Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb drie iPad Air's gekocht, (2 in de USA, en 1 hier), geen van allen hadden deze gele tint. Daarnaast ook een vijftal collega's met een Air, en ook daar geen problemen, dus gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:54:
Ik heb drie iPad Air's gekocht, (2 in de USA, en 1 hier), geen van allen hadden deze gele tint. Daarnaast ook een vijftal collega's met een Air, en ook daar geen problemen, dus gewoon pech.
Ik vraag me wel af of degenen die de tint 'niet' hebben altijd goed genoeg kijken. Je ziet het alleen in portrait en vooral op een witte achtergrond. Wanneer je op een witte achtergrond (bij.notitie-app van Apple zelf) het toetsenbord in split opent zie je bij een wat lagere brightness dat het linkerdeel van het toetsenbord iets geler is dan het rechterdeel. Van belang is verder dat je dit doet in een ruimte zonder al te veel kunstlicht en uiteraard ook niet in felle zon.

Mijn vermoeden is dat het euvel veel voorkomt maar dat ook veel mensen het niet (goed) zien. Degenen die weten hoe je het probleem signaleert zien het namelijk bij heel veel iPads (althans dit blijkt uit de posts op de Apple fora).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:13:
[...]

Ik vraag me wel af of degenen die de tint 'niet' hebben altijd goed genoeg kijken. Je ziet het alleen in portrait en vooral op een witte achtergrond. Wanneer je op een witte achtergrond (bij.notitie-app van Apple zelf) het toetsenbord in split opent zie je bij een wat lagere brightness dat het linkerdeel van het toetsenbord iets geler is dan het rechterdeel. Van belang is verder dat je dit doet in een ruimte zonder al te veel kunstlicht en uiteraard ook niet in felle zon.

Mijn vermoeden is dat het euvel veel voorkomt maar dat ook veel mensen het niet (goed) zien. Degenen die weten hoe je het probleem signaleert zien het namelijk bij heel veel iPads (althans dit blijkt uit de posts op de Apple fora).
Je kan het makkelijk zien als je dit plaatje gebruikt http://www.epi-centre.com/charts/grey5pc1024x768.gif
Effe draaien bij elke hoek en je ziet het. Ook bij mijn Mini Retina,maar in de praktijk merk ik er niks van, dus erger ik me er niet aan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:54:
[...]

Je kan het makkelijk zien als je dit plaatje gebruikt http://www.epi-centre.com/charts/grey5pc1024x768.gif
Effe draaien bij elke hoek en je ziet het. Ook bij mijn Mini Retina,maar in de praktijk merk ik er niks van, dus erger ik me er niet aan.
Ik denk dat je er ook het beste niet teveel aandacht kunt schenken. Als je het probleem niet ziet is het alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat je er ook het beste niet teveel aandacht kunt schenken. Als je het probleem niet ziet is het alleen maar beter.
Het probleem is dat het niet altijd opvalt. Zodra het je opvalt gaat het je pas echt ergeren. Het is daarom beter om nu meteen te inspecteren zodat het probleem oplost voordat je inruilperiode voorbij is. Zodra je in de rma procedure zit zal de ergernis erger worden.

Het viel mij in eerste instantie ook niet op bij mijn 2e air. Toen ik wat surfte op nu.nl en snel van links naar rechts keek viel het me op dat het linker kant van het scherm "geler" was en bij nadere inspectie viel meteen de gele gloed op.

Alleen nu is deze gele gloed niet het enige probleem bij de Air. Het verbaast me dat niet veel mensen het ook over de "book spline" hebben waarbij ook links van het scherm een donkere rand te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:59
IseT schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:49:
[...]

Het probleem is dat het niet altijd opvalt. Zodra het je opvalt gaat het je pas echt ergeren. Het is daarom beter om nu meteen te inspecteren zodat het probleem oplost voordat je inruilperiode voorbij is. Zodra je in de rma procedure zit zal de ergernis erger worden.

Het viel mij in eerste instantie ook niet op bij mijn 2e air. Toen ik wat surfte op nu.nl en snel van links naar rechts keek viel het me op dat het linker kant van het scherm "geler" was en bij nadere inspectie viel meteen de gele gloed op.

Alleen nu is deze gele gloed niet het enige probleem bij de Air. Het verbaast me dat niet veel mensen het ook over de "book spline" hebben waarbij ook links van het scherm een donkere rand te zien is.
Ik,wil het niet eens zien:), ik weet nu wel dat elk apparaat hoe duur of goedkoop dan ook,heeft zijn eigen dingetjes.Hoe meer je er op let hoe minder dat je van de goede eigenschappen van het ding kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Van de week mijn iPad Mini binnengekregen, ben er wel erg over te spreken! Wat ik mij alleen afvroeg, wat gebruiken jullie eigenlijk voor gmail? Gezien exchange nu geen push berichten meer ondersteund en alleen minimaal per kwartier kan binnenhalen. De App ook geprobeerd, maar ik vindt de standaard mail app van Apple altijd erg goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
justin1992 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:02:
Van de week mijn iPad Mini binnengekregen, ben er wel erg over te spreken! Wat ik mij alleen afvroeg, wat gebruiken jullie eigenlijk voor gmail? Gezien exchange nu geen push berichten meer ondersteund en alleen minimaal per kwartier kan binnenhalen. De App ook geprobeerd, maar ik vindt de standaard mail app van Apple altijd erg goed werken.
Je kunt gewoon gmail gebruiken in de originele app door een gmail account toe te voegen. Hier zijn standaardinstellingen voor. Heb je geen exchange voor nodig naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de gmail app zodat ik een pushmelding krijg en vervolgens open ik de standaard mail app van Apple om de mail te lezen en te beantwoorden. De gmail app gebruik ik verder niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
zynex schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:19:
[...]

Je kunt gewoon gmail gebruiken in de originele app door een gmail account toe te voegen. Hier zijn standaardinstellingen voor. Heb je geen exchange voor nodig naar mijn weten.
Nee klopt, maar Google heeft de ondersteuning opgeheven, waardoor je alleen nog maar kunt fetchen als je je gmail account hebt toegevoegd, deze haalt eens in het kwartier zijn data binnen. Wel jammer, want push meldingen zijn wel handig. Vindt de app niet helemaal super werken op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik heb mijn iPad air nu een maand en met veel plezier gebruikt. Sinds gisteren heb ik een een probleem met mijn iPad air 64 GB.
De iPad verliest iedere keer zijn dataverbinding, WIFI is wel gewoon actief.
Na maximaal 3 nummertjes muziek met Spotify is het weer over, de iPad 3 werkt prima op hetzelfde wifi netwerk.

Wat heb ik geprobeerd:
-Modem, router (TP link TL-WR1043ND) en wifi extender diverse keren herstart.
-iPad netwerk laten vergeten
-iPad netwerkinstellingen herstellen.
-iPad alle instellingen laten herstellen.
-iPad diverse keren een harde reset laten maken
-Router een ander kanaal gegeven.

Niets helpt, iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Alleen met spotify of ook met bijv youtube, websurfen, internetradio ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Ener103 schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:23:
Alleen met spotify of ook met bijv youtube, websurfen, internetradio ......
Met alles, er is geen dataverkeer meer.
Alleen een reboot helpt ( voor even).

[ Voor 1% gewijzigd door marsie030 op 08-12-2013 19:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wauw, heb vandaag mijn iPad Air gekregen! Is alweer mijn vijfde iPad :-)
Sta versteld van hoe snel en licht de Air is, vergeleken met mijn iPad 3 echt een wereld van verschil !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
Wss een router issue. Je kunt proberen je tp link op 40mhz te zetten.

Mocht dan niet helpen, test je ipad bij iemand met een andere router dan die jezelf hebt. Zo kun je uitsluiten of het aan je ipad ligt of je tp link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Ener103 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:54:
Wss een router issue. Je kunt proberen je tp link op 40mhz te zetten.

Mocht dan niet helpen, test je ipad bij iemand met een andere router dan die jezelf hebt. Zo kun je uitsluiten of het aan je ipad ligt of je tp link.
Ik ga het proberen, stond nu op auto.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
Weet iemand waarom de Yahoo Weer app ontbreekt in de App Store op de iPad? Ik heb sinds een week een iPad Mini en hoorde dat deze weer app erg goed werkt. Wilde hem zoeken in de app store, maar hij vindt geen Yahoo Weer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin1992 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:26:
Weet iemand waarom de Yahoo Weer app ontbreekt in de App Store op de iPad? Ik heb sinds een week een iPad Mini en hoorde dat deze weer app erg goed werkt. Wilde hem zoeken in de app store, maar hij vindt geen Yahoo Weer app.
https://www.google.nl/#q=yahoo+weather+app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin1992 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:26:
Als je in de appstore zoekt op Yahoo Weer, dan vindt je 'm niet op de iPad. Dat komt omdat je iPad standaard alleen de apps voor iPads laat zien. Je zult dus linksboven "Aleen iPad" moeten veranderen in "Alleen iPhone", dan vind je 'm wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:30
Ik twijfel erg tussen De Nexus 10 32GB, De Samsung Galaxy Note 10.1 2014 32GB die een stuk duurder is of een Ipad Air 16GB

Wat is jullie advies?

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 10-12-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marsie030 schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:11:
Ik heb mijn iPad air nu een maand en met veel plezier gebruikt. Sinds gisteren heb ik een een probleem met mijn iPad air 64 GB.
De iPad verliest iedere keer zijn dataverbinding, WIFI is wel gewoon actief.
Na maximaal 3 nummertjes muziek met Spotify is het weer over, de iPad 3 werkt prima op hetzelfde wifi netwerk.

Wat heb ik geprobeerd:
-Modem, router (TP link TL-WR1043ND) en wifi extender diverse keren herstart.
-iPad netwerk laten vergeten
-iPad netwerkinstellingen herstellen.
-iPad alle instellingen laten herstellen.
-iPad diverse keren een harde reset laten maken
-Router een ander kanaal gegeven.

Niets helpt, iemand nog een suggestie?
dat had ik ook gehad. bleek dat de router opeens op TKIP stond en niet meer op TKIP/EAS kan komen. . Ik heb de router dus moeten resetten (nieuwe firmware) om weer stabiel te werken
Meulendijks89 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:12:
Ik twijfel erg tussen De Nexus 10 32GB, De Samsung Galaxy Note 10.1 2014 32GB die een stuk duurder is of een Ipad Air 16GB
Gefeliciteerd :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
kmf schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:32:
[...]

dat had ik ook gehad. bleek dat de router opeens op TKIP stond en niet meer op TKIP/EAS kan komen. . Ik heb de router dus moeten resetten (nieuwe firmware) om weer stabiel te werken
Bedankt voor de tip, ik heb hem zoals Ener103 voorstelde op 40mhz gezet en toch maar een kanaal opgeschoven. Tot nu toe werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:26
Waarom je überhaupt de Samsung zou overwegen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
SidewalkSuper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:55:
[...]

Waarom je überhaupt de Samsung zou overwegen is mij een raadsel.
Want? Het is geen slechte tablet maar heb vandaag veel video reviews en vergelijkingen gekeken en de iPad komt er toch altijd wat beter uit.. de samsung met zijn dikke hardware wil nog wel eens sloom worden, dat is wel echt slecht maar wat wil je als je er 100 apps standaard op krijgt van samsung.

Ik heb zelf een Galaxy Note 3 wat ik een erg fijne telefoon vind en nooit hapert.

De Nexus 10 is niet echt vergelijkbaar met de iPad Air en de Note 10.1

Vind het wel jammer dat de Ipad Air met 32GB zoveel duurder is.

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 10-12-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Gefeliciteerd :?
Doe gewoon normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42

Wat is jullie advies?
Als je twijfelt met android is het ook een optie om te wachten op de nieuwe Nexus 10. Deze wordt normaal binnekort ook wel verwacht. (First half of 2014 volgens google searchke).

Zelf zou ik niet kiezen voor Samsung. Naar mijn mening zijn hun producten veel te duur en niet goed afgewerkt. Ook zit je met de bloated skin touchwiz.

De iPad Air is in die grootte wel een zalige tablet.

Maar als de Apple omgeving niet de prioriteit is heb je nog andere opties.
Heb je al eens gekeken naar de Sony tablet?
Volgens techradar komt deze Sony Xperia tablet Z toch op plaats 4. (http://www.techradar.com/...n-the-world-today-1079603)

Deze is echt enorm licht, waterdicht en knap afgewerkt. Ook niet zo duur als samsung.

Als je er echt nu 1 nodig hebt en toch eens wilt kijken naar de nieuwe Nexus 10 is de iPad air wel een goede keuze momenteel doordat de waarde weinig daalt en je hem gemakkelijk kan doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
DaemonAngel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:28:
[...]

Als je twijfelt met android is het ook een optie om te wachten op de nieuwe Nexus 10. Deze wordt normaal binnekort ook wel verwacht. (First half of 2014 volgens google searchke).

Zelf zou ik niet kiezen voor Samsung. Naar mijn mening zijn hun producten veel te duur en niet goed afgewerkt. Ook zit je met de bloated skin touchwiz.

De iPad Air is in die grootte wel een zalige tablet.

Maar als de Apple omgeving niet de prioriteit is heb je nog andere opties.
Heb je al eens gekeken naar de Sony tablet?
Volgens techradar komt deze Sony Xperia tablet Z toch op plaats 4. (http://www.techradar.com/...n-the-world-today-1079603)

Deze is echt enorm licht, waterdicht en knap afgewerkt. Ook niet zo duur als samsung.

Als je er echt nu 1 nodig hebt en toch eens wilt kijken naar de nieuwe Nexus 10 is de iPad air wel een goede keuze momenteel doordat de waarde weinig daalt en je hem gemakkelijk kan doorverkopen.
Heb de iPad Air WiFi 16GB gekocht, zeker mooi apparaat. Heb ook nog met de note 10.1 2014 gespeeld, ja de iPad is duurder maar zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:26
Toevallig iemand hier die zijn space gray Air 128GB + cellular wil ruilen tegen zo'n zelfde in het wit? Mijn witte is krasvrij en slechts enkele weken oud, maar ik geloof dat ik een space gray/zwarte toch mooier vindt... |:(

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Ik heb sinds kort een iPad 4, nadat mijn iPad 2 goed sloom was geworden. Het is een hele nieuwe gewaarwording ten opzichte van een iPad 2 moet ik zeggen. Vooral de snelheid is iets wat opvalt. Nu is mij zojuist ook iets anders opgevallen. De temperatuur van de iPad loopt op als hij aan de oplader ligt, ik had al vaker dat ik dacht dat hij wamer werd dan de iPad 2 (je voelt het namelijk door de hoes heen), maar als hij aan de oplader ligt, straalt hij zowat warmte uit. Is dit iets wat meerdere mensen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 13-09 20:34
Ik heb mijn air-met-dode-pixel geruild bij Apple. Het "Steve-Jobs-zou-hem-ook-teruggestuurd-hebben"-argument gaf uiteindelijk de doorslag. Dat ruilen ging nog vrij snel: met één telefoontje was het geregeld, en binnen een week had ik een nieuwe. Alleen werd de vervanging een dag te vroeg afgeleverd (gelukkig was ik thuis), en kostte het ophalen ook weer een middagje omdat TNT express een venstertijd van drie uur hanteert voor pick-ups.

De nieuwe ipad is puntgaaf. Van kleurverloop/gele zweem heb ik ook geen last (althans: ik zie het niet als ik er naar zoek). En na een klein weekje gebruik waarin ik ook af en toe de ipad 1 nog eens aan heb gezet ben ik toch wel om. De air is wat de 3 had moeten zijn. Ik heb ook nog een ipad mini overigens (non-retina), en die houdt zich vanwege zijn draagbaarheid naast de air ook nog goed staande vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:10
Zijn er hier mensen die een iPad als e-reader gebruiken? wat zijn de ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
MBgek schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:59:
Zijn er hier mensen die een iPad als e-reader gebruiken? wat zijn de ervaringen hier mee?
Mijn ervaring,gaat prima,vooral dat met Retina scherm,komt de scherpte van tekst zeker ten goede. Grote nadeel onleesbaar indien er veel zonlicht is,dus buiten lezen is lastig ( komt door het glanzende scherm).Daarvoor is een ereader veel beter geschikt, daarmee kan je zelfs in vol zonlicht mee lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik lees er ook graag van binnen. Marvin is overigens een prima lees-app. Bluefire is ook aardig, en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 11:33

Arrogant

S.F.W.

dura schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:29:
[...]

Ik lees er ook graag van binnen. Marvin is overigens een prima lees-app. Bluefire is ook aardig, en gratis.
Als aanvulling: txtr.
Deze app is handig als je boeken wil synchroniseren met een Android apparaat.
(Android versie)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik al een iPad als reader sinds de eerste launch in 2010.
Sindsdien zitten m'n Kindle Paperwhite en Sony Reader stof te happen. Misschien 1 a 2x gebruikt tijdens een road trip waar ik wil besparen aan bagage.

Het lezen op een iPad heb ik altijd al heel positief ervaren. De contrast is veel beter dan eink, en de snelheid is gewoon prettig. En natuurlijk de grote variatie aan leesmogelijkheden (verschillende apps voor verschillende soorten media)
Met de retina scherm en nu de retina-mini is het helemaal perfect geworden.

Ik lees altijd binnenshuis of overdekt, dus aan "onleesbaar in de zon" heb ik geen problemen mee.
Ik heb meer boeken, tijdschriften, strips, manga en kranten gelezen op de iPad(s) dan op welk digitale media dan ook. (het duurt nog wel even voordat mijn leesratio digitaal/analoog meer richting digitaal kantelt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit toetsenbord gebruikt om tijdens colleges aantekeningen te maken op de iPad:
http://www.saturn.nl/mcs/...98,516506.html?langId=-11

Nu ik geen colleges meer heb, wil ik dit toetsenbord verkopen. Er is echter 1 probleem: bij dit toetsenbord kreeg ik een cijfercode geleverd. Met deze cijfercode kon ik een bluetooth verbinding maken tussen de iPad en het toetsenbord. Helaas ben ik deze cijfercode kwijt.

Mijn iPad kan wel verbinding maken met dit toetsenbord, omdat ik destijds die cijfercode heb ingevoerd. Is er een mogelijkheid om achter deze cijfercode te komen, zodat er een bluetooth verbinding gemaakt kan worden? Of kan ik deze code aanmaken/wijzigen op mijn iPad?

Dit is wel van belang bij de verkoop, anders kan de nieuwe eigenaar van het toetsenbord geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:20:
Ik heb dit toetsenbord gebruikt om tijdens colleges aantekeningen te maken op de iPad:
http://www.saturn.nl/mcs/...98,516506.html?langId=-11

Nu ik geen colleges meer heb, wil ik dit toetsenbord verkopen. Er is echter 1 probleem: bij dit toetsenbord kreeg ik een cijfercode geleverd. Met deze cijfercode kon ik een bluetooth verbinding maken tussen de iPad en het toetsenbord. Helaas ben ik deze cijfercode kwijt.

Mijn iPad kan wel verbinding maken met dit toetsenbord, omdat ik destijds die cijfercode heb ingevoerd. Is er een mogelijkheid om achter deze cijfercode te komen, zodat er een bluetooth verbinding gemaakt kan worden? Of kan ik deze code aanmaken/wijzigen op mijn iPad?

Dit is wel van belang bij de verkoop, anders kan de nieuwe eigenaar van het toetsenbord geen verbinding maken.
Geen idee.. Bij de toetsenborden die ik gehad heb, kwam de code op het scherm van de ipad en moest ik die dan intypen op het toetsenbord om te pairen. Ik zou anders gewoon even naar de fabrikant mailen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
Vd week mijn 2e ipad air ontvangen. De 1e had last van yellow tint.
De 2e een tikkeltje erger en met een zwarte achtergrond zit er rechts onderin een lichte rode gloed.
Ook teveel backlight bleeding.
Deze gaat ook retour.

Nog 1 poging anders refund.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Gisteren een iPad Air gekregen als vervroegd kerstcadeau maar helaas heeft hij een yellow tint over de hele linkerzijde van het scherm. Kan ik hiermee nu gewoon naar de lokale Apple reseller om hem om te ruilen ondanks het missen van een bon?

Is er al wat bekend over welke serienummers dit euvel hebben of is het compleet random?

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

Vis

Ik blijf trouwens bij mijn mening dat de ipad air op veel vlakken inboet qua degelijkheid t.o.v. Vorige generaties.
Het scherm voelt verend en zacht aan... Meer plastische ervaring dan glas (welke mijn 3gen heeft)
Oké dit is allemaal om de air een stuk lichter te maken, maar ik ga de overstap iig niet maken van 3 naar air... Ik vind juist die degelijkheid van een echte glasplaat en het achterkant design van de vorige generaties veel mooier en strakker.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• zynex
DaFrenk schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:10:
Gisteren een iPad Air gekregen als vervroegd kerstcadeau maar helaas heeft hij een yellow tint over de hele linkerzijde van het scherm. Kan ik hiermee nu gewoon naar de lokale Apple reseller om hem om te ruilen ondanks het missen van een bon?

Is er al wat bekend over welke serienummers dit euvel hebben of is het compleet random?
Erger je jezelf eraan? Het lijkt erop dat vrij veel Ipads het hebben en volgens mij is nog niet duidelijk wanneer het verholpen is. Mijn 2de Ipad air heeft ook een kleine gele tint aan de linker zijde in portrait mode, maar ik ga over een half jaar wel gewoon naar de Apple store toe om daar om te ruilen. Bij de Dixons waren ze niet echt bereid te helpen en praktisch elke Ipad air die ik daar bekeek had er last van.

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Kan ik me wel voorstellen, ik had hetzelfde toen ik gister mijn oude iphone 4s installeerde voor mijn vader. Voelde toch als een meer solide en premium product aan dat m'n iphone 5s. Ook dat verende scherm. Al moet het wel gorillaglas zijn, toch?

• DaFrenk
zynex schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:44:
[...]

Erger je jezelf eraan? Het lijkt erop dat vrij veel Ipads het hebben en volgens mij is nog niet duidelijk wanneer het verholpen is. Mijn 2de Ipad air heeft ook een kleine gele tint aan de linker zijde in portrait mode, maar ik ga over een half jaar wel gewoon naar de Apple store toe om daar om te ruilen. Bij de Dixons waren ze niet echt bereid te helpen en praktisch elke Ipad air die ik daar bekeek had er last van.
Ja, ik vind dat soort dingen wel erg storend. Vooral op lichte achtergronden want je ziet het duidelijk op wit en aangezien de hele interface erg licht is zie je het bijna overal m.u.v. homescreen. Het doet gewoon afbreuk aan het plezier wat zo'n apparaat je moet geven.

• DM89
DaFrenk schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:52:
[...]

Ja, ik vind dat soort dingen wel erg storend. Vooral op lichte achtergronden want je ziet het duidelijk op wit en aangezien de hele interface erg licht is zie je het bijna overal m.u.v. homescreen. Het doet gewoon afbreuk aan het plezier wat zo'n apparaat je moet geven.
Kan je is een foto maken? Ik heb ook een iPad Air als vervroegd kerst cadeau maar ik heb helemaal geen last van een gele tint, ik zou gewoon terug gaan naar de winkel. Je betaald veel geld voor het apparaat dus moet het ook goed zijn. |:(

• zynex
De ene Ipad heeft er meer last van dan de andere. In het geval van Dafrenk zal ik inderdaad wel ruilen als je er echt last van hebt. Mijn eerste Air had ook een hele irritante gloed, maar bij de 2de zie ik het alleen aan de zijkant, op een volledig witte achtergrond in het donker. Dus bij algemeen gebruik geen last van. Desondanks moet het een goed apparaat zijn en kan dit natuurlijk niet, maar ik ruil wel als het definitief verholpen is.

Ohjah en sommige mensen merken er gewoon niks van. Mijn eerste Air is naar een goede kennis gegaan (16gb was toch te weinig) en hij ziet die vlek niet eens nadat ik het heb aangewezen. :+

• DaFrenk
Een dag later heb ik hem nog eens uitgepakt en bekeken. Het euvel lijkt minder te zijn. Komt misschien door omgevingslicht. Dus vanavond nog eens thuis op de bank beoordelen, maar ook met alle kantoor lampen uit en helderheid lager is het effect stuk minder aanwezig.
met dit plaatje kan je mooi de hoeveelheid geligheid meten: http://www.epi-centre.com/charts/grey5pc1024x768.gif

bewaren, fullscreen en dan zie je vanzelf tot hoeveel blokjes de gele waas trekt.

• DASC
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
[...]

Ik denk zelf dat je beter op een E-reader kan lezen, want als je in de avond nog op je iPad zit en het is een wit scherm heb ik er nog weinig zin in. :+

Tenzij je natuurlijk meer wilt doen dan alleen maar lezen, dan zou ik de beste tablet van het moment aanraden, iPad. oOo

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:44
DASC schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:37:
[...]

Ik denk zelf dat je beter op een E-reader kan lezen, want als je in de avond nog op je iPad zit en het is een wit scherm heb ik er nog weinig zin in. :+

Tenzij je natuurlijk meer wilt doen dan alleen maar lezen, dan zou ik de beste tablet van het moment aanraden, iPad. oOo
Je hebt in de iBooks app ook een nachtmodus, dat maakt de pagina zwart en de tekst wit, werkt echt uitstekend :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• freaky35
Vis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:16:
Ik blijf trouwens bij mijn mening dat de ipad air op veel vlakken inboet qua degelijkheid t.o.v. Vorige generaties.
Het scherm voelt verend en zacht aan... Meer plastische ervaring dan glas (welke mijn 3gen heeft)
Oké dit is allemaal om de air een stuk lichter te maken, maar ik ga de overstap iig niet maken van 3 naar air... Ik vind juist die degelijkheid van een echte glasplaat en het achterkant design van de vorige generaties veel mooier en strakker.
Ik vind het een persoonlijk toch een degelijk aanvoelend apparaat,ik merk weinig van verend scherm,de knoppen BV. Voelen ook gewoon solide aan.Het enige waar ik me van afvraag hoe degelijk die is,is de aansluiting van de adapter op de iPad.Ik vind dat maar een iel stekkertje.

• DaFrenk
In het schemer van de huiskamer is de yellow tint zo opvallend dat het echt stoort. Dus ik ga hem terugbrengen en geld terugvragen. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:10
[...]

[quo
Arrogant schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:59:
[...]

Als aanvulling: txtr.
Deze app is handig als je boeken wil synchroniseren met een Android apparaat.
(Android versie)
te][quote]kmf schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik al een iPad als reader sinds de eerste launch in 2010.
Sindsdien zitten m'n Kindle Paperwhite en Sony Reader stof te happen. Misschien 1 a 2x gebruikt tijdens een road trip waar ik wil besparen aan bagage.

Het lezen op een iPad heb ik altijd al heel positief ervaren. De contrast is veel beter dan eink, en de snelheid is gewoon prettig. En natuurlijk de grote variatie aan leesmogelijkheden (verschillende apps voor verschillende soorten media)
Met de retina scherm en nu de retina-mini is het helemaal perfect geworden.

Ik lees altijd binnenshuis of overdekt, dus aan "onleesbaar in de zon" heb ik geen problemen mee.
Ik heb meer boeken, tijdschriften, strips, manga en kranten gelezen op de iPad(s) dan op welk digitale media dan ook. (het duurt nog wel even voordat mijn leesratio digitaal/analoog meer richting digitaal kantelt.)
[/quote]
freaky35 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:13:

[...]

Mijn ervaring,gaat prima,vooral dat met Retina scherm,komt de scherpte van tekst zeker ten goede. Grote nadeel onleesbaar indien er veel zonlicht is,dus buiten lezen is lastig ( komt door het glanzende scherm).Daarvoor is een ereader veel beter geschikt, daarmee kan je zelfs in vol zonlicht mee lezen.
[/quote]

Bedankt voor de reacties, neig nu nog meer naar een iPad mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Heb voor mijn vriendin voor hare kerstdag een Ipad Air 16GB space gray gekocht met gratis inscriptie samen met een zwarte smartcase. Ik hoop nu dat 16Gb niet te weinig gaat zijn. Het is niet dat er zware apps gaan opkomen (zullen hem vnl gebruiken of es te surfen, internetbankieren, yelo tv, second screen voor PS4).

Films en foto's heb ik op een Synology NAS staan. Kan de Ipad mp4 bestanden afspelen? Lukt dit met VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Maditude schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:10:
Heb voor mijn vriendin voor hare kerstdag een Ipad Air 16GB space gray gekocht met gratis inscriptie samen met een zwarte smartcase. Ik hoop nu dat 16Gb niet te weinig gaat zijn. Het is niet dat er zware apps gaan opkomen (zullen hem vnl gebruiken of es te surfen, internetbankieren, yelo tv, second screen voor PS4).

Films en foto's heb ik op een Synology NAS staan. Kan de Ipad mp4 bestanden afspelen? Lukt dit met VLC?
Met VLC is dat geen enkel probleem.
Edit: dat is met bestanden op de Ipad zelf. Welke bestanden VLC streamt weet ik niet precies aangezien ik dat zelf niet gebruik, maar volgens mij zijn er betere apps om mee te streamen. Voor gewoon video's op de ipad zelf afspelen vind ik vlc wel ideaal.

[ Voor 18% gewijzigd door zynex op 21-12-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Maditude schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:10:

De iPad biedt zelf juist heel goede ondersteuning voor .mp4 bestanden. Bij mkv's en avi's zul je moeten uitwijken naar externe apps zoals VLC.
Maar gewoon via de DS video/file apps van Synology zelf kan .mp4 prima, de video wordt dan afgespeeld met de standaard ios-videospeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
dutchgio schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:30:
[...]

De iPad biedt zelf juist heel goede ondersteuning voor .mp4 bestanden. Bij mkv's en avi's zul je moeten uitwijken naar externe apps zoals VLC.
Maar gewoon via de DS video/file apps van Synology zelf kan .mp4 prima, de video wordt dan afgespeeld met de standaard ios-videospeler.
Bedankt voor je snelle reactie. Gelukkig dat ik alles naar mp4 geconverteerd heb dan :) Het is onze allereerste Ipad, tablet in het algemeen. Het zal in het begin wat zoeken zijn hoe alles juist werkt. Ik heb al veel over Ipad gelezen daarom ook mijn keuze voor de ipad air ipv sony tablet z (niet dat deze minder of zo zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
Hallo iPad bezitters!

Luxeprobleempje hier: ik heb onlangs een iPad mini (1e generatie, 16GB zwart) cadeau gekregen. Ik ben een werktuigbouwkunde student en woon in een eenpersoonswoning, waar, als ik thuis ben, ik voornamelijk achter de PC zit. Zo'n tablet is weliswaar een ideaal bankhangapparaat, maar dat doe ik thuis dus niet. Ik zit ook niet heel regelmatig in de trein (misschien eens per 2 weken een paar uurtjes) en notities tijdens college zijn vaak van wiskundige aard (lastig typen dus).

Welnu, ik heb de mogelijkheid om hem voor een aardig prijsje te verkopen en het geld in wat anders te steken, maar kan ook besluiten hem te houden. Ik zou graag willen horen van jullie wat de beste redenen zijn om hem te houden en waarom, want ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Stidge op 21-12-2013 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stidge schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:12:
Hallo iPad bezitters!

Luxeprobleempje hier: ik heb onlangs een iPad mini (1e generatie, 16GB zwart) cadeau gekregen. Ik ben een werktuigbouwkunde student en woon in een eenpersoonswoning, waar, als ik thuis ben, ik voornamelijk achter de PC zit. Zo'n tablet is weliswaar een ideaal bankhangapparaat, maar dat doe ik thuis dus niet. Ik zit ook niet heel regelmatig in de trein (misschien eens per 2 weken een paar uurtjes) en notities tijdens college zijn vaak van wiskundige aard (lastig typen dus).

Welnu, ik heb de mogelijkheid om hem voor een aardig prijsje te verkopen en het geld in wat anders te steken, maar kan ook besluiten hem te houden. Ik zou graag willen horen van jullie wat de beste redenen zijn om hem te houden en waarom, want ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

Porno kijken op het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je zou hem ook als MP3 speler kunnen gebruiken. Op een standaardje zetten en aansluiten op speakers.

Of als fotolijst.. :D Je moet er toch wat mee :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Hallo iPad bezitters!

Voor een zacht prijsje aan mij overdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
vandaag mijn 3e ipad air gekregen. Vorige zijn retour gegaan ivm gelige tint aan de linkerkant.

Deze 3e zelfde probleem dus gaat ook retour.

Vraag nu refund en wacht een tijdje af totdat Apple dit hersteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Vraagje; ik heb geen behoefte aan signalen bij nieuwe mail. Nu heb ik bij Instellingen-Geluiden-Nieuwe e-mail 'GEEN' ingesteld.

Het geluid bij nieuwe e-mail (Pling!) blijft echter doorgaan :( .

Iemand een suggestie?

Dank!
Ingking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
INGKING schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:33:
Vraagje; ik heb geen behoefte aan signalen bij nieuwe mail. Nu heb ik bij Instellingen-Geluiden-Nieuwe e-mail 'GEEN' ingesteld.

Het geluid bij nieuwe e-mail (Pling!) blijft echter doorgaan :( .

Iemand een suggestie?

Dank!
Ingking
Instellingen > berichtencentrum > mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
dutchgio schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:46:
[...]

Instellingen > berichtencentrum > mail
THANKS! _/-\o_

• PatrickG
Zijn er nog tips voor een andere dan camera connection kit dan die van Apple? Ik zag er wat voorbijkomen met audio out, usb en sd kaart mogelijkheid, direct op de lighting adapter of met een draadje ertussen.

Gewoon die van Apple nemen, of zijn er bang for a bucks die je niet mag laten liggen?

Het gaat om een sd kaart waar ik dan films op gaan zetten en door middel van jailbreak kan afspelen. Tot hoeveel gb kan een iPad eigenlijk een sd kaart ondersteunen?

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickG op 26-12-2013 20:12 ]

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:26
Ik ken alleen de CCK van Apple zelf, alle andere apparaten zijn denk ik niet MFi (Made For i)?
Ik weet dus niet wat daarvan werkt.

SD kaartje kun je gewoon nemen welke je wil, ze werken allemaal.

• PatrickG
Ja, ik wil dus een lighting to sd card adapter. Zijn er ook wat goedkopere alternatieven, want 29 euro voor een simpel kabeltje is natuurlijk aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:26
Zeker zijn die er. Ik heb deze besteld bij Buyincoins. Heb 'm nog niet binnen, dus weet nog niet wat de kwaliteit is. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:24
Ik heb er een paar dagen terug eentje gekocht via 1DayFly.
https://www.1dayfly.com/n...pad-en-samsung-galaxy-tab
Ik heb er ook zo eentje gehad bij m'n vorige iPad en die werkte prima.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een iPad Air gekocht nadat ik anderhalf jaar een iPad 3 heb gehad. Voor zover ben ik zeer tevreden met de upgrade voor alle voor hand liggende redenen. 1 ding dat me echter wel is opgevallen en wat ik nergens terug lees is dat ik het idee heb dat de behuizing van de iPad Air veel meer vibreert met geluid. Ik lig regelmatig op de bank een beetje youtube video's te kijken en de hele behuizing vibreert mee met het geluid en dat vind ik redelijk irritant. Dat was met de iPad 3 stukken minder. Hebben andere mensen hier ook "last" van of ben ik de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:28:
Ik heb vandaag een iPad Air gekocht nadat ik anderhalf jaar een iPad 3 heb gehad. Voor zover ben ik zeer tevreden met de upgrade voor alle voor hand liggende redenen. 1 ding dat me echter wel is opgevallen en wat ik nergens terug lees is dat ik het idee heb dat de behuizing van de iPad Air veel meer vibreert met geluid. Ik lig regelmatig op de bank een beetje youtube video's te kijken en de hele behuizing vibreert mee met het geluid en dat vind ik redelijk irritant. Dat was met de iPad 3 stukken minder. Hebben andere mensen hier ook "last" van of ben ik de enige :)
Dat was mij ook al opgevallen met de Air, ik vind het geluid ook bijzonder blikkerig/hol klinken vergeleken met de Mini Retina.
Dat heeft voor mij de doorslag gegeven om de Mini aan te schaffen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dat heeft die van mij ook,het ding trilt behoorlijk mee met geluid vanuit de speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 20:51
Ik heb ook sinds enkele dagen de ipad air en inderdaad je bent niet de enige , de vibratie van de ipad door het geluid viel me ook als eerste op. Ik vindt het ook vrij irritant. Het geluid klinkt ook veel blikkerig maar dat is redelijk logisch met zo'n dunne behuizing.
Wat me ook opvalt is dat als je op het scherm tikt, dat het net lijkt dat het scherm iets " inveert " alsof het van plexiglas is.In vergelijking met Ipad 3 is dit verschil goed te merken.

Veel mensen klagen nogal over het scherm dat het te geel is. Ik weet niet wat die mensen verstaan onder wit maar de vorige ipads waren niet wit maar veel te blauw. Met een kleurtemperatuur van soms 7500K of meer heeft dit niets meer met wit te maken. Dit scherm benaderd de 6500K en is dus veel beter. Voor mij is dit de grootste verbetering van de Ipad Air.
Bovendien maakt het nogal uit welke kleur ipad je hebt. Voor te surfen en te mailen is de witte prima, maar gebruik je hem om foto's te bekijken/bewerken en voor video is de witte niet geschikt, dan moet je toch echt de zwarte nemen.
Leg beide maar eens naast mekaar met eenzelfde foto en zie hoe groot het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het scherm lijkt te veren, en hol aanvoelt is me ook opgevallen. Het glas lijkt ook erg dun. Samen met het vibreren van de behuizing bij geluid kun je concluderen dat Apple koste wat kost de iPad licht heeft willen maken en concessies heeft gedaan aan de bouw kwaliteit. Zonde.

Ik hoor Jony Ive nog zeggen in zijn video: "This iPad is built to be handled". Mijn iPad 3 voelde wél zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Het vibreren, hol en blikkerig geluid had makkelijk opgelost kunnen worden met dempings materiaal, dit had in gewicht niet veel mogen schelen.
Waarom de Mini veel beter klinkt durf ik eigenlijk niet te zeggen, misschien omdat de behuizing nog voller zit?

[ Voor 96% gewijzigd door Earzz op 29-12-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

trinity999 schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:18:
[...]

Ik heb ook sinds enkele dagen de ipad air en inderdaad je bent niet de enige , de vibratie van de ipad door het geluid viel me ook als eerste op. Ik vindt het ook vrij irritant. Het geluid klinkt ook veel blikkerig maar dat is redelijk logisch met zo'n dunne behuizing.
Wat me ook opvalt is dat als je op het scherm tikt, dat het net lijkt dat het scherm iets " inveert " alsof het van plexiglas is.In vergelijking met Ipad 3 is dit verschil goed te merken.

Veel mensen klagen nogal over het scherm dat het te geel is. Ik weet niet wat die mensen verstaan onder wit maar de vorige ipads waren niet wit maar veel te blauw. Met een kleurtemperatuur van soms 7500K of meer heeft dit niets meer met wit te maken. Dit scherm benaderd de 6500K en is dus veel beter. Voor mij is dit de grootste verbetering van de Ipad Air.
[...]
Vrijdag de Air gekocht. Het is mijn eerste iPad. De vibratie van de behuizing viel me ook meteen op. Omdat ik het in reviews niet ben tegengekomen, dacht ik dat het misschien een defect was. Maar ik ben dus niet de enige... Misschien dat het met een case minder voelbaar wordt.

Een warme kleurtemperatuur heeft ook mijn voorkeur, maar het probleem is dat het scherm niet helemaal uniform is qua tint. Die van mij is aan de bovenkant een fractie geler dan aan de onderkant. Ik heb er verder niet echt last van, maar het kan beter. M'n oude Galaxy Tab is wel prima uniform, maar verliest het verder op alle andere fronten (helderheid, resolutie).

Over het schermbeveiliging kan ik niet veel zeggen; het voelt niet veel anders aan dan mijn oude Tablet.

Verder is de iPad/iOS wel even wennen. Ik ben geen fan van het virtuele keyboard en ik mis de back-knop van Android :) Maar de schermverhouding is zoveel prettiger en de iPad voelt heerlijk vlot aan.

@trinity - volgens mij wordt het display van de Air niet gelijmd. Dat was alleen bij de iPhone het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 20:51
Joker schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:40:
[...]

Een warme kleurtemperatuur heeft ook mijn voorkeur, maar het probleem is dat het scherm niet helemaal uniform is qua tint. Die van mij is aan de bovenkant een fractie geler dan aan de onderkant.
Dan is ie waarschijnlijk erg vers van de pers. De lijmlaag is nog niet volledig uitgehard. Een tweetal dagen op max helderheid zetten wil nog wel eens helpen maar bied geen garantie dat het compleet weg is.Als het na een maand nog aanwezig is of je vindt het storend zou je hem nog kunnen proberen te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Deze week mini gekocht, dus de iPad 3 gaat de deur uit. Compactheid van de mini bevalt namelijk erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23
Dit soort reacties zijn ongewenst. Als je je mening wilt geven, dan kan dat op een normale toon met argumenten.

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2013 00:26 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
trinity999 schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:12:
[...]

Dan is ie waarschijnlijk erg vers van de pers. De lijmlaag is nog niet volledig uitgehard. Een tweetal dagen op max helderheid zetten wil nog wel eens helpen maar bied geen garantie dat het compleet weg is.Als het na een maand nog aanwezig is of je vindt het storend zou je hem nog kunnen proberen te ruilen.
Lijm opdrogen klopt niet. Dat was alleen tot de iphone 4 zo. Sindsdien gebruikt Apple een andere manier voor schermproductie.

Gewoon terugbrengen. Probleem lost zich zeker niet vanzelf op.
Ikzelf heb mijne omgeruild, maar helaas had de 2e een zelfde gele tint. Wel volledig uniform, maar ik stoor me er toch aan.
Heb besloten tot eind januari begin februari te wachten omdat ik nu nog teveel Ipad Airs met een gele tint zie en hopelijk zijn de schermen dan van betere kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 30-12-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn vrouw een iPad Mini Retina gekocht voor kerst en er zelf ook mee gespeeld vele uren. Terwijl zij vanwege de status het liefst Apple wilt, gaan we het apparaat straks retourneren en wil zij toch ook een Nexus 7/13.

We hebben ook een iPad 2 gehad, maar het sprookje dat iOs gebruiksvriendelijker is dan Android is na het opnieuw vergelijken bij ons wel definitief doorgeprikt. Dat is eerder omgekeerd.

Maar wat het meest een enorme tegenvaller is: beeldkwaliteit. Het apparaat naast een Nexus 7/13 is gewoon schrikken. Zwart is bijvoorbeeld grijs en met lage helderheid om 's avonds te lezen maakt de tekst haast onleesbaar. Tot pijnlijk tranende ogen aan toe. Met de Nexus 7/13 is lezen met 1 procent helderheid zelfs prettig. Wel is 4:3 een prettigere maat voor lezen.

Apps zien er mooi uit, maar voor een beetje functionaliteit kost alles geld. Gratis apps vallen tegen. En er mist veel functionaliteit wat kennelijk met iOs te maken heeft. Dat browsers geen eens night view hebben bijv. Er wordt bij sommige browsers gemeld dat ze dat hebben maar dan wordt het instellen van helderheid bedoeld

Thuis heb ik een lijst van meer dan tien heel erg basaal missende functies in iOS. Het is te hopen voor Apple dat ze weer gaan innoveren, want op een gegeven moment houdt het op met hun status. Het bedrijf loopt echt achter. Voor de prijs die je er voor betaald mag je toch meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ieder zijn ding natuurlijk, ik heb mijn Nexus 7 2013 na een week terug gebracht en ik raak voorlopig geen Android tablets meer aan.
De Nexus heeft inderdaad een prachtig scherm waar buiten de verhouding niets op aan te merken is.

De redenen waarom ik hem terug heb gebracht waren:

-Vage touchscreen
-Speaker ruis bij lage volumes
-Verzakking van Power/Sleep knop
-Vele opgeblazen phone apps
-Het idee dat ik een grote telefoon vast had

Het enige wat ik eigenlijk echt mis op een iOS device is de ondersteuning voor XBMC, maar ja ik kan hem nu jailbreaken als ik het echt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Hallo iPad bezitters!

Applicaties van Autodesk downloaden en je mechanica probleempjes laten oplossen O-)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:27:
Maar wat het meest een enorme tegenvaller is: beeldkwaliteit. Het apparaat naast een Nexus 7/13 is gewoon schrikken. Zwart is bijvoorbeeld grijs en met lage helderheid om 's avonds te lezen maakt de tekst haast onleesbaar. Tot pijnlijk tranende ogen aan toe. Met de Nexus 7/13 is lezen met 1 procent helderheid zelfs prettig. Wel is 4:3 een prettigere maat voor lezen.
Dat is ook de eerste keer dat ik dit hoor. Ik lees ontzettend veel ebooks en strips op mijn ipad. Ik had schrik dat veel boeken lezen voor tranende ogen gingen zorgen. Dit omdat je nog steeds eigenlijk naar een lamp zit te kijken. Maar ik heb er niets last van.
Apps zien er mooi uit, maar voor een beetje functionaliteit kost alles geld. Gratis apps vallen tegen. En er mist veel functionaliteit wat kennelijk met iOs te maken heeft. Dat browsers geen eens night view hebben bijv. Er wordt bij sommige browsers gemeld dat ze dat hebben maar dan wordt het instellen van helderheid bedoeld
Ik vind dat het deel gratis apps best goed meevalt. Voor een ander deel betaal je inderdaad, het leuke is dan wel dat je niets van advertenties hebt. Dit is voor mij wel die gemiddelde 2 euro waard.

Anyway, veel plezier met je nexus.
Earzz schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:34:
Het enige wat ik eigenlijk echt mis op een iOS device is de ondersteuning voor XBMC, maar ja ik kan hem nu jailbreaken als ik het echt wil.
Wat bedoel je hier mee? Bedoel je je XBMC setup remote bedienen? Want daar zijn toch een deel apps voor.

[ Voor 13% gewijzigd door 4bit op 30-12-2013 21:56 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ik bedoel de volledige XBMC client draaien op je device.
Op een iOS apparaat kan dit alleen maar als hij gejailbreaked is.

Overigens is de Yatse remote voor Android devices geweldig en jammergenoeg niet te krijgen voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 17:31
Op dit moment ben ik in bezit van een Iphone 4 en Ipad 3. De laatste begint kuren te vertonen en dan met name de accuduur. Onder normaal gebruik is hij in een ochtend leeg. Naar mijn idee zijn er een paar cellen defect.

Op dit moment ligt hij bij de ICentre waar ik hem 1,5jr geleden heb gekocht. Nu ben ik in een felle strijd verwikkeld over de garantie. In de onderstaande link heb ik een review geschreven over deze retailer, hoe hij denkt dit op te lossen: http://tweakers.net/shopreview/7983/icentre/shopreviews/

Iemand suggesties? Als je zo als fabrikant/leverancier op deze manier met garantieverplichtingen omgaat, dan voor mij nooit geen Apple weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:35:
Op dit moment ben ik in bezit van een Iphone 4 en Ipad 3. De laatste begint kuren te vertonen en dan met name de accuduur. Onder normaal gebruik is hij in een ochtend leeg. Naar mijn idee zijn er een paar cellen defect.

Op dit moment ligt hij bij de ICentre waar ik hem 1,5jr geleden heb gekocht. Nu ben ik in een felle strijd verwikkeld over de garantie. In de onderstaande link heb ik een review geschreven over deze retailer, hoe hij denkt dit op te lossen: http://tweakers.net/shopreview/7983/icentre/shopreviews/

Iemand suggesties? Als je zo als fabrikant/leverancier op deze manier met garantieverplichtingen omgaat, dan voor mij nooit geen Apple weer!
Mijn iPad 3 had na 1.5 jaar ineens een kapotte pixellijn door het beeld van de ene op de andere dag. Gekocht bij iCentre in Delft, deze werd zonder enige moeite gratis en voor niets omgeruild voor een nieuwe. Top service en hulde aan het consumentenrecht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
monnick schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:46:
[...]

Mijn iPad 3 had na 1.5 jaar ineens een kapotte pixellijn door het beeld van de ene op de andere dag. Gekocht bij iCentre in Delft, deze werd zonder enige moeite gratis en voor niets omgeruild voor een nieuwe. Top service en hulde aan het consumentenrecht _/-\o_
In dit geval ben ik niet zo gelukkig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:57:
[...]

In dit geval ben ik niet zo gelukkig :'(
Als ik dat zo lees is de support inderdaad erg karig. Bij een apparaat van bijna 600 euro mag je verwachten dat de accu na anderhalf jaar nog prima werkt. Hun "dit valt buiten de fabrieksgarantie van Apple, want dit wordt gezien als een verbruiksonderdeel" is veel te makkelijk. Ik weet niet in hoeverre zij 'juridisch' gezien in hun recht staan, maar zelfs al zouden ze gelijk hebben, zo ga je niet om met klanten die dit soort bedragen in je winkel uitgeven. icentre Groningen gaat het hier om?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
Ik heb hem idd in Groningen gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smidtak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:35:

Icentre is niet Apple. (En dit is een van de redenen waarom ik direct bij Apple zelf koopt)

En over het algemeen vallen accu's niet onder garantie, ook bij andere producten. Maar je mag je rechtsbijstand natuurlijk er nog op af sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 31-12-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
kmf schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:28:
[...]

Icentre is niet Apple. (En dit is een van de redenen waarom ik direct bij Apple zelf koopt)

En over het algemeen vallen accu's niet onder garantie, ook bij andere producten. Maar je mag je rechtsbijstand natuurlijk er nog op af sturen.
Verklaar je nader, betreft de garantie op accu's. Welke fabrikanten hanteren deze garantieregel nog meer, ben benieuwd. Ik weet alleen dat ze moeten aantonen dat het defect daadwerkelijk door gebruik is veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij vrijwel alle electronica waar een accu in zit, wordt maar 6 maanden garantie op de accu gegeven. Kijk bv maar bij een laptop, daar is dit ook bij. Dit komt omdat een accu harder kan slijten dan de rest van het apparaat. Ook verkeerd gebruik kan de accuduur verkorten.

Naar wat ik op de Apple site lees, geven zij 1 jaar garantie op de batterij. Voor 99 euro + 12,10 euro kunnen zij deze vervangen nadat de garantie is verlopen. Ik vind dat nog heel schappelijk.

http://support.apple.com/...elect=BATTERY_REPLACEMENT

Ik heb je review gelezen en ben wel benieuwd hoe Icentre aan het bedrag voor de vervanging komt.. Die willen er zelf dus nog wat aan verdienen?

Ik kan je alleen maar adviseren om een eventuele reparatie via Apple zelf te regelen. Heb pas zelf service nodig gehad voor een ipad met waterschade en dat is werkelijk perfect afgehandeld.

Overigens ligt de bewijslast enkel de eerste 6 maanden bij de leverancier/fabrikant. Daarna ligt de bewijslast bij de koper.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:48:
Bij vrijwel alle electronica waar een accu in zit, wordt maar 6 maanden garantie op de accu gegeven. Kijk bv maar bij een laptop, daar is dit ook bij. Dit komt omdat een accu harder kan slijten dan de rest van het apparaat. Ook verkeerd gebruik kan de accuduur verkorten.
Ik zie idd dat bij veel elektronica, maar 6 maanden garantie op de batterij wordt gegeven. Alleen is in dit geval de accu niet vervangbaar, waardoor er bij een defect de gehele iPad onbruikbaar wordt, doordat je zelf geen nieuwe accu kan vervangen.

Zo geeft Sony bijvoorbeeld ook de 6 maanden garantie op vervangbare accu's en 2 jaar op niet vervangbare accu's. Apple is hier dus heel vaag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:48:
Overigens ligt de bewijslast enkel de eerste 6 maanden bij de leverancier/fabrikant. Daarna ligt de bewijslast bij de koper.
Deze bewijslast is zeer eenvoudig voor te leggen. Ik ben klant, ik heb een defecte iPad, ik laat zien in welke staat hij zich bevind en vertel wat het probleem is. Ik ben de leek, kan/mag de iPad niet openhalen om te laten zien waardoor het probleem is ontstaan.

Zolang de iPad in goede staat verkeert, heb ik mijn plicht gedaan, betreft het leveren van bewijs, ik mag hem immers, juridisch gezien niet openmaken omdat hier eventuele gevolgen uit zullen vloeien.

Betreft ICentre: het is idd belachelijk bijna 150,- euro te vragen voor dezelfde service die Apple ook aanbied voor 100,-. Die 100,- vind ik ook te veel geld voor het vervangen van een accu voor een tablet van bijna 600,- na 1,5 jaar. Deze situatie wordt door deze feiten compleet uit zijn verband gerukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze bewijslast bestaat uit het feit dat jij moet aantonen dat je er goed mee om bent gegaan.. Dus hoe heb jij je Ipad altijd opgeladen, heb je hem ook regelmatig ontladen enz.. En dat moet je dan ook nog kunnen bewijzen.. Denk niet dat dat gaat lukken.

En nee, zolang de Ipad in goede staat verkeerd heb jij niet aan je plicht voldaan.. Dat betekent nl niet dat de accu niet kapot kan gaan.. Die kan ook kapot gaan door te hoge temperaturen enz en dan kan de rest van de Ipad er nog perfect uitzien.

Met een accu is het gewoon heel erg moeilijk om je gelijk te krijgen, of dat nu terecht is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Wat betreft het omgaan met een batterij mag je niks van een consument verwachten. Al laad ik hem elke dag om de 10 minuten alleen de eerste paar procent op. Er is weinig info wat nou echt goed omgaan is met een batterij.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:03:
Deze bewijslast bestaat uit het feit dat jij moet aantonen dat je er goed mee om bent gegaan.. Dus hoe heb jij je Ipad altijd opgeladen, heb je hem ook regelmatig ontladen enz.. En dat moet je dan ook nog kunnen bewijzen.. Denk niet dat dat gaat lukken.

En nee, zolang de Ipad in goede staat verkeerd heb jij niet aan je plicht voldaan.. Dat betekent nl niet dat de accu niet kapot kan gaan.. Die kan ook kapot gaan door te hoge temperaturen enz en dan kan de rest van de Ipad er nog perfect uitzien.

Met een accu is het gewoon heel erg moeilijk om je gelijk te krijgen, of dat nu terecht is of niet.
Ik ben van mening, dat de redenering die jij hier opsomt, onder normaal gebruik wordt verstaan. Net zoals ik al eerder heb gezegd en medetweaker: "Collaborator" ook suggereert, kun je dit niet van een klant verwachten. Er wordt immers geen uitgebreide handleiding over hoe je het beste met de batterij om kan gaan, bijgeleverd.

Wil je dit echt gaan onderzoeken waar het defect door is ontstaan, zou de iPad naar een TNO of Tuv moeten gaan, waar ze deze nader moeten onderzoeken. Om dit op eigen houtje te gaan doen, is in mijn ogen not done! Hiermee ontwikkel je mogelijk nieuwe discussies omtrent de garantie. De enige die dit kan bepalen is een rechter, maar dan zijn we een aantal stappen verder en wil iCentre dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, feit blijft dat de garantie op je batterij verlopen is en jij dan moet aantonen dat deze defect is gegaan door de schuld van Apple. Je krijgt nergens jarenlange garantie op een accu of batterij.. Als je zo zeker bent van je zaak, dan misschien toch de gang maar maken naar de rechter dan. Dan kan er voor eens en altijd een einde gemaakt worden aan het gebakkelei omtrent accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Heb nu een 2 weken de iPad air, maar denk echt dat ik een defecte batterij erin heb. Iemand al ervaringen ermee, als ik ermee naar de Apple Store Amsterdam zou gaan. Haal maar max 5 a 6 uur schermtijd...Ruilen ze hem dan gelijk om voor een nieuwe?
Pagina: 1 ... 74 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]