Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 12:52
Wop1972 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:46:
Ik heb mijn U500VZ-CN046H nog niet opengeschroefd, maar weet iemand of je het geheugen kan uitbreiden? Evenals de SSD. ik dacht aanvankelijk dat er 2 SSD van 128 GB in zouden zitten, maar de windowsconfiguratie geeft aan dat er 1 schijf inzit?

Voordat ik de schroefjes er uit draai, is er misschien iemand die dit al bekeken heeft?
Ja: Geheugen. Er zit 4GB vastgeplakt op het mainboard, maar er zit ook 4GB los in; die kan je vervangen door e.g. een 8GB reepje.

Nee: SSD. Er zitten 2 128GB SSD (Sandisks) in RAID-0 in. Met een proprietary aansluiting, helaas.

Sommigen hebben al bedacht dat ze een SDXC kaartje zullen gebruiken om de "interne" opslag nog wat uit te breiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 10:37
Weet iemand wanneer de UX31AC 4027h uitkomt? Ik heb een preoder geplaatst echter ik zie nergens wanneer dit ultrabook uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
RalfZ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:26:
Weet iemand wanneer de UX31AC 4027h uitkomt? Ik heb een preoder geplaatst echter ik zie nergens wanneer dit ultrabook uitkomt?
Die is al uit, alleen ook uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
Dit is te gek voor woorden

Ik ben bijna een maand aan het lijntje gehouden door Azerty voor de UX32VD met 3 keer: Sorry het wordt volgende week. Ik:"Zeker? Ok dan cancel ik die andere order bij de concurrent". U zit zeker wel bij de volgende batch. Van een andere email vorige week hadden ze het al geleverd aan een aantal klanten, en dat ik nog even moest wachten.

Maar nu krijg ik te horen dat "het niet meer leverbaar is"
en "Wij krijgen antwoorden van onze leveranciers als wij de levertijd opvragen, die antwoorden
Vermelden we aan de klant en wij gaan er vanuit dat de leverancier goede antwoorden doorgeeft
Maar dit is dus verkeerd doorgegeven aan ons, en nogmaals onze excuses."

Kunnen ze zo makkelijk de schuld doorschuiven?
Ik heb hierdoor een order bij 4Launch lang gecancelled terwijl ik al kon afhalen. Kan ik vragen om compensatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

In theorie heb je gelijk, in de praktijk ga je je gelijk niet halen, tenzij je heel veel tijd en en moeite erin steekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Terpen Tijn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:54:
[...]

Nee: SSD. Er zitten 2 128GB SSD (Sandisks) in RAID-0 in. Met een proprietary aansluiting, helaas.

Sommigen hebben al bedacht dat ze een SDXC kaartje zullen gebruiken om de "interne" opslag nog wat uit te breiden. :)
ai, jammer van de SSD...
SDXC is wel een optie natuurlijk, echt dan is het weer "lastig" dat het kaartje er voor de helft uitsteekt, waardoor de kans op beschading stoten toeneemt.

(Ik gebruik nu voor extra opslag een USB 3.0 (1TB) hdd)

[ Voor 5% gewijzigd door Wop1972 op 04-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Terpen Tijn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:54:
[...]

Ja: Geheugen. Er zit 4GB vastgeplakt op het mainboard, maar er zit ook 4GB los in; die kan je vervangen door e.g. een 8GB reepje.
Iemand een idee wat je maximaal kan upgraden? 16 GB bv ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 12:25
Als we het toch over de concurrentie van de Zenbooks gaan hebben, ik hoor hier niks over de Samsung Series 9.
Ik wilde eerst een UX32VD, maar omdat 'ie nergens te krijgen is ben ik afgehaakt. Daarna heb ik me gefocust op de UX31A Core i5 versie, maar deze was ook slecht leverbaar en ik las veel gezeur over backlight bleed en natuurlijk het probleem dat je niet weet welke SSD erin zit.

Daarom heb ik nu maar een Samsung Series 9 (NP900X3C-A05NL) voor 1200 euro bij de BCC gekocht en ben er erg tevreden over. Hier zit ook een Sandisk SSD in, maar dat is een normale mSATA die je zo kan verwisselen. Het scherm is geweldig. De helderheid is ongekend, zwart is echt zwart en heb geen backlightbleed gezien. De accuduur kwam in de Tweakers reviews negatief naar voren, maar ik haal rustig 5-6 uur op een lading dus dat valt wel mee.

Misschien een idee voor wie met dezelfde twijfels over de Zenbooks zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

geheugen ook uit te breiden voor de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
Sander-B schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:45:

Daarom heb ik nu maar een Samsung Series 9 (NP900X3C-A05NL) voor 1200 euro bij de BCC gekocht en ben er erg tevreden over. Hier zit ook een Sandisk SSD in, maar dat is een normale mSATA die je zo kan verwisselen. Het scherm is geweldig. De helderheid is ongekend, zwart is echt zwart en heb geen backlightbleed gezien. De accuduur kwam in de Tweakers reviews negatief naar voren, maar ik haal rustig 5-6 uur op een lading dus dat valt wel mee.

Misschien een idee voor wie met dezelfde twijfels over de Zenbooks zit.
Dan heb je een mooie deal gehad normaal kost hij daar €1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de UX32VD i7 lijkt nu weer helemaal vertrokken te zijn. Azerty heeft hem inderdaad niet meer op de site staan, en bij 4Launch kun je hem nu pre-orderen, hahahah. Is echt bizar slechte levering!! Hoe kom ik nou aan zo'n ding! Beetje jammer dat er absoluut niks ook maar in buurt komt van de specs als je het mij vraagt... Ook zeker geen Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:29:
Nou, de UX32VD i7 lijkt nu weer helemaal vertrokken te zijn. Azerty heeft hem inderdaad niet meer op de site staan, en bij 4Launch kun je hem nu pre-orderen, hahahah. Is echt bizar slechte levering!! Hoe kom ik nou aan zo'n ding! Beetje jammer dat er absoluut niks ook maar in buurt komt van de specs als je het mij vraagt... Ook zeker geen Samsung!
http://www.redcoon.nl/B41...4002H_Laptops?refId=tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cavia heeft op 2 plekken het snoer van de adapter van m'n UX31A te pakken gehad :-( Opladen doet ie niet meer. Op zoek naar een nieuwe lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:29:
Ach de Zenbook range raakt obsolete. Er zijn goedkoper MB Air clones te koop zie de Asus Vivobook touch serie. Hoog nodig dat daar een topic over verschijnt op TN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vivobook is bagger.

De zenbook serie blijft nog wel even bestaan. Het is niet voor niets de beste ultrabook aldus anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:02

smaw

Geen ondertitel

Ik ben benieuwd of hij daar dan daadwerkelijk ook is, hij is zo schaars...
Ik heb al vaker meegemaakt dat het als vooraad staat, maar uiteindelijk moet je toch lang wachten :-(

Gisteren bij 4Launch ook de vraag uitgezet wanneer deze Zenbook weer geleverd worden, morgen als het goed is antwoord hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
RAAF12 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:12:
[...]

Ach de Zenbook range raakt obsolete. Er zijn goedkoper MB Air clones te koop zie de Asus Vivobook touch serie. Hoog nodig dat daar een topic over verschijnt op TN
Jij bent ongelofelijk.

Wat doe jij precies in dit topic dan de hele tijd de zenbook onderuit te halen en de vivobook te prijzen?
MB Air clone? Waar heb het over man?

Maak een topic over de Vivobook ipv hier te preken over je vivobook.

De vivobook is een totaal andere notebook dan de zenbook dus ga ze niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Blijkbaar hebben ze bij Paradigit nog wel de i5 van UX32VD, voor wie geïnteresseerd is:

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 17:27
Helaas alleen maar 1366*768 als resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Wop1972 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:38:
[...]

Iemand een idee wat je maximaal kan upgraden? 16 GB bv ook mogelijk?
Nee, want 8GB is de max die je kan kopen voor een enkel reepje. Misschien in de toekomst wel.

Hoe weet je trouwens dat een SDXC kaart er half uitsteekt? Is dat altijd zo? Ben zelf niet zo bekend met deze kaartjes.

@woekele / Samsung 9: Neen, de RAM daarin is 4GB vastgesoldeerd, en that's it. Heb zelf ook ooit naar deze modellen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terpen Tijn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:14:
Hoe weet je trouwens dat een SDXC kaart er half uitsteekt? Is dat altijd zo? Ben zelf niet zo bekend met deze kaartjes.
Verschilt per laptop. Bij mn bakbeest gaat hij er geheel in, bij veel ultrabook steekt hij half uit. Wat natuurlijk erg irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:44:
De cavia heeft op 2 plekken het snoer van de adapter van m'n UX31A te pakken gehad :-( Opladen doet ie niet meer. Op zoek naar een nieuwe lader.
Een collega van mij had laatst ook een adapter die stuk was en die kon met geen mogelijkheid een nieuwe vinden voor een fatsoenlijke prijs. Iets met een windows licentie die op de adapter geplakt zit, Asus die niet echt mee werkt en een proprietary plug waardoor je geen generieke adapter kunt gebruiken.

Uiteindelijk hem deze aangeraden en die werkt prima. Mooi klein plat ding! Is helaas niet heel goedkoop....maar goed.

Just a tip! Als je zoekt komt dit model niet automatisch naar voren namelijk. |:(

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Quindor schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:54:
[...]

Een collega van mij had laatst ook een adapter die stuk was en die kon met geen mogelijkheid een nieuwe vinden voor een fatsoenlijke prijs. Iets met een windows licentie die op de adapter geplakt zit, Asus die niet echt mee werkt en een proprietary plug waardoor je geen generieke adapter kunt gebruiken.

Uiteindelijk hem deze aangeraden en die werkt prima. Mooi klein plat ding! Is helaas niet heel goedkoop....maar goed.

Just a tip! Als je zoekt komt dit model niet automatisch naar voren namelijk. |:(
Wow, mooie wisselkoers... 35 pond of 60 euro 8)7
Ze zullen wel niet naar Nederland verzenden... heb ik blijkbaar dubbel mazzel: Ik heb mijn Nexus 7 in Engeland gekocht, en van asus een voucher van 25 pond gekregen, dus kan ik erg voordelig een 2e adapter halen...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Aertsvijand schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:00:
Blijkbaar hebben ze bij Paradigit nog wel de i5 van UX32VD, voor wie geïnteresseerd is:
De variant met 1080p scherm en i7 cpu is bij Azerty zelfs goedkoper dan dit model.

http://azerty.nl/producte...24-gb-ssd-13-3-gt620.html

Alleen helaas niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD91
  • Laatst online: 19-11-2024
smaw schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:57:
[...]

Ik ben benieuwd of hij daar dan daadwerkelijk ook is, hij is zo schaars...
Ik heb al vaker meegemaakt dat het als vooraad staat, maar uiteindelijk moet je toch lang wachten :-(

Gisteren bij 4Launch ook de vraag uitgezet wanneer deze Zenbook weer geleverd worden, morgen als het goed is antwoord hierop.
Ik kan bevestigen dat deze inderdaad leverbaar is. Gisteren (4/12) om 23:00 besteld, vandaag 12:00 mail gekregen dat hij verzonden is.

EDIT: Hij is vandaag om 13:00 geleverd! Yay! :) Nu SSD en RAM bijbestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleD91 op 06-12-2012 16:11 . Reden: Laptop is geleverd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Wop1972 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:46:
Ik heb mijn U500VZ-CN046H nog niet opengeschroefd, maar weet iemand of je het geheugen kan uitbreiden? Evenals de SSD. ik dacht aanvankelijk dat er 2 SSD van 128 GB in zouden zitten, maar de windowsconfiguratie geeft aan dat er 1 schijf inzit?

Voordat ik de schroefjes er uit draai, is er misschien iemand die dit al bekeken heeft?
Ja, je kan het geheugen uitbreiden naar 12GB (4GB onboard + 8GB DDR3 1600mhz reepje)

Geschreven vanaf zijn eigen 12GB u500vz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Wat ik me steeds afvraag, bij het upgraden van geheugen. Ik heb altijd geleerd dat als je een dual-channel geheugen situatie upgrade naar een mismatched dual-channel geheugen situatie (van 2x4 naar 1x4 + 1x8) je effectief gereduceerd word naar single channel voor het complete geheugen.

Dat lijkt me erg onwenselijk qua snelheid (gehalveerd) zeker aangezien je onboard graphics er ook gebruik van maakt!

Die waarschuwing heb ik hier nog niet voorbij horen komen. Is dat niet bekend of bestaat er tegenwoordig een technisch foefje wat ik niet (en me eigenlijk ook niet voor kan stellen).

update--
Ah, mijn eigen antwoord gevonden. Maar wellicht ook wel interessant voor anderen. Er is schijnbaar een soort flex-mode naast dual-channel en single-channel (en triple en quad voor desktops en servers). Deze is sneller dan single-channel maar niet zo snel als dual-channel. Nogmaals, het lijkt me zeker met onboard graphics wenselijk altijd dual-channel te houden, maar heb je echt een nut voor het extra geheugen, kan het dus wel.

"Many modern notebook chipsets, including all current Intel models, support synchronous dual channel operation, which means that both or all four memory modules have to be equal. Most chipsets also support asynchronous dual channel, which allows the user to mix a 1 GB DIMM and a 2 GB DIMM in order to reach a total RAM capacity of 3 GB and still run dual channel mode. While this doesn’t deliver the full performance that can be achieved in dual channel mode, it’s still faster than single channel, and we haven’t heard of issues with it. If you intend to upgrade your 1 GB of RAM by installing a 2 GB DIMM, there is nothing that stands in your way."

[ Voor 48% gewijzigd door Quindor op 05-12-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Quindor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:36:
.... Nogmaals, het lijkt me zeker met onboard graphics wenselijk altijd dual-channel te houden, maar heb je echt een nut voor het extra geheugen, kan het dus wel.
Als je met de UX32 graphics performance nodig hebt kun je naar de 620m switchen, die 1GB dedicated ram heeft.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw

smaw

Geen ondertitel

DoubleD91 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:00:
[...]

Ik kan bevestigen dat deze inderdaad leverbaar is. Gisteren (4/12) om 23:00 besteld, vandaag 12:00 mail gekregen dat hij verzonden is.
Hmm... Ok, dan toch ook maar daar bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 17:24
Ik ben aan het overwegen een Zenbook Prime te kopen. Ik twijfel heel erg tussen de UX21A en de UX31A.
Draagbaarheid vind ik wel belangrijk, maar als ik op 125% oid moet gaan werken waardoor de helft van de apps lelijk wordt weet ik niet of ik het nog wel zo belangrijk vind.

Mijn grootste zorg is dat de UX21A niet leesbaar genoeg is zonder scaling. Ik zal deze voornamelijk gebruiken met Ubuntu. Wat zijn jullie ervaringen? Kan ik beter voor de UX31A gaan? (Is die wel bruikbaar zonder scaling?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

dat lijkt me zo'n persoonlijk iets, dat moet je toch echt zelf proberen oid.

Edit @ hieronder: dat zul dus niet zo zijn. De ene zal zeggen dat het geen probleem is, de andere dat het niet te doen is :P

[ Voor 45% gewijzigd door woekele op 06-12-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Als iedereen zegt dat 100% op de 11" onleesbaar is lijkt het me niet zo persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 19:08

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

orillion schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:10:
Ik ben aan het overwegen een Zenbook Prime te kopen. Ik twijfel heel erg tussen de UX21A en de UX31A.
Draagbaarheid vind ik wel belangrijk, maar als ik op 125% oid moet gaan werken waardoor de helft van de apps lelijk wordt weet ik niet of ik het nog wel zo belangrijk vind.

Mijn grootste zorg is dat de UX21A niet leesbaar genoeg is zonder scaling. Ik zal deze voornamelijk gebruiken met Ubuntu. Wat zijn jullie ervaringen? Kan ik beter voor de UX31A gaan? (Is die wel bruikbaar zonder scaling?).
Ik heb zelf de UX31A en durf toch echt wel te stellen dat ik echt goede ogen heb, maar zonder scaling is het gewoon erg vermoeiend voor je ogen om erop te werken. Je kan het best lezen, maar je bent constant aan het focussen om het te kunnen lezen en dat werkt gewoon niet prettig. Ik heb zelf de scaling op 125% staan en ik heb nog geen moment gehad waarbij ik dacht "Oh, hier flipt de scaling".

Kortom, ik vind de scaling geen probleem en eigenlijk wel noodzakelijk met een dergelijke resolutie op 13 of 11 inch.

Even daarop en jouw wens tot hoge draagbaarheid voortbordurend, dan zou ik voor de 11" gaan. De scaling "moet" je toch toepassen en de 11" is nog iets draagbaarder dan de 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
RalfZ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:26:
Ik zit er ook op te wachten, ik had me al voor ingeschreven omdat dit echt het apparaat is wat ik wil hebben. Nu heeft Asus echter aangekondigd dat die pas begin jan geleverd gaat worden (linkje)...dus dat gaat em voor mij niet meer worden. De Samsung 5 met touch is te zwaar - dus gaat het helaas een Acer S7 worden. Lijkt me een prima ding, maar de helaas is vanwege erug slechte ervaringen in het verleden met Acer en vooral hun service koop ik liever geen Acer meer. Maar ja, dan moet Asus wel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48
CrackSlet schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf de UX31A en durf toch echt wel te stellen dat ik echt goede ogen heb, maar zonder scaling is het gewoon erg vermoeiend voor je ogen om erop te werken. Je kan het best lezen, maar je bent constant aan het focussen om het te kunnen lezen en dat werkt gewoon niet prettig. Ik heb zelf de scaling op 125% staan en ik heb nog geen moment gehad waarbij ik dacht "Oh, hier flipt de scaling".
Denk dat dit toch echt iets persoonlijks is. Ik werk er nu een paar maanden op (waarvan 2x per week >10u per dag) en heb nog geen moment last gehad van vermoeidheid of wat dan ook bij de standaard scaling. En dan heb ik niet eens zeer goede ogen (afwijking van +/- 0,25-0,5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Bedankt voor de adviezen. Ik heb toch maar de UX31A gekocht. Denk dat dit ook voor m'n werkhouding beter is (minder krom zitten). Heb het model gekozen met Windows 8 Pro. Weet iemand waar de licentiesticker te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 15:28
orillion schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:14:
Bedankt voor de adviezen. Ik heb toch maar de UX31A gekocht. Denk dat dit ook voor m'n werkhouding beter is (minder krom zitten). Heb het model gekozen met Windows 8 Pro. Weet iemand waar de licentiesticker te vinden is?
Waarschijnlijk zit ie op de lader geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Hunter20 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:12:
[...]

Waarschijnlijk zit ie op de lader geplakt
Dat las ik in de reviews ook, maar bij mij zit daar alleen een wit stikkertje met streepjescode :(

Overigens vind ik Ubuntu 12.10 zeer goed bruikbaar zonder scaling. Ben blij dat ik toch de 13" heb gekozen, bij 11" was het misschien te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Windows 8 notebooks zijn niet langer meer van licentiestickers voorzien. De licenties zijn digitaal in de firmware op het moederbord gebakken o.i.d. :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Oh, handig. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
wildcheese schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:33:
[...]

Ik zit er ook op te wachten, ik had me al voor ingeschreven omdat dit echt het apparaat is wat ik wil hebben. Nu heeft Asus echter aangekondigd dat die pas begin jan geleverd gaat worden (linkje)...dus dat gaat em voor mij niet meer worden. De Samsung 5 met touch is te zwaar - dus gaat het helaas een Acer S7 worden. Lijkt me een prima ding, maar de helaas is vanwege erug slechte ervaringen in het verleden met Acer en vooral hun service koop ik liever geen Acer meer. Maar ja, dan moet Asus wel kunnen leveren.
Ik moet zeggen dat ik nu zo`n 2 jaar een Acer heb en hij doet het prima.
De Samsung 5 heeft geen verlicht toetsenbord die valt sowieso af.

Bij Saturn heb ik de Acer S7 getest ik wilde hem daar direct kopen.
Het Showmodel was daar laatste helaas wisten ze de admin login niet meer |:( en konden ze hem niet van de demo mode resetten.

De Acer S7 128 SSD heeft slechter specs dan de UX31AC4027h voor de honderd euro meer en wat geduld heb je uiteindelijk toch een betere laptop.

De Acer S7 heeft nog een andere versie hier voor de prijs heb je de zelfde specs als deUX31AC4027h maar hij is veels te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik heb mijn UX32VD net terug, hij was ter reparatie terug naar Asus. Ik heb er meteen Windows 8 op gezet, maar nu werkt de toetsenbord verlichting niet. Met fn+f4 krijg ik hem niet aan. Ik kan op de Asus site hier ook geen driver voor vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
Kavish schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:35:
Ik heb mijn UX32VD net terug, hij was ter reparatie terug naar Asus. Ik heb er meteen Windows 8 op gezet, maar nu werkt de toetsenbord verlichting niet. Met fn+f4 krijg ik hem niet aan. Ik kan op de Asus site hier ook geen driver voor vinden. Iemand een idee?
Ik dacht dat iemand dit had opgelost met een driver of bios update het staat ergens in deze draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVFRC45
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:26
Als je de nieuwste bios installeerd dan doen ze het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
RalfZ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:30:
[...]
Ik moet zeggen dat ik nu zo`n 2 jaar een Acer heb en hij doet het prima. De Samsung 5 heeft geen verlicht toetsenbord die valt sowieso af.

Bij Saturn heb ik de Acer S7 getest ik wilde hem daar direct kopen.
Het Showmodel was daar laatste helaas wisten ze de admin login niet meer |:( en konden ze hem niet van de demo mode resetten. De Acer S7 128 SSD heeft slechter specs dan de UX31AC4027h voor de honderd euro meer en wat geduld heb je uiteindelijk toch een betere laptop.

De Acer S7 heeft nog een andere versie hier voor de prijs heb je de zelfde specs als deUX31AC4027h maar hij is veels te duur.
Ik heb vandaag even met de S7 gewerkt maar ben niet onder de indruk. Algemene indruk is prima, maar na even getypt te hebben vind ik het keyboard maar matig typen - veel slechter dan een Samsung serie 5 die ernaast stond. Stond helaas geen Asus maar die is volgens mij vergelijkbaar met de Samsung. Verder was de behuizing van het metaal-silver gespoten plastic. Vind ik erg goedkoop eruit zien, de Asus en Samsung doen het veel beter. Het scherm is wel prima en een touch scherm is zeker een goede aanvulling, maar de prijs in combinatie met de andere ervaringen maken het een no-go. Ik wil 'm wel voor de kerst hebben dus even wachten is er niet bij. Ben nu maar naar de Dell XPS 13 of mss nog wel de 12 aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 14:47
Ik heb mijn UX32VD woensdag binnengekregen. In principe ben ik erg tevreden, alleen is de behuizing mijns inziens niet van goede kwaliteit. Als eerste sluit de onderplaat slecht aan aan beide kanten met de poorten. Bij het oppakken aan de rechterzijde hoor je de plaat zelfs in de behuizing klikken en losklikken bij het loslaten. Ik vind dit vrij storend voor een laptop van deze prijs.

Daarnaast merk ik nu op dat er al deukjes zitten in de behuizing boven de koptelefoonaansluiting. Wederom iets wat ik totaal niet verwacht na twee dagen gebruik en enkel in de meegeleverde hoes de laptop te vervoeren. Eenmaal opgemerkt kan ik het niet meer loslaten, erg irritant!

Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Sandos schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:55:
Ik heb mijn UX32VD woensdag binnengekregen. In principe ben ik erg tevreden, alleen is de behuizing mijns inziens niet van goede kwaliteit. Als eerste sluit de onderplaat slecht aan aan beide kanten met de poorten. Bij het oppakken aan de rechterzijde hoor je de plaat zelfs in de behuizing klikken en losklikken bij het loslaten. Ik vind dit vrij storend voor een laptop van deze prijs.

Daarnaast merk ik nu op dat er al deukjes zitten in de behuizing boven de koptelefoonaansluiting. Wederom iets wat ik totaal niet verwacht na twee dagen gebruik en enkel in de meegeleverde hoes de laptop te vervoeren. Eenmaal opgemerkt kan ik het niet meer loslaten, erg irritant!

Bij mij kraakt er niets als ik min UX32VD optil. Misschien een idee om te kijken of de schroefjes strak genoeg zijn aangedraaid?

Klein vraagje, welke BIOS versie staat er bij jou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 14:47
Kavish schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:06:
[...]

Bij mij kraakt er niets als ik min UX32VD optil. Misschien een idee om te kijken of de schroefjes strak genoeg zijn aangedraaid?

Klein vraagje, welke BIOS versie staat er bij jou op?
Dat is een goede tip. Ben alleen bang dat ik geen torx-schroevendraaier in huis heb. Daarnaast kom ik het wel meer tegen:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1718035
In deze thread staat het volgende filmpje wat exact hetzelfde is als bij mij:
YouTube: MVI 0244

System information laat me dit zien wat betreft mijn BIOS:
BIOS Version/Date American Megatrends Inc. UX32VD.212, 17/9/2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
RalfZ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:50:
[...]

Ik dacht dat iemand dit had opgelost met een driver of bios update het staat ergens in deze draad
Ik heb de nieuwste BIOS van de Asus site geplukt en op mijn UX32VD geflasht. De backlit brandt echter nog steeds niet. Heeft iemand nog een idee? Anders moet ik hem jammer genoeg weer bij Asus aan gaan melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Bij wie mag ik de UX32 eens komen bewonderen? Ik woon in Elburg, iemand een beetje in de buurt?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw

smaw

Geen ondertitel

Sandos schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:23:
[...]

Dat is een goede tip. Ben alleen bang dat ik geen torx-schroevendraaier in huis heb. Daarnaast kom ik het wel meer tegen:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1718035
In deze thread staat het volgende filmpje wat exact hetzelfde is als bij mij:
YouTube: MVI 0244

System information laat me dit zien wat betreft mijn BIOS:
BIOS Version/Date American Megatrends Inc. UX32VD.212, 17/9/2012
Nu je het hebt gezegt heb ik ook even gekeken en heb hetzelfde probleem. Nu gaat het mij waarschijnlijk ook irriteren :/ :X
Ben benieuwt of er verbetering komt met het aandraaien van de schroeven.

Hebben jullie ook soms dat het touchpad in sommige programma's niet goed scrolt als je met 2 vingers naar beneden gaat over je touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVFRC45
Ik heb gelukkig geen last van die klik. Wel heb ik inderdaad dat in sommige programmas het touchpad niet goed lijkt te werken, maar dat ligt volgens mij puur aan het programma of de driver. In Firefox wilt hij bijvoorbeeld niet door je geschiedenis bladeren als je met 3 vingers over het touchpad gaat. In andere programmas dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
Hoera! Wat een geluk! Ik heb hem ook uiteindelijk gekregen! Wat een schoonheid ^^

Iemand ervaring met dualboot (win7&8) op de UX32VD?
Ik heb hier Win8 erop en kan nog niet echt wennen er aan. Wil graag Win7 pro erin zetten.

Iemand nog hulpzame tips? (ben win7 aan het downloaden)
Hoe ik de 24gb SSD nog steeds 100% kan benutten bijvoorbeeld.
Van wat ik begrijp is die 24gb gewoon een grote cache?

ik moet gewoon Win7 op de C: instaleren toch?

[ Voor 41% gewijzigd door chunyu op 08-12-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Weet iemand mij te vertellen hoe ik de toetsenbord verlichting niet standaard aan kan laten gaan op mijn zenbook ux51 ? Ik wil eigenlijk dat als hij op de accu werkt (bij daglicht) dat het dus uit staat. Nergens voor nodig en kost onnodig energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Wop1972 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:44:
Weet iemand mij te vertellen hoe ik de toetsenbord verlichting niet standaard aan kan laten gaan op mijn zenbook ux51 ? Ik wil eigenlijk dat als hij op de accu werkt (bij daglicht) dat het dus uit staat. Nergens voor nodig en kost onnodig energie...
Als je de lichtsensor gebruikt gaat de verlichting van het toetsenbord alleen aan als het behoorlijk donker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
nooberke schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:51:
[...]

Als je de lichtsensor gebruikt gaat de verlichting van het toetsenbord alleen aan als het behoorlijk donker is
En weer kan ik die instellingen beheren? Zoek me suf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
chunyu schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:06:
Hoera! Wat een geluk! Ik heb hem ook uiteindelijk gekregen! Wat een schoonheid ^^

Iemand ervaring met dualboot (win7&8) op de UX32VD?
Ik heb hier Win8 erop en kan nog niet echt wennen er aan. Wil graag Win7 pro erin zetten.

Iemand nog hulpzame tips? (ben win7 aan het downloaden)
Hoe ik de 24gb SSD nog steeds 100% kan benutten bijvoorbeeld.
Van wat ik begrijp is die 24gb gewoon een grote cache?

ik moet gewoon Win7 op de C: instaleren toch?
Ik heb zelf de HDD er uit gehaald en een ssd geplaatst.
Win7 installeren kon alleen via een usb2 drive, bij een usb3 drive gaf hij rare foutmeldingen.

De cache ssd heb ik gewoon kunnen formateren/partitioneren. Hierdoor is hij nu gwn beschikbaar en ik denk dat ik er linux er op zet.

---

Na een clean Windows install, hoeveel tijd wordt er aangegeven aan overgebleven batterij tijd op 100%?
Bij mij staat er nu 4 uur (90%) maar als ik hem net aan heb staat er maar 2 uur.

En waar vind ik de betere elantech drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen met de keus tussen de asus ux31a(c) of de asus ux32av? Ik vind beide heel mooi en praktisch maar heb 1 nodig waarmee ik Photoshop kan gebruiken en HD films (Panasonic gh2) goed kan bewerken. Is de ux31a met 4gb RAM en i7 voldoende hiervoor of schiet deze grafisch te kort? Welk van de twee is hiervoor beter? Of beide onvoldoende? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:26:
Is er iemand die mij kan helpen met de keus tussen de asus ux31a(c) of de asus ux32av? Ik vind beide heel mooi en praktisch maar heb 1 nodig waarmee ik Photoshop kan gebruiken en HD films (Panasonic gh2) goed kan bewerken. Is de ux31a met 4gb RAM en i7 voldoende hiervoor of schiet deze grafisch te kort? Welk van de twee is hiervoor beter? Of beide onvoldoende? Alvast bedankt!
Ik weet niet wat het verschil is tussen de twee genoemde modellen.
Wat ik je wel kan vertellen is dat RAM en CPU belangrijker zijn voor de 2 voorbeelden die je gaf te gaan doen met de zenbook.

Je kunt ook gaan voor de ux32vd en hier een 8GB module bij doen.
Dan heb je zowel cpu, ram, gpu en scherm in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33n135
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:42
Wop1972 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:59:
[...]

Heb je alle laatste versies van de beschikbare drivers wel geïnstalleerd? Ik had na de eerste installatie van W8 in het device menu van de computer nog meerdere onderdelen die niet werden herkend. Pas na installatie van de laatste drivers was dit opgelost.

De auto-functie voor de helderheid en waarschijnlijk dan ook het toetsenbord zit bij mij onder fn-A,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Wop1972 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:59:
[...]

Volgens mij is dit standaard gedrag van de light sensor en backlight aansturing op de U500VZ. Ik heb het namelijk ook (zowel onder W8 als W7); vond het zelf ook wat gek dat het backlight steeds aangaat terwijl het licht is. Misschien iets voor Asus support, als het je vreselijk stoort.

Je kan ook gewoon even een paar keer Fn F3 tappen om het handmatig uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:26:
Je kan beter veel RAM hebben dan een goede videokaart. Bij een langzame videokaart duurt het in Photoshop alleen wat langer om bijvoorbeeld filters toe te passen. Maar als je RAM vol zit dan gaat gewoon alles heel erg langzaam. Bij het bewerken van foto's die met 4GB RAM genoeg hebben, heb je ook genoeg aan de Intel HD 4000. Wil je meer dan dat, ga dan voor de UX32VD en plaats er een grotere RAM module in. De UX32VD heeft ook nog eens een Geforce videokaart, dus dat is een bonus.

Conclusie: als je het niet erg vind om je laptop open te schroeven om een RAM module te plaatsen, dan is de UX32VD absoluut de beste keuze voor Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzepelgrim
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo,
Ik zit met een vraag, waar ik niet geheel duidelijkheid over kan vinden. Is de Zenbook U500 nu wel of niet met touchscreen. Ik heb het idee namelijk van niet in Nederland.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Terpen Tijn schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:54:
[...]

Volgens mij is dit standaard gedrag van de light sensor en backlight aansturing op de U500VZ. Ik heb het namelijk ook (zowel onder W8 als W7); vond het zelf ook wat gek dat het backlight steeds aangaat terwijl het licht is. Misschien iets voor Asus support, als het je vreselijk stoort.

Je kan ook gewoon even een paar keer Fn F3 tappen om het handmatig uit te zetten.
Ik heb dat probleem met het display ook gehad. Dat komt volgens mij door 2 technieken die niet helemaal lekker samenwerken. Op een ander forum heb ik het volgende geschreven "

I too had some strange behavior of the display. I believe the cause to be several display technologies working against each other. Why make the screen brighter when there is a lot of white on the screen and darker when there is not. That is completely the wrong way around. :S

Also, sometimes the colors would fade strangely.

Turns out, this is all the fault of the Intel drivers. They have a feature called "Display Power Saving Technology" which causes all this. You can find it using the Intel Graphics Control Panel --> Power, select "On Battery" and disable the option.

The rest of my settings are set so that my brightness for the battery profile and plugged in profile are maxed out. But then I enabled "adaptive brightness" and use the key combination on the keyboard to engage the light sensor.

That way my display is perfect. Always the correct brightness for the current lighting and adjusts automatically. The keyboard also changes with the lighting automatically. You can easily test it with a little flash light or your phone LED for instance.

When you log in, you will notice the light sensor starting to work by the screen suddenly bedimming darker. You can also test this with the FN + A key combination on your keyboard.
"

Als het licht is gaat de backlight van het keyboard ook automatich uit. En als het donkerder word weer automatich aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 09-12-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

grijzepelgrim schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:45:
Hallo,
Ik zit met een vraag, waar ik niet geheel duidelijkheid over kan vinden. Is de Zenbook U500 nu wel of niet met touchscreen. Ik heb het idee namelijk van niet in Nederland.

Bedankt.
Deze http://www.asus.nl/Notebo...SUS_ZENBOOK_Touch_U500VZ/

moet je hebben. Die heeft een touchpanel. Eigenlijk onmisbaar met Windows 8. En er komen steeds meer (gratis) apps in de W8 Store die touch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzepelgrim
Zo ver was ik al, maar waar is die te koop. Er lijken twee versies te zijn namelijk, een met en een zonder Touch. Degene met Touch krijg ik tot nog toe niet gevonden, of moet die nog uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

grijzepelgrim schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:44:
Zo ver was ik al, maar waar is die te koop. Er lijken twee versies te zijn namelijk, een met en een zonder Touch. Degene met Touch krijg ik tot nog toe niet gevonden, of moet die nog uit komen?
Nee, 2 winkels hebben hem kijk maar in de pricewatch UX51VZ
pricewatch unsorted: ASUS NB ASUS UX51VZ-CN035H i7-3612QM/8GB/2x128GB SSD/39.6cm (15.6) Win8 (dG/mD/[bk]) | 90NWOC212N11B35D551Y

Zercom levert de duitse versie (Windows en tobo)

Afuture de NL versie (voor de zekerheid ff checken)

edit: Hmm gezien het bestelnummer is dat ook een duitser.

http://www.notebookcheck....0VZ-Notebook.84091.0.html

reakties van gebruikers na de test:

scheef ingeplakte touchpads
pixelfouten
hard fangeruis
scheef geplaatst scharnier

_/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door RAAF12 op 10-12-2012 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzepelgrim
RAAF12 schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:46:
[...]

Nee, 2 winkels hebben hem kijk maar in de pricewatch UX51VZ
pricewatch unsorted: ASUS NB ASUS UX51VZ-CN035H i7-3612QM/8GB/2x128GB SSD/39.6cm (15.6) Win8 (dG/mD/[bk]) | 90NWOC212N11B35D551Y

Zercom levert de duitse versie (Windows en tobo)

Afuture de NL versie (voor de zekerheid ff checken)

edit: Hmm gezien het bestelnummer is dat ook een duitser.

http://www.notebookcheck....0VZ-Notebook.84091.0.html

reakties van gebruikers na de test:

scheef ingeplakte touchpads
pixelfouten
hard fangeruis
scheef geplaatst scharnier

_/-\o_
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Quindor schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:52:
[...]

Ik heb dat probleem met het display ook gehad. Dat komt volgens mij door 2 technieken die niet helemaal lekker samenwerken. Op een ander forum heb ik het volgende geschreven "

I too had some strange behavior of the display. I believe the cause to be several display technologies working against each other. Why make the screen brighter when there is a lot of white on the screen and darker when there is not. That is completely the wrong way around. :S

Also, sometimes the colors would fade strangely.

Turns out, this is all the fault of the Intel drivers. They have a feature called "Display Power Saving Technology" which causes all this. You can find it using the Intel Graphics Control Panel --> Power, select "On Battery" and disable the option.

The rest of my settings are set so that my brightness for the battery profile and plugged in profile are maxed out. But then I enabled "adaptive brightness" and use the key combination on the keyboard to engage the light sensor.

That way my display is perfect. Always the correct brightness for the current lighting and adjusts automatically. The keyboard also changes with the lighting automatically. You can easily test it with a little flash light or your phone LED for instance.

When you log in, you will notice the light sensor starting to work by the screen suddenly bedimming darker. You can also test this with the FN + A key combination on your keyboard.
"

Als het licht is gaat de backlight van het keyboard ook automatich uit. En als het donkerder word weer automatich aan.
Ah, misschien heb je gelijk dat het daardoor komt. Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Goed het gaat lekker... Twee weken na aanschaf overkomt me dit:

UX51 Zenbook met Win8 kwam bij het openen van de deksel niet meer uit de slaapstand. Ik heb hem hierna dmv de aan/uit knop proberen op te starten. Aanvakelijk starte windows op echter dit duurde lang en ik krijg steeds een foutmelding van Windows dat er problemen waren en dat het sytseem opnieuw gestart zou worden. Hij bleef in deze "loop". Op een gegeven ogenblik bij het herstarten krijg een Intel (Biosachtig) scherm met de melding "An error occured" Voor disk 0 . Daar kon ik enkel kiezen voor "Reset Disks to NON-RAID" and "Delete RAID Volume" . daar de keuze gemaakt op de disk proberen te resetten en via een USB stick een versie van WIN 8 proberen te installeren. Echter de USB stick start wel op alsook de Win installatie tot het moment dat ik een partitie moet kiezen. Er worden GEEN schijven weergegeven. Als ik via deze installatie USB een command promt open, kan ik via het commando Diskpart geen schijven, behalve mijn USB stick, vinden. Bij het starten zonder USB krijg je de melding: Reboot and select proper boot device. Het lijkt er sterk op dat de aanwezig SSD het binnen twee weken heeft begeven. Met behulp van een Asus medewerker , hebben we het BIOS teruggezet op fabrieksinstellingen, echter dat biedt ook geen oplossing. De BIOS ziet de SSD ook niet meer. Ik zelf heb echter ook GEEN wijzigingen in de BIOS aangebracht toen de Zenbook nog wel goed functioneerde.

Er is inmiddels een RMA aangemaakt ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVFRC45
Wel mooi dat mijn scherm en backlight ook automatisch veranderd van helderheid, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Raid0 is niet erg betrouwbaar heb er ook weleens problemen mee gehad (op een ander systeem) Er staan wel how to's hoe je moet installeren. Meen dat het met een afwijkend EFS biossysteem te maken heeft.

Opnieuw installeren vanaf herstelpartitie
http://support.asus.com/f...E0-842E-C1AC-37F0E4754EA3

Bij Asus kan je soms ook F9 indrukken tijdens de boot en dan is er de keuzemogelijkheid om vanaf de herstelpartitie te restoren.

[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 10-12-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
RAAF12 schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:40:
[...]

Raid0 is niet erg betrouwbaar heb er ook weleens problemen mee gehad (op een ander systeem) Er staan wel how to's hoe je moet installeren. Meen dat het met een afwijkend EFS biossysteem te maken heeft.

Opnieuw installeren vanaf herstelpartitie
http://support.asus.com/f...E0-842E-C1AC-37F0E4754EA3

Bij Asus kan je soms ook F9 indrukken tijdens de boot en dan is er de keuzemogelijkheid om vanaf de herstelpartitie te restoren.
Helaas, de herstelpartitie is ook weg.. , Zoals ik al aangaf worden de schijven nergens meer weergegeven... Ik krijg dus bij het opstarten al de melding dat er geen bootdevice is... Dus dan wordt het lastig herstellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb een asus ux21E. En heb win *8 erop nu als ik hem afsluit na een tijdje gaat deze van zichzelf weer aan in slaapstan.En ik weet goed dat hij volledig is afgesloten.
Kan dit opgelodt worden of is dit een hardware fout?
Of moet ik hem in reparatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:28
Er zit in Windows 8 een optie dat 'ie het systeem 's nachts mag opstarten om onderhoud uit te voeren. Staat deze optie misschien aan?

http://www.neowin.net/new...-random-pc-wake-up-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
turambar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:18:
Er zit in Windows 8 een optie dat 'ie het systeem 's nachts mag opstarten om onderhoud uit te voeren. Staat deze optie misschien aan?

http://www.neowin.net/new...-random-pc-wake-up-issues
Neen
wat zou het kunnen zijn?

• Quindor

Quindor

1475paul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:42:
Heb een asus ux21E. En heb win *8 erop nu als ik hem afsluit na een tijdje gaat deze van zichzelf weer aan in slaapstan.En ik weet goed dat hij volledig is afgesloten.
Kan dit opgelodt worden of is dit een hardware fout?
Of moet ik hem in reparatie geven?
Hmm, dit lijkt mij een software probleem. Of nou ja, moeilijk te zeggen, maar werkte het eerst prima en heb je zelf Windows 8 erop gezet of de notebook net nieuw?

Ik heb het zelf wel eens gehad met een gare printer driver van brother dat Standby 'verkracht' werd en of niet meer werkte of na een tijdje de laptop gewoon weer aansprong, etc.

Kun je dat eens bekijken en wellicht wat zaken die je geïnstalleerd hebt de-installeren? Of eventueel.... een clean install doen?

• 1475paul
Quindor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:38:
[...]

Hmm, dit lijkt mij een software probleem. Of nou ja, moeilijk te zeggen, maar werkte het eerst prima en heb je zelf Windows 8 erop gezet of de notebook net nieuw?

Ik heb het zelf wel eens gehad met een gare printer driver van brother dat Standby 'verkracht' werd en of niet meer werkte of na een tijdje de laptop gewoon weer aansprong, etc.

Kun je dat eens bekijken en wellicht wat zaken die je geïnstalleerd hebt de-installeren? Of eventueel.... een clean install doen?
neen heb een clean install gedaan en niets geinstaleerd.
heb even in logboek gekeken en mijn asus start op om 23 uurmet dit als informatie

De browser heeft een verkiezing in het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{AF6E01EF-456D-4673-96B1-23AE7976A3FE} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.

Verwijderd

Weet iemand hier of de ux31a dezelfde power aansluiting heeft als de ux31e?

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 08:57
Gaat niet passen. Het plugje van de 31A is dikker.

Verwijderd

Jammer, is nogal lastig om een adapter te vinden...

• Ronald

• RAAF12

RAAF12

*.*

Moet er een verloop op, de UK heeft platte pennen voor de mains, zie foto.

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 13-12-2012 18:48 ]

• wildcheese
Op de foto staat de US plug, maar ook die past niet. Simpele oplossing: oud snoertje waar zo'n 8 vormige plug aanzit gebruiken of een tang in het engelse snoertje en een NL stekker eraan zetten?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er staan veel adapters met eurostekker deze bijv. eerste hit in Google
http://adapterkiosk.nl/?i...9v-2-37a-45w-ihkikbkiuumh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 13:56

Een review van de zenbook prime touch (UX31A-C4027H waarschijnlijk). Mijn Hebreeuws is niet meer zo goed maar je kunt duidelijk zien dat de touch versie van de zenbook een glazen plaat heeft voor het scherm en dus geen mat scherm. Wellicht iets om in overweging te nemen.

P.S. mijn C4027H staat bij Azerty inmiddels op 08-01-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:34:
Er staan veel adapters met eurostekker deze bijv. eerste hit in Google
http://adapterkiosk.nl/?i...9v-2-37a-45w-ihkikbkiuumh
Deze is voor de UX31E, blijkbaar dus een verkeerde plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, tijdelijk een kroonsteentje ertussen werkt wel maar is niet zo heel stevig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Quindor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:38:
[...]

Ik denk dat ik het gevonden heb,maar toch noch even testen.
Ik heb een draadloos muis lochitech nano en deze stond op de usb poort 3.0 en heb het nu op de usb 2.0 gezet en tot nu geen probleem.
hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

justdowner schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:10:
[video]

Een review van de zenbook prime touch (UX31A-C4027H waarschijnlijk). Mijn Hebreeuws is niet meer zo goed maar je kunt duidelijk zien dat de touch versie van de zenbook een glazen plaat heeft voor het scherm en dus geen mat scherm. Wellicht iets om in overweging te nemen.

P.S. mijn C4027H staat bij Azerty inmiddels op 08-01-2013
Glazen plaat? Een Asus Vivobook X202E (ook touch) in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
Sandos schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:55:

1. Precies dezelfde ervaring: Aan de rechterkant is de behuizing niet goed bevestigd. Ik heb het gevoel dat het niet gaat helpen als je losmaakt en weer "goed" inschroeft. Het lijkt alsof het net een millimeter te groot is, waardoor hij dus naar buiten buigt.
    Desondanks ga ik later toch proberen als ik zo'n torx schroef binnen heb.

Ik heb gelukkig geen deukjes
    Btw, Uit welke winkel komt hij?
    Die van mij komt van Redcoon met de dezelfde bios ook:
    DMI BIOS
    vendor American Megatrends Inc.
    version UX32VD.212
    date 09/17/2012
  2. Ik heb geen problemen mee gehad met dat hij opeens weer aan gaat. Althans, niet gemerkt in deze week dat ik hem heb.
  3. Bij mij lijkt de backlight keyboard wel zijn werk te doen: Bij veel licht gaat hij uit, weinig licht gaat hij aan. Alhoewel hij gevoeliger kan zijn; pas als het echt écht donker is, dan wil ik dat hij aan gaat. Ik zet hem nu nog te vaak uit.
    Eigenlijk wil ik het andersom: standaard uit, en pas bij detectie geen licht pas aan.
    En niet: standaard aan, pas bij veel licht uit.
  4. Is het volgende normaal? Bij taskbar zie ik dat mijn Hybrid SSD nooit gebruikt wordt: Active time: 0%.. Hoe kan je de werking zien van de Hybrid SSD eigenlijk? Mijn aanname is dat gewoon een soort grote cache zit op de C: partitie, en dat je programma's daar op moet gaan installeren en alles "veel sneller" gaat (dan met een traditionele hd natuurlijk). Dus ipv de 16mb/32mb cache op de oude HD's, hebben we nu een 24gb cache.
  5. Edit: nog 1 puntje: Hoewel de verpakking helemaal verzegeld was, heb ik toch het idee dat het eerder open gemaakt is: Namelijk, er is een update gedaan 13 nov 2012, mijn Windows Experience Index is bijv al uitgevoerd geweest. Terwijl ik pas op 08.12.2012 binnen kreeg. En bij het uitpakken zag ik twee fingerprints op me scherm x_X (fabrieksfout dacht ik, want alles was zo verzegeld) Inmiddels dit issue naar redcoon verstuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door chunyu op 16-12-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
hallo
heb al iets gepost en dacht dat ik het gevonden had met de logitech muis,maar niet.
Ik heb een ASUS,ZENBOOK,UX21E,KX008V en had win 8 pro geinstaleerd en alles werkt perfect ,het enige was dat mijn asus spontaan aan ging daar ik hem goed had afgesloten,na allerlei instellingen heb ik met mijn recovery dvd alies terug gezet (win 7) en nu start deze niet meer spontaan op .

Weet iemand een oplossing hiervoor ? ben eine raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 13:56
Review van de ux31a touch op vr-zone.com

Enkele punten die voor mij interessant waren:
My pet peeve and the main reason why this doesn't get an Editor's Choice award at the end of this review is that it has a rather reflective layer of glass/fingerprint magnet in front of it, which I guess is supposed to act as a protection of sorts (the touch enabled Aspire S7 doesn't have this problem though).
For the benefit of any interested buyers, I've confirmed directly with Asus representatives that the excellent SATA3 Sandforce based 256GB ADATA SSD shown here will indeed be the one inside the retail Zenbook Touch units, and not the abysmal Sandisk U100 sometimes seen in the older Zenbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch31
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-03-2021
Pff echt jammer dat het scherm niet mat is.. Nu wil ik hem wel eerst in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 12:00
Hey tweakers,

Ik ben sinds een week of 3 een trotse bezitter van een Asus Zenbook (UX32VD-R4002V-BE Azerty). 13,3" + fullHD is nu eenmaal een combinatie waarvoor Chuck Norris even met zijn ogen zou knipperen.
Bij deze wil ik even mijn ervaringen met jullie delen.

De bestelling bij Coolblue verliep vlekkeloos. Ook de levering ging perfect. Eens uitgepakt heb de Windows-recovery partitie meteen leeggemaakt en Linux (Gentoo & Ubuntu 12.10) erop gezet. Omdat ik de Zenbook zowel prive als op het werk gebruik en ik vaak onderweg ben, wou ik dieven te slim af zijn door een ingewikkeld bootwachtwoord te installeren in het BIOS. Mijn wachtwoord bestond uit grote letters, kleine letters, cijfers en vreemde tekens. Nadat ik het 2x had ingetypt in het BIOS en de wijzigingen bewaard had, moest ik natuurlijk rebooten om te testen of het werkte.
Je raadt het al? "Invalid password". Je denkt natuurlijk, verdorie, verkeerd ingetypt. Weer "invalid password". Na drie foute pogingen kwam er geen 4e en was een reboot mbv de Power-knop de enige mogelijkheid. Ik heb vervolgens geprobeerd het wachtwoord in te typen met en zonder shiftlock, op de qwerty-schrijfwijze (ik heb zelf azerty) enz maar niks bracht mij voorbij het "invalid password" venstertje.
Ook booten van USB was geen optie en in het BIOS geraakte ik ook niet meer omdat dat pas na het bootwachtwoordprompt komt. Ik zat dus met andere woorden met een Zenbook waar ik zelf niet meer in kon.

Vervolgens heb ik samen met een goede vriend van mij de laptop opengevezen in de hoop dit snel zelf op te kunnen lossen. Eens we de garantie-stickertjes zagen besloten we toch maar contact op te nemen met Coolblue. Ook omdat mijn Zenbook amper 1 week oud was op dat moment en dus volop onder garantie en zelfs nog kon omgeruild worden.
De dag erop stond ik 's morgends al bij de Coolblue winkel hier in België. Daar vertelde ik het probleem en vroeg of ik gebruik kon maken van de '14 dagen niet goed? Geld terug' actie. De meneer achter de toog wist mij te zeggen dat hoewel mijn Zenbook er nog perfect uit zag en alle accessoires bevatte, hij toch niet kon ruilen. Hij haalde als motivatie aan dat ik er Linux op zette en dat Windows standaard was. Ook de manager van de winkel bevestigde dit. Ik was furieus. Ik zet op mijn laptop wat ik wil!
Coolblue stelde voor om de Zenbook voor mij op te sturen naar Asus. Dit zou 2 tot 4 weken duren en met de feestdagen in't vooruitzicht had het nog langer kunnen duren. Hij zei ook dat dit ergens tussen de 50 en de 100 euro zou kosten. Aangezien mijn Zenbook nog splinternieuw was, was ik toch bereid te betalen, ook al kookte mijn bloed. Beter een werkende Zenbook voor 1300 euro dan eentje waar ik niks mee kan doen voor 1200 euro...

Ik weet niet of jullie ooit al een product hebben terug gestuurd bij Coolblue, maar zoals bij vele winkels kun je dan op hun website inloggen en de status opvolgen. Na een week stond er ineens een update van Asus dat er geen probleem gevonden was en dat de laptop terug gestuurd ging worden. Toen ik de avond erop contact nam met Coolblue wisten zij mij niet te zeggen of het probleem verholpen was, zij hebben hem blindelings terug opgestuurd. Dit is imo een zeer slechte service. Coolblue kon op dat moment kijken of het probleem wel effectief verholpen was. Dit is een extra service die ik als klant zeker zou apprecieren.

Een dag of 2 later was mijn Zenbook hier terug thuis met daarbij een blad van Asus dat zij geen probleem gevonden hebben en het daarom terug gestuurd hebben. Ik heb dus ook niks moeten betalen. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik de Zenbook bootte...En geen bootwachtwoord prompt meer kreeg.

Ik begrijp er dus helemaal niks van maar ik ben blij dat mijn Zenbook terug bruikbaar is. Coolblue's service liet imo te wensen over. Maar wat een pareltje die Zenbook. Zelfs mijn vriendin, die trouw is aan haar Macbook Air, vindt dat de Zenbook mooier is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schramowski
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 13:47
Ik was furieus. Ik zet op mijn laptop wat ik wil!
Niet als je je laptop nog wil kunnen omruilen natuurlijk. Als je je geld terug wilt krijgen dan moet de laptop in zo'n staat zijn zo dat ie weer aan een nieuwe klant verkocht kan worden zonder al te veel gedoe om hem in de originele verkoopstaat te krijgen. Je hebt dat ding zo te horen goed verneukt (recovery partitie verwijderd, bios wachtwoord ingesteld dat je niet meer weet), dan kan je alleen nog maar hopen dat de garantie dat dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
H1MSELF1SH schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:51:
Hey tweakers,

Ik ben sinds een week of 3 een trotse bezitter van een Asus Zenbook (UX32VD-R4002V-BE Azerty). 13,3" + fullHD is nu eenmaal een combinatie waarvoor Chuck Norris even met zijn ogen zou knipperen.
Bij deze wil ik even mijn ervaringen met jullie delen.

<text over bios password>

<text over retournering>

Ik begrijp er dus helemaal niks van maar ik ben blij dat mijn Zenbook terug bruikbaar is. Coolblue's service liet imo te wensen over. Maar wat een pareltje die Zenbook. Zelfs mijn vriendin, die trouw is aan haar Macbook Air, vindt dat de Zenbook mooier is!
ze kunnen je niet verbieden om linux op te zetten, dat klopt, maar beter had je gewoon eerst een kopie van de harde schijf (image) gemaakt en die bij problemen/retournering teruggezet. er stond immers eerst windows op. als je ook de recoverypartitie hebt verwijderd,was dat geen goed idee

alleen snap ik niet wat een bios password met diefstalpreventie heeft te maken, een dief gaat je zenbook heus niet zomaar terugbrengen als ie ziet dat er een bios wachtwoord opstaat.als ik een dief was zou ik zelf die bios password eraf prutsen (bios reset) en als dat niet lukt in onderdelen verkopen/weggooien

trouwens mijn ervaringen met coolblue zijn prima, 3 keer htc teruggebracht vanwege problemen, 3e keer kreeg ik een nieuw toestel uit de winkel

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 13-10 09:32

jbr

Right back @ ya

Ik had bij Asus support lopen drammen over het geluid dat de fans maken in idle toestand (u500vz) en ik kreeg een nieuwe bios versie doorgestuurd. Vanavond even proberen! :)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.