Ik geloof dat er bij 16 steden 4 GW's zijn. Per 4 steden 1 GW.
Wordt het natuurlijk nog even uitvechten welke de space center krijgen
(ervanuitgaande dat je niet 4 space center's kan bouwen. Als dat wel kan dan maakt het niet uit, natuurlijk)
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 13:31 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voor de rest zit er in de pc 12GB Corsair vengeance aan geheugen, I5 2500k processor. (kan lopen op 4.6 ghz)
[ Voor 19% gewijzigd door Ferio op 06-02-2013 13:44 ]
Als een trein.Ferio schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
Hoe zal het spel lopen met max graphics op een Gigabyte 460GTX SOC?
Ik heb zelf een fractie van jouw setup (Q8300, 7Gb, GTX460) en alles maxed out liep in de beta feilloos in ieder geval.
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 13:47 ]
YouTube: SIM CITY 5 [Closed Beta - 1 Hour Gameplay - HD]Ferio schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
Hoe zal het spel lopen met max graphics op een Gigabyte 460GTX SOC?
Voor de rest zit er in de pc 12GB Corsair vengeance aan geheugen, I5 2500k processor. (kan lopen op 4.6 ghz)
[ Voor 13% gewijzigd door Serotonine op 06-02-2013 13:47 ]
(En zo niet, wat is dan eigenlijk het voordeel van meerdere clusters binnen een regio?)
@sQuarecoW: het gebruik de Incognito modus van je browser kan helpen.
Goeie vraag, dat vraag ik me ook af.Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:
Vraag me ook af of er überhaupt resources uitgewisseld kunnen worden tussen clusters binnen een regio. Dus in de grootste regio van 16 steden heb je 4 clusters van 4 steden met een GW. Kunnen er tussen die 4 clusters dan ook resources uitgewisseld worden?
Mooi, beetje afwisseling tussen het muziek maken door.anandus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:
[...]
Als een trein.
Ik heb zelf een fractie van jouw setup (Q8300, 7Gb, GTX460) en alles maxed out liep in de beta feilloos in ieder geval.
Thanks!
Kwam die ook tegen via een google search, alleen werk blocked youtube en hij zei dat hij niet maxed out speelt
Heeft er iemand wat meer informatie hoe er gespeeld word. Ik heb vernomen dat er dus samen word gespeeld, maar als je het spel start word je dan random geplaatst in een regio of heb je ook een optie om een regio te joinen?
[ Voor 49% gewijzigd door Ferio op 06-02-2013 14:16 ]
Ah inderdaad, dat werkt. Tnx.Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:
@sQuarecoW: het gebruik de Incognito modus van je browser kan helpen.
Haha uiteraard en een solar farm. Kunnen we lekker Amerikaans groene energie opwekken om dan vervolgens een enorm vervuilende raket de ruimte in te sturenBasekid schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:20:
De GoT regio krijgt natuurlijk een space centre
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb Ocean Quigley via Twitter deze vraag gesteld, hoop op snel antwoord.
Jammer dat je de beste man moet storen voor een vraag die al op zoveel plaatsen is beantwoord... Ja, resources, workers, inwoners, toeristen whatever wisselen uit tussen steden in een regio. Dus als je als GW een vliegveld bouwt, kun je er donder op zeggen dat er meer toeristen via de GW jou stad in komen.Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:56:
Als region heb je dus wel een gezamenlijk inwoneraantal en 'schatkist'. Vraag blijft echter nog wel of er tussen de groepen van 4 steden met 1 GW nog wat gebeurd. Ik zie wel snelwegen die de groepen verbinden dus dan zou je zeggen dat er ook resources (inwoners, werkers, etc.) uitgewisseld kunnen worden.
Heb Ocean Quigley via Twitter deze vraag gesteld, hoop op snel antwoord.
Althans, zo werkt het als het goed is voor bijvoorbeed workers. Ik neem aan dat het voor GW hetzelfde is.
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 06-02-2013 15:12 ]
Verwijderd
Denk eerder stroom (geel) en water (blauw).Evil Cowman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:59:
geel is snelweg? blauw spoor ofzo? of omgekeerd? in dit geval betekent wel dat sommige steden nog wel met andere verbonden zijn via alleen spoor en niet via weg
Ik neem aan dat dit gaat om het totale bedrag op dat moment. Niet dat Tweakers X mijn geld gaat uitgevenSnoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:56:
Als region heb je dus wel een gezamenlijk inwoneraantal en 'schatkist'.
sQuarecoW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
Iemand die weet hoe je voorkomt dat je op de NL site van simcity.com komt?
UiteraardDonstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:46:
[...]
Ik neem aan dat dit gaat om het totale bedrag op dat moment. Niet dat Tweakers X mijn geld gaat uitgeven
Las wel nog wat anders op Reddit wat mogelijk een exploit kan zijn.
Het is in feite mogelijk om geld te geven aan een andere city binnen je region, vervolgens restart je je stad, krijg je een nieuw startbudget, en geef je dat weer weg. Rinse and repeat, en je kunt een vriend van je dus voorzien van een eindeloze stroom geld.
Maxis gaf aan dat je, om geld te kunnen 'giften', wel eerst een stadhuis moet hebben, en dat de ander je gift wel moet accepteren, maar het is dus wel mogelijk. (bron)
Ik hoop dat, tegen de tijd dat je een stadhuis hebt gebouwd, je startbudget al dermate geslonken is dat het niet meer de moeite is, maar toch.
[ Voor 7% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-02-2013 15:57 ]
Ik gebruik incognito mode in chrome.
IE en Firefox hebben vast ook zoiets.
Origin: l-MakroN-l
Oke duidelijk. Je moet in een plaatsje met alleen fabrieken dus wel een gemeentehuis bouwen om een geldstroom te kunnen creëren.Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:55:
[...]
Uiteraard
Las wel nog wat anders op Reddit wat mogelijk een exploit kan zijn.
Het is in feite mogelijk om geld te geven aan een andere city binnen je region, vervolgens restart je je stad, krijg je een nieuw startbudget, en geef je dat weer weg. Rinse and repeat, en je kunt een vriend van je dus voorzien van een eindeloze stroom geld.
Maxis gaf aan dat je, om geld te kunnen 'giften', wel eerst een stadhuis moet hebben, en dat de ander je gift wel moet accepteren, maar het is dus wel mogelijk. (bron)
Ik hoop dat, tegen de tijd dat je een stadhuis hebt gebouwd, je startbudget al dermate geslonken is dat het niet meer de moeite is, maar toch.
http://www.simcity.com/en_US/blogsQuarecoW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
Iemand die weet hoe je voorkomt dat je op de NL site van simcity.com komt?
Ltrz,....
[list]• Je kan handelen tussen verschillende groepen steden (die een verschillende GW delen) maar alleen via de stad die deze groepen verbinden.
• Er is SLI-ondersteuning maar daar zijn ze nu nog mee aan het bugfixen
• Als je wilt voorkomen dat een zone zich verder ontwikkelt, dan kan je de zone toewijzing ongedaan maken. Gebouw blijft (werkend) staan maar er ontwikkelt zich niks nieuws.
• In een grote regio is het mogelijk om 16 verschillende spelers te hebben.
• Verschillende soorten evenementen voor het stadion. Je kan zelf kiezen welke. Concerten, football, motorcross.
• Wegen naderhand upgraden is uiteindelijk net zo duur als deze meteen neerleggen.
• Andere steden in de regio zijn te bezoeken
• Zones die te klein zijn om iets op te laten bouwen worden opgevuld door niet functionerende objecten.• Verkeer is aangepast sinds de beta, hoewel het verkeer erg slecht moet zijn voordat de Sims op zoek gaan naar alternatieven.
• In de beta zag je soms 6 bussen achter elkaar aan rijden, is aangepast.
• Je kan geen prijs bepalen als je grondstoffen verkoopt aan je buren. Je kan echter wel geld geven.
• Het is mogelijk om door publieke regio's te bladeren, (nog) geen mogelijkheid om een willekeurige te laten toewijzen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
[ Voor 100% gewijzigd door Snowwie op 07-02-2013 03:13 ]
In onderstaand filmpje op 1:20 zie je opeens zonnepanelen verschijnen op het dak van het gebouw rechts. Ocean gaf aan dat gebouwen met zonnepanelen overdag geen stroom van het netwerk gebruiken (grote gebouwen deels nog wel), en gebouwen krijgen zonnepanelen wanneer de bevolking hoog is opgeleid.
YouTube: Manual Pan, take 2
[ Voor 8% gewijzigd door Snoz Lombardo op 07-02-2013 09:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-02-2013 09:58 ]
In het filmpje staan ze inderdaad vrijwel tegen elkaar aan, ziet er mooi uit.
zouden die zonnepanalen ook functie hebben of alleen decoratie zijn?
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:04:
Mooi straatje ja, mensen wonen leuk daar ook in die stacaravan aan de 6baans snelweg
Snoz Lombardo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:
Kreeg gister nog een Twitter reply van Ocean over zonnepanelen op gebouwen.
In onderstaand filmpje op 1:20 zie je opeens zonnepanelen verschijnen op het dak van het gebouw rechts. Ocean gaf aan dat gebouwen met zonnepanelen overdag geen stroom van het netwerk gebruiken (grote gebouwen deels nog wel), en gebouwen krijgen zonnepanelen wanneer de bevolking hoog is opgeleid.
zie paar posts eerdersDonstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:04:
Mooi straatje ja, mensen wonen leuk daar ook in die stacaravan aan de 6baans snelweg
Snoz Lombardo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:
Kreeg gister nog een Twitter reply van Ocean over zonnepanelen op gebouwen.
[ Voor 13% gewijzigd door perentaart op 07-02-2013 10:39 ]
Keurig, las op de mobiel in de file dus had het ff gemist.
dus dat...sc2 en sc3 was gewoon zoning airport aanleggen, maar daar klopte geen drol van..zowel de verhoudingen als de layout...sc4 was al een verbetering, maar qua informatie en het aanpassen zo goed als nihil...ben benieuwd naar de nieuwe sc hoe de airport zal functioneren en werken...iig is die glassbox simulatie al een dikke pluspunt.blueice85 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:49:
Volgens mij refereert Steelo o.a. naar de airports in de vorige delen. Die werkte bij mij ook nooit helemaal lekker. Altijd van die random lege gaten in de zones.
Ltrz,....
Wat mij opviel en wat ik ook heb aangegeven bij Maxis, is dat in de beta de politie/brandweer/ambulance gewoon in de rij aansluit en niet langsgelaten wordt in SimCity. Je zou toch verwachten dat ze er omheen mogen rijden en/of dat de gewone mens aan de kant gaat net als in het echt.SoaDmaggot schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:09:
Ik mag hopen dat je sims zich niet net zo gaan misdragen op de snelwegen, anders mag je flink wat politie / ziekenwagens extra in gaan zetten
[ Voor 95% gewijzigd door Ferio op 07-02-2013 12:48 ]
Ik las dat er ook grijze keys (30 euro, limited editie) zijn alleen ja 15 euro verschil met bv 12game.. kan dat in combinatie met een deluxe upgrade?
Hier is ook het volgende te lezen:Suicyder schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:22:
[...]
Wat mij opviel en wat ik ook heb aangegeven bij Maxis, is dat in de beta de politie/brandweer/ambulance gewoon in de rij aansluit en niet langsgelaten wordt in SimCity. Je zou toch verwachten dat ze er omheen mogen rijden en/of dat de gewone mens aan de kant gaat net als in het echt.
Ik ben bang dat hetzelfde geldt voor politie/brandweer/ambulance, en daardoor dus ook geen voorrang kunnen krijgen.Robbers obey red stop lights (a simulation limitation)
[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 07-02-2013 13:41 ]
In amerika gebeurt dat meer..Hayte schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:34:
Vracht kan ik me nog wel voorstellen (qua realisme), maar workers? Hoeveel mensen ken jij die elke dag even het vliegtuig heen en terug naar werk nemen?
Denk dat ook binnnen europa ca. 50% van het vliegtuig vol zit met mensen die voor hun werk reizen... Bedrijf waar ik werk hanteerd periodes van 10 dagen weg dan weekend thuis. Verkopers/vertegenwoordigers reizen nog meer/vaker... Elke week zitten er van de 450 man werkzaam zeker 50/100 in het buitenland...Hayte schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:34:
Vracht kan ik me nog wel voorstellen (qua realisme), maar workers? Hoeveel mensen ken jij die elke dag even het vliegtuig heen en terug naar werk nemen?
Er komt een extra beta aan van SimCity. Op 17 februari kun je 24 uur spelen.
De beta wordt gehouden omdat het spel de Gold-status heeft bereikt. Dit betekend dat het spel klaar is met ontwikkeling
aanvulling: Iemand vroeg of deze open of gesloten was:
iSims benelux: Weer gesloten. weet niet of je opnieuw moet worden geselecteerd. Nieuws komt net binnen via Twitter, wachtend op persbericht.
[ Voor 28% gewijzigd door Lonestander op 07-02-2013 14:52 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
wo0t!Lonestander schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:50:
Ik zie net een bericht van iSims benelux op twitter:
De beta wordt gehouden omdat het spel de Gold-status heeft bereikt. Dit betekend dat het spel klaar is met ontwikkeling
Overigens vervoeren vliegvelden volgens mij uitsluitend toeristen en cargo. Dus geen workers.
[ Voor 11% gewijzigd door Snoz Lombardo op 07-02-2013 14:53 ]
Overigens vind ik nog geen ander bericht hierover, dus ik weet niet of het legit is.
[ Voor 24% gewijzigd door BioHazard op 07-02-2013 14:53 ]
Woohoo!Lonestander schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:50:
Ik zie net een bericht van iSims benelux op twitter:
aanvulling: Iemand vroeg of deze open of gesloten was:
iSims benelux: Weer gesloten. weet niet of je opnieuw moet worden geselecteerd. Nieuws komt net binnen via Twitter, wachtend op persbericht.
Checkt dat, Zondag.
DAMN!
Ik weet ook niet of het legit is.BioHazard schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:
Het spel is gold, maar je gaat een beta spelen. Apart. Meer een demo deze keer dan? Of zullen ze de laatste beta gewoon weer actief maken?
Overigens vind ik nog geen ander bericht hierover, dus ik weet niet of het legit is.
Ongetwijfeld ook een promo-demo, maar dat het gold is betekent niet dat er geen patches komen, natuurlijk.
Stress test voor de servers ? Het kan al eens mislopen met alle activaties op dag 1BioHazard schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:
Het spel is gold, maar je gaat een beta spelen. Apart. Meer een demo deze keer dan? Of zullen ze de laatste beta gewoon weer actief maken?
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Wat ik hierover las op Reddit (kan zo even de post niet meer vinden) is dat in de GlassBox engine momenteel geen voorrang gegeven (kan) worden aan bepaalde agents. Hiervoor zouden alle agents die in de weg zitten voor een priorityAgent (bijv. een brandweerwagen) moeten uitwijken (naar een andere weg, rijbaan of de stoep). Dit zou een te zware belasting geven op de engine, was wat er geschreven werd. Als je een priorityAgent hebt die door een file heen moet dan kan het zijn dat vele tientallen andere agents daarop moeten reageren. En dat voor ieder priority vehicle.Suicyder schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:22:
[...]
Wat mij opviel en wat ik ook heb aangegeven bij Maxis, is dat in de beta de politie/brandweer/ambulance gewoon in de rij aansluit en niet langsgelaten wordt in SimCity. Je zou toch verwachten dat ze er omheen mogen rijden en/of dat de gewone mens aan de kant gaat net als in het echt.
Lijkt me zelf niet erg realistisch maargoed, in het echt staat een brandweerwagen ook wel eens stil in het verkeer. Misschien met een patch ooit nog te implementeren?
http://answers.ea.com/t5/...t-p/SimCity-Closed-Beta-1
Ook daar zie ik in de geruchtenmachine 17 feb. voorbij komen maar dat kan dezelfde bron hebben natuurlijk.
Only fools are enslaved by time and space.
Even ongeacht de huidige implementatie in SimCity, is dit dan ook iets wat eigenlijk in het echt niet hoort te gebeuren. Als de hulpdiensten de sirenes aan heeft staan dient er altijd voorrang verleend en uitgeweken te worden.Mmore schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:14:
[...]Lijkt me zelf niet erg realistisch maargoed, in het echt staat een brandweerwagen ook wel eens stil in het verkeer.
Maar ik kan de redenatie waarom het niet in SimCity geimplementeerd is goed begrijpen, gezien het aantal uitrukkingen zal het een zeer grote additionele belasting worden op de engine.
Even een vraagje, iedereen die zich had ingeschreven voor die beta, kregen die ook een bevestigings mailtje? Die heb ik namelijk niet ontvangen, en dus beging ik nu te twijfelen of ik me wel goed heb ingeschreven (site was nogal buggy bezig)
Ik heb eventueel nog wel een key, welke ik pas op zondag binnen kreegHayte schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:26:
Ik hoop niet dat de nieuwe gesloten "beta" voor dezelfde mensen geldt als voor de vorige gesloten beta. Heb geen zin om wéér buiten de boot te vallen...
Even een vraagje, iedereen die zich had ingeschreven voor die beta, kregen die ook een bevestigings mailtje? Die heb ik namelijk niet ontvangen, en dus beging ik nu te twijfelen of ik me wel goed heb ingeschreven (site was nogal buggy bezig)
Of die nog geldig is....
G3YY-JCAK-639Z-F7DA-3D4C
"SIMCITY GOES GOLD, SECOND CLOSED BETA ANNOUNCED!" Is ze email I got. Not long SimCity-ites.
La #Beta di #SimCity sarà giocabile il 17 febbraio per 24h
Was ik eindelijk blij dat het gebedel om keys in dit topic afgelopen was, gaat het weer opnieuw beginnen ...
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 07-02-2013 15:35 ]
Same. Mag hopen dat het niet exact dezelfde beta is.. die heb ik wel gezienPromWarMachine schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:39:
Leuk dat we kunnen spelen, wel jammer dat ik net m'n client heb verwijderd
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Overigens hoop ik dat er dit keer wel iets meer functionaliteit beschikbaar is.
Ik denk dat er aan het spel zelf niet heel veel zal veranderen (aan de andere kant, zowel zoning als verkeer is veranderd sinds de vorige beta).
hartelijk bedankt.tha_crazy schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:28:
[...]
Ik heb eventueel nog wel een key, welke ik pas op zondag binnen kreeg
Of die nog geldig is....
G3YY-JCAK-639Z-F7DA-3D4C
huidige beta is weliswaar afgelopen maar er is nog een volgende aangekondigd waar ik graag gebruik van maak
Plus dat het nog alleen een gerucht is so far.
Wie neit waagt wie niet wint he.anandus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:53:
Het is niet zeker of degenen die toegang hadden bij de vorige beta ook bij de aankomende beta toegang hebben hè?
Plus dat het nog alleen een gerucht is so far.
En anders ligt die key toch maar te liggen
Verwijderd
Zou leuk zijn als je dan meer tijd krijgt i.p.v. 1 uur.Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:56:
Ik ben benieuwd wat de tweede beta nog kan bieden. De eerste had ik na 3x een stad bouwen wel gezien eigenlijk.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Verwijderd
Bij mij werkt ie gewoon.Kwartjuh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
Iemand anders ook in de gaten dan SimCity.com down is? Ik hoop dat er idd een nieuwe beta ronde komt.
Even je cookies / sessie leeggooien voor de site, ik neem aan dat jij ook last hebt van de 'oneindige omleidingslus'-bug.Kwartjuh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
Iemand anders ook in de gaten dan SimCity.com down is? Ik hoop dat er idd een nieuwe beta ronde komt.
Ik had toch graag zoiets willen zien qua size:

Wat krijgen we:

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Hmm, ik weet dat het een stelletje nietsnutten zijn bij focus home, maar voor 4,5 euro (heb cities xl 2011 al) wil ik die misschien wel eens aanschaffen om de tijd tot Simcity te doden.Phyxion schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:43:
Toch lijkt het er niet op dat de map size in SimCity nog omhoog gaat.
Ik had toch graag zoiets willen zien qua size:
[afbeelding]
Wat krijgen we:
[afbeelding]
[afbeelding]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Daarnaast is de simulatie ook van een compleet andere orde. Maxis heeft er nou eenmaal voor gekozen om elke unieke inwoner afzonderlijk te simuleren, en dat vreet natuurlijk resources. Dat neemt niet weg dat ik de huidige mapgrootte in de beta toch echt té klein vond - maar aangezien dat toch wel een universeel punt van kritiek is verwacht ik dat dit na release de hoogste prioriteit krijgt en dat we waarschijnlijk snel ook een region zullen krijgen met grotere steden.Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:51:
Ja allemaal leuk en aardig die map groote, citiesXL draait bij iedereen klote maar daar krijg je dan wel een grote map voor terug. Het is maar wat je liever hebt.
Dat ligt aan memory leaks die best op te lossen zijn en wat de ontwikkelaar niet doet. Het is prima mogelijk om wel een city van deftig formaat neer te zetten en Cities XL is daar het voorbeeld van.Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:51:
Ja allemaal leuk en aardig die map groote, citiesXL draait bij iedereen klote maar daar krijg je dan wel een grote map voor terug. Het is maar wat je liever hebt.
Reken er maar niet op met EA.oppie85 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:55:
[...]
Daarnaast is de simulatie ook van een compleet andere orde. Maxis heeft er nou eenmaal voor gekozen om elke unieke inwoner afzonderlijk te simuleren, en dat vreet natuurlijk resources. Dat neemt niet weg dat ik de huidige mapgrootte in de beta toch echt té klein vond - maar aangezien dat toch wel een universeel punt van kritiek is verwacht ik dat dit na release de hoogste prioriteit krijgt en dat we waarschijnlijk snel ook een region zullen krijgen met grotere steden.
[ Voor 39% gewijzigd door Phyxion op 07-02-2013 16:58 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Niet bepaald, ook de CPU is bij CitiesXL een hard beperkende factor... Ik speel de game met 12GB ram wat verre van vol loopt, maar de game blijft crap lopen.Phyxion schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:57:
[...]
Dat ligt aan memory leaks die best op te lossen zijn en wat de ontwikkelaar niet doet. Het is prima mogelijk om wel een city van deftig formaat neer te zetten en Cities XL is daar het voorbeeld van.
Makkelijk en best op te lossen? Iedereen is razend enthousiast over die game, behalve de performance issues. Denk je dat zij niet ook in zien dat die game velen malen beter zou verkopen als ze die issues opgelost zouden hebben?
Iets met de beste stuurlui :W
Ik draaide hem op een QuadCore i7 3,2ghz/16gb/256gb SSD/Ati6990 2gb en liep voor geen meter. Zag er ook helemaal niet draai uit btw.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.