hahadeadsy33 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:56:
[...]
Zeker nooit het lokale suffertje in de bus gehad? :-P
Gister zelfde gerolled als een ander op een Chest token, en die kerel wint em gewoon.
Daarna heb ik alleen maar 30,40 gerolled, en die kerel wint dezelfde token opnieuw terwijl hij al chest heeft.
Wel jammer dat die loot systeem niet kan checken of je die item al wel hebt of niet.
Daarna heb ik alleen maar 30,40 gerolled, en die kerel wint dezelfde token opnieuw terwijl hij al chest heeft.
Wel jammer dat die loot systeem niet kan checken of je die item al wel hebt of niet.
Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985
Als 2 mensen hetzelfde rollen bepaald een onzichtbare roll wie het item krijgtkivanco schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:41:
Gister zelfde gerolled als een ander op een Chest token, en die kerel wint em gewoon.

[ Voor 0% gewijzigd door Zethiel op 18-03-2012 19:52 . Reden: typo ]
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Hoeveel schijfruimte is tegenwoordig nodig voor clean install van wow ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Anoniem: 315662
mijn clean install is ruim 20GBBospa01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:39:
Hoeveel schijfruimte is tegenwoordig nodig voor clean install van wow ?
Ik denk ongeveer 29gb
Op mijn mac was de installatie 30GB, als het idd 20GB is dan kan een installatie proberen op mijn windows dl pc
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Misschien een beetje verwend geweest een paar weken geleden met zoveel pet drops, maar ik denk dat ik voorlopig ff stop met CTA-tanking. Echt compleet ruk de laatste tijd. Constant alleen maar flasks + gold

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Zijn de Scroll of Resurrections nog gebonden aan Realms? Ik wil na een jaar weer beginnen met WoW en zou graag gebruik willen maken van de gratis server tranfser.
Bijvoorbeeld: Ik zou graag van Vashj naar Sylvanas (Vashj is tamelijk aan het doodgaan, helaas
) willen verhuizen. Moet diegene die mij een Scroll of Resurrection stuurt dan ook al op Sylvanas zitten? Of maakt dat niet uit?
Bijvoorbeeld: Ik zou graag van Vashj naar Sylvanas (Vashj is tamelijk aan het doodgaan, helaas
Het hoeft volgens mij niet, maar ik dacht wel dat je alleen je extragratis lvl80 naar de server van diegene die je de scroll heeft verstuurd kan verplaatsen. Op pagina 1 van dit topic zie je wie bereid is een scroll te sturen en op welke server hij/zij zit. Ik zie er op dit moment 1 iemand tussen staan op Sylvanas.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
In ieder geval heb je door te queuen als tank een hoop healers en vooral dps'ers blij gemaakt. Dàt is de insteek van CTA en als je er ook op die manier naar kijkt geeft het je wellicht enige voldoening. Het is een beetje misplaatst om ervan uit te gaan dat je een pet of mount zal krijgen, want dat is statistisch gezien namelijk niet zo, gelukkig. Ze zijn erg zeldzaam en moeten dat ook blijven.temp00 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:01:
Misschien een beetje verwend geweest een paar weken geleden met zoveel pet drops, maar ik denk dat ik voorlopig ff stop met CTA-tanking. Echt compleet ruk de laatste tijd. Constant alleen maar flasks + gold
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ja dat klopt, en toevallig zit ik op Sylvanas, dus als je reageert op je dm stuur ik je er wel 1Ryan_ schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:11:
Zijn de Scroll of Resurrections nog gebonden aan Realms? Ik wil na een jaar weer beginnen met WoW en zou graag gebruik willen maken van de gratis server tranfser.
Bijvoorbeeld: Ik zou graag van Vashj naar Sylvanas (Vashj is tamelijk aan het doodgaan, helaas) willen verhuizen. Moet diegene die mij een Scroll of Resurrection stuurt dan ook al op Sylvanas zitten? Of maakt dat niet uit?
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Ik wil mezelf ook wel opofferen voor diegene, en verder heb ik vandaag Time lord Chest gekregen LFR versie maar maakt niks uit, nu heb ik al 2 pieces.
@Rone: nee de insteek van CTA is dat je als tank een beloning voor tanken krijgt. Leuk en aardig dat ik er mensen mee blij maak, maar dat is puur bijeffect. Zo geweldig is die hele MMO-ervaring tegenwoordig ook niet meer als je queued voor een random. Doe je het goed als tank; schijt, iedereen wil door zergen. Doe je het goed als healer; schijt, iedereen wil door zergen. Doe je het goed als dps; schijt, iedereen wil door zergen. Niet mijn persoonlijke insteek, maar zo gaat het helaas wel. Ik heb haast nooit een leuk (kort) gesprek of ervaar haast nooit dat mensen elkaar complimenten geven.
Zodra ik CTA zie staan of ff niks te doen in WoW heb, log ik over naar m'n tank. Ik doe het echter niet om mensen blij te maken, want zo leuk vind ik het niet
. Je hoort mij trouwens ook nergens zeggen dat ik er standaard vanuit ga dat ik een pet of mount krijg, maar leuk is het wel mocht het gebeuren. Als je tig x CTA tanked puur voor de rewards, en het is elke keer een flask, dan krijg je je er op een gegeven moment wel genoeg van. Zeker als je het niet voor de gear of valors doet (tank alt waar ik weinig om geef). Maar ik ben het met je eens dat bepaalde dingen zeldzaam moeten blijven hoor
. Ik ben persoonlijk alleen voorlopig ff niet in CTA te vinden. Waarschijnlijk begint het volgende wel weer eens te kriebelen en doe ik er weer eens gooi naar.
Zodra ik CTA zie staan of ff niks te doen in WoW heb, log ik over naar m'n tank. Ik doe het echter niet om mensen blij te maken, want zo leuk vind ik het niet
Dat is een vrij egoïstische omschrijving van het CTA-systeem en bovendien compleet onwaar.temp00 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:15:
@Rone: nee de insteek van CTA is dat je als tank een beloning voor tanken krijgt.
Een quote van Blizzard:
Met andere woorden: Je helpt bij het verkorten van de wachttijden door te queuen voor een random dungeon in een rol die op dat moment in de minderheid is. Dit heeft dus in essentie niets met tanks te maken, want het moet gewoon de wachttijden verkorten. Healers krijgen soms ook een satchel, omdat er dan te weinig healers in de dungeon queue zitten.In patch 4.1 we'll be introducing Dungeon Finder: Call to Arms, a new system intended to lower queue times. Call to Arms will automatically detect which class role is currently the least represented in the queue, and offer them additional rewards for entering the Dungeon Finder queue and completing a random level-85 Heroic dungeon.
Natuurlijk, maar daar is toch niets mis mee? Die satchel als beloning voor het queuen is even goed een bijeffect, maar dat is voor de gemiddelde speler de enige reden om te queuen. Hoe dan ook, op die manier werkt het systeem, iedereen blij. Dat je vervolgens teleurgesteld bent over de inhoud van je zakje, tja, jammer dan. Dat komt op mij over alsof je naar een probleem zoekt bij een oplossing, in plaats van andersom.Leuk en aardig dat ik er mensen mee blij maak, maar dat is puur bijeffect.
Dit is nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant klaag je dat jouw persoonlijke spelervaring minder is geworden door hoe anderen zich in-game gedragen, maar aan de andere kant kan het je niet schelen wat die mensen ervan vinden als jij enkel dingen doet waar je zelf beter van wordt. Als je je er daadwerkelijk aan ergert zou je kunnen proberen daar zelf verandering in aan te brengen. Iedereen kan met de vinger wijzen, dat is makkelijker dan de handen uit de mouwen steken, maar niet bijster constructief.Zo geweldig is die hele MMO-ervaring tegenwoordig ook niet meer als je queued voor een random. Doe je het goed als tank; schijt, iedereen wil door zergen. Doe je het goed als healer; schijt, iedereen wil door zergen. Doe je het goed als dps; schijt, iedereen wil door zergen. Niet mijn persoonlijke insteek, maar zo gaat het helaas wel. Ik heb haast nooit een leuk (kort) gesprek of ervaar haast nooit dat mensen elkaar complimenten geven.
Zodra ik CTA zie staan of ff niks te doen in WoW heb, log ik over naar m'n tank. Ik doe het echter niet om mensen blij te maken, want zo leuk vind ik het niet.
Dat zou fijn zijn. Mocht ik je ooit tegenkomen dan kun je van mij in ieder geval een compliment verwachten indien je goed tankt en je niet als een zak stront gedraagt, wat tegenwoordig gebruikelijk lijkt.Maar ik ben het met je eens dat bepaalde dingen zeldzaam moeten blijven hoor. Ik ben persoonlijk alleen voorlopig ff niet in CTA te vinden. Waarschijnlijk begint het volgende wel weer eens te kriebelen en doe ik er weer eens gooi naar.
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Pfoe op MMO-Champion staat een hoop nieuwe info o.0
Het is goed om te zien dat de wensen van de spelers toch worden gehoord:) Ik vind dit persoonlijk wel erg fijne verbeteringen, vooral het AOE looten:)MMO-champion
- An 11th character slot has been added.
- AoE Looting has been added.
Snotverdikkie, niets meer queue:)MMO-champion
- Scenarios will take place at level 90, in an instance, and reward reputation and Valor points. They don't need a healer, tank, and DPS, just DPS is fine. Each will take 10 to 30 minutes to complete and five or more will be available for launch.
Farmfail voor WoW?MMO-champion
- The Tillers faction will let you run your own farm! The farmer's market will provide daily quest to improve your farm every day, you will be able to clear plots of land and plant things like cooking ingredients, herbalism nodes, gifts for NPCs to build your reputation... etc.
Ik vond dat warlocks al een flinke verandering door hadden gebracht voor Cataclysm. Het zal nog steeds wel een van de minst gespeelde classes zijn denk ik...MMO-champion
- Warlocks got the most class changes in MoP, along with new pets.
Ideaal, ook al heb ik nu al 6 characters naar 85 geleveld; ik vind de quests nog steeds niet saai eigenlijk:) Wel mooi dat ze wat meer content toevoegen, ook al zullen de meeste mensen wel weer één pad volgen die het snelst gaat.MMO-champion
- There are now seven zones, up from five. This was done to add more content to the game and give players a less linear progression path so that leveling for a second or third time isn’t the exact same.
Nu begin ik er toch wel erg veel zin in te krijgen zeg...
Haha dat farmville stuk had ik nog niet gezien, zo vet!
Nu nog een datum voor de MoP Beta voor annual pass houders!
Nu nog een datum voor de MoP Beta voor annual pass houders!
[ Voor 36% gewijzigd door Yintha op 19-03-2012 09:01 ]
Laatst maakte ik een grapje naar een kameraad, over dat WoW straks pokemon battles krijgt enzo. Ik zei: what's next: farmville in wow?
Auwch.
Maar genoeg goed nieuws. Die 11e slot is nice, ik zat namelijk al te denken over welke character ik afscheid van moest nemen voor mijn monk. AoE looting is ook heerlijk, vooral als je oude dungeons farmed. Je bent meer tijd kwijt met looten dan met killen en lopen.
De nieuwe LFR loot rolls begrijp ik niet helemaal. Ze zeggen dat je niet meer rolled op een bepaald item, maar gewoon in het algemeen één roll doet. De winnaar krijgt dan het item waar hij/zij wat aan heeft. Ik zie niet waarom dat beter is dan wat er nu is. Ze moeten juist een wat intelligenter omgaan met de role/spec bonus en kijken of het item al in bezit is van de speler.
Auwch.
Maar genoeg goed nieuws. Die 11e slot is nice, ik zat namelijk al te denken over welke character ik afscheid van moest nemen voor mijn monk. AoE looting is ook heerlijk, vooral als je oude dungeons farmed. Je bent meer tijd kwijt met looten dan met killen en lopen.
spoiler:
Garrosh afmaken in de laatste patch. Awesome.
De nieuwe LFR loot rolls begrijp ik niet helemaal. Ze zeggen dat je niet meer rolled op een bepaald item, maar gewoon in het algemeen één roll doet. De winnaar krijgt dan het item waar hij/zij wat aan heeft. Ik zie niet waarom dat beter is dan wat er nu is. Ze moeten juist een wat intelligenter omgaan met de role/spec bonus en kijken of het item al in bezit is van de speler.
Had hetzelfde meegemaakt. Ik belde de Blizzard "hotline" via skype en werd direct geholpen. Ik had eerste een kopie van een ingelezen digitale identiteitskaart maar dat was niet goed. Toen vroeg ik die gast of hij even aan de lijn wou blijven, dan kon ik met m'n gsm een fototje maken van mijn ID en die uploaden. Klaar en ready om te gamen ^^lanerios schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:16:
Mijn hoop in blizzard is erg gedaald de afgelopen dagen.. Moest kennis helpen met account issues. (Authenticator kapot). Hij scanned z'n paspoort netjes in, mailed hem naar Blizzard. Na 96 uur krijgen we een keer "Erg leuk zo, maar er moet een krant bij met de datum van vandaag of gister" (Dit vond ik al erg bizar). Goed, dit hebben we dus op donderdag ochtend gestuurd.
Hoeveel resultaat tot nu toe? 0
>_> Leuk voor de mensen die de scroll willen gebruiken en het zo dus gewoon niet kunnen.
Ook geprobeerd, werd me verteld om te wachten op het ticket omdat ze het te druk hadden ><Boempatat schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:42:
[...]
Had hetzelfde meegemaakt. Ik belde de Blizzard "hotline" via skype en werd direct geholpen. Ik had eerste een kopie van een ingelezen digitale identiteitskaart maar dat was niet goed. Toen vroeg ik die gast of hij even aan de lijn wou blijven, dan kon ik met m'n gsm een fototje maken van mijn ID en die uploaden. Klaar en ready om te gamen ^^
Wel uiteindelijk wat levels erbij.
Warrior, Druid, Priest en hunter allemaal op 75. Die voor mists naar 85 en dan heb ik er 7 op 85

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Straks maar eens even lezen wat alle nieuwe dingen zijn! Ik weet nog niet of ik blij moet zijn met dat farmen, maar andere zaken zien er op het eerste gezicht wel goed uit.
Waar we zaterdag Ragnaros niet neer kregen met 10 man is het me gisteren alleen wel gelukt. Wel in Molten Core, maar toch
De komende tijd ga ik regelmatig proberen solo wat oude content te doorlopen. Ging alleen bijna dood omdat Ragnaros me telkens liet vliegen... Volgende keer alleen met legere bags de raid in gaan. Had een beetje veel epic spul opgeraapt
Waar we zaterdag Ragnaros niet neer kregen met 10 man is het me gisteren alleen wel gelukt. Wel in Molten Core, maar toch
Warlockje is inmiddels level 47, bijna 48. vanavond hopelijk level ~55 ^^.
beetje jammer -_-
No new race models yet, but they're working on it. At best, dwarves might have been ready for the MoP release.
Hoeveel zouden nieuwe models toevoegen aan wow?
Ik geef meer om nieuwe dingen als om opgepoetste dingen!
Nieuwe models is gewoon kansloos om te willen. Beetje gaan eisen dat ze en een klas, en een zooi nieuwe zones, en alles in MoP en dan nog ff gelijk nieuwe models?
Altijd leuk wel dat de mensen die het willen (zie MMO-champ etc) de mensen zijn die geen idee hebben hoe lang dit duurt qua ontwikkeltijd.
Altijd leuk wel dat de mensen die het willen (zie MMO-champ etc) de mensen zijn die geen idee hebben hoe lang dit duurt qua ontwikkeltijd.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
It's done when its done!
Ben benieuwd wanneer de Beta komt, maar het is de vraag hoeveel ik die ga spelen want dan is het niet meer zo geil als MoP echt released ^^.
Ben benieuwd wanneer de Beta komt, maar het is de vraag hoeveel ik die ga spelen want dan is het niet meer zo geil als MoP echt released ^^.
Dit is iets waar mensen om gevraagd hebben, niet geeist. Ook heeft Blizzard zelf meerdere malen aangegeven dit zelf ook te willen, maar daar daar ook de tijd rijp voor moet zijn ... Zoals wanneer het geen impact heeft op een complete expansion of zolanerios schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:53:
Nieuwe models is gewoon kansloos om te willen. Beetje gaan eisen dat ze en een klas, en een zooi nieuwe zones, en alles in MoP en dan nog ff gelijk nieuwe models?
Maar ik moet zeggen dat ik het niet fout zou vinden, als je het nieuwe koevolk van MoP vergelijkt met hoe de prehistorische tauren eruit ziet, of als je revamped Tyrande en Aszhara (spelling?) vergelijkt met de huidige female nelves, of zelfs Sylvanas/Ysera/Alextrasza vergelijkt met de female belfjes, dan kom je al snel tot de conclusie dat de oude models op z'n minst wel een texture oppoetsbeurt zouden moeten kunnen krijgen
Yintha, dat heb ik dus ook xD Daarom speel ik geen beta's meer
(had ik het nou maar wel gedaan met SWTOR
). Het verpest altijd het effect van "yay nieuwe expansion"
@Deth
daar heb je gelijk in. Maar je zegt het goed. Blizzard zou het wel willen doen. Helaas zien een groot deel van de fans dat als een "Het moet nu en instant en ik eis het want dit spel heeft geen battlefield graphics. Hoe durven ze" etc
@Deth
daar heb je gelijk in. Maar je zegt het goed. Blizzard zou het wel willen doen. Helaas zien een groot deel van de fans dat als een "Het moet nu en instant en ik eis het want dit spel heeft geen battlefield graphics. Hoe durven ze" etc
[ Voor 42% gewijzigd door corset op 19-03-2012 10:00 ]
Als ik aan het WoWen ben, kijk ik het grootste deel van de tijd toch naar mijn character. Lijkt mij dan leuk als ze die oude models ook eens een flinke oppoetsbeurt geven.Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:51:
Hoeveel zouden nieuwe models toevoegen aan wow?
@lanerios
Alles kost veel tijd om te ontwikkelen, het gaat erom dat ze juist tijd stoppen in onderdelen die de moeite waard zijn. Wat dacht je dat een volledige remoddeling van azeroth aan ontwikkeltijd heeft gekost? Daarnaast gok ik dat je geen Blizzard employee bent en het daarom zelf ook niet helemaal weet; behalve dat het 'veel' tijd kost. Hierbij is 'veel' natuurlijk relatief gezien.
Zo, dit weekend lvl85 geworden met mijn resto shammy. Heb van level 15 tot 83 via instances gedaan en dat ging behoorlijk rap.
Toen Grim Batol ingedoken op lvl85 en ooh.. wat was ik snel OOM. Heb voordien nooit problemen hiermee gehad maar spells zijn een stuk duurder op lvl85 zeg. Daarna met een paar guildies GB hc gedaan en dat is niet te vergelijken met northrend HC's (had nog nooit cata hc gedaan).
Ik moet maar even flink sleutelen aan int/spi/hast/mastery
Toen Grim Batol ingedoken op lvl85 en ooh.. wat was ik snel OOM. Heb voordien nooit problemen hiermee gehad maar spells zijn een stuk duurder op lvl85 zeg. Daarna met een paar guildies GB hc gedaan en dat is niet te vergelijken met northrend HC's (had nog nooit cata hc gedaan).
Ik moet maar even flink sleutelen aan int/spi/hast/mastery
True, maar ik kijk ook vaak of ik niet per ongeluk in vuur sta, nieuwe vuur models pls!Thysiej schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:00:
[...]
Als ik aan het WoWen ben, kijk ik het grootste deel van de tijd toch naar mijn character. Lijkt mij dan leuk als ze die oude models ook eens een flinke oppoetsbeurt geven.
Vuur effectjes zijn over de jaren heen wél veranderdYintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:01:
[...]
True, maar ik kijk ook vaak of ik niet per ongeluk in vuur sta, nieuwe vuur models pls!
Hey, en je kijkt naar de lucht en de vloer. Nieuwe models graag!Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:01:
[...]
True, maar ik kijk ook vaak of ik niet per ongeluk in vuur sta, nieuwe vuur models pls!
In instances kijk je bijna nooit naar de lucht. Daarnaast krijgt de 'vloer' vaak genoeg een nieuw model, ga maar eens vergelijken hoe de modellen van oude instances zijn vergeleken met bijvoorbeeld een Firelands..lanerios schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:02:
[...]
Hey, en je kijkt naar de lucht en de vloer. Nieuwe models graag!
Dit gaat wat mij betreft ietsje te ver off-topic zo langzamerhand. Feit is dat er veel om gevraagd is en dat Blizzard het voor nu niet doet, geen enkel probleem; ze hebben andere vette dingen aangekondigd die er wel komen.
Afgelopen weekeind weer eens op mijn DK gezeten; ik was weer eens lucky in LFR. Ik won de chest en een nieuwe trinket. De chest had ik al en zou ik dus voor offspec kunnen gebruiken, aan de andere kant gebruik ik mijn offspec bijna niet en besloot dus om iemand anders blij te maken die er ook voor had gerolled. Damage en healing meters van Ultraxion bekeken, lijstje bekeken van de andere rollers en direct kwam er een druid uit die goed bezig was met healing (volgens de meters van verschillende gevechten iig) en die duidelijk niet aan het kloten was. Na een inspect was duidelijk dat het een upgrade voor hem was. Dan krijg je toch erg fijne reacties over /w als je een LFR tier item trade met iemand die totaal onbekend voor je is.
Na Blackhorn spine 3 keer geprobeerd. Het is mij voor de zoveelste keer duidelijk geworden dat LFR na woensdag of donderdag eigenlijk niet meer te doen is. Spine en Deathwing niet eens geprobeerd. Tanks die de ammalgimation verkeerd plaatsen, dps die corruptions neerhaald. Een dk blood tank die bedacht dat dualwield tanken wel een optie kon zijn... Zelfs met raidwarnings, yells etc etc mocht het allemaal niet baten... Op Ultraxion hadden we ook al twee keer een whipe omdat de tanks niet begrijpen dat ze moeten taunten of dood gaan door fading light/Hour of Twilight...
Van de week ook vrij veel geluk gehad in LFR/heroics met mijn mage. Donderdag begonnen met hem voorzien van pvp craftables om het ilevel hoog genoeg te krijgen voor heroics. Vervolgens een redelijk aantal heroics gedaan met de bijbehorende quests natuurlijk. In LFR in totaal een tier chest en shoulders gewonnen + een weapon. Al met al heeft hij nu op een pvp ring na alleen maar 378 of hogere pve gear.
Gisteren DS gedaan met mijn druid. Helaas was het door de aanwezige mensen niet mogelijk om meer dan 1 op heroic te doen. Ondanks dit wel een leuke upgrade gekregen (Maw of the Dragonlord), tevens dropte er een tier chest die niemand wilde. Op dit moment denk ik eraan om deze voor offspec in te ruilen (Balance). De reden hiervoor is dat ik 2p t12 (378) en 3p t13 (397) heb en ik me sterk af vraag of 4p t13 het waard is voor Resto in vergelijking met het verliezen van 2p t12 (moet ik nog even uitzoeken).
Afgezien hiervan vind ik zelf de models van what-ever (characters, ground, wall, air) minder belangrijk. Oke het is leuk als je er op let maar mij gaat het erom dat de content zelf gewoon goed is. Als ik voor de graphics zou spelen dan was ik wel een ander spel gaan spelen.
Gisteren DS gedaan met mijn druid. Helaas was het door de aanwezige mensen niet mogelijk om meer dan 1 op heroic te doen. Ondanks dit wel een leuke upgrade gekregen (Maw of the Dragonlord), tevens dropte er een tier chest die niemand wilde. Op dit moment denk ik eraan om deze voor offspec in te ruilen (Balance). De reden hiervoor is dat ik 2p t12 (378) en 3p t13 (397) heb en ik me sterk af vraag of 4p t13 het waard is voor Resto in vergelijking met het verliezen van 2p t12 (moet ik nog even uitzoeken).
Afgezien hiervan vind ik zelf de models van what-ever (characters, ground, wall, air) minder belangrijk. Oke het is leuk als je er op let maar mij gaat het erom dat de content zelf gewoon goed is. Als ik voor de graphics zou spelen dan was ik wel een ander spel gaan spelen.
Als er nieuwe graphics worden ingevoegd zal het spel ook ineens wat zwaardere eisen hebben, en zou dit dan geen rechtstreeks effect hebben op het spel met name de preformance ? Moeten ze dan hun servers ofzo upgraden ? Macwise zal dit zeker wel wat problemen geven, toen die water effecten erbij zaten gaf dit al enorm veel problemen kwestie van preformance... Ik wil graag nieuwe graphics, maar vrees dat dit nog een hele tijd in beslag zal nemen om alles op punt te stellen en door te kunnen voeren. Dus verwacht het niet bij MoP maar later..
Los hiervan, vnv eens een LFR proberen, eerst nog wat HC's afgaan met kitty druid zodat ik die laatste stukjes gear in mijn bezit heb. Nu zit ik nog te twijfelen wat voor offspec ik zou nemen, vroeger was ik Resto/Balance. Maar zit nu op een PVP realm en heb al wat Resto PVE gear. Maar langs de andere kant is het gemakkelijker kwestie van gear, om feral tank te gaan...
Los hiervan, vnv eens een LFR proberen, eerst nog wat HC's afgaan met kitty druid zodat ik die laatste stukjes gear in mijn bezit heb. Nu zit ik nog te twijfelen wat voor offspec ik zou nemen, vroeger was ik Resto/Balance. Maar zit nu op een PVP realm en heb al wat Resto PVE gear. Maar langs de andere kant is het gemakkelijker kwestie van gear, om feral tank te gaan...
[ Voor 4% gewijzigd door Boempatat op 19-03-2012 11:00 ]
Nope, graphics worden op jouw pc opgebouwd. Het 'enige' dat de server doet zijn berekeningen voor coördinaten, damage healing etc. Je fps zal waarschijnlijk echter wel toenemen omdat jouw pc of mac dus meer moet rekenen om alle verschillende modellen op jouw scherm te tonen. Dit kan ook best een reden zijn waarom Blizzard het tot nu toe nog niet heeft gedaan, WoW is bijzonder vriendelijk voor de wat verouderde systemen:)Boempatat schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:59:
Als er nieuwe graphics worden ingevoegd zal het spel ook ineens wat zwaardere eisen hebben, en zou dit dan geen rechtstreeks effect hebben op het spel met name de preformance ? Moeten ze dan hun servers ofzo upgraden ? Macwise zal dit zeker wel wat problemen geven, toen die water effecten erbij zaten gaf dit al enorm veel problemen kwestie van preformance... Ik wil graag nieuwe graphics, maar vrees dat dit nog een hele tijd in beslag zal nemen om alles op punt te stellen en door te kunnen voeren. Dus verwacht het niet bij MoP maar later..
Wel vriendelijk, maar ik heb nog steeds de indruk dat addons de performance stevig naar beneden kieperen. Nu ben ik zelf altijd veel te lui om precies uit te zoeken welke addons dat precies zijn, maar iets in dat hele systeem zorgt gewoon voor FPS drops. Wat ik vervolgens wel vreemd vind, want zoveel doen die addons nou ook weer niet dat dat direct op je FPS zou moeten slaan.Thysiej schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:05:
[...]
Nope, graphics worden op jouw pc opgebouwd. Het 'enige' dat de server doet zijn berekeningen voor coördinaten, damage healing etc. Je fps zal waarschijnlijk echter wel toenemen omdat jouw pc of mac dus meer moet rekenen om alle verschillende modellen op jouw scherm te tonen. Dit kan ook best een reden zijn waarom Blizzard het tot nu toe nog niet heeft gedaan, WoW is bijzonder vriendelijk voor de wat verouderde systemen:)
Tja .. dan gaan we er niet veel aan kunnen doen, hérodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:11:
[...]
Nu ben ik zelf altijd veel te lui om precies uit te zoeken welke addons dat precies zijn
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Achja, de performance kiepert ook weer niet naar 0, dus het blijft allemaal prima speelbaar, alleen vind ik het nog steeds vreemd dat addons zo'n performance impact kunnen hebben - op FPS.dotorion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:13:
[...]
Tja .. dan gaan we er niet veel aan kunnen doen, hé
Laat ons hopen dat het zo vriendelijk blijftThysiej schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:05:
[...]
Nope, graphics worden op jouw pc opgebouwd. Het 'enige' dat de server doet zijn berekeningen voor coördinaten, damage healing etc. Je fps zal waarschijnlijk echter wel toenemen omdat jouw pc of mac dus meer moet rekenen om alle verschillende modellen op jouw scherm te tonen. Dit kan ook best een reden zijn waarom Blizzard het tot nu toe nog niet heeft gedaan, WoW is bijzonder vriendelijk voor de wat verouderde systemen:)
Bedankt voor de verduidelijking
Btw ik ben afgestapt van al die UI addons, ik heb de basics zoals recount, auctioneer, DBM, quartz, enz. Voor de rest de standard UI, die doet het ook en is in mijn ervaring toch sneller en stabieler.
[ Voor 13% gewijzigd door Boempatat op 19-03-2012 11:31 ]
Mischien moet je de hamster die je antieke pc aanstuurt wat meer eten geven?rodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:16:
[...]
Achja, de performance kiepert ook weer niet naar 0, dus het blijft allemaal prima speelbaar, alleen vind ik het nog steeds vreemd dat addons zo'n performance impact kunnen hebben - op FPS.
Recount staat er bekend om een boosdoener te (kunnen) zijn voor framedrops. Vooral in 25 mans zorgt dat voor veel mensen nog wel eens voor problemen. Toevallig geinstalleerd staan?rodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:11:
[...]
Wel vriendelijk, maar ik heb nog steeds de indruk dat addons de performance stevig naar beneden kieperen. Nu ben ik zelf altijd veel te lui om precies uit te zoeken welke addons dat precies zijn, maar iets in dat hele systeem zorgt gewoon voor FPS drops. Wat ik vervolgens wel vreemd vind, want zoveel doen die addons nou ook weer niet dat dat direct op je FPS zou moeten slaan.
Mwoh, antiek, antiek. Het is een Q9550 op 3,4Ghz, 8GB RAM en een GTX280 - niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar zeker volledig geschikt om WoW op te spelenYintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:16:
[...]
Mischien moet je de hamster die je antieke pc aanstuurt wat meer eten geven?
Inderdaad heb ik die ja. Ik zal 'm eens uitzetten. Maar dan nog steeds: hoe kan het nou zo zijn dat een addon die in feite niks anders doet dan je combatlog uitlezen en wat simpele berekeningen doet op je FPS leunen? Volgens mij is het addon systeem van WoW gewoon niet erg geoptimaliseerd. Zo staat mijn quadcore echt niet op 100% te blazen - waarom dan die drops?detheavn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:19:
[...]
Recount staat er bekend om een boosdoener te (kunnen) zijn voor framedrops. Vooral in 25 mans zorgt dat voor veel mensen nog wel eens voor problemen. Toevallig geinstalleerd staan?
[ Voor 48% gewijzigd door rodie83 op 19-03-2012 11:23 ]
Dit wist ik niet, vanavond dan eens overschakelen naar Skada ?detheavn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:19:
[...]
Recount staat er bekend om een boosdoener te (kunnen) zijn voor framedrops. Vooral in 25 mans zorgt dat voor veel mensen nog wel eens voor problemen. Toevallig geinstalleerd staan?
Heeft Skada er dan geen last van met 25 mans? Hetzelfde combatlog moet realtime bijgehouden worden... Het lijkt mij ook nog eens compleet afhankelijk van wat je allemaal bij wilt houden in Recount. Daarnaast weet ik niet precies wat voor stress jouw internetconnectie heeft op het moment dat je met 25 mensen tegelijk aan het WoWen bent, er moet dan immers redelijk wat data door zo'n lijntje heen.detheavn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:19:
[...]
Tot nog toe dacht ik altijd dat het het beste was om je graphics naar beneden te gooien als je met 25 man gaat WoWen. Simpelweg omdat je CPU dan heel snel de bottleneck is. Het klinkt een beetje gek, graphics naar beneden omdat je CPU de bottleneck is maar dat heeft te maken met de architectuur achter WoW. Juist de reden waarom het 'speelbaar' is op oude machines is omdat gigantisch veel grafische berekeningen door de CPU worden gedaan in WoW. Nu is je CPU niet bedoelt voor grafische berekeningen, daar heb je immers een videokaart voor. Als het aantal grafische berekeningen dan drastisch toeneemt (LFR ultraxion is een leuke op mijn systeem), wordt er veel meer verlangd van jouw CPU. Daar komt nog eens bij dat WoW geoptimaliseerd is voor 1 processor, terwijl iedereen er tegenwoordig minimaal 2 heeft...
Ik ben ook overgestapt van recount naar skada afgelopen weekend, maar ik heb nog steeds af en toe een bevriezend scherm in hele drukke situaties. Nog een te korte periode om te zeggen dat het wel/niet beter gaat.
Jij leert mij hier wat bij man jezus xDThysiej schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Heeft Skada er dan geen last van met 25 mans? Hetzelfde combatlog moet realtime bijgehouden worden... Het lijkt mij ook nog eens compleet afhankelijk van wat je allemaal bij wilt houden in Recount. Daarnaast weet ik niet precies wat voor stress jouw internetconnectie heeft op het moment dat je met 25 mensen tegelijk aan het WoWen bent, er moet dan immers redelijk wat data door zo'n lijntje heen.
Tot nog toe dacht ik altijd dat het het beste was om je graphics naar beneden te gooien als je met 25 man gaat WoWen. Simpelweg omdat je CPU dan heel snel de bottleneck is. Het klinkt een beetje gek, graphics naar beneden omdat je CPU de bottleneck is maar dat heeft te maken met de architectuur achter WoW. Juist de reden waarom het 'speelbaar' is op oude machines is omdat gigantisch veel grafische berekeningen door de CPU worden gedaan in WoW. Nu is je CPU niet bedoelt voor grafische berekeningen, daar heb je immers een videokaart voor. Als het aantal grafische berekeningen dan drastisch toeneemt (LFR ultraxion is een leuke op mijn systeem), wordt er veel meer verlangd van jouw CPU. Daar komt nog eens bij dat WoW geoptimaliseerd is voor 1 processor, terwijl iedereen er tegenwoordig minimaal 2 heeft...
Is het niet zo dat de combatlog berekeningen gedaan worden door de server en enkel naar de client gestuurd worden als een soort echo?
het kost natuurlijk wel CPU wanneer je daarmee gaat rekenen.
het kost natuurlijk wel CPU wanneer je daarmee gaat rekenen.
Leuk die loot in LFR, op mijn main priest, de neck van de eerste boss dropt zowat nooit, en als die dropt win ik hem nooit. Ga LFR in met mijn tweede priest, Zie em voor de eerste keer droppen op die char, win ik em.
Daar komt bij dat ik die char ik 3 weken tijd zowat volledig gegeared heb. FML...
Daar komt bij dat ik die char ik 3 weken tijd zowat volledig gegeared heb. FML...
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Bij sommige gevechten merk ik gewoon een ongelooflijk framedrop.
Gisteren bij End of Time volgens mij, bij het laatste gevecht met de zandlopers.
Als hier op een gegeven moment heel veel van die vortexen op de grond zijn dan zakt mij FPS gigantisch in elkaar.
Ik merkte een grote vooruitgang toen ik mijn processor upgrade naar een i5 die op 4.7ghz nu zijn werk doet.
Orgrimmar geeft gewoon 60fps eenmaal geladen, maar dan nog bij sommige situaties trekt mijn pc het niet.
Mijn videokaart is nu duidelijk aan vervanging toe, een 4850, maar zou het echt een tekort zijn geweest van de 3dkaart vraag ik mij dan af, of toch door recount oid.
Ik merk ook dat de nieuwe effecten gewoon zeer negatief invloed heeft op mijn FPS, waarschijnlijk doordat dit dx11 effecten zijn? Mijn 3dkaart heeft dat helaas niet.
Toch misschien maar een nieuwe kaart nemen maar dan even wachten tot de 7850 wat in prijs is gezakt
Gisteren bij End of Time volgens mij, bij het laatste gevecht met de zandlopers.
Als hier op een gegeven moment heel veel van die vortexen op de grond zijn dan zakt mij FPS gigantisch in elkaar.
Ik merkte een grote vooruitgang toen ik mijn processor upgrade naar een i5 die op 4.7ghz nu zijn werk doet.
Orgrimmar geeft gewoon 60fps eenmaal geladen, maar dan nog bij sommige situaties trekt mijn pc het niet.
Mijn videokaart is nu duidelijk aan vervanging toe, een 4850, maar zou het echt een tekort zijn geweest van de 3dkaart vraag ik mij dan af, of toch door recount oid.
Ik merk ook dat de nieuwe effecten gewoon zeer negatief invloed heeft op mijn FPS, waarschijnlijk doordat dit dx11 effecten zijn? Mijn 3dkaart heeft dat helaas niet.
Toch misschien maar een nieuwe kaart nemen maar dan even wachten tot de 7850 wat in prijs is gezakt
Dat ligt dan voornamelijk aan de programmeur die de add-on geschreven heeft, natuurlijk.rodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:20:
Volgens mij is het addon systeem van WoW gewoon niet erg geoptimaliseerd.
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Fixed en ook niet meer helemaal waar: WoW is al meerdere jaren dual core geoptimaliseerd en niet heel lang terug heeft men ook optimalisaties voor quadcore processoren toegevoegd.Daar komt nog eens bij dat WoW geoptimaliseerd is voor 1 processor core, terwijl iedereen er tegenwoordig minimaal 2 heeft...
Feit blijft alleen dat WoW m'n processor gewoon niet voltrekt - dus is er nog ruimte. Ik snap dan alleen niet waarom die ruimte niet wat meer gebruikt kan worden, dan hoef je ook niet van die framedrops te krijgen.
Als je videokaart geen DX11 ondersteunt dan speel je ook geen DX11, dus de 'effecten' die je ziet zijn gewoon DX9.
Verder is een 7850 waarschijnlijk voor wow overkill, ik speel het momenteel met een 6970 en mijn fps gaat nooit, onder de 50 uit. ook niet in capital of 25m raids
Verder is een 7850 waarschijnlijk voor wow overkill, ik speel het momenteel met een 6970 en mijn fps gaat nooit, onder de 50 uit. ook niet in capital of 25m raids
Geheugen blijft een beperking omdat het een 32Bit applicatie is, 64 bit client is in beta.rodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:55:
[...]
Fixed en ook niet meer helemaal waar: WoW is al meerdere jaren dual core geoptimaliseerd en niet heel lang terug heeft men ook optimalisaties voor quadcore processoren toegevoegd.
Feit blijft alleen dat WoW m'n processor gewoon niet voltrekt - dus is er nog ruimte. Ik snap dan alleen niet waarom die ruimte niet wat meer gebruikt kan worden, dan hoef je ook niet van die framedrops te krijgen.
Ik weet niet precies wat het verschil is tussen Skada en Recount, maar Skada wint hier gewoon. Ik heb met Skada weinig tot geen problemen terwijl ik met Recount gewoon merk dat mijn framerate daalt, vooral in AOE heavy fights. Zijn ook meer mensen die dat verschil merken. Zou best kunnen dat het ligt aan de manier waarop je combat log geparsed wordt, maar goed, gelukkig zijn er mensen die er mee vanaf weten dan ik en die addons maar bouwenThysiej schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Heeft Skada er dan geen last van met 25 mans? Hetzelfde combatlog moet realtime bijgehouden worden... Het lijkt mij ook nog eens compleet afhankelijk van wat je allemaal bij wilt houden in Recount.
Volgens mij valt dat mee. Avondje raiden verstookt iets van 60MB in totaal of zo, wat ook afhankelijk is aan wat voor addons je runt, aangezien er bij zijn welke meer informatie op de server 'navragen' dan anderen. Wat raiden aan gaat, het zijn maar een zooi nummers & coordinaten, meer dan dat is het gelukkig nietDaarnaast weet ik niet precies wat voor stress jouw internetconnectie heeft op het moment dat je met 25 mensen tegelijk aan het WoWen bent, er moet dan immers redelijk wat data door zo'n lijntje heen.
Ik zal voor de grap eens bij gaan houden hoeveel dat op 25 mans is, full load, met al mijn addons
Daaruit kan ik concluderen dat het dus mijn huidige 3dkaart is die nog soms voor FPS drops zorgt?Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:55:
Als je videokaart geen DX11 ondersteunt dan speel je ook geen DX11, dus de 'effecten' die je ziet zijn gewoon DX9.
Dat ik geen dx11 gebruik snap ik, maar je kan wel bijvoorbeeld het nieuwe water via dx9 doen, maar blijkbaar zorgt dit voor grote aanslag op mijn 3dkaart, wat misschien niet zo is als hij dx11 zou hebben ondersteund?
En als ik een nieuwe 3dkaart neem wil ik er wel even mee kunnen doen, het is dus niet alleen voor wow =)
je ziet 'het nieuwe water' niet met een DX9 kaart.
Een nieuwe 3d kaart helpt altijd
Ik ben zelf benieuwd hoe wow presteert met een SSD
iemand ervaringen ermee?
iemand ervaringen ermee?
Ik gebruik de 64 bit client al een tijdje, maar zie WoW eigenlijk nooit meer dan 4GB (wat de 32 bit limit is) opsnoepen.Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:56:
[...]
Geheugen blijft een beperking omdat het een 32Bit applicatie is, 64 bit client is in beta.
Toch is het water veranderdYintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
iemand ervaringen ermee?
Ik heb zelf al 2jaar wow op een SSD draaien, en kan er kort over zijn, het is een geweldige toevoeging
Ik zou iig niet meer naar een normale HDD willen met wow.
snel.. heel snel. although je wel gewoon een goeie videokaart en CPU nodig moet hebben hoor, dan gaat het ook al heel snel. SSD is naar mijn mening handiger voor bijvoorbeeld programma;s als photoshop etc.Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
iemand ervaringen ermee?
Ik werk hier op dit moment op een laptop met daarin een i7, 8gb geheugen, 555m videokaart en een 256gb ssd. Kwa resolutie zit ik op 1920x1080 te werken waarbij ik met addons in lfr nog wel eens framedrops heb. Dit kan ook komen door de addons natuurlijk aangezien ik hier nog niet naar gekeken heb. Tijdens 10 man raids gaat het opzich wel maar ik had toch liever een wat hogere fps gezien.Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
iemand ervaringen ermee?
Het laden van wow/instances gaat wel lekker snel maar of het tijdens het spelen zo veel uit maakt is voor mij lastig te beoordelen aangezien mijn laatste inlog voordat ik deze laptop had al weer een jaar geleden is.
Speel nu op een i7 2600k 8gb ram @ 1600 en HD 6970 met een 7200Rpm WD black schijf
Ik draai WoW vanaf een Crucial M4 en merk vooral dat de laadtijden een stuk korter zijn geworden en dat je, zodra je bent ingelogd, nagenoeg meteen alles ziet in plaats van dat je om de haverklap nieuwe chars ziet verschijnen. Maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is, nee. Ik zou er geen SSD voor aanschaffen - dat zou ik meer doen voor de algemene verbetering in respons op je systeem.Yintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
iemand ervaringen ermee?
Als er 1 spel is dat veel voordeel van een SSD heeft dan is het wow wel.ricmaniac schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:02:
[...]
snel.. heel snel. although je wel gewoon een goeie videokaart en CPU nodig moet hebben hoor, dan gaat het ook al heel snel. SSD is naar mijn mening handiger voor bijvoorbeeld programma;s als photoshop etc.
Wow doet ongelooflijk veel van je harddisk lezen en je merkt gewoon met een SSD dat je nooit meer een hickup zou meemaken.
Het zorgt niet voor meer frames maar toch is het vele male vloeiender voor je gevoel, het is dus niet alleen maar de laadtijden dat nu zeer snel is maar ook de feeling tijdens het spelen dat bij mij een grote vooruitgang heeft gegeven.
Bij de meeste spellen merk je niet veel verschil tijdens het spelen behalve het laden, maar daar is wow imo wel een uitzondering in.
Edit:
En het is gewoon aan te raden in het algemeen, windows houdt van een SSD
Je pc voelt en is gewoon een stuk sneller dan met een HDD. Windows opstarten, afsluiten en programma's zijn vele male sneller.
Voor wat je ervoor betaalt krijg je enorm veel snelheids winst erbij imo.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaak88 op 19-03-2012 12:10 ]
Is deze er ook voor OSX ?rodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
[...]
Ik gebruik de 64 bit client al een tijdje, maar zie WoW eigenlijk nooit meer dan 4GB (wat de 32 bit limit is) opsnoepen.
Ga ik vanavond eens proberen of dit betere prestaties oplevert
Een SSD versnelt laadtijden enorm, maar ik denk niet dat het zo'n impact heeft op performance tijdens het spelen.
Zie ook
http://www.tomshardware.c...g-performance,2991-8.html
Zie ook
http://www.tomshardware.c...g-performance,2991-8.html
[ Voor 21% gewijzigd door dotorion op 19-03-2012 12:25 ]
Zo zijn de ego's weer een beetje opgepoetst, en kunnen we eens babbelen over de MoP info? 
Dat farmville had ik echt niet verwacht. Wel prettig beetje afken en je plantjes laten groeien ipv rond vliegen en plukken. Ok een extra slot. Jammer genoeg geen 2 extra (bankalt/monk). Warlocks zullen weer gebruikt gaan worden vanwege de summoning portals. Nieuwe models zijn in productie, dwarfs zijn bijna klaar.
Boy wat een boel informatie. Maar belangrijkste info mis ik nog. De timelime van de Beta.
Dat farmville had ik echt niet verwacht. Wel prettig beetje afken en je plantjes laten groeien ipv rond vliegen en plukken. Ok een extra slot. Jammer genoeg geen 2 extra (bankalt/monk). Warlocks zullen weer gebruikt gaan worden vanwege de summoning portals. Nieuwe models zijn in productie, dwarfs zijn bijna klaar.
Boy wat een boel informatie. Maar belangrijkste info mis ik nog. De timelime van de Beta.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Farmville lijkt me wel grappig, elke dag mn tauren melken etc ^^.junglebeast schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:24:
Zo zijn de ego's weer een beetje opgepoetst, en kunnen we eens babbelen over de MoP info?
Beta is 'very soon' dus wellicht binnen een maand? we zullen het zien.
Ga er niet van uit dat het verhaal dat ik schets 100% waar is. Ik weet er niet alles van en de performance van een spel kan aan veel verschillende factoren liggen. Het is echter wel zo dat mensen die veel mmo's spelen vaak meer profijt hebben van een goede processor (lees: hoge kloksnelheid en doorvoersnelheid; het aantal cores zijn hierbij minder relevant) dan van een state-of-the-art grafische kaart.
Het is ook logisch dat mmo's vaak een stuk minder grafisch geweld hebben dan bijvoorbeeld FPS games. Op het moment dat een spel er grafisch beter uit moet gaan zien wordt er meer verlangd van het systeem.
Nu ben ik zelf ook niet heer en meester op het gebied van pc-samenstelling in combinatie met WoW. Maar ik verwacht eigenlijk dat er niemand in de WoW-community is die nooit last heeft van een FPS drop. Zelf heb ik het zo vaak. Vooral op gevechten als Ultraxion of Spine. Ik heb er echter mee om leren gaan en zorg dat ik alsnog speelbare fps heb (rond de 30 tijdens raiden is prima vind ik prima).
Ik breng even een kleine nuance aan. Ze hebben ondersteuning toegevoegd voor dualcore en quadcore maar het spel is er niet voor geoptimaliseerd. WoW kan nu inderdaad gebruik maken van meer dan een core, maar dat is lang niet optimaal. Een optimale manier is namelijk dat je het aantal instructies dat er gedaan moeten worden zou verdelen over het aantal cores. WoW doet simpelweg alles op één hoop gooien. Is de hoop vol en je hebt toevallig meer hopen, dan pakken ze de volgende.Fixed en ook niet meer helemaal waar: WoW is al meerdere jaren dual core geoptimaliseerd en niet heel lang terug heeft men ook optimalisaties voor quadcore processoren toegevoegd.
[ Voor 23% gewijzigd door Thysiej op 19-03-2012 12:35 ]
Helemaal waar, eentje doet standaard meer. Maar dat wil niet zeggen dat de andere cores helemaal niks doen, dat is wat ik maar wou zeggenThysiej schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:27:
[...]
@Rodie. Kijk voor de grap eens naar jouw taakbeheer als je WoW hebt draaien. Je zult verbaasd zijn over wat je zien op één van jouw processorkernen.
Kuck Kuch Uhm Kuch Kuchrodie83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:31:
[...]
Helemaal waar, eentje doet standaard meer. Maar dat wil niet zeggen dat de andere cores helemaal niks doen, dat is wat ik maar wou zeggen
Je kan WoW wel degelijk over multi core draaien zelfs over al je cores als je dat zou willen
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Crap, dat is cool. Gaan we vanavond direct eventjes inrichten. Ik was altijd in de veronderstelling dat WoW met één thread werkte.Nu blijkt dat ik het eventjes flink mis had!ShadowBumble schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:35:
[...]
Kuck Kuch Uhm Kuch Kuch
Je kan WoW wel degelijk over multi core draaien zelfs over al je cores als je dat zou willen
shadowbumble, sommig spul in die guide is al verouderd (ik heb er alleen heel snel door heen gebrowsed).
De guide is van 24/12/10 dus 4.0 zou niet heel veel veranderd moeten zijn toch?
meer warlock changes,hopelijk goede
moest met cata mijn lockje weer goed leren kennen,straks dus weer
heb wel zin in de beta om het dan allemaal uit te proberen,zodat ik live dat gedeelte alvast ken
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Pff, mijn lockje is lvl 48 of 49 atm ^^ is hij straks net 85/geared verandert de boel weer!
Dark, als jij een nieuwe guide weet/er een hebt; kan je mij dan eventjes op weg helpen met een linkje oid?Darkangle schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:42:
shadowbumble, sommig spul in die guide is al verouderd (ik heb er alleen heel snel door heen gebrowsed).
Afaik wordt de besproken CVAR in die guide standaard nu al goed gezet op basis van je processor en valt er dus niet bijzonder veel meer te tweaken, maar ik zal het vanavond eens nagaanShadowBumble schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:35:
[...]
Kuck Kuch Uhm Kuch Kuch
Dat ga ik niet van je vragen, dan doen we eerst zelf maar eens wat research:)
Volgens de post op mmo-champion zouden er ook wat wijzigingen voor paladins komen, iets met minder rng in rotaties en beter holy power management. Ben benieuwd 
Als ik tijd heb vanavond ook eens kijken of ik iets kan met die guides.
Voor zover ik weet krijgen paladins straks maximaal 5 holy power maar zullen er nooit meer dan 3 tegelijk gebruikt worden. Ook zal je ze veel sneller opbouwen omdat judgement bijv. ook holy power genereert.IntToStr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:57:
Volgens de post op mmo-champion zouden er ook wat wijzigingen voor paladins komen, iets met minder rng in rotaties en beter holy power management. Ben benieuwd
dus dat is gewoon een buff. alsof ze nog niet sterk genoeg zijn die bitches =pBlackMage schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Voor zover ik weet krijgen paladins straks maximaal 5 holy power maar zullen er nooit meer dan 3 tegelijk gebruikt worden. Ook zal je ze veel sneller opbouwen omdat judgement bijv. ook holy power genereert.
Hoe kan je nu al weten of het een buff is dan? Momenteel hebben pallies op bepaalde abilities een proc waardoor je het zelfde effect hebt als wanneer je er 3 tegelijk erbij krijgt. Vermoedelijk gaat die verdwijnen want dat is zeker 50% van de RNG die ze bedoelen.ricmaniac schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:01:
[...]
dus dat is gewoon een buff. alsof ze nog niet sterk genoeg zijn die bitches =p
dat zei ik niet. in mijn ogen lijkt het op een buff. kan me niet voorstellen waarom het geen buff zou zijn als ze 5 charges holy power krijgen en er 3 gebruiken waardoor je er 2 over heb en dus heel snel weer iets kan doen.BlackMage schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:05:
[...]
Hoe kan je nu al weten of het een buff is dan? Momenteel hebben pallies op bepaalde abilities een proc waardoor je het zelfde effect hebt als wanneer je er 3 tegelijk erbij krijgt. Vermoedelijk gaat die verdwijnen want dat is zeker 50% van de RNG die ze bedoelen.
maar idd ik weet het niet zeker
Dat zijn soms leuke momenten als je die proc 3x op rij krijgt en dus 3x templar's verdict kan doen 
Maar als je eerst naar 5 gaat kost dat ook meer tijd totdat je de eerste ability kan gebruiken. Je kunt wel makkelijker constant op 2 blijven zitten voor "noodgevallen" etc. Aan het begin van een gevecht is het meestal nog wel rustig.
Maar als je eerst naar 5 gaat kost dat ook meer tijd totdat je de eerste ability kan gebruiken. Je kunt wel makkelijker constant op 2 blijven zitten voor "noodgevallen" etc. Aan het begin van een gevecht is het meestal nog wel rustig.
Die twee extra HP zijn in mijn ogen meer een buffer, zodat je niet HP verspilt als je ze niet gebruikt voordat je weer een nieuwe krijgt.IntToStr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:10:
Dat zijn soms leuke momenten als je die proc 3x op rij krijgt en dus 3x templar's verdict kan doen
Volgens mij krijgen Rogues ook net zo iets: een hoger aantal combopoints maar nog steeds maximaal 5 tegelijk gebruiken.
Krijgen healers dan ook meer mana dan dat ze kunnen gebruiken zodat ze nooit oom kunnen gaan?BlackMage schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:15:
[...]
Die twee extra HP zijn in mijn ogen meer een buffer, zodat je niet HP verspilt als je ze niet gebruikt voordat je weer een nieuwe krijgt.
Volgens mij krijgen Rogues ook net zo iets: een hoger aantal combopoints maar nog steeds maximaal 5 tegelijk gebruiken.
Ik wil op m'n enhance shammy 7 maelstrom procs kunnen, zodat ik een buffer heb van 2 
Maar even zonder gekheid. Ik ben benieuwd wat de beweegredenen erachter zijn. Ik zie het nog niet als een buff. Ik wil eerst eens weten wat er aan de rest van de abilities veranderd is.
Is er meer nieuws gekomen na wat er vanochtend al op stond?
Maar even zonder gekheid. Ik ben benieuwd wat de beweegredenen erachter zijn. Ik zie het nog niet als een buff. Ik wil eerst eens weten wat er aan de rest van de abilities veranderd is.
Is er meer nieuws gekomen na wat er vanochtend al op stond?
Is het mischien een idee om ergens een lijstje te maken van GoT lui die ook de MoP beta gaan spelen met annual pass zodat we mooi met zn allen de nieuwe 5 mans kunnen verkennen
ow, was ik compleet vergeten.. beta invite voor MOP voor de gelukkigen met een annual pass
hoe verkoop ik dat nu weer aan mijn vrouw
Hierbij meld ik mij aanYintha schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:21:
Is het mischien een idee om ergens een lijstje te maken van GoT lui die ook de MoP beta gaan spelen met annual pass zodat we mooi met zn allen de nieuwe 5 mans kunnen verkennen
Kan wel alleen 's avonds spelen. Ik ben het liefst een holy priest, maar ben ook bekend met tanken en dps
Zijn er custom premade characters btw? Of is dat nog niet bekend.
Ik heb expres geen annual pass genomen. Kost alleen maar nog meer tijd en je moet alles 2x gaan doen. Ik ga toch niet voor realm firsts, dus zie het wel verschijnen allemaal.
" Overwerk "Yokidrink schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:25:
ow, was ik compleet vergeten.. beta invite voor MOP voor de gelukkigen met een annual pass
Ook ik zit in de BETA ^^ is prima om samen met wat gotters te gaan rond hangen hoor
[ Voor 20% gewijzigd door ShadowBumble op 19-03-2012 13:37 ]
Erm... ze zit naast me in de study dus dat gaat een beetje lastig
Anyho, ik had de annual pass niet voor de beta genomen maar voor Diablo dus ik zie wel wat er gebeuren gaat.
"Schat, echt je bent prachtig maar je leid me echt af ik moet me hierop even focussen, dus ik in <insert ruimte die opslot kan > zitten "Yokidrink schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:35:
[...]
Erm... ze zit naast me in de study dus dat gaat een beetje lastig
Of is dat too much ?
Niet getrouwd zeker? zulke dingen werken niet.
Back on topic though; net even vlug de skills zitten lezen van de monk en die healig spec ziet er toch wel grappig uit. Ik denk dat ik in de beta dat toch even ga uitproberen
Back on topic though; net even vlug de skills zitten lezen van de monk en die healig spec ziet er toch wel grappig uit. Ik denk dat ik in de beta dat toch even ga uitproberen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laat het niet zo zijn dat het nog enkel over scrolls gaat, bedelen is sowieso niet de bedoeling.
Als iemand het wilt aanbieden is dat prima om het topic niet onnodig te vervuilen dien je een DM te sturen naar Rakkerzero die je in de 2e post opneemt.
Laat het niet zo zijn dat het nog enkel over scrolls gaat, bedelen is sowieso niet de bedoeling.
Als iemand het wilt aanbieden is dat prima om het topic niet onnodig te vervuilen dien je een DM te sturen naar Rakkerzero die je in de 2e post opneemt.