Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
als je dan echt displayport wil hebben kan je voor >132 euro.(exclusief!!!!) een usb3 naar displayport adapter kopen.
http://eu.startech.com/AV...ter-2560x1600~USB32DPPRO#

problem solved O-)

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 31-05-2012 01:01 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

interessant! dank je voor de tip.

welke resolutie kan ik dan verwachten op de monitor? (Dell Ultrasharp U2412M)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

2560x1600 staat in de url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Maar usb monitoren werken nooit echt goed, hoor. Games en films moet je er echt niet op kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:13:
Maar usb monitoren werken nooit echt goed, hoor. Games en films moet je er echt niet op kijken denk ik.
er is geen hardware acceleratie, en daarom niet geschikt voor games.
maar waarom zou je ook. de zenbook heeft toch al geen gpu power voor 1200P voor 3d games
laat staan 1600P.
usb3 levert veel meer bandbreedte dan usb2 dus ideaal voor hoge resoluties.

en er zijn geen andere oplossingen als je geen displayport hebt.
de zenbook heeft ook geen thunderbolt, of expresscard.

video's decoden kan de processor prima aan. dat zou geen probleem moeten wezen.
of het vloeiend word weergegeven, ik zou het niet weten, ik heb nog nooit zn ding gekocht.
maar retourneren kan altijd O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc4nl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:27:
usb3 levert veel meer bandbreedte dan usb2 dus ideaal voor hoge resoluties.
Dat het meer is, wil niet zeggen dat het ook voldoende is om beeld goed te weergeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:29:
[...]

Dat het meer is, wil niet zeggen dat het ook voldoende is om beeld goed te weergeven ;)
De definitie "hoge resolutie" heb ik dan ook niet opgegeven :>
en verder

of het vloeiend word weergegeven, ik zou het niet weten, ik heb nog nooit zn ding gekocht.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

[...]
Ze hebben hem helaas niet in de nederlandse shop. :(

Zodra ik hem in nederland vind, koop ik hem en aat jullie weten hoe het bevalt.

Hij is niet voor games noch films. Gewoon om te werken en daarom koop ik hem ook op de zaak :)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 13:35
Productsite van Zenbooks Prime is in de lucht:

http://www.asus.com/Noteb.../ASUS_ZENBOOK_Prime_UX31A
http://www.asus.com/Noteb.../ASUS_ZENBOOK_Prime_UX21A

Hopelijk hoeven we nu niet meer lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:26:
Huh, wat? Dat kan helemaal niet. En die monitor met alleen displayport zal er wel een zijn met 1200 pixels verticaal? Dan heb je pech. Want mini-HDMI gaat maar tot 1080p. Dat wordt een andere ultrabook of scherm kopen...
kleine nuancering: de max res op een 1200P scherm is dan gewoon 1080P, je krijgt wel beeld natuurlijk :)
ik heb verder de ts geupdate, bb code leest heel erg vervelend, dus kan toch nog at foutjes inzitten.
De pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R400V is toegevoegd

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 08-06-2012 01:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
Die r400 is wel vet als apple niet met retina komt morgen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Het typenummer is volgens mij niet helemaal compleet. Dit betreft de UX31A-R4003V als ik het goed heb.
Hier staan ze allemaal op een rijtje:
http://www.notebookcheck....b-1-100-Euro.76521.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Huit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:02:
Het typenummer is volgens mij niet helemaal compleet. Dit betreft de UX31A-R4003V als ik het goed heb.
Hier staan ze allemaal op een rijtje:
http://www.notebookcheck....b-1-100-Euro.76521.0.html
ik hou zelf de pricewatch aan, nieuwe modellen zullen vanzelf verschijnen.
ik weet dat er meerdere uitvoeringen zullen zijn, maar zolang ze niet in NL te koop zijn vermeld ik ze nog even niet.

darkstone heeft trouwens een heel mooi scriptje die nieuwe pw vermedlingen aangeeft,
helaas gebruik ik die niet.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 11:56
Eventjes wachten nog, en dan de UX31A-R4002V maar bestellen. Fijn dat ASUS itt Apple jou zelf de keuze laat wat betreft processor en opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devloomax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 19:57
Wat is nu beter, asus ux31a-r4003V of nieuwe air met i5 en 8GB ram, twijfel tussen deze 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Ik zou alleen al voor het scherm voor de Zenbook kiezen, de enige echte reden voor 8GB zou voor mij VMs zijn... maar die draai je toch altijd liever op een ESX-server met een sloot RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devloomax
Heb mijn Win2008R2 Server alleszinds waar wat kan geëxperimenteerd worden, maar vind alleen dat touchpad van de macbook air iets beter. Qua buildquality, wat zou er langer mee gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door devloomax op 12-06-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
devloomax schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:41:
Heb mijn Win2008R2 Server alleszinds waar wat kan geëxperimenteerd worden, maar vind alleen dat touchpad van de macbook air iets beter. Qua buildquality, wat zou er langer mee gaan?
Ik zou niet onderscheiden op bouwkwaliteit, beidde ultrabooks zijn unibody ,(behalve de 32vd)
En ook gewoon goed gebouwd, ook schanier is ook degelijk

En ultrabooks is portable geen Workstation, Niet erg geschikt voor zware CPU taken, wel word, en dingen als Photoshop.wat met een IPS scherm aangenaam werkt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
dubbelpost 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door mrc4nl op 12-06-2012 23:38 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

devloomax schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:37:
Wat is nu beter, asus ux31a-r4003V of nieuwe air met i5 en 8GB ram, twijfel tussen deze 2.
Hebben allebei hun sterke punten. Het ligt eraan wat je belangrijker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Photoshop kan anders aardig zwaar zijn; ga jij maar een wat pics maken met je 18mpix dSLR in RAW en dan openen in PS.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Laatst online: 06-05 18:50
Het gaat blijkbaar nog even duren voordat we de ux32vd-versie van de zenbook hier in Nederland gaan zien. Hier bij Campusshop staat de verwachte voorraaddatum van de versie zonder 1080p IPS-paneel op 20 juli ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
TheSeb schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:24:
Het gaat blijkbaar nog even duren voordat we de ux32vd-versie van de zenbook hier in Nederland gaan zien. Hier bij Campusshop staat de verwachte voorraaddatum van de versie zonder 1080p IPS-paneel op 20 juli ;(
kan het niet zijn dat deze specs gewoon niet helemaal correct zijn?
ik herinner me namelijk regelmatig gelezen hebben dat de gt620M de dedicated gpu wordt, bovendien heb ik niets gehoord van een versie zonder IPS-paneel?

(beschrijving van de baseversion: http://ultrabooknews.com/.../Zenbook%20Prime%20UX32VD )

en zelfs amazon weet nog niet precies welke datum ze binnen zullen komen. Er staat binnen 2 tot 5 weken.
http://www.amazon.de/UX32...TF8&qid=1339497540&sr=8-4

bovendien zie ik op de site zelf geen configuratie met hhd staan: http://zenbook.asus.com/zenbook/?c=prime_ux32 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Laatst online: 06-05 21:00
Ik zie dat er een geheugenmodule inzit welke wel verwisselbaar is? Als je daar nou een 8GB :9~ module inknalt, heb je al een stuk meer mogelijkheden... pricewatch: Crucial CT102464BF1339 lijkt me daar wel geschikt voor, of heb ik het mis?

Enige nadeel is dat je de laptop moet openschroeven, dit lijkt me niet handig i.v.m. garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
boss-20 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:50:
Ik zie dat er een geheugenmodule inzit welke wel verwisselbaar is? Als je daar nou een 8GB :9~ module inknalt, heb je al een stuk meer mogelijkheden... pricewatch: Crucial CT102464BF1339 lijkt me daar wel geschikt voor, of heb ik het mis?

Enige nadeel is dat je de laptop moet openschroeven, dit lijkt me niet handig i.v.m. garantie?
zolang je je ram er terug uithaalt wanneer je het eventueel zou moeten opsturen (als er iets kapot is) en je niets kapot maakt tijdens het plaatsen of weghalen van je ram-geheugen zal het heel erg moeilijk worden voor asus om te bewijzen dat je er ram hebt bijgestoken.

(Ze kunnen het wel, maar meestal repareren ze gewoon wat er wel binnen de garantie vraagt (waarvoor je dus hebt gebeld) en controleren ze niet of de rest ook in orde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Laatst online: 06-05 18:50
pinna_be schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:43:
[...]

kan het niet zijn dat deze specs gewoon niet helemaal correct zijn?
ik herinner me namelijk regelmatig gelezen hebben dat de gt620M de dedicated gpu wordt, bovendien heb ik niets gehoord van een versie zonder IPS-paneel?

(beschrijving van de baseversion: http://ultrabooknews.com/.../Zenbook%20Prime%20UX32VD )

en zelfs amazon weet nog niet precies welke datum ze binnen zullen komen. Er staat binnen 2 tot 5 weken.
http://www.amazon.de/UX32...TF8&qid=1339497540&sr=8-4

bovendien zie ik op de site zelf geen configuratie met hhd staan: http://zenbook.asus.com/zenbook/?c=prime_ux32 ?
Als ik jouw link naar de Asus-site volg staat er dat de ux32vd met 2 soorten schermen kan komen: "350 nits FHD (1920 x 1080) / HD with EWV (1366 x 768)". Het R3001V-model met de ULV-i5 komt dus helaas met een 1366 x 768 TN-paneel, en het R4002V-model met de ULV-i7 heeft het FullHD-IPS scherm.

Over de beschikbaarheid lijkt inderdaad niet veel bekend te zijn. De winkels die een schatting durven te doen van een leverdatum verschillen nogal van mening:

- Campusshop: 20 juli
- Noorse Komplett: 22 juni
- Dustin Home (noors): 21 juni
- Deal.no: 27 juli

Oftewel: we kunnen 'm verwachten binnen 2 weken of pas over 1,5 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 22:56
pinna_be schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:
[...]
(...meestal repareren ze gewoon wat er wel binnen de garantie vraagt (waarvoor je dus hebt gebeld) en controleren ze niet of de rest ook in orde is)
Hoe zit het eigenlijk met garantie, bij Asus? Ik heb nog nooit iets van ze gekocht, maar ik ben wel benieuwd of ze daar een beetje coulant mee omgaan. Over de garantie van Lenovo en Dell ben ik altijd zeer tevreden geweest, maar laten die nu net niet zo'n leuke notebook aanbieden als Asus met de Zenbook ;) Garantie zoals bij Apple is toch wel een van mijn motivaties om daar bijvoorbeeld weg te blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
Cyclonist schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:16:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met garantie, bij Asus? Ik heb nog nooit iets van ze gekocht, maar ik ben wel benieuwd of ze daar een beetje coulant mee omgaan. Over de garantie van Lenovo en Dell ben ik altijd zeer tevreden geweest, maar laten die nu net niet zo'n leuke notebook aanbieden als Asus met de Zenbook ;) Garantie zoals bij Apple is toch wel een van mijn motivaties om daar bijvoorbeeld weg te blijven..
hangt ervan af van wat je verwacht. (in Belgie, ik weet het niet voor nederland)
heb je sowieso bij de aankoop van elk soort electronicaproduct recht op 2jaar garantie.
(je hoeft hier niet voor naar de fabriek te gaan, maar naar de verkoper)

van die 2 jaar garantie zijn de eerste 6 maanden repareren of vervangen. zonder dat je moet bewijzen dat het niet uw fout is.
na die 6 maanden moet je dit wel kunnen aantonen (als de verkoper hierom vraagt).

voor valschade en dergelijke: meestal zit dit zelfs inbegrepen in de standaard familiale verzekering, daar moet je dan eens achter horen. (best voordat je het laat vallen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devloomax
De UX31A's die wel (bijna) bestelbaar zijn zijn allemaal roze, waar blijven de andere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
2 Jaar garantie in Nederland ook dacht ik, dat is alweer een jaartje extra t.o.v. Apple inbegrepen in de prijs..

Overigens is het wel een beetje 'jammer' dat de Zenbook gebruik maakt van relatief langzame Sandisk SSD's, terwijl de XPS13 en Air SSD units van het type Samsung 830 erin hebben zitten. Het zal wel met prijsafspraken te maken hebben bij Asus en Sandisk, maar dat mochten ze van mij nog wel verbeteren. Ook is het jammer dat de 4GB ram niet geupgrade kan worden op bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij is hier binnen, van Komplett, die had hem gisteren opeens op voorraad staan en met de 24 uur levering vandaag dus binnen. Super mooi ding, en niet roze zoals beschreven staat maar gewoon grijs. FF wat meuk eraf gooien en dan weer volgooien met nuttige software :9

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
leopod schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:55:
Heeft iemand hier veel ervaring met typen op de zenbook? Ik hoorde namelijk dat het toetsenbord tamelijk slecht was in sommige reviews, klopt dit ook?
dit zou een probleem zijn in de vorige generatie zenbooks. dit zou opgelost zijn in de huidige generatie door de knopjes dieper in te laten indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
ferdw schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:31:
Hij is hier binnen, van Komplett, die had hem gisteren opeens op voorraad staan en met de 24 uur levering vandaag dus binnen. Super mooi ding, en niet roze zoals beschreven staat maar gewoon grijs. FF wat meuk eraf gooien en dan weer volgooien met nuttige software :9
Welke uitvoering heb je? Waar ik vooral in geinteresseerd ben is de geluidsproduktie. Is ie een beetje fluisterstil (bij normaal gebruik) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Weet iemand of de nieuwe Zenbook Prime ook beschikbaar komt met quadcore Ivy Bridge? Een i7-3612QM bijvoorbeeld?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
_Thanatos_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:59:
Weet iemand of de nieuwe Zenbook Prime ook beschikbaar komt met quadcore Ivy Bridge? Een i7-3612QM bijvoorbeeld?
nee, ze gebruiken slechts de UL processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Jammer, want Sony heeft wel een ultrabook met quadcore en IPS-scherm... Alleen dan tegen een Sony-prijs.

De UL-processors bestaan vgs mij niet in de Ivy Bridge generatie, maar ik snap dat je dus de 17W-versies bedoelt ;)

Weet iemand of het dan op z'n minst mogelijk is om het geheugen uit te breiden naar 8GB of 16GB? Dan valt er (zeker met IPS scherm) tenminste redelijk op te fotosoepen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-06-2012 12:08 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
_Thanatos_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:07:
Jammer, want Sony heeft wel een ultrabook met quadcore en IPS-scherm... Alleen dan tegen een Sony-prijs.

De UL-processors bestaan vgs mij niet in de Ivy Bridge generatie, maar ik snap dat je dus de 17W-versies bedoelt ;)

Weet iemand of het dan op z'n minst mogelijk is om het geheugen uit te breiden naar 8GB of 16GB? Dan valt er (zeker met IPS scherm) tenminste redelijk op te fotosoepen.
die bedoelde ik uiteraard.

In principe is het wel de bedoeling van een ultrabook om ultra-low voltage processoren te gebruiken. (staat officieel zelf in de definitie van ultrabook denk ik.)
Ze gedragen zich wel als quadcores door hyperthreading, maar je echt high performance wilt kan je best buiten de ultrabook-sector kijken, anders lopen de prijzen op zoals bvb de sony, of de nieuwe macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het maximum verbruik van een cpu is helemaal niet zo boeiend als je voor laag verbruik gaat. Dat lijkt tegenstrijdig, maar een CPU met een TDP van 37W kan best zuiniger zijn dan een met een TDP van 17W. Die met hogere TDP is nml een quadcore, en een quadcore kan best zuiniger zijn in idle. En laten we wel wezen: een performance CPU zoals we die vandaag de dag in laptops zien, is bijna altijd idle, en heel moeilijk 100% stressed te krijgen.

Vandaar dat ik best een quadcore in een ultrabook zou willen. Ook omdat batterijwerktijd icm gewicht eigenlijk nog belangrijker is dan hoeveel het ding werkelijk verbruikt.

Toch overweeg ik de zenbook wel, want een dualcore is met 2 threads tenslotte sneller dan een quadcore met 2 threads :P

[ Voor 9% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-06-2012 12:59 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 08:42

Casmo

Mr. Hero

ferdw schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:31:
Ik sta op het punt om hem te bestellen maar de kleur omschrijving houd mij tegen. Weet je waarom die op rose staat en niet op grijs? Heb je een foto? :)

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Maar dat is dus wel de roze versie. :P Of toch gewoon zilver?

_Thanatos_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:07:
Welke bedoel je precies? Volgens dit bericht zou enkel de komende Sony Vaio S15 met een IPS paneel worden uitgerust.

_Thanatos_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:59:
En laten we wel wezen: een performance CPU zoals we die vandaag de dag in laptops zien, is bijna altijd idle, en heel moeilijk 100% stressed te krijgen.
Maar wanneer de gebruiker wel een 35 TDP CPU 100% stressed kan het koelsysteem niet aan. En wat heb je aan een quad core in een ultrabook als je de volle 100% toch niet kan of gaat benutten zoals je zelf al zegt?

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 14-06-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 18:22
Hoe zit dat eigenlijk met zo'n express cache van 32GB van de UX32 op het moment dat je de HDD vervangt door een SSD? Kan je die dan uitschakelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Nu ook bij laptopshop, met de goede aanduiding.
http://www.laptopshop.nl/...ps/asus-ux31a-r4003v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
mdcobra schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:01:
Hoe zit dat eigenlijk met zo'n express cache van 32GB van de UX32 op het moment dat je de HDD vervangt door een SSD? Kan je die dan uitschakelen oid?
uitschakelen weet ik niet zeker, niet gebruiken kan altijd.
ssd cache is wel sneller dan alleen een normale harde schijf.
de meeste gebuikte data worden naar de ssd overgezet.

hoe het zit met garantie als je de schijf vervangt weet ik niet.

voor info over intel smart response
http://www.anandtech.com/...logy-ssd-caching-review/2

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 14-06-2012 14:15 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://maniacsmedia.nl/imagehost/?dm=K1YC
Even snel met de telefoon gemaakt, let niet op de puinhoop. Het valt me wel op dat de behuizing behoorlijk vingerafdruk gevoelig is. Snelheid is top, net als het scherm. Ik zal er zo eens mee naar buiten lopen en kijken wat voor invloed de zon er op gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Proficiat ferdw, prachtig ding!!

Heeft iemand een idee waarom alleen de r4003v in NL leverbaar is en bv niet de r4002v (met i5)? In Duitsland zijn (lijken?) er sinds vandaag nl. wel meerdere modellen leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 23:31

bosaap22

Doing things I'm good at.

Huit schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:35:
Proficiat ferdw, prachtig ding!!

Heeft iemand een idee waarom alleen de r4003v in NL leverbaar is en bv niet de r4002v (met i5)? In Duitsland zijn (lijken?) er sinds vandaag nl. wel meerdere modellen leverbaar.
Waarschijnlijk worden die later uitgebracht. Eerst het topmodel, daarna volgt de rest.Zo gaat dat met de meeste elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Regeneration schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:48:Welke bedoel je precies? Volgens dit bericht zou enkel de komende Sony Vaio S15 met een IPS paneel worden uitgerust.
De Vaio Z (13" ultrabook) is leverbaar met "Premium" display, en hoewel ik nergens een definitieve technologienaam kan vinden, lijkt het scherm qua specs op IPS, of iets gelijkwaardigs.
Maar wanneer de gebruiker wel een 35 TDP CPU 100% stressed kan het koelsysteem niet aan. En wat heb je aan een quad core in een ultrabook als je de volle 100% toch niet kan of gaat benutten zoals je zelf al zegt?
Klopt, het koelsysteem moet dan aangepast worden om die 35W te kunnen afvoeren. Sony heeft dat kennelijk voor elkaar gekregen, want die Vaio Z wordt geleverd met precies die quadcore die ik noemde. Hij is wel wat dikker dan de Zenbook, maar ook lichter.

De volle 100% hoef je ook niet te benutten - je hebt een snelle cpu om pieken op te vangen. Vol 100% hou je zeker geen uren vol, en hoewel het gewoon moet kunnen, zijn de krankzinnige snelheden vandaag de dag vooral bedoeld om die pieken op te vangen. Even Photoshop opstarten (dat kan prima met IPS) pakt al zoveel CPU dat de volle belasting wel gehaald kan worden. En dan is die quadcore ineens sneller, zonder dat ie over lange tijd gemiddeld meer verbruikt ;)

mdcobra schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:01:
Die cache zit toch op de HDD ingebouwd? Dat zijn toch van die hybride harddisks die je ook los kunt kopen? Anders gaat het wellicht om een kleine mSATA-SSD en die kun je natuurlijk gewoon uitbouwen (of vervangen door een groter model). Alleen in het laatste geval moet je wel kunnen aangeven dat je em als volwaardige schijf gaat gebruiken, en niet als cache. Want idd, een SSD cachen met een SSD is niet erg zinvol :)

[ Voor 18% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-06-2012 17:03 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Maar foto's van de eerste Asus Zenbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dorpse schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:10:
[...]
Maar foto's van de eerste Asus Zenbook.
Waar zit het verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

O.a. kleur van toetsenbord ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Yellowneck schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:35:
[...]

O.a. kleur van toetsenbord ;)
nieuwe toestenbord heeft backlit :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

mrc4nl schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:42:
[...]

nieuwe toestenbord heeft backlit :)
Ja..maar dat zie je niet op de meeste productfoto's bij de webshops ;) ..alleen in het donker. Dus dan is het meest in het oog springende verschil tussen de UX31E en UX31A; juist, kleur van het toetsenbord

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:01:
[...] De Vaio Z (13" ultrabook) is leverbaar met "Premium" display, en hoewel ik nergens een definitieve technologienaam kan vinden, lijkt het scherm qua specs op IPS, of iets gelijkwaardigs.
Die marketing termen als "Premium display" zegt mij in ieder geval niets. Tot het wordt bevestigd dat het een IPS paneel is, zal ik er niet vanuit gaan dat het dat is. Verder is het namelijk ook een, voor de kenners, een sterk verkoopargument. Dus als het IPS zou zijn zouden ze dat er wel bij zetten. Het zou overigens geen slecht paneel zijn, maar IPS verwacht ik niet.
[...] Klopt, het koelsysteem moet dan aangepast worden om die 35W te kunnen afvoeren. Sony heeft dat kennelijk voor elkaar gekregen, want die Vaio Z wordt geleverd met precies die quadcore die ik noemde. Hij is wel wat dikker dan de Zenbook, maar ook lichter.
Daar komt het prijsverschil dus door. :)
De volle 100% hoef je ook niet te benutten - je hebt een snelle cpu om pieken op te vangen. Vol 100% hou je zeker geen uren vol, en hoewel het gewoon moet kunnen, zijn de krankzinnige snelheden vandaag de dag vooral bedoeld om die pieken op te vangen. Even Photoshop opstarten (dat kan prima met IPS) pakt al zoveel CPU dat de volle belasting wel gehaald kan worden. En dan is die quadcore ineens sneller, zonder dat ie over lange tijd gemiddeld meer verbruikt ;)
Je bent op de hoogte van de "turbo" technieken op CPU's? De pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V bevat de Intel Core i7 3517U welke een turbo heeft naar 3,0 GHz en de i7-3612QM quad core heeft een turbo naar 3,1 GHz. Het betreft in beide gevallen een turbo op 1-core. Het verschil lijkt me dus niet zo groot.

Overigens ben ik ook gewoon voorstander van standaard voltage CPU's, maar in de toch voor nu erg compacte systemen is dat gewoon niet mogelijk. Van mij mag de notebook echt wel 2 mm dikker zijn als je daardoor een standaard voltage CPU erin kan doen die meestal ook nog eens goedkoper is dan een ulv variant. Maar wie weet zien we over een tijdje wel sterke standaard voltage CPU's in compacte notebooks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
_Thanatos_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:01:
Die cache zit toch op de HDD ingebouwd? Dat zijn toch van die hybride harddisks die je ook los kunt kopen? Anders gaat het wellicht om een kleine mSATA-SSD en die kun je natuurlijk gewoon uitbouwen (of vervangen door een groter model). Alleen in het laatste geval moet je wel kunnen aangeven dat je em als volwaardige schijf gaat gebruiken, en niet als cache. Want idd, een SSD cachen met een SSD is niet erg zinvol :)
Nee zover ik het begrepen heb zit dit op het mobo geïntegreerd.

Nu ik Intel Smart Response Technology wat beter bekeken heb ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
De onboard SSD van de ultrabook wordt gewoon gezien als een extra disk, welke dan via een soort RAID setup dmv de intel software geconfigureerd wordt als caching SSD. Je kan de caching SSD dan ook gewoon gebruiken als een normale SSD (voor linux ofzo) op het moment dat je de HDD vervangt door een SSD! Of gewoon niet gebruiken natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door mdcobra op 15-06-2012 09:46 . Reden: extra info erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mja, een Wifi-kaartje wordt vaak ook gezien als "geintegreerd", terwijl het bijna altijd een klein mini-PCIe insteekkaartje is. Ik hoop echt van harte dat de expresscache op die manier is ingebouwd...

Iemand foto's van het binnenwerk misschien? :P

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
_Thanatos_ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:26:
Mja, een Wifi-kaartje wordt vaak ook gezien als "geintegreerd", terwijl het bijna altijd een klein mini-PCIe insteekkaartje is. Ik hoop echt van harte dat de expresscache op die manier is ingebouwd...

Iemand foto's van het binnenwerk misschien? :P
notebookcheck heeft vrij veel foto's, hier is geen mini-PCIe te bekennen, maar misschien zien we niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Op die foto's is een Hitachi Z5K500-320 schijf te zien, da's een 'gewone' Travelstar hdd van 320GB 5400rpm. Dan zou die SSD cache toch ergens op het moederbord moeten zitten, maar behalve uitneembaar RAM geheugen en wifi-kaart kan ik niets ontdekken.

Wist niet dat hier ook al een review van online stond, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Regeneration schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:26:
[...]

Die marketing termen als "Premium display" zegt mij in ieder geval niets. Tot het wordt bevestigd dat het een IPS paneel is, zal ik er niet vanuit gaan dat het dat is. Verder is het namelijk ook een, voor de kenners, een sterk verkoopargument. Dus als het IPS zou zijn zouden ze dat er wel bij zetten. Het zou overigens geen slecht paneel zijn, maar IPS verwacht ik niet.
Het is een marketingterm idd, maar Sony lijkt het écht alleen te gebruiken voor de betere schermen. Mijn Vaio Z bijvoorbeeld heeft ook een Premium scherm. Nee, geen IPS. Wel meer dan 1000:1 contrast, 95% sRGB dekking, een coating die het grootste deel van de reflecties weg haalt maar wel de voordelen van glans houd.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Ik heb 'm ook gehaald bij de Paradigit hier in Amsterdam. Hadden er toevallig een op vooraad. Wat een mooi ding zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Jongens het is bijna weekend, mooi de tijd om een leuke review in elkaar te knutselen zou ik zeggen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonist op 15-06-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
eBait schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:41:
Ik heb 'm ook gehaald bij de Paradigit hier in Amsterdam. Hadden er toevallig een op vooraad. Wat een mooi ding zeg!
De UX31 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Ja, UX31A-4003V. Maar mijn speakers of kableltje er naar toe zijn defect :( Volgens mij een slecht contact... heel af-en-toe doet ie het even, dan weer ruis, en dan is het wel een prachtgeluid voor zon plat apparaat. Ik ga de collect-and-return van ASUS eens uitproberen denk ik.

Edit, trouwens, mijn Zenbook heeft geen slome SanDisk U100 maar een A-Data Sandforce SSD... of ik daar nou blij mee moet zijn weet ik niet, maar snel is 'ie iig wel! Er zit op de buitenkant van de doos ook een sticker: "SandForce DRIVENtm By LSI".

[ Voor 37% gewijzigd door eBait op 15-06-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ook de UX31 die ik vandaag probeerde bij Paradigit had een Adata SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

eBait schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:30:
Ja, UX31A-4003V. Maar mijn speakers of kableltje er naar toe zijn defect :( Volgens mij een slecht contact... heel af-en-toe doet ie het even, dan weer ruis, en dan is het wel een prachtgeluid voor zon plat apparaat. Ik ga de collect-and-return van ASUS eens uitproberen denk ik.

Edit, trouwens, mijn Zenbook heeft geen slome SanDisk U100 maar een A-Data Sandforce SSD... of ik daar nou blij mee moet zijn weet ik niet, maar snel is 'ie iig wel! Er zit op de buitenkant van de doos ook een sticker: "SandForce DRIVENtm By LSI".
Meen mij te herinneren uit de tests van de UX31E notebooks met de genoemde SSD's, dat de Sandisk verreweg de meest langzaamste was. Dus volgens mij mag je er wel blij mee zijn, hopelijk heeft Asus dus in alle UX31A's de Adata zitten :D

Oh wat betreft je defect. Collect & Return??! Ben je gek, je hebt gewoon recht op een nieuwe. Jij kan aanspraak maken op een DOA (Defect on Arrival) regeling bij Paradigit. Als ze em niet meer hebben bestellen ze wel een neiuwe voor je of kan je em eventueel in een ander filiaal in de buurt direct ophalen. Volgens mij kan je zelfs je geld terugkrijgen :)

Ben zelf al bijna 2 maanden met smart aan het wachten totdat Bol.com (of een partner van Bol.com) dit model op voorraad krijgt (i.v.m. een stapel cadeaubonnen wat ik over heb). Had bijna de UX31E gehaald, maar dit model is toch wel een heel stuk geiler.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 15-06-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463122

Kreeg vandaag ook een telefoontje van Paradigit dat mijn gereserveerde UX31A binnen is.
Morgenochtend sta ik bij hun voor de deur.

Ben benieuwd of er een soort verloopstekkers bij zitten voor micro HDMI en micro VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

mdcobra schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:08:
[...]

notebookcheck heeft vrij veel foto's, hier is geen mini-PCIe te bekennen, maar misschien zien we niet alles :P
Misschien zie jij iets wat ik niet zie, want ik zie nergens een naaktfoto (van het binnenwerk dus :P), dus dat je geen mini-PCIe slot ziet kan ook komen doordat je alleen de buitenkant ziet. Btw, ik bedoel geen XpressCard slot heh ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
_Thanatos_ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:03:
[...]

Misschien zie jij iets wat ik niet zie, want ik zie nergens een naaktfoto (van het binnenwerk dus :P), dus dat je geen mini-PCIe slot ziet kan ook komen doordat je alleen de buitenkant ziet. Btw, ik bedoel geen XpressCard slot heh ;)
Dat zie ik dan zeker kijk maar eens rechts op de pagina........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Anoniem: 463122 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:22:
Kreeg vandaag ook een telefoontje van Paradigit dat mijn gereserveerde UX31A binnen is.
Morgenochtend sta ik bij hun voor de deur.

Ben benieuwd of er een soort verloopstekkers bij zitten voor micro HDMI en micro VGA.
Alleen LAN en micro VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 00:02
Die van mij staat ook op tafel naast z'n oudere broertje.

Nu had ik op de bekende dingen na niet veel te klagen over de 31E, maar de plooitjes die er waren zijn door ASUS goed gladgestreken.

Het toetsenbord is echt een verademing na alle gemiste aanslagen bij de voorganger, eindelijk zit er weer wat tempo in het typen.
Ook de monitor is een vooruitgang, zowel in kijkhoek als resolutie. Ik heb in het verleden een Toshiba M200 gehad met een resolutie van 1400x1050 op 12" en heb sinds die tijd altijd ruimtegebrek op het beeldscherm gehad. Fabrieksaf staat de DPI op de nieuwe zenbook op 125%, maar ook op 100% is alles goed leesbaar.
Het geluid lijkts iets voller, maar ook wat zachter dan het vorige model.

Minpuntjes die nog overblijven is het beperkte toetsenbord (home, end pg-up/down) en wat light bleeding van de monitor verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Wat is een snelle manier om het SSD-type te achterhalen, gewoon via de device manager?

En wat betreft die scaling ivm de hoge resolutie: hoe moet ik me dat voorstellen, dat tekst netjes groter wordt maar dat plaatjes een beetje wazig worden omdat ze niet op native resolutie worden weergegeven? Of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-05 08:45
Scaling != lagere resolutie draaien

Bij een LCD wil je altijd de native resolutie draaien omdat dan elke pixel van je scherm 1 op 1 correspondeert met de scherm-output.

Scaling is een techniek in Windows die (onder andere) de weergegeven tekst groter maakt, bijvoorbeeld de tekst in de menubalk van een programma maar ook de tekst van een webpagina. Het punt is dat verschillende programma's hier niet goed mee om kunnen gaan. Deze programma's (of websites) zijn opgebouwd aan de hand van verhoudingen in pixels die niet (of niet goed) meeschalen met de verandering van tekstgroottes.

Een aantal voorbeelden van toegepaste scaling bij de UX31A:
Geen support voor scaling:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/e46ba177e2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/70ba216686.jpg

Verkeerd schalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/f10c60dc07.jpg

Gedeeltelijk geschaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/392c95bfec.jpg
Bron: http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Cyclonist schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:15:
Wat is een snelle manier om het SSD-type te achterhalen, gewoon via de device manager?
Het bios zegt dat er een Adata XM11 in zit.

[ Voor 31% gewijzigd door ferdw op 16-06-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Dronefang schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:04:
Scaling != lagere resolutie draaien

Bij een LCD wil je altijd de native resolutie draaien omdat dan elke pixel van je scherm 1 op 1 correspondeert met de scherm-output.
Dat begrijp ik, maar het ging me even over bijvoorbeeld websites die hier niet op aangepast zijn. Het scalen wat de UX31A dus standaard voor 125% doet, kan ik dat vergelijke met het scalen in de browser zoals dat bij elke Windows pc kan? Dus 'gewoon' ctrl+ om in te zoomen en ctrl- om uit te zoomen: dan krijg je wel scherpe tekst maar onscherpe plaatjes. Of wordt het scalen anders toegepast in het geval van de Zenbook?

@ferdw, thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het uit? ;) om de scherpte van websites te testen heb je heb high-res scherm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

http://geizhals.at/eu/792741

Engelse UX32 voor 993 euro. Zou dit om een foutje gaan?

[ Voor 96% gewijzigd door Philflow op 16-06-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Philflow schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:43:
http://geizhals.at/eu/792741

Engelse UX32 voor 993 euro. Zou dit om een foutje gaan?
het zou kunnen, het verschilt wel wat met de rest maar niet signifikant.
bovendien zie ik dat er nog extra kostten bovenop komen.

de ux32 heeft geen unibody en heeft geen grote ssd, dat drukt de kosten natuurlijk wel een beetje :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag mijn UX31A opghaald. Wat een snelheid en mooi design!

De SSD is een ADATA XM11 256GB.
Zal morgen nog wel foto's maken en hier posten.

@ ebait: bedankt voor je reply.
Inderdaad twee USB stekkers meegeleverd een met LAN en een met VGA.
En ook nog een goed passende opbergsleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Hier nog een interessant topic dat loopt in Duitsland, waar ook de 128GB en i5 versies al leverbaar zijn: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1072936

Enkele punten die naar voren komen: De Asus UX31A heeft echt een veel beter scherm, ook t.o.v. de Samsung 9 series. De SSD (in zowel de 128GB versie als de 256GB versie van ADATA) lijkt ook sneller dan die van Samsung. De afwerking van de Zenbook is van de hoogste klasse en minder vingerafdruk gevoelig.

Verder lijkt het toetsenbord en touchpad van de Asus wel onder te doen voor die van Samsung, evenals het geluid (dat Bang & Olufsen stickertje maakt dus niet veel uit).

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben, is of Asus in Duitsland de Zenbooks met Duits toetsenbord levert. Ik meen me te herinneren dat dat bij vorige laptops wel het geval was. Zo niet dan kan het ook interessant zijn een exemplaar te bestellen bij Amazon o.i.d. want de i7 128GB staat daar bijvoorbeeld voor 1249 euro te koop (nog niet op voorraad).

[edit] In Duitsland inderdaad met een ander toetsenbord, jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonist op 17-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Nog wat interessante info:
http://www.ultrabook-info...t-und-preisvergleich.html
Daar staat dat je voor 15 euro kunt upgraden naar Windows 8. Iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Huit schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:32:
Nog wat interessante info:
http://www.ultrabook-info...t-und-preisvergleich.html
Daar staat dat je voor 15 euro kunt upgraden naar Windows 8. Iemand die hier meer van weet?
Ik meen dat dat een optie is voor alle Windows 7 apparaten die vanaf nu t/m ergens in 2013 geleverd worden. I.v.m. de aanstaande release van Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar is dat al officieel aangekondigd? Bij vista kondigde elke fabrikant rond dezelfde datum zo'n programma aan. Waarschijnlijk word dat 1 juli ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Aan degene die hem al hebben (UX31A). Klopt het dat het ventilatorgeluid luid/vervelend wordt als de laptop al miniem wordt belast, zoals ik gelezen heb in een review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Anoniem: 303530 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:46:
Maar is dat al officieel aangekondigd? Bij vista kondigde elke fabrikant rond dezelfde datum zo'n programma aan. Waarschijnlijk word dat 1 juli ofzo.
http://www.tomshardware.c...ephen-Sinofsky,15848.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 21:03
Ja, dat is al officiëel ;) Zie ook https://windowsupgradeoffer.com/nl/
Bij aankoop van een Windows 7-pc kunt u Windows 8 Pro aanschaffen voor € 14,99.

Geldende periode
Het Upgrade Offer geldt alleen als u tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013 een in aanmerking komende Windows 7-pc koopt. 28 februari 2013 is de laatste dag waarop u zich kunt registreren en uw Windows 8 upgrade kunt bestellen.

[ Voor 78% gewijzigd door Torrentus op 17-06-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 08:28
BizonKid schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:33:
Aan degene die hem al hebben (UX31A). Klopt het dat het ventilatorgeluid luid/vervelend wordt als de laptop al miniem wordt belast, zoals ik gelezen heb in een review?
Ik heb dat maar in 1 review terug gezien, maar er zijn nog niet zoveel reviews.
http://tbreak.com/tech/20...nbook-prime-ux31a-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals beloofd wat foto's van verpakking en inhoud:

Nu een weekend gebruikt. Snelheid is echt een verademing!

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JK6LIAMS-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JK6LIAMS-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGRUTJL4-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHSYPB6E-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Hoe is het met geluidsproductie ultra-kj ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Zo, die van mij is ingenomen als DOA met defecte speakers. Morgen of overmorgen maar eens een nieuwe ophalen, en kijken of ik een review kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5V1NA70G schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:26:
Hoe is het met geluidsproductie ultra-kj ?
Ik heb niet echt last van negatieve geluidsproductie bij normaal gebruik.
Alleen bij het downloaden van veel updates door windows7 de eerste dag hoor ik de ventilator continu totdat de update is geïnstalleerd. Niet echt storend, maar ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik de bluetooth aan kan zetten?
Ben al een tijdje aan het zoeken. Ik zie geen aparte schakelaars voor deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Nu al twee keer voorgekomen dat de UX31 gewoon uitvalt. Niet eens tijdens zware belasting maar gewoon tijdens surfen. Dan moet ik hem opnieuw opstarten en dan gaat het weer.

Ik ben echt een asus fan maar deze laptop heeft toch veel gebreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Anoniem: 463122 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:35:
Ben al een tijdje aan het zoeken. Ik zie geen aparte schakelaars voor deze functie.
Dat moet via het Wireless tooltje van ASUS. Een dedicated knop ben ik ook niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Anoniem: 463122 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:35:
Niet FN+F12 o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks beide heren/dames.

Het is FN + F2 (meerdere keren indrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ultra-kj:
Staat er toevallig op de adapter welke input deze kan verdragen? Meeste elektronica tegenwoordig kan 110v aan net als 220~230, maar ik weet niet zeker of de prime dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5V1NA70G schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:27:
Ultra-kj:
Staat er toevallig op de adapter welke input deze kan verdragen? Meeste elektronica tegenwoordig kan 110v aan net als 220~230, maar ik weet niet zeker of de prime dat ook kan.
Ja staat op de adapter.
Input 100-240 v - 1,2A
45w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ah nice thanks en het ziet er op je foto uit als een onepiece, dus je zal niet makkelijk een kabeltje kunnen kopen met een ander stekkertje. Klopt dat?

Ik vraag dit allemaal in het kader van een reis naar Japan binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Je kunt net als bij een Mac-adapter het stekkerstukje eraf klikken, en er evt een andere opzetten (moeten vast wel te krijgen zijn op ebay oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:22
Heb Asus Benelux maar ff lastig gevallen over de UX32VD in Nederland via Facebook en Twiiter.

Ze zeggen eind volgende maand. Eind juli dus.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.