Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter

Asus Zenbook ervaringen & discussie

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XrYGxgVYpWroBNRbD5qbdU12/full.jpg

De 1e ultraportables waren geen groot succes, maar met de huidige lineup+nog te introduceren modellen heeft ASUS zijn best gedaan. Met leuke dingen als: een optioneel IPS scherm, USB3 en aluminium behuizing a la MBA Ook hebben de nieuwe zenbooks een verbeterd(en verlicht) toetsenbord.

Inhoudsopgave

Ik heb geprobeerd de info zo duidelijk mogelijk neer te zetten, maar er is ruimte voor verbetering,
met 2 verschillende series die ook weer zoveel op elkaar lijken, maar inhoudelijk dan weer niet.

Nieuws

21-04-12
Asus introduceert extra kleuren voor de huidige Zenbooks.
Rose gold en Hot pink }:| niet mijn keus maar goed...
nieuws: Asus rust nieuwe Zenbook-modellen uit met 1080p ips-display
video: Hands-on: Zenbooks en tablets van Asus met ips-schermen

Uitrusting

Alle Zenbooks zijn uitgevoerd in een Aluminium behuizing,wat de notebooks dun en toch stevig maakt.
De acer S3 serie maakt gebruik van plastic wat toch goedkoop aanvoelt.
voor een ultrabook van >800 euro verwacht je natuurlijk geen lelijk plastic design. 8)

testresultaten sandy bridge

Het geluid is volgends de review van tweakers boven gemiddeld,
toch knap want platte speakers staan niet bekend om goed geluid.
Batterijduur:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5259/43066.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5259/43070.png

LCD scherm:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5259/43086.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5259/43088.png

Een helder scherm is vooral handig oversdags in de zon, je kan veel gemakkelijker het scherm aflezen dan met aan lagere helderheid.
De zwartwaarde is helaas een tegenvaller: veel helderder dan LCD schermen van de concurrentie, want juist in een donkere kamer zal opvallen

Testresultaten Ivy bridge

ik heb nog geen accuduur grafieken maar wel van het IPS scherm van de nieuwe ux21
en tja wat kan ik zeggen.. indrukwekkend! al is 1080P op 11.6 inch niet gemakkelijk meer om te lezen.
win8 zou betere dpi scaling moeten geven, maar niet elke 3e partij applicatie schaalt even netjes mee....
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5843/46884.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5843/46886.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/mobile/ASUS/ZenbookPrime/UX21A/DSC_6485sm.jpg

Modellen

Alle modellen zijn aan de buitenkant gelijk, voor plaatjes klik hier
Ook beschikken ze allemaal over bluethooth 4.0, mini vga, en USB3 poort.

Sandy Bridge procesoren
De vorige generatie ultrabooks van Asus.Ivy Bridge (zenbook prime)
De opvolger van de zenbook, heeft een beter scherm ,full hd IPS en een beter toetsenbord met backlight.
HDMI kan nu tot 1200P ipv 1080P en heeft een 3x usb3.0 waarvan èèn poort met charger+
Intel HD Graphics 4000, en vastgesoldeerd geheugen(niet uitbreidbaar) en een ssd.
De buitenkant is verder hetzelfde gebleven. Alleen de 32vd wijkt hiervan af.Ivy Bridge zenbook 32VD
De zenbook 32vd serie heeft een (kleine)ssd+500gb harde schijf en uitbreidbaar geheugen, en de NVIDIA GeForce GT 620M

[sandy bridge modellen]

UX31E-RY010V

• Intel Core i7 2677M (4M Cache, 1.80 GHz-2.9GHz)
  • 1600x900 pixels (13.3 inch)
  • 4GB ddr3-werkgeheugen
  • 256GB SSD
  • 1x USB2 1x usb3
  • SD cardreader
  • mini-vga-uitgang
  • pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY010V

UX31E-RY009V

• Intel Core i5 2557M ((3M Cache, 1.70 GHz-2.7GHz)
  • 1600x900 pixels (13.3 inch)
  • 4GB ddr3-werkgeheugen
  • 128GB SSD
  • 1x USB2 1x usb3
  • SD cardreader
  • mini-vga-uitgang
  • pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V

UX21E-KX008V

Ivy bridge zenbooks

UX31A-r4005v

UX31A-r4004v

UX31A-r4003v

UX31A-r4003x

• Intel Core i7 3517U (4M Cache, 1.90 GHz-3.0GHz)
  • 1920x1080 pixels (13.3 inch,ips)
  • 4GB ddr3-werkgeheugen
  • 265GB SSD
  • Enige verschil is de chipset? : Intel Mobile HM76 ipv: Intel QS67
  • pricewatch: Asus Zenbook Prime UX31A-R4003X

UX31A-r4002v

UX32VD-r4002v

UX32VD-r3001v

Afbeeldingen

Van de UX31A
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3JptbouEt7lgCzh7yFOzTTaq/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UfiKSDMK37gVpdpqugU1fkvb/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fapj2q6hsHYT0kx5stqZbNQT/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LKH6Vk4oJcy5GVpKDWOKfXRc/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KdaLlf9fm29X3Xi3fztBRQAG/medium.jpg

Reviews

reviews: Asus UX31: kloon of koning?
productreview: Asus Zenbook UX31E-RY010V review door minimdrietekens
productreview: Asus Zenbook UX31E-RY009V review door thomaazz

Prijzen

pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY010V
pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V
pricewatch: Asus Zenbook UX21E-KX008V
pricewatch unsorted: Zenbook UX21E

Vragen en opmerkingen over de TS kunnen via DM, post het aub niet in het topic zelf.
Als je wilt bijdragen aan dit topic: graag! DM je naam en ik voeg je als toe als mede auteur

[ Voor 56% gewijzigd door mrc4nl op 03-09-2012 09:38 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 15:55
Ziet er netjes uit! Ik wacht met smart op de nieuwe generatie, mooi dat daar nu ook een verlicht toetsenbord in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Ik zit ook met smart te wachten op de Ivy Bridge generatie! Zal deze serie nog uitkomen voor september dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De verwachting is dat de ULV processoren rond juni in de winkels beginnen te liggen. Het gaat even duren, maar dat is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:13:
De verwachting is dat de ULV processoren rond juni in de winkels beginnen te liggen. Het gaat even duren, maar dat is het waard.
Dat kan ik prima afwachten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Mooie topicstart!

Ik heb zelf de ux31 en ik ben tevreden, niet super enthousiast.

Een raad. Als je hem binnenkrijgt, formatteren en zelf opnieuw installeren.

Grootste nadeel vind ik het scherm waarbij de kleuren nogal verschillen naarmate de kijkhoek horizontaal verandert ( dus niet vanaf de zijkant)

Maar goed ik zit altijd met de laptop in mijn rugzak en als portable machine is het een.beest. Superlicht, gaat waanzinnig lang mee op de accu en is ook nog eens snel genoeg voor wat ik doe. ( photoshop best vaak)

Hij heeft zijn eigenaardigheidjes. Ook als ik de trackpad uitschakel en ik ben aan het typen zit de cursor opeens ergens anders in de tekst en zit ik daar verder te typen. Zo wierd, ik heb nog niet kunnen uitvissen wat ik verkeerd doe.

Het zou wel kunnen dat ik de opvolger ook aanschaf en deze weer verkoop als het scherm echt een stuk beter is.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat laatste heeft anandtech ook opgemerkt:
http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/4

Het scherm is nogal een misser. Maar het scherm van de opvolger wordt waarschijnlijk het beste scherm wat we ooit hebben gezien, dus echt klagen kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 18:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

dread schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:44:
Mooie topicstart!

Ik heb zelf de ux31 en ik ben tevreden, niet super enthousiast.

Een raad. Als je hem binnenkrijgt, formatteren en zelf opnieuw installeren.
Staat er zoveel bloatware op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ace schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:36:
[...]
Staat er zoveel bloatware op dan?
Ik heb het nog niet gedaan hoor maarhad het direct moeten doen. Er staat best veel shit op ja...

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:55
Ik heb zelf een UX31 met helaas een SanDisk 256GB SSD. Weet iemand een plek waar ik een nieuwe betere mSATA SSD kan vinden?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Bedoel je met beter soms sneller?
SSD's met msata aansluiting zijn schaars.Reviews met benchmarks dus ook.
In de pricewatch staan een stuk of 10 maar allemaal zijn ze kleiner dan 240 gb.
Bovendien zijn ze duurder dan 2.5 inch modellen

Op eBay heb je meer aanbod.

Ook vervalt de garantie door het vervangen van de SSD.
Dus weet wat je doet.

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 15-03-2012 12:31 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:00

ChillPascal

In the end...

Hmm, dacht dat ik in deze topic al een vraag had gesteld, maar blijkbaar niet (of deze is verwijderd, zoja dan zou ik graag een PM willen met wat ik fout heb gedaan.)

Ik ben van plan een van de nieuwe serie Zenbook's aan te schaffen.
Toch vroeg ik mij af of ik deze wel kon gebruiken voor progamma's als Autocad (tekenprogamma) en misschien een game als Age of Empires 3?
Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet verwijderd, maar verplaatst naar ChillPascal in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012". Ik zie dat het stuk vreten wat als mijn vervanger moet doorgaan je bericht domweg tussen een druk lopende discussie heeft verplaatst, zonder jou daarvan op de hoogte te brengen.

Ik vind je nog steeds aardig hoor, marc of ed :P

Het is slimmer om hem daar nogmaals te plaatsen, de huidige modkracht is niet heel bepaald dekkend... Je bericht is verplaatst omdat een ervaringentopic niet bedoeld is voor aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ah ik dacht al, ik wist zeker dat ik gereageerd had,ben er dus zelf ook schuldig aan.
volgende keer zal ik wel een TR doen bij dit soort berichten

[ Voor 39% gewijzigd door mrc4nl op 15-03-2012 18:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:00

ChillPascal

In the end...

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:39:
Niet verwijderd, maar verplaatst naar ChillPascal in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012". Ik zie dat het stuk vreten wat als mijn vervanger moet doorgaan je bericht domweg tussen een druk lopende discussie heeft verplaatst, zonder jou daarvan op de hoogte te brengen.

Ik vind je nog steeds aardig hoor, marc of ed :P

Het is slimmer om hem daar nogmaals te plaatsen, de huidige modkracht is niet heel bepaald dekkend... Je bericht is verplaatst omdat een ervaringentopic niet bedoeld is voor aankoopadvies.
Bedankt voor de opheldering, alleen zie nu dat mijn bericht niet goed in de context past, omdat ik het over 'de nieuwe series' heb. Ze zullen daar wel denken: 'Welke serie', komt omdat het daar gaat over alle thin en light notebooks, en hier alleen over de zenbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ChillPascal schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:17:
Toch vroeg ik mij af of ik deze wel kon gebruiken voor progamma's als Autocad (tekenprogamma) en misschien een game als Age of Empires 3?
Iemand ervaring daarmee?
Hehe volgens mij heb je deze vraag ook op de frontpage gesteld in het Zenbook topic over die nieuwe schermen. Daar heb ik toen op geantwoord dat autocad mij best wel heftig lijkt.

Ik vind hem zowieso niet altijd even snel. Maar goed dat is ook een gevoel denk ik. Er zijn genoeg benchmarks out there te vinden.

Wat wel zo is dat ik hem opnieuw moet installeren. Iemand daar ervaring mee? Als ik een laptop opnieuw instaleer blijft er wel altijd weer een unknown device over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
dread schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:58:
[...]

Hehe volgens mij heb je deze vraag ook op de frontpage gesteld in het Zenbook topic over die nieuwe schermen. Daar heb ik toen op geantwoord dat autocad mij best wel heftig lijkt.
Autocad valt best mee. Je kan het zo zwaar maken als je zelf wil
Zolang je geen transparantie en texturen gebruikt kan je best modeleren met autocad.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Volgends the Verge (http://www.theverge.com/2...pecs-ivy-bridge-ultrabook) komt er naast de UX32A , ook een UX32Vd met "switchable 1GB Nvidia GeForce GT620M graphics card"

ik heb de gegevens overgenomen in de TS
mocht het waar zijn, ben ik benieuwd naar de prestaties+ accuduur,
de 600 serie word gebakken op 28nm wat voor een verbetering van energieverbruik zou moeten zorgen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mrc4nl schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:48:
Volgends the Verge (http://www.theverge.com/2...pecs-ivy-bridge-ultrabook) komt er naast de UX32A , ook een UX32Vd met "switchable 1GB Nvidia GeForce GT620M graphics card"

ik heb de gegevens overgenomen in de TS
mocht het waar zijn, ben ik benieuwd naar de prestaties+ accuduur,
de 600 serie word gebakken op 28nm wat voor een verbetering van energieverbruik zou moeten zorgen
Ik ben dan ook benieuwd naar de prestaties. Kijkend naar de oude serie is de meerwaarde van de Nvidia X20M serie en lagere gering tot geen in vergelijking met de Intel IGP. Ik ben bang dat dit hetzelfde blijft en dat je dus alleen maar nadelen overblijven zoals hogere kostprijs en tijdens het gebruik van de GPU kortere accuduur en meer warmte. Maar misschien is dit een eerste stapje naar uiteindelijk wel beduidend meer GPU prestaties in een compact formaat. Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond o.a. http://www.benchmark.pl/a...ow_graficznych-37750.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Et8ViMQFduQZcNMV6vZaefMf/full.png

De gebruikelijke nvidia marketing onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Regeneration schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:13:
[...]

Ik ben dan ook benieuwd naar de prestaties. Kijkend naar de oude serie is de meerwaarde van de Nvidia X20M serie en lagere gering tot geen in vergelijking met de Intel IGP. Ik ben bang dat dit hetzelfde blijft en dat je dus alleen maar nadelen overblijven zoals hogere kostprijs en tijdens het gebruik van de GPU kortere accuduur en meer warmte. Maar misschien is dit een eerste stapje naar uiteindelijk wel beduidend meer GPU prestaties in een compact formaat. Dus ik ben benieuwd.
Als de nieuwe Zenbooks een nVidia 620M hebben dan vind ik dat teleurstellend, had toch graag een krachtigere GPU zoals de 640M gezien. Vooral omdat ik denk dat het verschil tussen de HD4000 en 620M minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Cubic X schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:27:
[...]

Als de nieuwe Zenbooks een nVidia 620M hebben dan vind ik dat teleurstellend, had toch graag een krachtigere GPU zoals de 640M gezien. Vooral omdat ik denk dat het verschil tussen de HD4000 en 620M minimaal is.
het probleem daarvan zou zijn dat voor het formaat van de laptop dat te veel warmte genereert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 08:27

Zak

ChillPascal schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:17:

Ik ben van plan een van de nieuwe serie Zenbook's aan te schaffen.
Iemand ervaring daarmee?
Ik heb de UX31E-R010 en gebruik 'm in combinatie met Autocad LT 2012. Heb 'm nou een week of 3 en in die 3 weken nauwelijks autocad gebruikt ivm andere werkzaamheden. Ben met deze laptop meteen van 2010 naar 2012 overgestapt dus wellicht is mijn installatie nog niet geoptimaliseerd. Maar ik vind 'm soms vrij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 12:43
Heeft iemand hier veel ervaring met typen op de zenbook? Ik hoorde namelijk dat het toetsenbord tamelijk slecht was in sommige reviews, klopt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik vind het toetsenbord niet lekker nee.

Probleem is dat, ondanks de touchpad uit staat, de cursor opeens helemaal ergens anders staat. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waaraan dat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het schijnt dat asus het daadmee eens is, want in de ivy-bridge generatie komt een ander toetsenbord als ik de bron goed heb gelezen:
The keyboard is backlit and described as having a "seamless chiclet" design, offering greater solidity and deeper key travel. Battery life is expected to be between six and seven hours on the larger model and around five hours on the smaller UX21A.
Ik hoor inderdaad vaak wat mindere dingen over het toetsenbord van de asus en ook de toshiba. De reacties over het toetsenbord van de apple en dell ultrabooks zijn over het algemeen positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Iemand een idee waar ik een extra charger koop?

[ Voor 9% gewijzigd door dread op 02-04-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
dread schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:59:
Iemand een idee waar ik een extra charger koop?
Origineel of universeel?
Wat heb je zelf gevonden?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Gekocht in mediamarkt maar hadden geen extra lader. Enige wat ik gevonden heb zijn niet originele laders voor 80euro. Balen dat je niet gewoon een originele lader kan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
dread schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:15:
Gekocht in mediamarkt maar hadden geen extra lader. Enige wat ik gevonden heb zijn niet originele laders voor 80euro. Balen dat je niet gewoon een originele lader kan kopen..
orinele laders zijn amper te verkrijgen(i not at all), wel heb ik een hoop op ebay gezien met een vast snoer,
wat iig beter is dan universele meuk met plugjes. wat die raak je kwijt of ze breken af.

en goedkoper dan 80 euro van de MM: (wel 15 euro verzenden :X )
http://www.ebay.nl/sch/i....trksid=p3286.c0.m14.l1514

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klop aan bij asus: mijn adapter is stuk, kan ik een nieuwe kopen? Bij een OEM als asus moet dat geen probleem zijn hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:25:
[...]

orinele laders zijn amper te verkrijgen(i not at all), wel heb ik een hoop op ebay gezien met een vast snoer,
wat iig beter is dan universele meuk met plugjes. wat die raak je kwijt of ze breken af.

en goedkoper dan 80 euro van de MM: (wel 15 euro verzenden :X )
http://www.ebay.nl/sch/i....trksid=p3286.c0.m14.l1514
Met adapters van ebay zou ik uitkijken. Zie ook: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?
Ik zou gewoon contact opnemen met Asus. Toen ik ooit een nieuwe adapter voor mijn Thinkpad nodig had kon ik er een via Lenovo krijgen voor 25 euro. Dus het kan nog best goedkoper dan een universele uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hades.NL schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 02:34:
[...]

Met adapters van ebay zou ik uitkijken. Zie ook: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?
Ik zou gewoon contact opnemen met Asus. Toen ik ooit een nieuwe adapter voor mijn Thinkpad nodig had kon ik er een via Lenovo krijgen voor 25 euro. Dus het kan nog best goedkoper dan een universele uitpakken.
Origineele adapters zijn natuurlijk de beste keus.
Maar niet alle merken zijn zo makkelijk met het leveren van adapters.
Dus dan moet je soms kiezen voor een universele of eBay meuk (geen 3 euro maar 15)
Of je dezelfde kwaliteit krijgt weet ik niet.

Ook heeft dread het over een "extra" charger, dus zn oude doet het nog ????

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454891

Ik heb een probleem met mijn Asus Zenbook. Als ik het scherm van de laptop dichtklap, gaat hij niet in de slaapstand maar gaat hij uit. Als ik het scherm weer openklap, krijg ik namelijk de melding dat Windows niet goed afgesloten is. Hij moet dan opnieuw opstarten en sommige instellingen en cookies zijn verdwenen. Meer mensen met deze ervaring? En wat valt er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-04 10:16

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Heeft dat niet gewoon iets met je windowsinstellingen te maken?
Kijk eens bij je energiebeheer in het configuratiescherm, volgens mij zitten er daar wat instellingen van wat er gebeurt als je het scherm dicht klapt, powerknop indrukt e.d.

Wat betreft de laderdiscussie, ik ben er "the hard way" van genezen om goedkope laders scoren nadat een dealextreme lader van €0,40 m'n Galaxy S dusdanig had gesloopt dat ie niet meer oplaadde. Sindsdien geef ik liever een paar euro extra uit ipv dat ik straks weer een telefoon van €300,- (toen) weg kan gooien/laten repareren. Punt blijft dat het lastig is een originele lader te scoren als ze niet of nauwelijks geleverd worden. Heb je er inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Ik ben hard aan het wachten op de nieuwe Zenbook met ivy bridge. Hopelijk gaat deze er halverwege Juni komen. Durven jullie voor de drie nieuwe versies al een prijs indicatie te geven? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik meld me weer. Voorlopig ben ik nog niet verder gegaan met het adapter verhaal.

Ik was bezig met het displayport verhaal.

Monitor aangeschaft van dell waar enkel een displayport opzit en geen hdmi port. (was op aanraden van tweaker hier, verder niet gelet naar de aansluitingen, stupid me ;)

Maar er zit ook een mini displayport aansluiting op de ux31. Jaa kabel besteld. Moeilijk te vinden. Krijg hem binnen en wil hem aansluiten.
Dat is dus geen mini displayport maar een micro ? displayport. Damn kan ik weer op zoek. Tot op heden nog geen plek gevonden waar ik een micro displayport naar normale displayport kan kopen..
In veel reviews hebben ze het foutief nog steeds over een mini display port.

Dus een waarschuwing:

MICRO displayport. (denk ik) in ieder geval geen mini displayport.

Gebeld met kabelboeren. Deze micro DP zijn nog niet op de markt. Dus je laptop is wel klaar voor de toekomst .. :(

Heb deze gekocht als tussenoplossing:
DeLock DP male - HDMI female adapter

[ Voor 21% gewijzigd door dread op 03-05-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja33
  • Laatst online: 01-05 14:05
Er zit zowel een mini HDMI als mini-VGA aansluiting op. Je kan makkelijk een mini-HDMI naar HDMI adapter nemen en dan een kabeltje van HDMI naar Displayport....

[ Voor 64% gewijzigd door Ikkeja33 op 03-05-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh, wat? Dat kan helemaal niet. En die monitor met alleen displayport zal er wel een zijn met 1200 pixels verticaal? Dan heb je pech. Want mini-HDMI gaat maar tot 1080p. Dat wordt een andere ultrabook of scherm kopen...

Ik hoop dat iedereen mijn rants rondom mini-hdmi en micro-vga nu snapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja33
ok ok, geen kabeltje van hdmi naar displayport maar een actieve adapter. Dat mini-HDMI maar tot 1080p gaat wist ik niet. Ben je inderdaad zuur mee...

Wel ben ik nog benieuwd naar wat voor monitor het betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door Ikkeja33 op 03-05-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:26:
Ik hoop dat iedereen mijn rants rondom mini-hdmi en micro-vga nu snapt :P
True, maar dan moeten ze niet ook weer een micro DP op de markt gooien als er nog geen kabels/verloopjes voor zijn. Dan gooien ze hun eigen glazen weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mini-displayport is klein zat, en naar mijn mening voldoende ingeburgerd (dankzij de doordruk-techniek van apple) om de full-size displayport variant te vergeten. Verloopjes heb je sowieso tenzij er full-size poorten op zitten. Maar die vind je op dit formaat notebook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja33
Er zit GEEN mini/micro displayport op de ux31. Alleen micro-HDMI en mini-VGA.

[ Voor 3% gewijzigd door Ikkeja33 op 03-05-2012 15:20 . Reden: mini-HDMI naar micro-HDMI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fun fact: de verschillende googlebare bronnen zijn het oneens over de poorten "mini-HDMI and mini-VGA" is populair, daarnaast is "micro-HDMI and mini-VGA" een populaire bewering. Een enkeling beweert weer dat juist de VGA port 'micro' is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Mijn 1200p scherm werkt prima op HDMI :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HDMI is niet hetzelfde als mini (micro?) hdimi. volgens anandtech (en ik ben te lui om te zoeken, maar ergens in de zenbook review) krijg je hem onmogelijk hoger dan 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh? Dus dat is een compleet andere standaard en niet alleen een andere aansluiting???

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn minder pinnen aanwezig, i heard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Ik zit ff op Darkstone's aanraden de review van Anandtech door te lezen. Maar in deze review, als ik de goeie heb, kan ik niks vinden over een eventuele DP op de zenbook. Nou is de review van de UX21, maar de specs van de UX31 staan er ook bij en daar staat ook niks. Alleen een Micro-HDMI en een Mini-VGA. Ik vraag me dus af of dread in zijn verhaal niet in de war is met de Micro-HDMI (wat dus de moeilijke zoektocht naar een Micro-DP verloop kan verklaren). Kan overigens ook zo snel niks vinden over de max. ouput resolutie van de Micro-HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

There:
The Zenbook UX21 features two display outputs: mini VGA and micro HDMI. ASUS supplies a dongle to conver the former into a standard female VGA connector, while you'll have to supply your own cable for the latter. Maximum display output over VGA is 1920 x 1200 while it's 1920 x 1080 over micro HDMI. I tested both outputs and they worked as expected, with quick detection and switching times between outputs.
http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/5

Maar VGA wil je sowieso niet gebruiken bij een dergelijke resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ow geen displayport? In verschillende reviews over de ux31 is er sprake van mini displayport op de ux31.
aangezien ik zo een kabel gekocht had en die te groot was ging ik uit dat het micro DP moest zijn.

Monitor is deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M (was op aanraden van jou darkstone ;)

Maar dat moet toch lukken met micro dvi -> gewoon dvi male -> dvi female -> dp

Zou wel balen zijn als de monitor het niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mini-hdmi. Daar gaat maximaal 1080p over, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11
Hoe zit het eigenlijk met de geluidsproduktie van de koeling ? Ik zat laatst even achter een Macbook Air 13 (ik vermoed met i7) en vond hem toch behoorlijk lawaait maken. Is dit bij de Zenbook vergelijkbaar, of is deze stil(ler) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
sverzijl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:07:
Hoe zit het eigenlijk met de geluidsproduktie van de koeling ? Ik zat laatst even achter een Macbook Air 13 (ik vermoed met i7) en vond hem toch behoorlijk lawaait maken. Is dit bij de Zenbook vergelijkbaar, of is deze stil(ler) ?
Ik vond hem zelf redelijk stil. (Maar dat vond ik ook van de Macbook AIR :p)...
Het is in ieder geval niet van het geluidsniveau Vaio SB (vroem vroem)...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb momenteel een Vaio F13 met i7, en dat is af en toe net een stofzuiger. Ik denk dat ik tegen de tijd dat de UX31A uitkomt maar eens een stille winkel moet vinden waar ik hem uit kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
sverzijl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:49:
Ik heb momenteel een Vaio F13 met i7, en dat is af en toe net een stofzuiger. Ik denk dat ik tegen de tijd dat de UX31A uitkomt maar eens een stille winkel moet vinden waar ik hem uit kan proberen.
Dat bedoelde ik ook met het "vroem vroem" :p

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 04-05 15:54
Ik maak nu een tijdje gebruik van de UX31 en het is met afstand de stilste en koelste notebook die ik ooit heb gebruikt.

Op de kijkhoek van het scherm na een tevreden gebruiker. Het scherm is voor mij zo'n domper dat deze de verkoop ingaat op het moment dat de opvolger in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zojuist even bekeken/beluisterd en hij is inderdaad stil en heerlijk licht. Staat op mijn lijstje toekomstige aankopen (zodra de geupdate versie uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

vijv schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:43:
Op de kijkhoek van het scherm na een tevreden gebruiker. Het scherm is voor mij zo'n domper dat deze de verkoop ingaat op het moment dat de opvolger in de winkel ligt.
same hier. De kijkhoek is echt waardeloos en de reden dat ik deze de deur uitgooi als er een nieuwe versie komt.

Ik heb het sowieso een beetje gehad met deze laptop.

Echt waardeloos om deze op een deftige monitor met DP aan te sluiten.

Ik heb nu een mini hdmi kabel naar een omvormstukje (female hdmi naar DP) aangesloten op de DP van de dell U2412M.

werkt niet.

Ik zit dus met een dure goede monitor dat ik op geen enkele manier kan aansluiten op de zenbook.

Moet ik dus nu een andere monitor aanschaffen. Ik ben echt en beetje pissed nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou hem dan verkopen.. De zenbook, that is.

Op het moment is er niets beters op de markt (kuch xps 13) met displayport. En de opvolger van asus krijgt ook nog mini-hdmi + mini-vga. Maar over een maandje zijn er hopelijk volop alternatieven met 900 en displayport.

Toen in de NBBG de MBA naar boven kwam in plaats van de zenbook waren veel mensen het met mij oneens. Maar als je goed kijkt zijn er toch nog een paar dingetjes waar de zenbook gewoon faalt. Het scherm, toetsenbord en poorten zijn daar goede voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Wat verkopen?

De monitor of de zenbook?

Hoewel ik nu erg veel zin heb om met een mokerhamer de poort geschikt te maken (aaarrrh)

oh dat zei je al.. de zenbook.

Om een apple aan te schaffen of zo?

Maar het is toch belachelijk dat het niet werkt? Is er een reden dat de verbinding. hdmi kabel naar DP port niet werkt???

[ Voor 44% gewijzigd door dread op 10-05-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is fysiek een ander signaal. Je kan displayport naar alles converteren, en DVI naar alles behalve displayport. Met HDMI of VGA ben je over het algemeen fucked, omdat je praktisch naar niets kan converteren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VOErgScazmF1QLujlV6OEXVH/full.png

ja, HDMI -> VGA en terug is mogelijk met een actief verloopje, maar erg duur en niet aan te raden. Bovendien kan je dan nog steeds maximaal 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Dank je Darkstone voor het advies.

Er zit ook een dvi d aansluiting op de monitor. Is het nog de moeite om daar een verloop kabetje voor te kopen? Aan jouw schema te zien zou ik zeggen van wel.

Welke resolutie zou ik dan bekomen?

Of zal ik gewoon een monitor aanschaffen met hdmi. Heb jij nog een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan, maar dan zit je nog steeds aan de maximale resolutie van 1920*1080. In essentie is HDMI gewoon single-link DVI met geluid en HDCP (kopieerbeveiliging).

Met de zenbook gaat het gewoon niet werken. Punt. Wellicht over VGA, maar VGA wil je echt niet gebruiken over zo'n resolutie, dus dat is ook geen echte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:44:
Dat kan, maar dan zit je nog steeds aan de maximale resolutie van 1920*1080. In essentie is HDMI gewoon single-link DVI met geluid en HDCP (kopieerbeveiliging).

Met de zenbook gaat het gewoon niet werken. Punt. Wellicht over VGA, maar VGA wil je echt niet gebruiken over zo'n resolutie, dus dat is ook geen echte optie.
VGA is echt klote ja. minimale resolutie.

Maar 1920*1080 is goed genoeg. Resolutie van de laptop is toch 1600x900 dus het wordt alleen maar meer.. Toch? of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je 1920*1080 goed genoeg vond, dan had je natuurlijk geen 1200p scherm gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Helemaal gelijk!

Echter heb ik nu een scherm en een laptop en wil ik dringend aan het werk.

Later koop ik wel een laptop dat wel geschikt is of een pc die ik op mijn werkplek plaats en geschikt is voor DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ik heb weer wat nieuws gevonden over de ivy bridge modellen
http://www.netbooknews.co...nvidia-graphics-hands-on/
het ziet er naar uit dat de nieuwe modellen oa een displaypoort krijgen en dat is toe te juigen!

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 23-05-2012 01:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat is mini-vga. Dat lijkt erg op displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 01:15:
Nee dat is mini-vga. Dat lijkt erg op displayport
UX32vd port selection is more abundant than UX31A, two USB 3.0 full-size HDMI and DisplayPort on the right; the left there is another USB 3.0 and SD card reader. Full HD IPS panel is natural ASUS places great emphasis on a project, the most obvious advantage is the viewing angle, especially when the bottom up, the difference was particularly evident.

het is niet officieel maar ik ga er wel van uit dat ze dit niet uit hun duim hebben gezogen

edit: geen displayport. geld voor alle modellen

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 23-05-2012 01:34 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Ik heb een ASUS ZENBOOK UX21E en mijn vraag
Ik zie bij mijn iconen in de balk asus live update ,is dat van belang om deze update te instaleren want voor mij werkt die snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als ik google zeggen een aantal bronnen dat de nieuwe modellen met een 24Gb ssd komen met daarbij een 500Gb hardeschijf. De ssd dient dan als buffer.

Maar ik wil gewoon een Ssd, is er nog kans op een model met enkel een ssd of is dat écht van de baan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ghostrider schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:11:
Als ik google zeggen een aantal bronnen dat de nieuwe modellen met een 24Gb ssd komen met daarbij een 500Gb hardeschijf. De ssd dient dan als buffer.

Maar ik wil gewoon een Ssd, is er nog kans op een model met enkel een ssd of is dat écht van de baan.
ik snap het nut van een caching ssd ook niet echt, het word toegepast vanwege intels voorwaarden
voor het predicaat "ultrabook". er geld nl. een maximale opstartijd uit standby (een normale hdd haalt dat niet)
de data word dan op de ssd opgeslagen zo kan je sneller weer aan het werk, maar het helpt niets bij reboots.

voor zover ik weet zijn alle topmodellen (lees configuraties) met een grote ssd uitgerust.
waardoor de prijs hoger is, want losse ssd zijn ook niet gratis ;)
laag geprijsde modellen zouden caching ssd mogelijk zijn, acer doet dat ook.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
mrc4nl schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:43:
[...]

ik snap het nut van een caching ssd ook niet echt, het word toegepast vanwege intels voorwaarden
voor het predicaat "ultrabook". er geld nl. een maximale opstartijd uit standby (een normale hdd haalt dat niet)
de data word dan op de ssd opgeslagen zo kan je sneller weer aan het werk, maar het helpt niets bij reboots.

voor zover ik weet zijn alle topmodellen (lees configuraties) met een grote ssd uitgerust.
waardoor de prijs hoger is, want losse ssd zijn ook niet gratis ;)
laag geprijsde modellen zouden caching ssd mogelijk zijn, acer doet dat ook.
Als je het hele OS nou op de SSD installeert, ik neem aan dat dat wel past op 24GB?
Dan zal dat al sneller opstarten toch?

Zelf vind ik het een beetje een 'nep' gevoel hebben om een X aantal GB cache te hebben op een conventionele harde schijf. Als ik voor SSD zou kiezen, zou ik gelijk voor de échte SSD willen van in ieder geval 200+ GB :)
Of ben ik de enige die zo denkt nu :P

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Ok, ik snap het, maar toch. Op het moment dat een conventionele harde schijf moet draaien, heb je al vertraging. Een kleine buffer is daarvoor gewoon niet groot en dus snel genoeg. Kosten/Baten-technisch is het natuurlijk wel echt een superuitving, dat hybride, maar zo denk ik zelf nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh ja. En pietje wil graag een SSD voor snel opstarten. Maar wil ook altijd een TB aan films meenemen. En dat kan dan met deze oplossing. 1TB aan SSD is nogal prijzig....

Voor capaciteiten op of onder de 256GB is het de moeite nauwelijks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:34:
Ehh ja. En pietje wil graag een SSD voor snel opstarten. Maar wil ook altijd een TB aan films meenemen. En dat kan dan met deze oplossing. 1TB aan SSD is nogal prijzig....

Voor capaciteiten op of onder de 256GB is het de moeite nauwelijks waard.
Ik snap dat iemand die 1TB aan films meezeult, niet voor een 1TB SSD kiest.
Ik sprak ook meer voor m'n eigen ervaringen. Ik ben niet zo'n terabytefilmbewaarder. Heb gewoon alles wat ik wil zien op DVD of BR of op mn PS3
Wat ik wil zeggen inderdaad is dat als ik toch al zou kiezen voor een SSD, dan zou ik het handig vinden om een SSD te nemen waar AL m'n programma's al op kunnen draaien en wat veelgebruikte werkbestanden.
Een 256GB voldoet in mijn ogen daar wel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
voor die ene film kan je natuurlijk altijd nog een externe schijf kopen.
*mrc4nl heeft een stukje info over caching ssd opgezicht in de c't van dec 2011, en is dat nu aan het lezen*

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ASUS Zenbook Prime (UX21A) Review: The First of the 2nd Gen Ultrabooks

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/mobile/ASUS/ZenbookPrime/UX21A/ux322sm.jpg
full-size HDMI. Maar alleen op de versie met dedicated prutsGPU.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-05-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
dankje darkstone ik zal de gegevens overnemen :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 09:15
Is er al enige indicatie voor een release van de nieuwe ivy bridge modellen? Ik lees her en der van een USA release in mei/juni, maar nergens een EU datum (en niet te vergeten, een indicatie van de prijs). Het ux31e model ligt momenteel wel voor een mooie prijs in de media markt namelijk. Maar als ik nog maar een dikke maand moet wachten voor de nieuwe modellen, dan stel ik het wel even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
In het andere Thin and light topic was hier wat over gepost:
UX31 opvolger van $ 1100 - 1600, waarschijnlijk europrijs hetzelfde. En voor die 100 euro zou ik het zeker niet doen. De nieuwe heeft verschillende goede verbeteringen zoals hoger resolutie IPS scherm, beter toetsenbord en beter touchpad. Vanaf 3 juni zouden fabrikanten de Intel processors mogen bekendmaken. Het kan dan nog een paar weken duren voordat de notebooks dan ook echt goed verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Maar geen displayport :(

Dus geen mogelijkheid om hem op een deftige monitor aan te sluiten. Dit wordt hem dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

1920x1200 kan geen deftige monitor zijn?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1920*1080. De mini-hdmi implementatie van asus gaat niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja ok, hangt het dus af van of je die met extra GPU hebt, dan kan 1200p wel. Maar lijkt mij dat er ook wel fatsoenlijke schermen zijn in 1080p :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
intel wireless display gaat helaas ook maar tot 1080P.
valt niets aan te doen, usb3 naar displayport is ook niet echt handig :/
als die al bestaan.....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Halen andere ultrabooks wel (veel) hogere externe resoluties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
sverzijl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:28:
macbook air, vanwege thunderbolt.
andere ultrabooks zou ik zo 123 niet weten.
de dell xps13 heeft mini displayport, en de zakelijke modellen van HP/levono hebben gewone displayport
http://tweakers.net/price...Adcil8BydeDKllJhKVcMQY3wD
meer is er niet. (iig niet in pricewatch onder de 14 inch)

en ultrabooks met dvi moet ik nog tegenkomen....

[ Voor 52% gewijzigd door mrc4nl op 30-05-2012 21:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sverzijl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:28:
XPS 13 -> displayport -> 1600p, en waarschijnlijk nog hoger
macbook -> idem, je kan zelfs meerdere schermen met die resolutie aansluiten.

Meer weet ik zo net niet, maar mini-hdmi is echt de allerergste uitvinding ooit, geen enkel voordeel boven mini-dp, maar wel licentiekosten. Juisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 12:58
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de nieuwe samsung 900x3c en de Asus UX31.

Voordeel van de Samsung is z'n gewicht, grootte, looks. Ding ziet er zooo subliem uit!
Voordeel van de Asus is de prijs. zal zo'n 200/300 euro schelen.
Maar het nadeel bij de Asus.. Ik vind de bovenkant/klep zooo afschuwelijk. Misschien dat het even wennen is.
Iemand enig idee of er makkelijk een sticker op (en af) kan? dat zou al een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht dan totdat dell, sony, en misschien nog meer merken hun laptops introduceren. Dat kan niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 04-05 15:54
Vergeet die sticker maar, de klep loopt bol aan alle zijkanten.

Persoonlijk vind ik de bovenkant er wel classy uitzien, ga hem eens in het echt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75239.0.html
(was misschien al gepost, geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/4258dd296f.jpg

ewww nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

een volwaardige hdmi poort staat er. Zou die dan ook 1920x1200 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar dat is de nvidia GT620m versie. Die kan wel 1200p aan. De intel-IGP versie bevat mini-hdmi en gaat niet verder dan 1080p aldus anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
LoeWn schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:09:
Voordeel van de Samsung is z'n gewicht, grootte, looks. Ding ziet er zooo subliem uit!
Voordeel van de Asus is de prijs. zal zo'n 200/300 euro schelen.
Nog een voordeel van de Asus: 1920 x 1080 i.p.v. 1600 x 900 resolutie. Maar verder zoals Darkstone zegt, wacht nog even, want er komen vast nog meer uit komende week.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 30-05-2012 23:24 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.