Ik heb het anders opgeslost: Zag dat-ie (R4003H) gisteren bij 4launch leverbaar was voor 1250, direct besteld en als het goed is krijg ik hem vandaag. Jammer voor Saturn...
Bij Take It Now staat een verwacht bezorgmoment van 2-3 weken voor de UX32VD-R4002H. Dus de 28 november van Azerty klinkt plausibel. Maar 4Launch heeft al zo vaak gemeld dat het nog maar een paar weken duurt dat zij inmiddels de hoop hebben op gegeven en 2013 verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:29:
4Launch mailde mij net dat ze hem 2013 pas verwachten (wat ze gokken..)...
Verwijderd
Wat een chaos zeg, jammer dat Asus zelf ook niet meer duidelijkheid schept.
Mijn eigen bestelling van een UX31A-4002V bij 4launch heb ik begin vorige week gecancelled na wekenlang zonder fatsoenlijke communicatie aan het lijntje te zijn gehouden.
Vervolgens werd ik gebeld met de medeling dat die partij alsnog zou komen maar dan met Win8, of ik nog interesse had, ze zouden afgelopen vrijdag of maandag arriveren. Ik heb dat aanbod geaccepteerd maar daarna was er weer complete radiostilte... geen laptop gezien, geen informatie gekregen, geen reply op mail. Ik reken nergens op.
Mijn eigen bestelling van een UX31A-4002V bij 4launch heb ik begin vorige week gecancelled na wekenlang zonder fatsoenlijke communicatie aan het lijntje te zijn gehouden.
Vervolgens werd ik gebeld met de medeling dat die partij alsnog zou komen maar dan met Win8, of ik nog interesse had, ze zouden afgelopen vrijdag of maandag arriveren. Ik heb dat aanbod geaccepteerd maar daarna was er weer complete radiostilte... geen laptop gezien, geen informatie gekregen, geen reply op mail. Ik reken nergens op.
Oké.. Nu vind ik het niet echt grappig meer.
Waarschijnlijk is mijn laptop helemaal niet gemaakt want ik krijg de zelfde kuren weer.
Laptop valt steeds uit, en is dan niet meer aan te krijgen voor de komende 24 uur.
Morgen maar even een belletje plegen voor duidelijkheid.
Ben wel benieuwd wat ze nu echt aan mijn laptop hebben gerepareerd.
Beetje jammer dit. Heb de laptop al bijna 2 maanden. Maar nog maar amper kunnen gebruiken.
Waarschijnlijk is mijn laptop helemaal niet gemaakt want ik krijg de zelfde kuren weer.
Laptop valt steeds uit, en is dan niet meer aan te krijgen voor de komende 24 uur.
Beetje jammer dit. Heb de laptop al bijna 2 maanden. Maar nog maar amper kunnen gebruiken.
LoeWn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:30:
Ik heb eindelijk na 3 weken mijn Prime terug.
Ik had na 2 weken een mailtje gestuurd over de voortgang van de reparatie. Dit is wat ik kreeg:
Ik heb de status van uw reparatie nagekeken. En ik kan zien dat er gewacht moet worden op een onderdeel.
Het moederbord word vervangen namelijk.
De verwachte aankomstdatum is op dit moment 01-11-2012.
Best wel grappig eigenlijk.. Want wat zie ik nu op de reparatiebon staan?
De reparatie bestond uit: keyboard reconnected
Maar ik ben al lang blij dat ik hem terug heb en ze er goed mee omgegaan zijn. Geen krasjes etc. Heeft alleen een stickertje op de deksel gezeten. Maar dit krijg ik er nog wel af met nagellak remover.
ook ben ik blij dat ik windows niet opnieuw hoef te installeren. Ik had geen mogelijk meer om te back-uppen.
Verwijderd
Sinds zaterdag eindelijk in het bezit van een UX31A-4003H. Bij de MediaMarkt in Eindhoven stonden er zomaar 2 in het rek, op eentje type ik dit nu ;-) Wel 200 euro duurder dan de 4002V die ik aanvankelijk bij 4launch in bestelling had, maar ik heb maar gewoon even diep ademgehaald. Zeer tevreden tot nu toe, Windows 8 is leuk. Enig minnetje tot nu toe: fan is een beetje lawaaiig
Adata of Sandisk?Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:12:
Sinds zaterdag eindelijk in het bezit van een UX31A-4003H. Bij de MediaMarkt in Eindhoven stonden er zomaar 2 in het rek, op eentje type ik dit nu ;-) Wel 200 euro duurder dan de 4002V die ik aanvankelijk bij 4launch in bestelling had, maar ik heb maar gewoon even diep ademgehaald. Zeer tevreden tot nu toe, Windows 8 is leuk. Enig minnetje tot nu toe: fan is een beetje lawaaiig
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Een Sandisk... (had ik niet ergens gelezen dat de i7's allemaal Adata hadden?). Maar ik kom van een gewone laptop harddisk, ik verwacht eigenlijk weinig praktisch verschil op te merken...
Ik kan deze met pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003P met 100 euro korting krijgen, ik heb hem helaas niet voor mezelf meer nodig.
Geïnteresseerden mogen contact me mij opnemen, Helemaal nieuw en in de doos & vanaf dag 1 garantie
het gaat maar om 1 model, dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt!
Groet Rene
Geïnteresseerden mogen contact me mij opnemen, Helemaal nieuw en in de doos & vanaf dag 1 garantie
het gaat maar om 1 model, dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt!
Groet Rene
[ Voor 10% gewijzigd door BazenKruistocht op 12-11-2012 10:26 ]
Over de videokaart kan ik me niet echt uitspreken, maar je zit sowieso al wel met het probleem van aansluitingen, want 1920x1200 is echt niet meer ideaal over VGA, aangezien je maar één HDMI en één VGA hebt.H.B.J. Douma schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:04:
Ik overweeg de aanschaf van een Asus Zenbook, maar wil op kantoor er twee 24" monitoren op aansluiten. Ik betwijfel of de videokaart dit aan kan.
Kan de videokaart het aan van de Asus Zenbook: pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X
2 monitoren van Dell van 24" aansturen: http://accessories.euro.d...bsd&cs=nlbsdt1&sku=294998
Weet iemand of de videokaart dit (voldoende) aan kan?
Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)
Verwijderd
Ik heb de upgrade versie van windows 8 van E29,99 op mijn ux21e geinstalleerd, daarna een clean install gedaan.
Na installatie van diverse drivers van de asus site en het draait het naar behoren.
Ik kan echter niet vinden hoe ik de CPU op max 800Mhz kan zetten.
Accu gaat ongeveer 4 uur mee.
Ook werkt het BIOS update programma op een of andere manier niet, na het bios bestand kiezen verdwijnt het window.
De vertrouwde shortcuts voor helderheid en volume werken goed.
Diverse gestures via de touchpad werken leuk.
Na installatie van diverse drivers van de asus site en het draait het naar behoren.
Ik kan echter niet vinden hoe ik de CPU op max 800Mhz kan zetten.
Accu gaat ongeveer 4 uur mee.
Ook werkt het BIOS update programma op een of andere manier niet, na het bios bestand kiezen verdwijnt het window.
De vertrouwde shortcuts voor helderheid en volume werken goed.
Diverse gestures via de touchpad werken leuk.
ND863 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:44:
Iemand ervaring met de 1e generatie Zenbook (UX31E) en upgraden naar Windows 8? Volgens mij ben ik m'n InstantOn functionaliteit kwijt (zie ook geen 4GB partitie meer in Disk Management) en lampje knippert langzaam (ipv af en toe een flitje). M'n accu gaat ook minder lang mee in deze slaapstand.
Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteravond eindelijk mijn UX31A-R4003H opgehaald bij de Saturn.
Had hem destijds de R4003V met de 15% korting actie besteld, maar die werd niet meer geleverd door ASUS. Vorige week gebeld door de Saturn dat ik de H ipv de V zou krijgen (W8 ipv W7).
Deze zouden afgelopen maandag binnen komen, maar vanwege leveringsproblemen van de tussenleverancier waren die er maandag nog niet.
Gisteren maar op goed geluk (en met een beetje doorzettingsvermogen) naar de Saturn ODE gegaan en daar waren er net een paar binnengekomen.
En uiteindelijk heeft Ronnie (Ronnie FTW!
) mij mn laptop meegegeven.
Heb nog maar even met de laptop kunnen spelen, maar de algemene indruk is toch erg positief.
Bouwkwaliteit is echt top te noemen. Laptop voelt echt aan als een massieve plaat aluminium qua stijfheid. Is wel iets zwaarder dan dat me bijstaat uit de winkel, maar het voelt wel echt als een kwaliteitsproduct.
Het scherm is echt een genot om op te werken. Ik kom van een 13,3" 768p TN schermpje af, dus het is sowieso een hele vooruitgang. Heb de scaling nu op 125% (standaard) staan en dat is naar mijn idee toch ook echt wel nodig. Heb hem even op 100% gezet en ondanks dat ik durf te zeggen dat ik echt wel goede ogen heb, is dat toch niet prettig werken. Je moet constant erg focussen om gewoon een beetje tekst te kunnen lezen.
Ik heb nog niet gekeken welke SSD erin zit, maar dit is voor mij persoonlijk ook geen struikelpunt. Ik gebruik de laptop niet op een dusdanig niveau dat ik een dergelijk verschil merk. De SSD die erin zit werkt iig lekker vlot en dat is voor mij voldoende. Maar ik zal voor de medetweaker vanmiddag even checken of ik kan vinden wat erin zit.
Wat me ook opviel is dat de laptop erg stil is. Ook toen ik hem even in bed op de dekens had staan en de ventilatieroosters onderop volledig afgedekt waren bleef hij erg stil. Hij was wel vol aan het werk om de lucht weg te werken (wat ie dus niet lukte door de afgesloten ventilatieroosters) en toen ik hem een tijdje anders had neergelegd was hij weer vrij snel op normale temperatuur.
Het enige waar ik wel écht ff aan moet wennen is W8. Ik had nog helemaal geen ervaring hiermee, dus het is wel even zoeken waar wat is. Maar eerst maar even kijken of het wat went voordat ik W7 erop zet.
Had hem destijds de R4003V met de 15% korting actie besteld, maar die werd niet meer geleverd door ASUS. Vorige week gebeld door de Saturn dat ik de H ipv de V zou krijgen (W8 ipv W7).
Deze zouden afgelopen maandag binnen komen, maar vanwege leveringsproblemen van de tussenleverancier waren die er maandag nog niet.
Gisteren maar op goed geluk (en met een beetje doorzettingsvermogen) naar de Saturn ODE gegaan en daar waren er net een paar binnengekomen.
En uiteindelijk heeft Ronnie (Ronnie FTW!

Heb nog maar even met de laptop kunnen spelen, maar de algemene indruk is toch erg positief.
Bouwkwaliteit is echt top te noemen. Laptop voelt echt aan als een massieve plaat aluminium qua stijfheid. Is wel iets zwaarder dan dat me bijstaat uit de winkel, maar het voelt wel echt als een kwaliteitsproduct.
Het scherm is echt een genot om op te werken. Ik kom van een 13,3" 768p TN schermpje af, dus het is sowieso een hele vooruitgang. Heb de scaling nu op 125% (standaard) staan en dat is naar mijn idee toch ook echt wel nodig. Heb hem even op 100% gezet en ondanks dat ik durf te zeggen dat ik echt wel goede ogen heb, is dat toch niet prettig werken. Je moet constant erg focussen om gewoon een beetje tekst te kunnen lezen.
Ik heb nog niet gekeken welke SSD erin zit, maar dit is voor mij persoonlijk ook geen struikelpunt. Ik gebruik de laptop niet op een dusdanig niveau dat ik een dergelijk verschil merk. De SSD die erin zit werkt iig lekker vlot en dat is voor mij voldoende. Maar ik zal voor de medetweaker vanmiddag even checken of ik kan vinden wat erin zit.
Wat me ook opviel is dat de laptop erg stil is. Ook toen ik hem even in bed op de dekens had staan en de ventilatieroosters onderop volledig afgedekt waren bleef hij erg stil. Hij was wel vol aan het werk om de lucht weg te werken (wat ie dus niet lukte door de afgesloten ventilatieroosters) en toen ik hem een tijdje anders had neergelegd was hij weer vrij snel op normale temperatuur.
Het enige waar ik wel écht ff aan moet wennen is W8. Ik had nog helemaal geen ervaring hiermee, dus het is wel even zoeken waar wat is. Maar eerst maar even kijken of het wat went voordat ik W7 erop zet.
Ik heb onlangs ook mijn order bij 4launch geannuleerd en veranderd in de 4003H versie. Direct opgehaald in EIndhoven, want zag op de site dat ze er toen 4 op voorraad hadden. Helaas wel wat bij moeten betalen, maar na al dat wachten had ik dat er wel voor over.
Algemene indruk: FANTASTISCH...Wat een verschil met mijn Acer netbookje dat ik hiervoor had. Alles werkt lekker snel en het scherm is echt super. Af en toe idd wat kleine lettertjes, maar in combinatie met het trackpad is dit snel en gemakkelijk in te zoomen in de meeste gevallen. Ook de overige opties van het trackpad vind ik een waardevolle toevoeging, zoals het 'swypen' tussen verschillende programma's.
Het toetstenbord is voor mij nog een beetje wennen. Kwam van een 10 inch netbookje met heel lichte toetsaanslag, nu moet ik goed zien dat ik alle letters idd heb ingedrukt. Verlicht toetsenbord vind ik wel een goede toevoeging.
Verder is het idd nog even wennen aan Windows 8. Hier en daar even moeite met vlot de juiste taken te vinden, maar voor de rest is het best ok. Alleen de 'apps' uit de appstore vind ik tot nu toe maar een flauwe bende, meeste progs zijn niet in het Nederlands en bij diegene die dat wel zijn (bv NU.nl) vind ik de website beter werken.
Verdere ervaringen komen ongetwijfeld nog, eerst maar eens een aantal weken mee spelen...
Algemene indruk: FANTASTISCH...Wat een verschil met mijn Acer netbookje dat ik hiervoor had. Alles werkt lekker snel en het scherm is echt super. Af en toe idd wat kleine lettertjes, maar in combinatie met het trackpad is dit snel en gemakkelijk in te zoomen in de meeste gevallen. Ook de overige opties van het trackpad vind ik een waardevolle toevoeging, zoals het 'swypen' tussen verschillende programma's.
Het toetstenbord is voor mij nog een beetje wennen. Kwam van een 10 inch netbookje met heel lichte toetsaanslag, nu moet ik goed zien dat ik alle letters idd heb ingedrukt. Verlicht toetsenbord vind ik wel een goede toevoeging.
Verder is het idd nog even wennen aan Windows 8. Hier en daar even moeite met vlot de juiste taken te vinden, maar voor de rest is het best ok. Alleen de 'apps' uit de appstore vind ik tot nu toe maar een flauwe bende, meeste progs zijn niet in het Nederlands en bij diegene die dat wel zijn (bv NU.nl) vind ik de website beter werken.
Verdere ervaringen komen ongetwijfeld nog, eerst maar eens een aantal weken mee spelen...
Zelfde hier, maar dan 4 maand en al 2 reparaties achter de rug. Ze doen wat ze willen en ze maken je wijs wat ze willen daar bij Asus repair. Mijn verhaal staat hier wel al ergens in dit topic maar het komt erop neer dat ze bij reparatie het defect nooit repareerden, en een bijkomend defect veroorzaakten.LoeWn schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:11:
Oké.. Nu vind ik het niet echt grappig meer.
[...]
Ik ga nu mijn UX31A voor de derde keer opsturen, dit keer echter niet rechtstreeks via Asus, maar via de webshop waar ik hem gekocht heb.
En oh ja, ben benieuwd wat ze zullen zeggen als je ze gaat bellen. Bij mij beweerden ze via e-mail namelijk plots dat mijn model geen toetsenbordverlichting heeft en dat die optioneel is...

Voor degene die m bij de Saturn hebben besteld, ik heb er een Adata SSD in zitten 
Geeft geen garantie, maar toch.
Verwijderd
Ook ik heb de UX32VD-R4002H bestelt bij Azerty.
Vandaag kreeg ik deze email:
Vandaag kreeg ik deze email:
Dus dat is nog een goede drie weken...Beste ,
Hierbij willen we u graag op de hoogte houden van de actuele levertijden van het volgende artikel
uit uw order
Het artikel betreft de
563053 - ASUS ZENBOOK UX32VD R4002H - Ultrabook - Core i7 3517U - Windows 8 - 4 GB RAM - 500 GB HDD
+ 24 GB SSD - 13.3'' - GT620
Wordt binnen verwacht bij Azerty op:
04-12-2012

Dat was toch die snelle toch? En Sandisk de trage? Hoeveel kostte hij uiteindelijk? Veel plezier ermee!!CrackSlet schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:37:
Voor degene die m bij de Saturn hebben besteld, ik heb er een Adata SSD in zitten
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Adata is idd de snellere. Stuk sneller zelfs.ck2000nl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:48:
[...]
Dat was toch die snelle toch? En Sandisk de trage? Hoeveel kostte hij uiteindelijk? Veel plezier ermee!!
Zoals Sawyer hierboven al zegt, dat was idd de snellere. Nou gebruik ik de laptop enkel een beetje voor internetten en dat soort onzin (misschien wat overdreven laptop daarvoor, maar vond m gewoon zo fokking mooi en mn eerste full-time-werk-salaris brandde in mn zakck2000nl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:48:
[...]
Dat was toch die snelle toch? En Sandisk de trage? Hoeveel kostte hij uiteindelijk? Veel plezier ermee!!
Ik had de laptop ooit voor €1199,- besteld bij de Saturn (29 augustus).
hd tune werk niet goed met ssd's. cristalmark en as-ssd zijn daar beter voor.
ora et labora
Ah, ok, dat wist ik niet. Dan zal ik vanmiddag even wat testjes daarmee runnen.mrc4nl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:29:
hd tune werk niet goed met ssd's. cristalmark en as-ssd zijn daar beter voor.
Weet iemand of er een hardwarematig verschil is met
De Zenbook UX32VD-R4002V W7 en UX32VD-R4002H W8?
Waarschijnlijk zullen de onderdelen van de R4002h W8 alleen iets nieuwer zijn, maar in performance allemaal hetzelfde. Toch?
Verder zie ik hier op de forum dat mensen soms resolutie problemen hebben met Win7 (te klein, maar door aanpassen met 125% het dan verholpen is).
Heb je dit met Win8 veel minder? Zijn ze op W8 veel beter voorbereid op kleine schermen met hele hoge resoluties?
Waarschijnlijk zullen de onderdelen van de R4002h W8 alleen iets nieuwer zijn, maar in performance allemaal hetzelfde. Toch?
Verder zie ik hier op de forum dat mensen soms resolutie problemen hebben met Win7 (te klein, maar door aanpassen met 125% het dan verholpen is).
Heb je dit met Win8 veel minder? Zijn ze op W8 veel beter voorbereid op kleine schermen met hele hoge resoluties?
Zo ver ik weet is er geen hardwarematig verschill nee.chunyu schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:06:
Weet iemand of er een hardwarematig verschil is met
Wat betreft de scaling, die heb ik op W8 ook op 125% staan. De "Metro" interface is nog wel te doen op 100% maar de desktop interface is gewoon te kriegelig op 100%. Ik durf wel te stellen dat er niks mis is met mijn ogen, maar na een kwartiertje op 100% te hebben gewerkt merkte ik al dat mn ogen aardig moe werden. Vind het persoonlijk geen probleem, aangezien de scaling naar mijn idee aardig werkt.
Heb vandaag mijn u500/ux51 mogen ontvangen...
Meer mensen hier die dit apparaat hebben? Maakt die van jullie ook zo gruwelijk veel herrie
Dat hij wat geluid maakt ok, maar dit is wel heel erg overdreven...en dat voor een apparaat in deze prijsklasse
Meer mensen hier die dit apparaat hebben? Maakt die van jullie ook zo gruwelijk veel herrie
Dat hij wat geluid maakt ok, maar dit is wel heel erg overdreven...en dat voor een apparaat in deze prijsklasse

Wat goedkoper de Vivobook en nu met Windows 8 touchscreen
http://www.paradigit.nl/p...b0051_m00450/default.aspx
http://www.paradigit.nl/p...b0051_m00450/default.aspx
Asus werkt kennelijk al aan een update om het draaien van de fans in idle mode te temperen.nooberke schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:56:
Meer mensen hier die dit apparaat hebben? Maakt die van jullie ook zo gruwelijk veel herrie![]()
Verwijderd
Ik heb vorige week de Asus UX31A gekocht en deze had ook problemen met de fan. Wat bij mij voorlopig werkt als oplossing was het verwijderen van Intel Dynamic Platform and Thermal Framework. Na het verwijderen is de geluidsproductie bij mij drastisch gezakt. Grootste gedeelte van de tijd draait de fan heel zacht, soms staat hij zelfs nagenoeg uit (in een ruimte waar het dan compleet stil is, met omgevingsgeluid hoor ik hem niet eens).nooberke schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:56:
Meer mensen hier die dit apparaat hebben? Maakt die van jullie ook zo gruwelijk veel herrie![]()
Die staat helaas niet geinstalleerdVerwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:57:
[...]
Ik heb vorige week de Asus UX31A gekocht en deze had ook problemen met de fan. Wat bij mij voorlopig werkt als oplossing was het verwijderen van Intel Dynamic Platform and Thermal Framework. Na het verwijderen is de geluidsproductie bij mij drastisch gezakt. Grootste gedeelte van de tijd draait de fan heel zacht, soms staat hij zelfs nagenoeg uit (in een ruimte waar het dan compleet stil is, met omgevingsgeluid hoor ik hem niet eens).
Verwijderd
Help!
Ik heb een asus UX31A-R4003X ... en sinds een paar minuten is mijn touchpad ermee gestopt.. via een usb muis kan ik mijn cursor nog wel gewoon beweging... heeft iemand hier ervaring mee??
Ik heb een asus UX31A-R4003X ... en sinds een paar minuten is mijn touchpad ermee gestopt.. via een usb muis kan ik mijn cursor nog wel gewoon beweging... heeft iemand hier ervaring mee??
Met mijn (oude) asus ging het touchpad juist 'uit' als ik een externe muis aansloot, of met FN+F9 functie toets (en ook weer aan met FN+F9).
Zijn er naast de SSD/HDD en afmeting/gewicht nog merkbare verschillen tussen de 31a en 32vd?
Wil namelijk de vd nemen zodat ik RAM naar 8GB kan uitbreiden wat voor mij belangrijk is. Daarnaast kan ik er een Samsung SSD in plaatsen voor betere opslag vergeleken met de SSD's in de 31A.
Aangezien ik hem niet kan testen voordat ik over ga tot aanschaf vroeg ik me af of er verschillen tussen zitten. Is het scherm bij de VD net zo goed? Ik weet dat het minder birghtness heeft maar iig genoeg voor mij. Maar hoe zit het met de kleurreproductie etc?
Wil namelijk de vd nemen zodat ik RAM naar 8GB kan uitbreiden wat voor mij belangrijk is. Daarnaast kan ik er een Samsung SSD in plaatsen voor betere opslag vergeleken met de SSD's in de 31A.
Aangezien ik hem niet kan testen voordat ik over ga tot aanschaf vroeg ik me af of er verschillen tussen zitten. Is het scherm bij de VD net zo goed? Ik weet dat het minder birghtness heeft maar iig genoeg voor mij. Maar hoe zit het met de kleurreproductie etc?
Een IPS scherm is superieur dat merk je aan de kijkhoek, scherpte en kleurweergave. Je moet al erg zware dingen doen wil het RAM de bottleneck zijn. Dan gaat ie swappen naar de disk en dat gaat traaag. Op je huidige machine kan je kijken naar het geheugengebruik. Taakbeheer> Prestaties
Ze hebben beide een IPS scherm dus daar heb ik niet zo veel aan. Ik weet wat een IPS scherm isRAAF12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:41:
Een IPS scherm is superieur dat merk je aan de kijkhoek, scherpte en kleurweergave. Je moet al erg zware dingen doen wil het RAM de bottleneck zijn. Dan gaat ie swappen naar de disk en dat gaat traaag. Op je huidige machine kan je kijken naar het geheugengebruik. Taakbeheer> Prestaties
Als RAM niet de bottleneck zou zijn zou ik ook niet specifiek voor de VD willen gaan.
Mijn workstation heb ik moeten uitbreiden van 8 naar 16GB ivm tekort. Dus 4 GB zal echt niet gaan, 8GB wel.
Of in het geval van de VD, 10GB.
De low-end UX32VDs komen met een scherm dat een lage resolutie heeft, en in alle opzichten inferieur is aan het HD scherm. Maar als je een UX32VD met HD koopt, dan heb je vziw hetzelfde scherm als die in de UX31A.
.
[ Voor 97% gewijzigd door RAAF12 op 23-11-2012 19:11 ]
Besloten om toch voor de VD te gaan.
Heeft alles van de 31A behalve dat hij iets zwaarder en dikker is.
Scherm is minder helder en toetsenbord lijkt meer te veren.
Daar tegenover staat wel dat hij 400 euro goedkoper is en dat RAM + HDD te vervangen zijn.
Kun je mooi een Samsung 830 256GB SSD + 8 GB (+2GB bestaand) RAM inbouwen.
Jammer dat hij alleen nergens verkrijgbaar lijkt te zijn...
Daar tegenover staat wel dat hij 400 euro goedkoper is en dat RAM + HDD te vervangen zijn.
Er zijn 4 types UX32VDSAWYER schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:59:
http://tweakers.net/product/315291/asus-zenbook-ux32vd/
Slechts 2 daarvan hebben het goede IPS scherm.
Dat lijkt me zeer duidelijk...RAAF12 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:21:
[...]
Er zijn 4 types UX32VD
http://tweakers.net/product/315291/asus-zenbook-ux32vd/
Slechts 2 daarvan hebben het goede IPS scherm.
1080p op 13.3inch is de hoofdreden van aanschaf.
Tis ook geen unibody zoals de duurdere UX31A serie, die zijn stijver.SAWYER schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:59:
productreview: Asus Zenbook UX32VD-R4002V review door TheSeb
Dat zie ik niet als nadeel.RAAF12 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:44:
[...]
Tis ook geen unibody zoals de duurdere UX31A serie, die zijn stijver.
productreview: Asus Zenbook UX32VD-R4002V review door TheSeb
Het is een nadeel, maar de voordelen (Vervangbare HD, geheugen en prijs) wegen er ruimschoots tegen op...
Maar je moet er wel engelengeduld voor hebben....
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Inderdaad! Levering van Azerty is weer uitgesteld, nu 4 december...Ronald schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:59:
[...]
Het is een nadeel, maar de voordelen (Vervangbare HD, geheugen en prijs) wegen er ruimschoots tegen op...
Maar je moet er wel engelengeduld voor hebben....
Ik heb Zenbook U500VZ-CN046H onlangs aangeschaft.. Prima beestje ;-) Echter mijn WIFI verbinding valt om de haverklap weg, terwijl deze op andere apparaten wel actief blijft. LIjkt mij een dirver probleem? Echter als hier naar op zoek ga, dan heb ik al de laatste drivers.. Tip ssuggesties?
Weet je welk merk wifi chip (Intel, Broadcom ect) erin zit? Dan kan je daar op Googlen bij problemen of nieuwere drivers. Of probeer eens een ander kanaal. Magnetrons, Dect telefoons en sommige Bluetooth apparaten zitten soms heel of half op hetzelfde kanaal.
Of er zit er een energiebespaarmode op de wifi chip zelf die kan je in de hardwareinstellingen van de wifi driver aan/uit zetten.
Of er zit er een energiebespaarmode op de wifi chip zelf die kan je in de hardwareinstellingen van de wifi driver aan/uit zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 25-11-2012 20:53 ]
Dat is gek, daar heb ik helemaal geen last van (zelfde laptop). Niet onder de standaard Windows 8, maar ook niet onder Windows 7 (wat ik nu draai).Wop1972 schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:42:
Ik heb Zenbook U500VZ-CN046H onlangs aangeschaft.. Prima beestje ;-) Echter mijn WIFI verbinding valt om de haverklap weg, terwijl deze op andere apparaten wel actief blijft. LIjkt mij een dirver probleem? Echter als hier naar op zoek ga, dan heb ik al de laatste drivers.. Tip ssuggesties?
Is het misschien een zwak signaal dat je probeert op te vangen? Het kan natuurlijk zijn dat de laptop vanwege zijn compacte formaat en grotendeels alu constructie een wat zwakkere antenne heeft dan je gewend bent.
Maakt jullie u500 niet vreselijk veel herrie?
Mijn vorige laptop had exact dezelfde wifi kaart (Intel 6235) en daar had ik nooit problemen mee, de u500 lijkt wat trager te zijn op het wireless
Of dat toeval is of dat het internet op school trager was weet ik niet...
Mijn vorige laptop had exact dezelfde wifi kaart (Intel 6235) en daar had ik nooit problemen mee, de u500 lijkt wat trager te zijn op het wireless
Nee.nooberke schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:13:
Maar de fans draaien wel in idle mode, dus 100% stil is ie dan niet. Asus schijnt eraan te werken.
Het merk weet ik niet zeker , maar volgens mij was het een intel. (heb de laptop niet bij me nu) . Ik heb mijn router al diverse malen op een andere kanaal gezet, maar het probleem blijft. Ik ga even naar die bespaarmode kijken, maar lijkt me stug, want ook als ik volop aan het werk ben gebeurt het.RAAF12 schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:52:
Weet je welk merk wifi chip (Intel, Broadcom ect) erin zit? Dan kan je daar op Googlen bij problemen of nieuwere drivers. Of probeer eens een ander kanaal. Magnetrons, Dect telefoons en sommige Bluetooth apparaten zitten soms heel of half op hetzelfde kanaal.
Mag ik vragen waarom je Windows 7 bent gaan draaien? Moet zelf nog erg wennen aan 8 en heb de indruk dat sommige programma's langzamer zijn..Terpen Tijn schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:55:
[...]
Dat is gek, daar heb ik helemaal geen last van (zelfde laptop). Niet onder de standaard Windows 8, maar ook niet onder Windows 7 (wat ik nu draai).
Is het misschien een zwak signaal dat je probeert op te vangen? Het kan natuurlijk zijn dat de laptop vanwege zijn compacte formaat en grotendeels alu constructie een wat zwakkere antenne heeft dan je gewend bent.
Dat valt op zich wel mee, niet meer (eerder minder) dan dat ik gewend was. In de slaapstand hoor ik hem helemaal niet.nooberke schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:13:
Wireless is inderdaad een stuk trager is mijn ervaring. van de 6 mbit sec gekelderd naar 2,5mbit /sec.. Maar op een andere laptop haal ik die snelheid ook niet meer (speedtest) dus mogelijk is er meer aan de hand. (modem?) ..
heb al een monteur over de vloer gehad en een nieuwe modem, maar vooralsnog blijft het probleem.
Schiet iig niet echt lekker op, met een stukje techniek van €1600,-
Azerty heeft mij 2 weken terug al gemeld dat het 4 december zou worden...Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:33:
[...]
Inderdaad! Levering van Azerty is weer uitgesteld, nu 4 december...
Update van Azerty van vandaag betreffende de UX32VD-r4002h
Hoopgevend dus...Zoals afgesproken zou ik voor u opnieuw de levertijd bij onze leverancier navragen.
Ik heb ondertussen een reactie terug ontvangen van onze leverancier.
Zij verwachten het product nog steeds op 4/12 te kunnen leveren.
[ Voor 31% gewijzigd door Ronald op 26-11-2012 15:10 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ja hoor; voornamelijk omdat ik Windows 8 flut vind.Wop1972 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:45:
[...]
Mag ik vragen waarom je Windows 7 bent gaan draaien? Moet zelf nog erg wennen aan 8 en heb de indruk dat sommige programma's langzamer zijn..
De bizarre en compleet onnodige Metro interface dient nergens voor, en is als een soort rare schaamlap over het geheel gelegd. Veel programma's springen bovendien bij opstarten toch weer over naar de desktop omgeving, die dan als een soort extra applicatie wordt geladen. Bizar, en zonder enig gebruikersvoordeel. Zelfs met een touchscreen lijkt me het nut van de schaamlap beperkt.
Voordat jan en alleman nu begint te tieren dat dit allemaal uiterst subjectief is en dat Windows 8 eigenlijk het prachtigste OS ooit is: Ja dat zal wel, dit is slechts mijn persoonlijke mening.
Mijn U500VZ draait ondertussen als een zonnetje onder Windows 7 Pro.
Ik zit nu denk ik met een klein probleempje. Vanmiddag heb ik mijn laptop afgesloten, maar Word oid stond nog open met een niet opgeslagen document. Nu sluit hij dan niet af direct af. Zonder dat ik hierbij aan dacht heb ik de klep dicht gedaan en hem in de hoes gedaan. Ongeveer 30 minuten later pak ik hem, en kwam er dus achter dat hij nog aan stond. Nu voelde hij redelijk warm aan, maar niet heet oid. Toen ik hem toen weer ging gebruiken deed hij het zoals van te voren. Nu ik alleen thuis ben gekomen en de laptop aanzet begint de fan na 1 minuut te blazen als een stofzuiger.
Wat is er hier aan de hand? Het betreft een ux32vd.
Edit: Fijn, nu gaat de fan af en toe uit voor 1 seconde en springt dan weer aan op volle toeren. Vergelijkbaar met dit: YouTube: Asus Zenbook UX32VD Fan / Lüfter
Wat is er hier aan de hand? Het betreft een ux32vd.
Edit: Fijn, nu gaat de fan af en toe uit voor 1 seconde en springt dan weer aan op volle toeren. Vergelijkbaar met dit: YouTube: Asus Zenbook UX32VD Fan / Lüfter
[ Voor 14% gewijzigd door RVFRC45 op 27-11-2012 10:31 ]
Weet iemand het verschil tussen de UX31A-R4003P, Prime UX31A-C4027H en de UX31A-R4003H? Ze zijn alle 3 voorzien van Windows 8, en ik zie bij de UX31A-R4003P dat de moederbordchipset anders is (Intel QS67 t.o.v. Intel Mobile HM76). Zie: http://tweakers.net/price...733;314855;321077;320425/
Zijn dat de enige verschillen?
Zijn dat de enige verschillen?
Volgens mij zit het zo:
UX31A-R4003P is windows pro
UX31A-R4003H is windows 8 home
UX31A-C4027H is windows 8 home met touchscreen
UX31A-R4003P is windows pro
UX31A-R4003H is windows 8 home
UX31A-C4027H is windows 8 home met touchscreen
Ook zo bij de UX31A, met m'n ouwe laptop haalde ik nog met gemak 8-10MB/s in de woonkamer met router in de meterkast. Met de UX31A was dit nog slechts 3-5MB/s en heel wisselend (10cm naar links of rechts en ik had een geheel andere snelheid)Wop1972 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:02:
[...]
Wireless is inderdaad een stuk trager is mijn ervaring. van de 6 mbit sec gekelderd naar 2,5mbit /sec.. Maar op een andere laptop haal ik die snelheid ook niet meer (speedtest) dus mogelijk is er meer aan de hand. (modem?) ..
heb al een monteur over de vloer gehad en een nieuwe modem, maar vooralsnog blijft het probleem.![]()
Schiet iig niet echt lekker op, met een stukje techniek van €1600,-
Ik heb nu maar een extra AP achter m'n TV geplaatst waarna ik weer 9-12MB/s haal. Lijkt er dus op dat de Wifi antennes niet al te sterk zijn.
Achja, ik heb het startmenu weer geinstalleerd en kom eigenlijk nooit meer in de metro interface, voordeel tov is dan eigenlijk het veel snellere opstarten, de rest is hetzelfde.Terpen Tijn schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:00:
[...]
Ja hoor; voornamelijk omdat ik Windows 8 flut vind.
De bizarre en compleet onnodige Metro interface dient nergens voor, en is als een soort rare schaamlap over het geheel gelegd. Veel programma's springen bovendien bij opstarten toch weer over naar de desktop omgeving, die dan als een soort extra applicatie wordt geladen. Bizar, en zonder enig gebruikersvoordeel. Zelfs met een touchscreen lijkt me het nut van de schaamlap beperkt.
Voordat jan en alleman nu begint te tieren dat dit allemaal uiterst subjectief is en dat Windows 8 eigenlijk het prachtigste OS ooit is: Ja dat zal wel, dit is slechts mijn persoonlijke mening.
Mijn U500VZ draait ondertussen als een zonnetje onder Windows 7 Pro.
Levertijden volgens verschillende website:
Azerty.nl:
We hebben de levertijd voor u nagevraagd bij de leverancier, maar er staat nog een lange levertijd op.
De leverancier verwacht midden in december het artikel weer te kunnen leveren.
Echter is de vraag hiernaar vrij groot dus we kunnen niet garanderen dat we het dan ook aan u kunnen leveren.
--
Misco.nl:
Wij verwachtten deze in december maar dit is nog niet bevestigd vanuit asus.
--
Centralpoint:
Wij verwachten deze laptop de eerste week van december te kunnen versturen.
Het gaat in dit geval dus om de UX32VD FHD variant.
Azerty.nl:
We hebben de levertijd voor u nagevraagd bij de leverancier, maar er staat nog een lange levertijd op.
Echter is de vraag hiernaar vrij groot dus we kunnen niet garanderen dat we het dan ook aan u kunnen leveren.
--
Misco.nl:
Wij verwachtten deze in december maar dit is nog niet bevestigd vanuit asus.
--
Centralpoint:
Wij verwachten deze laptop de eerste week van december te kunnen versturen.
Het gaat in dit geval dus om de UX32VD FHD variant.
Strange, andere router er tussen gezet en de verbinding valt niet meer weg.. Echter de snelheid blijft imo ver onder de maat. Zet ik hem weer op de wifi van de router (Ubee van Ziggo) dan heb ik weer te maken met een knipperlicht en komt het zelfs met regelmaat voor de de router zichelf gaat opstarten. Lijkt mij dat een Laptop geen invloed kan hebben op de gedragingen van een router...Wop1972 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:43:
[...]
Het merk weet ik niet zeker , maar volgens mij was het een intel. (heb de laptop niet bij me nu) . Ik heb mijn router al diverse malen op een andere kanaal gezet, maar het probleem blijft. Ik ga even naar die bespaarmode kijken, maar lijkt me stug, want ook als ik volop aan het werk ben gebeurt het.
Wellicht heeft de aluminium case toch invloed op de WIFI??
wifi kanaal van ziggo modem al gewijzigd?Wop1972 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:36:
[...]
Strange, andere router er tussen gezet en de verbinding valt niet meer weg.. Echter de snelheid blijft imo ver onder de maat. Zet ik hem weer op de wifi van de router (Ubee van Ziggo) dan heb ik weer te maken met een knipperlicht en komt het zelfs met regelmaat voor de de router zichelf gaat opstarten. Lijkt mij dat een Laptop geen invloed kan hebben op de gedragingen van een router...
Wellicht heeft de aluminium case toch invloed op de WIFI??
Jazeker.... Blijft vreemd. Lijkt alsof de zenbook invloed heeft op de wifi van de router... Met de tussengeplaatste Netgear router , geen extreem rare dingen. (De modem start ook niet meer vanzelf op) ..SAWYER schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:40:
[...]
wifi kanaal van ziggo modem al gewijzigd?
Afijn, ik laat er (morgen) een monteur naar kijken... Begin steeds meer te geloven dat het bij Ziggo ligt een niet aan de zenbook. Maar het blijft vreemd dat andere lt's op de Ziggo configuratie geen problemen veroorzaken..
Die Ziggo krengen staan ook niet bekend als erg stabiel qua wireless, heb zelf ook gewoon een eigen router er achter hangen en de routerfunctie van het Ziggo kreng uit laten zetten
Ik krijg net een mail van Azerty dat mijn UX32VD af te halen is. Echter ik zal wel redelijk vooraan staan in de rij; ik heb hem besteld op de dag na de release van Windows 8.SAWYER schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:08:
Levertijden volgens verschillende website:
Azerty.nl:
Voor welke prijs bij Azerty?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H €1013?JT schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:47:
Voor welke prijs bij Azerty?
Ok, bij een andere computerwinkel is die duurder geworden, vandaar dat ik het me afvroeg. Argh, keuzes....Deze of een Vaio Z met beter scherm, snellere CPU, lichter enzovoort MAAR het tobo is toch echt wel minder evenals het touchpad ws.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Bij Centralpoint willen ze zeker profiteren van de schaarste: 1333 euro.
Ik heb zelf bericht gekregen van 4Launch dat mijn UX32VD verzonden is. Bij Multimedia Center zijn er nog twee op voorraad voor wie hem nog wil bestellen.
i5 of i7 cpuVinny1 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:51:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de UX31A-R4002H en de UX31A-R4003H behalve de prijs?
Geen Zenbook maar een Vivobook gekocht!
http://www.saturn.nl/mcs/...,95952,391638,491170.html
Prima ding, touchscreen werkt ok, wifi ook. Enne, veel goedkoper dan de ZEN serie!
Prima ding, touchscreen werkt ok, wifi ook. Enne, veel goedkoper dan de ZEN serie!
Hoezeer het zeker een mooi apparaatje is, is het wel een hele andere categorie laptop dan de Zenbooks. Maar goed, die wensen zijn natuurlijk persoonlijk. Veel plezier ermee!RAAF12 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 02:23:
Geen Zenbook maar een Vivobook gekocht!
Ik ben inmiddels 3 dagen in het bezit van een Asus u500vz met 2x128GB SSD, 8GB, etc.
Bevalt erg erg goed tot nu toe. Veel power, maar toch ook licht en een mooi design.
Het ventilator geluid tijdens idle irriteer ik me ook mateloos aan. Ik heb ook een case geopend bij Asus zodat ze het hopelijk prioriteit geven. Doe aub hetzelfde!
Er is inmiddels een tooltje opgedoken waarmee je de ventilator stil kunt zetten, maar dat werkt niet helemaal vlekkeloos. Soms spint de fan toch nog eventjes, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Hopelijk kunnen ze dat nog verbeteren, maar eigenlijk moet Asus gewoon een bios fix uitgeven. Dit gaat nergens over zo. Met de fan uit komt deze CPU ook tot max 45 graden, dat is niets vergeleken me t de tjMax van 105 graden!
Verder kan ik iedereen aanraden mijn post op een ander forum eventjes te lezen. Het gaat erover dat Asus Smart Gesture software je power settings om zeep helpt. Ik wil op accu bijvoorbeeld maar maximaal 50% van mijn CPU gebruiken. Dat is allemaal mooi in te stellen in windows, maar de asus tool vernagelt dit compleet. Tot zelfs instellingen zoals 50% max plugged in aan toe te voegen.
Snel deinstalleren en native drivers van elantech installeren, alle problemen opgelost en een stuk langere batterij tijd!
Verder, echt een top apparaat! Geweldig toetsenbord, super scherm, 3xUSB3, noem het maar op!
Overigens geen problemen qua Wireless. Ik heb wel een volledige reinstall van Windows 8 (met Asus licentie) gedaan en de nieuwste Intel drivers geïnstalleerd.
Bevalt erg erg goed tot nu toe. Veel power, maar toch ook licht en een mooi design.
Het ventilator geluid tijdens idle irriteer ik me ook mateloos aan. Ik heb ook een case geopend bij Asus zodat ze het hopelijk prioriteit geven. Doe aub hetzelfde!
Er is inmiddels een tooltje opgedoken waarmee je de ventilator stil kunt zetten, maar dat werkt niet helemaal vlekkeloos. Soms spint de fan toch nog eventjes, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Hopelijk kunnen ze dat nog verbeteren, maar eigenlijk moet Asus gewoon een bios fix uitgeven. Dit gaat nergens over zo. Met de fan uit komt deze CPU ook tot max 45 graden, dat is niets vergeleken me t de tjMax van 105 graden!
Verder kan ik iedereen aanraden mijn post op een ander forum eventjes te lezen. Het gaat erover dat Asus Smart Gesture software je power settings om zeep helpt. Ik wil op accu bijvoorbeeld maar maximaal 50% van mijn CPU gebruiken. Dat is allemaal mooi in te stellen in windows, maar de asus tool vernagelt dit compleet. Tot zelfs instellingen zoals 50% max plugged in aan toe te voegen.
Snel deinstalleren en native drivers van elantech installeren, alle problemen opgelost en een stuk langere batterij tijd!
Verder, echt een top apparaat! Geweldig toetsenbord, super scherm, 3xUSB3, noem het maar op!
Overigens geen problemen qua Wireless. Ik heb wel een volledige reinstall van Windows 8 (met Asus licentie) gedaan en de nieuwste Intel drivers geïnstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Quindor op 30-11-2012 14:35 ]
Heb ik ook gedaan @fans. Dat kan zeker beter.Quindor schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:31:
Ik ben inmiddels 3 dagen in het bezit van een Asus u500vz met 2x128GB SSD, 8GB, etc.
Maar wat doet die Smart Gesture nu precies met je power settings? Altijd 100% CPU ofzo?
Yes, dat is een van de problemen die ik steeds zag terug keren. Hij zit je min cpu en max cpu beide op 100% (of soms plugged in max op 50%Terpen Tijn schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:17:
[...]
Heb ik ook gedaan @fans. Dat kan zeker beter.
Maar wat doet die Smart Gesture nu precies met je power settings? Altijd 100% CPU ofzo?
Na enkele tests was het overduidelijk die driver/dat programma. Na de-installatie waren die problemen volledig verdwenen en nu met de nieuwste elantech drivers (die dezelfde functionaliteit bevatten en nog meer!) werkt het als een zonnetje. En meld mijn batterybar bijvoorbeeld wel eens 8 uur resterend qua batterij tijd. Dat verwacht ik niet te halen, maar toch.

Bovenstaande instructies lijken op het eerste gezicht inderdaad een langere gebruiksduur van mijn 31A te geven.
Helaas ben ik met de Acer driver wel de 3 vinger back and foreward gesture kwijt.
Helaas ben ik met de Acer driver wel de 3 vinger back and foreward gesture kwijt.
In windows 8 kun je heel gemakkelijk controleren of je ook last hebt van dit probleem zoals ik had.
Open de task manager - performance tab, selecteer cpu en kijk naar de waarde van "speed". Daar staat je huidige CPU snelheid. Aangezien ik deze bij mij wil limiteren tot 50% op batterij kan ik daar direct aan zien of het werkt of niet. Op batterij is mijn speed altijd 1,18Ghz. Meer dan genoeg voor browsen of RDP wat meestal het enige is wat ik doe op accu.
Ook in de settings van het screenshot kun je het meteen terug vinden, mits je deze ooit custom ingesteld hebt en weet wat je daar wilt hebben staan. Hoewel een 'Minimum processor state' van 100% me nooit nuttig lijkt. Daar sprong het wel steeds naar toe.
Ben benieuwd of andere mensen dit probleem ook hebben geconstateerd/gecontroleerd!
Open de task manager - performance tab, selecteer cpu en kijk naar de waarde van "speed". Daar staat je huidige CPU snelheid. Aangezien ik deze bij mij wil limiteren tot 50% op batterij kan ik daar direct aan zien of het werkt of niet. Op batterij is mijn speed altijd 1,18Ghz. Meer dan genoeg voor browsen of RDP wat meestal het enige is wat ik doe op accu.
Ook in de settings van het screenshot kun je het meteen terug vinden, mits je deze ooit custom ingesteld hebt en weet wat je daar wilt hebben staan. Hoewel een 'Minimum processor state' van 100% me nooit nuttig lijkt. Daar sprong het wel steeds naar toe.
Ben benieuwd of andere mensen dit probleem ook hebben geconstateerd/gecontroleerd!
Dat heb ik ook regelmatig in de gaten gehouden, en de CPU speed stond gemiddeld rond de 0 en 5%.
Toch heb ik na het deinstalleren van de Asus drivers een veel betere accutijd. Vanochtend na het opladen werd er 7 uur resterend weergegeven waar dit voorheen maximaal 4 uur was.
Toch heb ik na het deinstalleren van de Asus drivers een veel betere accutijd. Vanochtend na het opladen werd er 7 uur resterend weergegeven waar dit voorheen maximaal 4 uur was.
Nou, dat is dan kennelijk een Windows 8 bug, want ik heb hier Smart Gesture op Windows 7 draaien, en mijn minimum CPU state is gewoon 5% (max 100%). In de task manager hier zie ik op het moment 58-59% CPU speed, met Chrome, MS Word, en Explorer draaiende, op het net aangesloten.Quindor schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:24:
[...]
Yes, dat is een van de problemen die ik steeds zag terug keren. Hij zit je min cpu en max cpu beide op 100% (of soms plugged in max op 50%). Dat wil je uiteraard niet want dat sloopt effectief je frequency scaling van je CPU, genereert extra hitte, verbruikt extra batterij, noem het maar op.
Na enkele tests was het overduidelijk die driver/dat programma. Na de-installatie waren die problemen volledig verdwenen en nu met de nieuwste elantech drivers (die dezelfde functionaliteit bevatten en nog meer!) werkt het als een zonnetje. En meld mijn batterybar bijvoorbeeld wel eens 8 uur resterend qua batterij tijd. Dat verwacht ik niet te halen, maar toch.
[afbeelding]
Eventjes voor de duidelijkheid, het gaat om het getal wat er bij "speed" staat, niet zozeer hoeveel CPU utilization je hebt. Je capt namelijk de maximale CPU utilization tot 50% (in mijn voorbeeld) en daardoor hoeft je CPU nooit meer een hogere frequentie te kiezen, wat uiteindelijk dus een soort geforceerde zuinigheid is.
Wat er bij mij met de Asus Smart Gesture gebeurde is dat zoals in dat screenshot, de minimale state naar 100% werd verzet, als ik dat dan corrigeerde, dan sprong het na een suspend-resume of 10 minuten idle spontaan weer terug!. Dat betekend niet dat je ook 100% CPU utilization krijgt, die blijft gelijk. Maar je CPU blijft wel meer stroom/voltage vragen om op de hoogste snelheid te draaien dat deze maar kan. Erg inefficiënt zeg maar.
Terpen Tijn, het kan uiteraard heel goed dat dit een Windows 8 bug in combinatie met de Asus software is! Ik heb een kale Windows ISO installatie gedaan en zelf toen de nieuwste versie van de website geinstalleerd. Een dag later zag ik dat mijn CPU zich nooit meer naar beneden klokte, uiteindelijk bleek de Asus software daar de boosdoener van. Ik heb ook niet gekeken of het bij de "Asus windows installatie" wel goed werkte.
Wat er bij mij met de Asus Smart Gesture gebeurde is dat zoals in dat screenshot, de minimale state naar 100% werd verzet, als ik dat dan corrigeerde, dan sprong het na een suspend-resume of 10 minuten idle spontaan weer terug!. Dat betekend niet dat je ook 100% CPU utilization krijgt, die blijft gelijk. Maar je CPU blijft wel meer stroom/voltage vragen om op de hoogste snelheid te draaien dat deze maar kan. Erg inefficiënt zeg maar.
Terpen Tijn, het kan uiteraard heel goed dat dit een Windows 8 bug in combinatie met de Asus software is! Ik heb een kale Windows ISO installatie gedaan en zelf toen de nieuwste versie van de website geinstalleerd. Een dag later zag ik dat mijn CPU zich nooit meer naar beneden klokte, uiteindelijk bleek de Asus software daar de boosdoener van. Ik heb ook niet gekeken of het bij de "Asus windows installatie" wel goed werkte.
Asus Smart Gesture draait hier gewoon, en ondanks dat heb ik geen problemen met het terugklokken van de processor, hij gaat netjes terug naar 1.2Ghz
Ik heb wel die Power 4 Gear meuk verwijderd, misschien dat dat ook nog invloed kan hebben.
Ik heb wel die Power 4 Gear meuk verwijderd, misschien dat dat ook nog invloed kan hebben.
Verwijderd
Ik heb een probleem met de Asus UX31A-R4002V. Momenteel heb ik een extern toetsenbord + muis aangesloten op de laptop. Nu zou ik graag de laptop willen opstarten als hij in hibernate / slaapstand met behulp van het extern aangesloten toetsenbord (muis is ook goed). Inmiddels heb ik wel gevonden dat je dat kan aanvinken in apparaat beheer (onder het kopje energiebeheer), alleen blijven de vinkjes bij energiebeheer niet staan in apparaat beheer. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Dank je! Het valt me op dat er nog steeds winkels de de oude UX31E verkopen dus zonder IPS scherm.CrackSlet schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:30:
[...]
Hoezeer het zeker een mooi apparaatje is, is het wel een hele andere categorie laptop dan de Zenbooks. Maar goed, die wensen zijn natuurlijk persoonlijk. Veel plezier ermee!
Heb je de Zen en Vivobook weleens naast elkaar gezien? De onderkant is niet van metaal maar voor de rest zien ze er vrijwel hetzelfde uit. Dat touchscreen in de Vivo X202E is wel geinig. Scheelt ook weer een hoop muisarm aandoeningen
Ja, dat had ik begrepen, het gaat om de power plan settings. Die zijn bij mij dus in orde (i.e., min @ 5%).Quindor schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:02:
Eventjes voor de duidelijkheid, het gaat om het getal wat er bij "speed" staat, niet zozeer hoeveel CPU utilization je hebt. Je capt namelijk de maximale CPU utilization tot 50% (in mijn voorbeeld) en daardoor hoeft je CPU nooit meer een hogere frequentie te kiezen, wat uiteindelijk dus een soort geforceerde zuinigheid is.
Ik heb onder Win 8 hier niet naar gekeken. Maar wat ik wel heb gedaan is de "time remaining" op de batterij genoteerd. Dat was toen iets onder 6 uur op bijna volle lading. Dus dat lijkt er tenminste op dat het misschien met de "Asus installatie" op een of andere manier wel werkt. Maar het ook best zijn dat die batterij indicatie er gewoon flink naast zat.
Andere bug die onder Windows 8 schijnt op te treden is dat de USB poort links achter niet overweg kan met een muis. Ook hier heb ik met Windows 7 geen last van. Zal t.z.t. wel opgelost worden, denk ik, maar het is wel een gekke bug.
Ik heb van de mogelijkheid gebruik gemaakt om via Microsofts upgrade offer naar Windows 8 over te stappen. Met het idee dat mijn Zenbook (ux31a) dit natuurlijk prima gaat draaien.
Nu ik er een paar uur mee heb kunnen spelen heb ik een paar kanttekeningen bij de upgrade:
- De Fn-functies onder de numerieke toetsen werken niet. Dus geen helderheid in kunnen stellen, geluid harder/zachter wil ook niet.
- Instant power krijg ik niet geïnstalleerd programma geeft aan dat het niet beschikbaar is. Lijkt mij raar want in W7 werkte dit prima.
- De fan draait als een dolle, terwijl er niks aan de hand is. Ik lees hierboven dat het Smart Gesture hier de schuldige van kan zijn.
Zo maar een paar dingen die me eigenlijk nu al ergeren.
Waarschijnlijk heb ik een paar drivers niet geïnstalleerd, ik kan alleen niet vinden in welke driver de bovenstaande functie zouden moeten zitten.
De algehele indruk van W8 is verder prima. Het is een beetje zoeken, maar denk wel dat het zal wennen. Met name de uitgebreide functies van het touchpad van de laptop doen veel goeds in W8. Alleen als ik die technische mankementen niet opgelost krijg zal ik toch nog even twijfelen.
Kleine update:
Een bios flash naar de nieuwste versie (212) deed wonderen.
Na de update werkte alle Fn toetsen als vanouds. Nu alleen nog afwachten wat de fan gaat doen.
Kan ik me eens bezighouden met het onder de knie krijgen van W8.
Nu ik er een paar uur mee heb kunnen spelen heb ik een paar kanttekeningen bij de upgrade:
- De Fn-functies onder de numerieke toetsen werken niet. Dus geen helderheid in kunnen stellen, geluid harder/zachter wil ook niet.
- Instant power krijg ik niet geïnstalleerd programma geeft aan dat het niet beschikbaar is. Lijkt mij raar want in W7 werkte dit prima.
- De fan draait als een dolle, terwijl er niks aan de hand is. Ik lees hierboven dat het Smart Gesture hier de schuldige van kan zijn.
Zo maar een paar dingen die me eigenlijk nu al ergeren.
Waarschijnlijk heb ik een paar drivers niet geïnstalleerd, ik kan alleen niet vinden in welke driver de bovenstaande functie zouden moeten zitten.
De algehele indruk van W8 is verder prima. Het is een beetje zoeken, maar denk wel dat het zal wennen. Met name de uitgebreide functies van het touchpad van de laptop doen veel goeds in W8. Alleen als ik die technische mankementen niet opgelost krijg zal ik toch nog even twijfelen.
Kleine update:
Een bios flash naar de nieuwste versie (212) deed wonderen.
Na de update werkte alle Fn toetsen als vanouds. Nu alleen nog afwachten wat de fan gaat doen.
Kan ik me eens bezighouden met het onder de knie krijgen van W8.
[ Voor 9% gewijzigd door Gr33n135 op 02-12-2012 11:01 ]
Is er eigenlijk wat bekend over de verhoudingen over welke SSD's je terug vindt in de UX31A? Dat is zo nog wat het enige twijfelpunt wat me tegenhoudt om me er eentje aan te schaffen namelijk.
Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
De i7 bij Saturn heeft volgens de berichten een snelle Adata. Kan zijn dat je die geleverd krijgt via het Asus hoofdkwartier in Duitsland? Saturns moeder is ook Duits.
Btw. Geen touchscreen laptop? Is wel erg leuk! In app winkel van MS staat bijv. een gratis beeldbrede piano kan je leuk op pingelen en bijv. bij een kaartspel; deel de kaarten door ze in een vak te werpen.
Over 3 maanden ben je erg ouderwets zonder touchscreen, dan wordt het gewoon onder laptops.
Me (Op TOUCHSCREEN
Asus Vivobook X202E)
Btw. Geen touchscreen laptop? Is wel erg leuk! In app winkel van MS staat bijv. een gratis beeldbrede piano kan je leuk op pingelen en bijv. bij een kaartspel; deel de kaarten door ze in een vak te werpen.
Over 3 maanden ben je erg ouderwets zonder touchscreen, dan wordt het gewoon onder laptops.
Me (Op TOUCHSCREEN
[ Voor 58% gewijzigd door RAAF12 op 02-12-2012 16:36 ]
De prijs is sowieso eigenlijk al wat te hoog, dus nog eens honderd euro extra voor een touchscreen behoort niet tot de mogelijkheden. Ik kan ook de i5 versie of de UX32VD overwegen, maar aangezien het al ULV CPU's zijn, vrees ik dat een i5 echt te weinig gaat zijn voor als ik eens iets rekenintensievers doe. En ik zou de ultrabook echt veel meenemen, dus accu en stevigheid zijn zeer belangrijk, daarmee dat ik naar de unibody van de UX31A neigde.RAAF12 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:34:
De i7 bij Saturn heeft volgens de berichten een snelle Adata. Kan zijn dat je die geleverd krijgt via het Asus hoofdkwartier in Duitsland? Saturns moeder is ook Duits.
Me (Op Asus Vivobook X202E)
Vrijdag kwam er een buitenkansje langs en kon ik de u500vz voor 1392 euro inclusief verzending kopen; zaterdagmiddag was hij al binnen!
Ik had veel reviews bekeken en vergeleken en op basis daarvan mijn keuze gemaakt. Ik heb zeker geen spijt!
Wat een heerlijk apparaat! En wat wordt hij compleet geleverd. Vooral de subwoofer en de laptoptas vind ik bijzonder postieve bijdragen. Het was tevens mijn eerste ervaring met WIndows 8 en ik was blij dat ik me hier op had voorbereid. Met de installatie van Classic Shell kreeg ik de controle over de laptop zoals ik gewend was en kon het spelen beginnen.
Ik heb op dit moment maar 1 kritiekpuntje, wat waarschijnlijk komt omdat ik hiervoor een Macbook Air had. De fan is niet geruisloos. In een stille kamer hoor je deze dus, en gisteravond in bed moest mijn vrouw ook nog even melden dat deze toch wel geluid maakte. Echter, hij staat vandaag de hele dag ook al aan en met een beetje achtergrondgeluid merk je er eigenlijk heel erg weinig van. Mocht Asus er in de komende tijd nog in slagen het geluid van de fan te reduceren met een update dan krijgt deze laptop een dikke 9!
Door de dual SSD reageert de laptop lekker snappy. Typen gaat heel erg goed blind - iets wat ik op de MBA niet direct had, vooral ook omdat de FN toest daar op de plek van de CTRL zat (ja, ik had een US layout moeten nemen). De processor en grafische chip zorgen voor een probleemloze werking van spellen zoals Battlefield 3. De batterijduur viel me ook niet tegen. Ik heb vandaag zeker 6 uur kunnen werken.
Ik ben uiteraard nog maar net begonnen deze laptop te ontdekken, maar de eerste indruk is in ieder geval heel erg positief!
Ik had veel reviews bekeken en vergeleken en op basis daarvan mijn keuze gemaakt. Ik heb zeker geen spijt!
Wat een heerlijk apparaat! En wat wordt hij compleet geleverd. Vooral de subwoofer en de laptoptas vind ik bijzonder postieve bijdragen. Het was tevens mijn eerste ervaring met WIndows 8 en ik was blij dat ik me hier op had voorbereid. Met de installatie van Classic Shell kreeg ik de controle over de laptop zoals ik gewend was en kon het spelen beginnen.
Ik heb op dit moment maar 1 kritiekpuntje, wat waarschijnlijk komt omdat ik hiervoor een Macbook Air had. De fan is niet geruisloos. In een stille kamer hoor je deze dus, en gisteravond in bed moest mijn vrouw ook nog even melden dat deze toch wel geluid maakte. Echter, hij staat vandaag de hele dag ook al aan en met een beetje achtergrondgeluid merk je er eigenlijk heel erg weinig van. Mocht Asus er in de komende tijd nog in slagen het geluid van de fan te reduceren met een update dan krijgt deze laptop een dikke 9!
Door de dual SSD reageert de laptop lekker snappy. Typen gaat heel erg goed blind - iets wat ik op de MBA niet direct had, vooral ook omdat de FN toest daar op de plek van de CTRL zat (ja, ik had een US layout moeten nemen). De processor en grafische chip zorgen voor een probleemloze werking van spellen zoals Battlefield 3. De batterijduur viel me ook niet tegen. Ik heb vandaag zeker 6 uur kunnen werken.
Ik ben uiteraard nog maar net begonnen deze laptop te ontdekken, maar de eerste indruk is in ieder geval heel erg positief!
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
http://classicshell.sourceforge.net/ is inderdaad een aanrader. Hoef je niet meer via de zoekfunktie in W8 items te vinden.
Heeft iemand ervaring met merk en type geheugenmodule voor de UX32VD?
Ik zie hier en daar dat de beter gespecde Corsair Vengeance wordt teruggeklokt, en daarom niet optimaal is ten opzichte van lager gespect, maar gelijk met het interne geheugen...
Ik zou wat meer over gehad hebben voor een touchscreen versie van de UX32, maar aangezien mijn trouwe bijna 7 jaar oude dell mijn werkzaamheden (met name vanwege slechts 2GB geheugen, daarom wilde ik de UX32 ipv UX31) niet meer trekt, kost langer wachten me productiviteit... Heeft lang genoeg geduurd!
Ik zie hier en daar dat de beter gespecde Corsair Vengeance wordt teruggeklokt, en daarom niet optimaal is ten opzichte van lager gespect, maar gelijk met het interne geheugen...
Die Vivobookjes lijken erg leuk en net geprijst, Soort van revival van de netbook, maar dan een heleboel bruikbaarder...RAAF12 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:34:
Me (Op TOUCHSCREENAsus Vivobook X202E)
Ik zou wat meer over gehad hebben voor een touchscreen versie van de UX32, maar aangezien mijn trouwe bijna 7 jaar oude dell mijn werkzaamheden (met name vanwege slechts 2GB geheugen, daarom wilde ik de UX32 ipv UX31) niet meer trekt, kost langer wachten me productiviteit... Heeft lang genoeg geduurd!
[ Voor 67% gewijzigd door Ronald op 03-12-2012 00:19 ]
Kingston 1x8GB, DDR3 SODIMM, PC12800, CL11Ronald schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:07:
[...]
Die Vivobookjes lijken erg leuk en net geprijst, Soort van revival van de netbook, maar dan een heleboel bruikbaarder...
Zelf heb ik deze geheugen module geplaatst in de UX32VD, zou zodra ik thuis ben kijken op welke snelheid deze draait.
Als je de UX31A-C4027H qua specs vergelijkt met bijvoorbeeld de Dell XPS 12 komen ze behoorlijk bij elkaar in de buurt (i7, 1080p, 256GB SSD, touch-screen). De Dell is wat duurder, maar heeft wel 8 GB.
Was enigszins verbaasd in dit topic nog niets over de XPS 12 gelezen te hebben.
Zijn deze 2 te vergelijken? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een geheugen module van Crucial in mijn UX32VD gestopt. Namelijk deze: pricewatch: Crucial CT102464BF160BRonald schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:07:
Die heeft dezelfde kloksnelheid en CL als het vastgesoldeerde geheugen. CPU-Z bevestigt dat het draait op 1600 MHz.
De reden dat je in dit topic nog niets gelezen hebt komt vooral door het feit dat dit het Ervaringen topic is voor de Asus zenbook.JozyDaPozy schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:45:
Als je de UX31A-C4027H qua specs vergelijkt met bijvoorbeeld de Dell XPS 12 komen ze behoorlijk bij elkaar in de buurt (i7, 1080p, 256GB SSD, touch-screen). De Dell is wat duurder, maar heeft wel 8 GB.
Daarnaast is de Dell een convertible. Is het scherm vergeleken met de Asus zeer slecht.
Ondanks het feit dat de Dell een kleiner scherm heeft, zijn de afmetingen en gewicht hoger.
Je bent dus veel beter uit met een Asus UX32VD i7 + 10GB RAM en SSD.
Ook nog eens goedkoper dan de Dell ook.
Ronald schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:07:
[...]
Die Vivobookjes lijken erg leuk en net geprijst, Soort van revival van de netbook, maar dan een heleboel bruikbaarder...
Is onvergelijkbaar, groter scherm, aluminium case touchscreen ect ect
zie bijv. http://www.trustedreviews.com/asus-vivobook_Laptop_review
Ben bang dat velen teveel gaan betalen voor de unibodies. No touchscreen is strax outdated.
Net zoals bij de iphone GSM wie heeft er nu nog geen smartfoon?
eh?
Misschien moet je een topic openen over je vivobook en men hier niet lastig vallen.
De UX32VD lijkt geen touchscreen te hebben en zelf RAM gaan plaatsen in een ultrabook zie ik niet zitten (hij ligt volgens mij alleen met 4GB in de winkel). Waar baseer je op dat het scherm beter is van de Asus?SAWYER schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:58:
[...]
Je bent dus veel beter uit met een Asus UX32VD i7 + 10GB RAM en SSD.
Ook nog eens goedkoper dan de Dell ook.
Wie hier vraagt om een touchscreen dan?JozyDaPozy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:11:
[...]
De UX32VD lijkt geen touchscreen te hebben en zelf RAM gaan plaatsen in een ultrabook zie ik niet zitten (hij ligt volgens mij alleen met 4GB in de winkel). Waar baseer je op dat het scherm beter is van de Asus?
Redenen voor een zenbook zijn vooral het scherm en mobiliteit en ook een beetje design.
Het plaatsen van RAM in de UX32VD is redelijk simpel en het breekt geen garantievoorwaarden volgens Asus zelf.
http://www.notebookcheck....-Convertible.83325.0.html
http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html
Moet je maar eens lezen.
Scherm kleurbereik is bij de Asus vele malen beter.
Asus scherm is mat en niet zoals de Dell glossy (glare).
UX32VD is kleiner qua afmeting maar heeft een groter scherm en is lichter.
Tenslotte heeft de UX32vd een dedicated gpu en is goedkoper ook.
Dus voeg je daar ook nog eens een goede SSD toe en 8 GB ram krijg je:
Kleiner.
Lichter.
Veel beter scherm.
Goedkoper.
Dedicated GPU.
Meer RAM geheugen.
Dan mag de Dell wel een touchscreen hebben maar dat draagt naar mijn mening niets bij aan productiviteit.
Verwijderd
de dell is niet duurder. Respectievelijk € 896 en € 1,058 met 4 en 8GGB RAM (als ik goed reken. De prijzen verbazen zelf mij...). Maar de dell met i7 is een totale miskoop; de koeling is prut. Nog veel erger dan de UX32VD.JozyDaPozy schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:45:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 00:31 ]
Ik heb mijn U500VZ-CN046H nog niet opengeschroefd, maar weet iemand of je het geheugen kan uitbreiden? Evenals de SSD. ik dacht aanvankelijk dat er 2 SSD van 128 GB in zouden zitten, maar de windowsconfiguratie geeft aan dat er 1 schijf inzit?
Voordat ik de schroefjes er uit draai, is er misschien iemand die dit al bekeken heeft?
Voordat ik de schroefjes er uit draai, is er misschien iemand die dit al bekeken heeft?
Dit topic is gesloten.