Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Blijkbaar niet als je resume in je tekst gooit. Resumeren is niet hetzelfde! Nou ja winterslaap cq. sluimeren ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 13-01-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Uit sleep opstarten vind ik resume. Al zou je de term inderdaad ook kunnen gebruiken voor het ontwaken uit een supend-to-disk ofwel hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Of je nou opstart vanuit slaap of vanuit hibernate, het is allebei resumeren (verder gaan waar je gebleven was toen je je computer op slaap/hibernate zette). Los van het feit dat de opmerking van RAAF12 dus onwaar is, is het ook nog eens niet relevant. Waar het omgaat is dat opstarten binnen enkele seconden (of het nou vanuit het sleep of hibernate is) niet zo bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497347

Waar blijven touch U500's nou?
Ik zit er op te wachten, wachten, wachten........
Raar trouwens dat ze nog niet gepresenteerd zijn op de CES. Ik heb er nog geen review / hands-on van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22

Quindor

Switching the universe....

Hoewel het waar is dat standby en hibernate geen nieuwe technieken zijn moet ik toch wel zeggen dat het op de u500 en andere ultrabooks op een nieuw nivo werkt als daarvoor.

Zo snel terug komen uit standby hebben al mijn vorige laptops echt niet gedaan. Dat was meer rond de 5 seconden. En daarbij heb ik ook nog nooit hardware en drivers gehad waarbij het zo perfect werkte dat ik erop vertrouwde. Bij de u500 is in 1,5 a 2 seconden alles weer up, wifi en alles. Dat is tijden lang echt wel anders geweest! Dat ik 1 op de 10 keer een bluescreen had bijvoorbeeld. Uiteraard is dat deels het voordeel van Windows 8, maar toch.

Ook is terugkomen uit hibernate gaat super snel op de u500. Dat is wederom door de hardware (Zelfde voordeel als vanuit standby) maar ook door de dual SSD's in RAID-0. Dit zorgt ervoor dat er met 1000MB/sec gelezen kan worden, en stel je hebt 3GB geheugen in gebruik, is dat dus met 3 seconden klaar waar dat met een simpele magnetische disk met een optimistische transfer speed van 100MB/sec toch nog altijd 30 seconden gaat duren.

Dus ik zie zeker voordelen in Windows 8, ultrabook hardware en de dual SSD's in RAID-0.

Verder over het touchpad, het is niet mijn favoriet, maar ja multi-touch schijnt de rage te zijn. De mousepad heeft geen knoppen maar is zelf 1 grote knop. Nee, inderdaad, niet 2 of 3, maar 1! Dat is ook het probleem wat ik ermee heb, als ik met mijn nagel op de rechterknop druk, voert hij toch een linker klik uit. Dit komt dat het een capacitief touchpad is en daardoor dus via een kleine stroom door de huid registreert waar je vinger is, wat met een nagel niet kan. Op die manier bepaalt het pad dus ook wat je probeert te doen.

Capacitief zijn touchpads al jaren, maar dan zaten er ten alle tijden iig nog echte fysieke knoppen bij. Ik vind het iig niet geweldig. Bij mij gaat de detectie tussen links en rechts of wel of niet klikken, etc. regelmatig mis. :( Vooral bij veel achter elkaar opvolgende handelingen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:06
Even snel je nagels knippen, Quindor. :)

Overigens is al dat resume gebeuren ook onder Win 7 op de U500 in een mum van tijd klaar. Kan best zijn dat Win 8 het nog iets sneller doet, hoor (of Asus Instant On ...), maar niet iets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik heb nu met behulp van imagex.exe uit de Windows Assessment and Deployment Kit eindelijk de Asus recovery image (install*.swm) naar mijn Samsung 830 SSD kunnen werken; en het geheel werkt nu... Die paar asus apps die als ballast te beschouwen zijn wegen voor mji niet op tegen het gemak dat alle drivers geinstalleerd staan (1 driver is zelfs niet te vinden lijkt het)

Wat mij nu op valt is dat de resume wel heel erg rap gaat; maar dat het display vrij veel tijd nodig heeft om weer aan te springen (>5 sec). Dat duurt ook lang als de laptop niet in sleep of hibernate is, maar domweg de display uitgezet heeft volgens de power settings.
Dat is natuurlijk erg jammer; iemand een idee waardoor dat komt?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Mijn u500 geeft regelmatig geen beeld meer als ik hem uit hibernate haal

Daar heb jij blijkbaar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Quindor schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:02:
Verder over het touchpad, het is niet mijn favoriet, maar ja multi-touch schijnt de rage te zijn. De mousepad heeft geen knoppen maar is zelf 1 grote knop. Nee, inderdaad, niet 2 of 3, maar 1! Dat is ook het probleem wat ik ermee heb, als ik met mijn nagel op de rechterknop druk, voert hij toch een linker klik uit. Dit komt dat het een capacitief touchpad is en daardoor dus via een kleine stroom door de huid registreert waar je vinger is, wat met een nagel niet kan. Op die manier bepaalt het pad dus ook wat je probeert te doen.

Capacitief zijn touchpads al jaren, maar dan zaten er ten alle tijden iig nog echte fysieke knoppen bij. Ik vind het iig niet geweldig. Bij mij gaat de detectie tussen links en rechts of wel of niet klikken, etc. regelmatig mis. :( Vooral bij veel achter elkaar opvolgende handelingen.
ik ben dus ook geen fan van multitouch, ik heb geen zenbook maar een oude acer 5920. Dat is een laptop met dedicated knoppenen geen multitouch, heerlijk. scrollen doe je aan de zijkant van het touchpad en dat werkt prima. de reden dat ik mn eerste notebook kocht was ook vanwege het touchpad, t voelde meteen goed 8)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 17:35

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hi guys, ik heb dus een UX32VD-R4002H besteld, komt vrijdag waarschijnlijk binnen.

De SSD die erin komt heb ik hier al en het geheugen is ook nog onderweg.

Verder een 16Gb USB3 stick om windows 8 vanaf te installeren.

Ik ben een mac-gebruiker en stap nu over, heb nog 1 iMac 27" staan thuis als vaste computer, verder dus alleen deze laptop maar heb niet zoveel ervaring met windows en heb dus ook niet veel kennis van drivers?

De iSSD van 24Gb in de laptop schijnt snel stuk te gaan dus die ga ik niet gebruiken.

Wat is het slimste, om de 256Gb (Samsung 840 Pro) in partities op- te delen, en welke maten en welke settings per partitie!? En is het mogelijk om Windows 8 op 1 partitie te installeren en al mijn gebruikersfolders met documenten/foto's/films/presentaties/muziek etc op een andere partitie te zetten?

Ik dacht aan 40/50 Gb voor een partitie met windows 8 en wat programma's zoals Photoshop, InDesign, Illustrator (voor mijn werk), Open Office en Diablo 2 en eventueel nog wat hulpprogramma's.

En dan de andere partitie om mijn programma's op te zetten.

Verder vind ik alleen maar guides hoe je Windows7 vanaf een USB stick op je UX32 zet, maar hoe doe je dat met windows8? Ik heb een Key neem ik aan, want er zit Win8 bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 22:30
Ohmarinus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:39:
Hi guys, ik heb dus een UX32VD-R4002H besteld, komt vrijdag waarschijnlijk binnen.

Ik ben een mac-gebruiker en stap nu over, heb nog 1 iMac 27" staan thuis als vaste computer, verder dus alleen deze laptop maar heb niet zoveel ervaring met windows en heb dus ook niet veel kennis van drivers?

De iSSD van 24Gb in de laptop schijnt snel stuk te gaan dus die ga ik niet gebruiken.

Wat is het slimste, om de 256Gb (Samsung 840 Pro) in partities op- te delen, en welke maten en welke settings per partitie!? En is het mogelijk om Windows 8 op 1 partitie te installeren en al mijn gebruikersfolders met documenten/foto's/films/presentaties/muziek etc op een andere partitie te zetten?

Ik dacht aan 40/50 Gb voor een partitie met windows 8 en wat programma's zoals Photoshop, InDesign, Illustrator (voor mijn werk), Open Office en Diablo 2 en eventueel nog wat hulpprogramma's.

Verder vind ik alleen maar guides hoe je Windows7 vanaf een USB stick op je UX32 zet, maar hoe doe je dat met windows8? Ik heb een Key neem ik aan, want er zit Win8 bij de laptop.
Die UX32vd komt al met Win8...
SSD niet in partities indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SAWYER schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:49:
[...]

Die UX32vd komt al met Win8...
SSD niet in partities indelen.
Ok, maar ik zet er een SSD in, dus het moet sowieso opnieuw geïnstalleerd worden... En aangezien hij geen Optical drive heeft moet ik dat dus op de één of andere manier toch via USB weer installeren lijkt me?

Waarom moet ik dan geen partities maken op de SSD? Ik dacht dat dat juist handig was zodat ik bij herinstalleren alleen maar windows en wat programma's opnieuw hoef te installeren, en ik mijn persoonlijke documenten gewoon kan laten staan op de andere partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ohmarinus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:56:
[...]

Ok, maar ik zet er een SSD in, dus het moet sowieso opnieuw geïnstalleerd worden... En aangezien hij geen Optical drive heeft moet ik dat dus op de één of andere manier toch via USB weer installeren lijkt me?
misschien bedoelt hij partities herindelen, het kan zijn dat de recovery partitie zo om zeep word geholpen.
kan gezeik geven met garantie

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ohmarinus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:39:

Vanuit windows 8 kun je een rescue usb stick maken; doe dat inclusief de recovery partitie.
Wissel de hdd en de ssd.
In theorie zou je met de usb stick moeten kunnen restoren, maar dat ging bij mij met een grote omweg, vanwege niet aanwezig zijn van diverse partities, en blijkbaar kan de recovery software het niet zelf regelen...

Wat ik nu beschrijf is niet precies hoe ik het gedaan heb; ik heb zitten stoeien met Acronis en daarna ongeveer wat ik beschrijf, ik denk dat het zou moeten werken:

Bij Microsoft kun je de windows 8 deployment etc kit downloaden. Je hebt het programma imagex.exe nodig. Zet deze op de USB key.

1) Start vanaf de USB key (Secure boot uit, en mogelijk de 'bios' achtige optie even aan)
2) Troubleshooting->Advanced->Commandline.
3) Start Diskpart
4) maak een MSR partitie (recovery partitie). Die van mij is 300MB
5) maak een EFI partitie, die van mij is 100MB
6) maak een primary partitie. Ik heb de volledige ssd gebruikt, maar je zou het kunnen opdelen.
7) imagex.exe /apply /ref PATH-NAAR-install*.swm 1 c:
Dat is image 1 in de windows backup bestanden, er zitten er 2 in; de 0 is een ASUS sysprep image.
Dit commando is waarschijnlijk niet helemaal correct, ik heb namelijk de .swm's teruggemerged naar een .wim.

Met een beetje mazzel heb je nu Windows 8 draaiend.

Het alternatief is dat je 'ergens' een iso 'regelt', dat installeerd heel eenvoudig en 'activeerd' ook zonder issues op de BIOS key, maar daarna moet je de drivers bij elkaar zien te harken. Op de laptop staat in c:\eSupport een heleboel, wellicht nuttig om dat te bewaren als je deze route op gaat.

Vragen, stuur maar een PM ofzo!

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 17-01-2013 01:16 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ronald schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:10:
[...]

Vanuit windows 8 kun je een rescue usb stick maken; doe dat inclusief de recovery partitie.
Wissel de hdd en de ssd.
In theorie zou je met de usb stick moeten kunnen restoren, maar dat ging bij mij met een grote omweg, vanwege niet aanwezig zijn van diverse partities, en blijkbaar kan de recovery software het niet zelf regelen...

Wat ik nu beschrijf is niet precies hoe ik het gedaan heb; ik heb zitten stoeien met Acronis en daarna ongeveer wat ik beschrijf, ik denk dat het zou moeten werken:

Bij Microsoft kun je de windows 8 deployment etc kit downloaden. Je hebt het programma imagex.exe nodig. Zet deze op de USB key.

1) Start vanaf de USB key (Secure boot uit, en mogelijk de 'bios' achtige optie even aan)
2) Troubleshooting->Advanced->Commandline.
3) Start Diskpart
4) maak een MSR partitie (recovery partitie). Die van mij is 300MB
5) maak een EFI partitie, die van mij is 100MB
6) maak een primary partitie. Ik heb de volledige ssd gebruikt, maar je zou het kunnen opdelen.
7) imagex.exe /apply /ref PATH-NAAR-install*.swm 1 c:
Dat is image 1 in de windows backup bestanden, er zitten er 2 in; de 0 is een ASUS sysprep image.
Dit commando is waarschijnlijk niet helemaal correct, ik heb namelijk de .swm's teruggemerged naar een .wim.

Met een beetje mazzel heb je nu Windows 8 draaiend.

Het alternatief is dat je 'ergens' een iso 'regelt', dat installeerd heel eenvoudig en 'activeerd' ook zonder issues op de BIOS key, maar daarna moet je de drivers bij elkaar zien te harken. Op de laptop staat in c:\eSupport een heleboel, wellicht nuttig om dat te bewaren als je deze route op gaat.

Vragen, stuur maar een PM ofzo!
Thanks a lot! Hier heb ik heel erg veel aan.

Wel balen dat de leverancier na meer dan twee dagen nog steeds het product niet naar me heeft kunnen versturen. Gelukkig mag ik hem bij hun komen ophalen, das toch wat sneller dan weer opsturen en wachten tot maandag ;)

Ga vanmiddag lekker aan de slag!

[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 18-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ok die recovery gaat niet werken heb ik begrepen.

Maar hoe krijg ik nu in godsnaam die Windows8 Iso in bezit? Ik heb gewoon een originele Key, en als het goed is staat die ook in mijn BIOS, maar ik kan nergens vinden hoe ik Windows 8 op mijn USB key zet als bootable iso... Ik wil wel gewoon mijn eigen key gebruiken en legaal werken.

Heb twee uur gezocht en ik ben het wel een beetje zat nu ik heb de SSD nog niet geinstalleerd omdat ik geen enkel idee heb hoe ik Windows 8 weer op de laptop krijg nadat ik mijn originele HDD eruit heb gehaald en de SSD heb geïmplanteerd... Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de pricewatch: Asus Zenbook UX31A-C4027H ik weet dat er eind december een kleine voorraad was, maar sinds dan is de verkrijgbaarheid alleen maar achteruit gegaan. Volgende week wanneer de Media Markt waarschijnlijk de BTW actie was een mooi moment, maar het ziet er niet uit dat dit gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22

Quindor

Switching the universe....

Ohmarinus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:10:
Ok die recovery gaat niet werken heb ik begrepen.

Maar hoe krijg ik nu in godsnaam die Windows8 Iso in bezit? Ik heb gewoon een originele Key, en als het goed is staat die ook in mijn BIOS, maar ik kan nergens vinden hoe ik Windows 8 op mijn USB key zet als bootable iso... Ik wil wel gewoon mijn eigen key gebruiken en legaal werken.

Heb twee uur gezocht en ik ben het wel een beetje zat nu ik heb de SSD nog niet geinstalleerd omdat ik geen enkel idee heb hoe ik Windows 8 weer op de laptop krijg nadat ik mijn originele HDD eruit heb gehaald en de SSD heb geïmplanteerd... Help!
Ik heb precies hetzelfde gedaan. ISO van Windows 8 (non-Pro) gedownload en geinstalleerd. Is automatisch geactiveerd vanwege de string in je BIOS. Hoef je niets aan te doen.

Met een beetje zoeken is het wel te vinden hoor. Ik ben niet zo van de tooltjes maar gebruik puur de meegeleverde bootsect en windows zelf. Dat werkt tot nu toe altijd nog perfect. Zie de volgende blog post die uitlegt hoe je een bootable USB stick maakt van een Windows 8 ISO file. http://blogs.msdn.com/b/habibh/archive/2011/09/14/how-to-create-a-bootable-usb-flash-drive-to-install-windows-8-developer-preview.aspx De procedure is 100% gelijk aan die van Windows 7.

--Anders dan in de guide pak ik ISO bestanden gewoon uit met 7z!

Voor de ISO file zie de volgende forum post. Kies de juiste versie (x64 EN, niet Pro), kopieer de magnet link in je favoriete torrent client (of zoek naar dezelfde file names op de nieuwsgroepen) en klaar.

Mochten deze versies niet werken dan heb je waarschijnlijk niet de volume versie maar de retail versie nodig. Ik kan me zo snel niet meer herinneren welke ik toen gebruikt heb. Een ISO daarvoor is op een vergelijkbare manier te vinden. Ik schrijf overal non-pro, maar ik geloof dat zelfs daarvoor tegenwoordig geen aparte ISO meer is, alles word bepaald door je licentie. :)

En voila, een clean Windows 8 met je eigen officiële licentie! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Quindor op 19-01-2013 03:43 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Quindor schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 03:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan. ISO van Windows 8 (non-Pro) gedownload en geinstalleerd. Is automatisch geactiveerd vanwege de string in je BIOS. Hoef je niets aan te doen.

En voila, een clean Windows 8 met je eigen officiële licentie! :D
Die links mogen hier waarschijnlijk niet... Ik heb de en_gb iso gepakt vanaf exact die plek en die activeerd ook; Denk niet dat Microsoft fussy is welke taal editie je pakt... Dat was in de Windows XP tijd ook al zo.

@Ohmarinus Als je die recovery wil proberen, PM me je Skype/andere IM details en ik zal je proberen te helpen. Anders zoek je die technet iso (En verify de SHA1 hash met de hashes die MS zelf publiceerd, google is je vriend) en dan raad ik aan de eSupport dir op te pakken, aangezien ik minimaal 1 driver niet op internet kon vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ronald schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:23:
[...]

Die links mogen hier waarschijnlijk niet... Ik heb de en_gb iso gepakt vanaf exact die plek en die activeerd ook; Denk niet dat Microsoft fussy is welke taal editie je pakt... Dat was in de Windows XP tijd ook al zo.

@Ohmarinus Als je die recovery wil proberen, PM me je Skype/andere IM details en ik zal je proberen te helpen. Anders zoek je die technet iso (En verify de SHA1 hash met de hashes die MS zelf publiceerd, google is je vriend) en dan raad ik aan de eSupport dir op te pakken, aangezien ik minimaal 1 driver niet op internet kon vinden...
Hi ik heb al flink wat gegoogled, inmiddels ook maar via een niet zo goede weg aan een ISO gekomen, een 16in1 iso van Win8 alle versies, maar ik gebruik natuurlijk gewoon de versie die bij mijn licentie hoort.

Ik vind het heel erg lullig van MS dat ze geen download aan licentiehouders verschaffen.

Heb nu een Bootable USB key gemaakt op een USB stick en heb nog maar 1 vraag en dat is welke drivers er noodzakelijk zijn. Ik heb er een flink aantal gevonden, zo'n 16 via de asus site. Maar volgensmij zijn ze niet allemaal nodig. Zal even een screenshot maken van de lijst die ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/1113/screenshot20130119at104.png

Moet ik deze drivers bijleveren op de USB stick waarvan ik boot? Kunnen die gewoon erbij gezet worden of moeten ze in een bepaald mapje? Ik heb begrepen dat het goed is om de USB3.0 drivers er ook op te zetten omdat hij standaard op USB2.0 snelheid werkt?

De UEFI werkt al in de BIOS en ik heb hem al 1 keer succesvol gestart vanaf USB door in de bios boot from HDD uit- te schakelen.

Ohja en mijn USB is echt supertraag en valt vaak gewoon naar 0kb/s
Zie: http://img191.imageshack....20/screenshotusbkopie.png

Ik gebruik een Verbatim Store 'n' Go 16Gb USB3.0

[ Voor 20% gewijzigd door Ohmarinus op 19-01-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 12:52
Regeneration schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:50:
Weet iemand hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de pricewatch: Asus Zenbook UX31A-C4027H ik weet dat er eind december een kleine voorraad was, maar sinds dan is de verkrijgbaarheid alleen maar achteruit gegaan. Volgende week wanneer de Media Markt waarschijnlijk de BTW actie was een mooi moment, maar het ziet er niet uit dat dit gaat lukken...
De beschikbaarheid van de C4027H is momenteel vrij bedroevend. Van wat ik via de pricewatch heb kunnen zien zijn de voorraden die er bij enkele winkels nog zijn overblijfselen van een vorige batch.

Diverse winkels hebben het nu over een levertijd van (inmiddels) 20 dagen (8 februari), maar ik weet niet hoe accuraat dat is.
Zelf had ik hem al besteld bij notebookshop 1,5 week geleden. Daar hebben ze inmiddels de levertijd van 'Onbekend' naar 'Niet meer leverbaar' verhangen, dus dat belooft weinig goeds.

Ik had enkele dagen geleden aan ASUS Benelux (op Facebook) gevraagd wanneer zij de C4027H verwachten, en het antwoord was toen 'snel'. Daar hebben we vrees ik dus ook niet echt veel aan.

Ik vrees dat er weinig anders op zit dan het af te wachten. Eigenlijk hoop ik stiekem dat hij voor het eind van de maand nog leverbaar wordt, maar momenteel zie ik dat vrij somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ohmarinus schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:48:
[...]

Hi ik heb al flink wat gegoogled, inmiddels ook maar via een niet zo goede weg aan een ISO gekomen, een 16in1 iso van Win8 alle versies, maar ik gebruik natuurlijk gewoon de versie die bij mijn licentie hoort.

Ik vind het heel erg lullig van MS dat ze geen download aan licentiehouders verschaffen.

Heb nu een Bootable USB key gemaakt op een USB stick en heb nog maar 1 vraag en dat is welke drivers er noodzakelijk zijn. Ik heb er een flink aantal gevonden, zo'n 16 via de asus site. Maar volgensmij zijn ze niet allemaal nodig. Zal even een screenshot maken van de lijst die ik nu heb.

[afbeelding]

Moet ik deze drivers bijleveren op de USB stick waarvan ik boot? Kunnen die gewoon erbij gezet worden of moeten ze in een bepaald mapje? Ik heb begrepen dat het goed is om de USB3.0 drivers er ook op te zetten omdat hij standaard op USB2.0 snelheid werkt?

De UEFI werkt al in de BIOS en ik heb hem al 1 keer succesvol gestart vanaf USB door in de bios boot from HDD uit- te schakelen.

Ohja en mijn USB is echt supertraag en valt vaak gewoon naar 0kb/s
Zie: http://img191.imageshack....20/screenshotusbkopie.png

Ik gebruik een Verbatim Store 'n' Go 16Gb USB3.0
Wat betreft iso's zoek tot je de gelekte Technet versie hebt. Alleen van die weet je zeker dat je geen rommel mee krijgt omdat Microsoft zelf de SHA1 hashes van die iso's publiceerd, en je dus kan controleren of er niet geknoeit is door de heren virusbakkers.

Kwa drivers: Power4gear lijkt voornamelijk een power plan, ik heb hem er af gemikt.
Smart gesture is vermoedelijk optioneel, maar ik hem heb er nog op staan.
Drivers hoef je niet per se op de usb te hebben, windows 8 kaal komt het internet al op als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ronald schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Wat betreft iso's zoek tot je de gelekte Technet versie hebt. Alleen van die weet je zeker dat je geen rommel mee krijgt omdat Microsoft zelf de SHA1 hashes van die iso's publiceerd, en je dus kan controleren of er niet geknoeit is door de heren virusbakkers.

Kwa drivers: Power4gear lijkt voornamelijk een power plan, ik heb hem er af gemikt.
Smart gesture is vermoedelijk optioneel, maar ik hem heb er nog op staan.
Drivers hoef je niet per se op de usb te hebben, windows 8 kaal komt het internet al op als ik me goed herinner.
Ok het is allemaal gelukt, nu weer windows op de UX32VD maar ik kan windows niet activeren want mijn product key is niet ok ofzo.. Frustrerend dit, als MS nou gewoon die ISO vrij maakt voor mensen die een key hebben...

Heb de oude wel opgeslagen.. Maar die werkt dus niet :( arghh

Ga nog een keer installeren met een andere ISO dan maar.. Heb wel die Technet, maar das Enterprise, hopen dat dat werkt.

Heb trouwens alleen maar een NL Technet versie gevonden van MSDN. Hoop dat er nog eens een engelstalige beschikbaar komt. Ik vind Nederlands een vreselijke taal voor een OS.

[ Voor 17% gewijzigd door Ohmarinus op 19-01-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
emcore schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:50:
Ik had enkele dagen geleden aan ASUS Benelux (op Facebook) gevraagd wanneer zij de C4027H verwachten, en het antwoord was toen 'snel'. Daar hebben we vrees ik dus ook niet echt veel aan.
Thanks voor je reactie. Ik hoop dat snel betekent dat er nog van de MediaMarkt actie kan worden geprofiteerd. Maar inderdaad, voor de rest blijft het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ohmarinus schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:49:
[...]

Ok het is allemaal gelukt, nu weer windows op de UX32VD maar ik kan windows niet activeren want mijn product key is niet ok ofzo.. Frustrerend dit, als MS nou gewoon die ISO vrij maakt voor mensen die een key hebben...

Heb de oude wel opgeslagen.. Maar die werkt dus niet :( arghh

Ga nog een keer installeren met een andere ISO dan maar.. Heb wel die Technet, maar das Enterprise, hopen dat dat werkt.

Heb trouwens alleen maar een NL Technet versie gevonden van MSDN. Hoop dat er nog eens een engelstalige beschikbaar komt. Ik vind Nederlands een vreselijke taal voor een OS.
Ik heb en-gb_windows_8_x64_dvd_915412.iso gebruikt en die activeerde prima. De key in de zenbook is voor de basis windows 8, niet pro, niet enterprise, die dus gewoon niet gaan werken!

Iso heb ik overigens via Torrent binnengehengelt; maar wel de SHA1 gecontroleerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 19-01-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ronald schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:41:
[...]

Ik heb en-gb_windows_8_x64_dvd_915412.iso gebruikt en die activeerde prima. De key in de zenbook is voor de basis windows 8, niet pro, niet enterprise, die dus gewoon niet gaan werken!

Iso heb ik overigens via Torrent binnengehengelt; maar wel de SHA1 gecontroleerd ;)
Ga het nog 1 keer proberen pffffffff ik kan jouw versie niet vinden, maar de enterprise versie werkt hier inderdaad ook niet. Moedeloos...

Ga nog 1 keer zoeken ;w

Gevonden! In een oude pastebin... Wat een klus.
Hardstikke bedankt so far! Echt heel blij dat mensen hier er wat van snappen.

Ik heb op mijn Mac een app gemaakt (drag 'n' drop) om de SHA-1 te checken, dan kan ik eindelijk met installeren beginnen als alles binnen is.

Edit
Had nog nooit een checksum uitgevoerd, maar inderdaad het klopt nu en ben hem nu naar de laptop aan het kopieren om daar dan de ISO op de USB stick te zetten. Ik hoef hem nu niet meer bootable te maken omdat ik gewoon vanuit Windows 8 op de SSD de setup kan starten. Of is het beter om helemaal een lege install te doen en dus te booten vanaf de USB stick?

IT WORKZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!!! 8)7

Nu nog 1 ongeidentificeerd apparaat... Maar welke?

En de Fan lijkt nu veel meer aan- te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Ohmarinus op 19-01-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ronald schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:35:
[...]
(1 driver is zelfs niet te vinden lijkt het)
[...]
Ohmarinus schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Nu nog 1 ongeidentificeerd apparaat... Maar welke?
En daarom ben ik dus voor de restore gegaan van het Asus image ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ronald schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:35:
[...]

[...]

En daarom ben ik dus voor de restore gegaan van het Asus image ;-)
Zou het kwaad kunnen als ik de interne iSSD gebruik als backup zodat ik daar essentiele dingen op kan zetten die ik altijd nodig heb bij een reinstall?

Enige opmerkingen over of dat slim is of niet?

Zou Asus daarover kunnen gaan miepen bij de garantie?

Ik zal even een screenshot maken van mijn driverlist morgen, misschien dat jij in een vergelijking ziet welke ik mis?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 30-05 22:30
Daarvoor is V&A, laat het dan ook daar bij ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Bolletje op 21-01-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

@Ohmarinus

Driver voor de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ok screenshotje is klaar, dit is mijn driverwindow, ik heb ze niet allemaal uitgeklapt, maar zo te zien is er maar 1 driver niet geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/9148/devicemanagerx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

rechts erop klikken, eigenschappen, details en dan het device-id door google halen. Wordt het vaak wel duidelijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

woekele schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:53:
rechts erop klikken, eigenschappen, details en dan het device-id door google halen. Wordt het vaak wel duidelijker van.
Thanks, gevonden! :)

http://elemecca.wordpress...6/mystery-device-atk4001/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob2007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 19:46
Heeft iemand een betaalbare screen protector gevonden voor de touch-versie (UX31A-C4027H)?
Ik heb zelf gekeken bij www.protectionfilms24.com naar de 3M Vikuiti ADQC27 Screen Protector (ontspiegeld en "dirt-repellent"), maar in de afmetingen van het scherm, komt de prijs op iets van € 53...beetje veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Rob2007 op 21-01-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag een mailtje van MyCom gekregen dat de order voor een U500 / UX51 zónder touchscreen per direct geannuleerd wordt, omdat deze niet meer leverbaar zou zijn. Het gaat dus om deze:
pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H

Ik denk dat de veel duurdere versie (mét touchscreen) de vervanger wordt...en dus niet slechts een variant:
pricewatch: Asus UX51VZ-CN036H

Echt heel jammer. Er is nu volgens mij geen 15" ultrabook meer met standaard een SSD in dat prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
Miletos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:20:
Vandaag een mailtje van MyCom gekregen dat de order voor een U500 / UX51 zónder touchscreen per direct geannuleerd wordt, omdat deze niet meer leverbaar zou zijn. Het gaat dus om deze:
pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H

Ik denk dat de veel duurdere versie (mét touchscreen) de vervanger wordt...en dus niet slechts een variant:
pricewatch: Asus UX51VZ-CN036H

Echt heel jammer. Er is nu volgens mij geen 15" ultrabook meer met standaard een SSD in dat prijssegment.
Vreemd, ik kreeg 5 dagen terug nog dit mailtje van MyCom:

Bedankt voor uw bericht.

Wij verwachten dit product op 31-01-2013 weer binnen te krijgen in het centraal magazijn.
Zodra het bij ons binnenkomt kan het binnen 24 a 48 uur bezorgd worden.

Vertrouwende erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Nalinie
MyCom Nederland

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Het is voor een klant van mij dus ik heb het ordernummer weggehaald, maar bij deze:

Volgens ons systeem heeft u op 10 januari 2013 een order geplaatst met het ordernummer [KNIP].

Helaas moet ik u mededelen dat wij het door u bestelde product(en) niet meer kunnen leveren en uw order wordt geannuleerd.

Uw aankoopbedrag wordt binnen ongeveer 48 uur aan u geretourneerd.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Vertrouwende erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Monique Slachter
Active Care
Bas Group NEDERLAND B.V.

Let op dat Bas Group het moederconcern is van MyCom, Dixons en Dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdM2112
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-02 23:13
Op de website van MyCom staat bij de productpagina: "Dit product is niet meer beschikbaar in ons assortiment."
En ook op de website van Dixons staat dat ie niet meer beschikbaar is.
Het zal dus heel moeilijk worden om nu nog aan een U500VZ te komen (behalve misschien importeren).

[ Voor 43% gewijzigd door PdM2112 op 22-01-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 14:15

Zak

Ik hoor opeens een heel regelmatig tikkend geluid uit mijn UX31E-RV010Y komen....

Fan draait niet want nauwelijks belasting maar toch steeds: Tik Tik pauze Tik Tik. Nog nooit eerder gehoord.

-edit-

Fanspeed gedownload: temp 65/63/66
snelheid fan: 4294967296rpm <- kan m dus niet uitlezen of is kapot.

[ Voor 23% gewijzigd door Zak op 22-01-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ondertussen ben ik echt superblij met mijn Asus Zenbook UX32VD, wat een fijn ding zeg, niet alles is super hoor, de touchpad is de ene keer niet responsive, en de andere keer juist té. Vooral driverwerk denk ik.

En verder zijn de lettertjes op je scherm wel erg klein (ik browse standaard op 125%), dat is bij een Macbook Pro Retina toch beter geregeld, die heeft een nog hogere resolutie, maar de letters schalen wel mooi mee gewoon en alles blijft met gemak leesbaar.

Al met al voor deze prijs mag ik natuurlijk niet teveel verwachten en het is echt een fijn ding verder. Heb al flink wat logbooks aangemaakt voor mijn studie, vandaag een hele presentatie in InDesign ontworpen en morgen gaan we daarmee losssss.

Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom iemand er dus een koopt, en hem na vijf keer gebruiken in een maand, hem weer wegdoet.

Benieuwd of er kwa driverupdates nog iets goedgemaakt gaat worden op sommige vlakken.

Voor nu, kan ik in Windows8 ergens uitzetten dat hij niet die taakbalk aan de rechterkant opent als ik met mijn vinger in de rechter-bovenhoek van de touchpad schuif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 14:15

Zak

Gisteravond hield de fan ermee op. Vandaag de hele dag niet aangeslagen ondanks de hoge temperaturen (had de laptop echt nodig anders had ik 'm wel laten staan) en nou opeens springt die vanuit het niks aan. Meteen op 6200rpm. Nog nooit zoveel herrie horen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zak schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:53:
Gisteravond hield de fan ermee op. Vandaag de hele dag niet aangeslagen ondanks de hoge temperaturen (had de laptop echt nodig anders had ik 'm wel laten staan) en nou opeens springt die vanuit het niks aan. Meteen op 6200rpm. Nog nooit zoveel herrie horen maken.
Zat er misschien iets tussen? Lijkt me iig niet gezond dit verhaal...

Ik hoor mijn fan eigenlijk nooit, als ik goed luister hoor ik wel iets maar het geluid van het typen is eigenlijk al luider dan als de fan aanstaat. Zelfs als ik een FullHD film zit te kijken. De laptop wordt dan wel erg warm, dus ik heb een plankje op schoot omdat het anders een kacheltje is, maar verder blijft de warmte goed binnen de perken en de ventilator is erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-03-2021
Nou jammergenoeg de ux31a 4027H was uitverkocht bij Mediamarkt en BCC en werd waarschijnlijk ook niet meer bijbesteld. Met 260 euro korting was dit echt een mooie koop geweest.

Verkoper bij de BCC wist zelfs te melden dat hij uit de collectie ging omdat de opvolger er was over 4 weken: de 4032H.

Dit blijkt echter een i5 en 128 ssd te zijn.. ipv de i7 & 256 ssd bij de 4027 versie.

Vraag die ik nog heb is zou ik nog verschil merken tussen i5 en i7 merken tijdens mijn normale zakelijke gebruik: Afas Profit, paar word documenten, paar grote excels, en meestal een stuk of 30> browser vensters open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

M1ch31 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:47:
Nou jammergenoeg de ux31a 4027H was uitverkocht bij Mediamarkt en BCC en werd waarschijnlijk ook niet meer bijbesteld. Met 260 euro korting was dit echt een mooie koop geweest.

Verkoper bij de BCC wist zelfs te melden dat hij uit de collectie ging omdat de opvolger er was over 4 weken: de 4032H.
Bij Mediamarkt Arena was hij ook uitverkocht maar ze zeiden dat ik hem wel kon bestellen (met de btw korting dus wel meteen het hele bedrag aftikken), er stonden er al 2 in bestelling voor andere klanten.

Zit nu nog te twijfelen eigenlijk, 1250 is wel een mooie prijs en dat nieuwe model zal niet heel veel goedkoper dan dat zijn verwacht ik en dan zit je met 128gb opscheept. Ik heb idealiter liever de 15 inch maar ik vrees dat die te ver boven mijn budget gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
M1ch31 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:47:

Volgens de winkels in de pricewatch kunnen we de C4027H op 30 januari (dwz aankomende woensdag) verwachten, hij is dus zeker niet EOL (zou ook beetje raar zijn aangezien ze het ding net nog op CES hebben laten zien).

Met een beetje goede wil is hij vanaf begin februari goed leverbaar en volgen dan ook andere winkels.

De 4032H is al een tijd leverbaar op best buy. De prijs is daar rond de 1100 dollar.
Hij zal in Nederland dan ook zeker minder gaan kosten dan de 4027H, maar hoeveel is natuurlijk de vraag.
Als je de i7 en 256gb SSD niet nodig hebt kun je op de 4032 wachten en ben je dan ook waarschijnlijk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
Reiben schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Bij Mediamarkt Arena was hij ook uitverkocht maar ze zeiden dat ik hem wel kon bestellen (met de btw korting dus wel meteen het hele bedrag aftikken), er stonden er al 2 in bestelling voor andere klanten.

Zit nu nog te twijfelen eigenlijk, 1250 is wel een mooie prijs en dat nieuwe model zal niet heel veel goedkoper dan dat zijn verwacht ik en dan zit je met 128gb opscheept. Ik heb idealiter liever de 15 inch maar ik vrees dat die te ver boven mijn budget gaat komen.
Net met Mediamarkt Hengelo gebeld, maar bestellen kon bij hun niet, omdat hij ook op verlopen stond. Werd volgens hun ook nietmeer leverbaar. |:(

Ik zou het doen voor 1250 die prijs ga je niet snel krijgen aangezien de 4032 denk ik zo'n 1300 gaat kosten. En de 15 inch zal idd wel richting de 1800 gaan (wel betere grafische kaart?)
emcore schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:15:
[...]

Volgens de winkels in de pricewatch kunnen we de C4027H op 30 januari (dwz aankomende woensdag) verwachten, hij is dus zeker niet EOL (zou ook beetje raar zijn aangezien ze het ding net nog op CES hebben laten zien).

Met een beetje goede wil is hij vanaf begin februari goed leverbaar en volgen dan ook andere winkels.

De 4032H is al een tijd leverbaar op best buy. De prijs is daar rond de 1100 dollar.
Hij zal in Nederland dan ook zeker minder gaan kosten dan de 4027H, maar hoeveel is natuurlijk de vraag.
Als je de i7 en 256gb SSD niet nodig hebt kun je op de 4032 wachten en ben je dan ook waarschijnlijk goedkoper uit.
EOL leek me ook al heel gek. Zie inderdaad dat sommige nu op 4 dagen levertijd staan.

Die 4032 lijkt zo'n 1300 te gaan kosten: http://www.notebookinfo.d...a342n12325d151c/00013018/
Dan betaal ik toch liever 200 euro meer voor i7 en 256 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn ervaring is dat ze je bij mediamarkt arena alles laten aftikken en dan niets meer van zich laten horen. Had ik bij mijn huidige zenbook ook. Uiteindelijk na 2 maanden maar geannuleerd en moest ik het geld in contanten terug meenemen.
Ze boden wel aan om de opvolger voor dezelfde prijs te geven, maar die hadden ze ook niet op voorraad. De concurrenten wel voor 40 euro meer dus toen maar daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
Pikoe schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:19:
Mijn ervaring is dat ze je bij mediamarkt arena alles laten aftikken en dan niets meer van zich laten horen. Had ik bij mijn huidige zenbook ook. Uiteindelijk na 2 maanden maar geannuleerd en moest ik het geld in contanten terug meenemen.
Ze boden wel aan om de opvolger voor dezelfde prijs te geven, maar die hadden ze ook niet op voorraad. De concurrenten wel voor 40 euro meer dus toen maar daar gekocht.
Hehe ok, ik heb nog twee andere mediamarkts in de buurt gebeld of ze wilden bestellen als ik gelijk betaalde, maar dat deden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Pikoe schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:19:
Bedankt voor de waarschuwing, het zit er natuurlijk dik in dat dit gaat gebeuren. Ik denk dat ik de btw actie aan me voorbij laat gaan en nog even de kat uit de boom ga kijken, bijvoorbeeld hoe de prijzen van de nieuwe modellen gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127660

De Asus UX31A C4027H wordt opgevolgd door de C4037H. Ik heb deze op het moment in bestelling staan en de verwachting is dat ie medio februari geleverd gaat worden. De goingprijs wordt ongeveer 1499 Euro net als het oude model. De C4037H krijgt een Intel i7 3537u in plaats van een i7 3517u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
Anoniem: 127660 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:46:
De Asus UX31A C4027H wordt opgevolgd door de C4037H. Ik heb deze op het moment in bestelling staan en de verwachting is dat ie medio februari geleverd gaat worden. De goingprijs wordt ongeveer 1499 Euro net als het oude model. De C4037H krijgt een Intel i7 3537u in plaats van een i7 3517u.
Bedankt voor de info! Als ik het goed begrijp is het een update van 1,9gh naar 2,0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Vandaag heb ik (eindelijk) mijn ux32vd-r4002h binnen gekregen. Erg mooi apparaat!

Wel zie ik backlight bleeding, wordt deze nog minder?
Verder merk ik dat de behuizing een klein beetje kraakt aan de voorkant net iets rechts van het touchpad. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Als het goed is zou vandaag bij o.a. Paradigit de UX31a Touch binnen komen....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
Fasterinside schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:20:
Als het goed is zou vandaag bij o.a. Paradigit de UX31a Touch binnen komen....
Ik had hem bij notebookshop.nl besteld, en ze hebben hem net verzonden. Is daar nog direct leverbaar voor 1359 euro.

Andere winkels verwachten hem volgens mij ook vandaag, zag net ook dat 4launch hem voor 1345 aanbiedt. Stond dat ze er maar 6 hadden bij de leverancier en nog een levertijd van 1 - 5 dagen, maar dat scheelt toch alweer tov oa Alternate etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
emcore schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:03:
[...]

Ik had hem bij notebookshop.nl besteld, en ze hebben hem net verzonden. Is daar nog direct leverbaar voor 1359 euro.

Andere winkels verwachten hem volgens mij ook vandaag, zag net ook dat 4launch hem voor 1345 aanbiedt. Stond dat ze er maar 6 hadden bij de leverancier en nog een levertijd van 1 - 5 dagen, maar dat scheelt toch alweer tov oa Alternate etc.
Bedankt voor je reactie. Hoor graag van je hoe hij je bevalt. Heb goede ervaringen met Paradigit en de winkel zit in de buurt dus haal hem liever daar. Even geduld nog.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:51
sinds vanmiddag constateer ik dat mijn zenbook niet meer laad, als ik de adaptor inplug licht hij even rood op en gaat weer uit. ik vermoed dat mijn adaptor stuk is. wat zou het anders kunnen zijn.

edit,

blijkt dat het koppelstukje slecht contact maakt met de lader, gelukkig past er een standaard snoer op. toch morgen maar even met asus bellen of dit ook garantie is.

[ Voor 31% gewijzigd door L1800 op 30-01-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:59
Weet iemand welke drivers je moet installeren in Windows 8 om de toestenbordverlichting-bediening te laten functioneren? Sinds m'n clean install kan ik met de knopjes namelijk de felheid niet meer instellen (blijft fel), terwijl dit in Ubuntu gewoon goed werkt.

Edit: heb het al gevonden, de ATK Package bevat deze drivers.

[ Voor 12% gewijzigd door orillion op 01-02-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330021

Een paar maanden geleden heb ik de UX31A gekocht met i5-processor en 256 GB SSD. De laatste weken merk ik dat er zich een probleem voordoet als ik muziek / video's afspeel in mijn browser (Chrome 24) via bijvoorbeeld YouTube en Soundcloud. Bij het sluiten van een openstaand tablad hoor ik relatief vaak een korte lag / hiccup in het geluid. Hetzelfde probleem ervaar ik in Firefox en IE Heeft iemand een idee waar het aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swahjak
  • Laatst online: 15-05 19:46
PdM2112 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:17:
Op de website van MyCom staat bij de productpagina: "Dit product is niet meer beschikbaar in ons assortiment."
En ook op de website van Dixons staat dat ie niet meer beschikbaar is.
Het zal dus heel moeilijk worden om nu nog aan een U500VZ te komen (behalve misschien importeren).
Bij informatique.nl 'zeggen' ze hem nog altijd te kunnen krijgen ze kunnen echter geen eta geven... Heb daar ook een reservering gemaakt, gelukkig zonder aanbetaling of zoiets dergelijks dus zonder verdere risico's. Ben benieuwd wat het wordt. Heb ook contact opgenomen met Asus NL / BE via twitter maar nog geen reactie gehad.

Het vreemde is overigens dat hij bijvoorbeeld in Duitsland nog wel beschikbaar is Amazon.de, Mediamarkt.de. Je zou toch verwachten dat wanneer ze deze stilletjes uitfaseren dat ze eerst de 'nieuwe versie' met touch aankondigen... En dat dit ook in andere (buur) landen gebeurd.

Edit: Mail gehad van informatique.nl, hij is binnen en zou hem morgen in huis moeten hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door swahjak op 05-02-2013 14:22 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik zie de nieuwe U500VZ touch nu ook op de Nederlandse site van Asus verschijnen, deze was tot nu toe alleen op de com-site opgenomen. Nu nog een beschikbaarheidsdatum graag.

http://www.asus.nl/Notebo...SUS_ZENBOOK_Touch_U500VZ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497347

Check pricewatch, de u500vz zonder touch is met 256Gig weer voorradig bij een aantal Nederlandse winkels, oa Bol.com. Zou de prijs nog zakken voor de touch versie verschijnt? Is het scherm van de touch versie net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Kijk wel uit voor de versie met duits keyboard en of er NL win 8 op staat.
edit:
Hij staat met de dezelfde fabriekscode ook op belgische sites en heeft een azerty keyboard.

[ Voor 46% gewijzigd door RAAF12 op 06-02-2013 21:40 . Reden: research ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
De U500VZ touch voor het eerst op een Europese site in de (voor)verkoop. Stevig prijskaartje in Frankrijk.

http://www.materiel.net/o...-u500vz-cm044h-86655.html

Inmiddels zie ik de touch (CM044H) op meerdere Franse sites verschijnen met daarbij een gemiddelde levertijd van 30 tot 40 dagen. Dus dat zou ergens begin maart betekenen. Geen idee of dit voor alle europese landen het geval is.

[ Voor 37% gewijzigd door marcnext op 08-02-2013 10:56 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Zijn er al geruchten over Haswell in Zenbooks?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Fasterinside schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:12:
Zijn er al geruchten over Haswell in Zenbooks?
Nee. Maar daar is het ook veel te vroeg voor. Ik meen dat haswell in de 6e maand van dit jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
Als je de niet-touch versie bedoelt, dan is die daar inderdaad goedkoper dan in de Pricewatch. Ik heb Informatique echter gemaild om te vragen wanneer deze weer binnenkomt en daar konden ze niets over zeggen. Dit terwijl andere winkels (zoals die in de Pricewatch) wel weer een klein voorraadje binnenkregen.

[ Voor 36% gewijzigd door marcnext op 08-02-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
RAAF12 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:53:
Kijk wel uit voor de versie met duits keyboard en of er NL win 8 op staat.
edit:
Hij staat met de dezelfde fabriekscode ook op belgische sites en heeft een azerty keyboard.
Blijkt dus mee te vallen. Vandaag is de U500VZ, zonder touchscreen, met QWERTY bordje aangekomen bij mijn klant (zie paar posts eerder van mij over leveringsproblemen bij MyCom). Hij was bij Bol.com minder dan 2 dagen op voorraad en is nu weer niet-leverbaar:
http://www.bol.com/nl/p/a...trabook/9200000009234863/

:)

Er stond bij Bol.com ook als enigste specifiek bij dat het QWERTY was; vandaar dat daar de bestelling is geplaatst. (kan je ze achteraf nog aanspreken op verkeerde info)

[ Voor 8% gewijzigd door Miletos op 08-02-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep, je moet ze goed in de gaten houden. Sony heeft er een handje van om engelse keyboards op het Europese vasteland te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493713

Net mijn Asus UX31A geleverd gekregen, met ADATA SSD dus ben echt tevreden :)
Wat een prachtige machine en heerlijk scherm!
Alleen slaat de fan hier vrij vaak aan... Kan er daar iets aan gedaan worden?

Hebben jullie verder nog tips om dit toestel nog beter te maken?

Ik vroeg me ook af hoe de batterij te gebruiken... Allléja, laat ik hem volledig op en haal ik dan de adapter eruit?
Of tracht ik steeds te werken tussen de 10 en 90% accu?

Hartelijk dank voor jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 11:12
Valt er in de UX32VD de harde schijf ook te vervangen door een groter model (1TB 5400RPM of 7500GB 7200RPM?) of zijn de schijven die erin gaan kleiner dan 2.5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Sakke1994 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:22:
Valt er in de UX32VD de harde schijf ook te vervangen door een groter model (1TB 5400RPM of 7500GB 7200RPM?) of zijn de schijven die erin gaan kleiner dan 2.5"?
ja dat kan, let wel ff op de hoogte van de schijf, ik meende dat de 1tb modellen hoger waren en dus niet passen.
mja, 7mm harde schijven zijn nogal zeldzaam: niet groter dan 500gb helaas
dus nee niet echt.

[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 09-02-2013 11:34 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 11:12
mrc4nl schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:23:
[...]

ja dat kan, let wel ff op de hoogte van de schijf, ik meende dat de 1tb modellen hoger waren en dus niet passen.
mja, 7mm harde schijven zijn nogal zeldzaam: niet groter dan 500gb helaas
dus nee niet echt.
Ah :(, spijtig wel, een SSD van 512GB is me momenteel nog even te duur :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Laatst online: 23-04 21:15
Heeft iemand ervaring met de UX31A-R4002H? Is het verschil tussen de i5 en de i7 duidelijk merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb ervaring met de 4002H i7, maar of dat sneller werkt dan een i5 kan ik je echt niet vertellen. Pak er eens wat benchmarks bij en kijk naar software die jij veel gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 20:36
De UX31A-R4003H duikt steeds minder op in de Pricewatch... Weeral leveringstekorten, want hij is toch nog niet EOL he? Of gaan ze 100% voor de touchversie?

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Laatst online: 02-06-2024
UX32VD, geupgrade met ssd en 8gb werkgeheugen, fantastisch ding.

Ik kan echter nergens meer de de processor instellingen vinden... Bij de installatie van windows 8 vrijwel alle intel software en drivers van de asus site geinstalleerd waaronder
Intel® Dynamic Platform and Thermal Framework Drive
Intel management etc.

Ik kan niet meer instellen wat de max en min instellingen van de cpu moeten zijn bij advanced power options.. CPU is nu altijd 2,4ghz en dat is soms echt niet nodig. Ook vind ik het zonde om de turbo functionaliteit te missen.

Heb meerdere malen vanalles geinstalleerd maar kom er niet achter wat ik gemist heb! Iemand een idee?

UPDATE

Ok, met behulp van cpuz en TMonitor is te zien dat de CPU frequency weldegelijk continu varieert. Ondergrens ligt op 800mhz en uitschieters naar 3ghz.. Het verschilt ook erg per power mode, al kan ik niet echt de instelling vinden die dit regelt in advanced power options :?

In Taskmanager staat echter nog steeds 2,4ghz. Het is allemaal erg lastig aangegeven wat de processor doet, vreemd dat dat niet wat duidelijker kan?

De frequenties staan werkelijk geen moment stabiel, is dit normaal?

[ Voor 28% gewijzigd door BKNDY op 13-02-2013 10:32 . Reden: Enigszins opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Elke dag reis ik met de zenbook. Prima in de bijgeleverde sleeve en in een laptoprugtas.
Maar na nu een week gebruikt te hebben valt me op dat het toetsenbord toch een beetje een afdruk achterlaat op het scherm!! Je ziet het goed bij zwart scherm, erg zonde, een van de usp's van dit ding.

Met redelijk veel moeite heb ik het er nog wel grotendeels van af weten te poetsen met bijgeleverd doekje, maar dit is eigenlijk wel een beetje jammer.

Om elke keer dat witte beschermingsdoekje er tussen te doen doet natuurlijk erg af aan de ervaring, kan nooit de bedoeling zijn. Ik zal een tijdje proberen het kleine stofdoekje er tussen te doen bij het sluiten.

Meer mensen hier last van? Zonde dat ze er geen glasplaatje oid voor hebben gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
BKNDY schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:40:
Elke dag reis ik met de zenbook. Prima in de bijgeleverde sleeve en in een laptoprugtas.
Maar na nu een week gebruikt te hebben valt me op dat het toetsenbord toch een beetje een afdruk achterlaat op het scherm!! Je ziet het goed bij zwart scherm, erg zonde, een van de usp's van dit ding.

Met redelijk veel moeite heb ik het er nog wel grotendeels van af weten te poetsen met bijgeleverd doekje, maar dit is eigenlijk wel een beetje jammer.

Om elke keer dat witte beschermingsdoekje er tussen te doen doet natuurlijk erg af aan de ervaring, kan nooit de bedoeling zijn. Ik zal een tijdje proberen het kleine stofdoekje er tussen te doen bij het sluiten.

Meer mensen hier last van? Zonde dat ze er geen glasplaatje oid voor hebben gedaan..
Welk type Zenbook?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BKNDY schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:40:

Ik heb dit ook op mijn pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Ook de UX32VD R4002H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Mijn u500/UX51 gaat per schooldag ongeveer 50 minuten tot een uur mee op de fiets

Sleeve in een laptop rugzak, geen toetsen in me scherm te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 15:24
Hoe krachtig is de ux32vd eigenlijk voor gamen?

Zou je er bijv. fatsoenlijk colin mcrae dirt 3 op kunnen spelen? Of gooit de ulv-processor roet in het eten?

• erwin1991lol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 13:03
Ik heb een reservering geplaatst voor de Zenbook U500VZ-CN046H bij Informatique en ik vroeg me af of Asus ook nog welleens de "slechtere" Sandisk SSD's in die zenbooks doet. Is er iemand die dit kan bevestigen?

• nooberke
erwin1991lol schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:13:
Ik heb een reservering geplaatst voor de Zenbook U500VZ-CN046H bij Informatique en ik vroeg me af of Asus ook nog welleens de "slechtere" Sandisk SSD's in die zenbooks doet. Is er iemand die dit kan bevestigen?
De 256GB variant van de u500 is tot nu toe altijd voorzien van Sandisks

• erwin1991lol
nooberke schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:39:
[...]

De 256GB variant van de u500 is tot nu toe altijd voorzien van Sandisks
Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig ook of ze echt zo "traag" zijn als hier beweerd wordt en of het echt zo'n groot verschil is in vergelijking met die van Adata? (In wat buitenlandse reviews van de u500vz lees ik dat hun de Adata variant kregen.)

[ Voor 15% gewijzigd door erwin1991lol op 14-02-2013 17:21 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hunter20 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:07:
Hoe krachtig is de ux32vd eigenlijk voor gamen?

Zou je er bijv. fatsoenlijk colin mcrae dirt 3 op kunnen spelen? Of gooit de ulv-processor roet in het eten?
dirt 3 is niet zo veeleisend, al helemaal niet van de processor, beetje google kom ik het antwoord te weten.
edit laat ik je dan helpen;)

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Notebooks-Mobilt/ASUS_UX32VD/fullimages/Game_DiRT3.png

meer stats@ http://www.nordichardware...dniva-och-temperatur.html

goed of slecht, de intel hd4000 haalt bijna hetzelfde :X

[ Voor 17% gewijzigd door mrc4nl op 14-02-2013 17:26 ]

ora et labora

• nooberke
erwin1991lol schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig ook of ze echt zo "traag" zijn als hier beweerd wordt en of het echt zo'n groot verschil is in vergelijking met die van Adata? (In wat buitenlandse reviews van de u500vz lees ik dat hun de Adata variant kregen.)
De reviews zijn vaak 512gb varianten

Weet alleen dat mijn u500 bloedje snel is, als je een goede test methode weet gil maar een naam...verder dan Crystaldiskmark ben ik nooit gekomen

• erwin1991lol
nooberke schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:28:
[...]

De reviews zijn vaak 512gb varianten

Weet alleen dat mijn u500 bloedje snel is, als je een goede test methode weet gil maar een naam...verder dan Crystaldiskmark ben ik nooit gekomen
Heb je daar nog een screenshotje van?

• nooberke
erwin1991lol schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:34:
[...]

Heb je daar nog een screenshotje van?
U vraagt wij draaien

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img19/9503/crystal3.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img209/8558/copyk.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img803/765/asssda.png

De resultaten van Crystaldisk lijken trouwens behoorlijk wispelturig te zijn...die heb ik ook boven de 800/600 gezien op seq read/write

• erwin1991lol
Wauw, super bedankt. Als ik het even vergelijk met die review lijkt het er eerder op dat je de Adata hebt dan dat je de Sandisks hebt. Weet je zeker dat jij de SanDisk SSD's hebt? Zou betekenen dat dat probleem dus verholpen is.

Iedergeval heel erg bedankt!

• nooberke
Er zitten toch echt twee Sandisks in

http://img842.imageshack.us/img842/8629/sandick.png

• erwin1991lol
Ah, geweldig! Bedankt! Ik kan niet wachten tot hij er is!

• Bekos
  • Laatst online: 23-04 21:15
UX31A-R4002H besteld bij Coolblue. Morgen wordt hij geleverd :D

• marcnext
Steeds meer sites melden nu dat de U500VZ-CN046H gewoon niet meer leverbaar is. We praten over een ultrabook dat amper 6 maanden op de markt is. Is er nu niemand bij Asus die dit leest en ons kan uitleggen waarom zo'n topmodel zo snel weer van de markt verdwijnt? Is dit omdat de touch eraan komt (die ongetwijfeld honderden euro's duurder gaat worden, de Franse sites zijn daar al een indicatie van)? Wie kan dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 00:54
Meer mensen hier met een UX32VD-R4002V die problemen hebben met WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

MrSenne schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:35:
Meer mensen hier met een UX32VD-R4002V die problemen hebben met WiFi?
Ja, hij verbind bij mij vaak erg traag (kost vaak meer dan een minuut na standby) en kan ook niet op N-modus werken met mijn router (Standaard van Online, de Huawei HG655d). Heb de nieuwste driver en Windows 7, maar weet niet echt waar ik moet zoeken om dit op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Anoniem: 115178 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:38:
[...]

Ja, hij verbind bij mij vaak erg traag (kost vaak meer dan een minuut na standby) en kan ook niet op N-modus werken met mijn router (Standaard van Online, de Huawei HG655d). Heb de nieuwste driver en Windows 7, maar weet niet echt waar ik moet zoeken om dit op te lossen...
Bij mij valt het internet soms gewoon voor een minuut uit, hij blijft wel verbinding hebben maar geen enkele webpagina laad en geen enkel ander programma kan verbinding maken met internet...
Ben er nog altijd niet uit of het aan m'n laptop ligt of aan de router, want op mijn GSM heb ik er geen last van.
Wel is mijn laptop vorige week gevallen, geen idee of dat er iets mee te maken heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:56
Ik had dit met mijn UX-31A ook. Na het downloaden van de laatste driver van de Intell site zijn alle verbindingsproblemen verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Ok, zal dat eens proberen. :)

Verder heel tevreden met m'n UX32VD, heb er 8GB RAM bijgestoken en een SSDtje.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.