Elect a clown, expect a circus.
Als wij langer dan 20 seconden erover nagedacht hadden was die 330 cabrio er echt niet gekomen.
Ik kan je iig niet helpen met je keuze, de TT is wel heel erg een kappersauto... en een peugeot is frans. Wil de je de ultieme franse kappersauto, neem een knalgele Renault Megan cabrio. Succes verzekerd als je van mannen houdt.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Goed hij ziet er natuurlijk ook wel gedateerd uit...Gunner schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:35:
Vrouwenlogica is soms onnavolgbaar
2.0TFSI is wel een fijne motor.
En ik zou bang zijn dat de TT hetzelfde lot te wachten staat.
De oude TT ziet er nu ook echt niet meer uit en toen ik het huidige model voor het eerst zag, vond ik hem echt heel mooi. Echter als je hem een paar keer gezien hebt, verouderd hij heel snel...
Een feit baseren op imago!?itsleon schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:38:
RCZ is mooie auto maar Frans.
De stoelen zullen dus wellicht heerlijk zijn. (typisch frans) maar de electronica zal niet de beste zijn (ook typisch frans).
Ik denk als je gewoon een auto wilt hebben die het altijd doet je het beste een TT kan pakken. Duitsers hebben niks voor de niks de naam gekregen van degelijkheid.
en ga niet kijken welke auto nu het meeste afschrijft want een auto is nu eenmaal financieel de slechtste investering die je kan doen. Kies de auto waar jou hart het snelst gaat kloppen.
p.s.
Overigens heb ik niet in beide auto's gereden maar wel in verschillende typisch franse/duitse auto's.
Ik rijd nu VAG en ik kan je vertellen dat de elektronica verre van best is.
Mij zul je de term Duitse degelijkheid (weer zo'n imago geenszins gebaseerd op feiten) niet in één zin horen vertellen met een VAG product.
De storingen, niet geteste updates, kraakjes bij een auto die net nieuw is... Nee dat noem ik niet degelijk
Dan kun je beter Frans gaan rijden!
Volgens mij hoef je maar enkele steekwoorden te noemen om de degelijkheid van VAG onderuit te halen.
- Brandende lampjes in het dashboard
- DSG6
- 1.4TSI
Maar volgens mij kun je nog wel even doorgaan met dat lijstje

Daarom juist!KillaZ schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:22:
Als een 2.0 TFSI Audi TT ook in het lijstje staat?
Verstand komt dan in de toekomst?Gunner schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:27:
Maar goed, m'n vader is ook na 30 jaar Renault op Volkswagen overgestapt, dus ja, verstand komt soms met de jaren
Dat is ook echt wel een dikke bak, alleen coupe?Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:23:
Als je tot september wacht kun je de nieuwe Mercedes A klasse kopen, mooie auto dacht ik zo voor dat geld, binnen je budget.
http://www.mercedes-benz....-feature:pad_a-class_w176
Zo'n auto dan?

of deze:

Maar krijg het idee dat je al voor deze gekozen hebt

Begrijpelijk
Een nieuwe C30 <---> 2e hands mk 2 Audi TT
Als de TS al begint over afschrijving in zijn verhaal snap ik de keuze voor een C30 niet echt.
Ik vind het geweldig leuke autootjes (R-design is echt nice), maar als er ook een 200 pk sterke TT of zelfs een 250 pk sterke TT of A4 in het budget past, zou ik toch echt daar voor gaan.
Al moet ik zeggen dat als ik zo kijk ik een BMW 335i ook een optie zou vinden
K to the KillaZ
Nee das een PorscheGunner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:41:
Kappersauto? Valt wel mee toch? Dat is een BMW Z3/Z4 toch? Of was dat voor mensen met een midlife-crisis?
Gelukkig valt er over smaak niet te twisten, al vind ik beide auto's nu ook niet het toonbeeld van schoonheid. Maar ik denk wel dat je jezelf enorm beperkt door geen oosterse fabrikant te kiezen.911GT2 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 06:59:Dank voor je input, maar die twee dingen vind ik echt hondslelijk. Zowel de buiten en de binnenkant. Doet me een beetje denken aan een tokyo drift auto. Classy is anders. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een mooie coupé gezien van Toyota. Eigenlijk heb ik nog nooit een mooie oosterse coupé gezien. Ik zal in de op dit opnemen, ergens halverwege had ik al eens gezegd, geen mazda/ nissan daar kun nu dus eigenlijk alles bij uit die regio.
Jaar op jaar staan deze toch hoog in de betrouwbaarheidsonderzoeken, en ook de restwaarde (voor zover belangrijk) is herdoor wat hoger als een gemiddelde fransoos.
Ik vind de audi erg gedateert aandoen, hoewel ie in het echt er beter uitziet als op de foto.911GT2 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 06:59:Uiteindelijk komen we beiden nog steeds niet verder dan de twee bekende opties.
De TT:
[afbeelding]
Of de RCZ:
[afbeelding]
Kortgezegd vinden we de peugeot spannender vormgegeven, en de TT een wat meer solide investering. We gaan op korte termijn met beide rijden om te kijken of dat een duidelijk verschil boven water haalt.
Daarnaast is de Peugeot echt spuuglelijk. Daar zou ik nog niet in willen rijden al kreeg ik er geld bij.
Maar nogmaals, het is zeer persoonlijk, en dat is maar goed ook. Anders rijd iedereen in dezelfde auto.
Wellicht helemaal overbodig, want een japanner, maar kijk eens naar de nieuwe Civic.
Een 1.8 Sport met 145 pk nieuw voor € 26.500. Of wellicht een CR-Z?

http://www.zomoto.nl/1300...14-tfsi-125pk-pro-lin.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 16-03-2012 09:21 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
En jij verwacht dat een schooljuffrouw met Chanel schoentjes in een Civic gaat rijdenDomino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:20:
[...]
Ik vind de audi erg gedateert aandoen, hoewel ie in het echt er beter uitziet als op de foto.
Daarnaast is de Peugeot echt spuuglelijk. Daar zou ik nog niet in willen rijden al kreeg ik er geld bij.
Maar nogmaals, het is zeer persoonlijk, en dat is maar goed ook. Anders rijd iedereen in dezelfde auto.
Wellicht helemaal overbodig, want een japanner, maar kijk eens naar de nieuwe Civic.
Een 1.8 Sport met 145 pk nieuw voor € 26.500. Of wellicht een CR-Z?
Maar je hebt gelijk, smaken verschillen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Haha, best een grappige 'mental picture'. Maar aan de andere kant niet minder grappig als diezelfde juffrouw in een RCZ.MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:24:
[...]
En jij verwacht dat een schooljuffrouw met Chanel schoentjes in een Civic gaat rijden
Nee, die rijden inMrFl0ppY schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:24:
[...]
En jij verwacht dat een schooljuffrouw met Chanel schoentjes in een Civic gaat rijden

Heeft ook nog een achterbank, dus problem solved. Oh nee wacht, stalen dak.
Signatures zijn voor boomers.

Ik vind het een érg mooie wagen met hele mooie stoelen achterin.
Life is not about specs, it is about joy!
Life is not about specs, it is about joy!
Ligt er aan. Porsche 993 en Porsche Carrera GT. Dat soort wagens worden eerder meer waard de komende jaren.Slasher schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:09:
Ik denk dat je af moet van je gedachte dat een auto een investering is, dat is het namelijk nooit.
Waarschijnlijk bedoel je een auto waar je het minste op afschrijft
Alleen is het dan weer minder slim om ze dagelijks te gebruiken.
@911GT2, het eerder aangehaalde filmpje van radar over de problemen met de 1.6THP motor al gezien? Toch wel een reden voor twijfel voor die auto lijkt me.
No Shame, only Fame!
Een C30 D2 (25k) Rdesign, luxury line en alles erop.Schnor schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:12:
[...]
ga ik onthouden
Nieuwe Nike Air DS3
ontopic: een 2e hands C70 (nieuwprijs va 50K) is een mooie optie.
Anders een nieuwe C30, genoeg ruimte voorin, 2 redelijke plekken achterin. De C30 oogt sportief, voor 35K koop je er 1 met redelijk wat opties (145PK benzine, summum).
Heb je 10k over om voor de zomer die cabrio erbij aan te schaffen, kun je best een redelijke gebruikte roadster voor kopen. MX5, Saab, etc.
En op de c30 zit geen wegenbelasting dus dubbele kosten vallen ook reuze mee, zeker als je de cabrio in de winter schorst.
Edit: de c30 is nieuw uit de showroom.
Vanaf 2014 wel wegenbelasting, vergeet dat niet.thefox154 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:38:
[...]
Een C30 D2 (25k) Rdesign, luxury line en alles erop.
Heb je 10k over om voor de zomer die cabrio erbij aan te schaffen, kun je best een redelijke gebruikte roadster voor kopen. MX5, Saab, etc.
En op de c30 zit geen wegenbelasting dus dubbele kosten vallen ook reuze mee, zeker als je de cabrio in de winter schorst.
Heb je gelijk in, denk altijd in de leasetermenMaasluip schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:47:
[...]
Vanaf 2014 wel wegenbelasting, vergeet dat niet.

Deze dan maar???
...............
Me again

Is het niet belangerijk wat je vrouw leuk vindt???
[ Voor 79% gewijzigd door J.S. Bach op 16-03-2012 11:16 ]
Johann Sebastian Bach
Hoezo? Zoals in de OP staat beschreven betreft het een tweede auto, puur voor de fun.Nivida_intel schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:07:
En ik vindt dat de TS starter wel heel erg onrealistisch denkt.
Zo'n auto is leuk, maar denk eens als het kind 6 of 10 is. Die krijgt later rugklachten.
Looks Een strakke bij voorkeur tijdloze coupé of cabrio. Er is ook nog een leaseslet beschikbaar met veel praktische ruimte dus nuttig hoeft niet.
Betrouwbaar Auto wordt dagelijks voor korte ritten gebruikt, in de weekenden sporadisch om toertochtjes en uitje mee te maken.
Helemaal mee eens. Echter, zoals gezegd wordt het een tweede auto. Over 3 maanden wordt mijn huidige octavia combi ingeruild op een passat combi. In de realiteit komt het er dus op neer dat de twee dames alleen in de coupé zitten, waarbij mijn dochter dan 'gewoon' voorin mee gaat. Sporadisch zal ze een keer met een leuk weekendje weg een uurtje of 2 op de achterbak moeten vertoeven. Maar dat is meer sporadisch dan regelmaat.Nivida_intel schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:07:
[afbeelding]
Deze dan maar???
En ik vindt dat de TS starter wel heel erg onrealistisch denkt.
Zo'n auto is leuk, maar denk eens als het kind 6 of 10 is. Die krijgt later rugklachten. (vriend is fysio,en die heeft ze vaak genoeg langs zien komen, omdat ouders niet goed nadachten over de aankoop, met het gevolg dat een andere auto moest komen, omdat ie achterin niet goed is) Omdat hij of zij achterin niet goed heeft gezeten. Ik denk eerder dat de TS beter naar een auto gaan kijken die misschien niet de fun factor heeft, maar wel praktisch. Mijn pappie en me mammie (lekker kinderlijk) hebben altijd serieus naar ons geluistered, wat wij van de auto vinden. En vooral hoe het achterin zat. Vaak ging me moeder achterin zitten om te zien of het daar goed zat. Ook moet de TS starter goed kijken naar de toekomst. Kleine meisjes worden groot. Krijgen meer spulletjes, en al die spulletjes moeten met vakantie mee. En dan heb je teveel spullen in een te kleine auto. Denk goed na voordat je wat gaat kopen, en denk ook goed na over de gezondheid van je kind?? Is dat niet het belangerijkste??? Kijk dus na een praktische auto, waar je over 5, 6 jaar goed voor de dag kan kome.
It is your choice, maar denk heel goed na, en ga niet over 1 nacht ijs.
Het gros van de lange en vooral vakantieritten (hoewel we vliegen veruit het meest) zal toch in de passat gaan plaatsvinden omdat die nou eenmaal ruim is en (niet geheel onbelangrijk) 'gratis' rijdt.
Het gaat er mij om dat als ik een keertje een paar uurtjes lekker wil sturen (die drang heb ik nou eenmaal) dat ik niet met een grote coupé op stap ga. Die rijden beter wellicht qua comfort, maar minder 'kittig' en dus minder leuk rijden imho.
Dat is ook precies de reden dat de hier genoemde saab dus niet echt mijn ding is. Zwaar, wollig en een zwaar stigma
Ja dus, en dus kunnen grote coupees niet. Ik wil haar niet op pad sturen met een grote sloep als ze veel in het centrum rijdt.Nivida_intel schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:07:
[afbeelding]
Deze dan maar???
...............
Me again![]()
![]()
Is het niet belangerijk wat je vrouw leuk vindt???
Haar mening is eigenlijk hetzelfde als de mijne. Fun, prima! Maar stel wel realistisch op hoe veel die fun moet gaan kosten.
Oude BMW's hoe cool ook, gaan niet op. Eigenlijk gaat alles ouder dan 5 jaar niet op. Ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze een autotje wil wat bij haar imago past. Beetje hockeymeisjes achtig. Ik weet ook gewoon dat ze een auto wil die ze niet hoeft uit te leggen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Wat heb je? Een Een C30 D2 (25k) Rdesign, luxury line en alles erop, of een Toyota GT 86, dat werkt gewoon niet. TT of RCZ is voor veel mensen veel bekender, en eigenlijk de TT nog meer dan de RCZ
De veilige keuze zeg maar.
Welk filmpje, kijk ik er overheen?S2801 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:12:
[...]
Ligt er aan. Porsche 993 en Porsche Carrera GT. Dat soort wagens worden eerder meer waard de komende jaren.
Alleen is het dan weer minder slim om ze dagelijks te gebruiken.![]()
@911GT2, het eerder aangehaalde filmpje van radar over de problemen met de 1.6THP motor al gezien? Toch wel een reden voor twijfel voor die auto lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 16-03-2012 11:35 ]
Maar als jij er ook nog een beetje fun aan wilt beleven moet je hier toch echt vanaf wijken.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
True, maar IK wil wel lekker rijden!MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:58:
Overigens krijg ik het gevoel dat zij vooral op zoek is naar een auto waar ze een beetje in kan patsen bij de hockeymeiden maar het moet er niet te dik bovenop liggen. Prima ook goed, kopen die TT
Zoals gezegd heb tot nu toe alleen maar in de RCZ gereden, niet in de TT.
Ik heb sinds een paar jaar een S2000. Dit is ook mijn eerste cabrio en het is echt geweldig om dakloos te kunnen rijden bij mooi weer. Voor de fun geeft een cabrio wel veel extra vind ikYonni schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:15:
Hebben jullie thuis wel eens eerder een cabrio gehad? Sinds ik in een cabrio heb gereden staat het hoog op m'n verlanglijstje als ooit eens 2e auto/fun. Dak eraf is gewoon goud, vind ik.
[ Voor 30% gewijzigd door SToRM666 op 16-03-2012 12:30 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
En dan: Peugeot en status
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 12:28 ]
Niet te min, we hebben een swift hiervoor gehad remember. Maar de japanse coupees vindt ik gewoon wat overdone. Ik zie daar geen tijdloos design in.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:27:
Geen idee waarom dit topic nog loopt. Het is duidelijk dat het eigenlijk een auto moet zijn in de categorie "kijk mij status hebben" (voor de vrouw), dat het een TT of RCZ wordt en dat een Japanner te min is.
En dan: Peugeot en status
Maar ik houd wel van ingetogen schoonheid. De RCZ doet mij bijvoorbeel bijzonder veel denken aan de Karmann Ghia... en dat is zeker geen slechte auto om mee te vergeleken te worden. Dat bedoel ik met tijdloos.
Ik vind een Ferrari 458 ook mooi, maar tijdloos?
Nee het gaat niet om status, verre van, anders hadden we wel betere opties volgens mij. Het gaat erom dat het bij het type persoon moet passen. Een 'biker' zet je ook niet in een roze micra. Een geitewollensokkendude zet je niet in een A5, en dus zo zet je een meisje meisje in in een onbegrepen sportwagen. Je geeft het zelf al aan een RCZ heeft geen status! Maar is in onze ogen wel een bloedmooie coupé. De Audi is minder mooi, maar heeft wellicht meer value for money. En dat laatste weten we pas als we hem gereden hebben.
Dus als je tot die tijd niets meer wil horen, moet je gewoon wachten op de update
Over cabrio's, we hebben nooit zelf een cabrio gehad. Alleen de 944 dat was een targa. Maar wel verschillende in de familie gehad (en nog steeds) XKR convertible (gehad) een, VX220T en Boxster (laatste twee nog steeds) dus we weten hoeveel fun open rijden is. We weten ook wat de haken en ogen zijn als hij veel buiten staat. Algen, condens, vocht, kou enzovoort.
Cabrio is leuk, heel heel leuk maar niet zo geschikt om zonder garage/ carport te stallen. Zelfs met de nieuwe kappen en glazen achterruiten.
[ Voor 15% gewijzigd door 911GT2 op 16-03-2012 12:44 ]
Goed, ik ga daar dus niet meer heen want hij vraagt dus te hoge prijzen
Maar kijk echt nog eens naar die motorproblemen. Het laatste wat je wil is een motor die veel onderhoud nodig heeft.
Kunnen we gewoon niet met zijn allen die vooroordelen laten voor wat het is? Zeker opmerkingen als "VAG auto's hebben allemaal die lichte gevoelloze besturing"Tsja maar Audi en lekker sturen gaan dan niet echt samen. Begrijp me niet verkeerd maar VAG auto's hebben allemaal die lichte gevoelloze besturing. Goed dat jouw vrouw/vriendin hier waarschijnlijk geen kaas van gegeten heeft is dan weer wat anders. Overigens krijg ik het gevoel dat zij vooral op zoek is naar een auto waar ze een beetje in kan patsen bij de hockeymeiden maar het moet er niet te dik bovenop liggen. Prima ook goed, kopen die TT
Maar als jij er ook nog een beetje fun aan wilt beleven moet je hier toch echt vanaf wijken.
Wat....een....onzin.....
[ Voor 53% gewijzigd door KillaZ op 16-03-2012 13:05 ]
K to the KillaZ
Dank voor de link, very helpfull!KillaZ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:03:
@911GT2: http://www.google.nl/#hl=...aacfddd4&biw=1209&bih=406
[...]
Kunnen we gewoon niet met zijn allen die vooroordelen laten voor wat het is? Zeker opmerkingen als "VAG auto's hebben allemaal die lichte gevoelloze besturing"
Wat....een....onzin.....
Maar het probleem lijkt opgelost te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 16-03-2012 13:42 ]
Jij wil lekker rijden? Als een vent wil je toch niet in een TT gezien worden. Net als een fiat 500, krijg je dan waarschijnlijk de vraag of je ook graag naar de canarische eilanden gaat op vakantie911GT2 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:05:
[...]
True, maar IK wil wel lekker rijden!
Zoals gezegd heb tot nu toe alleen maar in de RCZ gereden, niet in de TT.
Plus dat een TT denk ik niet echt status opleverd, dit is meer een lachertje met dank aan de eerdere modellen.
Overigens kwa VAG heeft hij gelijk, die maken allemans vriendjes.... Dat is hun kracht een auto waar iedereen in kan rijden. Waar iedereen een OK gevoel bij heeft. Waarin je niet opvalt maar ook niet te min wordt gevonden. Daar kiest de topic starter duidelijk niet voor.
Boxter Cabrio misschien? Geen achterbankje! Dus kinderen lekker naar de Nanny, staat ook stoer bij de hockey
[ Voor 14% gewijzigd door thefox154 op 16-03-2012 20:24 ]
Verwijderd
Tegenwoordig is de TT dat stadium alweer voorbij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de mensen die ik nu nog in het eerste model zie rijden toch wel enige smaak toedeel, want qua design is dat toch wel een bijzondere auto, zeker als je er langer naar kijkt. Dat wordt ook nog wel een echte klassieker.thefox154 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:22:
Jij wil lekker rijden? Als een vent wil je toch niet in een TT gezien worden. Net als een fiat 500, krijg je dan waarschijnlijk de vraag of je ook graag naar de canarische eilanden gaat op vakantie![]()
Plus dat een TT denk ik niet echt status opleverd, dit is meer een lachertje met dank aan de eerdere modellen.
Voor zover ik weet is een 993 prima dagelijks te gebruikenS2801 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:12:
[...]
Ligt er aan. Porsche 993 en Porsche Carrera GT. Dat soort wagens worden eerder meer waard de komende jaren.
Alleen is het dan weer minder slim om ze dagelijks te gebruiken.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[ Voor 97% gewijzigd door Het Fantoom op 16-03-2012 22:55 ]
Maar bmw's worden om een vage eenmalige ervaring niet gewaardeerd. Mijn keus zou ook zeker uitgaan naar een 1 serie coupe/cabrio als een lotus niet in aanmerking komt. Heerlijk sturen, achterwielaandrijving, waardevast, zuinig, etc...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Was het wel een 1-serie want kan me niet voorstellen dat je dit een hok kunt noemen als je er echt in gereden hebt. Is inderdaad vrij stug met M-onderstel (geen ervaring met normaal onderstel) maar hoekt daardoor ook heerlijk door de bochten. I-drive is een gimmick maar je moet een auto niet op gadgets keuren, het gaat om het rijgedrag en dat is dik in orde. Als je een comfort belangrijker vind snap ik sowieso niet waarom het een coupé moet worden.911GT2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:39:
[...]
Heb ooit een 1-serie gehad. Never-ever nooit meer. Wat een hok was dat, stug door die belachelijke runflat tires (ik weet stug is bij veel sportauto's meer dit was belachelijk voor een simpele hatchback), belachelijk i-drive systeem. Nee BMW staat bij mij erg laag aangeschreven.
Het Fantoom schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:58:
Oh sorry, lees het nu ook.
[...]
Was het wel een 1-serie want kan me niet voorstellen dat je dit een hok kunt noemen als je er echt in gereden hebt. Is inderdaad vrij stug met M-onderstel (geen ervaring met normaal onderstel) maar hoekt daardoor ook heerlijk door de bochten. I-drive is een gimmick maar je moet een auto niet op gadgets keuren, het gaat om het rijgedrag en dat is dik in orde. Als je een comfort belangrijker vind snap ik sowieso niet waarom het een coupé moet worden.
Wacht even jongens. Ik heb bijna een jaar een 1-serie gereden. Ik weet echt wel wat een 1serie is. Ik reed toen een High executive business met sportonderstel. Het was de 2 liter diesel. Weet er het fijne niet van want had hem niet zelf uitgekozen en hij werd me opgedrongen. Ik weet dat ik het een krap ding vond met belachelijk weinig ruimte en veel onhebbelijkheden (zoals handmatige ramen achterinP. Mekes schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:36:
[...]
Maar bmw's worden om een vage eenmalige ervaring niet gewaardeerd. Mijn keus zou ook zeker uitgaan naar een 1 serie coupe/cabrio als een lotus niet in aanmerking komt. Heerlijk sturen, achterwielaandrijving, waardevast, zuinig, etc...

Ik vind een 1-serie dus helemaal niet lekker rijden. Dat baseer ik op bijna 30.000 km in dat ding. Belangrijker nog. Een 1-serie vind ik lelijk. De oude de nieuwe en de cabriolet helemaal.
Ik snap dat een coupé inleverd op comfort... hoewel ik betwijfel of ik ooit in zo'n oncomfortabele wagen gereden heb als de 1-serie. (Ja zelfs de VX220T van mijn broer rijdt beter, veel harder, maar daar krijg je tenminste nog wat voor terug). De BMW is hard zonder er echt veel voor terug te geven. Onnodig hard dus.
Dus niet echt onderbouwd? Ik denk het wel.
Maar ik had ook al aangegeven dat de keuze nog maar uit twee auto's ging komen. Ik ben niet meer op zoek naar ideeën over mogelijke kandidaten, slechts nog argumenten om voor de een of de ander te kiezen.
[ Voor 37% gewijzigd door 911GT2 op 17-03-2012 08:01 ]
Ik heb er gisteren toevallig meerdere zien rijden. Best leuke dakloze autootjes
Vanmiddag met zijn kleine broertje rijden. Dan weet ik meer.
911GT2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:55:
Wat is er al afgevallen:
- Alle cabrio's met een metalen vouwdak, gewoon omdat ik ze niet mooi en te zwaar vind
Hoe kun je dat nou niet mooi vinden?

Het is dat bruin het niet kan trekken, maar anders stond dit vanmiddag op de oprit reden we hiermee vanmiddag het hele land door!
Tsja, het is inderdaad geen Honda Civic of Opel Astra, maar ik wist dan ook niet dat we op zoek waren naar een auto die aan jouw smaakpatroon voldoet
[ Voor 23% gewijzigd door coyote1980 op 17-03-2012 18:13 ]
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
First of all omdat mijn baas er een heeft en ik hem dus dagelijks zie en regelmatig in meerijdt. Maar mostly omdat ik 'iets heb' tegen metalen vouwdakken. Gaat tegen mijn cabrio principe in.coyote1980 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:36:
[...]
[video]
Hoe kun je dat nou niet mooi vinden?![]()
Het is dat bruin het niet kan trekken, maar anders stond dit vanmiddag op de oprit reden we hiermee vanmiddag het hele land door!
Euh hoeveel zitplaatsenPZOOO schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:06:
35k? lotus exige !
Het is een volvocoyote1980 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:36:
[...]
[video]
Hoe kun je dat nou niet mooi vinden?![]()

Van de cabrio's met stalen dak vind ik de C70 nog wel de aardigste.Die 308CC's en aanverwanten zijn inderdaad zum kotzen.
Een Mercedes SLK, is dat niets?
De diesels zijn allemaal 2-liter, maar kunnen variëren van 120 tot 204 pk afhankelijk van de versie. Opmerkelijk dat je na 30.000km geen idee hebt van je vermogen, dat zou ik op dag 1 al na gaan maar misschien heb ik een vreemde tik911GT2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 07:50:
[...]
Wacht even jongens. Ik heb bijna een jaar een 1-serie gereden. Ik weet echt wel wat een 1serie is. Ik reed toen een High executive business met sportonderstel. Het was de 2 liter diesel.
Krap en weinig ruimte klopt maar daar heb je als bestuurder geen last van, de 'sport'stoelen zitten fijn. Ramen geen ervaring mee, bij de 3-deurs kunnen die ramen niet open (wat overigens ook voor alle coupés geldt).Weet er het fijne niet van want had hem niet zelf uitgekozen en hij werd me opgedrongen. Ik weet dat ik het een krap ding vond met belachelijk weinig ruimte en veel onhebbelijkheden (zoals handmatige ramen achterin).
Definieer lekker rijden. Blijkbaar hecht jij minder waarde aan een goed onderstel waarmee je hard door bochten kunt hoeken en zoek je juist meer comfort,dan is runflats+M-onderstel inderdaad de verkeerde combo.Ik vind een 1-serie dus helemaal niet lekker rijden. Dat baseer ik op bijna 30.000 km in dat ding. Belangrijker nog. Een 1-serie vind ik lelijk. De oude de nieuwe en de cabriolet helemaal.
hehe jij hebt nog nooit in een aero cabrio gereden geloof ik.. welk stigma precies, eigenzinnig? Tja het lijkt erop dat uitstraling toch het belangrijkste is in je keuze.911GT2 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:31:
Dat is ook precies de reden dat de hier genoemde saab dus niet echt mijn ding is. Zwaar, wollig en een zwaar stigma
Zoals eerder gzegd de hockey/viva vriendinnen moeten wel jaloers worden... dus fiat 500 abarth cabrio it is.
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 17-03-2012 12:00 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wat een heerlijke auto! Wat een heerlijke auto. WOW
Het is precies wat we zoeken. Snel. Echt snel genoeg in ieder geval. Ik was er in de Boxster naar toe gereden om niet te snel 'impressed' te zijn. En hoewel de blokken totaal verschillend zijn en de configuraties ook, denk ik dat de Boxster beter is, maar de auto akelig dicht daar tegenaan schurkt.
Het blok loopt goed in de toeren en pakt eigenlijk op alle toerentallen goed op. Niet extreem veel turbolag (al voel je wel wanneer hij mee gaat doen) maar voor echt sportief rijden wil hij wel boven de 4000 toeren gehouden worden.
Onderstel is stug, maar niet oncomfortabel, strak door de bochten en door de voorwielaandrijving dus geen last van onderstuur, dat vind ik prettiger rijden dan onderstuurde auto's. En ook veiliger voor mijn vrouw, al vraag ik me af of ze daar ooit komt
Wel merk je dat de auto flink duikt bij het remmen. Das natuurlijk het gevolg van het blok voorin ipv het midden. Maar prima, daar kan ik mee leven.
Geluidje is prima, sportief niet te hard, gewoon leuk.
Interieur is prima. Zakelijk, bijna saai. Maar mooie materialen op een enkele stukken plastic na. Achterin kan ik niet zitten met 1.80. Maar mijn vrouw zal beter passen en voor een kind tot ik gok 10 jaar is dat echt geen probleem.
Ten opzichte van de RCZ overklast de TT hem op alle fronten, behalve uiterlijk vind ik. Ook wil ik graag nog eens een TT rijden met een S-tronic. Het blok loopt zo heerlijk door de toeren dat mijn schakelmomenten (rij eigenlijk zelf zakelijk altijd diesel) nog even opgepoetst moeten worden dus ik vraag me af of ik met een s-tronic meer of minder plezier heb tijdens het rijden.
Deze TT wordt ook nog eens geleverd met navigatie van audi (niet degene op de foto) en veel belangrijker voor ons een jaar volledige garantie.
Binnenkort gaan we ze beiden op dezelfde dag rijden en de knoop doorhakken, maar oei wat was ik onder de indruk van de TT. Als hij nou gewoon kwam met de body van de RCZ
Oeh, een Mini Cooper S Carbio.NoxiuZ schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:16:
Citroen DS lijkt me wel een leuk sportief wagentje. Anders een Mini ook wel leuk en apart.
Dat lijkt me een heel erg leuk speeltje
Ideaal voor de hockeyvriendinnen, met achterbank, geen metalen dak, zeker een eigen karakter.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/cooper/8474741
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zie TSDropjesLover schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:23:
[...]
Oeh, een Mini Cooper S Carbio.
Dat lijkt me een heel erg leuk speeltje![]()
Ideaal voor de hockeyvriendinnen, met achterbank, geen metalen dak, zeker een eigen karakter.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/cooper/8474741
Mini's willen we niet
Lees ook mijn verhaal hierboven.
Ik was aan het tikken en een voorbeeldje van een mini aan t zoeken in de tijd dat jij je verhaaltje postte, sorry911GT2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:30:
[...]
Zie TS
Mini's willen we niet
Lees ook mijn verhaal hierboven.
OP statement vrouwenauto, tsja, dat is wel een beetje waar ja
Een TT wordt het dus
Niet onbelangrijk, de meeste fun heb je als je _in_ de auto zit, niet als je er naar staat te kijken.
Maar ik ben sowieso functie >> vorm persoon.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Haha Nou in percentages is het nu wel 70:30 geworden ja...DropjesLover schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:35:
[...]
Ik was aan het tikken en een voorbeeldje van een mini aan t zoeken in de tijd dat jij je verhaaltje postte, sorry
OP statement vrouwenauto, tsja, dat is wel een beetje waar ja![]()
Een TT wordt het dus![]()
Niet onbelangrijk, de meeste fun heb je als je _in_ de auto zit, niet als je er naar staat te kijken.
Maar ik ben sowieso functie >> vorm persoon.
Vanmorgen was dat echt nog 50:50.
Ow en sorry zeggen hoeft echt niet hoor
Verwijderd
Absoluut geen 13 in een dozijn, hier in rotterdam zie je een enkeling ermee rijden.. Auto is stevig, zeeer comforabel.. Ook achter! En verbruikt in de stad ong 1 op 13,5 als je normaal rijd.
De mijne komt uit duitsland en heb er inc bpm 25000 voor betaald, maar is hier zeker 35 waard..

Dat vind ik dus echt standaard. Is toch gewoon een BMW? No offence... Maar zo zie ik dat. Maar gelukkig zijn we er bijna uit ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:11:
Mijn net gekochte bmw 335i..
Absoluut geen 13 in een dozijn, hier in rotterdam zie je een enkeling ermee rijden.. Auto is stevig, zeeer comforabel.. Ook achter! En verbruikt in de stad ong 1 op 13,5 als je normaal rijd.
De mijne komt uit duitsland en heb er inc bpm 25000 voor betaald, maar is hier zeker 35 waard..
[afbeelding]
[ Voor 96% gewijzigd door Dr C op 17-03-2012 20:06 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen he
[ Voor 111% gewijzigd door 911GT2 op 17-03-2012 20:10 ]
Als iemand je sleept misschien, anders ga je dat dus echt nooit halen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:11:
verbruik binnen beb. kom 13,1 l/100km 1 op 7,6
verbruik buiten beb. kom 6,9 l/100km 1 op 14,5
verbruik gemiddeld 9,2 l/100km 1 op 10,9
http://www.autoweek.nl/ve...coupe-high-executive-2011
En je koopt natuurlijk geen auto met 300PK om als een opa te gaan rijden, dan kan je net zo goed een Prius kopen
[ Voor 14% gewijzigd door Bierkameel op 17-03-2012 21:29 ]
En verder is frans wat mij betreft altijd interessanter dan duits:), maar bovenstaande schijnt toch wel het autootje te zijn van het moment.
en een Audi is ook maar gewoon een Audi dus wat is je punt?911GT2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:14:
[...]
Dat vind ik dus echt standaard. Is toch gewoon een BMW? No offence... Maar zo zie ik dat.
Wait, wut?911GT2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:20:
Zo vandaag in de TT 2.0 TFSI gereden.
....voorwielaandrijving dus geen last van onderstuur....
[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 18-03-2012 00:33 ]
We zoeken toch een auto voor TS? Hij vindt de BWM geen speciale auto. De audi TT wel....FastFred schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:26:
[...]
en een Audi is ook maar gewoon een Audi dus wat is je punt?
Voor <40k zeker 2e hands te krijgen in goede staat, ik vind t zelf een erg mooie auto (hoewel ik de coupe prefereer)
Mijn schoonvader heeft de XKR convertible gehad. Het vorige model. Dat is niet echt een bruikbare auto in de stad. Fors, groot blok, slecht zicht rondom.Dutch_Razor schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:23:
Wat vind je van zoiets? http://www.larevueautomob...term=jaguar%20xk%20cabrio
Voor <40k zeker 2e hands te krijgen in goede staat, ik vind t zelf een erg mooie auto (hoewel ik de coupe prefereer)
Dus nee helaas.
In het algemeen, heb ook de OP geupdate;
Ik ben niet meer op zoek naar alternatieven, maar slechts nog specifieke info over de twee overblijvers. De RCZ en de TT. Alle links info geruchten en nieuwtjes zijn welkom.
Aangezien je ook aan verbruik dacht, misschien is de TT diesel versie iets? Geloof dat die 1:20 kan halen.911GT2 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:46:
[...]
Mijn schoonvader heeft de XKR convertible gehad. Het vorige model. Dat is niet echt een bruikbare auto in de stad. Fors, groot blok, slecht zicht rondom.
Dus nee helaas.
In het algemeen, heb ook de OP geupdate;
Ik ben niet meer op zoek naar alternatieven, maar slechts nog specifieke info over de twee overblijvers. De RCZ en de TT. Alle links info geruchten en nieuwtjes zijn welkom.
Volgens mij worden twee dingen door elkaar gehaald, voorwielaandrijvers hebben meestal een onderstuurd karakter, achterwielaandrijvers van nature meer een overstuurd. Daarom staat in die link die je noemt ook dat de TT tot op hogere snelheden weinig last heeft van onderstuur: je verwacht namelijk dat dat eerder optreedt.
Onderstuur: rechtdoor glijden over de voorwielen
Overstuur: uitbrekende achterkant
Daarmee is een onderstuurd karakter wat minder venijnig en daarom veiliger geacht.
Mee eens en dat vind ik dus ook zo prettig. Staat wat ongelukkig verwoord realiseer ik me.ESteg schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:17:
[...]
Volgens mij worden twee dingen door elkaar gehaald, voorwielaandrijvers hebben meestal een onderstuurd karakter, achterwielaandrijvers van nature meer een overstuurd. Daarom staat in die link die je noemt ook dat de TT tot op hogere snelheden weinig last heeft van onderstuur: je verwacht namelijk dat dat eerder optreedt.
Onderstuur: rechtdoor glijden over de voorwielen
Overstuur: uitbrekende achterkant
Daarmee is een onderstuurd karakter wat minder venijnig en daarom veiliger geacht.
Mooie auto, absoluut en ook een verstandige keuze bij jouw eisen. Maar het blijft "gewoon" een 3-serie, welliswaar met een bovengemiddeld zware motor, maar toch. En daardoor geloof ik hier he-le-maal niks van:Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:11:
Absoluut geen 13 in een dozijn, hier in rotterdam zie je een enkeling ermee rijden.. Auto is stevig, zeeer comforabel.. Ook achter!
Heel misschien op rechte stukjes 50km/u op de cruise control, maar stadsverbruik van een 335i is echt nevernooitniet 1:13.5. Je mag al blij zijn als je gemiddeld over alle kilometers op zoiets uitkomt (zal wel niet).En verbruikt in de stad ong 1 op 13,5 als je normaal rijd.
Dat is opzich nog een interessante tip voor de TS: ook eens in Duitsland kijken naar dit soort auto's. Een Duitser koopt zelden een instapmodel, dus auto's zijn daar gemiddeld niet alleen goedkoper, maar ook rijker uitgerust.De mijne komt uit duitsland en heb er inc bpm 25000 voor betaald, maar is hier zeker 35 waard..
[afbeelding]
De TS wil een bijzondere auto, een die je weinig ziet. Een 1- of 3-serie is dat gewoon niet.
Hulde...Grrrrrene schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:27:
[...]
Mooie auto, absoluut en ook een verstandige keuze bij jouw eisen. Maar het blijft "gewoon" een 3-serie, welliswaar met een bovengemiddeld zware motor, maar toch. En daardoor geloof ik hier he-le-maal niks van:
[...]
Heel misschien op rechte stukjes 50km/u op de cruise control, maar stadsverbruik van een 335i is echt nevernooitniet 1:13.5. Je mag al blij zijn als je gemiddeld over alle kilometers op zoiets uitkomt (zal wel niet).
[...]
Dat is opzich nog een interessante tip voor de TS: ook eens in Duitsland kijken naar dit soort auto's. Een Duitser koopt zelden een instapmodel, dus auto's zijn daar gemiddeld niet alleen goedkoper, maar ook rijker uitgerust.
De TS wil een bijzondere auto, een die je weinig ziet. Een 1- of 3-serie is dat gewoon niet.
Ik houd de Duitse markt zeker in de gaten. Probleem is dat mijn duits er slecht is dus dat ik dan altijd afhankelijk ben van iemand om bv het introductietelefoontje te doen en de onderhandelingen etc. Maar het is zeker de moeite waard om er serieus naar te kijken.
RCZ is inderdaad erg mooi, maar die neus komt gewoon van de 308.Roenie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:35:
Wat ik aan de RCZ jammer vind is de neus. Die is wel heel standaard Peugeot. Daarentegen is de golf in het dak wel apart natuurlijk.
Eigenlijk is het andersom, de 308 heeft de neus gekregen die voor de RC-Z bewaard had moeten worden. Voor een hatchback hopeloos overstyled.
Geimporteerde auto's zijn dan niet per definitie ineens 10k meer waard op NL kentekens.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:11:
[afbeelding]
Verwijderd
Totaal offtopic maar de auto is hier getaxeerd en gezien de martk met vraag en aanbod gaat hij daar makkelijk voot weg, de taxatie is 10 mile meer dan wst ik ervoor betaald heb.Slasher schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:28:
[...]
Geimporteerde auto's zijn dan niet per definitie ineens 10k meer waard op NL kentekens.
Voor de ts, dan zo ik de tt nemen, franse kwaliteit van de leuke gadgrets is nou niet om naar huis over te schrijven..
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
OT: Taxaties zeggen helaas alleen iets over de vervangingswaarde niet over de verkoopwaardeVerwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:22:
[...]
Totaal offtopic maar de auto is hier getaxeerd en gezien de martk met vraag en aanbod gaat hij daar makkelijk voot weg, de taxatie is 10 mile meer dan wst ik ervoor betaald heb.
Voor de ts, dan zo ik de tt nemen, franse kwaliteit van de leuke gadgrets is nou niet om naar huis over te schrijven..
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:22:
[...]
Totaal offtopic maar de auto is hier getaxeerd en gezien de martk met vraag en aanbod gaat hij daar makkelijk voot weg, de taxatie is 10 mile meer dan wst ik ervoor betaald heb.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik ken eigenlijk geen taxateur die een auto te goedkoop waardeert als hij dat doet in opdracht van de eigenaar. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten, bovendien is het zoals 911GT2 zegt: er is vervangingswaarde (geld waarvoor je direct in Nederland een andere 335i kunt kopen) en marktwaarde (waarvoor je hem kunt verkopen op Marktplaats of Autotrader o.i.d.). Dat laatste is bij een geïmporteerde auto een stuk lager. 10k lijkt me wat veel op een waarde van ~25k, maar het zal flink wat schelen. Kan ook niet anders, want wie zou voor jouw auto nu net zoveel betalen als voor een origineel Nederlandse als hij er voor minder zelf een uit Duitsland kan halen?Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:22:
[...]
Dat heb ik in dit topic ook al eens gezegd jaGrrrrrene schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:27:
[...]
Mooie auto, absoluut en ook een verstandige keuze bij jouw eisen. Maar het blijft "gewoon" een 3-serie, welliswaar met een bovengemiddeld zware motor, maar toch. En daardoor geloof ik hier he-le-maal niks van:
[...]
Heel misschien op rechte stukjes 50km/u op de cruise control, maar stadsverbruik van een 335i is echt nevernooitniet 1:13.5. Je mag al blij zijn als je gemiddeld over alle kilometers op zoiets uitkomt (zal wel niet).
[...]
Dat is opzich nog een interessante tip voor de TS: ook eens in Duitsland kijken naar dit soort auto's. Een Duitser koopt zelden een instapmodel, dus auto's zijn daar gemiddeld niet alleen goedkoper, maar ook rijker uitgerust.
Is denk ik de beste tip in dit hele topic, al zeg ik het zelf
K to the KillaZ
My point exactlyGunner schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:12:
Ik vind jouw onderbouwing anders ook niet bepaald sterk. Elk merk heeft wel z'n problemen, neem bijvoorbeeld een bepaalde generatie Laguna's die zelfs door een hoge pief bij Renault werd afgefakkeld. Verder is die discussie, die begon door xSkyFy, nogal offtopic.
Dat is je reactie op een BMW en dan ben je aan het kijken naar een Audi!?911GT2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:14:
Dat vind ik dus echt standaard. Is toch gewoon een BMW? No offence... Maar zo zie ik dat. Maar gelukkig zijn we er bijna uit ;-)

Er beginnen wel erg veel meningen op te spelen in dit topic en ik kan het niet laten om de mijne ook even te vertellen.
Een Audi is niet zo veel meer als een VW. Dat zeggen alleen de cijfers al... Met 14% van de verkopen binnen VAG is Audi verantwoordelijk voor 50% van de winst... In verhouding wordt er erg veel per Audi verdiend, hoe zou dat toch komen?
Ik vind een TT echt heel snel dateren, dat zie je met de oude en dat zie je nu weer met de "nieuwe". Daarnaast is het wel een beetje een vrouwenbak die toch ook altijd reacties opwekken in de trend van een groep mannen met een andere voorkeur
Sorry hoor, maar dan kom je met een Audi aan...Grrrrrene schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:27:
Met die eis, kun je alleen maar voor de RCZ kiezen...
Toch blijft men daar ook maar over door zeuren, jaren later. Dat terwijl de Laguna tegenwoordig een stuk beter scoort dan veel Duitse VAG modellen! (Top 5 meende ik?).Gunner schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:12:
Ik vind jouw onderbouwing anders ook niet bepaald sterk. Elk merk heeft wel z'n problemen, neem bijvoorbeeld een bepaalde generatie Laguna's die zelfs door een hoge pief bij Renault werd afgefakkeld. Verder is die discussie, die begon door xSkyFy, nogal offtopic.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Mijn VAG bak nu niet bepaald betrouwbaar is. Dat voor een auto van 6 maanden oud... Kraakjes, piepjes, lampjes op het dash, ook kraakjes in het dash, storingen etc. etc.
Mijn echte Volkswagen van 6 jaar oud rijdt al jaren als een zonnetje. Welk punt wil je maken?dfrenner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:29:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Mijn VAG bak nu niet bepaald betrouwbaar is. Dat voor een auto van 6 maanden oud... Kraakjes, piepjes, lampjes op het dash, ook kraakjes in het dash, storingen etc. etc.
Dat jouw "VAG" gebreken vertoont wil natuurlijk weinig zeggen en is absoluut niet representatief
[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 19-03-2012 09:36 ]
VAG heeft op dit moment een betrouwbaarheids probleem ,diverse duurtest drama's, score in de pech statistieken niet zo voorbeeldig. DSG bakken die niet in de achterruit willen, carter ontluchtingen die dichtvriezen bij de benzine motoren, egr koelers bij de 1.2 tdi's, 2.0 tdi's waarvan de cilinderkoppen scheuren, the list goes on
Voor wat betreft het ontopic deel ben ik het geheel met dfrenner eens, hij wil geen 13 in een dozijn auto en dan ga je voor een audi tt? Dat is een beetje in de trant van ik wil geen diesel dus ik tank biodiesel
Tja dat dacht ik ook eerst, totdat je eens op wat fora komt, met mensen die allemaal dezelfde problemen ondervinden. Vervolgens kom je bij de dealer, waarbij de monteur zich ook niet al te tactisch uitlaat en waaruit blijkt dat ik verre van de enige ben... Hij zei dat je je tot de gelukkigen mag beschouwen als je deze problemen niet hebt! Dat zegt mij meer dan genoeg... Daarnaast weet PON totaal niet waar ze mee bezig zijn...Slasher schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:34:
Mijn echte Volkswagen van 6 jaar oud rijdt al jaren als een zonnetje. Welk punt wil je maken?
Dat jouw "VAG" gebreken vertoont wil natuurlijk weinig zeggen en is absoluut niet representatief
Ze rollen software updates uit, waardoor functies verdwijnen om vervolgens te beweren dat het er nooit op heeft gezeten

Ik ben blij dat ik lease en dat het voor 2 jaar is!
Iedere dag mis ik mijn Volvo nog steeds
Helaas had ik ruimtegebrek en wilde ik goedkoper gaan rijden. Voor het geld heb ik nog steeds geen spijt, maar de auto... tja...
Het blijft toch een TT?Aight! schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:10:
Geen 13 in dozijn auto, zo een TT-RS heb ik nog niet vaak gezien of is het TT-S?
Hetzelfde als een Golf... Maak er een GTI van, maar het blijft een Golfje. Het wordt er niet mooier op, ondanks dat je lekker wat power hebt, het verandert niets aan het uiterlijk...
[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 19-03-2012 10:26 ]
Als de TS het echt puur en alleen om het uiterlijk ging had hij de RCZ genomen zonder daar bij na te denken.
Echter is de TS ook heel erg gecharmeerd van de TT...en niet van de BMW omdat hij slechte ervaringen heeft met een 1-serie.......Kan toch? Big deal.
Voor de TS:
http://www.autoscout24.de...&desc=1&sort=power&page=1
[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 19-03-2012 10:32 ]
K to the KillaZ
Wel hoor, idem.KillaZ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:30:
Gelukkig is een 1-serie, 3-serie of een Z4 geen 13 in een dozijn auto
Alleen zit er in BMW toch wel heel wat meer emotie dan in een Audi.
Inderdaad, maar zeg dan niet dat je iets speciaals wil... De TT is niet echt speciaal...Als de TS het echt puur en alleen om het uiterlijk ging had hij de RCZ genomen zonder daar bij na te denken.
Echter is de TS ook heel erg gecharmeerd van de TT...en niet van de BMW omdat hij slechte ervaringen heeft met een 1-serie.......Kan toch? Big deal.
De RCZ daarentegen is wel echt een andere eend in de bijt.
En als je de TT ook mooi vind, moet je hem gewoon nemen! Wat maakt jou nou uit hoe anderen naar je kijken
De topicstarter wil _geen_ BMW