Psn zegt dat je niet te vinden bent onlinelanerios schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:44:
Voeg mij ook maar toe, heb nog geen race games, maar ze komen eraan!
The_8bithamster
Darn, ben er zo weer wel 
Games die ik nu veel speel
Retro City Rampage
Persona Golden
Virtue's Last Reward (Als ik gewoon simpele puzzels zoek)
Guacamelee
Vita heeft wel erg veel coole goedkope games valt me op.
Retro City Rampage
Persona Golden
Guacamelee
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Haha het is niet dat je niet online ben, maar je online id bestaat niet. Dus misschien een typefoutje ?
herpaderp, ik faal
the_8bit_hamster
the_8bit_hamster
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
+ de vorige game van Drinkbox Studios. Tales from a blob of zoiets.lanerios schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:50:
Darn, ben er zo weer wel
Retro City Rampage
Persona Golden
Guacamelee
Tales from Space: Mutant Blobs Attack bedoel je...Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:28:
[...]
+ de vorige game van Drinkbox Studios. Tales from a blob of zoiets.
Dat is inderdaad een geniale must have game
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Zeker weten, als je die via de plus gemist hebt dan verlies je er niets mee om hem alsnog voor nog geen 7 Euro mee te pikken vanuit de store.Vinand schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:23:
[...]
Tales from Space: Mutant Blobs Attack bedoel je...
Dat is inderdaad een geniale must have game
Tering wat zijn die geheugenkaarten duur dan. Heb ik voor savegames aan 4GB genoeg? Ik heb weinig zin om nog een kwart van de totaalprijs bij te leggen voor een kaartje. Zijn de games in de store echt goedkoper dan fysiek?
4GB zijn voor mij 2 games die ik gedownload heb via de store. Dus 4GB is sowieso niet genoeg als je spellen koopt via de store. De kaarten zijn idd tering duur. Ik moet er ook nog een halen minimaal 16GB. Liefst 32GB wat dus 5x duurder is dan dat een normale 32GB SD kaart kost..bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:29:
Tering wat zijn die geheugenkaarten duur dan. Heb ik voor savegames aan 4GB genoeg? Ik heb weinig zin om nog een kwart van de totaalprijs bij te leggen voor een kaartje. Zijn de games in de store echt goedkoper dan fysiek?
Als je een beetje goed zoekt moet je ongeveer als volgt kunnen kopen:
4GB E15
8GB E25
16GB E40
32GB E70
Als je PS+ hebt, dan zit je natuurlijk zo aan een vol kaartje. Koop je bijvoorbeeld WipEout "gratis" die je krijgt bij het opwaarderen van je 3G Vodafone kaartje, dan mag je eerst een kaartje van 4GB volstoppen.
4GB E15
8GB E25
16GB E40
32GB E70
Als je PS+ hebt, dan zit je natuurlijk zo aan een vol kaartje. Koop je bijvoorbeeld WipEout "gratis" die je krijgt bij het opwaarderen van je 3G Vodafone kaartje, dan mag je eerst een kaartje van 4GB volstoppen.
20*350ZO45°
Okay maar zijn er dus ook games die je alleen in de store kan kopen? Ik vind 40 EU echt de max voor een fucking geheugenkaartje.
Verwijderd
Een deel van de bovengenoemde games zoals Guacamelee en Retro City Rampage zijn alleen digitaal verkrijgbaar. Ik moet zeggen dat er met de digitale games wel vaker gestunt wordt qua prijs, zeker als je PS+ hebt, loont dat nog wel eens.bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:29:
Okay cool. Dan moet ik dus inderdaad minimaal naar 16GB gaan kijken. Wel kansloos dat er niet gewoon microSD in kan, maar dat is Sony.
Het werkt wel goed tegen piraterij daarintegen...bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:51:
Okay cool. Dan moet ik dus inderdaad minimaal naar 16GB gaan kijken. Wel kansloos dat er niet gewoon microSD in kan, maar dat is Sony.
by the way:
http://blog.us.playstatio...ble-on-ps-vita-this-june/
Jak & Daxter 1, 2 en 3 in HD remastered komt naar de PS Vita

[ Voor 41% gewijzigd door Vinand op 19-04-2013 17:18 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ja, het is wel te begrijpen waarom. De snelheid waarmee de PSP was gehacked was buiten properties en dat is ze veel geld gaan kosten. Nu willen ze dat afschermen, alleen de manier waarop is een beetje naar.bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:51:
Het afschermen is natuurlijk hun recht alleen de prijzen zijn weer op zijn sony's kompleet krom.Cyleo schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:44:
[...]
Ja, het is wel te begrijpen waarom. De snelheid waarmee de PSP was gehacked was buiten properties en dat is ze veel geld gaan kosten. Nu willen ze dat afschermen, alleen de manier waarop is een beetje naar.
4GB 14 Euro
8GB 32 Euro
16GB 40 Euro
32GB 84 Euro
(Bron)
Hoe kun je dit soort prijzen en sprongen verklaren? Van 4GB naar 8GB verdubbeling, van 8GB naar 16GB 8 euro erbij (geen verdubbeling dus) en dan naar 32GB meer dan een verdubbeling.
Schiet iemand anders maar lek maar mij kun je dat niet verklaren.
[ Voor 5% gewijzigd door NoMoreMusic op 19-04-2013 18:10 ]
Er was net een 2.1.1 update oid. Iemand een idee wat deze doet?
Ook zag ik Ratched and Clank Q-Force in de shop staan voor 15 euro. Leek me best lachen dus klik kopen, maar toen scheen de game niet te koop te zijn?
Alas, dan maar mortal kombat spelen; eerste story battle, beetje combos bekijken in de movelist, system freeze.
HOERA. Dan maar weer wat werk verzetten
Ook zag ik Ratched and Clank Q-Force in de shop staan voor 15 euro. Leek me best lachen dus klik kopen, maar toen scheen de game niet te koop te zijn?
Alas, dan maar mortal kombat spelen; eerste story battle, beetje combos bekijken in de movelist, system freeze.
HOERA. Dan maar weer wat werk verzetten
Mooie opmerking.bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:51:
In de PS3 kan je gewoon zelf een HDD stoppen van je favoriete merk. Het nadeel is dan wel weer dat installeren et cetera extra lang duurt omdat alles uit veiligheidsoverwegingen versleuteld moet worden. De Vita volgt het Xbox360 model van proprietaire opslag, wat dat soort installatietijden verhelpt.
Neemt niet weg dat het inderdaad leuk zou zijn als ze iets goedkoper waren..
(Ik ben trouwens bang dat Sony hetzelfde gaat doen met de PS4, gezien het grote aantal klachten over de tijd die het duurt om iets te installeren op de PS3).
Tsja. PS1 had (dure) memory cards, Saturn had eigen opslag. PS2 had (dure) memory cards, Xbox had HDD. In dat kader is het Sony niet onbekend, maar de PS3 week inderdaad af. Versleuteling is inderdaad logisch maar enorm tijdrovend.
Tja, de Gamecube en dreamcast hadden ook dure memorycards en de xbox ook (hdd is niet verwisselbaar). Bij de overstap van opslag voor (hele) games heeft Sony wel laten zien dat ze bereid zijn om iets anders te proberen. Maargoed, dit is het Vita topic en ja de Vita memcards zijn overpriced 
@hieronder: op de 360 kan je niet zomaar elke 2,5" klikken, dat moet (hacks daargelaten) een specifieke ms xbox hdd zijn, dus deze is zeker wel proprietair in de zin dat deze onder private controle staat en niet vrij uitwisselbaar is met andere 2,5" hdd's. Uiteraard is de onderliggende techniek standaard, maar ik neem aan dat dit ook voor Sony's vita memcards geldt. Daar zullen ze ook niet speciaal een nieuwe tech voor ontwikkeld hebben.
@hieronder: op de 360 kan je niet zomaar elke 2,5" klikken, dat moet (hacks daargelaten) een specifieke ms xbox hdd zijn, dus deze is zeker wel proprietair in de zin dat deze onder private controle staat en niet vrij uitwisselbaar is met andere 2,5" hdd's. Uiteraard is de onderliggende techniek standaard, maar ik neem aan dat dit ook voor Sony's vita memcards geldt. Daar zullen ze ook niet speciaal een nieuwe tech voor ontwikkeld hebben.
[ Voor 43% gewijzigd door nioz op 19-04-2013 23:18 ]
offtopic:
ZOwel de xbox 360 als PS3 gebruik 2.5" hdd, niks proprietaire opslag. De xbox versleuteld en reformateerd de schijven niet, maar de PS3 wel en het OS is gewoon rete zwaar en langzaam.
ZOwel de xbox 360 als PS3 gebruik 2.5" hdd, niks proprietaire opslag. De xbox versleuteld en reformateerd de schijven niet, maar de PS3 wel en het OS is gewoon rete zwaar en langzaam.
Ik wacht nog steeds op een mooie price drop met de 32GB kaartjes.
Geheugen melkt iedereen uit ( zie apple met meer dan 100 euro extra voor een verdubbeling )
Toch maar lekker een 32 GB kaartje genomen , want heb een hekel aan meerdere kaartjes en aan gebrek aan ruimte
Heb net maar de Hori grip besteld , want ik verkramp best wel als ik langer dan een uur speel en met Fifa blijf ik per ongeluk op het rear touchscreen drukken dus hopen dat die het wat comfortabeler maakt.
Daarna maar eens stoppen met uitgeven, want zo wordt dan ding alsnog een dure hobby
Fifa Football voor € 9,50 van ebay getrokken en Virtua Tennis voor iets meer dan € 7 van zavvi binnen gekregen en net nog bij de Free in de 1 + 1 actie Everybody's golf en Lumines voor €20 totaal gescoord.
Erg verleidelijk die kleine prijsjes , maar samen met PS+ nu al een dikke stapel games om me op te storten dus nu kappen met kopen en spelen met dat ding
Had hem echt al veel ! eerder moeten kopen
Toch maar lekker een 32 GB kaartje genomen , want heb een hekel aan meerdere kaartjes en aan gebrek aan ruimte
Heb net maar de Hori grip besteld , want ik verkramp best wel als ik langer dan een uur speel en met Fifa blijf ik per ongeluk op het rear touchscreen drukken dus hopen dat die het wat comfortabeler maakt.
Daarna maar eens stoppen met uitgeven, want zo wordt dan ding alsnog een dure hobby
Fifa Football voor € 9,50 van ebay getrokken en Virtua Tennis voor iets meer dan € 7 van zavvi binnen gekregen en net nog bij de Free in de 1 + 1 actie Everybody's golf en Lumines voor €20 totaal gescoord.
Erg verleidelijk die kleine prijsjes , maar samen met PS+ nu al een dikke stapel games om me op te storten dus nu kappen met kopen en spelen met dat ding
Had hem echt al veel ! eerder moeten kopen
Verwijderd
Maar ja de Vita moet met de 3DS concurreren waar je gewoon elke SD, SDHC, SDXC (FAT 32 geformatteerd) in kan doen. Ik heb nu 64GB in mijn 3DS zitten voor minder dan 32GB in mn Vita. En met de kwaliteit van de games die op de 3DS uitkomen, raak ik mn Vita eigenlijk nog amper aan.nioz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:09:
Tja, de Gamecube en dreamcast hadden ook dure memorycards en de xbox ook (hdd is niet verwisselbaar). Bij de overstap van opslag voor (hele) games heeft Sony wel laten zien dat ze bereid zijn om iets anders te proberen. Maargoed, dit is het Vita topic en ja de Vita memcards zijn overpriced
nioz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:09:
offtopic:
Specifiek ja, hacks? Niet nodig. Door gebruik te maken van elke WD Scorpio (Black/blue series) van het type BEVS/BEAS/BEVT/BJKT of velociraptors. Bij de nieuwe xbox gebruik je de HDD cage die je los kunt kopen overal voor een tientje, bij de oude xbox moet je een originele HDD open krijgen en het interne vervangen. De rest gaat zo makkelijk als reformateren via de xbox 360 zelf uiteindelijk. Maar dit zijn ook de enige harde schijven natuurlijk die dan werken zonder hacks
Specifiek ja, hacks? Niet nodig. Door gebruik te maken van elke WD Scorpio (Black/blue series) van het type BEVS/BEAS/BEVT/BJKT of velociraptors. Bij de nieuwe xbox gebruik je de HDD cage die je los kunt kopen overal voor een tientje, bij de oude xbox moet je een originele HDD open krijgen en het interne vervangen. De rest gaat zo makkelijk als reformateren via de xbox 360 zelf uiteindelijk. Maar dit zijn ook de enige harde schijven natuurlijk die dan werken zonder hacks
De vita komt wat te laat om te concurreren met de DS, alhoewel de Vita betere server mogelijkheden aanbied met globale opslag, moet nintendo daar nog aan werken. Je loopt altijd tegen wat aan en verliest je gegevens omdat ze niet per account zoals bij PSN en XBL, maar via platforms aanwezig bij de gebruiker.
edit
[ Voor 94% gewijzigd door bram1984 op 21-04-2013 10:12 ]
Mag ik u vragen waarom u zo veel geluk hebt? Dat is verdomt goed geluk. Profiteer er van zou ik zeggen, nu nog de accessoires.
[ Voor 42% gewijzigd door Phntm op 21-04-2013 16:50 ]
Ik zit al een poosje rond te kijken maar het blijft steady op 200 hangen.
[ Voor 24% gewijzigd door Cyleo op 21-04-2013 11:04 ]
Ik kocht de mijne 2e hands voor €150,00 zonder 3G met 2 games en een 8GB geheugenkaartje...bram1984 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:55:
Ik sta op het punt een Vita aan te schaffen. Ik kan er eentje (nieuw) via mijn werkgever voor € 130,-
op de kop tikken, zonder 3G (niet nodig, ik ga niet multiplayeren en gebruik 'm alleen thuis).
1 game en geheugenkaart verkocht voor €50,00, 32GB gekocht voor 9 tientjes, PS+ & everybody happy!
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 20-04-2013 18:09 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De gewone wifi versie zag ik voor 100 euro bij de bart smit in Groningen. Stond bij dag-aanbieding dus ik weet niet of ze hem nog voor dat geld aanbieden. (Was gisteren, vrijdag, dat ik hem zag liggen)
Had bijna 1 meegenomen.
Had bijna 1 meegenomen.
Serieus? was het niet de PSP laatste generatie (budget model) oid?
32GB gekocht. Kan prima voor 90euro. Als je het zo bekijkt samen met een 3G vita voor 150,- en ps+ (ook nog een ps3 thuis) is het geheel geen slechte deal. Veel gamen goedkoop gamen! eigenlijk
Had je anders liever dit gehad?NoMoreMusic schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:08:
[...]
Het afschermen is natuurlijk hun recht alleen de prijzen zijn weer op zijn sony's kompleet krom.
4GB 14 Euro
8GB 32 Euro
16GB 40 Euro
32GB 84 Euro
(Bron)
Hoe kun je dit soort prijzen en sprongen verklaren? Van 4GB naar 8GB verdubbeling, van 8GB naar 16GB 8 euro erbij (geen verdubbeling dus) en dan naar 32GB meer dan een verdubbeling.
Schiet iemand anders maar lek maar mij kun je dat niet verklaren.
https://www.apple.com/nl/ipad/
https://www.apple.com/nl/iphone/
by the way:
Zijn er hier mensen die de demo van Soul Sacrifice spelen? Ik denk dat ik binnenkort al gauw buddies nodig heb om die klote harpy neer te halen... Trouwens, wat een ontzettende vette gruwelijke underrated killer game is dit eigenlijk...
[ Voor 15% gewijzigd door Vinand op 21-04-2013 14:06 ]
Leuk spel, maar pijnlijk eentonig. Boek in -> kleine afgesloten arena -> done -> repeat. Dat vind ik wel erg jammer.
Het was ook niet helemaal waar ik op had gehoopt. Had meer iets ala Demon/Dark Souls verwacht. Eerst een grote en/of moeilijke dungeon doen om vervolgens een huge ass bass te verslaan.. Maar helaaslanerios schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:22:
Leuk spel, maar pijnlijk eentonig. Boek in -> kleine afgesloten arena -> done -> repeat. Dat vind ik wel erg jammer.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Kun je mij ook het tipje doorgeven ? Ik heb er pas eentje voor mijn zoon gekocht voor zijn verjaardag (bij de FRS) en heb nu spijt dat ik er niet voor mijzelf ook eentje heb gehaald

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Persoonlijk vind ik de diepgang in de skills, elementen en teamwerk erg leuk.. De fun begint pas echt wanneer je online gaat... Maar soms als je een random match neemt dan heb je af en toe dat de host zomaar de games verlaat, ook irriteer ik me aan de random newbs die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen.. (Die denken dat het slim is om jezelf gelijk te sacrificen aan het begin van de battle)Chaos-Zero schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:45:
[...]
Het was ook niet helemaal waar ik op had gehoopt. Had meer iets ala Demon/Dark Souls verwacht. Eerst een grote en/of moeilijke dungeon doen om vervolgens een huge ass bass te verslaan.. Maar helaas
Begrijp even niet waar deze opmerking vandaan komt? Ik heb het over het extreem duur zijn van geheugen en de stappen ertussen niet snappen en jij denk dat ik liever een Apple product wil hebben? Gaat even aan mij voorbij.Vinand schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:04:
[...]
Had je anders liever dit gehad?
https://www.apple.com/nl/ipad/
https://www.apple.com/nl/iphone/
Leg het me asljeblieft even uit.
Zelfde idee, compleet gestoorde overpriced producten, maar dan erger (Iphone, Ipad, en alle randapparatuur eromheen van Apple)
geheugen... 16 naar 32 bij apple kost ook 100 euro extraNoMoreMusic schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:39:
[...]
Begrijp even niet waar deze opmerking vandaan komt? Ik heb het over het extreem duur zijn van geheugen en de stappen ertussen niet snappen en jij denk dat ik liever een Apple product wil hebben? Gaat even aan mij voorbij.
Leg het me asljeblieft even uit.
Blijkbaar word dat toch door bijna iedereen zo een beetje geaccepteerd... Zeker als je ook nog eens nagaat dat je die geheugen niet kan verwijderen/vervangen. En als het om de Vita gaat, dan word Sony er over het algemeen wel extra hard op bekeken, maar goed, don't get me wrong, het is niet beledigend bedoelt.
Sony heeft naar mijn idee een sterk excuus, namelijk piraterij. De PSP is oorspronkelijk ook dood gegaan omdat er al gauw exploits kwamen voor de piraten onder ons. Hierdoor waren er toch third party developpers die toen instantly hun game hadden gecanceled voor de PSP.
Tja, die prijzen zijn alsnog wel erg hoog (bij apple etc ook idd), daar doet het piraterij verhaal niets aan af. Volgens mij zijn de prijzen ook zo hoog om de retailers te vriend te houden (hoge marge). Die moeten ten slotte wel consoles met een lage marge verkopen, terwijl ze aan de game verkoop minder verdienen door de ps store. Maar dat kan ook een fabeltje zijn?
Sony hanteert net zoals Apple voor bijna al hun producten contract prijzen aan. Dus ik denk dat Sony diegene is die bepaald of die prijs zo stabiel hoog moet blijven of niet...nioz schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:03:
Tja, die prijzen zijn alsnog wel erg hoog (bij apple etc ook idd), daar doet het piraterij verhaal niets aan af. Volgens mij zijn de prijzen ook zo hoog om de retailers te vriend te houden (hoge marge). Die moeten ten slotte wel consoles met een lage marge verkopen, terwijl ze aan de game verkoop minder verdienen door de ps store. Maar dat kan ook een fabeltje zijn?
Ik heb mezelf gisteren ook eindelijk blij gemaakt met een Vita!
Voor mensen die NFS: Most Wanted spelen, voeg me gerust toe: Fusajiro_x
Voor mensen die NFS: Most Wanted spelen, voeg me gerust toe: Fusajiro_x
XBOX One: Agonis
Helemaal niet hetzelfde idee. Een iPhone of een iPad zijn out of the box te gebruiken. Een Vita gewoon echt niet. Als je je kind een Vita cadeau doet voor Sinterklaas, dan is 'ie gewoon onbruikbaar. Je bent verplicht een extreem dure geheugenkaart aan te schaffen, er zit niet eens intern geheugen in.lanerios schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:40:
Zelfde idee, compleet gestoorde overpriced producten, maar dan erger (Iphone, Ipad, en alle randapparatuur eromheen van Apple)
Onzin. Retailers hanteren helemaal geen vaste prijzen voor Sony producten, en van een contract is al helemaal geen sprake. Dat geldt overigens ook voor Apple.Vinand schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:31:
[...]
Sony hanteert net zoals Apple voor bijna al hun producten contract prijzen aan. Dus ik denk dat Sony diegene is die bepaald of die prijs zo stabiel hoog moet blijven of niet...
[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 22-04-2013 09:52 ]
Een vita zonder geheugenkaart is helemaal niet "onbruikbaar", Je kan nog het merendeel van de functies ervan gebruiken. Daarnaast is het toch algemeen bekend dat er een geheugenkaart erbij komt kijken? Dus als Sony 16gb voor 349 en 32gb voor 449 intern zou verkopen dat zou je dan wel acceptabel vinden om dat het gelijk out of the box te gebruiken is? Dat vind ik wel een beetje een raar excuus. Zeker als je nagaat dat je dan nieteens de geheugen kan verwisselen.bram1984 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:49:
[...]
Helemaal niet hetzelfde idee. Een iPhone of een iPad zijn out of the box te gebruiken. Een Vita gewoon echt niet. Als je je kind een Vita cadeau doet voor Sinterklaas, dan is 'ie gewoon onbruikbaar. Je bent verplicht een extreem dure geheugenkaart aan te schaffen, er zit niet eens intern geheugen in.
[...]
Onzin. Retailers hanteren helemaal geen vaste prijzen voor Sony producten, en van een contract is al helemaal geen sprake. Dat geldt overigens ook voor Apple.
En als het vita geheugen extreem duur is, wat is apple dan? super uber mega extreem duur en onpraktisch voor je geheugen?
[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 22-04-2013 10:01 ]
Volgens mij begrijp je zijn punt niet helemaal. Hij meent te vertellen dat als je de Vita koopt, ook graag gelijk aan de slag wilt gaan. Maar dat gaat niet zo makkelijk als de memory kaartjes duur zijn, bijvoorbeeld als je kind maar 1 maandje heeft gespaard uitgaand dat hij gelijk zijn favoriete game Little Big Planet kan spelen. Natuurlijk zie ik het dan voor me dat geen ouder een asshole is en natuurlijk uiteindelijk voor een kaartje betaalt, maar het probleem blijft dat je pas vanaf 16gb kaarten wat hebt aan je investering. Lager is nadelig en a waste of money. Het had fijner kunnen zijn als we gewoon normale memory kaarten konden gebruiken, ik bedoel SDHC micro 32gb voor rond de 20~30 euro is echt een stuk goedkoper.Vinand schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:00:
[...]
Een vita zonder geheugenkaart is helemaal niet "onbruikbaar", Je kan nog het merendeel van de functies ervan gebruiken. Daarnaast is het toch algemeen bekend dat er een geheugenkaart erbij komt kijken? Dus als Sony 16gb voor 349 en 32gb voor 449 intern zou verkopen dat zou je dan wel acceptabel vinden om dat het gelijk out of the box te gebruiken is? Dat vind ik wel een beetje een raar excuus. Zeker als je nagaat dat je dan nieteens de geheugen kan verwisselen.
En als het vita geheugen extreem duur is, wat is apple dan? super uber mega extreem duur en onpraktisch voor je geheugen?
Edit: Nederlands is mijn "goeiste" vak.
Ja dat punt begrijp ik, maar alle kits hebben toch echt een 4GB kaartje erin zitten en zijn dan ook helemaal gebruiksklaar, en dat zijn voor kinderen die sparen toch juist de kit waar er het meest naar gekeken word... Hetzelfde als met een PS3/xbox 360/nintendo wii kaal, daar moet je uiteraard ook nog in bijna alle gevallen een tweede controller los bijkopen, games bijkopen, bij nintendo moet je dan bijvoorbeeld bij een hoop game ook nog eens overpriced addons erbij aanschaffen). Natuurlijk hadden ze inderdaad ook SD kaartjes kunnen gebruiken, dat kan altijd, maar als ik dan kijk wat er met de PSP was gebeurd.Phntm schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:29:
[...]
Volgens mij begrijp je zijn punt niet helemaal. Hij meent te vertellen dat als je de Vita koopt, ook graag gelijk aan de slag wilt gaan. Maar dat gaat niet zo makkelijk als de memory kaartjes duur zijn, bijvoorbeeld als je kind maar 1 maandje heeft gespaard uitgaand dat hij gelijk zijn favoriete game Little Big Planet kan spelen. Natuurlijk zie ik het dan voor me dat geen ouder een asshole is en natuurlijk uiteindelijk voor een kaartje betaalt, maar het probleem blijft dat je pas vanaf 16gb kaarten wat hebt aan je investering. Lager is nadelig en a waste of money. Het had fijner kunnen zijn als we gewoon normale memory kaarten konden gebruiken, ik bedoel SDHC micro 32gb voor rond de 20~30 euro is echt een stuk goedkoper.
Edit: Nederlands is mijn "goeiste" vak.
Natuurlijk is dit bij de Ipad/iphone/macbook ook het geval.. Althans, de zwaar overpriced kabeltjes voor de meeste globale functies als HDMI? En dan ook nog eens de insult dat je voor hun producten "kaal" al buitengewoon veel betaald ten opzichte van de concurrentie.
Diegene die met 4GB leverbaar zijn is na mijn mening voor de onwetende consument en die kijken niet naar het lange termijn van zo'n handheld? Zo'n kaartje is gauw vol in vergelijking met wat er allemaal leverbaar is, je wilt toch wel minimaal een 16GB.
Tuurlijk de 32GB is nog beter maar kwa prijs niet realistisch, snap de logica van Sony er ook niet achter?
Snap best voor beveiliging dat je voor bepaalde dingen propiatary gaat gebruiken.
Ondertussen spaar ik nu voor een Vita kan misschien kwa prijs scherpte wel een 4GB krijgen maar de manier hoe ik zo'n ding wil benutten word de kleine kaart gauw overbodig.
Tuurlijk de 32GB is nog beter maar kwa prijs niet realistisch, snap de logica van Sony er ook niet achter?
Snap best voor beveiliging dat je voor bepaalde dingen propiatary gaat gebruiken.
Ondertussen spaar ik nu voor een Vita kan misschien kwa prijs scherpte wel een 4GB krijgen maar de manier hoe ik zo'n ding wil benutten word de kleine kaart gauw overbodig.
Nee, € 449,- voor een handheld vind ik ook belachelijk, en € 349 is mij inderdaad ook te gortig (ik heb € 180,- betaald mét 16GB, ter info). Daar koop je 2x een PS3 voor. Mijn Vita was anders onbruikbaar. Ik wilde een demo downloaden: kon niet. Ik stopte er een game in om te spelen: kon niet. En daar koop je 'm toch voor. Gaat mij erom dat je een incompleet product koopt en verplicht wordt om speciale extreem dure kaartjes te kopen.Vinand schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:00:
[...]
Een vita zonder geheugenkaart is helemaal niet "onbruikbaar", Je kan nog het merendeel van de functies ervan gebruiken. Daarnaast is het toch algemeen bekend dat er een geheugenkaart erbij komt kijken? Dus als Sony 16gb voor 349 en 32gb voor 449 intern zou verkopen dat zou je dan wel acceptabel vinden om dat het gelijk out of the box te gebruiken is? Dat vind ik wel een beetje een raar excuus. Zeker als je nagaat dat je dan nieteens de geheugen kan verwisselen.
Wat Apple betreft vind ik alleen de iPhone 5 overpriced (hoewel ik er wel eentje heb), maar als ik kijk naar de iPad en de meerwaarde die deze biedt ten opzichte van een Android tablet, vind ik de prijs uit te leggen (bovendien is de 2 ook nog gewoon leverbaar voor € 369,- en de mini is nog goedkoper). MacBooks vind ik absoluut niet te duur (OS X, magsafe, magic trackpad, snelheid, stabiliteit, aluminium behuizing etc.).
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 22-04-2013 11:07 ]
Wat je ook kunt proberen is een kaartje goedkoop overnemen via marktplaats, V&A of eBay.Psyonara schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:59:
Diegene die met 4GB leverbaar zijn is na mijn mening voor de onwetende consument en die kijken niet naar het lange termijn van zo'n handheld? Zo'n kaartje is gauw vol in vergelijking met wat er allemaal leverbaar is, je wilt toch wel minimaal een 16GB.
Oke meneer, 1 ding is duidelijk, je haat Apple en zeker ook iPhones. Ik ben zeker ook niet een te grote fan van hun prijzen maar daar zit je verkeerd mee in dit topic. Ook al is het een vergelijking, je had liever monster kunnen nemen, zij zijn vele malen erger.Vinand schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:41:
[...]
Ja dat punt begrijp ik, maar alle kits hebben toch echt een 4GB kaartje erin zitten en zijn dan ook helemaal gebruiksklaar, en dat zijn voor kinderen die sparen toch juist de kit waar er het meest naar gekeken word... Hetzelfde als met een PS3/xbox 360/nintendo wii kaal, daar moet je uiteraard ook nog in bijna alle gevallen een tweede controller los bijkopen, games bijkopen, bij nintendo moet je dan bijvoorbeeld bij een hoop game ook nog eens overpriced addons erbij aanschaffen). Natuurlijk hadden ze inderdaad ook SD kaartjes kunnen gebruiken, dat kan altijd, maar als ik dan kijk wat er met de PSP was gebeurd.
Natuurlijk is dit bij de Ipad/iphone/macbook ook het geval.. Althans, de zwaar overpriced kabeltjes voor de meeste globale functies als HDMI? En dan ook nog eens de insult dat je voor hun producten "kaal" al buitengewoon veel betaald ten opzichte van de concurrentie.
In ieder geval, een PS Vita kit met memory verkoopt LANG niet zo goed als een Vita combi pack met een game, en het grappige erachter is dat je bij de kit natuurlijk leuk een maandje Plus krijgt. En dan onstaat er het probleem dat zodra men Uncharted of Gravity Rush downloaden er gauw achter komen dat.. "Verrek, mijn geheugen kaart is vol!". En dat is waar het probleem onstaat. Men komt gauw erachter hoe onbetaalbaar een onschuldige memory card is terwijl de meest globale variant (SD) zo rete goedkoop is. Nadat de Vita een gigantische price drop heeft gehad mogen nu de dure kaartjes volgen. Dat is wat men zeker zal waarderen. De Vita zou zo goed zijn dat oude gebuikers zoals wij massaal 32gb kaartjes zullen kopen. Persoonlijk zou ik zelfs 50~60 euro willen neerleggen voor een 32GBtje, maar niet een absurde prijs van 80~100 euro.
sorry dat ik me ff bemoei... maar als je een digitale camera koopt, moet je ook een kaart kopen omdat hij anders onbruikbaar is?!bram1984 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:05:
[...]
Nee, € 449,- voor een handheld vind ik ook belachelijk, en € 349 is mij inderdaad ook te gortig (ik heb € 180,- betaald mét 16GB, ter info). Daar koop je 2x een PS3 voor. Mijn Vita was anders onbruikbaar. Ik wilde een demo downloaden: kon niet. Ik stopte er een game in om te spelen: kon niet. En daar koop je 'm toch voor. Gaat mij erom dat je een incompleet product koopt en verplicht wordt om speciale extreem dure kaartjes te kopen.
Wat Apple betreft vind ik alleen de iPhone 5 overpriced (hoewel ik er wel eentje heb), maar als ik kijk naar de iPad en de meerwaarde die deze biedt ten opzichte van een Android tablet, vind ik de prijs uit te leggen (bovendien is de 2 ook nog gewoon leverbaar voor € 369,- en de mini is nog goedkoper). MacBooks vind ik absoluut niet te duur (OS X, magsafe, magic trackpad, snelheid, stabiliteit, aluminium behuizing etc.).
Of zie ik dat verkeerd..
zoek je goedkope webhosting? check Versio! - PSN: OdinsFiRe99
Ja, en als je een analoge camera koopt moet je ook los een rolletje erbij kopen. Punt is dat een SD kaartje met 16GB 2 tientjes kost, en niet € 50,-. Een gameconsole kun je in mijn optiek echter slecht vergelijken met een camera. De prijsstelling ligt over het algemeen iets anders (er is althans keuze) en bij een camera word je niet gedwongen tot de aanschaf van één specifieke kaart (4GB volstaat bijvoorbeeld ook prima, en die heb je voor nog geen € 10,- in huis.
Niet om te mierenn* maar nee dat is niet verplicht. Meeste camera's hebben intern geheugen zodat je nog wat kiekjes/filmpjes kan maken.odinsfire schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:14:
[...]
sorry dat ik me ff bemoei... maar als je een digitale camera koopt, moet je ook een kaart kopen omdat hij anders onbruikbaar is?!
Of zie ik dat verkeerd..
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Jaja , de kaartjes zijn te duur.. nee dat is niet te vergelijken met een camera aangezien de kaarten door verschillende bedrijven geproduceerd worden en er dus concurentie is en het verschil in grootte van bestanden totaal anders is. Aangezien Sony geen concurentie heeft op de geheugenkaartjes houden ze die prijs waarschijnlijk kunstmatig hoog.
Sony heeft dit met camera's ook een tijd geflikt en ze zullen die extra winst wel nodig hebben om goed aan de vita te verdienen , maar ik blijf het een domme keuze vinden. Als ouder zou ik mijn kind heel hard uitlachen (heb geen kinderen) als hij om een geheugenkaartje van bijna 100 euro vraagt en dan krijgt hij gewoon een 3DS
Sony heeft dit met camera's ook een tijd geflikt en ze zullen die extra winst wel nodig hebben om goed aan de vita te verdienen , maar ik blijf het een domme keuze vinden. Als ouder zou ik mijn kind heel hard uitlachen (heb geen kinderen) als hij om een geheugenkaartje van bijna 100 euro vraagt en dan krijgt hij gewoon een 3DS
"Oke meneer, 1 ding is duidelijk, je haat Apple en zeker ook iPhones."Phntm schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:07:
[...]
Wat je ook kunt proberen is een kaartje goedkoop overnemen via marktplaats, V&A of eBay.
[...]
Oke meneer, 1 ding is duidelijk, je haat Apple en zeker ook iPhones. Ik ben zeker ook niet een te grote fan van hun prijzen maar daar zit je verkeerd mee in dit topic. Ook al is het een vergelijking, je had liever monster kunnen nemen, zij zijn vele malen erger.
Wat is je punt nou? Je opmerking is niet bepaald relevant voor de discussie...
Er is niks mis met Apple naar mijn mening, ik vind dat ze een hoop leuke producten maken (bijv de IMac lijn is gewoon de best AIO op de markt) maar de discussie gaat om de prijs van het geheugen, die in mijn mening voor Sony enigszins te verantwoorden valt aangezien elke OEM zich in deze markt hieraan schuldig maakt (wat dacht je van Samsung, Asus, HTC op de tablet/telefoon markt). Apple is alleen het meeste bekende en meeste geaccepteerde voorbeeld die ik nam.
Tevens, Monster is totaal niet relevant. Ze houden zich niet bezig met de markt van portable handhelds waar geheugen relevant is. Ze verkopen headphones die zich gepositioneerd hebben als premium fashion producten en houden zich bezig met overpriced HDMI kabels... Ik kan de link niet vinden tussen Monster en Sony/Apple voor deze discussie?
bron dat de combi pack niet verkoopt?In ieder geval, een PS Vita kit met memory verkoopt LANG niet zo goed als een Vita combi pack met een game, en het grappige erachter is dat je bij de kit natuurlijk leuk een maandje Plus krijgt. En dan onstaat er het probleem dat zodra men Uncharted of Gravity Rush downloaden er gauw achter komen dat.. "Verrek, mijn geheugen kaart is vol!". En dat is waar het probleem onstaat. Men komt gauw erachter hoe onbetaalbaar een onschuldige memory card is terwijl de meest globale variant (SD) zo rete goedkoop is. Nadat de Vita een gigantische price drop heeft gehad mogen nu de dure kaartjes volgen. Dat is wat men zeker zal waarderen. De Vita zou zo goed zijn dat oude gebuikers zoals wij massaal 32gb kaartjes zullen kopen. Persoonlijk zou ik zelfs 50~60 euro willen neerleggen voor een 32GBtje, maar niet een absurde prijs van 80~100 euro.
Dat klopt inderdaad dat een normale SD kaart goedkoop is. Maar dat is ook puur omdat er zoveel aanbieders ervan zijn, dat het product ook al een lange tijd op de markt is, er dat er maar 1 aanbieder van de PS Vita kaartjes, en dat is ook gedaan met als reden om piraterij tegen te gaan. En tot nu toe heeft dat zeer zeker goed geholpen.
Dus als je vind dat Ps+ dus een soort van "oplichterij" is voor de consument omdat het meegeleverd is in een combi pack, wat is dan een betere oplossing volgens jou? Het weglaten? (Het zijn maar een hoop gratis 40e games die je in principe van Sony krijgt met nog erg veel korting + exclusives voor andere games)
Tevens laten we even een soortgelijke vergelijking nemen: Zo kost een 128GB Crucial M4/Samsung 830 SSD 80 euro, en betaal je er bij Apple/Asus/Samsung/Dell voor een upgrade 250 euro voor. Dat terwijl ze nog express custom modules gebruiken waardoor je niet de HDD/SSD zelf kan verwisselen. Absurde geheugen prijzen is gewoon standaard in de markt van vandaag, dat vind je bij elke fabrikant, en het is ook de grootste inkomensbron. En dan vind ik de SD kaartjes van de Vita gewoon nog relatief prijstechnisch als je bijvoorbeeld een vergelijking neemt met de rest van de fabrikanten.
Er is maar 1 fabrikant die het echt vriendelijk aanpakt, en dat is nintendo omdat ze gebruik maken van normale SD kaarten. Maar alsnog heb je addons (2de stick), groot assortiment van relatief dure peripherals (Wii), heb je geen dienst zoals PS+ waar je over de jaren heen honderden euro's mee bespaard en krijg je minder hardware voor de prijs die je ervoor neerlegt.
Waarom zou je in hemelsnaam 32GB moeten kopen?Beakzz schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:36:
Jaja , de kaartjes zijn te duur.. nee dat is niet te vergelijken met een camera aangezien de kaarten door verschillende bedrijven geproduceerd worden en er dus concurentie is en het verschil in grootte van bestanden totaal anders is. Aangezien Sony geen concurentie heeft op de geheugenkaartjes houden ze die prijs waarschijnlijk kunstmatig hoog.
Je kan al prima uit de voeten met 8GB... Daar kun je gewoon een hoop download op kwijt, en hou je genoeg ruimte over voor alle mini's + apps zolang je je maar aan de cartridges houd.
[ Voor 11% gewijzigd door Vinand op 22-04-2013 13:56 ]
Dit lijkt een beetje een persoonlijke discussie te worden, das jammer want het is wel een interessante discussie.
Ik zie het een beetje als volgt:
- Het feit dat het normaal is dat zaken zoals de MC overpriced zijn betekent nog niet dat we het ermee eens hoeven te zijn. Ik vind het zelf namelijk niet kunnen dat Sony de MCs zo duur houdt (32 euro voor een 8gb mc, als je het niet in de aanbieding koopt). Ik denk dat de Vita een stuk beter zou verkopen als de MCs een stuk goedkoper waren, want zo'n extra uitgave maakt de drempel ook weer hoger om een handheld te kopen.
- Het is wel goed dat ze een pakket hebben met een 4gb mc, maar als je PS+ neemt is deze wel erg snel vol. Persoonlijk kan ik me slecht voorstellen dat je het met 4 gb kan redden. Tenzij je natuurlijk alles in de winkel koopt (maar heb je waarschijnlijk ook geen PS+ en dan speel je ook weinig PS1 en PSP games; mijn 4 gb zat al vol met 2-3 PS1 games).
- De vergelijking met de 3DS qua dure add-ons gaat gedeeltelijk wel op (lader + nieuwe mc). Toch is dit wel een stuk goedkoper dan de extra mc die je bij de Vita moet kopen. Btw, die 2de stick waarover gepraat wordt is helemaal niet verplicht, en ik heb hem zelf nog niet nodig gehad voor de 3DS (dan nog heb ik hem ook al voor <10 euro gezien). En de vergelijking met de Wii gaat al helemaal niet op (de niet-handheld consoles hebben allemaal namelijk dure peripherals).
Ik denk dat als de handheld prijzen zo aanblijven en de mcs geslasht worden in prijzen, nog best wel kan leiden tot een surge in populariteit van de Vita. Als die mcs namelijk niet zo duur waren geweest had ik best nog wel een nieuwe willen kopen, maar nu heb ik hem maar 2de hands gekocht.
Ik zie het een beetje als volgt:
- Het feit dat het normaal is dat zaken zoals de MC overpriced zijn betekent nog niet dat we het ermee eens hoeven te zijn. Ik vind het zelf namelijk niet kunnen dat Sony de MCs zo duur houdt (32 euro voor een 8gb mc, als je het niet in de aanbieding koopt). Ik denk dat de Vita een stuk beter zou verkopen als de MCs een stuk goedkoper waren, want zo'n extra uitgave maakt de drempel ook weer hoger om een handheld te kopen.
- Het is wel goed dat ze een pakket hebben met een 4gb mc, maar als je PS+ neemt is deze wel erg snel vol. Persoonlijk kan ik me slecht voorstellen dat je het met 4 gb kan redden. Tenzij je natuurlijk alles in de winkel koopt (maar heb je waarschijnlijk ook geen PS+ en dan speel je ook weinig PS1 en PSP games; mijn 4 gb zat al vol met 2-3 PS1 games).
- De vergelijking met de 3DS qua dure add-ons gaat gedeeltelijk wel op (lader + nieuwe mc). Toch is dit wel een stuk goedkoper dan de extra mc die je bij de Vita moet kopen. Btw, die 2de stick waarover gepraat wordt is helemaal niet verplicht, en ik heb hem zelf nog niet nodig gehad voor de 3DS (dan nog heb ik hem ook al voor <10 euro gezien). En de vergelijking met de Wii gaat al helemaal niet op (de niet-handheld consoles hebben allemaal namelijk dure peripherals).
Ik denk dat als de handheld prijzen zo aanblijven en de mcs geslasht worden in prijzen, nog best wel kan leiden tot een surge in populariteit van de Vita. Als die mcs namelijk niet zo duur waren geweest had ik best nog wel een nieuwe willen kopen, maar nu heb ik hem maar 2de hands gekocht.
Zeg ik ergens moeten ?? Ik geef alleen een uiterst voorbeeld aan. 8 Gb is ook een optie , maar dan betaal je in verhouding meer per GB. Voor mij was het dan ook behoorlijk logisch om voor 32 GB te gaan aangezien ik alles bij me wil hebben en niet dol ben op die kleine gamecards. (heb dat ding nu 2 weken en ben al 2 x flink op zoek geweest naar een gamecard die ik ergens had neergelegdVinand schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:46:
Waarom zou je in hemelsnaam 32GB moeten kopen?
Je kan al prima uit de voeten met 8GB... Daar kun je gewoon een hoop download op kwijt, en hou je genoeg ruimte over voor alle mini's + apps zolang je je maar aan de cartridges houd.
Maarja ik geloof dat je heel mijn punt mist. Je moet niks , maar het is gewoon geen slimme zet van Sony als je wilt concureren met een 3ds. Je komt zelfs met 8 gb op minstens € 215 uit en dan concureer je dus ook nog met de Xbox en Ps3 wat prijs betreft. Wil het niet te prive maken , maar ik heb geen kinderen en we verdienen genoeg hier dus het gaat niet eens om het wel of niet kunnen betalen , maar of je iets teveel vind voor wat je krijgt. Aangezien iedereen weet dat geheugen niet duur hoeft te zijn (zie sd) voelt het al snel als teveel. Zelfde verhaal voor Apple (Ipad en Iphone).. het is dat ik het krijg voor de zaak , want 16 GB vind ik te weinig en € 100,- meer voor 32GB vind ik te gek
@ Vinand: nogmaals: in welk opzicht maakt Apple (en de andere merken die je noemt) zich daar schuldig aan? Wij hebben 6 Apple producten in huis, maar ik ben bij geen van deze producten gedwongen geweest extra geheugen bij te kopen. Alle functies werken out of the box en tot nu toe heb ik bij geen een apparaat extra geheugen nodig gehad.
edit: En als je het over de meerprijs van een 32GB of 64GB iPhone/iPad hebt; daar gaat de discussie aanvankelijk helemaal niet over, maar over het feit dat je een product koopt, dat incompleet en onbruikbaar is zonder duur geheugenkaartje.
edit: En als je het over de meerprijs van een 32GB of 64GB iPhone/iPad hebt; daar gaat de discussie aanvankelijk helemaal niet over, maar over het feit dat je een product koopt, dat incompleet en onbruikbaar is zonder duur geheugenkaartje.
[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 22-04-2013 19:37 ]
Geen flauw idee waar kerel het meer over heeft. BEweert dat de discussie niet over Apple gaat en snijdt vervolgens zichzelf wel in de vingers door hetzelfde weer te vervolgen.bram1984 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:28:
@ Vinand: nogmaals: in welk opzicht maakt Apple (en de andere merken die je noemt) zich daar schuldig aan? Wij hebben 6 Apple producten in huis, maar ik ben bij geen van deze producten gedwongen geweest extra geheugen bij te kopen. Alle functies werken out of the box en tot nu toe heb ik bij geen een apparaat extra geheugen nodig gehad.
Vinand, jouw argumenten zijn vaag, herhaald en oppervlakkig. Het gaat niet over dat het combi pack NIET verkoopt, het gaat erom da men eerder achter games gaat dan accessoires. Het blijkt dat begrijpen lezen bij jouw vandaag minder is. NickD is de enige die vandaag helder nadenkt uit ons allen en die het netjes heeft samen gevat. Je neemt steeds foute voorbeelden (SSDs zijn anders dan memory cards he?) en nogmaals, Apple. Alsjeblieft kerel, hou op.
@Vinand Ik snap nu wat je met je opmerking op mijn bericht bedoelde. Ben niet zo'n Apple fan (ieder zijn ding) dus vond het vreemd dat ik dat moest gaan kopen 
Waar het mij omgaat is niet dat het duur is, daarover valt inderdaad zoals we zien te discusieren, maar dat ik niet snap waarom Sony zulke prijs jumps maakt tussen de soorten en dan inderdaad daardoor bij het grootste geheugen type zo extreem ver af ligt van het kleinste type.
Dat was eigenlijk het hele punt wat ik probeerde te maken. Wat andere fabrikanten doen dat moeten ze zelf weten.
Ik heb een Vita en dat vind ik een top product en ben er erg blij mee. En vermaak me kostelijk met de PS+ combi, alleen moet daardoor nu wel aan de grotere geheugen kaart vanwege het downloaden en niet snel genoeg kunnen uitspelen van de spellen
Waar het mij omgaat is niet dat het duur is, daarover valt inderdaad zoals we zien te discusieren, maar dat ik niet snap waarom Sony zulke prijs jumps maakt tussen de soorten en dan inderdaad daardoor bij het grootste geheugen type zo extreem ver af ligt van het kleinste type.
Dat was eigenlijk het hele punt wat ik probeerde te maken. Wat andere fabrikanten doen dat moeten ze zelf weten.
Ik heb een Vita en dat vind ik een top product en ben er erg blij mee. En vermaak me kostelijk met de PS+ combi, alleen moet daardoor nu wel aan de grotere geheugen kaart vanwege het downloaden en niet snel genoeg kunnen uitspelen van de spellen
[ Voor 5% gewijzigd door NoMoreMusic op 22-04-2013 21:20 ]
Edit: Sorry voor de "TL DR" achtige bericht, ik was aan 1 stuk door aan het typen om mijn gedachtespinsel uitgebreid toe te lichten.Phntm schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:11:
[...]
Geen flauw idee waar kerel het meer over heeft. BEweert dat de discussie niet over Apple gaat en snijdt vervolgens zichzelf wel in de vingers door hetzelfde weer te vervolgen.
Vinand, jouw argumenten zijn vaag, herhaald en oppervlakkig. Het gaat niet over dat het combi pack NIET verkoopt, het gaat erom da men eerder achter games gaat dan accessoires. Het blijkt dat begrijpen lezen bij jouw vandaag minder is. NickD is de enige die vandaag helder nadenkt uit ons allen en die het netjes heeft samen gevat. Je neemt steeds foute voorbeelden (SSDs zijn anders dan memory cards he?) en nogmaals, Apple. Alsjeblieft kerel, hou op.
Ik maak me dus schuldig aan een onduidelijke verklaring van mijn standpunten.Mijn excuses daarvoor en ik zal maar eventjes mijn best om mezelf en mijn argumenten uitgebreid te verklaren.
Maar phntm, dit is voor jou niet een reden om zo een denigrerende toon te hebben naar mij toe in je bericht. Kom gewoon met concrete argumenten in plaats van een argumentum ad hominem. Er is inderdaad een verschil tussen lezen en begrijpen, als ik blijkbaar jouw punt zo erg gemist hebt dat mijn bericht nergens op slaat, dan kan ik van jou ook hetzelfde zeggen aangezien je ook bij mij het punt niet begrepen hebt. (Gezien je reactie die eigenlijk mijn argument eerder ontwijkt dan duidelijke weerlegt.)
Allereerst zal ik het maar voor de tweede keer en deze keer wat duidelijker zeggen dat mijn bericht geen bash is naar Apple maar een voorbeeld van hoe de markt van vandaag bezig is betreft opslag capaciteit. Ik nam Apple als voorbeeld, voor het feit dat elke fabrikant zich schuldig maakt aan "overpriced" opslag. Daarbij zou je bijvoorbeeld net zo goed bijvoorbeeld de Microsoft surface of de gemiddelde Android telefoon op hetzelfde lijn kunnen zetten.
We hebben het over overpriced opslag waar Sony zich schudig aan maakt net zoals de gehele markt dat doet. Of het de SSD opslag is of niet, het slaat op hetzelfde in een apparaat: Teveel geld eisen voor opslaggeheugen. Dit verklaar ik zo verder toe. (Het enige echt irrelevante van de discussie wat aangehaald werd was het bedrijf Monster wat ik nog steeds niet begrijp, daar zou ik wel graag een uitleg van je willen ontvangen).
Ik kan uitmaken uit je berichten dat je pro-Apple, maar dat geeft niets, want elke perspectief telt even zwaar en ik snap vanuit je perspectief dat je de ervaring hebt dat bij een product van Apple alles in 1 keer werkt zonder een geheugenkaart te moeten kopen (die ervaring heb ik ook grotendeels met mijn Apple producten.) Maar jouw punt is dat je bij Sony bij een respectabele deel van de retail games en uiteraard de downloads inderdaad de geheugenkaart nodig hebt. Daar heb je helemaal gelijk in dat daar inderdaad een relevant en duidelijk verschil in zit. Daar heb ik tevens ook helemaal geen bezwaar over gemaakt of gezegd dat daar geen hout van klopt.
Maar het punt wat jij dan weer mist van mij over de kosten van de geheugenkaart (althans de discussie ging toch echt over de prijzen ervan t.o.v. SD kaartjes) waarom de relatief dure opslagprijzen van de OEM's in de elektronica markt dan geen verband kunnen hebben met de prijzen die Sony vraagt voor hun geheugenkaarten. Ze hebben althans dezelfde functionaliteit en hetzelfde "selling point" waarom je een hogere opslag zou moeten nemen in plaats van een kleinere.
Dus... als we dan naar de context van dit verschil kijken:
Als Volgt: De klant word toch echt duidelijk ingelicht dat er een geheugenkaart bij de Vita hoort:
Althans, de persconferentie, nieuwsartikelen, documentatie, internet website van Sony en de nodige informatie op de cartidges van de Vita games weergeven het toch erg duidelijk. Hierbij weet de klant bij de aankoop van de Vita toch duidelijk dat er een randapparatuur als een geheugenkaart bij de Vita verkocht moet worden. Sony heeft zoals de rest er inderdaad voor gekozen om dan een relatief hoge prijs te nemen voor de geheugenkaart. En de consument zal toch duidelijk weten wat het total kostenplaatje zal zijn van de Vita. Het is vandaag de dag toch wel duidelijk hoeveel opslag 4GB is voor de consument, en op de online webstore van Playstation kun je toch echt achterhalen hoeveel opslag elke game in beslag neemt.
Er is behalve dat toch een behoorlijk divers aanbod van complete kits. Ik zou graag bronnen willen zien waarom je een uitspraak had dat de kits nauwelijks zouden verkopen bij de consument ten opzichte van een "kale" Vita, ben ik wel benieuwd naar. Ondanks dat er "maar" 4GB is dit toch eigenlijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een instapprijs tablet/telefoon met 8GB geheugen wat eigenlijk toch te beperkt is voor de mensen die er het uiterste willen halen. Wij zijn dan ook de gamers die ook het uiterste willen halen uit onze Vita dus voor ons is 4GB ook te weinig. Maar er zijn zat mensen die daar geen behoefte aan hebben. Casual gamers met een Vita, die af een toe een spel spelen op cartridge of die gewoon het apparaat willen gaan verkennen voordat ze besluiten om er echt in te investeren...
Dit is dus voor de duidelijkheid mijn perspectief waarmee ik de discussie ben ingegaan.:
Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld ook Google nexus/iphone 4 met 8GB. En het moge uiteraard duidelijk zijn dat je bij deze tablet/telefoon met 8GB niet het uiterste eruit kan halen. Dus de gemiddelde consument die wat "meer" wilt doen zullen automatisch geneigd zijn om in principe de duurdere versie te kopen en alsnog teveel geld uit te geven voor het verschil in geheugen wat erin zit. Hetzeflde geval als bij Sony. Het is duidelijk hoeveel opslag 4GB is voor de consument, en op de store kun je toch echt achterhalen hoeveel opslag elke game in beslag neemt. Er zullen mensen zijn die daar genoeg mee hebben, maar de hardcore vita gamers (wij dus) zullen daar niet genoeg moeten nemen en dus zullen we moeten betalen voor het "overpriced "geheugen. Uiteindelijk doen wij dus hetzelfde als wat de vergelijkbare intensievere gebruiker dus doen met elk ander product in de wereld van multimedia electronica: Teveel betalen.
En zelfs dan heb je nog enkele logische verklaring (en voordeel) betreft het verschil van de opslagkeuze: Namelijk dat de geheugen van de Vita verwisselbaar is, dus dat je het altijd kan "upgraden" in plaats van gelijk een nieuwe device te moeten kopen. Daarbij kan ik de keuze van kaartje i.p.v. intern geheugen ook wel begrijpen aangezien je de Vita dan in principe futureproof maakt. En de Vita is ook een apparaat die echt futureproof zou moeten zijn in tegenstelling tot de gemiddelde telefoon/tablet op de hedendaagse markt. Het zou me niks vebazen als er over een jaar of 4 al 256GB kaarten op de markt zijn voor de Vita voor dezelfde prijs als een huidige 32gb
Als tweede "voordeel" kun je ook nog kijken naar het item "piraterij", wat ik dus al eerder genoemd had.
Maar om weer terug te gaan naar de hoofdvraag waar ik mee zit: Wat is dan dus het uiteindelijke effectieve verschil betreft de kosten tussen de methode die Sony hanteert en de rest van de fabrikanten hanteren betreft het opslag geheugen?
Ok na dit opstel hierboven
even een korte vraag aan de Virtua tennis spelers
Ik heb vanaaf een eerste seizoen gespeeld in world tour op het middelste niveau en gelijk murray en djuckovic ? Verslagen en de eindcup gewonnen. ( ik gok wimbledon ? )
Kan ik maar beter overnieuw beginnen op het hoogste niveau of worden de topspelers in de volgende seizoenen lastiger ?
Kan ik maar beter overnieuw beginnen op het hoogste niveau of worden de topspelers in de volgende seizoenen lastiger ?
Ah, dus ik val je persoonlijk aan?Vinand schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:34:
[...]
Edit: Sorry voor de "TL DR" achtige bericht, ik was aan 1 stuk door aan het typen om mijn gedachtespinsel uitgebreid toe te lichten.
Ik maak me dus schuldig aan een onduidelijke verklaring van mijn standpunten.Mijn excuses daarvoor en ik zal maar eventjes mijn best om mezelf en mijn argumenten uitgebreid te verklaren.
Maar phntm, dit is voor jou niet een reden om zo een denigrerende toon te hebben naar mij toe in je bericht. Kom gewoon met concrete argumenten in plaats van een argumentum ad hominem. Er is inderdaad een verschil tussen lezen en begrijpen, als ik blijkbaar jouw punt zo erg gemist hebt dat mijn bericht nergens op slaat, dan kan ik van jou ook hetzelfde zeggen aangezien je ook bij mij het punt niet begrepen hebt. (Gezien je reactie die eigenlijk mijn argument eerder ontwijkt dan duidelijke weerlegt.)
Steeds herhalen dat Apple zich schuldig maakt aan overpriced producten en dan dat herhalen in meerdere posts is bashen.Allereerst zal ik het maar voor de tweede keer en deze keer wat duidelijker zeggen dat mijn bericht geen bash is naar Apple maar een voorbeeld van hoe de markt van vandaag bezig is betreft opslag capaciteit. Ik nam Apple als voorbeeld, voor het feit dat elke fabrikant zich schuldig maakt aan "overpriced" opslag. Daarbij zou je bijvoorbeeld net zo goed bijvoorbeeld de Microsoft surface of de gemiddelde Android telefoon op hetzelfde lijn kunnen zetten.
Je hebt het over een bedrijf dat duur apparatuur levert voor velen malen de waarde, monster is ook een voorbeeld die dat doet. HDMI kabels voor honderden euros? Beats headsets die niet beter zijn dan het mid-segment en winkels uit vliegen met prijs labels van high-end segment koptelefoons?(Zie B&W headsetsWe hebben het over overpriced opslag waar Sony zich schudig aan maakt net zoals de gehele markt dat doet. Of het de SSD opslag is of niet, het slaat op hetzelfde in een apparaat: Teveel geld eisen voor opslaggeheugen. Dit verklaar ik zo verder toe. (Het enige echt irrelevante van de discussie wat aangehaald werd was het bedrijf Monster wat ik nog steeds niet begrijp, daar zou ik wel graag een uitleg van je willen ontvangen).
Quot erad demonstrandum, jij hebt echt iets met constructief TL;DR berichten typen dan lezen. Ik heb gezegd dat ik zelf geen fan ben van Apple en hun producten.Ik kan uitmaken uit je berichten dat je pro-Apple, maar dat geeft niets, want elke perspectief telt even zwaar en ik snap vanuit je perspectief dat je de ervaring hebt dat bij een product van Apple alles in 1 keer werkt zonder een geheugenkaart te moeten kopen (die ervaring heb ik ook grotendeels met mijn Apple producten.) -knip-
Ik doelde erop om Apple uit deze discussie te houden. Als jouw hoofdvraag is Sony Mem cards VS SD cards dan mag Apple oprotten. Duidelijk mijnzelf nu aan het tegen spreken door zelf weer over Apple en monster het te gaan hebben.Phntm schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:07:
Oke meneer, 1 ding is duidelijk, je haat Apple en zeker ook iPhones. Ik ben zeker ook niet een te grote fan van hun prijzen maar daar zit je verkeerd mee in dit topic. Ook al is het een vergelijking, je had liever monster kunnen nemen, zij zijn vele malen erger.
Wablief? Kale vita? Waar heb ik dat gezegd? Ik vergeleek een PS Plus combi pack met een game combi pack.Dus... als we dan naar de context van dit verschil kijken:
Als Volgt: De klant word toch echt duidelijk ingelicht dat er een geheugenkaart bij de Vita hoort:
Althans, de persconferentie, nieuwsartikelen, documentatie, internet website van Sony en de nodige informatie op de cartidges van de Vita games weergeven het toch erg duidelijk. Hierbij weet de klant bij de aankoop van de Vita toch duidelijk dat er een randapparatuur als een geheugenkaart bij de Vita verkocht moet worden. Sony heeft zoals de rest er inderdaad voor gekozen om dan een relatief hoge prijs te nemen voor de geheugenkaart. En de consument zal toch duidelijk weten wat het total kostenplaatje zal zijn van de Vita. Het is vandaag de dag toch wel duidelijk hoeveel opslag 4GB is voor de consument, en op de online webstore van Playstation kun je toch echt achterhalen hoeveel opslag elke game in beslag neemt.
Er is behalve dat toch een behoorlijk divers aanbod van complete kits. Ik zou graag bronnen willen zien waarom je een uitspraak had dat de kits nauwelijks zouden verkopen bij de consument ten opzichte van een "kale" Vita, ben ik wel benieuwd naar. Ondanks dat er "maar" 4GB is dit toch eigenlijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een instapprijs tablet/telefoon met 8GB geheugen wat eigenlijk toch te beperkt is voor de mensen die er het uiterste willen halen. Wij zijn dan ook de gamers die ook het uiterste willen halen uit onze Vita dus voor ons is 4GB ook te weinig. Maar er zijn zat mensen die daar geen behoefte aan hebben. Casual gamers met een Vita, die af een toe een spel spelen op cartridge of die gewoon het apparaat willen gaan verkennen voordat ze besluiten om er echt in te investeren...
Men komt uiteindelijk zeker erachter dat een Vita een memory kaart nodig heeft, maar laten we niet vergeten dat natuurlijk de casuals een grote deel uitmaken van de kopers van zo een produkt. Uiteindelijk zal men vraagtekens zetten bij het apparaat nadat ze er 1 bezitten en zien dat hun kaartje lekker vol zit met Uncharted of Gravity Rush(Voorbeeld van redelijk grote games die veel in beslag nemen, via PS+). En het gaat niet om een bron, het gaat om personal preference en mens kennenden. Laten we eens een situatie voorstellen;
Persoon A loopt de Game Mania binnen. Persoon A hoort hele leuke dingen over de Vita en heeft het bij 1 van zijn/haar vrienden er mee geknoeid en besluit zelf even langs te gaan om het produkt te kopen. Persoon A loopt naar de counter en vraagt aan meneer achter de counter of ze de Vita verkopen. "Ja, die hebben wij zeker voor u, alleen bieden wij ook combi packs aan naast het kale apparaat." Persoon A besluit een kijkje te nemen naar het beschikbare assortiment. A krijgt te zien:
- Vita Wifi+AC Liberation+4Gb Kaartje
- Vita Wifi+Fifa 13+4Gb kaartje
- Vita Wifi+LBP+4Gb kaartje
- Vita Wifi+4GB Kaartje+1 maand psn
A denkt dat het AC Liberation pakje wel aardig goed eruit ziet. A houdt tenslotte wel van actie. Persoon A koopt het produkt en gaat vervolgens naar huis om het apparaat zelf te verkennen. Dezelfde avond besluit persoon A om zijn account te activeren. Persoon A heeft PS+ al in zijn bezit en kijkt naar de market. Hij ziet een paar leuke games! Uncharted moet ie hebben en Gravity Rush ziet er niet verkeerd uit! Persoon A begint te downloaden wanneer er op zijn scherm verschijnt: "Uw externe opslag kaart heeft geen voldoende ruimte." Persoon A staat versteld van het feit dat Vita games compleet uit de PSN groot genoeg zijn om zijn kaartje in 1 keer op te vullen. A gaat op het internet en komt tot zijn schrik erachter dat de prijzen verschikkelijk duur zijn!
Het uiterste halen uit mijn Nexus? Been there, done that. Custom rom erop en dan heb ik alsnog voldoende ruimte voor andere zooi net als apps en muziek.Dit is dus voor de duidelijkheid mijn perspectief waarmee ik de discussie ben ingegaan.:
Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld ook Google nexus/iphone 4 met 8GB. En het moge uiteraard duidelijk zijn dat je bij deze tablet/telefoon met 8GB niet het uiterste eruit kan halen. Dus de gemiddelde consument die wat "meer" wilt doen zullen automatisch geneigd zijn om in principe de duurdere versie te kopen en alsnog teveel geld uit te geven voor het verschil in geheugen wat erin zit. Hetzeflde geval als bij Sony. Het is duidelijk hoeveel opslag 4GB is voor de consument, en op de store kun je toch echt achterhalen hoeveel opslag elke game in beslag neemt. Er zullen mensen zijn die daar genoeg mee hebben, maar de hardcore vita gamers (wij dus) zullen daar niet genoeg moeten nemen en dus zullen we moeten betalen voor het "overpriced "geheugen. Uiteindelijk doen wij dus hetzelfde als wat de vergelijkbare intensievere gebruiker dus doen met elk ander product in de wereld van multimedia electronica: Teveel betalen.
Tegen de tijd dat dat gebeurt is de Vita al vervangen door een sneller en beter apparaat voor in die tijdsperiode. Men moet natuurlijk ook niet vergeten dat zij handmatig alle files van hun oude kaartje moeten overzetten via de content manager.En zelfs dan heb je nog enkele logische verklaring (en voordeel) betreft het verschil van de opslagkeuze: Namelijk dat de geheugen van de Vita verwisselbaar is, dus dat je het altijd kan "upgraden" in plaats van gelijk een nieuwe device te moeten kopen. Daarbij kan ik de keuze van kaartje i.p.v. intern geheugen ook wel begrijpen aangezien je de Vita dan in principe futureproof maakt. En de Vita is ook een apparaat die echt futureproof zou moeten zijn in tegenstelling tot de gemiddelde telefoon/tablet op de hedendaagse markt. Het zou me niks vebazen als er over een jaar of 4 al 256GB kaarten op de markt zijn voor de Vita voor dezelfde prijs als een huidige 32gb
OH! MAG NIET! Voor zover ik weet is er geen stabiele CFW die gewoon alles kan doen wat nu de normale firmware van Sony allemaal kan.Als tweede "voordeel" kun je ook nog kijken naar het item "piraterij", wat ik dus al eerder genoemd had.
Al in al, wat ik heb gezien in deze TL;DR van jou dat het je lukt om alleen het op mij te munten met het excuus "op de man te spelen" aka argumentum ad hominem. Ik vind je manier van denken op zich wel nu duidelijker na je lange verhaal (good read.) maar het blijft toch eenzijdig aan de "ze kunnen het mij niet nogmaals flikken!". Ik lees het met gemengde gevoelens en blijf die toch houden, want uiteindelijk denkt iedereen er anders over dan jij. Tuurlijk heb jij wel gelijk over het feit dat te duur is, maar een groot deel van de mensen koopt dingen toch veels te haastig en komt er te laat erachter dat zij toch hun geheugen moeten uitbreiden tegen een vette prijs. Je kan natuurlijk voor elke winkel plakken "Doe wat research voordat je iets koopt! Liever voorkomen dan genezen." Maar hoe ver zal je daar uiteindelijk mee komen.
Een leuke nieuws berichtje van een tijdje terug dat eigenlijk jouw punt ondersteunt en dan weer toch niet.
http://www.eurogamer.net/...ast-are-vita-memory-cards
Dus alle gekheid op een stokje. Weg met dit gesprek omdat er mensen zijn die helemaal de weg kwijt zijn door deze discussie.
Gisteren even de demo van Sly Cooper gespeeld. Wat een grappig en mooi spelleke is dat zeg. Mensen hier die de full version hebben? Aanrader?
Helaas niet, maar ik vond de demo zelf ook heel leuk. Heb helaas even andere financiele prioriteiten.
Voor 29,95 kan je volgens mij de ps3 versie kopen en krijg je de vita versie er bij.
@'de discussie' : dit gaat echt nergens meer over jongens
agree to disagree of stuur elkaar wat dm's
Voor 29,95 kan je volgens mij de ps3 versie kopen en krijg je de vita versie er bij.
@'de discussie' : dit gaat echt nergens meer over jongens
Volgende week woensdag is het zo ver! Soul Sacrifice, ach dat gaat vet worden man.
SS DAY 1 BUY voor mij... Puur voor de online gameplay.
@Phntm, ik zie dat we beide gewoon een verschillende perspectief hebben op dit onderwerp. Ik geef je vannuit jouw perspectief gelijk maar ook vanuit mijn perspectief ongelijk, hetzelfde wat jij bij mij doet want je zegt geen incorrecte dingen. Wel alsnog een interessante discussie
.
Trouwens, Thomas was alone review van ING, Ik ben wel benieuwd naar deze indie game
http://www.ign.com/articl...-was-alone-ps3vita-review
Ziet er wel geinig uit.
(Tevens voor PS plus vanaf morgen gratisssss)
@Phntm, ik zie dat we beide gewoon een verschillende perspectief hebben op dit onderwerp. Ik geef je vannuit jouw perspectief gelijk maar ook vanuit mijn perspectief ongelijk, hetzelfde wat jij bij mij doet want je zegt geen incorrecte dingen. Wel alsnog een interessante discussie
Trouwens, Thomas was alone review van ING, Ik ben wel benieuwd naar deze indie game
http://www.ign.com/articl...-was-alone-ps3vita-review
Ziet er wel geinig uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 23-04-2013 15:27 ]
Soul Sacrifice ziet er leuk uit, maar hopelijk wat meer dan die zeer kleine gesloten arenas
dat vond ik echt heel, heel, heel jammer.
40 eu voor de PS3 versie incl de Vita versie, en 30eu voor alleen de Vita versie.nioz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:39:
Helaas niet, maar ik vond de demo zelf ook heel leuk. Heb helaas even andere financiele prioriteiten.
@'de discussie' : dit gaat echt nergens meer over jongensagree to disagree of stuur elkaar wat dm's
@Soul Sacrifice comments, vind het ook erg jammer dat het elke keer alleen maar van die kleine arena's zijn. Je bent er binnen vijf minuten doorheen, klikt daarna weer door het boek heen en je doet vervolgens weer een arena van vijf minuten.. laat hem voorlopig liggen en koop 'm wel een keer ergens voor 15eu!
(andere prio wat betreft geld op dit moment
Het is cross buy, dus als je de Vita versie koopt, kun je ook de PS3 versie binnenhalen (correct me if I'm wrong).
Zijn er hier overigens mensen die de Vita net als ik ook gewoon voor thuis en op vakantie hebben gekocht? Of is iedereen hier een treinreiziger die het ding voor on the road hebben gehaald?
Zijn er hier overigens mensen die de Vita net als ik ook gewoon voor thuis en op vakantie hebben gekocht? Of is iedereen hier een treinreiziger die het ding voor on the road hebben gehaald?
Cross-buy staat voor zover ik weet alleen op de PS3 doosjes, bij Sly bijv hier te zien: klikbram1984 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:58:
Het is cross buy, dus als je de Vita versie koopt, kun je ook de PS3 versie binnenhalen (correct me if I'm wrong).
Ik heb de Vita ook gewoon voor thuis gekocht, prima ding om onderuit op bed of de bank te gebruiken!
Ik ook voor thuis en op vakantie. Ik heb toch het idee dat ik voor lul sta met dat ding in de busbram1984 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:58:
Steam/XBL: Avioto
Cross Buy werkt alleen PS3 --> Vita, en niet Vita --> PS3, om te voorkomen dat mensen de "goedkope" Viota variant aanschaffen om gratis de PS3 versie te verkrijgen.
Wat ik bij Guacamelee! niet begrijp is dat ik de PS3 (met gratis crossbuy Vita) aan kan schaffen voor E10.39 maar dat de Vita versie los ook E10,39 kost in aanschaf.
Wat ik bij Guacamelee! niet begrijp is dat ik de PS3 (met gratis crossbuy Vita) aan kan schaffen voor E10.39 maar dat de Vita versie los ook E10,39 kost in aanschaf.
20*350ZO45°
Alleen bij retailgames is het zo dat je bij de PS3-versie de PS Vita-versie krijgt en niet omgekeerd. Bij downloadable games als Sound Shapes, Guacamelee!, et cetera, maakt het niet uit voor welk platform je hem koopt, je krijgt ze allebei.
Bij de Vita Guacamelee! Krijg je geen PS3 hoor!
Vita variant:
Vita variant:
PS3 variant;Alleen compatibel met PlayStation®Vita.
Oeps ik was mis:Als je de game op PlayStation®3 koopt, kun je de PlayStation®Vita-versie zonder extra kosten downloaden.
Als je de game op PlayStation®Vita koopt, kun je de PlayStation®3-versie zonder extra kosten downloaden.
[ Voor 90% gewijzigd door Richard op 23-04-2013 18:58 ]
20*350ZO45°
Gisteren ff de Soul sacrifice demo gedownload en een uurtje gespeeld ..wat een tof spel zeg! Hier heb ik echt op lopen wachten helemaal mijn ding dit. Besturing is perfect, graphics zijn gelikt en de gameplay is gewoon top. Eerste echte Vita game die me 1000% boeit hehe.
The first casualty in war is always the truth...
Dat spel begint pas echt te shinen als je het online begint te spelen.Jumpiefox schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:02:
Gisteren ff de Soul sacrifice demo gedownload en een uurtje gespeeld ..wat een tof spel zeg! Hier heb ik echt op lopen wachten helemaal mijn ding dit. Besturing is perfect, graphics zijn gelikt en de gameplay is gewoon top. Eerste echte Vita game die me 1000% boeit hehe.
Over online gesproken! Cerberus is echt onmogelijk in je eentje, iemand zin om een tweakers groep te vormen en hem af te maken? Begin het een beetje zat te worden om met random people te spelen
Weet iemand nog een beetje leuke game in de stijl van:
Demon/Dark Souls of Alice: Madness returns? Heb bijna niks meer te spelen
Sounds goodVinand schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:11:
[...]
Dat spel begint pas echt te shinen als je het online begint te spelen.
Over online gesproken! Cerberus is echt onmogelijk in je eentje, iemand zin om een tweakers groep te vormen en hem af te maken? Begin het een beetje zat te worden om met random people te spelen
OdinsFiRe99 (ps3/vita)
zoek je goedkope webhosting? check Versio! - PSN: OdinsFiRe99
Ik heb Resistance: Burning Skies via Amazon.co.uk gekocht maar de online pass key werkt niet. (Spel zat nog in seal)
Iemand die Resistance ook via een Engelse website heeft besteld?
Zou de key alleen in de UK Store werken?
Iemand die Resistance ook via een Engelse website heeft besteld?
Zou de key alleen in de UK Store werken?
Die key zou gewoon moeten werken (er vanuit gaande dat andere UK games ook gewoon werken).
Welke melding geeft de store dan, na invoeren code?
20*350ZO45°
Verwijderd
Ninja Gaiden? Er zijn nog niet zoveel RPG's en action/adventure's die aan deze criteria voldoen imo.lanerios schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:30:
Weet iemand nog een beetje leuke game in de stijl van:
Dat is volgens mij niet correct.... Ik kocht gisteren Guacamelee op de Vita en als ik nu opRichard schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:36:
Cross Buy werkt alleen PS3 --> Vita, en niet Vita --> PS3, om te voorkomen dat mensen de "goedkope" Viota variant aanschaffen om gratis de PS3 versie te verkrijgen.
https://store.sonyenterta...k.com/#!/nl-nl/home/games kijk, heb ik zowel de PSN versie als de Vita versie.
Dus volgens mij werkt het in dit geval wel naar 2 kanten.
(ik heb nog niet gekeken op de PS3)
Klopt, ik was mis, zie Richard in "Het grote Playstation Vita-topic - Deel 3"Tooooony schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:05:
[...]
Dat is volgens mij niet correct.... Ik kocht gisteren Guacamelee op de Vita en als ik nu op
https://store.sonyenterta...k.com/#!/nl-nl/home/games kijk, heb ik zowel de PSN versie als de Vita versie.
Dus volgens mij werkt het in dit geval wel naar 2 kanten.
(ik heb nog niet gekeken op de PS3)
20*350ZO45°
Klopt, helaas mist het een beetje in de adventure/openworld-ish games.. Erg jammer.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:49:
[...]
Ninja Gaiden? Er zijn nog niet zoveel RPG's en action/adventure's die aan deze criteria voldoen imo.
PSN uitverkoop!
PS Vita
Smart as…
Was €24.99/£19.99, now €12.49/£8.99
Additional 10% off for PS Plus subscribers
Sound Shapes
Was €12.99/£9.99, now €6.49/£5.19
Wel bagger dat Marvel vs capcom alleen voor de PS3 in de sale zit
PS Vita
Smart as…
Sound Shapes
Hier zat ik op te wachten.. ga straks sound shapes halen :)!lanerios schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:15:
PSN uitverkoop!
PS Vita
Smart as…
Sound Shapes
Rookworst zonder 'r' is ookworst
De code die je hebt ingevoerd is niet correct of kan ongeldig zijn.Richard schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:08:
Die key zou gewoon moeten werken (er vanuit gaande dat andere UK games ook gewoon werken).
Controleer of je deze correct hebt ingevoerd (NP-8128-9).
Net gebeld met Sony NL.
Blijkt een US versie van het spel te zijn maar code is ook verlopen. PS NL kan mij niet helpen omdat het een US product is.
Morgen retour naar Amazon
[ Voor 18% gewijzigd door Ike. op 24-04-2013 15:02 ]
Sound shapes is voor mijlanerios schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:15:
PSN uitverkoop!
PS Vita
Smart as…
Sound Shapes
Waar vind je dan zo'n specifiek "kopje" in de store? Of moet ik nu a.d.h.v. zo'n lijst alle titels afzonderlijk zoeken?
20*350ZO45°
http://blog.eu.playstation.com/Richard schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:15:
Waar vind je dan zo'n specifiek "kopje" in de store? Of moet ik nu a.d.h.v. zo'n lijst alle titels afzonderlijk zoeken?
PS Vita Store heeft een gedeelte met alle aanbiedingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 24-04-2013 15:28 ]
Dames en heren,
wie o wie heeft Metal Gear Solid: Peace Walker gekocht en gedownload via de PS store rechtstreeks vanaf de Vita? Kan iemand bevestigen of de game dan naar behoren werkt?
Ik hoor namelijk verhalen dat Peace Walker op die manier niet gaat werken en alleen werkt als deze via de PS3 binnengehaald wordt en vervolgens overgezet wordt naar de Vita.
wie o wie heeft Metal Gear Solid: Peace Walker gekocht en gedownload via de PS store rechtstreeks vanaf de Vita? Kan iemand bevestigen of de game dan naar behoren werkt?
Ik hoor namelijk verhalen dat Peace Walker op die manier niet gaat werken en alleen werkt als deze via de PS3 binnengehaald wordt en vervolgens overgezet wordt naar de Vita.
PSN: breminem
Thomas Was Alone staat er nu ook bij. Let wel op dat je de goede versie "koopt"
Tja dat is een beetje krom, want als je de Vita koopt (of in je winkelwagentje mikt) dan kan je de PS3 niet meer kopen en andersom.Tooooony schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:10:
20*350ZO45°
Thomas was alone... Briljant!!
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Hmm ik schrok ff omdat ik hem vanmiddag al op de Ps3 had gedownload , maar de Vita haalt hem nu gewoon binnen dus misschien ondertussen al opgelost ? Of hij moet het straks niet doen natuurlijkTooooony schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:10:
Tomas was alone is echt een briljant spel.
Begrijp ik dit goed? Als ik PS+ 90 dagen voor € 15,- neem, kan ik dan gratis Uncharted en Gravity Rush spelen totdat mijn abo afloopt?
Jep, Uncharted, Gravity Rush, Thomas was Alone, Virtue's Last reward op het moment.