Rone schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:05:
Dat is een vrij egoïstische omschrijving van het CTA-systeem en bovendien compleet onwaar.
Een quote van Blizzard:
[..]
Met andere woorden: Je helpt bij het verkorten van de wachttijden door te queuen voor een random dungeon in een rol die op dat moment in de minderheid is. Dit heeft dus in essentie niets met tanks te maken, want het moet gewoon de wachttijden verkorten. Healers krijgen soms ook een satchel, omdat er dan te weinig healers in de dungeon queue zitten.
Dus als je een alt tank hebt waar je niet zoveel om geeft en alleen maar mee in logged om CTA-tanking te doen voor de satchel ben je egoïstisch bezig? Beetje rare redenering. Vreemd ook dat je die quote van Blizzard toont, omdat daar juist in staat dat je een beloning voor CTA krijgt. Dacht je dat tanks niet op de hoogte van het tekort waren voordat CTA werd ingevoerd? Kom op zeg, dat is een eeuwenoud probleem. Sinds de threat-buff
én de extra beloning zijn er meer tanks gekomen. Die toename van tanks heeft er echt weinig mee te maken dat ze zich door CTA opeens bewust zijn geworden van een 'maatschappelijk' Azeroth-probleem en bewust queuen omdat het zo lullig is dat anderen in de wachtrij moeten staan. Maar ik zou zeggen, maak zelf een tank alt aan en ga daarmee Azeroth redden en queue's voor anderen verkorten. Gooi trouwens ook zeker weten je satchel weg want het zou egoistisch zijn om die te openen.
Nee je meent het, tuurlijk hebben healers ook af en toe CTA, maar aangezien ik het hier over CTA-tanking had (en jij daar ook op reageerde), vind ik het niet nodig om in elk zinnetje healers te betrekken.
Natuurlijk, maar daar is toch niets mis mee? Die satchel als beloning voor het queuen is even goed een bijeffect, maar dat is voor de gemiddelde speler de enige reden om te queuen. Hoe dan ook, op die manier werkt het systeem, iedereen blij. Dat je vervolgens teleurgesteld bent over de inhoud van je zakje, tja, jammer dan. Dat komt op mij over alsof je naar een probleem zoekt bij een oplossing, in plaats van andersom.
Wie zegt er nu dat ik een probleem zoek man. Het enige wat ik hier meldt, is dat ik voorlopig ff geen CTA doe omdat ik de laatste tijd alleen maar flasks krijg. Hetzelfde dat als mensen hier melden dat ze telkens dat ene wapen mislopen op een baas of die ene mount telkens niet dropped. Ik zeg nergens dat de drop rate van pet's/mounts etc. verhoogd moet worden en begin notabene nog met te melden dat ik een paar weken geleden nog erg verwend ben met een hoge droprate van pets. Maak er niet zo'n drama van.
Dit is nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant klaag je dat jouw persoonlijke spelervaring minder is geworden door hoe anderen zich in-game gedragen, maar aan de andere kant kan het je niet schelen wat die mensen ervan vinden als jij enkel dingen doet waar je zelf beter van wordt. Als je je er daadwerkelijk aan ergert zou je kunnen proberen daar zelf verandering in aan te brengen. Iedereen kan met de vinger wijzen, dat is makkelijker dan de handen uit de mouwen steken, maar niet bijster constructief.
Gaat ook weer nergens over. Alleen omdat ik op die alt puur voor de satchel tank, ga jij er vanuit dat ik enkel dingen ingame doe waar ik zelf beter van wordt en dat het mij niet kan schelen wat andere mensen van mijn ingame gedrag vinden. Bovendien zeg ik ook dat het niet mijn persoonlijke insteek is om op die manier door te game heen te raggen. Tsja, ik constateer dat er weinig wordt gepraat in dungeons, weinig complimenten worden gegeven en er weinig interactie is. Op wat voor manier verwacht je van mij dan een constructieve inbreng? Als iemand excelleert krijgen ze het van mij sowieso wel te horen, maar als er weinig (terug)wordt gepraat en er ook geen behoefte aan lijkt te zijn, dan heeft het voor mij niet zoveel zin om in het luchtledige te gaan praten.
Dat zou fijn zijn. Mocht ik je ooit tegenkomen dan kun je van mij in ieder geval een compliment verwachten indien je goed tankt en je niet als een zak stront gedraagt, wat tegenwoordig gebruikelijk lijkt.
Joepie.
â™ REPLY CODE ALPHA â™ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ â™ Overwatch â™