Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Pff, ik twijfel heel erg of ik een iPad (Air/mini) zal kopen...

Ik heb een iPhone (5) & Macbook Air (2011) maar ik twijfel al een tijd voor een iPad...

Toevoeging of puur onnodig?

Ik weet dat het voor een groot deel persoonlijk is, maar niemand die mij de doorslag kan geven?

Ik ga over een maand voor een half jaar naar Curacao, ook daar lijkt het mij wel handig,, of is het een overkill met een laptop en smartphone..?

vriendin kan hem voor mij meenemen uit de USA

[ Voor 6% gewijzigd door Saninl op 02-01-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:25:
Heb nu een 2 weken de iPad air, maar denk echt dat ik een defecte batterij erin heb. Iemand al ervaringen ermee, als ik ermee naar de Apple Store Amsterdam zou gaan. Haal maar max 5 a 6 uur schermtijd...Ruilen ze hem dan gelijk om voor een nieuwe?
heb je wel de helderheid wat terug gezet en wat doe je zoal, als je veel gamed is de accu nou eenmaal veel sneller leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:47
Saninl schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:22:
Pff, ik twijfel heel erg of ik een iPad (Air/mini) zal kopen...

Ik heb een iPhone (5) & Macbook Air (2011) maar ik twijfel al een tijd voor een iPad...

Toevoeging of puur onnodig?

Ik weet dat het voor een groot deel persoonlijk is, maar niemand die mij de doorslag kan geven?

Ik ga over een maand voor een half jaar naar Curacao, ook daar lijkt het mij wel handig,, of is het een overkill met een laptop en smartphone..?

vriendin kan hem voor mij meenemen uit de USA
Geen overkill. Heb ook beide en macbook gebruik ik nauwelijks meer. iPad is zo verrekte handig, accu gaat lekker lang mee, super licht. Ideaal apparaat.
Verschil in gewicht tussen mini en Air is niet zo heel groot mee. Zou de Air halen, mooier scherm en makkelijker vasthouden (vind ik).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:16:
[...]

heb je wel de helderheid wat terug gezet en wat doe je zoal, als je veel gamed is de accu nou eenmaal veel sneller leeg
Helderheid staat laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:03
Game je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

matthijst schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:21:
[...]

Geen overkill. Heb ook beide en macbook gebruik ik nauwelijks meer. iPad is zo verrekte handig, accu gaat lekker lang mee, super licht. Ideaal apparaat.
Verschil in gewicht tussen mini en Air is niet zo heel groot mee. Zou de Air halen, mooier scherm en makkelijker vasthouden (vind ik).
Die mini retina heeft toch hetzelfde scherm? Dus qua schermkwaliteit maakt het elkaar niet zoveel toch?

Positief te horen dat het geen overkill is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kleuren van de mini retina zijn een stuk minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat valt m.i. ook wel weer mee. Er is verschil en Air is mooier, maar verschil is niet heel groot ofzo. Meeste mensen zullen het bij dagelijks gebruik denk ik niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:19
Ik moet zeggen dat ik het verschil alleen maar zie met hele felle kleuren, een rode roos zal een net iets rodere tint hebben op de Air.
Je kan het verschil ook makkelijk zien met de icoontjes, de icoontjes van de Air kleuren net wat voller vergeleken met de Mini.
Het scherm van de mini vind ik persoonlijk natuurlijker ogen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:49

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels heb ik mijn Air ook binnen. Geen gekke dingen met het scherm tot dus ver. Ziet er gewoon prima uit. Het enige is dat het scherm wel erg cheap aanvoelt vergeleken met mijn oude iPad3. Alsof je op een goedkoop kunststof scherm aan het tikken bent. :/ Het gewichtsverschil is daarentegen wel aanzienlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 03-01-2014 12:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 21:23

jasjenl

Liab A Tymo

Earzz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:01:
Ik moet zeggen dat ik het verschil alleen maar zie met hele felle kleuren, een rode roos zal een net iets rodere tint hebben op de Air.
Je kan het verschil ook makkelijk zien met de icoontjes, de icoontjes van de Air kleuren net wat voller vergeleken met de Mini.
Het scherm van de mini vind ik persoonlijk natuurlijker ogen.
De kleuren van de air zijn juist veel natuurlijker dan die van de mini, daar is niks persoonlijks aan, dat is gewoon te meten en wordt ook in alle reviews bevestigd... De kleurruimte van het scherm van de mini is te beperkt, dat zie je bij iconen maar ook bij foto's. Voor mij zou dit reden genoeg zijn om nooit voor de mini te kiezen, zelfs de ipad2 is in dat opzicht nog beter volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:19
jasjenl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:52:
[...]

De kleuren van de air zijn juist veel natuurlijker dan die van de mini, daar is niks persoonlijks aan, dat is gewoon te meten en wordt ook in alle reviews bevestigd... De kleurruimte van het scherm van de mini is te beperkt, dat zie je bij iconen maar ook bij foto's. Voor mij zou dit reden genoeg zijn om nooit voor de mini te kiezen, zelfs de ipad2 is in dat opzicht nog beter volgens mij...
Ik respecteer je mening en met het scherm van de Air is zeker niks mis maar ik vind juist sommige kleuren van de Air iets te flets overkomen, zeker met geanimeerde afbeeldingen met zuurstok kleurtjes.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Leuk: een mening geven terwijl iets gewoon te meten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:03
Earzz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:57:
[...]

Ik respecteer je mening en met het scherm van de Air is zeker niks mis maar ik vind juist sommige kleuren van de Air iets te flets overkomen, zeker met geanimeerde afbeeldingen met zuurstok kleurtjes.
Flets??? Naar mijn mening is het juist net wat te fel qua kleuren.Maar dat zal zal dan wel persoonlijk zijn dan :) Ik snap nog steeds niet dat mensen het scherm goedkoop vinden aanvoelen.

Het scherm reageert heerlijk,ik merk persoonlijk niet dat het scherm veert.

[ Voor 41% gewijzigd door freaky35 op 03-01-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Earzz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:57:
[...]

Ik verkondig geen mening, dat is nu juist mijn punt: de kleuren van de air zijn natuurlijker, dat is gewoon een meetbaar feit. Of je dat al dan niet mooier vindt, dat is een mening/kwestie van smaak. Maar dan nog blijft het een gegeven dat de mini minder correcte/natuurlijke kleuren weergeeft dan de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Momenteel heb ik een vervelend probleem.

Ik heb de ipad mini retina 16 gb en kan op de een of andere manier wel verbinding krijgen met mijn wifi netwerk, maar bij het internetten blijft hij hangen tijdens het laden en geeft hij op een gegeven moment een foutmelding dat ik geen internet heb.

Hij is wel verbonden met het draadloze netwerk maar er gebeurd niets.
Als ik dan naar de eerste verdieping loop en het nogmaals probeer, werkt alles prima....

Ik heb de kpn experia box v8 en glasvezel internet.

Omdat ik een dode pixel had heb ik de eerste al omgeruild en ook deze had hier last van.

Ik heb in de instellingen zitten zoeken van de router en allemaal setting uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat. 20hz / 20 en 40 hz, kanalen wisselen etc.

Ik heb momenteel geen idee meer wat ik kan doen en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want het is wel storend om in de woonkamer geen gebruik van de ipad te kunnen maken.

alvast bedankt,

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ipad mini al op een ander netwerk geprobeerd?
Zo kun je uitsluiten of het aan je ipad of router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
Ja, bij mijn Opa werkte hij perfect. Hij heeft een oudere KPN router, maar weet niet precies welke.
Ener103 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:57:
Ipad mini al op een ander netwerk geprobeerd?
Zo kun je uitsluiten of het aan je ipad of router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Die experia box hoor ik wel vaker nare verhalen over. Gewoon zelf een fatsoenlijke router/access point installeren, dan gaat het vast beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
jasjenl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:15:
Die experia box hoor ik wel vaker nare verhalen over. Gewoon zelf een fatsoenlijke router/access point installeren, dan gaat het vast beter werken.
Misschien is dat wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 16:57
Heeft er iemand ook problemen met de line in van de iPad 4? Als ik er een hoofdtelefoon op aansluit stopt bij de minste beweging van de aux kabel de muziek met spelen. Ik heb dit probleem gedeeltelijk kunnen oplossen mbv een jailbreak-appje Plugication waardoor de muziek zich hervat wanneer ik opnieuw een hoofdtelefoon 'aansluit', maar het is nog vervelender bij speakers met een iets bredere aansluiting, waarbij ik meestal gewoon helemaal geen geluid krijg.
Is dit eerder een design probleem of moet ik maar eens langs een Apple store gaan om de iPad te laten herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
Ik moet voor iemand een probleempje oplossen waarvan ik dacht dat is binnen een paar seconden opgelost. Op een iPad Air outlook.com instellen. Lekker makkelijk maar ik krijg alleen geen e-mail verstuurd, er komt alleen e-mail binnen. En in de wizard die speciaal voor outlook.com is kan je geen smtp instellen. Iemand ervaringen hiermee?

Probleem opgelost na nog meer speurwerk het juiste draadje gevonden met bovenstaand issue. Account verwijderen, iPad helemaal uitzetten, aanzetten, account toevoegen. Weer te simpel voor woorden maar gelukkig werkt het.

[ Voor 24% gewijzigd door cbr600f4i op 04-01-2014 16:31 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
hallo allemaal,

Ik heb vorige jaar een ipad gekocht. Nu zoek ik een stekker waarmee ik mijn Ipad op de AUX-audio ingang van mijn auto aan kan sluiten.
Weet iemand welke stekker ik dan moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:36
kuwerti schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:55:
hallo allemaal,

Ik heb vorige jaar een ipad gekocht. Nu zoek ik een stekker waarmee ik mijn Ipad op de AUX-audio ingang van mijn auto aan kan sluiten.
Weet iemand welke stekker ik dan moet hebben?
http://icables.nl/product/30-pin-aux-kabel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:35:
Op dit moment ben ik in bezit van een Iphone 4 en Ipad 3. De laatste begint kuren te vertonen en dan met name de accuduur. Onder normaal gebruik is hij in een ochtend leeg. Naar mijn idee zijn er een paar cellen defect.

Op dit moment ligt hij bij de ICentre waar ik hem 1,5jr geleden heb gekocht. Nu ben ik in een felle strijd verwikkeld over de garantie. In de onderstaande link heb ik een review geschreven over deze retailer, hoe hij denkt dit op te lossen: http://tweakers.net/shopreview/7983/icentre/shopreviews/

Iemand suggesties? Als je zo als fabrikant/leverancier op deze manier met garantieverplichtingen omgaat, dan voor mij nooit geen Apple weer!
Interessant dit, ondanks dat een accu idd een gebruiksonderdeel is ben ik toch wel benieuwd wat de uitkomst hiervan gaat worden.

Hoevaak heb je hem ongeveer opgeladen denk je? Anderhalfjaar zegt hier natuurlijk niet over, als dit dagelijks 2 x is omdat je hem 15 uur per dag gebruikt zit je al snel aan 400 oplaad beurten wat heel normaal zou zijn, laad je hem maar 1x per week oid op dan is anderhalf jaar wel weer enorm kort.

Hopelijk voor jou komt het niet tot een zaak maar hopelijk voor ons wel, wordt wel eens tijd dat hier duidelijkheid in komt. Iedereen online beroept zich maar op de deugdelijke product regel maar meer dan de helft weet eigenlijk niet hoe dit in elkaar steekt.

Edit: is er nog wat uit de reactie van de bas groep gekomen? Ik zag dat ze gereageerd hadden namelijk.
smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:05:
[...]

Verklaar je nader, betreft de garantie op accu's. Welke fabrikanten hanteren deze garantieregel nog meer, ben benieuwd. Ik weet alleen dat ze moeten aantonen dat het defect daadwerkelijk door gebruik is veroorzaakt.
Elke fabrikant doet dit.
Vaak hanteren ze 50% van de originele garantie periode. Geven ze 1 jaar dan een half op de accu, geven ze twee jaar dan een jaartje op de accu.

In ieder geval Asus, Toshiba, Acer, HP en lenovo doen dit. Deze merken voeren we op de zaak veel dus vandaar dat ik de RMA jongens daar wel eens over hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 04-01-2014 22:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04
Bij de iPad 2 met 30 pins aansluiting is het geluid via deze uitgang een stuk beter dan via de 3,5" hoofdtelefoonaansluiting. Hoe is dat bij de iPad air? Loont het daarvoor de moeite om naar een lightning --> 3,5 inch audio aansluiting op zoek te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Thanks voor deze handige link!! mijn ipad heeft echter geen 30-pins aansluiting maar een veel smallere (8 pins aan beide kanten als ik het goed tel) een zgn Lightning-connector. Heb dus een IPAD-4. ik zoek dus een Lightning--> AUX connector, maar die zie ik nergens staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:25:
[...]

Thanks voor deze handige link!! mijn ipad heeft echter geen 30-pins aansluiting maar een veel smallere (8 pins aan beide kanten als ik het goed tel) een zgn Lightning-connector. Heb dus een IPAD-4. ik zoek dus een Lightning--> AUX connector, maar die zie ik nergens staan..
Ik denk dat die niet meer bestaan. Apple heeft met de lightning connector namelijk analoge audio laten vervallen. Vandaar dat deze ook minder pinnen telt.

Wat wel kan is een lighting naar 30 pin dock connector kopen. Daar zit blijkbaar een DAC in. Daar kun je dan weer de dock naar AUX op aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Domino op 05-01-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Hallo allemaal,

Ik ben reeds een tijdje aan het uitkijken om een iPad te kopen.

Heb beide al eens in mijn handen gehad. Sinds de mini een retina scherm heeft, is het (enige) verschil nog de grote van het scherm.

Ik zal redelijk véél op de baan zijn (oa af en toe op de trein) en series e.d. op iPhone 5 bekijken is nu niet echt superhandig lijkt me. Zou de iPad uiteraard ook thuis gebruiken, maar zeker voor een groot deel ook onderweg krant, strips, series, films, ...

Nu vroeg ik mij af of er hier iemand is die beide heeft of de overstap gemaakt heeft van mini > air of omgekeerd en waarom?

Indien ik op mini ook vlot krant zou kunnen lezen, strips e.d. denk ik dat de mini wel handiger is. Alhoewel het misschien een grote iPhone 5 is (zonder belfunctie uiteraard).

Uiteraard kunnen jullie voor mij de beslissing niet maken, maar zou graag eens wat menignen en ervaringen horen van jullie...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04
Domino schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:26:
Ik denk dat die niet meer bestaan. Apple heeft met de lightning connector namelijk analoge audio laten vervallen. Vandaar dat deze ook minder pinnen telt.
Aha, dat verklaard een hoop. Heeft de 3,5" jack uitgang hiermee ook een upgrade gehad?
Wat wel kan is een lighting naar 30 pin dock connector kopen. Daar zit blijkbaar een DAC in. Daar kun je dan weer de dock naar AUX op aansluiten.
Grappig, maar voor mobiel gebruik niet zo handig. Toch leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide, een Ipad Air wifi voor thuis en Ipad mini retina met 3g voor onderweg. Thuis vind ik het grotere scherm prettig, maar de mini is makkelijker mee te nemen in mijn tas. De mini gebruik ik thuis dus niet. Beide apparaten vind ik geweldig, omdat ze beide een ander doel dienen. Als je de ipad voornamelijk onderweg gebruikt, dan zou ik voor de mini gaan. Gebruik je hem thuis ook veel, dan zou ik voor de air gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Ik was heel tevreden met mijn nieuwe iPad mini 2. Ik had er twee gekocht (bij de MediaMarkt), een voor mijn vriendin en een voor mij. Die van mij liet ik na 2 weken uit de handen vallen en het scherm brak.

Bij Apple aangemeld en voor 111 euro (incl. BTW) en kreeg keurig na 3 werkdagen een (refurb?). Alleen met de gele gradient in het scherm. We gingen toch een dagje naar Haarlem, dus naar de Genius Bar en daar werd dit bevestigd, maar de iPad's waren niet op voorraad dus weer gebeld en kreeg weer een nieuwe.

En je raad het al, nog ergere gele vlekken. Zojuist weer gebeld, man man man, of ik al eens een iTunes restore had gedaan enz... "gast dat ding komt koud uit de doos". Maar na een lang verhaal komt nummer 3 nu mijn kant op.

De goede iPad mini 2's hadden een serienummer met F... en deze twee gele iPad mini 2's beginnen met D...

Ik ben benieuwd of ik nu een goede krijg. Het is zo frustrerend, want ik had een perfecte, maar die moest ik laten vallen 8)7 :X

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
Beide zou inderdaad ideaal zijn ;)

Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
heb zowel een ipad 3 (gehad) en nu een ipad mini. voor thuis gebruik zou ik eerder gaan voor de ipad (air) maar als je veel onderweg bent zou mijn voorkeur uitgaan naar de mini. functionaliteiten zijn hetzelfde. Met retina scherm prima resolutie voor het "gangbare" werk.

eventueel keer de apple store binnenlopen en ze naast elkaar houden en bedienen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb nu sinds ongeveer een maand een iPad Air in huis. Is alweer mijn 5e iPad, ongeveer alle modellen gehad en dus redelijk veel vergelijkingsmateriaal. Qua hardwaredesign is het een fantastisch apparaat, vooral het gewicht is natuurlijk geweldig vergeleken met de vorige modellen. Waar ik alleen totaal niet over te spreken ben is iOS 7. Mijn iPhone heb ik bewust nog steeds draaien op iOS 6 en daar ben ik erg blij mee.

Safari op de iPad in iOS 7 is echt een pain-in-the-ass, de browser is vergeleken met iOS 6 zo enorm onstabiel. Hij crasht om de havenklap bij zware websites of grote afbeeldingen. Als student (TU Delft) is het ook zeer irritant dat Blackboard er echt ongelooflijk vaak uitknalt. Verder vind ik het super storend dat soms als je een app opent deze nog oude content toont, een weergave die nog niet ververst is. Deze oude weergave wordt ook getoond in het multitasking menu. Wanneer je de app dan opent wordt binnen een fractie van een seconde de weergave ververst en zie je nieuwe content. Toch erg storend!

Het is een persoonlijk ding, maar de vormgeving door het hele OS vind ik spuuglelijk en niet goed doordacht. De icons, de lelijke dock, de grote toetsen bij het invoeren van je pincode, het notificatiecenter etc etc. Ik vind iOS 6 echt nog steeds het meest intuïtieve en mooiste mobiele OS. Snap ook niet waarom iedereen constant zo zit te bashen op het skeudomorphism?!

My 2 cents over iOS 7 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ben het wel met je eens. Toch blijf ik vanwege de verbeteringen zoals de quick menu's bij iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
Update omtrent yellow screens.
Na 3x ipad air geretourneerd te hebben ben ik gaan zoeken naar een ipad 4.
Uiteindelijk gevonden maar die had ook last van yellow screen.
Omgeruild voor ander exemplaar en deze is helemaal goed. Ze bestaan dus wel!

In de winkel lag een demo ipad air en die was ook helemaal gaaf.

Verbaast me wel dat zowel apple als mederwerkers in winkel erg verbaasd doen als je hen het probleem laat zien. Nou meneer, u heeft wel goede ogen want wij zien het eigenlijk niet. Yeah right...

Masr goed ondanks dat het een ipad4 is heb ik wel een gaaf scherm. En dat vind ik belangrijker dan een ipad nieuwste generatie waar ik me toch aan blijft ergeren.

Anders punt: op de ipad stond ios 6. Deze was heel wit helder. Tegen het blauwe aan zeg maar. Na installatie van ios 7 heb ik toch het idee dat het minder wit is zeg maar iets warmer.
Kan het zijn dat de kleuren in ios7 anders gedefinieerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dekion schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:29:
...Nu vroeg ik mij af of er hier iemand is die beide heeft of de overstap gemaakt heeft van mini > air of omgekeerd en waarom?...
Ik ben zelf van de ipad air naar de mini retina gegaan.

In eerste instantie had ik de Air aangeschaft met de gedachte dat een groter scherm toch prettiger zou zijn.
Maar wat ik merkte is dat, ondanks het lichtere gewicht van de Air, de Air toch nog iets te zwaar is als je hem wat langer vast hebt (bv langere tijd een game aan het spelen bent zoals gta:sa). Ook is de Air niet gemakkelijk met 1 hand op te pakken.

Nu heb ik al een week of 2 de Mini en het switchen naar de Mini is voor mij een erg goede keuze geweest.
Het lichtere gewicht en het met 1 hand kunnen oppakken is voor mij belangrijker als een groter scherm.
Ook dat de Mini in de binnenzak van mijn jas past is toch wel erg prettig.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat de speakers op de Air een stuk beter zijn (lees: voller klinken en luider gaan). Ik stoor me totaal niet aan de mindere kleurweergave van de Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik mis juist dat grote scherm op de mini retina. Ergens vind ik hem ook wel heel relaxed, maar met films krijg je zo'n grote strook zwart dat het daadwerkelijke beeld misschien nog wel kleiner is dan op de Nexus 7. Dat vind ik wel jammer. In 19:10 formaat worden de films nog wel in een redelijke grootte afgespeeld, maar het eigenlijke formaat (lees: niet uitgerekt) lijkt een beeldverhouding van 2:21:1 te zijn. En op dat formaat is het best wel klein... :(

Daarom vind ik retina mini te klein voor films en ik merk ook dat ik wel veel aan het zoomen ben bij gewoon surfen. Als anderen er wel blij mee zijn is dat natuurlijk mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
bitshady schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Ik ben zelf van de ipad air naar de mini retina gegaan.
Ik neig ook steeds meer en meer naar de mini, zal beide nog eens in mijn handen gaan houden en dan de echte beslissing nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:52

Turfschipper

Hup NAC

Hmmmm. Aan de zijkant lijkt er wel een klein stukje glas weg. Een putje.

Ondanks smart case, en nog nooit buiten mee geweest. Altijd dicht doen als ik hem niet gebruik.

En dan toch zo een beschadiging. Geen idee hoe dat komt. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dekion schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:29:
Nu vroeg ik mij af of er hier iemand is die beide heeft of de overstap gemaakt heeft van mini > air of omgekeerd en waarom?
Ik ben van de iPad 2 naar de iPad mini gegaan en nu weer naar de iPad Air.
Formaat en gewicht waren voor mij twee punten om toen van de iPad 2 naar de mini over te stappen, dat beviel super verder en ik was er erg blij mee. Ik had echter veel "last" van het "slechte" scherm, als je een telefoon hebt met een enorme resolutie en je gebruikt dan de normale Mini valt dat scherm gewoon erg tegen.

Nu ben ik echter weer terug bij de normale iPad (de air), het formaat van de air is dusdanig fijn dat ik dese nu ook gewoon mee neem naar het werk enz, eerst had ik daar juist de mini voor aangeschaft, als je echter bedenkt wat het daadwerkelijk scheelt in formaat zijn we ons zelf natuurlijk voor de gek aan het houden. Als je een Mini mee kunt nemen, kan een air natuurlijk ook wel.

Ook vind ik het mini retina scherm iets minder mooi dan het air scherm. De kleuren leken er wat fletser op toen ik ze eens naast elkaar had.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 07-01-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 18:43
Inmiddels me 4e ipad air. Ditmaal een swap gedaan via een service center. Weer geen uniform scherm... alleen dit keer geen gele gloed. Wel links die donkere rand. Prod. week 40. De vorigen kwamen uit week 44 met gele gloed. Ik heb nu een ticket via apple.com lopen en probeer daar een swap te doen. Dit is echt te erg woorden nu 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben je niet te kritisch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 18:43
Voor €550,- mag ik best kritisch zijn toch?

Maar dan nog, het valt op. Als je eenmaal weet hoe het eruit ziet merk je het meteen op. In de winkel viel het ditmaal minder omdat de gele gloed er nu niet is. Het scherm is nu links wat blauwer en je ziet duidelijk dat het wit links meer wit blauw is en rechts is het gewoon wit. Als je dan naar het display in het geheel kijkt valt het meteen op. Dit is gewoon een slechte productie fout van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
Exact zelfde issue. Na mijn 3e ben ik gestopt. Over een 1/2jaar maar weer eens proberen

In de tussentijd een goed ipad4 exemplaar kunnen bemachtigen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ener103 op 08-01-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik prijs mij dan gelukkig met mijn eerste air zonder problemen. :+ Of ik zie ze niet. De iPad 2 van mijn vrouw is in ieder geval een stuk geler qua tint. Fabricagedatum was trouwens week 48, gewoon besteld bij Apple.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net wat de vorige poster zegt,dan hadden heel veel mensen ook de Ipad 2 terug moeten brengen,die is namelijk nog veel geler als de ipad air.

En k prijs me dan ook gelukkig dat ik het niet zie of dat mijn ipad gewoon in orde is.Ik ben in ieder geval tevreden ermee :)

Ik heb die 2 wel eens naast elkaar gehad,maar die is pas geel.

Het wit van mijn ipad air is iets minder wit als van mijn iphone, maar het ontloopt elkaar niet veel.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IseT schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Voor €550,- mag ik best kritisch zijn toch?

Maar dan nog, het valt op. Als je eenmaal weet hoe het eruit ziet merk je het meteen op. In de winkel viel het ditmaal minder omdat de gele gloed er nu niet is. Het scherm is nu links wat blauwer en je ziet duidelijk dat het wit links meer wit blauw is en rechts is het gewoon wit. Als je dan naar het display in het geheel kijkt valt het meteen op. Dit is gewoon een slechte productie fout van apple.
kritisch ok, maar als ik naar 4 ipads,nog geen 1 had, die aan mijn eisen voldeed, dan had ik mijn geld terug gevraagd.

Ik denk dat je met een nieuwe dezelfde dingen zal tegen komen

Misschien is de air dan niet geschikt voor jou :X .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
Vandaag toch ook maar een Air opgehaald en het gewicht is zeker een vooruitgang ten opzichte van de 2. Wel moet ik zeggen dat het scherm dun aanvoeld dat het lijkt alsof je op een plastic scherm aan het tikken bent.

Wat ik vervelender vind is dat ik in de onderlaag stukke pixels heb in lichte achtergronden. Ze vallen ook gelijk op dus bah. Wat ik me echter afvroeg ik heb hem gekocht bij de Saturn in Zaandam maar ik werk in Amsterdam en ben morgen in de buurt van de store op het leidse. Kun je hem daar ook om laten wisselen? of moet ik daarvoor terug naar de Saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaguar645 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:06:
Vandaag toch ook maar een Air opgehaald en het gewicht is zeker een vooruitgang ten opzichte van de 2. Wel moet ik zeggen dat het scherm dun aanvoeld dat het lijkt alsof je op een plastic scherm aan het tikken bent.

Wat ik vervelender vind is dat ik in de onderlaag stukke pixels heb in lichte achtergronden. Ze vallen ook gelijk op dus bah. Wat ik me echter afvroeg ik heb hem gekocht bij de Saturn in Zaandam maar ik werk in Amsterdam en ben morgen in de buurt van de store op het leidse. Kun je hem daar ook om laten wisselen? of moet ik daarvoor terug naar de Saturn?
Je kunt hiervoor naar de Apple store, je krijg dan alleen geen nieuwe maar een refurb.
Omdat je hem zo kort hebt is ruilen in de winkel dus wel een betere oplossing.

Bij de genius bar heb je wel een afspraak nodig btw, zo binnen lopen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:17
Zojuist de refurbished iPad 4 ontvangen van Apple, als cadeautje voor mijn moeder. Ben nu bezig alle (facebook)spelletjes te installeren voor haar, hopelijk vind ze het leuk!

Wat mij opvalt is dat het scherm van de 4 (en ook de Air) zoveel mooier is dan die van mijn Retina Mini :( Het gewicht en formaat van mijn mini is geweldig, maar ik word er wel jaloers van hoeveel beter de kleuren eruit springen op het grotere scherm van de 4.

Iemand nog tips voor goede moeder-apps? haha. Wehkamp, buienradar, nu.nl, alle candy crush'achtige games, facebook heb ik er nu opgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
modern combat 4 is erg leuk, verslavend spel :+
ik zou haar zelf het grotendeels laten uitvogelen :)

dat met het scherm van de Air en Mini Retina wordt wel vaker genoemd, en is geen onbekend verschijnsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 08:07
Zo en terug van de Saturn. Bij de sevicebalie aangewezen waar het zat maar ze ging nog even met een collega overleggen. Duurde toen enorm lang voordat ze terug was maar ik mocht een nieuwe in de winkel ophalen *O*

Ook gelijk maar de smartcover terug gegeven en toch voor de smartcase gegaan kan ik hem toch makkelijker neerleggen zonder me zorgen te maken over krasjes :) Nu alleen voor in de rugzak nog een Colcasac scoren en dan ben ik weer helemaal compleet.

Kom nu van een iPad 2 af en moet zeggen het verschil is wel te merken. Sowieso het Retina scherm wat enorm mooi en helder is en ook qua snelheid met het opstarten van apps enzo. Wel merkte ik wat hikjes met XBMC welke ik met de iPad 2 niet had :o Wellicht dat er daar ook nog wat updates nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ben alweer even op zoek naar een nieuwe tablet. Heb tijden een Google Nexus 7 gehad ( de eerste generatie ), maar ik merkte dat ik die eigenlijk nauwelijks gebruikte ( behalve onderweg ) omdat hij echt te klein was, en de vormgeving gewoon niet mooi was.

Nu dus bewust op zoek naar een tablet, meer in de richting van 10 inch. iPad Air wordt overal aangeraden, en hij ziet er dan ook wel enorm mooi uit. Komt ook overal het beste uit de test.

Maar nu lees ik al die negatieve verhalen van een gelig scherm, en dan ga ik weer twijfelen, want het is echt een groot bedrag. Daarnaast twijfel ik of iTunes wel makkelijk voor mij werkt ( nooit Apple gewend geweest, altijd Samsung apparaten gehad eigenlijk ). Nu doe ik niet veel met foto's of muziek, maar ik wil de iPad toch wel een beetje gebruiken voor muziek en het opslaan van speciale foto's. Is dat met iTunes echt makkelijk om te doen?

Ik zal hem vooral gebruiken in de trein, en op momenten dat ik te lui ben om mijn laptop erbij te slepen op de bank of in bed. Spelletjes, en browsen ( en wat apps als facebook, youtube, nu.nl, etc ) zal ik vooral doen. Maar hij is gewoon aan te raden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Alwayshappyz schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:19:
Ben alweer even op zoek naar een nieuwe tablet. Heb tijden een Google Nexus 7 gehad ( de eerste generatie ), maar ik merkte dat ik die eigenlijk nauwelijks gebruikte ( behalve onderweg ) omdat hij echt te klein was, en de vormgeving gewoon niet mooi was.

Nu dus bewust op zoek naar een tablet, meer in de richting van 10 inch. iPad Air wordt overal aangeraden, en hij ziet er dan ook wel enorm mooi uit. Komt ook overal het beste uit de test.

Maar nu lees ik al die negatieve verhalen van een gelig scherm, en dan ga ik weer twijfelen, want het is echt een groot bedrag. Daarnaast twijfel ik of iTunes wel makkelijk voor mij werkt ( nooit Apple gewend geweest, altijd Samsung apparaten gehad eigenlijk ). Nu doe ik niet veel met foto's of muziek, maar ik wil de iPad toch wel een beetje gebruiken voor muziek en het opslaan van speciale foto's. Is dat met iTunes echt makkelijk om te doen?

Ik zal hem vooral gebruiken in de trein, en op momenten dat ik te lui ben om mijn laptop erbij te slepen op de bank of in bed. Spelletjes, en browsen ( en wat apps als facebook, youtube, nu.nl, etc ) zal ik vooral doen. Maar hij is gewoon aan te raden dus?
Ja.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
Ipad vind ik een perfecte tablet. Als je een goed exemplaar kunt bemachtigen heb je er lang plezier .
Gelige scherm.... Niet iedereen heeft er last van of ziet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jaguar645 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:06:
Ik heb de Air nu een klein maandje (had een 3) en ben inmiddels al gewend aan het "plastic" gevoel van het scherm. Niks mis met het apparaat, alleen Safari crashed soms om onverklaarbare redenen (bij sites zoals facebook, Marktplaats, flickr, 500px enz)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer eens icab mobile browser ipv safari, die bevalt mij iig erg goed. Ik gebruikte eerst Atomic, maar die wordt niet meer geupdate en een bijkomstig voordeel van icab browser is het kunnen syncen van je firefox bookmarks (read-only voor zover ik weet).

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 20-01-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
^ Ja, iCab Mobile is een fijne browser. Aanrader voor iedereen die Safari te beperkt vindt.
Gebruik deze sinds 2011, goede support ook.
In Safari heb ik een bookmark zodat links die automatisch in Safari openen (bijv vanuit Mail) direct in iCab geopend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
vhal schreef op maandag 20 januari 2014 @ 06:28:
[...]

Ik heb de Air nu een klein maandje (had een 3) en ben inmiddels al gewend aan het "plastic" gevoel van het scherm. Niks mis met het apparaat, alleen Safari crashed soms om onverklaarbare redenen (bij sites zoals facebook, Marktplaats, flickr, 500px enz)
kun je toelichten wat je bedoeld met een plastic scherm? pas de air vast gehad bij de MM maar kan me niet herinneren dat dit "plastic" aanvoelt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

koentjuh1987 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:30:
[...]
kun je toelichten wat je bedoeld met een plastic scherm? pas de air vast gehad bij de MM maar kan me niet herinneren dat dit "plastic" aanvoelt.
Nou, het scherm is natuurlijk van glas maar mijn vorige iPad was een 3. Deze is een flink stuk zwaarder en dikker (en misschien ook beter qua bouw) waardoor de overgang van 3 naar Air enige gewenning met zich meebracht. In het begin had ik echt net idee dat het op plexiglas leek. Een maandje later en ik weet niet beter meer. Wellicht dat men zonder referentiekader het niet eens merkt.
bitshady schreef op maandag 20 januari 2014 @ 07:55:
Probeer eens icab mobile browser ipv safari,
Bedankt voor de tip.

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 20-01-2014 18:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
vhal schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Nou, het scherm is natuurlijk van glas maar mijn vorige iPad was een 3. Deze is een flink stuk zwaarder en dikker (en misschien ook beter qua bouw) waardoor de overgang van 3 naar Air enige gewenning met zich meebracht. In het begin had ik echt net idee dat het op plexiglas leek. Een maandje later en ik weet niet beter meer. Wellicht dat men zonder referentiekader het niet eens merkt.
heb zelf nu een ipad mini. en ooit een ipad 3 gehad. maar vond de air prima aanvoelen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Toch maar een Air besteld. Ik ben wel benieuwd of die een gelig scherm heeft..ben er wel echt bang voor. Wel nagevraagd bij de lokale Dixons, en ik kan de bestelde Air daar altijd ruilen mocht het een defecte betreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:54

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb een tijdje geleden een orgineel apple smart cover gekocht (zwart) bij dixons.
Nu zie ik dat steeds op de rand, binnen en buitenkant, waar de magneetjes zitten, ik vind het eigenlijk geen porum.

Is dit een bekend verschijnsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 20:57
Aangezien er geen apart Accessoires topic is voor iPad vraag ik het toch maar hier.
wat is nou de beste Stylus om te tekenen op de ipad?

Had de Wacom intros creative styles al gezien.
Adobe mighty zit eraan te komen.
de iPen 2 maar die heeft een flinke sensor nodig.
Cregle ink lijkt ook niet verkeerd.

maar wat voor ervaringen hebben jullie met die batterij / bluetooth aangestuurde ipad pennen?

wil hem gaan gebruiken op een nieuw aan te schaffen iPad air.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Alwayshappyz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:50:
Toch maar een Air besteld. Ik ben wel benieuwd of die een gelig scherm heeft..ben er wel echt bang voor. Wel nagevraagd bij de lokale Dixons, en ik kan de bestelde Air daar altijd ruilen mocht het een defecte betreffen.
ik weet dat je bij de MacBooks het e.e.a. kunt opzoeken om te controleren wat voor scherm je hebt. maar lukt dit ook voor een ipad?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je merkt gauw genoeg of je daar last van hebt, daar moet je niks voor opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat misschien wel maar bij de MacBooks kon je kijken welk paneel er in zat. waardoor je op voorhand kon zien of je er op den duur last van zou kunnen krijgen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:14
koentjuh1987 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:23:
dat misschien wel maar bij de MacBooks kon je kijken welk paneel er in zat. waardoor je op voorhand kon zien of je er op den duur last van zou kunnen krijgen...
Dit is tegenwoordig ook alleen van toepassing op bepaalde modellen zo kan ik op mijn 13 inch rMBP niet zien welk paneel er in zit.

Zie veel mensen hier over de kleuren op een iPad Mini Retina vs een iPad Air maar waar ik benieuwd naar ben hoe verhoud een iPhone 5S zich tot beide apparaten?
Inmiddels ben ik overgestapt van een Samsung Galaxy S3 naar een iPhone 5S en van een Desktop Game PC naar een 13" rMBP (late 2013) maar ik heb nog altijd een Galaxy Tab 10.1 liggen die ik amper gebruik omdat deze gewoon te traag is.
Zit er dus over te denken om deze te vervangen met een iPad maar ben er nog niet helemaal uit of een het een Mini of Air moet worden. (En vraag ik mij af of hem wel echt nodig heb)

Had zelf het idee om gewoon voor het even snel browsen, een spelletje spelen en een muziekje te spelen via AirPlay een iPad met dan 32GB wel eens een uitkomst kon bieden, hoewel m'n rMBP echt rete snel is en fijn werkt vind ik het sonde (of bijna schandalig) deze voor dit soort domme taken te gebruiken.

What to do.. What to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Heb hem in huis inmiddels en hij lijkt er prima uit te zien. Geen geel scherm voor zover ik kan zien.

Ik kan alleen niet vinden hoe je vanuit Dropbox je eigen achtergrond in kan stellen. Foto's naar mezelf mailen en openen op iPad gaat wel, maar dat lijkt me niet optimaal. Kan ik foto's vanuit Dropbox opslaan op iPad en daarvandaan weer de achtergrond instellen?

En hoe kun je zien hoeveel vrije ruimte er nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Evernote schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:08:
[...]

Dit is tegenwoordig ook alleen van toepassing op bepaalde modellen zo kan ik op mijn 13 inch rMBP niet zien welk paneel er in zit.

Zie veel mensen hier over de kleuren op een iPad Mini Retina vs een iPad Air maar waar ik benieuwd naar ben hoe verhoud een iPhone 5S zich tot beide apparaten?
Inmiddels ben ik overgestapt van een Samsung Galaxy S3 naar een iPhone 5S en van een Desktop Game PC naar een 13" rMBP (late 2013) maar ik heb nog altijd een Galaxy Tab 10.1 liggen die ik amper gebruik omdat deze gewoon te traag is.
Zit er dus over te denken om deze te vervangen met een iPad maar ben er nog niet helemaal uit of een het een Mini of Air moet worden. (En vraag ik mij af of hem wel echt nodig heb)

Had zelf het idee om gewoon voor het even snel browsen, een spelletje spelen en een muziekje te spelen via AirPlay een iPad met dan 32GB wel eens een uitkomst kon bieden, hoewel m'n rMBP echt rete snel is en fijn werkt vind ik het sonde (of bijna schandalig) deze voor dit soort domme taken te gebruiken.

What to do.. What to do...
lijkt me sterk dat ze dat voor de retina schermen ineens hebben afgeschermd. Kon ergens bij "over deze mac" apparaatbeheer etc...

voor wat betreft je keuze voor een ipad (mini of air)... er wordt wel eens gezegd de air is prima voor thuis gebruik en de mini voor onderweg. Kan me daar opzich ook wel in vinden. Heb nu zelf een mini en wil deze vervangen voor een air. Net iets groter, net weer wat gemakkelijker met mailen/typen etc...

keuze maak je uiteindelijk zelf. Maar zoals je zelf al aangeeft bedenk eerst goed wat je ermee wilt gaan doen... en of hiervoor de macbook incidenteel dan misschien niet makkelijker is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alwayshappyz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:03:
Heb hem in huis inmiddels en hij lijkt er prima uit te zien. Geen geel scherm voor zover ik kan zien.

Ik kan alleen niet vinden hoe je vanuit Dropbox je eigen achtergrond in kan stellen. Foto's naar mezelf mailen en openen op iPad gaat wel, maar dat lijkt me niet optimaal. Kan ik foto's vanuit Dropbox opslaan op iPad en daarvandaan weer de achtergrond instellen?

En hoe kun je zien hoeveel vrije ruimte er nog is?
Foto aanklikken, pijltje omhoog... Save image...

En via instellingen - algemeen - info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
matthijst schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:50:
[...]

Foto aanklikken, pijltje omhoog... Save image...

En via instellingen - algemeen - info
Thanks, werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:14
koentjuh1987 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:14:
[...]

lijkt me sterk dat ze dat voor de retina schermen ineens hebben afgeschermd. Kon ergens bij "over deze mac" apparaatbeheer etc...
Helaas het tegendeel is waar, sterker nog alleen bij het 13 inch model kan dit niet..

On-topic: toch nog even goed over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Evernote schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:50:
[...]

Helaas het tegendeel is waar, sterker nog alleen bij het 13 inch model kan dit niet..

On-topic: toch nog even goed over nadenken!
niet geweten dat dit niet kon met het 13 inch model. zal thuis eens kijken. op mijn imac lukte met dat wel...
of hebben ze het alleen bij het retina model aangepast/geblokkeerd

ontopic: ben zelf ook aan het twijfelen tussen de air wifi 16 of 32 gb versie.
wil er eigenlijk meer mee gaan doen zoals tekstverwerken, mailen en misschien eens een powerpoint aanpassen. Heb nu de 16 gb mini versie maar die is nagenoeg kaal (bijna geen apps in gebruik) al ben ik wel aan het orienteren welke apps mijn dagelijkse werkzaamheden kunnen bespoedingen en het allemaal net wat makkelijker maakt...

is er ook al een een topic voor handige ipad apps geopend? voor OSx is dat wel al gestart maar is er behoefte aan om ook hier en dergelijk topic te openen en ervaringen te delen met anderen?

[ Voor 10% gewijzigd door koentjuh1987 op 23-01-2014 11:14 . Reden: opmerking toegevoegd voor nieuw topic suggestie ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:34
Dutchzilla schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:11:
Aangezien er geen apart Accessoires topic is voor iPad vraag ik het toch maar hier.
wat is nou de beste Stylus om te tekenen op de ipad?

Had de Wacom intros creative styles al gezien.
Adobe mighty zit eraan te komen.
de iPen 2 maar die heeft een flinke sensor nodig.
Cregle ink lijkt ook niet verkeerd.
Ik gebruik een Adonit Jot Pro voor dit soort doeleinden. Deze pennen hebben een heel fijne tip om mee te tekenen of schrijven en niet de dikke rubbere doppen waar je soms moet gissen waar die terechtkomt op je scherm. De duurdere BT modellen van Adonit hebben palm detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Probleempje..

Ik zette net mijn iPad Air aan, en ik zag dat er wat programma's aan het updaten waren. Ik deed verder niks. Opeens zag ik het icoontje van ''Spotify'' zomaar verdwijnen. Kan hem nu nergens meer terugvinden. Via de App store zie ik hem nog bij aankopen, en als ik op ''open'' klik naast de app opent hij gewoon niet. Hij was wel net geupdate naar versie 0.9.3. Maar hoe kan ik de app nu weer gebruiken? Icoontje weg, en opnieuw downloaden gaat niet omdat hij nog geinstalleerd staat.

Inmiddels gefixed. Na twee keer opnieuw opstarten stond hij er opeens weer bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Alwayshappyz op 28-01-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb een orginele (zwarte) smartcover voor mijn ipad air.
Deze heb ik afgelopen week geruild omdat de aftekeningen van de magneetjes duidelijk zichtbaar werd, zowel aan de binnen als de buitenkant.
Dit is natuurlijk geen porem voor een covertje van 39 euro.

Nu heb ik de nieuwe er 3 dagen opzitten en de eerste aftekeningen zijn alweer zichtbaar.

Is dit iets wat jullie ook gemerkt hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:18:
Ik heb een orginele (zwarte) smartcover voor mijn ipad air.
Deze heb ik afgelopen week geruild omdat de aftekeningen van de magneetjes duidelijk zichtbaar werd, zowel aan de binnen als de buitenkant.
Dit is natuurlijk geen porem voor een covertje van 39 euro.

Nu heb ik de nieuwe er 3 dagen opzitten en de eerste aftekeningen zijn alweer zichtbaar.

Is dit iets wat jullie ook gemerkt hebben ?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met aftekening. Maar bij mij geen magneet zichtbaar en heb de cover er al vanaf moment van aanschaf op zitten (dag 1 van verkoop).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

RickvN schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:44:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met aftekening. Maar bij mij geen magneet zichtbaar en heb de cover er al vanaf moment van aanschaf op zitten (dag 1 van verkoop).
Dit bedoel ik, de eerste aftekeningen zijn alweer zichtbaar.
Ik kan het wegvegen met een vochtige doek maar na 2 dagen zijn ze weer terug.

Plaatje 1 en plaatje 2

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 28-01-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Nope, nog nooit last van gehad... Apart dat jij het al 2x hebt!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook nooit gehad. Ziet er een beetje uit alsof je hem in een volgepakte tas ergens tussenin gepropt hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

matthijst schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:35:
Ook nooit gehad. Ziet er een beetje uit alsof je hem in een volgepakte tas ergens tussenin gepropt hebt gehad?
Euh nee, zaterdagmorgen nieuw uit de verpakking op de air geklikt, half uur in de hand gehad en verder op tafel gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb hier een rode ipad Air smartcover maar ik herken helaas het probleem niet. Wellicht dat het bij de zwarte/grijze meer opvalt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook al weken een rode smart cover en ook hier geen last van zichtbare magneten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even goed gekeken en ik zie ook geen afdrukken van de magneten. Ik heb een zwarte cover en is nu ruim een maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:57:
[...]
Dit bedoel ik, de eerste aftekeningen zijn alweer zichtbaar.
Ik kan het wegvegen met een vochtige doek maar na 2 dagen zijn ze weer terug.

Plaatje 1 en plaatje 2
Je huis is te stoffig, en rond die magneetjes zie je het juist ;)
//serieus het is stof ... no worries

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 02-02-2014 02:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 21:31
Een aantal reacties zijn afgesplitst naar Meerdere iPads op dezelfde manier configureren?. Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
Ik heb nu zelf de Nexus 7 nieuwste versie. Maar het lijkt of niet alle apps even "ver" zijn als die op Apple. Ik twijfel dus om deze in te gaan ruilen voor een ipad air of denk ipad mini met retina. Heb wel een Android telefoon maar 2 ecosystemen moet lukken. Heeft iemand anders zo een overstap reeds gemaakt en kan die de ervaringen delen?. Ik heb alleen de telegraaf app en twitch a als vergelijking naast elkaar gezien en das wel een heel groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Android apps zijn op tablets gewoon uitvergrote telefoon apps, dat is nou eenmaal zo.
Bij iOS is dat wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
jaydenjarno schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:57:
Ik heb nu zelf de Nexus 7 nieuwste versie. Maar het lijkt of niet alle apps even "ver" zijn als die op Apple. Ik twijfel dus om deze in te gaan ruilen voor een ipad air of denk ipad mini met retina. Heb wel een Android telefoon maar 2 ecosystemen moet lukken. Heeft iemand anders zo een overstap reeds gemaakt en kan die de ervaringen delen?. Ik heb alleen de telegraaf app en twitch a als vergelijking naast elkaar gezien en das wel een heel groot verschil
Niet voor niets zei Tim Cook laatst nog dat er maar 1000 échte tabletapps zijn voor Android tegenover 500.000 voor iOS.
Dat telefoonapps makkelijk naar een tablet schalen is gewoon nutteloos. Tablets hebben een hele nieuwe manier van interactie en design nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb beide OS'en maar de tabletapps en gamereleases op iOS staan wat mij betreft mijlenver voor tov Android.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 09-09 20:12
Ik heb zelf kort geleden de rMini maar aangeschaft :D
Vooral bij het kijken van 1080p films merk je echt het verschil met de oude mini!
Op mijn cover zie ik ook geen magneetjes, ook op de vorige trouwens niet.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
Sinds gister eigenaar van een iPad Air. Wat een beast. Had eerst een Apple smart case erbij gekocht. Maar dat ding is 100% niets. Als je hem laat opstaan staat die bijna rechtop en is erg onstabiel. Na 3x tikken viel die al om. Dus terug gebracht en een Belkin cover gehaald. Veel beter en nog 2x zo goedkoop ook.

Heeft meerdere standen en ook dat magnetische wake-on dingetje. Ook als de klep aan de achterkant hangt blijft die hangen door de magneet wat de Smart case niet had.

Wel spijtig van de niet 16:9 verhouding. Ik kijk veel youtube/twitch en dan erger ik me daar best aan.

Is mijn eerste iPad. Me enige andere apple product was een Iphone 3GS.

hmm mijn auto-brightness doet het jammer genoeg niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 20-02-2014 15:50 ]

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
Kokoryuu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:44:
hmm mijn auto-brightness doet het jammer genoeg niet.
Even bij de instellingen kijken of auto-brightness op "aan" staat.

Ik heb wel gemerkt t.o.v. mijn ipad3 dat de air erg vreemd met auto-brightness omgaat. Vaak blijft hij op maximaal staan ondanks dat het donker is. De hoes dichtklappen en opendoen wil meestal wel helpen. ik ga ook regelmatig naar de instellingen om te kijken of hij nog op auto-brightness staat.

Misschien dat die van jou ook zo'n vreemde regeling heeft.

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Mijn auto brightness heeft ook nooit 'gewerkt'. Oftewel het staat aan, maar mijn scherm staat altijd veel te fel. Dit heb ik met mijn Ipad 3 gehad en nu ook op mijn Ipad Air. Bij mijn Ipad maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit, maar op mijn Iphone vind ik het zwaar irritant. Echt iedereen kan mooi meelezen wat je aan het doen bent. Vooral als je de brightness van Iphones vergelijkt met android telefoons. Mijn HTC legend moest ik juist zelf altijd de brightness omhoog zetten, omdat ik anders niks zag...Je kan natuurlijk de brightness omlaag zetten, maar vervolgens zet de Iphone de brightness nauwelijks omhoog als je bijvoorbeeld buiten bent waardoor je weer niets ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door zynex op 20-02-2014 19:13 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
trinity999 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:36:
[...]

Even bij de instellingen kijken of auto-brightness op "aan" staat.

Ik heb wel gemerkt t.o.v. mijn ipad3 dat de air erg vreemd met auto-brightness omgaat. Vaak blijft hij op maximaal staan ondanks dat het donker is. De hoes dichtklappen en opendoen wil meestal wel helpen. ik ga ook regelmatig naar de instellingen om te kijken of hij nog op auto-brightness staat.

Misschien dat die van jou ook zo'n vreemde regeling heeft.
Heel af en toe doet die het een klein beetje. Maar doe het handmatig. Kan gelukkig heel snel door gewoon naar boven te swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Hey,

Ik ben al ruim een jaar een trotse bezitter van de iPad retina 16GB, gebruik hem voornamelijk om in mijn bed (heb geen tv op de slaapkamer) TV te kijken via Horizon app van UPC (werkt voortreffelijk moet ik zeggen) en Netflix te kijken, echter ergerde ik dat ik niet gemakkelijk streaming video's die op mijn pc stonden af te spelen.

Heb nooit gedurft mijn ipad te jailbreaken, echter heb ik dit nu toch gedaan en XBMC geinstalleerd. en ik kan er maar een ding over zeggen:

WAT EEN VERADEMING!!!!

Alle bestanden kan ik nu afspelen en ondertitels worden goed geladen. Waarom ik dit niet een jaar eerder gedaan heb snap ik niet!

Dit wilde ik gewoon even delen, groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
Je had ook plexapp kunnen downloaden, deze werk zonder jailbreak.

Pagina: 1 ... 75 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]