"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Schnor schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:12:
Het zal op deze manier veel leuker zijn om lange tijd op 1 map te werken. in de oude sim was het gewoon een stad volknallen en in een paar uur zat heel heel je map vol, zonder echt na te denken kon je vrij succesvol zijn,

Nee.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
wel mooi dat ze zoveel aandacht aan de simulatie besteden en daar ook details over vrijgeven
Het enige nadeel van SimCity 4 vind ik het ontbreken van goede mogelijkheden om een fatsoenlijke haven te creëren. In SimCity 3 kun je wel een growable haven maken. Ik zie deze functie dan ook graag terug in de nieuwe SimCity (uitgebreider uiteraard).
Anoniem: 461189
Hier nog een filmpje...
Edit:Blijf het eeuwig zonde vinden dat maxis niet meer bestaat (of hoe het bedrijf door je de jaren heen dusdanig is veranderd dat er van het originele doel niks meer over is). En sim city 4 had al genoeg mankementen tegenover de voorgangers, het was nog wel sim city maar omdat er de laatste jaren alleen maar slechte city games zijn uitgekomen wordt SC4 verheerlijkt (dat en de overdaad aan mods etc). Maar indertijd was er ook genoeg op aan te merken(de voorgangers waren echt beter alleen te verouderd), de concurrentie heeft zulke drek uitgebracht (ik kijk naar jou cities XL) en ondertussen is SC4 door de gebruikers zo goed gemaakt dat de vergelijking tegenwoordig scheef gaat. Sim city 4 is op dit moment misschien nog steeds wel de leukste stadbouw game maar dat betekent niet dat het perfect was of is, sim city 4 was ook al redelijk versimpeld. Ik verwacht dat ze dit gewoon doorzetten ze willen immers een zo'n groot mogelijke markt meepakken.
Maar sim city 4 is een pareltje geworden door gebrek aan kwaliteit bij de concurrentie, en de hoeveelheid usermade content. Er was op de orginele SC4 echt genoeg op aan te merken alleen dat vergeet je met de tijd (en user content).
Overigens hoop ik echt dat het een goede sim city wordt, ik heb er alleen een hard hoofd in.
[ Voor 97% gewijzigd door Postius op 04-06-2012 16:39 ]
Trouwens, die uitbreidbare brandweerkazerne in dat filmpje ziet er wel nifty uit.
[ Voor 65% gewijzigd door Shabbaman op 04-06-2012 15:52 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
[ Voor 4% gewijzigd door derover90 op 04-06-2012 22:29 ]
Anoniem: 172410
Als de halve wijk in brand staat wil er nog wel eens verderop wat bedreigd wordenPcDealer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:03:
Die twee losstaande huizen op het einde linksonder die "onder vuur liggen", vind ik wat onrealistisch.

Wegen die elkaar doorkruizen, geen texture's, weinig details en noem maar op...
Ik krijg het idee dat Cities XL 2013 nog beter gaat worden...
Edit: Zien jullie ergens bomen staan op de screen hierboven?
[ Voor 14% gewijzigd door iApp op 05-06-2012 00:14 ]
An a day keeps the doctor away.

[ Voor 9% gewijzigd door Magic6399 op 05-06-2012 09:51 ]
Waar komt dat screen ook vandaan ?HardCoreGamer schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:13:
Mooie trailer zeg, #rofl
[afbeelding]
Niet uit die trailer hierboven gepost geloof ik , (waar meer dan genoeg bomen op staan)
En eerlijk gezegd vind ik hoe het eruit ziet niet zo boeiend, als het maar goed speelt !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
De screen komt uit deze trailer op minuut: 0:40heuveltje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:20:
[...]
Waar komt dat screen ook vandaan ?
Niet uit die trailer hierboven gepost geloof ik , (waar meer dan genoeg bomen op staan)
En eerlijk gezegd vind ik hoe het eruit ziet niet zo boeiend, als het maar goed speelt !
video: Simcity E3 Gameplay trailer
Dit zijn waarschijnlijk nog niet de definitieve graphics hé! Ze zullen zeker nog meer detail toevoegen.HardCoreGamer schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:13:
Mooie trailer zeg, #rofl
[afbeelding]
Waarschijnlijk hebben ze die gameplay trailer gemaakt, zodat ze tenminste iets konden showen aan de mensen.
Dat snap ik ook wel, maar show dan tenminste iets goeds.Anoniem: 461189 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:58:
[...]
Dit zijn waarschijnlijk nog niet de definitieve graphics hé! Ze zullen zeker nog meer detail toevoegen.
Waarschijnlijk hebben ze die gameplay trailer gemaakt, zodat ze tenminste iets konden showen aan de mensen.
Nu zit je toch met een brok in de keel van: 'Zullen ze de game SimCity weer verknallen?''
Kijkend naar andere games van EA...

Ik denk dat we van SimCity wel weer wat goed mogen verwachten, werkte EA voor SimCity niet samen met een paar mensen uit de Maxis SimCity reeks?HardCoreGamer schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:06:
[...]
Dat snap ik ook wel, maar show dan tenminste iets goeds.
Nu zit je toch met een brok in de keel van: 'Zullen ze de game SimCity weer verknallen?''
Kijkend naar andere games van EA...
En ik ben vrij zeker (hoop) dat ze geleerd hebben uit hun Societies-flop.
Inderdaad, dus ik denk dat we wel een leuke game mogen verwachten. Zeker als je ziet dat het al veel geavanceerder is dan Societies.RocketKoen schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:07:
Bij de vorige filmpjes zat ook altijd de waarschuwing dat het een presentatie is van de simulatie engine, en niet van de graphics.
Volgens welke maatstaaf is het een flop?Anoniem: 461189 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:21:
Qua spel is IMHO The Sims ook een flop, daar denken ze bij EA toch echt anders over. Heeft Societies weinig geld opgeleverd?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Naar mijn mening is het een flop, vergeleken met SC 4.Tukk schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:31:
[...]
Volgens welke maatstaaf is het een flop?
Qua spel is IMHO The Sims ook een flop, daar denken ze bij EA toch echt anders over. Heeft Societies weinig geld opgeleverd?
Ik vind Societies iets te basic. Ik vind ook het hele plop gedoe dom. Gewoon je gebouwen neerzetten...
Als ik het mij goed herinner moet je niet eens een watervoorziening hebben??
Kortom, mij heeft SC Societies maar heel even kunnen bezighouden. SimCity 4 daarentegen al enkele weken.
Kijk eens naar de verschillende versies die er te bestellen zijn en dan weet je je antwoord al:Ernemmer schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:01:
Ik hoop alleen dat ze niet te veel aan dlc gaan doen, dat zit tegenwoordig in bijna elk nieuw spel en maakt het onnodig duur om dezelfde ervaring te hebben met een game.
anandus schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:09:
Zoals het er nu naar uitziet is er de Limited Edition (€59,99) met de 'Helden en Schurken'-set en de Deluxe Edition (€79,99) met Europese gebouwen, zoals de Eiffeltoren.
Neem de nieuwe C&C, daar kan je credits kopen zodat het spel aantrekkelijker wordt en leuker te spelen.
ps kan niet wachten tot ie uit is
[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 05-06-2012 15:15 ]
Qua spel is the sims één van de meest zo niet de meest succesvolle ooit. Misschien eerst je begrip van de nederlandse taal even oppoetsen! (overigens snap ik wat je bedoel te zeggen hoor). Flop = mislukking. Niet het geval, ook niet bij societies (tenzij het dramatisch verkocht heeft). Of het leuke spellen zijn, tja dat is persoonlijk maar The Sims als een flop aanmerken is gewoon onjuist (niet dat ik het leuk vindt hoor).Tukk schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:31:
[...]
Volgens welke maatstaaf is het een flop?
Postius schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:00:
[...]
Qua spel is the sims één van de meest zo niet de meest succesvolle ooit. Misschien eerst je begrip van de nederlandse taal even oppoetsen! (overigens snap ik wat je bedoel te zeggen hoor). Flop = mislukking. Niet het geval, ook niet bij societies (tenzij het dramatisch verkocht heeft). Of het leuke spellen zijn, tja dat is persoonlijk maar The Sims als een flop aanmerken is gewoon onjuist (niet dat ik het leuk vindt hoor).
Een mislukkig kan ook volgens de ervaring van 1 persoon zijn. Ligt er maar aan wat je als maatstaaf neemt. btw, iets minder uit de hoogte mag van mij wel.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Inderdaad, dat zou het veel realistischer en beter maken.Olympia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:24:
Ik hoop dat de constructie animatie wordt veranderd. In SimCity 4 komen de gebouwen letterlijk uit de grond. Het lijkt mij mooier als deze animatie wat realistischer is, dus eerst de fundering i.p.v. het dak.
Ik had hier wat over gelezen op reddit.com:Anoniem: 461189 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:21:
[...]
Ik denk dat we van SimCity wel weer wat goed mogen verwachten, werkte EA voor SimCity niet samen met een paar mensen uit de Maxis SimCity reeks?
[...]
Inderdaad, dus ik denk dat we wel een leuke game mogen verwachten. Zeker als je ziet dat het al veel geavanceerder is dan Societies.
Ofwel, geen stress, het wordt weer een game as in SC4 (nu hopen dat Ocean niet liegt..Reddit.com
SimCity is what inspired me to seek a career in architecture and urban planning. I know the game doesn't quite reflect reality, but how much focus will there be on the new sustainability trends with mixed-used zoning, complete streets, public-transit/pedestrian friendly development, waste management/recycling, etc?
I've heard a lot of concern that the game will appeal too much to casual players like Societies; how will the level of gameplay depth compare to SimCity 4?
Maxis, [Ocean] We’re making SimCity, not some dopey casual game.
The most important thing is the integrity of the simulation underneath it, the stuff that represents the systems that make up a real city. I don’t want to enforce sustainable design principles in the game – I want them to emerge as natural consequences of your interaction with the simulation.
If you don’t deal with your sewage, with traffic congestion, with walkability & transit, with ground and air pollution – your city will reflect that! And there are lots of people who will want to explore the simulation and see what happens when they do. Making some polluted, congested, urban nightmare is a total win condition, as far as I’m concerned.

De verhalen die ik her en der heb gelezen of bekeken beloven veel en voegen volgens mij een extra element toe. Hoe wil je je stad eruit laten zien en hoe berijk je dat doel. In SC4 is het naar mijn idee meer evolutie dan je eigen keuzes die de groei van high tech industrie bevorderd bijvoorbeeld.
Als de ontwikkelaard duidelijk roepen dat het geen fancy game word maar een echte Sim City dan heb ik wel enig vertrouwen dat het weer een topper word!
-= Its dry in the dessert =- So what??
Nu maar hopen dat insidegamer het juist heeft.

Bron: http://www.insidegamer.nl...ase-date-in-februari-2013
Hier krijg je een idee van hoe het eruit gaat zien:Olympia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:24:
Ik hoop dat de constructie animatie wordt veranderd. In SimCity 4 komen de gebouwen letterlijk uit de grond. Het lijkt mij mooier als deze animatie wat realistischer is, dus eerst de fundering i.p.v. het dak.
De graphics zien er een beetje cartoony uit, vooral de auto's. Voordeel is wel dat je het lekker op een laptop tijdens colleges kan spelen
SC4 was al veel meer casual friendly dan voorgaande delen en zoals ik heb gezegd,verre van perfect bij de launch, dus wat is je punt?Ubilosis schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:51:
[...]
Ik had hier wat over gelezen op reddit.com:
[...]
Ofwel, geen stress, het wordt weer een game as in SC4 (nu hopen dat Ocean niet liegt..)
Iedereen hier zit over SC4 dat het de heilige graal is, prima dan heb je ook niks tegen versimpiling want SC4 was al een ontzettende versimpling van sim city.
[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 07-06-2012 18:49 ]
Niets...
Dat is duidelijk een mening die ik niet deel. Ja er zitten wat casual puntjes in als missies met auto/helicopter/die dingen door je eigen stad. Persoonlijk vind ik dat een vermakelijke toevoeging maar niet echt nodig. Verder is het zeker een verbetering ten opzichte van de SC spellen voor SC4. Grafisch maar ook de keuzes die te maken zijn zijn beter.Postius schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:49:
[...]
Iedereen hier zit over SC4 dat het de heilige graal is, prima dan heb je ook niks tegen versimpiling want SC4 was al een ontzettende versimpling van sim city.
Maar ja, sowieso heb ik de beste herinneringen aan de eerste sim city met de blokken huizen die je kon neer zetten. Maar dat is meer gebaseerd op leeftijd en bijbehorende perceptie dan de briljante uitvoering van het spel
-= Its dry in the dessert =- So what??
Dat kan maar 2 en 3000 duizend waren zoveel beteratacama schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:37:
[...]
Dat is duidelijk een mening die ik niet deel. Ja er zitten wat casual puntjes in als missies met auto/helicopter/die dingen door je eigen stad. Persoonlijk vind ik dat een vermakelijke toevoeging maar niet echt nodig. Verder is het zeker een verbetering ten opzichte van de SC spellen voor SC4. Grafisch maar ook de keuzes die te maken zijn zijn beter.
Maar ja, sowieso heb ik de beste herinneringen aan de eerste sim city met de blokken huizen die je kon neer zetten. Maar dat is meer gebaseerd op leeftijd en bijbehorende perceptie dan de briljante uitvoering van het spel
Tsja, ik vind Sc4 rush Hour het leukst om te spelen, die andere heb ik als got-bejaarde ook goed grijs gespeeld.Postius schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:59:
[...]
Dat kan maar 2 en 3000 duizend waren zoveel beter. EN diepgaander dan SC4, als veel mensen die niet gespeeld hebben dat kan. Maar sc4 als beste uit de reeks aanmerken, het kan maar dan ga ik er vannuit dat mensen de voorgaande delen niet hebben gespeeld (te jong waren destijds), want 2000 & 3000 staken zoveel beter in elkaar dan sc4. Dat sc4 na 6 jaar beter is dankzij 100 mods dat is harstikke mooi maar niet iets wat de ontwikkelaars hebben gedaan.
Met name Sc4 met betere rekenregels gaf het spel veel realisme. Mods heb ik verder amper geinstalleerd.
Sc4 heeft veel manieren van aanpak en mogelijke strategiëen te bieden en ik snap ook waarom SC4 de heilige graal is, persoonlijk vind ik dat ook terecht.
Ik zou me persoonlijk niet zo een zorgen maken over de graphics, die zullen er een stuk beter uit zien dan in simcity 4.
Haha goed om te zien dat er ook nog wat SIm city fanaten hier zitten. Tja SC4 had zijn voordelen, het grootste de graphics denk ik. Heb SC4 ook echt helemaal grijs gespeeld begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het ook het beste City spel van de afgelopen (pakweg 10 jaar) alleen is dit imo niet alleen aan de kwaliteiten van sc4 toe te schrijven. Het aanbod is ook eigelijk niet aanwezig toch?Tukk schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:13:
[...]
Tsja, ik vind Sc4 rush Hour het leukst om te spelen, die andere heb ik als got-bejaarde ook goed grijs gespeeld.
Met name Sc4 met betere rekenregels gaf het spel veel realisme. Mods heb ik verder amper geinstalleerd.
Hiernaast heb ik me in het begin zolang ge-ergerd aan dat zone systeem, gelukkig hebben ze dat veranderd! Overigens zijn al die extra gebouwen (want echte mods bestaan niet voor SC4, dat kan niet ivm met de manier waarop ze het geprogameerd hebben) is wel echt een aanrader! Al ben je er wel 2 a 3 uur mee bezig voordat je alles hebt!
@arsenius: Je kan er vannuit gaat dat dat redelijk de definitie graphics zijn. Er zullen nog details worden toegevoegd etc en dingen als nieuwe belichting maar dat is het wel hoor. Al te veel detail zullen ze er ook niet in proppen als ze rekenkracht nodig hebben voor het simulatie model en hiernaast hebben de meeste gamers geen al te krachtige pc.
[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 08-06-2012 14:22 ]
Vond dat juist de kracht en ook een stuk realisme dat je niet zomaar gebouwen neer kunt zetten.Postius schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:21:
[...]
Haha goed om te zien dat er ook nog wat SIm city fanaten hier zitten. Tja SC4 had zijn voordelen, het grootste de graphics denk ik. Heb SC4 ook echt helemaal grijs gespeeld begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het ook het beste City spel van de afgelopen (pakweg 10 jaar) alleen is dit imo niet alleen aan de kwaliteiten van sc4 toe te schrijven. Het aanbod is ook eigelijk niet aanwezig toch?
Hiernaast heb ik me in het begin zolang ge-ergerd aan dat zone systeem, gelukkig hebben ze dat veranderd! Overigens zijn al die extra gebouwen (want echte mods bestaan niet voor SC4, dat kan niet ivm met de manier waarop ze het geprogameerd hebben) is wel echt een aanrader! Al ben je er wel 2 a 3 uur mee bezig voordat je alles hebt!
@arsenius: Je kan er vannuit gaat dat dat redelijk de definitie graphics zijn. Er zullen nog details worden toegevoegd etc en dingen als nieuwe belichting maar dat is het wel hoor. Al te veel detail zullen ze er ook niet in proppen als ze rekenkracht nodig hebben voor het simulatie model en hiernaast hebben de meeste gamers geen al te krachtige pc.
Het enige wat ik echt miste was dat je niet echt kon bouwen zonder een grid aan te houden.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 09-06-2012 11:53 ]
Een 100% plopable SimCity spel zou ik dan ook nooit aanschaffen. Elke kluns kan gebouwen op een willekeurige plek neerplempen.
Anders dan is ons enthousiasme voor niets geweest...
Dat is gewoon niet zo. SC4 is veel complexer dan SC2000. SC2000 was bovendien extreem simpel voor de gek te houden, SC4 niet.Postius schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:49:
https://niels.nu

dit is toch echt een ingame screenshot... ben het eens met dat er werd gezegd dat het iets te cartoonistisch eruit ziet
Is het te cartoonistisch wegens de felle kleuren? Want ik heb naar hetzelfde plaatje zitten staren voor een tijdje, maar het doet me enkel een beetje denken aan de graphics van de Sims 3.Wouser schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:53:
dit is toch echt een ingame screenshot... ben het eens met dat er werd gezegd dat het iets te cartoonistisch eruit ziet
Vergeet niet te zien dat in de trailers en de filmpjes alles in tilt-shift is "gefilmd". Alles heeft daardoor ook een veel meer een cartoon uitstraling.Wouser schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:53:
[afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt%E2%80%93shift_photography
met /\/\/\ graphics zien er imo gewoon prima uit.Stefandepefan schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:29:
[...]
Is het te cartoonistisch wegens de felle kleuren? Want ik heb naar hetzelfde plaatje zitten staren voor een tijdje, maar het doet me enkel een beetje denken aan de graphics van de Sims 3.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 15-06-2012 10:13 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Lijkt me toch ook niet bepaald fotorealistisch.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Jammer dat het voor geen meter draait op windows 7
Wat draait voor geen meter onder Windows 7 ? Simcity 4 niet ? Dan doe jij toch echt iets verkeerd...Magic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:59:
Sterker nog, ik zou de graphics van SC4 accepteren
Jammer dat het voor geen meter draait op windows 7
Zijn zat guides te vinden over hoe je SC4 werkend krijgt onder Windows 7, voor mij was compatibiliteit, themas uitschakelen en compositie uitschakelen en draaien als Administrator voldoende.
Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd, inclusief de "set affinity" truuk, maar het bleef op een belachelijk lage framerate draaien, en crashte om de haverklap. Misschien komt het door de steam-editie die ik heb?Dylan93 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:25:
[...]
Wat draait voor geen meter onder Windows 7 ? Simcity 4 niet ? Dan doe jij toch echt iets verkeerd...
Zijn zat guides te vinden over hoe je SC4 werkend krijgt onder Windows 7, voor mij was compatibiliteit, themas uitschakelen en compositie uitschakelen en draaien als Administrator voldoende.
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 15-06-2012 11:41 ]
Of sc4 is bagger geprogameerd!Magic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd, inclusief de "set affinity" truuk, maar het bleef op een belachelijk lage framerate draaien, en crashte om de haverklap. Misschien komt het door de steam-editie die ik heb?
Steam zou niks moeten uithalen, vind het wel bagger dat er tegenwoordig spellen op steam komen zonder Win 7 ondersteuning! Vroeger hadden ze van die remakes die ze dan compatiteble maakten met win 7 en vista.
Maar ik zou zeggen google er even op vrij veel over te vinden. Tja als je framerate zuigt, misschien ergens een bottleneck in je pc toch?
@hydra: en 3000 dan?
Set Hardware rendering eens uit en software aan.Magic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd, inclusief de "set affinity" truuk, maar het bleef op een belachelijk lage framerate draaien, en crashte om de haverklap. Misschien komt het door de steam-editie die ik heb?
Op 1 of andere manier werkt dat bij moderne (zeg pc's die 7 jaar oud zijn) veel beter.

En nog een:

[ Voor 21% gewijzigd door josh-hill op 15-06-2012 23:47 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Plopable?Anoniem: 461189 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:46:
Nu maar hopen dat het een growable spel is en niet plopable.
Anders dan is ons enthousiasme voor niets geweest...
Anoniem: 449987
Hier trouwens een plaatje met wat rook.
http://farm8.staticflickr...84322897_67354facba_o.png
Ja dat klopt is al bevestigd.MikeWazowski schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:00:
Het lijkt er wel op de de wegen nu vloeiender kunnen lopen in bochten - ipv alleen 90 of 45 graden... Ik ben benieuwd!
Omdat uitgevers liegen en wij meer ervaring hebben in dat soort zaken. Die graphics zijn 95% definitief. Dat heet nadenken en niet compleet naïef zijn! Oftewel ervaring.Tukk schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:49:
Alle berichten van EA over simcity die ik tot nu toe heb gezien melde er duidelijk bij de de graphics niet de uiteindelijke graphics zijn omdat deze als laatste toegevoegd worden aan het spel. Ze zijn nu bezig met de engine. Dus... Hoeveel kun je baseren op de plaatjes?
Ik heb anno nie meer gespeeld omdat je daar alleen rechte wegen kan maken. Slaat echt nergens op.
[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 16-06-2012 13:38 ]
Ik geloof dat kromme wegen een groot voordeel is. (We willen namelijk niet allemaal New York namaken)
Ik heb 1 vrees, en dat is dat door de multi-player opties er geen cheats meer in het spel zitten.
En laten we eerlijk zijn, het was nagenoeg onmogelijk om zonder cheats te spelen.
🠕 This side up
Die niet definogieven graphics werd voornamelijk genoemd bij de demo van de simulatie mechanics. Die waren echt heel beroerd dus dat dat ruwe versies zijn geloof ik zeker wel.Postius schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:37:
[...]
Omdat uitgevers liegen en wij meer ervaring hebben in dat soort zaken. Die graphics zijn 95% definitief. Dat heet nadenken en niet compleet naïef zijn! Oftewel ervaring.
Ik heb anno nie meer gespeeld omdat je daar alleen rechte wegen kan maken. Slaat echt nergens op.
En simcity was prima te spelen zonder cheat. Het is geen spel maar een simulatie.
[ Voor 6% gewijzigd door TrailBlazer op 16-06-2012 14:35 ]
Misschien ben ik ook wel gewoon heel slecht in Simcity...TrailBlazer schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:34:
[...]
Die niet definogieven graphics werd voornamelijk genoemd bij de demo van de simulatie mechanics. Die waren echt heel beroerd dus dat dat ruwe versies zijn geloof ik zeker wel.
En simcity was prima te spelen zonder cheat. Het is geen spel maar een simulatie.

🠕 This side up
Ik vond SC4 juist vrij makkelijk (niet te makkelijk, je moet nog wel een beetje nadenken). Standaard begin dorp maakte je een beetje winst en dan langzaam uitgroeien. Nooit echt een probleem gehad, dan doe je toch echt iets verkeerd, misschien nog maar is ff een tutorial naslaan?Koenvh.nl schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:52:
Ben erg benieuwd, SC4 was geweldig, dus ben benieuwd naar deze versie.
Ik geloof dat kromme wegen een groot voordeel is. (We willen namelijk niet allemaal New York namaken)
Ik heb 1 vrees, en dat is dat door de multi-player opties er geen cheats meer in het spel zitten.
En laten we eerlijk zijn, het was nagenoeg onmogelijk om zonder cheats te spelen.
(overigens speelde ik het wel met NAM etc maar vanilla sc4 was ook winst maken goed mogelijk voor zover ik me herinner)
[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 16-06-2012 16:18 ]
De cheats hadden wel geweldige namen die aan je geweten gingen knagen: You don't deserve it, weaknesspays, geweldige keuzes...
Postius schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:01:
[...]
Ik vond SC4 juist vrij makkelijk (niet te makkelijk, je moet nog wel een beetje nadenken). Standaard begin dorp maakte je een beetje winst en dan langzaam uitgroeien. Nooit echt een probleem gehad, dan doe je toch echt iets verkeerd, misschien nog maar is ff een tutorial naslaan?Waarschijnlijk maakte je standaard teveel nuts-voorzieningen en gezondheidszorg etc.
(overigens speelde ik het wel met NAM etc maar vanilla sc4 was ook winst maken goed mogelijk voor zover ik me herinner)
🠕 This side up
Ik draai dan wel niet de Steam editie maar de versie van Rush Hour die in de winkel verscheen.Magic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Wat zijn je specs btw ? Ik draai het spel op een Asus N53 (i7 2Ghz turbo tot 2,9 Ghz, 6 GB RAM, GT540M)
Heb je software rendering ipv hardware rendering al geprobeerd? Dat probleem had ik namelijk.Magic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Hij blijft wel erg harddisk intensief voor mijn gevoel, bij het schuiven gaat het niet altijd vloeiend, maar het is in ieder geval speelbaar zo
specs zijn overigens mid-2010 macbook pro met windows 7 64-bit. (I7 2,6, Nvidia 330m-gt, 8GB RAM).
Postius schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:37:
[...]
Omdat uitgevers liegen en wij meer ervaring hebben in dat soort zaken.
Hij heeft wel een punt, je gaat me niet vertellen dat ze nog eens opnieuw gaan modelleren en textures gaan mappen. Dat is, neem ik aan, allemaal wel al gedaan anders zou het dubbel werk zijn. Waarschijnlijk komen er wel wat nieuwe DX10/11 technieken op de engine te liggen die het allemaal weer wat netter maken.
Bij mij draait het ook prima om Windows 7 64-bit (geloof wel in compatibilty mode ofzo). Het grootste probleem is de relatief slechte performance. SimCity 4 maakt gebruik van een DirectX functie die er volgens mij sinds 7 ofzo niet meer in zit. Deze functie wordt nu softwarematig uitgevoerd, wat zelfs met hedendaagse computers bij hele grote steden zorgt voor slechte performance. Daar is helaas niks aan te doen.Anoniem: 449987 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:32:
[...]
Heb je software rendering ipv hardware rendering al geprobeerd? Dat probleem had ik namelijk.
SimCity 4 was unfortunately the victim of changes to GPU drivers. To support the high building count and detail, it was a so-called "dirty rect" based game, where only stuff that actually changed from frame-to-frame was re-rendered. This required being able to copy the depth buffer around on the GPU, particularly when panning the camera. There was a standard path for doing this at the time, but it became deprecated in later versions of DirectX, and drivers started falling back to slow paths which copied the depth buffer down to the CPU, shifted it around, and then copied it back up. Even with today's cards and PCI-X buses, this is still a pretty slow process.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Anoniem: 100197
Natuurlijk alle functionaliteiten die simcity 4 ook had en het liefst nog meer, maar lijkt erop dat nr. 5 dat juist van plan is doordat je meer micro-management zult hebben.
Enige nadeel is dat je vlgns mij online moet zijn om dit te spelen. Wat als het internet een keer plat ligt? Of wat als je in Africa op vakantie bent en je wilt simcity 5 spelen?

Dan haal je de pirated versie natuurlijk die vaak beter werkt dan het orgineelAnoniem: 100197 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:43:
Kan niet wachten totdat het uitkomt. De graphics zijn cool en heel mooi, het hoeft helemaal niet realistisch te zijn, maar levendig, de juiste geluiden en (re)acties van de sims op gebeurtenissen; dat is het belangrijkste.
Natuurlijk alle functionaliteiten die simcity 4 ook had en het liefst nog meer, maar lijkt erop dat nr. 5 dat juist van plan is doordat je meer micro-management zult hebben.
Enige nadeel is dat je vlgns mij online moet zijn om dit te spelen. Wat als het internet een keer plat ligt? Of wat als je in Africa op vakantie bent en je wilt simcity 5 spelen?

Ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar net als bij films zijn ze met hun anti copie maatregelen vooral de brave koper aan het vervelen. De gekraakte versie staat binnen een dag op inet en heeft geen origin/steam/ubisoft problemen.
Maar koop je de game dan nog wel? Of weiger je dat dan ook te doen?icecreamfarmer schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:02:
Dan haal je de pirated versie natuurlijk die vaak beter werkt dan het orgineel.
Ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar net als bij films zijn ze met hun anti copie maatregelen vooral de brave koper aan het vervelen. De gekraakte versie staat binnen een dag op inet en heeft geen origin/steam/ubisoft problemen.
Overigens snij je jezelf niet in je vingers met een illegale kopie, doordat de multiplayer elementen uit de game verdwijnen? Ik denk aan de wereldmarkt voor grondstoffen die je nodig hebt in de game, maar ook het samenspel met anderen om een gebied vol te bouwen. Nu snap ik dat dit laatste niet aan iedereen besteed is.
Simcity zou ik voor de single player doen. Overigens heb ik het meerendeel van mijn spellen gekocht behalve een paar die mwah zijn en waarvan ik nog de moeite moet doen om ze er af te gooien.Stefandepefan schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Maar koop je de game dan nog wel? Of weiger je dat dan ook te doen?
Overigens snij je jezelf niet in je vingers met een illegale kopie, doordat de multiplayer elementen uit de game verdwijnen? Ik denk aan de wereldmarkt voor grondstoffen die je nodig hebt in de game, maar ook het samenspel met anderen om een gebied vol te bouwen. Nu snap ik dat dit laatste niet aan iedereen besteed is.
Not sure if serious...Anoniem: 100197 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:43:
Of wat als je in Africa op vakantie bent en je wilt simcity 5 spelen?
Lijkt me een hele legitieme vraag.
Het is te hopen dat Simcity niet een soort Ubisoft-stijl 'always on'-connectie vereist, maar dat je het gewoon offline kan spelen.
Ik ben benieuwd..
🠕 This side up
nee dat kan niet.anandus schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Het is te hopen dat Simcity niet een soort Ubisoft-stijl 'always on'-connectie vereist, maar dat je het gewoon offline kan spelen.
Totdat ik erachter kwam dat het zich voor 85% online afspeelt...ik vind dit soort games juist leuk om offline/alleen te doen
Ooit gehoord van Origin....anandus schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Ben vrij zeker dat SC5 via Origin zal lopen en ik denk niet dat EA zo lief is om offline authenticatie voor SC5 toe te staan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.