• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:06
Er is nog niks inderdaad. Tenminste niet op een Branded T-Mobile met kpn sim.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 20:53
Nee joh. Dat is de update van Kies zelf lijkt mij.

• Anoniem: 421137
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik zie nog niks op simlockvrij galaxy s2....

• RDTheory
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2020
Ik krijg melding binnen dat hij beschikbaar is (pools toestel). Weet iemand of alle apps zullen werken?

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 19:29

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-03 20:42
:+ Het is net alsof iedereen zit te wachten op de hoofdprijs van de loterij.

Ik kan ook niet wachten totdat hij live gaat :P. Ga liever nog niet op poolse versies over, dat gedult kan ik nog net wel opbrengen.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 22:10
zo waardeloos dat ze niet kunnen zeggen wanneer de NLse versie uitkomt...

Stop chasing the dream, you're already living it

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 11:32

musicer

Press any key to continue....

Qosmic schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:57:
zo waardeloos dat ze niet kunnen zeggen wanneer de NLse versie uitkomt...
Ligt er wss ook gewoon aan of er tijdens de "test" in polen nog grote bugs gevonden worden. Dus zal ook niet veel over te zeggen zijn

• illum1n4ti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 15:46

illum1n4ti

Who am i?

Hey

Kies gaf aan dat mijn toestel een oudere versie had. Daaronder zag ik dat ie aan het searchen was.

Ik heb nu momenteel I9100XWKK2/I9100KPNKJ1/I9100XXKI4/I9100XWKK2

Kies is blijven hangen, maar na herstart van Kies zie ik nog geen ICS sorry :(

Best Great Regards, Cashtro Tha Last Don

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 20:29
cashtro schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:02:
Hey

Kies gaf aan dat mijn toestel een oudere versie had. Daaronder zag ik dat ie aan het searchen was.

Ik heb nu momenteel I9100XWKK2/I9100KPNKJ1/I9100XXKI4/I9100XWKK2

Kies is blijven hangen, maar na herstart van Kies zie ik nog geen ICS sorry :(
KK2 is dan ook de laatste NL firmware geweest.
Custom GB builds draaien op XILA2 of (meest recente GB versie:) XWLA4.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Ik heb de poolse versie toch maar geinstalleerd, werkt perfect! gewoon een paar dagen mee spelen tot de XEN/NL versie uit is!

• Roy1985
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 10:20
rcthans schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:11:
Ik heb de poolse versie toch maar geinstalleerd, werkt perfect! gewoon een paar dagen mee spelen tot de XEN/NL versie uit is!
Precies, zodra die uit is gooi ik die er wel even overheen, data blijft toch hetzelfde en dan zit je weer op Nederlandse KIES release.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Roy1985 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Precies, zodra die uit is gooi ik die er wel even overheen, data blijft toch hetzelfde en dan zit je weer op Nederlandse KIES release.
Snap niet waarom jl perse de NL versie willen... In de poolse rom zit ook nederlands.
Nederlandse rom heeft alleem maar extra crap zoals bol.com enzo...

http://www.Twitter.com/Xmoo

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 19:29
Omdat mijn telefoon compleet standaard is en ik dus niet de mogelijkheid om de poolse zonder omweg te installeren.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 12:29

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Topicstarter
Als je niets meer te melden hebt als
Ik zie niets...
of
Ik zie ook nog niets...
dan hoef je niets te posten. Heb je inhoudelijk wat te melden over het updaten en/of ervaringen met deze ROM, post dan gerust.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Roy1985
Xmoo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:13:
[...]

Snap niet waarom jl perse de NL versie willen... In de poolse rom zit ook nederlands.
Nederlandse rom heeft alleem maar extra crap zoals bol.com enzo...
Dan draai je weer leuk met XEN mee, just a feeling ;)
Maar waarschijnlijk wordt het toch een leuke ICS gethemde custom rom, maar daar is het natuurlijk nog even op wachten.

• RptR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:04
Ik vraag me af of in de officiële update wel de nieuwe ICS gallery app zit? In de gelekte builds zat namelijk nog de gallery van gingerbread.

• Pannekoek_NL
  • Laatst online: 20-05 12:08
De laatste versie die er nu is via Kies is toch 2.3.6? ( Voor ICS)

Als ik mijn telefoon verbind met usb aan me laptopje en vervolgens naar Kies ga krijg ik de melding dat ik al op de recentste firmware zit terwijl ik op 2.3.5 zit.. Zou dit problemen veroorzaken als ik ICS erop wil zetten?

• Xmoo

Xmoo

RptR schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:15:
Ik vraag me af of in de officiële update wel de nieuwe ICS gallery app zit? In de gelekte builds zat namelijk nog de gallery van gingerbread.
Geen idee hoe die eruit moet zien maar hier zit idd de gingerbread versie op.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 13:38
Sjoerdiee schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:16:
De laatste versie die er nu is via Kies is toch 2.3.6? ( Voor ICS)

Als ik mijn telefoon verbind met usb aan me laptopje en vervolgens naar Kies ga krijg ik de melding dat ik al op de recentste firmware zit terwijl ik op 2.3.5 zit.. Zou dit problemen veroorzaken als ik ICS erop wil zetten?
Dat verschilt per versie, ik zit nog op 2.3.3 en er zijn voor mijn telefoon ook geen updates volgens kies... ik hoop dat ik bij 4.0 nu wel eens een update kan installeren, anders moet ik me toch echt gaan wagen aan Odin e.d.

User Error -- Please Replace User

• Pannekoek_NL
  • Laatst online: 20-05 12:08
Ikke_Niels schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:17:
[...]

Dat verschilt per versie, ik zit nog op 2.3.3 en er zijn voor mijn telefoon ook geen updates volgens kies... ik hoop dat ik bij 4.0 nu wel eens een update kan installeren, anders moet ik me toch echt gaan wagen aan Odin e.d.
Ligt er misschien ook aan bij welke provider je zit of niet? Ik heb toen straks gelijk Kies laten updaten etc.. maar er kwam geen nieuwe firmware versie 2.3.5 is de laatste die voor mij beschikbaar is

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 01:13
Ik heb mijn mobiel besteld bij Mobily.nl en tot mijn verbazing zat er een hongaarse rom op. Het bleek dus om een hongaarse SII te gaan. Ik was pissed en had toen de nederlandse XEN rom erop geflasht via odin. Nu zie ik dat ICS uit is voor hongarije :S Toch maar terug gooien op hongaarse rom dan maar? :P Moet ik wel m'n mobiele internet handmatig instellen, voor de rest was de rom vrijwel identiek (gingerbread 2.3.5 HUN en 2.3.5 XEN) Dat zal ook wel het geval zijn met ICS.

• Niet online
Empo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:24:
Ik heb mijn mobiel besteld bij Mobily.nl en tot mijn verbazing zat er een hongaarse rom op. Het bleek dus om een hongaarse SII te gaan. Ik was pissed en had toen de nederlandse XEN rom erop geflasht via odin. Nu zie ik dat ICS uit is voor hongarije :S Toch maar terug gooien op hongaarse rom dan maar? :P Moet ik wel m'n mobiele internet handmatig instellen, voor de rest was de rom vrijwel identiek (gingerbread 2.3.5 HUN en 2.3.5 XEN) Dat zal ook wel het geval zijn met ICS.
Je kan je CSC (country slales code) veranderen naar XEN. Dan download je Nederlandse roms.

• Empo
Anoniem: 421137 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Je kan je CSC (country slales code) veranderen naar XEN. Dan download je Nederlandse roms.
De tel is nu omgezet naar NL, misschien dat ik de hongaarse rom er vanavond wel op gooi en als NL uit is gooi ik die er overheen. Opzich heb ik geen haast, ik kan ook gewoon wachten op de NL versie...

• Niet online
Ga naar bellen en typ *#06#
Schijf je imei nummer op en typ daarna *#272*je imeinummer#
Daar krijg je een CSC aanvinken en installeren. Hierna zal je telefoon rebooten en vervolgens heb je de XEN versie.

• RDTheory
Ik kreeg een fout tijdens updragen en kan nu helemaal niets meer doen met het toestel. Noodherstel werkt niet want kan de tel. niet in recovery modus zetten... Er staat select recovery mode in KIES end try again, echter werkt dit niet. Iemand enig idee wat ik moet doen ik heb me tel. nodig:P!!?? Hellup!

• Xmoo

Xmoo

RDTheory schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:46:
Ik kreeg een fout tijdens updragen en kan nu helemaal niets meer doen met het toestel. Noodherstel werkt niet want kan de tel. niet in recovery modus zetten... Er staat select recovery mode in KIES end try again, echter werkt dit niet. Iemand enig idee wat ik moet doen ik heb me tel. nodig:P!!?? Hellup!
Wat voor fout kreeg je?

• Empo
Anoniem: 421137 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:45:
Ga naar bellen en typ *#06#
Schijf je imei nummer op en typ daarna *#272*je imeinummer#
Daar krijg je een CSC aanvinken en installeren. Hierna zal je telefoon rebooten en vervolgens heb je de XEN versie.
Klopt er staat nog steeds XEH bij mij....ik kan het niet aanpassen? Ik maak er XEN van maar dan krijg ik "must be THREE chars" als ik op install druk

[Voor 17% gewijzigd door Empo op 13-03-2012 14:54]

• RDTheory
Ik kreeg een melding dat er een fout was opgetreden bij het upgraden (geen specefieke code o.i.d). Ik kan nu ook niet in recovery mode komen. Als ik dat probeer staat er in mijn scherm: Firmware upgrade encountered an isseu. Please selctect recov. mode in KIES en try again. Als ik in kies noodherstel selecteerd begint hij met terugzetten en dan na een minuutje krijg ik de melding dat noodherstel niet mogelijk is (er is iets mis gegaan). Neem contact op met samsung helpdesk als probleem zich blijft voordoen.... Wat nu? Thnx!!

• Xmoo

Xmoo

Kun je wel in download mode komen?

Volume down - home - power.

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 22:52
Ik denk dat je 2 opties hebt, of langs een service center. Of zelf aan de slag met Odin, bekend mee?

• RDTheory
Nee helaas niet bekend met odin en kan niet in download modus komen:S:S

• Xmoo

Xmoo

Dan is je enige optie kijken of je mbv JIG download mode kunt forceren en anders is het naar een service center.

• FezzFest
  • Niet online
Prima kunnen updaten. Alle instellingen en apps zijn bewaard gebleven. De telefoon stond trouwens direct op Nederlands ingesteld. Wat wel raar is dat ik het serienummer van mijn Galaxy S II niet meer kan uitlezen (Instellingen -> Over het toetstel -> Status). Daar staat nu unknown. IMEI en telefoonnummer worden wel correct vermeld. Iemand een idee hoe ik terug mijn serienummer kan weergeven?

• RDTheory
Ok ik spring op de brommer naar service center (gelukkig in amsterdam) :p thnx iig!

• Xmoo

Xmoo

RDTheory schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:03:
Ok ik spring op de brommer naar service center (gelukkig in amsterdam) :p thnx iig!
Hou ons op de hoogte :)

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 21:55

NeHoX

Gamer + PV

Misschien zijn er mensen geinteresseerd om alle ROMS even op mijn ftp te plaatsen? Zodat we een verzamelbak hebben met verschillende werkende ROMS. Heb 50Mbit glas dus upload is geen probleem. DM me maar!

23x330Wp op NNO 8gr hellingshoek. Totaal 7590Wp

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 13:51
Ook die van mij blijft hangen bij het grote van Samsung (de S), 2x toe geflasht nu maar helaas. Iemand nog tips?

• Xmoo

Xmoo

Mediax schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:08:
Ook die van mij blijft hangen bij het grote van Samsung (de S), 2x toe geflasht nu maar helaas. Iemand nog tips?
Wipe jammer genoeg,.,,,

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 07:58
Allemaal via Kies? of?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 14:35

Releases

Ja maar!

Geen update voor mij beschikbaar. Jammer weer hoor. Simlock vrij en al.

• zjeeraar84
  • Laatst online: 21-05 16:25
Heb hem geupdated met de poolse rom van Samfirmware (had toevallig ook een Pools toestel). Werkt prima!
Heb alleen 1 kleinigheidje, ik zit bij Telfort op het netwerk van KPN. Nu denkt het toestel dat ik aan het roamen ben (wat natuurlijk ook zo is) alleen dat had ik hiervoor niet.. Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen?

• Xmoo

Xmoo

zjeeraar84 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:29:
Heb hem geupdated met de poolse rom van Samfirmware (had toevallig ook een Pools toestel). Werkt prima!
Heb alleen 1 kleinigheidje, ik zit bij Telfort op het netwerk van KPN. Nu denkt het toestel dat ik aan het roamen ben (wat natuurlijk ook zo is) alleen dat had ik hiervoor niet.. Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen?
Negeren :)

Of even de APN handmatig aanmaken.
Sinds Telfort "internet" als APN gebruikt (dit is het standaart) hebben mensen met telfort nooit last van roms zonder APN. Maar als je het echt op de juiste manier wilt doen, zou je toch een APN moeten aanmaken.

• zjeeraar84
  • Laatst online: 21-05 16:25
Xmoo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Negeren :)

Of even de APN handmatig aanmaken.
Sinds Telfort "internet" als APN gebruikt (dit is het standaart) hebben mensen met telfort nooit last van roms zonder APN. Maar als je het echt op de juiste manier wilt doen, zou je toch een APN moeten aanmaken.
Heb even gekeken en ik heb al een APN staan 'Telfort Internet' met als naam 'internet'. Dit is kennelijk niet voldoende, heb nog even een APN gemaakt 'Telfort' maar dit helpt niet. Wat doe ik verkeerd?

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 13:51
Xmoo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:09:
[...]

Wipe jammer genoeg,.,,,
Thanks! Draait nu als een zonnetje. Nu wachten op de custom roms. :D

• RDTheory
Net terug van servicecenter en ze hebben facory reset kunnen doen, ben nu me back up van vanmiddag aan het terugzetten. Heb nu geen melding meer in KIES dat er een update beschikbaar is. Het kwam dus waarschijnlijk doordat ik pools toestel had. Ze hebben de orginele nederlandse nu erop gezet dus nu moet ik ook maar wachten tot hij via KIES beschikbaar komt... Helaas:P

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
andere mensen met draw free ook het idee dat het touchscreen minder goed reageert?

AMD Ryzen 5900x / 32GB@3600mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Niet online
Empo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Klopt er staat nog steeds XEH bij mij....ik kan het niet aanpassen? Ik maak er XEN van maar dan krijg ik "must be THREE chars" als ik op install druk
Dan moet je een andere CSC flashen. Ik raad je aan om gewoon naar de site samfirmware te staan en daar de nieuwste XEN 2.3.6 te flashen.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 18:41
Doe toch eens niet zo hysterisch....Voor degene die met een stock rom werken, De nederlandse is er nog niet.

Dit is het Twitter bericht
____________________________________________________________________________________
‏@SamsungMobileNL
Vandaag begint de internationale uitrol van android 4.0 ICS voor de Galaxy SII. Snel ook in Nederland, blijf ons volgen voor meer details

Yeah..... right

• Roy1985
RDTheory schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:47:
Net terug van servicecenter en ze hebben facory reset kunnen doen, ben nu me back up van vanmiddag aan het terugzetten. Heb nu geen melding meer in KIES dat er een update beschikbaar is. Het kwam dus waarschijnlijk doordat ik pools toestel had. Ze hebben de orginele nederlandse nu erop gezet dus nu moet ik ook maar wachten tot hij via KIES beschikbaar komt... Helaas:P
Of even 5 minuten aan de slag met Odin en klaar? Kind kan de was doen, Odin downloaden, 1 file onder PDA zetten op start drukken en klaar.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Batterij in de ICS rom is wel erg netjes :-) 3 uur 'stand-by' liggen met WiFi, 3G, GPS, Exchange push en wat syncs(Whatsapp, Facebook) enz aan kostte me 6%!

• Roy1985
DennusB schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:30:
Batterij in de ICS rom is wel erg netjes :-) 3 uur 'stand-by' liggen met WiFi, 3G, GPS, Exchange push en wat syncs(Whatsapp, Facebook) enz aan kostte me 6%!
Ben benieuwd wat er straks nog allemaal uit te halen valt als sources released worden en er weer mooie custom kernels beschikbaar worden gemaakt :)

• Roy1985
Heb trouwens eindelijk Facebook foto's onder contacten, enige waar ze nu nog niet werken is onder WhatsApp, mensen met hetzelfde probleem? Google Foto's worden wel weergegeven in WhatsApp, echter contacten met Facebook foto helaas niet.

• PurpleMadness
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 22:59
Roy1985 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Ben benieuwd wat er straks nog allemaal uit te halen valt als sources released worden en er weer mooie custom kernels beschikbaar worden gemaakt :)
Ik voorzie veel moois :9~

• Magnolia
  • Laatst online: 18-05 14:02
Hebben jullie ook dat de eerste paar seconden van opgenomen video's schokken? Alsof hij dan niet 30fps haalt. Naar mijn weten had ik dit niet met de GB ROM. Ik film op 720p.

Voorbeeld: http://www.sendspace.com/file/i5jb25

Ontspan.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Roy1985 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:36:
Heb trouwens eindelijk Facebook foto's onder contacten, enige waar ze nu nog niet werken is onder WhatsApp, mensen met hetzelfde probleem? Google Foto's worden wel weergegeven in WhatsApp, echter contacten met Facebook foto helaas niet.
Dat had ik ook. Totdat ik fb contacten via fb social hub liet syncen. Sindsdien staan ze er wel.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 21:02
Magnolia schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:46:
Hebben jullie ook dat de eerste paar seconden van opgenomen video's schokken? Alsof hij dan niet 30fps haalt. Naar mijn weten had ik dit niet met de GB ROM. Ik film op 720p.

Voorbeeld: http://www.sendspace.com/file/i5jb25
Nee geen last van.

Is dat feest in Uitgeest toevallig?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Anoniem: 404313
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
rickyy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:55:
[...]

Nee geen last van.

Is dat feest in Uitgeest toevallig?
offtopic: volgens mij wel, ik zat daar ook al naar te kijken. :P

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 12:29

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Topicstarter
Graag ontopic blijven :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• rickyy
Ik zit overigens nog op de android 2.x. Mijn batterij prik is te laag om te updaten voorlopig. Kies zeurt altijd als dat onder de 70% ligt dacht ik.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:03
Hm, heeft niemand grote problemen met hoe in ICS de telefoon app er uit ziet? Vroeger kon je gewoon vanuit de telefoon app kiezen tussen de dialer, naar je contacten gaan, naar je log of naar je favorieten. Nu staat daar je contacten neit meer tussen, en moet je helemaal apart contacten gaan lopen selecteren. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil die in 1 app.

Verder is favorieten ook totaal verneukt, nu laat hij daar grote blokken met de foto's zien, ik wil daar gewoon de namen in een lijst met kleine foto's.

Vooralsnog geen instelling gevonden om dit te wijzigen. Niemand hier last van? Vind dit vrij ruk.

• Xmoo

Xmoo

Morgoth schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:02:
Hm, heeft niemand grote problemen met hoe in ICS de telefoon app er uit ziet? Vroeger kon je gewoon vanuit de telefoon app kiezen tussen de dialer, naar je contacten gaan, naar je log of naar je favorieten. Nu staat daar je contacten neit meer tussen, en moet je helemaal apart contacten gaan lopen selecteren. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil die in 1 app.

Verder is favorieten ook totaal verneukt, nu laat hij daar grote blokken met de foto's zien, ik wil daar gewoon de namen in een lijst met kleine foto's.

Vooralsnog geen instelling gevonden om dit te wijzigen. Niemand hier last van? Vind dit vrij ruk.
Zijn design changes, weinig aan te doen

• Magnolia
  • Laatst online: 18-05 14:02
Anoniem: 404313 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:56:
[...]

offtopic: volgens mij wel, ik zat daar ook al naar te kijken. :P
Nee was afgelopen zondag Gui Boratto in Paradiso ;)

Maar dat is wel vreemd dan, ik heb t ook met filmpjes die ik overdag schiet. Wel is er plotseling stereo sound bijgekomen?

[Voor 20% gewijzigd door Magnolia op 13-03-2012 17:14]

Ontspan.

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 09:44
Ewivis schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:49:
andere mensen met draw free ook het idee dat het touchscreen minder goed reageert?
Jup had ik ook last van, snel weer terug gegaan naar GB:) Had het ook al gepost in dit topic maar niemand reageerde..

• FezzFest
  • Niet online
Ik ben ook teruggegaan naar GB. De Poolse ICS update heeft mijn CSC gegevens in de war gebracht waardoor mijn Galaxy SII niet meer herkend werd door Kies. Na veel gedoe (o.a. Poolse dialoogvensters) terug de originele stockfirmware er op gezet. Telefoon wordt nu terug herkend door Kies. Ik wacht wel op de NL-update, geduld is een mooie deugd.

• luuj
  • Laatst online: 19-05 10:04
Betekent dit eigenlijk ook dat als je nu een nieuwe SGS II in de winkel koopt dat er dan ICS op staat?

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 21:32

Grannd

da Granndest

Nu nog niet, over een paar weken/maanden waarschijnlijk wel.

• yochi
  • Laatst online: 16-05 12:54
Heeft eigenlijk iemand van belgie de ics update al? ik helaas nog altijd niet :s ben nieuwsgierig of het aant het toestel zou liggen of aan het land :s

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11-2020
yochi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:28:
Heeft eigenlijk iemand van belgie de ics update al? ik helaas nog altijd niet :s ben nieuwsgierig of het aant het toestel zou liggen of aan het land :s
Net aangesloten via usb. Kies opgestart. 'U hebt de nieuwste firmware"
Nog niet voor belgie dus. Ik heb een nederlands toestel met de 2.3.6 officiele rom.
Het ligt dus niet aan je toestel. Ff wachten nog

[Voor 9% gewijzigd door spl3ndr op 13-03-2012 17:31]

• FezzFest
  • Niet online
spl3ndr schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:29:
[...]

Nog niet voor belgie dus. Ik heb een nederlands toestel met de 2.3.6 officiele rom.
Welke firmware draaien jullie? Ik had zelf een Belgische carrierbranded firmware van Proximus. Ik heb er nu de I9100XWKK2_I9100LUXKJ1_LUX op staan (2.3.6 en nog geen update in Kies naar ICS).

• yochi
spl3ndr schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:29:
[...]

ha vreemd, ik heb ook de nieuwste maar zit wel op 2.3.5 :s

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb de how to gevolgd van een paar pagina`s terug. Nu is die geroot etc. werkt prima. maar zodra ik CWM open zegt die dat ik een oude heb. Klopt dit?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Anoniem: 268329

Xmoo bedankt voor je handleiding!
Helaas ligt skywanker.net eruit en kan daar niks downloaden.

Heeft iemand een ander linkje voor me? of het complete pakketje?

Zou graag willen updaten, bedankt!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 268329 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:49:
Xmoo bedankt voor je handleiding!
Helaas ligt skywanker.net eruit en kan daar niks downloaden.

Heeft iemand een ander linkje voor me? of het complete pakketje?

Zou graag willen updaten, bedankt!
http://www.dennusb.nl/GT-...I9100OXALPQ_I9100XXLPQ.7z

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 12:30
RDTheory schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:53:
Ik kreeg een melding dat er een fout was opgetreden bij het upgraden (geen specefieke code o.i.d). Ik kan nu ook niet in recovery mode komen. Als ik dat probeer staat er in mijn scherm: Firmware upgrade encountered an isseu. Please selctect recov. mode in KIES en try again. Als ik in kies noodherstel selecteerd begint hij met terugzetten en dan na een minuutje krijg ik de melding dat noodherstel niet mogelijk is (er is iets mis gegaan). Neem contact op met samsung helpdesk als probleem zich blijft voordoen.... Wat nu? Thnx!!
Dit kreeg ik ook bij een update vanuit KIES zojuist. Erg vervelend natuurlijk. Vervolgens via deze guide: http://knowmydroid.com/bl...ware-on-samsung-galaxy-s2 de nieuwe rom geflashed. Ging zeer snel en alle data gelukkig behouden! Draait nu ICS, op eerste gezicht werkt het prima.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er al iemand met een SGS2 unbranded met Vodafone-abo die de update via Kies heeft kunnen doen? Hier nog niks, nada, noppes..

• awenmaek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:58
DennusB schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:30:
Dat is niet zo abnormaal.

2.3.6 (wifi+echange en zowat alles enabled) zit ook rond de 1 a 2% per uur.
Ik heb al es 5 dagen standby gehaald (zonder veel gebruik, maar wel alles enabled). Het begint pas energie te zuipen als het scherm op staat.

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 12:36
Ik heb het hele topic doorgelezen maar heb het niet kunnen vinden. Ik ben geen root/flash expert maar wil graag ICS op mijn Galaxy SII. Ik draai op dit moment LiteningRom v6.1 met Kernelversie: 2.6.35.110-ninphetamine-2.0.5+ninpo@titan #20. Wat moet ik nu doen om met een gerust hart ICS er op te plempen?

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik las op fb dat de update per batchnummer ofzo wordt uitgegeven.

Weet niet of dat verhaal klopt.

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02
xGlasvezelkabel schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:29:
Ik heb het hele topic doorgelezen maar heb het niet kunnen vinden. Ik ben geen root/flash expert maar wil graag ICS op mijn Galaxy SII. Ik draai op dit moment LiteningRom v6.1 met Kernelversie: 2.6.35.110-ninphetamine-2.0.5+ninpo@titan #20. Wat moet ik nu doen om met een gerust hart ICS er op te plempen?
Met behulp van Odin deze ICS versie erop zetten. Wel even een wipe doen, anders werkt niet alles naar behoren. Heb vanmiddag dit ook gedaan, kwam zelf van checkrom v6. Helaas ging het zonder wipe niet erg goed, de telefoon werd erg traag. Na een wipe werkt alles prima!

[Voor 5% gewijzigd door drpeer_holland op 13-03-2012 19:06]

• xGlasvezelkabel
drpeer_holland schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:05:
[...]

Met behulp van Odin deze ICS versie erop zetten. Wel even een wipe doen, anders werkt niet alles naar behoren. Heb vanmiddag dit ook gedaan, kwam zelf van checkrom v6. Helaas ging het zonder wipe niet erg goed, de telefoon werd erg traag. Na een wipe werkt alles prima!
Met wipe bedoel je: Recovery --> Wipe ?

En als ik dit bestand heb gedownload, waar in Odin moet ik hem dan inladen? Bootloader, PDA, Phone of CSC?

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04 20:27
Het lukt me echt niet meer. Ik draai al lange tijd Cyanogen 7.1.0, ik heb mijn toestel gekocht in België en zou nu graag terug een stock hebben om te updaten naar die pools 4.0.3 maar ik vind nergens een werkende link (ook niet op xda), en op sammobile snap ik het niet helemaal. Is het nodig om terug naar stock te gaan?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nu snap ik waarom het zo lang moest duren met deze update. Het lijkt totaal niet meer op Android 4, zoveel hebben ze aangepast bij Samsung. Zelfs de nieuwe actionbar in apps wordt niet ondersteund. Jammer, Android 4 ziet er zoveel beter uit, nu lijkt alles als Android 2.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 16:53
xGlasvezelkabel schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:13:
[...]

Met wipe bedoel je: Recovery --> Wipe ?

En als ik dit bestand heb gedownload, waar in Odin moet ik hem dan inladen? Bootloader, PDA, Phone of CSC?
In PDA.

• xGlasvezelkabel
Bevat deze md5-file ook een nieuwe kernel dan? Want had nog wel eens probleempje met de huidige.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
jelmervos schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:22:
Nu snap ik waarom het zo lang moest duren met deze update. Het lijkt totaal niet meer op Android 4, zoveel hebben ze aangepast bij Samsung. Zelfs de nieuwe actionbar in apps wordt niet ondersteund. Jammer, Android 4 ziet er zoveel beter uit, nu lijkt alles als Android 2.
Eens! ik zie niet meer meerwaarde eigenlijk. Het browsen/navigeren door menu's oid gaat helemaal niet (zoveel) sneller eigenlijk.

Heb lekker checkrom er weer opgezet, lekker customizen voor het leven.

Als ICS lekker weer kaal gemaakt is, checkrom ICS! dan ben ik terug :)

AMD Ryzen 5900x / 32GB@3600mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• JoeCool
  • Laatst online: 19-05 15:34

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

15 Minuten geleden :)

Dit is de XX versie uit Oost-Europa !!!

[Voor 21% gewijzigd door JoeCool op 13-03-2012 20:12]

If you're willing to CHANGE the WORLD, let LOVE be your ENERGY

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:22:
Inderdaad, altijd hetzelfde gezeur met Android... Het is gewoon hartstikke nodig dat er restricties worden opgelegd door Google. Van alle aanpassingen zou het besturingssysteem voor iedereen beter moeten worden, maar het wordt gewoon slechter. Ook die ontzettend lelijke TouchWizz skin waarbij de helft van de ICS functies er weer uit wordt gesloopt.
Komen ze straks met de S3 met een prachtig scherm, is de skin waarschijnlijk nog steeds even lelijk!

Ik heb liever een wat meer gesloten OS waarbij alles gewoon beter wordt geregeld.

(en ja, ik weet dat de 'gewone' gebruiker helemaal gek wordt als er iets wordt veranderd, maar laat ze maar lekker wennen)

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Tk55 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:51:
[...]

Inderdaad, altijd hetzelfde gezeur met Android... Het is gewoon hartstikke nodig dat er restricties worden opgelegd door Google. Van alle aanpassingen zou het besturingssysteem voor iedereen beter moeten worden, maar het wordt gewoon slechter. Ook die ontzettend lelijke TouchWizz skin waarbij de helft van de ICS functies er weer uit wordt gesloopt.
Komen ze straks met de S3 met een prachtig scherm, is de skin waarschijnlijk nog steeds even lelijk!

Ik heb liever een wat meer gesloten OS waarbij alles gewoon beter wordt geregeld.

(en ja, ik weet dat de 'gewone' gebruiker helemaal gek wordt als er iets wordt veranderd, maar laat ze maar lekker wennen)
Inderdaad. Deze skins vallen gewoon echt in het niets ivm iOS en Windows Phone. Die 2 voelen zo veel beter aan. Niet Android, maar die skins van de fabrikanten worden voorbijgestreefd door deze 2 platformen. En dat is zorgelijk.

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Dat is de XX versie uit Oost-Europa. Mensen met een XW versie moeten nog even wachten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een zut offtopic-posts is verwijderd.

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 16:53
Ik ken de stock ICS rom eigenlijk niet, mist die veel functionaliteit tov de ICS rom van Samsung die ik net heb geflashed? Ik zie ook zeer weinig verschil met 2.3.6 en dat vind ik toch jammer. Zit nu stiekem te overwegen om er de stock ICS rom op te zetten. Of toch een andere... Kwesties... :P

Zeker omdat mijne nu ook denkt te roamen trouwens... Erg irritant.. (Telfort)

[Voor 12% gewijzigd door Pimmeh op 13-03-2012 20:19]

• corset
grappig dat dit hele topic nu meer over het flashen gaat, en totaal niet meer over de KIES update. Laat toch zien hoe traag Samsung is met het uitbrengen van deze update :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• rickyy
lanerios schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:18:
grappig dat dit hele topic nu meer over het flashen gaat, en totaal niet meer over de KIES update. Laat toch zien hoe traag Samsung is met het uitbrengen van deze update :P
Samsung Nederland ja. In veel landen is het al de hele dag beschikbaar, maar wij komen er weer achteraan modderen.

• yochi
rickyy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:20:
[...]

Samsung Nederland ja. In veel landen is het al de hele dag beschikbaar, maar wij komen er weer achteraan modderen.
Belgie is nog beter... nog niemand van belgie horen zeggen jeej ik heb ICS

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 19:45
Volgens mij is Nova Launcher wellicht een goede als je meer de Android 4.0 'feel' wil :) heb er zelf verder geen ervaringen mee, wel positieve geluiden gehoord.

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Heeft er iemand intussen ervaring met de officiële ICS rom i.c.m. Apex of Nova launcher? Zo ja, hoe werkt dat qua snelheid en stabiliteit en wat blijft ongewijzigd (ik zou zeggen taakbalk en alle apps als contacts, agenda etc)?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

rikvandinteren schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:29:
Heeft er iemand intussen ervaring met de officiële ICS rom i.c.m. Apex of Nova launcher? Zo ja, hoe werkt dat qua snelheid en stabiliteit en wat blijft ongewijzigd (ik zou zeggen taakbalk en alle apps als contacts, agenda etc)?
Apex Launcher geïnstalleerd. Werkt perfect en snel. Alleen zonder root kun je geen widgets toevoegen vanuit de appdrawer.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:17
Lees de topicwaarschuwing. Dit soort berichten voegen niets toe.

[Voor 74% gewijzigd door RoD op 13-03-2012 20:54]

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 07:11

Simkin

Bzzzzz

Navigon werkt helaas niet meer onder ICS ;(
Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee