Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54
Cubic X schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:23:
SimCity 5 lijkt mij geweldig!!

Totdat ik erachter kwam dat het zich voor 85% online afspeelt...ik vind dit soort games juist leuk om offline/alleen te doen :'( .
Online en alleen zijn niet mutually exclusive (weet ff geen goed NL woord).
Het online gedeelte is 90% tegen piraterij, en 10% voor de gameplay.
Het is ook nog eens relatief effectief. Ubisoft gebruikt dezelfde methode (laatste anno game bvb), en daar komen de cracks vaak pas maanden na de release beschikbaar.

Het wordt pas echt nuttig voor de consumenten als het online gedeelte ook daadwerkelijk een belangrijk onderdeel van het spel is.
En dan ben je meteen van je piraatjes af. Tenminste, ik ken niemand die Diablo3 of Battlefield3 illegaal heeft.

Het is wel jammer voor de mensen die graag alleen spelen, als de online servers dan 8 uur per week offline zijn vanwege "maintenance". En natuurlijk altijd op je vrije middag/avond, want dan slapen de Amerikaantjes.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
RocketKoen schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:12:
[...]
En dan ben je meteen van je piraatjes af. Tenminste, ik ken niemand die Diablo3 of Battlefield3 illegaal heeft.
battlefield3 was gewoon vanaf dag 1 te downloaden, maar wel enkel de campaign.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 00:30

icecreamfarmer

en het is

Countess schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 04:09:
[...]

battlefield3 was gewoon vanaf dag 1 te downloaden, maar wel enkel de campaign.
Klopt die heb ik gebruikt om te kijken of mijn laptop het kon draaien.
Maar voor de online functionaliteit zou een simpele check van de cd-key genoeg moeten zijn.
Origin slurpt 120mb aan ram op mijn laptop wat nergens voor nodig is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:57
RocketKoen schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:12:
[...]

Online en alleen zijn niet mutually exclusive (weet ff geen goed NL woord).
Het online gedeelte is 90% tegen piraterij, en 10% voor de gameplay.
Het is ook nog eens relatief effectief. Ubisoft gebruikt dezelfde methode (laatste anno game bvb), en daar komen de cracks vaak pas maanden na de release beschikbaar.

Het wordt pas echt nuttig voor de consumenten als het online gedeelte ook daadwerkelijk een belangrijk onderdeel van het spel is.

Het is wel jammer voor de mensen die graag alleen spelen, als de online servers dan 8 uur per week offline zijn vanwege "maintenance". En natuurlijk altijd op je vrije middag/avond, want dan slapen de Amerikaantjes.
Ik ken het principe helaas...Anno 2070 gekocht, kon een week niet spelen omdat Ubisoft Uplay had verneukt :') :') . Voor mij geen spel weer met always online DRM :( . Sowieso is Origin ook een kut systeem, jammer dat EA dat zo blijft pushen...

[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 15-08-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik begin langzaam toch enthousiast te worden voor dit spel. Ben ook wel toe aan een nieuwe SC. SC4 heb ik vanwege de issues nooit gespeeld: Toen het uitkwam draaide het voor geen meter op mijn PC (en dat lag niet aan de PC) en recent heb ik het nog eens geprobeerd en nu draait het niet vanwege de issues met Win7, maar ik lees dat dat op te lossen is.

SC3000 heb ik bij gebrek aan SC4 wel een aantal keer gedaan maar dat was toch eigenlijk meer een update van 2000 dan een nieuw spel. Het gebrek aan diversiteit van de gebouwen (alles ging op een gegeven moment op elkaar lijken) ging me ook de keel uithangen.

SC2000 is nog steeds een topper wat mij betreft. Dat spel is en blijft fantastisch en ook nu kan ik me er nog avonden mee vermaken. Het is samen met Myst, Monkey Island II en Civilization één van de 'Holy Four' games uit mijn begintijd als gamekoper. Allevier trouwens spellen die ook vandaag de dag nog erg goed meekunnen, al moet ik zeggen dat Civilization deeltje één toch echt geen meerwaarde meer heeft op de nieuwe versies (deel II nog steeds wel wat mij betreft trouwens) behalve de nostalgiefactor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Met ^

Je mist alleen roller coaster tycoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 09:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

Openttd :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Anoniem: 393113

Bij het aanmelden voor de Beta wordt een Dxdiag gevraagd, het pad is echter niet op het formulier op te slaan je krijgt een fakepath die niet te wijzigen is? :N

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Anoniem: 393113 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:18:
Bij het aanmelden voor de Beta wordt een Dxdiag gevraagd, het pad is echter niet op het formulier op te slaan je krijgt een fakepath die niet te wijzigen is? :N
'fakepath' voegen ze zelf toe i.v.m. beveiliging, je bestand gaat gewoon mee als je het formulier verzend.

Not, ik krijg een foutmelding dat het pad niet klopt, het formulier wordt niet verzonden.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Anoniem: 393113 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:09:
Not, ik krijg een foutmelding dat het pad niet klopt, het formulier wordt niet verzonden.
Probeer dan dit eens, komt van EA forum:
To fix the issue with DxDiag not uploading when you sign up for the Beta, change your DXDiag.txt filename to something unique. For example, FirstName_LastName_DXDiag.txt

The issue (it seems) is that EA's servers are only accepting unique DXDiag files. The first person to upload a DXDiag.txt got through, but all other users who try to upload DXDiag.txt will fail. It has to be as unique as possible, as someone has already uploaded 1234.txt, 2345.txt, etc.

Ok, ga ik doen, bedankt voor de tip.
DanielWW2 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:35:
[...]

Ooit gehoord van Origin....
Ben vrij zeker dat SC5 via Origin zal lopen en ik denk niet dat EA zo lief is om offline authenticatie voor SC5 toe te staan.
Heeft Origin een offline-modus net als Steam, eigenlijk?
Ik weet het niet, want Origin wil niet starten op mijn computer :')

Gamescom SimCity-trailer:

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 16-08-2012 15:12 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

anandus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:11:
[...]
Heeft Origin een offline-modus net als Steam, eigenlijk?
Ik weet het niet, want Origin wil niet starten op mijn computer :')

Ja Origin heeft een offline mode. Maar hoeveel je hier mee kan geen idee :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Gister ook maar ingeschreven voor de Closed Beta.
Voor de verandering nog maar SC4 uit de kast gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb me proberen in te schrijven voor de beta maar krijg steeds een foutmelding bij de DXDiag. Vanavond nog maar eens proberen. Heb zoon beetje het vermoeden dat het ligt aan de site.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Oxigeon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:26:
Ik heb me proberen in te schrijven voor de beta maar krijg steeds een foutmelding bij de DXDiag. Vanavond nog maar eens proberen. Heb zoon beetje het vermoeden dat het ligt aan de site.
Heb je al eens in dit topic gezocht?

[ Voor 21% gewijzigd door Tukk op 17-08-2012 13:29 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearsome0ne
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04 18:11
Oxigeon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:26:
Zie een paar post hierboven. Ik had hetzelfde issue en dat loste het voor mij op.

I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Fearsome0ne schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:31:
[...]

Zie een paar post hierboven. Ik had hetzelfde issue en dat loste het voor mij op.
Bedankt voor de wijze woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:25
Toch vreemd, lijkt me sterk dat ik de eerste was. (Ik heb succesvol een DxDiag.txt verstuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ook maar aangemeld. Helaas wel aangevinkt dat ik CoD speelde dus ik heb geen schijn van kans. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471137

Ik heb me niet aangemeld voor de beta, wacht gewoon tot het eindresultaat.. twijfel wel om 'm vooraf al te reserveren via Origin. Ene kant vind ik het duur, andere kant weet ik toch zeker dat ik deze game sowieso aanschaf.

Ben altijd wel fan van SimCity-genre geweest en de glassbox lijkt veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Is de betafase al begonnen? Hoop dat ik ook een key krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ook zojuist aangemeld voor de beta, hopelijk toegelaten aangezien er meestal geen demo's meer komen en het spel toch graag een keer wil proberen voordat ik het ga kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:19

Koenvh

Hier tekenen: ______

brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:49:
Ook zojuist aangemeld voor de beta, hopelijk toegelaten aangezien er meestal geen demo's meer komen en het spel toch graag een keer wil proberen voordat ik het ga kopen..
Mee eens, toch ga ik het spel wel kopen, maar alsnog.. Misschien is het wel een grote flop.. En als ik iets kan verbeteren...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb wel vertrouwen in de engine en de diepgang ed ik ben wel bang voor instabiliteit en dergelijke. Ik wacht denk ik even met kopen totdat ik wat gebruikerservaringen heb gelezen mbt stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

TrailBlazer schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:33:
Ik heb wel vertrouwen in de engine en de diepgang ed ik ben wel bang voor instabiliteit en dergelijke. Ik wacht denk ik even met kopen totdat ik wat gebruikerservaringen heb gelezen mbt stabiliteit.
Eventueel kun je je ook eventjes aanmelden voor de beta. Dan kun je zelf even zien hoe het speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

op het moment heb ik niet echt een PC die het spel kan draaien ook zit ik wat krap in de tijd op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
Ik heb me ook ingeschreven voor de beta een tijdje terug.
Hopen dat ik een beetje bijtijds een beta key krijg.

Ik heb tot nu toe aardig vertrouwen in de game. Hoop alleen dat het online gedeelte een beetje gaat werken, omdat Simcity tot nu toe vooral singleplayer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 12:09
Uit wat ik begrepen heb is toch alleen de 'market' via 't internet? Plus eventuele invloeden van buren? Het lijkt mij geenzins moeilijk om dit uit te schakelen en net als voorheen zelf je regio te ontwerpen en op basis van vraag en aanbod te laten bepalen?

Echter zullen we het vanzelf zien! Ik ben in iedergeval zeer zeer zeer benieuwd naar deze game, heerlijk weer steden bouwen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 'internet-market' lijkt me juist wel interessant. Je zult wellicht toch eerder kiezen voor meer dirty industry als er veel vraag naar is en de prijs dus hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

SimCity-producent: 'pc-markt leeft'

Één quote is dan weer: 'Ik kan ons zien op veel platformen' terwijl ik Sim City echt als een PC only game zie... En goed dat de pc-markt leeft dat hebben er meer gelukkig door gekregen het afgelopen jaar!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Als ik de eerste signalen zo lees dan ben ik bang dat het niks te maken heeft met een echte city builder. Meer met plat vermaak voor mensen die tussendoor een spelletje willen spelen.
Jammer, hopen dat de mod community er dan nog wat van weet te maken. :)

• breadje
  • Laatst online: 22:56
Er staat een hands-on op pc-gamer: http://www.pcgamer.com/previews/simcity-hands-on-dirty-work/
Niet al te veel nieuwe informatie, maar iets is beter dan niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Uit de blog blijkt dat er geen subway in zit :( een megastad zonder subway :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

TrailBlazer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:41:
Ga toch fietsen man :>
Maar ik verwacht dat het nog wel komt, hoop ik

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TrailBlazer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:41:
Hoe de f*ck moeten sims dan reizen naar hun werk?
Moeten we snelwegen en spoorlijnen dwars door het economische hart bouwen die de grondprijs nog wel eens kunnen gaan aantasten of moeten we gaan accepteren dat de hele berichten feed vol staat met sims kunnen niet naar hun werk berichten.

Of het word natuurlijk een DLC. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

DanielWW2 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:49:
[...]

Hoe de f*ck moeten sims dan reizen naar hun werk?
Moeten we snelwegen en spoorlijnen dwars door het economische hart bouwen die de grondprijs nog wel eens kunnen gaan aantasten of moeten we gaan accepteren dat de hele berichten feed vol staat met sims kunnen niet naar hun werk berichten.

Of het word natuurlijk een DLC. :X
Herhaling: Ga toch fietsen man.
Hopelijk is fietsen een optie.

Subways, die zullen toch nog wel komen, hoop ik tenminste.
Treinen dwars door de stad, snelwegen, trams (?) zijn niet de meest elegante oplossing inderdaad,

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40

BioHazard

*\o/*

Ik ga er maar gewoon vanuit dat er geen broodjeszaak in zal zitten. :+

Nee, zou wel jammer zijn...

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:50
Kan iemand mij vertelen waarom dit topic onder Strategy games staat en niet onder Simulatie?

Tot nu toe lijkt het me een erg gaaf spel, even afwachten op de eerste echte reviews of ik het ook daadwerkelijk ga kopen
offtopic:
Ik geloof dat je bij Simulatie eerder moet denken aan racespelletjes en flightsims enzo

• Blik1984
anandus schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:46:
offtopic:
Ik geloof dat je bij Simulatie eerder moet denken aan racespelletjes en flightsims enzo
en het simuleren van het bouwen van een stad hoort daar niet bij?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is een strategie spel, omdat je dingen moet plannen om succesvol te zijn.
Blik1984 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:15:
[...]

en het simuleren van het bouwen van een stad hoort daar niet bij?
offtopic:
Dan zouden alle strategiespellen bij simulatie moeten, want ze simuleren altijd wel iets, een stad, een slagveld, een universum, een civilisatie, een dierentuin, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heeft er iemand al iets gehoord van de Beta, ik had verwacht dat dat al wel uitgerold zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Fatsoenlijke gameplay video. Erg mooi, kan niet wachten! :)

[ Voor 35% gewijzigd door BioHazard op 04-10-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ziet er best goed uit. Het is wel simpeler dan de oudere games maar ook niet zo dramatisch simpel dat het saai is. Dingen zoals rioolering bouwde ik toch al altijd onder wegen dus dat kan mijn niet zoveel schelen. Wat is wel fijn vind is dat alle gebouwen nu echt aan een weg liggen. Dat geeft weer een wat realistisch uiterlijk net als dingen zoals een treinstation dat echt aan een spoorlijn moet liggen en echt mensen ontlaad.

Ik hoop alleen wel dat je wegen ook nog makkelijk recht kan trekken en niet dat dat een gevecht word om een rechte straat te krijgen waar je mooi alles passend in kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb het idee dat ze nog willen werken aan die treinwissels niet het idee dat dat een mooie natuurlijke wissel is atm. Verder lijkt de diepgang prima als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wel makkelijk dat alles nu via de weg loopt, dat maakt het veel duidelijker en helderder. In het echt loopt het meeste ook onder de weg door.

Verder vind ik het zeer positief dat je je met je stad kan specialiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
kun je je nog aanmelden voor de beta? op http://www.simcity.com/nl_NL/beta/info

krijg ik elke x de foutmelding:

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later opnieuw of neem contact op met Klantenondersteuning als het probleem zich blijft voordoen.

meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 16:03

Lex2

Fotografieliefhebber

Ben absoluut benieuwd naar het spel. Ik vraag me alleen af waarom ze in hemelsnaam gebruik maken van een T-splitsing in het spoor?

Tot die tijd nog maar SC4 gaan spelen...

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 12:08
eehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:06:

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later opnieuw of neem contact op met Klantenondersteuning als het probleem zich blijft voordoen.

Vandaag rond 3 uur heb ik me aangemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 11:21
Lex2 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:51:
Ben absoluut benieuwd naar het spel. Ik vraag me alleen af waarom ze in hemelsnaam gebruik maken van een T-splitsing in het spoor?

Tot die tijd nog maar SC4 gaan spelen...
Ik neem aan dat dit niet in de final gaat zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Net aangemeld:
Dank u

Het team van Maxis geeft je de kans om SimCity als een van de eersten te spelen! Als je bent geselecteerd om de besloten bètaversie te spelen, zullen we je binnenkort een e-mail sturen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021

Probeer eens je dxdiag.txt bestand dat je moet uploaden te hernoemen naar iets anders, ik heb eens gelezen dat dit in sommige gevallen uitmaakte.. ik kan alleen zo snel even de bron niet vinden hiervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TrailBlazer schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:50:
Ik heb het idee dat ze nog willen werken aan die treinwissels niet het idee dat dat een mooie natuurlijke wissel is atm. Verder lijkt de diepgang prima als ik het zo zie.
Idd... zoals hij die zo haaks op die andere rails zetten zag er ook niet lekker uit. Maar ziet er iig goed uit. Hoop wel dat je zelf kunt bepalen waar regionale wegen liggen, hoe ze liggen, en dat je ze kunt verwijderen of verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 07-06 08:26

Eagle Creek

Breathing security

BioHazard schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:54:
[video]

Fatsoenlijke gameplay video. Erg mooi, kan niet wachten! :)
Leuk! Krijg er zin in als ik dit zo bekijk.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 10:04

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Het wordt weer een ouderwetse sim city aan de video te zien :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Na het filmpje kan ik amper meer wachten.
Overigens viel mij in het filmpje wel iets op, inderdaad geen subways.

Beta plz! Hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij het inloggen al direct ... kan geen beta aanvragen :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Suicyder schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:49:
Na het filmpje kan ik amper meer wachten.
Overigens viel mij in het filmpje wel iets op, inderdaad geen subways.

Beta plz! Hahah
was al bekend van een blog zal wel in een expansion zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
TrailBlazer schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Klopt, maar dit was natuurlijk wel een echte bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
redfoxert schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Bij het inloggen al direct ... kan geen beta aanvragen :(
zelfde hier kan gewoon op origin inloggen

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v471/eehbiertje/simcity.jpg

mocht iemand straks zijn betacode niet gebruiken :9

*edit na aanmaken nieuw origin profiel kan ik me nog niet aanmelden 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door eehbiertje op 05-10-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blitzdoctor schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:39:
Het wordt weer een ouderwetse sim city aan de video te zien :)
Ik hoop het.
Na Spore ben ik megaskeptisch, dus ik houd mijn verwachtingen in.
Ook wil ik nog even kijken hoe dat nou zit met dat onlinegebeuren (als in: Of je het gewoon zonder dat gedoe kan spelen. Inbellen met Origin vind ik wel okee, maar dat hele MMO-ding hoeft niet voor mij).

Maar op zich ziet het filmpje er goed uit.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 05-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Filmpje ziet er goed uit! Februari 2013 lijkt nu nog verder weg.

Er is niet bekend wanneer de Beta van start gaat, of wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:14:
[...]

zelfde hier kan gewoon op origin inloggen

[afbeelding]

mocht iemand straks zijn betacode niet gebruiken :9

*edit na aanmaken nieuw origin profiel kan ik me nog niet aanmelden 8)7
Had hier hetzelfde gisteren.
Om 23:00 deed ie het ineens wel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 16:26
Ik heb ook problemen gehad met inloggen via IE, daarna met Opera ging het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

micha_no schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

Probeer eens je dxdiag.txt bestand dat je moet uploaden te hernoemen naar iets anders,
DirectX heeft niets met de website te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij was het inderdaad ook dat het hernoemen van dxdiag.txt naar iets anders wel werkte :)

Van het EA-forum:
To fix the issue with DxDiag not uploading when you sign up for the Beta, change your DXDiag.txt filename to something unique. For example, FirstName_LastName_DXDiag.txt

The issue (it seems) is that EA's servers are only accepting unique DXDiag files. The first person to upload a DXDiag.txt got through, but all other users who try to upload DXDiag.txt will fail. It has to be as unique as possible, as someone has already uploaded 1234.txt, 2345.txt, etc.

[ Voor 72% gewijzigd door anandus op 05-10-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ziet er gaaf uit, ga het zeker uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 00:30

icecreamfarmer

en het is

TrailBlazer schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Ik mag hope van niet, wat extra gebouwtjes en voertuigjes ok maar een metro hoort er standaard in te zitten.
Dit is precies waarom ik altijd zo tegen dlc was. Het basisproduct wordt steeds verder uitgekleed maar behoudt zijn prijs om zodoende veel meer te verdienen aan dlc.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
heb me net ingeschreven voor de beta.. hoezo moet iedereen hier een dxdiag bestand opsturen?
moest de voorwaarden accepteren aangeven welke games ik gespeeld had enz?

het werkte nu wel dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:44:
heb me net ingeschreven voor de beta.. hoezo moet iedereen hier een dxdiag bestand opsturen?
moest de voorwaarden accepteren aangeven welke games ik gespeeld had enz?

het werkte nu wel dus ben benieuwd
DXdiag om te loten welke systemen erin komen. Vaak pakken ze systemen aan het uiteinde van het spectrum. De hele goeie pc's en de hele slechte.

Een dxdiag geeft ze min of meer alle relevante info over je systeem. En aangezien ze selecteren wie er in die beta komen willen ze dat de feedback die terug komt wel nuttig is.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Postius schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:42:
[...]

DXdiag om te loten welke systemen erin komen. Vaak pakken ze systemen aan het uiteinde van het spectrum. De hele goeie pc's en de hele slechte.

Een dxdiag geeft ze min of meer alle relevante info over je systeem. En aangezien ze selecteren wie er in die beta komen willen ze dat de feedback die terug komt wel nuttig is.
dat snap ik :9 maar heb net geen dxdiag op moeten sturen van mijn systeem bij het aanmelden voor de beta 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik kan me overigens nog steeds niet registreren, krijg de hele tijd een foutmelding. (Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MaZeLe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:51:
Ik kan me overigens nog steeds niet registreren, krijg de hele tijd een foutmelding. (Chrome)
Hier met IE en FireFox idem. Vervelend :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had het met FF15 voor elkaar gekregen op een XP Pro laptop en DirectX 9.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb me aangemeld voor de beta maar er werd niet om een dxdiag ging. Lijkt me niet dat dat automatisch gaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 14:05
Eagle Creek schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:09:
Ik heb me aangemeld voor de beta maar er werd niet om een dxdaig ging. Lijkt me niet dat dat automatisch gaat toch?
Hetzelfde, mijn aanmelding was gewoon succesvol maar ik heb geen vraag om een dxdiag te leveren gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27
Ah eindelijk. Na een aantal dagen proberen, kreeg ik eindelijk geen error bij inloggen.

Nu nog zien of ze m'n hulp willen of niet. :)

En nee, er wordt niet (meer) om dxdiag gevraagd. Je moet een EULA lezen en bevestigen en daarna een enquete invullen. That's all.

[ Voor 32% gewijzigd door josh-hill op 07-10-2012 12:39 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Filmpje van de gameplay ziet er goed uit. Dat waterleidingen en energie via de straten gaan is prima. Realistisch en legde waterleidingen in vorige SimCity's ook altijd onder de weg (wat een hoop extra tijd kost).

Het gegeven dat je steden kunt specialiseren is erg leuk, benieuwd hoeveel variaties er zijn (naast casino'stad). Ook ben ik benieuwd naar de verscheidenheid in casino's. In het filmpje zijn er een stuk of 5 zichtbaar, maar ik hoop eigenlijk toch op iets meer (al is het maar optisch).

De treinverbinding ga ik eigenlijk wel van uit dat dat nog wordt aangepast. Kan me niet voorstellen dat ze veel tijd en energie steken in het realistisch laten overkomen van voetgangers, auto's etc. en de spoorbaan dan zo verslonzen. Wel hoop ik dat de grote autowegen (die er al liggen) handmatig door de speler kunnen worden aangepast. Evenals de spoorlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat de grote (spoor)wegen tussen de steden niet aangepast kan worden, maar pin me er niet op vast.
De treinverbinding ga ik eigenlijk wel van uit dat dat nog wordt aangepast.
Ja, iemand van Maxis op Simtropoolis had al gezegd dat ze nog aan de tool werken om goede treinverbindingen te maken, zodat het niet 90-gradenhoeken zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 07-10-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 471137 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:01:
Filmpje van de gameplay ziet er goed uit. Dat waterleidingen en energie via de straten gaan is prima. Realistisch en legde waterleidingen in vorige SimCity's ook altijd onder de weg (wat een hoop extra tijd kost).

Het gegeven dat je steden kunt specialiseren is erg leuk, benieuwd hoeveel variaties er zijn (naast casino'stad). Ook ben ik benieuwd naar de verscheidenheid in casino's. In het filmpje zijn er een stuk of 5 zichtbaar, maar ik hoop eigenlijk toch op iets meer (al is het maar optisch).

De treinverbinding ga ik eigenlijk wel van uit dat dat nog wordt aangepast. Kan me niet voorstellen dat ze veel tijd en energie steken in het realistisch laten overkomen van voetgangers, auto's etc. en de spoorbaan dan zo verslonzen. Wel hoop ik dat de grote autowegen (die er al liggen) handmatig door de speler kunnen worden aangepast. Evenals de spoorlijn.
Je kon altijd al steden specialiseren. Kwestie van die gebouwen neerztten

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:05

The Chosen One

Zie signature!

Chrome ook error, anoniem gedoe zelfde, IE 32 bit deed ut wel voor me.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:42
Las op Reddit het een en ander over Sim City en wat er tot nu toe bekend is en kwam toen tegen dat de game geen "save" mode zal hebben en (zoals verwacht) alleen games kan maken via de servers van Origin.

Waar ik me de grootste zorgen om maak is dat ik de helft van de tijd dat ik wil spelen dit niet kan. Dit is ook het geval met Mass Effect dat regelmatig vastloopt op "Checking for downloadable content" en "Connecting to EA Servers". Dat spel is al een behoorlijke tijd uit maar zelfs maanden na de launch kon ik regelmatig niet (singleplayer!) speler.

Geen goede berichten :'( Ook geen stad bouwen, disasters erop loslaten en een save game loaden dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Geen save mode? In de zin van dat je niet terug kan gaan naar een eerdere situatie, of dat je elke keer opnieuw moet beginnen? (ik neem aan dat je doelt op het eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Eagle Creek schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 02:31:
Geen save mode? In de zin van dat je niet terug kan gaan naar een eerdere situatie, of dat je elke keer opnieuw moet beginnen? (ik neem aan dat je doelt op het eerste)
Het spel wordt online-only. En alles wat je doet wordt automatisch gesaved. Net als bij bijvoorbeeld een MMO.
Dus geen save-game laden als er iets fout ging. En ook geen simcity als je geen internet hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus ook niet saven, disasters op je stad loslaten om even te kijken wat er gebeurt, en weer laden :-(

Edit:
Zijn er eigenlijk disasters?

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 08-10-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58
anandus schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:12:
....
Edit:
Dit is eigenlijk al een disaster :( Dit bericht brengt mij ernstig aan het twijfelen of ik deze game wel wil kopen. Ik zou dan ook graag eerst een demo willen spelen voordat ik het spel koop.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Mils schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Dit is eigenlijk al een disaster :( Dit bericht brengt mij ernstig aan het twijfelen of ik deze game wel wil kopen. Ik zou dan ook graag eerst een demo willen spelen voordat ik het spel koop.
Natuurlijk is het geen finished product, maar ik hoop uitgekozen te worden voor de beta. Mede dus om te testen, maar ook om te zien of het voldoet aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

anandus schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:12:
Edit:
Om de vraag wel te beantwoorden. Ja die zijn er.
--------------------------------------------------------------------------

Tja hoewel ik in principe niet direct iets heb tegen online only zolang ik internet bij de hand heb. Is SC wel een spel die je ook lekker offline wil kunnen spelen zonder problemen.

Echter is de game markt als altijd vrij snel en drastisch aan het veranderen en het online gebeuren zit er natuurlijk al enkele jaren aan te komen. Om er over te blijven klagen heeft ook weinig zin, games die van grote producers komen zullen steeds meer en verder de online kant op sturen voorlopig. Offline games blijven de kleinere producers of de stand alone companies die het zelf uitbrengen en publiceren.

Ik ga de game er niet voor afschieten en links laten liggen op een punt waar ik niet heel veel van zal merken. Ik speel meestal thuis achter mn pc met internet. En steden verpesten en overnieuw beginnen hoort ook bij mijn simcity speel stijl dus :D Ik heb genoeg steden de vernieling in gewerkt, zowel fysiek als financieel.

Waar ik overigens wel op hoop is dat je de "world-map" random kan laten generaten. Dus de kaart met locaties voor iedereen anders er uit ziet. bij sc4 kon je deze ook zelf maken, nou zit terraforming er blijkbaar niet in. Maar een random generator zou best fijn zijn als nog :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb hier deze link nog niet voorbij zien komen (of niet goed gekeken O-) )

http://www.simcity.com/en...lder-maxis-live-broadcast

Is voor ons volgens mij om 18:00.

Wat ook een intressant iets is om te lezen wat misschien sommige vragen is dit topic op reddit

http://www.reddit.com/r/S...ying_simcity_5_yesterday/

Het is al een tijdje geleden(gamescom) maar ik heb er weer wat meer info uit gehaald :).

Ik kijk zeer zeker uit na dit spel en het lijk me dan ook heel leuk om een region te runnen met vrienden.(Je kan dus een closed region maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je ook een eenpersoons closed region maken? Ik heb weinig zin in het hele MMO-gedeelte.
Als je gewoon een privé-region hebt dan scheelt dat al.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 08-10-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

anandus schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:26:
Kan je ook een eenpersoons closed region maken? Ik heb weinig zin in het hele MMO-gedeelte.
Als je gewoon een privé-region hebt dan scheelt dat al.
Wat ik uit bovenstaande Reddit post opmaak, kan je een private region maken. Dus ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioHazard schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Wat ik uit bovenstaande Reddit post opmaak, kan je een private region maken. Dus ik denk het wel.
Gelukkig maar. Anders zou ik hebben getwijfeld om de game aan te schaffen. Dat van de savegames vind ik op zich niet zo erg, want disasters liet ik zelden los op mijn steden.. en misschien is het ook wel logisch gelet op de global market van grondstoffen etc. Het wordt zo niet mogelijk om bijv. veel olie te verkopen, maar als je er spijt van hebt de savegame te laden en je olie weer te hebben (terwijl iemand anders de olie heeft gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 471137 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Gelukkig maar. Anders zou ik hebben getwijfeld om de game aan te schaffen. Dat van de savegames vind ik op zich niet zo erg, want disasters liet ik zelden los op mijn steden.. en misschien is het ook wel logisch gelet op de global market van grondstoffen etc. Het wordt zo niet mogelijk om bijv. veel olie te verkopen, maar als je er spijt van hebt de savegame te laden en je olie weer te hebben (terwijl iemand anders de olie heeft gekocht).
Dan krijg je inderdaad exploits waar mensen resources gaan "dupen"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
ik weet niet of het al gepost is maar kom net dit tegen

[ Voor 21% gewijzigd door eehbiertje op 09-10-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RocketKoen schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Dan krijg je inderdaad exploits waar mensen resources gaan "dupen"
Precies. En dan is er van een "echte" vraag/aanbod natuurlijk weinig sprake., terwijl het mijn op het eerste gezicht een erg interessante toevoeging lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
eehbiertje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:50:
ik weet niet of het al gepost is maar kom net dit tegen

[video]
is een week geleden al hier gepost.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
RocketKoen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

is een week geleden al hier gepost.
Agh, zo erg vind ik het niet. Ik had hem nog niet gezien en ik vind het er errug leuk uitzien! Fijn dat het niet zo in rechte blokjes wordt gedaan zoals in de vorige SC's (die ik me kan herinneren). Wel raar dat niet alle grond wort gebruikt bij het bouwen van huizen, een groot gedeelte van het oppervlak achter het huis (tov van de weg) is nog ongebruikt. Komen daar tuinen oid, of wordt dat pas benut wanneer er grotere huizen gebouwd kunnen worden?
Pagina: 1 ... 3 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.