Goedemiddag allemaal,
Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en ben recentelijk ook zover gekomen dat ik een C4027H (oftewel de touch variant) van de UX31A wil gaan aanschaffen (dank voor alle overtuigende en enthousiaste posts).
Ik realiseer me dat dit het ervaringen topic is en dat dit niet over levertijden en prijzen dient te gaan, maar voor zover mij bekend is er geen apart topic voor dit onderwerp, mocht dit dus niet de plaats zijn voor onderstaande dan bij voorbaat excuses.
Op diverse pricewatches (onder andere die van Tweakers) wordt de minimum prijs op 1489 euro gezet, maar op notebookshop.nl staat hij vooralsnog op 1355 euro. Ik zeg erbij 'vooralsnog', omdat ze hem momenteel niet op voorraad hebben en dus ook niet kunnen aangeven of de prijs wel 1355 blijft.
Na de vraag over deze mogelijke verandering bij hen neer te hebben gelegd, kreeg ik de volgende reactie:
Geachte heer,
Helaas hebben wij geen zicht of de prijs van deze notebook gelijk blijft, de levertijd is inderdaad onbekend op dit moment. Zodra wij weer een levertijd hebben zal de website aangepast worden.
Met vriendelijke groet,
Notebookshop.nl
Informatique (waarvan Notbookshop een onderdeel is) zet de prijs voor dezelfde Zenbook op 1399 euro. Voor hen geldt eveneens dat de levertijd onbekend is, de vraag is dus of een van beide prijzen aangehouden wordt of dat er net als de andere retailers voor een prijs in de buurt van de 1500 wordt gekozen op het moment dat het product daar beschikbaar wordt.
Zelf ga ik om deze onduidelijkheid nog even wachten voordat ik het apparaat voor rond de 140 euro meer elders aanschaf. Mocht het zo zijn dat ze bij Notebookshop dan wel Informatique uiteindelijk eveneens richting de 1490 gaan dan is dat natuurlijk jammer, maar wie weet kan het nog wat geld schelen.
Ik dacht dat dit misschien handig kon zijn voor andere potentiele kopers. Zo niet, dan excuses voor de off topic.