Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:56

Niku

Alagaesii

Heb net een zenbook bij de mediamarkt gezien. Wat een design zeg, echt heel slick. Lees wel veel negatieve berichten over de zenbook, dat is dan weer een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
CrackSlet schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:02:
Als ik google op Ux31a-c4027h (BE is de landcode denk) krijg ik het volgende alternate product:
http://www.alternate.nl/h...sus/UX31A-C4027H/1028466/

Dit is dus de i7 versie met 256gb SSD, maar ook met touchscreen.
De prijs die er bij staat is €1500,-, wat volgens mij gelijk is aan de originele ux31a met i7 en 256gb.

Edit:
Het is dus niet dezelfde prijs
http://www.alternate.nl/h...d=15419&tk=8&lk=4871#ASUS
Er komt ook een versie zonder touchscreen en die is 100e goedkoper.
Nieuwe typenummer voor de W8 (home oid denk) is UX31A-R4003H en voor de W8 Pro UX31A-R4003P (die is ook weer 1500e overigens)
Nice! Met touchscreen, toch maar even opnieuw overwegen dan! Net even een paar hand-ons bekeken en touch samen met W8 lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

dEBASERpIX schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:40:
[...]

Nice! Met touchscreen, toch maar even opnieuw overwegen dan! Net even een paar hand-ons bekeken en touch samen met W8 lijkt me wel interessant.
Wow...staat nu ook bovenaan mijn verlangenlijstje.
Zie ook dat er (in Amerika althans) een black matte versie is:

Afbeeldingslocatie: http://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/6906/6906246cv11a.jpg;canvasHeight=500;canvasWidth=500

:9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/6906/6906246cv1a.jpg;canvasHeight=500;canvasWidth=500

[ Voor 14% gewijzigd door Yellowneck op 23-10-2012 00:38 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Yep daar is de Metro interface voor bedoelt, ;) ;) voor een aanraakscherm ;)
Moet eerst morgen ff een bank beroven of iets dergelijks.

[ Voor 46% gewijzigd door RAAF12 op 23-10-2012 06:48 . Reden: :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 19:08

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Yellowneck schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:37:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Pff...die ziet er ook wel heel mooi uit!
Toevallig enig idee of die ook naar NL komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
RAAF12 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:43:
Yep daar is de Metro interface voor bedoelt, ;) ;) voor een aanraakscherm ;)
Moet eerst morgen ff een bank beroven of iets dergelijks.
of je verkoopt al je geld :+

maar goed, touchcreen is een luxe, vooralnog niet nodig met win8. is ook prima te bedienen met toetsenbord+touchpad

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

mrc4nl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:28:
[...]

of je verkoopt al je geld :+

maar goed, touchcreen is een luxe, vooralnog niet nodig met win8. is ook prima te bedienen met toetsenbord+touchpad
Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk liever geen touchscreen heb. Dan zit mn beeldscherm sowieso helemaal onder de vingerafdrukken. Iemand enig idee of de touchscreen ook een mat scherm heeft? Want dat lijkt me niet en dat vind ik juist ook wel een groot voordeel van de ux31a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

CrackSlet schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:24:
[...]

Pff...die ziet er ook wel heel mooi uit!
Toevallig enig idee of die ook naar NL komt?
Geen idee. Tis nog verdacht stil rond de nieuwe modellen van Asus. Had toch verwacht, nu we nog maar een paar dagen voor de launch van Windows 8 zitten, dat er al meer informatie te vinden zou zijn en dat de webshops in ieder geval al vol zouden staan met nieuw modellen.

Tot dusver is Alternate.nl de enige NL'se webshops tot zover ik gevonden hebben, die de Asus Zenbook Prime met Touchscreen 'te koop' heeft staan.
CrackSlet schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk liever geen touchscreen heb. Dan zit mn beeldscherm sowieso helemaal onder de vingerafdrukken. Iemand enig idee of de touchscreen ook een mat scherm heeft? Want dat lijkt me niet en dat vind ik juist ook wel een groot voordeel van de ux31a
Nee, heeft een glasplaat eroverheen (weet niet of het Gorilla glass is). Dus het is gewoon net zo glimmend als elk ander tabletscherm

[ Voor 29% gewijzigd door Yellowneck op 23-10-2012 12:46 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:23
Yellowneck schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:37:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Van wat ik zo snel even kon vinden zag ik alleen een Core i5 versie van deze ultrabook. Enig idee of er ook een Core i7 uitkomt met b.v. weer een losse gpu?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Van wat ik zo snel even kon vinden zag ik alleen een Core i5 versie van deze ultrabook. Enig idee of er ook een Core i7 uitkomt met b.v. weer een losse gpu?
Ik vrees (en ben er 90% van overtuigd) dat in NL alleen de zilvere zal uitkomen. Kijk maar naar de andere modellen (15", 17") van Asus, die zijn in NL ook alleen maar in één kleur leverbaar geweest.
Alleen eee PC's en volgens mij de roze Zenbook (weet niet of dit een officieel NL's model was, maar had em wel in een NL"se webshop zien staan) waren hier een uitzondering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Naja, de zwarte is mooi maar zilver heb ik net zo graag. Ik heb op dit moment nog een UX32VD-R4002V besteld, maar zoals velen hier is ben ik nog altijd in afwachting daarvan. Dus mocht er een nieuw model uitkomen (bv het bovenstaande met Win8, touchscreen en ook een i7 en losse GPU) en die is WEL goed verkrijgbaar, dan cancel ik mijn bestaande order en neem ik die.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46
Weet iemand of het mogelijk is om de gevoeligheid van de UX31A touchpad nog ergens in te stellen ? Of zaken als inertia scrolling e.d. ? Ik gebruik de laatste Asus touchpad driver V1.0.32, maar kan dit soort instellingen nergens vinden (en dat terwijl iemand hier het erover heeft dat hij de inertia scrolling niet _uit_ kan zetten. Het lijkt dus wel mogelijk te zijn, maar waar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 23:37
Hallo,

Ja de gevoeligheid is, geloof ik, wel in te stellen.
Het enige probleem is dat ik het niet voor je na kan kijken.

Mijn probleem: wanneer ik op de "aan" toets druk gaat het systeem wel draaien maar hij start niet op. Ik krijg niets te zien. Ik kan hem weer uitzetten door de "aan" toets lang ingedrukt te houden.
Ik kan er niks over vinden op internet en vermoed dus ook dat ik de enige ben met dit probleem....
Iemand enen idee hoe ik erachter kan komen wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46
Niet eens het Asus logo bij aanzetten ? Dat lijkt me een HW issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Nee het scherm blijft leeg. Gekocht bij de BCC dus terug ermee. Hogelijk duurt het niet te lang...
Hij laad nog wel op zegmaar... het groene lampje wordt oranje als ik hem erin steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De batterij kan je er niet makkelijk uithalen, toch? Anders zou ik ff stroomkabel/batterij eruit, paar keer op de uit/aan-knop drukken en dan weer de batterij erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Nee is er niet uit te halen. Ben nu bij de BCC. Iets met low pricing high service hoop ik ;)
Inmiddels weer thuis en ik zou thuis nog even checken of ik hem kon verbinden met een extern scherm. Nee dus... het lukt me niet hem te verbinden.
Morgen opsturen via de BCC. Ik laat hier mijn of Asus zijn bevindingen achter zodra ik meer weet.

[ Voor 57% gewijzigd door DaanozZ op 24-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 13:47
De Windows 8 release is morgen. Maar nog steeds geen nieuws over de Zenbooks die al maanden niet geleverd worden. Je zou denken dat die nu toch wel onderweg zouden moeten zijn naar de webwinkels of in ieder geval de distributeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstok
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 15:25
http://ultrabooknews.com/...ow-six-zenbooks-in-total/

ik denk dat het pas December wordt wanneer er weer een lading Zenbooks wordt geleverd.

[ Voor 27% gewijzigd door rickstok op 25-10-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

rickstok schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:51:
http://ultrabooknews.com/...ow-six-zenbooks-in-total/

ik denk dat het pas December wordt wanneer er weer een lading Zenbooks wordt geleverd.
Nah, er wordt daar enkel over de nieuwe modellen gesprokken, dus denk niet dat het echt van toepassing is op de bestaande modellen.

dat mag ik hopen iig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Mijn UX32VD wordt morgen eindelijk bezorgd. Hij was 3 weken weg ter reparatie. Kan ik eindelijk uit gaan proberen wat voor snelheidswinst een SSD oplevert :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
De opvolger van de ASUS UX32VD-R4002v circuleert inmiddels ook al binnen Google, de ASUS UX32VD-R4002H met W8. Prijs tussen 1000 /1100 .. Denk dat die vanaf morgen wel her en der beschikbaar komt...

[ Voor 0% gewijzigd door Wop1972 op 25-10-2012 22:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTweak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-08 20:02
Kan update op win8 krijgen , maar mijn UX31A-r4003v geeft nog compatibliteitsproblemen met 9 app's, is het handig om nog te wachten ? Iemand hier naar gekeken of asus 100% werkt met win8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:45
Wop1972 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:04:
De opvolger van de ASUS UX32VD-R4002v circuleert inmiddels ook al binnen Google, de ASUS UX32VD-R4002H met W8. Prijs tussen 1000 /1100 .. Denk dat die vanaf morgen wel her en der beschikbaar komt...
Gister besteld bij Azerty, die mijn voorkeur heeft boven Centralpoint, waar hij ook te vinden is.
Mailtje aan 4Launch gestuurd om de voorganger te annuleren, die wordt toch niet meer leverbaar ;)
Wop1972 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:28:
[...]

Die staat op 10 dagen levertijd, ben benieuwd of hij ook binnen die 10 dagen komt...
10+ ;)
Centralpoint is vandaag op 3 November gezet (Was 17 Januari gister)
Hopelijk wordt het niet net zo'n drama als met de 4002V

[ Voor 25% gewijzigd door Ronald op 27-10-2012 13:19 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Ronald schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Gister besteld bij Azerty, die mijn voorkeur heeft boven Centralpoint, waar hij ook te vinden is.
Mailtje aan 4Launch gestuurd om de voorganger te annuleren, die wordt toch niet meer leverbaar ;)
Die staat op 10 dagen levertijd, ben benieuwd of hij ook binnen die 10 dagen komt...

[ Voor 12% gewijzigd door Wop1972 op 27-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
voor de geinterseerden, als je nu een zenbook of welk ander apparaat met win7 koopt, kan je voor 15 euro upgraden naar windows 8 :)
http://event.asus.com/2012/osupgrade/
http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/OemDrivers

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekmans
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01-2021
Ik heb zelf geen handigheid om een ssd schijf er in te laten zetten icm extra intern ddr3 geheugen.. iemand enige ervaring of wellicht een link naar een winkel die het voor je doet?
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Kiekmans schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:21:
Ik heb zelf geen handigheid om een ssd schijf er in te laten zetten icm extra intern ddr3 geheugen.. iemand enige ervaring of wellicht een link naar een winkel die het voor je doet?
Gr
Vraag eens bij de lokale Mycom. Die verkopen ook de benodigde geheugenmodule en ssd voor een schappelijke prijs...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ronald schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Vraag eens bij de lokale Mycom. Die verkopen ook de benodigde geheugenmodule en ssd voor een schappelijke prijs...
maar inbouwen doen ze niet gratis, al lijkt me het ook maar een klein karweitje.ze hebben vaste prijzen per upgrade, bijv ram upgraden en hdd vervangen.je kan proberen een ad in V&A te zetten waarin je om hulp vraagt, wie weet wil een tweaker in de buurt het voor een tientje wel langskomen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
mrc4nl schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:26:
[...]

maar inbouwen doen ze niet gratis, al lijkt me het ook maar een klein karweitje.ze hebben vaste prijzen per upgrade, bijv ram upgraden en hdd vervangen.je kan proberen een ad in V&A te zetten waarin je om hulp vraagt, wie weet wil een tweaker in de buurt het voor een tientje wel langskomen.
Voor een tientje, en dan het risico dat hij aansprakelijk gesteld wordt als het apparaat stuk gaat?
Mycom doet het vast niet gratis, maar het gebeurd tenminste veilig voor je 1000+ euro kostende laptop, en je hoeft niet te wachten tot random tweakert eens besluit langs te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 19:58
Dach tweakers ^^ , Ik ben juist in het bezit van een ux32vd laptop. En ik zou graag een ssd inbouwen in de laptop. Ik zit nog met enkele vraagjes en ik denk dat dit de juiste plek is om ze te stellen. (ik had de vraag al ergens anders gesteld maar zonder succes :( ) Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen)

Mijn nieuwe laptop is een week geleden toegekomen (asus zenbook ux32vd) en ik ben er zeer tevreden van . Nu heb ik een samsung 830 ssd (256gb) besteld en een 8gb ram module om de 2gb module te vervangen .

Om de ssd en de ram fysiek te installeren heb ik waarschijnlijk geen probleem mee. (er zijn ook verschillende videos van op het internet).

Dus ik zou de 500gb HDD vervangen door mijn ssd en er dan een clean install van windows 8 op doen. Nu vroeg ik mij af of ik nog dingen moet aanpassen in de bios zodat die ssd goed werkt. Voorlopig zit er een 500GB HDD in en een 24GB ssd cache in. Moet ik disable in de bios dat hij die 24GB ssd niet meer als cache moet gebruike? (of weet de bios dat vanzelf ). Want ik meende mij te herinnere dat wanneer je ssd-caching gebruikt je schijven in een raid moeten staan. Maar da weet ik niet zeker.

Ik heb ook gezien dat wanner ik in de diskmanager ga van windows 7 er een 'uefi boot partition' is. Wat moet ik hier mee doen? Ik kan deze best niet kwijtspelen veronderstel ik. Moet ik die dan gewoon kopieren naar de ssd? (en hoe doe je dat ). (ik dacht dat efi een soort van nieuwe bios was, ik wist niet dat dat op je harde schijf stond )

Als ik mijn samsung 830 werkende gekregen heb met de uefi en windows 8 draaiende op de ssd, dan zou ik op de onboard ssd (de 24gb, oorspronkelijke cache ssd) ubuntu willen draaien (een dual-boot dus met windows 8 en ubuntu). Ik weet wel niet of dat zo eenvoudig gaat zijn want ik heb al wat proberen op te zoeken over die uefi (maar ik snap er niet teveel van ) en blijkbaar kan GRUB niet overweg met die uefi partitie .

Kan iemand mij hier wat bij helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
teddysleep schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:22:

Dus ik zou de 500gb HDD vervangen door mijn ssd en er dan een clean install van windows 8 op doen. Nu vroeg ik mij af of ik nog dingen moet aanpassen in de bios zodat die ssd goed werkt. Voorlopig zit er een 500GB HDD in en een 24GB ssd cache in. Moet ik disable in de bios dat hij die 24GB ssd niet meer als cache moet gebruike? (of weet de bios dat vanzelf ). Want ik meende mij te herinnere dat wanneer je ssd-caching gebruikt je schijven in een raid moeten staan. Maar da weet ik niet zeker.

Ik heb ook gezien dat wanner ik in de diskmanager ga van windows 7 er een 'uefi boot partition' is. Wat moet ik hier mee doen? Ik kan deze best niet kwijtspelen veronderstel ik. Moet ik die dan gewoon kopieren naar de ssd? (en hoe doe je dat ). (ik dacht dat efi een soort van nieuwe bios was, ik wist niet dat dat op je harde schijf stond )

Als ik mijn samsung 830 werkende gekregen heb met de uefi en windows 8 draaiende op de ssd, dan zou ik op de onboard ssd (de 24gb, oorspronkelijke cache ssd) ubuntu willen draaien (een dual-boot dus met windows 8 en ubuntu). Ik weet wel niet of dat zo eenvoudig gaat zijn want ik heb al wat proberen op te zoeken over die uefi (maar ik snap er niet teveel van ) en blijkbaar kan GRUB niet overweg met die uefi partitie .

Kan iemand mij hier wat bij helpen?

Alvast bedankt
De belangrijkste bios instelling is de SATA modus die moet op ahci staan
In principe zou De cashing ssd in de lijst moeten staan in ubuntu, maar maar het is beter om die op dezelfde ssd te installeren. De want het bios kikt naar de eerste schijf waar hij een bootable os ziet. Anders moet je telkens switchen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
mrc4nl schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:51:
[...]

De belangrijkste bios instelling is de SATA modus die moet op ahci staan
In principe zou De cashing ssd in de lijst moeten staan in ubuntu, maar maar het is beter om die op dezelfde ssd te installeren. De want het bios kikt naar de eerste schijf waar hij een bootable os ziet. Anders moet je telkens switchen
Dat begrijp ik niet goed, Ik heb op mijn desktop 2 harde schijven met op de ene windows 7 en op de andere debian. Ik kan bij het opstarten kiezen vanuit het grub menu welke ik wil starten. En gaat die ssd cahcing automatisch uitgeschakelt worden bij het zetten van sata modus op AHCI? En wat moet ik doen met die UEFI partitie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
teddysleep schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Dat begrijp ik niet goed, Ik heb op mijn desktop 2 harde schijven met op de ene windows 7 en op de andere debian. Ik kan bij het opstarten kiezen vanuit het grub menu welke ik wil starten. En gaat die ssd cahcing automatisch uitgeschakelt worden bij het zetten van sata modus op AHCI? En wat moet ik doen met die UEFI partitie?

Alvast bedankt
De SSD caching gebeurd bij de UX32 in Windows, niet door de hardware. Zonder de driver dus geen cache. Er is op het internet wel het een en ander over te vinden, in en uitschakelen van de cache ssd, sommigen hebben Windows in zijn geheel op de ssd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ah okay, ik wist niet dat dat door software gedaan werd in windows. Dus bij een clean install moet ik gewoon de driver niet installe en da is er geen ssd caching :) bedankt voor het antwoord :).
Dus gwn samsung ssd in de bios op AHCI zetten en zien dat ik de drivers voor ssd caching niet install bij een clean install :).
Bedankt :)

Weet er iemand iets meer over die UEFI boot partition? Ik vind hier en daar wel iets over op het internet maar echt wijzer wordt ik er niet uit.
( http://forum.notebookrevi...32vd-ux31a-efi-files.html)
Moet ik die UEFI partition kopieren naar de nieuwe samsung ssd, kheb echt geen idee wat die doet :s )
(http://forums.fedoraforum...e/index.php/t-282398.html). Deze persoon heeft zijn laptop omzeep gebracht door beide disken te wipen :s. En daardoor was zijn uefi weg.

Dan zou ik graag ook nog een debian of ubuntu installen op de cache ssd, maar ik weet niet of dit even eenvoudig is door de uefi boot partition. Als het is zoals bij mijn desktop, dan is er geen probleem :). Maar op één van die links zei er iemand dat GRUB niet overweg kon met uefi boot partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 23:37
Saturn heeft mij vandaag een mail gestuurd en heeft mij te kennen gegeven dat mijn order geannuleerd is voor de pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V , deze heb ik twee maanden geleden besteld met een toen geldende aktie van ongeveer 15%, ik weet dat een aantal medetweakers deze laptop bij deze aktie ook besteld hebben. nu beraad ik mij op vervolgstappen.

ik denk dat ik zelf maar voorstel dat ze mij als tegoedkoming mij gewoon 1 laptop leveren naar keuze met dezelfde voorwaarden waar ik toen mijn laptop voor besteld heb, ik ben benieuwd wie er hier nog meer last van heeft?? dan kunnen we samen misschien wat sterker staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Ronald schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

[...]

10+ ;)
Centralpoint is vandaag op 3 November gezet (Was 17 Januari gister)
Hopelijk wordt het niet net zo'n drama als met de 4002V
Ook besteld bij Azerty... , Centralpoint heeft de prijs inmiddels met €100 verhoogd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
4Launch meent nu wel 8 stuks op voorraad te hebben met win8
http://www.4launch.nl/sho...u--256gb--w8/hardwareinfo

Al is dit een andere link (ik zie t verschil in product echter niet) en hier staat een backorder van 14 dagen:
http://www.4launch.nl/sho...u--256gb--w8/hardwareinfo

EDIT: ik zag dat de tweede een touchscreen bevat.

[ Voor 44% gewijzigd door naveci op 29-10-2012 23:37 . Reden: foutje, bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
BazenKruistocht schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:

ik denk dat ik zelf maar voorstel dat ze mij als tegoedkoming mij gewoon 1 laptop leveren naar keuze met dezelfde voorwaarden waar ik toen mijn laptop voor besteld heb, ik ben benieuwd wie er hier nog meer last van heeft?? dan kunnen we samen misschien wat sterker staan
de winkel heeft ook rechten ze mogen:
1. geld teruggeven of:
2. vervangend gelijkwaardig product leveren(vaak icm overleg)of:
3. product leveren wat de consument had besteld.

en die keuze is aan de winkel, niet de consument
een winkel mag dus zomaar een order annuleren.
het shopping forum hier op t.net zou ik even doorlezen er staat een hoop nuttige info :)

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 30-10-2012 00:14 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 11-10 09:08
Hoop voor de gene die een nieuwe type UX31A koopt met windows 8, dat jullie geen last hebben van het probleem van de ventilator. Zelf heb ik een i7 256GB(adata) UX31A met windows 7. Bij het eerste gebruik na opstarten geen ventilator problemen maar als ik de laptop uit slaapstand haal dan gaat de ventilator maximaal aan en loopt rustig terug tot hij uit gaat en dan begint het weer overnieuw. (oplossing reboot).

Weet iemand als er misschien al een tweak is om dit probleem op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
sk0o schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:41:
Hoop voor de gene die een nieuwe type UX31A koopt met windows 8, dat jullie geen last hebben van het probleem van de ventilator. Zelf heb ik een i7 256GB(adata) UX31A met windows 7. Bij het eerste gebruik na opstarten geen ventilator problemen maar als ik de laptop uit slaapstand haal dan gaat de ventilator maximaal aan en loopt rustig terug tot hij uit gaat en dan begint het weer overnieuw. (oplossing reboot).

Weet iemand als er misschien al een tweak is om dit probleem op te lossen
Was bij mijn UX32VD ook het geval. Heb hem teruggestuurd naar Asus ter reparatie en het is nu opgelost. Ik heb hem zaterdag ontvangen, ze zijn echter de AC adapter in de doos vergeten te doen... Nu heb ik dus een laptop die werkt zoals zou moeten, maar kan ik er nog niets mee omdat hij leeg is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Kavish schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:49:
[...]

Was bij mijn UX32VD ook het geval. Heb hem teruggestuurd naar Asus ter reparatie en het is nu opgelost. Ik heb hem zaterdag ontvangen, ze zijn echter de AC adapter in de doos vergeten te doen... Nu heb ik dus een laptop die werkt zoals zou moeten, maar kan ik er nog niets mee omdat hij leeg is... :(
Kun je op de reparatiebon o.i.d. zien wat ze er aan gedaan hebben tijdens de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
sk0o schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:25:
[...]

Kun je op de reparatiebon o.i.d. zien wat ze er aan gedaan hebben tijdens de reparatie?
Ze hebben het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:13
Kavish schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:48:
[...]

Dit zeiden ze bij mij ook, echter was het probleem niet opgelost.

Ik heb het ventilatorprobleem opgelost op 2 manieren: enerzijds door Intel Thermal Framework te verwijderen, dit loste het probleem op. Maar later heb ik een clean install gedaan van windows 7 (wat wel niet zo eenvoudig ging), dan was het probleem ook opgelost, ook al was Intel Thermal Framework dan wel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Dit zeiden ze bij mij ook, echter was het probleem niet opgelost.

Ik heb het ventilatorprobleem opgelost op 2 manieren: enerzijds door Intel Thermal Framework te verwijderen, dit loste het probleem op. Maar later heb ik een clean install gedaan van windows 7 (wat wel niet zo eenvoudig ging), dan was het probleem ook opgelost, ook al was Intel Thermal Framework dan wel geïnstalleerd.
Zowel Intel Thermal Framework heb ik eraf gehaald en ik heb windows 7 clean install gedaan alleen heb ik het "geluk" dat ik het ventilator probleem nog steeds heb, Misschien gaat het tijd worden om opnieuw windows er clean op te zetten want intel drivers pakt mijn laptop ook niet meer, geeft fout melding tijdens installen

Moederbord vervangen voor die probleem lijkt mij een paar stappen te ver. Denk zelf dat het software matig wel op te lossen is. (bios update etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb de kans de R4003H aan te schaffen voor 1200 euro.
Echter vraag ik me af of Asus ivm Win8 niet zeer binnenkort komt met een nieuwe lijn in de Zenbook serie?

http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9200000009234819/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
SAWYER schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:50:
Heb de kans de R4003H aan te schaffen voor 1200 euro.
Echter vraag ik me af of Asus ivm Win8 niet zeer binnenkort komt met een nieuwe lijn in de Zenbook serie?

http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9200000009234819/
Voor 15 euro koop je via Asus de update naar Windows 8. Ik zou het niet laten als je voor 1200 dat apparaat kan krijgen.

[edit] Psst, die link is al een windows 8 versie 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald op 30-10-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Ronald schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Voor 15 euro koop je via Asus de update naar Windows 8. Ik zou het niet laten als je voor 1200 dat apparaat kan krijgen.

[edit] Psst, die link is al een windows 8 versie 8)7
Misschien niet duidelijk geweest;

Het gaat met niet om Windows 8. Er is zelfs een grote kans dat ik Win7 er op installeer uiteindelijk.
Ik bedoelde eigenlijk of het verstandig was te gaan voor deze laptop of kan ik beter wachten totdat Asus met een nieuwe laptop in de Zenbook serie gaat komen.

Aangezien Win8 zo fundamenteel anders is zou ik zelf verwachten dat Asus met één of meer nieuwe Zenbook modellen gaat komen met bijv hoger resolutie scherm (zoals je die steeds vaker in tablets terug ziet) touchscherm of mss een betere trackpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
SAWYER schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Het gaat met niet om Windows 8. Er is zelfs een grote kans dat ik Win7 er op installeer uiteindelijk.
Ik bedoelde eigenlijk of het verstandig was te gaan voor deze laptop of kan ik beter wachten totdat Asus met een nieuwe laptop in de Zenbook serie gaat komen.

Aangezien Win8 zo fundamenteel anders is zou ik zelf verwachten dat Asus met één of meer nieuwe Zenbook modellen gaat komen met bijv hoger resolutie scherm (zoals je die steeds vaker in tablets terug ziet) touchscherm of mss een betere trackpad?
Met wachten komt er altijd een betere. Zo kun je heel lang wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

SAWYER schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Een nóg hogere resolutie? 13,3 inch @ 1920x1080 is er nog maar net :P .
En er komen zeker nieuwe Zenbook modellen aan; zoals de UX31A-C4027H. Deze is compleet identiek aan de UX31A-R4003H (dus i7, 256GB SSD, 4G, 13,3", Full HD) maar dan mét touchscreen.

Ik heb deze momenteel in bestelling met BTW korting :D (Had nog een UX31A-R4003V in bestelling bij BCC, maar aangezien deze niet meer leverbaar is heb ik de C4027H mogen bestellen metdezelfde korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

8GB geheugen zou toch ook wel fijn zijn, vooral als je het niet zelf kunt upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 15:15
8Gb zou in de nieuwe 15" Zenbook moeten zitten, de UX51 (4+4, 12Gb max). Lijkt me verder ook een ideale laptop, met als enige makke dat er weer een LG "OrangeGate" IPS 1080p scherm in zit (net als in de Sony S15).

Aangezien er absoluut niets anders verkrijgbaar is met vergelijkbare specs en draagbaarheid, ziet het er naar uit dat ik die imperfectie maar moet slikken.

Jammer alleen dat er hier in de Pricewatch 0,0 verandering zit in het aanbod sinds eind augustus (!) ofzo. De UX31A is niet eens verkrijgbaar, laat staan dat het nieuwe model erin staat.

Iemand nog tips waar de in NL beschikbare laptops als eerste opduiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
De verwachte leverdatum van de UX32VD schuift gewoon elke dag een dag verder bij Centralpoint. Volgens mij hebben ze gewoon totaal geen idee. Bij Azerty kreeg ik in ieder geval deze reactie via de mail:
Helaas weten wij de levertijd van dit product nog niet, we hebben onlangs contact gehad met onze leverancier maar ook zij konden ons nog geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaazz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 14:24
Hallo mensen,

Wie heeft hier nog meer ervaring met de zenbook in combinatie met Windows 8?

Ik heb nu Windows 8 enkele dagen draaien, en eigenlijk ben ik heel tevreden over hoe het nu werkt. Ik heb via de support-site van Asus de driver gevonden voor Windows 8 (Elantech 11.5.2), en die doet het behoorlijk goed. De rand-gestures werken goed, en het horizontaal en vertikaal scrollen gaat vloeiend.
Via een iets oudere versie van de driver (11.5.1) en wat gerommel in regedit kan je zelfs de oude driverinstellingsschermpje erbij halen. Hierdoor kan je meer en beter de voorkeuren instellen dan dat "nieuwe" en "mooiere" asus UI geval wat heel weinig opties geeft. Als iemand hier de details van wilt weten, kan ik daar wel wat meer details over geven.

Maar.

Er werken nog een paar dingen niet: de helderheids- en volumeknopjes en het sluiten van het scherm wordt niet gedetecteerd.
En dat is natuurlijk wel jammer. Dit is volgens asus op te lossen met een bios update (gevaar!), maar de bios-update utility wil niet eens installeren want "het moet natuurlijk wel op een asus geïnstalleerd worden". Beetje jammer.

Heeft iemand hier ervaring mee en al iets meer succes hiermee gehad?

En verder, heeft er iemand meer ervaring met het instellen van een elantech driver? Want een een of andere flip fluitketel heeft besloten op de rechtermuisknophoogte op de touchpad te vergroten... Als ik nu 5 mm boven het gedeelte zit waar de rechtermuisknop zit, en dan het touchpad klik, stuurt de touchpad een rechtermuisklik. Irritant!

-Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Schramowski schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:09:
De verwachte leverdatum van de UX32VD schuift gewoon elke dag een dag verder bij Centralpoint. Volgens mij hebben ze gewoon totaal geen idee. Bij Azerty kreeg ik in ieder geval deze reactie via de mail:

[...]
Vandaag vertelde een medewerker van de MM mij dat hij binnen 2 weken en nieuwe serie ASUS zenbooks ontvangt. Hij wist de typenummers niet maar wist wel dat ze met Win8 kwamen en dat er iig eentje touch had.

Dit vertelde hij overigens toen ik de UX32 zat te bekijken. Adviseerde me om te wachten en hij kon de 2 weken garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
SAWYER schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:56:
Vandaag vertelde een medewerker van de MM mij dat hij binnen 2 weken en nieuwe serie ASUS zenbooks ontvangt. Hij wist de typenummers niet maar wist wel dat ze met Win8 kwamen en dat er iig eentje touch had.
Dat klinkt hoopgevend, maar dat kan ook gaan over de UX31A, die wel al te krijgen is met Windows 8. Of hadden ze de Windows 8 versie van de UX31A al?

[ Voor 12% gewijzigd door Schramowski op 31-10-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Schramowski schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

Dat klinkt hoopgevend, maar dat kan ook gaan over de UX31A, die wel al te krijgen is met Windows 8. Of hadden ze de Windows 8 versie van de UX31A al?
Nee die hadden ze niet. Ze hadden alleen de oudere model met 1 usb3 poort.
Maar ik vroeg er voor de zekerheid bij, komt de nieuwe UX31 uit want die is al best lang uit en verkrijgbaar bij andere webshops.

Daarop antwoorde hij dat ze een gehele nieuwe lijn krijgen die nog niet eerder uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb inmiddels mijn order bij 4Launch gewijzigd, waar ik mijn UX32VD-R4002V laten wijzigen naar een UX32VD-R4002H. Is wel nog pre-order, dus we moeten nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 15:28
Zijn de prijzen al bekend van de aankomende zenbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Yes, je moet ff nl.hardware.info checken. De Tweakers Pricewatch is niet meer wat het is geweest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
Moi_in_actie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:30:
Ik heb inmiddels mijn order bij 4Launch gewijzigd, waar ik mijn UX32VD-R4002V laten wijzigen naar een UX32VD-R4002H. Is wel nog pre-order, dus we moeten nog even wachten :)
Bedankt, zonder jou had ik niet geweten dat die al in het assortiment zat bij 4Launch (ondanks dat 4Launch me zou mailen zodra dat zo was). Heb maar meteen mijn order gewijzigd. Ik vraag me trouwens wel af waarom deze laptop pas later komt dan de andere updates zoals de UX31A en de UX32A. Misschien toch stiekem een kleine hardware wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 15:28
Tot hoeveel ram is de ux32vd maximaal te upgraden?

En ik neem aan dat dual channel niet meer werkt als je upgradet, omdat er 2gb vastgesoldeerd zit aan het mobo?
(Dus twee ongelijke sticks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hunter20 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:23:
Tot hoeveel ram is de ux32vd maximaal te upgraden?

En ik neem aan dat dual channel niet meer werkt als je upgradet, omdat er 2gb vastgesoldeerd zit aan het mobo?
(Dus twee ongelijke sticks)
bij mij weten werkt dual channel altijd, maar het is niet super veel perforcance verschil, door het extra beschikbare geheugen word het juist beter, als applicaties daar gebruik van maken.
ik weet niet de max maar als ik me goed herinner werkt een 8gb module prima.
dan heb je 10 in totaal

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Tsjilp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:39:
Hai,

Ik heb gisteren windows7 vers geinstalleerd op m'n UX31E-RY010V, alle drivers van asus site geinstalleerd, volledig geupdateted, enz enz. Verder geen bijzondere software geinstalleerd (office & creative cloud), sinds het opnieuw installeren crashed m'n zenbook als ik de stroom eraf haal.
Het is niet dat de accu stuk is, want ik kan prima werken zonder stroom. Hij crashed dus zodra je de stekker eruit haalt.
Dit gebeurt op 2 manieren:
1. Hij valt volledig uit
2. Windows freezed, herstarten via powerbutton 10sec inhouden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb weinig zin om hem terug te moeten brengen en op m'n oude laptop te gaan werken (Acer aspire kut ding :'()
Voor de mensen die hier ook (ooit) last van krijgen: Heb inmiddels m'n zenbook weer terug van reparatie. Mobo is vervangen. Er was dus wel degelijk iets stuk.

Overigens gewoon onder garantie.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Op dit moment kost de Touch versie C4027H bij azerty minder dan de niet-Touch versie R4003X ! Beide overigens in pre-order.

Weet iemand of de zwarte versie die Yellowneck ons liet zien ook in Nederland uit komt?

Op welk email adres kan ik Asus NL het beste op contacteren met betrekking tot het zwarte model? Dan vraag ik het hun even direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

justdowner schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:21:
Op dit moment kost de Touch versie C4027H bij azerty minder dan de niet-Touch versie R4003X ! Beide overigens in pre-order.

Weet iemand of de zwarte versie die Yellowneck ons liet zien ook in Nederland uit komt?

Op welk email adres kan ik Asus NL het beste op contacteren met betrekking tot het zwarte model? Dan vraag ik het hun even direct
Even kleine correctie: 4003X is een oud Windows 7 model. Deze is opgevolgd door de R4003P (~1500 euro)
De R4003V is opgevolgd door de R4003H (~1230 euro nu)
De Zenbook touch is dus 100 euro duurder dan de normale versie.

Verschil tussen de R4003X/P en R4003V/H is dat de eerstgenoemde modellen voorzien zijn van TPM chips en een Windows Pro versies.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 03-11-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Nu online
Oké bedankt voor je uitleg!

Als ik het goed begrijp zal de C4027H dus ook geen TPM chip hebben en dus geen automatische bitlocker decryptie hebben. Vandaar dat er dus ook geen Win8 Pro wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de ux31a ook nog uitkomt met i5 en 128GB SSD ipv een 256GB SSD? Met of zonder touchscreen, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:20:
Weet iemand of de ux31a ook nog uitkomt met i5 en 128GB SSD ipv een 256GB SSD? Met of zonder touchscreen, maakt niet uit.
Er wordt wel een nieuwe versie (met Windows 8 dus) van de UX31A geproduceerd met een i5 en 128 GB SSD: de UX31A-R4005H. Maar deze is in Nederland (nog) niet te krijgen.
Welke modellen er in Nederland nog uit gaan komen heeft geen webwinkel mij tot nu toe kunnen vertellen. De communicatie van Asus hierover is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje schramowski!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Ik heb inmiddels de nieuwe 15" Zenbook ontvangen (U500VZ-CN046H). Ging opeens heel vlot...

Het is een mooi ding; i7 3612QM proc, 8Gb ram, 256Gb SSD, 1080p IPS scherm en lekker dun. Duidelijk een premium product met sjieke verpakking, extra's zoals een subwoofertje (lol), en met veel aluminium.

Nadelen zijn er ook;
1) er zitten 2 128Gb Sandisk SSD's in, dus dat is niet helemaal perfect qua snelheid (wel RAID-0, maar daar ben ik dan weer niet zo wild van). Vreemd genoeg zitten er ook Sandisk stickers in de doos, alsof dat reclame is.

2) het IPS scherm is waarschijnlijk inderdaad weer die van LG, en de kleur rood blijft zwak. Het is niet echt storend (rood is heus wel "rood"), maar een dieprode kleur zit er -als ik het zo met het blote oog bekijk- niet in.

Deze zaken waren wel te verwachten, op basis van de ervaringen met eerdere Zenbook modellen. Ik heb verder geen nieuwe onaangenaamheden aangetroffen. Ben er dus best tevreden mee, al met al.

Overigens is Windows 8 naar mijn bescheiden mening totaal waardeloos. Wat een sof... de simpelste handelingen zijn een bezoeking geworden. Zal zsm aan de gang gaan om good old W7 erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
Terpen Tijn schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:14:
Ik heb inmiddels de nieuwe 15" Zenbook ontvangen (U500VZ-CN046H). Ging opeens heel vlot...
Waar heb je die dan besteld? In de Pricewatch staat ie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Het is een mooi ding; i7 3612QM proc, 8Gb ram, 256Gb SSD, 1080p IPS scherm en lekker dun. Duidelijk een premium product met sjieke verpakking, extra's zoals een subwoofertje (lol), en met veel aluminium.

Nadelen zijn er ook;
1) er zitten 2 128Gb Sandisk SSD's in, dus dat is niet helemaal perfect qua snelheid (wel RAID-0, maar daar ben ik dan weer niet zo wild van). Vreemd genoeg zitten er ook Sandisk stickers in de doos, alsof dat reclame is.

2) het IPS scherm is waarschijnlijk inderdaad weer die van LG, en de kleur rood blijft zwak. Het is niet echt storend (rood is heus wel "rood"), maar een dieprode kleur zit er -als ik het zo met het blote oog bekijk- niet in.

Deze zaken waren wel te verwachten, op basis van de ervaringen met eerdere Zenbook modellen. Ik heb verder geen nieuwe onaangenaamheden aangetroffen. Ben er dus best tevreden mee, al met al.

Overigens is Windows 8 naar mijn bescheiden mening totaal waardeloos. Wat een sof... de simpelste handelingen zijn een bezoeking geworden. Zal zsm aan de gang gaan om good old W7 erop te zetten.
Ik zag dat die op voorraad was bij Alternate idd! de U500 voor 1599 euro. Zit toch wel een beetje te twijfelen om mss voor een 15" te gaan. Toch wel prettig voor de langere sessies.
Kan je mij de maten vertellen? (lxb), dikte is ongeveer 2cm, nergens worden de andere maten genoemd helaas.
Accutijd was nie al te best zag ik, maar redelijk normaal voor een dergelijke config :9~ (3,5 uur ongeveer)

Oh, wat betreft die SSD's. Volgens mij gaat het niet meer om U100's maar Sandisk 2,5" SSD's. Heb je em toevallig al opgehad om te zien wat voor een SSD's het zijn en of ze verwisselbaar zijn? (mSATA?)

Toevallig geen UX31A of een andere 13" notebook liggen? :P Wil em graag side to side naast een 13,3" zien namelijk :>

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 04-11-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Ja, zoals iemand hier al zei loopt de Pricewatch hier kennelijk achter de feiten aan, erg jammer. Alternate dus inderdaad.

Heb even geen centimeterband bij de hand, kan er later wellicht nog wel even naar kijken. Maar het is natuurlijk gewoon een 15 inch ding, alleen platter. Ik heb helaas ook geen 13" laptop (meer) om naast te leggen. Qua handzaamheid ben ik er overigens heel tevreden mee. Ik had een Sony Z11, dus ik was vooraf wel bezorgd of ik deze niet te groot zou vinden, maar dat was dus niet zo.

Ook nog niet open gehad, wel een disk bench gedaan. Als je de SSD info met een software tool kan uitlezen dan hou ik me aanbevolen voor tips. Deze bench is met alle bloatware en McAfee enzo gewoon er nog op:

Afbeeldingslocatie: http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/tijnterpen/CrystalDiskMark_U500VZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Terpen Tijn schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:20:

Ook nog niet open gehad, wel een disk bench gedaan. Als je de SSD info met een software tool kan uitlezen dan hou ik me aanbevolen voor tips. Deze bench is met alle bloatware en McAfee enzo gewoon er nog op:

[afbeelding]
WOEI 800MB/s in raid 0 zeker :P 2x sangsung 830 kan hogere snelheden halen, maar wel dit is nog steeds erg nice.
toch zou ik raid 0 laten voor wat het is, en gewoon 2x enkel gebruiken. zo heb je 2x meer ruimte en heb je de data(op de ene) nog als de andere schijf kapot gaat. en de 4k snelheden zullen niet minder worden, en daar zit juist het voordeel van ssd

tip: post je data eens in: Het grote SSD topic ~ Deel 9, en gebruik ook AS-SSD voor het meten van de snelheid

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 04-11-2012 23:39 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Terpen Tijn schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:20:
Ja, zoals iemand hier al zei loopt de Pricewatch hier kennelijk achter de feiten aan, erg jammer. Alternate dus inderdaad.
Als een product niet in de pricewatch staat, dan is er een knop om het product te laten toevoegen. Reageren ze normaal gesproken binnen 24 uur op!

En dat over hardware.info? Daar staat/stond de UX32VD-R4002H ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
Ronald schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:52:
[...]

Als een product niet in de pricewatch staat, dan is er een knop om het product te laten toevoegen. Reageren ze normaal gesproken binnen 24 uur op!
De producten zelf staan allemaal in de Pricewatch (inmiddels), maar de winkels waar de laptops te krijgen zijn, zijn niet up-to-date. En de knop om winkels toe te voegen aan een product heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
mrc4nl schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:32:
[...]

WOEI 800MB/s in raid 0 zeker :P 2x sangsung 830 kan hogere snelheden halen, maar wel dit is nog steeds erg nice.
toch zou ik raid 0 laten voor wat het is, en gewoon 2x enkel gebruiken. zo heb je 2x meer ruimte en heb je de data(op de ene) nog als de andere schijf kapot gaat. en de 4k snelheden zullen niet minder worden, en daar zit juist het voordeel van ssd

tip: post je data eens in: Het grote SSD topic ~ Deel 9, en gebruik ook AS-SSD voor het meten van de snelheid
Ja klopt, RAID-0. Dat doet Asus zo af-fabriek. Ik ben er ook niet zo weg van (had het ook al in mijn vorige laptop, een Sony Z11), omdat de betrouwbaarheid van de data erdoor afneemt. Als 1 van de 2 SSDs faalt, dan ben je alles kwijt.

Maar het is niet zo dat je door RAID-0 uit te schakelen 2x meer ruimte krijgt. RAID-0 is gewoon striping, dus je verliest er eigenlijk geen capaciteit mee ten opzichte van JBOD. Dat is alleen zo bij RAID-1 en andere redundancy varianten waarbij de data ge-mirrored wordt.

Ik zal de benches ook eens posten in het SSD topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Schramowski schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:50:
[...]

De producten zelf staan allemaal in de Pricewatch (inmiddels), maar de winkels waar de laptops te krijgen zijn, zijn niet up-to-date. En de knop om winkels toe te voegen aan een product heb ik nog niet gevonden.
De EAN van de 4002H was kapot, heeft iemand van tweak op mijn aangeven gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Ik heb afgelopen zaterdag een Windows 8 upgrade gedaan. Installatie ging vlekkeloos en alle drivers van de Asus site geplukt en geïnstalleerd maar heb nog steeds 8 onbekende apparaten in mijn apparaat beheer staan. Hebben meer mensen hier last van?
thomaazz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:32:
Hallo mensen,

Wie heeft hier nog meer ervaring met de zenbook in combinatie met Windows 8?

Ik heb nu Windows 8 enkele dagen draaien, en eigenlijk ben ik heel tevreden over hoe het nu werkt. Ik heb via de support-site van Asus de driver gevonden voor Windows 8 (Elantech 11.5.2), en die doet het behoorlijk goed. De rand-gestures werken goed, en het horizontaal en vertikaal scrollen gaat vloeiend.
Via een iets oudere versie van de driver (11.5.1) en wat gerommel in regedit kan je zelfs de oude driverinstellingsschermpje erbij halen. Hierdoor kan je meer en beter de voorkeuren instellen dan dat "nieuwe" en "mooiere" asus UI geval wat heel weinig opties geeft. Als iemand hier de details van wilt weten, kan ik daar wel wat meer details over geven.

Maar.

Er werken nog een paar dingen niet: de helderheids- en volumeknopjes en het sluiten van het scherm wordt niet gedetecteerd.
En dat is natuurlijk wel jammer. Dit is volgens asus op te lossen met een bios update (gevaar!), maar de bios-update utility wil niet eens installeren want "het moet natuurlijk wel op een asus geïnstalleerd worden". Beetje jammer.

Heeft iemand hier ervaring mee en al iets meer succes hiermee gehad?

-Thomas
Ik heb met het installeren van drivers ook de nieuwste bios firmware geupdate met de asus tool en dit ging heel goed. Lost inderdaad de problemen met helderheid- en volumeknoppen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Terpen Tijn schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:10:
[...]
Maar het is niet zo dat je door RAID-0 uit te schakelen 2x meer ruimte krijgt. RAID-0 is gewoon striping, dus je verliest er eigenlijk geen capaciteit mee ten opzichte van JBOD. Dat is alleen zo bij RAID-1 en andere redundancy varianten waarbij de data ge-mirrored wordt.

Ik zal de benches ook eens posten in het SSD topic.
oeps. natuurlijk de data word verdeeld over 2 schijven, niet gekopieerd 8)7
my bad. over de vraag welke sandisk ssd je hebt:kan je niet gewoon in apparaatbeheer kijken?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PI2CoBo4T1F9cWXBKpfs0qTr/full.png

OT: ik moet de TS nog eens updaten, de oude zenbooks zijn slecht leverbaar, en er zijn nieuwe modellen bij gekomen

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 05-11-2012 13:11 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Nu online
Azerty gaf aan dat de C4027H eind november geleverd zal worden. Zodra ik heb binnen heb zal ik mijn ervaringen met jullie delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 11:33
Hoeveel ruimte is er vrij bij na de eerste opstart, maw hoeveel neemt windows 8 en alle asus rommel in beslag?. Ik ben van plan ook de U500VZ te kopen echter nu ik zie dat het 2 losse schijven van 128 GB zijn twijfel ik wat. Ben van plan er Autodesk Building Design Suite (24GB) en Adobe CS6 (24GB) op te installeren en te gebruiken. Ben alleen bang dat de schijf dan snel vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 14:50
Ik heb eindelijk na 3 weken mijn Prime terug.
Ik had na 2 weken een mailtje gestuurd over de voortgang van de reparatie. Dit is wat ik kreeg:

Ik heb de status van uw reparatie nagekeken. En ik kan zien dat er gewacht moet worden op een onderdeel.
Het moederbord word vervangen namelijk.
De verwachte aankomstdatum is op dit moment 01-11-2012.

Best wel grappig eigenlijk.. Want wat zie ik nu op de reparatiebon staan?
De reparatie bestond uit: keyboard reconnected

Maar ik ben al lang blij dat ik hem terug heb en ze er goed mee omgegaan zijn. Geen krasjes etc. Heeft alleen een stickertje op de deksel gezeten. Maar dit krijg ik er nog wel af met nagellak remover.
ook ben ik blij dat ik windows niet opnieuw hoef te installeren. Ik had geen mogelijk meer om te back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Ik ben zowaar net door Saturn gebeld dat ze (zeer) waarschijnlijk komende maandag (12 nov) een partij van de UX31A-4003H (destijds de 4003V besteld) binnen krijgen en er daar 1 van voor mij is. Denk dat het duurder is om nog een W7 versie te vinden, maar toch netjes dat er gratis een W8 versie van wordt gemaakt. Nog maar eerst even ontvangen, maar ik ben gematigd positief :)

[ Voor 4% gewijzigd door CrackSlet op 06-11-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
MrvdB schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 07:48:
[...]

Hoeveel ruimte is er vrij bij na de eerste opstart, maw hoeveel neemt windows 8 en alle asus rommel in beslag?. Ik ben van plan ook de U500VZ te kopen echter nu ik zie dat het 2 losse schijven van 128 GB zijn twijfel ik wat. Ben van plan er Autodesk Building Design Suite (24GB) en Adobe CS6 (24GB) op te installeren en te gebruiken. Ben alleen bang dat de schijf dan snel vol zit.
Na opstarten iets van 59 + 112 GB, dacht ik. Maar dit zegt weinig; behalve dat je daar eigenlijk nog de bloatware in hebt zitten, heeft Asus ook een vreemd rommeltje gemaakt met allerlei kleine (hidden) partities, waaronder een van 20GB voor recovery.

Dat zou ik persoonlijk eerst rechttrekken, en dan na een frisse install kijken hoeveel je vrij houdt. Zal nog heel wat schelen, denk ik.

PS Overigens schijnt het te gaan om twee Sandisk X100 OEM SSDs in de U500VZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

@Yellowneck

[ Voor 83% gewijzigd door RAAF12 op 06-11-2012 16:29 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 17:26
CrackSlet schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:45:
Ik ben zowaar net door Saturn gebeld dat ze (zeer) waarschijnlijk komende maandag (12 nov) een partij van de UX31A-4003H (destijds de 4003V besteld) binnen krijgen en er daar 1 van voor mij is. Denk dat het duurder is om nog een W7 versie te vinden, maar toch netjes dat er gratis een W8 versie van wordt gemaakt. Nog maar eerst even ontvangen, maar ik ben gematigd positief :)
Eindelijk goed nieuws over Saturn. Heb je nog iets gedaan hiervoor? Anders wacht ik ook maar rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Iemand ervaring met de 1e generatie Zenbook (UX31E) en upgraden naar Windows 8? Volgens mij ben ik m'n InstantOn functionaliteit kwijt (zie ook geen 4GB partitie meer in Disk Management) en lampje knippert langzaam (ipv af en toe een flitje). M'n accu gaat ook minder lang mee in deze slaapstand.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 11:33
Terpen Tijn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:44:
[...]

Na opstarten iets van 59 + 112 GB, dacht ik. Maar dit zegt weinig; behalve dat je daar eigenlijk nog de bloatware in hebt zitten, heeft Asus ook een vreemd rommeltje gemaakt met allerlei kleine (hidden) partities, waaronder een van 20GB voor recovery.

Dat zou ik persoonlijk eerst rechttrekken, en dan na een frisse install kijken hoeveel je vrij houdt. Zal nog heel wat schelen, denk ik.

PS Overigens schijnt het te gaan om twee Sandisk X100 OEM SSDs in de U500VZ.
Terpen Tijn, dank je voor de info is mij in ieder geval duidelijk hoe het zit. Ben alleen bang dat gezien mijn windows 7 ook steeds grotere vormen aanneemt dat voor windows 8 hetzelfde geldt. En dan zit die schijf natuurlijk redelijk snel vol. Nog even overwegen dus. Iemand idee of het gemakkelijk is om een van de SSD's te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstok
Azerty krijgt de nieuwe UX32-VD waarschijnlijk op 28 novemeber binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:27
rickstok schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:09:
Azerty krijgt de nieuwe UX32-VD waarschijnlijk op 28 novemeber binnen!
Duurt gelukkig niet te lang, pffff wordt dat wachten een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
MrvdB schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:19:
[...]

Terpen Tijn, dank je voor de info is mij in ieder geval duidelijk hoe het zit. Ben alleen bang dat gezien mijn windows 7 ook steeds grotere vormen aanneemt dat voor windows 8 hetzelfde geldt. En dan zit die schijf natuurlijk redelijk snel vol. Nog even overwegen dus. Iemand idee of het gemakkelijk is om een van de SSD's te vervangen?
NP. Inmiddels is het wel duidelijk geworden dat de SSDs in de U500VZ niet zomaar te vervangen zijn. Ze gebruiken een speciale proprietary aansluiting van Asus, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Glaxo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:41:
[...]

Duurt gelukkig niet te lang, pffff wordt dat wachten een beetje zat.
Ach zie het zo, nu wordt het een leuk Sinterklaas cadeau voor jezelf :9
Ik heb de mijne besteld bij 4Launch, ben benieuwd of die een ongeveer gelijke opleverdatum krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

stat schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:16:
[...]
Eindelijk goed nieuws over Saturn. Heb je nog iets gedaan hiervoor? Anders wacht ik ook maar rustig af.
Niks voor gedaan, werd vanuit Saturn's beweging gebeld.
Maar eerst zien, dan geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:14:
[...]

Ach zie het zo, nu wordt het een leuk Sinterklaas cadeau voor jezelf :9
Ik heb de mijne besteld bij 4Launch, ben benieuwd of die een ongeveer gelijke opleverdatum krijgen.
Betreft het de R4002H? 4Launch mailde mij net dat ze hem 2013 pas verwachten (wat ze gokken..)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstok
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:29:
[...]

Betreft het de R4002H? 4Launch mailde mij net dat ze hem 2013 pas verwachten (wat ze gokken..)...
Gaat inderdaad om de R4002H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.B.J. Douma
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik overweeg de aanschaf van een Asus Zenbook, maar wil op kantoor er twee 24" monitoren op aansluiten. Ik betwijfel of de videokaart dit aan kan.

Kan de videokaart het aan van de Asus Zenbook: pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X
2 monitoren van Dell van 24" aansturen: http://accessories.euro.d...bsd&cs=nlbsdt1&sku=294998

Weet iemand of de videokaart dit (voldoende) aan kan?

[ Voor 0% gewijzigd door H.B.J. Douma op 07-11-2012 23:00 . Reden: type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 17:26
CrackSlet schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:07:
[...]

Niks voor gedaan, werd vanuit Saturn's beweging gebeld.
Maar eerst zien, dan geloven ;)
Hmm. Heb het toch niet kunnen laten en heb gebeld met het verhaal dat de nieuwe versie nu leverbaar is. En ja hoor, binnen het uur was de order geannuleerd.
Heb nog gebeld en gezegd dat ik iemand ken die ook besteld had, en ze hebben aangegeven dat ze er naar willen kijken of ze mij (ook) tegemoet kunnen komen. Maar dan willen ze wel weten bij wie dit wel is toegezegd...

Crackslet, kan je mij jouw postcode en achternaam DMen? Het is natuurlijk wel een risico, want misschien dat ze jouw order dan toch stiekem ook gaan annuleren. Dus alle begrip als je daar geen zin in hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door stat op 07-11-2012 19:42 . Reden: vergeten te melden dat ze de gegevens van Crackslet willen hebben ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:28
Ik zit in hetzelfde bootje.

Ik zag dat de R4003H bij Saturn "op voorraad" stond. Toen maar gebeld om te vragen of mijn order van de R4003V (uit augustus) omgezet kon worden. Ze hebben de order geannuleerd, maar wel het verzoek doorgestuurd naar een andere afdeling die nog gaat beoordelen of het eventueel kan.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.