Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:45
RVFRC45 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:53:
En ineens lijkt mijn ux32vd dood te zijn, doet helemaal niets meer als ik op de startknop druk. Laatste wat ik ermee heb gedaan is heb echt helemaal leeg laten lopen omdat ik geen beschikking tot een stopcontact had. Was misschien geen goed idee geweest of moet dat gewoon kunnen? Heb hem al losgeschroefd en accu losgehaald voor 10 minuten maar dat had geen zin, startknop heb ik een minuut ingedrukt maar dat heeft ook geen zin. Accu zit vol en de adapter doet het goed...
Tot zo ver je garantie...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

Valt best mee, onderkant mag je er gewoon afschroeven om RAM bij te plaatsen en om je HDD te vervangen door een SSD. De accu moet er bij die laatste operatie ook uit, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 17:18
Ik was op zoek naar een reserve adapter, gezien ik mijn zenbook 32vd zowel thuis als onderweg veel gebruik. Daarom wilde ik een vaste adapter thuis en één in de tas voor onderweg (puur luiheid dus).
Ik had geen zin om 60/70 eu neer te leggen voor origineel. Dus heb even op Internet gekeken en kwam deze tegen: http://www.aliexpress.com...U47-Laptop/757470424.html

20 dollar inc verzending! Resultaat: voelt solide aan, past goed in oplaadpunt van asus zenbook en laadt goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb op mijn ux32vd de touchpad drivers van de Samsung NP900X3C geinstalleerd
Hoe bevalt deze driver? Ik ben opzich blij met de elantech --> compleet en voelt betrouwbaar aan. Ik vind het scrollen echter wat langzaam gaan, daar zit nauwelijks versnelling in.
Aan de ene kant geeft het veel precisie wat erg fijn is in vergelijking tot de wat oudere laptops
Aan de andere kant duurt het gewoon eeuwen als je een lange site doorscrolt, of even snel een stuk terug naar boven wil. De pijltjes of zelfs pgup knopcombinatie opzoeken zijn mij dan een stap te ver..

Iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het irritant dat de adapter rechtstreeks in het stopcontact zit. Op school en op andere plekken zijn er een aantal verticale stopcontacten die niet geweldig goed vastzitten. Ben ik bang dat de adapter er ineens uit lazert oid. MacBooks hebben een vrijwel identieke adapter, maar daar wordt wel een extra losse kabel bijgeleverd om de adapter te verlengen richting stopcontact en dat blok dus niet bij het stopcontact zelf hangt. Iemand al eens zo'n kabel besteld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Anoniem: 411873 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:36:
Ik vind het irritant dat de adapter rechtstreeks in het stopcontact zit. Op school en op andere plekken zijn er een aantal verticale stopcontacten die niet geweldig goed vastzitten. Ben ik bang dat de adapter er ineens uit lazert oid. MacBooks hebben een vrijwel identieke adapter, maar daar wordt wel een extra losse kabel bijgeleverd om de adapter te verlengen richting stopcontact en dat blok dus niet bij het stopcontact zelf hangt. Iemand al eens zo'n kabel besteld toevallig?
Bij mijn adapter kan er gewoon een euro plug in, die zijn toch wel makkelijk te vinden lijkt me?

Zo een dus: Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/HQSC-074-1.8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
BKNDY schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:58:
[...]

Hoe bevalt deze driver? Ik ben opzich blij met de elantech --> compleet en voelt betrouwbaar aan. Ik vind het scrollen echter wat langzaam gaan, daar zit nauwelijks versnelling in.
Aan de ene kant geeft het veel precisie wat erg fijn is in vergelijking tot de wat oudere laptops
Aan de andere kant duurt het gewoon eeuwen als je een lange site doorscrolt, of even snel een stuk terug naar boven wil. De pijltjes of zelfs pgup knopcombinatie opzoeken zijn mij dan een stap te ver..

Iemand hetzelfde?
Ik hoorde in een review op youtube (kan hem even niet terugvinden), dat ze aanraden om de normale touchpad drivers te gebruiken, dus die van de fabrikant zelf (Elan ofzo??). Deze zouden vele malen beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 09:29
twee dagen geleden een ux32vd gekocht, maar ik mag alreeds aan retourneren denken. De ? toets springt er uit en de onderkant van de ultrabook is vrij flexibel, wat me niet normaal lijkt. Misschien te weinig lijm gebruikt of niet goed genoeg aangeschroeft.

Jammer, ik hoop wel dat ik direct een nieuw vervangtoestel krijg. Dus momenteel kan ik de ux32vd niet aanraden ...

[ Voor 33% gewijzigd door coase op 08-04-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:54

_WgV_

It's a magical world!

Weet iemand waar je de schroefjes kunt krijgen die voor de UX31 gebruikt zijn?

Nadat ik al eerder had opgemerkt dat 1 van de schroefjes aan de onderkant wat losser zat, heb ik deze al een aantal keer weer vast gedraait. (gek genoeg met een T4 ipv een T5 schroevendraaier)

Helaas is er nu toch 1 van die miniscule schroefjes kwijt geraakt.

Edit:

Ik heb ze gevonden: http://www.asusparts.eu/Asus-13GMAKXC020W-1
Gelukkig krijg je voor € 7,66 wel 10 schroefjes, maar de verzendkosten zijn € 21,2515 7(8)7

Iemand anders hier die nog iets nodig heeft, kunnen we de kosten delen?

Ik weet dat inkoopacties hier niet mogen, maar dit valt daar nog niet onder toch?

[ Voor 33% gewijzigd door _WgV_ op 11-04-2013 16:25 . Reden: Gevonden, verzendkosten zijn nog iets lager ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

mrtve schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:04:
Ik was op zoek naar een reserve adapter, gezien ik mijn zenbook 32vd zowel thuis als onderweg veel gebruik. Daarom wilde ik een vaste adapter thuis en één in de tas voor onderweg (puur luiheid dus).
Ik had geen zin om 60/70 eu neer te leggen voor origineel. Dus heb even op Internet gekeken en kwam deze tegen: http://www.aliexpress.com...U47-Laptop/757470424.html

20 dollar inc verzending! Resultaat: voelt solide aan, past goed in oplaadpunt van asus zenbook en laadt goed op.
Bedankt voor de tip! Heb er ook een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:45
Anoniem: 115178 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:47:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb er ook een besteld.
Ik had deze besteld, welke volgens mij dezelfde is als die hierboven genoemd wordt (http://www.ebay.com/itm/1...ageName=ADME:L:OC:NL:3160)

Helaas heb ik bij het inpluggen van de adapter last van een flippende touchpad. Dat heeft volgens mij te maken met een verkeerde spanning. Ga hem nu ook niet gebruiken, vertrouw die zooi niet. Dan maar via de Asus website. Ik neem geen risico op een Zenbook van 1500euro.....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 21:43
BKNDY schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:58:

Iemand hetzelfde?
De drivers bevallen mij uitstekend. Ik kan niet zeggen hoe het zich verhoud tot de drivers van de Elantech site zelf, maar het werkt een stuk prettiger dan de drivers zoals je die van Asus aangeleverd krijgt. Het voelt allemaal wat sneller en snappier aan.
Verder niet echt last lang door moeten scrollen door een lange pagina, ik heb meer het idee dat de browser de vertragende factor is.

[ Voor 7% gewijzigd door psychiat0r op 12-04-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Fasterinside schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:13:
[...]
Helaas heb ik bij het inpluggen van de adapter last van een flippende touchpad. Dat heeft volgens mij te maken met een verkeerde spanning.
Defect of te hoge rimpel. Je hebt buyer protection op Ebay dus geld krijg je terug.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 14-04-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Na meerdere email wisselingen met Wehkamp gaat mijn Asus UX31A-R4002V vanwege toetsenbord problemen retour en zou ik een nieuwe ontvangen. Omdat ze de UX31A Windows 7 en de nieuwe variant met Windows 8 niet in hun assortiment hebben krijg ik het aankoop bedrag terug. Erg netjes van ze!

Nu heb ik de upgrade naar Windows 8 aangeschaft en geïnstalleerd maar wil voordat ik mijn zenbook opstuur een recovery naar Windows 7 doen zodat ik mijn aangeschafte Windows 8 evt voor iets anders kan gebruiken? Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dit vanuit Windows 8 kan doen. Ik heb de recovery partitie nog op mijn zenbook staan maar deze is niet te zien vanuit de "nieuwe" recovery methode in Windows 8. Iemand een idee hoe ik de recovery partitie kan gebruiken om mijn zenbook in originele staat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Opstarten vanaf de recovery partitie daar is een keyboard short cut voor. Kijk even op de FAQ op de ASUS support site.

F9 indrukken (1 sec zoekwerk) :)

http://support.asus.com/T...AOtadWyTCclA9&os=&no=1775

[ Voor 40% gewijzigd door RAAF12 op 21-04-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Laatst online: 23-04 13:50
RAAF12 schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:30:
Opstarten vanaf de recovery partitie daar is een keyboard short cut voor. Kijk even op de FAQ op de ASUS support site.

F9 indrukken (1 sec zoekwerk) :)

http://support.asus.com/T...AOtadWyTCclA9&os=&no=1775
Dat uiteraard al geprobeerd maar dit werkt helaas niet in Windows 8. Geen F9, FN+F9 of evt F11. :'(

Wanneer je shift inhoudt en de computer herstart kom je in de "nieuwe" recovery modus van windows 8. Daar kan je pc vernieuwen, fabrieksinstellingen, systeemherstel, herstellen met installatiekopie etc. Klik ik bv op herstellen met installatiekopie dan zou je van recovery partitie moeten kunnen herstellen maar deze modus vindt mijn herstel partitie niet. |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Dorpse op 21-04-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vreemd het werkt hier op een Asus X202 met Win8 en touch uitstekend. Maar hier zit standaard Windows 8 op.
Je krijgt een melding dat die geen recovery part kan vinden?
Je kan ook de Windows 8 er helemaal afgooien en dan weer booten in Windows 7.
Of is er dan geen optie om terug naar het vorige W7 OS te gaan?

Als je een Win 8 oem upgrade hebt van Asus kan je die niet op andere dan Asus hardware installeren, wantdan is het een probeerversie die 30 dagen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile75
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09-2022
De ADATA 256 gb SSD van mijn UX31A is na drie maanden al stuk. Utrabook opgestuurd ter reparatie, kreeg ik hem dit weekend terug met een SANDISK SSD. (SD5SE2256G1002E). Ik kan daar geen specs van vinden, maar mijn ultrabook lijkt wel iets trager te reageren. Wat vinden jullie? DIt kan toch eigenlijk niet? Ik heb er net een mail over gestuurd naar ASUS. Ik ben benieuwd naar de reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door emile75 op 22-04-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Tja wel een beetje sneu omdat je hem nog zo kort hebt. Maar gelijk krijgen kan een hele zaak zijn.
Je kan een formele klacht sturen doe dat per slakkepost naar de Asus customer care.
Bij HD's (niet bij Asus) heb ook weleens een refurbished exemplaar gekregen die groter en sneller was.
Ook wel een refurbished type die veel trager was dan het defecte exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Ik denk eerlijk gezegd dat je juist blij moet zijn hiermee. De ADATA schijven hebben de Sandforce controllers en die hebben zij echt niet op orde! Ik heb er 3 terug moeten sturen.. Ik zou even kijken welke controllerer de Sandisk heeft, zolang het geen Sandforce is heb je niks te klagen! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ze brengen om de haverklap nieuwe types met verbeterde firmware uit. Die Adata's stonden een halfjaar geleden bekend dat ze veel sneller waren dan de Sandisks in de Zenbookjes. Die zaten dan ook heel vaak in de duurdere types Zenbook.
Hoe de situatie nu is, as I speak, kan ik niet beoordelen. Defecten zijn nooit OK. Sandisk ken ik als een betrouwbaar merk. Adata is een relatieve nieuwkomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360374

Ik heb een vraag over mijn asus zenbook ux31.
Ding is van mijn vriendin. Erg blij is ze ermee, maar ik krijg het niet voor elkaar het touchpad fatsoenlijk werkend te krijgen.
De multi gesture functie kan ik nergens vinden of aanzetten en als ik de nieuwste drivers van de site probeer te halen, dan zegt hij dat de laatste versie al geïnstalleerd is.
Maar ik kan geeneens two finger scrollen of wat dan ook? Ik raak een beetje gefrustreerd. Zie ik iets over het hoofd?

Omg het is gelukt, moest blijkbaar eerst iets uninstallen, geniaal zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 360374 op 23-04-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
RAAF12 schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:40:
Ze brengen om de haverklap nieuwe types met verbeterde firmware uit. Die Adata's stonden een halfjaar geleden bekend dat ze veel sneller waren dan de Sandisks in de Zenbookjes. Die zaten dan ook heel vaak in de duurdere types Zenbook.
Hoe de situatie nu is, as I speak, kan ik niet beoordelen. Defecten zijn nooit OK. Sandisk ken ik als een betrouwbaar merk. Adata is een relatieve nieuwkomer.
Van de Sandisks zijn ook weer verschillenden...in mijn u500/UX51 zaten Sandisks die veel beter presteerder dan de "beklaagde" variant van een tijd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile75
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik denk dat ik de SANDISK er maar in laat. Net bericht van ASUS gekregen over het wisselen bij reparatie van de ADATA 256 gb SSD naar een exemplaar van SANDISK.

"Mocht er tijdens een reparatie een onderdeel worden vervangen,wordt er alleen gebruik gemaakt van soort gelijke onderdelen.

Uw informatie is dan ook niet bij ons bekend."

[ Voor 10% gewijzigd door emile75 op 24-04-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360374

Anoniem: 273183 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:54:
[...]

Deze is voor de UX31E, blijkbaar dus een verkeerde plug.
Wie kan hier iets over zeggen.
Ik had voor mijn UX31A een adapter gekocht voor in de auto (dus met sigaretten aansluiting), maar de plug is te klein voor laptop. Op de lader staat ook: UX31E UX31 etc. Maar niet UX31A dus.

Weet iemand of hier verloopnippels voor te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Deze bijv.
http://www.ebay.com.au/it...0651049348#ht_3170wt_1042

edit: geen verloopnippel. Misschien kan je de verkeerd gekochte car charger doorverkopen.

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 08-05-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren ochtend start ik mijn UX32VD (stock Windows 8, standaard drivers) op vanuit sluimerstand, gaat hij ineens rebooten. Vreemd, nou ja. Facebook en YouTube open zwieren en de dag starten. Na een half minuutje freezet ineens heel de pc, taakbeheer benaderen was niet mogelijk. Via de knop uitgezet, en daarna weer opnieuw gestart. BSOD. Nq drie pogingen toch tot desktop gekomen, snel taakbeheer open gezet. Disk load vliegt direct naar 100% alvorens weer te freezen. Na twee keer opnieuw booten heb ik de Malwarebytes en Defender startend gekregen, om malware al uit te sluiten. PC helemaal clean, dus eerst snel bestanden proberen te backuppen naar externe HDD. Dat was gelukt, daarna heb ik hem helemaal afgesloten omdat ik een busrit van 2u voor de boeg had (om mijn oude laptop thuis te gaan halen). Thuis aangekomen duurt het ongeveer een half uur voordat hij boot. Vandaag een factory reset gedaan, nog steeds dezelfde problemen. Continu BSOD's, boot traag (als hij al start), disk load 100% als je ook maar iets aanraakt.

Iemand een idee? Lijkt me een hardware failure van de schijf of cache SSD.... Heb er verder weinig verstand van.

Vrijdagavond terug naar de winkel, ze mogen hem daar ook houden. Hij is nu 8 weken oud. De eerste die ik kreeg had een beschadigde body (kreukels in aluminium bij de HDMI en audio jack), de tweede had een scheef scharnier, een accu die tot 96% oplaadde en de L toets was er uit gesprongen. Nu dus 8 weken verder en de bovenvermelde problemen, en sinds een week of twee knippert de backlight.

Vette pech? Slechte serie? Ik weet het niet, maar ik hoef hem in ieder geval niet meer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
"retina" scherm in de nieuwe ux51vz , alleen in Duitsland nog, maar dat begint op een mbpr voor de windows gebruiker te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:36

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@7050,

Klinkt als spyware/malware installeerd hem eens opnieuw of recovery.

Mijn ultrabook werkt nog 100% geen problemen, gebruik hem elke dag. Vervoer hem op de motor.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghostrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:28:
Klinkt als spyware/malware installeerd hem eens opnieuw of recovery.
Ik: "Vandaag een factory reset gedaan, nog steeds dezelfde problemen."
:'(

Heb een uurtje zitten Google vanmorgen, zou wel eens kunnen dat cache SSD er mee gekapt is (twee soortgelijke gevallen tegengekomen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:09

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ik moet toch echt eens die TS updaten met de nieuwe modellen :')

als iemand wil helpen graag.....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scherm van mijn UX32VD is er vandaag mee opgehouden. De backlight brand nog wel, maar ik heb helemaal geen beeld, het blijft zwart. Externe schermen werken wel nog.

Het lijkt heel erg op dit probleem: http://forum.notebookrevi...rupts-video-hardware.html al werkt de oplossing die daar aangedragen wordt voor mij helaas niet (een oude driver installeren).

Heeft iemand hier misschien nog tips of zit er niks anders op dan RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ook geen bios opstartscherm? Zo ja dan is het enkele reis RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Ik heb via campusshop volgende ultrabook besteld : http://www.campusshop.be/...4gb_500gb_w7/details.aspx

Nu heb ik deze vandaag ontvangen en opgestart...
Mijn eerste bevindingen : Hij is SUPERTRAAG!!! Hoe komt dit?? Ook zie ik in apparaatbeheer dat ik een SSD heb (en nog steeds zo traag?) en bij "mijn computer" zie ik nergens deze ssd staan.
Hoe komt dit? En kunnen jullie mij vertellen hoe het komt dat die asus zo traag is? (opstarten duurt ongeveer 2 min bijna...)

Alvast bedankt!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien moet je even proberen de drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
niniansix schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:50:
Beste,

Ik heb via campusshop volgende ultrabook besteld : http://www.campusshop.be/...4gb_500gb_w7/details.aspx

Nu heb ik deze vandaag ontvangen en opgestart...
Ook zie ik in apparaatbeheer dat ik een SSD heb (en nog steeds zo traag?) en bij "mijn computer" zie ik nergens deze ssd staan.
Hoe komt dit?

Alvast bedankt!

Greetz
caching ssd. maakt "deel uit" van de harde schijf, je ziet m niet apart maar hij vult de hdd aan waardoor je systeem sneller is dan met alleen een hdd.

maar een hele (2.5") ssd in plaats van een hdd blijft toch een betere oplossing.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok bedankt dat verklaart veel natuurlijk...
En waarom is hij dan zo traag ?

Btw nog een vraagje als ik hem in het stopcontact laat zitten en de batterij is 100% opgeladen, blijft deze dan verder opladen of niet ? Want anders gaat de batterij wel erg snel kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Opladen stopt als die vol is, daarvoor zit er een chip in het pack die de oplader uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
ok thx!

Wat ik wel vreemd vind is het volgende.... :

- Opstart van de pc duurt meer dan 1 minuut.. wat toch wel lang is niet? En is er een oplossing voor? (heb al enkele opstartprogramma's uitgeschakeld maar dit helpt niet echt superveel...)
- Tijdens het opstarten heb ik soms dat het beeld gewoon zwart blijft.. je hoort dan wel het geluidje van windows 7 wanneer hij opgestart is maar het beeld blifjt zwart. Enkel wanneer ik hem in slaapstand zet via FN+F1 en hem dan eruit haal, is het opgelost.
Is dit een gekend probleem? want als dit zo is, hoef ik de computer niet ... :s Het is een "ultrabook" die zogezegd vlug moet werken maar de mijne doet volledig het tegenovergestelde...

Aub kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 minuut opstarten is wel lang. Ik neem aan dat je al een virusscan gedaan hebt?

Wat betreft het zwarte scherm: Heb je wel direct beeld op een externe monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 411873 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:38:
1 minuut opstarten is wel lang. Ik neem aan dat je al een virusscan gedaan hebt?

Wat betreft het zwarte scherm: Heb je wel direct beeld op een externe monitor?
Windows 7 met een bloatware installatie en een zware antivirus zit zo aan een minuut hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuus, heb maar half zitten lezen. Dacht dat het W8 was. Een minuutje met W7 is normaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
op een externe monitor heb ik het nog niet geprobeerd... Ik las wel op internet dat er heel wat zenbook's zijn met hetzelfde probleem en vinden ook niet meteen een oplossing...
Het zou ziezo niet mogen met een laptop van 3 dagen oud!

1 min 30 sec is het ongeveer voordat ik kan werken... heb al heel wat bloatware eraf gegooid alsook McAfee maar helaas helpt dit niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 01:45:
... of zit er niks anders op dan RMA?
RMA is inmiddels gebeurd, had hem gelukkig in een week weer terug. Voorzien van nieuw moederbord en scherm.
Echter, nu werkt de achtergrondverlichting in mn toetsenbord niet meer! Frustrerend, zeker omdat ik hem niet wéer terug wil sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
niniansix schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:36:
op een externe monitor heb ik het nog niet geprobeerd... Ik las wel op internet dat er heel wat zenbook's zijn met hetzelfde probleem en vinden ook niet meteen een oplossing...
Het zou ziezo niet mogen met een laptop van 3 dagen oud!

1 min 30 sec is het ongeveer voordat ik kan werken... heb al heel wat bloatware eraf gegooid alsook McAfee maar helaas helpt dit niet echt..
Ik heb mijn UX32 gekocht met de aanname dat ik er een 256GB Samsung 830 + 8GB ram module in zou hangen (wat ook gebeurd is) dus ik heb het niet erg onderzocht:

Ik had het idee dat de cache ssd niet gebruikt werd, windows gaf er iig geen activiteit op aan, en anderhalve suggestie op het web dat ze vergelijkbaar zagen...

Draait als een tierelier met de 2 upgrades (op Windows 8 en blij mee)!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Ik zag laatst nog een Russische filmpje op YT over de Asus ZenBook Prime UX32VD : YouTube: Видео обзор ультрабука Asus ZenBook Prime UX32VD

Ik vraag me af hoeveel het verschil is in dikte aan de voorkant tussen de UX31 en de UX32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb mijn UX32VD nu al een dikke 3 maanden en ik vind hem zalig.
Nu heb ik deze week wel iets opgemerkt, mijn pc staat bijna constant aangesloten op netstroom wat ervoor zou moeten zorgen dat de batterij 100% weergeeft. Maar op het begin van de week was dit maar 99 meer, gisteren 97 en vandaag 96 en hij staat de hele tijd aangesloten op netstroom.
Is er iemand met hetzelfde probleem, of kan iemand mij uitleggen aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:36

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Met enige regelmaat de accu even leeg laten lopen tot ~25%.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Dank u voor de tip het heeft gewerkt hij staat weer op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag mijn UX32VD weer opgehaald, nieuw moederbord en schijf gekregen. Systeem staat op fabrieksinstellingen, dus nu tijd om eens volledige verse Windows 8 er op te zetten zonder bloatware. W8 Pro gedownload op MSDNAA/Dreamspark (via universiteit), en een bootable USB stick van gemaakt.

Ben nu bij "Where do you want to install Windows?", maar welke partitie moet ik kiezen? Partitie 4 is het OS, maar dan kan ik hem niet op installeren blijkbaar? Iemand die me kan helpen?

Verder: heeft het nog zin de originele Windows versie van Asus te bewaren? (Key heb ik al gevonden en opgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Ik heb een 2e probleem met mijn UX32VD, ik heb last van lag bij de meest onozele spelletjes zoals tetris op facebook en minecraft. Dit zijn toch spelletjes die hij moeiteloos zou moeten aankunnen.

Hierbij wordt de computer soms ook gloeiendheet, heb nog geen temperaturen gemeten, maar ik denk dat je er een eitje op kan bakken.

Bovendien heb ik al 3 keer iets raar voorgehad, de pc begint opeens heel hard te blazen terwijl ik op die momenten alleen maar wat aan het surfen was dus geen intensieve games of iets dergelijks. Het is echt hard blazen, het is te vergelijken met het geluid van een stofzuiger.
Toen ik dit voorhad heb ik de pc opnieuw opgestart en stopte het blazen, maar het lijkt mij absoluut niet normaal.

ik heb dus duidelijk wat probleempjes met mijn UX32VD, hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

@7050

Ik weet het niet hoor maar er staan talloze how to's op het net. Gebruik eens een zoekmaschien
http://blog.oeschey.de/20...-the-bloatware-has-to-go/

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 16-06-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ De Duitse website die op jouw link stond, heeft me redelijk op weg geholpen, bedankt. Ik ben inmiddels ook door een andere mede-tweaker gewezen op een mooie tutorial.

Zit nu even buiten wat tutorials etc door te lezen, en wilde toetsenbordverlichting inschakelen. Werkt dus niet... Asus heeft mijn moederbord en schijf vervangen, het lijkt me dus gerelateerd aan de reparatie. Alle drivers zijn up-to-date, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Hopelijk geen vierde RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Mijn ux32vd heeft vanaf vandaag opeens honderden dode pixels. Zou het met de warmte te maken kunnen hebben?
De backlightbleeding wordt in ieder geval wel weer extreem.

edit: het probleem heeft zichzelf op een of andere wijze verholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pikoe op 20-06-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na alle problemen, mijn UX32VD vandaag ingeleverd en geld terug gevraagd ;w Nu op zoek naar een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
YassinIT schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:22:
Ik heb een 2e probleem met mijn UX32VD, ik heb last van lag bij de meest onozele spelletjes zoals tetris op facebook en minecraft. Dit zijn toch spelletjes die hij moeiteloos zou moeten aankunnen.

Hierbij wordt de computer soms ook gloeiendheet, heb nog geen temperaturen gemeten, maar ik denk dat je er een eitje op kan bakken.

Bovendien heb ik al 3 keer iets raar voorgehad, de pc begint opeens heel hard te blazen terwijl ik op die momenten alleen maar wat aan het surfen was dus geen intensieve games of iets dergelijks. Het is echt hard blazen, het is te vergelijken met het geluid van een stofzuiger.
Toen ik dit voorhad heb ik de pc opnieuw opgestart en stopte het blazen, maar het lijkt mij absoluut niet normaal.

ik heb dus duidelijk wat probleempjes met mijn UX32VD, hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan oplossen.
iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Heb je je GPU drivers al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Anoniem: 411873 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:52:
Na alle problemen, mijn UX32VD vandaag ingeleverd en geld terug gevraagd ;w Nu op zoek naar een alternatief...
Samsung ATIV Book 7 of Sony Vaio Pro?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
@Pikoe

GPU drivers geupdate maar het probleem blijft zich voor doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Misschien moet je even testen of je temperaturen wel goed zijn en je fans wel naar behoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Deze week komt Windows 8.1 uit.
Weet iemand of dit ook betekent dat er meer informatie komt over de Zenbook Prime Infinity?
Ik las ergens dat er meer informatie kwam zodra Windows 8.1 uitkwam.
Dat word volgens mij echt een zeer wrede ultrabook! :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 353137 op 23-06-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
@ Pikoe

Speedfan geef 50 graden en fanspeed 3100 RPM gemiddeld.
Dit lijken mij normale waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-05 21:42
Anoniem: 353137 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:00:
Deze week komt Windows 8.1 uit.
Weet iemand of dit ook betekent dat er meer informatie komt over de Zenbook Prime Infinity?
Ik las ergens dat er meer informatie kwam zodra Windows 8.1 uitkwam.
Dat word volgens mij echt een zeer wrede ultrabook! :-)
Volgens mij kwam deze week de public preview uit van Windows 8.1. Ik denk dat al die topultrabooks een tijdje wachten, i.v.m. betere scaling techniek voor de extreem hoge resolutieschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
YassinIT schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:05:
@ Pikoe

Speedfan geef 50 graden en fanspeed 3100 RPM gemiddeld.
Dit lijken mij normale waarden
Ja dan heb ik ook geen idee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516778

Ik lees overal dat de zenbook infinity ergens in Q3 of Q4 uit moet komen, het gaat hier echter om de 13 inch versie. Weet iemand van jullie toevallig of er ook een 15 inch versie gaat komen? Ik kon hier zelf niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Anoniem: 516778 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:24:
Ik lees overal dat de zenbook infinity ergens in Q3 of Q4 uit moet komen, het gaat hier echter om de 13 inch versie. Weet iemand van jullie toevallig of er ook een 15 inch versie gaat komen? Ik kon hier zelf niks over vinden.
Waar lees je dat als ik vragen mag? :-)
Ben ook aan het wachten op die ultrabook :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:58
Anoniem: 353137 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Waar lees je dat als ik vragen mag? :-)
Ben ook aan het wachten op die ultrabook :-D
Was volgens mij al bekend bij de aankondiging van het apparaat. Verschillende tech-sites hebben er over bericht (waaronder Tweakers.net), dus zal het wel door Asus zelf bekend gemaakt zijn.

Vergeet niet dat we over 3.5 dagen al weer in Q3 zitten, dus het hoeft niet eens meer zolang te duren.

Ben erg benieuwd naar de prijs van de Infinity. De 28W Haswells lijken perfect te zijn: mooi tussen de ultrazuinige (maar slomere ULV's) en ultrasnelle Quad-Cores (45W).
Prachtig ding ook die Infinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527803

Ik heb vandaag mijn ASUS ZENBOOK Touch Series U500VZ-CM083H binnen gekregen.
Prima ding, alleen zit met wat problemen

Als ik mijn toetsenbord verlichting uitzet dan gaat hij steeds spontaan aan en uit zonder dat ik iets doe.
Ook word het scherm afentoe helderder dan weer minder etc..

Wat zou dit kunnen zijn ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 527803 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:27:
Ik heb vandaag mijn ASUS ZENBOOK Touch Series U500VZ-CM083H binnen gekregen.
Prima ding, alleen zit met wat problemen

Als ik mijn toetsenbord verlichting uitzet dan gaat hij steeds spontaan aan en uit zonder dat ik iets doe.
Ook word het scherm afentoe helderder dan weer minder etc..

Wat zou dit kunnen zijn ?!
Ohja, dat heeft mijn UX31A touch ook. Denk dat dat te maken heeft met drivers, stoor me er niet echt meer aan en is gebeurt ook niet altijd bij mij.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527803

ik heb het denk ik al gevonden

FN+A deze schakelt de omgevingslichtsensor aan of uit.
Deze stond dus aan.. dus reageerde hij steeds op lichtsveranderingen :)

Toch bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Anoniem: 527803 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:44:
ik heb het denk ik al gevonden

FN+A deze schakelt de omgevingslichtsensor aan of uit.
Deze stond dus aan.. dus reageerde hij steeds op lichtsveranderingen :)

Toch bedankt voor je antwoord
zo... dank je... _/-\o_ de helderheid van mijn scherm bleef maar knipperen

[ Voor 7% gewijzigd door Pikoe op 11-07-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Laatst online: 27-11-2023
Hoeveel gaat het incl. laptop totaal kosten om de ux32vd volledig te upgraden, dus 10gb ram 256ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 12:37
Is het al bekend wanneer de Haswell refresh van de Zenbook Prime Touch in de winkel ligt? Voor het komende schooljaar zoek ik namelijk een Ultrabook en tot nu toe voldoet er geen één aan de eisen.

Hopelijk is ASUS nog op tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 10:30
@jwdgk: het hangt er vanaf wat voor SSD je erin zet en de precies ux32vd versie. Nog even meer de pricewatch doorzoeken denk ik.

Wat betreft de SSD: ik heb er zelf een "Samsung SSD 2.5", 256GB, SATA600, 840 Series Pro" SSD ingegooid. Zelf erg tevreden over -> opstarttijd van 12-14 seconden. Geheugen heb ik zelf niet hoeven kopen, omdat ik een versie met 10GB intern heb gekocht (overigens niet meer te koop volgens de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 12:42
Ervaringen Asus Zenbook UX31A-R4003P (november 2012)

1) middenpin adapteraansluiting zonder aanwijsbare reden afgebroken
2) ik had niet de snelle Adata SSD maar de langzamere SanDisk
3) scherm vertoont een horizontale streep vanaf halverwege het midden tot bijna de rechterkant
4) met trackpad valt bijna niet te werken

1) Bij mij is het pinnetje van de aansluiting voor de adapterkabel zonder aanwijsbare reden afgebroken terwijl de adapterkabel erin zat. Met vervanging van het moederboard is 900 Euri gemoeid - een andere oplossing is er volgens Mediamarkt cq Asus niet - en ik ben dus wel even benieuwd of het afbreken van het middenpinnetje een bekend probleem is. Ik heb het overigens zelf kunnen oplossen.

2) Ander punt dat je bij deze Asus niet kan zien of hij met de snelle Adata SSD wordt geleverd of met de langzame SanDisk (zie http://thessdreview.com/o...s-significant-speed-bump/ en http://www.pcper.com/news...ASUS-Zenbook-SSD-you-pick ). Na verwijderen van de bodemplaat bleek ik de Sandisk te hebben....

3) Waar ik echt moeite mee heb is het trackpad. Deze is eigenlijk niet bedienbaar. Ik ben constant dingen aan het verslepen zonder dat ik dat wil.

4) Opvallend is tot slot dat het beeld een witte horizontale streep vertoond. Deze valt niet op als je er mee werkt, maar tijdens het donkere opstartscherm zie je hem.

[ Voor 6% gewijzigd door knokki op 02-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Lijkt mij dat er een reeks pixels kapot zijn. Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 21:47
737freak schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:38:
Is het al bekend wanneer de Haswell refresh van de Zenbook Prime Touch in de winkel ligt? Voor het komende schooljaar zoek ik namelijk een Ultrabook en tot nu toe voldoet er geen één aan de eisen.

Ik ben hier ook benieuwd naar! Zoek een goede Ultrabook en twijfel hard tussen de nieuwe Sony Vaio Pro 13 of de nieuwe Asus Zenbook UX31LA.

Volgens mij is hier nog niet veel over bekend, maar hoop inderdaad dat dit voor het nieuwe (school)jaar nog bekend wordt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Tacy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar! Zoek een goede Ultrabook en twijfel hard tussen de nieuwe Sony Vaio Pro 13 of de nieuwe Asus Zenbook UX31LA.

Volgens mij is hier nog niet veel over bekend, maar hoop inderdaad dat dit voor het nieuwe (school)jaar nog bekend wordt. >:)
Via de ASUS Benelux Facebook pagina kreeg ik het volgende antwoord op de vraag wanneer de Haswell refesh van de UX31A komt:

"Hi, we zijn druk bezig met mooie modellen voor het nieuwe schooljaar! Wanneer we meer informatie over dit specifieke model hebben zullen we het aankondigen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:25
737freak schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:38:

Wat voor eisen stelt je school dan aan een ultrabook dat er nog geen een is die daaraan voldoet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Het zijn meer mijn persoonlijke eisen. Als ik een Ultrabook van €1200-€1400 koop, dan koop ik geen generatie van een jaar oud als de nieuwe generatie er 'praktisch' al is. Daarnaast zoek ik er één met 8GB RAM en een 256GB (PCIe) SSD, die zaken worden ten eerste betaalbaarder bij de nieuwe generatie en veel normaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 21:47
737freak schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:04:
Het zijn meer mijn persoonlijke eisen. Als ik een Ultrabook van €1200-€1400 koop, dan koop ik geen generatie van een jaar oud als de nieuwe generatie er 'praktisch' al is. Daarnaast zoek ik er één met 8GB RAM en een 256GB (PCIe) SSD, die zaken worden ten eerste betaalbaarder bij de nieuwe generatie en veel normaler.
Precies mijn gedachten!

Laten we hopen, kijkend naar het Facebook-bericht, dat de modellen tijdens de tweede helft van Augustus uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 21:15
Mijn touch screen doet het af en toe niet, lijkt wel dat het blijft hangen.

Iemand die dat ook heeft? Ik heb de ux31a.

Wifi is ook om te huilen als de laptop dicht geklapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 16:07
Ik zag dat de UX31A een mat scherm heeft dat niet spiegelt. Wat ik me afvroeg, heeft de UX32VD(-R300H) dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Die heeft ook een mat scherm Een review op http://www.digitaltrends....book-prime-ux32vd-review/ Dit model is inmiddels een jaar oud. Wellicht dat er wat nieuwer te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
De ux32VD 4001h als ik mij niet vergis.
Heeft geen 1080p scherm. Grote kans dat het een tn paneel is.
Ik hem m gezien in de winkel en de kijkhoeken waren goed te noemen. Maar ik raad je wel aan om even te checken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 20:32
Wie kan mij helpen?

Sinds drie weken heb ik een probleem met mijn ux32vd-r4002h:
Het opstarten van de laptop duurt ongeveer 5 minuten (bij het zwarte windows-scherm met blauw logo en het loading icon blijft de hele tijd maar draaien), afsluiten duurt ook erg lang.
Tevens werkt de sleep-feature niet goed (duurt lang voordat deze in sleep is en als ik m daarna aan zet, gaat het scherm niet aan).

Ik heb afgelopen weekend maar een reset gedaan (tijdens boot-proces F9 en dan in het menu voor een reset gekozen), echter verhielp dit mijn probleem niet.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hetzelfde gehad (cache SSD kapot was mijn vermoeden), en laptop naar Asus gestuurd. Moederbord en harde schijf vervangen. Waren ze wel vergeten de toetsenbordverlichting terug op het moederbord aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 20:32
Anoniem: 411873 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:08:
Ik heb hetzelfde gehad (cache SSD kapot was mijn vermoeden), en laptop naar Asus gestuurd. Moederbord en harde schijf vervangen. Waren ze wel vergeten de toetsenbordverlichting terug op het moederbord aan te sluiten...
Ik vermoedde ook al zoiets... Hoelang heeft dat bij jou geduurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:08:
[...]

RMA is inmiddels gebeurd, had hem gelukkig in een week weer terug. Voorzien van nieuw moederbord en scherm.
Echter, nu werkt de achtergrondverlichting in mn toetsenbord niet meer! Frustrerend, zeker omdat ik hem niet wéer terug wil sturen. :(
Hoppa, tweede keer weg voor RMA. Eerst werkte de toetsenbordverlichting niet, paar weken later begon het toetsenbord willekeurig deels uit te vallen. Heb nog wat met de aansluiting op het moederbord geprobeerd, maar het hielp niet.

Wordt langzaam wel steeds ongelukkiger van mijn UX32VD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 18:05
Heb nu een tijdje met veel plezier gebruik gemaakt van mijn tweede Zenbook, eerst de 31E en nu de 31A... tot hij kapot ging.

Wat een onprofessioneel kneubedrijf is Asus in Nederland:

22 Juli de eerste melding gemaakt via de website van Asus, netjes een bericht gekregen dat ik binnen een paar dagen een DHL code zou krijgen.
Die code kwam dus niet en een week later maar weer eens gebeld. Nu wel een code gekregen en 1 augustus is de notebook opgehaald.

Een week later naar Asus gebeld om naar de status van de reparatie te vragen, ze waren mijn notebook kwijt. Dit duurde tot 12 Augustus toen hij eindelijk op de reparatieafdeling was ingeboekt.
14 augustus maar weer eens gebeld om naar de status te vragen, mijn notebook lag te wachten op een nieuw beeldscherm wat 5 september werd verwacht.

Ik werk in het buitenland en doe op een middelbare school wat vrijwilligerswerk met Lego Mindstorms. Ik heb Asus uitgelegd dat ik vanaf 1 september weer een maand weg ben en in die tijd mijn Notebook nodig heb om mijn leerlingen te kunnen ondersteunen.
Helaas hoor ik na 10 keer contact te hebben gehad iedere keer weer een iets ander verhaal, maar bottemline is dat er een procedure waar niet vanaf geweken kan worden en die zegt dat na 30 dagen gekeken gaat worden of er een andere notebook geregeld kan worden... deze procedure gaat ook minimaal 2 tot 3 weken in beslag nemen.

Als uitgangspunt voor die 30 dagen neemt Asus de datum van inboeking en niet van de eerste melding, ik ben hem dus nog wel een tijdje kwijt.
Vandaag weer wat mensen gesproken en via een omweg en klachtenafdeling aan de lijn geprobeerd te krijgen, maar alle beloften dat ik teruggebeld zou worden zijn niet nagekomen.

Wat een amateurclub is Asus... 3 weken wachten op een beeldscherm wat uit Taiwan moet komen. De eerste de beste bestelling van Ebay uit China heb ik overmorgen op de stoep liggen en een bedrijf als Asus krijgt het niet voor elkaar om onderdelen van hun gangbare modellen in hun reparatiecentrum op voorraad te houden?

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 14:22
Nou, mijn U500VZ/UX51 is plotseling kapot gegaan. 9 maanden oud pas.

Hij gaat niet meer aan; power button lichtjes etc gaan aan, fans ook, maar verder gebeurt er niks. Kan ook niet meer bij de data (voordeel van een Asus-eigen aansluiting van de SSDs...), dus ben ook nog een dag werk kwijt.

RMA aangevraagd. Ben behoorlijk teleurgesteld met dit soort falen na zo'n betrekkelijk kort gebruik. Ben bovendien een zeer voorzichtige gebruiker. Bah.

• vijv
Vandaag werd ik gebeld dat mijn Zenbook vanochtend is gerepareerd en is verstuurd met DHL. Een telefoonbombardement is bij Asus dus noodzakelijk om een reparatie enigszins te verspoedigen.

Afijn, hij is onderweg en wordt hopelijk morgen afgeleverd.

• RAAF12

RAAF12

*.*

2 tot 3 weken is standaard. Een Asus 202 'zenbook' wilde niet meer booten vanaf HD en de fan werd lawaaierig.

Je leverancier verleent de service. In mijn geval Saturn, Daar kan je hem inleveren voor garantie of opsturen naar de reparatiedienst in Goes.
Na de garantie kan je natuurlijk ook direct met Asus aan de slag.

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 14:22
Asus tech support raadde mij aan om het direct via Asus af te handelen, niet via de leverancier. Het gaat om een defect in de garantieperiode.

Asus zegt verder 7-10 werkdagen of 14 kalenderdagen, niet 3 weken.

• vijv
Succes :)
Hun procedures zeggen wat anders (kan dat woord niet meer horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Had een probleem met mijn ux32vd, namelijk dat hij op random momenten opeens heel hard begon te blazen terwijl ik niets intensief doe (gewoon wat surfen). Heb alle drivers geupdate en nog bleef het probleem zich voordoen.
Gisteren uiteindelijk gewoon naar coolblue gebracht die hem RMA gingen sturen naar Asus, hopelijk levert het wat op en wordt het probleem opgelost.
Ondertussen zit ik 2 à 4 weken zonder laptop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Voor iedereen die een beetje confused is door de Zenbook line-up:

De UX31LA is de Haswell opvolger van de UX31A Touch.
De UX301LA is de nieuwe Zenbook Infinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Is het al bekend wanneer de nieuwe modellen beschikbaar zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
hoog tijd voor een nieuw deel ;)
[Ervaringen] Asus Zenbook (alle modellen) deel 2

[ Voor 77% gewijzigd door mrc4nl op 04-09-2013 15:55 ]

ora et labora