Die heb ik inderdaad niet meegenomen... Ik wist niet dat die bestondAnoniem: 303530 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:19:
Je bent shopkorting niet vergeten hoop ik: http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell?
Als je op 1440 bent uitgekomen heb je dus ook de EPP truc niet toegepast, die m.i. perfect werkt.lukjah schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:25:
[...]
Die heb ik inderdaad niet meegenomen... Ik wist niet dat die bestond84 euro. Ik zie het maar zo, als ik het niet had gepost had ik het nooit geweten. Niks meer aan te doen, geen goede ervaringen met bestellingen cancellen en opnieuw bestellen, gaat nooit goed bij mij.
Ik kom voor precies dezelfde laptop op een eindprijs van €1300,- door:
- EPP truc: Bij configureren in de URL &cs=nldhs1 veranderen in &cs=nlepp1 --> 5% korting
- WRCH32NVQS96TL: --> 10% korting
- Shopkorting cashback: --> 7% korting
Toch het annuleren niet waard?
Mijn vraag: Kan ik een tweede HDD (in mijn geval SSD) in de XPS 15 steken zonder een optische drive op te geven?
[ Voor 6% gewijzigd door Torrentus op 28-06-2012 23:53 ]
Nee, dit kan niet. De Dell XPS 17 heeft wel twee Drive Bays.Torrentus schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:47:
[...]
Mijn vraag: Kan ik een tweede HDD (in mijn geval SSD) in de XPS 15 steken zonder een optische drive op te geven?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
kun je hier ook nog de 7 of 8% haalmeeruitjecard korting op toepassen?Torrentus schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:47:
[...]
Als je op 1440 bent uitgekomen heb je dus ook de EPP truc niet toegepast, die m.i. perfect werkt.
Ik kom voor precies dezelfde laptop op een eindprijs van €1300,- door:Dat komt in totaal uit op een voordeel van 22%, oftewel €300,-
- EPP truc: Bij configureren in de URL &cs=nldhs1 veranderen in &cs=nlepp1 --> 5% korting
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Gaat lekker zo.... doe nog 40 van die tips en ik heb 'm straks voor een honderdje of 2
.
Ik had Torrentus ook al een pm gedaan. Maar ik vroeg me af welke volgorde je moet aanhouden....
Als je het via shopkorting besteld wordt je gewaarschuwd dat je andere pagina's moet afsluiten en ondertussen niks anders moet opzoeken. Maar als je de url moet veranderen voor de epp code is dan de "link" via shopkorting niet weg of gaat dat wel goed? gezien je er pas later achter komt of de korting heeft gewerkt of niet.
Misschien een stomme vraag maar heb nog nooit via shopkorting iets besteld.
Ik had Torrentus ook al een pm gedaan. Maar ik vroeg me af welke volgorde je moet aanhouden....
Als je het via shopkorting besteld wordt je gewaarschuwd dat je andere pagina's moet afsluiten en ondertussen niks anders moet opzoeken. Maar als je de url moet veranderen voor de epp code is dan de "link" via shopkorting niet weg of gaat dat wel goed? gezien je er pas later achter komt of de korting heeft gewerkt of niet.
[ Voor 74% gewijzigd door Flamingo BB op 29-06-2012 08:00 ]
Dat kan, maar het is óf Shopkorting óf Haalmeeruitjecard. Shopkorting heeft de eis van de creditcard nite, maar Haalmeeruitjecard geeft je nog een procent extra korting als je een premium cc hebt. Alleen dan is haalmeeruitjecard dus voordeliger.cbr600f4i schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:17:
[...]
kun je hier ook nog de 7 of 8% haalmeeruitjecard korting op toepassen?
Heb je PM gehad. Antwoord wel even hier. Shopkorting werkt zeker samen met epp. Lees bijvoorbeeld de reacties op shopkorting.nl eens, daar staan veel enthousiaste reacties over de gecombineerde korting. Ik vermoed dat er behalve de &cs=nldhs1 als je via shopkorting komt ook nog een andere 'referral-tag' in de url staat, waar je dus niet aan moet zitten. Alleen &cs=nldhs1 veranderen zou niets uit moeten maken.Daarisdie schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 07:48:
Gaat lekker zo.... doe nog 40 van die tips en ik heb 'm straks voor een honderdje of 2.
De volgorde zoals je in de PM beschreef is m.i. de juiste (Eerst shopkorting > EPP truc > Kortingsbon)
Stomme vragen bestaan niet
Je moet die dingen sowieso optellen. Weet niet precies hoe die EPP truc werkt (jammer, want ik heb 2 dagen geleden een laptop besteld bij Dell)Torrentus schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:47:
[...]
Als je op 1440 bent uitgekomen heb je dus ook de EPP truc niet toegepast, die m.i. perfect werkt.
Ik kom voor precies dezelfde laptop op een eindprijs van €1300,- door:Dat komt in totaal uit op een voordeel van 22%, oftewel €300,-
Maar je krijgt eerst de 10% van de kortingscode
Over het bedrag wat overblijft (EX BTW) krijg je nog 7%
Denk dat de 5% wel bij de kortingscode op moet!
Dat zou betekenen: laptop van €1000 incl
1000*0,15= €150 korting
(1000-150)*0.81*0.07=€48,20
-> €198,20 -> 19.8% korting
NeeMijn vraag: Kan ik een tweede HDD (in mijn geval SSD) in de XPS 15 steken zonder een optische drive op te geven?
*0.81 is iig ook fout, maar ik zie dat ik het ook niet helemaal goed heb gedaan.ChillPascal schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:27:
[...]
Je moet die dingen sowieso optellen. Weet niet precies hoe die EPP truc werkt (jammer, want ik heb 2 dagen geleden een laptop besteld bij Dell)
Maar je krijgt eerst de 10% van de kortingscode
Over het bedrag wat overblijft (EX BTW) krijg je nog 7%
Denk dat de 5% wel bij de kortingscode op moet!
Dat zou betekenen: laptop van €1000 incl
1000*0,15= €150 korting
(1000-150)*0.81*0.07=€48,20
-> €198,20 -> 19.8% korting
[...]
Nee
Ik wist niet dat shopkorting over het bedrag ex BTW gaat?
Maar dan kom je voor laptop van 1599 (XPS 15) op:
€1599 *0.10 = €159,90 --> 1600-160 = €1440,-
€1440,- * 0.05 = €72,00 --> 1440-72 = €1368,- incl BTW--> 1368/1.19 = €1150,- ex BTW
€1150 * 0.07 = €80 --> 1368 - 80 = €1288,-
In bovenstaande heb ik verzendkosten niet meegenomen, ga er iig maar van uit dat de korting rond de 20% is
[ Voor 7% gewijzigd door Torrentus op 29-06-2012 11:35 ]
Kun je mij eens uitleggen wat dat EPP korting is? En wanneer en waarover die wordt toegepastTorrentus schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:32:
[...]
*0.81 is iig ook fout, maar ik zie dat ik het ook niet helemaal goed heb gedaan.
Ik wist niet dat shopkorting over het bedrag ex BTW gaat?
Maar dan kom je voor laptop van 1599 (XPS 15) op:
€1599 *0.10 = €159,90 --> 1600-160 = €1440,-
€1440,- * 0.05 = €72,00 --> 1440-72 = €1368,- incl BTW--> 1368/1.19 = €1150,- ex BTW
€1150 * 0.07 = €80 --> 1368 - 80 = €1288,-
Nou goed, nu kom ik zelfs op meer korting uit. Ga er iig maar van uit dat het rond de 20% is
EPP korting is korting die eigenlijk bedoeld is voor werknemers van Dell of Dell-partners. Er is echter (bewust?) geen enkele controle over of je ook daadwerkelijk bij zo'n bedrijf werkt, en dus kan iedereen er gebruik van maken. De korting is (uit mijn hoofd) tot 700 euro 2%, daarna 5%, en werkt ook samen met andere kortingsbonnenChillPascal schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Kun je mij eens uitleggen wat dat EPP korting is? En wanneer en waarover die wordt toegepast

Edit: Dat van die 8% Wist ik zelf ook niet; Als je WindowsDVD'tjes à 5 euro meebesteld val je net in die categorie: Maximale korting, en nóg 3% goedkoper! Err: Er wordt gekeken naar het bedrag ná aftrek van die 10% bon. ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door Torrentus op 29-06-2012 11:50 ]
Fuck, nu met die kortingen wordt de XPS15 van 1599 wel weer interessant. Dat zou uitkomen (met de drie kortingen) op €1350...helaas geeft Dell maar 1 jaar garantie i.p.v. 2
.
Hmm. Ik zie dat het nu weer mogelijk is om epp te combineren met kortingsbonnen. Even fixen 
Edit: fixed, download opnieuw.
Edit: fixed, download opnieuw.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-06-2012 13:25 ]
Je hebt bij wet recht op 2, wat dell ook zegt ze moeten zich er aan houden en zullen ze ook wel doen. Zo proberen er alleen onder uit te komen voor mensen die dit niet weten.Cubic X schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:20:
Fuck, nu met die kortingen wordt de XPS15 van 1599 wel weer interessant. Dat zou uitkomen (met de drie kortingen) op €1350...helaas geeft Dell maar 1 jaar garantie i.p.v. 2.
Edit: sterker nog, je hebt recht op een werkend product voor een 'redelijk' termijn. Dit betekend dat als ze claimen dat het product voor 5 jaar werkt, ze 2 jaar volledige garantie moeten geven en van 3-5 jaar mee moeten betalen aan de reparatiekosten. Alleen staat nergens in de wet wat redelijk is en welk percentage ze moeten betalen, lekker touwtrekken dus.
[ Voor 28% gewijzigd door lukjah op 29-06-2012 12:29 ]
Probleem is alleen dat je dan moet vechten tegen een groot bedrijf dat zijn poot stijf zal houden. Zo'n grapje heb ik eerder meegemaakt helaas...(niet bij Dell overigens!). Ik denk dat als je na 18 maanden garantie wilt claimen, je mooi de sjaak bentlukjah schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:27:
[...]
Je hebt bij wet recht op 2, wat dell ook zegt ze moeten zich er aan houden en zullen ze ook wel doen. Zo proberen er alleen onder uit te komen voor mensen die dit niet weten.
Edit: sterker nog, je hebt recht op een werkend product voor een 'redelijk' termijn. Dit betekend dat als ze claimen dat het product voor 5 jaar werkt, ze 2 jaar volledige garantie moeten geven en van 3-5 jaar mee moeten betalen aan de reparatiekosten. Alleen staat nergens in de wet wat redelijk is en welk percentage ze moeten betalen, lekker touwtrekken dus.
24 maandenCubic X schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:31:
[...]
Probleem is alleen dat je dan moet vechten tegen een groot bedrijf dat zijn poot stijf zal houden. Zo'n grapje heb ik eerder meegemaakt helaas...(niet bij Dell overigens!). Ik denk dat als je na 18 maanden garantie wilt claimen, je mooi de sjaak bent.
Heb zelf juist zeer goede ervaringen met Dell en garantiesCubic X schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:31:
[...]
Probleem is alleen dat je dan moet vechten tegen een groot bedrijf dat zijn poot stijf zal houden. Zo'n grapje heb ik eerder meegemaakt helaas...(niet bij Dell overigens!). Ik denk dat als je na 18 maanden garantie wilt claimen, je mooi de sjaak bent.
Dat Shopkorting.nl is echt brak. Je hebt geen idee of je korting krijgt, toch wel fijn om te weten als je 1300 euro neer gaat lappen. Ook zeggen ze dat je geen andere vensters mag openen of producten mag vergelijken terwijl de Dell site zelf een nieuw venster opent.
Ik kreeg niet de keuze om via iDeal te betalen dus heb via online bankieren betaald. Hoop dat ik nog die korting pak van Shopkorting...
Ik kreeg niet de keuze om via iDeal te betalen dus heb via online bankieren betaald. Hoop dat ik nog die korting pak van Shopkorting...
Klopt, vervelende gang van zaken, er is ook geen duidelijke parameter in de URL die toont of je nog als shopkortingshoppende geregistreerd staat. Misschien werkt haalmeeruitjecard.nl beter? Maar dat betwijfel ik ook. Slimste aanpak lijkt mij om eerst op de gewone dell site alles klaar te zetten in je mandje, inclusief koritngscodes, dan de shopkorting link te pakken en daar nldhs1 te veranderen naar nlepp1, dan kun je weer bij je mandje en direct bestellen. Lijkt me weinig mis te kunnen gaan danMijnJaz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:45:
Dat Shopkorting.nl is echt brak. Je hebt geen idee of je korting krijgt, toch wel fijn om te weten als je 1300 euro neer gaat lappen. Ook zeggen ze dat je geen andere vensters mag openen of producten mag vergelijken terwijl de Dell site zelf een nieuw venster opent.
[ Voor 26% gewijzigd door Torrentus op 29-06-2012 15:15 ]
Weet iemand toevallig van welk merk de 512 ssd is?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Weet je, er zit een zoekfunctie op dit forum..cbr600f4i schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:00:
Weet iemand toevallig van welk merk de 512 ssd is?
mdietger in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". Één pagina terug.
Ik wilde net mijn post editen maar je bent verdomd snelSChief schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:02:
[...]
Weet je, er zit een zoekfunctie op dit forum..
mdietger in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". Één pagina terug.
Wat ik terugvind is een aanname (samsung 830) maar als iemand dat kan omzetten in een zekerheid..
Kwam net deze mooie afbeelding tegen, laat mooi het verschil tussen de 13, 14 en 15 inch zien:

http://forum.notebookrevi...idge-337.html#post8646386 is ook mooi. Met het uiterlijk is iig niets mis.
Oke.. Ik wilde eerst weer voor desktop (replacement) gaan, maar nu ik deze foto zie..Torrentus schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:10:
Kwam net deze mooie afbeelding tegen, laat mooi het verschil tussen de 13, 14 en 15 inch zien:
[afbeelding]
Prachtige behuizing, maar op het moment dat het design verbetert en dat ten koste gaat van de bang/buck verhouding zou ik afhaken.
Edit: bang/buck i.p.v. back/buck natuurlijk
Edit: bang/buck i.p.v. back/buck natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Olympia op 30-06-2012 00:17 ]
Mja tijdens die faal van Dell (2x512GB SSD in de XPS17) zaten er ook Samsung 830 series SSDtjes in, dus die aanname is zo gek nog niet.cbr600f4i schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:04:
[...]
Ik wilde net mijn post editen maar je bent verdomd snel![]()
Wat ik terugvind is een aanname (samsung 830) maar als iemand dat kan omzetten in een zekerheid..
Ik heb er ook een 830 vanuit Dell in gekregen.cbr600f4i schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:04:
[...]
Ik wilde net mijn post editen maar je bent verdomd snel![]()
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Heeft iemand een idee of de volgende netwerkkaart compatibel is met de xps 15? http://www.benl.ebay.be/i...hash=item19cfb62f2e#payId
De 6300 chip zou normaal gezien geen probleem mogen opleveren maar voor de zekerheid vraag ik toch even of de kaart zal passen aangezien het oorspronkelijk voor een lenovo gemaakt is.
De 6300 chip zou normaal gezien geen probleem mogen opleveren maar voor de zekerheid vraag ik toch even of de kaart zal passen aangezien het oorspronkelijk voor een lenovo gemaakt is.

Dit geeft mijn netadapter de laatste dagen aan. Als ik deze heb aangesloten wordt de batterijduur niet opgeladen maar ook niet lager. Ik heb 2 dagen geleden een andere netadapter van Dell geprobeerd en deze werkte wel.
Tevens blijf ik last hebben van zwakke WIFI-verbinding als ik de kamer verlaat waar het modem is geplaatst.
Kan ik deze 2 dingen het beste oplossen door een telefoontje te plegen naar Dell? Ik heb mijn Dell XP15 vorig jaar augustus aangeschaft dus ik zou nog garantie moeten hebben?
Ik heb even wat topics gelezen over ssd's van 512 en ik kom tot nu toe geen slechte reacties tegen over de samsung dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Wil uiteindelijk voor die ssd van 512 gaan maar ik wacht nog even een maandje of twee wellicht, misschien gaan ze nog wat upgraden met die videokaarten en er zijn dan wat meer gebruikerservaringen.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:02:
Er waren er ook 2 of 3 die dell-branded crucials hebben gekregen. Maar de kans op samsung is groot.
Heb je de adapter niet in een gedimd stopcontact?EvertonPride schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:11:
[afbeelding]
Dit geeft mijn netadapter de laatste dagen aan. Als ik deze heb aangesloten wordt de batterijduur niet opgeladen maar ook niet lager. Ik heb 2 dagen geleden een andere netadapter van Dell geprobeerd en deze werkte wel.
Tevens blijf ik last hebben van zwakke WIFI-verbinding als ik de kamer verlaat waar het modem is geplaatst.
Kan ik deze 2 dingen het beste oplossen door een telefoontje te plegen naar Dell? Ik heb mijn Dell XP15 vorig jaar augustus aangeschaft dus ik zou nog garantie moeten hebben?
Net dit mailtje ontvangen
Bevestiging van uw recent geplaatste bestelling vindt u in de bijlage.
De verwachte leverdatum voor deze order is op of voor 2012-07-25 (yyyy-mm-dd).
Zal wel lekker druk zijn daar, op de website staat 7-8 werkdagen.
Ga uit van die datum maar wees niet verbaast als ie met een week a twee bij je voor de deur staat..lukjah schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:12:
Mijn ervaring is dat ze die verwachte leverdatum niet zullen halen. Die 7-8 dagen lijkt realistischer, maar omdat dit een nieuw product is denk ik dat de leverdatum ergens er tussenin zal liggen, een dag of 12-14 schat ik.lukjah schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:12:
Bedoel je geaard stopcontact? Voorheen deed hij het ook op een niet geaard stopcontact.ChillPascal schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:25:
[...]
Heb je de adapter niet in een gedimd stopcontact?
Net geprobeerd op een geaard stopcontact, same problem.
Nee,EvertonPride schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:01:
[...]
Bedoel je geaard stopcontact? Voorheen deed hij het ook op een niet geaard stopcontact.
Er zijn wel eena gedimde stopcontacten, vaak bedoeld voor lapen, dat deze minder wel schijnen oid.
Wanneer hier bv een adapter voor een laptop wordt ingeplugd is dit slecht voor de adapter en de accu van de laptop zelf.
Maar omdat je het niet weet, zou het ook wel niet zo zijn...
German professional PC magazine CT tested the new XPS :

[ Voor 45% gewijzigd door Flamingo BB op 30-06-2012 16:11 ]
zonde dat ze niet voor de gt650 met gddr5 zijn gegaan, echt zonde! anders hadden ze gewoon een winnaar (wederom)
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Probeer even een andere adapter te vinden (een identieke, eentje met minder vermogen gaat ook deze foutmelding geven), dan kan je uitsluiten dat het aan je laptop ligt. Of je belt Dell en je vraagt gewoon om een nieuwe adapter als hij nog binnen de garantie valt.EvertonPride schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:01:
[...]
Bedoel je geaard stopcontact? Voorheen deed hij het ook op een niet geaard stopcontact.
Het komt wel eens voor dat ik mijn laptop op een beamer of extern scherm aan wil sluiten die alleen een VGA aansluiting hebben. Ik las ergens op internet dat er mini displayport -> VGA adapters zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja welke?
Alvast bedankt voor de reacties!
De zoekfunctie weet het antwoord voor jebouwe272 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:02:
Het komt wel eens voor dat ik mijn laptop op een beamer of extern scherm aan wil sluiten die alleen een VGA aansluiting hebben. Ik las ergens op internet dat er mini displayport -> VGA adapters zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja welke?
Als je de test in verhouding ziet dan is de xps15 volgens mij toch een redelijke winnaar.aron225 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:05:
zonde dat ze niet voor de gt650 met gddr5 zijn gegaan, echt zonde! anders hadden ze gewoon een winnaar (wederom)
Dat ben ik niet met je eens. Op het gebied van scherm, accuduur, bouwkwaliteit maakt de T520 gehakt van de XPS 15. De XPS wint op gebied van CPU & GPU, maar wat had je dan verwacht van een thinkpad van de vorige generatie?
Wat de T520 dan ook weer ff mee pakt is dat 't een uitstraling van 0,0 heeft....
(vindt ik dan)
(vindt ik dan)
Dus de nieuwe XPS heeft niet meer een zo goed scherm als voorheen?
Volgens dat blad niet. Ik ben de naam van het blad even kwijt, maar het is wel een te vertrouwen bron. Bill @ dell beweert ook dat de gamut 60% is. Wat ik persoonlijk schandalig vind voor die prijs.
De nieuwe XPS 15 ziet er mooi uit, jammer van de prijs. Wat dat betreft heb je meer aan de oude XPS 15, maar zo te zien heb je daar ook al véél minder configuratie mogelijkheden dan voorheen.>
Het is ook jammer dat ze de hele XPS-lijn nu verkrachten. Als ik naar de Dell website ga zie ik deze mogelijkheden:
- XPS 13 (ultrabook, 2012)
- XPS 14z (2011)
- XPS 14 (ultrabook, 2012)
- XPS 15 (2011)
- XPS 15z (2011)
- XPS 15 (2012)
- XPS 17 (2011)
Ik kan me misschien vergissen, maar waren de 14z en 15z niet als soort van 'ultrabook' modellen bedoeld. Ze gooien nu ook alles door elkaar. Ik zie één 13-inch model en één 17-inch model, maar ik zie ondertussen wel twee 14-inch modellen en drie 15-inch modellen - en dan heb je het nog niet eens over de losse configuratie mogelijkheden!
Het is ook jammer dat ze de hele XPS-lijn nu verkrachten. Als ik naar de Dell website ga zie ik deze mogelijkheden:
- XPS 13 (ultrabook, 2012)
- XPS 14z (2011)
- XPS 14 (ultrabook, 2012)
- XPS 15 (2011)
- XPS 15z (2011)
- XPS 15 (2012)
- XPS 17 (2011)
Ik kan me misschien vergissen, maar waren de 14z en 15z niet als soort van 'ultrabook' modellen bedoeld. Ze gooien nu ook alles door elkaar. Ik zie één 13-inch model en één 17-inch model, maar ik zie ondertussen wel twee 14-inch modellen en drie 15-inch modellen - en dan heb je het nog niet eens over de losse configuratie mogelijkheden!
[ Voor 61% gewijzigd door Uniciteit op 30-06-2012 17:52 ]
De nieuwe XPS gaat het zwaar krijgen tussen al de nieuwe laptops die ook steeds mooier en dunner worden. De prijs is niet meer scherp en het scherm stelt ook niet veel meer voor.. De vorige XPS was qua prijs heel gunstig ten opzichte van de concurrenten, ontwerp was ook mooier dan dat van de concurrent (dat is persoonlijk) en het scherm was (en is nog steeds) geweldig.
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 30-06-2012 17:46 ]
Ja, dat is dan ook wel weer waar.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:19:
Dat ben ik niet met je eens. Op het gebied van scherm, accuduur, bouwkwaliteit maakt de T520 gehakt van de XPS 15. De XPS wint op gebied van CPU & GPU, maar wat had je dan verwacht van een thinkpad van de vorige generatie?
Ik ben van plan om de nieuwe XPS te gaan kopen.
De prijs is hoog maar ik vind het redelijk gezien de gebruikte materialen.
Alleen een macbook vind ik kwa materiaal in de buurt komen en die is toch weer een stukje duurder.
Echter heb ik 1 heel groot minpunt kunnen vinden, en zit een realtec NIC in.
mijn ervaringen met realtec NIC's zijn ronduit slecht. Ik heb voorbeelden waarbij met een intel NIC maar een paar procent CPU load was en met een realtec tientallen procenten load was bij file transfer.
Ok heb ik bij het live aansturen van hardware over lan stotteringen gezien met realtec nic's en niet bij intel nic's.
Erg jammer dat dell bij zo een een high end laptop bezuinigd op de NIC
Nu heb ik 2 vragen.
1. zal de interne nic vervangbaar zijn voor een intel nic?
2. wat is jullie ervaring met de laatste generatie realtec nics.
De prijs is hoog maar ik vind het redelijk gezien de gebruikte materialen.
Alleen een macbook vind ik kwa materiaal in de buurt komen en die is toch weer een stukje duurder.
Echter heb ik 1 heel groot minpunt kunnen vinden, en zit een realtec NIC in.
mijn ervaringen met realtec NIC's zijn ronduit slecht. Ik heb voorbeelden waarbij met een intel NIC maar een paar procent CPU load was en met een realtec tientallen procenten load was bij file transfer.
Ok heb ik bij het live aansturen van hardware over lan stotteringen gezien met realtec nic's en niet bij intel nic's.
Erg jammer dat dell bij zo een een high end laptop bezuinigd op de NIC
Nu heb ik 2 vragen.
1. zal de interne nic vervangbaar zijn voor een intel nic?
2. wat is jullie ervaring met de laatste generatie realtec nics.
www.laserextreme.nl
Iemand hier toevallig al android-x86 op de XPS geprobeerd?
https://groups.google.com.../iN7NC_8W_Kg/VrIJMxj5cCoJ
Ik denk niet dat het enig nut heeft om dat te gebruiken, maar meer het idee van; omdat het kan
https://groups.google.com.../iN7NC_8W_Kg/VrIJMxj5cCoJ
Ik denk niet dat het enig nut heeft om dat te gebruiken, maar meer het idee van; omdat het kan
Ik heb hier een xps 15 inc van mn vader waar de upload zeer brak is.
Heeft een xps 15 l502x i7-2670qm 8gb ddr3, nvid 540 met 2 gb
iemand ideeëen?
iemand ideeëen?
[ Voor 6% gewijzigd door Oggy op 01-07-2012 13:53 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Sorry, m'n glazen bol is helaas kapot.Oggy schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:53:
iemand ideeëen?
De beruchte 6230 kaart? Zo ja, probeer het dan eens met uitgeschakelde bleutooth.Oggy schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:53:
iemand ideeëen?
[ Voor 9% gewijzigd door Alfie104 op 01-07-2012 20:04 ]
Is er echt geen enkele mogelijkheid om de oude XPS 15 met full HD scherm te bestellen? :\ M'n plan was om te wachten op de release van de nieuwe XPS 15, en als dat niks was gewoon de oude te bestellen... Maar dat feest gaat dus ook niet door
Dan wordt het denk ik toch de asus N56... veel anders is er niet meer.
[ Voor 19% gewijzigd door Bas_De_Beer op 02-07-2012 00:15 ]
Ik zat in het zelfde schuitje als jij (denk ik dan tenminste)Bas_De_Beer schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:09:
Is er echt geen enkele mogelijkheid om de oude XPS 15 met full HD scherm te bestellen? :\ M'n plan was om te wachten op de release van de nieuwe XPS 15, en als dat niks was gewoon de oude te bestellen... Maar dat feest gaat dus ook niet door
En ben gegaan voor de Inspiron 15R SE.
Die beschikt toch in grote lijnen waar de (oude) XPS 15 ook over beschikte.
Full HD scherm, 2gb 7730M (Vergelijkbaar met 640M), backlight keyboard (yay), 8GB aan 1600 RAM.
Gewoon prima dingetje, voor een leuk prijsje!
Bas, op eBay een schermpje kopen en kabeltje, klaar is kees. Heb er een in bestelling voor mn zusje waarbij ik dit ook ga doen.
Voorbeeld:
http://www.ebay.de/itm/15...anels&hash=item1e6553aaae
&
http://www.ebay.de/itm/Or...sinks&hash=item3cc30cbf60
Voorbeeld:
http://www.ebay.de/itm/15...anels&hash=item1e6553aaae
&
http://www.ebay.de/itm/Or...sinks&hash=item3cc30cbf60
This space was intentionally left blank.
Da's tenminste nog een eerlijke verkoper: 15.6” LED Screen Full-HD B156HW01(V.7) or equivalant. De meesten adventeren domweg met dat scherm en leveren een andere zonder dat erbij te vermelden...
Anoniem: 130582
Ik denk het niet, en exact hetzelfde scherm ergens vandaan halen zal ook niet gaan lukken, denk ik.Bas_De_Beer schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:09:
Is er echt geen enkele mogelijkheid om de oude XPS 15 met full HD scherm te bestellen?
Er staat wel een L502x met FHD in de Vraag & Aanbod, maar ik weet niet of je dat interessant vindt.
Net even het backlit keyboard geïnstalleerd. Ziet er mooi uit en het is handig in het donker. Met een simpel mailtje naar dell heb ik 38,50 voor het backlit keyboard betaald.
Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6
Ik snap dat de nieuwe XPS erg interessant is dat daardoor mijn berichtje de vorige keer onder is gesneeuwd, maar heeft er toevallig iemand een antwoord op m'n onderstaande vragen?
rjvisje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:01:
Een paar dagen terug heb ik ook m'n HDD verhuisd naar een caddy en een 128GB Samsung 830 SSD op zijn plek geplaatst.
De laptop draait nu als een zonnetje, ik heb de drivers van het lijstje van slow whoop gepakt, maar ik heb 2 problemen / punten waar ik nog niet uit kom.
De 6230 Wlan kaart weigert nu op het werk met het netwerk te verbinden (WPA2 enterprise) waar dit vroeger nog wel goed ging.. Telefoon heeft er met dezelfde inloggegevens geen problemen mee en thuis verbindt de xps ook probleemloos met de airports. (heb hier ook al wel meerdere drivers voor geprobeerd).
2e punt is dat hij bij m'n RAM geheugen aangeeft 8GB geïnstalleerd te zijn met 7.9 beschikbaar..
Mijn XPS 15 met 8 GB ram geeft ook aan 7,90 beschikbaar dus dat klopt wel.rjvisje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:11:
Ik snap dat de nieuwe XPS erg interessant is dat daardoor mijn berichtje de vorige keer onder is gesneeuwd, maar heeft er toevallig iemand een antwoord op m'n onderstaande vragen?
[...]
Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6
Die van mij ook! Heeft waarschijnlijk iets te maken met 'standaard in beslag genomen ruimte', door Windows o.i.d. Net zoals ik ipv van 750gb maar 690gb kan zienmatt1991 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:33:
[...]
Mijn XPS 15 met 8 GB ram geeft ook aan 7,90 beschikbaar dus dat klopt wel.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nee hoor. De IGP snoept wat geheugen weg. En bovendien is 750GB = 690GiB. Windows rekent anders dan de harde schijf fabrikanten.
Wanneer gaat dell die prijzen omlaag gooien? Anders ga ik toch voor een 13" MBA.. Is veel goedkoper.
Ja gewoon voor de Macbook gaan hoor, ik bedoel wat is nou het verschil tussen een 15" laptop met 1080p scherm en een Macbook Air van 13" ?itsFuzeh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:42:
Wanneer gaat dell die prijzen omlaag gooien? Anders ga ik toch voor een 13" MBA.. Is veel goedkoper.
Anoniem: 130582
De ene is een Appel, de andere een peer. 
Wanneer de prijzen omlaag gaan weet Joost spreekwoordelijk alleen.
Wanneer de prijzen omlaag gaan weet Joost spreekwoordelijk alleen.
Anoniem: 267491
Ik ben gelukkig inmiddels voorzien. Wilde een full hd scherm voor thuis development en iets wat ook compact is om mee op de bank te zitten. XPS 15 leek me een logische keuze maar als je daarop moet gaan wachten.. Eerst zou het mei worden, dan weer half juni etc. Simpele oplossing: dikke pc met groot full hd scherm + Asus Transformer T300
Inmiddels ben ik meer geneigd om te wachten op de nieuwe Asus notebooks dan de nieuwe XPS15 te bestellen. De versie die ik wil is die met basisprijs 1599. Met kortingen kom je op 1400 nu en dan kun je nog die cashback met creditcard truc doen, dus nog iets eraf. De Asus moet nog verschijnen met vermoedelijke prijs van rond de 1100 euro. Dan maar een iets minder uiterlijk en zelf een ssd erin zetten.
Verder zijn er nog geen echte concurrenten toch? Ik wil een goed full hd scherm, een goede grafische kaart, liefst gt 650m, maar 640m kan ook, verder is een verlicht toetsenbord toch verrekte handig en moet dat ding gewoon van goed materiaal zijn.
Echt zonde van die prijs. Zou anders zo m'n huidige XPS vervangen.
Verder zijn er nog geen echte concurrenten toch? Ik wil een goed full hd scherm, een goede grafische kaart, liefst gt 650m, maar 640m kan ook, verder is een verlicht toetsenbord toch verrekte handig en moet dat ding gewoon van goed materiaal zijn.
Succes! Ik ben naar precies hetzelfde aan het zoeken en ben er inmiddels achter dat die combinatie die ik (en jij blijkbaar ookIntToStr schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:19:
Inmiddels ben ik meer geneigd om te wachten op de nieuwe Asus notebooks dan de nieuwe XPS15 te bestellen. De versie die ik wil is die met basisprijs 1599. Met kortingen kom je op 1400 nu en dan kun je nog die cashback met creditcard truc doen, dus nog iets eraf. De Asus moet nog verschijnen met vermoedelijke prijs van rond de 1100 euro. Dan maar een iets minder uiterlijk en zelf een ssd erin zetten.
Over welke Asus heb jij het trouwens?
Ik was nogal pro Dell en specifiek Xps wat mijzelf betrof maar begin nu toch te neigen naar de mbpr 2,3. Waarom? Een wat snellere cpu, gpu en beter scherm. Klein minnetje is de 256 ssd maar de prijs ligt dan niet zover af van de xps met 512 ssd. Het is wat duurder maar de specs zijn beter of ik moet wat over het hoofd zien. Ik kan nog wel een maandje of 2 wachten of de xps er wat beter op wordt maar wat zouden jullie doen? Wachten of een keertje wat anders, heb geen ervaring met macs.
Anoniem: 465189
Klein vraagje: als je excl. btw bestelt, kan je dan nog gebruik maken van alle kortingen?
wat dacht je van een sony vaio s15?IntToStr schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:19:
de vidkaart daarin is de LE versie van de 640m, en die is beduidend slechter
sorry post verplaatst
[ Voor 97% gewijzigd door Hunterofevil op 04-07-2012 09:10 ]
Mijn nieuwe xps is inmiddel in productie, weet iemand hoe lang dit proces normaal duurt? Ik kan namelijk niet wachten!
Lijkt op de caddy die ik heb: http://www.ebay.nl/itm/Ne...4aaaa954ca#ht_6368wt_1115
Dus moet goed zijn!
Dus moet goed zijn!
Van mij ging als volgt:lukjah schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:10:
Mijn nieuwe xps is inmiddel in productie, weet iemand hoe lang dit proces normaal duurt? Ik kan namelijk niet wachten!
Bestelling ontvangen: 8 mei
Verwerking van bestelling: 10 mei
Werk in uitvoering: 10 mei
In productie: 11 mei
Verzonden: 14 mei
Voor meer ervaringen moet je in de levertijden topic zijn
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Plaatjes zijn bijna allemaal hetzelfde.bouwe272 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:57:
Lijkt op de caddy die ik heb: http://www.ebay.nl/itm/Ne...4aaaa954ca#ht_6368wt_1115
Dus moet goed zijn!
Bij dezelfde verkoper voor meerdere verschillende machines een bay gekocht en waren allemaal hetzelfde (bij sommige moest het frontplaatje eraf gesloopt worden bijvoorbeeld om passend te maken.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ah, die bestaat ook nog. Ik zal hier verder gaanJeroenvde89 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:31:
[...]
Van mij ging als volgt:
Bestelling ontvangen: 8 mei
Verwerking van bestelling: 10 mei
Werk in uitvoering: 10 mei
In productie: 11 mei
Verzonden: 14 mei
Voor meer ervaringen moet je in de levertijden topic zijn(Dell levertijden topic)
een simpel filmpje van mn Dell XPS 15 L502x. 
Draait GTA IV op high met 1920 bij 1080. op ongeveer 30 FPS zonder fraps draaiend.
Nvidia driver: 296.10 Game patch: 10.4.0
YouTube: Dell XPS 15 L502x - GTA IV - Liberty City - Gameplay Full HD
Meerdere games volgen nog, Kijk op mijn youtube kanaal [klik] voor andere gameplay video's
Draait GTA IV op high met 1920 bij 1080. op ongeveer 30 FPS zonder fraps draaiend.
Nvidia driver: 296.10 Game patch: 10.4.0
YouTube: Dell XPS 15 L502x - GTA IV - Liberty City - Gameplay Full HD
Meerdere games volgen nog, Kijk op mijn youtube kanaal [klik] voor andere gameplay video's
De 10% kortingscode WRCH32NVQS96TL is t/m vandaag geldig... Wat gebeurd er daarna? Komt er binnen een dag of 2 een nieuwe code? Zou het meer of minder % kunnen wezen? Blijven ze de standaardprijs hanteren?
Ik heb namelijk geen idee wat de gang van zaken is bij Dell gezien dit mijn eventuele eerste Dell Laptop zou moeten worden.
Ik heb namelijk geen idee wat de gang van zaken is bij Dell gezien dit mijn eventuele eerste Dell Laptop zou moeten worden.
Meestal komt er dan weer een nieuwe 10% kortingscode, verder weet ik alleen dat de haalmeeruitjecard schommelt in percentage.
heb de 1599,- versie besteld met software dvd
Met de epp + 10% korting kwam ik op 1176,- ex btw uit 1402,- incl
Nu nog hopen dat dat vage shopkorting heeft gewerkt.
De vaio is met minder specs even duur en de hp vind ik lelijk.
ik vind met deze XPS heb je de (bouw) kwaliteit van een macbook (hopelijk), maar dan met windows.
Met de epp + 10% korting kwam ik op 1176,- ex btw uit 1402,- incl
Nu nog hopen dat dat vage shopkorting heeft gewerkt.
De vaio is met minder specs even duur en de hp vind ik lelijk.
ik vind met deze XPS heb je de (bouw) kwaliteit van een macbook (hopelijk), maar dan met windows.
www.laserextreme.nl
Ik heb het laatst berekend, volgens mij kun je de duurste xps 15 (met 512gb ssd)voor ongeveer 1560 krijgen. 10% kortingscode, 8% epp en 7% shopkorting. Kwa verschil met de 1599 versie misschien nog wel de moeite waard als je toch een ssd er bij in wil zetten.
Laat het de sheet gewoon voor je berekenen:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
Check wel even of-ie de verzendkosten goed heeft. Ik ben er namelijk nog niet achter hoe ik dat op kan halen.
Check wel even of-ie de verzendkosten goed heeft. Ik ben er namelijk nog niet achter hoe ik dat op kan halen.
Ik ga eerst kijken of dat Msata cache werkt, denk dat de SSD's nog wel zakken de komende tijd.
www.laserextreme.nl
Werkt uitstekend hoor:
http://www.anandtech.com/...logy-ssd-caching-review/2
Al zou ik the real thing nemen. Ik heb toch geen 500GB voor mn OS nodig. Ik heb nu ook nauwelijks 50GB in gebruik..
http://www.anandtech.com/...logy-ssd-caching-review/2
Al zou ik the real thing nemen. Ik heb toch geen 500GB voor mn OS nodig. Ik heb nu ook nauwelijks 50GB in gebruik..
The real thing?
een echte ssd..
ik ben ook nog steeds aan het kijken voor een GOEDE ssd..
prijzen blijven echter dalen, en best snel ook
ik ben ook nog steeds aan het kijken voor een GOEDE ssd..
prijzen blijven echter dalen, en best snel ook
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Ok, maar toch ben ik nu een beetje verloren geraakt. Ik overweeg de versie met de 512 ssd , voornamelijk voor het OS, tijdelijke opslag van downloads en wat gebruik van programma's.. Zie ik nu iets over het hoofd?
Zal het nog enige zin hebben om een grote ssd drive ook nog te cashen op een kleine msata ssd?
www.laserextreme.nl
NeeMCCarrot schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:39:
Zal het nog enige zin hebben om een grote ssd drive ook nog te cashen op een kleine msata ssd?
Dat is handig idd, maar sommige bedragen wijken bij mij iets af. En de shopkorting is daar nog niet in meegenomen? In ieder geval kom ik op deze prijzen uit:Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:52:
Laat het de sheet gewoon voor je berekenen:
1599: 1314
1999: 1584
Verzendkosten schijn je nu wel te moeten betalen

Nog steeds geen fatsoenlijke reviews kunnen vinden trouwens, iemand anders wel?
[ Voor 4% gewijzigd door Robsel_NL op 05-07-2012 11:26 ]
Ik heb de verzendkosten er even zelf in gehackt. Dan krijg je:

Het enige waar fouten in kunnen zitten is of shopkorting het cashback bedrag berekent over het bedrag in of exclusief verzendkosten. Daar ben ik nog niet uit. Vergeet niet dat shopkorting exclusief BTW rekent
(€1000 / 1.19 * 7% = €58.82 cashback op een aankoopbedrag van €1000)

Het enige waar fouten in kunnen zitten is of shopkorting het cashback bedrag berekent over het bedrag in of exclusief verzendkosten. Daar ben ik nog niet uit. Vergeet niet dat shopkorting exclusief BTW rekent
Dat heb ik idd excl btw gedaan. 1999 config is 1.415,27 excl en 1.684,17 incl met epp korting (8%) en 10% bon. dus 7% korting over 1415,27 = ong 99 eu. oftewel 1585 incl. +29 verz.k. 1614Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:44:
Ik heb de verzendkosten er even zelf in gehackt. Dan krijg je:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in de NBBG topics.
Vergeet ook Dell waardebonnen topic en Dell levertijden topic niet.