Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het lezen op een iPad vs eink: ik zeg het bijna elke keer als die discussie weer optreed.
Het contrast en snelheid van de eerste twee generaties iPad waren al zo veel beter dan mijn 3 eink-readers (sony&kindle met pearl eink) dat ik sinds de iPad de eink-readers niet meer heb aangeraakt.

Met de 3rd gen iPad is het nog prettiger lezen. Deze is zo scherp dat mijn laserprinter er niet tegen op kan. Niet alleen comics zien er zoveel beter uit dan de drukversie, ook kranten, folders en boeken lezen er veel prettiger op.

Het verhaaltje met "fel licht in je ogen" komt gewoon mensen met een slecht afgestelde monitor. Standaard staan deze op 100% brightness&contrast met een slechte resolutie en kijkhoek. Ja, dan is het moeilijk om te geloven dat een iPad wel lekker kan lezen.
Maar deze mensen houden dan geen rekening mee dat de sterkte van de schermverlichting automatisch wordt aangepast aan de omgeving.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 13:50
Ik heb een iPad3 en een sony prs-t1 e-reader. Boeken lees ik op de e-reader, dat leest echt veel prettiger dan de iPad. Niet alleen is het scherm fijner om van te lezen, het apparaat is ook nog eens een stuk handelbaarder dan de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

kmf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:48:
Het verhaaltje met "fel licht in je ogen" komt gewoon mensen met een slecht afgestelde monitor. Standaard staan deze op 100% brightness&contrast met een slechte resolutie en kijkhoek. Ja, dan is het moeilijk om te geloven dat een iPad wel lekker kan lezen.
Maar deze mensen houden dan geen rekening mee dat de sterkte van de schermverlichting automatisch wordt aangepast aan de omgeving.
Ik zet de verlichting op de laagste stand als ik in bed ga lezen, dat is echt niet fel, maar een extra leeslampje is niet meer nodig, in tegenstelling tot bij een boek.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:48:
Over het lezen op een iPad vs eink: ik zeg het bijna elke keer als die discussie weer optreed.
Het contrast en snelheid van de eerste twee generaties iPad waren al zo veel beter dan mijn 3 eink-readers (sony&kindle met pearl eink) dat ik sinds de iPad de eink-readers niet meer heb aangeraakt
Ik vind mijn Kindle toch nog steeds veel prettiger om mee te lezen dan mijn iPad.

Qua contrast is de iPad veel beter, scherpte ook. Maar het glimmende scherm (reflecties) en het gewicht vind ik het toch een stuk lastiger maken. Voor surfen neem ik dat wel op de koop toe omdat ik hem dan toch meestal plat (nouja onder een hoek) leg zodat ik er ook op kan typen. Maar om hem vast te houden als boek vind ik hem echt te zwaar.

Dat is natuurlijk niet direct een gevolg van de eink techniek, maar indirect wel, doordat een kleinere batterij en geen touchscreen nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ken boeken die het gewicht van een iPad ook wel halen hoor. Die moet je ook vasthouden :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeken las ik altijd al in landscape stand, met 2 pagina's dus. Dan maakt het gewicht niet zo veel uit en is het prima vergelijkbaar met een gemiddeld boek.

Met de nieuwe iPad lees ik zowat alles in landscape. Omdat zelfs een krant van a2/a3 formaat prima te lezen is door de scherpte.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Crazy D schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:21:
De meeste punten zijn prima met de nieuwe iPad, maar over iTunes Match: let op dat je niet streamt maar download. Dus als je fanatiek alles aan het luisteren bent, loopt je iPhone/iPad wel gewoon vol met muziek (die te verwijderen is uiteraard).

eBooks kun je op dropbox gooien en daar vandaan openen in iBooks of een PDF reader. Werkt perfect, heb 'm al maanden niet meer aan iTunes gehangen, alle boeken doe ik via dropbox (meteen back-up van mijn boeken). De nieuwe iPad is nog een stuk relaxter om op te lezen dan de iPad2. eBooks ging al prima, maar PDF's vind ik toch wel een serieus stukje beter leesbaar en ook websites lezen is trouwens veel beter te doen.

Die zwarte balken bij video kijken vind ik niet hinderlijk maar ja dat is persoonlijk.

Spiegeling van het scherm buiten weet ik niet, ik zit niet zoveel buiten ;)
Thnx voor de Dropbox-tip ivm eBooks. Ik heb vanavond dus een 'nieuwe' iPad 16GB WiFi only besteld. Had geen zin meer om te wachten... Dat iTunes Match een downloadservice is wist ik, behalve op de ATV (als het goed is), maar dat boeit me niet zoveel. Als de iPad vol zit mik ik het er gewoon vanaf, hangt toch in de cloud. Ben door het vele lezen toch wel enthousiast geworden en op zwoele avonden, zoals vandaag, is het natuurlijk super om lekker buiten met je iPad te 'spelen'. Ben voor een zwarte gegaan, omdat dan de zwarte balken bij films 'wegvallen' in het frame (plus een zwarte is mannelijker :) -> Real men wear black).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

bramberk15 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:05:
[...]

Thnx voor de Dropbox-tip ivm eBooks. Ik heb vanavond dus een 'nieuwe' iPad 16GB WiFi only besteld. Had geen zin meer om te wachten... Dat iTunes Match een downloadservice is wist ik, behalve op de ATV (als het goed is), maar dat boeit me niet zoveel. Als de iPad vol zit mik ik het er gewoon vanaf, hangt toch in de cloud. Ben door het vele lezen toch wel enthousiast geworden en op zwoele avonden, zoals vandaag, is het natuurlijk super om lekker buiten met je iPad te 'spelen'. Ben voor een zwarte gegaan, omdat dan de zwarte balken bij films 'wegvallen' in het frame (plus een zwarte is mannelijker :) -> Real men wear black).
Ik wens je veel plezier, maar ik denk niet dat het nodig is, want dat komt wel goed :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Sinds een paar dagen heb ik een Ipad 3
Ik blijf het probleem houden dat hij niet helemaal oplaad.
Ik kom niet verder dan 61 %
Weet iemand waar dat aan kan liggen

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 13:50
Laat hem eens helemaal leeglopen en dan weer aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

TheCableguy17 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 07:51:
hmm vreemd. Doe een hardware reset, en anders RMA / garantie gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iPad heeft eigenlijk 2 grote accu's. Misschien dat eentje daarvan kaduuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je in het begin de Ipad eerst volledig opgeladen hebt en dan helemaal leeg laten lopen en dat ongeveer 3 keer herhalen. Ook natuurlijk altijd de laatste firmwareupdates installeren maar als dat niet helpt dan zou ik er ook even mee terug gaan.Zelf heb ik in elk geval geen problemen gehad met opladen en alleen dat de ipad 3 wel gewoon langer nodig heeft dan de ipad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Roel1966 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:34:
[...]

Ik neem aan dat je in het begin de Ipad eerst volledig opgeladen hebt en dan helemaal leeg laten lopen en dat ongeveer 3 keer herhalen. Ook natuurlijk altijd de laatste firmwareupdates installeren maar als dat niet helpt dan zou ik er ook even mee terug gaan.Zelf heb ik in elk geval geen problemen gehad met opladen en alleen dat de ipad 3 wel gewoon langer nodig heeft dan de ipad 2.
Dan nog zou die dat niet moeten doen, denk dat de batterij gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

heeft er iemand nog een suggestie voor goede image snapshot & screenrecording software op de iPad? Op het niveau van telestreamer van OSX, dan wel Windows camtasia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 17-10 22:05
Gisteren bij afscheid van mijn stage een ipad 3 gekregen. Cool ding, ik weet alleen niet of ik hem veel ga gebruiken naast mijn macbook pro 15'' en i4s. Browsen op de bank is er wel relaxt mee, en een filmpje kijken of een serie ook. Maar de tijd zal het uitwijzen. Nu zoek ik alleen een goede streaming app die films van mijn macbook naar mijn ipad kan afspelen. Heb net al even vlc streamer geprobeerd. Ik zoek alleen een mooier en completer alternatief. Het mag betaald zijn. Maar ik kan niet zo goed kiezen tussen de verschillende apps. Dus vandaar dat ik vraag wat volgens gebruikers de beste keus is. Srt's kunnen lezen is geen must. Maar heeft wel voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:01
swoutr schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:47:
Gisteren bij afscheid van mijn stage een ipad 3 gekregen. Cool ding, ik weet alleen niet of ik hem veel ga gebruiken naast mijn macbook pro 15'' en i4s. Browsen op de bank is er wel relaxt mee, en een filmpje kijken of een serie ook. Maar de tijd zal het uitwijzen. Nu zoek ik alleen een goede streaming app die films van mijn macbook naar mijn ipad kan afspelen. Heb net al even vlc streamer geprobeerd. Ik zoek alleen een mooier en completer alternatief. Het mag betaald zijn. Maar ik kan niet zo goed kiezen tussen de verschillende apps. Dus vandaar dat ik vraag wat volgens gebruikers de beste keus is. Srt's kunnen lezen is geen must. Maar heeft wel voorkeur.
Waarom dan niet gewoon de map met films op je mac delen met een thuisnetwerk en vervolgens xbmc op je Ipad installeren? Dit heb ik ook gedaan en nu kan ik gewoon alle films van mijn nas bekijken op de Ipad en staat er ook nog mooie coverart bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

swoutr schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:47:
http://appadvice.com/appg...alternative-video-players

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:00
Ik weet niet of ik hier juist ben en ben me er ook van bewust dat deze vraag meerdere malen gesteld is, alleen omdat ik niet echt fijn kon zoeken stel ik m'n vraag maar.
Ik ga met de auto op vakantie en wil een Ipad 2/3 met 3/4G mogelijkheid.
Omdat het Apple is weet ik ook dat alles wat met Apple te maken heeft, direct door media opgeblazen wordt, terwijl er niks aan de hand is.
Nu heb ik kort na de introductie gelezen dat the new ipad wat probleempjes heeft. M'n vraag is, wordt de Ipad 3 tov de Ipad 2 nou echt veel (voelbaar) warmer en is het die paar eurotjes waard om uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:31:
M'n vraag is, wordt de Ipad 3 tov de Ipad 2 nou echt veel (voelbaar) warmer?
Nee, dat valt echt hartstikke mee. Mensen die melden dat ze problemen hebben met de "hitte" zijn aan het trollen. Natuurlijk wordt het apparaat warm, net als elk ander electronisch apparaat. Maar ik heb nog nergens gelezen dat er een ipad is gesmolten. Neem de hitte-verhaaltjes alsjeblieft met een enorme korrel zout!
Is het die paar eurotjes waard om uit te geven?
Tja, ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind van wel. Het verschil is (slechts) 80 euro, maar met de 3 heb je wel een apparaat dat helemaal bij de tijd is, en dat scherm... Er is al zoveel over geschreven, maar het scherm is toch echt dé reden om voor de 3 te gaan. In één woord subliem!

Het zou wat anders zijn als Apple de 2 een stuk goedkoper had gemaakt dan 399 euro. Als ze er bijvoorbeeld nog 100 euro af hadden gehaald zodat 'ie 299 euro was dan zou de keus wat lastiger worden... Maar 80 euro? Een keertje niet naar de kroeg of een keertje niet uit eten en je hebt die 80 euro alweer terugverdiend!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2012 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Rhy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:54:
heeft er iemand nog een suggestie voor goede image snapshot & screenrecording software op de iPad? Op het niveau van telestreamer van OSX, dan wel Windows camtasia?
Volgens mij is die er niet zonder jailbreak. Met jailbreak kan het volgens mij wel, maar ik weet niet precies hoe. Zonder jailbreak kan het alleen door de HDMI adapter te gebruiken en een HDMI-in device te hebben waarmee je een video stream kan opnemen danwel showen op een PC/Mac.

YouTube: iPad Video Screen Capture (MacMost Now 546)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier juist ben en ben me er ook van bewust dat deze vraag meerdere malen gesteld is, alleen omdat ik niet echt fijn kon zoeken stel ik m'n vraag maar.
Omdat het Apple is weet ik ook dat alles wat met Apple te maken heeft, direct door media opgeblazen wordt, terwijl er niks aan de hand is.
Nu heb ik kort na de introductie gelezen dat the new ipad wat probleempjes heeft. M'n vraag is, wordt de Ipad 3 tov de Ipad 2 nou echt veel (voelbaar) warmer en is het die paar eurotjes waard om uit te geven?
Het warmte probleem is al zo vaak voorbijgekomen ,.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 02:40:

[...]

Tja, ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind van wel. Het verschil is (slechts) 80 euro, maar met de 3 heb je wel een apparaat dat helemaal bij de tijd is, en dat scherm... Er is al zoveel over geschreven, maar het scherm is toch echt dé reden om voor de 3 te gaan. In één woord subliem!

Het zou wat anders zijn als Apple de 2 een stuk goedkoper had gemaakt dan 399 euro. Als ze er bijvoorbeeld nog 100 euro af hadden gehaald zodat 'ie 299 euro was dan zou de keus wat lastiger worden... Maar 80 euro? Een keertje niet naar de kroeg of een keertje niet uit eten en je hebt die 80 euro alweer terugverdiend!
Tja dat probleem heb ik nu. De ipad 2 is nu in de aanbieding. Nu 299. Ik heb een ipad 3. Heb spijt dat ik de ipad2 aan mijn broertje gegeven heb. Want de ipad2 laadde veel sneller op. de reden dat ik de ipad2 zou willen is de nieuwe versie. Weet niet of deze de nieuwe versie is. Iemand al een nieuwe versie ipad2 kunnen bemachtigen?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Nee niet veel warmer. Alleen het laden duurt merkbaar langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Wat ben ik blij met die 5.1.1 JB. Eindelijk mkv's afspelen via de cam. connection kit / sd memory en XBMC. Werkt echt perfect, het enige jammere is dat IOS geen 64gb sd kaartjes support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:50:
Wat ben ik blij met die 5.1.1 JB. Eindelijk mkv's afspelen via de cam. connection kit / sd memory en XBMC. Werkt echt perfect, het enige jammere is dat IOS geen 64gb sd kaartjes support.
Wow, max 32 gb dus? Ook niet via een of ander JB proggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 01:27 . Reden: verkeerde topic, mijn excuses ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik vermoed dat de Camera Connection Kit, zoals velen van alle kaartlezers ingebouwd in niet-PC apparaten, enkel SDHC ondersteunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 29-05-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 08:18
kellhus schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:50:
Dat klinkt goed, welke jailbreak programma's gebruik je daar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
VeeGee schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:58:
[...]

Dat klinkt goed, welke jailbreak programma's gebruik je daar voor?
Zoals hij al zegt: XBMC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Oké, misschien dat er nog een speciale app voor nodig was. Lees op Google dat het ook direct via ifile kan. Je zit zeker wel met de fat32 limiet, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Zijn er ook nadelen van JB? Ik kan me herinneren bij m'n JB op iPod Touch 4G dat Skype, ibooks begonnen te bokken. Is dat nogsteeds het geval? Want screen recording is toch echt wel een must voor me, en zonder JB gaat dat niet werken :( (of ben ik nu over de scheef gedaan om dit bespreekbaar te maken?)

[ Voor 12% gewijzigd door Rhy op 29-05-2012 10:58 . Reden: disclaimer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Het nadeel - voor sommige mensen - is dat ze compleet losgaan met het installeren van tweaks en dodgy apps, waardoor ze rare crashes meemaken, of een nadelige invloed op hun battery life.

Zelf heb ik enkel XBMC geinstalleerd en gebruik ik de iPad verder als voor de JB. Ik snap overigens nog steeds niet waarom XBMC niet toegestaan is, maar dat zal wel komen doordat ze een bepaalde mate van filesystem transparantie geven in de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kellhus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:13:
Ik snap overigens nog steeds niet waarom XBMC niet toegestaan is
Doordat XBMC de CPU/GPU hardware rechtstreeks aanspreekt, iets wat haaks staat op de regels die Apple forceert en ook niet mogelijk is zonder jailbreak. Spijtig maar het heeft zijn redenen, maar XBMC is dan ook grootgebracht in beperkte omgevingen.

[ Voor 49% gewijzigd door Phuncz op 29-05-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Rhy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:57:
Zijn er ook nadelen van JB? Ik kan me herinneren bij m'n JB op iPod Touch 4G dat Skype, ibooks begonnen te bokken. Is dat nogsteeds het geval? Want screen recording is toch echt wel een must voor me, en zonder JB gaat dat niet werken :( (of ben ik nu over de scheef gedaan om dit bespreekbaar te maken?)
Buiten het feit dat al was aangekaart, dat je je device flink kan verprutsen met slecht geteste apps, installeer je natuurlijk ook code van dubieuze afkomst op je apparaat. Dus ook qua veiligheid kan dat een risico zijn. Zelfs als de gebruikte jailbreak software zelf geen trojans bevat (overigens zijn er totaal geen aanwijzingen dat de momenteel gebruikelijke jailbreaks trojans bevatten maar je weet het gewoon niet zeker), moet je nog erg opletten wat je doet, want de fluwelen handschoentjes van Apple worden niet meegeleverd :)

Denk als voorbeeld aan het probleem bij de 1e generatie iPhone, de eerste generatie jailbreakers zetten destijds vaak SSH aan zonder het root paswoord te veranderen. Dus iedereen had standaard hetzelfde wachtwoord. Omdat de OpenSSH server hier zelf niet om vroeg bij het installeren moest je er echt aan denken om dit zelf te doen. Hier is toen misbruik van gemaakt door een virus dat random IP's scande en vatbare iPhones besmette. Dit kan je dus ook geld kosten aangezien dat scannen best veel dataverkeer kan kosten.

Met een jailbreak verlaat je de walled garden van Apple en hoewel dat meer mogelijkheden oplevert, zet het ook potentieel de deur open voor meer risico's die je anders niet zou lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 29-05-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:11
Phuncz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Doordat XBMC de CPU/GPU hardware rechtstreeks aanspreekt, iets wat haaks staat op de regels die Apple forceert en ook niet mogelijk is zonder jailbreak. Spijtig maar het heeft zijn redenen, maar XBMC is dan ook grootgebracht in beperkte omgevingen.
Kan je mij vertellen of XBMC wel MKV afspeelt zonder haperingen? Ik wil de iPad3 eigenlijk alleen Jailbreaken als XBMC nut heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Greekmaster schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:02:
[...]

Kan je mij vertellen of XBMC wel MKV afspeelt zonder haperingen? Ik wil de iPad3 eigenlijk alleen Jailbreaken als XBMC nut heeft
Gaat als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Draait perfect ja. Ik heb vanmorgen nog een 1080p 8gb mkv bekeken met XBMC via cam. connection kit / sd op mijn iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:54:
Draait perfect ja. Ik heb vanmorgen nog een 1080p 8gb mkv bekeken met XBMC via cam. connection kit / sd op mijn iPad 2.
Zou je mij kunnen vertellen hoe dit dan precies in zijn werk gaat? (ik ben een leek op het gebied van JB en XBMC :9 ) De iPad jailbraken, mkv bestand op sd kaartje zetten en Connection Kit aansluiten op de iPad en dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
1) JB
2) XBMC iOS repository toevoegen aan Cydia.
3) XBMC installeren
4) Maak op je SD geheugenkaart een DCIM directory aan en zet er je videos in.
5) Sluit je camera connection kit met SD kaart aan op je Ipad
6) Start XBMC op en add het volgende pad toe onder 'Videos' : /var/mnt/mount1/
7) That's it, je kunt nu bij je videobestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Hoe moet de SD kaart san vervolgens zijn geformatteerd? Fat32 pakt toch geen bestanden >4gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-10 08:54
Weet iemand ook of het mogelijk is om direct te filmen naar een SD-kaart? Dus de andere kant op? Probleem is nu dat als je een behoorlijk stukje wilt filmen dat je iPad vol komt te staan. Met een 32 Gb moet ik een aardig eindje komen (6min is namelijk 1 Gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:11
kellhus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:05:
1) JB
3) XBMC installeren
Het gaat mij meer om het streamen van de NAS zonder problemen. Kan de Ipad 3 icm XBMC dat wel goed? of heb ik dan hetzelfde effect als alle andere apps zoals ACE player? 720P speelt met ACE player wel af maar hapert erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat was hierboven al deels beantwoord:
Greekmaster schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:02:
[...]
En streamen moet ook lukken, enkel moet je uitvissen welk protocol ondersteund is en goed resultaat geeft.
Denk eraan dat XBMC voor iOS nog een hit & miss is, het vereist wat tweak-gehalte en tweak-geduld.

Nogmaals: XBMC is enkel via jailbreak te installen omdat het de hardware rechtstreeks aanspreekt, hierdoor zijner minder beperkingen zoals welke containerformaat gebruikt is. Aceplayer is een legitieme app die enkel MP4- en MOV-bestandjes hardware-accelerated h.264 ondersteund.

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 29-05-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe iPad 2 is te jailbreaken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1254.photobucket.com/albums/hh604/bucky_lastard/IMG_0017.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 04-10 14:45
En waaruit blijkt dat op deze foto? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:58:
[...]

En waaruit blijkt dat op deze foto? :p
Goed zoeken.

Hint: Linksboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Vandaag gekocht? Wat is het model nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:25:
[...]

Vandaag gekocht? Wat is het model nr?
Bijna een maand geleden al. Modelnummer is MC979NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dat is het witte model. Hmm moet je perse geekbenck hebben om te testen welke je hebt? Vandaag een ipad2 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:35:
Dat is het witte model. Hmm moet je perse geekbenck hebben om te testen welke je hebt? Vandaag een ipad2 gehaald.
Kan ook met Absinthe 2.0.2. Als ie aangeeft dat je iPad niet wordt "supported", dan heb je de nieuwere iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:38:
[...]

Kan ook met Absinthe 2.0.2. Als ie aangeeft dat je iPad niet wordt "supported", dan heb je de nieuwere iPad 2.
Die is gratis? Heb geen geld meer nadat ik de ipad2 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11
kevinl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:12:
[...]

Die is gratis? Heb geen geld meer nadat ik de ipad2 heb gekocht.
Dus je zit nu zonder eten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Haha, brood en water voor de komende maanden. Wat je wel niet over hebt voor een iPad ;)

Maja, Absinthe is een jailbreak tool en is hier gratis te downloaden. Versie 2.0.2 werkt niet op de nieuwe iPad 2. Dus als het niet werkt, weet je welke je hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Michie23 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Nee gelukkig een leasebak en genoeg vrienden waar ik de komende tijd in het kader van quality time net rond etenstijd komt aan schuiven :) let wel de vrienden met wifi :p hahaha

Voor die tool moet ik hem toch eerst jailbreaken? Wil ik niet

[ Voor 9% gewijzigd door kevinl op 29-05-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:18:
Ik vermoed dat de Camera Connection Kit, zoals velen van alle kaartlezers ingebouwd in niet-PC apparaten, enkel SDHC ondersteunt.
Wow, The Secure Digital High Capacity (SDHC) format, defined in Version 2.0 of the SD specification, supports cards with capacities up to 32 GB.

Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all,

Vraagje: hoe kom je op een simpele manier manier bij het bestandssysteem van de iPad? Ik heb er XBMC op staan en streamen vanaf de NAS werkt prima. Filmpjes lokaal van de iPad afspelen is mij om genoemde reden nog niet gelukt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Nee gelukkig een leasebak en genoeg vrienden waar ik de komende tijd in het kader van quality time net rond etenstijd komt aan schuiven :) let wel de vrienden met wifi :p hahaha

Voor die tool moet ik hem toch eerst jailbreaken? Wil ik niet
Wat de bedoeling is, is alleen dat programma starten en iPad aansluiten. Je hoeft het niet te jailbreaken. Als er staat dat je iPad wordt herkend, dan is het een oude. Zoniet, dan is het een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:25:
[...]

Wat de bedoeling is, is alleen dat programma starten en iPad aansluiten. Je hoeft het niet te jailbreaken. Als er staat dat je iPad wordt herkend, dan is het een oude. Zoniet, dan is het een nieuwe.
Bedankt voor je reactie. Het is een oude. Balen. Wie weet naar welk modelnummer ik moet zoeken? En waar ik de grootste kans heb om er een te halen. Die van de mediamarkt is een oude versie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

kevinl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het is een oude. Balen. Wie weet naar welk modelnummer ik moet zoeken? En waar ik de grootste kans heb om er een te halen. Die van de mediamarkt is een oude versie. :/
Er staat momenteel 1 te koop in vraag en aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

fynrd1 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:13:
[...]

Er staat momenteel 1 te koop in vraag en aanbod
niet meer dacht ik. heb net gezocht. en is verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

kevinl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:40:
[...]

niet meer dacht ik. heb net gezocht. en is verdwenen
Is de oude zo'n ramp dan? En is hij niet te retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

fynrd1 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:42:
[...]

Is de oude zo'n ramp dan? En is hij niet te retourneren?
Weet ik niet. De doos is geopend. Alleen de folie is een klein beetje opengemaakt om toegang tot de aansluiting te krijgen. Het is nu niet een directe ramp natuurlijk. Maar tov mijn ipad3 heeft deze geen ipad2 geen directe meerwaarde voor mij. Ik wil eind van het jaar gaan backbacken en zaken zoals gewicht en standby tijd zijn belangrijk voor mij. Een verschil van 30% in standby tijd is significant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Laatst online: 15-11-2023
the_scientist schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:38:
Hi all,

Vraagje: hoe kom je op een simpele manier manier bij het bestandssysteem van de iPad? Ik heb er XBMC op staan en streamen vanaf de NAS werkt prima. Filmpjes lokaal van de iPad afspelen is mij om genoemde reden nog niet gelukt. Iemand een idee?
iFunbox did the trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

kevinl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:49:
[...]

Weet ik niet. De doos is geopend. Alleen de folie is een klein beetje opengemaakt om toegang tot de aansluiting te krijgen. Het is nu niet een directe ramp natuurlijk. Maar tov mijn ipad3 heeft deze geen ipad2 geen directe meerwaarde voor mij. Ik wil eind van het jaar gaan backbacken en zaken zoals gewicht en standby tijd zijn belangrijk voor mij. Een verschil van 30% in standby tijd is significant voor mij.
Ja, dat is wel een pre natuurlijk, maarvoor backpacken kan je sowieso zo'n zonnepaneeltje meenemen toch? In een topic over hoesjes heeft de gebruiker "rhy" een paar leuke gevonden.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38301526

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 30-05-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Ik heb sinds kort een iPad 3, en ik vraag me af... Welke app om eBooks te lezen gebruiken jullie? Ik las in dit topic ergens iets over Bluefire, en dat dat icm dropbox helemaal geweldig is. Maar volgens mij is de standaard iBooks ook prima met de dropbox integratie. Heeft Bluefire nog veel meerwaarde dan? Just curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Als je bij Apple zelf online bestelt kan je dacht ik zonder opgaaf van reden retourneren, ook als je het open hebt gemaakt. Dat lijkt me het handigste om een nieuwe te proberen te krijgen. Denk wel dag ze lastig doen als je er meerdere achter elkaar retourneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het standaard Ibooks werkt goed, je opent een boek, en je kunt het lezen. What more do you want?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jpbosk schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:36:
Ik heb sinds kort een iPad 3, en ik vraag me af... Welke app om eBooks te lezen gebruiken jullie? Ik las in dit topic ergens iets over Bluefire, en dat dat icm dropbox helemaal geweldig is. Maar volgens mij is de standaard iBooks ook prima met de dropbox integratie. Heeft Bluefire nog veel meerwaarde dan? Just curious.
Ja, het kan epubs met Adobe-drm openen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 13:36
Hoedje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:35:
Het lijkt erop dat je dan problemen hebt met de batterij. Het is overigens ook beter voor de batterij om hem gewoon onregelmatig op te laden, dus niet altijd helemaal of vrijwel helemaal leeg te laten lopen. Het lijkt me overigens sterk dat de batterij daardoor kapot is gegaan, waarschijnlijk heb je pech.

Overigens zou ik je wel aanraden om even te resetten en iOS opnieuw te installeren voordat je zeker(der) kan zijn dat het gaat om een hardware probleem.
Ben er inmiddels uit na een harde reset en alles kwijt :(.... Maar de accu laadt inmiddels wel weer op tot 100%.
Ik had tussen de adapter en het originele witte snoer een extra (kwalitatief goed) usb verlengkabel van 1 meter er standaard tussen zitten. Die kabel er tussenuit en hij laadt weer volledig op, schijnt vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Daarisdie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:24:
[...]

Ben er inmiddels uit na een harde reset en alles kwijt :(.... Maar de accu laadt inmiddels wel weer op tot 100%.
Ik had tussen de adapter en het originele witte snoer een extra (kwalitatief goed) usb verlengkabel van 1 meter er standaard tussen zitten. Die kabel er tussenuit en hij laadt weer volledig op, schijnt vaker voor te komen.
Je kan beter een lange usb kabel gebruiken. Ik heb er een van 3 meter. Nadeel is wel dat de Ipad ook wat langer over doet om op te laden. Als ik hem snel wil opladen, doe ik met de standaard lengte. Wat overigens ook niet heel snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:05:
1) JB
3) XBMC installeren
Is het echter ook mogelijk om dit zonder video connector te realiseren? Dus dat men de films op de interne geheugenkaart zet en een pad aanmaakt naar deze map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 17-10 22:05
Gisteren mijn ipad gejailbreaked, maar nu verschijnen soms de standaard iconen ineens in het wit. en dan ineens zijn ze weer normaal. Kan me er echt aan irriteren, waar kan dit aan liggen?

Edit: Blijkbaar is een random cydia tweak installeren voldoende om het te fixen.

[ Voor 18% gewijzigd door swoutr op 31-05-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:47:
[...]

Is het echter ook mogelijk om dit zonder video connector te realiseren? Dus dat men de films op de interne geheugenkaart zet en een pad aanmaakt naar deze map?
Installeer Netatalk via Cydia, is een AFP client voor iPad. Als je een mac hebt zie je de iPad in je finder (als een gedeelde netwerk schijf) je kan dan in de hele bestandssysteem van de iPad komen en van alles erin slepen via je LAN netwerk (wifi/lan). Ik raad aan om het te doen in : /root/var/mobile Via XBMC kan je dan een video source toevoegen, en dan gebruik je die path als source. Je ziet dan alles wat daar in zit in XBMC :)

Geen idee of er een AFP protocol is voor windows, je zou dan gebruik kunnen maken van programma's om je telefoon te zien als usb apparaat.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kevinl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:00:
[...]
Ik heb maandag een Ipad2 16GB Wifi zwart besteld bij Dixons, en gisteren ontvangen.
Dat was in ieder geval een type 2,4 (gechecked met linpack).
Inmiddels met Absinthe 2.0.4 prima kunnen jailbreaken.

edit: heb de ipad niet bij de hand, maar volgens orderbevestiging van Dixons is het modelnr. MC769NF/A

[ Voor 9% gewijzigd door M a r c o op 31-05-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

M a r c o schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:08:
[...]

Ik heb maandag een Ipad2 16GB Wifi zwart besteld bij Dixons, en gisteren ontvangen.
Dat was in ieder geval een type 2,4 (gechecked met linpack).
Inmiddels met Absinthe 2.0.4 prima kunnen jailbreaken.

edit: heb de ipad niet bij de hand, maar volgens orderbevestiging van Dixons is het modelnr. MC769NF/A
He bedankt voor de reactie. Kan je het modelnummer aangeven? En je hebt deze online besteld? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
modelnr staat in mijn edit.
MC769NF/A
Ik had hem inderdaad online besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

M a r c o schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:35:
modelnr staat in mijn edit.
MC769NF/A
Ik had hem inderdaad online besteld.
Geen touw aan vast te knopen. Want dit modelnr heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De modelnrs zijn ook niet veranderd. Sinds het ontdekken van de nieuwe versie is ook heel duidelijk gezegd geweest dat de ENIGE manier om te zien of je de nieuwe revisie hebt, om het interne typenummer "ipad2,4" te vinden via apps die dat opvragen zoals Geekbench.

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 31-05-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:32:
De modelnrs zijn ook niet veranderd. Sinds het ontdekken van de nieuwe versie is ook heel duidelijk gezegd geweest dat de ENIGE manier om te zien of je de nieuwe revisie hebt, om het interne typenummer "ipad2,4" te vinden via apps die dat opvragen zoals Geekbench.
Of gewoon in bij Diagnose kijken in de instellingen app: is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Uniciteit schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:40:
[...]

Of gewoon in bij Diagnose kijken in de instellingen app: is nog gratis ook.
Heet de app Diagnose? ik kan het op de appstore niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:05
kevinl schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Heet de app Diagnose? ik kan het op de appstore niet vinden.
Instellingen-Algemeen-Info-Diagnose en Gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door OkeOkeOke op 31-05-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bij mij staat daar dus helemaal geen data. Heb het toestel een aantal uren geleden geupdate naar iOS 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Phuncz schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:51:
Bij mij staat daar dus helemaal geen data. Heb het toestel een aantal uren geleden geupdate naar iOS 5.1.1.
Moetje even heel veel applicaties openen, dan krijg je met de tijd wel een lowmemory note

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je een iPad hebt gewonnen bij een prijsvraag en je dus geen aankoopbon hebt. Kun je dan toch garantie claimen bij Apple?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:57:
Als je een iPad hebt gewonnen bij een prijsvraag en je dus geen aankoopbon hebt. Kun je dan toch garantie claimen bij Apple?
Ja

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 09:33
Ja, wij hebben destijds een iPad gekregen bij onze nieuwe CV-ketel en daar kregen we ook geen bon van de iPad bij. En toen de iPad wat mankeerde kon ik gewoon naar de Apple shop, tikten ze het serienummer in en namen ze hem zonder problemen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-10 08:58
Gisteren mijn new iPad gehaald bij de MM. Thuisgekomen gelijk ge-JB en wat een heerlijk apparaat zeg!!!!!
Lang getwijfeld tussen ios en android (asus transformer) maar omdat ik ook een iPhone 4 heb en redelijk wat software heb aangeschaft toch voor de iPad gegaan.
Tot nu toe bevalt het super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
rsvmark schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:24:
software heb aangeschaft toch voor de iPad gegaan.
Tot nu toe bevalt het super!!
Je zou het ook eerst zonder jailbreak kunnen proberen? :) Tenzij je echt bepaalde software nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
vgroenewold schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:34:
[...]

Je zou het ook eerst zonder jailbreak kunnen proberen? :) Tenzij je echt bepaalde software nodig hebt.
Waarom zou ik?
Met jailbreak kun je gewoon veel meer tweaks installeren die wat mij betreft al standaard in ios zouden moeten zitten.
Denk aan:
IntelliscreenX
Gridlock
Infinifolders
PhotoAlbums+
iFile
En vast nog veel meer wat ik nog ga vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:05:
[...]

Waarom zou ik?
Met jailbreak kun je gewoon veel meer tweaks installeren die wat mij betreft al standaard in ios zouden moeten zitten.
Denk aan:
IntelliscreenX
Gridlock
Infinifolders
PhotoAlbums+
iFile
En vast nog veel meer wat ik nog ga vinden...
Hij heeft vast niet graag dat je betaalde software illegaal gaat installeren,wat hij vast nog nooit heeft gedaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Hij heeft vast niet graag dat je betaalde software illegaal gaat installeren,wat hij vast nog nooit heeft gedaan. >:)
Alsof ik mijn betaalde software nog illigaal kan installeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:04
Ik heb een probleem met het updaten van de iPad van mijn vriendin. Krijg op haar computer steeds een 3194 error. Na een beetje google blijkt het om de host file te gaan maar deze krijg ik niet aangepast (niet bevoegd ofzoiets 8)7 ) en weet ook niet precies wat ik aan moet passen.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com

De iPad herstellen/updaten op mijn mac werkt ook niet.

Any thoughts?

[ Voor 61% gewijzigd door SquareOne op 03-06-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:38:
Ik heb een probleem met het updaten van de iPad van mijn vriendin. Krijg op haar computer steeds een 3194 error. Na een beetje google blijkt het om de host file te gaan maar deze krijg ik niet aangepast (niet bevoegd ofzoiets 8)7 ) en weet ook niet precies wat ik aan moet passen.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com

De iPad herstellen/updaten op mijn mac werkt ook niet.

Any thoughts?
Ik vermoed dat er een JB op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:58:
[...]

Ik vermoed dat er een JB op staat?
jup. volgens mij is het ondertussen gelukt trouwens. Heb de host file van haar computer op mijn mac aangepast en daarna weer bij haar op de computer gezet. Hij is nu bezig met updaten, kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

die gs.apple.com-entry is voor het gebruik van de Cydia repository van SHSH blobs. Ik geloof dat die inmiddels niet meer werkt ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:02:
[...]

jup. volgens mij is het ondertussen gelukt trouwens. Heb de host file van haar computer op mijn mac aangepast en daarna weer bij haar op de computer gezet. Hij is nu bezig met updaten, kijken of het lukt.
Als het niet lukt zal je terug moeten herstellen met een firmware die je hier vandaan haalt
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=8500 en dan eventueel terug JB.
Je neemt de 5.1.1 versie voor de ipad die je hebt de 1 of 2 of 3
Lager zal niet lukken volgens mij en deze is ook te jailbreaken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ondertussen gelukt.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Wat is zo'n beetje de grootte van een digitaal tijdschrift op de New iPad? (via de tijdschiften app e.d.)

Strava

Pagina: 1 ... 39 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]