Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Ik dacht dat als een probleem na een aantal keer ter reparatie aangeboden nog steeds niet (goed) gerepareerd is, je recht hebt op een nieuw vervangend/vergelijkbaar toestel. 5 keer repareren lijkt me wel genoeg om een nieuw toestel te eisen.

Nou heb ik met de zoek functie al het een en ander over niet functionerend internet gevonden maar het leek voornamelijk te gaan over een verbinding dat het pas weer deed na een reset. Maar mijn probleem is iets anders:
Mijn internet verbinding switcht de hele tijd tussen 3g en hspda (2 pijltjes en een h), ook als ik het internet niet gebruik. Als ik bijvoorbeeld de browser opstart dan heeft ie eerst dus het 3g tekentje, gaat de upload pijl branden, springt ie op H, vaak springt ie nog 1 of 2 keer terug naar 3g en weer naar H, voordat allebij de pijlen bij de h gaan branden. Want dan doet het internet het heel even en ''download'' ie de startpagina. Maar zodra die klaar is met de pagina laden valt de hspda verbinding weer weg en krijg ik de 3g. Dit switchen duurt best wel lang (5-30 seconden) en gebeurt dus elke keer ik gebruik wil maken van de internetverbinding, dus een nieuwe internet pagina wil bezoeken, een whatsapp berichtje wil versturen, bij elke facebookapp pagina etc. Ook kan het dus heel lang duren voordat ik pas een whatsapp berichtje ontvangt/nieuwe emails ontvang, aangezien er maar af en toe (als ik zelf niet ''bewust'' internet gebruik soms wel een half uur tot een uur niet) heel kort een internet verbinding is. Ook vind ik het raar dat zodra de hspda verbinding werkt, die net zolang werkt tot de pagina is geladen en dan meteen weer uitvalt, en hij weer constant gaat staan switchen. Verder heb ik het gevoel dat het vrij veel batterij verbruikt aangezien die constant met zn netwerk bezig is.

Zijn er meer mensen met dit probleem dat je internet verbinding niet constant is en dat je telkens moet wachten en is er een oplossing? Ik heb t-mobile dus ik denk niet dat het met die vodafone proxy te maken heeft.
Heb ik ook mee te maken, heb nog steeds geen fix gevonden, ook niet een app uit de market die ervoor zorgt dat hij minder switcht tussen 3g en G, toch wel heel vervelend, want ik ontvang nu mijn whatsapp berichten pas als hij weer geswitcht is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:02:
[...]

Heb ik ook mee te maken, heb nog steeds geen fix gevonden, ook niet een app uit de market die ervoor zorgt dat hij minder switcht tussen 3g en G, toch wel heel vervelend, want ik ontvang nu mijn whatsapp berichten pas als hij weer geswitcht is :o
Heb jij toevallig ook t-mobile of een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:05:
[...]

Heb jij toevallig ook t-mobile of een andere provider?
Ik heb simyo, en al verschillende internetsettings uitgeprobeerd, ook de optie: Mobiele gegevens altijd inschakelen mocht niet baten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Argh, kom ik er na twee jaar flashen en knooien met ROM's achter dat je vanuit Titanium Backup ook een flashable zip van TB kunt maken.

edit: Hmm deze post had beter in een ander topic gekund :p

[ Voor 18% gewijzigd door Arie- op 19-06-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:09:
[...]

Ik heb simyo, en al verschillende internetsettings uitgeprobeerd, ook de optie: Mobiele gegevens altijd inschakelen mocht niet baten. :F
Same here, dan maar weer klagen bij HTC. Hij moet sowieso heen voor stof onder het scherm, en ik ga maar proberen een nieuwe back cover te krijgen omdat deze kraakt en de accent ring om de camara heeft losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29
-Bas schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:09:
[...]

Ik heb ook simyo en ondervind geen problemen met internetten (omgeving Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
Bij mijn vrouw zag ik op haar Sensation XL pijltjes toetsen onder het standaard toetsenbord, hoe kan ik daar op de normale Sensation ook aan komen? In principe ben ik vrij tevreden met het standaard toetsenbord, mis alleen de pijltjes af en toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
ChiMan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:23:
[...]

Ik heb ook simyo en ondervind geen problemen met internetten (omgeving Amsterdam).
kun jij mij misschien je exacte internet instellingen zeggen, misschien dat ik daar iets mee kan. Heb natuurlijk ook al zelf veel verschillende instellingen geprobeerd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Joster schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:36:
Bij mijn vrouw zag ik op haar Sensation XE pijltjes toetsen onder het standaard toetsenbord, hoe kan ik daar op de normale Sensation ook aan komen? In principe ben ik vrij tevreden met het standaard toetsenbord, mis alleen de pijltjes af en toe..
Nu je het zegt, daar zitten pijltjes :o
De eerste keer dat ik ze zie, heb ze nog nooit gemist :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:10

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er al een manier om ervoor te zorgen dat de foto's van Haxsync als standaard foto word gebruikt voor contacten. Hij zet ze bij mij nu steeds terug op de oude foto en dat is gewoon geen gezicht (houd van scherpe foto's).

Ik draai zelf InsertCoin Evolution 2.0.0 (Sense 4.0) maar geloof dat het ook met andere roms en zelfs de officiële rom problemen oplevert.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tankiej schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:37:
[...]
Nu je het zegt, daar zitten pijltjes :o
De eerste keer dat ik ze zie, heb ze nog nooit gemist :')
Ik heb de Sensation XE maar geen pijltjes :?
En ik mis ze wel, met mijn dikke vingers ben ik altijd 10x aan het tikken voordat de cursor op de juiste plek staat, als ik een tekst wil aanpassen. En ik zit er altijd 1 karakter naast dus zo'n pijltje is dan de oplossing :)

Ik heb android 4.0.3 en sense 3.6 btw

[ Voor 4% gewijzigd door JanPedaal op 21-06-2012 10:42 . Reden: softwareversie toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
JanPedaal schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb de Sensation XE maar geen pijltjes :?
En ik mis ze wel, met mijn dikke vingers ben ik altijd 10x aan het tikken voordat de cursor op de juiste plek staat, als ik een tekst wil aanpassen. En ik zit er altijd 1 karakter naast dus zo'n pijltje is dan de oplossing :)
Oh, ik moet er wel bij zeggen dat ik er een custom rom op heb draaien met Sense 4.0. Kan zijn dat het daardoor komt dat ze er hier wel bij zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tankiej schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:42:
[...]

Oh, ik moet er wel bij zeggen dat ik er een custom rom op heb draaien met Sense 4.0. Kan zijn dat het daardoor komt dat ze er hier wel bij zitten..
Aha, Sense 4.0 feature..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29
-Bas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:10:
[...]

kun jij mij misschien je exacte internet instellingen zeggen, misschien dat ik daar iets mee kan. Heb natuurlijk ook al zelf veel verschillende instellingen geprobeerd! :+
Gebruik Simyo's standaard instellingen die ik automatisch op mijn toestel kreeg.

Hier kan je manueel instellenm:
https://forum.simyo.nl/an...oid-incl-screenshots-763/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Bij de Sensation XL zijn er wel cursor pijltjes op het toetsenbord en die heeft ook Sense 3.6 dacht ik? Alhoewel die wel een groter scherm heeft en ze er daardoor bij geplaatst zijn, moet dit keyboard ook wel op de XE en standaard Sensation te krijgen zijn toch?

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.mos.techradar.com//Review%20images/TechRadar/Mobile%20phones/HTC/HTC%20Sensation%20XL/screengrabs/messaging%20landscape%20keyboard-580-90.jpg
http://www.techradar.com/...-1039226/review?artc_pg=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat hoop ik wel ja. Mijn vrouw heeft gewoon de standaard XL, die doet al helemaal niets met Rom's, Launchers of wat dan ook. Zou het graag verkrijgen op mijn normale Sensation..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Joster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:38:
Dat hoop ik wel ja. Mijn vrouw heeft gewoon de standaard XL, die doet al helemaal niets met Rom's, Launchers of wat dan ook. Zou het graag verkrijgen op mijn normale Sensation..
Eerder vandaag had je vrouw nog de XE, wat is het nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Een XL, my bad. Sorry voor de consternatie maar het was wel gisteren haha.

Weet je hoe handig je dan ook ConnectBot kan gaan gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door Joster op 21-06-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Joster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:41:
Een XL, my bad. Sorry voor de consternatie maar het was wel gisteren haha.

Weet je hoe handig je dan ook ConnectBot kan gaan gebruiken.
Ohja, zelfs gister al. Nouja, je kan alternatieve toetsenborden installeren op Android voor zover ik weet. Geen idee eigenlijk of je er root toegang voor nodig hebt, dat zou je even uit moeten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Tankiej schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:44:
[...]

Ohja, zelfs gister al. Nouja, je kan alternatieve toetsenborden installeren op Android voor zover ik weet. Geen idee eigenlijk of je er root toegang voor nodig hebt, dat zou je even uit moeten zoeken :)
Volgens mij heb je daar geen root voor nodig, maar ik vind de standaard opzich wel prima. Anders kom ik uit op iets als dit of dit (als daar wel pijltjes bij zitten..).

HTC geeft via de chat aan dat dit niet in de planning zit, het XL toetsenbord exporteren naar de normale Sensation of XE.. Wordt de market dus..

Edit: Ik ga het GO toetsenbord van het GO DEV Team maar eens proberen. Draai ook GO Launcher en deze heeft ook pijltjes toetsen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Joster op 21-06-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Ik overweeg de Sensation XE te gaan aanschaffen per 1 augustus, een aanrader wat jullie betreft?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Jammer genoeg werken de instellingen van de site van Simyo ook niet goed, het is nog steeds zo dat als ik een pagina open waar internet voor wordt gebruikt er een H komt, dan zie ik ook met de pijlen daarnaast dat er data wordt gedownload.

Het versturen van whatsapp lukt dus ook gewoon, maar nadat ik een bericht heb verzonden springt hij weer op 3G. Iemand die hier een fix voor weet? Harde reset mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:52
Gynnad schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:23:
Ik overweeg de Sensation XE te gaan aanschaffen per 1 augustus, een aanrader wat jullie betreft?
Het is het topmodel van vorig jaar van HTC. Een buil zul je er niet aan vallen en persoonlijk bevalt het toestel mij behoorlijk goed (en heb _heel_ wat toestellen gehad). Maar waarom overweeg je geen HTC One X/S tegen die tijd? Die zijn toch wat meer futureproof.
-Bas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:40:
Het versturen van whatsapp lukt dus ook gewoon, maar nadat ik een bericht heb verzonden springt hij weer op 3G. Iemand die hier een fix voor weet? Harde reset mocht niet baten.
Dit is geen bug/fout en ga je dus ook niet kunnen fixen. De notificatiebalk van HTC's Android geeft standaard aan op wel netwerk je zit. Dit kunnen GSM (G), UMTS (3G) of LTE (4G) zijn. Dus dat is wat je standaard ziet staan. Op het moment dat je data gaat versturen/ontvangen komen er up/downlad pijltjes te staan met daarbij de indicatie op welke snelheid je werkt. Dat kan dus 3G zijn op het moment dat je niet boven de standaard UMTS snelheden uitkomt of dat kan een H zijn als je op de hogere snelheden aan het werken ben. In dat laatste geval is HSDPA (wat een aanvulling op UMTS is, geen eigen techniek) aanwezig en heb je die snelheden ook gewoon. Op het moment dat je stop met dataoverdracht laat Android weer 'gewoon' zien op welk type netwerk je zit.

Het terugspringen naar '3G' zonder pijltjes betekent niet dat je geen HSDPA snelheden meer haalt, het betekent simpelweg dat je ze op dat moment niet gebruikt :)

[ Voor 56% gewijzigd door Silvin op 21-06-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Silvin schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:43:
[...]

Het is het topmodel van vorig jaar van HTC. Een buil zul je er niet aan vallen en persoonlijk bevalt het toestel mij behoorlijk goed (en heb _heel_ wat toestellen gehad). Maar waarom overweeg je geen HTC One X/S tegen die tijd? Die zijn toch wat meer futureproof.
Simpelweg de kosten, scheelt zo'n 11 euro in de maand ;) Pas wel de One X in mijn handen gehad van een vriend van mij, erg gaaf toestel. Maar vind het toch wel erg duur dan ineens.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Gynnad schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:54:
[...]

Simpelweg de kosten, scheelt zo'n 11 euro in de maand ;) Pas wel de One X in mijn handen gehad van een vriend van mij, erg gaaf toestel. Maar vind het toch wel erg duur dan ineens.
Ik zou in dat geval bij BEN een simonly pakken en op MP een 2e hands XE kopen. Ben je nog goedkoper uit en kun je stoppen wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is geen bug/fout en ga je dus ook niet kunnen fixen. De notificatiebalk van HTC's Android geeft standaard aan op wel netwerk je zit. Dit kunnen GSM (G), UMTS (3G) of LTE (4G) zijn. Dus dat is wat je standaard ziet staan. Op het moment dat je data gaat versturen/ontvangen komen er up/downlad pijltjes te staan met daarbij de indicatie op welke snelheid je werkt. Dat kan dus 3G zijn op het moment dat je niet boven de standaard UMTS snelheden uitkomt of dat kan een H zijn als je op de hogere snelheden aan het werken ben. In dat laatste geval is HSDPA (wat een aanvulling op UMTS is, geen eigen techniek) aanwezig en heb je die snelheden ook gewoon. Op het moment dat je stop met dataoverdracht laat Android weer 'gewoon' zien op welk type netwerk je zit.

Het terugspringen naar '3G' zonder pijltjes betekent niet dat je geen HSDPA snelheden meer haalt, het betekent simpelweg dat je ze op dat moment niet gebruikt :)
Wij hebben last van het probleem dat het toestel geen gebruik wil maken van 3g, maar alleen van hspda. Dus alleen via hspda hebben wij verbinding. Als er dan ook 3g staat gaat ie eerst switchen naar h voordat het internet het doet en dat switchen duurt een tijdje, en via 3g doet ie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Wij hebben last van het probleem dat het toestel geen gebruik wil maken van 3g, maar alleen van hspda. Dus alleen via hspda hebben wij verbinding. Als er dan ook 3g staat gaat ie eerst switchen naar h voordat het internet het doet en dat switchen duurt een tijdje, en via 3g doet ie helemaal niets.
Dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Dat probeer ik inderdaad uit te leggen :) In mijn verhaal leg ik uit dat het 3G icoontje slechts het type netwerk aangeeft. Als je op 3G zit kan je helemaal niet switchen naar HSDPA, je hebt HSDPA snelheden waar ze aanwezig zijn en je hebt ze niet als ze er niet zijn. Daar is geen 'switch' in. Je ziet alleen een verandering van het netwerkicoontje naar het dataoverdrachtsicoontje en daar baseer je foutief een netwerkswitch op.

Vermoedelijk heb je last van een flinke latency waardoor het even duurt voor je dataoverdracht daadwerkelijk begint. En zodra die begint op HSDPA snelheden komt er inderdaad een H te staan ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:57:
Dat probeer ik inderdaad uit te leggen :) In mijn verhaal leg ik uit dat het 3G icoontje slechts het type netwerk aangeeft. Als je op 3G zit kan je helemaal niet switchen naar HSDPA, je hebt HSDPA snelheden waar ze aanwezig zijn en je hebt ze niet als ze er niet zijn. Daar is geen 'switch' in. Je ziet alleen een verandering van het netwerkicoontje naar het dataoverdrachtsicoontje en daar baseer je foutief een netwerkswitch op.

Vermoedelijk heb je last van een flinke latency waardoor het even duurt voor je dataoverdracht daadwerkelijk begint. En zodra die begint op HSDPA snelheden komt er inderdaad een H te staan ja ;)
Dat van de snelheids indicatie met h en 3g begrijp ik. Wat ik met een netwerkswitch bedoel is dat ie van protocol wisselt, dus van umts protocol naar hspda protocol en daarmee een betere snelheid, ik heb altijd begrepen dat het verschillende protocollen zijn, of zie ik dat verkeerd? Ik moet inderdaad wel toegeven dat je het niet een netwerkswitch mag noemen.

Maar wat ik met het probleem bedoel is dat het toestel een 3g indicatie geeft, terwijl er helemaal geen internetverbinding is. Normaal als er geen internetverbinding is verdwijnt het icoontje. Maar bij mij staat het icoontje er wel. Dus er staat heel mooi een 3g icoontje bovenin, en dan start ik de browser op maar de pagina laden doet ie niet. Net zoals met whatsapp gebruiken, berichtje ingetypt en op enter gedrukt maar verzenden en/of ontvangen doet ie niet. Dat gebeurt alleen maar wanneer de telefoon zijn htje en de 2 pijlen bovenin weergeeft. Het duurt soms wel 10 minuten voodat hij eindelijk de pagina gaat downloaden en berichtjes gaat ontvangen/versturen.

Op zich is het natuurlijk logisch dat hij het alleen doet als allebij de pijlen branden, aangezien die weergeven dat hij upload/download en dus de pagina download. Maar het rare is dat hij nooit download met 3g, enkel hspda. En het is ook niet zo dat ie misschien langzaam download vanwege de langzamere 3g-verbinding. Hij download echt helemaal niets, hoelang je ook wacht.

Dus wat er gebeurt als ik een pagina in de browser opvraag: Adres intypen en op enter drukken terwijl er een 3g indicatie staat, upload pijl bij 3g gaat branden, pijl gaat weer uit en er verschijnt een h tje. Upload pijl gaat weer even branden, gaat weer uit en er verschijnt weer het 3g in plaats van een h. Upload pijl gaat branden, gaat uit en er verschijnt weer een h, en dit gaat zo maar door verschillend van 10 seconden tot iets van 10 minuten tot er een h met ook de download pijl. Maar de pagina word ondertussen niet gedownload, dat gebeurt dus ech alleen als er een h'tje staat en de download pijl gaat branden.

Even ervan uitgaand dat de telefoon de juiste indicatie geeft, gebruikt de telefoon dus alleen maar een werkende hspda verbinding, en als er 3g is download/upload hij niet maar probeert hij alleen maar op het hspda protocol te komen. Aangezien hij geen goede hspda verbinding tot stand kan brengen zou hij gewoon gebruik moeten gaan maken van het 3g protocol, maar dat doet hij niet.
Een andere mogelijkheid is dat hij 3g weergeeft terwijl er geen daadwerkelijke verbinding is, maar dat zou helemaal slecht zijn.

(@-Bas)
Ik heb zojuist de telefoon een factory-reset gegeven, en dat lijkt het probleem grotendeels te hebben opgelost. Hij geeft nu nog steeds 3g weer als ik begin maar hij pakt meteen hspda bij de eerste keer, dus ik hoef nu maar een paar seconden te wachten. Ik ga nu een voor een de apps terug instaleren kijken of er eentje tussen zit die problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Dat van de snelheids indicatie met h en 3g begrijp ik. Wat ik met een netwerkswitch bedoel is dat ie van protocol wisselt, dus van umts protocol naar hspda protocol en daarmee een betere snelheid, ik heb altijd begrepen dat het verschillende protocollen zijn, of zie ik dat verkeerd? Ik moet inderdaad wel toegeven dat je het niet een netwerkswitch mag noemen.

Maar wat ik met het probleem bedoel is dat het toestel een 3g indicatie geeft, terwijl er helemaal geen internetverbinding is. Normaal als er geen internetverbinding is verdwijnt het icoontje. Maar bij mij staat het icoontje er wel. Dus er staat heel mooi een 3g icoontje bovenin, en dan start ik de browser op maar de pagina laden doet ie niet. Net zoals met whatsapp gebruiken, berichtje ingetypt en op enter gedrukt maar verzenden en/of ontvangen doet ie niet. Dat gebeurt alleen maar wanneer de telefoon zijn htje en de 2 pijlen bovenin weergeeft. Het duurt soms wel 10 minuten voodat hij eindelijk de pagina gaat downloaden en berichtjes gaat ontvangen/versturen.

Op zich is het natuurlijk logisch dat hij het alleen doet als allebij de pijlen branden, aangezien die weergeven dat hij upload/download en dus de pagina download. Maar het rare is dat hij nooit download met 3g, enkel hspda. En het is ook niet zo dat ie misschien langzaam download vanwege de langzamere 3g-verbinding. Hij download echt helemaal niets, hoelang je ook wacht.

Dus wat er gebeurt als ik een pagina in de browser opvraag: Adres intypen en op enter drukken terwijl er een 3g indicatie staat, upload pijl bij 3g gaat branden, pijl gaat weer uit en er verschijnt een h tje. Upload pijl gaat weer even branden, gaat weer uit en er verschijnt weer het 3g in plaats van een h. Upload pijl gaat branden, gaat uit en er verschijnt weer een h, en dit gaat zo maar door verschillend van 10 seconden tot iets van 10 minuten tot er een h met ook de download pijl. Maar de pagina word ondertussen niet gedownload, dat gebeurt dus ech alleen als er een h'tje staat en de download pijl gaat branden.

Even ervan uitgaand dat de telefoon de juiste indicatie geeft, gebruikt de telefoon dus alleen maar een werkende hspda verbinding, en als er 3g is download/upload hij niet maar probeert hij alleen maar op het hspda protocol te komen. Aangezien hij geen goede hspda verbinding tot stand kan brengen zou hij gewoon gebruik moeten gaan maken van het 3g protocol, maar dat doet hij niet.
Een andere mogelijkheid is dat hij 3g weergeeft terwijl er geen daadwerkelijke verbinding is, maar dat zou helemaal slecht zijn.

(@-Bas)
Ik heb zojuist de telefoon een factory-reset gegeven, en dat lijkt het probleem grotendeels te hebben opgelost. Hij geeft nu nog steeds 3g weer als ik begin maar hij pakt meteen hspda bij de eerste keer, dus ik hoef nu maar een paar seconden te wachten. Ik ga nu een voor een de apps terug instaleren kijken of er eentje tussen zit die problemen veroorzaakt.
Wat je in deze quote hebt aangegeven klopt precies, ik heb mijn telefoon ook een harde reset gegeven, maar dit heeft het probleem bij mij niet opgelost. Ik heb ook gezien dat op andere telefoons het switchen tussen 3g en H veel langer duurt, maar dat hij dan wel gewoon internet blijft "laden". Daarbij valt het internet dus niet helemaal weg. Wat ik ook raar vind is dat de telefoon altijd een H kan gebruiken, maar dat hij direct terug switcht naar 3g. Eigenlijk zou er dus een app moeten zijn die 0.01kb/s gebruikt waardoor hij standaard op een H blijft staan >:)

Edit: Ik heb hier iets gevonden met google, een echte oplossing wordt er echter niet gegeven

http://androidforums.com/htc-hero/7915-3g-h-icon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zou er dus een app moeten zijn die 0.01kb/s gebruikt waardoor hij standaard op een H blijft staan >:)

Edit: Ik heb hier iets gevonden met google, een echte oplossing wordt er echter niet gegeven

http://androidforums.com/htc-hero/7915-3g-h-icon.html
Dat zou idd het best werken denk ik en at forum klinkt inderdaad een beetje als dit probleem.
Je zou dit kunnen proberen: klikje dan zou je een van de modes uit kunnen zetten. Bij mij werkt het nu dus ik laat het even zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:08:
[...]

Dat zou idd het best werken denk ik en at forum klinkt inderdaad een beetje als dit probleem.
Je zou dit kunnen proberen: klikje dan zou je een van de modes uit kunnen zetten. Bij mij werkt het nu dus ik laat het even zo :D
Als ik daar "wcdma only" aan zet switcht hij nog steeds naar 3g over, het gekke is dat hij het bij "GSM only" wel gewoon doet en dus om de 2-3 seconde internet verbinding maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:46:
[...]

Als ik daar "wcdma only" aan zet switcht hij nog steeds naar 3g over, het gekke is dat hij het bij "GSM only" wel gewoon doet en dus om de 2-3 seconde internet verbinding maakt. ;)
Jammer dat het internet dan zo langzaam is. Misschien dat je toch kan klagen bij HTC, aangezien mijn toestel het zelfde probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:15

RBK

Omdat er geen antwoord kwam, nog een keer:

'Heren, ik heb een vraag. Ik heb gisteren Light Flow lite op mijn Sensation geinstalleerd. Dit werkte niet en daarom heb ik hem er af gehaald. Ik merk nu echter dat er allemaal dingen veranderd zijn in de telefoon. Zo wil het beeld niet meer draaien en gaat het typen van tekst heel raar door verkeerde voorspellingen etc. Heeft iemand een idee hoe dit precies komt en hoe dit valt op te lossen?

Met vriendelijke groeten'

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé beste mensen!

Ik gebruik sinds een paar maanden de HTC Sensation met ICS. Er gaan de laatste tijd steeds meer dingen mis dus ik drop hier even een lijstje om te zien of meer mensen daar last van hebben. Heb ook dit topic doorgelezen en meerdere mensen hebben last van een aantal dezelfde problemen! Heb al veel op internet gezocht en de oplossing voor alles schijnt een hard reset te zijn, waar ik op zich niet zo'n fan van ben. Hebben jullie andere ervaringen met deze problemen en wellicht ook andere oplossingen? Een overzicht van eigen ervaringen met een paar oplossingen:

1. Bij het opstarten van de telefoon komt een melding 'Android bijwerken', waarna al mijn apps worden bijgewerkt. Dit schijnt een bug te zijn. Is er al een oplossing voor?

2. Bij het indrukken van de home-button verschijnt een wit scherm met HTC logo voor een paar seconden en daarna een tijdje 'laden' waarna de telefoon weer te gebruiken is.

3. Serieuze batterij problemen. Soms met tientallen procenten achteruit in een kwartier. Ik ben dan wel een heavy user maar dit mag toch niet. Ook wordt de telefoon erg warm (tot zo'n 45 graden volgens Battery Monitor).

4. Allerlei foutmeldingen als 'phone.android.com has stopped working'. Begreep dat dit met connectiviteit te maken heeft? Ontvangst is erg slecht af en toe en heb ook het idee dat het continu zoeken naar beter signaal een van de oorzaken is van punt 3.

5. In Whatsapp duurt het soms erg lang voor een bericht verzonden is en de tekstinvoer hapert vaak. Dan kan ik typen wat ik wil maar er gebeurt niets.
Ook het bijvoegen van foto's mislukt heel vaak. Dan moet ik alle applicaties afsluiten en whatsapp weer opstarten voor het weer werkt. Ligt dit puur aan Whatsapp?

6. Ik kan sommige features van ICS niet meer gebruiken, zoals (ironisch) het 'Gebruik' overzicht in Instellingen. Er volgt een zwart scherm en de telefoon loopt vast waarna alleen een soft reset werkt.

7. De mail applicatie van Android weigerde mijn mails binnen te halen wegens een POP-3 error (teveel verzoeken). Ik gebruik inmiddels de Hotmail app, maar jammer dat de normale geïntegreerde applicatie niet wil werken.

8. Het reboot probleem, waarbij ie na het opstarten een paar keer opnieuw opstart uit zichzelf.

9. Complete freezes waarbij je geen instellingen meer kunt veranderen en de data-verbindingen wegvallen. (Op te lossen met soft reset.)

Dit zijn de meest vervelende problemen en volgens mij zijn de meeste ook wel bekend. Hebben degenen die deze problemen ook hebben een factory reset gedaan en zijn de problemen dan verholpen? Ik kijk er een beetje tegenop. Ook las ik op verschillende forums dat de SD kaart problemen veroorzaakt. Hebben jullie geprobeerd de SD kaart te formatteren en zijn de problemen dan verholpen? En komen de problemen niet vanzelf na een tijdje weer terug aangezien het softwareproblemen zijn?

Ik was erg blij verrast met Android, maar misschien is ICS gewoon een brug te ver voor de Sensation.

Edit: Gister in de trein de meest dramatische battery drain ooit. De trein zorgt ervoor dat je telefoon meer straling gaat uitzenden om een goede verbinding te houden. De andere battery drain problemen zijn volgens mij ook allemaal af te leiden uit connectiviteit-problemen. Gister in de trein was er 50% weg in een half uur. 's Avonds op m'n nachtkastje gelegd met 4% batterij over, maar wél met vliegtuigmodus aan. 's Ochtends was er doodleuk 3% batterij over. Totaal onverwacht. De batterijproblemen zijn daarom af te leiden uit het verbindingsbeheer. Zou Vodafone er, gezien de verbindingsproblemen daar, mee te maken hebben ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
@ryffa

Tijd om een custom rom er op te zetten en een anker batterij te kopen, meer kan ik niet aanraden.

Het ziet er naar uit dat je veel applicaties hebt waardoor Sense zich automatisch afsluit bij zwaardere applicaties zoals browser met flash of iets wat toch veel ram vereist.
Dit heb ik amper op een Sense 4.0 rom (dat je wit scherm ziet en sense reload) ook uitvallen kan een batterij probleem zijn (mijn sensation valt amper uit met Anker batterij en heb ook meerdere users gelezen die hetzelfde ervaren, na anker geen uitvallen meer)

Verder is het ook bekend dat HTC's batterij weergave er niet is op vooruitgegaan met de officiële OTA ICS.

Als je telefoon op gaat laden vanaf 20%~ en 1minuut later je telefoon reboot staat hij na reboot al op 60% wat natuurlijk gewoon niet klopt, als je hem daarna weer van de lader afhaalt vliegt hij naar de 20%.
Wees gewoon altijd zeker dat je telefoon helemaal vol is (mijn lader gaat mooi piepen als hij echt vol zit(is klein defectje)

Of fabrieksinstellingen en daarna kijken of het weer allemaal crashed/langzaam wordt, plus er hoeft maar 1 applicatie te zijn die je gebruikt die veel van die problemen kan veroorzaken.

phone.android.com has stopped working foutmelding is trouwens echt een framework foutmelding, heeft niet veel met verbinding te maken maar eerder met een foute ICS installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:10:
Hé beste mensen!

Ik gebruik sinds een paar maanden de HTC Sensation met ICS. Er gaan de laatste tijd steeds meer dingen mis dus ik drop hier even een lijstje om te zien of meer mensen daar last van hebben. Heb ook dit topic doorgelezen en meerdere mensen hebben last van een aantal dezelfde problemen! Heb al veel op internet gezocht en de oplossing voor alles schijnt een hard reset te zijn, waar ik op zich niet zo'n fan van ben. Hebben jullie andere ervaringen met deze problemen en wellicht ook andere oplossingen? Een overzicht van eigen ervaringen met een paar oplossingen:

1. Bij het opstarten van de telefoon komt een melding 'Android bijwerken', waarna al mijn apps worden bijgewerkt. Dit schijnt een bug te zijn. Is er al een oplossing voor?

2. Bij het indrukken van de home-button verschijnt een wit scherm met HTC logo voor een paar seconden en daarna een tijdje 'laden' waarna de telefoon weer te gebruiken is.

3. Serieuze batterij problemen. Soms met tientallen procenten achteruit in een kwartier. Ik ben dan wel een heavy user maar dit mag toch niet. Ook wordt de telefoon erg warm (tot zo'n 45 graden volgens Battery Monitor).

4. Allerlei foutmeldingen als 'phone.android.com has stopped working'. Begreep dat dit met connectiviteit te maken heeft? Ontvangst is erg slecht af en toe en heb ook het idee dat het continu zoeken naar beter signaal een van de oorzaken is van punt 3.

5. In Whatsapp duurt het soms erg lang voor een bericht verzonden is en de tekstinvoer hapert vaak. Dan kan ik typen wat ik wil maar er gebeurt niets.
Ook het bijvoegen van foto's mislukt heel vaak. Dan moet ik alle applicaties afsluiten en whatsapp weer opstarten voor het weer werkt. Ligt dit puur aan Whatsapp?

6. Ik kan sommige features van ICS niet meer gebruiken, zoals (ironisch) het 'Gebruik' overzicht in Instellingen. Er volgt een zwart scherm en de telefoon loopt vast waarna alleen een soft reset werkt.

7. De mail applicatie van Android weigerde mijn mails binnen te halen wegens een POP-3 error (teveel verzoeken). Ik gebruik inmiddels de Hotmail app, maar jammer dat de normale geïntegreerde applicatie niet wil werken.

8. Het reboot probleem, waarbij ie na het opstarten een paar keer opnieuw opstart uit zichzelf.

9. Complete freezes waarbij je geen instellingen meer kunt veranderen en de data-verbindingen wegvallen. (Op te lossen met soft reset.)

Dit zijn de meest vervelende problemen en volgens mij zijn de meeste ook wel bekend. Hebben degenen die deze problemen ook hebben een factory reset gedaan en zijn de problemen dan verholpen? Ik kijk er een beetje tegenop. Ook las ik op verschillende forums dat de SD kaart problemen veroorzaakt. Hebben jullie geprobeerd de SD kaart te formatteren en zijn de problemen dan verholpen? En komen de problemen niet vanzelf na een tijdje weer terug aangezien het softwareproblemen zijn?

Ik was erg blij verrast met Android, maar misschien is ICS gewoon een brug te ver voor de Sensation.

Edit: Gister in de trein de meest dramatische battery drain ooit. De trein zorgt ervoor dat je telefoon meer straling gaat uitzenden om een goede verbinding te houden. De andere battery drain problemen zijn volgens mij ook allemaal af te leiden uit connectiviteit-problemen. Gister in de trein was er 50% weg in een half uur. 's Avonds op m'n nachtkastje gelegd met 4% batterij over, maar wél met vliegtuigmodus aan. 's Ochtends was er doodleuk 3% batterij over. Totaal onverwacht. De batterijproblemen zijn daarom af te leiden uit het verbindingsbeheer. Zou Vodafone er, gezien de verbindingsproblemen daar, mee te maken hebben ook?
1. Ik heb hier nooit last van, maar misschien heb je een SD kaart met een (te) langzame leessnelheid?

2. Dit gebeurd mij ook regelmatig, naar wat browser of modern combat 3 spelen. Dit betekend dat de applicatie die je open had zoveel ram gebruikte dat de telefoon sense niet meer op de achtergrond kon laten draaien en sense daarom afsloot.

3. Zoals Minaaj al meldde, kan dit aan de manier van opladen liggen. Dit kan ook aan je instellingen liggen (schermhelderheid, autosync etc) of Battery Monitor wordt pas geupdated als je je telefoon gebruikt waardoor het lijkt alsof hij in één keer heel veel gebruikt.

4.(Task killer?) |:(

5. Gooi af en toe je chat weg en start een nieuwe, werkt bij mij altijd. Kan ook zijn omdat je een taskkiller gebruikt, dan loopt echt alles vast.

6. (Task killer?) |:(

7. Waarschijnlijk mailinstellingen of taskkiller.

8. (Task killer?) Ander moet je hem hiervoor opsturen naar HTC.

9. (Task killer?) |:(

Hoop dat je hier iets aan hebt :) , als je geen taskkiller gebruikt dan is er echt heel erg veel mis met jouw toestel. En raad ik aan hem naar HTC te sturen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

ik ben ook echt benieuwd of de mensen die een hard reset uitvoeren ook problemen zoals crashing sense etc. is opgelost.

Kunnen de mensen met een hard reset aangeven of hun problemen (graag ook aangeven welke dit waren) ook daadwerkelijk zijn opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem 3 dagen terug een factory reset gegeven.
1 Ook last van. Ook na een factory reset.
2 Geen last meer van, na de factory reset
3 Zoals te lezen in een aantal vorige posts had ik internet problemen, na de hard reset zijn deze verholpen en de batterij gaat nu ook opeens veel langer mee (ik ga ervan uit dat het internet probleem de boos doener was). Ik denk dat als je bijvoorbeel een spel speelt dat constand op internet advertenties download, dat je extra veel verbruikt, zeker als je internet dus niet goed werkt.
4 Nog nooit mee gemaakt. Ik denk dat dit een fout in je besturingssysteem is.
5 Dat fotos sturen heb ik ook last van gehad, maar nu na de reset nog niet getest
6 Ook nog nooit gehad
7 Geen gebruik van gemaakt
8 Nog nooit last van gehad
9 Voor de reset alleen freezes van 2-3 seconden gehad maar hij ging daarna gewoon weer verder. Nu nergens last van.

Ik zou toch is een factory reset proberen aangezien hij best wel vaak vast lijkt te lopen en opnieuw opstart. Ik heb nog nooit gehad dat mijn telefoon dusdanig vast liep dat ik hem opnieuw moest opstarten. Maar ik vind de telefoon sowieso weer lekkerder lopen na de reset.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBK schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:32:

'Heren, ik heb een vraag. Ik heb gisteren Light Flow lite op mijn Sensation geinstalleerd. Dit werkte niet en daarom heb ik hem er af gehaald. Ik merk nu echter dat er allemaal dingen veranderd zijn in de telefoon. Zo wil het beeld niet meer draaien en gaat het typen van tekst heel raar door verkeerde voorspellingen etc. Heeft iemand een idee hoe dit precies komt en hoe dit valt op te lossen?

In principe zouden die instellingen gewoon in het instellingen menu te wijzigen moeten zijn. Die van het draaien ben zelf ook al een keertje tegen gekomen. Ik zou gewoon is door het hele menu overal langs gaan. Misschien kom je ook nog andere leuke opties tegen. Mocht dit niet werken dan zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
RBK schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:32:

Voor het draaien: Instellingen -> Weergeven -> Vinkje bij 'Scherm autom. draaien' aanzetten.
Voor de woordvoorspelling: kijk eens bij Instellingen -> Taal en toetsenbord -> HTC Sense Input -> Geavanceerde instellingen. Hier staan de instellingen voor woordvoorspelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:10:
[...]

Ik heb hem 3 dagen terug een factory reset gegeven.
1 Ook last van. Ook na een factory reset.
2 Geen last meer van, na de factory reset
3 Zoals te lezen in een aantal vorige posts had ik internet problemen, na de hard reset zijn deze verholpen en de batterij gaat nu ook opeens veel langer mee (ik ga ervan uit dat het internet probleem de boos doener was). Ik denk dat als je bijvoorbeel een spel speelt dat constand op internet advertenties download, dat je extra veel verbruikt, zeker als je internet dus niet goed werkt.
4 Nog nooit mee gemaakt. Ik denk dat dit een fout in je besturingssysteem is.
5 Dat fotos sturen heb ik ook last van gehad, maar nu na de reset nog niet getest
6 Ook nog nooit gehad
7 Geen gebruik van gemaakt
8 Nog nooit last van gehad
9 Voor de reset alleen freezes van 2-3 seconden gehad maar hij ging daarna gewoon weer verder. Nu nergens last van.

Ik zou toch is een factory reset proberen aangezien hij best wel vaak vast lijkt te lopen en opnieuw opstart. Ik heb nog nooit gehad dat mijn telefoon dusdanig vast liep dat ik hem opnieuw moest opstarten. Maar ik vind de telefoon sowieso weer lekkerder lopen na de reset.
Had je nog iets moeten back-uppen alvorens je reset (via welk prog?)
En kwamen je apps automatisch terug na reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:02

Hier word ik ook serieus gek van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donvalentino schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:21:
[...]

Had je nog iets moeten back-uppen alvorens je reset (via welk prog?)
En kwamen je apps automatisch terug na reset?
Ik heb heb de reset via het bootmenu gedaan. Zie dit linkje voor de instructies (ik heb het via de hardware knoppen gedaan). Ik had geen speciale backup gemaakt van dingen of iets dergelijks. Mijn contacten worden/werden automatisch gesynchroniseerd met google, dus zodra je na de reset weer inlogd met je google account krijg je de mogelijkheid om de contacten weer terug te zetten. Ik zou wel even kijken of dit bij jou ook het geval is, je weet maar nooit. Volgens google zou je ook een mogelijkheid hebben om de apps weer terug te installeren na de reset. Deze optie kon ik alleen niet vinden na de reset. Dus de apps moest ik handmatig weer terug installeren, al weet ik zeker dat hier wel meerdere oplossingen voor te vinden moeten zijn. Ik vind het trouwens niet zo erg dat ik alles zelf moet installeren want nu ben ik teminste van al die nutteloze dingen af :). En ik ga nu eens goed in de gaten houden wanneer er nou precies problemen optreden en wat ik dan heb geinstalleerd/veranderd.

Na het installeren van je apps moet je natuurlijk wel weer overal inloggen/inlog codes aanvragen dus zorg dat je je wachtwoorden nog weet ;) . Foto's worden als het goed is op je sd-kaart opgeslagen dus die zijn er nog steeds na de reset. Na de reset zou de telefoon zichzelf weer helemaal moeten instellen. Zelf ging ik ook nog even helemaal door het instellingen menu om te kijken of alles naar wens stond.

Editje: de reset duurt 1 tot 2 minuten en dan nog even de taal en wifi enzo instellen.
Whatsapp gesprekken (bleken) automatisch te worden opgeslagen en kunnen na de reset weer worden gedownload

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties! Ik zal maar een hard reset uitvoeren binnenkort. Als het dan nog niet weg is, terug naar HTC!

@FDransfeld: Heb geen taskkiller, dus daar zal het niet aan liggen (helaas).

Verder ook geen rare apps lijkt me (allemaal officiële, veel gedownloade apps). Hard reset lijkt de enige optie.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
donvalentino schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:20:
ik ben ook echt benieuwd of de mensen die een hard reset uitvoeren ook problemen zoals crashing sense etc. is opgelost.

Kunnen de mensen met een hard reset aangeven of hun problemen (graag ook aangeven welke dit waren) ook daadwerkelijk zijn opgelost?
Ik heb ook regelamtig last van een crashende Sense, vooral na geheugen-intensieve taken.

Mijn ervaring is dat de optie "opnieuw starten" (uitknop even ingedrukt houden) het probleem bij mij oplost, althans tijdelijk. Na een week of 2,3 begint het gezeik weer opnieuw. Na één keer opnieuw starten (wat alles bij elkaar misschien 5 minuten duurt) is het probleem zoals gezegd voor een week of 2,3 opgelost. Daar is mee te leven vind ik.

Vind het veel vervelender dat exchange mailaccounts niet meer dan 3 dagen synchroniseren en push niet meer werkt. Feitelijk dat de mailinstellingen helemaal niet onthouden worden. Onbegrijpelijk dat dat nog niet gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik gebruik nu ongeveer een week de Anker 1900mAh accu in m'n Sensation en het is daadwerkelijk precies wat dit toestelletje nodig had. De toename in batterijduur is ongeveer 20% en dat is exact wat ik nodig heb om de dag goed door te komen. Heb er ook een lader bijgekocht dus heb nu voor de echt zware dagen ook nog eens een extra accu bij :)

Heb 'm overigens bij deze tweaker gekocht. Mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTC geeft geen beeld meer. Ik wil hem nu verkopen maar hoe zit dat met al mijn account instellingen.
Gmail, dropbox, agenda synchronisaties, enz enz?

Zijn al die gegevens weg als ik de sim en sd uit de telefoon haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Nee, al die gegevens blijven staan tot je hem een hardreset geeft. Dus terug naar fabrieksinstellingen, wipen of opnieuw flashen. Zonder werkend scherm zal dat niet gaan dus opsturen ter reparatie is je beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

[quote]FilthyViper schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:08:
[...]

Ik heb ook regelamtig last van een crashende Sense, vooral na geheugen-intensieve taken.

===> Heeft iemand dit al aangekaart bij HTC? Bij mij geven ze steeds als standaard antwoord Hard reset.

Het kan toch niet zo zijn dat vele mensen hier last van hebben maar dat ze dit niet bekennen + een oplossing hiervoor maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

donvalentino schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:34:
[quote]FilthyViper schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:08:
[...]

===> Heeft iemand dit al aangekaart bij HTC? Bij mij geven ze steeds als standaard antwoord Hard reset.

Het kan toch niet zo zijn dat vele mensen hier last van hebben maar dat ze dit niet bekennen + een oplossing hiervoor maken?
Voor iedereen met deze probs....

Zeg dat hij heel vaak reboot, ook na een harde reset....
Laten afhalen door Dynafix en 2 weken later is het opgelost.

Maak even zeer goede foto's van je toestel met datum in de foto en de HTC uitdraai erbij, dan kun je aantonen dat hij heel weg is gegaan....you never know!

Succes!

edit: Wel afkicken die 2 weken trouwens...

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 28-06-2012 20:56 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:55:
[...]

Voor iedereen met deze probs....

Zeg dat hij heel vaak reboot, ook na een harde reset....
Laten afhalen door Dynafix en 2 weken later is het opgelost.

Maak even zeer goede foto's van je toestel met datum in de foto en de HTC uitdraai erbij, dan kun je aantonen dat hij heel weg is gegaan....you never know!

Succes!

edit: Wel afkicken die 2 weken trouwens...
Wat veranderen ze er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja....als ik dat wist...

Ik ben tot nu toe (4 toestellen) tevreden over de diensten van Dynafix.
Toestellen zijn weggeweest voor:
Desire HD: volumeknop (kreeg ook een nieuw scherm, of een hele nieuwe unit, dat kan ook
Sensation: stof onder scherm (scherm vervangen)
Sensation (van broer): pixel uitval (scherm vervangen)
Sensation: WiFi uitval + stof onder scherm (geen idee, maar alles is weer goed)

Dus wat ze doen bij random reboots....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand enige idee hoe je bij de Sensation kan instellen welk WiFi netwerk het voorkeursnetwerk is? Dus welke hij als eerst moet proberen, welke daarna, etc. Ik heb nu 2 WiFi netwerken thuis, maar hij maakt niet automatisch verbinding met het WiFi netwerk welke het best bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjikker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 20:51
Is er een manier om de volumeknoppen uit te schakelen voor trillen/stil/beltoonvolume? Komt me veel te vaak voor dat ik hem per ongelijk op stil zet en niet door heb dat ik gebeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Tegenwoordig gebeurt het me erg vaak dat de contacten applicatie crasht als ik een contact zoek of er doorheen scroll. Meer mensen met dit probleem? Erg irritant in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:29:
Iemand enige idee hoe je bij de Sensation kan instellen welk WiFi netwerk het voorkeursnetwerk is? Dus welke hij als eerst moet proberen, welke daarna, etc. Ik heb nu 2 WiFi netwerken thuis, maar hij maakt niet automatisch verbinding met het WiFi netwerk welke het best bereik heeft.
Dit gaat bij mij ook niet goed, dus ik heb het alternatieve mindere netwerk maar gewoon verwijderd, drastisch maar effectief

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb een system update aangeboden gekregen. "System enhancement"

Is er duidelijk wat precies de changelog is?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je erop klikt zegt ie dat de applicatie voor 'Instellingen' daarmee een update krijgt.
Ik heb hem nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Apart, ik kan niet ergens op klikken volgens mij. Het is echt een update van 60 MB.

Alleen als ik hem na het downloaden wil installeren, dan gaat de telefoon naar "shut down". Zodra hij dan opstart krijg je het update icoontje, echter op 25% van het balkje en na 5 seconden krijg ik een rode driehoek te zien met een uitroepteken er in. Niet heel ideaal... Na een restart werkt alles wel weer, maar is de update uiteraard niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Er zaten inderdaad een aantal bugs in de instellingen.
Zo kon ik bijvoorbeeld de bluetooth tether instellingen niet openen. En ook een aantal andere dingen gingen niet goed.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze update heeft bij mijn -eindelijk- het superirritante 'Optimizing applications' opgelost. Scheelt een hoop tijd bij opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Weet iemand wat je moet doen als je tijdens de update een rood uitroepteken krijgt. Dus na het booten gaat ie een paar seconden laden en vervolgens krijg je dat rode uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mr_Big schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:48:
Deze update heeft bij mijn -eindelijk- het superirritante 'Optimizing applications' opgelost. Scheelt een hoop tijd bij opstarten!
Dat werd tijd, ik krijg hem echter niet geïnstalleerd. Probleem met dat uitroepteken.

Ik heb destijds wel de ics handmatig gepusht, hebben andere mensen die dat gedaan hebben ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:24
Mensen,

Een tijdje geleden was er een bericht namens meerderen van ons gegaan over de backlight-problemen (het elke keer meer en minder helder worden van de achtergrond.)

Was daar al een antwoord op gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan 'm ook installeren (t-mobile) maar ik twijfel nog een beetje omdat ik nog nergens een changelog ofzo kan vinden. Is het android 4.1? (zal wel niet) of gewoon een fix van een aantal zaken?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
rockhopper schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:51:
Ik kan 'm ook installeren (t-mobile) maar ik twijfel nog een beetje omdat ik nog nergens een changelog ofzo kan vinden. Is het android 4.1? (zal wel niet) of gewoon een fix van een aantal zaken?
Op mijn standaard non branded Sensation met succes geupdate:

Android-versie: 4.0.3
HTC Sense-versie: 3.6
Softwarenummer: 3.33.401.6

Hier ook niet meer het optimaliseren van de apps bij een reboot.
And guess what? :o
Push mail lijkt hier te werken i.c.m. een hotmail account. _/-\o_
Bizar trouwens dat dit laatste ruim een jaar heeft moeten duren voor een fix...

Afijn, mocht mijn powerknop nu ook weer naar behoren functioneren, nijg ik weer meer om mijn Sensation te houden. Al is inmiddels wel mijn letter T uit de achterkant gevallen en is er een flinke speling opgetreden tussen het bovenste vlak achterop de backcover.

[ Voor 50% gewijzigd door r132546e op 03-07-2012 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Ik heb ook de update uitgevoerd. De opgeloste bugs die ik heb gevonden zijn:
  • Zoals hierboven al gezegd is lijkt het dat een hotmail account push-mail heeft.
  • De power knop doet het weer normaal.
  • Na de update moest hij alle applicaties gaan bijwerken, maar toen ik hem ging opnieuw opstarten hoefde hij alleen nog de applicaties op te starten (dus niet meer bijwerken). En toen ik hem nog een keer ging opnieuw opstarten hoefde hij helemaal niet meer applicaties te gaan bijwerken of op te starten.
  • Bij automatische helderheid lijkt het wel dat het vloeiender van helderheid verandert. Dus het is niet meer knipperend.
  • HTC Sense crasht niet meer. Ik heb best veel geinternet op mijn telefoon, voor de update moest hij HTC Sense opieuw laden, maar nu hoefde dat niet meer. Ik heb 5 zware pagina's bezocht, 4 normale pagina's, een 720p HD video van 4:30 min bekeken op het internet en ik heb natuurlijk T.net bezocht. Normaal moest hij daarna HTC Sense opnieuw laden, maar nu hoefde dat niet meer. Dus ik denk dat dit is opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door yeth3119 op 03-07-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ah yesss, met die update doet mijn GO Calendar synchronisatie het ineens weer. Gisteren nog geprobeerd en toen werd er niets van mijn gecombineerde agenda (exchange active sync voor werk en google met daarin verschillende agenda's zoals verjaardagen, privé agenda, speel kalender voor evenementen / wedstrijden) ingeladen. Tot op heden gebruikte ik de standaard agenda widget van HTC (vrij lelijk), nu kan ik gewoon weer een transparante gebruiken van het GO dev team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
r132546e schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 02:13:
[...]

Op mijn standaard non branded Sensation met succes geupdate:

Android-versie: 4.0.3
HTC Sense-versie: 3.6
Softwarenummer: 3.33.401.6

Hier ook niet meer het optimaliseren van de apps bij een reboot.
And guess what? :o
Push mail lijkt hier te werken i.c.m. een hotmail account. _/-\o_
Bizar trouwens dat dit laatste ruim een jaar heeft moeten duren voor een fix...

Afijn, mocht mijn powerknop nu ook weer naar behoren functioneren, nijg ik weer meer om mijn Sensation te houden. Al is inmiddels wel mijn letter T uit de achterkant gevallen en is er een flinke speling opgetreden tussen het bovenste vlak achterop de backcover.
Werkt push alleen weer voor hotmail of ook voor gmail-accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

yakutemre1995 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 07:45:
  • Zoals hierboven al gezegd is lijkt het dat een hotmail account push-mail heeft.
  • Na de update moest hij alle applicaties gaan bijwerken, maar toen ik hem ging opnieuw opstarten hoefde hij alleen nog de applicaties op te starten (dus niet meer bijwerken). En toen ik hem nog een keer ging opnieuw opstarten hoefde hij helemaal niet meer applicaties te gaan bijwerken of op te starten.
  • Bij automatische helderheid lijkt het wel dat het vloeiender van helderheid verandert. Dus het is niet meer knipperend.
  • HTC Sense crasht niet meer. Ik heb best veel geinternet op mijn telefoon, voor de update moest hij HTC Sense opieuw laden, maar nu hoefde dat niet meer. Ik heb 5 zware pagina's bezocht, 4 normale pagina's, een 720p HD video van 4:30 min bekeken op het internet en ik heb natuurlijk T.net bezocht. Normaal moest hij daarna HTC Sense opnieuw laden, maar nu hoefde dat niet meer. Dus ik denk dat dit is opgelost.
Klinkt allemaal zeer positief maar ik heb geleerd niet te vroeg meer te juichen gezien het vaak op het begin goed gaat en het op den duur minder wordt (vooral de performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
yakutemre1995 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 07:45:
Een beetje zoals een custom rom is dus? _/-\o_ had zelf na het ontvangen van het toestel vorig jaar direct een custom rom opgezet.

Kan iemand van jullie OpenGLES Extension viewer draaien en zeggen welke OpenGL ES versie jullie hebben?
Neem aan dat het nog de 213 versie is ipv de 218 versie (die betere performance haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Minaaj schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:42:
[...]

Een beetje zoals een custom rom is dus? _/-\o_ had zelf na het ontvangen van het toestel vorig jaar direct een custom rom opgezet.

Kan iemand van jullie OpenGLES Extension viewer draaien en zeggen welke OpenGL ES versie jullie hebben?
Neem aan dat het nog de 213 versie is ipv de 218 versie (die betere performance haalt)
Hij draait na de update versie 218

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19644081/2012-07-03%2013.48.04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Nou, met mijn Sensation is het huilen met de pet op met uitvalproblemen. Tot nu toe gebeurde het maar af en toe dat ie gedurende een dag 2 keer uitviel en daarna ging het weer een paar weken goed. Tot eergisteren.
Nu valt hij telkens binnen enkele minuten uit na opstarten, als het al niet meteen erna is...totaal niet meer te gebruiken zo :( Kan nog net even opstarten en kijken of er een nieuw berichtje binnen is. HTC even gebeld, maar ik moet eerst terug naar de fabrieksinstellingen en een nieuwe simkaart proberen :? Nouja dat doen we dan maar de komende dagen, maar ik ga weer terug naar m'n oude telefoon en ga er vanuit dat de Sensation opgestuurd moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 03-07-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghengel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 22:03
Nu de nieuwste update er is, kan iemand nakijken of de exchange instellingen m.b.t. het synchroniseren bewaard blijven? Deze werd telkens terug gezet op 3 dagen, in plaats van de, bijvoorbeeld, 1 maand instelling. Dit is de grootste reden voor mij om mijn stock non-branded sensation nog niet de upgraden naar Ice Cream Sandwich. Ik zag wel andere fixes voorbij komen (applicaties bijwerken enz.), maar deze is nog niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
yakutemre1995 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:49:
[...]

Hij draait na de update versie 218

[afbeelding]
Hey, dan doen ze dat toch goed! _/-\o_ die versie zat in een van de eerste Sense 4.0 roms en gaf duidelijke performance increase, meer fps en beter geoptimaliseerd dus minder cpu nodig om dingen te verwerken.
GL wordt ook gebruikt door homescreen+widgets dus Sense restarts kunnen nu inderdaad ook een stuk minder gaan worden.

Nu nog Android 4.1 met Sense 4.0 voor Sensation ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
FilthyViper schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Werkt push alleen weer voor hotmail of ook voor gmail-accounts?
Ja, push mail werkt hier ook wanneer ik mijn gmail account toevoeg. Let wel, push mail is alleen selecteerbaar wanneer je een account hebt toegevoegd als exchange, en niet d.m.v. het kiezen van de optie gmail of windows live hotmail in htc's mail app.
ghengel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:36:
Nu de nieuwste update er is, kan iemand nakijken of de exchange instellingen m.b.t. het synchroniseren bewaard blijven? Deze werd telkens terug gezet op 3 dagen, in plaats van de, bijvoorbeeld, 1 maand instelling. Dit is de grootste reden voor mij om mijn stock non-branded sensation nog niet de upgraden naar Ice Cream Sandwich. Ik zag wel andere fixes voorbij komen (applicaties bijwerken enz.), maar deze is nog niet genoemd.
De instellingen lijken hier iig niet terug gezet te worden wanneer ik iets anders kies dan 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:49

DOV

Southern Sun schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:15:
Nou, met mijn Sensation is het huilen met de pet op met uitvalproblemen. Tot nu toe gebeurde het maar af en toe dat ie gedurende een dag 2 keer uitviel en daarna ging het weer een paar weken goed. Tot eergisteren.
Nu valt hij telkens binnen enkele minuten uit na opstarten, als het al niet meteen erna is...totaal niet meer te gebruiken zo :( Kan nog net even opstarten en kijken of er een nieuw berichtje binnen is. HTC even gebeld, maar ik moet eerst terug naar de fabrieksinstellingen en een nieuwe simkaart proberen :? Nouja dat doen we dan maar de komende dagen, maar ik ga weer terug naar m'n oude telefoon en ga er vanuit dat de Sensation opgestuurd moet worden.
Dit probleem had ik ook de afgelopen weken, af en toe uitvallen zonder duidelijke reden. Vanochtend ben ik naar de Phonehouse gegaan met dit probleem. Hij (verkoper) zegt aha bekend probleem en heeft een stukje plastic achter de accu gedaan. Iets met dat de contactpuntjes slechter worden ofzo ? Maar even afkloppen hij staat alweer bijna 4 uur achter elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
DOV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:52:
[...]

Dit probleem had ik ook de afgelopen weken, af en toe uitvallen zonder duidelijke reden. Vanochtend ben ik naar de Phonehouse gegaan met dit probleem. Hij (verkoper) zegt aha bekend probleem en heeft een stukje plastic achter de accu gedaan. Iets met dat de contactpuntjes slechter worden ofzo ? Maar even afkloppen hij staat alweer bijna 4 uur achter elkaar aan.
Ok whut. Onder de accu? Of tussen de accu en de achterklep? Af en toe uitvallen is hier veranderd in maximaal een paar minuten aanblijven.
Ook het percentage wordt drastisch minder met elke uitval. Van 98% naar 68% en nu zit ie op 18%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik doen als een app het niet doet direct na het downloaden er van
plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV

DOV

Southern Sun schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:55:
[...]

Ok whut. Onder de accu? Of tussen de accu en de achterklep? Af en toe uitvallen is hier veranderd in maximaal een paar minuten aanblijven.
Ook het percentage wordt drastisch minder met elke uitval. Van 98% naar 68% en nu zit ie op 18%.
Tussen de accu en de onderkant van de accu...Lekker uitleggen dit, moment voor mijn paint skilzz

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/2319/htcsensationbatterij.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DOV op 03-07-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
DOV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Tussen de accu en de onderkant van de accu...Lekker uitleggen dit, moment voor mijn paint skilzz
Lol ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar ben benieuwd :+
Een uitval verder en m'n accu gaat van 18% naar 57% :') Slaat ook nergens meer op. Als de oplossing een stukje plastic is dan kom maar op.
Heb HTC vanmiddag gebeld, maar die willen dat ik eerst een andere simkaart probeer + een hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:57:
wat moet ik doen als een app het niet doet direct na het downloaden er van
plz help
Het opnieuw downloaden en dan installeren? Het via de play store - via pc - naar je toestel laten sturen en laten installeren?
(of van illegale meuk afblijven die je van torrents/ng afhaalt)

Ik heb de update ook maar geïnstalleerd, hij start nu gewoon op zonder de sync, dat is het enige wat ik direct merk.

Hij geeft nog steeds een "touch" error als hij aan het snoer zit en de accu op 100% is. De aanraking op het scherm werkt dan niet goed bij mij (random selecties en verkeerde plek waarop de aanraking geregistreerd wordt), lost zichzelf op als ik 'm van het snoer afhaal, dus niet zo belangrijk voor me al zou het fijn zijn als het opgelost was. Verder hoop ik inderdaad ook op sense 4.0 en android 4.1 maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
DOV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:17:
[...]

[afbeelding]
Ah ok ik had toch wat anders in m'n hoofd. Ga dat eens uitproberen, tnx!

Meteen maar even een stukje plastic er tussen geduwd. Ben benieuwd. Best triest eigenlijk voor een telefoon die los 500+ moet kosten :')

[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 03-07-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Geplaatst op maandag 02 juli 2012 16:04
Hooglander1
Zot intellegent

Geen matches
""Apart, ik kan niet ergens op klikken volgens mij. Het is echt een update van 60 MB.

Alleen als ik hem na het downloaden wil installeren, dan gaat de telefoon naar "shut down". Zodra hij dan opstart krijg je het update icoontje, echter op 25% van het balkje en na 5 seconden krijg ik een rode driehoek te zien met een uitroepteken er in. Niet heel ideaal... Na een restart werkt alles wel weer, maar is de update uiteraard niet geinstalleerd.""

Helaas heb ik precies hetzelfde. Met HTC contact gehad. Tips gekregen om eerst in veilige mode op te starten (na aanzetten direct volume down inhouden tijdens hele boot proces).
Dit heeft niet geholpen. Toestel mag niet aan de lader/pc hangen en wifi moet aan staan.Dit laatste is vreemd daar toestel na downloaden gaat rebooten en dan opstart in update mode. Daarna de tip om eerst complete reset te doen. Dit als laatste. Hier word ik niet vrolijk van. Misschien later maar eens.
Is het iemand gelukt die dit probleem had om alsnog de update succesvol te installeren zonder eerst een fabriek reset te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV

DOV

Southern Sun schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:03:
[...]

Ah ok ik had toch wat anders in m'n hoofd. Ga dat eens uitproberen, tnx!

Meteen maar even een stukje plastic er tussen geduwd. Ben benieuwd. Best triest eigenlijk voor een telefoon die los 500+ moet kosten :')
Jah inderdaad. Heb ongeveer 3 maanden geleden een Anker accu erin gedaan omdat de telefoon met de origine accu steeds uitviel haha had ik het toen maar geweten waarschijnlijk hetzelfde probleem. Hoop dat dit de.oplossing is. Die van mij is nog steeds niet uitgevallen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

pattatje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:17:
Helaas heb ik precies hetzelfde. Met HTC contact gehad. Tips gekregen om eerst in veilige mode op te starten (na aanzetten direct volume down inhouden tijdens hele boot proces).
Dit heeft niet geholpen. Toestel mag niet aan de lader/pc hangen en wifi moet aan staan.Dit laatste is vreemd daar toestel na downloaden gaat rebooten en dan opstart in update mode. Daarna de tip om eerst complete reset te doen. Dit als laatste. Hier word ik niet vrolijk van. Misschien later maar eens.
Is het iemand gelukt die dit probleem had om alsnog de update succesvol te installeren zonder eerst een fabriek reset te doen?
Toevallig je telefoon s-off gemaakt met revolutionary? Of heb je er echt niets mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
DOV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Jah inderdaad. Heb ongeveer 3 maanden geleden een Anker accu erin gedaan omdat de telefoon met de origine accu steeds uitviel haha had ik het toen maar geweten waarschijnlijk hetzelfde probleem. Hoop dat dit de.oplossing is. Die van mij is nog steeds niet uitgevallen !
Inmiddels houdt ie het langer dan een kwartier uit dus ik ben al blij _O- op zich klinkt het ook wel logisch dat er iets met de accu is aangezien het uitvallen samen gaat met continue wisselende accu percentages. Ga nu maar even kijken of het deze week goed gaat, en daarna weer het stukje plastic eruit als test om te kijken of het gedonder weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Mijn update wil ook niet installeren, ik ben ook s-off en geroot. Zover ik heb begrepen kan je geen updates (fota) installeren als je s-off/geroot bent. dan zou je weer terug moeten naar stock.
Maar kan ik ergens zien wat er in de update zit? Ik heb al de GL geupdate met een losse zip dat ging wel.
Hooglander1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:23:
[...]

Toevallig je telefoon s-off gemaakt met revolutionary? Of heb je er echt niets mee gedaan?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb alleen S-OFF, niet geroot. Vanavond maar eens proberen om 'm weer S-ON te krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
volgens mij kan je gewoon s-off blijven

er loopt een thread op xda over deze update

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746773

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Van die thread wordt ik niet veel wijzer eerlijk gezegd. Ik heb mijn CID veranderd naar HTC__405, maar dat helpt niet. Nu weer terug naar HTC__E11. Verder wordt er gemeld dat je stock recovery moet hebben, maar als ik eerlijk ben, weet ik niet eens meer of ik dat heb. Het is alweer een tijd geleden dat ik heb lopen kloten met dat ding, dus ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan. Hoe kom je er achter of je stock recovery heb?
Ik heb gisteren een RUU van 3.32.401.5 opnieuw er op gezet, maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Hooglander1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:23:
[...]

Ik heb de tel overgenomen van iemand. ik heb er zelf niets mee gedaan.
Wat is s-off en hoe kan ik dat checken?
Huidige software versie is 3.32.401.105

[ Voor 5% gewijzigd door pattatje op 03-07-2012 20:48 . Reden: sw versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
Helemaal top die update, geen app update problemen bij opstarten en de mail instellingen worden niet meer vergeten bij exchange. :)

Maar weet iemand waarom 'tekst zonder opmaak' is geselecteerd en ik niets anders kan selecteren? Ik wil namelijk de mails als html weer laten geven, maar dat gaat dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/8641064/220/8641064.png
(Klik voor groter formaat)

Nu kan ik mijn agenda en contacten weer goed synchroniseren, maar nu moet ik alsnog de live mail app gebruiken om fatsoenlijk mail te kunnen lezen... 8)7 Hopelijk heeft iemand de gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had toch wat vreemds met mijn Sensation. :'(
Zondag is mijn sensation wel 20x uitgevallen. De eerste keer 'snachts om half 6.
Vreemd, want daarvoor had ik er helemaal geen last van. Begon me al zorgen te maken. Maar maandag en vandaag heb ik nergens last van gehad.

Zou het aan de datum hebben gelegen? Heeft iemand hier ook last van gehad?

Wel heb ik een aantal apps die ik toch niet gebruikte verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat te doen aan het slechte bereik? Het is redelijk frustrerend dat ik maar op bepaalde plaatsen in huis kan bellen en mijn vrouw met de Nokia overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zijn de contacten tussen je casing en je telefoon schoon? Heb je dezelfde provider? Zit er misschien speling tussen je casing en je telefoon? Je geeft wel weinig informatie. Ik heb namelijk nog van (bijna?) niemand commentaar op het bereik van deze telefoon gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tiguan schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:32:
Van die thread wordt ik niet veel wijzer eerlijk gezegd. Ik heb mijn CID veranderd naar HTC__405, maar dat helpt niet. Nu weer terug naar HTC__E11. Verder wordt er gemeld dat je stock recovery moet hebben, maar als ik eerlijk ben, weet ik niet eens meer of ik dat heb. Het is alweer een tijd geleden dat ik heb lopen kloten met dat ding, dus ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan. Hoe kom je er achter of je stock recovery heb?
Ik heb gisteren een RUU van 3.32.401.5 opnieuw er op gezet, maar dat helpt ook niet.
Dat is raar, ik heb vandaag de RUU geflasht van mijn Sensation XE en nadien kan ik wel weer gewoon die update installeren. Wel moet je daarna aan het restoren slaan, maar hier is alles daarna goedgegaan.

Scheelt een slok op een borrel die update (of de RUU). Ding loopt weer een stuk soepeler. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

rockhopper schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:23:
Hij geeft nog steeds een "touch" error als hij aan het snoer zit en de accu op 100% is. De aanraking op het scherm werkt dan niet goed bij mij (random selecties en verkeerde plek waarop de aanraking geregistreerd wordt), lost zichzelf op als ik 'm van het snoer afhaal, dus niet zo belangrijk voor me al zou het fijn zijn als het opgelost was. Verder hoop ik inderdaad ook op sense 4.0 en android 4.1 maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Vandaag heb ik mijn Sensation teruggekregen i.v.m. stof onder het scherm. Het gehele scherm is volgens mij vervangen, want ik had een paar mini krasjes op mijn scerm en nu niet meer. Tevens lijken de kleuren anders te zijn (iets paarser, good-old desire kleur).

Ik kwam er zojuist achter met het opladen dat inderdaad de touch-bediening waardeloos is! En dit had ik nooit eerder meegemaakt, ik heb bij 'Opties voor Ontwikkelaars' de cursorbewegingen en aanraakbeweging aangezet, en hij het aanraken gaat dan verticaal over het gehele scherm en tikt ook regelmatig van alles aan. Het eruit en erin doen van de oplader hielp gelukkig wel, vreemd probleem!

Verder werkt het toestel weer top, ook na de update :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hooglander1 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:37:
[...]

Dat is raar, ik heb vandaag de RUU geflasht van mijn Sensation XE en nadien kan ik wel weer gewoon die update installeren. Wel moet je daarna aan het restoren slaan, maar hier is alles daarna goedgegaan.

Scheelt een slok op een borrel die update (of de RUU). Ding loopt weer een stuk soepeler. Erg fijn.
Kennelijk zijn er verschillende RUU's. Een met een _R in de bestandsnaam en een zonder. Je moet dus die ene met _R er achter hebben ben ik nu achter, dan kan je de update wel doen.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.