Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

jbr schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:57:
Ik had bij Asus support lopen drammen over het geluid dat de fans maken in idle toestand (u500vz) en ik kreeg een nieuwe bios versie doorgestuurd. Vanavond even proberen! :)
Klopt, ik heb de nieuwe versie vandaag ook ontvangen. 2 weken terug kregen we al een nieuwe versie maar deze bleek niet geschikt te zijn voor de UX51VZA, maar juist voor de versie zonder A. Let hier aub goed op als je hem gaat flashen!

Helaas kan ik ook pas vanavond flashen om te zien of het helpt! Ik ben benieuwd! :D

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Himselfish: je had gewoon moeten doen alsof je neus bloedde ipv zeggen dat je linux erop hebt gezet.

"mijn pc gaat niet meer aan, help" was genoeg geweest waarschijnlijk.

Anyway, ik wil toch ook wel graag een UX32VD, maar wacht nog even tot ze goed leverbaar zijn, kinderziektes eruit en het zeker is dat je een goede ssd krijgt... En op de eindejaarsbonus natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 10:48
Zijn er hier kneiterharde toetsenbord rammers? Ik ben namelijk benieuwd hoeveel misbruik het toetsenbord aankan. Mijn T410 krijgt binnenkort het derde toetsenbord, dus dat geeft mijn typestijl wel prima weer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
justdowner schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:24:
Review van de ux31a touch op vr-zone.com

Enkele punten die voor mij interessant waren:
Het tweede punt klink wel positief. Ik vind de situatie toch wel vervelend die SSD "loterij". Naar mijn idee beter zou zijn als Asus dit gewoon duidelijk communiceert. Waarom niet gewoon duidelijk aangeven welke SSD er in zit met bijbehorende prijsverschil. En wat betreft de reflectie zou een anti-relectie screenprotector wellicht helpen. Niet ideaal, maar een mogelijkheid.

De correcte link is overigens deze, de .html is weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Quindor schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:06:
[...]

Klopt, ik heb de nieuwe versie vandaag ook ontvangen. 2 weken terug kregen we al een nieuwe versie maar deze bleek niet geschikt te zijn voor de UX51VZA, maar juist voor de versie zonder A. Let hier aub goed op als je hem gaat flashen!

Helaas kan ik ook pas vanavond flashen om te zien of het helpt! Ik ben benieuwd! :D
FFS, dit is ook de versie geschikt voor de UX51VZ... kunnen we dus nog niks mee. Ik heb die kerel om opheldering gevraagd. :(

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Nou.... ik heb dus vandaag eindelijk wel de juiste BIOS update ontvangen, maar na de update komt de laptop niet meer voorbij het BIOS. Het ziet geen geschikte boot devices.

Optimized Defaults geladen, storage configuratie bekeken en wat meer geprutsts, noem het maar op. Niets, nada, noppes.

Blijkt er in de nieuwe BIOS ook een flash tool ingebakken te zitten (top!), download ik de 203 versie, meld het fijne programma dat de build date van de 203 versie "older" is dan wat er op staat. Ja, logisch..... maar vervolgens mag ik dus niet flashen, dus daar heb ik ook niets aan. :(

Ik zit nu dus met een non-functionele laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Quindor schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:51:
Nou.... ik heb dus vandaag eindelijk wel de juiste BIOS update ontvangen, maar na de update komt de laptop niet meer voorbij het BIOS. Het ziet geen geschikte boot devices.

Optimized Defaults geladen, storage configuratie bekeken en wat meer geprutsts, noem het maar op. Niets, nada, noppes.

Blijkt er in de nieuwe BIOS ook een flash tool ingebakken te zitten (top!), download ik de 203 versie, meld het fijne programma dat de build date van de 203 versie "older" is dan wat er op staat. Ja, logisch..... maar vervolgens mag ik dus niet flashen, dus daar heb ik ook niets aan. :(

Ik neem aan dat de config nog op RAID staat?

Lekker Asus :(

Hoopte op een Fan fix maar nou heb jij alleen maar ellende :X

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 17-12-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Quindor schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:51:

Same problem, stuck in bios after firmware upgrade.
Found the solution on a Swedish forum.
In bios:
Enable CSM
Disable Secure Boot
Restart
Et Voilá!

Hope this works for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

SAWYER schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:10:
[...]

Same problem, stuck in bios after firmware upgrade.
Found the solution on a Swedish forum.
In bios:
Enable CSM
Disable Secure Boot
Restart
Et Voilá!

Hope this works for you.
My hero, that worked! Thank you, at least I can boot the laptop again! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Maar nu Quindor: hoe gaat het met je fans?

Owja: en kun je "jouw" bios delen? - Ik kan hem nog steeds niet vinden namelijk....

//edit: Ik kreeg van de Asus supportdesk het advies de bios te updaten met easyflash (vanuit de BIOS dus), maar ik begreep dat jij hier problemen mee hebt gehad?

[ Voor 39% gewijzigd door jbr op 18-12-2012 11:04 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Quindor schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:23:
[...]

My hero, that worked! Thank you, at least I can boot the laptop again! :D
Geen probleem.

Was overigens een quote komend van deze forum: http://forum.notebookrevi...2vd-owners-lounge-67.html

Handig om te bookmarken als UX32vd eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 13:47
woekele schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:35:
Anyway, ik wil toch ook wel graag een UX32VD, maar wacht nog even tot ze goed leverbaar zijn, kinderziektes eruit en het zeker is dat je een goede ssd krijgt... En op de eindejaarsbonus natuurlijk :P
Er zit geen ssd in de UX32VD. Je kan hem er gelukkig gewoon zelf in plaatsen, en dan kan je zelf kiezen welke je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ach ja, stom :D Ik plaats natuurlijk m'n eigen SSD daarin ;) Tnx voor de scherpte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 17:03
Zowel de UX31A-4003H als UX32VD-4002H zijn leverbaar bij Redcoon - voor een nette prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
EN de UX31a-4027H (met touchscreen) is nu leverbaar bij Alternate, vermoedelijk hebben andere winkels ook snel voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

jbr schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:46:
Maar nu Quindor: hoe gaat het met je fans?

Owja: en kun je "jouw" bios delen? - Ik kan hem nog steeds niet vinden namelijk....

//edit: Ik kreeg van de Asus supportdesk het advies de bios te updaten met easyflash (vanuit de BIOS dus), maar ik begreep dat jij hier problemen mee hebt gehad?
Mijn bios heb ik gedeelt, maar dat was op een ander forum. Zie de volgende post: http://forum.notebookrevi...e-i7-259.html#post8994532

Op dit moment heb ik het idee dat de fans minder hard draaien dan ze in eerste instantie deden. Maar dat kan ook een placebo effect zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als is op de Asus site kijk voor een bios update, dan weergeeft de titel; BIOS 204 (UX51VZ)
maar als ik deze download dan weergeeft de bestandsnaam: UX51VZAS.204
foutje van Asus? want als ik deze probeer te flashen dan geeft hij aan dat UX51VZAS.204 niet de goed update is.
Staat ''AS'' niet voor de touchsceen uitvoering?

edit.

deze update zou de de fan snelheden moeten aanpassen.

BIOS 204 (UX51VZ)
1.Update EC Firmware
2.Change thermal table

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 09:33 . Reden: deze update zou de de fan snelheden moeten aanpassen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:31:
Als is op de Asus site kijk voor een bios update, dan weergeeft de titel; BIOS 204 (UX51VZ)
maar als ik deze download dan weergeeft de bestandsnaam: UX51VZAS.204
foutje van Asus? want als ik deze probeer te flashen dan geeft hij aan dat UX51VZAS.204 niet de goed update is.
Staat ''AS'' niet voor de touchsceen uitvoering?

edit.

deze update zou de de fan snelheden moeten aanpassen.

BIOS 204 (UX51VZ)
1.Update EC Firmware
2.Change thermal table
Je hebt de UX51VZA versie nodig, die staat (nog) niet op de Asus site.

Je kan de versie in je BIOS vinden door op F12 te drukken, rechtsonderin geeft ie dan dit typenummer door.

Inderdaad bizar dat een laptop die "U500VZ" zou heten dan een "UX51VZA" BIOS blijkt te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Wop1972 schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:10:
Goed het gaat lekker... Twee weken na aanschaf overkomt me dit:

UX51 Zenbook met Win8 kwam bij het openen van de deksel niet meer uit de slaapstand. Ik heb hem hierna dmv de aan/uit knop proberen op te starten. Aanvakelijk starte windows op echter dit duurde lang en ik krijg steeds een foutmelding van Windows dat er problemen waren en dat het sytseem opnieuw gestart zou worden. Hij bleef in deze "loop". Op een gegeven ogenblik bij het herstarten krijg een Intel (Biosachtig) scherm met de melding "An error occured" Voor disk 0 . Daar kon ik enkel kiezen voor "Reset Disks to NON-RAID" and "Delete RAID Volume" . daar de keuze gemaakt op de disk proberen te resetten en via een USB stick een versie van WIN 8 proberen te installeren. Echter de USB stick start wel op alsook de Win installatie tot het moment dat ik een partitie moet kiezen. Er worden GEEN schijven weergegeven. Als ik via deze installatie USB een command promt open, kan ik via het commando Diskpart geen schijven, behalve mijn USB stick, vinden. Bij het starten zonder USB krijg je de melding: Reboot and select proper boot device. Het lijkt er sterk op dat de aanwezig SSD het binnen twee weken heeft begeven. Met behulp van een Asus medewerker , hebben we het BIOS teruggezet op fabrieksinstellingen, echter dat biedt ook geen oplossing. De BIOS ziet de SSD ook niet meer. Ik zelf heb echter ook GEEN wijzigingen in de BIOS aangebracht toen de Zenbook nog wel goed functioneerde.

Er is inmiddels een RMA aangemaakt ;-(
Asus gebeld.. SSD (Sandisk) Kaduk.. Gebeurt niet vaak zegt die medewerker nog . Bij mij binnen 3 weken ;-( Nieuwe besteld vanuit Taiwan.. Dacht dat SSD's redelijk crash vrij waren.. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wop1972 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:44:
[...]

Asus gebeld.. SSD (Sandisk) Kaduk.. Gebeurt niet vaak zegt die medewerker nog . Bij mij binnen 3 weken ;-( Nieuwe besteld vanuit Taiwan.. Dacht dat SSD's redelijk crash vrij waren.. ;-(
Ik heb ook regelmatig dan win8 niet uit slaapstand komt? als ik hem dan reset dan start win8 weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hallo
heb dit al gepost kan iemand mij daar mee helpen ?
H
eb een asus ux21E. En heb win *8 erop nu als ik hem afsluit na een tijdje gaat deze van zichzelf weer aan in slaapstand.En ik weet goed dat hij volledig is afgesloten.
Kan dit opgelost worden of is dit een hardware fout?
Of moet ik hem in reparatie geven?

• Schramowski
Heeft iemand een goede over-ear headset gevonden die werkt met de 3.5 mm combo jack in de Zenbook? Of nog beter: een adapter waarmee ik mijn bestaande headset kan gebruiken? Ik heb al een adapter uitgeprobeerd, maar die is niet compatible aangezien er geen standaard is voor TRRS combo jacks.

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
eBait schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:51:
Zowel de UX31A-4003H als UX32VD-4002H zijn leverbaar bij Redcoon - voor een nette prijs!
Ik zie de UX32VD-R4002H nergens op hun website.
ik wil deze laptop erg graag bestellen, maar overal hebben deze een onbekende levertijd. Weet iemand een goede webshop (mbt garantie/aftersales) die deze laptop wel kan leveren?

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:36
Ik heb vandaag de nieuwe UX31a-4027H binnengekregen, wow... wat een mooi apparaat (zit er nu op te typen). Het valt me op dat de bovenkant erg donker aluminimum is (het lijkt wel zwart). Dat was me nog niet opgevallen in de reviews en plaatjes die ik tot nu toe had gezien. Heb ik niet goed opgelet?

Hoe dan ook, nu nog erg enthousiast.. maar ja, ik heb 'm nog maar een paar uur ;-)
Wel jammer dat die USB->RJ45 network kabel maar 100Mbit is. Ik zal eens naar een gigabit op zoek gaan.

Dat touch is ff wennen, inderdaad op een glasplaat. Toch wordt tie minder snel vies dan ik had verwacht. Helaas erg reflectief; het is niet anders.

De SSD is inderdaad de 'snelle' van ATADA (XM11). En ik zie nergens deukjes of problemen tot nu toe (phew).

Ik heb het idee dat dit een nieuwe 'lichting' is die net is binnengekomen; wel erg toevallig dat dit model sinds gisteren ineens weer leverbaar is..

Ik wil wel graag een tweede power adapter... weet iemand waar ik die kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Frost_Azimov op 20-12-2012 22:15 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Frost_Azimov schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:10:
Ik heb vandaag de nieuwe UX31a-4027H binnengekregen, wow... wat een mooi apparaat (zit er nu op te typen). Het valt me op dat de bovenkant erg donker aluminimum is (het lijkt wel zwart). Dat was me nog niet opgevallen in de reviews en plaatjes die ik tot nu toe had gezien. Heb ik niet goed opgelet?

Hoe dan ook, nu nog erg enthousiast.. maar ja, ik heb 'm nog maar een paar uur ;-)
Wel jammer dat die USB->RJ45 network kabel maar 100Mbit is. Ik zal eens naar een gigabit op zoek gaan.

Dat touch is ff wennen, inderdaad op een glasplaat. Toch wordt tie minder snel vies dan ik had verwacht. Helaas erg reflectief; het is niet anders.

De SSD is inderdaad de 'snelle' van ATADA (XM11). En ik zie nergens deukjes of problemen tot nu toe (phew).

Ik heb het idee dat dit een nieuwe 'lichting' is die net is binnengekomen; wel erg toevallig dat dit model sinds gisteren ineens weer leverbaar is..

Ik wil wel graag een tweede power adapter... weet iemand waar ik die kan krijgen?
Dit ís een compleet nieuw model. Dus niet zozeer een nieuwe lichting, maar eerder een eerste lichting aangezien deze sinds gisteren mondjesmaat bij de shops op voorraad komen.
Heb em zelf ook in bestelling staan bij de BCC met BTW korting, dus ik wacht geduldig af :D. Wat wel lukt aangezien ik vandaag een Asus Infinity heb gekregen :D

Goed om te lezen dat het Adata SSD's zijn, hopelijk zijn alle batches voorzien van Adata modellen :). Als je foto's of filmpjes hebt van jouw exemplaar, zijn van harte welkom :P :>

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 20-12-2012 22:26 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje te twijfelen om de U500 / UX51VZ* aan te schaffen, maar ik zie overal zulke tegenstrijdige berichten dat ik eigenlijk niet weet of het nu goede keus is. Er zijn wel wat reviews maar de meeste beginnen een stuk enthousiaster dan dat ze eindigen. Iedereen ziet de potentie er wel van in, zeker toen hij anounced werd in augustus, maar je vind vooral ook veel mensen met problemen ermee.

In dit topic wordt ook meerdere malen gesproken over;
"scheef ingeplakte touchpads
pixelfouten
hard fangeruis
scheef geplaatst scharnier"

Zijn er ook wel echt mensen hier er helemaal geen klachten mee hebben en het een geweldig ding vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Ik heb drie puntjes, uiteraard het fangeruis(enkel in stille omgeving en idle), maar onder load valt het mee in vergelijking tot bijvoorbeeld een rMBP

Daarnaast gaat de mijne niet altijd goed uit sluimerstand (scherm geeft geen beeld)

En ik hekel dat verloopblokje voor VGA, als je kabel een beetje strak staat trekt hij zo de aansluiting los

Maar in totaliter heb je wel een enorme buts snelheid in een strakke verpakking met een heerlijk scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Over de U500VZ: Ik heb geen van die bouwkwaliteitsproblemen gehad. Mijn laptop zit perfect in elkaar. Premium indruk en de combinatie van draagbaarheid/styling en componenten (quadcore etc) vind je zelden (alleen de VAIO S15 vziw). Toegegeven, qua specs zou het nog mooier zijn geweest als we de SSDs hadden kunnen vervangen door 2.5" of mSATA modellen.

Het grote minpunt in het gebruik van de laptop is het draaien van de fans in IDLE modus, wanneer het niet nodig zou moeten zijn. De 204 BIOS update verbetert de situatie wel iets, maar neemt het geluid niet afdoende weg.

Persoonlijk vind ik dat geluidsprobleem vrij frustrerend, in ieder geval met de oude 203 BIOS, dus als je de U500 wilt kopen, ga dan eerst na of je het geluidsniveau dragelijk vindt. Let daarbij op dat wat gedurende 2 minuten "best ok" klinkt, na een paar uur flink kan gaan vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstok
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 10:02
Na een update naar bios versie 213, wil de ux32vd niet meer opstarten. hebben hier meer mensen last van?

na het opstarten gaat het gelijk door naar de bios en het probleem is dat hij geen boot opties heeft. usb installatie werkt ook niet.

Meer personen hier last van gehad?
anders moet die helaas voor reperatie.

Opgelost( door inderdaad hele forum door te spitten)
_/-\o_
fastboot uit
csm aan
reboot
Werkt weer

Alleen het Probleem nog niet opgelost van de CPU usage van 100% (windows 8 )

[ Voor 22% gewijzigd door rickstok op 21-12-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie eerder in dit topic een wel erg gelijkend probleem + oplossing langskomen. Heb je zelf al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-03-2021
Yellowneck schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:24:
[...]

Dit ís een compleet nieuw model. Dus niet zozeer een nieuwe lichting, maar eerder een eerste lichting aangezien deze sinds gisteren mondjesmaat bij de shops op voorraad komen.
Heb em zelf ook in bestelling staan bij de BCC met BTW korting, dus ik wacht geduldig af :D. Wat wel lukt aangezien ik vandaag een Asus Infinity heb gekregen :D

Goed om te lezen dat het Adata SSD's zijn, hopelijk zijn alle batches voorzien van Adata modellen :). Als je foto's of filmpjes hebt van jouw exemplaar, zijn van harte welkom :P :>
Kan ik nog gebruik maken van BCC BTW korting?

Ben erg benieuwd hoe reflectief het scherm is, enige wat me nog van bestellen weerhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij ook hetzelfde. De ux31a met touch klinkt goed ben alleen benieuwd of verder het ips scherm zelfde kwaliteit beeld heeft als de gewone versie en uiteraard de mate van spiegeling (iemand vergelijk met de MBA/P retina?) juist het matte scherm was voor mij een plus, maar touch kan daar helaas niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
pingwings schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:31:
[...]

Ik zie de UX32VD-R4002H nergens op hun website.
ik wil deze laptop erg graag bestellen, maar overal hebben deze een onbekende levertijd. Weet iemand een goede webshop (mbt garantie/aftersales) die deze laptop wel kan leveren?
Weet iemand waar de ux32vd (1080p scherm) bij een datsoenlijke webshop te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
pingwings schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 01:25:
[...]

Weet iemand waar de ux32vd (1080p scherm) bij een datsoenlijke webshop te verkrijgen is?
pricewatch gebruiken mag.

http://computerpirates.co...utm_campaign=tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Sorry, natuurlijk heb ik de pricewatch eerst gebruikt, daar las ik allerlei negatieve dingen over computerpirates. Je koopt een apparaat van >1000 euro, dan wil je dat wel doen bij een webshop waar je terecht kan als er iets mis is.
Daarnaast staan niet altijd alle items van webshops in de pricewatch, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus website biedt nu bios 2.16 aan voor de UX31A (release 19 December). Ik heb hem gisteren geinstalleerd en tot nu toe lijkt de fan behoorlijk veel stiller, geode verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 11-09 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:55:
De Asus website biedt nu bios 2.16 aan voor de UX31A (release 19 December). Ik heb hem gisteren geinstalleerd en tot nu toe lijkt de fan behoorlijk veel stiller, geode verbetering
dank voor de tip, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

M1ch31 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:25:
[...]

Kan ik nog gebruik maken van BCC BTW korting?

Ben erg benieuwd hoe reflectief het scherm is, enige wat me nog van bestellen weerhoudt..
Nee, ik had, toen de BTW-vrij dagen bij de Mediamarkt bezig was, een laptop in bestelling staan. Bleek niet meer leverbaar, toen geswitched naar de UX31A-R4003V, bleek ook niet meer leverbaar (ivm Windows 8). Uiteindelijk begin oktober de order (met de korting) omgezet naar de Zenbook Touch (UX31A-C4027H). :9~ . Nog nooit zo lang op een product gewacht :o

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Net mijn nieuwe pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H binnen gekregen, toen ik hem uit de doos haalde schrok ik van de enorme hoeveelheid backlight bleeding. Maar op dit moment heb ik er opeens helemaal geen last meer van. Ik heb het vermoeden dat het iets met het temperatuurverschil te maken heeft. Best bizar, hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
Pikoe schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:03:
Net mijn nieuwe pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H binnen gekregen, toen ik hem uit de doos haalde schrok ik van de enorme hoeveelheid backlight bleeding. Maar op dit moment heb ik er opeens helemaal geen last meer van. Ik heb het vermoeden dat het iets met het temperatuurverschil te maken heeft. Best bizar, hebben meer mensen hier ervaring mee?
Toen ik mijn ux32vd kreeg was er geen enkele backlight bleed te zien, zelfs in een donkere kamer met een zwarte afbeelding op het beeldscherm kon ik absoluut niks zien. Een week geleden ofzo had ik wel opeens in een hoek een beetje bleed, maar dat was na een dag weer weg. Volgens mij heeft het iets te maken met druk die op het scherm wordt uitgeoefend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Schramowski schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:58:
[...]

Toen ik mijn ux32vd kreeg was er geen enkele backlight bleed te zien, zelfs in een donkere kamer met een zwarte afbeelding op het beeldscherm kon ik absoluut niks zien. Een week geleden ofzo had ik wel opeens in een hoek een beetje bleed, maar dat was na een dag weer weg. Volgens mij heeft het iets te maken met druk die op het scherm wordt uitgeoefend.
Ja dat denk ik dus ook, maar dan door de kou die het metaal laat krimpen ofzo. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Werkt die ook voor de UX31A touch? Ik heb 'm ook zien staan, maar ben een beetje huiverig. Bij mij staat er nu 2.15 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
pingwings schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:17:
[...]

Sorry, natuurlijk heb ik de pricewatch eerst gebruikt, daar las ik allerlei negatieve dingen over computerpirates. Je koopt een apparaat van >1000 euro, dan wil je dat wel doen bij een webshop waar je terecht kan als er iets mis is.
Daarnaast staan niet altijd alle items van webshops in de pricewatch, vandaar mijn vraag.
Garantie verloopt in principe gewoon via asus.
Aftersales van CP is idd wel heel erg slecht.

Maar goed, ikzelf zou zoiets regelen direct via asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Nog stiller? Ik vond de UX31A nu al erg stil. Bij normaal gebruik (browsen e.d.) draait de fan met 3200RPM en hoor ik hem vrijwel niet. Pas bij zware belasting naar >4200RPM en dan begint het een klein stofzuigertje te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
SAWYER schreef op zondag 23 december 2012 @ 02:45:
[...]

Garantie verloopt in principe gewoon via asus.
Aftersales van CP is idd wel heel erg slecht.

Maar goed, ikzelf zou zoiets regelen direct via asus.
Maar waar kopen jullie die ux32vd (met 1080p scherm)? Bij elke webshop waar ik ernaar vraag heeft het over onbekende levertijden of meerdere maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
pingwings schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:19:
[...]

Maar waar kopen jullie die ux32vd (met 1080p scherm)? Bij elke webshop waar ik ernaar vraag heeft het over onbekende levertijden of meerdere maanden levertijd.
1 of 2 keer per week komt er een shop in de pricewatch die hem een dag op voorraad heeft. Deze week waren dat in ieder geval Misco en Redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frost_Azimov schreef op zondag 23 december 2012 @ 02:16:
[...]

Werkt die ook voor de UX31A touch? Ik heb 'm ook zien staan, maar ben een beetje huiverig. Bij mij staat er nu 2.15 op.
Dat weet ik niet zeker, al zou ik verwachten van wel. Als je op de Asus site zo nauwkeurig mogelijk naar je eigen model navigeert en je ziet deze update is het ok (je kan volgens mij ook op serienummer ofzo zoeken).

Mijn Zenbook had standaard 2.14 aan boord en had last van het problem dat de fan(s) ook bij lage belasting veel herrie maakten, dat is nu verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 23 december 2012 @ 08:51:
[...]

Nog stiller? Ik vond de UX31A nu al erg stil. Bij normaal gebruik (browsen e.d.) draait de fan met 3200RPM en hoor ik hem vrijwel niet. Pas bij zware belasting naar >4200RPM en dan begint het een klein stofzuigertje te worden.
Welke bios staat er bij jou op? Ik lees wisselende verhalen over dit verschijnsel, niet iedereen lijkt er last van te hebben. Mijn Zenbook maakte behoorlijk wat herrie, zelfs onder minimale belasting. Niet permanent, maar de fan sprong heel regelmatig aan en was dan idd net een stofzuigertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:01:
[...]
Welke bios staat er bij jou op?
Waar kan ik dat zien zonder te rebooten en naar de bios settings te gaan ?
[edit] met de bios flash util dus. Ik draai versie 206
Niet permanent, maar de fan sprong heel regelmatig aan
De fan draait hier wel continu overigens, maar je hoort bij normaal gebruik alleen een zachte luchtstroom, de fan zelf hoor ik dan alleen als ik mijn oor heel dicht bij het toetsenbord houd.

[ Voor 43% gewijzigd door sverzijl op 23-12-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik heb hem ook een weekje nu, ik hoor hem nauwelijks, je moet je best doen om het te horen.

Weet iemand of die bios updates ook automatisch verspreid worden met de update tools die Asus aan boord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Asus Live update doet alleen drivers ect geen bios updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Er staat ook zo lekker veel vermeld bij die 2.16 update. een vaag zinnetje over de network usb dongle ofzo. Fijn van die change readme files.. not.

Even wat anders; ik ben vandaag dan maar aan de slag gegaan mijn ux31a 4027H (touch) opnieuw te installeren omdat ik graag Enterprise run i.p.v. de gewone win8 versie.

Een paar tips voor mensen die hetzelfde willen:

1. gewoon netjes alle drivers van de asus website downloaden, doen het allemaal prima (op de TPM na, maar dat zit er volgens mij ook niet in)
2. zorg dat je USB key met fat32 geformatted is, dus niet een win8 key maken met de windows7 usb boot key util, want die format 'm NTFS. Dit wil je omdat je in uefi mode wilt booten. Een NTFS key ar aan hangen: en je ziet niets om van te booten als je esc bij de bootup geeft. Je gaat pas echt de mist in als je dan met je bios gaat lopen klooien om die key toch te zien (dat kan namelijk wel). Want dan boor je in BIOS mode. Je kunt dan niet op GPT partities installeren (en die zitten er standaard in) en zou dan eerst alles weg moeten gooien om nieuwe partities aan te maken. Dat is dus allemaal niet nodig: gewoon een USB key met FAT32 formatten, de content van je ISO er op kwakken en booten met die hap. Dan word de UEFI mode install gestart en je kun gewoon installeren op de GPT partities.
3. Als je zoals ik een technet of MSDN install wil doen kom je er achter dat activation niet werkt omdat je geen key kunt invullen; gewoon een CMD in admin mode runnen en het commando 'SLUI 3' geven.

success ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max.Geelen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01-2023
Net de UX31A-4003H besteld bij Alternate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik had ook enorme backlight bleeding met mijn UX21A, viel me meteen op met opstarten, rare is dat ik er tijdens gebruik nooit last van gehad heb, nu ook niet met een aardig donkere achtergrond. Vaag, maar zal inderdaad wel eens iets met opwarmen te maken kunnen hebben. Zal het eens beter in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Frost_Azimov schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:15:
Er staat ook zo lekker veel vermeld bij die 2.16 update. een vaag zinnetje over de network usb dongle ofzo. Fijn van die change readme files.. not.

Even wat anders; ik ben vandaag dan maar aan de slag gegaan mijn ux31a 4027H (touch) opnieuw te installeren omdat ik graag Enterprise run i.p.v. de gewone win8 versie.

Een paar tips voor mensen die hetzelfde willen:

1. gewoon netjes alle drivers van de asus website downloaden, doen het allemaal prima (op de TPM na, maar dat zit er volgens mij ook niet in)
2. zorg dat je USB key met fat32 geformatted is, dus niet een win8 key maken met de windows7 usb boot key util, want die format 'm NTFS. Dit wil je omdat je in uefi mode wilt booten. Een NTFS key ar aan hangen: en je ziet niets om van te booten als je esc bij de bootup geeft. Je gaat pas echt de mist in als je dan met je bios gaat lopen klooien om die key toch te zien (dat kan namelijk wel). Want dan boor je in BIOS mode. Je kunt dan niet op GPT partities installeren (en die zitten er standaard in) en zou dan eerst alles weg moeten gooien om nieuwe partities aan te maken. Dat is dus allemaal niet nodig: gewoon een USB key met FAT32 formatten, de content van je ISO er op kwakken en booten met die hap. Dan word de UEFI mode install gestart en je kun gewoon installeren op de GPT partities.
3. Als je zoals ik een technet of MSDN install wil doen kom je er achter dat activation niet werkt omdat je geen key kunt invullen; gewoon een CMD in admin mode runnen en het commando 'SLUI 3' geven.

success ermee
Thanks voor de tip _/-\o_ hier was ik anders zeker de mist in gegaan

ik heb ook maar de knoop doorgehakt. Het was of de S7 of deze (UX31A-C4027H), met de S7 als belangrijkste pre het niet-reflectieve scherm, de asus de rest. X1 carbon touch wordt mij te duur (echt achterlijk vergeleken met VS prijzen, maar niets aan te doen)

Gisteren even in de Mediamarkt geweest om de ux31a uit te proberen (non-touch). Vanaf het moment dat ik het toetsenbord aanraakte was ik verliefd :D Wat een oerdegelijk apparaat, damn. Scherm ook erg van onder de indruk.

Ga hem vanmiddag afhalen bij Alternate. Wish me luck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
Goedemiddag allemaal,

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en ben recentelijk ook zover gekomen dat ik een C4027H (oftewel de touch variant) van de UX31A wil gaan aanschaffen (dank voor alle overtuigende en enthousiaste posts).

Ik realiseer me dat dit het ervaringen topic is en dat dit niet over levertijden en prijzen dient te gaan, maar voor zover mij bekend is er geen apart topic voor dit onderwerp, mocht dit dus niet de plaats zijn voor onderstaande dan bij voorbaat excuses.

Op diverse pricewatches (onder andere die van Tweakers) wordt de minimum prijs op 1489 euro gezet, maar op notebookshop.nl staat hij vooralsnog op 1355 euro. Ik zeg erbij 'vooralsnog', omdat ze hem momenteel niet op voorraad hebben en dus ook niet kunnen aangeven of de prijs wel 1355 blijft.

Na de vraag over deze mogelijke verandering bij hen neer te hebben gelegd, kreeg ik de volgende reactie:
Geachte heer,

Helaas hebben wij geen zicht of de prijs van deze notebook gelijk blijft, de levertijd is inderdaad onbekend op dit moment. Zodra wij weer een levertijd hebben zal de website aangepast worden.

Met vriendelijke groet,
Notebookshop.nl
Informatique (waarvan Notbookshop een onderdeel is) zet de prijs voor dezelfde Zenbook op 1399 euro. Voor hen geldt eveneens dat de levertijd onbekend is, de vraag is dus of een van beide prijzen aangehouden wordt of dat er net als de andere retailers voor een prijs in de buurt van de 1500 wordt gekozen op het moment dat het product daar beschikbaar wordt.

Zelf ga ik om deze onduidelijkheid nog even wachten voordat ik het apparaat voor rond de 140 euro meer elders aanschaf. Mocht het zo zijn dat ze bij Notebookshop dan wel Informatique uiteindelijk eveneens richting de 1490 gaan dan is dat natuurlijk jammer, maar wie weet kan het nog wat geld schelen.
Ik dacht dat dit misschien handig kon zijn voor andere potentiele kopers. Zo niet, dan excuses voor de off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

@emcore bedankt voor de info. Zit zal zelf ook al te wachten of de prijs nog iets gaat zakken. 1499 lijkt mij de advies prijs, als je dat vergelijkt met de niet touch versie (adviesprijs 1399?) zie je dat de goedkopere winkels daar zon 100 euro onder zitten. Lijkt me dus best realistisch om daar nog even op te wachten. Denk dat het wel afhangt van de voorraad. Als ie zo schaars blijft zullen ze de prijs niet omlaag doen..

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
@emcore: Ik heb het een paar dagen aangekeken, en de exemplaren die beschikbaar waren zijn alleen maar afgenomen, zonder dat er concrete leverdata voor in de plaats kwamen.
Conclusie misschien kort door de bocht: als je er eentje wilt hebben deze maand, wordt het denk ik niet veel rooskleuriger qua prijs. En prijzen dalen toch altijd, al helemaal van computer hardware.

Ontopic:
Ik heb helaas wat backlight bleeding met mijn c4027h :( een plek links en rechts en onderaan op 1/3 van de breedte. Andere mensen bekend mee? Ik denk dat ik hem om moet gaan ruilen. Balen dus, dat had ik in de winkel al kunnen weten als ik hem uit de doos had gehaald.

Tip voor anderen dus: check backlight bleeding (zie je meteen als je je pc aanzet)

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

jkommeren schreef op maandag 31 december 2012 @ 21:10:
Ik heb helaas wat backlight bleeding met mijn c4027h :( een plek links en rechts en onderaan op 1/3 van de breedte. Andere mensen bekend mee? Ik denk dat ik hem om moet gaan ruilen. Balen dus, dat had ik in de winkel al kunnen weten als ik hem uit de doos had gehaald.

Tip voor anderen dus: check backlight bleeding (zie je meteen als je je pc aanzet)
Is het niet na een tijdje weer minder geworden? Dat had iemand anders hier geloof ik. Probleem zat hem wellicht in temperatuurverschil.

Hier trouwens nog een leuke review voor de UX31A Touch: http://www.engadget.com/2...prime-ux31a-touch-review/

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik heb een UX31A R4002H en ervaar regelmatig dat de cursor achterblijft bij mijn beweging bij het gebruik van het Touchpad. Hij bevriest dan even (~2 sec.) en gaat dan weer verder. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Voor Zenbook eigenaren: Met Notebook Fan Control (gratis) kun je de snelheid van je fans zelf aanpassen.

Voor mijn U500 (UX51VZA) kon ik hiermee EINDELIJK het ding stil krijgen onder lichte loads. Enorm prettig.

De temperatuur blijft onder de 55C met de fans geheel uit, gedurende lichte loads, en de laptop voelt niet heet aan, ook niet na uren gebruik. Wat mij betreft dus een enorme aanrader.

Hier te downloaden (1e pagina): Computerbase.de forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Terpen Tijn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:58:
Voor Zenbook eigenaren: Met Notebook Fan Control (gratis) kun je de snelheid van je fans zelf aanpassen.

Voor mijn U500 (UX51VZA) kon ik hiermee EINDELIJK het ding stil krijgen onder lichte loads. Enorm prettig.

De temperatuur blijft onder de 55C met de fans geheel uit, gedurende lichte loads, en de laptop voelt niet heet aan, ook niet na uren gebruik. Wat mij betreft dus een enorme aanrader.

Hoe bevalt hij je over het algemeen? Ik zoek een opvolger voor mijn huidige Dell, iets portabelers. Zit te twijfelen tussen de U500 of een MacBook. Bevalt ie qua draagbaarheid? Accuduur? Hitteproductie? Helaas zijn er weinig recente recensies te vinden...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Iemand nog suggesties waar ik een Asus Zenbook U500ZV (CN046H) kan krijgen?

De shops in de Pricewatch worden met de dag minder en er is veel onduidelijkheid over de levertijden.

Via Max ICT had ik al een iDeal bestelling gedaan maar kreeg te horen dat het product al "end of life" was.
Ook via de hotline van Asus (0591-570290) wordt ik niks wijzer, die hebben mij tot 2 keer toe verwezen naar Tweakers.net.

Saturn en MediaMarkt hebben wachtlijsten met reserveringen en MyCom zegt omstreeks 20 januari 2013 wat binnen te krijgen.
Ook Dixons weet niks meer te vertellen en kan allen reserveren evenals bij CoolBlue.
Salland zegt ook niet meer te kunnen leveren maar heb toch nog een kleine hoop dat mijn order bij Informatique en 4Launch wat kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Fasterinside schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:07:
[...]
Hoe bevalt hij je over het algemeen? Ik zoek een opvolger voor mijn huidige Dell, iets portabelers. Zit te twijfelen tussen de U500 of een MacBook. Bevalt ie qua draagbaarheid? Accuduur? Hitteproductie? Helaas zijn er weinig recente recensies te vinden...
Nu ik de fans stil heb gekregen @ idle bevalt de U500 enorm goed. Ik heb hem specifiek gekozen om de specificaties (full HD 15" IPS, quad i7, 8Gb+ etc), die verder alleen de Sony S15 biedt.

Draagbaarheid is zonder meer goed, zeker gezien het 15" schermformaat. Ik kwam van een 13.1" Sony Z, en ik vind de U500 nauwelijks een achteruitgang in dat opzicht. De accu gaat lang mee; tegen de 6 uur met lichte loads. Ik ben bovendien zeer tevreden met de bouwkwaliteit; die van mij was zonder enige imperfectie en het alu ziet er mooi uit en voelt prettig & stevig aan. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik wel klachten van anderen heb gelezen her en der (notebookreview forums). Maar dat hou je toch, denk ik.

Hitte is geen issue voor mij. De reviews die ik heb gezien hebben hier ook geen echte problemen vastgesteld. Wel is het zo dat als je echt wilt, met een volle CPU en GPU belasting, dat je de CPU aan het throttlen kan krijgen. Dit is mijns inziens niet meer dan normaal, gezien de behuizing. En met alleen 100% CPU gebeurt er niks, wat niet veel ultrabooks deze kunnen nazeggen.

Waar je hem op dit moment kan kopen weet ik helaas niet; ik was een van de eerste kopers geloof ik (de specs stonden nog niet eens op de site). Alle high-end Zenbooks schijnen helaas zeldzaam te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 11-09 16:06
Terpen Tijn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:58:

Precies wat ik zocht, bij licht gebruik is mijn ux31a nu ook gewoon stil. Als ik solidworks gebruik dan hoor ik de fan heel licht op de achtergrond draaien (60 graden geeft NoteBook FanControl aan tijdens het tekenen)

Bedankt voor de tip TerpenTijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Terpen Tijn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:52:
[...]

Nu ik de fans stil heb gekregen @ idle bevalt de U500 enorm goed. Ik heb hem specifiek gekozen om de specificaties (full HD 15" IPS, quad i7, 8Gb+ etc), die verder alleen de Sony S15 biedt.

Draagbaarheid is zonder meer goed, zeker gezien het 15" schermformaat. Ik kwam van een 13.1" Sony Z, en ik vind de U500 nauwelijks een achteruitgang in dat opzicht. De accu gaat lang mee; tegen de 6 uur met lichte loads. Ik ben bovendien zeer tevreden met de bouwkwaliteit; die van mij was zonder enige imperfectie en het alu ziet er mooi uit en voelt prettig & stevig aan. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik wel klachten van anderen heb gelezen her en der (notebookreview forums). Maar dat hou je toch, denk ik.

Hitte is geen issue voor mij. De reviews die ik heb gezien hebben hier ook geen echte problemen vastgesteld. Wel is het zo dat als je echt wilt, met een volle CPU en GPU belasting, dat je de CPU aan het throttlen kan krijgen. Dit is mijns inziens niet meer dan normaal, gezien de behuizing. En met alleen 100% CPU gebeurt er niks, wat niet veel ultrabooks deze kunnen nazeggen.

Waar je hem op dit moment kan kopen weet ik helaas niet; ik was een van de eerste kopers geloof ik (de specs stonden nog niet eens op de site). Alle high-end Zenbooks schijnen helaas zeldzaam te zijn...
Bedankt voor je Feedback. Ik ga hem dagelijks gebruiken voor school, 2 uur treinreis. Heb nu een Dell XPS 16 welke 2uur op de accu mee gaat, kan dienen als tosti ijzer en 4 kilo weegt. Tijd voor wat portablers, maar wil niet veel inboeten qua prestaties.

Nu zou een UX31 mij ook voldoen, behalve de HD4000 graphics. Wil nog wel eens F1 2012 doen, en dat is niet prettig met een HD4000.

Lukt het jou om een (school/werk)-dag door te komen zonder oplader? Denk hierbij aan simpel browsen (tabje of 6) met tekstverwerking.

EDIT: Forum van Notebookreview heb ik compleet doorgelezen, zag jou daar ook voorbij komen. ;)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
@ sk0o: Graag gedaan.

@ Fasterinside: Nou, een hele dag is wel veel. Een uurtje of 6 redt ie zo wel, maar niet een volle 8, denk ik. Notebookcheck beweert overigens van wel, in een bepaalde test die ze doen met minimale brightness en geen WLAN-- dat zou kunnen, maar zo gebruik ik de laptop niet vaak. Ter vergelijking: de kleinere (en zwakkere) UX31A haalt meer dan 10 uur in diezelfde test. Tja, dan heb je inderdaad wel alleen de HD4000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdM2112
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-02 23:13
Ik ben echt heel blij dat ik mijn U500 vorige week nog besteld heb bij 4Launch, want het ziet er naar uit dat er nauwelijks meer aan te komen is.
Tot nu toe nog niet echt heel veel mee gedaan (vooral wat zitten stoeien met Windows 8), maar het is een hele mooie laptop. Qua warmte en geluid heb ik nog geen klagen en met het Fancontrol programma zal dat alleen nog beter worden.
Een van mijn voornaamste eisen was een mat FHD 15" IPS scherm en deze stelt mij niet teleur.

Terpen Tijn, bedankt voor al je uitleg hier en op Notebookreview, wat er mij mede ertoe heeft gebracht om de knoop door te hakken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 14:56
Weet iemand toevallig wanneer er nieuwe modellen aankomen? voor mij zou de combinatie 128GB SSD + 500 Gb hdd oid namelijk perfect zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er past geen harde schijf in. De SSD's zijn van een propriétair (ja dat schijf je zo volgens google...) formaat mSATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Ik zie ook alleen de 256 GB SSD variant hier en daar, maar volgens de info op de website van asus moet het kunnen:

http://www.asus.nl/Notebo...ch_U500VZ/#specifications

Opslag:
500GB With 24 GB SSD
500GB With 128 GB SSD
128GB
256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, dat wist ik nog niet. Even kijken of ik een plaatje van de binnenkant kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/a3e5fe540c.jpg

Ik zie wel hoe je daar een normale HDD of SSD in krijgt. Jammer dat asus heeft gekozen voor een propriétair formaat. Anders kon je die upgrade zelf doen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Want die optie zou voor mij ideaal zijn, dan hoef ik de laptop ook niet open te schroeven. Maak me alleen wel een beetje zorgen over de temperaturen onder high load, als je bijvoorbeeld een paar uur gamet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Wat ik vreemder vind. Waarom in hemelsnaam maar 4gb RAM geheugen in alle Zenbooks? En bij de UX31 is het niet uitbereidbaar .... :(

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zijn er problemen met 4G? Je prgs gaan er echt niet sneller door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
RAAF12 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:41:
Het gaat hem waarschijnlijk ook niet om de snelheid waarop de programma's draaien, maar wel om welke programma's je ermee kunt draaien en vooral hoeveel je er tegelijk kunt draaien.

Ik kan me zo voorstellen dat er een hoop toepassingen te bedenken zijn waarbij 4GB simpelweg niet genoeg is. Zelf merk ik ook tijdens mijn werk (software developer) dat 4GB tamelijk weinig is wanneer je een paar Visual Studio's open hebt staan van elk zo'n 500 MB en een SQL Server instantie die tegen de gigabyte aan geheugen aan het opslokken is. Voor dat soort situaties zou je waarschijnlijk beter een ander systeem kunnen nemen met meer geheugen, zodat je nog wat speling hebt.

Daarom is het zonde dat er maximaal 4GB in kan, vooral als er op hun site wordt gesproken over een 8GB variant van de UX31A als je kijkt bij de overview (http://zenbook.asus.com/zenbook/?c=ux31a).
Jammer genoeg betreft dit waarschijnlijk een tikfout, omdat bij specifications enkel 4GB staat en geen woord meer gerept wordt over de 8GB variant. Zonde, want ik kan me zo voorstellen dat ze met een 8GB configuratie een (nog) grotere groep kopers hadden kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een R4003H aan te schaffen (wellicht bij 4Launch). Zit er dan een Adata ssd op of kan de R4003H ook worden geleverd met een Sandisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:09:
Ik overweeg een R4003H aan te schaffen (wellicht bij 4Launch). Zit er dan een Adata ssd op of kan de R4003H ook worden geleverd met een Sandisk?
Dat is voor zover ik weet nog altijd afwachten.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
PdM2112 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:46:
Terpen Tijn, bedankt voor al je uitleg hier en op Notebookreview, wat er mij mede ertoe heeft gebracht om de knoop door te hakken :-)
Leuk om te horen!

Wat betreft U500 versies met een harde schijf af-fabriek; dat schijnt een model te zijn met een ander type mainboard. Voor zover bekend ook alleen leverbaar in Oost-Europa.

Maar er is wellicht ook wat hoop voor SSD modellen; iemand op Notebookreview zag een adapter voor de Asus-aansluiting: eBay link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2008 hadden de meeste notebooks 4GB RAM.
in 2009 hadden alle notebooks rond de €600 4GB RAM.
Anno 2013 hebben de meeste ultrabooks van €1200+ 4GB RAM.

Vooruitgang? Achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ja. Ten eerste, een ultrabook voor 1200€ mag toch wel meer dan vier gigabyte geheugen hebben. Het was niet zo'n probleem geweest als het uitbreidbaar was, maar dat kan ook niet.

Dat is op het moment het enige dat mij weerhoud deze laptop te kopen.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Fasterinside schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Ja. Ten eerste, een ultrabook voor 1200€ mag toch wel meer dan vier gigabyte geheugen hebben. Het was niet zo'n probleem geweest als het uitbreidbaar was, maar dat kan ook niet.

Dat is op het moment het enige dat mij weerhoud deze laptop te kopen.
Wat dat betreft kan je ook kijken naar de ux32vd. Bij deze laptop kan je wel het geheugen uitbreiden en de HDD vervangen.
Enige nadeel is dat deze momenteel vrij lastig te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik heb sinds deze zomer een UX31A maar ben er niet super tevreden mee. De reden is dat de notebook al 2x met een defect moederbord naar Asus is gegaan. Kreeg ik hem laatst terug, gaf Windows aan niet te kunnen activeren want de Windows code was al te vaak gebruikt (dat krijg je met iedere maand een nieuw moederbord). Dus contact opgenomen met Asus, gaven ze aan dat ik de notebook wel naar ze kon opsturen, zouden ze er naar kijken.

Had daar niet echt zin in, was hem in 5 maanden tijd al 2 maanden kwijt geweest, dus heb er maar Windws 8 op gezet (kon ik gratis krijgen via school). Moet zeggen, met Windows 8 draait het als een trein! Nu maar hopen dat het moederbord het nu langer volhoudt...

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
pingwings schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:29:
[...]

Wat dat betreft kan je ook kijken naar de ux32vd. Bij deze laptop kan je wel het geheugen uitbreiden en de HDD vervangen.
Enige nadeel is dat deze momenteel vrij lastig te verkrijgen is.
Klopt, dat type ben ik ook al tegengekomen en had ook licht mijn voorkeur door de grafische kaart. Enkel scheelt de accu duur redelijk veel en zouden de hdd en ram geüpgraded moeten worden. Wordt dan wel een duur geintje.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Djensen schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:59:
Ik heb een UX31A R4002H en ervaar regelmatig dat de cursor achterblijft bij mijn beweging bij het gebruik van het Touchpad. Hij bevriest dan even (~2 sec.) en gaat dan weer verder. Herkent iemand dit probleem?
Dit heeft te maken met de optie die bij Asus Smart Gesture standaard aan staat: (staat in tray) dubbelklik en vink alle "1 finger" dingen uit

(standaard ziet ie een tap soms als klik, erg onhandig)

Backlight bleeding leek minder te worden, maar volgens mij ben ik er gewoon meer aan gewend geraakt. Het is nog steeds erg aanwezig, al zie je het het meest bij een zwart vlak.

Kijken of ik eenvoudig een ander kan krijgen.

Nog een tip voor mensen die een verse install willen doen:
Je hebt naast de drivers in eSupport map (erg handig, alle software uitvinken in wizard en hij installeert meteen alle drivers zonder bloat) ook "Instant On" (onder software) nodig als je de laptop graag in slaapstand wilt zetten door hem dicht te doen.
Anders wordt hij getriggerd door de touchpad of het touchscreen, en springt hij weer aan (lampje brandt op zijkant) en zo was ie opeens heel warm toen k hem uit de hoes haalde.

Je kunt voor een verse install prima vanuit windows een nieuwe install doen, en voor "custom" kiezen. Parkeert ie alles in windows.old van je oude install, en geen problemen met UEFI e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een paar maanden in het bezit van een UX32VD, en heb toen direct het geheugen en de hardeschijf geupgrade. Heel blij met deze ultrabook, maar ik ben minder te spreken over de wifi-kaart.

Ik heb het probleem dat deze veel moeite heeft om te verbinden nadat hij uit standby komt, kost namelijk vaak meer dan een minuut. Ook wil hij niet op N-snelheid verbinden met mijn modem thuis (Huawei HG655d van Online), daarvoor moet ik zelfs n-mode helemaal uitschakelen in de driver, dus dan heb ik nergens meer n-snelheden.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Of beter, een verbeterde driver voor de Intel Centrino Advanced-N 6235 die er in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:45
Hier een 31A waar ik ook nogal wat netwerk problemen mee heb.

Thuis nooit problemen gehad, maar op mijn werk wel altijd verbinding met het netwerk, maar na een half uur valt de verbinding met internet weg. Als ik daarna thuiskom worden kan hij mijn eigen netwerken niet meer vinden, maar geeft nog wel de netwerken van mijn werk weer. Op te lossen met een boot, maar wel vervelend.

Gisteren de laatste driver van de Intel site af gehaald (15.5.6.48) maar dat heeft het probleem niet opgelost, sterker, mijn thuisverbinding is ook langzamer geworden en valt af en toe weg.

Nog een ander probleem, ik heb sinds kort ook last van een lichte streep midden in het beeldscherm. De streep heeft dezelfde kleur als de lightbleeding in de hoeken en is alleen te zien met donkere afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
Ik heb net mijn UX32VD met Windows 8 terug van Asus; een enkele hot (sub)pixel valt onder garantie!

Via windows 8 een recovery USB gemaakt inclusief de recovery partitie.
Samsung 830 er in geschroeft.
Boot vanaf de USB sleutel werkt, maar via 'Troubleshoot-Advanced options-System image recovery' geeft hij aan dat hij geen system image kan vinden die op de usb key staat (sources/install*.swm)

Het lijkt er op dat er heel weinig info op internet te vinden over deze procedure; nogel negatieve houding van de enthousiastelingen over windows 8 mischien, maar het bevalt mij eigenlijk prima...

Hoe kan ik deze recovery image alsnog benaderd krijgen en daarmee Windows 8 op de ssd?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:18
Ik heb net mijn Zenbook UX32VD binnen maar het touchpad zit een beetje los en maakt geluid als je er gewoon op duwt, zoals in volgend filmpje: YouTube: ASUS Zenbook UX32VD - klackerndes Touchpad

Ik neem aan dat dit niet normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
Je bedoelt dat het touchpad ook als fysieke linker en rechter knop kan dienen naast tappetytap kliks?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
MrSenne schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:58:
Ik heb net mijn Zenbook UX32VD binnen maar het touchpad zit een beetje los en maakt geluid als je er gewoon op duwt, zoals in volgend filmpje: YouTube: ASUS Zenbook UX32VD - klackerndes Touchpad

Ik neem aan dat dit niet normaal is?
Het is volkomen normaal. Het gehele touchpad dient als een muisknop. De linkerkant is de linker muisknop en de rechterkant is de rechter muisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Wop1972 schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:10:
Goed het gaat lekker... Twee weken na aanschaf overkomt me dit:

UX51 Zenbook met Win8 kwam bij het openen van de deksel niet meer uit de slaapstand. Ik heb hem hierna dmv de aan/uit knop proberen op te starten. Aanvakelijk starte windows op echter dit duurde lang en ik krijg steeds een foutmelding van Windows dat er problemen waren en dat het sytseem opnieuw gestart zou worden. Hij bleef in deze "loop". Op een gegeven ogenblik bij het herstarten krijg een Intel (Biosachtig) scherm met de melding "An error occured" Voor disk 0 . Daar kon ik enkel kiezen voor "Reset Disks to NON-RAID" and "Delete RAID Volume" . daar de keuze gemaakt op de disk proberen te resetten en via een USB stick een versie van WIN 8 proberen te installeren. Echter de USB stick start wel op alsook de Win installatie tot het moment dat ik een partitie moet kiezen. Er worden GEEN schijven weergegeven. Als ik via deze installatie USB een command promt open, kan ik via het commando Diskpart geen schijven, behalve mijn USB stick, vinden. Bij het starten zonder USB krijg je de melding: Reboot and select proper boot device. Het lijkt er sterk op dat de aanwezig SSD het binnen twee weken heeft begeven. Met behulp van een Asus medewerker , hebben we het BIOS teruggezet op fabrieksinstellingen, echter dat biedt ook geen oplossing. De BIOS ziet de SSD ook niet meer. Ik zelf heb echter ook GEEN wijzigingen in de BIOS aangebracht toen de Zenbook nog wel goed functioneerde.

Er is inmiddels een RMA aangemaakt ;-(
Goed, na een maad bij Asus te hebben gelegen (Ze moesten nieuwe SSD uit Taiwan halen) kreeg ik vandaag het bericht dat hij niet meer gemaakt kan worden! De laptop wordt gecrediteerd, want ze hebben geen anderen op voorraad.. Zal wel eerst weken op mijn geld moeten wachten voordat ik een nieuwe kan bestellen.. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Wop1972 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:08:
[...]
Goed, na een maad bij Asus te hebben gelegen (Ze moesten nieuwe SSD uit Taiwan halen) kreeg ik vandaag het bericht dat hij niet meer gemaakt kan worden! De laptop wordt gecrediteerd, want ze hebben geen anderen op voorraad.. Zal wel eerst weken op mijn geld moeten wachten voordat ik een nieuwe kan bestellen.. ;-(
Damn, dat is wel slechte service zeg. Top dat je iig je geld terug krijgt, maar een maand zonder je machine zitten is natuurlijk niet erg praktisch.

Ik ben inmiddels nog steeds heel erg blij met mijn u500. Hoewel ik sinds de laatste bios update problemen lijk te hebben met de accu duur (stuk korter geworden) en backlight sensor. Hopelijk komt daar snel een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:18
Schramowski schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:20:
[...]

Het is volkomen normaal. Het gehele touchpad dient als een muisknop. De linkerkant is de linker muisknop en de rechterkant is de rechter muisknop.
Ja dat weet ik, maar het gehele touchpad zit los, je kan het induwen zonder dat het klikt, dan pas voel je de weerstand van de echte klik en kan je echt klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
MrSenne schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:14:
Ja dat weet ik, maar het gehele touchpad zit los, je kan het induwen zonder dat het klikt, dan pas voel je de weerstand van de echte klik en kan je echt klikken.
Als het is zoals op dat Duitse filmpje dan is het volgens mij gewoon het muisklik mechanisme. Als het erger is en je hebt er last van: stuur het terug naar Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om een systeemkopie te maken van de R4003H met Windows 8
Bij mij wordt (ten onrechte!) steeds gemeld dat de bestemmingschijf te klein is...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij Start8 ben ik verlost van (het uiterlijk van) de Windows 8 omgeving ..echt een aanrader!

Mijn instellingen:
Start8,
Configure, What should the power button do : Sluimerstand
Computer
Configuratiescherm, Energiebeheer, Power4Gear, geavanceerde instellingen, Power4gear High Performance, Een wachtwoord verisen om uit slaapstand te komen:nee.

Dichtklappen, openen en doorgaan waar ik mee bezig was.. met een opstarttijd van 1,5 seconde ...waarbij een batterijvulling meer dan een maand meegaat ..(mits de klep dicht bleef).. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen opstarttijd, maar een resume tijd. Zelfs mijn studio 1555 uit 2009 haalt resume onder de 2 seconden met ongeveer een week stand-by tijd.

Iedereen lijkt het geweldig te vinden, die snelle resume tijd, maar dat kan al letterlijk jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

het verschil tussen de sleep en hibernation stand
http://windows.microsoft....requently-asked-questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd