Mijn Zenbook Prime zit inmiddels al weer in een dichtgeplakte doos, klaar om opgehaald te worden door UPS, om vervolgens terug te gaan naar de verkoper.
Ik houd m'n hart vast en hoop dat alles een beetje vlot en op de juiste manier verloopt. De webshop waar ik em gehaald heb heeft niet de beste shopreviews (maar was de enige aanbieder op Bol.com, zodat ik mijn cadeaubonnen kon verzilveren die ik nog had liggen).
Toen ik de notebook wou aanmelden als DOA werd ik al direct van het kastje naar de muur gestuurd dmv "Dan moet u met Asus contact opnemen, via hun loopt de garantie, ook DOA". Ik dacht naja, misschien beter maar met Asus opnemen, algemeen wel goede service (waar ik sowieso meer vertrouwen in heb), maar helaas, volgens de Asus servicecenter kan alleen de verkopende partij DOA regelingen afhandelen.
Ik weer de verkoper bellen en krijg een vrouwtje aan de lijn dat ontzettend volhoudend is dat ik het fout heb en dat ook DOA via Asus loopt. Ik heb notabene net Asus gesproken, maar nee, ik was gemisinformeerd volgens haar. Toen ook maar even bijgehaald dat ik sowieso niks met de fabrikant hoef te doen, aangezien ik een koopovereenkomst met hun heb. Maar nee, volgens haar is dat toch echt niet zo. Ze haalde ook nog even de Algemene Voorwaarden van hun erbij waar dit ook in stond. Op mijn reactie: "Die gaan niet boven de wet", zegt zij weer "maar dat gaat die ook niet" ..

.
Ugh..schijtziek werd ik al meteen. Uiteindelijk zou zij wel ff Asus bellen nadat ik op een geirriteerde toon had gezegd dat ik dan Asus wel weer zou bellen, maar dat ik dan hetzelfde verhaal zou krijgen. Vervolgens een paar minuten later via email
Naar aanleiding van ons telefoongesprek heb ik contact gehad met Asus. Helaas hebben zij de doa regeling aangepast en geven zij geen directe service aan de klant voor hun af fabriek defecte producten. Dat houd in dat u een retournaanvraag in moet dienen via uw account op onze website dit wordt door ons aangemeld bij de distributeur en zij claimen het vervolgens bij Asus.
Wij vinden het heel vervelend dat dit op deze wijze dient te gebeuren maar kunnen dit helaas niet veranderen.
Uw aanvraag zien wij tegemoet.
Asus zou dus de regeling hebben aangepast voor DOA's. Nou naar mijn weten gaan DOA altijd via de verkopers. Naja, kon ook geen excuses voorgaand aan af ofzo, beetje jammer, zeker nadat ik eerst een paar keer beschuldigd werd dat ik het niet juist had.
Zo...ff m'n gal gespuwd ..moest er ff uit