Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• NoordTer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 07:54
Duur nog even en kan ik hem ook eindelijk spelen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:17
De GoT regio krijgt natuurlijk een space centre :+
Minstens :P
Ik geloof dat er bij 16 steden 4 GW's zijn. Per 4 steden 1 GW.

Wordt het natuurlijk nog even uitvechten welke de space center krijgen :P
(ervanuitgaande dat je niet 4 space center's kan bouwen. Als dat wel kan dan maakt het niet uit, natuurlijk)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 13:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 08:48
Iemand die weet hoe je voorkomt dat je op de NL site van simcity.com komt?

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 09:57
Hoe zal het spel lopen met max graphics op een Gigabyte 460GTX SOC?

Voor de rest zit er in de pc 12GB Corsair vengeance aan geheugen, I5 2500k processor. (kan lopen op 4.6 ghz)

[ Voor 19% gewijzigd door Ferio op 06-02-2013 13:44 ]

Ferio schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
Als een trein.
Ik heb zelf een fractie van jouw setup (Q8300, 7Gb, GTX460) en alles maxed out liep in de beta feilloos in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 13:47 ]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 10:34
Ferio schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:

Voor de rest zit er in de pc 12GB Corsair vengeance aan geheugen, I5 2500k processor. (kan lopen op 4.6 ghz)
YouTube: SIM CITY 5 [Closed Beta - 1 Hour Gameplay - HD]

[ Voor 13% gewijzigd door Serotonine op 06-02-2013 13:47 ]

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Vraag me ook af of er überhaupt resources uitgewisseld kunnen worden tussen clusters binnen een regio. Dus in de grootste regio van 16 steden heb je 4 clusters van 4 steden met een GW. Kunnen er tussen die 4 clusters dan ook resources uitgewisseld worden?

(En zo niet, wat is dan eigenlijk het voordeel van meerdere clusters binnen een regio?)

@sQuarecoW: het gebruik de Incognito modus van je browser kan helpen.
Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:
Vraag me ook af of er überhaupt resources uitgewisseld kunnen worden tussen clusters binnen een regio. Dus in de grootste regio van 16 steden heb je 4 clusters van 4 steden met een GW. Kunnen er tussen die 4 clusters dan ook resources uitgewisseld worden?
Goeie vraag, dat vraag ik me ook af.

• Ferio
anandus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:
[...]
Als een trein.
Ik heb zelf een fractie van jouw setup (Q8300, 7Gb, GTX460) en alles maxed out liep in de beta feilloos in ieder geval.
Mooi, beetje afwisseling tussen het muziek maken door. :)

Thanks!
Kwam die ook tegen via een google search, alleen werk blocked youtube en hij zei dat hij niet maxed out speelt :(

Heeft er iemand wat meer informatie hoe er gespeeld word. Ik heb vernomen dat er dus samen word gespeeld, maar als je het spel start word je dan random geplaatst in een regio of heb je ook een optie om een regio te joinen?

[ Voor 49% gewijzigd door Ferio op 06-02-2013 14:16 ]

• sQuarecoW
  • Laatst online: 14-11 08:48
Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:

@sQuarecoW: het gebruik de Incognito modus van je browser kan helpen.
Ah inderdaad, dat werkt. Tnx.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:20:
De GoT regio krijgt natuurlijk een space centre :+
Haha uiteraard en een solar farm. Kunnen we lekker Amerikaans groene energie opwekken om dan vervolgens een enorm vervuilende raket de ruimte in te sturen 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
En een internationaal vliegveld, want anders kunnen we niet reizen tussen de GoT regio's

• Ferio
en dan gezamenlijk alle mogelijke natuur geweld loslaten op alle steden!!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:18
Kun je uberhaupt kiezen wat je daarop zet? En zit er dan ook niet een maximum van 1 per regio?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 07:06
Ja je kunt kiezen en ja er zijn regio's met meerdere GW's.

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:37
Dan moet je er alleen wel rekening houden dat volgens mij niet alle steden in een regio met wegen/rails aan elkaar verbonden zijn.. dus zullen ze dan ook allemaal aan alle GW's verbonden zijn?
Ik geloof maximaal 4 steden per GW.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://simcitizens.com/wp-content/uploads/2012/12/Simcity-Region-View-UI.jpg

• Snoz Lombardo
Als region heb je dus wel een gezamenlijk inwoneraantal en 'schatkist'. Vraag blijft echter nog wel of er tussen de groepen van 4 steden met 1 GW nog wat gebeurd. Ik zie wel snelwegen die de groepen verbinden dus dan zou je zeggen dat er ook resources (inwoners, werkers, etc.) uitgewisseld kunnen worden.

Heb Ocean Quigley via Twitter deze vraag gesteld, hoop op snel antwoord.

• Evil Cowman
geel is snelweg? blauw spoor ofzo? of omgekeerd? in dit geval betekent wel dat sommige steden nog wel met andere verbonden zijn via alleen spoor en niet via weg

• GENETX
Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:56:
Als region heb je dus wel een gezamenlijk inwoneraantal en 'schatkist'. Vraag blijft echter nog wel of er tussen de groepen van 4 steden met 1 GW nog wat gebeurd. Ik zie wel snelwegen die de groepen verbinden dus dan zou je zeggen dat er ook resources (inwoners, werkers, etc.) uitgewisseld kunnen worden.

Heb Ocean Quigley via Twitter deze vraag gesteld, hoop op snel antwoord.
Jammer dat je de beste man moet storen voor een vraag die al op zoveel plaatsen is beantwoord... Ja, resources, workers, inwoners, toeristen whatever wisselen uit tussen steden in een regio. Dus als je als GW een vliegveld bouwt, kun je er donder op zeggen dat er meer toeristen via de GW jou stad in komen.

• Snoz Lombardo
Ik bedoel dus of uitwisselen gebeurd tussen (in het geval van de grootste region) álle 16 steden, of alleen de steden met wie je een GW deelt.

• GENETX
Is hier ook al ergens beantwoord een stuk of wat pagina's terug. Het komt er op neer dat er een verbinding mee moet zijn via hetzelfde type vervoer. Dus ligt de GW aan een snelweg en gaat die snelweg, al dan niet via andere steden, naar jou stad, dan zit je goed AFAIK. Overstappen van snelweg op trein in een andere stad is geen direct verbinding.

Althans, zo werkt het als het goed is voor bijvoorbeed workers. Ik neem aan dat het voor GW hetzelfde is.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 06-02-2013 15:12 ]

Verwijderd

Evil Cowman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:59:
geel is snelweg? blauw spoor ofzo? of omgekeerd? in dit geval betekent wel dat sommige steden nog wel met andere verbonden zijn via alleen spoor en niet via weg
Denk eerder stroom (geel) en water (blauw).

• GENETX
Nope, weg en spoor.

• Donstil
  • Niet online
Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:56:
Als region heb je dus wel een gezamenlijk inwoneraantal en 'schatkist'.
Ik neem aan dat dit gaat om het totale bedrag op dat moment. Niet dat Tweakers X mijn geld gaat uitgeven 8)7

• iamrenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 14:50
Via een proxy:)
sQuarecoW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:

• Snoz Lombardo
Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:46:
[...]

Ik neem aan dat dit gaat om het totale bedrag op dat moment. Niet dat Tweakers X mijn geld gaat uitgeven 8)7
Uiteraard :P

Las wel nog wat anders op Reddit wat mogelijk een exploit kan zijn.
Het is in feite mogelijk om geld te geven aan een andere city binnen je region, vervolgens restart je je stad, krijg je een nieuw startbudget, en geef je dat weer weg. Rinse and repeat, en je kunt een vriend van je dus voorzien van een eindeloze stroom geld.
Maxis gaf aan dat je, om geld te kunnen 'giften', wel eerst een stadhuis moet hebben, en dat de ander je gift wel moet accepteren, maar het is dus wel mogelijk. (bron)

Ik hoop dat, tegen de tijd dat je een stadhuis hebt gebouwd, je startbudget al dermate geslonken is dat het niet meer de moeite is, maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-02-2013 15:57 ]

• Makron
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10 10:17
Ik gebruik incognito mode in chrome.
IE en Firefox hebben vast ook zoiets.

Origin: l-MakroN-l

• Donstil
  • Niet online
Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:55:
[...]

Uiteraard :P

Las wel nog wat anders op Reddit wat mogelijk een exploit kan zijn.
Het is in feite mogelijk om geld te geven aan een andere city binnen je region, vervolgens restart je je stad, krijg je een nieuw startbudget, en geef je dat weer weg. Rinse and repeat, en je kunt een vriend van je dus voorzien van een eindeloze stroom geld.
Maxis gaf aan dat je, om geld te kunnen 'giften', wel eerst een stadhuis moet hebben, en dat de ander je gift wel moet accepteren, maar het is dus wel mogelijk. (bron)

Ik hoop dat, tegen de tijd dat je een stadhuis hebt gebouwd, je startbudget al dermate geslonken is dat het niet meer de moeite is, maar toch.
Oke duidelijk. Je moet in een plaatsje met alleen fabrieken dus wel een gemeentehuis bouwen om een geldstroom te kunnen creëren.

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

sQuarecoW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
http://www.simcity.com/en_US/blog

Ltrz,....

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Airports waren nooit echt een sterke punt voor maxis...

Ltrz,....

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Hoezo? Het kleine screenshot was van het kleine airport, waarbij de banen ploppable blijken te zijn en dus niet per sé allemaal naast elkaar geplaatst moeten worden.

• blueice85
  • Laatst online: 10-11 10:07
Volgens mij refereert Steelo o.a. naar de airports in de vorige delen. Die werkte bij mij ook nooit helemaal lekker. Altijd van die random lege gaten in de zones.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

The_Worst

Unox

Paar mogelijk interessante nieuwe feiten verschenen op Twitter:
[list]• Je kan handelen tussen verschillende groepen steden (die een verschillende GW delen) maar alleen via de stad die deze groepen verbinden.
• Er is SLI-ondersteuning maar daar zijn ze nu nog mee aan het bugfixen
• Als je wilt voorkomen dat een zone zich verder ontwikkelt, dan kan je de zone toewijzing ongedaan maken. Gebouw blijft (werkend) staan maar er ontwikkelt zich niks nieuws.
• In een grote regio is het mogelijk om 16 verschillende spelers te hebben.
• Verschillende soorten evenementen voor het stadion. Je kan zelf kiezen welke. Concerten, football, motorcross.
• Wegen naderhand upgraden is uiteindelijk net zo duur als deze meteen neerleggen.
• Andere steden in de regio zijn te bezoeken
• Zones die te klein zijn om iets op te laten bouwen worden opgevuld door niet functionerende objecten.• Verkeer is aangepast sinds de beta, hoewel het verkeer erg slecht moet zijn voordat de Sims op zoek gaan naar alternatieven.
• In de beta zag je soms 6 bussen achter elkaar aan rijden, is aangepast.
• Je kan geen prijs bepalen als je grondstoffen verkoopt aan je buren. Je kan echter wel geld geven.
• Het is mogelijk om door publieke regio's te bladeren, (nog) geen mogelijkheid om een willekeurige te laten toewijzen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 16:29
....edit: laat maar :)

[ Voor 100% gewijzigd door Snowwie op 07-02-2013 03:13 ]

Mijn YouTube Channel

• Snoz Lombardo
Kreeg gister nog een Twitter reply van Ocean over zonnepanelen op gebouwen.

In onderstaand filmpje op 1:20 zie je opeens zonnepanelen verschijnen op het dak van het gebouw rechts. Ocean gaf aan dat gebouwen met zonnepanelen overdag geen stroom van het netwerk gebruiken (grote gebouwen deels nog wel), en gebouwen krijgen zonnepanelen wanneer de bevolking hoog is opgeleid.

YouTube: Manual Pan, take 2

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Jeetje, dat is erg gaaf bedacht. Máár ook lastig te zien wanneer je structureel te kort komt, zo zonder handige grafiekjes en historie :)
Ik vind dat een leuk straatje, rond 1:20. Een beetje W2W-achtig :)

• Snoz Lombardo
Welk van de 10 betekenissen van W2W bedoel je? :P Of bedoelde je WW2?

[ Voor 8% gewijzigd door Snoz Lombardo op 07-02-2013 09:56 ]

Wall-to-Wall, een bekende term in Simcity voor gebouwen die tegen elkaar aan staan, zoals in veel binnensteden :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-02-2013 09:58 ]

• Snoz Lombardo
Ah, natuurlijk. Dat heeft eigenlijk nooit in SimCity gezeten toch? (m.u.v. mods natuurlijk)
In het filmpje staan ze inderdaad vrijwel tegen elkaar aan, ziet er mooi uit.

• Donstil
  • Niet online
Mooi straatje ja, mensen wonen leuk daar ook in die stacaravan aan de 6baans snelweg :P

zouden die zonnepanalen ook functie hebben of alleen decoratie zijn?

• GENETX
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:04:
Mooi straatje ja, mensen wonen leuk daar ook in die stacaravan aan de 6baans snelweg :P

Snoz Lombardo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:

In onderstaand filmpje op 1:20 zie je opeens zonnepanelen verschijnen op het dak van het gebouw rechts. Ocean gaf aan dat gebouwen met zonnepanelen overdag geen stroom van het netwerk gebruiken (grote gebouwen deels nog wel), en gebouwen krijgen zonnepanelen wanneer de bevolking hoog is opgeleid.

8)7

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

tha_crazy

Mafketel

Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:04:

zie paar posts eerders
Snoz Lombardo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Zijn die boompjes in die low dense gebieden ook nieuw? Voelt voller aan dan in de beta, maar weet het niet zeker. Of zijn die met de hand geplaatst?

[ Voor 13% gewijzigd door perentaart op 07-02-2013 10:39 ]

• Donstil
  • Niet online
Keurig, las op de mobiel in de file dus had het ff gemist.

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

blueice85 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:49:
Volgens mij refereert Steelo o.a. naar de airports in de vorige delen. Die werkte bij mij ook nooit helemaal lekker. Altijd van die random lege gaten in de zones.
dus dat...sc2 en sc3 was gewoon zoning airport aanleggen, maar daar klopte geen drol van..zowel de verhoudingen als de layout...sc4 was al een verbetering, maar qua informatie en het aanpassen zo goed als nihil...ben benieuwd naar de nieuwe sc hoe de airport zal functioneren en werken...iig is die glassbox simulatie al een dikke pluspunt.

Ltrz,....

• PeterSelie
Ik mag hopen dat je sims zich niet net zo gaan misdragen op de snelwegen, anders mag je flink wat politie / ziekenwagens extra in gaan zetten :Y

• Suicyder
  • Laatst online: 22:09
SoaDmaggot schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:09:
Ik mag hopen dat je sims zich niet net zo gaan misdragen op de snelwegen, anders mag je flink wat politie / ziekenwagens extra in gaan zetten :Y
Wat mij opviel en wat ik ook heb aangegeven bij Maxis, is dat in de beta de politie/brandweer/ambulance gewoon in de rij aansluit en niet langsgelaten wordt in SimCity. Je zou toch verwachten dat ze er omheen mogen rijden en/of dat de gewone mens aan de kant gaat net als in het echt.

• Ferio
NVM :)

[ Voor 95% gewijzigd door Ferio op 07-02-2013 12:48 ]

Die manual is al een aantal weken in PDF te krijgen :)

• Ferio
Waar is op dit moment SimCity limited editie het goedkoopst? Is dat 12game?

Ik las dat er ook grijze keys (30 euro, limited editie) zijn alleen ja 15 euro verschil met bv 12game.. kan dat in combinatie met een deluxe upgrade?

• PeterSelie
Suicyder schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Wat mij opviel en wat ik ook heb aangegeven bij Maxis, is dat in de beta de politie/brandweer/ambulance gewoon in de rij aansluit en niet langsgelaten wordt in SimCity. Je zou toch verwachten dat ze er omheen mogen rijden en/of dat de gewone mens aan de kant gaat net als in het echt.
Hier is ook het volgende te lezen:
Robbers obey red stop lights (a simulation limitation)
Ik ben bang dat hetzelfde geldt voor politie/brandweer/ambulance, en daardoor dus ook geen voorrang kunnen krijgen.

• Evil Cowman
Ik vraag me af he: als in een 16 man regio niet alle steden verbonden zijn via wegen/spoor zou het dan alsnog wel mogelijk zijn om vracht/workers/etc uit te wisselen via bijvoorbeeld vliegtuigen? zonder dat er een verbinding is met weg/spoor?

• GENETX
Ik verwacht van niet. Vliegvelden lijken meer te mikken op toeristen als ik alles zo wat overzie.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 07-02-2013 13:41 ]

• Snoz Lombardo
Vliegvelden halen wel resources binnen maar die komen niet uit een specifieke stad van de regio, maar gewoon 'uit de regio'.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:18
Zo'n groot vliegveld als "Great Works" wel, maar zo'n klein vliegveld kan dat toch gewoon?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Hayte
  • Laatst online: 23:23

Hayte

Nieuwsredacteur
Vracht kan ik me nog wel voorstellen (qua realisme), maar workers? Hoeveel mensen ken jij die elke dag even het vliegtuig heen en terug naar werk nemen?

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 16:15
Hayte schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:34:
Vracht kan ik me nog wel voorstellen (qua realisme), maar workers? Hoeveel mensen ken jij die elke dag even het vliegtuig heen en terug naar werk nemen?
In amerika gebeurt dat meer..

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 13:55
Hayte schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:34:
Denk dat ook binnnen europa ca. 50% van het vliegtuig vol zit met mensen die voor hun werk reizen... Bedrijf waar ik werk hanteerd periodes van 10 dagen weg dan weekend thuis. Verkopers/vertegenwoordigers reizen nog meer/vaker... Elke week zitten er van de 450 man werkzaam zeker 50/100 in het buitenland...

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Zakenreizen en dergelijken, dat klopt. Maar hoeveel mensen reizen, via het vliegtuig, dagelijks heen en terug van hun huis in stad A naar hun werk in stad B?

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Ik zie net een bericht van iSims benelux op twitter:

Er komt een extra beta aan van SimCity. Op 17 februari kun je 24 uur spelen.
De beta wordt gehouden omdat het spel de Gold-status heeft bereikt. Dit betekend dat het spel klaar is met ontwikkeling

aanvulling: Iemand vroeg of deze open of gesloten was:
iSims benelux: Weer gesloten. weet niet of je opnieuw moet worden geselecteerd. Nieuws komt net binnen via Twitter, wachtend op persbericht.

[ Voor 28% gewijzigd door Lonestander op 07-02-2013 14:52 ]

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• Snoz Lombardo
Lonestander schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:50:

De beta wordt gehouden omdat het spel de Gold-status heeft bereikt. Dit betekend dat het spel klaar is met ontwikkeling
wo0t! _/-\o_

Overigens vervoeren vliegvelden volgens mij uitsluitend toeristen en cargo. Dus geen workers.

[ Voor 11% gewijzigd door Snoz Lombardo op 07-02-2013 14:53 ]

• BioHazard
  • Laatst online: 14-11 12:32

BioHazard

*\o/*

Het spel is gold, maar je gaat een beta spelen. Apart. Meer een demo deze keer dan? Of zullen ze de laatste beta gewoon weer actief maken?

Overigens vind ik nog geen ander bericht hierover, dus ik weet niet of het legit is.

[ Voor 24% gewijzigd door BioHazard op 07-02-2013 14:53 ]

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Lonestander schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:50:

aanvulling: Iemand vroeg of deze open of gesloten was:
iSims benelux: Weer gesloten. weet niet of je opnieuw moet worden geselecteerd. Nieuws komt net binnen via Twitter, wachtend op persbericht.
Woohoo!
Checkt dat, Zondag.

DAMN!
BioHazard schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:
Het spel is gold, maar je gaat een beta spelen. Apart. Meer een demo deze keer dan? Of zullen ze de laatste beta gewoon weer actief maken?

Overigens vind ik nog geen ander bericht hierover, dus ik weet niet of het legit is.
Ik weet ook niet of het legit is.
Ongetwijfeld ook een promo-demo, maar dat het gold is betekent niet dat er geen patches komen, natuurlijk.

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

BioHazard schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:

Stress test voor de servers ? Het kan al eens mislopen met alle activaties op dag 1 8)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:33
Suicyder schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Wat ik hierover las op Reddit (kan zo even de post niet meer vinden) is dat in de GlassBox engine momenteel geen voorrang gegeven (kan) worden aan bepaalde agents. Hiervoor zouden alle agents die in de weg zitten voor een priorityAgent (bijv. een brandweerwagen) moeten uitwijken (naar een andere weg, rijbaan of de stoep). Dit zou een te zware belasting geven op de engine, was wat er geschreven werd. Als je een priorityAgent hebt die door een file heen moet dan kan het zijn dat vele tientallen andere agents daarop moeten reageren. En dat voor ieder priority vehicle.

Lijkt me zelf niet erg realistisch maargoed, in het echt staat een brandweerwagen ook wel eens stil in het verkeer. Misschien met een patch ooit nog te implementeren?
Ik zat vanmiddag nog even te neuzen op het forum wat inmiddels dus closed beta 1 heet.

http://answers.ea.com/t5/...t-p/SimCity-Closed-Beta-1

Ook daar zie ik in de geruchtenmachine 17 feb. voorbij komen maar dat kan dezelfde bron hebben natuurlijk.

Only fools are enslaved by time and space.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47
Mmore schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:14:
[...]Lijkt me zelf niet erg realistisch maargoed, in het echt staat een brandweerwagen ook wel eens stil in het verkeer.
Even ongeacht de huidige implementatie in SimCity, is dit dan ook iets wat eigenlijk in het echt niet hoort te gebeuren. Als de hulpdiensten de sirenes aan heeft staan dient er altijd voorrang verleend en uitgeweken te worden.

Maar ik kan de redenatie waarom het niet in SimCity geimplementeerd is goed begrijpen, gezien het aantal uitrukkingen zal het een zeer grote additionele belasting worden op de engine.

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Ik hoop niet dat de nieuwe gesloten "beta" voor dezelfde mensen geldt als voor de vorige gesloten beta. Heb geen zin om wéér buiten de boot te vallen...

Even een vraagje, iedereen die zich had ingeschreven voor die beta, kregen die ook een bevestigings mailtje? Die heb ik namelijk niet ontvangen, en dus beging ik nu te twijfelen of ik me wel goed heb ingeschreven (site was nogal buggy bezig)

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:33
Nooit een bevestigingsmail gehad, wel een invite voor de beta.

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Hayte schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:26:
Ik hoop niet dat de nieuwe gesloten "beta" voor dezelfde mensen geldt als voor de vorige gesloten beta. Heb geen zin om wéér buiten de boot te vallen...

Even een vraagje, iedereen die zich had ingeschreven voor die beta, kregen die ook een bevestigings mailtje? Die heb ik namelijk niet ontvangen, en dus beging ik nu te twijfelen of ik me wel goed heb ingeschreven (site was nogal buggy bezig)
Ik heb eventueel nog wel een key, welke ik pas op zondag binnen kreeg :')
Of die nog geldig is....

G3YY-JCAK-639Z-F7DA-3D4C
Ik zie ook deze twee tweets:
"SIMCITY GOES GOLD, SECOND CLOSED BETA ANNOUNCED!" Is ze email I got. Not long SimCity-ites.
La #Beta di #SimCity sarà giocabile il 17 febbraio per 24h

Was ik eindelijk blij dat het gebedel om keys in dit topic afgelopen was, gaat het weer opnieuw beginnen ... :X

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 07-02-2013 15:35 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Leuk dat we kunnen spelen, wel jammer dat ik net m'n client heb verwijderd :P

Dividend for Starters

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
PromWarMachine schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:39:
Leuk dat we kunnen spelen, wel jammer dat ik net m'n client heb verwijderd :P
Same. Mag hopen dat het niet exact dezelfde beta is.. die heb ik wel gezien :P

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
:) Gelukkig komt er waarschijnlijk nog een tweede beta. Voor de eerste wel een key gekregen, was alleen helaas op wintersport (A)

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• oppie85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05-2021
Ik vermoed dat deze nieuwe beta vooral wordt gedaan als extra 'demo' - de vorige heeft ze veel publiciteit (en heel belangrijk; pe-orders) opgeleverd en er is op twitter en de meeste fora een hoop vraag geweest voor nog een beta. Waarschijnlijk verwachten ze de hype nog wat te kunnen verhogen.

Overigens hoop ik dat er dit keer wel iets meer functionaliteit beschikbaar is.
Plus nog even extra server-stabiliteit testen.

Ik denk dat er aan het spel zelf niet heel veel zal veranderen (aan de andere kant, zowel zoning als verkeer is veranderd sinds de vorige beta).

Verwijderd

Het kan geen kwaad om een paar uurtjes meer te spelen. :)

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
tha_crazy schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Ik heb eventueel nog wel een key, welke ik pas op zondag binnen kreeg :')
Of die nog geldig is....

G3YY-JCAK-639Z-F7DA-3D4C
hartelijk bedankt.
huidige beta is weliswaar afgelopen maar er is nog een volgende aangekondigd waar ik graag gebruik van maak

WoT Steam

Het is niet zeker of degenen die toegang hadden bij de vorige beta ook bij de aankomende beta toegang hebben hè?
Plus dat het nog alleen een gerucht is so far.

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

anandus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:53:
Het is niet zeker of degenen die toegang hadden bij de vorige beta ook bij de aankomende beta toegang hebben hè?
Plus dat het nog alleen een gerucht is so far.
Wie neit waagt wie niet wint he.
En anders ligt die key toch maar te liggen

• Donstil
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de tweede beta nog kan bieden. De eerste had ik na 3x een stad bouwen wel gezien eigenlijk.

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:56:
Ik ben benieuwd wat de tweede beta nog kan bieden. De eerste had ik na 3x een stad bouwen wel gezien eigenlijk.
Zou leuk zijn als je dan meer tijd krijgt i.p.v. 1 uur. :9

• Paterpor
  • Laatst online: 18:01
Zou wel dik tegenvallen. Vorige gemist door een weekendje weg. Deze dan missen door skivakantie. Ach, het is maar hoe je het bekijkt :)

• Kwartjuh
  • Laatst online: 13-11 07:29
Iemand anders ook in de gaten dan SimCity.com down is? Ik hoop dat er idd een nieuwe beta ronde komt.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:58
Op de Facebook-pagina van Wehkamp is een 10-euro code te krijgen. Hierdoor betaal je maar 41 euro voor SimCity. (59 voor de collectorseditie) Er komen alleen nog verzendkosten bij.

Verwijderd

Kwartjuh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
Iemand anders ook in de gaten dan SimCity.com down is? Ik hoop dat er idd een nieuwe beta ronde komt.
Bij mij werkt ie gewoon.

• PeterSelie
Kwartjuh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
Even je cookies / sessie leeggooien voor de site, ik neem aan dat jij ook last hebt van de 'oneindige omleidingslus'-bug.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Toch lijkt het er niet op dat de map size in SimCity nog omhoog gaat.

Ik had toch graag zoiets willen zien qua size:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.steampowered.com/v/gfx/apps/231140/ss_a954da046c3eb182b2dd0fb500849ae9a718deb9.1920x1080.jpg?t=1360186077

Wat krijgen we:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1gOBLgc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nfohump.com/forum/images/smiles/pokerface.png

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Phyxion schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:43:
Toch lijkt het er niet op dat de map size in SimCity nog omhoog gaat.

Ik had toch graag zoiets willen zien qua size:
[afbeelding]

Wat krijgen we:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm, ik weet dat het een stelletje nietsnutten zijn bij focus home, maar voor 4,5 euro (heb cities xl 2011 al) wil ik die misschien wel eens aanschaffen om de tijd tot Simcity te doden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Donstil
  • Niet online
Ja allemaal leuk en aardig die map groote, citiesXL draait bij iedereen klote maar daar krijg je dan wel een grote map voor terug. Het is maar wat je liever hebt.

• oppie85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05-2021
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:51:
Ja allemaal leuk en aardig die map groote, citiesXL draait bij iedereen klote maar daar krijg je dan wel een grote map voor terug. Het is maar wat je liever hebt.
Daarnaast is de simulatie ook van een compleet andere orde. Maxis heeft er nou eenmaal voor gekozen om elke unieke inwoner afzonderlijk te simuleren, en dat vreet natuurlijk resources. Dat neemt niet weg dat ik de huidige mapgrootte in de beta toch echt té klein vond - maar aangezien dat toch wel een universeel punt van kritiek is verwacht ik dat dit na release de hoogste prioriteit krijgt en dat we waarschijnlijk snel ook een region zullen krijgen met grotere steden.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:51:
Dat ligt aan memory leaks die best op te lossen zijn en wat de ontwikkelaar niet doet. Het is prima mogelijk om wel een city van deftig formaat neer te zetten en Cities XL is daar het voorbeeld van.
oppie85 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:55:
[...]

Daarnaast is de simulatie ook van een compleet andere orde. Maxis heeft er nou eenmaal voor gekozen om elke unieke inwoner afzonderlijk te simuleren, en dat vreet natuurlijk resources. Dat neemt niet weg dat ik de huidige mapgrootte in de beta toch echt té klein vond - maar aangezien dat toch wel een universeel punt van kritiek is verwacht ik dat dit na release de hoogste prioriteit krijgt en dat we waarschijnlijk snel ook een region zullen krijgen met grotere steden.
Reken er maar niet op met EA.

[ Voor 39% gewijzigd door Phyxion op 07-02-2013 16:58 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• PeterSelie
Phyxion schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Dat ligt aan memory leaks die best op te lossen zijn en wat de ontwikkelaar niet doet. Het is prima mogelijk om wel een city van deftig formaat neer te zetten en Cities XL is daar het voorbeeld van.
Niet bepaald, ook de CPU is bij CitiesXL een hard beperkende factor... Ik speel de game met 12GB ram wat verre van vol loopt, maar de game blijft crap lopen.

Makkelijk en best op te lossen? Iedereen is razend enthousiast over die game, behalve de performance issues. Denk je dat zij niet ook in zien dat die game velen malen beter zou verkopen als ze die issues opgelost zouden hebben?

Iets met de beste stuurlui :W

• Donstil
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit oplost?

Ik draaide hem op een QuadCore i7 3,2ghz/16gb/256gb SSD/Ati6990 2gb en liep voor geen meter. Zag er ook helemaal niet draai uit btw.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Nu wordt ik wel nieuwsgierig naar dat spel. Bestaat er nog ergens een demo die wel werkt of moet ik via 'alternatieve kanalen' gaan zoeken?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Pagina: 1 ... 43 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.