemaakt). Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik draai de stock ICS versie die HTC een tijdje geleden uitgebracht heeft, de telefoon is verder niet geroot of aangepast.
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Beste Tweakers,
Ik heb een Htc Sensation en ben op zoek naar een nieuwe (grotere) accu.
http://tweakers.net/aanbod/418496/anker-1900mah-li-ion-battery-voor-htc-sensation-sensation-xe-evo-3d.html
Deze anker batterij leek mij wel wat, maar is het betrouwbaar om hem van deze Tweaker te kopen, aangezien hij niet zijn echte naam gebruikt?
Graag antwoorden hieronder en alvast bedankt.
Edit: En is dit een goede batterij, wordt hij niet te warm of verliest hij snel capaciteit? Iemand ervaring?
Ik heb een Htc Sensation en ben op zoek naar een nieuwe (grotere) accu.
http://tweakers.net/aanbod/418496/anker-1900mah-li-ion-battery-voor-htc-sensation-sensation-xe-evo-3d.html
Deze anker batterij leek mij wel wat, maar is het betrouwbaar om hem van deze Tweaker te kopen, aangezien hij niet zijn echte naam gebruikt?
Graag antwoorden hieronder en alvast bedankt.
Edit: En is dit een goede batterij, wordt hij niet te warm of verliest hij snel capaciteit? Iemand ervaring?
[ Voor 9% gewijzigd door Felixious op 28-05-2012 20:55 ]
Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.