daarom ook gewoon meerdere spelopties/servers. met gefuck (dus echt realistisch spelen) of utopische wereldBasekid schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:40:
[...]
Misschien als beide partijen het er mee eens zijn.
Heb echt geen zin om opeens bommen op mn stad te krijgen omdat mn buurman een slechte dag op werk had ofzo.
Echt direct de buur steden pesten\aanvallen, zal wel niet kunnen. Daar lijkt mij simcity ook niet echt het spel voor. Natuurlijk zullen criminelen overkomen maar extra politie zal daar wel tegen helpen. De vervuiling die overwaait is denk ik het vervelendste aangezien je daar niet echt wat aan kan doen.
Misschien dat je elkaar economisch kan beconcurreren of zo door gedeelde resources of dat je inwoners verhuizen naar de andere steden omdat het daar beter is. Al ziet het er naar uit dat de nadruk meer licht op samenwerken door delen van resources en het maken van de great works.
Misschien dat je elkaar economisch kan beconcurreren of zo door gedeelde resources of dat je inwoners verhuizen naar de andere steden omdat het daar beter is. Al ziet het er naar uit dat de nadruk meer licht op samenwerken door delen van resources en het maken van de great works.
Bij transport tycoon vond ik het goed uitgewerkt. Elkaar echt kapot concurreren was zeer goed mogelijk.Christiaan676 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:45:
Echt direct de buur steden pesten\aanvallen, zal wel niet kunnen. Daar lijkt mij simcity ook niet echt het spel voor. Natuurlijk zullen criminelen overkomen maar extra politie zal daar wel tegen helpen. De vervuiling die overwaait is denk ik het vervelendste aangezien je daar niet echt wat aan kan doen.
Sc zal wel anders zijn, maar ach ook leuk.
Dit is denk ik het enige dat echt bekend is tot nu:
GREAT WORKS
En als het om positieve dingen gaat:The more you invest in a specific industry, the more influence a city has over your region. As Mayor of a city specializing in oil or coal production, you can choose to provide power to neighboring cities, trade on the global market, or keep it all for yourself. These decisions will have effects on the global prices of resources. Be wary of the mass pollution that can spread to neighboring cities!
GREAT WORKS
Het negatieve waar jullie het over hebben boeit me allemaal niet zoveel eerlijk gezegd. Dat mag er van mij wel uitblijven. Ik wil juist het hele samenwerken, en de mega steden eerst zien komen.Team up with friends or go solo to build great works in your region. Great works are huge undertakings that require Sim workers, lots of materials, and funding. You can plan an arcology, build an international airport, or send a shuttle into space. Working together with other cities in your region will help ease the burden on your city and the finished projects benefit everyone! Build an oil city and watch it power-up with Sims from other cities. Or build a solar farm will provide large quantities of clean energy to your region. Earn achievements by being the most polluted city, compete on leaderboards to see who has the richest city, or collaborate with your friends to build Great Works and create a super region!
Ik zou het anders wel geweldig vinden als er effectief Military DLC verschijnt en je andere steden kan gaan innemen. Een mini-RTS game erin ofzo. Uiteraard als alternatieve game modus 
Nuja laat eerst het spel maar komen, heb alle beta's al gemist
Mensen die op de lijst willen moeten mij even een DM sturen, het topic gaat soms te hard en dan mis ik jullie aanvragen.
We gaan bij of net voor release wel afspreken wie met wie samen spelen, sommige van jullie heb ik al binnen Origin dus daar zouden we op de release al mee kunnen starten, verder overleggen we wel via irc oid.
We gaan bij of net voor release wel afspreken wie met wie samen spelen, sommige van jullie heb ik al binnen Origin dus daar zouden we op de release al mee kunnen starten, verder overleggen we wel via irc oid.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
idd en dan gewoon integratie in normale wereld. Is iedereen verplicht dezelfde DLC te kopen of een Defense DLC te kopen voor veel te veel geldWhiteDog schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:43:
Ik zou het anders wel geweldig vinden als er effectief Military DLC verschijnt en je andere steden kan gaan innemen. Een mini-RTS game erin ofzo. Uiteraard als alternatieve game modus
ja volgens mij had ik dat ...
maar moest het soms weer terug zetten op de snelste stand.
kan dus zijn dat ik niet steeds op max gespeeld heb
Tweakers naam: ReQuiem83
Origin naam: ReQuiem83
Type stad: Geen idee
Actief: ~1 a 2 uur per dag
Heb een pre-order.
had met 60k inwoners wel een probleem met mijn riolering. Ondanks het plaatsen van meerdere pompen.
Ben heel erg benieuwd naar region play. Heb het in de vorige beta niet gedaan. Wou eerst even kijken of ik überhaupt wel eens stad van de grond kreeg.
Origin naam: ReQuiem83
Type stad: Geen idee
Actief: ~1 a 2 uur per dag
Heb een pre-order.
had met 60k inwoners wel een probleem met mijn riolering. Ondanks het plaatsen van meerdere pompen.
Ben heel erg benieuwd naar region play. Heb het in de vorige beta niet gedaan. Wou eerst even kijken of ik überhaupt wel eens stad van de grond kreeg.
Ik weet dat het nog vroeg is, maar lezen valt toch best tegen volgens mijDonstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:44:
Mensen die op de lijst willen moeten mij even een DM sturen, het topic gaat soms te hard en dan mis ik jullie aanvragen.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
vraagje aan mede Crossfire gebruikers, Bij mij draaide de 2de beta niet soepel (1ste wel). En ik hoorde dat SLI ook al niet helemaal fijn schaalt. Ik heb zelf 2x een ATI5870 1GB, Hebben mensen betere prestatie gehad toen ze Crossfire uitgezet hebben?
Had je gister al een PM gestuurd.Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:44:
Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe precies de bushaltes werken in Simcity? Bij CitiesXL is het wat mij betreft veel realistischer en leuker doordat je daadwerkelijk een buslijn aanlegt. Maar hoe werkt het wel? Rijden de bussen maar lukraak heen en weer tussen de wirwar aan bushaltes? Of bepaalt het spel zelf een soort van rationele buslijnen? Ik vind het echt raar dat dit zo onduidelijk is, en wat mij betreft echt een gemis aan Simcity. Helemaal als je bedenkt dat er hier met agents wordt gewerkt lijkt het wenselijk dat er slimme buslijnen aangelegd moeten kunnen worden.
Eigenlijk zou je zelf inderdaad een soort ontzichtbare lijn moeten kunnen tekenen per bus.Lan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:18:
Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe precies de bushaltes werken in Simcity? Bij CitiesXL is het wat mij betreft veel realistischer en leuker doordat je daadwerkelijk een buslijn aanlegt. Maar hoe werkt het wel? Rijden de bussen maar lukraak heen en weer tussen de wirwar aan bushaltes? Of bepaalt het spel zelf een soort van rationele buslijnen? Ik vind het echt raar dat dit zo onduidelijk is, en wat mij betreft echt een gemis aan Simcity. Helemaal als je bedenkt dat er hier met agents wordt gewerkt lijkt het wenselijk dat er slimme buslijnen aangelegd moeten kunnen worden.
Bus 1 rijd op lijn 1, Bus 2 op lijn 2... etc... zo jou je zelf een hele indeling per gebied kunnen maken van je bus vervoer. Sims moeten wellicht overstappen, maar dat is in het echt ook zo.
De laatste beta's reden ze allemaal achter elkaar of 10 verschillende bussen die elke minuut op de zelfde bus stop stoppen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ferio op 19-02-2013 09:34 ]
Ja, dat is dus wat ik bedoel met de buslijnen bij CitiesXL. Dat werkt prima. Maar ik snap oprecht niet hoe de Sims op hun bestemmingen geraken door lukraak busstations neer te plempen.Ferio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:26:
[...]
Eigenlijk zou je zelf een soort ontzichtbare lijn moeten kunnen tekenen per bus.
Bus 1 rijd op lijn 1, Bus 2 op lijn 2... etc... zo jou je zelf een hele indeling kunnen maken van je bus vervoer.
Vind het zelf ook niet lekker werken. Het is chaotisch.Lan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:35:
[...]
Ja, dat is dus wat ik bedoel met de buslijnen bij CitiesXL. Dat werkt prima. Maar ik snap oprecht niet hoe de Sims op hun bestemmingen geraken door lukraak busstations neer te plempen.
Als ik zelf een buslijn kon aanleggen dan had ik de wachttijden zelf een stuk korter kunnen maken.
Ik zit nog steeds te wachten op een soort van vervolg van Constructortennisbal schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:44:
[...]
daarom ook gewoon meerdere spelopties/servers. met gefuck (dus echt realistisch spelen) of utopische wereld
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Ik las zelfs (bron: http://www.reddit.com/r/S...o_tips_interesting_notes/ ) dat als je files op wilt lossen je gewoon bus stops moet plaatsen op de plekken van de file, en niet hoeft te zorgen voor een volledige dekking... Het lijkt bijna alsof de sims niet met de bus echt naar hun bestemming reizenLan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:35:
[...]
Ja, dat is dus wat ik bedoel met de buslijnen bij CitiesXL. Dat werkt prima. Maar ik snap oprecht niet hoe de Sims op hun bestemmingen geraken door lukraak busstations neer te plempen.
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Je kan toch busroutes aanleggen? 12 routes (ofzo) per bus terminal waar ze allemaal uit vertrekken maar dan anders rijden
Praten we over simcity? Ik heb deze functie niet gezien..Basekid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:11:
Je kan toch busroutes aanleggen? 12 routes (ofzo) per bus terminal waar ze allemaal uit vertrekken maar dan anders rijden
tja straks moet je ook de liberalisatie van de energiemarkt gaan simuleren. Beetje verschillende aanbieders gaan promoten enzo. Gelukkig hoeft dit niet, en op buscoordinatie zie ik iig niet te wachten, daar heb ik transport tycoon voor. Houd me liever met boeiender zaken bezig in dat spel.MethinX schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:11:
[...]
Ik las zelfs (bron: http://www.reddit.com/r/S...o_tips_interesting_notes/ ) dat als je files op wilt lossen je gewoon bus stops moet plaatsen op de plekken van de file, en niet hoeft te zorgen voor een volledige dekking... Het lijkt bijna alsof de sims niet met de bus echt naar hun bestemming reizen
Ja simcity,Ferio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:13:
[...]
Praten we over simcity? Ik heb deze functie niet gezien..
Je kant toch een bus terminal neerploppen, en dan heb je 1 buslijn. daar kan je dan weer een terminal opzetten (kost dan maar 100 simoleons) en dan leg je een 2e lijn aan. Krijgt ook een ander kleurtje enzo. Dat kan je 12 keer doen met de grote terminal en 3x met de kleine terminal.
Duurde even voordat ik dat doorhad trouwens... dat ploppen van meerdere terminals op 1 locatie is een beetje vaag.
Je bedoelt die bushokjes waar de bussen instaan? Dat deed ik, maar ze volgen elkaar elke keer.Basekid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:16:
[...]
Ja simcity,
Je kant toch een bus terminal neerploppen, en dan heb je 1 buslijn. daar kan je dan weer een terminal opzetten (kost dan maar 100 simoleons) en dan leg je een 2e lijn aan. Krijgt ook een ander kleurtje enzo. Dat kan je 12 keer doen met de grote terminal en 3x met de kleine terminal.
Duurde even voordat ik dat doorhad trouwens... dat ploppen van meerdere terminals op 1 locatie is een beetje vaag.
Het regelen van het stadsverkeer is ongelooflijk relevant in Simcity. Te drukke wegen zijn echt behoorlijke valkuilen in een stad en een efficiënte buslijn kan wegen behoorlijk ontlasten. Het is dus ongelooflijk relevant dat de bussen het goed doen en niet allemaal lukraak heen en weer rijden, waarmee ze alleen maar het verkeer verder ophouden. Het is mij een raadsel waarom je met zo'n absurd en volstrekt irrelevant voorbeeld aan komt zetten overigens, de liberalisatie van de energiemarkt heeft natuurlijk geen bal te maken met het runnen van een stad.tennisbal schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:14:
[...]
tja straks moet je ook de liberalisatie van de energiemarkt gaan simuleren. Beetje verschillende aanbieders gaan promoten enzo. Gelukkig hoeft dit niet, en op buscoordinatie zie ik iig niet te wachten, daar heb ik transport tycoon voor. Houd me liever met boeiender zaken bezig in dat spel.
waarom heeft dat er niks mee te maken? Elke stad heeft diverse aanbieders, dus waarom niet in een simulatie? En busstations mogen wat mij betreft gewoon automatisch snelste route vinden. Ik zeg alleen maar dat ik tot een bepaald niveau wil micro-en.Lan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:26:
[...]
Het regelen van het stadsverkeer is ongelooflijk relevant in Simcity. Te drukke wegen zijn echt behoorlijke valkuilen in een stad en een efficiënte buslijn kan wegen behoorlijk ontlasten. Het is dus ongelooflijk relevant dat de bussen het goed doen en niet allemaal lukraak heen en weer rijden, waarmee ze alleen maar het verkeer verder ophouden. Het is mij een raadsel waarom je met zo'n absurd en volstrekt irrelevant voorbeeld aan komt zetten overigens, de liberalisatie van de energiemarkt heeft natuurlijk geen bal te maken met het runnen van een stad.
Echt waar? Ik had wel gezien dat je haltes kon maken maar meerdere lijnen was mij ook niet gelukt.Basekid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:16:
[...]
Ja simcity,
Vond het nu maar een rotzooitje.
HahaRiqy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:37:
[...]
Ik weet dat het nog vroeg is, maar lezen valt toch best tegen volgens mij
Ik heb nu 15 Dm's staan, beetje druk dus zijn nog niet toegevoegd.
Zal vanavond gebeuren.
Omdat het voor het runnen van een stad compleet niet relevant is of er meerdere aanbieders zijn. Ik pleit hier toch ook niet voor verschillende busbedrijven met verschillende tarieven of wat dan ook? Liberalisatie gaat veel te ver en is bovendien helemaal geen taak van het stadsbestuur. Daar komt nog eens bij dat het compleet niet relevant is, in tegenstelling tot buslijnen. Het boeit voor je stad niet of burgers 2 cent per jaar meer moeten betalen voor hun stroom. Het boeit voor je stad wel dat het verkeer soepel loopt. Daar komt nog eens bij dat de energiebedrijven in handen van de stad zijn en er dus uberhaupt niets te liberaliseren valt. Je voorbeeld is dus ridicuul en slaat echt als een tang op een varken. Maar laten we er maar over ophouden. Prima als jij het regelen van de in mijn ogen relevante buslijnen te veel micro-management vindt.tennisbal schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:29:
[...]
waarom heeft dat er niks mee te maken? Elke stad heeft diverse aanbieders, dus waarom niet in een simulatie? En busstations mogen wat mij betreft gewoon automatisch snelste route vinden. Ik zeg alleen maar dat ik tot een bepaald niveau wil micro-en.
Topic gaat hard =w= maar goed dat ik op stage gewoon sneaky kan spieken.
Donstil, ik heb je ook een pm gestuurd dus maak er maar 16 van.
Donstil, ik heb je ook een pm gestuurd dus maak er maar 16 van.
Altijd leuk zo discussieren. Zeggen dat je wilt ophouden en dan wel een statement maken dat het nergens op slaat, met nog wat argumenten. Snap dat soort mensen nooit. Wel punt maken maar tegelijk zeggen dat je wilt kappen.Lan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:37:
[...]
Omdat het voor het runnen van een stad compleet niet relevant is of er meerdere aanbieders zijn. Ik pleit hier toch ook niet voor verschillende busbedrijven met verschillende tarieven of wat dan ook? Liberalisatie gaat veel te ver en is bovendien helemaal geen taak van het stadsbestuur. Daar komt nog eens bij dat het compleet niet relevant is, in tegenstelling tot buslijnen. Het boeit voor je stad niet of burgers 2 cent per jaar meer moeten betalen voor hun stroom. Het boeit voor je stad wel dat het verkeer soepel loopt. Daar komt nog eens bij dat de energiebedrijven in handen van de stad zijn en er dus uberhaupt niets te liberaliseren valt. Je voorbeeld is dus ridicuul en slaat echt als een tang op een varken. Maar laten we er maar over ophouden. Prima als jij het regelen van de in mijn ogen relevante buslijnen te veel micro-management vindt.
Het is niet mogelijk om hier een demo van te downloaden? Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of deze game op mijn pctje draait.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nee, er zijn nu 2 beta's geweest. Gelukkig heb ik de 2de mogen meemaken! Super tof. Oogt een stuk makkelijker als SC4 (het in de plus komen met geld iig).
Btw sommige mensen nemen het spel echt naar mijn idee te serieus?
http://answers.ea.com/t5/.../ct-p/SimCity-Closed-Beta
Veel info over de closed beta
http://answers.ea.com/t5/.../ct-p/SimCity-Closed-Beta
Veel info over de closed beta
[ Voor 20% gewijzigd door green-tea op 19-02-2013 10:43 ]
Jammer dat ik daar helaas niet bij hem kunnen zijn. Want aan de system requirements te zien gaat het kiele-kiele wordengreen-tea schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:42:
Nee, er zijn nu 2 beta's geweest. Gelukkig heb ik de 2de mogen meemaken! Super tof. Oogt een stuk makkelijker als SC4 (het in de plus komen met geld iig).
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nee.Oxigeon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:41:
Het is niet mogelijk om hier een demo van te downloaden? Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of deze game op mijn pctje draait.
Uit de afgelopen 2 beta's is gebleken dat het spel op een grote verscheidenheid van hardware draait. Op www.canirunit.com kan je een indicatie krijgen of ook jouw systeem geschikt is.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Een buslijn of ander openbaar vervoer is zeer zeker belangrijk voor je stad. Tenzij je honderden auto's op een weg wilt hebben en er een gehele dag file staat. Nu zijn de bus lijnen zodanig slecht dat ze met ze allen in 1 lijn rijden of een weg oprijden , keren weer dezelfde weg terug, weer keren en weer terug.
Je zou hier in Nederland maar zo een klote systeem hebben, dan heb je net de NS alleen wat erger.
Je zou hier in Nederland maar zo een klote systeem hebben, dan heb je net de NS alleen wat erger.
Heb voorgevoel dat we ook gewoon 3 weken moeten wachten en er geen beta meer zal komen haha.
Ja en op een gegeven moment zijn bussen ook niet meer voldoende, just a start. Elke keer gezeik of ik tram banen wil plaatsen kan moeilijk zeggen nee not aviable in beta haha.Ferio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:44:
Een buslijn of ander openbaar vervoer is zeer zeker belangrijk voor je stad. Tenzij je honderden auto's op een weg wilt hebben en er een gehele dag file staat. Nu zijn de bus lijnen zodanig slecht dat ze met ze allen in 1 lijn rijden of een weg oprijden , keren weer dezelfde weg terug, weer keren en weer terug.
[ Voor 79% gewijzigd door green-tea op 19-02-2013 10:45 ]
Ja ik snapte er ook eerst niks van. Kon maar niet ontdekken hoe je meer buslijnen kon toevoegen (was het aan hhet proberen via het public transport screen).Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:36:
[...]
Echt waar? Ik had wel gezien dat je haltes kon maken maar meerdere lijnen was mij ook niet gelukt.
Vond het nu maar een rotzooitje.
Maarja, steeds een terminal op je terminal gooien werkt dus...
snap het nog niet... als ik een busterminal (extra bus) toevoeg aan mijn main terminal dan volgen de bussen elkaar gewoon.Basekid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:45:
[...]
Ja ik snapte er ook eerst niks van. Kon maar niet ontdekken hoe je meer buslijnen kon toevoegen (was het aan hhet proberen via het public transport screen).
Ik denk dat men zich teveel zorgen maakt om vervoer. In de beta hadden we niet echt de goede wegen en veel andere manieren van transport. Dit plaatje zegt meer dan .. nouja een hoop.
Kun je dit wat verder toelichten? het is me nog steeds niet helemaal duidelijk... Kan me even niet helemaal meer voor de geest halen hoe je die busterminals kan uitbreidenBasekid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:45:
[...]
Ja ik snapte er ook eerst niks van. Kon maar niet ontdekken hoe je meer buslijnen kon toevoegen (was het aan hhet proberen via het public transport screen).
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ook in de 2e beta? Dat was geloof ik een bug in de eerste beta (dat is de enige die ik gespeeld heb trouwens)Ferio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:46:
[...]
snap het nog niet... als ik een busterminal (extra bus) toevoeg aan mijn main terminal dan volgen de bussen elkaar gewoon.
Klopt ze zeiden, op Twitter, dat dit een bug was maar dat hadden ze inmiddels al opgelost. Blijkbaar nog niet of deze is zo te horen niet meegenomen?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Ik baal er van dat het niet meteen voor de MAC uitkomt. Heb zon zin om het spel te spelen.
Had het nog steeds, had zelfs ook meerdere keren dezelfde bus die keerde op dezelfde weg en dit tig keer deed. Ook al rijden ze automatisch ik zie de efficiency er nu nog steeds niet in, wellicht dat als ze het fixen dit beter gaat, maar als je 20 bussen hebt die elk dezelfde bushaltes afrijden schiet dat niet op. Zou het liefst dit willen indelen per gebied.The_Worst schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:54:
Klopt ze zeiden, op Twitter, dat dit een bug was maar dat hadden ze inmiddels al opgelost. Blijkbaar nog niet of deze is zo te horen niet meegenomen?
Wellicht, laten we het hopen.LunaTempesta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:49:
[afbeelding]Ik denk dat men zich teveel zorgen maakt om vervoer. In de beta hadden we niet echt de goede wegen en veel andere manieren van transport. Dit plaatje zegt meer dan .. nouja een hoop.
Ik hoop dat het content wat geblocked was goed getest is.
Ik denk dat ik van mijn eerste stad een touriste trekpleister ga maken. Lekker veel casino's, airport, train, trams en bussen.
Alle fabrieken in een tweede stad, Alle peds in een derde
Alle fabrieken in een tweede stad, Alle peds in een derde
Daar ben ik dus bang voor. Er was zo enorm veel geblokeerd en met het uurtje dat je steeds kreeg kon je niet echt enorm veel uitproberen. Ik begrijp dat beta 2 een server stress test was, maar in beta 1 was er hetzelfde. Hoe gaan ze dat doen met alle overige content? Patches na release?Ferio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:58:
[...]
Wellicht, laten we het hopen.
Ik hoop dat het content wat geblocked was goed getest is.
Zullen erachter komen in de eerste 4 weken na release. )LunaTempesta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:02:
[...]
Daar ben ik dus bang voor. Er was zo enorm veel geblokeerd en met het uurtje dat je steeds kreeg kon je niet echt enorm veel uitproberen. Ik begrijp dat beta 2 een server stress test was, maar in beta 1 was er hetzelfde. Hoe gaan ze dat doen met alle overige content? Patches na release?
Verwacht één grote chaos, server die plat liggen, spel half speelbaar. Lijkt me niks nieuws
Weekend vol klagen op GoT dusgreen-tea schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:16:
Verwacht één grote chaos, server die plat liggen, spel half speelbaar. Lijkt me niks nieuws
Heb een key bestelt, de eerste 4 dagen vanaf release kan ik nog niet spelen. Hopenlijk is alles gefixed wanneer ik 'm krijg. Weekje later een operatie aan m'n been dus dat word lekker spelen!green-tea schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:16:
[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 19-02-2013 11:19 ]
Ik heb de indruk na de beta dat je ook een handels/transport stad kan maken. Ik hoop dat er leuke vervoersopties in zitten. Een complete stad met airport/harbour/train etc. Een overstap stad. Dat lijkt me ook grappig (in sc4 kon het wel redelijk). Maar een transport hub stad lijkt me ook wel is leuk, als het goed gedaan is.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Goedkoop inkopen, opsparen en dan dik doorverkopen. Volgens mij was er ook ergens een post dat iemand binnen Maxis dit deed en gigantisch veel winst maakte.Postius schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:22:
Ik heb de indruk na de beta dat je ook een handels/transport stad kan maken. Ik hoop dat er leuke vervoersopties in zitten. Een complete stad met airport/harbour/train etc. Een overstap stad. Dat lijkt me ook grappig (in sc4 kon het wel redelijk). Maar een transport hub stad lijkt me ook wel is leuk, als het goed gedaan is.
Ik vraag me af of er met die markt niet enorm gesjoemeld kan worden.
Wat ik uit een review over de marktwerking begreep was dat aan het begin van je sessie de prijzen "gelocked" worden. Dus die hele sessie kan je voor bedrag X commodity Y inkopen.
Op die manier wordt het wel heel simpel om dikke winsten te maken als je maatje een uurtje later inlogd en de nieuwe prijzen ziet. Commodity Y is met 50% gestegen in prijs. Je maatje geeft dat ff door aan jou, jij koopt maximaal commodity Y in, logt uit en start een nieuwe sessie, de nieuwe prijzen worden geladen en je kunt de zojuist ingekochte goederen weer dumpen op de markt voor dikke profits...
Wat ik uit een review over de marktwerking begreep was dat aan het begin van je sessie de prijzen "gelocked" worden. Dus die hele sessie kan je voor bedrag X commodity Y inkopen.
Op die manier wordt het wel heel simpel om dikke winsten te maken als je maatje een uurtje later inlogd en de nieuwe prijzen ziet. Commodity Y is met 50% gestegen in prijs. Je maatje geeft dat ff door aan jou, jij koopt maximaal commodity Y in, logt uit en start een nieuwe sessie, de nieuwe prijzen worden geladen en je kunt de zojuist ingekochte goederen weer dumpen op de markt voor dikke profits...
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Persoonlijk had voor mij die hele online component met zijn global market en leaderboards niet zo gehoeven. SimCity is nooit een competetieve game geweest en het is nou ook niet zo alsof geld zo lastig te krijgen is dat speculeren op de global market echt interessant gaat zijn. Ik verwacht dat ik zelf vooral in de sandbox mode bezig zal zijn, vooral ook omdat je daar die random disasters kan uitschakelen.
Verwijderd
Ik kon het zo snel niet vinden, maar heb je in deze SC een metro?
Een vliegveld zit er denk ik niet in, aangezien je nu de great works hebt.
Volgens mij ging dit over recycling van goederen en die met dikke winst doorverkopen, das ook een erg mooi conceptFerio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:25:
[...]
Goedkoop inkopen, opsparen en dan dik doorverkopen. Volgens mij was er ook ergens een post dat iemand binnen Maxis dit deed en gigantisch veel winst maakte.
My iRacing
Metro zit er niet in.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:41:
Ik kon het zo snel niet vinden, maar heb je in deze SC een metro?
Vliegveld wel, zowel Municipal (ploppable) als international (Great Work)
Ik vind het global market en leaderbaord idee juist wel leuk.
En voor mensen waar het niet voor hoeft is idd de sandbox mode (of je handelt gewoon niet op de global market en regelt alles zelf)
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Als ik zie hoe makkelijk er geld te verdienen viel in de beta betwijvel ik of dit erg zou zijn.Ferio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:25:
[...]
Goedkoop inkopen, opsparen en dan dik doorverkopen. Volgens mij was er ook ergens een post dat iemand binnen Maxis dit deed en gigantisch veel winst maakte.
Lees zoveel posts dat door de beta alles super easy is gemaakt en dat retail niet zo zijn zijn, maar goed heb hier nooit een antwoord van een developer gezien of iemand van Maxis.LunaTempesta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Als ik zie hoe makkelijk er geld te verdienen viel in de beta betwijvel ik of dit erg zou zijn.
Nog een weetje die ik niet wist, als één iemand een gebouw vrijspeelt, is deze beschikbaar in de gehele regio.
Ik kan niet wachten tot het 7 maart is. Weet alleen nog niet welke versie ik ga kopen. De Deluxe of de limited edition (alhoewel die superschurken set me niet zoveel boeit, maar wel gebouwen uit verschillende landen).
Ben nu tot die tijd weer bezig met Simcity 4, toch nog steeds een goede game na 10 jaar.
Ben nu tot die tijd weer bezig met Simcity 4, toch nog steeds een goede game na 10 jaar.
Dat is jammer.The_Worst schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:53:
Nog een weetje die ik niet wist, als één iemand een gebouw vrijspeelt, is deze beschikbaar in de gehele regio.
Als ik dus met iemand in een regio zit en die persoon speelt 24/7, unlocked alles, dat betekent dat wanneer ik inlog ik ook opeens alles heb? mm
[ Voor 21% gewijzigd door Ferio op 19-02-2013 11:59 ]
Dit ziet er echt super uit maar toch heb ik een beetje mijn twijfels bij de kwaliteit van die screens.LunaTempesta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:49:
[afbeelding]Ik denk dat men zich teveel zorgen maakt om vervoer. In de beta hadden we niet echt de goede wegen en veel andere manieren van transport. Dit plaatje zegt meer dan .. nouja een hoop.
Ik speel op 2560x1440 en alles zo hoog als mogelijk maar toch zag de beta er niet zo fraai uit als dit screenshotje.
Dit viel mij ook al op. Ik had bij mijn tweede stadje alleen nog maar de kleine city hall, maar ik kon wel 100k lenen terwijl je daar een financial department voor nodig hebt.The_Worst schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:53:
Je kunt volgens mij ook maar een beperkt aantal modules toevoegen aan je city hall, dus je zult in de regio verschillende steden moeten hebben met verschillende upgrades om alle modules en gebouwen vrij te spelen.
Heb je de filters al geprobeerd? Je stad kan er echt zo uit zien..Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:59:
[...]
Dit ziet er echt super uit maar toch heb ik een beetje mijn twijfels bij de kwaliteit van die screens.
Ik speel op 2560x1440 en alles zo hoog als mogelijk maar toch zag de beta er niet zo fraai uit als dit screenshotje.
Is er al wat geregeld met betrekking tot community zoals een site en/of teamspeak?
Wij van GoTLike (allemaal Tweakers die eerst Battlefield 3 speelden) gaan met een aantal man gezamenlijk Simcity spelen en hebben daarvoor al een stukje op onze Teamspeak ingericht. Zijn er nog meerderen die hier interesse in zouden hebben?
Onze Teamspeak is al een public Teamspeak (teamspeak.gotlike.nl, geen password) en we zouden graag onze server aanbieden voor iedereen die Simcity wilt spelen op een georganiseerde wijze, of zelfs puur wilt lullen over Simcity. Hoe meer mensen hoe gezelliger, am I right?
Wij van GoTLike (allemaal Tweakers die eerst Battlefield 3 speelden) gaan met een aantal man gezamenlijk Simcity spelen en hebben daarvoor al een stukje op onze Teamspeak ingericht. Zijn er nog meerderen die hier interesse in zouden hebben?
Onze Teamspeak is al een public Teamspeak (teamspeak.gotlike.nl, geen password) en we zouden graag onze server aanbieden voor iedereen die Simcity wilt spelen op een georganiseerde wijze, of zelfs puur wilt lullen over Simcity. Hoe meer mensen hoe gezelliger, am I right?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Klinkt interessant, per regio een channel en een lulhoek?Tsurany schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:09:
Is er al wat geregeld met betrekking tot community zoals een site en/of teamspeak?
Verwijderd
Super initiatief!Tsurany schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:09:
Topie, Dat idee wou ik ook op tafel gooien maar aangezien er al een is kom ik zeker langs.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:11:
[...]
Super initiatief!Ik hop zeker langs als ik het spel koop..
Ik ben niet de meest spreekzamen, maar ik kom wel luisteren tegen die tijd =)
ja als je niks zegt.... mic niet goed ???green-tea schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:28:
Eerst teamspeak repareren denk?
Nee ik kon op één of andere manier eerst geen verbinding maken. Nu wel haha
jij snapt duidelijk niet hoe een stad werkttennisbal schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:29:
[...]
waarom heeft dat er niks mee te maken? Elke stad heeft diverse aanbieders, dus waarom niet in een simulatie? En busstations mogen wat mij betreft gewoon automatisch snelste route vinden. Ik zeg alleen maar dat ik tot een bepaald niveau wil micro-en.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Nouja, ik snap dat niet iedereen tot op busniveau wilt managen. Alleen dan is Simcity gewoon niet het spel voor jou vrees ik.White_Collar schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:50:
[...]
jij snapt duidelijk niet hoe een stad werkt
Wat het beste werktFerio schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:11:
Klinkt interessant, per regio een channel en een lulhoek?
Ik heb helaas te weinig ervaring gehad met dit spel, helaas door omstandigheden niet alle beta's kunnen spelen en pas een uurtje ingame gezeten. Maar volgens mij is er een steden limiet per regio dus ik gok dat elke regio het beste een eigen channel kan hebben en dan een lobby voor als je gewoon wilt lullen wat niet over de regio gaat
Wel is onze site viewer stuk, die moeten we even gaan fixen. Teamspeak zelf doet t gewoon
[ Voor 58% gewijzigd door Tsurany op 19-02-2013 13:01 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar weet iemand hoe het precies werkt met de bussen? Hoe bepaalt de bus wat de volgende halte is? De halte met de meeste wachtenden, de halte waar de meeste passagiers naartoe moeten, de halte waar al het langst geen bus is geweest of is het gewoon volstrekt willekeurig?
Check youtube, staan genoeg filmpjes over de werking van de engine.
Kun je misschien een link geven?green-tea schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:11:
Check youtube, staan genoeg filmpjes over de werking van de engine.
Van wat ik heb gezien in de twee beta's zoeken lege bussen eerst de halte waar de meeste passagiers staan te wachten en rijdt daarna naar de haltes waar de passagiers naartoe willen.Ik ga ervan uit dat als er haltes op de route liggen waar ook mensen te wachten staan deze worden meegenomen. Het is jammer dat er geen optie is voor busroutes a la Cities in Motion, maar ik kan begrijpen dat dat teveel micromanagement zou zijn voor de gemiddelde speler.Lan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:00:
Maar weet iemand hoe het precies werkt met de bussen? Hoe bepaalt de bus wat de volgende halte is? De halte met de meeste wachtenden, de halte waar de meeste passagiers naartoe moeten, de halte waar al het langst geen bus is geweest of is het gewoon volstrekt willekeurig?
dat verklaart waarom de bussen achter elkaar rijden..oppie85 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:25:
[...]
Van wat ik heb gezien in de twee beta's zoeken lege bussen eerst de halte waar de meeste passagiers staan te wachten en rijdt daarna naar de haltes waar de passagiers naartoe willen.Ik ga ervan uit dat als er haltes op de route liggen waar ook mensen te wachten staan deze worden meegenomen. Het is jammer dat er geen optie is voor busroutes a la Cities in Motion, maar ik kan begrijpen dat dat teveel micromanagement zou zijn voor de gemiddelde speler.
Ja het systeem van Cities XL zou een stuk beter werken. Kan je precies je buslijnen aanleggen inclusief overstappunten en zo tot op macro niveau je steden ontwikkelen.
De hele reden waarom ik vraag of iemand weet hoe die bussen werken is omdat ik het niet kan vinden. De enige reden waarom ik om een link vroeg was omdat jij suggereerde dat die informatie die ik zocht op Youtube te vinden was. Zoeken op glassbox kan ik zelf ook wel.
Ah, thanks. Inderdaad erg jammer dat je geen buslijnen aan kunt leggen. Maar blijven er ook mensen bij de bushalte staan als de bus niet richting de gewenste bestemming vertrekt maar compleet de verkeerde kant opgaat? Want het komt toch nooit voor dat iedereen dezelfde kant op wil? Maar misschien is het wel heel inefficiënt dat iedereen gewoon instapt en de bus naar de bestemming met de meeste passagiers rijdt. Na verloop van tijd verandert de verhouding dan wel zo dat elke bushalte wel een keer aan de beurt moet komen, maar ik ben blij dat ik niet met die bussen reisoppie85 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:25:
[...]
Van wat ik heb gezien in de twee beta's zoeken lege bussen eerst de halte waar de meeste passagiers staan te wachten en rijdt daarna naar de haltes waar de passagiers naartoe willen.Ik ga ervan uit dat als er haltes op de route liggen waar ook mensen te wachten staan deze worden meegenomen. Het is jammer dat er geen optie is voor busroutes a la Cities in Motion, maar ik kan begrijpen dat dat teveel micromanagement zou zijn voor de gemiddelde speler.
Gewoon een stukje casualisering van het spel, lekker alles heel simpel houden zodat het niet echt een uitdaging wordt.
Tjah, klopt. Echter heeft elk spel zo zijn sterke en zwakke punten. Ten opzichte van de simulatie van CitiesXL is een groot deel van de simulatie van SimCity weer op een veel dieper niveau geregeld.Tsurany schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:28:
Ja het systeem van Cities XL zou een stuk beter werken. Kan je precies je buslijnen aanleggen inclusief overstappunten en zo tot op macro niveau je steden ontwikkelen.
Ik zeg: irc.tweakers.net, #simcity :W
Verwijderd
zoals ik het zie is het volstrekt willekeurig. de auto's rijden gewoon de kortste route van A naar B.
Hetzelfde als een persoon die een werkverzoek oppikt en naar een bedrijf toe rijd
Hetzelfde als een persoon die een werkverzoek oppikt en naar een bedrijf toe rijd
Het werkt meer als een soort deel-taxi.Lan Mandragoran schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:35:
[...]
Ah, thanks. Inderdaad erg jammer dat je geen buslijnen aan kunt leggen. Maar blijven er ook mensen bij de bushalte staan als de bus niet richting de gewenste bestemming vertrekt maar compleet de verkeerde kant opgaat? Want het komt toch nooit voor dat iedereen dezelfde kant op wil? Maar misschien is het wel heel inefficiënt dat iedereen gewoon instapt en de bus naar de bestemming met de meeste passagiers rijdt. Na verloop van tijd verandert de verhouding dan wel zo dat elke bushalte wel een keer aan de beurt moet komen, maar ik ben blij dat ik niet met die bussen reis
Een systeem met buslijnen lijkt me een stuk nuttiger.
Van wat ik heb gezien, kun je meer modules toevoegen als je je gemeentehuis verder upgrade. Ik heb op Youtube filmjes gezien met 1/2 en 1/3. In de beta was alleen het departement financiën beschikbaar om te kopen.oppie85 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:02:
Je kunt volgens mij ook maar een beperkt aantal modules toevoegen aan je city hall, dus je zult in de regio verschillende steden moeten hebben met verschillende upgrades om alle modules en gebouwen vrij te spelen.
Volgens mij kun je maximaal 3 afdelingen toevoegen. Maar er zijn een stuk of 6 beschikbaar.. M.a.w. je kunt niet alles plaatsen :-)..spacemouse schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:46:
[...]
Van wat ik heb gezien, kun je meer modules toevoegen als je je gemeentehuis verder upgrade. Ik heb op Youtube filmjes gezien met 1/2 en 1/3. In de beta was alleen het departement financiën beschikbaar om te kopen.
Maar je kan toch wel routes aanleggen? Als je bushaltes neerplept zie je toch een lijntje van waar ze rijden? (of zit ik nou in mn hoofd met CiM)oppie85 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:25:
[...]
Nu na de 2de beta heb ik helaas toch mijn twijfels gekregen. Ik had het express nog niet ge-preordered omdat het na de 1ste beta me nog niet had kunnen overtuigen.
Ik wil graag grote uitgestrekte steden bouwen, maar na 2 beta's vind ik toch dat de grootte van de map wel erg beperkt is. Ik heb in beide beta's niet kunnen doen wat ik voor ogen had, groot zakelijk centrum met stuk verderop industrial en dan juist residential weer aan de andere kant geconcentreerd, maar ook uitgesmeerd, heel ruimtelijk, veel parken en extra's enzo.
Ik vind dat de map te klein is om dat te doen. Je bent min of meer geforceerd om of 1 grote ramvolle metropool te bouwen, of een heel rustig uitgesmeerd dorpje. Overigens vind ik de metropool dan nog niet echt metropolisch groot
Ik ben dus blij dat ik niet ge-preordered heb
Ik wil graag grote uitgestrekte steden bouwen, maar na 2 beta's vind ik toch dat de grootte van de map wel erg beperkt is. Ik heb in beide beta's niet kunnen doen wat ik voor ogen had, groot zakelijk centrum met stuk verderop industrial en dan juist residential weer aan de andere kant geconcentreerd, maar ook uitgesmeerd, heel ruimtelijk, veel parken en extra's enzo.
Ik vind dat de map te klein is om dat te doen. Je bent min of meer geforceerd om of 1 grote ramvolle metropool te bouwen, of een heel rustig uitgesmeerd dorpje. Overigens vind ik de metropool dan nog niet echt metropolisch groot
Let op, de 2de beta was niets anders dan Beta1, met een paar kleine aanpassingen.
Jij bevestigd waar ik bang voor was; te kleine maps. Ik denk alleen al om deze reden dat ik het spel niet hoef, ik heb graag veel ruimte.Kaap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:29:
Nu na de 2de beta heb ik helaas toch mijn twijfels gekregen. Ik had het express nog niet ge-preordered omdat het na de 1ste beta me nog niet had kunnen overtuigen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Verwijderd
maar je kunt wel makkelijk schakelen tussen maps in je regio. en ook deze steden zijn goed verbonden met elkaar.
Je kunt aan de randen suburbs bouwen, in een andere stad weer een industriele zone en ergens in het midden bouw je een metropool op.
Je kunt aan de randen suburbs bouwen, in een andere stad weer een industriele zone en ergens in het midden bouw je een metropool op.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 14:44 ]
Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.