Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
tiguan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:53:
[...]

Kennelijk zijn er verschillende RUU's. Een met een _R in de bestandsnaam en een zonder. Je moet dus die ene met _R er achter hebben ben ik nu achter, dan kan je de update wel doen.
Waar kan ik juiste RUU vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
DOV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Jah inderdaad. Heb ongeveer 3 maanden geleden een Anker accu erin gedaan omdat de telefoon met de origine accu steeds uitviel haha had ik het toen maar geweten waarschijnlijk hetzelfde probleem. Hoop dat dit de.oplossing is. Die van mij is nog steeds niet uitgevallen !
Nou, volgens mij heb je me de oplossing gegeven. Hij doet het weer als vanouds goed :) Geen uitvallen, en loopt weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Spontaan uitvallen

Mijn Sensation had de laatste tijd steeds meer last van spontaan uitvallen, op een gegeven moment meerdere keren per uur (!). Soms terwijl 'ie in mijn broekzak zat, soms ook tijdens ermee werken. Dit was niet tijdens bepaalde acties of in bepaalde programma's, maar echt random.
Het plaatsen van een andere (anker) batterij helpt bij veel mensen, maar op internet lees ik ook verhalen dat ie met een anker-batterij juist vaak uitvalt en met de originele batterij niet.

Daarom heb ik de contactpunten op de batterij bekeken, en de plekken waar de pinnetjes van de telefoon de batterij raken zaten donkere plekjes. Ik vermoed dat dat oxidatie was. Ik heb de contactpunten op de batterij en de pinnetjes van de telefoon goed schoongemaakt (eerst alleen een beetje schoongekrast, later met een wattenstaafje met wat contactspray) en sindsdien is mijn telefoon niet meer uitgevallen.

Let wel op met contactspray en spuit het niet direct op de batterij of telefoon, de water-detectie-stickers die op de batterij en op de telefoon zitten reageren namelijk ook op contactspray. Als die verkleuren is het bye bye garantie.

Dit verklaart overigens ook dat een stukje plastic tussen de bovenkant van de batterij en de behuizing kan helpen, de pinnetjes worden dan net iets harder tegen de batterij gedrukt waardoor er iets beter contact wordt gemaakt. Ervaringen op internet vertellen echter dat dat ook geen definitieve oplossing is en de telefoon na verloop van tijd weer gaat uitvallen.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
E-Rick schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:08:
Spontaan uitvallen

Mijn Sensation had de laatste tijd steeds meer last van spontaan uitvallen, op een gegeven moment meerdere keren per uur (!). Soms terwijl 'ie in mijn broekzak zat, soms ook tijdens ermee werken. Dit was niet tijdens bepaalde acties of in bepaalde programma's, maar echt random.
Het plaatsen van een andere (anker) batterij helpt bij veel mensen, maar op internet lees ik ook verhalen dat ie met een anker-batterij juist vaak uitvalt en met de originele batterij niet.

Daarom heb ik de contactpunten op de batterij bekeken, en de plekken waar de pinnetjes van de telefoon de batterij raken zaten donkere plekjes. Ik vermoed dat dat oxidatie was. Ik heb de contactpunten op de batterij en de pinnetjes van de telefoon goed schoongemaakt (eerst alleen een beetje schoongekrast, later met een wattenstaafje met wat contactspray) en sindsdien is mijn telefoon niet meer uitgevallen.

Let wel op met contactspray en spuit het niet direct op de batterij of telefoon, de water-detectie-stickers die op de batterij en op de telefoon zitten reageren namelijk ook op contactspray. Als die verkleuren is het bye bye garantie.

Dit verklaart overigens ook dat een stukje plastic tussen de bovenkant van de batterij en de behuizing kan helpen, de pinnetjes worden dan net iets harder tegen de batterij gedrukt waardoor er iets beter contact wordt gemaakt. Ervaringen op internet vertellen echter dat dat ook geen definitieve oplossing is en de telefoon na verloop van tijd weer gaat uitvallen.
Hoe lang heb je je Sensation? Ik heb die van mij nu ongeveer 7 maanden en er is nog geen sprake van oxidatie, daarnaast gebruik ik ook een Anker batterij, en is deze nog nooit uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Remz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:50:
[...]

Hoe lang heb je je Sensation? Ik heb die van mij nu ongeveer 7 maanden en er is nog geen sprake van oxidatie, daarnaast gebruik ik ook een Anker batterij, en is deze nog nooit uitgevallen.
Zelfde hier, ik heb die van mij nu 9 maanden. Is ooit 1 keer uitgevallen, maar dat was in ieder geval voordat ik de Anker accu had. Die heb ik nu zo'n 7 maanden. Nooit problemen mee gehad, contacten zien er ook (nog) netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Remz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:50:
[...]

Bijna een jaar, deze komt uit de tijd dat vodafone nog unbranded toestellen leverde. Hij zit altijd in mijn broekzak, dus dat is misschien ook niet het meest optimale klimaat ;-)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Komt zowaar net een systeemupdate op mn Sensation XE binnen. 60mb dus een nieuwe rom zo te zien. Ben benieuwd wat ze allemaal gefixed hebben.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Geupdate naar: 3.33.401.106

[ Voor 91% gewijzigd door micheldenhaag op 04-07-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghengel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 22:03
micheldenhaag schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:02:
Komt zowaar net een systeemupdate op mn Sensation XE binnen. 60mb dus een nieuwe rom zo te zien. Ben benieuwd wat ze allemaal gefixed hebben.... :9
Uhm, wil niet te veel zeuren, maar ik zou zeggen lees even een aantal posts terug en je weet in ieder geval wat er is veranderd (volgens anderen). Mocht je meer veranderingen tegenkomen dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
ghengel schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:25:
[...]

Uhm, wil niet te veel zeuren, maar ik zou zeggen lees even een aantal posts terug en je weet in ieder geval wat er is veranderd (volgens anderen). Mocht je meer veranderingen tegenkomen dan hoor ik het graag!
Doe is lief. Ik heb 2 pagina's terug gebladerd en las alleen maar ellende... laat me blij zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie- schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:35:
Zijn de contacten tussen je casing en je telefoon schoon? Heb je dezelfde provider? Zit er misschien speling tussen je casing en je telefoon? Je geeft wel weinig informatie. Ik heb namelijk nog van (bijna?) niemand commentaar op het bereik van deze telefoon gehoord.
Provider is uiteraard dezelfde. Of de contacten schoon zijn? Nu wel...als ik zeker weet dat het vuil zijn van die contacten er iets mee te maken heeft dan doe ik verder geen moeite meer en vliegt ie de deur uit. Na wat googlen blijken er toch meerdere mensen last van te hebben.
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:07:
Weet iemand wat te doen aan het slechte bereik? Het is redelijk frustrerend dat ik maar op bepaalde plaatsen in huis kan bellen en mijn vrouw met de Nokia overal.
De Sensation zendt uit zichzelf erg weinig straling uit, bijna 1/3 van de meeste Nokia's (in SAR). Daarnaast heeft ie een 'antenna death grip'. Vooral WiFi is hier de dupe van. (Als je 'm verkeerd vasthoudt kan het bereik tot 0 terugzakken, je moet 'm dan lager vastpakken). Zorg er dus voor dat je tijdens het bellen bij een raam staat voor het beste bereik. Ik heb er zelf ook last van, maar ja, weer minder kans op een hersentumor zullen we maar zeggen :)

Een ander nadeel is volgens mij wel dat ie heel veel energie verbruikt om steeds goede verbindingen te vinden en die te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Arie- schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:35:
Zijn de contacten tussen je casing en je telefoon schoon? Heb je dezelfde provider? Zit er misschien speling tussen je casing en je telefoon? Je geeft wel weinig informatie. Ik heb namelijk nog van (bijna?) niemand commentaar op het bereik van deze telefoon gehoord.
Ik heb al wel commentaar in dit topic (of in ieder geval in deze reeks) geplaatst op het bereik, maar dat is alweer een halfjaar geleden :+

Viel mij ook al op dat ik op veel plaatsen geen/slecht bereik heb, waar ik met mijn vorige telefoon (Samsung Omnia II) dat wel had. Met de telefoon daarvoor (HTC S710) was het nòg weer beter, dus het lijkt alleen maar achteruit te gaan met het bereik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:11
Ik had er na de SW update wel weer een nieuw fenomeen bij:
Ik heb eerst een hard reset uitgevoerd en vervolgens de sw update geinstalleerd. Telefoon weer ingericht, so far so good.
Toen ik een paar uur later een binnenkomend gesprek wilde onderdrukken omdat ik in de rij voor de kassa stond, liep de telefoon volledig vast, terwijl de beltoon maar door bleef gaan. Toestel reageerde niet meer op touch- of hardwareknoppen. Ik moest de batterij verwijderen om het ding stil te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Ik heb gisteren een nietje achter mijn batterij gepropt en sindsdien is hij niet meer uitgevallen!!
Hopen maar dat dat nu zo blijft.

Ik had er voornamelijk last van als ik hem in het cardock hing.
Waarschijnlijk dat door het duwen de betterij net iets verschijft ofzo..

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
whiiii... of het nu komt door de systeem update of skype... maar ik ben niet meer groen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Hoi,

Ik heb vaak dat mijn wifi en mobiel internet tegelijkertijd draaien.
Dan zie je het Wifi pictogrammetje dat hij verbonden is maar b.v. nog G of 3G ernaast staan waardoor ik dus geen internet heb (lijkt of ze elkaar in de weglopen). Na een seconde of 4 a 5 verdwijnt het mobiel internet en blijft alleen de wifi dus aan.

Heeft 1 van jullie dit ook wel is meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:19
Ik zet mijn Sensation bij aankomst op het werk in een dock dat aan mijn pc zit. Laadt ie op en ik kan er zonodig dingen van en naar kopiëren. Als ik hem er om 16.30 uit haal, komen er ineens mails, berichten en notificaties van enkele nieuwsapps binnen. Ik zit wel op wifi van de zaak en na 16.30 weer op 3G, maar het lijkt er op dat ik iets niet goed heb staan... |:(

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Doane schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:44:
Ik zet mijn Sensation bij aankomst op het werk in een dock dat aan mijn pc zit. Laadt ie op en ik kan er zonodig dingen van en naar kopiëren. Als ik hem er om 16.30 uit haal, komen er ineens mails, berichten en notificaties van enkele nieuwsapps binnen. Ik zit wel op wifi van de zaak en na 16.30 weer op 3G, maar het lijkt er op dat ik iets niet goed heb staan... |:(
Ik heb het idee dat de telefoon automatisch naar 'inactief' gaat (energiebesparing die niet nodig is) op het moment dat hij aan een lader ligt. Ik merk hetzelfde aan het snoer. Ik heb er ook geen behoefte aan, maar weet ook niet hoe ik dat kan oplossen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Doane schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:44:
Ik heb dat sowieso vaak als ik op wifi zit, hij hoeft niet eens aan de lader te hangen. Als ik dan naar buiten loop en hij gaat over op 3G, krijg ik heel vaak opeens van alles binnen.
Als ik op wifi zit en de apps (whatsapp, mail, etc) zelf open dan krijg ik ze wel, maar ik krijg er geen melding van. Soms wel erg irritant en ik vraag me ook af waar dat aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:02
Iemand hier al een oplossing voor het rode uitroepteken tijdens het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
niek87 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:23:
Iemand hier al een oplossing voor het rode uitroepteken tijdens het updaten?
Ik heb het zelfde probleem. Vandaag een ticket laten aanmaken bij HTC helpdesk.
Heb foto's + alle gegevens toestel + sw build gegevens doorgegeven. Vreemde is dat de persoon aan de telefoon niet eens wist dat er recentelijk een update uit is gekomen. Het is even wachten op feedback van HTC. DIt kan een paar dagen duren.
Heb om te testen toestel reset gegeven en ook een lege SD card geplaatst. Dit alles heeft niet geleid tot een oplossing. De update wordt steeds afgebroken. Mocht ik feedback hebben van HTC dan zal ik deze delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
pattatje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:41:
[...]

Ik heb het zelfde probleem. Vandaag een ticket laten aanmaken bij HTC helpdesk.
Heb foto's + alle gegevens toestel + sw build gegevens doorgegeven. Vreemde is dat de persoon aan de telefoon niet eens wist dat er recentelijk een update uit is gekomen. Het is even wachten op feedback van HTC. DIt kan een paar dagen duren.
Heb om te testen toestel reset gegeven en ook een lege SD card geplaatst. Dit alles heeft niet geleid tot een oplossing. De update wordt steeds afgebroken. Mocht ik feedback hebben van HTC dan zal ik deze delen.
ok, keep me posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etd5
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:17
Ik sinds een tijd al problemen dat mijn HTC Sensation telkens uit het niets uitvalt. Weet iemand of er al een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Etd5 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:25:
Ik sinds een tijd al problemen dat mijn HTC Sensation telkens uit het niets uitvalt. Weet iemand of er al een oplossing voor is?
Kijk een pagina terug, daar vind je een plaatje waar wordt uitgelegd hoe je dit moet verhelpen

[ Voor 13% gewijzigd door Felixious op 25-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

FDransfeld schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:02:
[...]

Kijk een pagina terug, daar vind je een plaatje waar wordt uitgelegd hoe je dit moet verhelpen [knip irritante smileys]
Of je leest iets verder en je ziet dat er een meer definitieve oplossing voor is.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Ben ik de enige die sinds de OTA update van afgelopen week het idee heeft dat het touchscreen "ongevoeliger" is geworden? Sinds de update heb ik het idee dat bijvoorbeeld typen net iets minder makkelijk gaat doordat het lijkt of het onscreen keyboard minder makkelijk reageert als voorheen...

Heb hier nog niemand over gehoord. Ben benieuwd of ik de enige ben :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etd5
FDransfeld schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:02:
[...]

Kijk een pagina terug, daar vind je een plaatje waar wordt uitgelegd hoe je dit moet verhelpen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ah sorry ik was al zon 6 maanden opzoek naar oplossing dat ik er al helemaal gek van werd! maar bedankt voor de de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etd5
DOV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Tussen de accu en de onderkant van de accu...Lekker uitleggen dit, moment voor mijn paint skilzz

[afbeelding]
Ik hoop dat dit werkt. Ik loop al zon 6 maand met dit probleem en begint nogal irritant te worden! Werkt het nog steeds goed bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Etd5 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Ik hoop dat dit werkt. Ik loop al zon 6 maand met dit probleem en begint nogal irritant te worden! Werkt het nog steeds goed bij jou?
Probeer het eens. Bij mij viel ie elke 5 minuten uit. Sindsdien geen enkele keer meer uitgevallen.
Schijnt alleen geen definitieve oplossing te zijn, kan me voorstellen dat er vroeg of laat toch weer een losser contactje gaat ontstaan. Maar goed, voorlopig heeft het de problemen in elk geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etd5
Southern Sun schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:51:
[...]

Probeer het eens. Bij mij viel ie elke 5 minuten uit. Sindsdien geen enkele keer meer uitgevallen.
Schijnt alleen geen definitieve oplossing te zijn, kan me voorstellen dat er vroeg of laat toch weer een losser contactje gaat ontstaan. Maar goed, voorlopig heeft het de problemen in elk geval opgelost.
Ja heb net een stukje plastic er tussen gedaan! Als het voorlopig maar goed gaat ben ik al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen rood, maar een witte driehoek met uitroepteken in de notification bar staan na de update!

De melding: 'HTC Sense toestemming verlenen voor toegang ....'

Ik kan het niet wegschuiven. Ik kan er alleen op klikken, dan start er een Facebook applicatie op en staat er 'foutmelding'. Het is dus het ingebakken Facebook for HTC Sense in ROM. Je kunt het terugvinden in Instellingen > Applicaties > Alle Applicaties. Ik gebruik allang geen Facebook for HTC Sense meer. Bleek dat dat ding nog steeds toegang had tot alles en non stop aan het syncen was. Ik heb mn persoonlijke gegevens verwijderd in het Applicatie overzicht en de applicatie gestopt. Is kennelijk een tijdelijke oplossing, maar het uitroepteken is weg!

Gewoon even delen voor het geval er meer mensen zijn met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:57

RammY

Dát!

Sinds de laatste OTA update krijg ik mn WiFi niet meer aan!
Moet er wel bij zeggen dat ik de update handmatig via CWM heb geapplied.
Hiervoor moest ik de handtekening check wel uitzetten.

Voor de rest merk ik vooralsnog weinig.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik zat net een spelletje te spelen, en ineens gaat het scherm zwart, dwz, ik kan zien dat de backlight nog wel werkt, maar er wordt geen beeld meer weergegeven.
Batterij eruit, even gewacht, batterij erin, en onmiddellijk zie ik de backlight weer aan gaan, maar meer dan dat gebeurt er dus niet.

Vervolgens simkaart en memorycard verwijderd, zelfde laken een pak.

Ook aan de lader gebeurt er niks, dwz, het laad lampje gaat niet branden, alsmede windows herkent hem ook niet.

Sensation is wel geroot, maar draait verder stockrom. ook CID is niet aangepast verder.

Iemand een idee?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb de nieuwe RUU 3.33 gedownload met de laatste update voor een stock ICS.
Die kan ik als het goed is gewoon via de pc flashen. Ik ben dan weer unrooted en nog steeds s-off.
Ik wil eigenlijk ook mijn SD kaart wissen zodat ik weer vers kan beginnen. Behalve belangrijke bestanden backupen, hoe kan ik dit het beste doen, gewoon voor het flashen het kaartje eruit en formateren..?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Emmeau schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:21:
Ik zat net een spelletje te spelen, en ineens gaat het scherm zwart, dwz, ik kan zien dat de backlight nog wel werkt, maar er wordt geen beeld meer weergegeven.
Batterij eruit, even gewacht, batterij erin, en onmiddellijk zie ik de backlight weer aan gaan, maar meer dan dat gebeurt er dus niet.

Vervolgens simkaart en memorycard verwijderd, zelfde laken een pak.

Ook aan de lader gebeurt er niks, dwz, het laad lampje gaat niet branden, alsmede windows herkent hem ook niet.

Sensation is wel geroot, maar draait verder stockrom. ook CID is niet aangepast verder.

Iemand een idee?
Dit klinkt niet goed, een vraag, welke Recovery heb je draaien, er is namelijk volgens mij een CWM in omloop waarbij het laden inderdaad niet werkt als je accu leeg is, je moet je accu dan echt in een losse adapter hebben liggen.
Verder troubleshooten:
- USB kabel uitgesloten?
- Accu uitgesloten?
Deze twee zaken gelden alleen als de telefoon echt niet aanwil ivm lege accu. Kun je wel in recovery/fastboot komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Arie- schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:57:
[...]
Verder troubleshooten:
- USB kabel uitgesloten?
- Accu uitgesloten?
Deze twee zaken gelden alleen als de telefoon echt niet aanwil ivm lege accu. Kun je wel in recovery/fastboot komen?
Ik kom nergens in. Als ik batterij er in stop, kan ik op on drukken, gaat backlight aan, en dat is dat. Ook volume down ingedrukt houden zorgt niet voor een factory reset.

- Meerdere usb kabels geprobeerd, zelfs ADB vind geen htc
- 3 verschillende accu's geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook het rode driehoekje met ! als ik de laatste update wil installeren. Ik las op XDA dat het waarschijnlijk aan de build ligt: 3.32.401.5 pakt hij niet terwijl 3.32.401.5_R wel doet.

Mijn telefoon is stock met alleen S-OFF, zit er nu aan te denken om maar de R versie te flashen, iemand nog tips om apps te back-uppen zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:18:
Ik heb dus ook het rode driehoekje met ! als ik de laatste update wil installeren. Ik las op XDA dat het waarschijnlijk aan de build ligt: 3.32.401.5 pakt hij niet terwijl 3.32.401.5_R wel doet.

Mijn telefoon is stock met alleen S-OFF, zit er nu aan te denken om maar de R versie te flashen, iemand nog tips om apps te back-uppen zonder root?
Ik ben erg benieuwd of het lukt bij jou met de R versie. Ik heb namelijk exact het zelfde probleem.
Wat is S-OFF?

Wat is S-OFF -> Gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 17-09 19:32
Die nieuwe update heeft mijn telefoon niet veel goed gedaan. Hij reageert een stuk slechter op de aanrakingen nu! Moet soms 3 tot 4 keer ergens op drukken voordat hij hem pakt. Ben er echt niet blij mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:18:

je kan met een adb commando je apps en data backuppen zonder root.

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351

werkt als een speer.

heeft iemand Google now werkend? maakt niet uit welke apk ik push, de app crashed naar een aantal seconden (paranoidandroid 1.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Op Sense 4.0 kreeg ik hem wel gewoon werkend, ook widget etc maar telkens "Connection to network error" of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook gedraaid. Ik had beter eerst mezelf kunnen inlezen hier.

Bij mijn Sensation is de aanraakgevoeligheid ook slechter dan voorheen, ook heb ik last van signaal drops. Dit gebeurt spontaan, zonder dat ik mijn GSM verplaats.
Dus het ééne moment signaal het anderen moment niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik sta op het punt om de RUU 3.33 te flashen maar ik wacht maar even of doe het niet...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik heb juist aanzienlijk beter signaal dan voor de update! Bijna altijd 4 streepjes bereik nu (Vodafone ). Verder een paar bugs gefixed wat ook fijn is, start veel sneller p bijv. Merk alleen dat na elke rebooten aanstaat dat scherm altijd op standby moet blijven tijdens opladen, dat hoeft van mij niet... En weather animations werken niet met widgetlocker, maar das al vanaf 4.0 zo

Wel erg vervelend dat er blijkbaar ook mensen zijn met wel veel problemen! Zoveel updates krijgen we namelijk niet vind ik...

[ Voor 17% gewijzigd door Tiroz op 10-07-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Na 3.32 terug geflash te hebben en weer geupdate te hebben met de OTA doet mn WiFi het weer :)
Wel alles weg en mn root weg.. maar dat hebben we er dan maar voor over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn Sensation: als ik hem probeer te booten gebeurt er niets met het scherm; hij vibreert alleen, elke 14 seconden ofzo. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Ik heb er Virtuous Inquisition opstaan (geroot en geflashed dus), maar dit lijkt meer een hardwareprobleem.

Ik had hiervoor wel een paar keer een probleem met booten, als de batterij leeg was wilde ie dan niet meteen weer goed booten maar moest ik eerst de batterij eruit halen, dan er weer in, dan nog een keer proberen (anders knipperde alleen de LED langzaam).

Het flashen is al een hele tijd geleden, dus daar kan het niet direct aan liggen. Ik geloof ook niet dat ik recent andere grote dingen veranderd heb ofzo...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Sinds wanneer heeft de Sensation LTE support?
Kwam dit tegen...

htcsensationxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
RammY schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:34:
Sinds wanneer heeft de Sensation LTE support?
Kwam dit tegen...

[afbeelding]
Of moet een Amerikaans CDMA-variant zijn maar het lijkt mij niet, daarbij een optie in de menu software is nog geen LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

NA de update heb ik geen last meer van Crashende Sense + voelt het toestel stabieler aan met b.v. browsen.
Batterij lijkt ook weer iets langer mee te gaan.

Geen negatieve gevolgen voor mij in ieder geval na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb ook last van dat signaalverlies. Heel vaak dat ik de melding krijg van geen signaal (Vodafone trouwens ). Dan opeens dat die wel weer 3 balkjes heeft. Ook is mijn sensation erg gevoelig voor die deathgrip bovenaan het toestel. Uiteraard getest met een ander toestel op dezelfde locatie. Die behoudt zijn signaal wel gewoon (en kost een fractie van de prijs).

Ook gaat mijn accu absoluut niet lang mee. Ik kan nu hopelijk net 1 dag halen met twee accu's (anker 1900 mAh en origineel).Dat terwijl ik maar weinig er mee doe. Wel staat WiFi constant aan.

Is dit nog enigszins te verhelpen? Ik draai de HTC ROM met 4.0.3 en sense 3.6. Wisselen tussen WCDMA en GSM heb ik al gedaan; maakt niet veel uit.

Al met al niet echt tevreden over het toestel.

offtopic:
dit trouwens wel geschreven op de sensstion

hier overzicht van nu:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OOxIm3KCxOGYbjWhfzhf8a1B/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 13-07-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgoeij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 20:03
Bij instellingen staat account en synchronisatie. Probeer zo min mogelijk apps te laten synchroniseren. Vooral Facebook trekt je accu leeg

[ Voor 5% gewijzigd door lgoeij op 13-07-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, daar heb ik alle automatische synchronisaties al uitstaan. Met andere Android toestellen waarbij ik een soortgelijk gebruik heb, heb ik deze klachten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Vreemd, haal al bijna een jaar met custom rom langer dan een dag met 3uur schermtijd en ben zelf zeer tevreden, mijn contract loopt bijna af maar laat hem maar doorlopen denk ik (vrij goedkoop en mag ook nog over 1gb gaan zonder problemen)

Wellicht BetterBatteryStats downloaden en kijken wat precies de oorzaak is? (is gratis te vinden op xda) Kan best zijn dat er inderdaad een HTC app continue loopt te verversen of een applicatie die jij hebt geinstalleerd (ookal geven gebruikers altijd aan dat het niet door hun eigen apps komt ;))

En dat deathgrip verhaal tja, had het ook op me iPhone maar gelukkig hou ik hem meestal vast met mijn rechterhand en dan heb je onmogelijk signaal verlies.

Zit vandaag ook al weer op 3uur schermtijd (automatische brightness) en dat is nog op governor stand "ondemand" wat vrij veel batterij vereist, normaal gaat hij met andere kernel nog langer mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-07-1390juw.png
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-07-134cjrw.png

[ Voor 26% gewijzigd door Minaaj op 13-07-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bolletje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:02:
Ja, daar heb ik alle automatische synchronisaties al uitstaan. Met andere Android toestellen waarbij ik een soortgelijk gebruik heb, heb ik deze klachten ook niet.
Het verbruik wat jij noemt is echt niet normaal IMHO. In je plaatje zie ik dat de telefoon heel vaak ingeschakeld is, terwijl het scherm uit is. Dit duidt op een process wat de telefoon wakker houdt.
Ik heb hetzelfde gehad met een bepaalde widget, dit heb ik kunnen oplossen door BetterBatteryStats te gebruiken. Die kan dan laten zien welke processen "partial wakelocks" gegereren. Bij mij bleek een widget elke 5 minuten de telefoon wakker te maken voor de lokatie-service, een mailtje naar de ontwikkelaar en dezelfde dag nog had hij het gefixt.

Ook is bekend dat een slecht (gsm/3g) netwerk er voor zorgt dat je gsm-chip meer verbruikt, maar ik geloof nooit dat dat 2 accu's per dag kost :>

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ok ik zal daar dan nog wel even naar kijken. Misschien is het een app van mijn hand, maar ik heb enkel Whatsapp geïnstalleerd. De rest van de apps (Facebook en Dropbox bijv.) stonden al op de telefoon.

En uiteraard zo bovenaan vastpakken doe ik ook niet zo snel. Het viel me alleen wel op. Het is dus ook dat ik het eerst zelf ervaren heb en toen pas ben gaan zoeken. Dus niet dat ik iets gelezen heb en het nu denk te ervaren. Vooral dat onbereikbaar zijn vind ik erg jammer.
u_nix_we_all schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:14:
[...]

Het verbruik wat jij noemt is echt niet normaal IMHO.
Wat ik noem of wat je ziet in het plaatje? Want ik ben me van geen kwaad bewust.

[ Voor 21% gewijzigd door Bolletje op 13-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik probeer nu een beetje een Death Grip te krijgen, maar kreeg alleen maar wifi 2balkjes lager en de normale connectie(KPN) sprong 1 balkje omlaag maar dat is wel dus met custom rom en weet niet hoeveel verschil er tussen de wifi configuratie zit en dergelijke.

Verder staat ook de N router hier een kamer naast dus dat is ook weer invloed, verder heb ik HI (KPN) waar eigenlijk het signaal altijd wel goed is, mijn broer heeft een galaxy s en vodafone, als we samen naar een voetbalwedstrijd gaan heeft hij geen verbinding meer maar kan ik nog nog internetten (wel heel langzaam)

Kan natuurlijk altijd een keer naar fabrieksinstellingen gaan trouwens met je telefoon, of uiteindelijk custom rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja custom roms zijn me niet onbekend, maar ik vond de stock HTC ROM op zich nog niet zo slecht. Ik zal al jullie tips eens meenemen en de situatie in de gaten houden. Ik heb nu ook gewoon eens alle apps gekilld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Bolletje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:14:

[...]

Wat ik noem of wat je ziet in het plaatje? Want ik ben me van geen kwaad bewust.
Ik doelde op "net 1 dag met 2 accu's" ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb een htc sensation xe en mijn wifi staat op 'fout' ipv scannen naar netwerken en als ik wifi inschakelen doet hij dat niet. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Hard reset geprobeerd?
Stock firmware?
Stock ROM?
Is er WiFi in de buurt aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:19
Tankiej schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:18:
[...]

Ik heb dat sowieso vaak als ik op wifi zit, hij hoeft niet eens aan de lader te hangen. Als ik dan naar buiten loop en hij gaat over op 3G, krijg ik heel vaak opeens van alles binnen.
Als ik op wifi zit en de apps (whatsapp, mail, etc) zelf open dan krijg ik ze wel, maar ik krijg er geen melding van. Soms wel erg irritant en ik vraag me ook af waar dat aan ligt..
Raar, raar, raar...ik heb de slaapstand er af gehaald, maar het beschreven gedrag blijft.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hard reset gedaan en de wifi staat nog steeds op 'fout' en er is wel wifi aanwezig, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Antwoord geven op alle vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die andere dingen ik weet niet wat dat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Je hebt niet heel toevallig je toestel geroot + CWM er op staan? En toen de laatste OTA Update via CWM geflasht?
Toen had ik het zelfde namelijk :P
Het enige wat toen hielp is de laatste RUU er opnieuw overheen flashen (waarvoor ik mn bootloader moest unlocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
u_nix_we_all schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:52:
[...]

Ik doelde op "net 1 dag met 2 accu's" ;)
Aah zo ja. Ja, ik heb nu alle widgets en apps eraf gehaald en hij doet er nu wel langer mee.

Maar... dat maakt me nu niet heel veel meer uit: ik heb hem verkocht*. Hij wordt vanavond afgehaald.

Ik had HTC nog wel een mail gestuurd. Vrouw zei dat het een 'hardware probleem' zou zijn. Hoe ze dat zo kan constateren is me een raadsel. Opsturen naar Dynafix zou dan een oplossing zijn. Zul je net zien dat zij niets vinden en ik wel voor die onderzoekskosten mag opdraaien.

Dus ik ga jullie helaas weer verlaten :w

* ja, ik wissel nog wel eens van spullen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 14-07-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Bolletje schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:40:
[...]
Opsturen naar Dynafix zou dan een oplossing zijn. Zul je net zien dat zij niets vinden en ik wel voor die onderzoekskosten mag opdraaien.
Die gaan je vast vertellen dat er vochtschade is geconstateerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RammY schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:25:
Je hebt niet heel toevallig je toestel geroot + CWM er op staan? En toen de laatste OTA Update via CWM geflasht?
Toen had ik het zelfde namelijk :P
Het enige wat toen hielp is de laatste RUU er opnieuw overheen flashen (waarvoor ik mn bootloader moest unlocken).
dus in makkelijke termen, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:37:
[...]

dus in makkelijke termen, wat moet ik doen?
Uitzoeken of je telefoon root access heeft.
Uitzoeken of je telefoon niet officiele HTC software er op heeft staan?
Uitzoeken welke HBOOT je hebt (ja dat kan je makkelijk vinden, ook wat het betekend)
Uitzoeken of je een "RUU" kan installeren en dat is een .exe die je gewoon kan installeren als je toestel verbonden is met je computer, alleen moet je wel de goede RUU hebben en dat kan nog wel eens een probleem worden indien je niet bekend bent met hoe je je telefoon configureert, plus het is toestel gebonden dus wij kunnen niet zien of de telefoon bijvoorbeeld vodafone of t-mobile branded is. (ruu: rom upgrade utility)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minaaj schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:57:
[...]

Uitzoeken of je telefoon root access heeft.
Uitzoeken of je telefoon niet officiele HTC software er op heeft staan?
Uitzoeken welke HBOOT je hebt (ja dat kan je makkelijk vinden, ook wat het betekend)
Uitzoeken of je een "RUU" kan installeren en dat is een .exe die je gewoon kan installeren als je toestel verbonden is met je computer, alleen moet je wel de goede RUU hebben en dat kan nog wel eens een probleem worden indien je niet bekend bent met hoe je je telefoon configureert, plus het is toestel gebonden dus wij kunnen niet zien of de telefoon bijvoorbeeld vodafone of t-mobile branded is. (ruu: rom upgrade utility)
ik heb helemaal geen moeilijke dingen gedaan met mn telefoon. Onder wifi bij instellingen staat 'fout' en als ik de wifi wil inschakelen duurt dan heel lang en gaat het weer terug op fout , hoe krijg ik dat weg zodat de wifi gewoon weer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je het weg kunnen halen door een HBOOT te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nou hier in z-frankrijk met beperkt signaal zowel tel. Als 3G soms een H en soms een E op het datanetwerk.
Een paar uur tijd mijn batt. Plat.
Ik merk wel dat het gependel tussen H 3G en E een berg snelheid kost, en ik zou hem hier het liefste op de E laten staan, omdat dat nog het vloste loopt, en mijn batt. waarschijnlijk meer zal sparen.
Waar zit die optie?
Want mijn accu heeft al temperaturen gehaald van 55gr. + en is volgens mij nu gesloopt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Bolletje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:33:
Ik heb ook last van dat signaalverlies. Heel vaak dat ik de melding krijg van geen signaal (Vodafone trouwens ). Dan opeens dat die wel weer 3 balkjes heeft. Ook is mijn sensation erg gevoelig voor die deathgrip bovenaan het toestel. Uiteraard getest met een ander toestel op dezelfde locatie. Die behoudt zijn signaal wel gewoon (en kost een fractie van de prijs).

Ook gaat mijn accu absoluut niet lang mee. Ik kan nu hopelijk net 1 dag halen met twee accu's (anker 1900 mAh en origineel).Dat terwijl ik maar weinig er mee doe. Wel staat WiFi constant aan.

Is dit nog enigszins te verhelpen? Ik draai de HTC ROM met 4.0.3 en sense 3.6. Wisselen tussen WCDMA en GSM heb ik al gedaan; maakt niet veel uit.

Al met al niet echt tevreden over het toestel.

offtopic:
dit trouwens wel geschreven op de sensstion

hier overzicht van nu:
[afbeelding]
Hier ook vaak last van signaal verlies door het switchen van 3G naar H en wanneer er Wifi aanwezig is.
Op de 1 of andere manier blijft hij niet constant een verbinding houden (ondanks betere prestaties aan met wifi b.v.).

Ik heb Vodafone, wellicht is het dus ook aan hun te verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
donvalentino schreef op maandag 16 juli 2012 @ 07:48:
[...]
U

Hier ook vaak last van signaal verlies door het switchen van 3G naar H en wanneer er Wifi aanwezig is.
Op de 1 of andere manier blijft hij niet constant een verbinding houden (ondanks betere prestaties aan met wifi b.v.).

Ik heb Vodafone, wellicht is het dus ook aan hun te verwijten.
Ik heb een unbranded toestel met stock rom, en t-mobile.
Ik heb geen app's die zuigen, dus het is de accu of het slechtere signaal wat de oorzaak is.
En laat ik mijn réserve accu toch nog thuis hebben laten liggen :(

Ik vind dat onder Android 4.03 het toestel flink warmer word als voorheen. :?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Mijn HTC is sinds gisternacht kapot, touchscreen reageert nergens meer op :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:57:
Sinds een maand of 2 heb ik toch een aantal problemen met een voorheen vrij soepel lopende sensation.

Allereerst heb ik erg veel last van uitvallen. In het begin dacht ik dat het kwam door de manier waar op ik de telefoon in mn zak heb, met de uit knop naar boven waardoor deze (misschien) ingedrukt werd als ik zit en daarom bij het pakken de telefoon uit bleek te staan, het kwam alleen niet altijd voor als ik zit.
De telefoon valt echter ook gewoon uit als ik aan het internetten ben, of zelfs als ie gewoon in de vensterbank of op bureau ligt. Totaal willekeurig en meestal een stuk of 5-10 keer achter elkaar en daarna weer een dag niet.

Daarnaast reageert de aan/uit knop van tijd tot tijd erg vreemd, dan druk ik die in en gebeurt er niks, druk ik nog een keer dan springt het scherm aan en gelijk weer uit.

Ook de batterij werkt niet helemaal lekker, aan het einde van de dag heb ik bijvoorbeeld nog 45% over, dan zit ik even te internetten, de telefoon valt uit, en bij een reboot geeft ie ineens nog maar 5% aan. Als ik dan weer opnieuw opstart dan geeft ie ineens 58% oid aan. Dit gebeurt meerdere keren en met verschillende waarden. Vaak wordt er met ongeveer 20-50% heen en weer gesprongen.

In het verleden deed ik de oplader alleen erop als de batterij bijna leeg was, sinds een 2 weken doe ik dat elke dag voor het slapen en s ochtens weer van de lader. Dit heeft wel een verbetering opgeleverd. Het gedoe met de aan/uit knop is weg en ook de batterij springt niet meer zo extreem heen en weer. Wel zijn de spontane uitvallen nog gebleven.

Wat me tevens ook opvalt is dat bij elke reboot de telefoon opnieuw applicaties gaat optimaliseren.

Ik zit erover te denken om de telefoon totaal leeg te gooien en kale android erop te zetten, ik vraag me alleen af of dit wel zin heeft. Ik doe het namelijk liever niet omdat ik sense wel prettig vind werken. Heeft iemand een idee hoe dot probleem op te lossen is? Alvast bedankt.
Even een update over mijn probleem van een aantal maanden terug:

Ongeveer een maand geleden heb ik een factory reset gedaan met de hoop dat de telefoon volledig herstelt zou worden en bovenstaande problemen niet meer voor zouden komen.

Het is daarna ongeveer een dag goed gedaan en toen kwamen de problemen, in alle hevigheid, gewoon weer terug. Een tip van tweakers hier was dat het dan misschien aan de batterij zou kunnen liggen. Na een hoop gezeur het ik toch van HTC een nieuwe batterij gekregen. Drie tot vier dagen na het installeren van die nieuwe batterij was het weer mis, de problemen waren weer terug. Alleen wel minder hevig (ongeveer 1 keer per dag uitvallen).

De afgelopen maand viel de telefoon telkens 1 a 2 maal per dag uit, mijn oplossing was telkens open maken, batterij eruit, sim eruit, beide er weer in, en dan starte de telefoon in 1 keer weer goed op.

Sinds een week zijn de problemen ineens weer veel erger, een stuk of 10-20 keer per dag uitvallers, tijdens het bellen, tijdens een app, etc etc. Vandaag kreeg ik zelfs een soort MS-DOS achtig scherm met een aantal keuzes, oa recovery. Na het selecteren van recovery, wat mij het meest logische leek, stond de telefoon vast en het enige wat hielp was de batterij er even uit halen.

Ik wordt langzaam aan echt gestoord van de sensation, 600+ euro voor een toestel dat niet doet wat het hoort te doen. Als ik in een noodsituatie kom, een autoongeluk ofzo, dan heb ik er dus gewoon niks aan.

Hoe dan ook, zijn er nog tweakers bij wie deze problemen bekend voorkomen en die ook een oplossing hiervoor hebben? Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik denk ik proberen een custom rom erop te zetten als een soort van laatste hoop.

Alvast bedankt.

Edit:

Even een screenshot van mn accu van vanochtend na 3x opnieuw uitvallen:

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/2012-07-16_09-43-13rwcfc.png

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/2012-07-16_16-04-03z0emy.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
Het lijkt er toch op dat je toestel hardware matig niet goed is, je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan problemen met de printplaat/moederbord. Ik zou het toestel met een uitgebreide klacht omschrijving toch bij HTC ter reparatie aanbieden. Je probleem komt bij mij namelijk over als een defect.
Veder wil ik je gaan adviseren om niet eerder een custom rom te installeren tot je huidige probleem is opgelost.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info, een hardware probleem leek mij ook logischer maar iedereen van HTC en vodafone blijft roepen dat het de software is. ik zal iig voorlopig geen custom rom installeren. Wat is trouwens handiger denk je, naar vodafone te gaan of direct naar HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:44:
Dank voor de info, een hardware probleem leek mij ook logischer maar iedereen van HTC en vodafone blijft roepen dat het de software is. ik zal iig voorlopig geen custom rom installeren. Wat is trouwens handiger denk je, naar vodafone te gaan of direct naar HTC?
Direct na HTC

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghengel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 22:03
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:34:
[...]

Ongeveer een maand geleden heb ik een factory reset gedaan met de hoop dat de telefoon volledig herstelt zou worden en bovenstaande problemen niet meer voor zouden komen.

Het is daarna ongeveer een dag goed gedaan en toen kwamen de problemen, in alle hevigheid, gewoon weer terug. Een tip van tweakers hier was dat het dan misschien aan de batterij zou kunnen liggen. Na een hoop gezeur het ik toch van HTC een nieuwe batterij gekregen. Drie tot vier dagen na het installeren van die nieuwe batterij was het weer mis, de problemen waren weer terug. Alleen wel minder hevig (ongeveer 1 keer per dag uitvallen).

De afgelopen maand viel de telefoon telkens 1 a 2 maal per dag uit, mijn oplossing was telkens open maken, batterij eruit, sim eruit, beide er weer in, en dan starte de telefoon in 1 keer weer goed op.

Sinds een week zijn de problemen ineens weer veel erger, een stuk of 10-20 keer per dag uitvallers, tijdens het bellen, tijdens een app, etc etc. Vandaag kreeg ik zelfs een soort MS-DOS achtig scherm met een aantal keuzes, oa recovery. Na het selecteren van recovery, wat mij het meest logische leek, stond de telefoon vast en het enige wat hielp was de batterij er even uit halen.

Ik wordt langzaam aan echt gestoord van de sensation, 600+ euro voor een toestel dat niet doet wat het hoort te doen. Als ik in een noodsituatie kom, een autoongeluk ofzo, dan heb ik er dus gewoon niks aan.

Hoe dan ook, zijn er nog tweakers bij wie deze problemen bekend voorkomen en die ook een oplossing hiervoor hebben? Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik denk ik proberen een custom rom erop te zetten als een soort van laatste hoop.

Alvast bedankt.

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb zelf geen last van uitvallen, maar anderen in dit topic wel. Iemand heeft iets tussen de accu en het plastic gedaan, omdat de contactpuntjes de accu niet genoeg aanraken. Op die manier blijft hij beter contact maken. Hij heeft er zelfs een plaatje voor gemaakt: DOV in "HTC Sensation (XE): Ervaringen & Discussie (Deel 7)"

Misschien dat een papiertje helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Of je maakt de contacten schoon met wat contactspray. Dat heeft bij mij de problemen die jij beschrijft 100% verholpen. Vergeet ook de pinnetjes aan de telefoon-kant niet.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Zijn er meer mensen die een Vodafone branded toestel hebben en de update nog niet ontvangen hebben? Ik heb een unbranded en al wel ontvangen, maar een collega met een branded niet. Kan de update van de unbranded ook op de branded versie werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, ga van het weekeind even kijken of ik iets moois van plastic oid kan klussen. Mocht het niet helpen dan toch door naar HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:17:
Bedankt voor de tip, ga van het weekeind even kijken of ik iets moois van plastic oid kan klussen. Mocht het niet helpen dan toch door naar HTC.
Maak gewoon de contacten van je batterij even schoon. Als je geen contactspray hebt werkt even krassen met een puntig voorwerp ook. Een kleine zoektocht op internet leert dat schoonmaken van de contactpunten, in tegenstelling tot een stuk plastic tussen je batterij, namelijk wel als permanente oplossing.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:49:
Heeft er iemand tips voor een goede Alarm app voor op mijn Sensation XE ??

Ik gebruikte tot enige tijd geleden op mijn HTC Desire altijd 'Alarm Klock by Greg C' tot grote tevredenheid. Op mijn HTC Sensation XE heeft die app (misschien sinds update 4.0.3) mijn een paar keer in de steek gelaten bij het Snoozen: in plaats van 5 minuutjes later terug af te gaan gebeurde er helemaal niks = overslapen...
Ja erg he! Vorige week zomaar 2x mij ook overkomen. Ik dacht dat het aan mij lag maar het testen van de alarm ging het wel af maar dan een sec of 2 en pats..gewoon stil! :(

Weer getest en deed het weer. Dus 2x te laat op me werk in 1 week wat een ellende haha.

Gisteren geupdate met 64,00mb (nieuwe update) dus hopleijk werkt ie nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 18:21
Ik zoek een Bluetooth heatset voor mijn Sensation.

Ik heb al een Jabra BT-2035 bluetooth headset maar die werkt voor geen meter (slechte geluidskwaliteit).
Op mijn oude Nokia (en met de Nokia's op de zaak) werkt hij super en heeft daar wel een goede geluidskwaliteit.

Iemand suggesties voor een goedkope (maar werkende) BTheadset?
(ik bel niet veel, het is maar dat ik onderweg kan opnemen als ik gebeld wordt)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Hebben meer mensen last van de volgende klachten:
SD kaart ontkoppeld plotseling
Facebook authenticatie staat plotseling een melding van
Schakeling Wifi - 3G werkt vaak niet goed
Wifi / 3G slecht bereik

Ook heb ik nog steeds stof onder het scherm, vandaag maar weer eens de Vodafone winkel binnen lopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Xevoo schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:05:
Hebben meer mensen last van de volgende klachten:
SD kaart ontkoppeld plotseling
Facebook authenticatie staat plotseling een melding van
Schakeling Wifi - 3G werkt vaak niet goed
Wifi / 3G slecht bereik

Ook heb ik nog steeds stof onder het scherm, vandaag maar weer eens de Vodafone winkel binnen lopen denk ik.
Als ze het niet direct kunnen repareren, zelf naar HTC bellen. Anders word je van het kastje naar de muur gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
Termi schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:53:
Mijn HTC is sinds gisternacht kapot, touchscreen reageert nergens meer op :S.
Heb ik ook gehad toen mijn mobiel +- 7/8 maand had. Touchscreen reageerde nergens meer op, terwijl de fysieke knoppen (aan/uit, volume) nog wel reageerden, dus je scherm aanzetten kon wel maar dan hield het ook op.

Mobiel opgestuurd naar dynafix en met een kleine week me mobiel werkend terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
http://www.ebay.com/itm/w...iewItem&item=200668257059

deze van de week besteld... ben benieuwd hoe het silveren met het zwarte (voorkant) gaan matchen

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:13:
[...]

ik heb helemaal geen moeilijke dingen gedaan met mn telefoon. Onder wifi bij instellingen staat 'fout' en als ik de wifi wil inschakelen duurt dan heel lang en gaat het weer terug op fout , hoe krijg ik dat weg zodat de wifi gewoon weer werkt?
Heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde gehad. Is toch echt een hardware fout....
Ik heb alles ondernomen. Van flashen, RUU's (oude RUU's t/m de laatste ICS). Niets hielp.
Uiteindelijk opgestuurd naar Dynafix en het is verholpen.

Ik maak wel altijd uitgebreid foto's van het toestel, met toegestuurd formulier. En ik zorg dat de vochtstickers zichtbaar zijn op de foto. Mochten ze daar iets verkeerd doen dan heb je altijd de foto's nog :)

Om er zeker van te zijn dat je hetzelfde probleem hebt, zou je je toestel even een paar uur uit kunnen zetten, dan opstarten en dan direct WiFI bekijken. Bij mij deed hij het dan tijdelijk (max. 1 uur) en viel dan uit. Soms zelfs spontane reboots en dan wordt het vervelend!

Succes!

edit: pff, late reactie op jouw post zie ik....ik zal je een dm sturen :)

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 30-07-2012 09:04 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaLuca schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:40:
http://www.ebay.com/itm/w...iewItem&item=200668257059

deze van de week besteld... ben benieuwd hoe het silveren met het zwarte (voorkant) gaan matchen
Even een losse post, omdat het wel heel ver van mijn laatste post vandaan is.

Mijn broertje heeft een zwarte en ik een witte.
Ik heb een keer de case verwisseld en dat ziet er prima uit. Hij vergiste zich zelfs met het pakken van zijn telefoon :). Zelfs na het bekijken van de homescreen dacht hij dat ik zijn telefoon in de tussentijd geflashed had..lol

Kortom, ziet er prima uit. Het enige minpuntje is dat jouw zwarte knopje om de case los te maken niet bij de nieuwe behuizing past, maar that's it.

Zet anders 's een foto online straks als je de boel binnen hebt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron Jeremy
  • Laatst online: 16-09 22:05
Vorige week is mijn touchscreen er ook mee gestopt. Heb alles al geprobeert, andere RUU's erop gezet maar niets helpt. Wel werkt de aan/uit knop nog en de volumeknoppen. Nu wil ik hem opsturen naar KPN maar doe ik dit liever met een weer originele HTC Sensation. Nu is mijn vraag of iemand weet welke RUU ik er dan op moet zetten.

http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/

Zie er hier flink wat staan, maar zie er geen speciaal voor KPN staan. Iemand die me hierbij wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
Ron Jeremy schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:04:
Vorige week is mijn touchscreen er ook mee gestopt. Heb alles al geprobeert, andere RUU's erop gezet maar niets helpt. Wel werkt de aan/uit knop nog en de volumeknoppen. Nu wil ik hem opsturen naar KPN maar doe ik dit liever met een weer originele HTC Sensation. Nu is mijn vraag of iemand weet welke RUU ik er dan op moet zetten.

http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/

Zie er hier flink wat staan, maar zie er geen speciaal voor KPN staan. Iemand die me hierbij wil helpen?
waarom via KNP? Je kan hem ook direct naar dynafix sturen, gaat denk ik sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron Jeremy
  • Laatst online: 16-09 22:05
niek87 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:16:
[...]

waarom via KNP? Je kan hem ook direct naar dynafix sturen, gaat denk ik sneller :)
Heb via KPN nog om precies te zijn 10 dagen garantie ;) ! Via Dynafix zijn ze denk ik ook niet blij met een custom firmware op je foon toch?
Om het iets duidelijker te maken. Ik geef hem af in KPN winkel Helmond, zij sturen hem op (ook naar dynafix misschien?)

[ Voor 15% gewijzigd door Ron Jeremy op 30-07-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Zo net ff een update binnen gehaald, 60MB en wat duurde de installatie lang bahbah.
Ik dacht ff dat tie dood was, maar hij doet het weer goed.
Wat er nu gefixt met deze update :? geen idee? iemand?

Behalve mijn accu is tijdens de vakantie overleden, uit nood een gebruikte gekregen van een franse tel. Shop helemaal toppie die servicegerichte instelling daar.
Hummmm kunnen zie hier soms.nog wat van leren ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 02-08-2012 11:23 . Reden: zomaar, weinig leven hier op het topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:34:
[...]

Alvast bedankt.

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn zoon heeft precies dezelfde problemen, volgens hem sinds de upgrade naar 4.0.3

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 doet afkloppen. Ik heb hier nu al bijna een half jaar een "normale" Sensation (m'n eerste android device overigens) en ben er erg tevreden mee. Dat je GSM maar een paar dagen op een batterijlading doet (ipv een paar weken met m'n oude nokia) ben ik ondertussen wel aan gewend en stiekem kan ik niet meer zonder zo'n heerlijk groot scherm. :) Alleen jammer dat de batterij zo gruwelijk warm word na een tijdje intensief gebruik en dat m'n laders 't qua stoormverbruik niet bijbenen als ik de navigatie langere tijd aan heb staan en de telefoon dus doodleuk leegloopt. Niet ideaal als je ergens heen aan het rijden bent in 't buitenland.. :/

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Heb een probleem met m'n HTC Sensation. De phone gaat continu in dockmodus, het scherm gaat continu aan en het scherm blijft in landschap modus, en wilt niet meer in portrait. Auto rotate heb ik uit staan en heb ook al een paar keer een factory reset gedaan, alle data gewiped en verschillende roms geprobeerd. Het lijkt mij dus een hardware kwestie. Wat te doen?
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.