Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Ja dat werkt :)
De printer hoeft geen wifi te hebben. Mijn oude Canon printer zat via USB aan een Vista pc. De pc via ethernet aan een router met wifi en de iPad kon perfect printen.
Nadeel is dat je altijd de pc, waaraan de printer zit, moet aanzetten voor je kunt printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Grolsch
In de appstore is PRINTER PRO te vinden en die zou ook werken op printers zonder wifi via "helper application"
Het werkt met PrinterProDesktop voor Windows of Mac.
De app voor de ipad is betalend en er is ook een Lite versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Polen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:10:
Kan ik de weergave van de calendar wijzigen? Als ik m op weekweergave zet dan begint hij bovenaan (01.00am) en krijg ik vaak een praktisch lege pagina omdat ik tot een uur of 9 niets heb gepland. Is het mogelijk om de weergave te laten beginnen ter hoogte van het vroegste event?
Als je eenmaal de weergave zo sleept als je hem wil hebben, dan onthoudt-ie dat, bij mij wel in ieder geval. Ik kan wisselen van week naar jaar en weer terug, en dan heb ik nog steeds de weergave zoals ik hem in het weekoverzicht net had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:51
is het mogelijk om bij een te versturen bericht via de email om een ontvangst cq leesbevestiging te vragen. ik kan de optie nergens vinden en vind dit in sommige gevallen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
zeve schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:01:
is het mogelijk om bij een te versturen bericht via de email om een ontvangst cq leesbevestiging te vragen. ik kan de optie nergens vinden en vind dit in sommige gevallen wel handig.
Die optie ben ik nog niet tegengekomen, maar ik snap die hele functie niet aangezien de ontvanger dat moet toestaan.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Mijn vader is binnenkort (ruime week) jarig en we willen gezamenlijk een iPad voor hem kopen. Maar ik vraag me af of dit een goed moment is. Ik zie zelf geen voordeel in de mini, maar ben bang dat de iPad ook geüpdatet gaat worden.

Kan ik beter wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Er is geen enkele reden om de iPad 3de generatie te updaten, hij verkoopt nog steeds en er zijn geen significante nieuwigheden.

Sowieso gaat hij nog (verondersteld) een half jaar niet geupdate worden en dan mag je nog de "moeilijk te krijgen"-periode erbij tellen.

Als je wilt wachten, ga je nog lang mogen wachten. Apple zal ook geen prijsverlagingen doorvoeren of iets dergelijks. Sowieso heb je binnenkort iOS 6 die wel leuke toevoegingen geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 01-09-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Dank je! Dat gaat 'm waarschijnlijk wel worden dan. Ik zie dat ik via surfspot een 40 euro tegoedbon krijg. Ook nog leuk, al zal de verzending wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 12:28
12 september komt er toch waarschijnlijk een event? Dan zou ik 10 dagen daarop wachten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:34
TheJVH schreef op zondag 02 september 2012 @ 03:59:
12 september komt er toch waarschijnlijk een event? Dan zou ik 10 dagen daarop wachten :) .
Denk niet dat daar een iPad (zowel mini als veranderde drie) wordt aangekondigd, dat wordt een iPhone event. Ze gaan niet hun twee meest verkopende producten met elkaar laten concurreren op het internet met reviews e.d.

Daarnaast verwacht ik niet dat als er een mini komt dat de drie dan een 'tussentijdse' update krijgt zoals de geruchten een tijdje geleden waren, ik denk dat die gewoon een jaarlijkse cycle aanhoud.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Heb m al gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Enig idee of het mogelijk is om op de iPad bij geïmporteerde foto's een locatie toe te voegen?
Ik heb al rondgesnuffeld in de photo app en ook in iPhoto, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar duizend boeken in mijn Ipad 2 gezet. Alleen nu laad hij de bibliotheek niet, of heel heel erg langzaam. Kan ik hier iets tegen doen of ligt het echt aan het aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Raymond schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:04:
Enig idee of het mogelijk is om op de iPad bij geïmporteerde foto's een locatie toe te voegen?
Ik heb al rondgesnuffeld in de photo app en ook in iPhoto, maar kan het niet vinden.
Kan, ik doe het zelf in Lightroom (maar daar bewerk ik ze überhaupt in). Jammer genoeg snapt de iPad dan nog niet waar je de foto hebt genomen. Koredoko snapt dat dan weer wel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Met welke app op de ipad kan je dan die locatie toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met Koredoko dus?

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:44

Vis

Wat ik mis hè, op de iPad, of ik ben stom:
Kan ik in Safari op een pagina 'zoeken' ?
Ik heb alles al uitgezocht, maar ik zie maar geen mogelijkheid tot de zoekfunctie... Vind het erg jammer als safari die niet zou bieden?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Vis schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:47:
Wat ik mis hè, op de iPad, of ik ben stom:
Kan ik in Safari op een pagina 'zoeken' ?
Ik heb alles al uitgezocht, maar ik zie maar geen mogelijkheid tot de zoekfunctie... Vind het erg jammer als safari die niet zou bieden?
probeer wat te "tikken" in het zoekvak en rechtsboven toetsenbord zie je "search page"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Vis

Vis

kmf schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:48:
[...]

probeer wat te "tikken" in het zoekvak en rechtsboven toetsenbord zie je "search page"
Pfffff thank you!

Wel beetje erg verstopt vind ik.. Hadden net zo goed een knopje zoals het bladwijzer logo en dat pijltje daarnaast kunnen integreren.. Achja nu is het ook simpel :)

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 03:08:
Ik heb net een paar duizend boeken in mijn Ipad 2 gezet. Alleen nu laad hij de bibliotheek niet, of heel heel erg langzaam. Kan ik hier iets tegen doen of ligt het echt aan het aantal?
Ik denk dat geen enkel mobiel apparaat ontworpen is om een paar duizend boeken ter herbergen..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat moet je ook in godsnaam met een paar duizend boeken?

ga je een eeuw op vakantie ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Smultie op 06-09-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fynrd1 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:34:
[...]

Ik denk dat geen enkel mobiel apparaat ontworpen is om een paar duizend boeken ter herbergen..
Ereaders wel, maar dan ben je natuurlijk wel een paar dagen bezig voordat ie alles geindexeerd heeft. Volgens mij werkt dat ook wel met iBooks.

Als ie zonodig echt duizend boeken wilt meenemen, dan is het beter om dit in een filemanager te pompen zoals Goodreader.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zou het niet eerder 1000'en PDF files zijn waar de app zeer lang over moet doen om de eerste pagina te extracten en het daardoor "lang duurt" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epubs zijn ook maar compressed bestanden. die moeten ook ge-extract worden om de cover te tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat verklaart toch al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw had toch iets geks vanavond, er kwamen opeens allemaal rode lijnen door d'r display van haar iPad.
Na een herstart (hij was wel vrij warm) werkte alles weer goed. Ben nu wel bang dat er VGA kaart stuk is.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:57:
Mijn vrouw had toch iets geks vanavond, er kwamen opeens allemaal rode lijnen door d'r display van haar iPad.
Na een herstart (hij was wel vrij warm) werkte alles weer goed. Ben nu wel bang dat er VGA kaart stuk is.

Herkent iemand dit?
Zou best eens kunnen, zit er nog garantie op? Zo ja, dan ff naar de applestore in amsterdam gaan. Het is in ieder geval geen normaal probleem

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 08-09-2012 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActaNonVerba
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 07:15
Beste mede-tweakers,

Ik ben Chiel, 15 jaar en zit op havo-4.

Ik heb nu een vraag, bij ons op school is met een tablet of laptop werken wel toegestaan, alleen kan ik de beslissing niet nemen tussen een tablet of een laptop. Dus mijn vraag is: Heeft iemand ervaring met een tablet werken op school en kan ik er ook notities op tekenen op het scherm, en dus niet typen. Een iPad wil ik dus als een vervanger hebben van schriften. Ik gebruik nu mijn Android telefoon met Evernote wat fantastisch werkt om notities te maken, alleen is het scherm daar een beetje te klein voor dus ik overweeg nu iets groters.

Bedant en tips zijn welkom _/-\o_ .

[ Voor 0% gewijzigd door ActaNonVerba op 08-09-2012 10:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als een GSM al bijna voldoende is, dan zal een iPad qua grootte sowieso wel volstaan. Later kan je ook eventueel een Bluetooth toetsenbord toevoegen als je toch vlot wil typen zoals deze: pricewatch: Rapoo E6300 (Zwart) .
Enkel een goede, stevige case met een ingebouwde steun is belangrijk, deze kan ik aanraden: http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=648179
Zeer stevig, beschermt goed en werkt als stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij zal een iPad prima kunnen. Het enige dat je er niet lekker mee kan doen, is echt grote documenten maken. Maar op de Havo is dat volgens mij ook nog niet echt nodig. Verslagen van een paar kantjes kunnen prima, zeker wanneer je er een extern tobo bij meeneemt :)

Op een laptop kan je meer, maar die is dan ook weer veel zwaarder en lomper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActaNonVerba
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 07:15
Raymond schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:43:
Volgens mij zal een iPad prima kunnen. Het enige dat je er niet lekker mee kan doen, is echt grote documenten maken. Maar op de Havo is dat volgens mij ook nog niet echt nodig. Verslagen van een paar kantjes kunnen prima, zeker wanneer je er een extern tobo bij meeneemt :)

Op een laptop kan je meer, maar die is dan ook weer veel zwaarder en lomper.
Hij is echt puur om in de les mee te werken en informatie opzoeken op internet, grote documenten moeten we ook maken maar dat kan ik of op school op de pc's doen en ook thuis dus dat zal geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJvD
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 10:24
ChielBroere schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:33:
Beste mede-tweakers,

Ik ben Chiel, 15 jaar en zit op havo-4.

Ik heb nu een vraag, bij ons op school is met een tablet of laptop werken wel toegestaan, alleen kan ik de beslissing niet nemen tussen een tablet of een laptop. Dus mijn vraag is: Heeft iemand ervaring met een tablet werken op school en kan ik er ook notities op tekenen op het scherm, en dus niet typen. Een iPad wil ik dus als een vervanger hebben van schriften. Ik gebruik nu mijn Android telefoon met Evernote wat fantastisch werkt om notities te maken, alleen is het scherm daar een beetje te klein voor dus ik overweeg nu iets groters.

Bedant en tips zijn welkom _/-\o_ .
Als je nu al Evernote gebruikt op je Android en dat werkt goed, dan gaat het ook goed werken op een iPad, Evernote is er ook voor iOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje de nieuwe Ipad en hij is geweldig. Maar ik heb nu een "probleempje".
Ik zat laatst in iTunes te kijken hoeveel data er nou op m'n iPad staat. Wat mij toen opviel was dat de "overige" data rond de 1,35GB zit. Ik heb toen opgezocht wat deze overige data precies inhoudt en dit kunnen verschillende zaken zijn zoals Cydia apps, het iOS zelf (weet dit niet 100% zeker) en gefaalde downloads of syncs.
Omdat mijn iPad maar 16GB is en hij bijna vol staat kan ik elke extra MB aan ruimte gebruiken.
Ik heb mijn iPad dus gejailbreaked maar ik doe er in principe vrij weinig mee behalve emulators, die heb ik momenteel verwijdert om te zien hoeveel ruimte ik kan besparen. Ik heb ook de Cydia app "iCleaner" gedownload om tijdelijke bestanden en andere rotzooi mee te verwijderen. Heb ook de iPad een paar keer gereboot want dat leek ook te helpen. Anyway, ik zit nu op 1,25GB aan "overige" data, 100MB minder dan eerst.

Ik draai nu dus een gejailbreakde iPad 3 met iOS 5.1.1, maar heb alleen Cydia geinstalleerd. Voor de rest heb ik er wat games op die elke een aantal kb/mbs gebruiken voor hun savegames (dit wordt geloof ik ook tot overige data gerekend). Hiermee kom ik in totaal uit op 1.25GB.

Mijn vraag aan jullie is nu dus eigenlijk: Is tussen de 1-1.5GB aan overige data normaal? Of zou ik misschien het beste m'n iPad kunnen restoren naar factory defaults en er een verse jailbreak op zetten? Als hiermee meer dan 500MB valt vrij te maken zou ik dit namelijk willen doen, maar zo niet dan laat ik het gewoon zo als het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je tegen ruimtegebrek aanloopt, kan je volgens mij beter deze 16GB verpatsen en een 32GB terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm m'n Iphone heeft maar 0,4GB aan overige data maar die draait nog op iOS 4.... Nouja, ik ga mijn iPad wel herstellen vanavond en zie hoeveel dit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:28:
Hmmm m'n Iphone heeft maar 0,4GB aan overige data maar die draait nog op iOS 4.... Nouja, ik ga mijn iPad wel herstellen vanavond en zie hoeveel dit oplevert.
Maar 0,4GB!?

Mijn iPad heeft 1,6GB overige data staan op het geheugen, terwijl mijn iPhone 4S 2GB overige data had staan.
Op iCloud is de backup van mijn iPhone 1,4GB groot, terwijl die van mijn iPad een kleine 400Mb is.

Hoe kan jij met je iPhone dan zo weinig overige data hebben staan?
Mijn Mac heeft overigens 48GB overige data staan. :P

Edit: Hooray, mijn 2000ste GoT forum bericht! :D

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 10-09-2012 13:17 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:46:
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje de nieuwe Ipad en hij is geweldig. Maar ik heb nu een "probleempje".
Ik zat laatst in iTunes te kijken hoeveel data er nou op m'n iPad staat. Wat mij toen opviel was dat de "overige" data rond de 1,35GB zit. Ik heb toen opgezocht wat deze overige data precies inhoudt en dit kunnen verschillende zaken zijn zoals Cydia apps, het iOS zelf (weet dit niet 100% zeker) en gefaalde downloads of syncs.
Omdat mijn iPad maar 16GB is en hij bijna vol staat kan ik elke extra MB aan ruimte gebruiken.
Ik heb mijn iPad dus gejailbreaked maar ik doe er in principe vrij weinig mee behalve emulators, die heb ik momenteel verwijdert om te zien hoeveel ruimte ik kan besparen. Ik heb ook de Cydia app "iCleaner" gedownload om tijdelijke bestanden en andere rotzooi mee te verwijderen. Heb ook de iPad een paar keer gereboot want dat leek ook te helpen. Anyway, ik zit nu op 1,25GB aan "overige" data, 100MB minder dan eerst.

Ik draai nu dus een gejailbreakde iPad 3 met iOS 5.1.1, maar heb alleen Cydia geinstalleerd. Voor de rest heb ik er wat games op die elke een aantal kb/mbs gebruiken voor hun savegames (dit wordt geloof ik ook tot overige data gerekend). Hiermee kom ik in totaal uit op 1.25GB.

Mijn vraag aan jullie is nu dus eigenlijk: Is tussen de 1-1.5GB aan overige data normaal? Of zou ik misschien het beste m'n iPad kunnen restoren naar factory defaults en er een verse jailbreak op zetten? Als hiermee meer dan 500MB valt vrij te maken zou ik dit namelijk willen doen, maar zo niet dan laat ik het gewoon zo als het is.
Instellingen, Algemeen, Gebruik, en dan even per app bekijken hoeveel geheugen er gebruikt wordt voor documenten/gegevens. Sommige apps gebruiken heel veel opslagruimte maar doen er niks mee. Om deze ruimte vrij te krijgen moet je de app even verwijderen en opnieuw installeren. Het is wat omslachtig maar werkt goed, en je hoeft niet terug naar factory defaults.

Bij mij is Spotify altijd een ruimtevreter. Ondanks dat ik helemaal niks offline opsla in Spotify (ik stream alleen), nemen de documenten/gegevens 342MB in beslag. Terwijl de app zelf maar 24.1MB is! Ik heb geen flauw idee waarom Spotify 342MB nodig heeft, maar ik haal Spotify er eens in de zoveel tijd af en installeer dan weer opnieuw. D'r gaat helemaal niks verloren, alle instellingen blijven behouden. En zo is het met nog meer apps... Probeer het eens, ik weet zeker dat je het grootste gedeelte van die 1.25GB zo kan terughalen.

Verwijderd

Is er een optie om de wifi altijd aan te laten staan, ook wanneer het scherm gedimd wordt? Nu is het zo dat de verbinding teruggaat naar 3G als het scherm uitgaat. Lastig als ik aan het downloaden ben van grote bestanden. Ik mis bij de settings: wifi always on.

Iemand

Nieuwe iPad wifi+3G

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:10:
Is er een optie om de wifi altijd aan te laten staan, ook wanneer het scherm gedimd wordt? Nu is het zo dat de verbinding teruggaat naar 3G als het scherm uitgaat. Lastig als ik aan het downloaden ben van grote bestanden. Ik mis bij de settings: wifi always on.

Iemand

Nieuwe iPad wifi+3G
Hoe kan jij zien als je scherm uit is of wifi aan of uit is?
Wanneer mijn scherm uit is en ik zet het terug aan zie ik meteen het wifi icoon.
Als er word teruggeschakeld naar 3G zou je dat moeten kunnen zien want dan zou niet meteen het wifi icoon zichtbaar zijn maar zou je een overschakeling moeten opmerken.

IPAD 1 WIFI + 3G

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:51:
[...]

Hoe kan jij zien als je scherm uit is of wifi aan of uit is?
Wanneer mijn scherm uit is en ik zet het terug aan zie ik meteen het wifi icoon.
Als er word teruggeschakeld naar 3G zou je dat moeten kunnen zien want dan zou niet meteen het wifi icoon zichtbaar zijn maar zou je een overschakeling moeten opmerken.

IPAD 1 WIFI + 3G
Het scherm schakelt uit met wifi aan. Als ik het scherm later weer inschakel zie ik linksboven in de statusbar 3G staan, welke dan weer overgaat naar wifi.

Ipad3 Wifi+3G
Of ie wifi-uitschakelt bij downloads heeft weinig met wifi te maken, maar meer met een slecht geimplementeerde app.

De app moet aangeven of ie een downloadproces is aangegaan, en of deze door moet gaan. Dit is namelijk 1 van de multitasktaken.
Als ik bv met goodreader een download doet, dan kan het scherm gewoon uit (of ik ga naar een ander app toe), de downloads lopen gewoon door.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Data standaard uitzetten wil je wifi only gebruiken. Kleine moeite als je databundel je lief is.

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:19:
Of ie wifi-uitschakelt bij downloads heeft weinig met wifi te maken, maar meer met een slecht geimplementeerde app.
Ook zonder download schakelt hij over naar 3G als het scherm uitgaat. Scherm off, is gewoon wifi off.
fynrd1 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:24:
Data standaard uitzetten wil je wifi only gebruiken. Kleine moeite als je databundel je lief is.
Dat maakt niet zoveel uit. heb een bundel van 7GB

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 08:34 ]

Verwijderd

Burb :P

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 14:39 ]

• Vis

Vis

Ik zit eigenlijk helemaal (nog) niet te wachten op iOS 6 voor de nieuwe iPad... hebben meer mensen dit?

Misschien komt het doordat ik pas net een paar maandjes iOS in huis heb.. maar die facebook integratie boeit me gewoon geen ene zooi, (heb nu wel Twitter vanaf het begin, omdat die geintergreerd was) Maar op FB zit ik echt niet te wachten op mn iPad. Is er wel een mogelijkheid als iOS 6 dadelijk te downloaden is, dat ik die FB app kan deleten als ik dat wil?

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Vis schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:16:
Ik zit eigenlijk helemaal (nog) niet te wachten op iOS 6 voor de nieuwe iPad... hebben meer mensen dit?

Misschien komt het doordat ik pas net een paar maandjes iOS in huis heb.. maar die facebook integratie boeit me gewoon geen ene zooi, (heb nu wel Twitter vanaf het begin, omdat die geintergreerd was) Maar op FB zit ik echt niet te wachten op mn iPad. Is er wel een mogelijkheid als iOS 6 dadelijk te downloaden is, dat ik die FB app kan deleten als ik dat wil?
Als de Facebook integratie hetzelfde wordt opgezet als de Twitter integratie nu dan is het inderdaad optioneel. Als je de Twitter app namelijk niet installeert, heb je geen twitter integratie. Dit zie je in de instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/article/2011/06/ios5-twitter-240968.jpg

De Twitter-integratie loopt via de Twitter app, die moet je zelf installeren, standaard zit hij niet in iOS. Ik neem aan dat ze de Facebook integratie op dezelfde geïmplementeerd hebben, dus dat je Facebook zelf moet installeren om de integratie te activeren

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 13-09-2012 09:23 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Vis

Vis

ijskonijn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:22:
[...]

Als de Facebook integratie hetzelfde wordt opgezet als de Twitter integratie nu dan is het inderdaad optioneel. Als je de Twitter app namelijk niet installeert, heb je geen twitter integratie. Dit zie je in de instellingen:
[afbeelding]

De Twitter-integratie loopt via de Twitter app, die moet je zelf installeren, standaard zit hij niet in iOS. Ik neem aan dat ze de Facebook integratie op dezelfde geïmplementeerd hebben, dus dat je Facebook zelf moet installeren om de integratie te activeren
Owja, nu je het zegt, dat heb ik idd zo moeten doen ja... !

Hoe zit het eigenlijk met updates, moet je die handmatig zoeken bij Algemeen en dan via Updates checken?
Of krijg je op de dag van release direct de melding op je iPad dat je m moet downloaden en installeren?
Ik hoop ook niet dat ik na de update alles opnieuw kan binnenhalen via de App Store?
Ben echt een leek qua iOS dus vandaar mijn vragen :+

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Vis schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:33:
[...]

Owja, nu je het zegt, dat heb ik idd zo moeten doen ja... !

Hoe zit het eigenlijk met updates, moet je die handmatig zoeken bij Algemeen en dan via Updates checken?
Of krijg je op de dag van release direct de melding op je iPad dat je m moet downloaden en installeren?
Ik hoop ook niet dat ik na de update alles opnieuw kan binnenhalen via de App Store?
Ben echt een leek qua iOS dus vandaar mijn vragen :+
Voor zover ik me kan herinneren krijg je geen bericht ofzo nee, je moet echt zelf via het menu checken. Je wordt ook niet verplicht om te updaten, je kunt altijd nog iOS 5 erop laten staan als je dat wilt. Enige wat je dan kunt krijgen is dat er in de toekomst apps zijn die iOS 6 vereisen, die kun je dan niet natuurlijk niet installeren.

Het heeft geen gevolgen voor je geinstalleerde apps, die blijven gewoon allemaal behouden, ook de data van de apps (savegames van spellen bijvoorbeeld).

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Vis

Vis

Dank u :)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

ijskonijn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:22:
[...]

[afbeelding]

Facebook app installeren is niet verplicht!
Op mijn iPad heb ik mijn Twitter account (Twitter app wel geïnstalleerd) en Facebook account (App niet geïnstalleerd) toegevoegd.

Beide werken uitstekend, en via het notificatiecentrum kan ik zoveel updates plaatsen als ik wil op Twitter én Facebook.

So there's nothing to worry about. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Siri werkt wel fantastisch op de iPad met iOS6 :)

Sowieso vind ik iOS6 wel weer een goede verbetering op iOS5, met name de appstore is aangepakt en logischer ingedeeld. Ook hebben veel UI elementen een nieuwe look gekregen wat imho een fijne verbetering is. Het OS zelf lijkt ook wat soepeler te draaien en veel fijne toevoegingen die de iPad nog iets fijner maken.

Het is niks wereldschokkends, maar wel een prima update!

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

The Otherside schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:48:
Siri werkt wel fantastisch op de iPad met iOS6 :)

Sowieso vind ik iOS6 wel weer een goede verbetering op iOS5, met name de appstore is aangepakt en logischer ingedeeld. Ook hebben veel UI elementen een nieuwe look gekregen wat imho een fijne verbetering is. Het OS zelf lijkt ook wat soepeler te draaien en veel fijne toevoegingen die de iPad nog iets fijner maken.

Het is niks wereldschokkends, maar wel een prima update!
Zal het op de iPad 2 ook sneller draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
n00b vraag aangezien ik na jaren met windowx/linux/android nu ook een iPad heb een daar nog niet in thuis ben:

De iPad (v2,stock) draait nog op 5.0.1 en het lijkt mij verstandig (?) deze volgende week up to date te brengen naar 6 (of anders 5.1.1). Mijn vraag is (1) of ik dan op de een of andere manier nog terug kan naar 5.1.1 en (2) of de apps die er nu opstaan automatisch blijven staan (liefst met instellingen), ook als deze inmiddels uit de store zijn gehaald. Er staat namelijk een aantal discontinued apps op die ik kost wat kost wil behouden en aangezien ik niet het risico wil lopen deze kwijt te raken check ik liever op voorhand de (on)mogelijkheden.

Tips voor goede community sites/forums om thuis te geraken in het werken met iOS zijn natuurlijk welkom, dan lees/leer ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 13:05
mtr33 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:38:
n00b vraag aangezien ik na jaren met windowx/linux/android nu ook een iPad heb een daar nog niet in thuis ben:

De iPad (v2,stock) draait nog op 5.0.1 en het lijkt mij verstandig (?) deze volgende week up to date te brengen naar 6 (of anders 5.1.1). Mijn vraag is (1) of ik dan op de een of andere manier nog terug kan naar 5.1.1 en (2) of de apps die er nu opstaan automatisch blijven staan (liefst met instellingen), ook als deze inmiddels uit de store zijn gehaald. Er staat namelijk een aantal discontinued apps op die ik kost wat kost wil behouden en aangezien ik niet het risico wil lopen deze kwijt te raken check ik liever op voorhand de (on)mogelijkheden.

Tips voor goede community sites/forums om thuis te geraken in het werken met iOS zijn natuurlijk welkom, dan lees/leer ik verder.
Als je upgrade worden alle apps en instellingen gewoon behouden.

Als je met iTunes synct worden apps sowieso gekopieerd naar je pc. Ook apps die niet meer in de store staan (voorbeeld: VLC). Deze kan je later altijd opnieuw via iTunes installeren.

Als je een restore doet moet je zorgen dat je eerst een backup neemt van je instellingen. Die gebeurt normaal automatisch via iCloud, maar je kan ook een backup maken met iTunes. Dit laatste doe ik altijd voor ik een restore uitvoer.

Verwijderd

Hey ik kom nog even terug op het "probleem" wat ik had op m'n iPad met "other" data. Die stond met jailbreak en zonder enige app of tweak geinstalleerd namelijk op 1.25GB. Ik vroeg me af hoe dit kwam en kon geen antwoord vinden.

Ik heb vandaag de iPad dus helemaal ge-restored. Zonder jailbreak kwam hij dan uit op 0,43GB aan "other" data, na de jailbreak 0,52 en na de eerste keer Cydia draaien ging ie al rap naar de 1GB. Met email account eraan kom ik weer op de 1.25GB, zoals het eerst was. Dus ik kom tot de conclusie dat de iPad met jailbreak ongeveer 1GB aan data in neemt. Rest komt van de mail.

Dus als iemand zich ook afvraagt waar die GB aan data heen gaat, dat komt door de jailbreak en gedeeltelijk door iOS zelf.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:13:
Hey ik kom nog even terug op het "probleem" wat ik had op m'n iPad met "other" data. Die stond met jailbreak en zonder enige app of tweak geinstalleerd namelijk op 1.25GB. Ik vroeg me af hoe dit kwam en kon geen antwoord vinden.

Ik heb vandaag de iPad dus helemaal ge-restored. Zonder jailbreak kwam hij dan uit op 0,43GB aan "other" data, na de jailbreak 0,52 en na de eerste keer Cydia draaien ging ie al rap naar de 1GB. Met email account eraan kom ik weer op de 1.25GB, zoals het eerst was. Dus ik kom tot de conclusie dat de iPad met jailbreak ongeveer 1GB aan data in neemt. Rest komt van de mail.

Dus als iemand zich ook afvraagt waar die GB aan data heen gaat, dat komt door de jailbreak en gedeeltelijk door iOS zelf.
Mijn iPad 3 heeft 1,8GB aan overige data.
Hij draait momenteel iOS 6, en is eens in iOS 5 gejailbreaked; Maar sinds dien ook weer gerestored.
De gegevens van de jailbreak zal er dus vanaf moeten zijn...

Maar toch blijf ik die 1,8GB aan overige data houden, zelfs als ik mijn iPad restore en dan een backup (van 400Mb) uit iCloud restore.

Iemand een idee hoe ik dit kan verklaren?

Verwijderd

Helaas, zelf kon ik niet echt vinden waardoor dit kan komen, iedereen heeft wel wat anders te zeggen erover.

Mails, muziek die niet goed is verwijdert, fotos van bepaalde apps, jailbreak dingen, etc, etc. Het kan van alles zijn.

Maar iOS 6 is nieuw dus als het daar wat mee te maken zou kunnen hebben weten niet veel mensen het nog, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
kdhoe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:11:
[...]

Als je upgrade worden alle apps en instellingen gewoon behouden.

Als je met iTunes synct worden apps sowieso gekopieerd naar je pc. Ook apps die niet meer in de store staan (voorbeeld: VLC). Deze kan je later altijd opnieuw via iTunes installeren.

Als je een restore doet moet je zorgen dat je eerst een backup neemt van je instellingen. Die gebeurt normaal automatisch via iCloud, maar je kan ook een backup maken met iTunes. Dit laatste doe ik altijd voor ik een restore uitvoer.
OK, thanks; dat dacht ik al maar je weet maar nooit. Live and learn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 20:03

jasjenl

Liab A Tymo

Sinds kort hoor ik, wanneer er een notificatie van Facebook binnenkomt, geen bijbehorend geluidje meer op mijn ipad (terwijl er wel een melding in het notificatie center verschijnt). Iemand een idee hoe dat kan? In de settings van het notificatie center staat geluid voor meldingen van Facebook wel aan en van andere apps (bijv mail of agenda) hoor ik wel een geluidje.

<edit> blijkbaar Ben ik niet de enige met dit probleem: https://www.facebook.com/help/community/question/?id=2447924

[ Voor 13% gewijzigd door jasjenl op 17-09-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik vraag me overigens af hoe het straks met de iPad 2 en iOS 7 zal gaan:

Als de iPad 4 uit komt zal Apple waarschijnlijk stoppen met de verkoop van de iPad 2, aangezien ze bij de iPad de laatste 2 modellen verkopen ipv de laatste 3. Echter, ze ondersteunen qua software telkens alleen de apparaten die ze verkopen, onder het mom 'de andere producten trekken het niet'.

In het geval van de iPhone 4S zou je dus kunnen vaststellen dat die nog iOS7 gaat krijgen en mogelijk iOS8 (idem als de cyclus van de 3GS). Als ze echter de iPad 2 uit sluiten hebben ze wel iets uit te leggen, aangezien die betere hardware heeft dan de iPhone 4S (bron:http://9to5mac.com/2011/10/11/iphone-4s-geekbench-glbenchmark/).

Mijn vraag is dus:
Wat denken jullie: gaat de iPad 2 net zoveel software updates krijgen als de iPhone 4S of gaat men een reden bedenken om het niet te hoeven ondersteunen (in de hoop mensen naar een nieuwere iPad te krijgen) zoals ze nu met Siri hebben gedaan zonder geldige technische reden?

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 18-09-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waarom kan je heel veel videos op youtube niet afspelen op de iPad en krijg je een melding dat afspelen door de uploader niet is toegestaan? Wat boeit het nou of ik het op ipad of op android kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:49:
Waarom kan je heel veel videos op youtube niet afspelen op de iPad en krijg je een melding dat afspelen door de uploader niet is toegestaan? Wat boeit het nou of ik het op ipad of op android kijk?
De uploader staat niet toe dat de video op een mobiel os wordt afgespeeld. Waarschijnlijk omdat ie geen advertentieverdiensten op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Kan ook te maken hebben met rechten op de gebruikte muziek. Ik heb ook ooit een lipdub geupload, maar door de gebruikte muziek werd mobiel automatisch geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

kmf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 05:42:
[...]

De uploader staat niet toe dat de video op een mobiel os wordt afgespeeld. Waarschijnlijk omdat ie geen advertentieverdiensten op krijgt.
Toch is dat best irritant: zelfs als je gewoon met de browser thuis naar YouTube kijkt kun je sommige video's nog steeds niet afspelen. Terwijl ik dan met mijn laptop dat dan wel kan. Slaat toch eigenlijk nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:38
jasjenl schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:09:
[...]

Toch is dat best irritant: zelfs als je gewoon met de browser thuis naar YouTube kijkt kun je sommige video's nog steeds niet afspelen. Terwijl ik dan met mijn laptop dat dan wel kan. Slaat toch eigenlijk nergens op...
Hoeso slaat dat nergens op? Dat is toch gewoon het goed recht van de maker van een video? Als die het niet wil dat ze via iOS advertentie inkomsten mis lopen is het een valide reden. Ergens moet toch geld verdient worden...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Heb idd veel liever dat dan de manier waarop Tim Kuik en co te werk gaan, door iedereen die het durft een plaatje te downloaden van een multi-miljonair te behandelen alsof WIJ de crimineel zijn (de hypocrisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

MenN schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:34:
[...]

Hoeso slaat dat nergens op? Dat is toch gewoon het goed recht van de maker van een video? Als die het niet wil dat ze via iOS advertentie inkomsten mis lopen is het een valide reden. Ergens moet toch geld verdient worden...
Maar waarom laten ze dan niet gewoon Ads zien via m.youtube.com? Nu kan ik die video's totaal niet bekijken, wat me toch ook niet bevorderlijk lijkt voor het bereiken van je doelgroep...

• Vis

Vis

Even over iOS 6 straks.. Als ik update naar 6 zit de YouTube app niet meer standaard erop.. Die zou ik dan moeten downloaden via de app store.. Echter als ik nu al zoek of ie er is, kan ik m niet vinden??

Ik wil straks niet betalen voor de app ofzo, ik gebruik de YouTube app echt vaak, en daarom weerhoud het mij misschien om over te stappen naar iOS 6... En nog een aantal andere zaken, ik sta er zeg maar niet om te springen, blijf misschien nog wel een tijd op 5.1.1

Vis schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:33:
Even over iOS 6 straks.. Als ik update naar 6 zit de YouTube app niet meer standaard erop.. Die zou ik dan moeten downloaden via de app store.. Echter als ik nu al zoek of ie er is, kan ik m niet vinden??

Ik wil straks niet betalen voor de app ofzo, ik gebruik de YouTube app echt vaak, en daarom weerhoud het mij misschien om over te stappen naar iOS 6... En nog een aantal andere zaken, ik sta er zeg maar niet om te springen, blijf misschien nog wel een tijd op 5.1.1
https://itunes.apple.com/nl/app/youtube/id544007664?mt=8

Nog niet universal

• Vis

Vis

Ja klopt, alleen goed voor iPhone en iPod, heb zojuist wat gelezen via Flipboard Tech :)

In addition to the new app, Google says that it's giving iOS users access to previously unavailable content like official music videos alongside TV and movie content from Google Play. The new YouTube app for iOS should be available for iPhone and iPod touch users any moment, but iPad users will have to wait a little longer. A proper iPad-optimized YouTube app is coming, but only "in the coming months."

:-(

Verwijderd

Heeft er al iemand iOS6 op de iPad staan? Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 07:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:26:
Heeft er al iemand iOS6 op de iPad staan? Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Op een ipad3 is safari flitsend snel lijkt wel. Siri vind ik zozo. Je moet echt engels met een amerikaanse of engelse uitspraak gebruiken anders werkt het voor geen meter.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

loekf2 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:28:
[...]

Op een ipad3 is safari flitsend snel lijkt wel. Siri vind ik zozo. Je moet echt engels met een amerikaanse of engelse uitspraak gebruiken anders werkt het voor geen meter.
Mijn iPad is al +/- 2 uur bezig met updaten?!
Er staat nu: 2 uur resterend.

Zal waarschijnlijk komen doordat iedereen de update aan het ophalen is?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 07:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:30:
[...]

Mijn iPad is al +/- 2 uur bezig met updaten?!
Er staat nu: 2 uur resterend.

Zal waarschijnlijk komen doordat iedereen de update aan het ophalen is?
ik startte de update om 7 uur, updaten duurde dik uur.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:11
Bij mij heeft 'ie er ook zo'n uur over gedaan op een iPad 2.

En tot nu toe zijn mijn ervaringen dat 't van mij flink de pot op kan. Waarom? Omdat YouTube eruit is gehaald en er blijkbaar nog geen goede iPad-versie van is in de App Store (heb alleen een iPhone-versie kunnen vinden) 7(8)7 |:(

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:35:
Bij mij heeft 'ie er ook zo'n uur over gedaan op een iPad 2.

En tot nu toe zijn mijn ervaringen dat 't van mij flink de pot op kan. Waarom? Omdat YouTube eruit is gehaald en er blijkbaar nog geen goede iPad-versie van is in de App Store (heb alleen een iPhone-versie kunnen vinden) 7(8)7 |:(
Niet alles draait toch om Youtube? ;)
Ik ben wel benieuwd naar de functionaliteiten van Siri...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:36:
[...]

Niet alles draait toch om Youtube? ;)
Ik gebruik mijn iPad minimaal voor 50% voor YouTube, dus voor mij kan iOS6 de boom in.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 19-09-2012 20:37 ]

The devil is in the details.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:25
wtf m'n apple id is verlopen als ik wil inloggen bij de configuratie van ios6, iforgot werkt ook niet wat een ramp. Terwijl ik gisteren nog een app had gekocht in de store en dus m'n ww had ingevoerd...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Exact om 19u trok ie binnen aan 5-6 MB/sec, geen problemen met snelheid.

Eerste ervaringen zijn nog beperkt omdat ik er nog niet veel mee gedaan heb. Settings is gigantisch geworden, zonder de 3rd party app settings is het 2x scrollen in landscape mode.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Siri kan in elk geval voetbaluitslagen uit de Eredivisie opleveren en nu ook Nederlandse restaurants zoeken (helaas nog niet echt in de buurt bij mij, lijkt vnl. Amsterdam te zijn).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Michael Knight
  • Laatst online: 01:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Pyrone89 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:26:
Ik vraag me overigens af hoe het straks met de iPad 2 en iOS 7 zal gaan:

Als de iPad 4 uit komt zal Apple waarschijnlijk stoppen met de verkoop van de iPad 2, aangezien ze bij de iPad de laatste 2 modellen verkopen ipv de laatste 3. Echter, ze ondersteunen qua software telkens alleen de apparaten die ze verkopen, onder het mom 'de andere producten trekken het niet'.

In het geval van de iPhone 4S zou je dus kunnen vaststellen dat die nog iOS7 gaat krijgen en mogelijk iOS8 (idem als de cyclus van de 3GS). Als ze echter de iPad 2 uit sluiten hebben ze wel iets uit te leggen, aangezien die betere hardware heeft dan de iPhone 4S (bron:http://9to5mac.com/2011/10/11/iphone-4s-geekbench-glbenchmark/).
iPad 1 ook ook superieur aan de 3GS, en die heeft geeneens IOS6...dat is wel erg jammer.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:35

OMD

Ik baal eigenlijk ook wel van ios6. Gebruik de ipad ook voor meer dan 50% voor youtube. Siri heb ik niet geprobeerd, voor mij totaal niet interessant. Wat een bullshit zeg. Nou moet ik die kansloze website van youtube gebruiken.

Het kan nog maanden duren voor een youtube app voor de ipad las ik hier op het forum.

Het is stom van mij maar ik dacht dus dat er een ipad app was ontwikkeld vandaar dat ik de update had gedraaid. Bummer. Ik heb ook nog een android device, deze krijgtnu helaas de voorkeur.

Lees wel, dit is voor mijn gebruik voordat van allesverdedigd wordt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-10 10:00

CBA

een vat, een vat, een vat !

OMD schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:04:
Ik baal eigenlijk ook wel van ios6. Gebruik de ipad ook voor meer dan 50% voor youtube. Siri heb ik niet geprobeerd, voor mij totaal niet interessant. Wat een bullshit zeg. Nou moet ik die kansloze website van youtube gebruiken.

Het kan nog maanden duren voor een youtube app voor de ipad las ik hier op het forum.

Het is stom van mij maar ik dacht dus dat er een ipad app was ontwikkeld vandaar dat ik de update had gedraaid. Bummer. Ik heb ook nog een android device, deze krijgtnu helaas de voorkeur.

Lees wel, dit is voor mijn gebruik voordat van allesverdedigd wordt.
Gebruik gewoon de iphone app werkt perfect.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:38
Michael Knight schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:03:
iPad 1 ook ook superieur aan de 3GS, en die heeft geeneens IOS6...dat is wel erg jammer.
Jah maar de iPad moet wel iets meer pixels aansturen dan een iPhone. De iPad 1 heeft gewoon eigenlijk net te weinig ram. Had er 512mb ingezeten was ie waarschijnlijk wel geupdate naar iOS6, want laten we eerlijk zijn, iOS5 draait nou niet echt ontzettend vloeiend op de iPad1. Ik vind het beter dat ze op een gegeven moment kiezen voor de gebruikers ervaring dan tot in den treuren maar proberen om de laatste software erop te krijgen. Het apparaat moet namelijk wel bruikbaar blijven.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Hahn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:36:
[...]
Ik gebruik mijn iPad minimaal voor 50% voor YouTube, dus voor mij kan iOS6 de boom in.
m.youtube.com

Is beter dan de App imho.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Michael Knight
  • Laatst online: 01:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MenN schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:09:
[...]

Jah maar de iPad moet wel iets meer pixels aansturen dan een iPhone. De iPad 1 heeft gewoon eigenlijk net te weinig ram. Had er 512mb ingezeten was ie waarschijnlijk wel geupdate naar iOS6, want laten we eerlijk zijn, iOS5 draait nou niet echt ontzettend vloeiend op de iPad1. Ik vind het beter dat ze op een gegeven moment kiezen voor de gebruikers ervaring dan tot in den treuren maar proberen om de laatste software erop te krijgen. Het apparaat moet namelijk wel bruikbaar blijven.
Dat hangt van de installatie af... IOS 5 op een volle 4.x.x installatie zorgde bij veel mensen voor haperingen. Een verse IOS5 op een kale (restored) IOS4 zorgt voor een zeer snelle iPad 1. Voor verschillende collega`s gedaan op het werk, omdat ze klaagden over de snelheid, terwijl die van mij merkbaar sneller was (vooral dat haperen bij swipen, laden van een app, site...dat verdwijnt).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 22:44
Osxy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:10:
[...]

m.youtube.com

Als nieuw Apple gebruiker is dat toch wel een algemene constatering.

Beter een goede Website dan een slechte App...

* arnem_ vindt dat tweakers een geweldige website heeft.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Osxy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:10:
[...]

m.youtube.com

Alleen werkt fullscreen video afspelen daar niet fatsoenlijk meer sinds YouTube een tijdje terug wat dingen aan die site heeft aangepast...

• Vis

Vis

Daarbij, als je de smoothness van de YouTube app gewend bent, wil je niet zo'n trage m.youtube gebruiken.. Krijg ik iig alleen maar ergernissen bij..
Zoals eerder vermeld vanavond is het voor mij ook een groot gemis dat ie er niet meer bij zit..
Ik wacht dan ook lekker met updaten naar iOS 6.

Hoor trouwens meerdere negatieve ervaringen, bijvoorbeeld de auto helderheid van het scherm dat ie het niet zou doen etc.

Daarbij, de benchmarks van Tweakers op de frontpagina gaven ook mindere prestaties weer met iOS 6 tov 5 icm iPad 3.

5.1.1 is perfect voor mij nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Vis op 19-09-2012 23:33 ]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mja, ik twijfel ook of ik direct zal updaten als ik iOS 6 aangeboden krijg, ik zie er vooralsnog niet heel veel voordelen in voor mijn ipad3. De Facebook integratie lijkt me nog wel leuk, maar het ontbreken van Google maps, YouTube app en blijkbaar ook nog het niet goed werken van auto brightness en de soms mindere performance maken me wel terughoudend.

Verwijderd

Ik vind safarie best traag met het uitzoemen. Ook het scrollen gaat niet overal soepel meer. Toetsenbord komt soms haperig naar boven. In het scrollen in safari zie ik steeds witte flitsen van de webpagina. Drie uur geleden had ik tevens nog 50% accu en nu 30...

Nieuwe kaartenmap is met scrollen en inzoemen soms beetje aan de trage kant. Dit mag allemaal wel wat optimalisatie gebruiken zeg.

Ik gebruik tevens de ipad 3.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 00:02 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 14:33
Ik heb de update nu een paar uur, zonder dat ik iets had gelezen van de benchmarks ik moet zeggen dat ik het niet gemerkt heb. Maar ik speel dan ook nooit games oid. Verder viel me eigenlijk helemaal niets op want er is gewoon niets echt abrupt veranderd. Oke je heb siri (wat ik btw voor geen meter vindt werken) De kaarten app is anders je heb een nieuwe klok app en youtube is weg wooptidoe. Ik baal er alleen van dat ik per ongeluk twitter ook heb geupdate en die nieuwe app zuigt echt aarsch maar dat heeft weer niets met iOS 6 te maken.

• Pyrone89
Ik vind dat vooral de instellingen flink verbeterd zijn.

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:10:
Ik heb de update nu een paar uur, zonder dat ik iets had gelezen van de benchmarks ik moet zeggen dat ik het niet gemerkt heb. Maar ik speel dan ook nooit games oid. Verder viel me eigenlijk helemaal niets op want er is gewoon niets echt abrupt veranderd. Oke je heb siri (wat ik btw voor geen meter vindt werken) De kaarten app is anders je heb een nieuwe klok app en youtube is weg wooptidoe. Ik baal er alleen van dat ik per ongeluk twitter ook heb geupdate en die nieuwe app zuigt echt aarsch maar dat heeft weer niets met iOS 6 te maken.
Siri moet je wel erg letterlijk commando's ingeven. Ik had wel iets beters verwacht. Ik vroeg whats the weather today, en hij kwam met dingen als nouja afwijkend gewoon.

• Pyrone89
Michael Knight schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:03:
[...]

Kan het misschien komen omdat de iPad 1 tot 2011 werd verkocht (correct me If I am wrong) en het dus al anderhalf jaar later is dat iOS 6 komt.

Hopelijk is het dan bij iOS 7 geen probleem aangezien dat de iPad 2 pas een half jaar met pensioen is (of zelfs nog actief, als ze daar ook 3 modellen gaan voeren zoals bij de iPhone).

Ik zou het wel een schande vinden als het gebeurt. Dat zou mij ineens een signaal afgeven dat de iPhone en Macs veel belangrijker zijn (die krijgen wel jarenlang de optie tot update) dan de iPad (die dan maar 1 of maximaal 2 jaar nieuwe versie krijgt). Anders manier zouden iPad 2 eigenaren al eind 2013 een nieuwe iPad moeten aanschaffen omdat ze anders versieverschillen krijgen tussen hun iPad, iPhone en Mac (even ervan uitgaan dat Mountain Lion samen hoort met iOS 6 en OSX 10.9 gemaakt is om optimaal met iOS 7 samen te spelen, en dat je niet op je ene iDevice iOS 6 wilt en op de ander iOS 7).

• haakjesluiten
Heeft er iemand trouwens last van slechtere wifi verbinding? Dat is wel wat opvalt, ik heb hierboven altijd maar net 1 a 2 bars wifi en nu is dat 1 a 0 of te wel 1 a onbruikbaar dat zou wel een erg slecht verhaal zijn.

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:23:
Heeft er iemand trouwens last van slechtere wifi verbinding? Dat is wel wat opvalt, ik heb hierboven altijd maar net 1 a 2 bars wifi en nu is dat 1 a 0 of te wel 1 a onbruikbaar dat zou wel een erg slecht verhaal zijn.
Nee geen last van. Wat me wel opviel is dat de prestaties na een reboot echt stuk beter was geworden. Nu is het browsen is safari bijvoorbeeld een stuk beter.

• haakjesluiten
Reboot al gedaan merk geen verschil. Auto brightness net even getest die werkt inderdaad niet. Erg vreemd hoe dit soort grote bugs in een final versie zitten on Apple like

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:46:
Reboot al gedaan merk geen verschil. Auto brightness net even getest die werkt inderdaad niet. Erg vreemd hoe dit soort grote bugs in een final versie zitten on Apple like
Dat is vreemd. Ik zit nu in het donker. En mijn scherm wordt gewoon helderder.

Edit: hij wordt gewoon niet meer donkerder tenzij ik de ipad weer unlock.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 00:54 ]

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:46
Crazyanz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:23:
Ja, ook last van. Sterker nog: na het verbinden verbreekt hij steeds de verbinding. Heb al twee verschillende access points geprobeerd. Google heeft mij nog geen oplossing gegeven.
Pagina: 1 ... 49 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]