Welke Belkin case is dat precies? Heb vandaag meerdere cases bekeken, maar vond die van Apple de mooiste. Dat van die magneet waardoor die ook dicht blijft als je hem opengeklapt gebruikt lijkt me namelijk wel praktisch.Kokoryuu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:44:
Sinds gister eigenaar van een iPad Air. Wat een beast. Had eerst een Apple smart case erbij gekocht. Maar dat ding is 100% niets. Als je hem laat opstaan staat die bijna rechtop en is erg onstabiel. Na 3x tikken viel die al om. Dus terug gebracht en een Belkin cover gehaald. Veel beter en nog 2x zo goedkoop ook.
Heeft meerdere standen en ook dat magnetische wake-on dingetje. Ook als de klep aan de achterkant hangt blijft die hangen door de magneet wat de Smart case niet had.
Wel spijtig van de niet 16:9 verhouding. Ik kijk veel youtube/twitch en dan erger ik me daar best aan.
Is mijn eerste iPad. Me enige andere apple product was een Iphone 3GS.
hmm mijn auto-brightness doet het jammer genoeg niet.
Deze is dat:
http://www.belkin.com/us/p/P-F7N060/
Het kleine klepje aan de zijkant kan je ook naar achteren doen waardoor die nog beter vastzit met de magneet. Hieronder paar foto's. Zoals je ziet zijn er veel standen beschikbaar, klep voor scherm kan aan achterkant vast gemaakt worden, heeft het magneet wake-on dingetje en het belangrijkste: Hij is erg stabiel als hij staat.
http://img138.imageshack.us/img138/2/69lt.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/4294/w059.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/9462/dgg5.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/9871/myjy.jpg
Foto's zijn met 2322 × 4128 pixel wel erg groot. Zou je ze eventueel kunnen vervangen met thumbnails van maximaal 640 pixels breed met een link naar het origineel?
Hoe doe ik dit in uitklaptags?
Het kleine klepje aan de zijkant kan je ook naar achteren doen waardoor die nog beter vastzit met de magneet. Hieronder paar foto's. Zoals je ziet zijn er veel standen beschikbaar, klep voor scherm kan aan achterkant vast gemaakt worden, heeft het magneet wake-on dingetje en het belangrijkste: Hij is erg stabiel als hij staat.
Foto's zijn met 2322 × 4128 pixel wel erg groot. Zou je ze eventueel kunnen vervangen met thumbnails van maximaal 640 pixels breed met een link naar het origineel?
[ Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 22-02-2014 21:24 ]
[spoiler] eromheen?
Geinige wallpaper, waar heb je die vandaan?
Ik heb een vergelijkbare Belkin case voor mijn ipad3, inderdaad een fijn ding. Voegt wel redelijk wat 'bulk' toe en op den duur begint het oppervlak waar de ipad op rust in de 'filmkijkstand' een beetje te bobbelen, maar verder is het een mooie en functionele case.
Spoiler tag werkt niet echt voor plaatjes volgens mij.matthijst schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:50:
[spoiler] eromheen?
Random wallpaper van www.wallbase.cc
http://img203.imageshack.us/img203/5083/lgv7.jpg
Ipad bevalt tot nu toe zeer. Hij is erg snel met zo'n beetje alles. Heb ook uitgevogeld hoe je met VLC MKV bestanden kan afspelen en ook dat doet hij goed. (behalve 1080p bluray hi10p heeft hij moeite mee) Maar daar heb ik niet heel veel series van.
[ Voor 27% gewijzigd door Daedalus op 22-02-2014 21:25 . Reden: link van afbeelding gemaakt, met 2048x2048 pixels beetje erg groot. ]
Na jaren Android fan te zijn geweest, nu ook overgestapt naar IOS (Ipad Air). Heb 'm wel na een half uur al gejailbreakt. Ik blijf een hekel hebben aan iTunes, en nu kan ik ook MKV's met DTS direct afspelen van een SD-kaartje.
Ik ben toch malle pietje niet!
Is dat die ietwat zachte hoekjes/rubberig heeft waar je 'm in klikt of toch iets harder? Heb er van de week verschillende beet gehad. Ziet er wel goed uit.Kokoryuu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:16:
Deze is dat:
[mbr]Foto's zijn met 2322 × 4128 pixel wel erg groot. Zou je ze eventueel kunnen vervangen met thumbnails van maximaal 640 pixels breed met een link naar het origineel?[/]
Ik overweeg al enkele maanden om een tablet aan te schaffen. Ik heb in het begin vooral gekeken naar Windows of Android tablets om naast mijn laptop te gebruiken. Dit was het niet helemaal en ik besloot te wachten op de Bay Trail release.
Uiteindelijk werden er flink wat Bay Trail tablets aangekondigd maar ik wist niet zeker of ik wel twee Windows apparaten zou willen hebben. Een laptop voldoet veel beter en voor consumeren is een Android of iOS tablet toch beter IMO.
In November de overstap gemaakt naar de nieuwe Haswell rMBP 13" zodat ik een relatief kleine, lichte en snelle laptop had met een goede accuduur. Dus een tablet zou niet echt meer nodig zijn.. een andere voordeel is dat ik ook voor iOS kan ontwikkelen. Op dit moment ontwikkel ik alleen apps voor Android.
Nu ik dus ook bezig ben met iOS ontwikkeling (beginner nog...) is het ook wel handig om een fysiek apparaat te hebben. Ik was toch wel erg te spreken over de nieuwe iPad Air, en vandaag dan uiteindelijk de iPad Air 32 GB Gray besteld.
Gister was de laagste prijs bij een Webshop die mij aanstond nog 567 euro, maar vanmorgen was hij bij Dixons 549 euro. Toevallig ook nog op voorraad in de winkel dus ik hoopte maar dat dat klopte. Kreeg net een mailtje dat ik hem kan afhalen dus dat ga ik maar doen.
Ik ben benieuwd!
Uiteindelijk werden er flink wat Bay Trail tablets aangekondigd maar ik wist niet zeker of ik wel twee Windows apparaten zou willen hebben. Een laptop voldoet veel beter en voor consumeren is een Android of iOS tablet toch beter IMO.
In November de overstap gemaakt naar de nieuwe Haswell rMBP 13" zodat ik een relatief kleine, lichte en snelle laptop had met een goede accuduur. Dus een tablet zou niet echt meer nodig zijn.. een andere voordeel is dat ik ook voor iOS kan ontwikkelen. Op dit moment ontwikkel ik alleen apps voor Android.
Nu ik dus ook bezig ben met iOS ontwikkeling (beginner nog...) is het ook wel handig om een fysiek apparaat te hebben. Ik was toch wel erg te spreken over de nieuwe iPad Air, en vandaag dan uiteindelijk de iPad Air 32 GB Gray besteld.
Gister was de laagste prijs bij een Webshop die mij aanstond nog 567 euro, maar vanmorgen was hij bij Dixons 549 euro. Toevallig ook nog op voorraad in de winkel dus ik hoopte maar dat dat klopte. Kreeg net een mailtje dat ik hem kan afhalen dus dat ga ik maar doen.
Ik ben benieuwd!
[ Voor 30% gewijzigd door JJ93 op 24-02-2014 13:54 ]
Ach om Android echt leuk te maken moet je ook gaan rooten, weinig verschil tussen de 2 dus, behalve dat het allemaal wat gelikter is op IOSThe Legend schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:06:
Na jaren Android fan te zijn geweest, nu ook overgestapt naar IOS (Ipad Air). Heb 'm wel na een half uur al gejailbreakt. Ik blijf een hekel hebben aan iTunes, en nu kan ik ook MKV's met DTS direct afspelen van een SD-kaartje.
Ik heb de iPad Air 32GB Gray ondertussen binnen na een verkooppraatje over garantie bij de Dixons.. zijn die medewerkers verplicht om dat hele verhaal te vertellen? Er wordt aan mij gevraagd of ik verder nog iets wil doen met betrekking tot garantie waarop ik 'nee, bedankt' op antwoord.
Vervolgens krijg ik dus een heel verhaal en nog een paar voorbeelden van mensen die dankbaar waren dat ze zo'n extra Dixons verzekering hadden. Meneer kwam zelf ook met een voorbeeld van zijn eigen Macbook uit 2008 die hij had laten vallen en volledig vervangen werd..
Verder toch maar even in de doos gekeken in de winkel om te kijken of het scherm niet gebroken was. Zag er allemaal prima uit. Ondertussen alweer zo'n 1,5u aan de slag met de iPad en van 87->75% accu dus dat is netjes.
Dunner en lichter dan ik had verwacht, flink verschil met de iPad 3. De stereo speakers zijn ook een stuk beter. Maar alsnog niet ideaal geplaatst natuurlijk.. Vingerafdrukken zie je wel snel op het scherm. Voor mijn gevoel heeft de iPad 3 van m'n vader daar iets minder last van. Het Apple logo op de achterkant zie je vingerafdrukken ook snel op. Tegenwoordig staat de opslaggrootte blijkbaar niet meer op de iPad. Bij de iPad 3 stond dat er nog wel.
Multitasken gaat lekker snel, het iWork pakket voor iOS ook gratis te downloaden dus dat is wel handig denk ik.
Nu dus druk bezig gaan met het iOS programmeren, want dat is ook één van de redenen dat ik voor de iPad Air ben gegaan ipv een Windows of Android tablet.
Vervolgens krijg ik dus een heel verhaal en nog een paar voorbeelden van mensen die dankbaar waren dat ze zo'n extra Dixons verzekering hadden. Meneer kwam zelf ook met een voorbeeld van zijn eigen Macbook uit 2008 die hij had laten vallen en volledig vervangen werd..
Verder toch maar even in de doos gekeken in de winkel om te kijken of het scherm niet gebroken was. Zag er allemaal prima uit. Ondertussen alweer zo'n 1,5u aan de slag met de iPad en van 87->75% accu dus dat is netjes.
Dunner en lichter dan ik had verwacht, flink verschil met de iPad 3. De stereo speakers zijn ook een stuk beter. Maar alsnog niet ideaal geplaatst natuurlijk.. Vingerafdrukken zie je wel snel op het scherm. Voor mijn gevoel heeft de iPad 3 van m'n vader daar iets minder last van. Het Apple logo op de achterkant zie je vingerafdrukken ook snel op. Tegenwoordig staat de opslaggrootte blijkbaar niet meer op de iPad. Bij de iPad 3 stond dat er nog wel.
Multitasken gaat lekker snel, het iWork pakket voor iOS ook gratis te downloaden dus dat is wel handig denk ik.
Nu dus druk bezig gaan met het iOS programmeren, want dat is ook één van de redenen dat ik voor de iPad Air ben gegaan ipv een Windows of Android tablet.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Mijn Asus Transformer kon gewoon uit de doos met een app uit de Play Store mkv's met dts afspelen. Foto's en andere media zijn een kwestie van drag-'n-drop in een folderstructuur naar eigen keuze. Dat zijn dingen die een ipad niet kan, dat laatste zelfs met jailbreak niet. Het grote nadeel van Android tablets bleek echter keer op keer de instabiliteit van het platform. Zo ongeveer elk Android apparaat kreeg last van battery drains (soms al nieuw uit de doos). Vanochtend trek ik de stekker uit m'n ipad en zet 'm in standby. 10 uur later zit 'ie nog gewoon op 100%. Daar ben door overstag gegaan, alhoewel ik de nodige android functionaliteit misbitshady schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:59:
[...]
Ach om Android echt leuk te maken moet je ook gaan rooten, weinig verschil tussen de 2 dus, behalve dat het allemaal wat gelikter is op IOS

Ik zit met een vervelend probleem. Heb een iPad bij ons op de balie gemonteerd in een mooie plexiglas houder. Deze houder zit vast op de balie, en de bovenkant van de houder zit vastgeschroefd.
Nu is de houder gemonteerd in "landscape" en ik had de rotatievergrendeling aangezet (net als multi gebaren) zodat enkel safari geopend kon worden (homeknop is afgedekt). Nu heeft de iPad echter een iOS update geïnstalleerd (daar had ik dus even NIET aan gedacht) en staat hij in "portrait". Is er een manier om het scherm softwarematig te draaien??
De (speciale) torx sleutel (met een gaatje erin) die bij de houder zat functioneerde al niet lekker tijdens het monteren en is helemaal dolgedraaid, dus ik krijg de bovenkant niet meer van de houder...
Nu is de houder gemonteerd in "landscape" en ik had de rotatievergrendeling aangezet (net als multi gebaren) zodat enkel safari geopend kon worden (homeknop is afgedekt). Nu heeft de iPad echter een iOS update geïnstalleerd (daar had ik dus even NIET aan gedacht) en staat hij in "portrait". Is er een manier om het scherm softwarematig te draaien??
De (speciale) torx sleutel (met een gaatje erin) die bij de houder zat functioneerde al niet lekker tijdens het monteren en is helemaal dolgedraaid, dus ik krijg de bovenkant niet meer van de houder...
Je kunt de rotatievergrendeling uitzetten?
Dan roteert de iPad zelf naar de positie waarin deze gehouden wordt.
Dan roteert de iPad zelf naar de positie waarin deze gehouden wordt.
Nou, omdat hij vastligt/stilligt merkt de "accelometer / gyroscoop" volgens mij niet dat hij in potrait ligt.....dus helaas blijkt dat niet te werken.
Je moet enkel even weten welke apps je nodig hebt. Voor wat je noemt kan je op de iPad Infuse 2 gebruiken (gratis). Dan kan je via iTunes, ftp, browser, en network shares wat voor media dan ook op je iPad zetten, en vanuit de app zelfs ondertiteling zoeken.The Legend schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:28:
[...]
Daar ben ik het echt niet mee eens. Mijn Asus Transformer kon gewoon uit de doos met een app uit de Play Store mkv's met dts afspelen. Foto's en andere media zijn een kwestie van drag-'n-drop in een folderstructuur naar eigen keuze. Dat zijn dingen die een ipad niet kan, dat laatste zelfs met jailbreak niet. Het grote nadeel van Android tablets bleek echter keer op keer de instabiliteit van het platform. Zo ongeveer elk Android apparaat kreeg last van battery drains (soms al nieuw uit de doos). Vanochtend trek ik de stekker uit m'n ipad en zet 'm in standby. 10 uur later zit 'ie nog gewoon op 100%. Daar ben door overstag gegaan, alhoewel ik de nodige android functionaliteit mis
Settings - General - Accessibility - AssitiveTouch - On.smoken schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:17:
Nou, omdat hij vastligt/stilligt merkt de "accelometer / gyroscoop" volgens mij niet dat hij in potrait ligt.....dus helaas blijkt dat niet te werken.
Vervolgens in Safari (met Rotation Lock aan) op het bolletje in je beeld drukken en dan: Device - Rotate Screen - Left/Right.
[ Voor 17% gewijzigd door Muthas op 25-02-2014 15:38 ]
haha ja maar volgens mij zit z'n ipad vastgeschroef in 1 of andere toonbank...Kokoryuu schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:20:
Jawel. Zet rotatie aan. Draai hem naar landscape. Zet rotatie uit. Ipad blijft in landscape staan.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Correct!!Dinictus208 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:35:
[...]
haha ja maar volgens mij zit z'n ipad vastgeschroef in 1 of andere toonbank...
Bovenstaande oplossing werkt trouwens wel, waarvoor dank!
Wel is het zo dat het "bolletje" dan in beeld blijft (als je het uit zet, gaat de oriëntatie naar standaard) maar het helpt me wel tot ik weer een Torx heb!
Onder accessibility kan je ook in stellen dat het bolletje aan en uit gaat als je 3x achter elkaar de home-knop in drukt. Dan hoef je dus niet terug naar settings
..maar geen DTSMuthas schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:31:
[...]
Je moet enkel even weten welke apps je nodig hebt. Voor wat je noemt kan je op de iPad Infuse 2 gebruiken (gratis). Dan kan je via iTunes, ftp, browser, en network shares wat voor media dan ook op je iPad zetten, en vanuit de app zelfs ondertiteling zoeken.
[...]
Anoniem: 5907
Een vraagje. Heb mijn Ipad air 64GB, jailbreak, weer eens aan mijn PC trachten te koppelen.
Dit lukt dus niet. De Ipad air wordt niet herkend, niet in WIndows 8(.1) en niet in ITunes, de nieuwste versie. Heb al van alles geprobeerd, Itunes volledig ge-deinstalleerd, de Apple Mobile Device ge-uninstalled, alles weer geinstalleerd, maar Windows herkent niets als ik de Air aansluit, ook niet op verschillende USB poorten. Als ik mijn Air in DFU mode opstart, dan zegt ITunes echter wel, dat deze een Ipad in recovery mode heeft herkent, en een restore uit moet voeren. Dat wil ik echter niet, dan raak ik mijn jailbreak kwijt.
Wie kan me verder helpen, me in de goed richting sturen?
Dit lukt dus niet. De Ipad air wordt niet herkend, niet in WIndows 8(.1) en niet in ITunes, de nieuwste versie. Heb al van alles geprobeerd, Itunes volledig ge-deinstalleerd, de Apple Mobile Device ge-uninstalled, alles weer geinstalleerd, maar Windows herkent niets als ik de Air aansluit, ook niet op verschillende USB poorten. Als ik mijn Air in DFU mode opstart, dan zegt ITunes echter wel, dat deze een Ipad in recovery mode heeft herkent, en een restore uit moet voeren. Dat wil ik echter niet, dan raak ik mijn jailbreak kwijt.
Wie kan me verder helpen, me in de goed richting sturen?
Ik begin me echt steeds meer te ergeren aan de instabiliteit van Safari. Safari crashed minimaal 1x per dag en het refreshen van de tabbladen is ook erg vervelend.
Schijnt met iOS 7.1 verbeterd te zijn. Nog even afwachten duszynex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:13:
Ik begin me echt steeds meer te ergeren aan de instabiliteit van Safari. Safari crashed minimaal 1x per dag en het refreshen van de tabbladen is ook erg vervelend.
Heel irritant inderdaad.zynex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:13:
Ik gebruik m redelijk vaak en dan met meerdere tabbs open crasht ie regelmatig...
Vaak ook als je bijvoorbeeld wat typt op het forum hier, en dan even naar een andere tab gaat, herlaad ie de pagina en kan je alles overnieuw gaan typen..
Bij mij hetzelfde verhaal ik ging een iphone halen bij de dixons en mevrouw was al chaggie, ik wou hem niet laten verzekeren en toen werd ze helemaal drammerig en liet ze een kapotte ipad zien. Ik had hem hem nog geen week en zag een dode pixel zitten oid. Ik erna toe, zij zo nee apple doet hier niets aan, pas bij 5 dode pixels. Dus ik apple gebeld, die zeiden dat het onzin was, zeker omdat hij nog maar een week oud is. Ik ben toen naar een andere vestiging gegaan die deden niet zo moeilijk en kreeg een andere. Maar ik ga nooit meer naar die andere vestiging!JJ93 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:31:
Ik heb de iPad Air 32GB Gray ondertussen binnen na een verkooppraatje over garantie bij de Dixons.. zijn die medewerkers verplicht om dat hele verhaal te vertellen? Er wordt aan mij gevraagd of ik verder nog iets wil doen met betrekking tot garantie waarop ik 'nee, bedankt' op antwoord.
dacht al, was ik de enige...dutchgio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:26:
[...]
Heel irritant inderdaad.
Ik gebruik m redelijk vaak en dan met meerdere tabbs open crasht ie regelmatig...
Vaak ook als je bijvoorbeeld wat typt op het forum hier, en dan even naar een andere tab gaat, herlaad ie de pagina en kan je alles overnieuw gaan typen..
Ik gebruik inmiddels maar even een andere browser - iCab - die wat stabieler is.
Sinds kort reageert de home knop van mijn iPad 3 slecht tot helemaal niet meer. Heeft iemand ervaring met het laten repareren van een homeknop? De iPad is pas 2 jaar oud, en dan vind ik dat de knop wel wat langer mee mag.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Reset Your Home Button - From time to time some people lose the responsiveness with their iPhone home button. If this ever happens to you, there is actually a relatively unknown fix for this: Open one of Apple’s App (Like Weather App, mail). Hold down the Power Button until the “Slide to Power Off” images appear. Now let go of those buttons and press and hold the home button down until the app closes on its own. Your home button should now work again, good as new.MenN schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:05:
Sinds kort reageert de home knop van mijn iPad 3 slecht tot helemaal niet meer. Heeft iemand ervaring met het laten repareren van een homeknop? De iPad is pas 2 jaar oud, en dan vind ik dat de knop wel wat langer mee mag.
Af en toe doe ik bovenstaande op m'n iPad3 en dan werkt ie weer als van ouds! 😄
Volgens mij is dit eigenlijk onzin en is de enige reden dat dit effect lijkt te hebben dat je de home button relatief lange tijd ingedrukt houdt. Vermoedelijk werkt het een tijdje lang indrukken van de knop net zo goed.Hulliee schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:58:
[...]
Reset Your Home Button - From time to time some people lose the responsiveness with their iPhone home button. If this ever happens to you, there is actually a relatively unknown fix for this: Open one of Apple’s App (Like Weather App, mail). Hold down the Power Button until the “Slide to Power Off” images appear. Now let go of those buttons and press and hold the home button down until the app closes on its own. Your home button should now work again, good as new.
Af en toe doe ik bovenstaande op m'n iPad3 en dan werkt ie weer als van ouds! 😄
Onzin of niet. Mijn Home-knop reageert na verloop van tijd niet of erg slecht. Enkel met bovenstaande werkt dan weer naar behoren...jasjenl schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:14:
[...]
Volgens mij is dit eigenlijk onzin en is de enige reden dat dit effect lijkt te hebben dat je de home button relatief lange tijd ingedrukt houdt. Vermoedelijk werkt het een tijdje lang indrukken van de knop net zo goed.
Moet je toch de volgende keer gewoon eens proberen of lang de home knop indrukken ook effect heeft.Hulliee schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:39:
[...]
Onzin of niet. Mijn Home-knop reageert na verloop van tijd niet of erg slecht. Enkel met bovenstaande werkt dan weer naar behoren...
Anoniem: 5897
Gisteren een air gekocht. Voelt echt heel goedkoop aan, het scherm veert als je typt. Echt heel irritant. Als ik er op druk hoor je de lucht er uit komen. Hoort dit zo? Ik heb dit nog nooit gezien bij een ipad.
http://youtu.be/FfGcxoWFui0
Wel toepasselijk dat er air uit de air komtAnoniem: 5897 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:28:
Gisteren een air gekocht. Voelt echt heel goedkoop aan, het scherm veert als je typt. Echt heel irritant. Als ik er op druk hoor je de lucht er uit komen. Hoort dit zo? Ik heb dit nog nooit gezien bij een ipad.
Anoniem: 5897
Heb ondertussen een nieuwe. Is duidelijk minder bij dezexingchen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:05:
[...]
Wel toepasselijk dat er air uit de air komt. Ik denk dat je redelijk hard drukt bij het typen omdat dit mij nooit echt is opgevallen. Als ik wat harder druk dan zie ik het scherm inderdaad wel wat veren, in dat opzicht zijn de vorige genatie ipads wat steviger.
Ik heb even een vraagje over de Mail app op mijn Ipad Air.
Mijn mail ontvang ik niet automatisch en ik krijg er ook geen melding van. Ik kan alleen zien of ik nieuwe mail heb ontvangen als ik mijn inbox ververs (postvak-in naar beneden slepen en loslaten). Als ik kijk naar de instellingen zijn die hetzelfde als op mijn iPhone. Op mijn iPhone krijg ik wel automatisch mail binnen.
Is dit gewoon een 'standaard' instelling op de iPad? Wat zou ik anders in moeten stellen?
Mijn mail ontvang ik niet automatisch en ik krijg er ook geen melding van. Ik kan alleen zien of ik nieuwe mail heb ontvangen als ik mijn inbox ververs (postvak-in naar beneden slepen en loslaten). Als ik kijk naar de instellingen zijn die hetzelfde als op mijn iPhone. Op mijn iPhone krijg ik wel automatisch mail binnen.
Is dit gewoon een 'standaard' instelling op de iPad? Wat zou ik anders in moeten stellen?
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Ik vond dat ook erg irritant en ben o.a. daarom later geswitched naar een mini retina, die door het kleinere scherm steviger aanvoelt. Wat het scherm betreft vond ik het scherm bij de vorige generaties prettiger aanvoelen.Anoniem: 5897 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:10:
[...]
Heb ondertussen een nieuwe. Is duidelijk minder bij dezevoelt alleen nog steeds plastic aan,maar ik lees op andere fora dat dit normaal is door het dunne glas. Veert nog steeds ,maar wel veel minder.
Heb onlangs ook een mini retina aangeschaft als vervanger van een iPad 3. Heb tot nu toe niets op het apparaat aan de te merkenbitshady schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:54:
[...]
Ik vond dat ook erg irritant en ben o.a. daarom later geswitched naar een mini retina, die door het kleinere scherm steviger aanvoelt. Wat het scherm betreft vond ik het scherm bij de vorige generaties prettiger aanvoelen.
iPad is merkbaar sneller, display is bijzonder scherp (duh) en dit formaat is veel handzamer. De iPad 3 was minimaal tweemaal zo zwaar maar voelde daardoor wel erg robuust / degelijk aan.
@Hierboven; afgelopen jaren vreemdgenoeg nooit echt issues gehad met safari. Wel even chrome geprobeert ivm sync iMac maar toch uiteindelijk bij safari gebleven.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
Mn dochter van 2 jaar en 9 maand speelt veel met de iPad, ze doet veel spelletjes en ook youtube. Zou graag willen dat ik een aantal dingen kan afschermen. Helaas is Apple nog niet zover dat je verschillende user accounts kan gebruiken. Je kan wel beperkingen instellen, maar dat werkt te omslachtig, iemand een idee of er een manier bestaat om van gebruikersaccounts gebruik te maken?
Mn dochter vind het altijd leuk om iconen te verplaatsen en oneindig foto's te maken. Papa mag dan alles weer recht breien.
Mn dochter van 2 jaar en 9 maand speelt veel met de iPad, ze doet veel spelletjes en ook youtube. Zou graag willen dat ik een aantal dingen kan afschermen. Helaas is Apple nog niet zover dat je verschillende user accounts kan gebruiken. Je kan wel beperkingen instellen, maar dat werkt te omslachtig, iemand een idee of er een manier bestaat om van gebruikersaccounts gebruik te maken?
Mn dochter vind het altijd leuk om iconen te verplaatsen en oneindig foto's te maken. Papa mag dan alles weer recht breien.
Whatever.
Alleen via jailbreak en dan moet je ook nog niet zijn geupdate naar 7.1, want daar is nog geen jailbreak voor.Harmen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:48:
Ook ik heb hier last van.Michiel706 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:12:
Welke mail? Gmail ondersteunt op nieuwe apparaten geen push mail meer. Kan zijn dat je iphone ouder is?Michiel706 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:12:
mmm bij Dixons is de 16GB Air in de aanbieding maar vraag mij af of 16GB wel genoeg is? Zou mijn 1e tablet worden maar ik hoor en lees dat je beter niet kunt bezuinigen op GB's en beter voor de 32GB kunt gaan?
Ik zal mijn Ipad Air meer gebruiken voor Internetten/Email, Apps, foto's er op zetten vanaf mijn camera en heel misschien paar films als ik op vakantie ben...Het is puur voor thuis gebruik dat ik mijn Ipad Air zal gebruiken... Ben wel bnwd naar jullie ervaringen met een 16GB versie.
Ik zal mijn Ipad Air meer gebruiken voor Internetten/Email, Apps, foto's er op zetten vanaf mijn camera en heel misschien paar films als ik op vakantie ben...Het is puur voor thuis gebruik dat ik mijn Ipad Air zal gebruiken... Ben wel bnwd naar jullie ervaringen met een 16GB versie.
When the pink is snookered, Go for the brown
Ik heb slechts op 1 moment spijt gehad van mijn 16gb model. En dat was tijdens een 11 uur durende vlucht. 22 uur in totaal qua films bleek toch iets te veel van het goede. Voor de rest gebruik ik mijn iPad ook voor de dingen die jij benoemd, ik heb geen ruimte gebrek. Films zijn sowieso behoorlijk goed richting MP4 te comprimeren, goede 700mb voor een 720p film.Cruzer schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:42:
mmm bij Dixons is de 16GB Air in de aanbieding maar vraag mij af of 16GB wel genoeg is? Zou mijn 1e tablet worden maar ik hoor en lees dat je beter niet kunt bezuinigen op GB's en beter voor de 32GB kunt gaan?
Maar als het financieel te doen is zou ik voor de 32gb gaan. Bepaalde apps / games nemen toch behoorlijk wat ruimte in. Denk bijvoorbeeld aan 1GB+ apps als GTA San Andreas.
Aha ja spellen speel ik er toch niet op denk ik, maar misschien in de toekomst is het wel beter om een 32GB te nemen.. Maar dit is een mooie aanbieding dacht ik zo... 16GB IPAD AIR € 399 maar ik spaar nog even door, € 150 extra is de € 32GB versie.bartsled schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:46:
[...]
Ik heb slechts op 1 moment spijt gehad van mijn 16gb model. En dat was tijdens een 11 uur durende vlucht. 22 uur in totaal qua films bleek toch iets te veel van het goede. Voor de rest gebruik ik mijn iPad ook voor de dingen die jij benoemd, ik heb geen ruimte gebrek. Films zijn sowieso behoorlijk goed richting MP4 te comprimeren, goede 700mb voor een 720p film.
Maar als het financieel te doen is zou ik voor de 32gb gaan. Bepaalde apps / games nemen toch behoorlijk wat ruimte in. Denk bijvoorbeeld aan 1GB+ apps als GTA San Andreas.
Na maanden twijfelen toch eindelijk overstag gegaan en de Mini Retina gekocht. Maar wow wat een scherm, ik was meteen verkocht.
Overigens heb ik veel getwijfeld tussen de Air en mini, maar waar ik bang was voor constant inzoomen zie ik in het dagelijks gebruik dat ik alles prima haarscherp zonder inzoomen kan lezen
Overigens heb ik veel getwijfeld tussen de Air en mini, maar waar ik bang was voor constant inzoomen zie ik in het dagelijks gebruik dat ik alles prima haarscherp zonder inzoomen kan lezen
[ Voor 73% gewijzigd door Katseviool op 19-03-2014 22:30 ]
Ik las dat bv bepaalde apps zoals Facebook, Instagram de groote . cache kunnen oploppen tot 600 a 700MB klopt dit? En hoe kun je dit verwijderen of gaat dit automatisch dat boven de app de tekst Cleaning komt te staan? En hoeveel MB heb je dan weer terug? Kun je dit zelf ook forceren om de inhoud/cache van een app te legen zonder deze te verwijderen? Aan de andere kant als je Ipad dit zelf al doet is dit ook handig :-)
Gisteren mijn 1e tablet gekocht, Ipad Air Grijs 16GB, zwarte cover.
Ik twijfelde heel erg 16 of 32GB maar nu kreeg ik totaal 90€ korting bij de Dixons omdat deze winkel sluit in Breda. Dus kon ik deze mooie deal niet laten liggen. Nog geen tijd gehad om er mee te "spelen" maar 1e indruk WOW.
Ik twijfelde heel erg 16 of 32GB maar nu kreeg ik totaal 90€ korting bij de Dixons omdat deze winkel sluit in Breda. Dus kon ik deze mooie deal niet laten liggen. Nog geen tijd gehad om er mee te "spelen" maar 1e indruk WOW.
Ik had dat met de NU.nl app, die zat op 1.3 GB. Ik heb hem er opnieuw op gezet.Cruzer schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:36:
Ik las dat bv bepaalde apps zoals Facebook, Instagram de groote . cache kunnen oploppen tot 600 a 700MB klopt dit? En hoe kun je dit verwijderen of gaat dit automatisch dat boven de app de tekst Cleaning komt te staan? En hoeveel MB heb je dan weer terug? Kun je dit zelf ook forceren om de inhoud/cache van een app te legen zonder deze te verwijderen? Aan de andere kant als je Ipad dit zelf al doet is dit ook handig :-)
Mmm is dat niet op een andere manier op te lossen? Lijkt mij dat Apple hierover heeft nagedacht?Vos schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:19:
[...]
Ik had dat met de NU.nl app, die zat op 1.3 GB. Ik heb hem er opnieuw op gezet.
Wat ik aangaf is dat er soms een melding boven je app komt te staan "Cleaning" maar dit heb je zelf niet in de hand...
Dat heb je dus niet; je kunt alleen de app volledig verwijderen, of wachten tot iOS zelf de cache leeggooit.Cruzer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:09:
[...]
Mmm is dat niet op een andere manier op te lossen? Lijkt mij dat Apple hierover heeft nagedacht?
Wat ik aangaf is dat er soms een melding boven je app komt te staan "Cleaning" maar dit heb je zelf niet in de hand...
Goede keus, zeker met zoveel voordeel! Welke Dixons was het? Die tegenover de Mc of in de Barones? Ik moet zelf nog een nieuwe backcover scoren...Cruzer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:12:
Ja in de Houtpassage idd bij de Mac daar ja
Je kunt deze app gebruiken die je cache/geheugen leegt... Iemand ervaring met deze app.dutchgio schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:23:
[...]
Dat heb je dus niet; je kunt alleen de app volledig verwijderen, of wachten tot iOS zelf de cache leeggooit.
https://itunes.apple.com/...-quickly/id778352285?mt=8
Waarom doet Apple nog steeds zo moeilijk met het instellen van Retina resolutie wallpapers? Elke keer als ik een gedownloade wallpaper wil instellen, zorgt de iPad er wel voor om de kwaliteit drastisch te verlagen.
Daar heb ik toch geen Retina scherm voor, om een wallpaper in mindere kwaliteit te krijgen? Dat scaling-beleid is echt slecht.
Die zogenaamde "wallpaper fix" apps zijn ook geen oplossing.
Daar heb ik toch geen Retina scherm voor, om een wallpaper in mindere kwaliteit te krijgen? Dat scaling-beleid is echt slecht.
Die zogenaamde "wallpaper fix" apps zijn ook geen oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door Splinter Cell op 23-03-2014 12:37 ]
Ik las laatst het nieuwsbericht dat de ipad 4 het nieuwe instapmodel zou zijn, en de 16GB versie 379 euro zou kosten. Nu zie ik echter dat de ipad 5 / air 16GB op diverse plekken voor 399 te koop is? Heb ik iets gemist, vanwaar deze prijsverlaging? En wie zou er dan nog een ipad 4 kopen als je voor 20 euro meer de 5 hebt?
Er is nu een tijdelijke actie bij Dixons welke door diverse aanbieders wordt gevolgd. Aanbieding loopt tot en met dit weekend.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:09:
Ik las laatst het nieuwsbericht dat de ipad 4 het nieuwe instapmodel zou zijn, en de 16GB versie 379 euro zou kosten. Nu zie ik echter dat de ipad 5 / air 16GB op diverse plekken voor 399 te koop is? Heb ik iets gemist, vanwaar deze prijsverlaging? En wie zou er dan nog een ipad 4 kopen als je voor 20 euro meer de 5 hebt?
En antwoord op je vraag: ik denk dat niemand op dit moment een ipad4 koopt met een prijsverschil van 20 euro.
Heren, julle mening. Is het een idee om de iPad 4 te verruilen voor de Air? Heb nu een 4 op iOS6. Air is lekker dun, maar volgens mij is de bouwkwaliteit minder. Dit in de zin van, glas is dunner dus voelt minder goed aan.
De dual-core van de 4 is iets beter ten op zichten van de Air.STIMPPYYY schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:13:
Heren, julle mening. Is het een idee om de iPad 4 te verruilen voor de Air? Heb nu een 4 op iOS6. Air is lekker dun, maar volgens mij is de bouwkwaliteit minder. Dit in de zin van, glas is dunner dus voelt minder goed aan.
Verder zijn ze (op de dikte na) nagenoeg identiek. Geen reden (voor mij iig) om te switchen.
Wat heb je nou betaald voor wat?Cruzer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:12:
je denkt dat de 4 sneller is dan de 5?mkef schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:28:
[...]
De dual-core van de 4 is iets beter ten op zichten van de Air.
Verder zijn ze (op de dikte na) nagenoeg identiek. Geen reden (voor mij iig) om te switchen.
Sinds de laatste update lukt het soms niet de ipad te unlocken. Het schermpje schuift dan maar 1cm op zij en ontgrendeld niet. Heel vreemd, de enige optie is dat de ipad uitzetten. (als ik de ipad gebruik zit de homeknop rechts, mijn vriendin gebruikt het andersom). Welllicht dat het hier mee te maken heeft.
Op google vond ik het volgende:
https://discussions.apple.com/message/25208796#25208796
Op google vond ik het volgende:
https://discussions.apple.com/message/25208796#25208796
Whatever.
Waar zeg ik dat?JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:27:
[...]
je denkt dat de 4 sneller is dan de 5?
Ik heb het woord 'snelheid' nooit gebruikt.
Je zegt beter. In welke eigenschappen kan een processor beter zijn t.o.v. een ander als je het niet over de snelheid hebt? Energiegebruik in dit geval niet want elke iPad haalt zo'n 10 uur.
De iPad air heeft een kleinere accu dan de iPad 4. De air is dus zuiniger en dus beter qua energieverbruik.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Beter in wat dan? Als we concluderen dat deze sneller is, 64 bit en energiezuiniger?mkef schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:55:
[...]
Waar zeg ik dat?
Ik heb het woord 'snelheid' nooit gebruikt.
Ik heb nog een air 16gb voor 399 voor vrouwlief kunnen scoren. Mooie prijs!
iCab Mobile browser is onlangs ge-update
https://itunes.apple.com/...-browser/id308111628?mt=8
Voor degene die nog niet bekend zijn met deze browser, 't is een echte 'Tweakers' browser
Enorm veel dingen die je zelf kan instellen, je kan het zo ingewikkeld of simpel maken als je zelf wilt.
Paar dingen die ik zelf prettig vind:
-Simpele maar doeltreffende adblock
-Volledige controle over cookies (incl whitelist)
-Bestanden downloaden en uploaden (uploaden werkt niet overal)
-Screenshot van volledige pagina (ook wat buiten het ipad schermpje valt)
Om maar een paar dingen te noemen.
iOS opent links automatisch in Safari, maar daarvoor kun je in Safari een bookmark maken met: javascript:location.href='web'+location.href.substring(4);
Tik daarop en de pagina opent in iCab.
Ook de ontwikkelaar is toegankelijk, snel reactie via email
https://itunes.apple.com/...-browser/id308111628?mt=8
Voor degene die nog niet bekend zijn met deze browser, 't is een echte 'Tweakers' browser
Enorm veel dingen die je zelf kan instellen, je kan het zo ingewikkeld of simpel maken als je zelf wilt.
Paar dingen die ik zelf prettig vind:
-Simpele maar doeltreffende adblock
-Volledige controle over cookies (incl whitelist)
-Bestanden downloaden en uploaden (uploaden werkt niet overal)
-Screenshot van volledige pagina (ook wat buiten het ipad schermpje valt)
Om maar een paar dingen te noemen.
iOS opent links automatisch in Safari, maar daarvoor kun je in Safari een bookmark maken met: javascript:location.href='web'+location.href.substring(4);
Tik daarop en de pagina opent in iCab.
Ook de ontwikkelaar is toegankelijk, snel reactie via email
Ik merk dat ik sinds de update van iCab Mobile problemen heb. Bij iedere reboot van m'n ipad, of force close van de app, gaan alle app-instellingen en cookies verloren! Mega irritant. Enig idee of dit een bug of een 'feature' is
Ik heb onlangs een air gekocht (actie prijs) bij bcc, ik vroeg de verkoper om 'm uit de doos te halen om 'm te inspecteren op schade dit hebben we gedaan met het celofaan er nog omheen en we zagen een rond vlekje roestkleurig (druppel achtig).
Dat hebben ze op de bon gezet en als het er niet afgaat mocht ik 'm omruilen.
Ik 'm zojuist pas uit het celofaan gehaald omdat ie voor het eerst opgeladen moest worden en het vlekje gaat er niet af althans met vochtige katoenen doek niet, ook zitten er lichte imperfecties/beschadigingen op de achterkant.
Eigenlijk lig ik er niet wakker van maar als het van invloed is op de verkoopwaarde (die dag komt ooit) is dat wel jammer. Maar ik twijfel nu een beetje om terug te gaan immers werkt de rest prima en je weet nooit wat je hierna krijgt.
Wat is wijsheid?
Verder mijn is mijn ervaring super met dit ding, ik vind het wel jammer dat je de fysieke homeknop moet gebruiken om terug te gaan. Het werkt opzich goed want zo ga je nooit per ongeluk uit een app maar het indrukken is in verhouden met de rest van de onscreen bediening een beetje lomp. Of is is er iets in te stellen dat het met een vinger-combinatie op het scherm kan?
Het gewicht is toch wat zwaar in gebruik, met 1 hand vasthouden en met de andere 'spelen' hou je niet lang vol, wat dat betreft is de afname van gewicht niet om te zetten in meer vreugde, ik zal 'm altijd moeten steunen en of in een standaard/hoesje moeten leggen/zetten en dan maakt het niet zoveel uit of ie 200 lichter of zwaarder is. Ik dacht wel even misschien toch een mini moeten kopen maar een groot scherm is ook wel fijn en een case is onderweg.
Ik 'm zojuist pas uit het celofaan gehaald omdat ie voor het eerst opgeladen moest worden en het vlekje gaat er niet af althans met vochtige katoenen doek niet, ook zitten er lichte imperfecties/beschadigingen op de achterkant.
Eigenlijk lig ik er niet wakker van maar als het van invloed is op de verkoopwaarde (die dag komt ooit) is dat wel jammer. Maar ik twijfel nu een beetje om terug te gaan immers werkt de rest prima en je weet nooit wat je hierna krijgt.
Wat is wijsheid?
Verder mijn is mijn ervaring super met dit ding, ik vind het wel jammer dat je de fysieke homeknop moet gebruiken om terug te gaan. Het werkt opzich goed want zo ga je nooit per ongeluk uit een app maar het indrukken is in verhouden met de rest van de onscreen bediening een beetje lomp. Of is is er iets in te stellen dat het met een vinger-combinatie op het scherm kan?
Het gewicht is toch wat zwaar in gebruik, met 1 hand vasthouden en met de andere 'spelen' hou je niet lang vol, wat dat betreft is de afname van gewicht niet om te zetten in meer vreugde, ik zal 'm altijd moeten steunen en of in een standaard/hoesje moeten leggen/zetten en dan maakt het niet zoveel uit of ie 200 lichter of zwaarder is. Ik dacht wel even misschien toch een mini moeten kopen maar een groot scherm is ook wel fijn en een case is onderweg.
[ Voor 16% gewijzigd door Sunrise op 03-04-2014 11:09 ]
Als het scherm verder goed is zou ik hem lekker houden. Maar dat is aan jezelf natuurlijk. Kliene krasjes of dingen krijg je toch wel.FunkySmell schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:53:
Ik heb onlangs een air gekocht (actie prijs) bij bcc, ik vroeg de verkoper om 'm uit de doos te halen om 'm te inspecteren op schade dit hebben we gedaan met het celofaan er nog omheen en we zagen een rond vlekje roestkleurig (druppel achtig).
Wat is wijsheid?
Als je met 4 vingers op het touchscreen een soort knijpbeweging maakt keer je ook terug naar je homescreen
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Aha handig om te weten, had ik zelf ook kunnen googlen natuurlijk maar het kwam ineens in mij op tijdens het schrijven van het bericht. Bedankt in ieder geval.BillSpaarbank schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:00:
[...]
Als het scherm verder goed is zou ik hem lekker houden. Maar dat is aan jezelf natuurlijk. Kliene krasjes of dingen krijg je toch wel.
Als je met 4 vingers op het touchscreen een soort knijpbeweging maakt keer je ook terug naar je homescreen
Een detail, maar let op: je moet met 5 vingers samenknijpen om terug naar het homescreen te gaan. Met vier vingers kun je swipen tussen apps.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het kan allebei met 4 of 5 vingers, daar is geen onderscheid in gemaakt.Hoedje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:45:
Een detail, maar let op: je moet met 5 vingers samenknijpen om terug naar het homescreen te gaan. Met vier vingers kun je swipen tussen apps.
Anoniem: 215072
Je kunt eventueel ook de optie "assistive touch" (instellingen, algemeen, toegankelijkheid) aanzetten, daar zitten trouwens nog meer opties 'verstopt'... In Azie zijn ze er dol op, daar zie ik niemand de home-knop gebruikenFunkySmell schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:53:
Ik heb een iPad 3, en deze heb ik een tijdje uitgeleend aan mijn ouders. Deze vinden hem echter zo fijn dat ze hem willen houden, en in ruil daarvoor willen meebetalen aan een nieuwe voor mij.
Ik kan nu direct een iPad air kopen, of wachten op het volgende model. Als ik besluit te wachten zitten of mijn ouders of ik zonder iPad. Wat zouden jullie doen?
Ik kan nu direct een iPad air kopen, of wachten op het volgende model. Als ik besluit te wachten zitten of mijn ouders of ik zonder iPad. Wat zouden jullie doen?
Ze kunnen ook zelf een iPad 2 kopen? Die zien het verschil waarschijnlijk toch niet...
De Air wordt wat wisselvallig ontvangen.
Of je (of je ouders) tot november/december zonderl iPad kunt moet je zelf afwegen, al verwacht ik meer een iPad Air-S dan een heel erg vernieuwend model dus wellicht dat een iPad air volstaat.
Of je (of je ouders) tot november/december zonderl iPad kunt moet je zelf afwegen, al verwacht ik meer een iPad Air-S dan een heel erg vernieuwend model dus wellicht dat een iPad air volstaat.
Vreemd.dutchgio schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:51:
[...]
Het kan allebei met 4 of 5 vingers, daar is geen onderscheid in gemaakt.
4 vingers hier en ik kom in de achtergrond apps overzicht (4 vingers knijpen gebeurt er niks maar 4 vingers een schuifbeweging omhoog)
5 vingers en je gaat volledig naar homescreen (knijpen)
Kortom niet eens met je bericht en wel degelijk onderscheid...!
Je kunt:Sleehond schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:12:
[...]
Vreemd.
4 vingers hier en ik kom in de achtergrond apps overzicht (4 vingers knijpen gebeurt er niks maar 4 vingers een schuifbeweging omhoog)
5 vingers en je gaat volledig naar homescreen (knijpen)
Kortom niet eens met je bericht en wel degelijk onderscheid...!
4/5 vijf vingers links swipen voor swypen tussen apps
Vervogens 4/5 vingers rechts swipen om terug naar de vorige app te gaan
4/5 vingers knijpen naar je homescreen
4/5 vingers omhoog voor app overzicht
Alle bewegingen kunnen met 4 of 5 vingers, het is niet zo dat bij de ene 4 en bij de ander 5 zijn vereist. Op mijn iPad althans, met mijn vingers
Het retina scherm is een van de redenen dat ze hem zo fijn vinden. Dat gaan ze dus zeker wel merken.dutchgio schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:09:
Ze kunnen ook zelf een iPad 2 kopen? Die zien het verschil waarschijnlijk toch niet...
Of je (of je ouders) tot november/december zonder iPad kunt moet je zelf afwegen, al verwacht ik meer een iPad Air-S dan een heel erg vernieuwend model dus wellicht dat een iPad air volstaat.
Wat werd er precies slecht ontvangen aan de air? Ik heb even wat reviews gezocht, maar kan zo gauw geen grote dingen vinden.
November/december is inderdaad nog een hele poos! Ik ga met ze overleggen.
Maar toch ge-update? 
Of heb je automatisch updaten aan staan?
Of heb je automatisch updaten aan staan?
Ik had al op werk alles bij gedrukt.
Je verwacht het ook niet he, een update met als bijsluiter, het is belangrijk dat je deze update niet gebruikt.
Haha ;-).
Je verwacht het ook niet he, een update met als bijsluiter, het is belangrijk dat je deze update niet gebruikt.
Haha ;-).
[ Voor 60% gewijzigd door Turfschipper op 06-04-2014 15:29 ]
Ben zelf sinds een week overgestapt van een ipad 2 naar een ipad air en moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt. Het scherm is een zeer grote verbetering t.o.v. de ipad 2 maar een ipad 3 had al een retina scherm en dat zal niet zo'n grote verbetering zijn. Daarnaast is hij compacter en een stuk lichter en dat merk je zeker wel. Ja ik ben er erg blij mee. Bij Apple kun je overigens altijd wel weer wachten op een nieuwe versie. Ik zou er nu gewoon voor gaan anders kun je altijd blijven wachten.pientertje schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:59:
[...]
Het retina scherm is een van de redenen dat ze hem zo fijn vinden. Dat gaan ze dus zeker wel merken.
Wat werd er precies slecht ontvangen aan de air? Ik heb even wat reviews gezocht, maar kan zo gauw geen grote dingen vinden.
Succes met je keuze!
Ik snap dat wel: het is als ontwikkelaar mogelijk om direct de tekst van een app/update aan te passen, maar om weer een nieuwe update online te krijgen moet Apple eerst je update goedkeuren. Ze zullen dus wel kort nadat deze update online was gegaan achter de problemen zijn gekomen en toen de tekst aangepast hebben.stalscu schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:27:
Ik had al op werk alles bij gedrukt.
Haha ;-).
Ik merk zelf met mijn ipad3 al af en toe dat het interne geheugen van 1gb bij het browsen van zware websites soms toch echt wel een beperking begint te vormen, in die zin dat je merkt dat bij het wisselen tussen websites die je in een aantal tabs tegelijk open hebt de site steeds opnieuw ingeladen moet worden. Ik hoop en ga er vanuit dat een volgend ipad model wel minstens 2gb zal hebben, dat zou voor mij wel een reden zijn om dat af te wachten. Bij de ipad air schijnt dit nog erger te zijn, doordat 64 bits apps nog meer geheugen kunnen kosten.pientertje schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:59:
[...]
Het retina scherm is een van de redenen dat ze hem zo fijn vinden. Dat gaan ze dus zeker wel merken.
[ Voor 45% gewijzigd door jasjenl op 06-04-2014 19:48 ]
Hier heb ik op mijn ipad air echt geen last vanjasjenl schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:43:
[...]
Ik merk zelf met mijn ipad3 al af en toe dat het interne geheugen van 1gb bij het browsen van zware websites soms toch echt wel een beperking begint te vormen, in die zin dat je merkt dat bij het wisselen tussen websites die je in een aantal tabs tegelijk open hebt de site steeds opnieuw ingeladen moet worden. Ik hoop en ga er vanuit dat een volgend ipad model wel minstens 2gb zal hebben, dat zou voor mij wel een reden zijn om dat af te wachten. Bij de ipad air schijnt dit nog erger te zijn, doordat 64 bits apps nog meer geheugen kunnen kosten.
Misschien bezoek je andere sites dan ikErik-1980 schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:57:
[...]
Hier heb ik op mijn ipad air echt geen last van
Je kunt met een code instellen dat ze de app niet uit kan. Begeleide toegang heet dat, je kunt er per app ook een gedeelte van het scherm mee disablen!Harmen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:48:
Mijn air crashed ook nog steeds op sommige sites. Als er veel fotos staan bijvoorbeeld.
Sterker nog, sommige sites crashed die altijd.
(Uiteraard ook met laptop bezocht, en dan geen problemen, ligt echt aan de ipad)
Sterker nog, sommige sites crashed die altijd.
(Uiteraard ook met laptop bezocht, en dan geen problemen, ligt echt aan de ipad)
Dat is niet specifiek gedrag van de iPad Air. Mijn iPad Mini, en de iPad 2 van mn vader doen het ook. Je kunt de site nog proberen te openen in de Google Chrome app. Wellicht dat dat helpt.
Volgens mij is dat een RAM-issue, dat heb ik ook regelmatig....
hmmm net de aanbiedingen van oa Dixons e.d. gemist
Heeft iemand een idee of er op korte termijn nog een actie valt te verwachten waarbij je de iPad Air kan aanschaffen voor € 399,- ?

Heeft iemand een idee of er op korte termijn nog een actie valt te verwachten waarbij je de iPad Air kan aanschaffen voor € 399,- ?
Ik wil mijn iPad Air met alleen wifi vervangen door een versie met ook 4G.
Volgens Apple (http://www.apple.com/ipad/LTE/) ondersteunt de iPad Air LTE band 20 (800 MHz). Deze band wordt nu door KPN gebruikt voor hun landelijke 4G dekking.
Kan iemand bevestigen dat de iPad Air 4G inderdaad werkt met 4G netwerk van KPN zoals dat nu beschikbaar is? Ik hoor tegenstrijdige verhalen, dus ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met KPN 4G en de iPad Air.
Volgens Apple (http://www.apple.com/ipad/LTE/) ondersteunt de iPad Air LTE band 20 (800 MHz). Deze band wordt nu door KPN gebruikt voor hun landelijke 4G dekking.
Kan iemand bevestigen dat de iPad Air 4G inderdaad werkt met 4G netwerk van KPN zoals dat nu beschikbaar is? Ik hoor tegenstrijdige verhalen, dus ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met KPN 4G en de iPad Air.
Hoe zijn hier de ervaringen op een iPad 3 tot nu toe met 7.1.1. Ik ervaar nog steeds een hoop gestotter e.d. bij het opkomen van je toetsenbord bijvoorbeeld.

Mijn boefje is liev!
Klopt, niet heel veel verschil met 7.1. Blijft een fractie vertraging hebben.
Ik vond de iPad 3 altijd lekker snel, tot ik mijn Nexus 5 ontving.
Nu zit ik vaker op mijn Nexus 5 te surfen omdat deze gewoon rete snel is om even gauw wat te checken.
Nu zit ik vaker op mijn Nexus 5 te surfen omdat deze gewoon rete snel is om even gauw wat te checken.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Mja ik baal ook enorm, sinds iOS 7 heb ik mijn iPad 3 amper meer aangeraakt omdat het gewoon niet meer soepel werkt. Traagheid en haperen van allerlei toetsregistraties irriteren me mateloos.Vis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:31:
Ik vond de iPad 3 altijd lekker snel, tot ik mijn Nexus 5 ontving.
7.1 heeft veel goed gemaakt maar ik mag toch verwachten dat als ik geen mogelijkheid heb om terug te kunnen naar 6 dat ik wel een soepel werkende 7 krijg op mijn iPad 3.
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 29-04-2014 11:45 ]
Mijn boefje is liev!
Ben ook niet echt tevreden over iOS 7 op de iPad 3. Sommigen zeggen dat ze geen last van vertragingen hebben, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niks van. Het lijkt nu af en toe wel een Samsung tablet qua responsiveness...
De iPad 3 is niet de enige denk ik. Zelfs de iPad 4 heeft wat haperingen hier en daar, al zijn dat enkel animaties. In vergelijking met mijn iPhone 5s merk ik het wel in ieder geval. iOS7.1 heeft het wel verbeterd maar het is nog niet zoals het hoort. Sinds iOS7 worden de iPads een beetje achtergesteld op de iPhones lijkt het wel. Tegen de tijd dat iOS8 uit is zal ik wel even wachten voordat ik mijn iPad upgrade.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Misschien moeten jullie je iPads eens herstellen en opnieuw installeren want ik heb op een iPad 3 en een 2 geen enkel probleem. Sinds iOS 7.1 zijn ze beide weer even snel als voor ios7. Ik ben er erg tevreden over.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Uiteraard ook al gedaan, bied geen soelaas.Kassad schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:24:
Misschien moeten jullie je iPads eens herstellen en opnieuw installeren want ik heb op een iPad 3 en een 2 geen enkel probleem. Sinds iOS 7.1 zijn ze beide weer even snel als voor ios7. Ik ben er erg tevreden over.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]