Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56
FDransfeld schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:48:
Beste Tweakers,

Ik heb een Htc Sensation en ben op zoek naar een nieuwe (grotere) accu.
http://tweakers.net/aanbod/418496/anker-1900mah-li-ion-battery-voor-htc-sensation-sensation-xe-evo-3d.html
Deze anker batterij leek mij wel wat, maar is het betrouwbaar om hem van deze Tweaker te kopen, aangezien hij niet zijn echte naam gebruikt?

Graag antwoorden hieronder en alvast bedankt. ;)

Edit: En is dit een goede batterij, wordt hij niet te warm of verliest hij snel capaciteit? Iemand ervaring?
Ja, die tweaker is betrouwbaar :)
Zelf ook de Anker accu bij hem gekocht, een paar maanden geleden.

Ik vind het een goede batterij! Veel mensen zeggen dat hij na enkele maanden dezelfde capaciteit heeft als de originele Sensation accu, maar daar ben ik het niet mee eens. De Anker accu gaat nog steeds makkelijk 1,5 dag mee, twee dagen als ik de telefoon nauwelijks gebruik. De originele accu blijft steken op max. 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Tankiej schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:07:
[...]

Ja, die tweaker is betrouwbaar :)
Zelf ook de Anker accu bij hem gekocht, een paar maanden geleden.

Ik vind het een goede batterij! Veel mensen zeggen dat hij na enkele maanden dezelfde capaciteit heeft als de originele Sensation accu, maar daar ben ik het niet mee eens. De Anker accu gaat nog steeds makkelijk 1,5 dag mee, twee dagen als ik de telefoon nauwelijks gebruik. De originele accu blijft steken op max. 1 dag.
Oké, heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Ik gebruik ook zijn Anker accu, echt wel betrouwbaar en de accu werkt erg goed!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Nog een toevoeging aan de lijst (zowel positieve als negatieve) dingen die me sinds de ICS update opvalt: als ik nu Angry Birds (Space) een kwartiertje speel, wordt mijn Sensation gloeiend heet, de onderste helft van het scherm en dito gebied op de achterkant. Ik kan 'm nog net vasthouden zeg maar, maar het is vrij onaangenaam en niet meer te classificeren als slechts warm.

Al met al ben ik nog steeds blij met de ICS update maar toch vind ik het jammer dat er nog wel een handvol dingen zijn die er achteruit op zijn gegaan. Ik ben wat dat betreft "blij" dat mijn contract over een maand al verloopt, ook al vind ik dat de telefoon nog steeds hip en snel is. Al vind ik dat de prijzen van wat je bij moet betalen voor de HTC One X en de Samsung Galaxy S III voor een 1-jarig contract belachelijk hoog zijn dus de kans is ook aanwezig dat ik mijn Sensation nog tot de herfst houd als eerder genoemde prijzen dan (hopelijk) wat redelijker zijn.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
Xurk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:23:
Nog een toevoeging aan de lijst (zowel positieve als negatieve) dingen die me sinds de ICS update opvalt: als ik nu Angry Birds (Space) een kwartiertje speel, wordt mijn Sensation gloeiend heet, de onderste helft van het scherm en dito gebied op de achterkant. Ik kan 'm nog net vasthouden zeg maar, maar het is vrij onaangenaam en niet meer te classificeren als slechts warm.

Al met al ben ik nog steeds blij met de ICS update maar toch vind ik het jammer dat er nog wel een handvol dingen zijn die er achteruit op zijn gegaan. Ik ben wat dat betreft "blij" dat mijn contract over een maand al verloopt, ook al vind ik dat de telefoon nog steeds hip en snel is. Al vind ik dat de prijzen van wat je bij moet betalen voor de HTC One X en de Samsung Galaxy S III voor een 1-jarig contract belachelijk hoog zijn dus de kans is ook aanwezig dat ik mijn Sensation nog tot de herfst houd als eerder genoemde prijzen dan (hopelijk) wat redelijker zijn.
Ik ondervond dit probleem al voor de ICS update, maar bij mij gebeurd dit nu ook al na een kwartiertje.Voor de ICS update moest ik dan wel een uur spelen. (Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dit door de accu die heet wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet voor een vriendin haar gebarsten scherm repararen. Is dan dit de juiste:
http://www.ebay.nl/itm/HT...4603e26570#ht_1351wt_1002
M.a.w. is de standaard HTC sensation de G14 z710e ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackOo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 13:48
Bericht Start > Vervolg reactie

----

Om even terug te komen op mijn verhaal, voor de genen die zich er mee bezig gehouden hebben.

Ik ben net terug van de Vodafone winkel, en mijn mobiel is nogmaals opgestuurd, nu met het verzoek om een Hardware Swap, dus je behoud je eigen omhulsel, en het binnenste wordt vervangen.

Hopelijk levert dit het gewenst resultaat.. maybe to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:57:
Ik moet voor een vriendin haar gebarsten scherm repararen. Is dan dit de juiste:
De Sensation is de z710e en de Sensation XE is de z715e. Ik heb zelf ook een kras in het scherm, zou wel interessant zijn om het te repareren voor die paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoetjeF schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:06:
[...]

De Sensation is de z710e en de Sensation XE is de z715e. Ik heb zelf ook een kras in het scherm, zou wel interessant zijn om het te repareren voor die paar euro.
Als je geduld hebt (gemiddeld 3 weken verzending) dan kan je hem ook uit china halen voor http://www.ebay.nl/itm/NE...ain_0&hash=item519c635757 16 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:29
Ivo NL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:39:
Grrrrr HTC doet moeilijk, ik weet het ben een volhouder maar volgens mij zeg ik niets vreemds...

[...]

8)7

Het wordt nu echt een principekwestie. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Morgen consuwijzer maar bellen.
:/ té idioot voor woorden dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
StormingSoul schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:17:
[...]

:/ té idioot voor woorden dit
Wat een onzin reactie, je koopt je telefoon niet bij HTC maar bij een verkooppunt/provider oid. HTC is niet verplicht (fabrieks)garantie te leveren, dat is enkel service. Voor daadwerkelijke aftersales zul je bij de verkopende partij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Arie- schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:42:
[...]
HTC is niet verplicht (fabrieks)garantie te leveren, dat is enkel service. Voor daadwerkelijke aftersales zul je bij de verkopende partij moeten zijn.
Hoewel je garantie inderdaad in principe via je verkooppunt loopt, heeft HTC wel de plicht een deugdelijk product te leveren. Je hebt inderdaad wel helemaal gelijk als je zegt dat dit dus via je verkoper gaat (webshop/telecomprovider) en niet via HTC rechtstreeks. Dat HTC wel rechtstreeks met de klant de dingen afhandelt is dus extra service, maar je recht halen zou via je verkoper moeten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Daarbij opgeteld komt nog eens dat het afgelopen jaar er duizenden backcovers kosteloos zijn vervangen, waaronder die van mij bijvoorbeeld. Is gewoon een ontwerpfout dat het volumeknopje eraf valt, in de nieuwe backcovers zitten deze namelijk anders bevestigd. Dus kosteloos vervangen lijkt mij niet meer dan logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:57:
Tip, als.je iets uit Engeland besteld kies dan de iets duurdere verzendt optie, anders kan het tussen de 2 tot 5 wkn duren voordat je iets ontvangt.
Daarom bestel ik zelf bijna niets meer in de UK.

Uit Hongkong duurt het meestal tussen de 10 tot 14 kalender dagen.

Dit is geheel mijn eigen ervaring. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 30-05-2012 11:54 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Bu588 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:59:
Mijn HTC Sensation maakt sinds afgelopen woensdag geen dataverbinding meer, bellen werkt wel (provider: Vodafone). Ik heb een dag op een lokatie met slechte ontvangst gewerkt en toen liep de telefoon gedurende de dag zeer regelmatig vast waarna hij zichzelf opnieuw opstartte. Sindsdien krijg ik op geen enkele manier meer een dataverbinding, WIFI werkt wel gewoon.

Ik heb de APN instellingen van vodafone al gecontroleerd, een factory reset gedaan en mijn SIM-kaart in een oude blackberry gestopt (daar werd wel een dataverbinding gemaakt). Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik draai de stock ICS versie die HTC een tijdje geleden uitgebracht heeft, de telefoon is verder niet geroot of aangepast.
Hier heb ik ook last van. Wat bij mij werkt, is de batterij eruit halen en dan het toestel opnieuw opstarten.
Gezien het feit dat je de simkaart er inmiddels al een keer uit hebt gehaald, lijkt me dat je de batterij er ook uit hebt gehad.

------------------------------------

Even mijn eigen case, voor de mensen die het eerder voorbij hebben zien komen.
Mijn case is inmiddels door gestuurd naar de afdeling escalaties, aangezien het de 4e keer zou worden dat ik mijn toestel nu moet laten opsturen in een half jaar tijd. Aangegeven dat ik dit onacceptabel vind voor een toestel van nieuw +-600 euro. Ik heb om een HTC One S ter vervanging gevraagd. Dit toestel is redelijk gelijkwaardig aan de XE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 08:58
Robbie T schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:27:
[...]

Hier heb ik ook last van. Wat bij mij werkt, is de batterij eruit halen en dan het toestel opnieuw opstarten.
Gezien het feit dat je de simkaart er inmiddels al een keer uit hebt gehaald, lijkt me dat je de batterij er ook uit hebt gehad.

------------------------------------

Even mijn eigen case, voor de mensen die het eerder voorbij hebben zien komen.
Mijn case is inmiddels door gestuurd naar de afdeling escalaties, aangezien het de 4e keer zou worden dat ik mijn toestel nu moet laten opsturen in een half jaar tijd. Aangegeven dat ik dit onacceptabel vind voor een toestel van nieuw +-600 euro. Ik heb om een HTC One S ter vervanging gevraagd. Dit toestel is redelijk gelijkwaardig aan de XE.
Toevallig dat je dit vraagt. Ik twijfel of ze dit toe zullen geven, maar ik heb hier zelf ook over gedacht.

Mijn gewone Sensation is al 2 keer opgestuurd geweest, de eerste keer is hij hardware geswapt. tweede keer een gewone reset gok ik. Maar na een aantal weken had mijn telefoon weer last van uitvallen. Toen heb ik een klein reepje van het karton van een kauwgom pakje afgeknipt en dit zorgde er toen voor dat de accu netjes bleef zitten en het toestel niet meer uit viel.
Afgelopen zondag viel hij weer elke keer uit met dit er tussen en nu zitten er twee reepjes karton met plakband tussen de accu en de telefoon. Nu valt hij weer niet uit. Maar dit is geen structurele oplossing voor een telefoon van bijna 600 euro. Zo gauw de One S leverbaar is in Nederland, denk ik ook na over jouw eis. Hou je iedereen op de hoogte via dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Denk niet dat ze er in mee gaan, als er wat kapot gaat aan mijn wasmachine mag ik ook een Bosch reparateur langs laten komen waar ik wel zelf voor de kapotte onderdelen moet betalen.
Zo heb je natuurlijk ook nog andere voorbeelden van huidige service icm gebruiksartikelen.
Neemt niet weg dat ze gewoon goede service moeten leveren, op zijn minst indien bewezen kapot te zijn een nieuw cover opsturen. (zo behoud je wel je klanten)

Er zijn natuurlijk ook gebruikers die er nog geen last van hebben gehad en gewoon met een goed werkende telefoon rondlopen, want zo veel geklaag lees ik ook weer niet in vergelijking met One X of Xperia S.
One X gebruiker had al na 1 week stof onder het scherm, en je zou denken dat ze dit probleem in de kiem zouden hebben gesmoord met nieuwere toestellen maar blijkt dus niet zo te zijn.

Het laatste wat ze zullen doen is een replacement Sensation geven indien je echt niks meer met je telefoon kan.
Elke telefoon heeft tegenwoordig wel wat helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Minaaj op 30-05-2012 18:42 . Reden: iets extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Arie- schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Wat een onzin reactie, je koopt je telefoon niet bij HTC maar bij een verkooppunt/provider oid. HTC is niet verplicht (fabrieks)garantie te leveren, dat is enkel service. Voor daadwerkelijke aftersales zul je bij de verkopende partij moeten zijn.
HTC is verplicht een degelijk product op de markt te zetten, waarbij je mag verwachten dat het kwa levensduur meegaat naar de prijs die je betaald. Voor 600 euro mag je toch verwachten dat de knoppen er niet af vallen bij normaal gebruik na 6 maanden? Of accepteer jij het wel als je stukadoor ze werk na 6 maanden afbladdert voor het geld dat je zo iemand betaald?

Er is dus niks ''onzin'' aan mijn reactie, helemaal als je nagaat dat er WERELDWIJD gratis verbeterde covers verstuurd zijn, en het nu ''ineens'' onder gebruikers slijtage valt. De volumeknop deugt niet, anders was er ook geen andere cover voor gekomen, net als dat er stof onder het scherm kan komen. Wie dat oplost zal me een biet wezen, maar het afdoen als slijtage vind ik gewoon niet netjes. En of het nou via de winkel of via htc naar een repair center gaat, het komt bij door HTC bepaald repair center en htc bepaald het beleid daar. Jou reactie is eerder onzin en maakt dus geen wezenlijk verschil over waar ik het over heb, het feit dat htc het afwuift. :-(

Verder zit ik met een HTC sensation die na een pagina goed internetten of een programmatje draaien me sensation eigenlijk vrijwel eruit klapt naar wit scherm, en daarna alles opnieuw begint te laden. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
StormingSoul schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:54:
[...]

HTC is verplicht een degelijk product op de markt te zetten, waarbij je mag verwachten dat het kwa levensduur meegaat naar de prijs die je betaald. Voor 600 euro mag je toch verwachten dat de knoppen er niet af vallen bij normaal gebruik na 6 maanden? Of accepteer jij het wel als je stukadoor ze werk na 6 maanden afbladdert voor het geld dat je zo iemand betaald?

Er is dus niks ''onzin'' aan mijn reactie, helemaal als je nagaat dat er WERELDWIJD gratis verbeterde covers verstuurd zijn, en het nu ''ineens'' onder gebruikers slijtage valt. De volumeknop deugt niet, anders was er ook geen andere cover voor gekomen, net als dat er stof onder het scherm kan komen. Wie dat oplost zal me een biet wezen, maar het afdoen als slijtage vind ik gewoon niet netjes. En of het nou via de winkel of via htc naar een repair center gaat, het komt bij door HTC bepaald repair center en htc bepaald het beleid daar. Jou reactie is eerder onzin en maakt dus geen wezenlijk verschil over waar ik het over heb, het feit dat htc het afwuift. :-(

Verder zit ik met een HTC sensation die na een pagina goed internetten of een programmatje draaien me sensation eigenlijk vrijwel eruit klapt naar wit scherm, en daarna alles opnieuw begint te laden. Meer mensen hier last van?
Ja, ik heb ook last van een Htc Sensation die na een pagina goed internetten of een programmaatje draaien het homescreen opnieuw gaat laden. Dit wordt bij mij veroorzaakt doordat de browser na de ICS update +/- 100 mb ram gebruikt en dat kan de Sensation eigenlijk niet hebben zonder dat het homescreen weer geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
vanpeltje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:05:
Sinds de update van mijn HTC Sensation naar Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) heeft mijn telefoon het volgende probleem:

Wanneer ik muziek luister met de Music-app van HTC en een hoofdtelefoon, hoor ik daarna geen geluid meer als ik bijv. youtube app gebruik of via de gallerij een filmpje afspeel. Pas na een reboot weer. Het lijkt wel alsof de music-app het geluid overneemt en de rest blokkeert.

Ik denk dat meerdere mensen dit probleem moeten hebben aangezien ik een hardreset heb uitgevoerd en heel weinig erop heb staan.

Hebben jullie dat probleem ook?
Ik had nog een ander probleem met uitvallen toestel, deze opgestuurd, nieuw toestel gekregen en nog steeds hetzelfde probleem met de HTC music app.

Android 4.0.3
HTC Sense 3.6

Serieus mensen, ben ik de enige met dit probleem?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
StormingSoul schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:54:
[...]

[...]

Yep, hier ook. Een reboot van de gehele telefoon verhelpt het voor 2-3 weken bij mij, daarna gaat de browser weer langzaam meer verbruiken en gaat Sense weer rebooten na het afsluiten van de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
grafiek olieprijs 201225833,noline]Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 07:15[/message]:[/b]
[...]

Yep, hier ook. Een reboot van de gehele telefoon verhelpt het voor 2-3 weken bij mij, daarna gaat de browser weer langzaam meer verbruiken en gaat Sense weer rebooten na het afsluiten van de browser.
[/quote]
Ben ik blij dat ik niet de enigste ben die er ook last van heeft.
Ik heb nu delfin als browser alternatief maar die vind ik ook niet helemaal lekker werken.
Iemand al een beter.alternatief gevonden?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Supertip schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:
grafiek olieprijs 201225833,noline]Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 07:15[/message]:[/b]
[...]

[/quote]
Ben ik blij dat ik niet de enigste ben die er ook last van heeft.
Ik heb nu delfin als browser alternatief maar die vind ik ook niet helemaal lekker werken.
Iemand al een beter.alternatief gevonden?
Andere rom installeren zou het moeten verhelpen.. :P

Het ligt namelijk aan HTC Sense, niet zozeer aan de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Voor diegene die na het afsluiten bv van de browser of een spelletje waardoor Sense opnieuw opstart (zwaar irritant :p) Dus ook waarbij een reboot niet helpt:

Misschien een (geinfecteerde) app geinstalleerd?? Had hetzeflde probleem namelijk. Meedere virus progr gedraait maar geen melding. Dus dan maar alles geformatteerd dus ook de sd + telefoon.

Wat een verademing zeg man. Al 2 weken geen restart sense (witte scherm) meer na sluiten van de browser of afsluiten van een game yeay!

@Supertip Dat is vrij normaal dat je na 3 weken niet rebooten je telefoon langzaam wordt.Hetzelfde gebeurt toch ook bij je pc/laptop?

Reboot eens in de week is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
xxACxx schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:48:
Voor diegene die na het afsluiten bv van de browser of een spelletje waardoor Sense opnieuw opstart (zwaar irritant :p) Dus ook waarbij een reboot niet helpt:

Misschien een (geinfecteerde) app geinstalleerd?? Had hetzeflde probleem namelijk. Meedere virus progr gedraait maar geen melding. Dus dan maar alles geformatteerd dus ook de sd + telefoon.

Wat een verademing zeg man. Al 2 weken geen restart sense (witte scherm) meer na sluiten van de browser of afsluiten van een game yeay!

@Supertip Dat is vrij normaal dat je na 3 weken niet rebooten je telefoon langzaam wordt.Hetzelfde gebeurt toch ook bij je pc/laptop?

Reboot eens in de week is een must.
Normaal dat je telefoon langzaam wordt na 2-3 weken zonder herstart? Dat wil ik niet echt normaal noemen, zeker niet in vergelijking met andere roms voor de Sensation (XE). Ook niet in vergelijking met andere telefoons!

Ik heb gister mijn Sensation unlocked dmv HTCdev, daarbij is ook mijn complete telefoon opnieuw geïnstalleerd en waren dus alle apps weg. Echter had ik na twee uur alweer dat HTC Sense moest rebooten na het afsluiten van internet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
@Tankiej

-Wel als je elke dag 2-3 weken lang heel vaak internet en of download toch? Mijn telefoon wel zonder een reboot. Na een restart is ie weer razendsnel :)

-Ook je sd geformatteerd ?

[ Voor 26% gewijzigd door xxACxx op 31-05-2012 13:27 . Reden: Spelcheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
xxACxx schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:24:
@Tankiej

-Wel als je elke dag 2-3 weken lang heel vaak internet en of download toch? Mijn telefoon wel zonder een reboot.

-Niet vergeten om je sd te formatteren ? :)
Wat is heel vaak internetten of downloaden? Ik gebruik het om 's avonds tijdens reclame van een TV programma dat ik op dat moment kijk, even een paar fora te bekijken op nieuwe posts in bepaalde topics. Ik denk dat het met een halfuurtje per avond wel op houd :)

Die was toen nog niet formatteerd, maar dat heb ik daarna wel gedaan. Vervolgens kreeg ik weer dat Sense moest rebooten. Ben dus ook hard op zoek naar een custom rom die mijn bevalt en die mogelijk is terwijl de mobiel nog s-on is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Zo ongeveer een uur per dag . Na een week (of 2) wordt sense al traag bij mij.

Jammer dat het bij jouw (en misschien bij meerdere?) niet heeft geholpen :/

Zelf had ik eerst de sd geformatteerd daarna gelijk samen met een harde reset nogmaals...

[ Voor 22% gewijzigd door xxACxx op 31-05-2012 13:44 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Die was toen nog niet formatteerd, maar dat heb ik daarna wel gedaan. Vervolgens kreeg ik weer dat Sense moest rebooten. Ben dus ook hard op zoek naar een custom rom die mijn bevalt en die mogelijk is terwijl de mobiel nog s-on is.
Sense 4.0 rom proberen zoals bijvoorbeeld OrDroid? die moet gewoon draaien op ICS firmware.
Weinig te klagen over die rom, snelheid is nu ook zeker goed met dat de base van een zelfde soort toestel afkomt.
Batterij gaat ook lang mee, en goede performance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:44:
[...]

Sense 4.0 rom proberen zoals bijvoorbeeld OrDroid? die moet gewoon draaien op ICS firmware.
Weinig te klagen over die rom, snelheid is nu ook zeker goed met dat de base van een zelfde soort toestel afkomt.
Batterij gaat ook lang mee, en goede performance!
Daar las ik al over inderdaad! Die is wel een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand tips voor een goede Alarm app voor op mijn Sensation XE ??

Ik gebruikte tot enige tijd geleden op mijn HTC Desire altijd 'Alarm Klock by Greg C' tot grote tevredenheid. Op mijn HTC Sensation XE heeft die app (misschien sinds update 4.0.3) mijn een paar keer in de steek gelaten bij het Snoozen: in plaats van 5 minuutjes later terug af te gaan gebeurde er helemaal niks = overslapen...

Ik probeerde daarop oa 'Alarm Clock Extreme' en 'Alarm clock Plus', maar geen van beide voldoet me precies...
Ze draaien beiden stabiel, maar ik mis toch een paar zaken...

Wie heeft tips voor een alarm clock die stabiel draait op de Sensation XE, maar met volgende eisen:
- Slider voor alarm off (dus niet een klein knopje maar een echte slider)
- Snooze time aanpasbaar op het moment dat het alarm afgaat
- Direct terug locken van de XE nadat je op Snooze hebt gedrukt (Alarm Klock by Graig C deed dat)
- 'Nap' instelbaar (= dutje = een alarm istellen over bvb 1u, ipv te moeten de tijdingeven)...
- liefst zonder adds

Iemand enige tips??

Alvast bedankt!

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:49:
[...]
Wie heeft tips voor een alarm clock die stabiel draait op de Sensation XE, maar met volgende eisen:
- Slider voor alarm off (dus niet een klein knopje maar een echte slider)
- Snooze time aanpasbaar op het moment dat het alarm afgaat
- Direct terug locken van de XE nadat je op Snooze hebt gedrukt (Alarm Klock by Graig C deed dat)
- 'Nap' instelbaar (= dutje = een alarm istellen over bvb 1u, ipv te moeten de tijdingeven)...
- liefst zonder adds
[...]
Ik gebruik zelf Alarm Clock Plus
Adds Ik heb 'm gekocht dus zonder adds.
Nap Deze heeft een nap functie, te bereiken door een nieuw alarm aan te maken, maar ipv kort klikken vasthouden, je krijgt dan de mogelijkheid een tijd te kiezen. Volgens mij kun je ook widgets plaatsen die je direct naar de nap functionaliteit verplaatsen.
Snooze time Tijdens snoozen krijg je de mogelijkheid de standaard snooze time te gebruiken, of deze aan te passen.1
Lock na snooze Dat doet 'ie. Althans, hij unlockt mijn telefoon niet.2
Slider toggle Dit heeft 'ie niet, ik neem overigens aan dat je dit in je statusbalk wilt hebben? Of begrijp ik de functionaliteit die je wilt verkeerd. Ik ga iig naar mijn alarmen toe door op de klok te klikken, vervolgens één druk op de knop op een specifiek alarm aan of juist uit te zetten.

2) Ik gebruik overigens widget locker dus dit kan bij mij iets anders werken.
1)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3038360/Screenshot_2012-05-31-15-45-22.png

edit: Argh, je had 'm zelf ook al geprobeerd. Dan wist je dus wel dat Slider ontbreekt en de functionaliteit mbt ontgrendelen zal je dan wel beter weten dan ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 31-05-2012 21:49 . Reden: edit: Argh, je had 'm zelf ook al geprobeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Hoe is HTC bij afhandeling van garantie? Heb namelijk bij mijn Sensation heel iets last van een vlekje en stof achter het scherm. Ik stoor me er opzich niet aan, maar weet niet of het 'm waard is om hem te retourneren, stiekem in de hoop op een nieuw/ander toestel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Bas. schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:16:
Hoe is HTC bij afhandeling van garantie? Heb namelijk bij mijn Sensation heel iets last van een vlekje en stof achter het scherm. Ik stoor me er opzich niet aan, maar weet niet of het 'm waard is om hem te retourneren, stiekem in de hoop op een nieuw/ander toestel? :P
Nieuw scherm volgens mij wel als ik iemand hier laatst zag posten. En als je dan een andere backcover haalt heb je z.g.a.n. telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Wat is heel vaak internetten of downloaden? Ik gebruik het om 's avonds tijdens reclame van een TV programma dat ik op dat moment kijk, even een paar fora te bekijken op nieuwe posts in bepaalde topics. Ik denk dat het met een halfuurtje per avond wel op houd :)

Ik word er in ieder geval echt gestoord van. Om de haverklap eruit, alles al gereset en geformat.. maakt niks uit, internetten en hij klapt er gewoon uit. Ben meer aan het reloaden dan aan wat aan het doen op me toestel.
:/
Als een andere rom helpt ga ik dat wel proberen dan
Bas. schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:16:
Hooguit Reparatie.

Ik ben ook op zoek naar een backcover zoals het zwarte origineel, van metal/plastic.. Op ebay zwerven veel complete plastic covers rond. Iemand ook een goeie backcover gevonden van metal/plastic voor een lagere prijs dan 45/50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snooze time Tijdens snoozen krijg je de mogelijkheid de standaard snooze time te gebruiken, of deze aan te passen.1
Lock na snooze Dat doet 'ie. Althans, hij unlockt mijn telefoon niet.2
Slider toggle Dit heeft 'ie niet, ik neem overigens aan dat je dit in je statusbalk wilt hebben? Of begrijp ik de functionaliteit die je wilt verkeerd. Ik ga iig naar mijn alarmen toe door op de klok te klikken, vervolgens één druk op de knop op een specifiek alarm aan of juist uit te zetten.

2) Ik gebruik overigens widget locker dus dit kan bij mij iets anders werken.

edit: Argh, je had 'm zelf ook al geprobeerd. Dan wist je dus wel dat Slider ontbreekt en de functionaliteit mbt ontgrendelen zal je dan wel beter weten dan ik.
Bedankt!

Die slider is IDD iets wat ik fel mis...

Zowel bij Xtreme alarm Clock als bij Plus Alarm Clock, ontgrendelt het alarm de Sensation XE, maar als ik op Snooze druk blijft ie gewoon op homescreen staan, en gaat niet terug vergrendelen. Dan blijft ie 2 minuten met het scherm aan, en als de telefoon ondertussen in je broekzak zit kan er heel veel verkeerd gaan ondertussen he...

Alarm Klock by Graig C vergrendelde meteen mijn telefoon terug na het op Snooze drukken... Maar draait dus niet stabiel.

Niemand een ander voorstel op workaround??

GRTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
StormingSoul schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:38:
[...]

Ik word er in ieder geval echt gestoord van. Om de haverklap eruit, alles al gereset en geformat.. maakt niks uit, internetten en hij klapt er gewoon uit. Ben meer aan het reloaden dan aan wat aan het doen op me toestel.
Ik heb gisteravond OrDroid rom er op gezet. Ziet er gelijk al een stuk beter uit en werkt soepeler! Tijd zal uitwijzen of het met twee - drie weken nog steeds zo zal zijn, of dat een reboot dan weer nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
StormingSoul schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:38:
[...]

[...]

Hooguit Reparatie.

Ik ben ook op zoek naar een backcover zoals het zwarte origineel, van metal/plastic.. Op ebay zwerven veel complete plastic covers rond. Iemand ook een goeie backcover gevonden van metal/plastic voor een lagere prijs dan 45/50 euro?
de goedkoopste die ik kan vinden uit UK

of deze uit China.

Ga zelf wss de zilveren bestellen.

Overigens gewoon laten repareren voor stof achter het scherm, je hebt wel kans dat je een ander soort scherm er voor in de plaats krijgt, zoals ik al eerder zei met een iets warmere gloed, ben er nu aan gewend en het beeld is uiteindelijk veel beter! Meer contrast in vergelijking met mn oude scherm. Kleuren ook beter.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:53:
[...]

..

Alarm Klock by Graig C vergrendelde meteen mijn telefoon terug na het op Snooze drukken... Maar draait dus niet stabiel.

Niemand een ander voorstel op workaround??

GRTS
Heb je je problemen ook al besproken met de maker van deze app? Misschien heeft hij die workaround wel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Om een groter publiek te treffen raad ik je aan om naar Google Play & Androidapps - Deel 17 te gaan, dit is immers behoorlijk off-topic en in het andere topic komen mogelijk veel meer Android gebruikers.

[ Voor 44% gewijzigd door Arie- op 01-06-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Zoals hierboven aangegeven, discussies over apps horen hier niet thuis. Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Ivo NL schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:29:
[...]

de goedkoopste die ik kan vinden uit UK

of deze uit China.

Ga zelf wss de zilveren bestellen.

Overigens gewoon laten repareren voor stof achter het scherm, je hebt wel kans dat je een ander soort scherm er voor in de plaats krijgt, zoals ik al eerder zei met een iets warmere gloed, ben er nu aan gewend en het beeld is uiteindelijk veel beter! Meer contrast in vergelijking met mn oude scherm. Kleuren ook beter.
Ja ik ga hem volgende week even langs kpn service punt brengen, kijken of ze daar ter plekke nieuwe erin kunnen zetten en even kunnen kijken naar me reload en scherm aanzet probleem.

Als ze er nieuw scherm inzitten vervangen ze zeker alles? Glasplaat enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mobiel is dus overleden na een duik in een bak water.
Nu heb ik hem 2 dagen in een bak rijst gelegen en deed hij het tot 4 uur.
Daarna viel die uit en kon ik hem nauwelijks aankrijgen. Maar toen het lukte gebeurde precies hetzelfde.
Nu lukt het helemaal niet meer.

Ik heb een abo afgesloten bij de htc sensation en wil die simkaart die ik erbij kreeg in mijn volgende goedkopere telefoon doen zodat ik gelijk aan de gang kan gaan. Moet ik dan nog iets veranderen op My T-mobile of iets?
Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:55:
Ik heb een abo afgesloten bij de htc sensation en wil die simkaart die ik erbij kreeg in mijn volgende goedkopere telefoon doen zodat ik gelijk aan de gang kan gaan. Moet ik dan nog iets veranderen op My T-mobile of iets?
Ik hoor het graag
Een simkaart regelt in principe al je telefoonverbindingen en mobiel internet, en eventueel staan hier ook je contacten op. In principe hoef je niets bij My T-mobile te veranderen, T-mobile ziet vanzelf dat je een ander toestel hebt.
Wat wel belangrijk om op te letten is, is dat je nieuwe toestel OF simlock vrij is (dan kan je sim kaarten van alle providers, dus ook t-mobile gebruiken), OF dat hij T-mobile branded is (dan kan er alleen t-mobile in, maar dat heb je al).
Wel lullig voor je mooie toestel, laat je hem nog repareren of is dat een verloren ;w zaak?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb sinds juli vorig jaar een "normale" sensation. Niet de XE of iets in die geest. Ik ben een tevreden gebruiker en voor m'n gevoel is het nog altijd een top mobieltje! :) Echter nu begin ik het probleem te krijgen dat bij het opladen de ene keer hij wel gelijk het (USB) stekkertje herkent en de andere keer niet. Met als gevolg, hij laat niet altijd op. Ik gebruik hem als wekker, kortom dat kan ik eigenlijk niet hebben.

Ik heb geen flauw benul en een complete leek of dat dit bijvoorbeeld gerepareerd kan worden en of dat dit onder het "garantie" zal vallen. Graag daarin jullie advies.

Nog aanvullende informatie, ik heb hem via een webshop, zonder abo gekocht. Kortom ik kan hem altijd vervangen, maar beetje zonde als het nog te repareren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-G
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021

T-G

Cannotwin schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:51:
Ik heb sinds juli vorig jaar een "normale" sensation. Niet de XE of iets in die geest. Ik ben een tevreden gebruiker en voor m'n gevoel is het nog altijd een top mobieltje! :) Echter nu begin ik het probleem te krijgen dat bij het opladen de ene keer hij wel gelijk het (USB) stekkertje herkent en de andere keer niet. Met als gevolg, hij laat niet altijd op. Ik gebruik hem als wekker, kortom dat kan ik eigenlijk niet hebben.

Ik heb geen flauw benul en een complete leek of dat dit bijvoorbeeld gerepareerd kan worden en of dat dit onder het "garantie" zal vallen. Graag daarin jullie advies.

Nog aanvullende informatie, ik heb hem via een webshop, zonder abo gekocht. Kortom ik kan hem altijd vervangen, maar beetje zonde als het nog te repareren valt.
Weet je zeker dat het niet aan het kabeltje ligt? Dat was bij mij een aantal maanden geleden wel zo, in dat geval is het dus slechts een kwestie van een nieuwe kabel aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik zou ook even een ander kabeltje proberen inderdaad, voordat je de telefoon gelijk voor reparatie terug stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Bedankt voor de tip! Ik had hier nog eerlijk gezegd nog niet aan gedacht 8)7 :X :$

Ik ga het proberen en houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Misschien een leuke poll die jullie even willen invullen :+ Ben toch wel benieuwd hoe dat zit met jullie telefoons! ;)

Hoe lang houd de accu van de HTC Sensation (XE) het vol bij jou?

1. 5-10 uur
2. 10-15 uur
3. 15-20 uur
4. 20 - 25 uur
5. 25 - 30 uur
6. Meer dan 30 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bij constant gebruik? Bij bijna geen gebruik? Bij normaal gebruik?
Indien bij normaal gebruik, wat is 'normaal' gebruik? Dat is voor iedereen anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Tankiej schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:40:
Bij constant gebruik? Bij bijna geen gebruik? Bij normaal gebruik?
Indien bij normaal gebruik, wat is 'normaal' gebruik? Dat is voor iedereen anders :+
Bij gebruik zoals je hem zelf gebruikt, dus meestal is dat normaal? Betekend dus een dag door de week, voor iedereen is dat gebruik anders, dus vul het maar in zoals jij je Sensation "Normaal" gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
En dan ook nog alleen voor mensen met een originele accu, anker accu of beide? Dat zal namelijk ook nog uitmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Weet iemand waar ik kan kijken hoe lang mijn garantie nog duurt?
Ik heb namelijk wat stof onder de Digitizer (glasplaat) en daar erger ik me altijd heel erg aan :P

[ Voor 43% gewijzigd door TimvH op 02-06-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tim_ofzo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:47:
Ik heb namelijk wat stof onder de Digitizer (glasplaat) en daar erger ik me altijd heel erg aan :P
Waarom kijk je niet even op je aanschaf bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

rockhopper schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:06:
[...]

Waarom kijk je niet even op je aanschaf bon?
Dat is juist het probleem :P
Die heb ik niet ;)
En garantie verloopt via imei dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Maar wat is je vraag? ;) 2 jaar garantie toch standaard, dus dan kan je m gewoon laten repareren bij een service point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Laatst online: 08-09 20:31
Tim_ofzo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:47:
Ik had ook last van stof onder het scherm van mijn Sensation. Had op 22 mei een melding gemaakt bij HTC, er werd een afspraak gemaakt voor het ophalen van de telefoon door de koerier voor 23 mei. Gisteren heb ik mijn telefoon terug gehad (01-06). Dus met 11 dagen was de reparatie voltooid en was hij weer afgeleverd. Daar kwam bij dat de reparatie zelf maar 2 uur duurde en de telefoon dus de langste tijd heeft gedaan over transport. Daarnaast zat tweede pinksterdag er ook nog tussen. Toch vond ik het best snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
Xurk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:23:
Hier denk ik eigenlijk precies hetzelfde over! Mijn grootste ergernis na de upgrade naar ICS is het unlocken/wakker maken van mijn normale Sensation met behulp van de powerknop. Voor de update ging dit altijd soepel, al las ik dat er hier mensen waren met problemen. Na de update heb ik er juist wel problemen mee; een flinke delay voordat mijn scherm aan gaat nadat ik op de knop gedrukt heb. Duurt de ene keer nog langer dan de andere. Overigens alleen wanneer het telefoonscherm een tijdje uit is geweest. Al een complete reset gedaan maar tevergeefs. Onnodig moeten wachten voordat je je telefoon kan gebruiken ervaar ik als nogal vervelend. Gelukkig loopt eind deze maand ook mijn abonnement af. Op dit moment aan het twijfelen of ik voor een ander toestel moet gaan met weer een relatief duur abonnement of overstappen naar bv. simyo met misschien een custom rom op de Sensation. Keuzes, keuzes...

Trouwens, is het iemand ooit opgevallen dat wanneer je met de standaard camera app een videotje schiet in de hoogst mogelijke resolutie, full hd 1920 X 1080, de daadwerkelijke opgeslagen resolutie 1920 X 1088 betreft? Mij dus wel onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Weet iemand waarom 'Laat zien' zichzelf synchroniseert? Wat synchroniseert hij? En wat gebeurt er en/of wat ga ik missen wanneer ik de synchronisatie van 'Laat zien' uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen problemen met de mail app, begin het echt irritant te vinden allemaal die kleine gebreken.
Het probleem is als volgt:
Hotmail en Gmail heb ik ingesteld via Exchange ActiveSync, voor de update naar ICS heb ik nergens problemen mee gehad. Echter na de update onthoudt hij niet meer de instellingen zoals ik het wil.
Waardoor Pushmail automatisch overspringt naar Elk uur updaten, en zo ook de limietgrootte die terugspringt naar 5KB.
Ik heb al van alles geprobeerd maar dit mocht ook niet baten.
Echter doet zich ook het probleem voor dat de mails niet in HTML weergegeven worden, waar ik voorheen dus ook geen problemen mee had.

Iemand die mij raadt kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 20:00
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:10:
Nog meer mensen problemen met de mail app, begin het echt irritant te vinden allemaal die kleine gebreken.
Het probleem is als volgt:
Hotmail en Gmail heb ik ingesteld via Exchange ActiveSync, voor de update naar ICS heb ik nergens problemen mee gehad. Echter na de update onthoudt hij niet meer de instellingen zoals ik het wil.
Waardoor Pushmail automatisch overspringt naar Elk uur updaten, en zo ook de limietgrootte die terugspringt naar 5KB.
Ik heb al van alles geprobeerd maar dit mocht ook niet baten.
Echter doet zich ook het probleem voor dat de mails niet in HTML weergegeven worden, waar ik voorheen dus ook geen problemen mee had.

Iemand die mij raadt kan geven ?
Dit is een bekend probleem. Iedereen heeft er last van. Zelf heb ik erover al contact over gezocht met de htc klantenservice. Maar nu na een paar x contact te hebben gehad en de duur ervan betwijfel ik of er snel nog een oplossing voor gaat komen. De mail is irritanty maar t kan nog (heel net aan)... Echteer de agenda functie die voor mij ook erg belangrijk is heb ik al overgezet naar google agenda daar ik als ik een factory reset moet doen ik wel alles kwijt ben.

Mijn advies / mening, hoe meer klagers over deze problemen bij htc hoe groter de kans is dat ze met een update ervoor gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29
mwijand schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Dit is een bekend probleem. Iedereen heeft er last van. Zelf heb ik erover al contact over gezocht met de htc klantenservice. Maar nu na een paar x contact te hebben gehad en de duur ervan betwijfel ik of er snel nog een oplossing voor gaat komen. De mail is irritanty maar t kan nog (heel net aan)... Echteer de agenda functie die voor mij ook erg belangrijk is heb ik al overgezet naar google agenda daar ik als ik een factory reset moet doen ik wel alles kwijt ben.

Mijn advies / mening, hoe meer klagers over deze problemen bij htc hoe groter de kans is dat ze met een update ervoor gaan komen.
Heb ze gelijk gemaild hierover, en vorige week opnieuw, dit kreeg ik terug:

Het probleem met de mailinstellingen is nog in behandeling bij de afdeling Technische escalaties. Zodra wij van deze afdeling een reactie krijgen, nemen wij contact met u op. Helaas is het niet mogelijk een tijdsindicatie te geven. Ik dank u hartelijk voor uw geduld en medewerking in deze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:40
Even een vraagje ivm roaming en een mobiel data-abonnement. Ik ga regelmatig voor 't werk naar Frankrijk, en om een dure afrekening te vermijden, heb ik oa mobiel dataroaming afgezet. Ook zet ik voor de grens meestal ook de mobiele dataconnectie nog af.

Krijg nadien het R'etje te zien bij de data en een melding dat de dataroaming afstaat maar dat doet ie dus allemaal goed.

Bij terugkomst zet ik, zodra ik terug in het 'homenetwerk' zit, de dataconnectie terug op, maar hij connecteert dan niet. Hiervoor moet ik ofwel vliegtuigmodus op en nadien terug afzetten, of het toestel herstarten.

Iemand die kan bevestigen dat dit standaard is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackOo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 13:48
WackOo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:57:
Bericht Start > Vervolg reactie

----

Om even terug te komen op mijn verhaal, voor de genen die zich er mee bezig gehouden hebben.

Ik ben net terug van de Vodafone winkel, en mijn mobiel is nogmaals opgestuurd, nu met het verzoek om een Hardware Swap, dus je behoud je eigen omhulsel, en het binnenste wordt vervangen.

Hopelijk levert dit het gewenst resultaat.. maybe to be continued.
De telefoon weer terug gelukkig, helaas wel alweer met een software reset..
Ben benieuwd hoelang dit volhoud, als het weer gebeurt kunnen ze verwachten dat ik niet makkelijk ben, zou dan in totaal de 5x worden, dat is toch te gek voor woorden, maar even afwachten wat mijn telefoon gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:26
Gezocht maar niet gevonden.. hebben meer mensen er last van dat wanneer je muziek luistert met een headset je het internetverkeer "hoort"? :? Zodra er internetactiviteit is hoor je dat storen door de muziek heen. Erg irritant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Dit is de eerste keer dat ik dit lees. Bedoel je dat je hetzelfde 'internetgeluid' hoort als wanneer je je telefoon bij een radio houdt?
AlterMann schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:56:
Gezocht maar niet gevonden.. hebben meer mensen er last van dat wanneer je muziek luistert met een headset je het internetverkeer "hoort"? :? Zodra er internetactiviteit is hoor je dat storen door de muziek heen. Erg irritant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Bedoel je het piepende/krakende geluid van (slecht afgeschermde) boxen wat je hoort als je een oproep krijgt als je telefoon zich vlakbij deze boxen bevindt? Ik heb hier nog nooit van gehoord, en heb hier zelf ook geen last van, heb je het met alle headesets, of met oordopjes, of met beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
Hier geen last van, zowel op mijn XE als op de Ice White van mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Geen last van gelukkig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand we zeggen waar de instelling staat dat de verlichting aanblijft als de laadkabel in geplugged is? Kwestie van iets te zien op het scherm als ik op navigatie rijd :-) Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Instellingen -> weergeven -> stand-by -> aanvinken.
Dit is met Sense 4, weet niet of deze instelling daar ook staat bij vorige versies.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, heb ik daar niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik zit op HyperNonSense en daar zit het onder "system settings" -> "developer options" -> "stay awake"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 17-09 23:26
Arie- schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:09:
Bedoel je het piepende/krakende geluid van (slecht afgeschermde) boxen wat je hoort als je een oproep krijgt als je telefoon zich vlakbij deze boxen bevindt? Ik heb hier nog nooit van gehoord, en heb hier zelf ook geen last van, heb je het met alle headesets, of met oordopjes, of met beiden?
Zo'n geluid ja. Ik heb het met 3 verschillende oordopjes (de meegeleverde Beats-dopjes, m'n Sony-dopjes en een stel Sennheiser-dopjes). Het geluid is ook echt alleen als er internet-verkeer is (bijvoorbeeld songbird die een status stuurt naar last.fm of een email die binnenkomt). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de google navigatie gaat de verlichting uit en met Waze niet...bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:57:
In de google navigatie gaat de verlichting uit en met Waze niet...bizar.
In Google Navigatie is een setting (via Menu->More->Settings) genaamd 'Screen Dimming' die standaard aan staat. Dan wordt het scherm tussen twee instructies automatisch gedimmed.

[ Voor 5% gewijzigd door JoetjeF op 09-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Robo1993 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:40:
[...]

Dat is eigenlijk wat ik bedoel met flikkeren. Hi springt gewoon (te) snel van hoge naar lage helderheid. Maar als ik zie dat het bij sommige van jullie opgetreden is na een hard reset dan zou je 0inderdaad denken dat het een software fout is. Ik denk dat ik HTC maar eens een mailtje ga sturen met de vraag of ze bekend zijn met dit probleem. Aan de hand van de reacties hierboven ga ik er nu eigenlijk vanuit dat het probleem onstaan is in de ICS update. Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van HTC.
En? Hier is volgens mij nog steeds geen oplossing voor, behalve dan niet meer op autom. zetten dan.
Htc werkt mi. niet hard aan zijn sense rom na de release.
Wel dat het probleem echt irritant is bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Er valt wel mee te leven, maar fijn is inderdaad anders. Ik denk dat HTC veel meer prioriteit legt op hun nieuwe vlaggenschip, waar toch ook wel heel wat problemen mee zijn. Al met al zal het nog maar de vraag zijn of de nieuwe sense überhaupt voor de sensation beschikbaar komt.
Ik ben trouwens ook benieuwd of Robo1993 al een reactie heeft gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij zeer recent een HTC sensation aangeschaft,
nu blijkbaar is de batterijduur van deze telefoon heel erg kort, of het zou moeten zijn dat er nog iets op de background bezig is waar ik zelf niks van weet.
Had namelijk deze telefoon volledig laten opladen net voor ik naar het werk ging,dus ik ga naar het werk, vergrendel de telefoon, kom smiddags terug ongeveer 4 uur later en de batterij was volledig plat.

Kan iemand mij helpen of zijn er nog meer mensen met deze problemen?

Mvg,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 06:56
Hoeveel dagen heb je 'm? De eerste week is de batterij nog niet op volledige capaciteit. Na een paar keer opladen kan die telkens langer met een lading blijven werken.

Bovendien , als je 'm net hebt, ben je er vaak de hele dag mee aan het spelen, dan gaat de accu ook veel sneller leeg.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 11-06-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar is 4uur niet belachelijk weinig ?
Nee was er niks mee aan het doen. had smorgens 1 berichtje gestuurd en dat was het.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 06:23
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:29:
Ik heb mij zeer recent een HTC sensation aangeschaft,
nu blijkbaar is de batterijduur van deze telefoon heel erg kort, of het zou moeten zijn dat er nog iets op de background bezig is waar ik zelf niks van weet.
Had namelijk deze telefoon volledig laten opladen net voor ik naar het werk ging,dus ik ga naar het werk, vergrendel de telefoon, kom smiddags terug ongeveer 4 uur later en de batterij was volledig plat.

Kan iemand mij helpen of zijn er nog meer mensen met deze problemen?

Mvg,
Thomas
Had dit ook toen ik mijn Sensation net had. Ben teruggegaan naar de T-mobile winkel en daar hebben ze hem gewoon omgeruild, omdat ze dachten dat het aan de batterij lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok zal dat zaterdag dan ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 12:51
Zoals ik ook in het andere topic postte, hoe vaak is het gebeurd? Kijk eerst eens of het vaker voorkomt.. Kan goed dat er een app blijft hangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Hoi,

Hier ook last dat sense crasht na wat zwaardere pagina's laden zoals Facebook enz.
Best vreemd, voor ICS nooit problemen mee gehad.

Heb het idee dat dit ook meer batterij vermogen kost.

Was hier al een oplossing voor buiten een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 06:23
donvalentino schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:29:
Hoi,

Hier ook last dat sense crasht na wat zwaardere pagina's laden zoals Facebook enz.
Best vreemd, voor ICS nooit problemen mee gehad.

Heb het idee dat dit ook meer batterij vermogen kost.

Was hier al een oplossing voor buiten een hard reset?
Behalve een andere launcher installeren, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
-Bas schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:39:
Misschien een leuke poll die jullie even willen invullen :+ Ben toch wel benieuwd hoe dat zit met jullie telefoons! ;)

Hoe lang houd de accu van de HTC Sensation (XE) het vol bij jou?

1. 5-10 uur
2. 10-15 uur
3. 15-20 uur
4. 20 - 25 uur
5. 25 - 30 uur
6. Meer dan 30 uur
Dit heeft heel weinig nut om te pollen, je wilt juist weten wat de verschillen zijn tussen niet active gebruiker en niet-actieve gebruiker. Daarbij stel je ook geen criteria, voor mij is hevig gebruik iets anders dan voor iemand anders weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het is inderdaad interessanter om bijvoorbeeld te weten hoelang iemand een scherm aan kan hebben voordat de accu leeg is. Ik haal toch wel minimaal vier en een half uur. Dat is volgens mij ook meer dan genoeg voor een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Sinds kort lijkt de klok van mijn telefoon achter te lopen. Bij het gebruik van de optie "Automatic date & time" loopt hij 7 minuten achter. Stel ik de tijd handmatig in dan loopt hij na een uurtje al een paar minuten achter.
Bijzonder irritant omdat het al je smsjes door elkaar gooit (je eigen smsjes krijgen de tijd van je telefoon, maar de smsjes van andere krijgen de goede tijd en lijken dus uit de toekomst te komen).

Iemand ervaring met dit probleem? Kan er op internet weinig over vinden (Accu eruit en opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Het is meer in algemene identificatie voor dagelijks gebruik van een tweaker op een werkdag. Dit verschilt natuurlijk bij iedereen en is erg persoonsgebonden, dat neemt niet weg dat je een goede identificatie hebt van het verbruik van een gemiddelde tweaker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActaNonVerba
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 22:18
MochiGohan schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:21:
Sinds kort lijkt de klok van mijn telefoon achter te lopen. Bij het gebruik van de optie "Automatic date & time" loopt hij 7 minuten achter. Stel ik de tijd handmatig in dan loopt hij na een uurtje al een paar minuten achter.
Bijzonder irritant omdat het al je smsjes door elkaar gooit (je eigen smsjes krijgen de tijd van je telefoon, maar de smsjes van andere krijgen de goede tijd en lijken dus uit de toekomst te komen).

Iemand ervaring met dit probleem? Kan er op internet weinig over vinden (Accu eruit en opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen).
Heb je een root? Zoja, dan kan je clocksync (uit de play store) gebruiken die precies je klok op de atomische tijd progammeerd. Je kan deze app ook op rootless mode gebruiken alleen dan is ie niet precies op de secondes, maar wel op de minuten! Ik hoop dat ik je hierbij heb geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
-Bas schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:51:
Het is meer in algemene identificatie voor dagelijks gebruik van een tweaker op een werkdag. Dit verschilt natuurlijk bij iedereen en is erg persoonsgebonden, dat neemt niet weg dat je een goede identificatie hebt van het verbruik van een gemiddelde tweaker! :)
Inderdaad hoe groter de groep hoe beter het algemene accu gebruik overzicht.

Doe met z'n allen gewoon mee en geef het een kans.

Edit.
Topic al gezakt naar pag.4 :O

[ Voor 15% gewijzigd door Supertip op 18-06-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Vorige week woensdagochtend mijn toestel weer aangeboden ter reparatie bij Vodafone, de dame achter de balie leek het probleem te herkennen (kan ook niet anders, dit is al de derde keer dat ik hem aanbied).
Bij de eerste keer hebben ze hem geswapt, de tweede keer volgens mij opnieuw geinstalleerd en nu zag ik net op track & trace van Dynafix dat hij verzonden is en dat er weer een SWAP uitgevoerd is. Ben wel blij met de snelle service en hoop dat het nu eindelijk eens afgelopen is met dat uitvallen. En anders bied ik hem weer aan ter reparatie en dan hoop ik eigenlijk dat ik gewoon een ander toestel uit mag zoeken. Want als hij werkt is het en heel fijne telefoon, maar ik heb hem gewoon nodig en kan er niet op vertrouwen als hij regelmatig uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
Op mijn HTC Sensation gebruik ik een Exchange ActiveSync mailbox voor mijn werkmail en werkagenda. Hierbij heb ik geen problemen met synchroniseren of iets dergelijks, dit loopt allemaal soepel. Het probleem dat ik wel tegenkom is het lettertype. Op mijn mobiel wordt gewoon een standaard lettertype van mijn telefoon weergegeven, echter wanneer ik vanaf mijn mobiel een mail verstuur en deze bekijk in Outlook op de pc van mijn werk dan zie ik daar het afschuwelijke "Times New Roman" als lettertype van deze mail verschijnen. Outlook staat in html en op mijn mobiel heb ik zowel html als platte tekst ("tekst zonder opmaak" heet het feitelijk) geprobeerd, beide hetzelfde (slechte) resultaat..

Heeft iemand enig idee hoe dit aan te passen valt of dat er andere mail applicaties zijn die Exchange ActiveSync accounts ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Nou, na lang met HTC te hebben gediscussieerd is mijn toestel weer bij HTC. Na veel over en weer gemail, gebel en gechat is besloten om mij een nieuw toestel te gaan geven.

Een compleet nieuw toestel in dit geval, inclusief doosje, accessoires en dat soort dingen.
Normaal gesproken krijg je een refurbished toestel als er een swap plaats vind, in dit geval word er een uitzondering gemaakt.

Ben benieuwd of dit mijn wegvallende internet probleem gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:15

RBK

Heren, ik heb een vraag. Ik heb gisteren Light Flow lite op mijn Sensation geinstalleerd. Dit werkte niet en daarom heb ik hem er af gehaald. Ik merk nu echter dat er allemaal dingen veranderd zijn in de telefoon. Zo wil het beeld niet meer draaien en gaat het typen van tekst heel raar door verkeerde voorspellingen etc. Heeft iemand een idee hoe dit precies komt en hoe dit valt op te lossen?

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Hebben jullie ook wel is het volgende gehad.

Toestel is uitgevallen nadat accu leeg was, echter, na opstarten miste ik ineens een paar apps.
Het vreemde is dat ik ong. 5 apps kwijt was, dit was niet op volgorde van download.

Normaal komen de Apps toch standaard terug na het openen van de market?
Google play geeft wel aan dat ze zijn geïnstalleerd..

Tips zijn welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
donvalentino schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:24:
Hebben jullie ook wel is het volgende gehad.

Toestel is uitgevallen nadat accu leeg was, echter, na opstarten miste ik ineens een paar apps.
Het vreemde is dat ik ong. 5 apps kwijt was, dit was niet op volgorde van download.

Normaal komen de Apps toch standaard terug na het openen van de market?
Google play geeft wel aan dat ze zijn geïnstalleerd..

Tips zijn welkom..
Ff opnieuw opstarten optie gebruiken, en als het goed is gaat hij dan alle apps optimaliseren.
Dan krijg je een zwart scherm met blauw kadertje, en dan moeten ze terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Supertip schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Ff opnieuw opstarten optie gebruiken, en als het goed is gaat hij dan alle apps optimaliseren.
Dan krijg je een zwart scherm met blauw kadertje, en dan moeten ze terug zijn.
Dit had ik al gedaan maar toch bedankt.
Voor de rest standaard rom sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WackOo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:09:
[...]

De telefoon weer terug gelukkig, helaas wel alweer met een software reset..
Ben benieuwd hoelang dit volhoud, als het weer gebeurt kunnen ze verwachten dat ik niet makkelijk ben, zou dan in totaal de 5x worden, dat is toch te gek voor woorden, maar even afwachten wat mijn telefoon gaat doen.
Ik dacht dat als een probleem na een aantal keer ter reparatie aangeboden nog steeds niet (goed) gerepareerd is, je recht hebt op een nieuw vervangend/vergelijkbaar toestel. 5 keer repareren lijkt me wel genoeg om een nieuw toestel te eisen.

Nou heb ik met de zoek functie al het een en ander over niet functionerend internet gevonden maar het leek voornamelijk te gaan over een verbinding dat het pas weer deed na een reset. Maar mijn probleem is iets anders:
Mijn internet verbinding switcht de hele tijd tussen 3g en hspda (2 pijltjes en een h), ook als ik het internet niet gebruik. Als ik bijvoorbeeld de browser opstart dan heeft ie eerst dus het 3g tekentje, gaat de upload pijl branden, springt ie op H, vaak springt ie nog 1 of 2 keer terug naar 3g en weer naar H, voordat allebij de pijlen bij de h gaan branden. Want dan doet het internet het heel even en ''download'' ie de startpagina. Maar zodra die klaar is met de pagina laden valt de hspda verbinding weer weg en krijg ik de 3g. Dit switchen duurt best wel lang (5-30 seconden) en gebeurt dus elke keer ik gebruik wil maken van de internetverbinding, dus een nieuwe internet pagina wil bezoeken, een whatsapp berichtje wil versturen, bij elke facebookapp pagina etc. Ook kan het dus heel lang duren voordat ik pas een whatsapp berichtje ontvangt/nieuwe emails ontvang, aangezien er maar af en toe (als ik zelf niet ''bewust'' internet gebruik soms wel een half uur tot een uur niet) heel kort een internet verbinding is. Ook vind ik het raar dat zodra de hspda verbinding werkt, die net zolang werkt tot de pagina is geladen en dan meteen weer uitvalt, en hij weer constant gaat staan switchen. Verder heb ik het gevoel dat het vrij veel batterij verbruikt aangezien die constant met zn netwerk bezig is.

Zijn er meer mensen met dit probleem dat je internet verbinding niet constant is en dat je telkens moet wachten en is er een oplossing? Ik heb t-mobile dus ik denk niet dat het met die vodafone proxy te maken heeft.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.