Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:50
lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:04:
Vita ligt bij de Bart Smit voor 170. Gewoon daar heen gaan :P
Meen je dat nou ? Op de webiste van Bart Smit is hij 239 geloof ik dus dat verschil had ik niet verwacht :)
Richard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:03:
Stuur mij die cadeaubonnen op, dan regel ik een WiFi only voor €175
Tnx, hou ik in mijn achterhoofd , maar het liefst haal ik hem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb de Wifi only bij Bart Smit zoetermeer voor 170 euro gehaald. 8 GB kaartje voor 20. Dus lekker goedkoop :p (games had ik al via PS+)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

8gb voor €20 @ BartSmit winkel?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Zitten hier 4 Bart Smits in de buurt dus ga morgen wel even kijken :) Heb PS+ ook al maanden dus ik kan simpelweg niet meer tegenover mijzelf verantwoorden dat ik geen Vita heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Beakzz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:52:
Zitten hier 4 Bart Smits in de buurt dus ga morgen wel even kijken :) Heb PS+ ook al maanden dus ik kan simpelweg niet meer tegenover mijzelf verantwoorden dat ik geen Vita heb ;)
Zo zit ik dus te denken over een PS3. Heb nu een xbox met stevig wat extra spul erbij, maar is half zonde van die psn+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Richard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:52:
8gb voor €20 @ BartSmit winkel?
Dat was een dag aanbieding van Bart Smit zoetermeer helaas :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
maartend schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:53:
[...]

Zo zit ik dus te denken over een PS3. Heb nu een xbox met stevig wat extra spul erbij, maar is half zonde van die psn+
Gewoon doen ;) Heb ze sinds een maand of 3 naast elkaar staan en nog geen moment spijt van gehad. Beste van 2 werelden ook al vind ik de Xbox controller nog steeds fijner en Xboxlive (vooral de shop) beter werken.

Ben van plan om voor 70 euro een 32 Gb kaartje te kopen bij amazon.co.uk als ik de Vita haal. IS toch allemaal compatibel lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Beakzz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:59:
[...]

Gewoon doen ;) Heb ze sinds een maand of 3 naast elkaar staan en nog geen moment spijt van gehad. Beste van 2 werelden ook al vind ik de Xbox controller nog steeds fijner en Xboxlive (vooral de shop) beter werken.

Ben van plan om voor 70 euro een 32 Gb kaartje te kopen bij amazon.co.uk als ik de Vita haal. IS toch allemaal compatibel lijkt mij ?
jaha, gewoon doen is wel een paar 100 euro even voor een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Tiwazz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:32:
[...]

ik heb hem net ook binnen gehaalt en ga hem nu voor het eerst doen, ben benieuwd!!
Oke heb guacamelee nu heel de avond gespeeld en wat een BRILJANTEN game! Echt een aanrader voor iedereen met een VIta. Wat vinden andere tweakers ervan die hem hebben gespeeld?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Eduardboon schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:00:
Ik dacht; laat ik eens een screenprotector plakken.

Bubbels. Stofjes. Het wou dus NIET lukken Om er een goed op te krijgen. Voordat ik dus meer geld verkwist wil ik jullie vragen: waar kunnen ze voor mij zon ding op de vita plakken zodat het WEL goed gaat?
Wat ik altijd met mijn telefoons doe en laatst met mijn Walkman heb gedaan is eerst de douche lekker laten stomen in de bad kamer. Voor je de badkamer ingaat gadget uit zetten (accu er uithalen als het kan). Scherm schoon poetsen met microfiber doekje. Douche uitzetten en dan in de badkamer de screenprotector erop doen zoals de fabriaknt het aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
maartend schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:33:
[...]

Ik raad het je alleen maar aan he ;) Anders moet je er ff bijzetten hoeveel er op je bankrekening staat :p Ik snap ook wel dat het niet heel weinig is , maarja hobby's zijn nooit gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:40:
[...]

Oke heb guacamelee nu heel de avond gespeeld en wat een BRILJANTEN game! Echt een aanrader voor iedereen met een VIta. Wat vinden andere tweakers ervan die hem hebben gespeeld?
Ik heb hem gisteren gekocht, maar ik verwacht er pas dit weekend aan te kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
voor de ps+ members. sla virtues last reward oid over. is echt een bagger port van een ds game. slechte controls, en zeer, zeer saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
lanerios schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:11:
voor de ps+ members. sla virtues last reward oid over. is echt een bagger port van een ds game. slechte controls, en zeer, zeer saai.
Metacritic heeft een ander verhaal:
http://www.metacritic.com...scape-virtues-last-reward

Persoonlijk vind ik het wel erg leuk, maar ik zou het niet aanraden als je van actiegames houdt oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Metacritic.. want alle reviews zijn unbiased? lol.

Het spel heeft iets, maar de controls zijn gewoon beyond crap. Het werkt totaal niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
vette game, geen probleem met de controls.

Ik verwacht dat de moelijkheidsgraad per level stijgt, zit nu pas in lvl 1.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 11-04-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Beakzz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:08:
[...]

Ik raad het je alleen maar aan he ;) Anders moet je er ff bijzetten hoeveel er op je bankrekening staat :p Ik snap ook wel dat het niet heel weinig is , maarja hobby's zijn nooit gratis :)
Klopt, ik ben ook al aan het kijken, het was meer een mijmering van mezelf. Aande andere kant, ik kan er een kopen met een kapote BD-drive, toch niet nodig. Heb gewoon een grote hdd nodig in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga het vanavond opnieuw proberen, en ook hopen dat de puzzels moeilijker worden. Want of het komt omdat ik genoeg DOS adventures heb gespeeld (Discworld, Monkey Island e.d.), of omdat het spel veels te makkelijk is, maar ik mis de challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Denk dat de controls van Zero Escape niet echt slechter zijn dan op de DS het is gewoon niet meer dan point en klik. Je staat in een ruimte en het enige wat je kunt is om je heen kijken en dingen aanklikken... hoe kan dat qua controls nou slecht zijn?

Het is gewoon echt een spel wat je moet liggen, als je van veel, veel lezen houd en je niet meer gameplay verwacht dan met wat point en click puzzels oplossen zal het een prima diepgaand spel zijn... ik ben nu in de ruimte waar ik cocktails moet mixen en ik moet zeggen dat het spel mij nog niet echt te pakken heeft. Ik heb gewoon niet zoveel met die Japanse caracters dat ik er echt bij betrokken raak.
Chaoss schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:02:
Denk dat de controls van Zero Escape niet echt slechter zijn dan op de DS het is gewoon niet meer dan point en klik. Je staat in een ruimte en het enige wat je kunt is om je heen kijken en dingen aanklikken... hoe kan dat qua controls nou slecht zijn?

Het is gewoon echt een spel wat je moet liggen, als je van veel, veel lezen houd en je niet meer gameplay verwacht dan met wat point en click puzzels oplossen zal het een prima diepgaand spel zijn... ik ben nu in de ruimte waar ik cocktails moet mixen en ik moet zeggen dat het spel mij nog niet echt te pakken heeft. Ik heb gewoon niet zoveel met die Japanse caracters dat ik er echt bij betrokken raak.
maartend schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:33:
[...]

Als je het geld hebt en kunt missen, gewoon doen.

230, -voor een 500Gb zonder games is op zich te behappen.

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2013 10:04 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

edit: dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het rondbewegen van de camera gaat zeer crap. Als ik het vergelijk met de touch controls van andere vita games, is het gewoon amateuristisch te noemen.

Dat en de zeer schreeuwerige "KLIK HIER OM OP TE LOSSEN" kleuren is gewoon jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door corset op 11-04-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chaoss schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:02:

230, -voor een 500Gb zonder games is op zich te behappen.
Lijkt me erg veel.
40-50 voor een PS3 met defecte lens lijkt me voldoende en dan nog een 20-30 voor een 500 SATA lijkt me ook wel voldoende.

Maar oke, dat is volledig OT.

En weer OT
persoonlijk vind ik VLR wel de moeite. Het japanse taaltje is te gek, de characters volledig gestoord, oke je leest veel, maar het varhaal is leuk. Ik hoop idd wel dat de moeilijkheidsgraad hoger wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 11-04-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
lanerios schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:29:
Metacritic.. want alle reviews zijn unbiased? lol.
Ik snap dat je het niet leuk vindt, maar om nu het gemiddelde van 31 game review sites (8.4) en het gemiddelde van 101 users (8.8) maar af te schrijven omdat het zogenaamd 'biased' zou zijn, vind ik echt iets te ver gaan. Vooral ook omdat je het een saaie game vind zonder ook maar enige argumentatie (en je eigen mening is zeker niet biased? :P) Ik snap dat Metacritic ook niet altijd een goed beeld geeft (bv Sim City en Diablo 3), maar je kan er over het algemeen toch wel echt iets mee, vooral als je naar beide de user scores en de critic scores kijkt.

Ik ben het wel met je eens dat de controls niet zo lekker zijn. Het ziet er wel een stuk beter uit dan op de 3DS :) Als je op hard speelt wordt het spel op een gegeven ogenblik best moeilijk en uitdagend, er zit een leuke sfeer in, en de karakters zijn best interessant (ook al zien ze er best funky uit). Ik ben zelf wel benieuwd waar het naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ok, waarom ik het minder vind:

1.) Controls, werken gewoon niet lekker, duidelijk te merken dat het een DS port is
2.) Puzzels, na 6 rooms, zit ik me echt af te vragen waar de moeilijkheid is. Op hard is er gewoon niks te doen. Alles wordt met kleurtjes en kleur gebruik aangegeven wat je waar moet doen.
3.) Iedereen heeft een stem behalve de hoofdpersoon? Beetje jammer.

Voor een 15-20 euro game is hij geweldig. Maar 40 euro ervoor vragen? het voelt gewoon teveel als een regelrechte port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odinsfire
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04-2023
ik weet niet of dit al besporken was, maar iedereen die de PS3 versie van allstars battle royale heeft gekocht tijdens de paas actie, kunnen hen geld terug krijgen en de game houden ( en is cross buy), want er waren problemen met de vita versie.
PS vita probleem is opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door odinsfire op 11-04-2013 11:04 ]

zoek je goedkope webhosting? check Versio! - PSN: OdinsFiRe99

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slechte controls?? zeer saaai?? :N :N :N

Ik vind het zelf samen met Persona de beste game die ik aangeschaft heb voor de Vita.. Als je het spel saai vind dan doe je denk ik iets heel erg fout...

Het is wel echt een japanse game dus je moet gewoon echt de tijd nemen om door de introductie te komen en het spel te snappen (en een paar keer dood, de fout in gaan, dan pas begint het spel echt pas). Dan begint de genialiteit van de game pas echt, als je door hebt waar het spel over gaat en wat je moet doen om het uit te kunnen spelen (your mind will be blown). Ik kan verder niks zeggen anders ga ik spoilen en dat is letterlijk de enige manier om de hele ervaring te verneuken ;)

Een slechte port zou ik het helemaal niet noemen, aangezien de graphics flink verbeterd zijn, de control wen je makkelijk aan na een paar uur (hint: gebruik NIET de touchscreen om te navigeren maar de knoppen, dan gaat het al 10x makkelijker).

[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 11-04-2013 12:34 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Alleen beetje kut als je dan meteen bij Shadow Yosuke dood lijkt te gaan :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Persona is alleen wel 100 keer beter :P

Ik ga het nog een kans geven, misschien dat het met de knoppen nog te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maartend schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:18:
[...]

Lijkt me erg veel.
40-50 voor een PS3 met defecte lens lijkt me voldoende en dan nog een 20-30 voor een 500 SATA lijkt me ook wel voldoende.
Ik had het uiteraard over een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 11:12
Zat al een tijdje rond te kijken voor een Vita.

Bij toeval liep ik vandaag bij de free record shop tegen een mooie aanbieding aan. Bij Saturn was dit model rond de € 280....maar bij FRS lag een wifi/3g model voor € 150. Uiteraard nieuw (nog even gevraagd voor de zekerheid). Het wifi only model lag er overigens ook, maar dan voor € 175. Dus de keuze was snel gemaakt. Zat ook nog gratis Motorstorm RC voucher bij, en als het goed is krijg ik nog Wipeout gratis, omdat ik gelijk maar even wat datategoed erop heb gezet.

Nog even los een 8 gb kaartje gekocht. En met de games zit het verder wel goed, want ik heb al een poos ps plus. Dus vanavond gelijk maar even Uncharted erop zetten. ;-)

Me is happy met deze aankoop! :9

edit:

het klopt toch dat de vita regiovrij is en dat ik dus van elke willekeurige website waar dan ook games kan aanschaffen.....of heb ik dat verkeerd begrepen?

[ Voor 10% gewijzigd door pateen75 op 11-04-2013 16:28 ]

PSN: xpock Live: xspock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hee, probeerde gister crossplay met een ps3 eigenaar en we konden elkaar niet inviten, dus geen ranked matches kunnen spelen. Erg jammer. Moet je alsnog met lobbies kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Pateen
Mooie aankoop! Ja het klopt dat de Vita regio vrij is, je kan dus spellen uit alle regio's spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:39:
Alleen beetje kut als je dan meteen bij Shadow Yosuke dood lijkt te gaan :)
Gewoon gaurd gebruiken wanneer teddie je adviseert te doen, en daarnaast je medicijn/soul shit gebruiken die je van teddie gekregen hebt als je low health bent. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
pateen75 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:17:
Zat al een tijdje rond te kijken voor een Vita.

Bij toeval liep ik vandaag bij de free record shop tegen een mooie aanbieding aan.
Door jouw bericht toch maar weer aan het rondbellen geslagen en net de laatste in Zwijndrecht kunnen weghalen. Kan er alleen nog niks mee , want mijn 32 kaartje is pas net onderweg uit Engeland :+
Wel een heeel mooi apperaatje voor 150 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55

Phntm

Tlingelingeling

Vinand schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:10:
[...]

Gewoon gaurd gebruiken wanneer teddie je adviseert te doen, en daarnaast je medicijn/soul shit gebruiken die je van teddie gekregen hebt als je low health bent. :)
Je kan slimmer spelen: Veel crits laten landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
en eerste death in persona 4. extra boss in castle op level 20? niet aan te raden. rampage is een insta game over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Staat alle gratis content voor EU trouwens gewoon hier altijd:
http://nl.playstation.com/playstationplus/

Ik ben namelijk bang dat ik regelmatig wat mis. Ik hou eigenlijk alleen die site in de gaten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:23:
en eerste death in persona 4. extra boss in castle op level 20? niet aan te raden. rampage is een insta game over
Als je niet van persona verwisseld hebt kun je hem ook halen op lvl20, mits je redelijke equip hebt, en goed gebruik maakt van de buffs (Defence up voor de party, attack down voor die kut koning). Ik had er aan het begin ook moeite mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Top apparaat hoor.

Enige wat een klein beetje tegenvalt is de download snelheid van games. Ben al uren bezig. Net zo traag als op de PS3. Maar hee...we mogen niet klagen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
pateen75 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:24:
Top apparaat hoor.

Enige wat een klein beetje tegenvalt is de download snelheid van games. Ben al uren bezig. Net zo traag als op de PS3. Maar hee...we mogen niet klagen. ;-)
Denk toch dat dat eerder aan je WIFI ligt. Ik download mijn games hier op de vita mega snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
pateen75 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:24:
Top apparaat hoor.

Ook geen probleem met de download snelheid hier. Welke game probeer je te downloaden? In de netwerk instellingen kan je een snelheidstest uitvoeren :).

[ Voor 8% gewijzigd door ndonkersloot op 11-04-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Wifi heeft met andere zaken geen problemen. PS3 is bij mij ook altijd traag.

Ben nu Uncharted aan het downloaden. Maar was met Motorstorm ook al traag. Ach, ik heb geduld. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
pateen75 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:56:
Wifi heeft met andere zaken geen problemen. PS3 is bij mij ook altijd traag.

Ben nu Uncharted aan het downloaden. Maar was met Motorstorm ook al traag. Ach, ik heb geduld. ;-)
Hmm achja, zon ramp is het niet. Als ze eenmaal gedownload zijn kan je een backup maken op je computer mocht je dan de game verwijderen heb je hem zo terug geplaatst.

Ik heb Guacamelee nu 5uur en 30 minuten gespeeld en heb de game voor 76% uitgespeeld beide gegevens zoals deze staan bij de world map. Volgens mij krijg je nog een hard mode als je hem uitgespeeld hebt voor een tweede playtrough en die gaat er zeker komen als ik klaar ben! Hierna nog trophy hunten voor de platinum. Wat een top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kom net bij een maat vandaan; hij had Retro City Rampage (cross buy) op de PS3. Was erg vermakelijk, zeker als je into retro bent! Wellicht een tip voor de ontwetenden..het is een soort GTA in NES style :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nipje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:41:
Staat alle gratis content voor EU trouwens gewoon hier altijd:
http://nl.playstation.com/playstationplus/

Ik ben namelijk bang dat ik regelmatig wat mis. Ik hou eigenlijk alleen die site in de gaten :O
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Nipje

Alle content staat daar op inderdaad. Houd ook goed dit topic in de gaten hier komt ook alles langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Tiwazz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:42:
@Nipje

Alle content staat daar op inderdaad. Houd ook goed dit topic in de gaten hier komt ook alles langs.
Oké bedankt! Dat zal ik inderdaad ook doen. Maar zolang ik die site in de gaten blijf houden loop ik dus niks mis? Zijn er ook niet soms aanbiedingen van een dag of iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Exorcist schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:24:
Kom net bij een maat vandaan; hij had Retro City Rampage (cross buy) op de PS3. Was erg vermakelijk, zeker als je into retro bent! Wellicht een tip voor de ontwetenden..het is een soort GTA in NES style :+
Lijkt me inderdaad ook een hele leuke game. Ik heb alleen PS+ en heb echt het idee dat deze game vandaag of morgen nog eens langs komt..

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nipje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:10:
[...]

Oké bedankt! Dat zal ik inderdaad ook doen. Maar zolang ik die site in de gaten blijf houden loop ik dus niks mis? Zijn er ook niet soms aanbiedingen van een dag of iets in die richting?
De gratis games zijn altijd voor een maand. Kortingen kunnen korter zijn en zijn alleen te vinden in dr PSN store of hier op het forum. Een korting is meestal 20% voor PSN+ leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Dacht ff snel een 4 gb kaartje te kopen om toch wat met mijn nieuwe Vita te kunnen tot de 32 binnenkomt, maar had nog niet gezien wat die kostte. Had zelf 12,50 to 15 euro bedacht (naar verhouding van een 32 GB prijs ) maar de goedkoopste winkel waar ik vandaag was had 20 euro. Met zulke prijzen is het niet zo gek dat die Vita niet heel hard verkoopt imo.

Het is niet dat ik het niet kan betalen , maar voor zo'n kaartje waar je verder niks meer mee doet kon ik het toch niet aan mijzelf verantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ign.com/articl...sion-remake#disqus_thread

Nieuwe Sega game voor de Vita... Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zo net Guacamelee uitgespeeld op 100% totaal 8uur en 35 minuten bezig geweest. Nu de game nogmaals uitspelen op hard en dan een platinum trofee :).

Geweldige game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik moest er even inkomen, maar het is inderdaad een erg goed spel. Platinum zou leuk zijn, maar ik weet niet of ik het er voor over heb om het spel dan nogmaals te spelen...

[ Voor 44% gewijzigd door SToRM666 op 14-04-2013 11:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:10:
[...]

Hier op de website komen natuurlijk de belangrijkste updates (lees: de games) wel voorbij (ook in het Playstation Plus-topic), maar wekelijks zijn er eigenlijk wel aanbiedingen waarbij de PS+ abonnementhouder ook weer extra korting krijgt bij aanschaf van game X of Y. Als je echt alles mee wil krijgen, zul je elke week na de wekelijkse update van woensdag even in de Playstation Store moeten kijken. Er zijn trouwens ook af en toe extra thema's en avatars te downloaden, die lang niet altijd een vermelding krijgen in blogposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe PS Vita game, afkomstig van de makers van Wipeout:
"Men's Room Mayhem" :+

"We've asked publisher Ripstone just what this is, because there's no way we can read that title and not have questions. Ripstone confirmed its existence, but is still waiting to make an official announcement. "What I can say is it's a game about mens rooms and what goes on behind closed cubicle doors (but not in a dodgy way!)" the publisher told us."

Edit (Link en afbeelding):
http://www.joystiq.com/20...ed-for-vita-in-australia/

Afbeelding van de main character. :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R3w7j6D.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Vinand op 15-04-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Tiwazz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:48:
Zo net Guacamelee uitgespeeld op 100% totaal 8uur en 35 minuten bezig geweest. Nu de game nogmaals uitspelen op hard en dan een platinum trofee :).

Geweldige game!
Doet me ontzettend denken aan super metroid, maar dan net iets makkelijker.
Vooral als je een upgrade krijgt lijkt dat beeld hetzelfde als metroid, dus ik weet wel waar ze hun inspiratie van hebben.
Ik vind het spel net zo goed als persona4 en dat wil wel wat zeggen denken.

Toch knap dat de Vita nu toch wel 2 top10 games heeft van deze generatie.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55

Phntm

Tlingelingeling

Sinned123 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:28:
[...]

Vooral als je een upgrade krijgt lijkt dat beeld hetzelfde als metroid, dus ik weet wel waar ze hun inspiratie van hebben.

offtopic:
Ironisch hoe dezelfde mensen die het niett fijn vonden dat ik wat ging uitleggen over persona 4 nu zelf persona 4 spelen en een paar pages hebben aangehouden over Persona 4 alleen. :+

Guacamalee heb ik nog niet aangeraakt, ik speel nu weer wat andere jRPGs die ik wel graag op de Vita wil zie verschijnen zoals Record of Agarest/Agarest: Generations of War. Een tales game die komt sowieso dit jaar nog hoop ik.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WdauQV_tgn0]

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sinned123 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:28:
[...]

Wow.. je hebt niet opgelet in het spel he? De beelden zijn een gigantische hommage aan Metroid. Ze heeten Choozo statues, etc. Goat dude heeft het er zelf nog over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Inmiddels een paar dagen in bezit van een Vita en wat een mooi apparaat is het toch eigenlijk!

Begonnen met Uncharted en MotorstormRC. Hoewel Uncharted een schitterend spel is, vind ik vooral MotorstormRC erg leuk om tussendoor effe snel te spelen. Weinig mensen in mijn PSN lijst die dat spelen. Zijn hier nog mensen die dit spelen of gespeeld hebben en die ik (xpock) mag/kan toevoegen. Vind het wel leuk om te kijken of ik jullie tijden kan verbeteren. Ben er alleen nog niet zo heel erg goed in. ;-)

Verder heb ik Fifa Football goedkoop kunnen scoren voor een tientje en via amazon Rayman en LittleBigPlanet besteld. Gelijk ook maar even Soul Sacrifice in de pre-order gezet.

En dan heb ik nog alle psn+ games vanaf het begin. Voorlopig vermaak ik me wel. ;-)

Hopelijk valt de nieuwe Killzone voor de Vita mee, want een goede shooter (met multiplayer) zou ook nog wel leuk zijn voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Motorstorm RC vrij veel gespeeld toen het spel net uit was (Verslavend!), nu al tijden niet meer aangeraakt. Je mag me uiteraard wel toevoegen om tegen mijn tijden te racen :) (er van uitgaand dat die nog steeds beschikbaar zijn in het spel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Thanks, ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Vanmorgen Virtua Tennis besteld op zavvi.nl voor 8,75 - 10 % en wil nu eigenlijk ook wel een voetbalgame op de Vita. Nu zie ik dat de verschillen tussen Fifa football (12) en Fifa 13 op de Vita beschamend klein zijn. Is het dan beter om Fifa Football voor een kleine 14 euro op te pikken of toch 30 neer te leggen voor de nieuwste versie ?

Mijn gevoel zegt om die laatste totaal te dissen om EA vooral niet te steunen in deze actie , maarja als de verschillen toch aardig groot zijn :)

edit : Fifa football ondertussen voor 11,50 van ebay afgehaald dus dat is opgelost. :+

Hebben jullie trouwens een grip, bumper of iets dergelijks of gebruiken jullie de Vita naakt ? ;) Heb er nog niet mee kunnen gamen , maar kan me voorstellen dat het na een uur gamen niet meer echt lekker beet te houden is of valt dat allemaal wel mee ? Ik zoek dus eigenlijk iets wat de Vita een beetje beschermd en eventueel wat comfortabeler maakt en waar je zo min mogelijk last van hebt. Een opbergcase heeft voor mij geen nut, want daar ga ik hem toch niet in doen (zelfkennis ten top ) dus wie heeft er met wat goede ervaring ?

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 15-04-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik heb zo'n siliconenhoesje eromheen waar de Vita gewoon in blijft tijdens het gamen, werkt wel goed. Ik zou hem niet laten vallen maar hier slingert hij altijd rond op mijn bureau/tas/bij vrienden en nog geen krasje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Gewoon van Dealextreme/ebay of nog een bepaald merk ? . Beweegt die niet tijdens het gamen en raakt de touchscreen aan de onderkant dan niet meer de tafel als je hem neer legt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
lanerios schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:27:
[...]

Wow.. je hebt niet opgelet in het spel he? De beelden zijn een gigantische hommage aan Metroid. Ze heeten Choozo statues, etc. Goat dude heeft het er zelf nog over :P
Tja,
Ik heb eigenlijk alleen super metroid gespeeld op de snes toen deze net uit was.
Dat is op zijn minst lang geleden ;)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pateen75 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:34:
Inmiddels een paar dagen in bezit van een Vita en wat een mooi apparaat is het toch eigenlijk!

Begonnen met Uncharted en MotorstormRC. Hoewel Uncharted een schitterend spel is, vind ik vooral MotorstormRC erg leuk om tussendoor effe snel te spelen. Weinig mensen in mijn PSN lijst die dat spelen. Zijn hier nog mensen die dit spelen of gespeeld hebben en die ik (xpock) mag/kan toevoegen. Vind het wel leuk om te kijken of ik jullie tijden kan verbeteren. Ben er alleen nog niet zo heel erg goed in. ;-)

Verder heb ik Fifa Football goedkoop kunnen scoren voor een tientje en via amazon Rayman en LittleBigPlanet besteld. Gelijk ook maar even Soul Sacrifice in de pre-order gezet.

En dan heb ik nog alle psn+ games vanaf het begin. Voorlopig vermaak ik me wel. ;-)

Hopelijk valt de nieuwe Killzone voor de Vita mee, want een goede shooter (met multiplayer) zou ook nog wel leuk zijn voor erbij.
Ik heb Motorstorm RC veel gespeeld rondom de release (PS3 versie). Ik heb ook alle DLC gespeeld totdat de laatste Trophy binnen was. Een aantal circuits is verdomd lastig. Wat voor mij werkte, was de ghost inladen van een snellere deelnemer (of de 'gouden tijd') en dan proberen bij te blijven. Het is te doen, maar je moet geduldig zijn. Een aantal circuits (bijv. in de sneeuw) hangt het echt af van de laatste bocht. Het was dan ook tergend dat ik op dat circuit 0,01 seconden te langzaam was. :P

Btw, mocht je voor de Platinum willen gaan. Zorg ervoor dat je eerst de Pitwall Trophy haalt. Als je je tijden te scherp neerzet, dan wordt het steeds moeilijker om die nog te behalen. Wellicht kan iemand hier je een uitdaging verzenden. Wanneer je deze X maal verslaat, dan heb je de Trophy in de pocket. (Challenge dus niet direct wissen na gebruik ;)).

PSN ID via DM verzonden. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 08:00 . Reden: twee keer ge-edit ivm toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-07 16:36
Hallo,

ik heb een probleem, elke keer als ik FIFA Soccer opstart loopt mijn vita vast. Hij blijft hangen op het ea sports logo en het muziekje van het hoofdmenu blijf ik horen. Na een tijdje kan ik hem weer opnieuw opstarten.
Kunnen jullie mij verder helpen?
Elk ander spel doet het wel gewoon.

http://youtube.com/AwesomeRemco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:18
AwesomeRemco schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:37:
Hallo,

ik heb een probleem, elke keer als ik FIFA Soccer opstart loopt mijn vita vast. Hij blijft hangen op het ea sports logo en het muziekje van het hoofdmenu blijf ik horen. Na een tijdje kan ik hem weer opnieuw opstarten.
Kunnen jullie mij verder helpen?
Elk ander spel doet het wel gewoon.
Heb ik ook wel eens gehad. Zelfde dat in fifa mijn touchscreen blijft hangen. Probleem met angen van het spel heb ik opgelost door de gamecard eruit te halen vita helemaal, uit te zetten en dan weer opstarten met de gamecard erin. Psnid Renaldo_n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kwam nog een WiFi + 3G tegen van de FRS voor E150 Laat maar horen als ik er iemand een plezier mee kan doen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Richard schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:49:
Kwam nog een WiFi + 3G tegen van de FRS voor E150 Laat maar horen als ik er iemand een plezier mee kan doen.
Toch niet diegene die ik voor jou scoorde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matss
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:46:
Ik heb nu eindelijk een ps vita. Ik heb een amerikaans account aangemaakt en nu wil ik een plus account aanschaffen maar accepteert hij mijn creditcard niet (omdat het een nederlandse is wss). Wat is nu het beste alternatief om toch te betalen in de ps store? Is de enige optie dan om een te dure psn kaart via ebay te kopen?
Op site's zoals psncode.nl kan je ook een US PSN Card kopen van 50 dollar voor 50 euro, scheelt niet heel veel. :)

Steam: matsFR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

maartend schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:02:
[...]

Toch niet diegene die ik voor jou scoorde? :)
Nee, die van jou is een Zeeuw, dit een Brabander ;) Als mensen in een community elkaar helpen, moet je ook af en toe eens iets terug doen hè.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Richard schreef op woensdag 17 april 2013 @ 06:29:
[...]

Nee, die van jou is een Zeeuw, dit een Brabander ;) Als mensen in een community elkaar helpen, moet je ook af en toe eens iets terug doen hè.
Groot gelijk. Had ook niet gedacht dat je hem wegdeed, je bent te tevreden daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odinsfire
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04-2023
je kan ook via paypal betalen op de SEN site :)

zoek je goedkope webhosting? check Versio! - PSN: OdinsFiRe99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:15:
[...]

Bedankt voor de tip maar die website neemt de 1$ = 1€ koers wel heel letterlijk.. :P Heb een $20 kaartje op ebay kunnen kopen voor 16,70 dat vond ik wat schappelijker. Twijfel nu alleen of ik plus neem of niet, geen idee of het de moeite waard is. Zijn de aanbiedingen maandelijks of weekelijks of is daar geen touw aan vast te knopen?
Volgens mij krijgt EU ps+ over het algemeen betere spellen dan US ps+, dus daar zou ik wel even goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entering PS Plus in May:

1st May: Hitman Absolution
1st May: Catherine
1st May: Malicious
8th May: Sine Mora
15th April: Velocity Ultra HD (volgens mij bedoelen ze hier mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Blijer met de Ps3 games dan met de Vita games dan , want Velocity lijkt me niks en Sine Mora is volgens mij frustrerend moeilijk. Die laatste spreekt me wel een beetje aan door het design ook al is het niet mijn type gameplay.

Kom er net achter dat ik Lumines gemist heb bij Ps+ en dat terwijl ik toch geregeld kijk wat er nieuw is |:( . Dan maar wachten tot ik hem een keer voor een tientje kan oppikken.

Gisteren eindelijk mijn kaartje binnen gekregen en wat anders kunnen spelen als Tokyo jungle via remote play :) Ik heb zo'n gevoel dat ik me best ga vermaken met deze handheld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:22:
Entering PS Plus in May:

1st May: Hitman Absolution
1st May: Catherine
1st May: Malicious
8th May: Sine Mora
15th April: Velocity Ultra HD (volgens mij bedoelen ze hier mei)
Had 2x de PAL Stray Sheep Edition, beiden verkocht en zoooo'n spijt van, dan komt dit wel als een goede alternatief!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vita games zijn echt compleet crap helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

och, kende ze beide niet maar afgaande op filmpjes beide games die wel eens leuk zijn om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik hou al niet van die SF meuk, maar de PS3 downloads maken veel goed. Hitman al uitgespeeld op de 360, maar doe het nog wel een keer over op de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Net nog even een filmpje van Sine Mora bekeken, ziet er best wel erg goed uit voor een 2D shooter.... mijn probleem met side scrolling of top down shooters is vooral dat ze meestal zo gruwelijk moeilijk zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Aangezien zo ongeveer niemand in de buurt heb met een Vita bij deze de vraag of hier nog liefhebers voor mijn friendlist zijn. Zal niet veel online gamen , maar ik mis bij bepaalde spellen uitdagingen wat betreft tijden.

Spellen die ik nu speel zijn Wipeout en Motorstorm rc

Verder zal het Fifa Football en Virtua tennis me wel gaan bezig houden. Mijn PSN naam is Bambeakz.
Ook als je tijden niet echt goed zijn , want ik ben ook geen expert :p

Wipeout is trouwens veel leuker dan ik had verwacht :) Hou wel van racen , maar dan gewoon met auto's en dit ziet er echt lekker uit en zo stuurt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Beakzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:25:
Aangezien zo ongeveer niemand in de buurt heb met een Vita bij deze de vraag of hier nog liefhebers voor mijn friendlist zijn. Zal niet veel online gamen , maar ik mis bij bepaalde spellen uitdagingen wat betreft tijden.

Verder zal het Fifa Football en Virtua tennis me wel gaan bezig houden. Mijn PSN naam is Bambeakz.
Weja. We delen echter enkel wipeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
maartend schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:33:
[...]

Weja. We delen echter enkel wipeout.
Ach dat wordt vanzelf meer , want ik heb Ps+ en koop vrij veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
@Bambeakz: ik ga je toevoegen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:25:

Ook als je tijden niet echt goed zijn , want ik ben ook geen expert :p

Wipeout is trouwens veel leuker dan ik had verwacht :) Hou wel van racen , maar dan gewoon met auto's en dit ziet er echt lekker uit en zo stuurt het ook :)
Voeg mij maar toe: vinand_b
Ik heb veel tijden van wipeout staan, alleen heb ik het echt een lange tijd niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Voeg mij ook maar toe, heb nog geen race games, maar ze komen eraan!

The_8bithamster

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sta op het punt een Vita aan te schaffen. Ik kan er eentje (nieuw) via mijn werkgever voor € 130,- op de kop tikken, zonder 3G (niet nodig, ik ga niet multiplayeren en gebruik 'm alleen thuis of op vakantie). Is dit een mooie prijs?

Verder begrijp ik na wat zoekwerk dat de geheugenkaartjes speciaal voor de Vita zijn. Een (micro)SD kaart voldoet dus niet, correct?

Als ik bijvoorbeeld Uncharted speel, slaat de Vita de game dan alleen op indien er een geheugenkaart aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
130 = mooie prijs
microSD wekt niet
Je hebt absulut een geheugenkaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
bram1984 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:55:
Als ik bijvoorbeeld Uncharted speel, slaat de Vita de game dan alleen op indien er een geheugenkaart aanwezig is?
Klopt, zelfs voor savegames heb je een geheugenkaart nodig.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Iemand de demo van Soul Sacrifice al gespeeld?

Ik heb m een uurtje zitten spelen. Erg mooi en indrukwekkend. Is alleen niet helemaal mijn ding denk ik. Ik laat 'm nog even liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ja gisteren ook ongeveer een uur. Het pakte me wel op een of andere manier.. zeker niet slecht! Zit alleen wel erg te twijfelen of dit een hele game lang leuk is.. stoor me dan met name aan het 'arena-concept'.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:57:
130 = mooie prijs
microSD wekt niet
Je hebt absulut een geheugenkaart nodig.
Avioto schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:02:
[...]

Klopt, zelfs voor savegames heb je een geheugenkaart nodig.
Thanks, dacht ik al. :)

Nog kijken naar de games. Sowieso komt Uncharted er, en Rayman denk ik ook. Ik kwam verder Oddworld nog tegen. Verder nog aanraders wat betref singleplayer action adventures cq. shooters?

Zie Assassins Creed nu ook staan met 2 games. Staan deze op zichzelf? Nog nooit een AC gespeeld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Little big planet vita?

Shooter: unit 13.....maar weet niet of dat veel gespeeld wordt. Heb het zelf niet in ieder geval.

AC Liberation staat volgens mij op zichzelf. Die andere ken ik niet, is denk een psp game voor de vita waar je op doelt.

Pagina: 1 ... 37 ... 82 Laatste