KillaZ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:52:
Wat een onderbouwing....
- Aan de hand van de reacties op een opmerking die niet slaat op de wensen van de TS bepalen dat een auto speciaal is.
- De A3 vergelijken met een Lada op rij eigenschappen en naast een 1-serie gezet.....
- De TS vergelijken met een Apple-fanboy terwijl hij toch echt auto's uitkiest met "specs" die hij wil:
- Sportief
- 4 zitter
- Flinke portie subjectiviteit --> Uiterlijk
Hoho,
in vergelijking met de nieuwe 1 serie rijdt de A3 echt belabberd. Zonder de 1 serie ernaast, rijdt hij best redelijk.
Dan had ik het enkel over rijeigenschappen, want het uiterlijk van de A3 vind ik weer mooier dan de 1 serie. Desondanks kies ik absoluut geen A3, want zelfs een Volvo is de betere keuze, mits je geen 5 deurs nodig hebt.
BMW is al uitgesloten door de TS, waarom er dan toch door heen proberen te duwen met dit soort reacties?
Enkel op dit punt trok ik de vergelijking met apple fanboy, ik zeg nergens dat de TS dat ook is. Apple fanboys zeggen nu ook al voor de iphone 5 te gaan. Wat op zich vreemd is... Je geeft de concurrentie niet eens een kans. Uiteindelijk heb je alleen jezelf er maar mee, maar goed.
Het van te voren uitsluiten levert nooit het beste eindresultaat op.
Ik ben dat overigens niet. Ik houd mijn opties altijd open en rijd nu dus gewoon VAG...
True, maar door deductie hebben we dus een shortlist van 2... Keuze is echt nog niet gemaakt.
Het kwam een beetje over alsof de keuze al gemaakt was toen je het topic startte...
Ik ga de BMW discussie ook maar uit de weg. BMW wordt het toch niet al was hij gratis.
Toch vind ik dit erg bekrompen. Ik kan het niet geloven dat er mensen zijn die zo denken
En ergens geloof ik er geen snars van!
TT valt wel binnen budget als occasion. Met goed zoeken vanaf 2010 zelfs. RCZ is idd nieuw binnen budget te krijgen. Dat is dus meteen het grote verschil. En met name hoe vertaald zich dat 'straks' in de restwaarde.
Een gebruikte heeft in verhouding tot de betaalde prijs altijd een betere restwaarde... Al is het alleen al om het feit dat je bij een nieuwe auto, terwijl je bij de dealer wegrijdt al een paar duizend euro hebt afgeschreven... Dus vergelijk nieuw t.o.v. gebruikt met oog op de afschrijving is niet helemaal eerlijk.
Ik koop een auto niet op 1 Week tijd. AS vrijdag gaan we eerst eens een weekje naar Sicilië. Daarna gaan we zoals gezegd een keer een dagje met zijn drieën beide auto's aan de tand voelen zodat we ze vers in het geheugen hebben en dan maken we een keuze.
Ben benieuwd.
Oh ja, VAG