Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-09 17:53
nieuws: Sony PlayStation Vita is niet meer te koop in Nederland

RIP Vita. Ik blijf er bij dat het apparaatje enorm veel potentie had/heeft.

cyberhulp.nl - Verzameling van al mijn reviews, handleidingen en softwaretips en -trucks (tip voor de familie ICT'er)

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:29
Ja jammer :(

Ik denk dat de fabriek inmiddels niet meer produceert en dat het restant nu verkocht wordt in regio's waar het apparaatje wel wat populairder is. De laatste strohalm voor het bestaansrecht van de Vita was de Remote Play en sinds de aankondiging van de feature om dat op een pc te doen hield ik al rekening met een nieuwsbericht als deze.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Yup zonde.. Gelukkig kan ik nog even vooruit en hopelijk ooit een mogelijkheid om er emulators op te krijgen. Lijkt me een ideale retroconsole.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Ik had hem dus gekocht omdat ik er echt de potentie van inzag als leuke gameconsole. Dat is het nog steeds, maar idd te weing content.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 16:21
quote:
maartend schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:34:
Ik had hem dus gekocht omdat ik er echt de potentie van inzag als leuke gameconsole. Dat is het nog steeds, maar idd te weing content.
1200+ games is te weinig content? (waarvan minimaal ruim de helft uit is in het westen)

Dat terzijde, de support zou dus in het westen zelfs dit jaar gestopt kunnen worden kennende Sony, en dat terwijl er nog heel wat games uit gaan komen dit jaar.

Niet dat het veel uitmaakt, 3rd parties blijven het nog een tijd ondersteunen zo ook de indies.

Als dit klopt is de support van de Vita dus 2 keer korter dan van de PSP (support stopte in het westen in januari 2014) en daarnaast zou het ook nog kunnen dat de PS3 nog gesupport is terwijl de Vita gedumpt wordt door Sony.

Sony heeft het zelf veroorzaakt, je merkte al bij de eerste E3 na de launch van de Vita dat de aandacht van Sony weg was, en al helemaal toen de PS4 uit kwam, Sony heeft de Vita gedumpt en de hele ecosysteem leunt volledige op 3rd parties en indie devs.

Sterker nog, sinds eind 2014 is er meer aandacht voor de Vita en meer games ervoor uitgekomen, Vita is net een phoenix die Sony kostte wat het kost wil vermoorden :(

• maartend
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:42:
[...]

1200+ games is te weinig content? (waarvan minimaal ruim de helft uit is in het westen)
Klopt ook wel weer. Maar ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een dikke non-japanese RPG.

• Mizgala28
quote:
maartend schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:43:
[...]

Klopt ook wel weer. Maar ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een dikke non-japanese RPG.
Ik zou zeggen, succes met zoeken :P (genres staan er tussen)

https://en.m.wikipedia.or...on_Vita_games_(A–L)

https://en.m.wikipedia.or...on_Vita_games_(M–Z)

Mizgala28 wijzigde deze reactie 13-04-2016 21:51 (10%)

• maartend
quote:
Grapjas. Maar oke, daar staat het ook niet tussen.

Zoek dus eigenlijk iets op de Vita als Witcher, baldus gate, Neverwinetr Nights of dergelijke brol. Ik ben er nooit tegenaan gelopen.

• Mizgala28
quote:
maartend schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:52:
[...]

Grapjas. Maar oke, daar staat het ook niet tussen.

Zoek dus eigenlijk iets op de Vita als Witcher, baldus gate, Neverwinetr Nights of dergelijke brol. Ik ben er nooit tegenaan gelopen.
Kan kloppen, dat soort games zouden ook niet werken op de Vita in hun huidige vorm.

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:24
worden er nog wel games voor gemaakt ?

psn: taker-mart

• Mizgala28
quote:
taker1987 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:58:
worden er nog wel games voor gemaakt ?
Jazeker, deze maand komen er fysiek nog zeker 6 games uit hier.

Fysiek, digitaal is dat ongeveer factor 3 hoger en dat alleen deze maand, er komen iedere week tussen de 1 a 5 Vita games uit in het westen (totaal)

• taker1987
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:04:
[...]

Fysiek, digitaal is dat ongeveer factor 3 hoger en dat alleen deze maand, er komen iedere week tussen de 1 a 5 Vita games uit in het westen (totaal)
ja oke , maar dat zijn geen triple a games , er komt geen nieuwe fifa meer op uit of een pes . geen nba2k , of een goede ufc game naar de vita , ben blij dat ik mijn vita een maand geleden heb verkocht , deed er weinig mee omdat er gewoon geen goede titels naar mijn mening waren .. heb nu een 3ds en dat bevalt me echt super :)

• maartend
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:53:
[...]

Kan kloppen, dat soort games zouden ook niet werken op de Vita in hun huidige vorm.
Moet kunnen. Liep vroeger ook op de PS en PS2.

• Mizgala28
quote:
maartend schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:08:
[...]

Moet kunnen. Liep vroeger ook op de PS en PS2.
Ik doelde qua gameplay, qua grapics kan dat makkelijk maar je merkt dat sommige PS1 games voor de Vita niet lekker werken omdat ze niet voor een handheld maar voor een console zijn gemaakt.

Niet dat het onmogelijk is, het is alleen zo dat voor een handheld zo'n game in sommige gevallen aangepast moet worden.
quote:
taker1987 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:08:
[...]

ja oke , maar dat zijn geen triple a games , er komt geen nieuwe fifa meer op uit of een pes . geen nba2k , of een goede ufc game naar de vita , ben blij dat ik mijn vita een maand geleden heb verkocht , deed er weinig mee omdat er gewoon geen goede titels naar mijn mening waren .. heb nu een 3ds en dat bevalt me echt super :)
Nee toch? Hou maar op over AAA games aangezien de meeste daarvan de laatste jaren op elke platform teleurstellend zijn, vaak bugs bevatten of gewoon snel in elkaar geflanst zijn.

Mensen moeten stoppen met zeuren over gebrek aan AAA games, een goede game hoeft geen AAA te zijn, ik merk de laatste jaren dat Indie games tegenwoordig beter zijn dan de grote "AAA" titels.

Daarnaast hoor ik veel mensen mopperen dat alleen AAA Games voor hun tellen, vervolgens spelen ze games als Fire Emblem, Monster Hunter of Counter Strike terwijl dat geen AAA titels zijn.

Om even paar van mijn favoriete en bekende games op te noemen die GEEN AAA zijn maar wel populair:

Pokemon
Mario
Zelda
Fire Emblem
Monster Hunter
Splatoon
Super Smash Brothers

En dat alleen zijn de games die ik speel, er zijn nog veel meer goede en bekende titels die geen AAA zijn.

Ik wil niet flamen maar ik heb een hekel aan het feit dat sommige mensen alleen de zogenaamde AAA games waarderen die slechter en buggier met iedere jaar worden, beoordeel een game op de gameplay en niet op wie het meeste geld over de toonbank heeft gesmeten.

• BlackMage
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:04:
[...]

En als je indies niet mee rekent? :P

Ik zie grofweg games in deze categorieŽn:
- Indies. Ignore! (voor mij dan, maar ben zeker niet de enige)
- Licentiemeuk ala Lego. Ignore! (idem hier boven)
- Japanse games in verschillende genres, voornamelijk interessant voor fans van de "japanse subcultuur". (Past prima in mijn straatje, maar kan me heel goed voorstellen dat als je daar niet into bent dat deze categorie niet echt aantrekkelijk is.)

Af en toe zie je nog wel eens een Telltale titel voorbij komen en misschien dat je nog een handjevol games kan noemen die niet in de bovenste 3 categorieŽn passen, maar die heb ik niet voor handen nu.

• Mizgala28
quote:
BlackMage schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:20:
[...]

- Japanse games in verschillende genres, voornamelijk interessant voor fans van de "japanse subcultuur". (Past prima in mijn straatje, maar kan me heel goed voorstellen dat als je daar niet into bent dat deze categorie niet echt aantrekkelijk is.)

Af en toe zie je nog wel eens een Telltale titel voorbij komen en misschien dat je nog een handjevol games kan noemen die niet in de bovenste 3 categorieŽn passen, maar die heb ik niet voor handen nu.
Meeste fysieke Vita games zijn ook geen indies, meeste indie devs brengen digital only games uit.

Dat jij geen indies of lego leuk vindt is jouw keus, ik heb bijvoorbeeld een schijthekel aan shooters en hersenloze games zoals CoD of FIFA, echter kraak ik een console/handheld niet af om die reden aangezien dat oneerlijk zou zijn, ik kraak de game zelf af in dat geval.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:20:
[...]

Om even paar van mijn favoriete en bekende games op te noemen die GEEN AAA zijn maar wel populair:

Pokemon
Mario
Zelda
Super Smash Brothers
Hoezo zijn dit geen AAA games? (met de rest niet zo bekend) Dit zijn allen titels met mega productie budgetten en wereldwijde marketing campagnes.

• taker1987
quote:
BlackMage schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:20:
[...]

precies hierom heb ik dus mijn vita verkocht , ik ga geen handheld kopen om indie games te spelen of om lego meuk te spelen , ik heb des tijds de vita gekocht voor uncharted , fifa , en had eigenlijk de hoop dat er misschien meer leuke titels komen die er ook ooit op de psp waren , denk hier bij aan een gta speciaal voor de vita , shooters voor de vita , misschien een tycoon game . tropico bijvoorbeeld had prima op de vita gekund , of een rts game , maar nee , de vita moet het doen met indies en lego games , verder heel veel aziatische dingen waar ik totaal niks mee heb , en indie,s hoef ik ook niet . tsja dan blijft er weinig over .

met de vita heb ik echt alleen uncharted gespeeld en soms kwam er een leuke game in de store zoals duke nukem 3d , maar verder amper dat ding aangeraakt ..

nu heb ik dus een 3ds met pokemon X en smash bros en zelda link to the past , en damn wat is dat heerlijk om te spelen , helemaal zelda en pokemon , weer lekker terug naar de good old times ! en nu ook nog snes games die er al zijn en waar er vast en zeker nog meer van gaan komen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Mizgala28
quote:
niekvandermeer schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:54:
[...]

Hoezo zijn dit geen AAA games? (met de rest niet zo bekend) Dit zijn allen titels met mega productie budgetten en wereldwijde marketing campagnes.
Vreemd genoeg zijn het geen AAA games.

En dan bedoel ik niet dat sommige mensen dat vinden, nee die games zijn officieel geen AAA titels.

Ik vond dat heel bizar maar blijkbaar is dat zo vreemd genoeg, zo vind ik CoD geen AAA game maar dat is die (helaas) wel.

• taker1987
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:00:
[...]

Vreemd genoeg zijn het geen AAA games.

En dan bedoel ik niet dat sommige mensen dat vinden, nee die games zijn officieel geen AAA titels.

Ik vond dat heel bizar maar blijkbaar is dat zo vreemd genoeg, zo vind ik CoD geen AAA game maar dat is die (helaas) wel.
dit heeft er ook mee te maken dat het multi platform is , maar dat hoeft niet te betekenen dat pokemon en zelda en een mario geen triple a game is , voor de nintendo zijn dit wel de triple a games .

• Mizgala28
quote:
taker1987 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:02:
[...]

dit heeft er ook mee te maken dat het multi platform is , maar dat hoeft niet te betekenen dat pokemon en zelda en een mario geen triple a game is , voor de nintendo zijn dit wel de triple a games .
Leg dat uit aan de mensen die dat bedacht hebben, ik vind Pokťmon en Monster Hunter ook wel een AAA game maar de meeste gamers die ik spreek lachen je dan uit, die vinden GTA of CoD een AAA game.

(niet dat het boeit, ik ga voor gameplay en niet een stom AAA stempeltje)

• BlackMage
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:26:
[...]

Meeste fysieke Vita games zijn ook geen indies, meeste indie devs brengen digital only games uit.

Dat jij geen indies of lego leuk vindt is jouw keus, ik heb bijvoorbeeld een schijthekel een shooters en hersenloze games zoals CoD of FIFA, echter kraak ik een console niet om die reden aangezien dat oneerlijk zou zijn, ik kraak de game zelf af in dat geval.
Ik heb er toch ook bij gezegd dat het mijn mening is. Ik groepeer ze gewoon omdat het gros
- Lage productiewaarde heeft (kort, vaak weinig/geen verhaal, amper afwerking zoals voice acting enz)
- Technisch (Grafisch) niet indrukwekkend zijn. (Kan nog wel mooi zijn, dat staat er los van)
- "interessante/unieke" gameplay heeft (unique selling point van de meeste indies)

Dat hoort ook zo, daar is de prijs naar. Hoge productiewaarde en betere grafische presentatie is ook een hoger budget en dus hogere prijs. Dat is het "vlees" van de AAA games, dat hogere budget. En die "interessante/unieke" gameplay is ook niet voor iedereen. Daarom zie je dat ook bijna nooit terug in AAA games, dat is een te hoog risico gezien het budget. Een nieuwe titel (IP) is voor de geldschieters vaak al een te hoog risico.

Dat hoge budget is zowel het nadeel als het voordeel van de AAA games; bij jou is dat overduidelijk een nadeel, en gelijk heb je. Want qua gameplay zijn die games in de afgelopen 10 jaar niet veranderd. Die indies zijn nieuw als je je niet ergert aan de grafische presentatie of lage productiewaarde dan geloof ik best dat je je uren kunt vermaken ermee. Maar ik niet. Ik erger me nog niet genoeg aan de herhaling en koop liever iets waarvan ik weet dat de gameplay me bevalt dan dat ik iets nieuws probeer.

En je moet AAA en first of third party niet door elkaar halen. AAA = big budget. First party zijn games die door de consolemaker zelf zijn geproduceerd (zoals Mario, Uncharted, Quantum Break) maar dat hoeven geen AAA games te zijn, zoals bij Nintendo bijv die Pushmo-games, of Sony met bijv Entwined. Zelfs grote third party uitgevers zoals Ubisoft maken wel niet-AAA games, zoals bijv. Child of Light en Valliant Hearts.

• taker1987
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:08:
[...]

Leg dat uit aan de mensen die dat bedacht hebben, ik vind Pokťmon en Monster Hunter ook wel een AAA game maar de meeste gamers die ik spreek lachen je dan uit, die vinden GTA of CoD een AAA game.

(niet dat het boeit, ik ga voor gameplay en niet een stom AAA stempeltje)
ja precies , maar dat komt dus door de multi platform shit , hoeveel pc gamers vragen wel niet om een mario of een pokemon game voor de pc ;)

• ttb_82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:42
Ik vond het in het begin nog wel goed gaan met de psvita. Uncharted, Need for speed, mortal kombat, killzone. Later ook andere spellen gekocht zoals Borderlands 2. Stuk voor stuk imo hele goede games waar ik veel tijd in heb gestoken.

Erg jammer dat die lijn zich niet heeft voort weten te zetten.

Respectfully, TTB.

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• maartend
quote:
Gisteren hier al gemeld en vandaar dat er plots zo veel posts zijn.

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 19:28
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:20:
[...]

Ik doelde qua gameplay, qua grapics kan dat makkelijk maar je merkt dat sommige PS1 games voor de Vita niet lekker werken omdat ze niet voor een handheld maar voor een console zijn gemaakt.

Niet dat het onmogelijk is, het is alleen zo dat voor een handheld zo'n game in sommige gevallen aangepast moet worden.

[...]

Nee toch? Hou maar op over AAA games aangezien de meeste daarvan de laatste jaren op elke platform teleurstellend zijn, vaak bugs bevatten of gewoon snel in elkaar geflanst zijn.

Mensen moeten stoppen met zeuren over gebrek aan AAA games, een goede game hoeft geen AAA te zijn, ik merk de laatste jaren dat Indie games tegenwoordig beter zijn dan de grote "AAA" titels.

Daarnaast hoor ik veel mensen mopperen dat alleen AAA Games voor hun tellen, vervolgens spelen ze games als Fire Emblem, Monster Hunter of Counter Strike terwijl dat geen AAA titels zijn.

Pokemon
Mario
Zelda
Fire Emblem
Monster Hunter
Splatoon
Super Smash Brothers

En dat alleen zijn de games die ik speel, er zijn nog veel meer goede en bekende titels die geen AAA zijn.

Ik wil niet flamen maar ik heb een hekel aan het feit dat sommige mensen alleen de zogenaamde AAA games waarderen die slechter en buggier met iedere jaar worden, beoordeel een game op de gameplay en niet op wie het meeste geld over de toonbank heeft gesmeten.
Alle titels die je noemt zijn tripleA, de term is sowieso een beetje vaag.
Maar dit zijn allemaal console sellers met een redelijk hoog budget.
Als je dit geen triple A noemt, blijven alleen GTA,CoD,AC en Fifa over zo'n beetje.

https://eu.battle.net/d3/en/profile/sinned79-1833/hero/91347623

• Homeland
  • Niet online
In the video game industry, AAA (pronounced "triple A") or Triple-A is a classification term used for games with the highest development budgets and levels of promotion. A title considered to be AAA is therefore expected to be a high quality game or to be among the year's bestsellers.

Van wikipedia, ik weet het, mag je nooit als bron gebruiken, maar doe het toch even want al die games zoals Pokemon en dergelijke, zijn gewoon triple-a. Het zijn games met een miljoenen budget voor zowel productie als marketing.

• Mizgala28
Ik weet ook dat Pokťmon (als voorbeeld) wel degelijk een AAA titel is, alleen vinden veel mensen van niet.

Nu er trouwens blijkt dat dat gewoon op wiki uitgelegd staat kan ik de volgende keer die mensen bewijzen wat werkelijk een AAA game is en niet wat hun zelf AAA vinden.
quote:
ttb_82 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:01:
Ik vond het in het begin nog wel goed gaan met de psvita. Uncharted, Need for speed, mortal kombat, killzone. Later ook andere spellen gekocht zoals Borderlands 2. Stuk voor stuk imo hele goede games waar ik veel tijd in heb gestoken.

Erg jammer dat die lijn zich niet heeft voort weten te zetten.
Er zitten nog wel andere goede titels tussen, en er komen meer goede games eraan, maar van "de grote" 3rd parties kun je niks meer verwachten.

Mizgala28 wijzigde deze reactie 14-04-2016 12:59 (50%)

• pinobot
  • Laatst online: 00:36

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
Eh, nee? :+

Pff, even wat dingen updaten e.d. op het ding; komt niet boven de 2 Mbit/sec uit, alsof er een cap op zit. Wifi was altijd al een drama op het ding, maar nu lijkt PSN ook nog meer beperkt te zijn. |:(

• Homeland
  • Niet online
quote:
Is hier (via de website) nog altijd 10euro.

• pinobot
  • Laatst online: 00:36
Ja, nu is ie weer 9,99 euro.
Zal wel weer uit mijn downloadlijst verwijderd worden.

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Kick off komt in juni naar de vita:
https://blog.eu.playstati...ively-to-ps4-and-ps-vita/

Was al gepost op tweakers maar wilde het hier ook nog plaatsen

Hier wat gameplay:
YouTube: Kick Off Revival gameplay

Burp

• ralph075
  • Niet online
quote:
Het enige voetbalspel dat ik ooit wel leuk heb gevonden... lang geleden. Veel leuker dan alle huidige FIFA's en PES-sen bij elkaar. Ook het enige voetbalspel dat ik overweeg om te kopen (ok, FIFA en PES heb ik ook gekocht... dat was echter niet voor mezelf, maar voor mijn zoon).
Ik koop het dan wel voor de PS4 ipv Vita

ralph075 wijzigde deze reactie 22-04-2016 12:21 (3%)

• Wii4all
  • Niet online
Misschien dat het cross buy functionaliteit heeft ;)

Ben wel benieuwd speel het sinds kort weer op android maar deze versie lijkt me wel wat om te proberen.

Burp

• Eek2nd
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14:36
Ik heb kick off 3 voor de snes... speelde het echt vaak

• Homeland
  • Niet online
https://store.playstation...00959_00-0000000000000000

Grand Kingdom is gratis? Weet niet of het een free-to-play game is, maar op de Gamemania website staat hij voor 40euro.

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-08 08:24
Ik had inderdaad ook gezien dat die game gratis is, maar ik heb het nog niet gekocht. Ik ben huiverig voor de meeste F2P games. Ik weet overigens niet of deze game F2P is.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Mizgala28
quote:
Butch_NL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:47:
Ik had inderdaad ook gezien dat die game gratis is, maar ik heb het nog niet gekocht. Ik ben huiverig voor de meeste F2P games. Ik weet overigens niet of deze game F2P is.
Nee deze spel is niet free to play en hoort gewoon §39.99 te kosten.

Tenzij dit de aangekondigde demo is, maar dan heeft Sony geblunderd door niet aan te geven dat dit een demo is.

Mizgala28 wijzigde deze reactie 09-06-2016 12:56 (13%)

• ralph075
  • Niet online
quote:
niekvandermeer schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:43:
https://store.playstation...00959_00-0000000000000000

Grand Kingdom is gratis? Weet niet of het een free-to-play game is, maar op de Gamemania website staat hij voor 40euro.
In de store zie ik 2 versies, 1 voor PS4 en 1 voor Vita. In de beschrijving staat wel een verschil. Bij de PS4-versie staat "In-game aankopen optioneel" en bij de Vita-versie staat "In-game aankopen verplicht". Mogelijk dat de Vita-versie daarom gratis is?

• Mizgala28
quote:
ralph075 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:47:
[...]

In de store zie ik 2 versies, 1 voor PS4 en 1 voor Vita. In de beschrijving staat wel een verschil. Bij de PS4-versie staat "In-game aankopen optioneel" en bij de Vita-versie staat "In-game aankopen verplicht". Mogelijk dat de Vita-versie daarom gratis is?
Nee, ik heb de Vita versie gedownload en het is dus gewoon de demo (aangezien ik paar weken geleden de Japanse demo probeerde weet ik dat).

Daarnaast moet je niet te veel op letten wat Sony in de beschrijving plaatst, 9 van de 10 keer klopt het niet eens.

• Homeland
  • Niet online
Heeft iemand hier XCOM: Enemy Unknown Plus? Zit er over te twijfelen hem te halen, lijkt me wel leuk voor onderweg op vakantie.

• Beakzz
  • Nu online
quote:
niekvandermeer schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:47:
Heeft iemand hier XCOM: Enemy Unknown Plus? Zit er over te twijfelen hem te halen, lijkt me wel leuk voor onderweg op vakantie.
Wat ik je kan zeggen is dat het een geweldig spel is. Heb je een Ipad dan zou ik voor die versie gaan (groter scherm is bij deze game wel een pluspunt) en verder even wat reviews bekijken om te zien of het een beetje smooth speelt op de Vita, want ik heb het spel gewoon op de pc gespeeld.

• Mizgala28
quote:
niekvandermeer schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:47:
Het spel is hartstikke leuk MAAR moeilijk, het stottert af en toe op de Vita maar aangezien het turn based is valt dat mee.

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:02
Shovel Knight is gelimiteerd fysiek beschikbaar O+ O+

Verzendkosten zijn 4 dollar dacht ik.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:22
quote:
Oke, dat is wel gaaf! Duurt alleen nog ffies...

Peter_Aragorn wijzigde deze reactie 22-06-2016 16:04 (4%)

• Mizgala28
quote:
Peter_Aragorn schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Oke, dat is wel gaaf! Duurt alleen nog ffies...
En daarnaast de verzending, je kunt kiezen tussen een snellere verzending binnen 2 tot 5 dagen en dat kost 38 dollar (geen grapje ik wou die game maar hierdoor sla ik het af) of een verzending voor 4 dollar op eigen risico als het pakket kwijt is met een verzendtijd van 2 tot 6 weken na de launch...

Belachelijk, de 3ds en Wii U versies liggen gewoon in de winkel maar deze moet blijkbaar zo exclusief blijven :(

• wes-
quote:
Mizgala28 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:54:
[...]

En daarnaast de verzending, je kunt kiezen tussen een snellere verzending binnen 2 tot 5 dagen en dat kost 38 dollar (geen grapje ik wou die game maar hierdoor sla ik het af) of een verzending voor 4 dollar op eigen risico als het pakket kwijt is met een verzendtijd van 2 tot 6 weken na de launch...

Belachelijk, de 3ds en Wii U versies liggen gewoon in de winkel maar deze moet blijkbaar zo exclusief blijven :(
De prijs voor de snellere verzending is idd belachelijk. Maar ik pak meestal de goedkoopste verzendingsmethode. Het bedrijf zelf zegt het volgende:
quote:
If your package does not have tracking and gets lost in the mail, you have two options: either pay for the cost of reshipping, or get a refund minus the cost of shipping.
Deze methode mag je 1 keer gebruiken.
Ik koop de meeste dingen via CC met aankoopverzekering.

• Peter_Aragorn
quote:
wes- schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:23:
[...]

De prijs voor de snellere verzending is idd belachelijk. Maar ik pak meestal de goedkoopste verzendingsmethode. Het bedrijf zelf zegt het volgende:

[...]

Deze methode mag je 1 keer gebruiken.
Ik koop de meeste dingen via CC met aankoopverzekering.
Mits er genoeg animo voor is, zou het een optie zijn om met meerdere mensen tegelijk te kopen. Verzendkosten van §38 splitten met 4-6 man is prima te doen!

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:12

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Ik mis even waarom je deze game zo graag in vaste vorm wilt hebben...?

succes is een keuze

• wes-
quote:
Peter_Aragorn schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Mits er genoeg animo voor is, zou het een optie zijn om met meerdere mensen tegelijk te kopen. Verzendkosten van §38 splitten met 4-6 man is prima te doen!
De max is 4 stuks per bestelling. Plus het risico dat je invoerrechten moet betalen (dacht dat je maximaal iets van 27 dollar kosteloos mag invoeren)
Is het dan nog wel interessant?
quote:
spaceboy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:00:
Ik mis even waarom je deze game zo graag in vaste vorm wilt hebben...?
Ik vind de game erg tof en heb deze ook digitaal, het is voor mij dan ook meer een verzamelobject.

wes- wijzigde deze reactie 23-06-2016 21:55 (23%)

• Peter_Aragorn
quote:
wes- schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:53:
[...]

De max is 4 stuks per bestelling. Plus het risico dat je invoerrechten moet betalen (dacht dat je maximaal iets van 27 dollar kosteloos mag invoeren)
Is het dan nog wel interessant?
Hmm, daar heb je gelijk in. Hopen dat deze versie ook nog naar Europa komt

• Mizgala28
quote:
Peter_Aragorn schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:45:
[...]

Hmm, daar heb je gelijk in. Hopen dat deze versie ook nog naar Europa komt
Komt niet, ze hebben al bevestigd dat het exclusief daar verkocht wordt en op = op.

Was ook het geval met Retro City Rampage DX.

• troost42
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-09 22:10

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Ben nu bijna "klaar" met de Vita. Tijdens de vakantie nog aardig wat uren gemaakt om Persona 4 (na 3,5 jaar....) uit te spelen, Football Manager 2014 een waardig einde te geven en me deels te ergeren aan Assassin's Creed. Heb verder Criminal Girls 2, Blood Corpse en Dangaropa nog een poging gegeven (zonde van het geld, eigenlijk..) maar vind het niet veel.

Voor mij weinig meer dat me kan bekoren op het ding. Zonde van de potentie. Misschien Broken Age en Grim Fandango nog voltooien maar denk dat ik het dan voor gezien hou, gezien het feit dat buiten (J)RPG's om er nog nauwelijks iets voor op de markt verschijnt.

• Mizgala28
quote:
Exorcist schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:44:
Ben nu bijna "klaar" met de Vita. Tijdens de vakantie nog aardig wat uren gemaakt om Persona 4 (na 3,5 jaar....) uit te spelen, Football Manager 2014 een waardig einde te geven en me deels te ergeren aan Assassin's Creed. Heb verder Criminal Girls 2, Blood Corpse en Dangaropa nog een poging gegeven (zonde van het geld, eigenlijk..) maar vind het niet veel.

Voor mij weinig meer dat me kan bekoren op het ding. Zonde van de potentie. Misschien Broken Age en Grim Fandango nog voltooien maar denk dat ik het dan voor gezien hou, gezien het feit dat buiten (J)RPG's om er nog nauwelijks iets voor op de markt verschijnt.
Odin sphere is een aanrader.

Overigens vermaak ik mij wel prima met de Vita, momenteel 33 games en daar komen de komende weken de US import van Hatsune Miku Project Diva X en de PAL versie van Valkyrie Drive erbij.

Momenteel bezig met Odin Sphere, J-Stars, Ninja Gaiden Sigma Plus, Shiren The Wanderer en WRC 4.

Mizgala28 wijzigde deze reactie 14-08-2016 01:49 (15%)

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡į ͜ʖ ͡į)

quote:
Exorcist schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:44:

Twijfel zelf of ik nog de Vita ga aanschaffen of niet. Liefst wil ik hem nieuw hebben, maar dat is bijna onmogelijk hier. Zat eraan te denken om die Neon Orange variant te kopen, alleen wordt dat een duur grapje met importeren. Misschien 2e hands eens kijken, want ik vind het jammer met al die psplus games die ik nooit gespeeld heb.

PSN=Kalax3 / FC=4871-7816-1148 / Youtube

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
Mizgala28 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:47:
[...]

Odin sphere is een aanrader.

Overigens vermaak ik mij wel prima met de Vita, momenteel 33 games en daar komen de komende weken de US import van Hatsune Miku Project Diva X en de PAL versie van Valkyrie Drive erbij.

Momenteel bezig met Odin Sphere, J-Stars, Ninja Gaiden Sigma Plus, Shiren The Wanderer en WRC 4.
Odin Sphere is net zoals veel spellen op de Vita, voor mij, te veel fantasie en/of RPG-achtig. Hou zelf van wat meer realisme. Had graag een GTA of Splinter Cell voor de Vita gezien (desnoods de HD remakes) maar helaas. WRC is aardig maar dat vind ik dan weer niets voor een handheld, speel ik zoiets liever op de PS3/4.
quote:
iPodKiller schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:52:
[...]

Twijfel zelf of ik nog de Vita ga aanschaffen of niet. Liefst wil ik hem nieuw hebben, maar dat is bijna onmogelijk hier. Zat eraan te denken om die Neon Orange variant te kopen, alleen wordt dat een duur grapje met importeren. Misschien 2e hands eens kijken, want ik vind het jammer met al die psplus games die ik nooit gespeeld heb.
Zou inderdaad voor tweedehands gaan. Je kunt leuke pakketjes kopen met 16GB kaart, wat aardige games en een in prima staat verkerende Vita. Ben je voor een leuk bedrag gelijk klaar. Als je nog niet eerder op/met de Vita gespeeld hebt dan heb je nog een leuke backlog.

Exorcist wijzigde deze reactie 14-08-2016 10:29 (32%)

• Mizgala28
quote:
Exorcist schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Odin Sphere is net zoals veel spellen op de Vita, voor mij, te veel fantasie en/of RPG-achtig. Hou zelf van wat meer realisme. Had graag een GTA of Splinter Cell voor de Vita gezien (desnoods de HD remakes) maar helaas.
Hoewel je gelijk hebt vind ik dat soort games niet passen op een handheld, enige uitzondering is GTA die subliem was op de PSP en DS.

Games als Uncharted of Ninja Gaiden werken erg lekker op de Vita, maar ze zijn leuk voor op de bank en niet onderweg, en als ik toch al thuis zit wil ik het liever op een groot scherm spelen.

Maar aan de andere kant heb je Wipeout, Rayman, Senran Kagura of Odin Sphere, games meer bedoelt voor een handheld en die spelen even goed onderweg.

Mizgala28 wijzigde deze reactie 14-08-2016 14:50 (26%)

• wes-
quote:
[...]

Importeren wordt idd best duur maar volgens mij nog steeds goedkoper dan de Europese prijzen. En dan heb je de 'saaie' zwarte :O

Ik ga in ieder geval nog een Aqua blue Vita kopen binnenkort O+

• Mizgala28
quote:
[...]

Nedgame verkoopt ze nieuw, en bij sommige Intertoys filialen liggen ze ook nog.

In combinatie met paar digitale games, zwarte Vita Slim en een 8gb geheugenkaart.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡į ͜ʖ ͡į)

quote:
Mizgala28 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Nedgame verkoopt ze nieuw, en bij sommige Intertoys filialen liggen ze ook nog.

In combinatie met paar digitale games, zwarte Vita Slim en een 8gb geheugenkaart.
Nu je het zegt, blijkbaar is er een adventure mega pack beperkt op voorraad in mijn lokale filiaal. Misschien eens toeslaan ;) Thanks!

• ralph075
  • Niet online
quote:
iPodKiller schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:15:
[...]

Nu je het zegt, blijkbaar is er een adventure mega pack beperkt op voorraad in mijn lokale filiaal. Misschien eens toeslaan ;) Thanks!
Weet niet wat de prijs is in 'jouw' filiaal. Bij mij in de buurt ligt het megapack voor een opruimprijs van §124.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡į ͜ʖ ͡į)

quote:
ralph075 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Weet niet wat de prijs is in 'jouw' filiaal. Bij mij in de buurt ligt het megapack voor een opruimprijs van §124.
Wat serieus? Dan ga ik even kijken vandaag even kijken hoor, toevallig open vandaag. Bedankt voor de tip!!

edit: Hadden ze dat bewust afgeprijsd of waren ze er pas achtergekomen na de scan?

iPodKiller wijzigde deze reactie 21-08-2016 13:16 (14%)

• Wii4all
  • Niet online

Burp

• Mizgala28
quote:
Prijzen kloppen in dat artikel niet en zijn exclusief import heffingen.

Gundam Breaker 3 bestaat gewoon in het engels als Aziatische variant en Phantasy Star Nova is niet te doen zonder guides vanwege de Japanse taal.

De rest klopt, Puyo Puyo Tetris is kwestie van onthouden waar wat zit in de menu, hetzelfde met de andere 2 games.

Daarnaast is hij ook games als Airship Q vergeten die gewoon in het Engels zijn.

Mizgala28 wijzigde deze reactie 25-08-2016 22:06 (6%)

• Turfschipper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:44
Wat is nu eigenlijk de reden om helemaal te stoppen met de verkoop van de vita? Zou er dan iets nieuws aan zitten te komen? Las zelf geruchten over een nieuwe vita.

Maar kan me niet voorstellen dat dat gerucht klopt. Maar ja.... Waarom dan stoppen met de vita verkoop?

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
quote:
Turfschipper schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 04:38:
Wat is nu eigenlijk de reden om helemaal te stoppen met de verkoop van de vita? Zou er dan iets nieuws aan zitten te komen? Las zelf geruchten over een nieuwe vita.

Maar kan me niet voorstellen dat dat gerucht klopt. Maar ja.... Waarom dan stoppen met de vita verkoop?
Te weinig verkocht. Niet rendabel om dure triple AAA spellen te maken.

PS Vita verkoopt te weinig in Nederland en wordt daarom uit de dure winkelruimte gehaald om plaatst te maken voor iets waar ze meer en sneller geld mee kunnen verdienen.

In Japan verkoopt de Vita nog wel erg goed.

Ike. wijzigde deze reactie 28-08-2016 09:30 (7%)

• Mizgala28
quote:
Turfschipper schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 04:38:

Precies wat Ike. zegt, daarnaast zijn die geruchten fake en constant gebaseerd op hetzelfde ding, er komt een nieuwe wifi chip uit voor de Slim en de Neo en mensen kwamen uit het niets dat het ineens voor een nieuwe Sony handheld bedoelt is, allemaal gebaseerd op onzinnige speculaties.

Ik hoop juist dat Sony geen nieuwe handheld uitbrengt, ze flikken dan hetzelfde als met de Vita, dumpen omdat het door hun eigen schuld niet verkocht in het westen.

• Turfschipper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:44
Ok, maar ik had het idee dat door bv remote play met de ps4 de verkoop weer iets zou aantrekken. En dat ze nog wel een jaar door zouden gaan. Ik vind het zonde.

En ik hoop juist wel dat er nieuwe handhelds komen, van zowel ps als nin. Maar ik behoor tot een groep die steeds kleiner wordt vrees ik.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
quote:
Turfschipper schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:50:
Ok, maar ik had het idee dat door bv remote play met de ps4 de verkoop weer iets zou aantrekken. En dat ze nog wel een jaar door zouden gaan. Ik vind het zonde.

En ik hoop juist wel dat er nieuwe handhelds komen, van zowel ps als nin. Maar ik behoor tot een groep die steeds kleiner wordt vrees ik.
Ik vind het ook erg jammer. Ik speel iedere week wel op mijn Vita, spellen spelen op mijn telefoon met alleen een touch screen vind ik niks.

Ik wacht nog op World Of Final Fantasy, Shantae: Half-Genie Hero & Steins;Gate 0
13 Sentinels Aegis Rim, Shakedown Hawaii, Ys VIII Lacrimosa Of Dana & The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel II misschien.
Verder is het niet veel, misschien nog een aantal voor mij onbekende indies

Alle Telltale Games die nog niet voor de Vita uitgekomen zijn worden als het goed is dit jaar nog uitgebracht.

Ike. wijzigde deze reactie 28-08-2016 22:15 (10%)

• Mizgala28
quote:

Ik ben zelf ook vooral van de handhelds maar de reden dat ik liever geen opvolger van de Vita zie ligt aan Sony zelf.

• wes-
quote:

Remote play zou ideaal zijn als de vita ook alle knoppen van de ps4 controller zou hebben. Nu is het gewoon net niet.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡į ͜ʖ ͡į)

quote:
Mizgala28 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:21:
[...]

Ik ben zelf ook vooral van de handhelds maar de reden dat ik liever geen opvolger van de Vita zie ligt aan Sony zelf.
Sony kan op zich best een goede handheld maken als ze er android op gooien net zoals de Nividia Shield.

Een fatsoenlijke game oplossing is er nog niet op Android vind ik zo.

Als ze het concept van de Xperia Play goed uitwerken, dan kan het nog iets worden. Als ze alle vita en de hele bibliotheek die de Vita ondersteunt naar Android brengen, dan kan het nog iets worden. Er is al een PS app op android, waarom er niet ook gelijk goed gebruik van maken en de bestaande games porten naar de huidige android devices.

Gooi er een goede wifi chip in voor remote play, r2/l2 triggers en een normale micro sd kaart slot en het kan best een leuk succes worden denk ik zo.

• Mizgala28
quote:
iPodKiller schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

Sony kan op zich best een goede handheld maken als ze er android op gooien net zoals de Nividia Shield.

Een fatsoenlijke game oplossing is er nog niet op Android vind ik zo.

Als ze het concept van de Xperia Play goed uitwerken, dan kan het nog iets worden. Als ze alle vita en de hele bibliotheek die de Vita ondersteunt naar Android brengen, dan kan het nog iets worden. Er is al een PS app op android, waarom er niet ook gelijk goed gebruik van maken en de bestaande games porten naar de huidige android devices.

Gooi er een goede wifi chip in voor remote play, r2/l2 triggers en een normale micro sd kaart slot en het kan best een leuk succes worden denk ik zo.
De reden dat Xperia Play flopte was de zwakke hardware in combinatie met niet waargemaakte beloftes en natuurlijk als kers op de taart Android zelf was schuldig.

Sony zou weer een skin bovenop gooien, daarnaast, Nvidia heeft puik werk gemaakt met de Shield maar daar moet Sony niet aan beginnen, concurrentie van smartphones is moordend en de kans dat wij een Xperia Play "2" krijgen is groot.

Wat Sony beter kan doen is eventueel een handheld uitbrengen dat even groot is als de huidige Vita met L2 en R2 knoppen zoals op de New 3DS de ZR en de ZL knoppen, verder natuurlijk backwards compatibele met Vita games, en wat meer rekenkracht zodat er ook PS4 games erop gespeeld kunnen worden op lagere resolutie.

Met 540p wat zat is voor zo'n handheld zouden PS4 games minder rekenkracht vereisen, daarnaast zou de CPU en de GPU het minder zwaar hebben, dat in combinatie met een ruime accu zou een echte PS4 on de go kunnen maken zodat jij je game onderweg kunt vervolgen.

Ow, en eventueel versleutelde sd kaartjes, MAAR wel de normale en niet weer eigen gemaakte troep (want qua lees en schrijfsnelheid zijn Vita geheugenkaarten rampzalig traag)

Theoretisch is dat mogelijk en veel beter dan een systeem met Android, probleem is dat Sony weigert zoiets te maken.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡į ͜ʖ ͡į)

quote:
Mizgala28 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

De reden dat Xperia Play flopte was de zwakke hardware in combinatie met niet waargemaakte beloftes en natuurlijk als kers op de taart Android zelf was schuldig.

Sony zou weer een skin bovenop gooien, daarnaast, Nvidia heeft puik werk gemaakt met de Shield maar daar moet Sony niet aan beginnen, concurrentie van smartphones is moordend en de kans dat wij een Xperia Play "2" krijgen is groot.

Wat Sony beter kan doen is eventueel een handheld uitbrengen dat even groot is als de huidige Vita met L2 en R2 knoppen zoals op de New 3DS de ZR en de ZL knoppen, verder natuurlijk backwards compatibele met Vita games, en wat meer rekenkracht zodat er ook PS4 games erop gespeeld kunnen worden op lagere resolutie.

Met 540p wat zat is voor zo'n handheld zouden PS4 games minder rekenkracht vereisen, daarnaast zou de CPU en de GPU het minder zwaar hebben, dat in combinatie met een ruime accu zou een echte PS4 on de go kunnen maken zodat jij je game onderweg kunt vervolgen.

Ow, en eventueel versleutelde sd kaartjes, MAAR wel de normale en niet weer eigen gemaakte troep (want qua lees en schrijfsnelheid zijn Vita geheugenkaarten rampzalig traag)

Theoretisch is dat mogelijk en veel beter dan een systeem met Android, probleem is dat Sony weigert zoiets te maken.
Ja de Play was een grote tegenvaller.

Ze kunnen in principe gewoon de UI van de PS4 1 op 1 porten voor een "seamless'' experience. Dat deden ze ook met de PSP/PS3 destijds.

Sony kan zoveel doen met een opvolger van de Vita, ports van PS4 titels lijkt me erg aantrekkelijk ja. En dan ook vooral crossplay tussen die twee consoles. Je gaat even voor het weggaan snel syncen met je savedata, speelt onderweg verder en thuis weer verder op je PS4 zonder enige internet connectie te hoeven maken. Dat idee alleen al zou een goede system seller worden. Natuurlijk, online multiplayer is ook weer iets.. dat moet dan alleen via Vita consoles gebeuren om het nog een beetje eerlijk te houden.

Ze zouden ook die opvolger als goedkopere alternatief kunnen aanbieden dan de PSVR doormiddel van een headset. Maar of dat zou werken, dat is een 2e.

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:11

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
Mizgala28 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Handhelds zijn niet aantrekkelijk voor de grote partijen zoals EA, Ubisoft, Activision op dit moment.
Ik denk dat Sony geen nieuwe Vita moet maken. De PSP en Vita waren zeer krachtige en geweldige handhelds, maar grote partijen zagen hier geen geld in.

De nintendo 3DS is alleen maar populair doordat ze genoeg games te bieden hebben.
Ze hebben natuurlijk alle nintendo games zoals Mario,Kirby,Zelda, Pokemon etc. die het gewoon goed doen.

Zelf heb ik mijn Vita vorig jaar verkocht voor een 3DS.
Ik was een groot fan van Killzone, Rainbow moon, Little big planet en fifa(07 kapot gespeeld op de PSP)
Maar verder kwamen de laatste jaren alleen maar japanse games uit en dat is gewoon niet aantrekkelijk voor mij.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Mizgala28
Een fysieke kopie van Rainbow Moon is onderweg naar mij :)

• MonkeySleeve
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Men Vita gister weer eens afgestoft, geupdate en vervolgens via Remote Play Rocket league op men PS4 gespeeld. Werkt best aardig, jammer dat de controls alleen niet goed zijn in te stellen.

De L en R knoppen blijven toch wel beetje van ruk kwaliteit op de Vita, mis ook wel een fysieke knop voor L2 en R2.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Ik handhaaf je in elkaar

Nadat ik vorig jaar mijn PS-Vita heb verkocht begint het nu wel weer te kriebelen stiekem... Eigenlijk vooral eentje met een 3.60 firmware of eerder :$

Nu zit ik alleen te kijken en overal zijn ze eigenlijk nog best wel duur. Iemand een land of iets anders waar je ze relatief goedkoper kan krijgen? Beneden de 100 euro eigenlijk voor een console + lader?

Aangezien het ding regiovrij is.

Touchdomex wijzigde deze reactie 16-02-2017 13:37 (4%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Mizgala28
quote:
Touchdomex schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:36:
Nadat ik vorig jaar mijn PS-Vita heb verkocht begint het nu wel weer te kriebelen stiekem... Eigenlijk vooral eentje met een 3.60 firmware of eerder :$

Nu zit ik alleen te kijken en overal zijn ze eigenlijk nog best wel duur. Iemand een land of iets anders waar je ze relatief goedkoper kan krijgen? Beneden de 100 euro eigenlijk voor een console + lader?

Aangezien het ding regiovrij is.
Marktplaats is dan je enige optie (ben je rond 60 euro kwijt en vaak zit er een 4 of 8gb kaartje erbij), anders eventueel bij CeX kijken of zo.

Ahh de 3.60 firmware... voor mij vooral nuttig op een PS TV omdat je games kunt whitelisten die sowieso al werken met de PS TV maar niet op de lijst staan, verder kun je ook emulators draaien dan en natuurlijk "gratis" games.

Ik vermaak mij wel met de Vita, game nummer 55 is al onderweg.

Als het type scherm je niet kan schelen, ga dan voor de Slim model die heeft een prima LCD scherm die zuiniger is en de Vita erdoor 1 a 2 uur langer meegaat op 1 lading, verder heeft de Slim model een micro usb aansluiting dus mocht de kabel ooit stuk gaan is een willekeurige micro usb kabel genoeg, ook heeft de Slim model 1gb opslag maar die is alleen beschikbaar als je geen geheugenkaart hebt.

Vind je scherm wel belangrijk dan is OLED model slimmer, maar die heeft de bovengenoemde voordelen niet.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Ik handhaaf je in elkaar

Ondertussen een OLED met een 3.60 firmware gehaald zodat emulatoren ook kunnen draaien :P Wel iets meer dan via marktplaats maar niet extreem duur dus verkopen voor een vergelijkbare prijs is mogelijk.

De "gratis" games zijn toch niet breed beschikbaar. Dus daarvoor moet je het niet doen of willen doen. Al scheelt het wel heel erg dat alle ontwikkeling hiervoor net opkomen. Ik doe het eigenlijk vooral voor de emulatoren die er goed op kunnen draaien en vooral bij een OLED scherm erg leuk zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Mizgala28
quote:
Touchdomex schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:42:
Ondertussen een OLED met een 3.60 firmware gehaald zodat emulatoren ook kunnen draaien :P Wel iets meer dan via marktplaats maar niet extreem duur dus verkopen voor een vergelijkbare prijs is mogelijk.

De "gratis" games zijn toch niet breed beschikbaar. Dus daarvoor moet je het niet doen of willen doen. Al scheelt het wel heel erg dat alle ontwikkeling hiervoor net opkomen. Ik doe het eigenlijk vooral voor de emulatoren die er goed op kunnen draaien en vooral bij een OLED scherm erg leuk zijn.
Mee eens, retro games via een emulator zullen er geweldig uitzien op die OLED scherm.

• Dbm12
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-09 06:47
Ik ben weer lekker op de vita aan het spelen en wil een hori remote play assistant kopen in het zwart. Maar de enige shop die ik kan vinden is hij al een tijdje uitverkocht.

http://www.play-asia.com/...ation-vita-slim/13/70a3hf

Nu zal ik vast niet de enige zijn die zo een ding wil of heeft gekocht. Maar ik vraag mij af waar jullie hem hebben gekocht?
Zijn er ook nog andere betrouwbare shops die zoiets verkopen?
Zelf ben ik niet zo van Amazon maar veel andere opties lijk ik niet te hebben.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• ralph075
  • Niet online
quote:
Dbm12 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:31:
Tja, op Amazon is ie wel te krijgen. En dat is an sich een betrouwbare shop...

Waarom verder zoeken?

• MiAnVaSa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-09 18:26
Ben opzoek naar een leuke game in de style van Skyrim ( open wereld met actie rpg)

• Beakzz
  • Nu online
quote:
Dbm12 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:31:
Ik ben weer lekker op de vita aan het spelen en wil een hori remote play assistant kopen in het zwart. Maar de enige shop die ik kan vinden is hij al een tijdje uitverkocht.

http://www.play-asia.com/...ation-vita-slim/13/70a3hf

Nu zal ik vast niet de enige zijn die zo een ding wil of heeft gekocht. Maar ik vraag mij af waar jullie hem hebben gekocht?
Zijn er ook nog andere betrouwbare shops die zoiets verkopen?
Waarom die perse dan? Of is het ook vooral voor remote play? Heb deze zelf niet gekocht aangezien ik de oude Vita (OLED) heb maar wel een vergelijkbaar model en het gaf me niet echt veel meer grip. De extra bumpers zijn wel een toevoeging bij remote play natuurlijk.

Zelf heb ik deze :

https://www.amazon.co.uk/...5&keywords=hori+vita+grip

Die heeft echt een comfortabele grip, maar geen extra bumpers en alleen voor het eerste model Vita.

Beakzz wijzigde deze reactie 11-03-2017 17:23 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eek2nd
£118 ?!
Mag hopen dat de Vita er bij zit

• Kashika
  • Laatst online: 18-09 13:31
quote:
Eek2nd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:22:
£118 ?!
Ja hij is niet makkelijk te krijgen inderdaad.
Ik heb dezelfde en hij is echt superfijn. Destijds via Amazon.com hierheen gehaald.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:59

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb de vita destijds voornamelijk gekocht voor remoteplay en heb destijds ook een grip gekocht:

maar dan krijg je bij remote play inderdaad het gezeur met de L2 en R2 knoppen. Ja, het zou moeten werken met het touch-gedeelte op de achterkant maar dat werkt (iig voor mij) totaal onplezierig.

Zo'n grip die fysieke L2 en R2 knoppen toevoegt zou een stuk makkelijker werken.

Ik zou gewoon even op ebay zoeken, want dan kun je ook via paypal betalen (op Amazon zie ik alleen maar creditcard mogelijkheid, tenzij ik echt blind aan het worden ben :P)

Yucko wijzigde deze reactie 13-03-2017 12:49 (66%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
quote:
Eek2nd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:22:
£118 ?!
Haha ja ik zag het. Heb hem volgens mij de laatste keer op Ebay gekocht voor §17,50 incl. bij ťťn of andere Rus.

• ralph075
  • Niet online
quote:
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Ja hij is niet makkelijk te krijgen inderdaad.
Ik heb dezelfde en hij is echt superfijn. Destijds via Amazon.com hierheen gehaald.
Heb jij hem ook voor het '2000'-model gehaald?
De grip ziet er wel handig uit, met die extra L2+R2 triggers. Ik heb het '1000'-model en daar kan ik (zo 123) geen vergelijkbare grip voor vinden.

Ik heb al wel een grip met open achterzijde, maar zoals anderen ook aangeven, als vervanger voor de L2+R2 is dat niet echt praktisch met RemotePlay... :N

• Eek2nd
Ik heb pas net een ps4 en remote play nog niet getest, is zo'n grip veel beter dan zonder?
Op de Vita zelf spelen vind ik t prima zonder grip

• Kashika
  • Laatst online: 18-09 13:31
quote:
ralph075 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Heb jij hem ook voor het '2000'-model gehaald?
De grip ziet er wel handig uit, met die extra L2+R2 triggers. Ik heb het '1000'-model en daar kan ik (zo 123) geen vergelijkbare grip voor vinden.

Ik heb al wel een grip met open achterzijde, maar zoals anderen ook aangeven, als vervanger voor de L2+R2 is dat niet echt praktisch met RemotePlay... :N
Nee echt dezelfde die besproken werd, voor het OLED model.

• ralph075
  • Niet online
quote:
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Nee echt dezelfde die besproken werd, voor het OLED model.
Dank, zie nu dat jij idd op een andere had gereageerd dan waar ik op doelde.... 8)7

• Mizgala28
Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel van jullie Vita games verzamelt?

Op buitenlandse fora's kom je best veel mensen tegen maar meestal zijn dat Amerikanen of Britten, valt mij op dat in Nederland bijna niemand ervoor games verzamelt.

Ik zelf zit momenteel op 54 games (morgen 55) maar als ik op buitenlandse fora's kijk kom je makkelijk mensen die zelfs de 200 zijn gepasseerd.

Dus zijn er dan helemaal geen Vita verzamelaars in NL of zijn die allemaal verstopt of zo?

Mizgala28 wijzigde deze reactie 14-03-2017 19:48 (3%)

• Musta
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik heb ook al heel wat, maar eerlijk gezegd geen idee hoeveel. Ben niet iemand die ze uit Japan haalt via Play-Asia bijvoorbeeld, maar gewoon hier via Marktplaats. De laatste game is wel al een paar maanden geleden.
Moet eens een keertje natellen op hoeveel games ik zit.

Ik wacht vooral op de opvolger van rainbow moon, rainbow skies. Ik had daar echt veel plezier mee op de vita. hopelijk komt die nog steeds voor de vita uit..

Musta wijzigde deze reactie 14-03-2017 20:37 (23%)

PSN/Steam: MAltintop/Turkishmouss Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:18
Ik heb volgens mij welgeteld 1 spel digitaal en een aantal via playstation plus. Waar ik nu geen lopend abonnement van heb. Daarnaast heb ik hem voor dragon quest builders remote play gebruikt. Gaat lekker alhoewel met de horizon box ertussen kreeg ik regelmatig connection lost. Maar zonder dat ging het gewoon goed en zag het er prima uit.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*