Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Notebookjournal review: http://www.notebookjourna...me-ux31a-r4005v-nkrt-1813

4.5 sterren voor de display. Ben benieuwd wie er dan 5 sterren krijgt. Niet de MBP Retina, die krijgt er 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw in de pricewatch: pricewatch: Asus Zenbook Prime UX31A-R4003X
Het verschil met de op v eindigende variant is mij niet duidelijk.
Philflow schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:29:
Notebookjournal review: http://www.notebookjourna...me-ux31a-r4005v-nkrt-1813

4.5 sterren voor de display. Ben benieuwd wie er dan 5 sterren krijgt. Niet de MBP Retina, die krijgt er 3.5.
Elitebook/precision met RGBLED IPS. Dat ding is aldus de specs beter dan het beste desktopscherm wat je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:10:
Nieuw in de pricewatch: pricewatch: Asus Zenbook Prime UX31A-R4003X
Het verschil met de op v eindigende variant is mij niet duidelijk.
daar heeft tweakers ook een functie voor:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/314855;312838

de specs zijn nog niet bevestigd, maar dit haal ik uit het bovengenoemde lijstje:
andere chipset, win7 pro vs home, SO-Dimm ddr3 geheugen.
met name dat laastste is interesant.

maar gezien de prijs kan het ook gewoon gaan om een ander kleurtje :Z
er zijn geen foto's van de achterkant en de benaming "zenbook/zenbook prime" schept ook geen duidelijkheid

maar goed hij staat nu in de ts vermeld

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding heeft echt geen SO-DIMM's, hoor :P Ik zie alleen widows als verschil. Ik mag hopen dat de mensen mij asus geen windows professional kiezen icm een roze achterkant. Grijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ach als het verschil in de software zou zitten, word de 4003x dan ook met minder bloatware geleverd?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Was een maand geleden ook een nieuwsartikel verschenen op de frontpage m.b.t. de europrijzen van de nieuwe Zenbook Primes, daarin stond een tabel met de nieuwe modelnummers en hun verschillen. Het verschil in de R4003X en R4003V is inderdaad dat de eerstgenoemde met Windows Professional wordt afgeleverd en de laatstgenoemde met Home Premium licenties.

Betekend niet per definitie dat er dan ook minder bloatware op zit. Denk zelfs dat het precies dezelfde hoeveelheid bloatware bevat.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Op die hoger geposte vergelijking tussen de X- en V versie kun je niet echt voortgaan volgens mij. Naast de Windows versie en chipset is ook de maximale turbo frequentie sterk verschillend (op papier) ondanks een identieke CPU.

[ Voor 6% gewijzigd door BizonKid op 06-07-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik kan nu ook melden dat de UX31A redelijk schokbestendig is. Viel door een onhandige actie vanaf de keukentafel precies met de punt op m'n grote teen. Major auch. Zenbook doet het gelukkig nog prima.
Dit hoef je dus zelf niet meer te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
Kijk dat zijn de betere personal reviews :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik merk dat ik regelmatig (bij gebruik van de touchpad) iets ongewild selecteer of soms zelfs ongewild bestanden versleep. Nu kan ik dit wel voorkomen door de 'One-Finger Click/Select / Drag and Drop' uit te schakelen, maar dat is (als het goed werkt) juist zo handig.

Anderen die hetzelfde probleem ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Alle partities behalve de Systeem partitie van de SSD gewist en Ubuntu op de UX31A gezet. Nu kan ik alleen met geen mogelijkheid meer Windows booten en ook niet installeren want dan komt hij met de melding dat hij drivers nodig heeft voor het installatie medium (heeft waarschijnlijk met USB 3 te maken ofzo) Maar de USB poorten en de sd lezer werken allebei niet tijdens de setup. Kan dus niets op de notebook zetten.

Iemand een tip?

Edit: Opgelost door de drivers mee te bakken op de Windws 7 DVD en de disk msdos mbr te geven ipv GPT zodat de ubuntu installatie booten..

[ Voor 13% gewijzigd door hav0c op 09-07-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

offtopic:
Wat een poepwinkel is Centralpoint toch ook. Zojuist eventjes gebeld naar de status van m'n UX31A DOA. Blijkt dat ze em teruggestuurd hebben naar Asus die em gaat beoordelen, reperaren of crediteren. Gaat zo'n twee weken duren. Heb dus een notebook besteld, een defecte notebook ontvangen, om vervolgens nog weer twee weken te wachten :X .

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 09-07-2012 16:14 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Yellowneck schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:13:
offtopic:
Wat een poepwinkel is Centralpoint toch ook. Zojuist eventjes gebeld naar de status van m'n UX31A DOA. Blijkt dat ze em teruggestuurd hebben naar Asus die em gaat beoordelen, reperaren of crediteren. Gaat zo'n twee weken duren. Heb dus een notebook besteld, een defecte notebook ontvangen, om vervolgens nog weer twee weken te wachten :X .
offtopic:
wat een slechte service zeg... is het geen beter idee om gelijk je geld terug eisen onder het mom van de wettelijke bedenktijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb er ook een besteld. Ben benieuwd of ie mij kan overtuigen. Ik heb nu ook een Air. Een van de twee gaat eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik ben toch wel benieuwd wat nu eigenlijk het probleem is van die trackpad, Elan maakt toch prima producten. Zou het dan echt een crappy driver zijn van Asus? Dan zou je toch verwachten dat ze na zoveel klachten daar wel iets aan gedaan hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 14:36

casapira

The truth is in me.

Gisteren besteld, vandaag binnen. De 4003X variant!

Alles leek prima in orde, tot ik het toetsenbord probeerde.
Een toets die toch wel redelijk belangrijk is lijkt `klem` te zitten aan de bovenkant. De Enter toets. (Alsof iemand er lokaal iets cola in heeft gegooid).

Heeft iemand anders ook dezelfde ervaring gehad?

Ik durf hem niet los te maken om te te proberen te fixen, maar vind het zo'n lullig dingetje om hem daarvoor in zijn geheel terug te moeten sturen.

Edit: Het is zoiets: YouTube: ASUS Zenbook UX31 - Keyboard Issue (HQ) Pt.2
Onder de enter zit een "blokje" (aan de linkerkant helemaal onderin) waardoor hij aan de onderkant niet ingedrukt kan worden.
Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hadden.

Edit2: Ga hem voor RMA retourneren.

[ Voor 28% gewijzigd door casapira op 13-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mijne is binnen. Heerlijk scherm idd. Toetsenbord is opvallend goed ook.

Scrollen in Chrome gaat wel erg houterig op "inertia". Op "continu" ziet het er beter uit maar kun je niet in een keer door. Iemand hier een oplossing voor?

Te idioot voor woorden dat er wel een VGA adapter bij zit en geen HDMI.

Gaat deze werken?
Afbeeldingslocatie: http://img1.buyincoins.com/gallery/typed-hdmi-cable-01.jpg
http://buyincoins.com/det...-evo-4g-product-1975.html

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 13-07-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira

casapira

The truth is in me.

In tegenstelling tot wat ik hierboven heb gepost, is toch de tweaker in mezelf weer boven gekomen.
Ik wist niet hoe je de keys eraf kunt halen, maar YouTube: How to clean your Laptop's keyboard by removing the keys tutorial is een goeie beschrijving ervan.

Heb er foto's van gemaakt dus ga ze wellicht nog even posten in een product-review.

Nadat de Enter key los was, kon ik zien dat er een schroefje onder zit die te hard is aangedraaid, waardoor er een bultje in de keyboard ondergrond is gekomen. (of het schroefje is gewoon te lang)

Either way, ik heb ervoor gekozen om niks aan dat schroefje te doen (met heel precies gereedschap zou je die wat terug kunnen draaien).

Door het bultje komt de enter toets niet "diep" genoeg om de aanslag te registreren. Ik heb dit opgelost door +/- 10 laagjes plakband (standaard kantoorplakband) op elkaar te doen, en er een rondje uit te knippen. Dit op de onderkant van de enter key plaatsen, en de key terugplaatsen. De aanslag doet het nu weer 100%, zelfs helemaal op het randje. Zonder iets te hebben gedaan wat je niet meer ongedaan kan maken. Hij klinkt wel iets anders dan de andere toetsen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Jammer dat de versie met 256GB en core i7 nog niet beschikbaar is in België (met azerty toetsenbord bedoel ik dan). Heb geschreven naar een webshop die zelfs de vraag stelde of deze wel gaat komen :?
Heeft hier iemand iets van opgevangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
Philflow schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:49:
Mijne is binnen. Heerlijk scherm idd. Toetsenbord is opvallend goed ook.

Scrollen in Chrome gaat wel erg houterig op "inertia". Op "continu" ziet het er beter uit maar kun je niet in een keer door. Iemand hier een oplossing voor?

Te idioot voor woorden dat er wel een VGA adapter bij zit en geen HDMI.

Gaat deze werken?
[afbeelding]
http://buyincoins.com/det...-evo-4g-product-1975.html
Voor chrome al zo'n scroll-smoother plugin geprobeerd? Ik gebruik Chromium Wheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Torrentus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:28:
[...]
Voor chrome al zo'n scroll-smoother plugin geprobeerd? Ik gebruik Chromium Wheel :)
Nee nog niet geprobeerd. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat is die aansluiting rechts naast de hdmi poort?
http://www.notebookjourna.../image/image4ff31b7e21013

Ik dacht display port, maar die zie ik niet bij de specs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mini -kuch- vga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira

casapira

The truth is in me.

Heb het nu zo ver dat ik een cleane Win 7 installatie op GPT draaiend heb.

Als je windows 7 wilt installeren gebruik makend van GPT, moet je in je installatie medium de Boot.wim met dism uitbreiden met de benodigde drivers. (ik las in deze thread USB drivers) (voor het maken van een USB GPT boot device kun je voldoende guides vinden)

Ik weet niet precies welke driver ik nodig had, dus heb gewoon de volledige folder die op de laptop stond gepakt.

De volgende commando's heb ik gebruikt om mijn boot.wim te updaten. Verstandig is om van tevoren een backup van je boot.wim te maken.
H: is mijn USB stickie
C:\boot is de lege folder waar ik de boot.wim naar mount.

code:
1
2
3
4
dism /mount-wim /mountdir:C:\boot /wimfile:h:\sources\boot.wim /index:1
dism /image:c:\boot /add-driver /driver:L:\AsusEsupport\eDriver /recurse
dism /commit-wim /mountdir:c:\boot
dism /unmount-wim /mountdir:C:\boot /discard

Het laatste commando is voor het opruimen van je mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
casapira schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:13:
Heb het nu zo ver dat ik een cleane Win 7 installatie op GPT draaiend heb.
Wat is het voordeel van GPT boven MBR voor een <2.2TB SSD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Is er al iets bekend over wanneer de UX21A in de winkels zal komen te liggen? Ik ben op zoek naar een klein apparaat om mijn Samsung NC10 mee te vervangen (die gebruik ik vooral onderweg) en hoewel de UX31A er prachtig uitziet, vind ik het apparaat net íets te groot :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
@Philflow, in hoeverre merk jij in praktijk het verschil in fysieke schermruimte met de Air (16:10 / 16:9)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira

casapira

The truth is in me.

sverzijl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:14:
[...]

Wat is het voordeel van GPT boven MBR voor een <2.2TB SSD ?
Van de website die ik gelinkt heb:
  • Data critical to platform operation is located in partitions, and not in un-partitioned or "hidden" sectors which in certain instances, can lead to system instability. Data contained in hidden sectors that result in system problems are difficult to debug.
  • GPT disks use primary and backup partition tables for redundancy and 32-bit cyclic redundancy check (CRC32) fields for improved partition data structure integrity.
  • A UEFI boot is more secure, and less vulnerable to pre-boot malware.
  • A system utilizing a UEFI boot, will boot and recover from sleep faster than the same machine using MBR.
  • UEFI is the future, and as different implementations of UEFI mature, UEFI will be used for much more than just booting a computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Gister besteld, vandaag binnen. Adata SSD. Er valt me 1 ding op, ik lijk last te hebben van light bleeding. Dat zie je vooral bij de start onderaan het scherm (light spots om de x centimeter). Andere mensen hier ook last van (en hoe groot is de kans dat dit blijvend is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zie het nut van de 32gig hybrid SSD nog niet helemaal in, aangezien de OS op de gewone 5400RPM schijf staat :?

Is die SSD eigenlijk ook te vervangen voor een grotere SSD? Of is enkel de 5400RPM schijf vervangbaar? Heb 't over de UX32VD trouwens.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raadpleeg http://www.anandtech.com/...nology-ssd-caching-review. Dat is precies dezelfde technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat is al een stuk duidelijker, bedankt. Opzich wel handig dan :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ma_rK schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:54:
Gister besteld, vandaag binnen. Adata SSD. Er valt me 1 ding op, ik lijk last te hebben van light bleeding. Dat zie je vooral bij de start onderaan het scherm (light spots om de x centimeter). Andere mensen hier ook last van (en hoe groot is de kans dat dit blijvend is)?
Hier idem, maar bij normaal gebruik ondervind ik er totaal geen hinder van. Hooguit als je een keer een 2.35:1 film (met dus zwarte balken aan onderkant) bekijkt in het donker valt het op (als je er echt op gaat letten).
Kans dat dit blijvend is? 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
sverzijl schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:20:
[...]

Hier idem, maar bij normaal gebruik ondervind ik er totaal geen hinder van. Hooguit als je een keer een 2.35:1 film (met dus zwarte balken aan onderkant) bekijkt in het donker valt het op (als je er echt op gaat letten).
Kans dat dit blijvend is? 100%.
Dank voor de reactie. Dat het blijvend is was ik inmiddels achter. Slordig vind ik het wel: het ziet er gewoon niet netjes uit. Bij regulier gebruik heb je er overigens inderdaad geen last van. Verder echt prachtige laptop. Poep snel, prachtige bouw, dikke +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
pff, kreeg zojuist via ASUS Liveupdate nieuwe drivers voor touchpad. Wat een achteruitgang zeg, touchpad reageert ineens een stuk slechter (langzamer) op doubletaps en zelfs bij het minimizen van windows reageert ie eens in +/- 3 a 4 keer niet meer.
System restore naar voor de update gedaan en meteen ASUS Liveupdate weggegooid, werkt nu weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
sverzijl schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:16:
pff, kreeg zojuist via ASUS Liveupdate nieuwe drivers voor touchpad. Wat een achteruitgang zeg, touchpad reageert ineens een stuk slechter (langzamer) op doubletaps en zelfs bij het minimizen van windows reageert ie eens in +/- 3 a 4 keer niet meer.
System restore naar voor de update gedaan en meteen ASUS Liveupdate weggegooid, werkt nu weer als vanouds.
Ik kan dit beamen. Ik had vooral last van two finger scroll. Blijft lastig voor niet Apple fabrikanten. Touchpads en hun drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ma_rK schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:07:
[...]

Dank voor de reactie. Dat het blijvend is was ik inmiddels achter. Slordig vind ik het wel: het ziet er gewoon niet netjes uit. Bij regulier gebruik heb je er overigens inderdaad geen last van. Verder echt prachtige laptop. Poep snel, prachtige bouw, dikke +1.
Volgens mij hebben bijna alle Zenbook Primes hier last van. Zal wel een design flaw zijn, erg jammer. Heb mijn UX31A hiervoor teruggestuurd (zie Yellowneck in "[ervaringen] Asus Zenbook" voor foto)en heb een creditering gekregen; nu even kijken of ik weer een UX31A haal en hopelijk in mindere mate tot geen last van backlight bleeding meer heb, of dat ik maar een ander model/merk neem, maar er is helaas niet echt een alternatief met het zelfde pakketje als de UX31A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:34
Yellowneck schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:30:
[...]

Volgens mij hebben bijna alle Zenbook Primes hier last van. Zal wel een design flaw zijn, erg jammer. Heb mijn UX31A hiervoor teruggestuurd (zie Yellowneck in "[ervaringen] Asus Zenbook" voor foto)en heb een creditering gekregen; nu even kijken of ik weer een UX31A haal en hopelijk in mindere mate tot geen last van backlight bleeding meer heb, of dat ik maar een ander model/merk neem, maar er is helaas niet echt een alternatief met het zelfde pakketje als de UX31A
Al wel eens naar de Vaio Z gekeken?
Heeft weliswaar een SSD van 128 GB (256 GB en 8 GB geheugen kost 300 euro meer), maar verslaat de UX31A op vrijwel alle andere vlakken. Standaard config is ook rond de 1400 euro en voor 80 euro meer heb je een i7 quadcore (geen ULV!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
BigNaatje schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:39:
[...]

Heeft weliswaar een SSD van 128 GB (256 GB en 8 GB geheugen kost 300 euro meer), maar verslaat de UX31A op vrijwel alle andere vlakken. Standaard config is ook rond de 1400 euro en voor 80 euro meer heb je een i7 quadcore (geen ULV!)
Dat of de Samsung series 9. Die vind ik persoonlijk nog mooier maar hij is minder krachtig. Ik moet eerlijk zeggen, daar dit op de Asus alleen bij boot zichtbaar is en voor mij een werkmachine is denk ik dat ik het zo hou. Ik ga wel even contact opnemen met Asus want dit ding is in de running om het standaard werkpaard bij ons op het werk te worden en dat moet dit voortaan wel op orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Iemand enig idee wanneer de R4005 variant uitkomt in NL? Ik kan hier nergens iets over vinden . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

BigNaatje schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:39:
[...]

Al wel naar gekeken. Zit helaas "gebonden" aan het assortiment van Bol.com (en haar Plaza partners).
Heb namelijk nog een hele lading cadeaubonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik ben van plan om de UX32VD te kopen. Het eerste wat ik doe ik natuurlijk een fresh install van Windows. Maar hoe zit dat precies met de 24GB caching SSD? Want ik neem aan als ik Windows installeer op de hdd, dat de caching SSD dan niet wordt gebruikt. Hoe kan ik deze zo configureren dat hij werkt zoals bedoeld door Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Kavish schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:01:
Ik ben van plan om de UX32VD te kopen. Het eerste wat ik doe ik natuurlijk een fresh install van Windows. Maar hoe zit dat precies met de 24GB caching SSD? Want ik neem aan als ik Windows installeer op de hdd, dat de caching SSD dan niet wordt gebruikt. Hoe kan ik deze zo configureren dat hij werkt zoals bedoeld door Asus?
Intel driver :) die regelt dat. Hele smart reponse is niets anders dan een aangepaste raid driver

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
mrc4nl schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:16:
[...]

Intel driver :) die regelt dat. Hele smart reponse is niets anders dan een aangepaste raid driver
Dus gewoon een kwestie van Windows installeren en daarna de Intel driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Laatst online: 20:59
mrc4nl schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:16:
[...]

Te downloaden van de Asus support site: http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=nl-nl&p=3&m=UX32VD.

@Kavish: Sommige tools zou ik trouwens wel weer installeren na de reinstall, zoals Power4Gear, Wireless Console en USB Charger Plus. Deze doen namelijk wél wat nuttigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ik heb zelf de Belgische azerty-variant gekocht van de UX31A, namelijk de R4004V-BE, die gelijk is aan de Nederlandse R4003V, behalve dan de toetsenbordindeling en de SSD. Die is namelijk maar 128 GB groot. Voorlopig is dit het enige azerty-model dus moet ik het daarmee doen. Zelf vind ik dat niet zo erg omdat ik thuis met een NAS werk waar al mijn data op staat.
Vanaf de fabriek was er van de 128 GB maar 101 GB beschikbaar en was er al 50 GB bezet door het systeem en een hele hoop bloatware. De SSD is als volgt opgedeeld:
  1. 200 MB EFI-partitie
  2. 101,16 GB OS (c:)
  3. 4 GB primaire partitie (weet niet waarvoor het dient, maar ik denk voor overprovisioning van de SSD)
  4. 10 GB herstelpartitie
Omdat ik alle bloatware eraf wou heb ik Windows clean herinstalleert. Omdat ik al op diverse fora las dat je moeilijkheden krijgt als je installeert via een USB-stick (USB 3.0 drivers heb je nodig bij installatie) en omdat ik voorlopig niets aan de partities wou veranderen, heb ik vanuit Windows geïnstalleerd en dat ging zonder enig probleem. Hij gaf wel een melding van de GPT-indeling maar deed er verder niet moeilijk over.

Je vindt hier een uitgebreide guide hoe je je zenbook clean herinstalleert.

Het is een fantastische laptop, met toch enkele minpuntjes die hier al vollop besproken werden:
  • veel bloatware bijgeleverd, maar daar valt een mouw aan te passen.
  • backlight bleeding onderaan het scherm maar niet storend.
  • SD-kaart kan niet helemaal in de laptop gestoken worden. Het kaartje zit er voor de helft uit.
  • wel mini-VGA naar VGA adapter, maar geen mini-HDMI naar HDMi adapter bijgeleverd.
  • Je weet pas aan de sticker op de doos welke SSD er in zit. In mijn geval is dat een Sandisk (helaas)
De WEI is voor mijn laptop het volgende: 7,1/5,9/6,4/6,4/7,6

Normaal gezien levert Asus 2 jaar garantie op zijn laptops, maar op de onderkant van mijn laptop staat naast de serial 12 M, terwijl er op de doos 24 M staat. Kan iemand eens laten weten wat op de onderkant van zijn laptop en op de doos staat?

edit: idle wordt de cpu 50° tot 60° warm, onder load gaat hij richting de 90°. Om mijn eigen fouten uit te sluiten heb ik de laptop terug naar de fabrieksinstellingen gerecoverd (bios was al de laatste nieuwe versie 206), maar hij gaf hetzelfde warmteprobleem (met 3 verschillende tools gemeten, hij voelt ook zeer heet aan en de fan blaast continu). Dat wordt dus een garantiegeval. :-(

[ Voor 23% gewijzigd door ShaiNe op 26-07-2012 09:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
ShaiNe schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:42:
Normaal gezien levert Asus 2 jaar garantie op zijn laptops, maar op de onderkant van mijn laptop staat naast de serial 12 M, terwijl er op de doos 24 M staat. Kan iemand eens laten weten wat op de onderkant van zijn laptop en op de doos staat?
Was het niet zo dat je tegenwoordig in heel Europa wettelijk recht hebt op minimaal 2 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
TheSeb schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:32:
[...]

Te downloaden van de Asus support site: http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=nl-nl&p=3&m=UX32VD.

@Kavish: Sommige tools zou ik trouwens wel weer installeren na de reinstall, zoals Power4Gear, Wireless Console en USB Charger Plus. Deze doen namelijk wél wat nuttigs.
Ik heb hem vandaag opgehaald. Eerste indruk, wat een mooi apparaat en wat een geweldig scherm :D

Heb maar meteen een 256GB SSD erbij gekocht, maar die kan ik helaas nog niet inbouwen... Moet eerst een torx 5 schroevendraaier zien te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kavish schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb hem vandaag opgehaald. Eerste indruk, wat een mooi apparaat en wat een geweldig scherm :D

Heb maar meteen een 256GB SSD erbij gekocht, maar die kan ik helaas nog niet inbouwen... Moet eerst een torx 5 schroevendraaier zien te vinden 8)7
Heeft de UX32VD ook last van Backlight bleeding? Zou je dat misschien willen testen door een filmpje met zwarte balken full screen te draaien in een donkere kamer (en schermhelderheid evt omhoog). Of gewoon booten, dan heb je genoeg zwarte schermen en valt het gauw genoeg op of je last hebt van backlight bleeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Yellowneck schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:07:
[...]

Heeft de UX32VD ook last van Backlight bleeding? Zou je dat misschien willen testen door een filmpje met zwarte balken full screen te draaien in een donkere kamer (en schermhelderheid evt omhoog). Of gewoon booten, dan heb je genoeg zwarte schermen en valt het gauw genoeg op of je last hebt van backlight bleeding :P
Hij heeft wel last van backlight bleeding maar het is echt heel minimaal. Ik zelf vind het niet storend. Het was me ook nog niet opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:20
Hoi mensen. Ik heb mijn zenbook al een tijdje in gebruik en nu valt het me op dat de torx schroefjes aan de onderkant een beetje naar buiten beginnen te komen. Er begint ook een beetje speling te komen in de onder en bovenplaat.

Weet iemand of in het volgede setje de juiste schroevendraaier zit? (of weet een cheaper setje)
http://www.dealextreme.co...31-piece-set-45519?item=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van de UX31A, met Adata SSD. Ik heb slechts in beperkte mate last van backlight bleeding.
Een probleem dat ik wel heb is dat na terugkeer uit slaapstand, de fan na een tijdje op volle snelheid begint te draaien en langzaam vertraagt, om dan ongeveer een minuut later weer op volle snelheid te draaien enzovoort. En dit terwijl de temperatuur laag is. Ik heb even rondgekeken op fora, en merk dat nog velen dit probleem hebben.
Nuja, wachten op een oplossing van Asus of terugsturen, maar in dat laatste geval loop ik wel het risico om een exemplaar met meer backlight bleeding of een sandisk SSD terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

NE5Freak schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:32:
Hoi mensen. Ik heb mijn zenbook al een tijdje in gebruik en nu valt het me op dat de torx schroefjes aan de onderkant een beetje naar buiten beginnen te komen. Er begint ook een beetje speling te komen in de onder en bovenplaat.

Weet iemand of in het volgede setje de juiste schroevendraaier zit? (of weet een cheaper setje)
http://www.dealextreme.co...31-piece-set-45519?item=6
Nou heb ik zelf de laptop niet, maar ik lees hierboven net dat die dicht zit geschroeft met een T5, dus in dat geval zou deze set wel werken. Sowieso wel een handig setje om bij de hand te hebben, zeker als je wel eens vaker wat sleutelt aan elektronica. En voor die 6e zal je je ook geen bult vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:20
CrackSlet schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:24:
[...]

Nou heb ik zelf de laptop niet, maar ik lees hierboven net dat die dicht zit geschroeft met een T5, dus in dat geval zou deze set wel werken. Sowieso wel een handig setje om bij de hand te hebben, zeker als je wel eens vaker wat sleutelt aan elektronica. En voor die 6e zal je je ook geen bult vallen.
Ow snap. Zeker iets te snel gelezen. Iig bedankt. Dan bestel ik dat setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Fentek schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:40:
Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van de UX31A, met Adata SSD. Ik heb slechts in beperkte mate last van backlight bleeding.
Een probleem dat ik wel heb is dat na terugkeer uit slaapstand, de fan na een tijdje op volle snelheid begint te draaien en langzaam vertraagt, om dan ongeveer een minuut later weer op volle snelheid te draaien enzovoort. En dit terwijl de temperatuur laag is. Ik heb even rondgekeken op fora, en merk dat nog velen dit probleem hebben.
Nuja, wachten op een oplossing van Asus of terugsturen, maar in dat laatste geval loop ik wel het risico om een exemplaar met meer backlight bleeding of een sandisk SSD terug te krijgen...
Heb je de nieuwste firmware/bios al geprobeerd? Volgens mij zaten daar een aantal fixes in mbt tot het thermal management gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onskip
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 13:49
Sinds gisteren de UX32VD als werk-laptop. Heb zelf al bijna 2 jaar een 13'' Macbook Air dus je gaat dan al snel vergelijken.

Als eerste de 500GB harddisk vervangen door een Crucial M4 512GB SSD en het geheugen vervangen door een 8GB balkje. Windows 7 geïnstalleerd en de drivers van de Asus website erop gezet. Verder nog geen software erop gezet.

Zoals al veel gezegd wordt is Apple de enige die een behoorlijk trackpad kan bouwen en ook met het OS en andere software kan laten werken. Ik zal straks nog even mijn Magic Trackpad op de zenbook aansluiten en kijken of het niet alleen de hardware is, maar misschien ook Windows 7 (dat vermoeden heb ik)
Echt supersnel vindt ik de laptop nog niet, komt misschien omdat ik een Macbook Air gewend ben, maar traag is het beestje zeker niet. Ik zal nog wel het nodige moeten tweaken om het onderste uit de kan te kunnen halen.

De afwerking is verder erg netjes, niet het niveau van Apple, maar wel de mooiste ultrabook die ik tot nu toe gezien heb. Ik ga vandaag nog even flink aan het fröbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Yellowneck schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:34:
[...]

Heb je de nieuwste firmware/bios al geprobeerd? Volgens mij zaten daar een aantal fixes in mbt tot het thermal management gedoe
Jup, nieuwste versie (206) staat erop, maar loste het probleem niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Fentek op 27-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 10:31
Ik heb de UX32VD nu ongeveer een weekje in gebruik en wat een pracht laptop. Ook al heb ik de harde schijf en geheugen nog niet vervangen vind ik hem nu ook al relatief snel.

Verder heb ik via howtogeek.com de Windows 8 preview geïnstalleerd en nu is ie helemaal geweldig _/-\o_ , booten gaat dankzij Windows 8, vanaf het selecteren of je Windows 8 of Windows 7 wil booten, eigenlijk instant. Ook zijn er al touchpad drivers van Asus beschikbaar voor Windows 8 waardoor je extra Metro gestures krijgt. Ik heb het idee dat het scrollen ook veel soepeler gaat in Windows 8.

Een aandachtspuntje: Als je ook Windows 8 wil installeren zorg dan dat je, nadat de laptop de eerste keer boot, gelijk de nvidia drivers installeert anders gaat hij bootloopen bij het opstarten.

Het is me wel opgevallen dat je relatief snel krassen krijgt op het aluminium, ik heb denk ik een paar zandkorrels onder me hand gehad buiten die het alu nog net wat meer 'gebrushed' hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Er staat een Beta versie van de touchpad drivers op de Asus site. Deze zijn nog niet perfect maar werken echt een stuk beter: V1.0.26 (http://support.asus.com/d...Language=en&m=UX31A&os=30 onder TouchPad) staat sinds vorige week online. De installer werkt fantastisch (not). Unpack de zip, rightclick "uninstall" (denk dat het een batje was) en zeg run as administrator. Daarna kun je de gewone installer runnen. Verder heb ik nog een grappige. Als ik mijn spatiebalk in het midden of rechts van het midden raak dan krijg ik een mechanisch piep geluidje in plaats van het normale toetsenbord klikje. Dat begint naar verloopt van tijd wat storend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asus UX-31A 4002 net binnen. Aangezien ik met mijn beperkte kennis niet van plan ben een clean install te doen vroeg ik me af welke programma's (Bloatware) ik veilig kan verwijderen?

En is het nodig om je te registreren bij Asus (product registratie?)

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Hebben jullie ook dat de UX32VD als hij in slaapstand staat, soms uit het niets begint te blazen? En soms bij het openen van een simpele applicatie, op volle toeren begint te blazen? Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 18:35
Ik heb sinds dinsdag mijn UX32VD. Ben inmiddels voor de tweede avond op rij aan het proberen om Windows 7 op de SSD te krijgen, maar het ding werkt alleen maar tegen. :(
Moet wel zeggen dat dat het enige is wat me tegenvalt, verder werkt het ding tot nu toe erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Als dat het enige maar is. Vast wel fijn werken zonder OS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Mnix91 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:38:
Ik heb sinds dinsdag mijn UX32VD. Ben inmiddels voor de tweede avond op rij aan het proberen om Windows 7 op de SSD te krijgen, maar het ding werkt alleen maar tegen. :(
Moet wel zeggen dat dat het enige is wat me tegenvalt, verder werkt het ding tot nu toe erg fijn.
Wat lukt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Kavish schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:58:
Hebben jullie ook dat de UX32VD als hij in slaapstand staat, soms uit het niets begint te blazen? En soms bij het openen van een simpele applicatie, op volle toeren begint te blazen? Hoe kan ik dit verhelpen?
Zoals beschreven in mn vorige post heb ik hetzelfde probleem met mn UX31A, bij mij zorgde de recentste BIOS niet voor een oplossing, dus heb ik heb opgestuurd voor RMA. Benieuwd wat ze eraan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Fentek schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:39:
[...]
Zoals beschreven in mn vorige post heb ik hetzelfde probleem met mn UX31A, bij mij zorgde de recentste BIOS niet voor een oplossing, dus heb ik heb opgestuurd voor RMA. Benieuwd wat ze eraan gaan doen...
Ik ben ook erg benieuwd, laat het even weten als je meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Bij mij is de "y" toets half los gekomen. En ik zit nu in Japan voor een maand en kan niet rma'en. Heeft iemand een idee hoe je de key voorzichtig kan losmaken en weer kan vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira

casapira

The truth is in me.

Ja, gewoon lostrekken. Zie mijn post van hierboven ergens..
Je kunt hem daarna er gewoon weer opklikken.

[ Voor 8% gewijzigd door casapira op 05-08-2012 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Wat is er met de Asus Zenbook UX31A-R4002V gebeurd? Deze is nergens meer te krijgen? Lijkt me sterkt dat deze nu al EOL is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

casapira schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 05:24:
Ja, gewoon lostrekken. Zie mijn post van hierboven ergens..
Je kunt hem daarna er gewoon weer opklikken.
Werkt dat ook voor de spatiebalk? De mijne piept als ik m aan de rechterkant indruk. Ben bang dat ik m breek als ik 'm er zomaar aftrek.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
bosaap22 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:02:
Wat is er met de Asus Zenbook UX31A-R4002V gebeurd? Deze is nergens meer te krijgen? Lijkt me sterkt dat deze nu al EOL is :?
Dat vraag ik mij inderdaad ook af,
Zat met de afweging tussen de boven genoemde en de MBA, waar ik toch nog steeds mijn twijfels over heb over het OS.

Maar als deze weg valt ga ik misschien toch maar voor de MBA..

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12-2023
beste tweakers,
Na een paar dagen beetje rond gezocht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dit:

pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V

waarschijnlijk de ultrabook voor mij is. Nu heb ik wel alleen een vrij simpele vraag aangezien ik geen ervaring heb met ultrabooks O-) en toch veel hoor dat deze nieuwe generatie low voltage processoren slomer zijn dan de normal laptop/ desktop variant ( high voltage :P?).

Ik studeer communicatie en multi media design, en ben veel bezig met photoshop, premiere en af en toe wat 3ds max. Het grote render werk laat ik over aan mijn desktop, maar is zo'n ultrabook als deze snel genoeg voor deze taken? En wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thomacious schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:07:
Ik studeer communicatie en multi media design, en ben veel bezig met photoshop, premiere en af en toe wat 3ds max. Het grote render werk laat ik over aan mijn desktop, maar is zo'n ultrabook als deze snel genoeg voor deze taken? En wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
In dat geval zou ik zeker ook naar de Sony Z kijken. Niet veel duurder met 1080p scherm maar wel veel sneller met het zware werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:33:
[...]

In dat geval zou ik zeker ook naar de Sony Z kijken. Niet veel duurder met 1080p scherm maar wel veel sneller met het zware werk.
Daar heb ik ook zeker naar gekeken, komt ook wel een aantal euro bij kijken. En had in een hardware.info review gezien dat het scherm niet echt goed was. Wel de 1080p maar voor de rest niet een bijzonder mooi scherm Wat voor mij toch wel vrij belangrijk is. En het uiterlijk is ook niet zo mooi als de zenbook prime :9~ (wat voor velen misschien niet zal uitmaken).

Maar jij denkt dus dat ik toch wel enigzins moeite ga hebben met de UX31A-R4003V ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomacious schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:47:
En had in een hardware.info review gezien dat het scherm niet echt goed was.
Voor wie nog in de overtuiging verkeerde dat HWI een fatsoenlijke reviewsite was: hier staat het overtuigende bewijs dat dat niet zo is :P

Het scherm in de Z is zo ongeveer het beste scherm wat je kan krijgen in het prijssegment. De zenbook heeft een beter scherm op bepaalde punten, en slechter op andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nouja, de man die de opmerking maakt in HWi TV heeft wel degelijk verstand van zaken imo. Hij krijgt de ene na de andere laptop in handen en hij is er geen fan van. Dat kan. Er zijn wel meer mensen die niet kapot zijn van dat scherm. Het IPS scherm van de Asus is volgens de meeste mensen wat beter dan het TN panel van Sony. Om het in Notebookjournal termen uit te drukken: 4.5 ster vs. 3.5 ster.

Neemt niet weg dat ik het Sony scherm mooi vind overigens.
Thomacious schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:47:
[...]
Maar jij denkt dus dat ik toch wel enigzins moeite ga hebben met de UX31A-R4003V ? ;(
Ligt 100% aan jouw gebruik. Tijdens de momenten dat je de CPU zwaar belast (CPU load 100%) zal de sony flink sneller zijn, zie de CPU benchmarks. Doe je dat niet, ga je geen verschil merken.

[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 07-08-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
[b][message=38711771,noline]
[...]

Ligt 100% aan jouw gebruik. Tijdens de momenten dat je de CPU zwaar belast (CPU load 100%) zal de sony flink sneller zijn, zie de CPU benchmarks. Doe je dat niet, ga je geen verschil merken.
Ja dat snap ik, maar de vraag is hebben die programma's 100% load nodig, dat is eigenlijk mijn vraag.

[ Voor 87% gewijzigd door Thomacious op 07-08-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zojuist heb ik op de UX31A-R4003V Windows 7 opnieuw geïnstalleerd (Pro i.p.v. de standaard Home Premium), wat al een gedoe was omdat de Windows 7 installer eerst weigerde om op de GPT-schijf Windows 7 te installeren.

Dat probleem is opgelost door niet de tool van Microsoft te gebruiken, maar door handmatig een FAT32 USB bootable te maken, en door gebruik te maken van de UEFI i.p.v. BIOS Windows 7 te installeren op de GPT-schijf.

Nu heb ik alle bijna drivers etc. van Asus weer geïnstalleerd, echter heb ik de powerbutton nog niet werkend gekregen. Het enige wat ik niet kan installeren is "Intel Rapid Start", ik kan me voorstellen dat dat iets te maken heeft met het wel of niet werken van de power button. De overige hotkeys werken wel.

Dus wie heeft de powerbutton op de UX31A (of de andere versies misschien ook wel) werkend gekregen, of wie heeft "Intel Rapid Start" kunnen installeren? Voor Intel Rapid Start dient er 4GB extra ruimte te zijn, deze heb ik afgesplits van de hoofdpartitie maar dan kan ik Intel Rapid Start nog steeds niet installeren.

edit:
Powerbutton werkte wel, I felt like such an ass 8)7 Intel Rapid Start overigen nog steeds niet.
Yellowneck schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:56:
(Dus wel ff voordat je Windows gaat reinstallen de hele map C:\Software kopieren)
Dát is dan vaak net het probleem hé? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bartbh op 07-08-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

bartbh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:28:
Zojuist heb ik op de UX31A-R4003V Windows 7 opnieuw geïnstalleerd (Pro i.p.v. de standaard Home Premium), wat al een gedoe was omdat de Windows 7 installer eerst weigerde om op de GPT-schijf Windows 7 te installeren.

Dat probleem is opgelost door niet de tool van Microsoft te gebruiken, maar door handmatig een FAT32 USB bootable te maken, en door gebruik te maken van de UEFI i.p.v. BIOS Windows 7 te installeren op de GPT-schijf.

Nu heb ik alle bijna drivers etc. van Asus weer geïnstalleerd, echter heb ik de powerbutton nog niet werkend gekregen. Het enige wat ik niet kan installeren is "Intel Rapid Start", ik kan me voorstellen dat dat iets te maken heeft met het wel of niet werken van de power button. De overige hotkeys werken wel.

Dus wie heeft de powerbutton op de UX31A (of de andere versies misschien ook wel) werkend gekregen, of wie heeft "Intel Rapid Start" kunnen installeren? Voor Intel Rapid Start dient er 4GB extra ruimte te zijn, deze heb ik afgesplits van de hoofdpartitie maar dan kan ik Intel Rapid Start nog steeds niet installeren.
Eh, waarom heeft iedereen problemen met het reinstallen van Windows? Ging bij mij gewoon zoals bij ieder andere PC en alles werkte daarna, zonder bloatware.

Ik heb hiervoor een bootable USB stick gemaakt, daarop de Windows 7 installatie bestanden op gezet en vervolgens geboot vanaf dit stickje.
Vervolgens heb ik alle partities verwijderd (fabriek-af was de SSD ingedeeld in volgens mij 4 partities ofzo, 2 systeem partities, 1 recovery en nog iets dacht ik) en één grote partitie gemaakt en Windows hierop geinstalleerd.

Na de installatie het softwareprogrammaatje van Asus gedraaid die te vinden was in C:\Software uit mn hoofd, waarmee je specifiek kan kiezen wat je wilt installeren (verschillende drivers, apps, bloatware). Heb toen alle drivers aangevinkt en een paar programma's die wel handig zijn (zoals Power4Gear etc). Hierna werkte alles perfect. (Dus wel ff voordat je Windows gaat reinstallen de hele map C:\Software kopieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thomacious schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:59:
[...]
Ja dat snap ik, maar de vraag is hebben die programma's 100% load nodig, dat is eigenlijk mijn vraag.
Die programma's kunnen die load creeren maar of ze dat doen hangt af van jouw specifieke gebruik.

Wat je zou kunnen doen is zelf een CPU monitor laten meedraaien op een vergelijkbaar geklokte CPU. (en dan liefst met 4GB en SATA III SSD zodat het redelijk vergelijkbaar is). Als je deze applicaties weleens op een andere laptop hebt gedraaid kun je de specs vergelijken. Overigens is de 4GB natuurlijk ook niet echt ruim voor serieus Premiere of Photoshop werk.

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 08-08-2012 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Thomacious schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:59:
[...]

100% cpu belasting krijg je als de cpu de bottleneck is. Je computer zal altijd zo snel mogelijk de taak uitvoeren. Jij noemt een aantal programma's die cpu en geheugen flink nodig hebben. Hoe sneller of groter dat is, des te sneller is het klaar met de taak en hoef jij minder te wachten. Is het echter grote kans dat het nog steeds 100% cpu belasting is.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Yellowneck schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:56:
[...]
Ik heb hiervoor een bootable USB stick gemaakt, daarop de Windows 7 installatie bestanden op gezet en vervolgens geboot vanaf dit stickje.
Vervolgens heb ik alle partities verwijderd (fabriek-af was de SSD ingedeeld in volgens mij 4 partities ofzo, 2 systeem partities, 1 recovery en nog iets dacht ik) en één grote partitie gemaakt en Windows hierop geinstalleerd.
Omdat ik deze ook wel interessant vind, met een schone install: hoe kwam je aan de juiste Windows versie, wordt die op DVD meegeleverd? Of van de recovery afgehaald?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Sinds eergisteren is de laptop lastig te vinden in de PW, komt dit omdat hij nergens meer leverbaar is wellicht?
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:31:
Nouja, de man die de opmerking maakt in HWi TV heeft wel degelijk verstand van zaken imo. Hij krijgt de ene na de andere laptop in handen en hij is er geen fan van. Dat kan. Er zijn wel meer mensen die niet kapot zijn van dat scherm. Het IPS scherm van de Asus is volgens de meeste mensen wat beter dan het TN panel van Sony. Om het in Notebookjournal termen uit te drukken: 4.5 ster vs. 3.5 ster.

Neemt niet weg dat ik het Sony scherm mooi vind overigens.

[...]

Zeg maar tegen die man dat hij helemaal niks weet over schermen en laptopjes ;)

http://www.anandtech.com/...verything-is-peripheral/6

Het Vaio Z scherm vliegt zelfs de Macbook Retina scherm ver (!!!) voorbij op het gebied van kleurenreproductie en contrast... Beter dan de Vaio Z vind je niet in deze prijsklasse op het gebied van kleurenreproductie. Daarnaast zijn alleen de kijkhoeken beter van een IPS scherm, maar hoe belangrijk zijn die extreme kijkhoeken nou op een 13" laptopscherm... Aangezien de kijkhoeken van een Vaio Z al heel erg goed zijn voor een TN paneel.

Daarnaast vergeet je ook dat de Vaio Z een RAID 0 SSD opstelling heeft. Maakt het ook een stuk sneller dan alleen de CPU.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vinand schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:41:
[...]
Zeg maar tegen die man dat hij helemaal niks weet over schermen en laptopjes ;)
Je blaast wel hoog van de toren voor iemand die zelf fouten maakt ;) Het contrast van de Retina is volgens Anands metingen hoger dan die van de Sony Z2. Niet dat iemand die verschillen in de praktijk kan zien overigens.

Met de kleurdekking maak je een goed punt, die is in het voordeel van Sony. Maar die kerel van HWi heeft het natuurlijk over de subjectieve kleur indruk. Nou vind ik mijn eigen subjectieve indruk veel belangrijker dan metingen of meningen van anderen.

De kijkhoeken zijn duidelijk in het voordeel van Asus. Hoe belangrijk dat is zal per persoon verschillen.

Verder had de Sony Z in het verleden een probleem met diagonale trillende lijnen die slechts door sommige mensen worden waar genomen. Ik weet niet of dit probleem nog steeds bestaat.

De enige juiste conclusie over het scherm moet dan ook zijn: ga zelf kijken.
Daarnaast vergeet je ook dat de Vaio Z een RAID 0 SSD opstelling heeft. Maakt het ook een stuk sneller dan alleen de CPU.
Dat was ik niet vergeten, ik vond het alleen minder belangrijk omdat een A-data SATA III SSD niet snel de bottleneck zal zijn in het gebruik. Er van uitgaande dat je die krijgt tenminste. Krijg je die niet wordt het een ander verhaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 08-08-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
een subjectievere kleuren indruk? Wat wilt die dan? Dat de kleuren niet accuraat weergeven worden?... -,-... Dan kalibreer je het toch naar je eigen wensen als je dat zo een belangrijk punt vind...

Diagonale trillende lijnen zijn sinds de Vaio Z 2x series niet meer waargenomen, en we zijn nu bij de z3x series.

aah over de macbook retina had je gelijk, heeft inderdaad een hogere contrast. Mijn excuses voor die fout... Alsnog blaas je wel iets hogere van een toren als je durft te beweren dat het scherm in de Vaio Z... Matig is tot slecht... Dan vraag ik me wel af wat dan wel goed is... En ik ben dan ook iemand, die het ene laptop na de andere in mijn hand krijg.. En beter dan het Dell XPS 15 FHD paneel of het Vaio Z scherm heb ik nog niet gevonden in een acceptabele prijsrange.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Helaas heb ik het nieuwe Z scherm nog niet mogen bewonderen.

Overigens wel leuk in dit kader: ik heb wel de UX31 full hd in bezit gehad, maar als ik die naast mijn Macbook Air zet vind ik de Air mooier. Waarom? Ik hou van hoog contrast en mijn Macbook Air met glanzend scherm (Samsung) geeft optisch een hoger contrast dan de matte Asus met IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Packetloss schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:23:
Sinds eergisteren is de laptop lastig te vinden in de PW, komt dit omdat hij nergens meer leverbaar is wellicht?
Ik heb deze sinds 2 weken, een van de laatste lijkt het, geen aanbieders meer in de pricewatch, maar wel een prachtlaptop!

Gisteren heb ik mijn Zenbook een upgrade gegeven naar Windows 8 (Pro, RTM). Het upgraden verliep soepel, de installer vroeg eerst wat drivers te deinstalleren, maar die werden later allemaal gewoon door Windows 8 herkend en vervangen, aleen de touchpad drivers heb ik opnieuw moeten installeren, meteen de nieuwste maar gepakt. Het upgraden duurde wel lang naar mijn idee, maar een clean install zal wel sneller gaan denk ik.

Na installatie werkte alles meteen zoals je zou verwachten, geen missende drivers en al mijn al geinstalleerde software werkt gewoon nog, alleen virtual clonedrive moest ik opnieuw installeren. De fn-key functies hebben nieuwe animaties gekregen die beter bij Windows 8 passen, eenvoudiger, maar mooier dan de oude vind ik.

Windows 8 valt me overigens niet tegen, na alle verhalen was ik bang dat het bijna niet werkbaar zou zijn zonder touchscreen, maar eigenlijk is alleen het startmenu vervangen door een meer uitgebreide full-screen view (metro), en heeft de Explorer nu een ribbon die even wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
Ik denk dat ik afstap van de UX31a en voor de UX32VD ga met i7 en er zelf een 256gbssd en 8gb stickje in zet. Ziet er gemakkelijk uit. Dan heb ik een bijzonder snel apparaatje ook al is die iets dikker.

Iemand ervaring mee ?

De vaio Z vind ik echt te duur en veel minder mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Packetloss schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:23:
Heb dit nagevraagt bij een web winkel. Zij vertelden mij dit type niet meer leverbaar zal zijn voor Oktober. Helaas zullen deze dus niet echt heel snel terug komen in de PW. Helaas want dit was een mooie laptop geweest voor mijn studie...
De duurdere variant vind ik toch net iets te duur

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Packetloss schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:20:
[...]

Omdat ik deze ook wel interessant vind, met een schone install: hoe kwam je aan de juiste Windows versie, wordt die op DVD meegeleverd? Of van de recovery afgehaald?
Windows 7 heb ik gewoon van een legale bron gedownload (DigitalRiver): http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/

Gewoon je eigen serial gebruiken die bij de laptop kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thomacious schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:59:
Ik denk dat ik afstap van de UX31a en voor de UX32VD ga met i7 en er zelf een 256gbssd en 8gb stickje in zet. Ziet er gemakkelijk uit. Dan heb ik een bijzonder snel apparaatje ook al is die iets dikker.
Geen gek idee. Heb je ook nog de GPU die kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:53:
[...]

Die zo goed als waardeloos is vanwege de brakke koeling.
http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html

"We measured hot spots again in the rear area where both the components and the cooling system’s exhausts are installed. The maximum measured temperatures of up to 50.4°C (122.7°F) at the top and bottom of the UX32VD represent worrisome temperature values. In daily use, the surface temperatures should remain markedly lower since full utilization of CPU and GPU will only occur for short periods of time even during the use of complex software like video editing or gaming. After one hour of Anno 2070, surface temperatures remained narrowly below those of the stress test with a maximum of roughly 47°C (117°F) near the exhausts.

During our stress tests which simulate extreme scenarios, we were able to observe throttling of the CPU. The CPU and GPU reached core temperatures of over 90°C (194°F) upon which the CPU reduced its clock speed to 800 MHz until temperatures fell. In everyday use, we could not duplicate such limitations. Under load, the CPU raised clock speeds to its maximum specified Turbo clock speed.

As a result of our stress tests as extreme scenarios, we were also able to observe a throttling of the CPU. CPU and GPU reached over 90°C core temperature after a short time, upon which the CPU reduced its clock speed to 800 MHz until temperatures fell.
In every day use, we could not duplicate any such limitations. Under load, the CPU raised clock speeds to its maximum Turbo clock speed, according to specifications."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Vinand schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:00:
[...]
Die zo goed als waardeloos is vanwege de brakke koeling.
http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html

In every day use, we could not duplicate any such limitations. Under load, the CPU raised clock speeds to its maximum Turbo clock speed, according to specifications."
Bij every day use is er niks mis mee |:(
Maargoed als Sony Fanboy ga je natuurlijk de hele dag Furmark en IBT draaien op je laptop....

Verder vraag ik me af hoeveel ervaring je hebt met de UX32VD? Dit is namelijk het [ervaringen] Asus Zenbook topic.

[ Voor 9% gewijzigd door mdcobra op 09-08-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
een ultrabook is ook geen werkpaard. maar een laptop met oog op mobiliteit
en die hoge temperaturen, ach de nieuwe macbook pro bezuizing is ook niet bepaald "cool" onder volledige belasting. bij normaal gebruik heb je er geen last van. er zijn acers geweest die al bij een normale game gingen trotlelen. en dat zijn normale laptops!

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 09-08-2012 01:55 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, er zijn acers geweest die onder normale situaties gaan throttelen. En dat doet de UX32VD dus ook. Het is een prima laptop, als je hem maar niet in gedachten hebt om games mee te gaan spelen. Want daar is de koeling gewoon ontoereikend voor. Dat verschilt per game. Het verschil tussen team fortress 2 en een stress test (rthdbl + prime95) is bij mij ruim 10 graden, en bij starcraft loopt de temperatuur nog enkele graden verder op.

Throtteling is gewoon een grote nee. Misschien doet hij het bij jou prima, maar in de zomer of na een half jaar met een flinke dot stof er in kan je weinig met die grafische kaart.

Maar notebookcheck meet geen throtteling in reallistische scenario's! Voor dat soort typen personen heb ik nog wel een leuke bron: http://www.notebookcheck....4SX-Notebook.64348.0.html, http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/5. Geen throtteling volgens reviews. Maar de geteste games waren gewoon niet zwaar genoeg. Zoals beschreven in dit topic.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Yellowneck schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:29:
[...]

Windows 7 heb ik gewoon van een legale bron gedownload (DigitalRiver): http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/

Gewoon je eigen serial gebruiken die bij de laptop kwam.
Goeie tip! Thanxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
mdcobra schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:09:
[...]

Bij every day use is er niks mis mee |:(
Maargoed als Sony Fanboy ga je natuurlijk de hele dag Furmark en IBT draaien op je laptop....

Verder vraag ik me af hoeveel ervaring je hebt met de UX32VD? Dit is namelijk het [ervaringen] Asus Zenbook topic.
Van sony hater, naar sony fanboy, dat doe ik zeker goed hier op tweakers... Mensen zijn zo simpel met het gooien van termen zodra iemand het niet eens is met zijn eigen mening... "zucht" Ik ben geen fanboy, ik ben gewoon een fan van goede producten.

Nee, maar lees die test nog een keertje voordat je als een kip zonder kop gaat zitten schreeuwen... Je ziet dat ze toch niet alleen een benchmark draaien, maar ook een normale game afspelen voor 45 minuten waarbij de behuizing al zo verschikkelijk heet word?

Onder normaal werk kun je dan toch de beter de ux31 nemen...

Ik geef juist response op het feit dat Philflow zegt dat:
Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:53:
[...]

Daar geef ik dus een reactie op...

De gpu is gewoon niet een goed argument om de laptop te nemen. En vergeet niet dat de koeling altijd in de loop van de jaren/maanden sterk achteruit gaat vanwege de koelingspasta die minder word, stof waardoor de airflow minder word, en waardoor de componenten van de laptop hun warmte langer vast houden. Ga er maar uit dat na een jaar/anderhalf jaar "benchmark" scenario's voor de gemiddelde gebruiker de normaalste zaak van de wereld is voor hun laptop.

Denk maar aan het feit dat iedereen de crappy E-series van Sony altijd een goede koeling vond: lees maar in de ervaringen topic hoe veel gebruikers klagen dat hun E serie opeens traag en heet word terwijl het vroeger (anderhalf jaar terug) niet zo was...

Ik heb een hoop goeds te vertellen over Asus als merk, althans op het gebied van multimedia vind ik de Asus N56 de beste notebook... Heb zelf nog een pro50 series van Asus waar ik vandaag de dag nog steeds gebruik van maak. Maar de UX32 is gewoon geen goede notebook ten opzichte van de alternatieven. Als de koeling in orde was geweest, en de gpu nog een redelijke performance bood, dan zou ik het een leuke laptop gevonden hebben vanwege de verwisselbare componenten, maar nu ten opzichte en vanwege de Sony SVS13 (Sony ja) en de Asus Ux31 is het gewoon geen slimme aankoop.

En trouwens: Reviews >>> Ervaringen... Zeker als notebookcheck goede vergelijkende testen uitvoert, en anandtech een goede objectieve en subjectieve mening eraan hangt. Ervaringen zijn subjectief, altijd je eigen genuancerende ervaring eraan hangen, niet veel mensen kunnen echt kritisch zijn over hun eigen product. Zeker niet tegenwoordig wanneer iedereen een gevoel van trots hangt aan zijn eigen product/merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vinand schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:00:
[...]
De gpu is gewoon niet een goed argument om de laptop te nemen.
Op zich heb je wel een punt, de throttling is een zwakte van die Asus. Je zou echter ook de andere kant op kunnen redeneren. De vraag steller wil dingen als CS4 doen. Als bepaalde acties afgewikkeld kunnen worden door de GPU kan de CPU belasting verlaagd worden. We hebben het hier immers niet over zware games die gedurende langere tijd het hele systeem belasten. Maar goed, zonder uitgebreide testen met exact die applicaties onder het specifieke gebruik van de vraagsteller blijft het speculeren.

En ik geloof dat Thomacious liever een Asus heeft dan een Sony...

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 09-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrc4nl schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:09:
een ultrabook is ook geen werkpaard. maar een laptop met oog op mobiliteit
en die hoge temperaturen, ach de nieuwe macbook pro bezuizing is ook niet bepaald "cool" onder volledige belasting. bij normaal gebruik heb je er geen last van. er zijn acers geweest die al bij een normale game gingen trotlelen. en dat zijn normale laptops!
Dus dan is het eigenlijk gewoon een ondeugdelijk product, beetje in de trant van:
Hier is uw Ferari, maar geef geen volgas want dan raakt hij oververhit
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.