Triel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:34:
Hey jongens ik heb nu ongeveer de beta een week gespeeld en heb alle 5 characters uitgeprobeerd tot aan de skeleton king. Maar als zeer ervaren diablo 2 speler.. ( heb dat spel helemaal grijs gespeeld ) vind ik het volgende wat ik graag met jullie wil delen en een discussie in wil starten:
Diablo 3:
Pros:
- Het oogt superieur, grahics zijn mooi;
- Nog steeds de evil sfeer om je heen dark grey.. vind ik mooi en hoort bij Diablo
- Physics van creatures briljant! komen uit bosjes uit graves, maar ook tegen muren omhoog geklauterd.
- Geluid is perfect! vooral in cathedral hoor je ook echo etc... nice!
- New Tristram ziet er goed uit leuk dorpje groter als bij diablo 2 etc...
Cons:
- Skills verdelen is weg;
- Runes systeem vind ik persoonlijk te makkelijk.. hey je bent level 6! Hier 1 rune kiezen. Duh?
- Word al snel eentonig qua skills want je build is niet meer zo uitgebreidt als bij diablo 2;
- Geen Stats verdeling meer.
De cons die ik hier beschrijf vond ik juist zo vet in Diablo 2 het dingen en dan even nadenken waar je dat skillpoint in ging stoppen.. Hoe je je stats ging verdelen. Het zoeken van runes en dan op den duur weer je geweldige Insight maken of welk ander runeword je cube kon createn.
Ik heb erg het gevoel dat Diablo 3 gemaakt is zodat iedere Nub, sorry dat ik het zo adresseer, het kan spelen. Ben bang en ik hoop dat ik het fout heb dat het spel heel snel gaat vervelen qua character building etc...
Ben ik de enige die dit ziet hier of hoe zijn jullie meningen hierin... Vooral Psycho en Bulls jullie hebben Diablo 2 toch ook veel gespeeld en de beta nu .... is jullie dit significante verschil niet opgevallen?
en wat het met de gameplay over langer termijn doet....
Uiteraard weet ik dat dit enkel nog 1/3de van Act 1 is en het een beta is en wie weet is act 2 3 en 4 nog mooier, maar ik vergelijk nu even diablo 2 wat op lange termijn het erg goed gedaan heeft of Diablo 3 dit ook kan evenaren.
Afwachtend op jullie reactie...
gr,
Rob
Ik ben het wel eens met bepaalde dingen maar niet met de eentonigheid van skills, in de Beta misschien omdat je er maar een paar hebt, maar in D2 koos je ook maar een paar die je wilde maxen, als je teveel verschillende skills gebruikt dan kun je nergens in uitblinken en heb je een zwakke charracter met veel skills die nergens echt sterk in is. In D3 kun je gewoon alle skills naar hartenlust gebruiken en ze schalen lekker mee op je weapon damage zodat een skill niet outranked wordt. Je hebt gemiddeld 150 verschillende skills/runes per class! Alsof een Orb Sorc of een Hammerdin niet eentonig was

Ik heb ook wel eens een Bonemancer gemaakt, maar daar werd ik op den duur ook ziek van en was ik nog niet eens halverwege NM, steeds maar die bonespear "humm humm humm humm humm humm"
De stats bijvoorbeeld, hoef je niet te verdelen, ze verhogen automatisch per level, er zijn namelijk ook geen requirements meer in de vorm van stats op items alleen je character level. En de stats die je wilt boosten kun je via de items boosten in de vorm van dexterity, strength en vitality etc. Ik zie het probleem niet echt.
We moeten ons los laten van het Diablo 2 idee, want veel dingen zijn inderdaad overbodig als men toch meestal dezelfde dingen kiest.
Ik denk dat het beste gedeelte van het spel zich afspeelt in Inferno, en dat het levelen van een class tot een begin fase behoord. Maar dat de beste gear voor level 60 is te vinden en op dat moment kun je elke skill nemen die je wilt zonder eerst weer een hele character te levelen. Ik geloof dat je Inferno nooit kan uitspelen omdat het gewoon overal even sterk is en jezelf ook niet meer hoger wordt qua level. Alleen je gear kun je verbeteren waardoor je meer leven damage resistances etc. kan krijgen, en het toch iets makkelijker word op den duur.
Het kan zijn dat je uiteindelijk met super gear gewoon makkelijk door Inferno heen kan lopen alsof je nu met een level 13 character door de beta heen walst. Maar dat moeten we nog bezien, en ik hoop dat het niet zo snel zou gebeuren.