Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 21:15
Mijn zenbook is geleverd. Mooi ding maar het ziet er naar uit dat ik een dode pixel heb :'(
Valt dit onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bekos schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:09:
Mijn zenbook is geleverd. Mooi ding maar het ziet er naar uit dat ik een dode pixel heb :'(
Valt dit onder de garantie?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
Ronald schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:10:
Ik heb net mijn UX32VD met Windows 8 terug van Asus; een enkele hot (sub)pixel valt onder garantie!
Staat dit ergens online want ik heb net eens door het garantieboekje gebladerd en daaruit concludeerde ik dat ze voor 1 pixel geen garantie geven (pas vanaf 2 naast elkaar)?

Ronald, had jij rechtstreeks contact opgenomen met Asus of met de retailer?

[ Voor 33% gewijzigd door Bekos op 15-02-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Daar moet je snel bij zijn er is een 30 dagen dooie pixel garantie zie
http://www.cnet.com/lapto...05-3121_7-35372469-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hm, kom erachter dat de SSD die ik al heb een 9mm heb en ik zou hem moeten modden om hem 7mm te maken, compatible met de ux32vd. Niet echt zin in om eerlijk te zijn. Dus gaat het verhaal niet door. Wel nette prijs en goede leverbaarheid momenteel... Dan maar wachten op de opvolger, hopelijk met 256GB en minimaal 8GB standaard geleverd. En misschien wat betere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door MrSenne op 16-02-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:18
Bekos schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:00:
[...]

[...]

Staat dit ergens online want ik heb net eens door het garantieboekje gebladerd en daaruit concludeerde ik dat ze voor 1 pixel geen garantie geven (pas vanaf 2 naast elkaar)?

Ronald, had jij rechtstreeks contact opgenomen met Asus of met de retailer?
Ik had Asus gebeld, en die gaven aan dat het bij de Zenbooks onder garantie valt. Zij gaven vervolgens aan om het via de retailer af te handelen, en dat heeft Azerty zonder enig probleem (en met prima status updates) uitgevoerd.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
Ik heb coolblue gecontacteerd. Ze nemen de zenbook op in garantie. Ik hoop dat hij zonder kleerscheuren terugkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 16:34
Ik krijg op de c4027H maar geen dual boot voor mekaar met windows 7 ultra ernaast of in makkelijkste geval dat ik windows 8 voor de time being erafkieper

Ik heb een aantal vragen:
kan ik de ssd volledig formatteren? 1x 256GB? zo ja hoe en welke software
kan ik windows 7 en 8 op 1 partitie draaien?

Iemand ervaring met windows 7 installeren naast windows 8. ik krijg volgende 2 problemen

vanaf windows 8 OS krijg ik dit probleem

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails104.imagebam.com/23767/d3a972237667971.jpg

en vanuit koude start boot via cd zegt het volgende

maybe recent hardware change cannot install -
1. insert windows installation disc and restart your computer and repair

file:\windows\system32\winload.efi

status 0xc000000f

heb me al gek gezocht en geprobeerd maar ik word para
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497347

Een tip voor je: installeer win7 niet naast win8. Ik gebruik al maanden win8 en wil niet meer terug naar win7. Eenmaal op het bureaublad merk je er trouwens he le maal niks van dat je in win8 zit. Bovendien is win8 sneller. Daarnaast zijn alle programma's vanuit win8 uit te voeren alsof het winXP/Vista/win7 is. Dat geldt ook voor drivers....

Maar je moet het zelf weten uiteraard. Wellicht heb je een goede reden waarvan ik het bestaan niet weet.

En ik realiseer me dat ik nu dus geen antwoord heb gegeven op je vraag.....

Groetjes,
Maik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:36
MrSenne schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:35:
Meer mensen hier met een UX32VD-R4002V die problemen hebben met WiFi?
Heb je hier ook last van als je op netstroom zit? Blijkt dat als je het power saving plan hebt aangevinkt en je op batterij zit hij je WiFi controller ook op power saving mode zet, wat zorgt voor belabberde performance.

Heel wat googlen later kwam ik op deze site uit:
http://www.kirpininyeri.c...ireless-problem-solution/

Dit ging welliswaar over de UX31E maar voornamelijk het onderste stuk is ook van toepassing op de latere modellen.

Hieronder het stuk wat je eens zou kunnen proberen (quote van de link hierboven):
◾Right click the power icon on your tray and click Power Options from the menu. (You can open also go to the Power Options menu from the Control Panel)
◾Click “Show additional plans” to see all available plans. Perform the following steps for each of the plans (both for the “Plans shown on the battery meter” and for the “Additional Plans”)
◾Click “Change Plan Settings”.
◾Click “Change advanced power settings”.
◾Expand “PCI Express” and under “Link State Power Management”, choose “Off” for both “On Battery” and “Plugged In”.
◾Expand “Wireless Adapter Settings” and under “Power Save Mode”, choose “Maximum Performance” for both “On Battery” and “Plugged In”.
◾After you finish setting these options for every single plan (yes for all of them), close the Power Options screen.
◾Open the “Device Manager” by opening the Control Panel and then searching for it. Then perform the following:
◾Expand “Network Adapters”.
◾Find the adapter whose name contains “Atheros AR9485WB”. Right click on the adapter name and select Properties.
◾A window will pop. Go to the “Power Management” tab.
◾Uncheck (untick) the option that says “Allow the computer to turn off this device to save power”.
◾Click OK. And close the window.
Als het ook op netstroom is dan weet ik het niet, heb dat probleem zelf nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:23
vijv schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:49:
Ik had dit met mijn UX-31A ook. Na het downloaden van de laatste driver van de Intell site zijn alle verbindingsproblemen verleden tijd.
ik heb ook gedaan, maar op de een of andere manier blijft het stuurprogramma zoals het was. driver update wil niet. heeft iemand een recenter stuurprogramma

19/11/2012

15.5.7.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Welke wifi kaart zit erin?

In mijn u500 zit een Intel Centrino Advanced-N 6235, deze had ik eerder ook al in twee andere laptops ingebouwd (Mijn oude en die van me vader) daar draaide hij onder W7 altijd onder problemen

In de u500 onder Windows 8 doet hij soms erg wispelturig (Snelheid lijkt of 5Mbit te zijn of gewoon goed, en soms moet ik de kaart aan en uit zetten om de verbinding wegvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Iemand hier met een UX32VD die ook last heeft van het scherm? Soms wordt het scherm opeens heel 'helder', donkerblauw is eerder lichtblauw en grijs is bijna wit, en dan schuift het langzaam terug naar de normale weergave... Is dit software gerelateerd? (door 1 vd drivers?) of een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Heeft iemand ervaring met of iets gelezen over de "nieuwe" UX31A (non-Prime)? Ik kan er namelijk niets over vinden. Ik heb ze bijvoorbeeld in Poolse webshops gespot voor ongeveer 900-1000 euro, nl. de UX31A-R5006H. Deze hebben een i5 3317U 1.7, 128GB, W8 en een 1600x900 300nits scherm. Ik vraag me natuurlijk af hoeveel minder deze scherm is, aangezien het toch wel dik 200 euro goedkoper is, en of ze wel de juiste SSDs hebben. De meeste reviews gaan over de Prime of Prime Touch helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:45
Waarom is in hemelsnaam de TOUCH versie van de UX31a goedkoper dan de non-touch? Wilde eigenlijk voor de touchversie gaan, maar deze blijkt een glanzend scherm te hebben. Da's toch weer jammer.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:44
Fasterinside schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:49:
Waarom is in hemelsnaam de TOUCH versie van de UX31a goedkoper dan de non-touch? Wilde eigenlijk voor de touchversie gaan, maar deze blijkt een glanzend scherm te hebben. Da's toch weer jammer.
Welke modellen hebben dan wel touch screen en welke niet? Het staat nogal vaag in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Laatst online: 31-05 12:44
Fasterinside schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:49:
Persoonlijk vindt ik dat glanzende schermen mooiere kleuren hebben, alleen is een bij komend nadeel wel de reflectie als je in de zon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-03-2021
Vrijdag de UX31A-C4027 geleverd gekregen, besteld bij Azerty voor €1500.
Na uitpakken viel de letter q uit 't toetsenbord. Haakjes waar de toets aan vastzit afgebroken. Balen! Zaterdagochtend persoonlijk bij Azerty langsgebracht. Nog geen idee wanneer ik hem terug krijg. Kijk ik net op de site van Azerty staat ie te koop voor €1350... (incl. Verzenden)

Zucht... kan ik hier nog wat mee? Ik doe natuurlijk t liefst die defecte terug (maar zakelijk gekocht dus annuleren koop op afstand kan nieteens?) en dan haal ik wel een nieuwe bij ze op. Of dat ze hem repareren en wat van de prijs af. Of gelijk omruilen.

[ Voor 7% gewijzigd door M1ch31 op 18-02-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:23
nooberke schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:58:
Welke wifi kaart zit erin?

In mijn u500 zit een Intel Centrino Advanced-N 6235, deze had ik eerder ook al in twee andere laptops ingebouwd (Mijn oude en die van me vader) daar draaide hij onder W7 altijd onder problemen

In de u500 onder Windows 8 doet hij soms erg wispelturig (Snelheid lijkt of 5Mbit te zijn of gewoon goed, en soms moet ik de kaart aan en uit zetten om de verbinding wegvalt)
ik heb de zelfde kaart erin, alleen staat erbij op de Intel site dat het stuurprogramma van 2013 is, maar wil vervolgens niet installeren. op zich werkt wifi wel goed, maar ik het idee dat het allemaal wat hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
Bekos schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:01:
Ik heb coolblue gecontacteerd. Ze nemen de zenbook op in garantie. Ik hoop dat hij zonder kleerscheuren terugkomt :(
Hij komt niet meer terug :(
Geld wordt teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Voor de reserve onderdelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
Sta op het punt om een Asus Zenbook UX52VS-CN021H te kopen, maar wil deze downgraden naar Windows 7, iemand die weet of dit zomaar kan? Drivers voor 7 staan niet op de Asus site voor dit model.. Google geeft mij ook weinig hits op drivers voor dit model.

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows 8 is wat mij betreft een verbeterde versie van windows 7. Geef het een kans. Ik ben er erg over te spreken. Wanneer je op het bureaublad bent, merk je absoluut niet dat het windows 7 niet is.

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
Het is helaas niet een vraag voor mij persoonlijk, maar die van een klant..

http://www.designyourgoogle.com

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zeg hem maar dat er zat alternatieven zijn voor het ontbreken van de startknop, allemaal gratis.
Of er moeten, andere, zwaarwegende factoren zijn om W7 te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

@ Bertus-nl: Bizar om liever Windows 7 dan Windows 8 te willen. En een tip: ga er niet tussen zitten met de aanschaf van een laptop voor een klant. Gewoon zelf laten kopen en daarna eventueel je ding erop doen.

Heeft iemand deze UX52VS-CN021H al? Ben benieuwd naar de kwaliteit van het scherm en hoe vaak de fan aanslaat en hoeveel herrie dat dan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste nieuws: U500vz wordt volgens Asus niet meer geleverd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrogeR
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
Anoniem: 497347 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:55:
Laatste nieuws: U500vz wordt volgens Asus niet meer geleverd in Nederland.
Hmm, ik zat er eigenlijk ook op te wachten, maar op de site van Asus halen ze de U500vz en de UX51vz ook nog wel eens doorelkaar.

deze site van Asus

Zal de UX51vz dan nog wel hier beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Zit er aan te denken om de UX32VD-R4002H aan te schaffen met gelijk de SSD (Samsung 830 256gb) en RAM (10gb totaal) upgrade. Nou vroeg ik mij af of deze ultrabook geschikt is om muziek te produceren in bijvoorbeeld FL Studio met veel plugins en VSTs?

[ Voor 5% gewijzigd door Motabeatz op 23-02-2013 20:37 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

Sinds vandaag heb ik een vreemd probleem met mijn toetsenbord, een aantal knoppen werkt niet meer!

Slachtoffers zijn: Fn, caps lock, tab, en accent (tilde werkt wel) doen niets meer.

ATK drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, en ook in safe mode doen de knoppen niks. Ik begin bang te worden dat het aan het toetsenbord zelf ligt. Iemand een idee om dit uit te sluiten?

Edit: Extreeeem raar: Hij werkt weer heel even... Heb op het on-screen keyboard de capslock knop twee keer aangeklikt, en toen deed alles het heel even weer?! Iemand die dát kan uitleggen? Inmiddels doen de knoppen het weer niet meer, en werkt het 'trucje' ook niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 115178 op 24-02-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Anoniem: 115178 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:06:
Sinds vandaag heb ik een vreemd probleem met mijn toetsenbord, een aantal knoppen werkt niet meer!

Slachtoffers zijn: Fn, caps lock, tab, en accent (tilde werkt wel) doen niets meer.

ATK drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, en ook in safe mode doen de knoppen niks. Ik begin bang te worden dat het aan het toetsenbord zelf ligt. Iemand een idee om dit uit te sluiten?

Edit: Extreeeem raar: Hij werkt weer heel even... Heb op het on-screen keyboard de capslock knop twee keer aangeklikt, en toen deed alles het heel even weer?! Iemand die dát kan uitleggen? Inmiddels doen de knoppen het weer niet meer, en werkt het 'trucje' ook niet.
Ik heb hier sinds 3 dagen ook last van. Heel vervelend! Bij mij zijn het de backspace, d, Forward Slash, pijltje naar links en zo nu en dan de c en de v toetsen. Het is net zoals bij jou dat deze het soms wel en soms niet doen. Een stuk terug in dit topic heeft een user hier ook last van en dit heeft hij zelf opgelost door de zenbook open te maken en te constateren dat de stekker niet goed in zijn aansluiting vast zat. Stond in stand "open" ofzoiets. Na dit gerepareerd te hebben werkte het toetsenbord weer zoals behoren.

Wel vervelend om voor zoiets simpels mijn Zenbook te moeten opsturen. Heb wel ook een beetje last van lightbleeding. Misschien dat ze dit ook direct kunnen oplossen? Al heb ik geen idee hoe ze dat doen. Nieuw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

@Yellowneck kreeg zijn geld terug wegens backlight bleeding.
Als je het masker aandrukt gaat het dan weg? Dan is de 2 zijdige plaktape op die plaatsen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BKNDY schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:40:
Elke dag reis ik met de zenbook. Prima in de bijgeleverde sleeve en in een laptoprugtas.
Maar na nu een week gebruikt te hebben valt me op dat het toetsenbord toch een beetje een afdruk achterlaat op het scherm!! Je ziet het goed bij zwart scherm, erg zonde, een van de usp's van dit ding.

Met redelijk veel moeite heb ik het er nog wel grotendeels van af weten te poetsen met bijgeleverd doekje, maar dit is eigenlijk wel een beetje jammer.

Om elke keer dat witte beschermingsdoekje er tussen te doen doet natuurlijk erg af aan de ervaring, kan nooit de bedoeling zijn. Ik zal een tijdje proberen het kleine stofdoekje er tussen te doen bij het sluiten.

Meer mensen hier last van? Zonde dat ze er geen glasplaatje oid voor hebben gedaan..
En hier nog eentje met afdrukken in het scherm. Ik ga eens contact opnemen met Asus hierover, want dit kan _echt_ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:03
Hier nog 1. In het midden van mijn scherm zit een streep die dezelfde kleur heeft als de lightbleeding aan de onderzijde.

Ik ben nog even aan het nadenken wat ik hiermee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is er een function key of programma waarmee ik de multi touch gestures aan en uit kan zetten.
Op een of andere manier gaat het bij mij uit als mijn laptop enige tijd aan heb (of ik zet hem per ongeluk zelf uit ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:09

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Pikoe schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:21:
Is er een function key of programma waarmee ik de multi touch gestures aan en uit kan zetten.
Op een of andere manier gaat het bij mij uit als mijn laptop enige tijd aan heb (of ik zet hem per ongeluk zelf uit ofzo)
voor een touchpad ligt dat aan de driver, voor een touchscreen zou ik het niet weten.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Laatst online: 23-04 13:50
RAAF12 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:33:
@Yellowneck kreeg zijn geld terug wegens backlight bleeding.
Als je het masker aandrukt gaat het dan weg? Dan is de 2 zijdige plaktape op die plaatsen los.
Als ik het "masker" op de verschillende punten aandruk wordt het wel iets minder. Heb ook het idee dat het erger is geworden over verloop van tijd.
Edmin schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:01:
[...]

En hier nog eentje met afdrukken in het scherm. Ik ga eens contact opnemen met Asus hierover, want dit kan _echt_ niet.
En hier nog eentje met toets afdrukken in het scherm. Ik heb het meeste (met veel moeite) weg weten te halen maar het is nog steeds te zien op een zwart scherm. Heb je al contact met Asus opgenomen? Ben benieuwd wat ze hierover te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb de vraag vandaag uitgezet bij de juiste personen. Zodra ik meer weet, post ik het hier. :)

edit: volgens Asus is het geen 'known issue'. Dit houdt dus in dat je gewoon via je leverancier garantie moet claimen, wat prima kan gezien de leeftijd van onze notebooks (de mijne is nog geen 2 maanden oud). De bewijslast voor het veroorzaken van de afdrukken ligt op dit moment immers nog bij de winkelier.

Overigens zat er bij mijn UX31A geen doekje in de doos om op het tobo te leggen. Het schoonmaakdoekje is 50% te klein hiervoor :)

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 27-02-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
  • Laatst online: 10-10-2023
Voor de liefhebbers van de UX31A Touch, een nieuwe review van MobileTechReview is beschikbaar op YouTube.

YouTube: Asus Zenbook Prime UX31A Touch Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
Hebben de Touch varianten ook last van backlight-bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Mijn UX32VD weigert om opnieuw verbinding te maken met WiFi nadat ik hem uit stand-by haal, ik moet altijd terug handmatig verbinding maken en dan duurt het nog langer dan normaal.
Dit lijkt me dus een driverprobleem maar ik heb alle drivers die met WiFi te maken hebben al geupdate naar de nieuwste en toch blijft het probleem, weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

kijk eens bij de instellingen van de kaart en zet de instellingen zo dat ie niet aan batterij besparing mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 09:57

Xypriz

Anoniem: 127660 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:46:
De Asus UX31A C4027H wordt opgevolgd door de C4037H. Ik heb deze op het moment in bestelling staan en de verwachting is dat ie medio februari geleverd gaat worden. De goingprijs wordt ongeveer 1499 Euro net als het oude model. De C4037H krijgt een Intel i7 3537u in plaats van een i7 3517u.
Ben aan het twijfelen om de C4027H te nemen of toch te wachten op de C4037H. Heeft iemand enig idee hoelang dit nog gaat duren? Jimidar, mag ik vragen waar jij hem hebt gepreorderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127660

Xypriz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:52:
[...]

Ben aan het twijfelen om de C4027H te nemen of toch te wachten op de C4037H. Heeft iemand enig idee hoelang dit nog gaat duren? Jimidar, mag ik vragen waar jij hem hebt gepreorderd?
Xypriz,

De C4037H staat in bestelling bij Ingrammicro, een grossier van Asus. Ik heb nog vorige week contact gehad met Ingram. Zij geven aan dat de levering is voorschoven naar begin april, omdat de C4027H nog niet uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 09:57

Xypriz

Thnx voor je reactie. Dat is nog best lang wachten dus. Is het enige verschil de iets nieuwere en snellere processor? Kan er verder niet heel veel over vinden maar als dat het enige verschil is ga ik gewoon voor de C4027H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476452

Ik heb ook een gek probleem met mijn UX-32-VD. Het beeldscherm schiet zomaar op zwart (niet na de ingestelde periode) en reageert dan op geen één knop meer. Als ik dan het beeldscherm dicht en weer op doe staat hij gelijk weer op het locked scherm. Na Unlocken doet hij het soms een tijdje maar gaat ook zomaar na een 20 seconden weer op zwart... Ik kan er tot nu toe nog niks over vinden op fora. Iemand een idee/zelfde ervaring??

UPDATE: Hij stopt er nu steeds vaker mee. Het is geen beveiliging voor warmte aangezien de temperatuur van de cores niet boven de 48gr komt. Ik zie in de Windows Logs -> System de melding: "Kernel-Power" en "going to sleep mode" met de reden "lid closed" terwijl hij volledig op is en ik er gewoon mee aan het werk ben... Lijkt er op dat ik na 2 maandjes een clean install moet gaan doen om te kijken of het aan de OS ligt...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 476452 op 08-03-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabba681
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 08:36
Anoniem: 476452 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:16:
Ik heb ook een gek probleem met mijn UX-32-VD. Het beeldscherm schiet zomaar op zwart (niet na de ingestelde periode) en reageert dan op geen één knop meer. Als ik dan het beeldscherm dicht en weer op doe staat hij gelijk weer op het locked scherm. Na Unlocken doet hij het soms een tijdje maar gaat ook zomaar na een 20 seconden weer op zwart... Ik kan er tot nu toe nog niks over vinden op fora. Iemand een idee/zelfde ervaring??

UPDATE: Hij stopt er nu steeds vaker mee. Het is geen beveiliging voor warmte aangezien de temperatuur van de cores niet boven de 48gr komt. Ik zie in de Windows Logs -> System de melding: "Kernel-Power" en "going to sleep mode" met de reden "lid closed" terwijl hij volledig op is en ik er gewoon mee aan het werk ben... Lijkt er op dat ik na 2 maandjes een clean install moet gaan doen om te kijken of het aan de OS ligt...
Ik had ditzelfde probleem, net als anderen op notebookreview.com. Link Lijkt een hardware probleem te zijn. Bij iemand anders is het LCD vervangen en bij mij wordt de notebook gecrediteerd(reparatie van onderdelen zou langer dan 6 weken gaan duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Dag allemaal
Ik heb juist de UX32VD gekocht en ben zeer blij met de aankoop.
Nu heb ik een klein probleem met mijn downloadsnelheid , die is namelijk veel te laag.
Met mijn oude vaio haalde ik 2MB/s, nu haal ik op hetzelfde netwerk met dezelfde router amper 300kB/s
Aan wat kan dit liggen en zijn er andere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476452

Dabba681 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:22:
[...]

Ik had ditzelfde probleem, net als anderen op notebookreview.com. Link Lijkt een hardware probleem te zijn. Bij iemand anders is het LCD vervangen en bij mij wordt de notebook gecrediteerd(reparatie van onderdelen zou langer dan 6 weken gaan duren).
UPDATE: OS (downgraded windows7) opnieuw geinstalleerd, maar probleem is niet verholpen. Lijkt dus hardware probleem te zijn. Word insturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

NickySantoro schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:29:
Zit er aan te denken om de UX32VD-R4002H aan te schaffen met gelijk de SSD (Samsung 830 256gb) en RAM (10gb totaal) upgrade. Nou vroeg ik mij af of deze ultrabook geschikt is om muziek te produceren in bijvoorbeeld FL Studio met veel plugins en VSTs?
Gezien de specs lijkt me dat gewoon prima lukken.

Ik ga 'm zelf komende zaterdag naar alle waarschijnlijkheid halen, ben reuze benieuwd. Ga er denk ik direct RAM bij zetten (Corsair 8GB). SSD moet ik nog even kijken. 256GB lijkt me wat klein, 512GB is (voorlopig) nog te duur. Eerst even kijken hoe de normale HDD bevalt in combinatie met de cache SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds 2 weken in bezit van m'n Asus Zenbook UX52VS.
Mijn redenen om dit Ultrabook te kopen waren: Full HD Scherm, Volledige Ethernetpoort, DVD Brander, Backlit Keyboard en 15 Inch.
Ik ben 'gematigd positief' over dit Ultrabook. Het scherm heeft,net zoals veel Asus producten, last van backlight bleeding. Iets wat simpelweg niet thuishoort op een product van 1200 euro.
De cache SSD is gewoon een centenkwestie om de prijs 'laag' te houden.... Ik heb de interne HDD dus maar meteen vervangen voor een echte SSD. Dit was een verademing. Niet alleen qua snelheid, ook qua geluid. Door de cache SSD opstelling is de interne HDD continue bezig en dankzij de aluminium behuizing is dit ook goed hoorbaar.
Over de koeling ben ik nog niet uit. Onder idle is hij geluidsloos maar onder load maakt hij veel herrie. Dat is in principe geen probleem, mits het z'n werk goed doet. Dat lijkt bij mij niet zo te zijn. Ik heb het idee dat mijn CPU gethrotteled wordt omdat deze te warm wordt. Als ik Dirt 2 speel, hapert het met vlagen.. Als ik het spel pas opgestart hebt, loopt het vloeiend. Des te langer ik speel, des te slomer het boeltje wordt....
Het touchpad is misschien nog wel de grootste domper van dit Ultrabook. Het voelt goedkoop aan en zit ook nog eens scheef gemonteerd in de mijne. De gevoeligheid met 2 vingers laat te wensen over; Ik surf graag met '2 vingers'. 1 vinger op de linkermuisknop, de andere vinger om de muis mee te bewegen. Dit verloopt 'stroef'. Dit komt door de muisknop is ook onderdeel van het touchpad. Hierdoor denk mijn Ultrabook vaak dat ik een bepaalde gesture of 2 vingerfunctie wil doen, terwijl dit niet zo is.
Ik heb dus een haat-liefde relatie met dit Ultrabook.

Windows 8 heb ik er na 1 week vanaf gegooid. Ik was het helemaal zat.
Veel drivers werkten gewoon onder Windows 7, maar 1 ding werkt niet: De wireless functietoets. Als ik FN + F2 doe, gaat mijn WiFi niet uit, terwijl de popup dat wel zegt.
Ik vermoed dat dit komt door de 'Asus Wireless Radio Control' die ik niet geinstalleerd krijg onder Windows 7. Deze is namelijk, voor dit model, alleen te krijgen voor WIndows 8.
Heeft er iemand ervaring met het downgraden naar Winodws 7 en dan met name het aan de praat krijgen van de Wireless functie toets?

Alvast bedankt!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

http://www.classicshell.net/

Erop zetten, dan heb je Win 8 met alle mogelijkheden zoals de start knop weer terug. En start sneller dan W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
De Asus Transformer Book (TX300CA), die ook maar even beschouw als een Zenbook, staat nu al bijna 9 maanden op aangekondigd. Laptopshop en andere winkels zetten de TX300CA nu al weken op "binnenkort beschikbaar", maar ondertussen is het half maart en het ding ligt nog niet in de winkel. Weet iemand waarom de levering zo lang op zich laat wachten? Nog 3 maanden en de nieuwe Haswell komt uit, dan hoeft het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
marcnext schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:33:
De Asus Transformer Book (TX300CA), die ook maar even beschouw als een Zenbook, staat nu al bijna 9 maanden op aangekondigd. Laptopshop en andere winkels zetten de TX300CA nu al weken op "binnenkort beschikbaar", maar ondertussen is het half maart en het ding ligt nog niet in de winkel. Weet iemand waarom de levering zo lang op zich laat wachten? Nog 3 maanden en de nieuwe Haswell komt uit, dan hoeft het allemaal niet meer.
Laptopshop.nl meldt vanochtend als nieuwe leverdatum volgende maand!

http://www.laptopshop.nl/...-book-tx300ca-c4005h.html

Weltrusten Asus, ik koop wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07-2023
*ik ben een vuile spammer*

[ Voor 88% gewijzigd door NMe op 31-03-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Gevalletje garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Sinds een aantal uur ook een happy eigenaar van de ASUS Zenbook UX31a. Geweldig apparaat. Nu even uitvogelen hoe ik het makkelijkst een hersteldisk kan maken.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 12:12
Ik heb er ook een gekocht, gisteren. Lang gewikt en gewogen maar geluidskwaliteit, touchscreen, relatief laag gewicht en stille ventilator gaven de doorslag. Heb ook de UX51 overwogen maar die is erg moeilijk leverbaar met een normaal (dus niet Duits) toetsenbord. Wat me opvalt aan mijn UX31 is dat de weerstand van het scherm de laatste 20-25 graden vrij waardeloos is. Wat ik bedoel is dat het scherm mooi solide blijft staan tot ongeveer 120 graden vanaf het toetsenbord. De Laatste 20-25 graden is de weerstand erg laag.Een paar keer het scherm aanraken en het scherm zakt makkelijk naar de laagste stand.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben of dat ik de enige ben ?

Saludos
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RAAF12 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:40:
http://www.classicshell.net/

Erop zetten, dan heb je Win 8 met alle mogelijkheden zoals de start knop weer terug. En start sneller dan W7
Dit tooltje kon ik al, maar kan helaas niet alle tekortkomingen van Windows 8 vereffenen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Nu online
Ik heb een poosje geleden op het Notebookreview forum een handleidinkje geschreven over het installeren van W7 op de UX51VZ/U500VZ. Als je op mijn username zoekt daar dan vind je hem zo via mijn signature.

W7 bevalt mij prima. Ik zou ter aanvulling nog aanraden Smart Gesture niet te installeren maar direct Elantech drivers voor de touchpad te gebruiken. SmartGesture zet de CPU op 100% minimaal, zelfs op batterij, wat niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Heb wat stabiliteitsproblemen met de Wifi op mijn UX31a-R4002H , vooral na het booten of na een standby. Iemand tips?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 09:08
HEEEEEEEELP PLEAASE

van de week windows 8 geinstalleerd. Alles draait nu goed. Nu merkte ik 5 minuten geleden dat hij behoorlijk heet werd na intensieve belasting. Even speedfan ter controle geinstalleerd.. Wat blijkt.. ruim 78 graden op alle temps. :( Energiebeheer staat op actieve koeling bij netstroom. Maar hij gaat maar niet blazen. Wat nu?

EDIT: Speedfan geeft geen fans aan. Zal dat het probleem zijn? Drivertje?

[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 19-03-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
LoeWn schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:21:
HEEEEEEEELP PLEAASE

van de week windows 8 geinstalleerd. Alles draait nu goed. Nu merkte ik 5 minuten geleden dat hij behoorlijk heet werd na intensieve belasting. Even speedfan ter controle geinstalleerd.. Wat blijkt.. ruim 78 graden op alle temps. :( Energiebeheer staat op actieve koeling bij netstroom. Maar hij gaat maar niet blazen. Wat nu?

EDIT: Speedfan geeft geen fans aan. Zal dat het probleem zijn? Drivertje?
78 graden is niet uitzonderlijk voor een laptop. Tevens is het wel handig om te vermelden om welk apparaat het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Het is een Asus Zenbook UX31A-R4003V. oké, 79 graden misschien niet. Maar 89 tijdens idle..processor op 50%. Ik durf er nou niet echt iets meer mee te doen. Heb 'm maar uit gezet. Tot ik een oplossing heb. De fan wilt onder geen beding aan slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Een processor kan zonder moeite >100° worden... al worden ze in de meeste laptops gecapt op 96°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Nu online
Dat is echt heet IMO. Mijn UX51VZ heeft een temperatuur van minder dan 55C met licht gebruik (email, Word, Chrome etc). En dat is met de fans UIT, via Notebook Fan Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
@Darkstone, alles kan. Maar het hoeft niet. Ik hoef geen strijkijzer op m'n been. En dat ie meer dan 100 graden kan worden neemt niet weg dat er gewoon iets fout is, en ik heb het graag opgelost.

Feit is dus dat de fan gewoon niet aanspringt. Zou dit softwarematig of hardwarematig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
LoeWn schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:44:
@Darkstone, alles kan. Maar het hoeft niet. Ik hoef geen strijkijzer op m'n been. En dat ie meer dan 100 graden kan worden neemt niet weg dat er gewoon iets fout is, en ik heb het graag opgelost.

Feit is dus dat de fan gewoon niet aanspringt. Zou dit softwarematig of hardwarematig zijn?
Als de fan überhaupt niet herkend wordt, lijkt het hardwarematig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@LoeWn: Je kan 'm even openschroeven om te kijken of het stekkertje van de fan goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 21:15
Hallo,

ik heb de asus zenbook prime ux31a touch. Tot nu toe super tevreden. Maar ik ben opzoek naar een splitter waarmee ik mijn headset kan aansluiten. Ik had de volgende besteld:

http://www.allekabels.nl/...r-microfoon-en-audio.html

Maar deze lijkt niet te werken. Heeft iemand nog suggesties?

Nog een 2e vraag;

De kleuren van het scherm zijn.. beetje.. grauw. Het wit is niet echt wit. Is dit nog beetje te tweaken en zo ja hoe?

Nog een 3e vraag:

Hoe kan je zien of je processor continu ondergeklokt wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hoezo heb je een splitter nodig voor je headset? Waarom sluit je hem niet rechtstreeks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Edmin schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:15:
Ik heb de vraag vandaag uitgezet bij de juiste personen. Zodra ik meer weet, post ik het hier. :)

edit: volgens Asus is het geen 'known issue'. Dit houdt dus in dat je gewoon via je leverancier garantie moet claimen, wat prima kan gezien de leeftijd van onze notebooks (de mijne is nog geen 2 maanden oud). De bewijslast voor het veroorzaken van de afdrukken ligt op dit moment immers nog bij de winkelier.

Overigens zat er bij mijn UX31A geen doekje in de doos om op het tobo te leggen. Het schoonmaakdoekje is 50% te klein hiervoor :)
Dat zal vast dat het geen 'known issue' is... In ieder geval nog lang niet. Heb je de jouwe inmiddels retour gestuurd?

Ik moet eerlijk zeggen dat het me steeds minder stoort(misschien gemakzucht), het is ook nog niet erger ofzoiets geworden in die tijd. Bij normaal gebruik valt het niet op, je moet echt goed schuin kijken en goede lichtval zoeken wil je het zien en dan is het er meestal wel vanaf te poetsen.
Terugsturen is eigenlijk ook geen optie meer nu m'n stage is begonnen... Kan hem niet echt meer missen.

Heb inderdaad een tijdje dat schoonmaakdoekje er tussen gelegd om te kijken of dat wat afstand behield tussen het scherm en het toetsenbord. Dit leek echter eerder negatief dan positief effect te hebben, drukt natuurlijk gewoon door het doekje heen...

Verder bevalt de UX32VD mij prima! Ben er alleen nog steeds niet uit hoe ik er achter kom wat mn processor freq precies doet. HWmonitor, CPUz etc. geven allen andere waarden weer. En de Intel turbo boost monitor wil niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 21:15
woekele schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:03:
Hoezo heb je een splitter nodig voor je headset? Waarom sluit je hem niet rechtstreeks aan.
Omdat een headset twee aansluitingen heeft (mic/audio) en de laptop 1 heeft (gecombineerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

BKNDY schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 01:09:

Verder bevalt de UX32VD mij prima! Ben er alleen nog steeds niet uit hoe ik er achter kom wat mn processor freq precies doet. HWmonitor, CPUz etc. geven allen andere waarden weer. En de Intel turbo boost monitor wil niet werken...
Throttlestop in monitoring mode. Maar ik staar meestal naar de grafiekjes van HWINFO, die geeft een concreet getal aan het actuele wattage van de processor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zaterdag UX32 gehaald. Diezelfde middag nog teruggeweest voor een andere, want er zaten scheurtjes in de alu body aan de zijkant bij de HDMI poort en headphone jack.

Nu, 5 dagen later, is de L toets losgekomen. Klikt er wel terug in, maar springt er toch weer uit als je de L aan de zijkant raakt.

Zaterdag dus maar weer terug naar de winkel... Fijn, Asus!

Wat is jullie voorspelling? Nieuwe krijgen, of reparatie? Weet ik of ik vantevoren moet formatteren of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BKNDY schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 01:09:
[...]

Dat zal vast dat het geen 'known issue' is... In ieder geval nog lang niet. Heb je de jouwe inmiddels retour gestuurd?

Ik moet eerlijk zeggen dat het me steeds minder stoort(misschien gemakzucht), het is ook nog niet erger ofzoiets geworden in die tijd. Bij normaal gebruik valt het niet op, je moet echt goed schuin kijken en goede lichtval zoeken wil je het zien en dan is het er meestal wel vanaf te poetsen.
Terugsturen is eigenlijk ook geen optie meer nu m'n stage is begonnen... Kan hem niet echt meer missen.
'Mijn' UX31A is eigenlijk van de baas. Het ding is besteld omdat ik dat wilde, en nu kan ik hem dus niet missen voor zoiets. Wel houd ik een vinger aan de pols over deze issue bij mijn vrienden die in het RMA process werkzaam zijn.

Anoniem: 411873 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:56:

Wat is jullie voorspelling? Nieuwe krijgen, of reparatie? Weet ik of ik vantevoren moet formatteren of niet...
Tenzij de winkel besluit het ding direct om te ruilen, wordt het een reparatie. Asus gaat hem iig niet zomaar vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 21-03-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Throttlestop in monitoring mode. Maar ik staar meestal naar de grafiekjes van HWINFO, die geeft een concreet getal aan het actuele wattage van de processor is.
Thnx! HWINFO is een stuk overzichtelijker dan hwmonitor..

Ik zie inderdaad dat op batterymode de freq naar 800mhz daalt en op performance mode staat ie vast op 2730mhz..
Toch vreemd aangezien een 3517u aangeeft zonder turbo niet boven de 2,4 uit te komen. (in de cpu naam in windows staat zelfs 1,9)
Hwinfo vertelt me ook dat de cpuTurbo @3000mhz [locked] is. Even vlug opgezocht las ik op notebookreview dat daar aardig wat voor getweaked moet worden om te unlocken.

Sinds ik windows8 opnieuw geinstalleerd heb(ssd) is het me een raadsel hoe de i7 weer op stocksettings te laten draaien. Alle firmware van asus en intel zelf geinstalleerd en geprobeerd. Qua prestaties klaag ik niet, weet niet beter tenslotte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
quakerix:
http://www.allekabels.nl/...r-microfoon-en-audio.html

Maar deze lijkt niet te werken. Heeft iemand nog suggesties?
Dit lijkt mij sowieso niet te werken nee. Volgens mij is het technisch onmogelijk om een jack aansluiting tegelijkertijd te gebruiken als input en output doordat deze op dezelfde subconnectors werken.
Enige oplossing lijkt mij een simpel usb geluidskaartje
quakerix:
De kleuren van het scherm zijn.. beetje.. grauw. Het wit is niet echt wit. Is dit nog beetje te tweaken en zo ja hoe?
Ik heb hiervoor drivers geinstalleerd. Nu kan ik dit aanpassen door te gaan naar configuratiescherm > Intel(R) Graphics and Media > Beeldscherm > Kleurverbetering.

Mocht je deze niet hebben moet je even kijken op de ASUS site voor drivers/software. Ik heb even gekeken. Maar ik kan zo niet meer vinden wat ik hiervoor geinstalleerd heb.
quakerix:
Hoe kan je zien of je processor continu ondergeklokt wordt of niet.
CPU-Z installeren :)

Ik heb trouwens sinds dat ik windows 8 geinstalleerd heb elke keer het gevoel dat de helderheid van mijn scherm maar op 50% staat. Maar hij staat toch echt op 100%. Ik weet dus bijna zeker dat het scherm in windows 7 2x zo fel was. Ik weet nog dat het echt heel erg fel was. En in de zon totaal geen weerspiegeling had. Dat heb ik nu wel.

Zou dit maar verbeelding zijn? Of kan ik toch gelijk hebben? En zou dit aan te passen zijn op de een of andere manier?

[ Voor 18% gewijzigd door LoeWn op 25-03-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Als die aan de oplader hangt is het scherm feller en de CPU speed max. Denk niet dat het een W7 vs W8 issue is. In beide os kan je powersaving instellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jornvandereng
  • Laatst online: 22-01-2022
Yoo

Vraagje, ik ben de trotse eigenaar van een UX52 en vroeg me af of het slecht voor je accu is om m vaak aan de oplader te hebben, of is dit iets van vroeger? 2e vraag, ik wil mn scrollinstellingen eigenlijk omdraaien (mac style) nu kan dit niet bij de standaard Asus instellingen, iemand een idee??

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat maakt niet uit li-ion loopt al terug ongebruikt vanuit de fabriek. Je kan de wear level uitlezen met allerlei tooltjes zoals HWinfo64, kijk bij smart battery.
Slijtage gaat vrij snel na een 4 maanden gebruik hier op 7% minder capaciteit.
Het schijnt dat de ontlading het langzaamst gaat als de accu in de koelkast ligt. Mja, dat is lastig bij een Zenbook.

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 26-03-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
RAAF12 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:19:
Als die aan de oplader hangt is het scherm feller en de CPU speed max. Denk niet dat het een W7 vs W8 issue is. In beide os kan je powersaving instellingen doen.
Ja dat snap ik. Dat je dit met de energieinstellingen kan veranderen.
Sorry, had niet aangegeven dat ik hier natuurlijk al lang naar gekeken had.
Toch weet ik voor 90% zeker dat het scherm minder fel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dan ligt het aan de aansturing van de led backlite. Heb je wel de Asus util waarmee je via de Fn keyboard combinatie de helderheid traploos kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 21:43
jornvandereng schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:26:
Yoo

...
2e vraag, ik wil mn scrollinstellingen eigenlijk omdraaien (mac style) nu kan dit niet bij de standaard Asus instellingen, iemand een idee??

Gr
Ik heb op mijn ux32vd de touchpad drivers van de Samsung NP900X3C geinstalleerd (http://www.samsung.com/hk.../NP900X3C-A04HK-downloads). In deze driver zit de mogelijkheid om dat in te stellen.

Mocht je die drivers installeren, waarschijnlijk krijg je een foutmelding (iets over ElanTPCfg ofzo). Hier ben ik vanaf gekomen door het betreffende bestand te verwijderen uit de Asus/ATK Package/ATK Hotkey map (Windows 8, volgens mij stond het daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVFRC45
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
En ineens lijkt mijn ux32vd dood te zijn, doet helemaal niets meer als ik op de startknop druk. Laatste wat ik ermee heb gedaan is heb echt helemaal leeg laten lopen omdat ik geen beschikking tot een stopcontact had. Was misschien geen goed idee geweest of moet dat gewoon kunnen? Heb hem al losgeschroefd en accu losgehaald voor 10 minuten maar dat had geen zin, startknop heb ik een minuut ingedrukt maar dat heeft ook geen zin. Accu zit vol en de adapter doet het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RVFRC45 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:53:
En ineens lijkt mijn ux32vd dood te zijn, doet helemaal niets meer als ik op de startknop druk. Laatste wat ik ermee heb gedaan is heb echt helemaal leeg laten lopen omdat ik geen beschikking tot een stopcontact had. Was misschien geen goed idee geweest of moet dat gewoon kunnen? Heb hem al losgeschroefd en accu losgehaald voor 10 minuten maar dat had geen zin, startknop heb ik een minuut ingedrukt maar dat heeft ook geen zin. Accu zit vol en de adapter doet het goed...
Helemaal leeg lopen zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
RVFRC45 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:53:
Tot zo ver je garantie...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt best mee, onderkant mag je er gewoon afschroeven om RAM bij te plaatsen en om je HDD te vervangen door een SSD. De accu moet er bij die laatste operatie ook uit, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 17:18
Ik was op zoek naar een reserve adapter, gezien ik mijn zenbook 32vd zowel thuis als onderweg veel gebruik. Daarom wilde ik een vaste adapter thuis en één in de tas voor onderweg (puur luiheid dus).
Ik had geen zin om 60/70 eu neer te leggen voor origineel. Dus heb even op Internet gekeken en kwam deze tegen: http://www.aliexpress.com...U47-Laptop/757470424.html

20 dollar inc verzending! Resultaat: voelt solide aan, past goed in oplaadpunt van asus zenbook en laadt goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Ik heb op mijn ux32vd de touchpad drivers van de Samsung NP900X3C geinstalleerd
Hoe bevalt deze driver? Ik ben opzich blij met de elantech --> compleet en voelt betrouwbaar aan. Ik vind het scrollen echter wat langzaam gaan, daar zit nauwelijks versnelling in.
Aan de ene kant geeft het veel precisie wat erg fijn is in vergelijking tot de wat oudere laptops
Aan de andere kant duurt het gewoon eeuwen als je een lange site doorscrolt, of even snel een stuk terug naar boven wil. De pijltjes of zelfs pgup knopcombinatie opzoeken zijn mij dan een stap te ver..

Iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het irritant dat de adapter rechtstreeks in het stopcontact zit. Op school en op andere plekken zijn er een aantal verticale stopcontacten die niet geweldig goed vastzitten. Ben ik bang dat de adapter er ineens uit lazert oid. MacBooks hebben een vrijwel identieke adapter, maar daar wordt wel een extra losse kabel bijgeleverd om de adapter te verlengen richting stopcontact en dat blok dus niet bij het stopcontact zelf hangt. Iemand al eens zo'n kabel besteld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Anoniem: 411873 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:36:
Ik vind het irritant dat de adapter rechtstreeks in het stopcontact zit. Op school en op andere plekken zijn er een aantal verticale stopcontacten die niet geweldig goed vastzitten. Ben ik bang dat de adapter er ineens uit lazert oid. MacBooks hebben een vrijwel identieke adapter, maar daar wordt wel een extra losse kabel bijgeleverd om de adapter te verlengen richting stopcontact en dat blok dus niet bij het stopcontact zelf hangt. Iemand al eens zo'n kabel besteld toevallig?
Bij mijn adapter kan er gewoon een euro plug in, die zijn toch wel makkelijk te vinden lijkt me?

Zo een dus: Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/HQSC-074-1.8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
BKNDY schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:58:
[...]

Hoe bevalt deze driver? Ik ben opzich blij met de elantech --> compleet en voelt betrouwbaar aan. Ik vind het scrollen echter wat langzaam gaan, daar zit nauwelijks versnelling in.
Aan de ene kant geeft het veel precisie wat erg fijn is in vergelijking tot de wat oudere laptops
Aan de andere kant duurt het gewoon eeuwen als je een lange site doorscrolt, of even snel een stuk terug naar boven wil. De pijltjes of zelfs pgup knopcombinatie opzoeken zijn mij dan een stap te ver..

Iemand hetzelfde?
Ik hoorde in een review op youtube (kan hem even niet terugvinden), dat ze aanraden om de normale touchpad drivers te gebruiken, dus die van de fabrikant zelf (Elan ofzo??). Deze zouden vele malen beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:14
twee dagen geleden een ux32vd gekocht, maar ik mag alreeds aan retourneren denken. De ? toets springt er uit en de onderkant van de ultrabook is vrij flexibel, wat me niet normaal lijkt. Misschien te weinig lijm gebruikt of niet goed genoeg aangeschroeft.

Jammer, ik hoop wel dat ik direct een nieuw vervangtoestel krijg. Dus momenteel kan ik de ux32vd niet aanraden ...

[ Voor 33% gewijzigd door coase op 08-04-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50

_WgV_

It's a magical world!

Weet iemand waar je de schroefjes kunt krijgen die voor de UX31 gebruikt zijn?

Nadat ik al eerder had opgemerkt dat 1 van de schroefjes aan de onderkant wat losser zat, heb ik deze al een aantal keer weer vast gedraait. (gek genoeg met een T4 ipv een T5 schroevendraaier)

Helaas is er nu toch 1 van die miniscule schroefjes kwijt geraakt.

Edit:

Ik heb ze gevonden: http://www.asusparts.eu/Asus-13GMAKXC020W-1
Gelukkig krijg je voor € 7,66 wel 10 schroefjes, maar de verzendkosten zijn € 21,2515 7(8)7

Iemand anders hier die nog iets nodig heeft, kunnen we de kosten delen?

Ik weet dat inkoopacties hier niet mogen, maar dit valt daar nog niet onder toch?

[ Voor 33% gewijzigd door _WgV_ op 11-04-2013 16:25 . Reden: Gevonden, verzendkosten zijn nog iets lager ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

mrtve schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:04:
Ik was op zoek naar een reserve adapter, gezien ik mijn zenbook 32vd zowel thuis als onderweg veel gebruik. Daarom wilde ik een vaste adapter thuis en één in de tas voor onderweg (puur luiheid dus).
Ik had geen zin om 60/70 eu neer te leggen voor origineel. Dus heb even op Internet gekeken en kwam deze tegen: http://www.aliexpress.com...U47-Laptop/757470424.html

20 dollar inc verzending! Resultaat: voelt solide aan, past goed in oplaadpunt van asus zenbook en laadt goed op.
Bedankt voor de tip! Heb er ook een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Anoniem: 115178 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:47:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb er ook een besteld.
Ik had deze besteld, welke volgens mij dezelfde is als die hierboven genoemd wordt (http://www.ebay.com/itm/1...ageName=ADME:L:OC:NL:3160)

Helaas heb ik bij het inpluggen van de adapter last van een flippende touchpad. Dat heeft volgens mij te maken met een verkeerde spanning. Ga hem nu ook niet gebruiken, vertrouw die zooi niet. Dan maar via de Asus website. Ik neem geen risico op een Zenbook van 1500euro.....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 21:43
BKNDY schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:58:

Iemand hetzelfde?
De drivers bevallen mij uitstekend. Ik kan niet zeggen hoe het zich verhoud tot de drivers van de Elantech site zelf, maar het werkt een stuk prettiger dan de drivers zoals je die van Asus aangeleverd krijgt. Het voelt allemaal wat sneller en snappier aan.
Verder niet echt last lang door moeten scrollen door een lange pagina, ik heb meer het idee dat de browser de vertragende factor is.

[ Voor 7% gewijzigd door psychiat0r op 12-04-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Fasterinside schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:13:
[...]
Helaas heb ik bij het inpluggen van de adapter last van een flippende touchpad. Dat heeft volgens mij te maken met een verkeerde spanning.
Defect of te hoge rimpel. Je hebt buyer protection op Ebay dus geld krijg je terug.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 14-04-2013 16:03 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.