smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:35:
Op dit moment ben ik in bezit van een Iphone 4 en Ipad 3. De laatste begint kuren te vertonen en dan met name de accuduur. Onder normaal gebruik is hij in een ochtend leeg. Naar mijn idee zijn er een paar cellen defect.
Op dit moment ligt hij bij de ICentre waar ik hem 1,5jr geleden heb gekocht. Nu ben ik in een felle strijd verwikkeld over de garantie. In de onderstaande link heb ik een review geschreven over deze retailer, hoe hij denkt dit op te lossen:
http://tweakers.net/shopreview/7983/icentre/shopreviews/
Iemand suggesties? Als je zo als fabrikant/leverancier op deze manier met garantieverplichtingen omgaat, dan voor mij nooit geen Apple weer!
Interessant dit, ondanks dat een accu idd een gebruiksonderdeel is ben ik toch wel benieuwd wat de uitkomst hiervan gaat worden.
Hoevaak heb je hem ongeveer opgeladen denk je? Anderhalfjaar zegt hier natuurlijk niet over, als dit dagelijks 2 x is omdat je hem 15 uur per dag gebruikt zit je al snel aan 400 oplaad beurten wat heel normaal zou zijn, laad je hem maar 1x per week oid op dan is anderhalf jaar wel weer enorm kort.
Hopelijk voor jou komt het niet tot een zaak maar hopelijk voor ons wel, wordt wel eens tijd dat hier duidelijkheid in komt. Iedereen online beroept zich maar op de deugdelijke product regel maar meer dan de helft weet eigenlijk niet hoe dit in elkaar steekt.
Edit: is er nog wat uit de reactie van de bas groep gekomen? Ik zag dat ze gereageerd hadden namelijk.
smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:05:
[...]
Verklaar je nader, betreft de garantie op accu's. Welke fabrikanten hanteren deze garantieregel nog meer, ben benieuwd. Ik weet alleen dat ze moeten aantonen dat het defect daadwerkelijk door gebruik is veroorzaakt.
Elke fabrikant doet dit.
Vaak hanteren ze 50% van de originele garantie periode. Geven ze 1 jaar dan een half op de accu, geven ze twee jaar dan een jaartje op de accu.
In ieder geval Asus, Toshiba, Acer, HP en lenovo doen dit. Deze merken voeren we op de zaak veel dus vandaar dat ik de RMA jongens daar wel eens over hoor.
[
Voor 20% gewijzigd door
Donstil op 04-01-2014 22:20
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans