Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:29
Besteld in nl store.

Zit nu in de VS, benieuwd of ze voor de 26e nog ergens te koop komen.
Kan m altijd terugsturen als ze m hier ergens hebben en het niks blijkt (vergeleken met de Air, die bijna perfect is).

[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 12-11-2013 10:03 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29
Ik kom er niet uit, Air of Mini Retina. Ik gebruik hem voornamelijk thuis maar met een reis gaat ie altijd mee. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
Ik kom er niet uit, Air of Mini Retina. Ik gebruik hem voornamelijk thuis maar met een reis gaat ie altijd mee. Iemand advies?
Een iPad Mini koop je vooral vanwege portabiliteit. Je geeft zelf aan dat je de iPad voornamelijk in huis gaat gebruiken, dus is portabiliteit niet de belangrijkste eigenschap, dus... iPad Air. Even logisch beredeneerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Michie23 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
Ik heb afgelopen donderdag een Air gehaald en kom van een iPad mini af (1st gen ofcourse :)). Die mini is naar mijn vriendin gegaan en kan zodoende een goed vergelijk maken. Ik gebruik mijn iPad voornamelijk thuis op de bank en ben aangenaam verrast over de afslankkuur van de Air. Door het afgenomen gewicht is ie prettiger om langer vast te houden(itt mijn eerdere iPad 3), al blijft de mini nog steeds een erg fijn compacte tablet. Echter is het voordeel dat ik nu nagenoeg niet meer hoef in te zoomen, terwijl ik dit met de mini met enige regelmaat wel deed. Wellicht is dit nu een minder groot issue met het retina scherm in de nieuwe mini.

Oftewel, ook ik kan je geen advies geven, het beste is dat je zelf een side-by-side comparising gaat doen en dan je besluit maakt :)

check de verschillen: renzo4000 in "[iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13"

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 12-11-2013 11:13 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb de ipad nu 3 dagen, het lichte gewicht is echt een genot. Met hoes mee is ie nog altijd 220 gram lichter als de ipad 3 met hoes.
Moet wel enorm wennen aan het formaat, de dunne bezel geeft me niet het gevoel een ipad te hebben liggen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik had dit al eerder ergens anders gepost maar volgens mij kan dit beter hier posten:

Ik twijfel ook over de Air of de Mini Retina

ik heb nu helemaal geen tablet en laptop. Ik heb enkel een goede desktop ik zou graag een 32GB Ipad willen hebben maar weet nog niet welke, de Ipad Mini Retina of de Ipad Air

Wat ik er mee wil doen, is vanaf de bank, bed en op reis:

beetje internetten via de browser,
Boeken lezen
apps gebruiken,
foto's bekijken/uploaden.
Mail checken/versturen,
bankzaken,
online shoppen,
films kijken onderweg bv in het vliegtuig/trein.

Ik denk zelf dat de Ipad Mini Retina hiervoor het beste is voor mij? Wat zijn jullie ervaringen?

Zodra de retina mini uit is zal ik in de winkel .eea vergelijken. Maar ben toch wel bnwd naar jullie ervaringen tussen de Air en de huidige mini (2) qua formaat/portabiliteit.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
ervaringen met de Mini 2 zijn er nog niet, maar voor standaard taken kan een kleiner scherm prima.

vooral bij games van Gameloft en EA met touch besturing waarbij je 2 van die touch-control-sticks hebt biedt een groter sherm uitkomst. want deze nemen dan een deel van het scherm in, en als je dan ook nog met je handen er een beetje voor zit is het zicht wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34
Cruzer schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:17:
Ik had dit al eerder ergens anders gepost maar volgens mij kan dit beter hier posten:

ik heb nu helemaal geen tablet en laptop. Ik heb enkel een goede desktop ik zou graag een 32GB Ipad willen hebben maar weet nog niet welke, de Ipad Mini Retina of de Ipad Air
Zelf was ik ook bezig met deze overweging, maar uiteindelijk besloten om de IPad air te halen. De air verschilt bij een 16gb + cellular maar 90 euro. Daarvoor krijg je wel een groter scherm. Daarbij is de air ontzettend lichter geworden, waardoor de IPad makkelijker voor langere tijd vast te houden is. Uiteraard is de mini met 341 gram t.o.v 478 gram lichter dan de IPad air maar het scherm heeft mij doen laten beslissen dat ik voor de air ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 11-09 12:49
Ik zit er aan te denken om een iPad air te haan halen. Echter lees ik op de Apple discussie forums dat mensen ervaren dat het scherm niet egaal is. Vooral een gele of blauwe tint heeft aan de zijkant kom ik veel tegen.
Op tweakers vind ik het echter niet terug, Ik ben nu wat terughoudend omdat ik weet dat ik me hier aan zal irriteren.

Heeft iemand van jullie ervaringen met een niet egale kleur in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:10:
[...]

Een iPad Mini koop je vooral vanwege portabiliteit. Je geeft zelf aan dat je de iPad voornamelijk in huis gaat gebruiken, dus is portabiliteit niet de belangrijkste eigenschap, dus... iPad Air. Even logisch beredeneerd. ;)
En ook Renzo bedankt. Aan dat inzoomen had ik serieus niet gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
golles schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:19:
Ik zit er aan te denken om een iPad air te haan halen. Echter lees ik op de Apple discussie forums dat mensen ervaren dat het scherm niet egaal is. Vooral een gele of blauwe tint heeft aan de zijkant kom ik veel tegen.
Op tweakers vind ik het echter niet terug, Ik ben nu wat terughoudend omdat ik weet dat ik me hier aan zal irriteren.

Heeft iemand van jullie ervaringen met een niet egale kleur in het scherm?
ook hier is dat terug te vinden, een aantal pagina's terug.
zodra je dit merkt kun je ermee terug gaan, want dat hoort niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik ben iemand die een niet egaal scherm heeft helaas. Het topic (https://discussions.apple.com/thread/5515024) op het Apple forum is in een kleine week van 6 pagina's naar 17+ gegroeid. Het probleem komt heel veel voor in meer en mindere mate. In het Apple topic hebben sommige mensen al 7x een replacement gekregen. Ook hebben sommige mensen het gechecked met demo-modellen en Airs van vrienden en familie. Allemaal hadden ze het (nogmaals, in meer of mindere mate). Ook hebben ze te horen gekregen van mensen in de AppleStore dat ze veel Airs retour krijgen. Het hangt ook af van hoe gevoelig je er voor bent en of het je stoort.

Mij stoort het mateloos en heb de mijne dan ook teruggestuurd. Ik krijg een nieuwe maar ik cancel de order waarna ik mijn geld terug krijg. Gezien het Apple topic en mijn ervaring met de iPad 3 en Air (beide hadden gele en/of paarse tinten) weiger ik om 'Russisch'-roulette te spelen. Daarvoor is de prijs te hoog en ben ik te kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Is dit probleem al niet eens eerder geweest bij Apple? Had volgens mij iets van doen met de lijm die nog niet volledig uitgedroogd is. Als je hierop googled krijg je behoorlijk wat hits:

https://www.google.nl/#q=ipad+yellow+screen+glue

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42

robhof

Lembongan view

Wat betreft de keuze tussen een Air en een mini; volgens mij hoeft die keuze niet heel moeilijk te zijn. Als draagbaarheid (bijvoorbeeld vanwege reizen) een van de belangrijk(st)e koopargumenten is, kies een mini. Prijsbewust? Neem een mini! Of neem een Nexus 7. ;)

Bovenstaande argumenten niet belangrijk? Neem een Air. De iPad 4 vond ik vrij zwaar en niet altijd even handzaam, maar de Air is echt een enorme verbetering. Voor thuis, maar ook om mee te nemen is dit echt een super fijne tablet.

Wat betreft de schermproblemen: hier een prachtig egaal retinascherm. Indien er problemen zijn, kun je 'm altijd weer retourneren. Ook kun je in een winkel vragen of ze de iPad uit de verpakking willen halen om het scherm te testen. Of pak 'm zelf in de winkel uit en lever 'm bij problemen direct weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
@renzo4000: Dat is een mythe. Schermen van de iPad zijn niet gelijmd zoal bij de iPhone of andere mobieltjes. Er zit dus ook geen lijm tussen het tochpaneel en het LCD-scherm. Je kan dit nalezen in het Apple topic of zelfs de Anandtech review (als hij het over reflecties heeft).

@robhof: Ik geloof meteen dat er goede schermen tussen zitten. Ik geloof ook dat mensen het soms niet als een probleem zien of er zich iig niet aan storen. Verder is het probleem vaak pas zichtbaar in wat donkere omgevingen ('s avonds op de bank bv).

Er zijn op het moment (zover het me nu zo te binnen schiet) drie problemen met het scherm:
1) Een gele of paarse tint aan de linkerkant van het scherm (portret-mode). Soms heel erg, soms moet je goed kijken
2) Het 'book-spline' probleem wat zich uit als een soort schaduwrand aan de linkerkant
3) Een blauw/donkere lijn aan de rechterkant van het scherm

Ik heb probleem 1 bij zowel mijn Air als iPad 3 van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 11-09 12:49
Bedankt voor je reactie Anteros. Ik ga nog maar even kijken of Apple hier binnenkort iets aan gaat doen. Want ook ik vind dat een product (helemaal met dit prijskaartje) gewoon goed moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Boeken lezen
apps gebruiken,
Mail checken/versturen,
bankzaken,
online shoppen,

Ik denk zelf dat de Ipad Mini Retina hiervoor het beste is voor mij? Wat zijn jullie ervaringen?

Zodra de retina mini uit is zal ik in de winkel .eea vergelijken. Maar ben toch wel bnwd naar jullie ervaringen tussen de Air en de huidige mini (2) qua formaat/portabiliteit.
Ik zou alleen de Mini kiezen als de Air je echt te zwaar is of zo. Zelf vind ik foto's bekijken op een normaal formaat iPad werkelijk geweldig, daarvoor vind ik de Mini eigenlijk net iets te klein, of: op een grotere ipad is het gewoon mooier om te beleven :) En voor films al helemaal.

En wees eerlijk: hoe niet-draagbaar/portable is een iPad Air nu helemaal? We doen nu soms net alsof het een enorme last is, maar het blijft een compact, dun en licht ding. Vroeger nam je laptops mee die 10x zo dik waren.

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-11-2013 16:25 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nergens last van op m'n Air. Scherm is prima.
Miljoenen verkocht en dan een paar klagers. Er zullen heus problemen zijn, maar laat dat je er niet van weerhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53
Anteros schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:30:
@renzo4000: Dat is een mythe. Schermen van de iPad zijn niet gelijmd zoal bij de iPhone of andere mobieltjes. Er zit dus ook geen lijm tussen het tochpaneel en het LCD-scherm. Je kan dit nalezen in het Apple topic of zelfs de Anandtech review (als hij het over reflecties heeft).

@robhof: Ik geloof meteen dat er goede schermen tussen zitten. Ik geloof ook dat mensen het soms niet als een probleem zien of er zich iig niet aan storen. Verder is het probleem vaak pas zichtbaar in wat donkere omgevingen ('s avonds op de bank bv).

Er zijn op het moment (zover het me nu zo te binnen schiet) drie problemen met het scherm:
1) Een gele of paarse tint aan de linkerkant van het scherm (portret-mode). Soms heel erg, soms moet je goed kijken
2) Het 'book-spline' probleem wat zich uit als een soort schaduwrand aan de linkerkant
3) Een blauw/donkere lijn aan de rechterkant van het scherm

Ik heb probleem 1 bij zowel mijn Air als iPad 3 van mijn vrouw.
Vervelend voor de mensen die hier last van hebben maar voor een evenwichtig beeld ik heb helemaal geen last van een tint of wat dan ook in het scherm en iemand anders die ik ken die ook een Air heeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:24:
[...]

Ik zou alleen de Mini kiezen als de Air je echt te zwaar is of zo. Zelf vind ik foto's bekijken op een normaal formaat iPad werkelijk geweldig, daarvoor vind ik de Mini eigenlijk net iets te klein, of: op een grotere ipad is het gewoon mooier om te beleven :) En voor films al helemaal.

En wees eerlijk: hoe niet-draagbaar/portable is een iPad Air nu helemaal? We doen nu soms net alsof het een enorme last is, maar het blijft een compact, dun en licht ding. Vroeger nam je laptops mee die 10x zo dik waren.
Ja dat is zo inderdaad. Ik moet ze beiden in de winkel eerst zien vasthouden etc.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:23
Orion84 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:20:
AVPlayerHD bevalt mij prima: https://itunes.apple.com/en/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

Downloaden / Streamen via FTP, incl. meerdere profielen op te slaan.
Thanks. Ik zal er naar kijken. Heb je ook ervaring met infuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bigg Balls schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:13:
[...]

Erg mooie app, maar ondersteunt geen nas-streaming waardoor het een no-go is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiasje10
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-07 06:05
M'n oom heeft de air ook gekocht en had hem maandag besteld en dinsdag in huis!! Super snel, ik ga hem vanavond zien ben benieuwd!!!!

Klinkt allemaal goed wat jullie zeggen dus verwacht geen problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tobiasje10 op 13-11-2013 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:15
Bigg Balls schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:13:
[...]

Ik heb diverse mediaplayer apps gebruikt. Als je een Plex server hebt moet je voor Plex gaan. Heb je die luxe niet, dan is AVPlayerHD naar mijn mening veruit de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 14-09 12:50
Ik heb ook het "Book spine" probleem op mijn 2e air. Het is zeer afwisselend hoe irritant het is. Soms lijkt het heel erg soms valt het niet op. Alleen bij wit beeld is echt echt merkbaar. Wit is niet ECHT wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb juist het idee dat mijn air veel witter is dan mijn ipad 3. Wel heb ik het idee dat aan de bovenste rand de laaste paar mm (waar de tijd staat enz) nog iets witter is dan rest scherm. Ik zie dat ook eigenlijk alleen in safari terug, omdat bovenin dan veel wit zit. Vooralsnog heb ik in mijn ogen een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
IseT schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:43:
Ik heb ook het "Book spine" probleem op mijn 2e air. Het is zeer afwisselend hoe irritant het is. Soms lijkt het heel erg soms valt het niet op. Alleen bij wit beeld is echt echt merkbaar. Wit is niet ECHT wit.
De iPad 3 had dit ook al, alleen aan 2 kanten in plaats van 1 (omdat de LEDs daar aan 2 kanten zitten). Ik kon me daar in het begin ook aan ergeren, maar inmiddels valt het me niet meer zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10

Boeken lezen
apps gebruiken,
Mail checken/versturen,
bankzaken,
online shoppen,

Komt qua prijzen op het volgende neer denk ik, aangezien de 32gb Ipad mini even duur is als de 16 gb Ipad Air.

Wat is belangrijker voor je voor dezelfde prijs: Formaat en minder geheugen (dan Ipad Air) of meer Opslagruimte en minder schermgrootte (dan Ipad mini retina)? Ja allebei natuurlijk 8)7 Maar waar hecht toch meer waarde aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 13-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2FValinor schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:56:
[...]

Komt qua prijzen op het volgende neer denk ik, aangezien de 32gb Ipad mini even duur is als de 16 gb Ipad Air.

Wat is belangrijker voor je voor dezelfde prijs: Formaat en minder geheugen (dan Ipad Air) of meer Opslagruimte en minder schermgrootte (dan Ipad mini retina)? Ja allebei natuurlijk 8)7 Maar waar hecht toch meer waarde aan?
Heb de Mini altijd al een mooie maat gevonden. Alleen het scherm vond ik niks. Nu is het opgelost en is de Mini een waardige iPad naar de Air. Omdat ik ook ruimte tekort kom op mijn huidige iPad heb ik een 32GB Mini gekozen.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik krijg mijn iPad Air komende dinsdag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Hier ook een gele tint aan het linker kant van het scherm. Ga vanmiddag Applecare even bellen wat ze hier mee kunnen.

Ik stoor me er iig zwaar aan vanaf de eerste minuut...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 15-09 08:30
Heb iPad Air ook besteld bij Dixons, hopelijk is het volgend weekend gereed om op te halen (scheelt ook weer €30 dankzij de voucher, bijna een Smart Cover gratis erbij).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Als je ze dan even los koopt... krijg je op de Smart Cover ook 5 euro korting...
(ik had 30 euro op de air 32 gb cellular, en 5 op de Smart Cover, dus 35 euro korting( 8) extreme cheapskate alert :+ )

[ Voor 45% gewijzigd door LoneWolf op 15-11-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
LoneWolf schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:56:
Als je ze dan even los koopt... krijg je op de Smart Cover ook 5 euro korting...
(ik had 30 euro op de air 32 gb cellular, en 5 op de Smart Cover, dus 35 euro korting( 8) extreme cheapskate alert :+ )
Haha, ik krijg nog de BTW terug, en de Smart Cover is hier (Zwitserland) nog goedkoper dan bij Dixons, inclusief korting ;)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
Waarom niet wachten op Black Friday?

Ik ga dan mijn slag slaan, ik hoop dat de iPad Air 32 GB incl smart cover dan +/- 80 euro goedkoper is.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Omdat ik dan al onderweg terug ben, bovendien krijg ik nu BTW terug van ruim €100, dat is al zeer mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Had een Air en twijfelde over de mini. Nu een retina mini gehaald. Uurtje mee geklooid, maar die gaat terug naar de winkel :)
Verschil in gewicht met een Air voel je haast niet meer. Mini lijkt net zo zwaar, doordat het wat compacter is. Scherm van de Air heeft mooiere kleuren en kan helderder. Retina Mini wordt warm bij normaal gebruik.
Jammer, maar nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Dat is goed om te horen, matthijst, ik zat namelijk zelf heel erg te twijfelen tussen de Air en Mini Retina. Toch blij dat ik voor de Air gekozen heb, voor mij was het scherm belangrijker dan het gewicht/formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Twijfelde ook de hele tijd. Wilde zo graag dat die Retina Mini een top apparaat zou zijn. En dat is het op zich ook wel, maar zie gewoon geen meerwaarde tov de Air meer.

De iPad 3 die ik had was nog een stuk zwaarder, maar de Air is zo licht geworden :)
Ook het formaat van de Air is weer beter dan de iPad3, dus tsja... Wat mij betreft heeft Apple zichzelf in de voet geschoten door de Air vrijwel perfect te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:55:
Twijfelde ook de hele tijd. Wilde zo graag dat die Retina Mini een top apparaat zou zijn. En dat is het op zich ook wel, maar zie gewoon geen meerwaarde tov de Air meer.

De iPad 3 die ik had was nog een stuk zwaarder, maar de Air is zo licht geworden :)
Ook het formaat van de Air is weer beter dan de iPad3, dus tsja... Wat mij betreft heeft Apple zichzelf in de voet geschoten door de Air vrijwel perfect te maken.
Hoezo in de voet geschoten? Als jij nu de duurdere air koopt ipv de goedkopere rmini?

Mijn idee is om de rmini nu te halen om m'n ipad3 te ondersteunen/vervangen. Over een jaar of twee zal de iPad air 3 wel een leuke optie zijn wellicht.

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 16-11-2013 00:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tsja, zo kan je het ook bekijken :)

Had een iPad3 met een retina Mini wel willen hebben (had een iPad 3 en normale mini, maar vrij snel de mini weer verkocht wegens slechte scherm), maar nu ik de Air heb vind ik de Retina Mini het niet meer waard; zal 'm dan nooit gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 16-11-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007

Vis

Morgen een ipad air kopen voor mams :)

Witte 16gb versie bij dixons. Vooral leuk met die vouchers, scheelt toch weer 20 euro!
Goedkoopste winkel dus én 3 jaar garantie :)

Ik denk dat ik jaloers ga worden met mijn ipad 3 :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wanneer is black friday? Ik wil zakelijk een ipad air maar de 32gb is 25€ te duur om deze in 1 keer te mogen afschrijven. 16gb lijkt me net te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

29 november dacht ik maar dan mag iemand mij eens uitleggen wat Black friday dan precies is en wie "eraan doen" aangezien ik er nog nooit van had gehoord in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 16-11-2013 08:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Het is de dag na Thanksgiving Day in VS, waar heel veel producten met grote kortingen worden verkocht. Dit is nu overgewaaid naar Europa, waardoor bedrijven als Apple tijdens Black Friday korting geeft op verschillende producten. Hoewel het nog niet zo drastisch is als in VS, is elke korting natuurlijk mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Vis schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:43:
Morgen een ipad air kopen voor mams :)

Witte 16gb versie bij dixons. Vooral leuk met die vouchers, scheelt toch weer 20 euro!
Goedkoopste winkel dus én 3 jaar garantie :)

Ik denk dat ik jaloers ga worden met mijn ipad 3 :p
Voor de dixons gangers:

Als je er dus accesoires of hoesjes bij koopt, reken die dan los af....
Krijg je met een extra voucher nog 1-10 euro extra korting, afhangkelijk van de waarde van de accoires. ( bij meer dan 30 is het 5 euro...) en je mag ook hogerere waarde vouchers gebruiken.

Dus ipad 20 euro, smart cover kost 39, gaat 5 af, en als je dan bv ook nog een extra kabel, backcover of smart cover koopt kan je daar ook rustig een hogere waarde voucher op gebruiken, bv de 100 euro voucher.(mits je die niet gaat gebruiken voor een aaanschaf boven de 2000 euro.)

Zo kan je onder de 100 euro toch 15 euro krting scoren, terwijl als je in 1x voor vb 95 euro afrekent je maar 5 euro korting krijgt.
(Volgens mij kijk ik te veel naar TLC, extreme couponning :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 16-11-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007

Vis

LoneWolf schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:08:
[...]

Voor de dixons gangers:

Als je er dus accesoires of hoesjes bij koopt, reken die dan los af....
Krijg je met een extra voucher nog 1-10 euro extra korting, afhangkelijk van de waarde van de accoires. ( bij meer dan 30 is het 5 euro...) en je mag ook hogerere waarde vouchers gebruiken.

Dus ipad 20 euro, smart cover kost 39, gaat 5 af, en als je dan bv ook nog een extra kabel, backcover of smart cover koopt kan je daar ook rustig een hogere waarde voucher op gebruiken, bv de 100 euro voucher.(mits je die niet gaat gebruiken voor een aaanschaf boven de 2000 euro.)

Zo kan je onder de 100 euro toch 15 euro krting scoren, terwijl als je in 1x voor vb 95 euro afrekent je maar 5 euro korting krijgt.
(Volgens mij kijk ik te veel naar TLC, extreme couponning :+ )
Idd...
Uiteindelijk toch geen hoesje gekocht... Ga op ebay wel zo'n hoes die volledig is kopen voor een tientje..
Het is meer om m op te bergen...

Net wel de air van m'n moeder ingesteld, en man wat is dat gewicht toch heerlijk..
Ben nu weer met m'n 3 aant typen, en het gewicht daarvan is toch echt merkbaar zwaarder...

Het scherm, tja, voelt wel iets minder hard en solide aan dan de 3/4

Snelheid van iOS 7 vond ik ook heerlijk... Op mijn 3 trouwens ook niet verkeerd hoor...

Moeder = blij

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vorige week de Air (32Gb) meegenomen uit Amerika. Eerst even uitgepakt in de Apple store en trof een stofje aan achter het glas. Precies in het midden, dus dat was een no go. Geen probleem, werd direct omgeruild en die was perfect. Inmiddels flink wat tijd mee gespeeld en komende van een ipad 3 is zoals iedereen zegt het formaat en gewicht veeeeeeeeel prettiger. Scherm zie ik geen verschil, behalve het glas wat dus iets dunner lijkt te zijn. Voor het volgende model hoop ik dat ze het voor elkaar krijgen de digitizer te integreren in het scherm, nu zie je nog steeds duidelijk dat het lcd paneel 1-2 mm in de behuizing ligt.
Verder niets dan lof, heerlijk apparaat om op de bank te surfen of spel te doen. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:02
Ik heb nu al een week de nieuwe iPad Air (voorheen had ik de iPad2).

Wat me opvalt is dat soms ineens de iPad overgaat in de modus dat je iconen kunt wijzigen/verplaatsen (ze beginnen dan dus te wiebelen). Dit gebeurt meestal als ik met mijn 5 vingers omhoog schuif om vervolgens een App uit te schakelen door die naar boven te schuiven.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Met die handeling die ik net omschreef hou ik volgens mij geen vinger lang op een icoon... Verder gebeurt het wel eens dat een icoon ineens donker van kleur wordt. Raar allemaal hoor :?

[ Voor 9% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 16-11-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 14-09 12:50
Voor de nieuwe bezitters onder ons, hoe is jullie scherm? Hebben jullie ook last van de gele gloed aan de linker helft van het scherm??? Mijn 2e Ipad Air heeft dit en ik denk er over na om dinsdag ff langs te gaan bij Dixons. Het valt steeds meer en meer op. Heel storend.

Ik heb geprobeerd een foto te maken waar het op te zien is. Het is misschien niet heel duidelijk omdat ik geen DSLR heb maar het is wel te zien. Linker kant van het scherm is meer "geel" en donker dan links van het scherm. Het valt op als je naar de randen kijkt en het blok van het gesplitste toetsenbord. Ongeveer het helft van het scherm is geel en de andere helft is normaal.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/5324/qy13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Net ook bij Dixons een exemplaar af moeten wijzen (helaas), vanwege een donkerdere linkerrand. Met de verkoper onder allerlei omstandigheden bekeken, en er viel geen andere conclusie te trekken. Het toestel op zijn kop houden maakte het verschil meteen duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 15-09 16:16
Zojuist een ipad air aangeschaft nadat ik mijn ipad 2 had verkocht. Wow wat een mooi scherm zeg, superscherp!

Een vraagje; Is er een mogelijkheid om al mijn oude apps in 1 handeling op de air te laten zetten? In de store kan ik ze natuurlijk 1 voor 1 installeren maar dat is nogal omslachtig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Grindtegel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:15:
Zojuist een ipad air aangeschaft nadat ik mijn ipad 2 had verkocht. Wow wat een mooi scherm zeg, superscherp!

Een vraagje; Is er een mogelijkheid om al mijn oude apps in 1 handeling op de air te laten zetten? In de store kan ik ze natuurlijk 1 voor 1 installeren maar dat is nogal omslachtig lijkt me.
Als je van je Ipad 2 een itunes/icloud backup hebt gemaakt kun je gewoon je Ipad air resetten en bij het installeren kiezen voor een itunes/icloud backup volgens mij. Of zou dit enkel werken bij dezelfde Ipads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:25:
[...]

Als je van je Ipad 2 een itunes/icloud backup hebt gemaakt kun je gewoon je Ipad air resetten en bij het installeren kiezen voor een itunes/icloud backup volgens mij. Of zou dit enkel werken bij dezelfde Ipads?
volgens mij waren er hier een paar pagina's terug tweakers die het wel konden van een ipad 3 naar een air. Ik heb alleen geen idee of je instellingen / scores bij games e.d.dan ook meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:19
Ter info; iPad air binnen gekregen vandaag met een perfect uniform scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Lijkt me geen probleem. Ik heb vandaag een backup van een iPad 2 teruggezet op een mini retina. Zelfs open tabbladen stonden zoals ik ze had op mijn oude iPad.

[ Voor 25% gewijzigd door Ethirty op 16-11-2013 23:01 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:00
matthijst schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:57:
Had een Air en twijfelde over de mini. Nu een retina mini gehaald. Uurtje mee geklooid, maar die gaat terug naar de winkel :)
Verschil in gewicht met een Air voel je haast niet meer. Mini lijkt net zo zwaar, doordat het wat compacter is. Scherm van de Air heeft mooiere kleuren en kan helderder. Retina Mini wordt warm bij normaal gebruik.
Jammer, maar nee...
Vroeger ging ik voorbij aan het feit als iets warm wordt, maar binnen een week werd ik helemaal gek van de warmte van de iPad 3 aan één kant. Was voor mij een reden om de iPad met een hoesje te gaan gebruiken, iets wat ik normaal nooit zou doen. Nu was dit ook met de overgang van non retina (iPad 2) naar retina (iPad 3) en aangezien de Mini nu ook overgeschakeld is naar retina, ben ik bang dat ik weer hetzelfde ga meemaken. Zeker nadat jij nu zegt dat hij best wel warm wordt bij normaal gebruik. Is dit vergelijkbaar met de iPad 3? Voor mij echt een reden om hem niet te kopen. Ik kreeg er zo'n raar gevoel van in m'n vingers, dat ik de iPad niet meer wilde beet houden. Alle aandacht ging daar naar uit en heb het daarna nog weleens geprobeerd, maar echt nooit meer.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Redondo1982 wat ik uit andere reviews lees heb ik nergens gelezen dat hij dezelfde problemen heeft als de iPad 3. Het is wel zo dat hij bij intensief gebruikt (gaming dus) warm wordt, maar zover je de reviews mag geloven blijft hij bij browsen enzo gewoon lekker koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Op Macrumors klagen meer mensen erover. Al zou het kunnen dat ie warm werd door een restore bij mij. Ding een uur gebruikt, maar met de Air ernaast was de lol er toen wel ruimschoots vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Dat de rechterkant warmer kan worden is logisch daar zit het reken geweld. Ik draai met gamen e.d. altijd de homebutton naar de rechterkant om zo de warme kant te laten koelen aan de bovenkant. Heb tot dus ver nergens problemen mee ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Ik ga binnenkort (Black Friday?) een ipad Air kopen. Niet eerder heb ik een Apple product gehad en twijfel sterk over de versie die ik moet nemen, een 16GB of 32 GB.

Ik zal hem vooral gebruiken voor internet en mail en daarnaast veel e-books en PDFjes lezen. Ook zal ik er wat foto's op zetten. Ik verwacht er wel wat, maar weinig muziek en films op te gaan zetten. Natuurlijk zal ik wel alle leuke en voor mij bruikbare apps willen installeren en gebruiken.

Wie heeft ervaring met het opslaggeheugen en kan mij een advies geven welke versie ik het beste kan nemen? Ook wil ik vragen of iemand weet of A-Mac ook mee doet aan acties op Black Friday. Alvast dank.

[ Voor 8% gewijzigd door joep meloen op 17-11-2013 17:05 ]

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
joep meloen schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:02:
Ik ga binnenkort (Black Friday?) een ipad Air kopen. Niet eerder heb ik een Apple product gehad en twijfel sterk over de versie die ik moet nemen, een 16GB of 32 GB.

Ik zal hem vooral gebruiken voor internet en mail en daarnaast veel e-books en PDFjes lezen. Ook zal ik er wat foto's op zetten. Ik verwacht er wel wat, maar weinig muziek en films op te gaan zetten. Natuurlijk zal ik wel alle leuke en voor mij bruikbare apps willen installeren en gebruiken.

Wie heeft ervaring met het opslaggeheugen en kan mij een advies geven welke versie ik het beste kan nemen? Ook wil ik vragen of iemand weet of A-Mac ook mee doet aan acties op Black Friday. Alvast dank.
Ik zou echt voor de 32GB gaan. Heb een Ipad mini 16GB gehad en wilde er hetzelfde mee doen als jij, maar had na een tijdje spijt dat ik geen 32GB had gekocht. Die 80 euro extra is het wel waard.
Een tijdschrift/pdf is al snel groter dan 100mb. Download 2 "kwaliteits" spellen (fifa bijvoorbeeld) en je bent al 4gb kwijt. En 16gb is eigenlijk ongeveer 13,8 gb vrij geheugen.
Paar apps erbij en alles zit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
D2FValinor schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:37:
[...]

Ik zou echt voor de 32GB gaan. Heb een Ipad mini 16GB gehad en wilde er hetzelfde mee doen als jij, maar had na een tijdje spijt dat ik geen 32GB had gekocht. Die 80 euro extra is het wel waard.
Een tijdschrift/pdf is al snel groter dan 100mb. Download 2 "kwaliteits" spellen (fifa bijvoorbeeld) en je bent al 4gb kwijt. En 16gb is eigenlijk ongeveer 13,8 gb vrij geheugen.
Paar apps erbij en alles zit vol.
Fijn om jouw mening en ervaring te horen. Over wat jij ervaren hebt was ik aan het twijfelen. Ik wilde echter niet meer geld uitgeven dan nodig is.
Door jouw opmerking ben ik ervan overtuigd dat ik beter wat meer geld kan uitgeven. Mijn keuze zal daarom gaan naar een 32 GB ipad Air. Bedankt!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01
Iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Ik wil op mijn iPad excel bestanden uit mijn dropbox bewerken, en daarna opnieuw opslaan in dropbox. Tot nu toe heb ik nog geen app gevonden waarmee dat simpel kan, maar het kan ook zijn dat ik de functies gewoon niet vind in de Apps. Weet er iemand een app of een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Brm-G schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:12:
Iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Ik wil op mijn iPad excel bestanden uit mijn dropbox bewerken, en daarna opnieuw opslaan in dropbox. Tot nu toe heb ik nog geen app gevonden waarmee dat simpel kan, maar het kan ook zijn dat ik de functies gewoon niet vind in de Apps. Weet er iemand een app of een oplossing voor dit probleem?
iOS werkt niet met mapjes zoals windows dat doet; je kunt dus niet een excel bestand openen in de dropbox map, deze bewerken en vervolgens opslaan om weer te syncen met dropbox.

Het kan wel, maar dan met meerdere handelingen.
Dropbox app > excel bestand downloaden > openen in > willekeurige documents app met ondersteuning voor dropbox > aanpassen > via die app naar dropbox sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Thanks voor je reactie Dutchgio. Ik weet inderdaad dat het alleen via een omweg kan met een 3rd party app. Maar iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:35
Er kunnen ook gewoon Office apps zijn met Dropbox integratie. zoals Quickoffice Pro, althans die naam is bij me blijven hangen icm deze criteria. :)

Pages kan ook opslaan naar iCloud, en daar kun je ook gewoon bij via het web, dus dat kan ook nog en is nog gratis ook.

[ Voor 57% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-11-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:58:
Er kunnen ook gewoon Office apps zijn met Dropbox integratie. zoals Quickoffice Pro, althans die naam is bij me blijven hangen icm deze criteria. :)
Die heb ik, maar in april stopt die ermee. Google heeft een nieuwe versie, zonder dropbox support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ow, dan weet ik het ff niet uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nog iets meer uitleg over het probleem. Het gaat om een gedeeld excel bestand in dropbox. Verschillende mensen moeten het kunnen bewerken op verschillende apparaten. Zowel computers (Windows), smartphones (android en iOS) en iPads.

Ik heb zojuist documents en reader 2 gedownload, hierin kun je het excel bestand wel openen en verplaatsen in dropbox maar niet bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Brm-G, probeer het eens met Office² HD of Documents To Go® Premium - Office Suite
Misschien zijn er wel betere apps te vinden nog, maar die adverteren iig met Dropbox functionaliteiten. Let op dat je de premium versie zoals hierboven aangegeven staat pakt voor Documents To Go.

[ Voor 91% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-11-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Maar je blijft wel met overhead zitten dat je eerst de file moet importeren in je "Docs 2 go". Dan moet editeren daar en vervolgens opnieuw uploaden naar dropbox. Is een beetje tegen het idee van dropbox :(.

Er is dus geen meer automatische oplossing ?

*Edit* ik heb (nog) geen ipad. Ik dacht dus dat dit wel iets efficiënter zou kunnen, blijkt dat iOS dit niet toestaat ...

[ Voor 19% gewijzigd door Nactive op 18-11-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:01:
[...]

Die heb ik, maar in april stopt die ermee. Google heeft een nieuwe versie, zonder dropbox support.
Sterker nog, bij mij is de Dropbox-support al gestopt. En dat voor een app waar je gewoon 15 euro voor betaalt. Schandalig! Dropbox-support was voor mij echt een key feature. Toen ik de app aanschafte en nu nog. Office2 is overigens wel een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

hier nog iemand met een geel scherm.

Gekocht bij vodafone, wat ziuu sneller zijn applecare inschakelen (90 dagen) of vodafone?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Nu wel een goed exemplaar binnen! Heeft even geduurd, 11 dagen geleden besteld bij Dixons en zou de volgende dag bezorgd worden. Dat werd dus vandaag.

Ben blij. Na de afgelopen week een kapot modem, een kapotte Asus RT-AC68, 2 hoesjes annuleren voor mijn Nexus 7 (na 9 weken vergeefs wachten), en een iPad met scherm-issues af moeten wijzen in de lokale Dixons-winkel nu langzaam weer up-and-running. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik heb eindelijk een 32GB met Cellular kunnen kopen vanavond, in de Apple Store. Ik kon niet kiezen tussen de twee kleuren, maar dat werd me gelukkig makkelijk gemaakt aangezien er alleen maar wit nog op voorraad was :+

Weet iemand trouwens hoe je een order bij Dixons kan annuleren? Heb dat in 'Mijn account' niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Mailtje, maar denk dat bellen beter is.
Als dat niet lukt kan je uiteindelijk ook gewoon pakketje aan de deur weigeren. Gaat ie gelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Bedankt voor je antwoord - ik had voor afhalen gekozen maar het duurde me allemaal te lang.
Ik zal even kijken of ik van de week kan bellen, anders wordt het inderdaad mailen :)

Trouwens, wat een geweldige iPad is de Air, ik had niet verwacht dat het zoveel lichter zou zijn dan de iPad 3 en 4! Nu nog wachten op een stylus en body protector, en dan ben ik er helemaal klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ook hier een gele rand in mijn iPad Air scherm. Links valt het niet zo erg op, maar als ik het scherm 180 graden draai is hij duidelijk donkerder aan de rechterkant :(

Nieuwe besteld; toetsenbord was helemaal egaal, positief! Echter na wederom het scherm 180 graden te draaien kwam er een grote gele vlek tevoorschijn in de rechteronderhoek, bah. Met pijn in mijn hart het geld maar teruggevraagd ;(.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdrost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 12:13
Ook ik heb last van de gele rand. :'( Nou kom ik net terug van Saturn Zaandam waar ik het probleem heb gemeld. Zij verwijzen me door naar de Apple Store in Amsterdam. Ik heb uitgelegd dat andere mensen konden omruilen in de winkel, maar mevrouw bleef me doorverwijzen naar Amsterdam omdat ze niet 1 op 1 kon omruilen. Is dit bullshit of zal ik toch een tripje naar Amsterdam moeten plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57

Maxow

Hidden Sound System

Bij de A-Mac in Apeldoorn wilden ze in eerste instantie ook niet omruilen, maar opsturen. Na telefonisch overleg tussen de winkel en de technische dienst mocht het toestel alsnog worden omgeruild in de winkel.

Maar normale procedure zou opsturen voor reparatie zijn. (ondanks dat ik de iPad pas 5 dagen had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomdrost schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:56:
Ook ik heb last van de gele rand. :'( Nou kom ik net terug van Saturn Zaandam waar ik het probleem heb gemeld. Zij verwijzen me door naar de Apple Store in Amsterdam. Ik heb uitgelegd dat andere mensen konden omruilen in de winkel, maar mevrouw bleef me doorverwijzen naar Amsterdam omdat ze niet 1 op 1 kon omruilen. Is dit bullshit of zal ik toch een tripje naar Amsterdam moeten plannen?
lekker naar adam, weet je zeker dat het goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
tomdrost schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:56:
Maxow schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:32:
Bij de A-Mac in Apeldoorn wilden ze in eerste instantie ook niet omruilen, maar opsturen. Na telefonisch overleg tussen de winkel en de technische dienst mocht het toestel alsnog worden omgeruild in de winkel.

Maar normale procedure zou opsturen voor reparatie zijn. (ondanks dat ik de iPad pas 5 dagen had)
Dit is toch niet normaal, dat ding is toch gewoon kapot geleverd, hij is niet kapot gegaan :? Bij MyCom, waar ik hem heb besteld, mag je gewoon ruilen binnen 14 dagen. Maar ik heb geen zin om te blijven ruilen met zo'n geringe voorraad overal. Echt jammer, want het is echt een prachtige tablet _/-\o_

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxow schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:32:

Tja. met zo'n instelling moet je hun eens gaan vragen waarom je uberhaupt iets bij hun moet gaan kopen, en niet direct bij Apple?

Trouwens, als je gaat schermen met consumentenrechten gaan ze vast wel overstag.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Tja, het lijkt mij vrij logisch. Je hebt een iPad gekregen die niet voldoet aan de geschepte verwachtingen en geadverteerde eigenschappen: een mooie retina scherm met een nagenoeg perfect kleuren bereik volgens sRGB. Aangezien jij niet hetzelfde product hebt gekregen waarmee zijn adverteren mag jij de koop ontbinden, een reparatie krijgen of een vervangend model. Het is aan de verkoper hoe dit aangepakt wordt. De winkel MOET hoe dan ook de oplossing zelf aanbieden en mag niet simpel door verwijzen naar de Apple Store. De winkel moet het zelf omruilen of repareren. Lukt dit niet, dan mag de klant zijn koop ontbinden.

Overigens moet dit niet worden verward met 'omruilen binnen 14 dagen' bij goed werkende producten. Volgens de wet HOEFT een verkoper namelijk binnen 14 dagen helemaal niks om te ruilen. Dat het gedaan wordt is een gunst. Wanneer het product defect raakt moet de verkoper aanbieden om het product om te ruilen óf te repareren. Lukt beide niet en het valt onder garantie dan mag de koop worden ontbonden voor een gedeelte van het totaal bedrag, afhankelijk van hoelang het product gebruikt is.

Via internet en telefonisch verkoop geld er weer wel een wet: koop op afstand. Dan mag je binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden alles ontbinden en terug sturen en je volledige geld terug eisen. Dat komt omdat het daadwerkelijke product niet fysiek is verkregen bij aankoop. Ik bestel daarom ook het liefst zoveel mogelijk online, heb je een model die niet lekker werkt dan mag je het áltijd om laten ruilen of je geld terug en opnieuw bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 20-11-2013 15:22 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ik heb gisteren van het werk een iPad Air 32 GB Cellular ontvangen. erg happy mee uiteraard. Alleen wordt er nu van mij verwacht dat ik die ook zakelijk ga gebruiken. Het is natuurlijk handig om documenten door te nemen in de vorm van pdf's, maar wat kan ik er nou nog echt verder mee op zakelijk gebied? Pages en Numbers ga ik zeer waarschijnlijk niet gebruiken omdat ik zelf gewoon een Windows-laptop heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Blik1984 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:06:
Ik heb gisteren van het werk een iPad Air 32 GB Cellular ontvangen. erg happy mee uiteraard. Alleen wordt er nu van mij verwacht dat ik die ook zakelijk ga gebruiken. Het is natuurlijk handig om documenten door te nemen in de vorm van pdf's, maar wat kan ik er nou nog echt verder mee op zakelijk gebied? Pages en Numbers ga ik zeer waarschijnlijk niet gebruiken omdat ik zelf gewoon een Windows-laptop heb
E-mail, agenda en contactbeheer van de zaak. Wat je nog meer kan doen hangt af van je werkzaamheden :P Als je een kleding ontwerper bent is er een legio aan apps die je kan gebruiken, ben je een tekst editor weer andere apps. Ik zou zeggen vraag jezelf af of er dingen zijn voor je werk die het makkelijker maken om het op een touchscreen te doen. Je kan het altijd in ieder geval gebruik om 'funny cat videos' te bekijken via YouTube.

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 20-11-2013 16:27 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Blik1984
  • Nu online
ASNNetworks schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:26:
[...]

E-mail, agenda en contactbeheer van de zaak. Wat je nog meer kan doen hangt af van je werkzaamheden :P Als je een kleding ontwerper bent is er een legio aan apps die je kan gebruiken, ben je een tekst editor weer andere apps. Ik zou zeggen vraag jezelf af of er dingen zijn voor je werk die het makkelijker maken om het op een touchscreen te doen. Je kan het altijd in ieder geval gebruik om 'funny cat videos' te bekijken via YouTube.
Daar ben ik nog niet helemaal over uit, het is in principe gewoon een kantoorbaan, veel meetings, 1x in de maand in het vliegtuig. Ik denk dat ik het voorlopig ga gebruiken voor het lezen van artikelen en documenten, spelletjes in het vliegtuig, etc.

• Sensei_D
Blik1984 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:21:
[...]

Daar ben ik nog niet helemaal over uit, het is in principe gewoon een kantoorbaan, veel meetings, 1x in de maand in het vliegtuig. Ik denk dat ik het voorlopig ga gebruiken voor het lezen van artikelen en documenten, spelletjes in het vliegtuig, etc.
OneNote! Ik vind het echt i-de-aal op het werk.
ASNNetworks schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:21:
Goede uitleg over ruilen van producten
Thanks voor de uitleg! off-topic denk ik, maar hoe zit het eigenlijk als je het product online besteld en betaald, maar in de winkel ontvangt?

sensei_d.fpv channel

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57

Maxow

Hidden Sound System

kmf schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:57:
[...]

Tja. met zo'n instelling moet je hun eens gaan vragen waarom je uberhaupt iets bij hun moet gaan kopen, en niet direct bij Apple?

Trouwens, als je gaat schermen met consumentenrechten gaan ze vast wel overstag.
Ben ik volledig met je eens. Wat meespeelde is dat de verkoper het zelf niet zag op het scherm. Dan wordt het een iets ander verhaal omdat iemand moet constateren dat het ook daadwerkelijk een defect is.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Sensei_D schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:14:
[...]
OneNote! Ik vind het echt i-de-aal op het werk.

[...]
Thanks voor de uitleg! off-topic denk ik, maar hoe zit het eigenlijk als je het product online besteld en betaald, maar in de winkel ontvangt?
Het gaat erom hoe de koop tot stand is gekomen. De vorm van daadwerkelijke levering (post/afhaal) is niet belangrijk. Dus online bestellen en ophalen in de winkel valt onder koop op afstand.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:06:
Dus je krijgt een iPad van je werk, zonder een reden waarom je hem krijgt of waarvoor men wil dat je hem gebruikt? Doe mij ook eens zo'n werkgever die gadgets weggeeft ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Blik1984
  • Nu online
spone schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:25:
[...]

Dus je krijgt een iPad van je werk, zonder een reden waarom je hem krijgt of waarvoor men wil dat je hem gebruikt? Doe mij ook eens zo'n werkgever die gadgets weggeeft ;)
Het heeft natuurlijk te maken met het nieuwe werken, en dat je dus ook kunt werken zonder laptop. Het merendeel van het werk dat ik doe is toch via mail en agenda, en dat kan prima met een iPad. Maar ik wil er wel wat meer uithalen dan alleen mail/agenda.

Ik zal Onenote even onderzoeken, Evernote is natuurlijk een bekende. even uitzoeken wat goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Laatst online: 15-09 22:34
Excuses, maar het lukt me echt niet om op het interweb de goede oplossing te vinden, dus bij deze maar aan jullie de vraag.

Ik heb een jaar een iphone, vol met mooie foto's en video's die ik genomen heb. Nog nooit gesynct met de PC, wel een volledige backup in Icloud. Vervolgens heb ik een Ipad genomen. Ik dacht mooi, als ik mijn apple id gebruik krijg ik direct alle gegevens van mijn iphone (foto's en video's) ook op de ipad. Helaasch werkte dat niet.

Mijn vraag aan jullie: hoe kan ik het beste de foto's en video's automatisch syncen tussen de iphone en ipad?

Welke dingen ik al geprobeerd heb:
-Ik had al aan staan bij icloud instellingen dat fotostream en fotodeling aan staan, maar helaas worden dan alleen nieuwe fotos (en geen videos!) gedeeld met de ipad, niet alle fotos en videos die ik al had.

-Als ik via de windows pc de iphone aansluit, en dan kies om via het windows menu alle foto's te importeren kan ik een aparte map aanmaken. Vervolgens kan ik in Itunes bij de Ipad aanzetten dat hij moet syncen met deze map. Vervolgens krijg ik inderdaad alle foto's en video's op de ipad, maar kloppen de timestamps van de video's niet meer (alsof ze allemaal vandaag gemaakt zijn). En als ik voor mijn iphone dezelfde map als sync selecteer, krijg ik de hele collectie dubbel op mijn iphone.

-nu heb ik dan wel alle foto's en videos met verkeerde timestamp op de ipad, en krijgt de ipad correct nieuwe foto's binnen via de fotostream, maar video's worden nog steeds niet automatisch gesynct.

Wat voor manieren gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacquesDoekjes schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:39:
Excuses, maar het lukt me echt niet om op het interweb de goede oplossing te vinden, dus bij deze maar aan jullie de vraag.

Ik heb een jaar een iphone, vol met mooie foto's en video's die ik genomen heb. Nog nooit gesynct met de PC, wel een volledige backup in Icloud. Vervolgens heb ik een Ipad genomen. Ik dacht mooi, als ik mijn apple id gebruik krijg ik direct alle gegevens van mijn iphone (foto's en video's) ook op de ipad. Helaasch werkte dat niet.

Mijn vraag aan jullie: hoe kan ik het beste de foto's en video's automatisch syncen tussen de iphone en ipad?

-Ik had al aan staan bij icloud instellingen dat fotostream en fotodeling aan staan, maar helaas worden dan alleen nieuwe fotos (en geen videos!) gedeeld met de ipad, niet alle fotos en videos die ik al had.

-Als ik via de windows pc de iphone aansluit, en dan kies om via het windows menu alle foto's te importeren kan ik een aparte map aanmaken. Vervolgens kan ik in Itunes bij de Ipad aanzetten dat hij moet syncen met deze map. Vervolgens krijg ik inderdaad alle foto's en video's op de ipad, maar kloppen de timestamps van de video's niet meer (alsof ze allemaal vandaag gemaakt zijn). En als ik voor mijn iphone dezelfde map als sync selecteer, krijg ik de hele collectie dubbel op mijn iphone.

-nu heb ik dan wel alle foto's en videos met verkeerde timestamp op de ipad, en krijgt de ipad correct nieuwe foto's binnen via de fotostream, maar video's worden nog steeds niet automatisch gesynct.

Probeer alle fotos in een tijdelijke gedeelde stream met iemand te zetten. sla ze op op je ipad, verwijder de gedeelde stream. Of dit je timestamp probleem oplost durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacquesDoekjes schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:39:

Ik gebruikte everpix. Maar die ging failliet.
Nu gebruik ik picturelife welke alle foto's en video's synched. Van m'n idevices, maar ook van mijn Mac. En dan wel ontdubbelt

Je krijgt standaard 5GB gratis. Maar als je via een referal doet, dan krijg je 4GB extra (en de referer 1GB). Dus als je interesse hebt, doe me een dm met je email ;)
Met andere acties kan je net als dropbox tot 25GB extra krijgen. Lijkt me voldoende voor de voldoende de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Everpix was geniaal, ik zie Apple nog wel zoiets standaard inbouwen voor nieuwe devices over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:14
Ik zit te kijken om een iPad Air 32GB te halen. Ben tot nu toe een echte Windows en Android-persoon. Toch lijkt me de iPad Air toch wel fijn vanwege z'n gewicht en het retina scherm. Alleen heb ik nog nooit iOS gebruikt o.i.d. waardoor ik toch met een vraag zit waarvan ik van Android weet dat het redelijk makkelijk gaat :+.

Ik wil straks wel eens een film kijken op m'n iPad maar dan het liefst lekker makkelijk. Bij Android is het zo dat je gewoon de telefoon/tablet aan de PC kan hengelen en vervolgens files overzetten via Windows. Is dit bij de iPad ook het geval? Of moet dit ook via iTunes, filmbestanden converteren, rare apps kopen om de files terug te vinden of uberhaupt te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het laatste.. :(
Via iTunes, en dan in iTunes via een app de film naar je iPad kopiëren.
Of converteren en dan kopieren, ook weer via iTunes.

Android is op dat gebied wat makkelijker, dus maak de overweging of een nexus 7(2013) niet meer uitkomst biedt, of wacht op een nieuwe Nexus 10. Tablets van samsung etc. Zijn niet van dezelfde kwaliteit als een iPad Air...
Maar dat is in dit topic bijna 'vloeken in de kerk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Filmbestanden converteren hoeft iig niet, alles kun je afspelen met bijv VLC.
Met iTunes (of een app als iFunbox) een film erop zetten is wel nodig.
Pagina: 1 ... 72 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]