Ik en mijn vrouw zijn op zoek naar een leuke auto voor haar. Sinds haar Swift vorig jaar gestolen is rijdt ze rond in een oude 850, Deze was erg handig tijdens onze verbouwing en verhuizing, maar dat is nu bijna achter de rug en het wordt zoetjesaan weer tijd voor een vervanger.
Wat zijn de 'eisen':
Fun We willen geen 13 in een dozijn auto. Hij moet sportief zijn er goed uit zien en plaats hebben voor minimaal 3 personen.
Looks Een strakke bij voorkeur tijdloze coupé of cabrio. Er is ook nog een leaseslet beschikbaar met veel praktische ruimte dus nuttig hoeft niet.
Kosten rond de 35K kan max tot 40 maar 35 is het streefdoel. Bij voorkeur nieuw, maar een nieuwe tweede hands tot ~55.000 km kan ook.
Betrouwbaar Auto wordt dagelijks voor korte ritten gebruikt, in de weekenden sporadisch om toertochtjes en uitje mee te maken. Geen auto dus die slecht tegen korte ritjes kan
Betaalbaar Prijzen staan op 1,83 per liter benzine, ik zie ze op korte termijn niet gaan dalen.
Buitenslaper We hebben een garage, maar daar staat mijn project in, de auto moet dus gewoon buiten kunnen leven evt met hardtop.
Wat is er al afgevallen:
[Edit]: We nemen liever de afschrijving dan het alternatief. Voorlopig staat de keuze dus op de RCZ en op de TT.
We willen de auto een jaar of 6 max rijden en dan een andere kopen en hebben weinig zin om hem op de laagste waarde te moeten verkopen.
Mijn vrouw wil geen 10 jaar oud koektrommeltje, eigenlijk alleen nieuwe kleine karretjes of eventueel gebruikte als het wat groter is. Ik ben vooral op zoek naar een auto waar ik in het weekend ook rijplezier aan kan beleven.
Wat is volgens jullie de beste aanpak?
Update
Goedbedoelde alternatieven hoeven niet meer te worden aangedragen. Ik heb hier veel moois (en minder moois
) voorbij zien komen. Maar om niet in een eindeloos opsomtopic te verzanden, en omdat ik het gewoon bijna weet nu, heeft het aandragen van alternatieven geen nut meer.
Wel nuttig is alle positieve of negatieve info over de RCZ 200PK of de Audi TT 2.0TFSI. Bijvoorbeeld zijn er mensen met ervaringen met de S-tronic bak van de TT, of de bouwkwaliteit van de RCZ.
Wat zijn de 'eisen':
Fun We willen geen 13 in een dozijn auto. Hij moet sportief zijn er goed uit zien en plaats hebben voor minimaal 3 personen.
Looks Een strakke bij voorkeur tijdloze coupé of cabrio. Er is ook nog een leaseslet beschikbaar met veel praktische ruimte dus nuttig hoeft niet.
Kosten rond de 35K kan max tot 40 maar 35 is het streefdoel. Bij voorkeur nieuw, maar een nieuwe tweede hands tot ~55.000 km kan ook.
Betrouwbaar Auto wordt dagelijks voor korte ritten gebruikt, in de weekenden sporadisch om toertochtjes en uitje mee te maken. Geen auto dus die slecht tegen korte ritjes kan
Betaalbaar Prijzen staan op 1,83 per liter benzine, ik zie ze op korte termijn niet gaan dalen.
Buitenslaper We hebben een garage, maar daar staat mijn project in, de auto moet dus gewoon buiten kunnen leven evt met hardtop.
Wat is er al afgevallen:
- Porsche 911 996 (cabrio) Kan niet goed overweg met korte ritten, relatief hoog verbruik. (dure occassion)
- Alle cabrio's met een metalen vouwdak, gewoon omdat ik ze niet mooi en te zwaar vind
- Hyundai Veloster, op basis van looks
- Megane coupe RS/ astra OPC/ focus RS, heeft weinig wow factor
- Mini's want vrouwenauto
- Oosterse auto's, vanwege styling die ons niet aan staat
- Hele kleine of hele grote auto's. Kleine vanwege de beperkte bruikbaarheid. Grote vanwege de beperkte bruikbaarheid in de stad.
- BMW
- Peugeot RCZ 200pk (veruit favoriet),prachtige lijnen, minder strakke rijdersauto, maar zijn bang voor belachelijke afschrijving
- Golf cabrio. Tikkie saai, maar wel een degelijke investering
- Audi TT, stuurt en rijdt veruit het beste van de twee, behouden styling en zit tegen een nieuw model aan te hikken dus als snel gedateerd uiterlijk
- Alternatief, is een complete polo kopen en de rest 'verstandig' beleggen
[Edit]: We nemen liever de afschrijving dan het alternatief. Voorlopig staat de keuze dus op de RCZ en op de TT.
We willen de auto een jaar of 6 max rijden en dan een andere kopen en hebben weinig zin om hem op de laagste waarde te moeten verkopen.
Mijn vrouw wil geen 10 jaar oud koektrommeltje, eigenlijk alleen nieuwe kleine karretjes of eventueel gebruikte als het wat groter is. Ik ben vooral op zoek naar een auto waar ik in het weekend ook rijplezier aan kan beleven.
Wat is volgens jullie de beste aanpak?
Update
Goedbedoelde alternatieven hoeven niet meer te worden aangedragen. Ik heb hier veel moois (en minder moois
Wel nuttig is alle positieve of negatieve info over de RCZ 200PK of de Audi TT 2.0TFSI. Bijvoorbeeld zijn er mensen met ervaringen met de S-tronic bak van de TT, of de bouwkwaliteit van de RCZ.
[ Voor 14% gewijzigd door 911GT2 op 24-03-2012 07:41 . Reden: Toevoegingen ]