Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kromme vergelijking inderdaad: hier lekker een iPad voor zijn doel en een Vita voor games, mjam! :9

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Exact, maar je wilt niet weten hoeveel mensen die vergelijking(en) maken. Waarom heb je een Vita, je hebt toch een tablet (nee geen iPad..galaxy Tab ;) ). Ehh ja, maar ik speel het liefst met fysieke knoppen, tenzij het een point and click adventure is of iets in die geest. En maar niet snappen dat het kantelen van je scherm om te sturen voor mij niet gelijk staat aan analoge controls.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Weet iemand of je in de standby die irritant knipperende ps button uit kunt schakelen?
Speel een hoop Disgaea 3 en moet dus soms de Vita op standby zetten om te gaan slapen.....

• matthijst
  • Laatst online: 16:35
Beakzz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:10:
Tja zeggen dat je Ipad beter vind met games is zoiets als zeggen dat een Range Rover beter is als een Audi R8 om te racen. Een Ipad is gewoon goed in wat hij moet doen , maar een Ps Vita is voor echt gamen. Al dat sociale gedoe mogen ze van mij achterwege laten , want daar gebruik ik toch echt liever de Ipad voor.
Inderdaad. iPad voor browsen, boeken, filmpjes en een beetje casual gamen.
Vita voor gamen, klaar ben je.

Vergelijkingen komen meer door de prijs gok ik: Vita + geheugenkaart + 1 of 2 games = iPad.
Als ik geen van beide zou hebben zou ik liever een iPad hebben, omdat ik me daar meer mee vermaak (dagelijks uren vs. een paar uur per week op de Vita).

Haters everywhere but I don’t really care

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:57
matthijst schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. iPad voor browsen, boeken, filmpjes en een beetje casual gamen.
Vita voor gamen, klaar ben je.
Lekker off-topic , maar een Ipad voor boeken is ook niks. Koop gewoon een e-reader erbij :p Gewicht , accuduur en reflectie maken het allemaal veel te ongemakkelijk om lekker te lezen.

• matthijst
  • Laatst online: 16:35
Komen d'r binnenkort nog nieuwe topspellen op de Vita?
Of is het wachten tot oktober/november?

Haters everywhere but I don’t really care

matthijst schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:31:
Komen d'r binnenkort nog nieuwe topspellen op de Vita?
Of is het wachten tot oktober/november?
LBP zou binnenkort uitkomen dacht ik...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13
Hoe kun je nu een Vita vergelijken met een tablet ? gaat werkelijk nergens over!

De PSP is gewoon al jaren de mooiste en beste game console, en is niet te vergelijken met een tablet.
Of zelf een DS omdat dit puur gericht is op kinderen tussen de 5 en 12 jaar..
De Vita is gewoon een paar levels hoger, en is een ware lust voor de real gamer.
Je kunt gewoon niet zonder! Spelen met een Vita is een ervaring apart die je niet mag missen.
Dus niet te vergelijken met een onhandige en trage tablet.
Bij E-plaza (store) nu €224 ! geheugenkaartjes zijn wel wat duur, maar tevens ook erg duurzaam.
Voor zoveel plezier is het mij zeker wel waard, vooral met deze zomer die meer van een herfst weg heeft :+

[ Voor 20% gewijzigd door thepeet op 19-07-2012 12:12 ]

Verwijderd

kogel door de kerk.

Sony PlayStation Vita Wifi + Resistance: Burning Skies Voucher + Gravity Rush + 4GB Memory Card Sony
PS Vita
+
WipEout 2048 Sony Computer Entertainment Europe & Sony

kreeg nog 15 eu korting en zit totaal op 294,98.

koop later wel een 32GB card en zie genoeg 2e hands games voor 30 euro zoals drake.
Ga dan geen 50 betalen voor nieuwe!
resistance is een download dus de 4gb kaart zal wel gelijk vol zitten:)

Had nog een buts overuren dus kost mij uiteindelijk toch niets(al is er wel voor gewerkt)

Kan niet wachten op Final Fantasy 7 als die los komt:)
en metal gear..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 15:26 ]

Verwijderd

Vita is een game machine wat een mini tablet achtig device wilt worden PS Mobile wordt de istore/play store tegenhanger, een tablet is een "inferieure" laptop/pc met gaming mogelijkheden (zonder fysieke knoppen). Het argument dat de Vita puur een game machine is vind ik dan ook echt achterhaald. Het verbaasd mij niet dat Sony in het geheim aan een Vitablet werkt of een transformatie van de Vita.
De samensmelting van entertainment hetzij muziek, video, gaming etc. tot een all purpose device is een feit. Vergeet niet hoe de ipad ooit is begonnen als een muziekspeler, ipod -> iphone -> ipad. Wat de Vita dringend nodig heeft is een goede webbrowser.

Verwijderd

Oh gawd... de eeuwige discussie wordt weer opnieuw opgepakt zie ik?
Browser, media, iPad...
Guys, "Gaming Handheld"...

'nuff said.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:01:
Oh gawd... de eeuwige discussie wordt weer opnieuw opgepakt zie ik?
Browser, media, iPad...
Guys, "Gaming Handheld"...

'nuff said.
jup, heb ook ipad 3 maar voor games zijn gewoon die dual analog stick de bomb.
dus ook maar een vita voor op de bank en in bed als vrouw tv kijkt..
iemand al beelden ban black ops voor vita gezien?

toch maar 32gb kaartje erbij gekocht en ridge racer:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 16:39 ]

Verwijderd

Gewoon op Marktplaats zo'n memorycard kopen, ik kan gewoon 32gb kaart krijgen voor 40 euro ofzo.
Niet al te moeilijk ben je gelijk KLAAR met 32gb dus niet zeuren voor die 220 en 40 euro = 260 euro voor dit is het het WAARD! 8)7 _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 17:28 . Reden: spellingsfout 64gb moest natuurlijk 32gb zijn ]

Verwijderd

Wipeout is geleverd morgen komt vita met 2 games en 4gb kaart en aparte bestelling met ridge racer en 32gb:)
Hoesjes van de retail games zijn best grappig gedaan.

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Vanavond Metal Gear Solid 2 uitgespeeld. Al heb ik af en toe neiging gehad mijn Vita hier het meer in te gooien moet ik wel zeggen dat ik (weer) van deze game heb genoten.

Wat een fantastische franchise is dit toch.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Verwijderd

Baatje schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:47:
Vanavond Metal Gear Solid 2 uitgespeeld. Al heb ik af en toe neiging gehad mijn Vita hier het meer in te gooien moet ik wel zeggen dat ik (weer) van deze game heb genoten.

Wat een fantastische franchise is dit toch.
Ja idd, had hem paar dagen geleden hetzelfde gedaan, ben nu bezig met alle dog tags, very easy, easy en normal heb ik al op 100% 8)

Kan ik nu op hard met
spoiler:
stealth camo + bandanna/brown wig
door hard gaan

• Baatje
Op hard? Zo jij hebt beheersing over jezelf :-)

Ik twijfel nu verder te gaan met deel 3 of Resident Evil op de 3ds... lastig he keuzes hahaha

Verwijderd

Had hem eigenlijk al 10 jaar geleden op hard gehaald op de PS2 dan, alleen weet ik niet of ik extreme kan halen :(

• Baatje
Wel leuk dat je daar over begint want sommige gedeeltes kon ik me ook nog herinneren van de ps2 versie.

Alleen het hele verhaal blijven volgen was u ook lastig :-)

Verwijderd

Baatje schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:16:
Wel leuk dat je daar over begint want sommige gedeeltes kon ik me ook nog herinneren van de ps2 versie.

Alleen het hele verhaal blijven volgen was u ook lastig :-)
Vond 10 jaar geleden het verhaal ook behoorlijk verwarrend, maar nu ik 10 jaar ouder ben + mgs3, 4 en peace walker gespeeld heb is het verhaal voor mij iig helderder geworden.
spoiler:
Op het einde van mgs2 heeft de Patriots (=soort van "schaduw" regering, zij zijn de echte regeerders van de VS en niet de president; je kan het ook zien als een soort van maffia) gewonnen, want Solidus wilde de lijst met de namen van de 12 leden van de Patriots achterhalen om zich te bevrijden van de hele op show gezette gebeurtenissen zoals hoe hij president is geworden en weer werd gedumpt, uiteindelijk wilde hij de Patriots de das om doen daarom noemt hij zichzelf en iedereen met dezelfde visie als hij de "sons of liberty". Om dat te doen moest hij Arsenal Gear kapen, wat in opdracht van de Patriots is gebouwd etc.
De Roy Campbell in mgs2 is echter niet de echte (zoals die in mgs1 en mgs4), deze was geheel ai (artificial intelligence) want Raiden praat erover dat hij hem nog nooit in levende lijve gezien heeft. Otacon kwam ook achter dat Campbell niet op een veilige plek ver weg zit, maar in Arsenal Gear zelf (deze Campbell ai was een subsysteem van GW, de ai van Arsenal Gear) Nog een hint dat Campbell niet de echte is, is dat hij Solid Snake niet herkende, de ai heeft Solid Snake nl niet in rekening gehouden zoals Ocelot op het eind openbaarde. Raiden was dus niks anders dan een schaakstuk, een agent die Solidus moest executeren, omdat hij een bedreiging vormde voor de Patriots.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 10:56 ]

• Baatje
Peace Walker heb ik nooit gespeeld eigenlijk. Beetje dom :-(

Trouwens ik heb ook erg genoten van de besturing van het touchscreen tijdens de game. Dus wisselen van wapen e.d. Ging allemaal erg soepel.

Verwijderd

Love the vita..
Ben wel blij met de 32gb kaart.
Net ff demo van drake gedownload.. graphics van vita zijn ziek..
Ook net metal gear via psn gekocht, de retail net te vinden in denhaag...
Controls zijn ook super..

Verwijderd

Was net even geschrokken, ik wilde MGS HD collection opstarten toen devolgende error op scherm kwam, "the savegame of this application has been corrupted" daarna meteen Vita helemaal uitgeschakeld en opnieuw laten booten werkt de game weer gelukkig, heb inmiddels wel een backup save gemaakt, want anders zou het wel heel zuur geweest zijn sinds ik vandaag middennacht MGS2 op hard + alle dog tags uitgespeeld had, resteert alleen nog de dog tags van extreme.

Verwijderd

Afgelopen weekend Metal Gear Solid HD Collection gekocht (retail).
Super game!

Ben met MGS 2 begonnen, maar wel pittige game. Moet hierbij wel melden dat ik de PS2 versie nooit heb gespeeld (I know, slecht...).
Ben de eerste playthrough op Hard begonnen, maar ik ga helemaal opnieuw beginnen.
Heb gelezen dat je voor platinum sowieso 5 playthroughs nodig heb... (moeilijkheid stackt blijkbaar niet?).
Dus ga op Very easy opnieuw beginnen en ga deze game lekker op het gemak een aantal maal uitspelen.

Heb MGS 1 - destijds op de PlayStation One - helemaal kapot gespeeld. Elke keer uitspelen weer een nieuwe feature erbij. Hetzelfde wil ik ook met MGS 2 gaan doen. Maar moet er echt weer helemaal in komen. En als er voor elke moeilijkheidsgraad een losse playthrough voor nodig is om de game platinum te halen, kan ik net zo goed op Very Easy beginnen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:10:
Super game!

Ben met MGS 2 begonnen, maar wel pittige game. Moet hierbij wel melden dat ik de PS2 versie nooit heb gespeeld (I know, slecht...).
Ben de eerste playthrough op Hard begonnen, maar ik ga helemaal opnieuw beginnen.
Heb gelezen dat je voor platinum sowieso 5 playthroughs nodig heb... (moeilijkheid stackt blijkbaar niet?).
Dus ga op Very easy opnieuw beginnen en ga deze game lekker op het gemak een aantal maal uitspelen.

Heb MGS 1 - destijds op de PlayStation One - helemaal kapot gespeeld. Elke keer uitspelen weer een nieuwe feature erbij. Hetzelfde wil ik ook met MGS 2 gaan doen. Maar moet er echt weer helemaal in komen. En als er voor elke moeilijkheidsgraad een losse playthrough voor nodig is om de game platinum te halen, kan ik net zo goed op Very Easy beginnen...
Klopt, er is een trophy "great dane" waar je alle dog tags uit de Plant missie moet halen, je moet dus alle moeilijkheidsgraden van very easy tot extreme uitspelen. Door het verzamelen van dog tags unlock je speciale items, je moet natuurlijk wel elke keer als je een moeilijkheidsgraad uitgespeeld hebt weer dezelfde savegame laden, anders tellen die dog tags niet op als je een nieuwe game start. Deze speciale items unlocken pas bij het result scherm (einde missie). Wil je ook 100% dog tags halen op de tanker missie, dan moet je wel goed inplannen want er is eentje wat bijna niet te doen is op easy zonder een speciale item 8)

Er is ook nog 1 trophy waar je geen alert mag veroorzaken, dit kan alleen als je een complete missie speel, dus tanker - plant. Maar inderdaad je hebt minimaal 5 playthroughs nodig voor een platinum.
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:10:
Super game!

FUCK, en dan ben ik zojuist op HArd begonnen...Nou ja zo ver ben ik althans nog niet. :p, en ik zit toch al helemaal aan het begin vast. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Zojuist de extreme tanker missie gehaald + alle dog tags, heb nu alle dog tags van de tanker missie. Rest nog alleen de dog tags van de extreme plant missie ;)

Verwijderd

Er is trouwens een grote (220MB) update voor Everybody's Golf:

Je kan nu bv ook online vs spelen. Alle info staat hier: http://blog.us.playstatio...d-adds-multiplayer-modes/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 07:36 ]

Verwijderd

Echt he, ben ik met Metal Gear Solid 3 bezig... savegame laat weten dat ik 1 uur en 37 minuten gameplay erop heb zitten... maar ik heb echt, nog geen half uur werkelijke gameplay ervaren... rest is allemaal cutscene en verhaal...
Gisteren half uur de game aan gehad... 4 minuten werkelijk kunnen spelen...
te erg =(

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:03:
Echt he, ben ik met Metal Gear Solid 3 bezig... savegame laat weten dat ik 1 uur en 37 minuten gameplay erop heb zitten... maar ik heb echt, nog geen half uur werkelijke gameplay ervaren... rest is allemaal cutscene en verhaal...
Gisteren half uur de game aan gehad... 4 minuten werkelijk kunnen spelen...
te erg =(
en dit wist je niet? is toch gewoon een onderdeel van de Metal Gear games. kan me er geen 1 herinneren die niet heavy in de cutscene's was.

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Donnie Darko schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:19:
[...]

en dit wist je niet? is toch gewoon een onderdeel van de Metal Gear games. kan me er geen 1 herinneren die niet heavy in de cutscene's was.
Inderdaad, de series zijn altijd al een soort interactieve film geweest. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit kan waarderen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

Ik waardeer het wel, maar met MGS2 had ik veel meer werkelijke gameplay dan deel 3... en dat valt me nu gewoon even op.

• TheKillingBean
Zijn de extra tafels voor Pinball Arcade ook al te downloaden? Ik zie dat ze al een tijdje uit zijn in Amerika... Of moeten wij weer 2 maanden wachten.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05

Een PS Vita kloon met Android 4.0.4 erop (custom zonder skins).

Verder zit er ARM Cortex A8 CPU 1GHz, 512 RAM, Mali-400 graka, 8GB ingebouwde geheugen uitbreidbaar met micro sd kaartjes en een hdmi poort.

PS games kun je hierop niet spelen, alleen games via emulators en dergelijke.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2012 00:54 ]

Verwijderd

Zo ik heb nu alle dog tags van mgs2, moet alleen nog de eindbaas op extreme verslaan dan heb ik een trophy binnen :)

VR Snake missie, variety level 4 is echt ruk.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
Is er iemand die weet of Android games werkend te krijgen zijn op de Vita?
Wordfeud en Rumble zijn games die mijn meissie op een iets groter scherm wil spelen.
Als ik er naar zoek kom ik op de Vita kloon en ook in dit topic kwam ik met de search niet verder.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Double-X-L schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:06:
Wordfeud en Rumble zijn games die mijn meissie op een iets groter scherm wil spelen.
Als ik er naar zoek kom ik op de Vita kloon en ook in dit topic kwam ik met de search niet verder.
Kan niet.

Verwijderd

Begin echt zin te krijgen in GamesCom! Meer Vita games checken!
Ben vooral benieuwd naar Soul Sacrifice eigenlijk... trailers en gameplay zien er echt slick uit ^^

Verwijderd

Double-X-L schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:06:
Wacht eerst maar eens tot PS Mobile gelanceerd wordt, dan komen de android games heus wel.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waar kun je het beste de vita geheugenkaartjes halen? Zat er eentje van 4gb bij maar na 1download is tie zo goed als vol.

Burp

Goedkoopste prijzen hieronder:

16 GB: http://bit.ly/Q1AyFS
32 GB: http://bit.ly/P7cSLJ
64 GB: http://bit.ly/IeWSIZ

Succes!

edit...

[ Voor 97% gewijzigd door Vinand op 29-07-2012 22:17 ]

• Mizgala28
ik begin hekel aan dat lied te krijgen (die van de 64 gb die overigens niet bestaat).

Het is wel enorm duur vind ik, je kan beter een 4gb kaartje nemen en alle games op de kaartje kopen in plaats van downloaden.

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
Mizgala28 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:27:
ik begin hekel aan dat lied te krijgen (die van de 64 gb die overigens niet bestaat).

Het is wel enorm duur vind ik, je kan beter een 4gb kaartje nemen en alle games op de kaartje kopen in plaats van downloaden.
of een 4gb kaartje aanschaffen, game downloaden, kapot spelen en vervolgens verwijderen voor een nieuwe game :D de rechten blijf je uiteindelijk houden...

PC Specs

• Mizgala28
Roughrock schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:17:
[...]

of een 4gb kaartje aanschaffen, game downloaden, kapot spelen en vervolgens verwijderen voor een nieuwe game :D de rechten blijf je uiteindelijk houden...
Nah, dan moet je het opnieuw downloaden, trouwens ik heb liever een spel die ik in een doosje koop dan kan ik het tenminste doorverkopen als ik het niet meer wil.

• Wii4all
  • Niet online
Als je een 32 gb kaartje koopt is het dan een kwestie van vita aan pc koppelen 4gb kopieren en dan daarna naar het 32 gb kaartje overzetten. Of moet je er nog speciale stappen voor doen?

edit gevonden:
http://manuals.playstatio.../psvita/cm/backup_pc.html

andere vraag:
Waar bewaren jullie je vita in? heb je de case van het travelpack? Of heb je zelf ergens iets gekocht waar hij wel goed inzit?

[ Voor 38% gewijzigd door Wii4all op 30-07-2012 11:33 ]

Burp

Deze heb ik bij gamemania gehaald
http://dicksmith.com.au/p...-vita-game-traveller-case

Verwijderd

Gisteren ook maar even PlayStation Allstar Battle Royale in preorder geplaatst.
Met de 'gelekte' personages wordt de game steeds interessanter en bel wel toe aan een leuke multiplayer, party/fighter game ^^

• c-kay
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik dacht huh? Bekende winkel!!! Aussieee >:) >:)

Ik heb dezelfde case gekocht bij de JBHiFi voor $10 met screenprotector.

• Wii4all
  • Niet online
c-kay schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 02:52:
[...]

Ik dacht huh? Bekende winkel!!! Aussieee >:) >:)

Ik heb dezelfde case gekocht bij de JBHiFi voor $10 met screenprotector.
Dan moet je wel +3 weken wachten tot ie er is of niet?

Burp

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 17:28

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Als ik op de PS3 een game hebt gekocht via de store in dit geval Modnation racers kan ik die dan ook downen op de Vita??

• Wii4all
  • Niet online
ik heb dat met whipeout, die heb ik ooit gekocht voor de ps3 toen hij uitkwam.

Vanavond maar even kijken of ik hem kan downloaden.

Als ik dit mag geloven wel:
http://psv.9lives.be/game...r-wipeout-2048-komt-eraan

Burp

• TheKillingBean
Met Wipeout kan dat inderdaad, dus je hebt meer maps om te spelen. Voor Modnation weer niet (spel speciaal gemaakt voor de vita). Maar Pinball Arcade wel weer en ook wat andere DLC spellen.

Verwijderd

Zojuist MGS2 op extreme uitgespeeld inclusief alle dog tags moet alleen nog VR missies op 100% zien te krijgen daarna platinum 8)

• c-kay
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
Wii4all schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:34:
[...]

Dan moet je wel +3 weken wachten tot ie er is of niet?
Ik woon in Australie ;-) Dus gewoon naar binnen lopen en afrekenen :+ :+ :+

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Gisteren opnieuw aan Uncharted begonnen. Ik ben er een tijd geleden al eens aan begonnen en toen tot hoofdstuk 2 gekomen, maar aangezien ik de controls weer even opnieuw wilde leren heb ik het eerste stuk maar even opnieuw gedaan. Ik ben nu van plan om m helemaal uit te spelen :p Toch gek dat deze zo lang is blijven liggen, aangezien ik de eerdere delen op de PS3 allemaal direct uitgespeeld heb.
Ik blijf me trouwens nog steeds verbazen over de grafische kwaliteiten van dit deel op de Vita.

Ik speel de laatst weken trouwens vrij veel op de Vita. Dat had ik vooraf niet gedacht, aangezien ik ook nooit veel op mijn PSP gespeeld heb. De PS3 wordt daardoor wel een beetje te weinig gebruikt momenteel en dat terwijl ik daar ook nog een stapel goeie spellen voor heb liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door SToRM666 op 01-08-2012 12:28 ]

PSN id: NL_SToRM

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50
Wii4all schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:02:
ik heb dat met whipeout, die heb ik ooit gekocht voor de ps3 toen hij uitkwam.

Vanavond maar even kijken of ik hem kan downloaden.

Als ik dit mag geloven wel:
http://psv.9lives.be/game...r-wipeout-2048-komt-eraan
Wipeout(zonder h dus, waar haal je die vandaan? 8)7 ) gaat enkel over uitbreidingen, je hebt nog steeds het origineel (Wipeout 2048) voor de VITA nodig ;)

• Wii4all
  • Niet online
Rctworld schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

Wipeout(zonder h dus, waar haal je die vandaan? 8)7 ) gaat enkel over uitbreidingen, je hebt nog steeds het origineel (Wipeout 2048) voor de VITA nodig ;)
je hebt gelijk, ik heb het gisterenavond pas gezien...

Je moet over die uitbreiding beschikken en die heb ik niet.

Burp

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:39
De uitbreiding is niet per se noodzakelijk volgens mij. Als je Wipeout 2048 hebt, kun je twee verschillende pakketten downloaden uit de PS Store, eentje voor Wipeout HD en eentje voor de Fury-uitbreiding. Deze twee pakketten zijn ook beschikbaar in 1 pakket.

Als je op de PS3 Wipeout HD (en mogelijk de Fury-uitbreiding) al had gekocht, kun je de reeds gekochte uitbreidingen voor de Vita gratis downloaden.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• Frank1973

Frank1973

Weet iemand hoe ik mijn behaalde scores/unlocks van MotorstormRC op de Vita omzet naar de PS3, nu moet ik op de PS3 opnieuw beginnen..
Volgens mij hoef je alleen maar met beide (via hetzelfde SEN account) online te zijn geweest. Scores staan online opgeslagen. Soms kan het wel een paar minuten duren voordat alles geupdate is..
Anders wellicht ook nog even trophies syncen op beide apparaten?

• Wii4all
  • Niet online
Uitverkoop in de store zag ik, vice city stories en liberty city voor 4,99 p/s

Komende ea titels zoals nhl etc verschijnen toch ook gewoon voor de vita?

[ Voor 32% gewijzigd door Wii4all op 01-08-2012 21:53 ]

Burp

Verwijderd

Beste Allen,
Ik heb sinds 1 dag ook een psp vita. Ik ben erg tevreden op een paar opstartproblemen na. De vorige eigenaar had zijn acc niet gedeactiveerd en hij woont in Friesland en ik in Zaandam ;) . Uiteindelijk met wederzijds vertrouwen kreeg ik de login gegevens en heb ik zijn acc gedeactiveerd op mijn psp.

Ik heb helaas nog een probleem, tijdens dit geheel heb ik ook de nieuw aangekochte marvel vs capcom spel op de psp gespeeld en na de deactivatie van zijn acc, herstellen van de psp en invoer van mijn eigen acc krijg ik de melding dat ik geen trofeeën meer kan verzamelen vanwege het feit dat ik niet de eerste speler ben van het spel.

Mijn vraag is dus als volgt, kan ik dit oplossen? Ik heb aardig wat rondgekeken, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

• SToRM666
Volgens mij moet je dan een paar seconden je vinger op de bubble van het spel houden. Je krijg dan rechtsonder in je scherm een icoontje in beeld voor de opties. Daar ga je waarschijnlijk de user data kunnen wissen.
Wii4all schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:43:
Uitverkoop in de store zag ik, vice city stories en liberty city voor 4,99 p/s
Hmmm... misschien wel interessant om die eens te spelen op de Vita :)

[ Voor 153% gewijzigd door SToRM666 op 02-08-2012 12:25 ]

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:17:
Volgens mij moet je dan een paar seconden je vinger op de bubble van het spel houden. Je krijg dan rechtsonder in je scherm een icoontje in beeld voor de opties. Daar ga je waarschijnlijk de user data kunnen wissen.
Helaas is daar geen optie om dat te verwijderen.

Verwijderd

Je moet die bubbel van die game deleten, want in die bubbel zit alle patches, DLC en savegame. Daarna moet je geloof ik de Vita uitschakelen en wanneer de Vita opstart zal die de game opnieuw installeren (savegame aanmaken voor je nieuwe account)

Sommige van die MGS2 VR sniping missies zijn bijna onmogelijk (meeste al gehad, alleen de moeilijkste met
spoiler:
MGS1 Snake
moet ik nog, gelukkig staan er op youtube van die sniping god filmpjes anders zou ik geen idee hebben hoe dat anders aangepakt moet worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:45:
Je moet die bubbel van die game deleten, want in die bubbel zit alle patches, DLC en savegame. Daarna moet je geloof ik de Vita uitschakelen en wanneer de Vita opstart zal die de game opnieuw installeren (savegame aanmaken voor je nieuwe account)
Super, dat was de oplossing.

Verwijderd

Wie heeft hier BlazBlue Continuum Shift EXTEND op de Vita liggen?
Ik zoek nog mensen die online willen/kunnen spelen, gezien de online lobby's veelal Japanners zijn en dus de delay te groot is (en je dus erg snel gekickt wordt).

Stuur even PM, dan kan ik je toevoegen en kunnen we online aantal rondes spelen.

Verwijderd

Gisteren met BlazBlue Continuum Shift EXTEND nog even een paar Ranked Matches gespeeld, maar wat zijn er veel Rage Quiters online zeg. Geluk is wel dat je ze op een gegeven moment kunt herkennen door een rode naam... daar speel ik dus gewoon niet meer tegen.
Sta je op het punt om te winnen en met de laatste 5 tot 10% health verlaten ze de game. Ronde telt dan helemaal niet meer mee >.<
Laatst tijd wel stilletjes rondom de PS Vita...

Maar goed, heeft iemand deze feature trouwens aan het werk gekregen? http://community.eu.plays...ote-Desktop/td-p/16562147

De Playstation desktop remote. Hiermee kunnen mensen dus blijkbaar via een soort van remoteplay zelfs pc games besturen waaronder zaken zoals N64 emulatoren en alle andere eromheen. Er zijn zelfs mensen die hiermee schijnbaar Call of Duty hebben kunnen spelen..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tijdens mijn vakantie Uncharted kunnen uitspelen (geen enkele "missie" op alle gevonden voorwerpen/foto's/mysteries :( ), en begonnen aan MGS HD col.

Helaas thuis weer te weinig tijd om er mee verder te gaan. Gekke is, heb altijd ieder deel van MGS in huis gehad (van PS1 tot PS3 en ook nog Xbox, 3DS etc.) maar nooit mee gespeeld. Bevalt me toch uitermate goed.

Voor de rest nog steeds weinig nieuws onder de zon. PS+ heb ik overwogen, maar ik kan niks met spellen zonder doosje en boekje..dus vind ik het het niet waard. Dan maar niet :+

Wel weer even Uncharted 3 gedaan op de PS3, volgens mij ben ik de enige die altijd een jaar doet om Uncharted uit te spelen. Zo heb ik ook lang gedaan over U1 en U2, puur en alleen omdat ik weinig speel maar veel koop (voor iedere console die bestaat). God of War III moet ook nog worden uitgespeeld :+

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 05-08-2012 23:33 ]

• Mizgala28
Een kennis van mij heeft PSP gekocht (grappig in de winkel stonden beide PSP 3000 en de PSP e1000 naast elkaar voor 100 euro) hij nam natuurlijk de PSP 3000 want die heeft wel wi-fi, dus PSP 3000 + 16GB kaartje + 5 games + hoesje samen 160 euro.

Dit deed hij omdat hij de games voor de PS Vita niet de moeite waard vindt en de game bibliotheek van de PSP is vele malen groter.

Verwijderd

Zojuist mgs2 platinum gehaald, nooit gedacht dat ik die sniping missies kon halen maar het is toch gelukt na 60+ keer falen in totaal ongeveer 50 uur over alle VR missies gedaan, helaas niet overal een nummer 1 score neergezet maar sommige missies zijn zo moelijk dat het halen zelf bijna onmogelijk is. In vergelijking mgs3 platinum was stukken makkelijker ;)

• RenaldoN
  • Laatst online: 21:29
Exorcist schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:32:
Tijdens mijn vakantie Uncharted kunnen uitspelen (geen enkele "missie" op alle gevonden voorwerpen/foto's/mysteries :( ), en begonnen aan MGS HD col.

Helaas thuis weer te weinig tijd om er mee verder te gaan. Gekke is, heb altijd ieder deel van MGS in huis gehad (van PS1 tot PS3 en ook nog Xbox, 3DS etc.) maar nooit mee gespeeld. Bevalt me toch uitermate goed.

Voor de rest nog steeds weinig nieuws onder de zon. PS+ heb ik overwogen, maar ik kan niks met spellen zonder doosje en boekje..dus vind ik het het niet waard. Dan maar niet :+

Wel weer even Uncharted 3 gedaan op de PS3, volgens mij ben ik de enige die altijd een jaar doet om Uncharted uit te spelen. Zo heb ik ook lang gedaan over U1 en U2, puur en alleen omdat ik weinig speel maar veel koop (voor iedere console die bestaat). God of War III moet ook nog worden uitgespeeld :+
Ik doe ook al heel lang over uncharted 3
Was op 85 procent ofzo en toen deed mijn savegame het niet meer en moest ik een oude savegame gebruiken a 50 provent ofzo :( heb nu geen zin meer om dat stuk overnieuw te doen :+

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
Mizgala28 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:42:
Een kennis van mij heeft PSP gekocht (grappig in de winkel stonden beide PSP 3000 en de PSP e1000 naast elkaar voor 100 euro) hij nam natuurlijk de PSP 3000 want die heeft wel wi-fi, dus PSP 3000 + 16GB kaartje + 5 games + hoesje samen 160 euro.

Dit deed hij omdat hij de games voor de PS Vita niet de moeite waard vindt en de game bibliotheek van de PSP is vele malen groter.
Was hij ook op de hoogte dat bijna alle psp games gewoon op de vita te spelen zijn :P
voor die meerprijs zou ik het wel weten hoor.
Trouwens psp-3000 nieuw kopen terwijl je voor de helft het zelfde zwikkie 2e hands kunt kopen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Ik lees veel positieve reacties over Sound Shapes, volgende week komt hij in EU uit op de PSN.
Van IGN kreeg hij een 9, http://www.ign.com/articles/2012/08/08/sound-shapes-review

Verwijderd

Sinned123 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Was hij ook op de hoogte dat bijna alle psp games gewoon op de vita te spelen zijn :P
voor die meerprijs zou ik het wel weten hoor.
Trouwens psp-3000 nieuw kopen terwijl je voor de helft het zelfde zwikkie 2e hands kunt kopen.
Tja, als je toch alleen PSP wil spelen heeft het best voordelen...
- UMD's scoor je op marktplaats en de budgetbakken voor een fractie van de PSN prijs
- CFW
Maar idd, ik zou ook voor een 2e hands gaan. Nieuwprijzen vind ik ook te hoog voor PSP hardware. Eurotje of 60 zoals bij die FRS PSP Go actie zou wel prima zijn imho.

Wat de Vita betreft ben ik wel benieuwd wat gamescom brengt, vooralsnog zijn er niet zo bar veel games voor het apparaat imho.

Verwijderd

Zag in de US store Sound Shapes voor 15$ (10$ met PSN+) Is de game waard voor deze prijs? Er zit helaas geen demo bij, dus kan hem niet zelf uitproberen.

Over PSN prijzen gesproken sommige van de PSP games zijn echt belachelijk duur, flink aantal games betaal je de volle mep van 40$
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:47:
Zag in de US store Sound Shapes voor 15$ (10$ met PSN+) Is de game waard voor deze prijs? Er zit helaas geen demo bij, dus kan hem niet zelf uitproberen.

Over PSN prijzen gesproken sommige van de PSP games zijn echt belachelijk duur, flink aantal games betaal je de volle mep van 40$
Wat een prijs... Ik had wel eerder een prijs verwacht van minimaal 35 tot 40 euro.. (Zelfs dan zou ik hem gehaald hebben).

Hij krijgt tot nu toe erg goede en strakke reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 08-08-2012 11:49 ]

• SToRM666
Wel een interessant spel dat Sound Shapes. Nu twijfel ik alleen of ik m liever voor de Vita of voor de PS3 heb, maar ik neig toch het meest naar de Vita versie.
Het spel doet me trouwens wel een beetje denken aan Mutant Blobs Attack.

[ Voor 71% gewijzigd door SToRM666 op 08-08-2012 12:30 ]

• Wii4all
  • Niet online
dat maakt toch juist niet uit tegenwoordig?

Als je hem download voor de ps3 dan mag je hem toch gratis downloaden voor de vita?

Of is dat alleen voor een beperkt aantal games?

Burp

SToRM666 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:27:
Wel een interessant spel dat Sound Shapes. Nu twijfel ik alleen of ik m liever voor de Vita of voor de PS3 heb, maar ik neig toch het meest naar de Vita versie.
Het spel doet me trouwens wel een beetje denken aan Mutant Blobs Attack.
Je koopt hem voor de Vita, en je hebt hem dan gelijk ook voor de PS3. :)

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:47:
Inderdaad, ik wou Persona 3 kopen, maar die kost gewoon nog 40 euro. Dat is best veel voor zo'n oud spelletje :|

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Wii4all schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:32:
dat maakt toch juist niet uit tegenwoordig?

Als je hem download voor de ps3 dan mag je hem toch gratis downloaden voor de vita?

Of is dat alleen voor een beperkt aantal games?
Ik was in de veronderstelling dat het maar bij een aantal games was. En dan heb je nog de categorie waarbij de savegames van de PS3 ook op de Vita kunt gebruiken.

Maar het is niet zo dat alle spellen die voor de PS3 en Vita uitkomen maar een keer betaald moeten worden. Kan het mis hebben :)

• SToRM666
Vinand schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:06:
Je koopt hem voor de Vita, en je hebt hem dan gelijk ook voor de PS3. :)
Ah, ik lees het nu ook ja. Dat is helemaal mooi dan :D

• Wii4all
  • Niet online
hmmm zit ff naar de komende release te kijken....maar ik zie geen madden/nhl ed. Wel fifa.
http://www.gamemania.nl/D...lect=GamesVerwacht&show=2

Ik had dat eigenlijk niet verwacht.
Als EA fifa kan uitbrengen dan toch ook wel wat van die andere titels.

En waarom niet bijv. een tiger woods?

Blijf het vreemd vinden.

Burp

• Baatje
Wii4all schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:26:
hmmm zit ff naar de komende release te kijken....maar ik zie geen madden/nhl ed. Wel fifa.
http://www.gamemania.nl/D...lect=GamesVerwacht&show=2

Ik had dat eigenlijk niet verwacht.
Als EA fifa kan uitbrengen dan toch ook wel wat van die andere titels.

En waarom niet bijv. een tiger woods?

Blijf het vreemd vinden.
Ik sluit me hierbij aan. Dit soort sport games vind ik juist heerlijk om op een handheld te spelen. Maar ja zeker niet genoeg animo voor.

• Wii4all
  • Niet online
stel ik wil een willekeurig psp game spelen op mijn vita, hoe kan ik dat doen?

of zijn het alleen de store psp downloads die beschikbaar zijn op de vita?

[ Voor 33% gewijzigd door Wii4all op 10-08-2012 17:25 ]

Burp

• Cubic X
Wii4all schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:25:
stel ik wil een willekeurig psp game spelen op mijn vita, hoe kan ik dat doen?

of zijn het alleen de store psp downloads die beschikbaar zijn op de vita?
Dat laatste. Alleen PSP games die in de store staan zijn beschikbaar op de Vita.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Cubic X schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:19:
[...]

Dat laatste. Alleen PSP games die in de store staan zijn beschikbaar op de Vita.
(Nog) Niet alle PSP games in de PS Store zijn speelbaar op de Vita

• Frank1973

Frank1973

En daarbij ziet de game er grafisch soms nog slechter uit dan op de PSP zelf..

• Wii4all
  • Niet online
Jammer ik davht dat er iets van een.'overzet service' zou komen

Burp

Verwijderd

Weet iemand of de Nyko Power Grips ook in EU/NL beschikbaar zijn, of hebben we hier weer alleen van die Big Ben zooi.

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Frank1973 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:47:
En daarbij ziet de game er grafisch soms nog slechter uit dan op de PSP zelf..
Probeer eens de filters uit te zetten, want de psp games zien er juist superstrak uit imho.

PSN: Geengrenzuh

• Wii4all
  • Niet online
Vandaag ff gekeken bij intertoys etc maar vita ligt echt verstopt evenals de games.. 1 lullig rijte met games. Jammer dat er niet wat meer ingestoken wordt

Burp

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Mooi apparaat die Vita, maar hij heeft bij mij 4 maanden praktisch stilgelegen, en is een paar dagen geleden uit de kast gekomen voor.... Gran Turismo voor de PSP.

Er is gewoon in 4 maanden tijd geen enkele boeiende game uitgekomen. Uncharted, Rayman, Wipeout, Motorstorm RC en Ninja Gaiden ben ik op uitgekeken, en er is niks nieuws. Als ik ook zie wat er nu te preorderen is (PS All-Stars, AC: Liberationm, NFS:MW en LBP Vita), zit er dit najaar nog maar een titel voor mij in (LBP), de rest is fijner op de console of biedt weinig meerwaarde.

Jammer dat zo'n jong platform zo traag op gang komt dat het al dood lijkt te bloeden.

• Cubic X
Sorbo schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:16:
Mooi apparaat die Vita, maar hij heeft bij mij 4 maanden praktisch stilgelegen, en is een paar dagen geleden uit de kast gekomen voor.... Gran Turismo voor de PSP.

Er is gewoon in 4 maanden tijd geen enkele boeiende game uitgekomen. Uncharted, Rayman, Wipeout, Motorstorm RC en Ninja Gaiden ben ik op uitgekeken, en er is niks nieuws. Als ik ook zie wat er nu te preorderen is (PS All-Stars, AC: Liberationm, NFS:MW en LBP Vita), zit er dit najaar nog maar een titel voor mij in (LBP), de rest is fijner op de console of biedt weinig meerwaarde.

Jammer dat zo'n jong platform zo traag op gang komt dat het al dood lijkt te bloeden.
Ik heb mijn Vita ook sinds lange tijd weer gebruikt....voor Vice City Stories (PSP) :P 8)7 .

Op NeoGaf is ook een hele thread over het sterven van de Vita, veel mensen noemen gewoon goede punten op waarom de Vita dood is of gaat. Sony heeft het moeilijk om third-party ontwikkelaars aan te trekken voor de Vita en vanuit first-party komt er ook bar weinig (zie E3 2012). Sony zelf zegt dat de Vita het prima doet...dat zegt al genoeg, hun handheld verkoopt 50k in Japan en zij zijn tevreden met hoe het nu gaat 8)7 :X .

Verwijderd

Wii4all schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:35:
Vandaag ff gekeken bij intertoys etc maar vita ligt echt verstopt evenals de games.. 1 lullig rijte met games. Jammer dat er niet wat meer ingestoken wordt
Wat verwacht je dan? Dat ze zelf wat games gaan verzinnen? Veel meer dan een hand vol (ok een par handen vol) games ZIJN er ook niet.

Verwijderd

Ach, zodra die gejailbreaked wordt, gaat er een wereld open met nieuwe gamez die je kunt spelen, de perfecte handheld voor emulators!

• SToRM666
Ik speel momenteel dagelijks op mijn Vita. Ik wissel een beetje af tussen TOM: Blitz en Uncharted :)

Pagina: 1 ... 18 ... 82 Laatste