Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Dennis_1987 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:12:
Nou, stel dat je gewoon aan het spelen bent en je internetverbinding valt weg. Dan verlies je dus de synchronisatie met battle.net en loopt je spel vast. Telt dat dan als een keer dood gaan?
Als dat niet zo is, hoe loopt het dan door op de battle.net server als jij geen verbinding meer hebt?
nee.

als jij speelt en je hebt een dc gaat het spel 10 sec door, daarna wordt je eruit gegooit.
ga je in die 10 sec dood, ben je dood.
ga je in die 10 sec niet dood, ben je niet dood.
simpel als dat.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Axewi schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:09:
[...]

zou wel leuk zijn als je kan kiezen tussen 2 type's hc pvp en sc pvp.
dan heb je helemaal het sweet op je voorhoofd :)
Haha, ik zie het al voor me! 1v1, twee chars die tegenover elkaar staan, te bang om in elkaars range te komen. DAT worden nog eens interessante potjes ;)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dennis_1987 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:12:
Nou, stel dat je gewoon aan het spelen bent en je internetverbinding valt weg. Dan verlies je dus de synchronisatie met battle.net en loopt je spel vast. Telt dat dan als een keer dood gaan?
Als dat niet zo is, hoe loopt het dan door op de battle.net server als jij geen verbinding meer hebt?
Dat telt alleen als doodgaan als je daadwerkelijk dood gaat natuurlijk. Als jij in town staat en de verbinding verliest, ga je niet dood want je wordt niet aangevallen. Je moet D3 zo bekijken:

De game speelt zich af op de servers van Blizzard. Jouw pc, jouw client, is net een tv. Die tv geeft weer wat er zich op de server afspeelt. Als jij de verbinding kwijt raakt, gaat de uitzending (net als bij een echt tv station) gewoon door ook al kun jij het zelf niet zien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37

anu

Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:05:
Er waren in D2 blijkbaar figuren die software hadden dat automatisch D2 quitte als hun HP lager dan X% kwam. Althans dat heb ik ergens gelezen.
Wat is daar nou de lol van, kun je net zo goed SC gaan spelen :S Ik speel HC juist voor dat extra risico en het beetje extra diepgang wat het voor mij aan het RPG gedeelte geeft, en ga je dood, dan begin je weer opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:14:
[...]

Wat is daar nou de lol van, kun je net zo goed SC gaan spelen :S Ik speel HC juist voor dat extra risico en het beetje extra diepgang wat het voor mij aan het RPG gedeelte geeft, en ga je dood, dan begin je weer opnieuw :)
Als je dat programma voor HC zou hebben en je gaat dus in principe niet dood, dan lijk je pro als je een hoog lvl hebt gehaald. Maar eigenlijk ben je dan gewoon een pussy. :+

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:14:
[...]

Dat moet je mij niet vragen, maar mijn beste gok: wel de lusten maar niet de lasten. Dus wel de betere items, maar zonder het 'probleem' van permanente dood.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daletumxa
  • Laatst online: 28-07 13:00
Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:15:
[...]
Dus wel de betere items
Er is geen verschil tussen items in HC/SC. En tjah lusten, de chicken mod werd veelvuldig gebruikt in samenwerking met mods zoals maphack, botten etc...

Cheats zijn cheats

[ Voor 27% gewijzigd door Daletumxa op 05-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

IIsnickerII schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:15:
[...]

Als je dat programma voor HC zou hebben en je gaat dus in principe niet dood, dan lijk je pro als je een hoog lvl hebt gehaald. Maar eigenlijk ben je dan gewoon een pussy. :+
Mja, je weet dan toch ook voor jezelf dat je geen pro bent, dan kan je toch niet trots zijn op je prestatie lijkt me :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daletumxa schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:17:
[...]

er is geen verschil tussen items in HC/SC
Ik dacht dat dat er wel was? Ik had het over Diablo 2 trouwens, even voor de duidelijkheid. ;) In D3 schijnt er inderdaad geen verschil meer te zijn.
anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:17:
[...]

Mja, je weet dan toch ook voor jezelf dat je geen pro bent, dan kan je toch niet trots zijn op je prestatie lijkt me :S
Tja ik begrijp cheaters in online games ook niet. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Cloud op 05-03-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:13:
[...]

De game speelt zich af op de servers van Blizzard. Jouw pc, jouw client, is net een tv. Die tv geeft weer wat er zich op de server afspeelt. Als jij de verbinding kwijt raakt, gaat de uitzending (net als bij een echt tv station) gewoon door ook al kun jij het zelf niet zien.
Heel erg helder, ik ging er vanuit dat je lokaal speelde en dan online quest/items/etc synchroniseerde.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:18:
[...]

Ik dacht dat dat er wel was? Ik had het over Diablo 2 trouwens, even voor de duidelijkheid.
Nee, dat was een mythe, er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daletumxa
  • Laatst online: 28-07 13:00
[...]

Ik dacht dat dat er wel was? Ik had het over Diablo 2 trouwens, even voor de duidelijkheid.
Yups dat was in D2, D3 durf ik nog niets over te zeggen :) Zelfde dropchances etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
[...]

nee alleen non-ladder en ladder zat verschil tussen items.
en die items kwamen met een ladder reset door naar non ladder, en op die manier had je een klein aantal zeldzame items in non-ladder. (totdat het dupen hot werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:15:
[...]

Dat moet je mij niet vragen, maar mijn beste gok: wel de lusten maar niet de lasten. Dus wel de betere items, maar zonder het 'probleem' van permanente dood.
Er was bij D2 geen verschil tussen HC/SC items. Zo'n chickenbot was puur voor het wel HC willen spelen (om welke reden dan ook) maar bang te zijn om dood te gaan.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ooh, dan heb ik dat hier ergens verkeerd gelezen. :) My bad.

Nou ja, dan zijn er ongetwijfeld nog wel redenen te bedenken waarom je absoluut niet dood zou willen gaan er daar tooltjes voor zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:20:
Ooh, dan heb ik dat hier ergens verkeerd gelezen. :) My bad.

Nou ja, dan zijn er ongetwijfeld nog wel redenen te bedenken waarom je absoluut niet dood zou willen gaan er daar tooltjes voor zou gebruiken.
zou die "chickenbot" niet voor pvp zijn? bijna dood, snel disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendorst
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
IIsnickerII schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:15:
[...]

EasyMap hack was dat inderdaad. Kon je instellen op hoeveel % van je hp/mana je automatisch uit de game vloog, ook wel chicken genoemd.

Maar als je de esc, arrow-key down en enter combi goed had gemastered, ging dit ook vrij goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Diep triest natuurlijk, maar in D3 dus definitief iets van het verleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Thasquealer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Maar daar hadden we ook specifieke HC Ladder items, er zal wel iets voor geregeld worden denk ik..
En die HC Ladder items waren ook te vinden in SC Ladder :) dus niets extra's. Alleen de ervaring van het spelen zelf.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:23:
Diep triest natuurlijk, maar in D3 dus definitief iets van het verleden. :)
True, maar toch had dat wel wat. Dat alles bij elkaar in die tijd heeft dat toch wel voor het echte Diablo 2 gevoel gezorgd bij veel mensen.

Tijden veranderen, dat weet ik, alles is nu gecontroleerd en fool/noob/console/idiot proof, maar toch....zal ik die tijden van D2 gaan missen, net dat als ik de tijden van ICQ en mIRC als main chat clients gebruikte mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Moet eerlijk bekennen dat ik die chickenmod zelf ook gebruikt heb. Mijn reden was voornamelijk dat als ik doodging ik 9 van de 10 keer doodging door andere mensen die een guided-arrow/tornado/frozenorb/abilityX op je gooien en dan binnen 1 seconde TP en hostile gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:27:
[...]

True, maar toch had dat wel wat. Dat alles bij elkaar in die tijd heeft dat toch wel voor het echte Diablo 2 gevoel gezorgd bij veel mensen.

Tijden veranderen, dat weet ik, alles is nu gecontroleerd en fool/noob/console/idiot proof, maar toch....zal ik die tijden van D2 gaan missen, net dat als ik de tijden van ICQ en mIRC als main chat clients gebruikte mis :P
ICQ is er nog wel, Niet "I seek you" maar op forums "I see QQ" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:27:
[...]

Nu ben ik waarschijnlijk lang niet zo'n actieve D2 speler geweest als aantal hier, maar om te zeggen dat dit soort tooltjes en het item dupen en weet ik wat; hét D2 gevoel gaven? Hier in elk geval niet; ik zie het als reden om blij te zijn dat ik nooit verder ben gegaan met D2 om dat in hoge mate mee te maken. D2 was een prachtige game en ik heb het met veel voldoening lang gespeeld, maar dit soort dingen zouden voor mij flink afbreuk doen aan de herinnering.

En je vergelijkt wel appels en peren vind ik, om heel eerlijk te zijn. Je vergelijkt het met het vriendelijker maken voor nieuwe spelers in D3. Ik vind dat die twee zaken, 'cheating' aan de ene kant en vriendelijker maken aan de andere kant, niets met elkaar te maken hebben :)

/nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Nog altijd geen blizzard nieuws? :'(

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Het is nog vroeg daar aan de oostkust :)

Het westen dus of toch oosten....

[ Voor 31% gewijzigd door Kupauw op 05-03-2012 15:45 . Reden: confused ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41
HertogJack schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:42:
Nog altijd geen blizzard nieuws? :'(
Zoals gezegd, et is nog vroeg daaro in het westen.
Denk dat info kan worden vanacht rond 10en oid?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
vannacht rond 10en? :p

Nouja we wachten het maar af dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
HertogJack schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:45:
vannacht rond 10en? :p

Nouja we wachten het maar af dan!
Ja, of smiddags rond 11en... Je kent het wel ;)

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41
Jackson Claxon schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:46:
[...]

Ja, of smiddags rond 11en... Je kent het wel ;)
Idd, et is een gok van me. Laat ik het zo zeggen:
In de loop van de middag of 's avonds :+

Ben benieuwd of ze al verder op de rumors ingaan van de releasedate.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:35:
[...]

Nu ben ik waarschijnlijk lang niet zo'n actieve D2 speler geweest als aantal hier, maar om te zeggen dat dit soort tooltjes en het item dupen en weet ik wat; hét D2 gevoel gaven? Hier in elk geval niet; ik zie het als reden om blij te zijn dat ik nooit verder ben gegaan met D2 om dat in hoge mate mee te maken. D2 was een prachtige game en ik heb het met veel voldoening lang gespeeld, maar dit soort dingen zouden voor mij flink afbreuk doen aan de herinnering.

En je vergelijkt wel appels en peren vind ik, om heel eerlijk te zijn. Je vergelijkt het met het vriendelijker maken voor nieuwe spelers in D3. Ik vind dat die twee zaken, 'cheating' aan de ene kant en vriendelijker maken aan de andere kant, niets met elkaar te maken hebben :)

/nofi
Ik begrijp je mening, en die mening hebben veel mensen, dus no offense taken :P . Er waren gewoon 2 groepen spelers denk ik.

Ik zie het als wielrennen, iedereen in de absolute top zit op het randje van wel/geen doping, maar niemand zegt het hardop, maar toch weten ze het van elkaar. ;) Dus ach, je noemt het cheaten, en dat het is ook, maar al die jaren geleden had _ik_ er tenminste een ander gevoel bij dan nu.

Als ik straks Diablo 3 speel, zal ik het ook irritant vinden als er cheats en hacks komen waar men in overvloed gebruik van gaat maken. Maar dit zijn andere tijden, en het wordt harder aangepakt, en dat is misschien wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige tool die ik in D2 gebruikt heb was MousePad's MapHack.
Maar dat zat ook een beetje in de natuur van de game: je moést bossrunnen voor items/XP. Dus altijd hetzelfde stukje en dan zo snel mogelijk.

Bij D3 zal een maphack totaal geen zin meer hebben, omdat de bosses niet de beste loot droppen. Hierdoor zul je dus in groepjes besluiten om bepaalde quests/areas te gaan spelen en helemaal uit te kammen op Champions.
Hooguit een maphack die de positie van de Champhion groepjes aanwijst..

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 05-03-2012 16:01 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Angeloonie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:01:
Maar dat zat ook een beetje in de natuur van de game: je moést bossrunnen voor items/XP. Dus altijd hetzelfde stukje en dan zo snel mogelijk.

Bij D3 zal een maphack totaal geen zin meer hebben, omdat de bosses niet de beste loot droppen. Hierdoor zul je dus in groepjes besluiten om bepaalde quests/areas te gaan spelen en helemaal uit te kammen op Champions.
In de oude maphack zag je ook champions etc. in ander kleurtje, dus kan wel helpen met zo'n hunt. Zeker voor boss runs was het destijds bijna onmisbaar... Heb het later nog zonder gedaan, je wordt echt gek als je elke keer net de verkeerde kant op rent en blijkt dat de trap naar beneden 5 meter bij je vandaan zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Angeloonie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:01:

Maphack was ook meer voor HC spelers, zodat ze Multi-Lightning monsters sneller herkende en dus niet blind erop vlogen... of andere insta kill mobs, zoals die minotaurs met fanatic arua oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indeed maphack
met sorc tp'en naar baal ging zoveel sneller als je wist naar waar je moest :)
dan town portal en dan kwam de rest van de party

ook enige cheat die ik ooit heb gebruikt

ik kreeg soms wel wat items van een vriend die 24/7 twee bots had lopen die niets anders deden dan gaan itemfarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Ik ga vrijdag naar CEBIT! :-D
Er wordt gespeculeerd op een officiele release date announcement daar.
Er worden daar ook nog betakeys uitgedeeld! wish me luck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Tja ik weet niet hoor, maar dan zou het voor mij meer als werk voelen dan als spelletje... Had dat met WoW ook wel op een gegeven moment; meer een tweede baan dan fun. Daarom ook maar gestopt uiteindelijk. Fanatiek ergens in zijn is goed, maar het kan z'n doel ook voorbij schieten :) 24/7 bots laten draaien of map hacks moeten inzetten is voor mij wel de limiet *.

Overigens vond ik die instakill mobs echt een bug in D2. Moeilijk OK, maar instakill zonder dat je er iets tegen kunt doen is echt een beetje jammer. Hoop dat D3 beter is in dit opzicht en wie weet zou ik dan een HC char nog overwegen. Blijft natuurlijk wel het probleem van disconnects en lag wat het gewoon jammer maakt. Als daar nu nog eens iets op gevonden kon worden...

* uiteraard slechts mijn persoonlijke mening :)

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 05-03-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Morrar schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:08:
Tja ik weet niet hoor, maar dan zou het voor mij meer als werk voelen dan als spelletje... Had dat met WoW ook wel op een gegeven moment; meer een tweede baan dan fun. Daarom ook maar gestopt uiteindelijk. Fanatiek ergens in zijn is goed, maar het kan z'n doel ook voorbij schieten :) 24/7 bots laten draaien of map hacks moeten inzetten is voor mij wel de limiet.

Overigens vond ik die instakill mobs echt een bug in D2. Moeilijk OK, maar instakill zonder dat je er iets tegen kunt doen is echt een beetje jammer. Hoop dat D3 beter is in dit opzicht en wie weet zou ik dan een HC char nog overwegen. Blijft natuurlijk wel het probleem van disconnects en lag wat het gewoon jammer maakt. Als daar nu nog eens iets op gevonden kon worden...
Ach, ben al zoveel levl 80+ poppetjes kwijt geraakt aan "Evil urns", luck of the drawl zeg ik dan maar...
Je leert er mee leven, en echt heel veel koste het me nooit omdat ik een tweede account in de game had staan om me te looten.

Je hele speel-stijl veranderd enorm als je van SC naar HC gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Beetje vreemd om insta kill mobs een bug te noemen, dat is niet wat een bug is. Het is vervelend, en kan soms oneerlijk lijken, maar uiteindelijk kan je altijd zien welke effects the mobs op zich hadden, zoals Lord De Seis voor de nerfs met zijn heerlijke defiance aura.

Ik zeg niet dat ik hier niet minsten 10 keer om heb zitten huilen, maar het is zeker geen bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baroshir schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:03:
[...]

In de oude maphack zag je ook champions etc. in ander kleurtje, dus kan wel helpen met zo'n hunt. Zeker voor boss runs was het destijds bijna onmisbaar... Heb het later nog zonder gedaan, je wordt echt gek als je elke keer net de verkeerde kant op rent en blijkt dat de trap naar beneden 5 meter bij je vandaan zat ;)
3xNix schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:03:
[...]

Maphack was ook meer voor HC spelers, zodat ze Multi-Lightning monsters sneller herkende en dus niet blind erop vlogen... of andere insta kill mobs, zoals die minotaurs met fanatic arua oid.
Die versies heb ik dan gemist blijkbaar. Kan me niet herinneren dat je champions ergens aan kon zien op de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Wat ik nog wel mis in D3 is een buff/debuff timer op de mobs, nu moet ik namelijk met 3 sec bleed effect en een 5 sec poison effect konstant zelf tellen wanner de debuff afloopt en ik hem dus opnieuw moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dalyxia schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:14:
Wat ik nog wel mis in D3 is een buff/debuff timer op de mobs, nu moet ik namelijk met 3 sec bleed effect en een 5 sec poison effect konstant zelf tellen wanner de debuff afloopt en ik hem dus opnieuw moet doen
Wat wil je dan? Dat er continue getalletjes boven de mobs lopen af te tellen? Nee bedankt. Het is sowieso(in de beta)nog niet zo dat je meer dan 2-3 attacks nodig hebt per monster, bosses daargelaten.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
maffiappie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:11:
Beetje vreemd om insta kill mobs een bug te noemen, dat is niet wat een bug is. Het is vervelend, en kan soms oneerlijk lijken, maar uiteindelijk kan je altijd zien welke effects the mobs op zich hadden, zoals Lord De Seis voor de nerfs met zijn heerlijke defiance aura.

Ik zeg niet dat ik hier niet minsten 10 keer om heb zitten huilen, maar het is zeker geen bug.
Tja "bug" is misschien niet het goede woord inderdaad... Maar ik vind spelletjes die moeilijk of erg moeilijk zijn nog best leuk. Als iets een instakill is en je kunt het ook niet vermijden (uiteraard kon dat vaak wel, maar soms ook echt niet) dan is het niet zozeer meer moeilijk, maar gewoon botte pech. Kortom, de inbreng van de speler is dan tot 0 gereduceerd en het is 100% toeval. Dat vind ik niet echt het idee achter een spel, waar naar mijn idee altijd een combinatie van geluk en skill centraal zou moeten staan. Als het puur op geluk aankomt zou ik het eerder gokken noemen in plaats van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Angeloonie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:12:
[...]

[...]

Die versies heb ik dan gemist blijkbaar. Kan me niet herinneren dat je champions ergens aan kon zien op de map?
Er stonden letters in bepaalde kleuren boven mobs met special abilities op de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Tormbo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Wat wil je dan? Dat er continue getalletjes boven de mobs lopen af te tellen? Nee bedankt. Het is sowieso(in de beta)nog niet zo dat je meer dan 2-3 attacks nodig hebt per monster, bosses daargelaten.
Ik miste het ook, het is niet nodig in de beta maar kan wel fijn zijn, vooral in PvP later, ze zouden ook gewoon een debuff icoontje bij de health balk bovenin beeld kunnen plaatsen, net zoals in WoW bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Morrar schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Als het puur op geluk aankomt zou ik het eerder gokken noemen in plaats van spelen.
Goed punt ;) Even om nog verder off topic te gaan, voor mij is Diablo altijd een gokspel geweest, een sort uitgebreide fruitmachine, en iedere boss kill was weer een trek aan de hendel, heerlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
maffiappie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:18:
[...]

Goed punt ;) Even om nog verder off topic te gaan, voor mij is Diablo altijd een gokspel geweest, een sort uitgebreide fruitmachine, en iedere boss kill was weer een trek aan de hendel, heerlijk >:)
En dan nog geluk hebben dat anderen niet de muntjes uit de win bak graaien. (ninja looters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
24/7 bots laten draaien of map hacks moeten inzetten is voor mij wel de limiet *. * uiteraard slechts mijn persoonlijke mening :)
Wat ot ms, maar heb dit nooit gesnapt. Je laat het spel zichzelf spelen, maar waarom? Zodat je kan posen? Of ms financieel gewin? Whatever.

Wb de announcement. Blizzard zit volgens mij op de westkust, dus daar is het nu half 8 'sochtends ofzo. Grote nieuws zal nog wel even op zich laten wachten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk ook dat een maphack niet meer mogelijk is, als Blizzard de boel goed geimplementeerd heeft. De client hoeft namelijk nu, omdat het always online is, niet de gehele map meer te hebben; maar alleen datgene waar je geweest bent/wat je ziet. Er is geen enkele reden voor de server om de hele map naar de client te pushen, dus denk ik dat dat ook tot het verleden behoort. :)

Sowieso zal Blizzard hard tegen hacks gaan werken, vanwege het Auction House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Yintha schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:17:
[...]

Ik miste het ook, het is niet nodig in de beta maar kan wel fijn zijn, vooral in PvP later, ze zouden ook gewoon een debuff icoontje bij de health balk bovenin beeld kunnen plaatsen, net zoals in WoW bijvoorbeeld.
gewoon een buff/debuff icoontje met de cooldown erop zoals je nu een cooldown heb op bijvoorbeeld Frost nova enz. getalletjes hoeft van mij niet, maar kan ook erg handig zijn

en ik denk nu verder als de beta, bij boss fights die 10-15 minuten duren bijvoorbeeld (wat ik verwacht in iig Hell en inferno)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Dalyxia schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:42:
[...]

gewoon een buff/debuff icoontje met de cooldown erop zoals je nu een cooldown heb op bijvoorbeeld Frost nova enz. getalletjes hoeft van mij niet, maar kan ook erg handig zijn

en ik denk nu verder als de beta, bij boss fights die 10-15 minuten duren bijvoorbeeld (wat ik verwacht in iig Hell en inferno)
Och gewoon die Bleeds tussendoor een beetje spammen, met een beetje geluk stacken ze (hopelijk) en dan kan het ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Bulls schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Och gewoon die Bleeds tussendoor een beetje spammen, met een beetje geluk stacken ze (hopelijk) en dan kan het ook geen kwaad.
maar als ze stacken kan je dus veel meer damage doen en de boss sneller neer krijgen. gaat wel om efficient spelen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
Heb de key mogen gebruiken van memoryandfate waarvoor hartelijk dank.

Helaas alleen gisteravond 2 uurtjes kunnen spelen wat resulteerde in een barbarian full clear.

Toen ik vanmiddag vol hele goede zin weer in probeerde to loggen ben ik gestuit op de beruchte 'ERROR_315300 'INCORRECT USERNAME/PASSWORD' melding. Inloogen op eu.battle.net gaat gewoon goed maar in het spel niet.

Enige hoop die ik nog heb is dat memoryandfate recent zijn mailadres gewijzigd heeft, dan zou het terugwijzigen van het adres naar het oude adres nog kunnen werken.. anders zal het wachten worden op een nieuwe patch.

Edit: Wow net een goed uur klopen klooien met local cache (wat dus niet helpt) en lezen en nu werkt het ineens weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerMaert op 05-03-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als dat "the order" boek zo erg over de Diablo 3 verhaallijn gaat, zou dan de game niet logischerwijs vóór de deze release datum van dit boek moeten komen?

Hoe dan ook, ik hoop dat ze op CeBit met een aankondiging komen. Na CeBit zouden ze toch in ieder geval stoppen met beta-keys uitdelen? Veel plezier aan diegene die erheen gaan, je zou er namelijk ook een "zo-goed-als-retail" versie D3 kunnen spelen. (wel met gelimiteerde content waarschijnlijk nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:51
djunicron schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:43:
Als dat "the order" boek zo erg over de Diablo 3 verhaallijn gaat, zou dan de game niet logischerwijs vóór de deze release datum van dit boek moeten komen?

Hoe dan ook, ik hoop dat ze op CeBit met een aankondiging komen. Na CeBit zouden ze toch in ieder geval stoppen met beta-keys uitdelen? Veel plezier aan diegene die erheen gaan, je zou er namelijk ook een "zo-goed-als-retail" versie D3 kunnen spelen. (wel met gelimiteerde content waarschijnlijk nog steeds)
Cebit zullen ze waarschijnlijk niet meer laten zien als de Beta nu is... Blizzard wil waarschijnlijk een deel nog over laten voor de release! Toevallig ben ik wel aanwezig op Cebit 9 en 10 maart =)
Beta zou niet op houden na Cebit, want je kan op Cebit nog betakeys winnen! Zou dus niet eerlijk zijn als ze dan direct al de beta dicht knallen...

Trouwens hoe zit het met die speciale aankondiging van vandaag? Er zou toch vandaag iets worden aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Chris89 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Trouwens hoe zit het met die speciale aankondiging van vandaag? Er zou toch vandaag iets worden aangekondigd?
Het hoofdkantoor van Blizz staat in Californië waar ze net een uur op kantoor zitten ;)
genoeg tijd nog om een aankondiging te doen!

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Was het vermoeden dat de aankondiging vandaag zou komen niet gebaseerd op het feit dat CeBit vandaag geopend is? Lijkt me niet dat het dan zo laat aangekondigd zal worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
vandaag?
Cebit website zegt dat ie pas morgen open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Taliesin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:04:
vandaag?
Cebit website zegt dat ie pas morgen open is.
CeBit begint inderdaad morgen pas! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

hmmm, my bad, dan weet ik ook niet waar het vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:12:
hmmm, my bad, dan weet ik ook niet waar het vandaan komt :)
http://diablo.incgamers.c...uncement-coming-next-week
Hiervan ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:03:
indeed maphack
met sorc tp'en naar baal ging zoveel sneller als je wist naar waar je moest :)
dan town portal en dan kwam de rest van de party
Als je een beetje oplette tijdens het TP'en kon je patronen zien in bepaalde maps.
Zo wist ik altijd waar ik bij Mephisto af moest omdat de waypoint op een bepaalde manier gespawned was..

Ja ik heb veeeeeel Diablo 2 gespeeld :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
psychoclown schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:33:
[...]

Als je een beetje oplette tijdens het TP'en kon je patronen zien in bepaalde maps.
Zo wist ik altijd waar ik bij Mephisto af moest omdat de waypoint op een bepaalde manier gespawned was..

same, en ik probeer nu ook al patronen te zien in de maps, zo'n gekromde trap aan beide kanten betekent dat daar geen pad meer verder is, dus dat je daar alleen van boven even hoeft te kijken of er leuke mobs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

[...]

Dat klopt idd, je moest vanaf het wp meestal linksaf, langs de muur teleporten ;)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorzie ook veel misbruik van walls / objecten in latere difficulties. Misbruik kun je het ook niet echt noemen, want het is zo ontworpen.

Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld (met een barbarian of met een soso) het gevecht (vier pilaren net vlak voor de SK) te skippen door over de deuren heen te springen of te teleporten.

Maar ook bijvoorbeeld als je boven aan een reling staat, kun je bombs naar beneden gooien en zo alsnog boss packs neer krijgen zonder een centje pijn te voelen. Handige manier van item hunten.

Ook kun je monsters locken tussen voorwerpen. De mogelijkheden zijn eindeloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

is er iemand al uitgespeeld?? ik zou hem graag eens proberen op een account van iemand!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-08 00:24
Zijn er meer mensen die d3 bij mycom in de bestelling hebben gedaan en hier over bericht hebben ontvangen, dat deze geannuleerd is? Aangezien ik bij hun ook mass effect 3 in bestelling heb staan en deze ook op geannuleerd staat heb ik maar is gebeld naar de klantenservice.

Ze wist me te vertellen dat ze in het systeem helemaal niets terug kon vinden van een annulering. Voor zowel mass effect als d3 stond er geen annulering in. Mass effect stond zelfs op shipped... D3 op backorder (hielp de dame maar uit de brand door te zeggen dat het een pre-order is. Maar hierdoor stijgt het gevoel van betrouwbaarheid niet van het antwoord dat ik kreeg.

Andere mensen toevallig ook al gebeld en een antwoord mogen ontvangen?

PS. Geen zorgen maken om mij, heb m tevens nog elders besteld (bol.com), maar dit is mn plan A!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:58:
Ik voorzie ook veel misbruik van walls / objecten in latere difficulties. Misbruik kun je het ook niet echt noemen, want het is zo ontworpen.

Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld (met een barbarian of met een soso) het gevecht (vier pilaren net vlak voor de SK) te skippen door over de deuren heen te springen of te teleporten.

Maar ook bijvoorbeeld als je boven aan een reling staat, kun je bombs naar beneden gooien en zo alsnog boss packs neer krijgen zonder een centje pijn te voelen. Handige manier van item hunten.

Ook kun je monsters locken tussen voorwerpen. De mogelijkheden zijn eindeloos. :)
met Leap attack van barb kan je van boven een reling naar beneden springen, maar ook van onder naar boven

tevens kan je die 4 pilars gewoon altijd skippen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Chris89 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Cebit zullen ze waarschijnlijk niet meer laten zien als de Beta nu is... Blizzard wil waarschijnlijk een deel nog over laten voor de release! Toevallig ben ik wel aanwezig op Cebit 9 en 10 maart =)
Beta zou niet op houden na Cebit, want je kan op Cebit nog betakeys winnen! Zou dus niet eerlijk zijn als ze dan direct al de beta dicht knallen...

Ze zouden op Cebit juist dezelfde content maar uit een nieuwe build laten zien. (dus niet 0.708 die nu de Beta is) Daarnaast kan je er beta keys krijgen, en nee, de beta gaat niet dicht, maar dit zou een van de laatste kansen zijn om een key te krijgen. Het kan zijn dat dat al is teruggetrokken inmiddels, maar ik dacht dat ze de opt-ins en contest key uitgave zouden afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn preorder voor de ce staat nog gewoon op de site bij mycom. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

......

Alleen aan de "Dark Side" Thijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

84 monsters killed, 719 exp.

Die Jar of Souls is leuk. Vraag me af of dat met inferno nog steeds zo is, maar nu vermaak ik me wel :o

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:47:

Die Jar of Souls is leuk. Vraag me af of dat met inferno nog steeds zo is, maar nu vermaak ik me wel :o
Vandaag toegang gehad tot de d3 beta dankzij Jackson Claxon. Thx man!
Wat een super spel gaat dit zijn en is het nu ook al!!! man man man! :-)
2x de SK gekilled, 1x met barb en eens met monk. Allebei wel toffe speelstijl.
De andere classes naar lvl 5 - 7 gebracht om eventjes wat feeling ermee te hebben.

Helaas heb ik geen jar of souls gehad maar telkens die widow-ghost die haar bones zoekt.

Dat ze maar snel die release date officieel bekend maken. Ik denk toch wel een dagje verlof te nemen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
een dagje :) zat meer aan een week te denken :)

Dankzij memoryandfate heb ik vandaag ook nog lekker kunnen spelen. Uiteindelijk op alle 5 de classes de skeleton king verslagen. Volgorde van favoriet:

1. Demon hunter, deze ga ik waarschijnlijk spelen in HC mode. veel crowdcontrol en ranged dps, voelt erg veilig aan. (witch docter voelt trouwens ook erg veilig aan)

2. Barb, Wizzard en Witch doctor. Ik vind ze alle 3 vet ga me nog wat meer verdiepen in de skills op hogere level. Daarna ff vragen wat iedereen om me heen gaat spelen, alles in de blender en dan komt 1 van deze 3 eruit.

3. monk, niet mijn ding veel te veel snel spammen bij deze class voelde ik me het minst in control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mad-Matt schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:47:

Opmerkelijk genoeg is het niet gewoon een kwestie van meer kills = meer xp. Ik heb zojuist nog weer eens 115 kills (barb) voor 510 xp, en 126 (wiz) voor 823 xp.

Het lijkt mij juist ook op hogere moeilijkheidsgraden leuk, maar zo lekker alles weg knallen zoals op normal zal het zeker niet worden nee. Als het tenminste waar is wat Blizzard meldde over de andere moeilijkheidsniveaus.

Trouwens zojuist voor het eerst een rare-item gedropt uit de jar of souls (dus het keteltje zelf na afloop van het event) Er viel zomaar een rare-hunter cloak uit, lvl 9 met 5 prefixes. Het is dus niet zo dat je enkel van de SK op je eerste run rares kunt krijgen (naast die je kunt craften).

Al met al denk ik 20 keer de jar of souls gedaan, eerste keer dat er zoiets dropt. Das trouwens dan nog beter dan Amu-runs, want daar heb ik maar 2 amu uit 50x spelen vandaan kunnen halen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Hmm, zou blizz iets aangepast hebben? Ik vond gister 2 keer een rare in de Cathedral in 1 run, terwijl ik eerder alleen met de 1e kill van de SK een rare gevonden heb.
Gister ook voor het eerst een bug gehad, had mn hero in game gelaten terwijl ik een uurtje of zo AFK was, toen ik terugkwam kon ik geen vendors of zo aanklikken, en toen ik de game wou leaven, kreeg ik de melding dat dat niet ging en dat ik eerst een game moest joinen :P, afsluiten van D3 gaf dezelfde melding, dus maar via Alt-F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Geen 'groot' blizzard nieuws dus gister :( bahhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
http://www.hitechreview.c...en-leaked-in-italy/35964/

http://vr-zone.com/articl...blo-iii-leaked/15130.html

Amazon heeft de datum snel weer verwijderd van de site..

Wederom 17 april! Nice

[ Voor 37% gewijzigd door HertogJack op 06-03-2012 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

anu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:10:

Gister ook voor het eerst een bug gehad, had mn hero in game gelaten terwijl ik een uurtje of zo AFK was, toen ik terugkwam kon ik geen vendors of zo aanklikken, en toen ik de game wou leaven, kreeg ik de melding dat dat niet ging en dat ik eerst een game moest joinen :P, afsluiten van D3 gaf dezelfde melding, dus maar via Alt-F4.
Ik kreeg dezelfde melding tijdens het gewoon spelen. Ik kon wel alt+tab en dan internetpagina's opzoeken dus ik had wel internet maar ik kon ook niet leave game of exit game doen (en ik heb geen vrienden dus ik kon niet een andere game joinen). Alle enemies staan stil en ik kon geen spells casten dus hij was helemaal bevroren, ik liep bijvoorbeeld door naar een nieuwe portal en die activeerde dan niet. Daarna weer opgestart en het werkte weer direct en de progress tot net voordat dit gebeurde was wel geregistreerd. Ik kreeg ook geen timeout wat ik eerder wel kreeg als het internet weg viel.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
Hey jongens ik heb nu ongeveer de beta een week gespeeld en heb alle 5 characters uitgeprobeerd tot aan de skeleton king. Maar als zeer ervaren diablo 2 speler.. ( heb dat spel helemaal grijs gespeeld ) vind ik het volgende wat ik graag met jullie wil delen en een discussie in wil starten:

Diablo 3:

Pros:
- Het oogt superieur, grahics zijn mooi;
- Nog steeds de evil sfeer om je heen dark grey.. vind ik mooi en hoort bij Diablo
- Physics van creatures briljant! komen uit bosjes uit graves, maar ook tegen muren omhoog geklauterd.
- Geluid is perfect! vooral in cathedral hoor je ook echo etc... nice!
- New Tristram ziet er goed uit leuk dorpje groter als bij diablo 2 etc...

Cons:
- Skills verdelen is weg;
- Runes systeem vind ik persoonlijk te makkelijk.. hey je bent level 6! Hier 1 rune kiezen. Duh?
- Word al snel eentonig qua skills want je build is niet meer zo uitgebreidt als bij diablo 2;
- Geen Stats verdeling meer.

De cons die ik hier beschrijf vond ik juist zo vet in Diablo 2 het dingen en dan even nadenken waar je dat skillpoint in ging stoppen.. Hoe je je stats ging verdelen. Het zoeken van runes en dan op den duur weer je geweldige Insight maken of welk ander runeword je cube kon createn.

Ik heb erg het gevoel dat Diablo 3 gemaakt is zodat iedere Nub, sorry dat ik het zo adresseer, het kan spelen. Ben bang en ik hoop dat ik het fout heb dat het spel heel snel gaat vervelen qua character building etc...

Ben ik de enige die dit ziet hier of hoe zijn jullie meningen hierin... Vooral Psycho en Bulls jullie hebben Diablo 2 toch ook veel gespeeld en de beta nu .... is jullie dit significante verschil niet opgevallen?
en wat het met de gameplay over langer termijn doet....

Uiteraard weet ik dat dit enkel nog 1/3de van Act 1 is en het een beta is en wie weet is act 2 3 en 4 nog mooier, maar ik vergelijk nu even diablo 2 wat op lange termijn het erg goed gedaan heeft of Diablo 3 dit ook kan evenaren.

Afwachtend op jullie reactie...

gr,
Rob

[ Voor 7% gewijzigd door Triel op 06-03-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendorst
  • Laatst online: 28-02-2023
Als zeer ervaren Diablo speler:
Denk ik:

- Dat de uitdaging gaat zitten in Inferno de moeilijkheid en de loot die hierbij gaat horen. WoW raid boss effect maar dan kleinschaliger.

- Dat het rune systeem wel degelijk diepgang gaat bieden op hogere levels, denk aan het verschil tussen pvp en pve.

- Stats in diablo 2 hadden voor mij ook geen invloed. Gewoon genoeg strength voor gear.. de rest in vitality proppen. Dit was bij ongeveer elke class zo.

Jouw punten vielen mij inderdaad ook op, dus denk ik dat Blizzard dit ook wel weet. Daarom denk ik dat het wel diepgang gaat geven.

We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Triel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:34:
Hey jongens ik heb nu ongeveer de beta een week gespeeld inmiddels en heb alle 5 characters uitgeprobeerd tot aan de skeleton king. Maar als zeer ervaren diablo 2 speler.. ( heb dat spel helemaal grijs gespeeld ) vind ik het volgende wat ik graag met jullie wil delen en een discussie in wil starten:

Diablo 3:

Pros:
- Het oogt superieur, grahics zijn mooi;
- Nog steeds de evil sfeer om je heen dark grey.. vind ik mooi en hoort bij Diablo
- Physics van creatures briljant! komen uit bosjes uit graves, maar ook tegen muren omhoog geklauterd.
- Geluid is perfect! vooral in cathedral hoor je ook echo etc... nice!
- New Tristram ziet er goed uit leuk dorpje groter als bij diablo 2 etc...
Ben het zeker eens met je pluspunten, de sfeer en setting, al had het qua kwaliteit nog een stapje hoger gekund voor de huidige generatie computers, zijn weer als vanouds. Het tilt het spel naar 'the next level'.
Cons:
- Skills verdelen is weg;
- Runes systeem vind ik persoonlijk te makkelijk.. hey je bent level 6! Hier 1 rune kiezen. Duh?
- Word al snel eentonig qua skills want je build is niet meer zo uitgebreidt als bij diablo 2;
- Geen Stats verdeling meer.

De cons die ik hier beschrijf vond ik juist zo vet in Diablo 2 het dingen en dan even nadenken waar je dat skillpoint in ging stoppen.. Hoe je je stats ging verdelen. Het zoeken van runes en dan op den duur weer je geweldige Insight maken of welk ander runeword je cube kon createn.

Ik heb erg het gevoel dat Diablo 3 gemaakt is zodat iedere Nub, sorry dat ik het zo adresseer, het kan spelen. Ben bang en ik hoop dat ik het fout heb dat het spel heel snel gaat vervelen qua character building etc...

Ben ik de enige die dit ziet hier of hoe zijn jullie meningen hierin... Vooral Psycho en Bulls jullie hebben Diablo 2 toch ook veel gespeeld en de beta nu .... is jullie dit significante verschil niet opgevallen?
en wat het met de gameplay over langer termijn doet....

Afwachtend op jullie reactie...

gr,
Rob
Ik denk dat je, zoals ik initieel ook, teveel een Diablo 2.5 verwacht. Het is een geheel nieuw spel in dezelfde setting en met dezelfde doelen. Voor de meeste mensen blijft het doel toch de beste gear verzamelen.

Wat skills betreft, ik denk dat je je nog gaat verbazen over de keuzemogelijkheden die je later(lees lvl 30+) in het spel hebt. Om de kromme vergelijking ook maar eens te trekken: In Diablo2 had je op de eerste levels ook maar een paar skills beschikbaar.

Wat stats betreft mogen ze er van mij zeker wat customization in terug stoppen, nu is inderdaad alles class/item afhankelijk. Ik zou graag zien dat je hier wel zelf enige keuze in hebt, samen met terugkerende stat requirements van items.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Jay Wilson tweet:
Looking forward to #ME3. Unfortunately I’m off to GDC tomorrow. No, not to announce anything, and not sign of release.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Je wil de release date zeker z.s.m. weten, zodat je op tijd vrij kan vragen voordat deze data al bezet is door je collega's? :')

ik wel :$

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslayrz
  • Laatst online: 04-09 23:59
Anders meld ik me wel ziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dan toch CeBit prolly :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Triel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:34:
.......Maar als zeer ervaren diablo 2 speler.. ( heb dat spel helemaal grijs gespeeld ) .....Diablo 3:

[. Het zoeken van runes en dan op den duur weer je geweldige Insight maken of welk ander runeword je cube kon createn.

Voor een ervaren Diablo speler vind ik het bijzonder dat je runewords in je cube moest createn. Maargoed, over het "Nub" verhaal. Welkom bij Blizzard: 'easy to learn, hard to master'. Oftewel, ieder half gebakken ei zal zich door normal kunnen slepen, maar hoe verder je komt hoe meer het op skill neerkomt.

Uiteindelijk was D2 ook niet zo moeilijk natuurlijk om normal door te komen, Hell werdt echter een heel stuk lastiger. Menig D2 speler die nog nooit Baal gesolo'd heeft op Hell. Nou als je in D3 Hell doorkomt, dan heb je altijd nog Inferno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triel
Ero-Sensei schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:44:
[...]

Voor een ervaren Diablo speler vind ik het bijzonder dat je runewords in je cube moest createn. Maargoed, over het "Nub" verhaal. Welkom bij Blizzard: 'easy to learn, hard to master'. Oftewel, ieder half gebakken ei zal zich door normal kunnen slepen, maar hoe verder je komt hoe meer het op skill neerkomt.

Uiteindelijk was D2 ook niet zo moeilijk natuurlijk om normal door te komen, Hell werdt echter een heel stuk lastiger. Menig D2 speler die nog nooit Baal gesolo'd heeft op Hell. Nou als je in D3 Hell doorkomt, dan heb je altijd nog Inferno :)
Ja je hebt daar wel een goed punt runes gingen inderdaad niet in je cube maar
rechtstreeks in je sockets... autsch!!!

Was net op mijn werk aan mijn 1ste koffie bezig :)

Maar even terug naar je andere punt:
Ik hoop zo dat je gelijk hebt dat de uitdaging dan moet komen en het op skills aankomt
Ik zelf speelde altijd Hardcore mode en inderdaad op hell ben ik verschillende keren dood gegaan
doordat ik even niet oplette in act 4 of 5 met die spirits en lighting... Ach de wel bekende stygion
dolls met hun aura kon ook weleens ERG veel pijn doen. Je moest opletten en niet als een dolle door de kamer
rennen en alles op je af krijgen.

Alleen was het inderdaad lastig en met mijn necro kon ik behalve act2 (ging wel maar duurde lang maggot lair)
alles solo-en... met amazone lukt het ook wel.. maar dan was je wel lekker lang bezig om het even te clearen zegmaar.

Ja ik hoop echt dat de bosses een soort mini fight worden net zoals een boss als in wow.. Ik wil diablo niet met wow vergelijken aangezien het hele verschillende spellen zijn maar je mag best goede eigenschappen kopieren.
Een boss met wat events erin is wel cool.. haalt het blinde alleen maar hakke weg.. beetje denkwerk mag er wel
bij toch..

Laat het moeilijk zijn dan wordt de fun ook groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Diablo 2.. good times.. BAD DOLLS!!!

fana might doll" hey there. you stay.. i kill you. you kill me from melee distance you die. i suggest you start running"

little bastards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Laatst online: 16-09-2017
Flghter1982 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:03:
Diablo 2.. good times.. BAD DOLLS!!!

fana might doll" hey there. you stay.. i kill you. you kill me from melee distance you die. i suggest you start running"

little bastards :)
Hoeveel damage deden die gekke poppekes eigenlijk? 700-800 op een gegeven moment op Hell? Was echt niet te zuinig.

Edit - Nouja, 400 misschien maar ze prikte je wel heullll snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Jackson Claxon op 06-03-2012 10:18 ]

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson Claxon schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:18:
[...]

Hoeveel damage deden die gekke poppekes eigenlijk? 700-800 op een gegeven moment op Hell? Was echt niet te zuinig.

Dat was nog het minste probleem, de Corpse Explosion als je ze killde, deed nogal au >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Jackson Claxon schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:18:
[...]

ik ben een keer bijna one shotted door 1 exploding doll met een baba van 4.5k life. deze doll had fana en might.

er waren altijd die uitzonderlijke combies die dodelijk als de neten waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Wat is #ME3? Mass Effect 3?

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Ik denk we niet bang hoeven zijn dat het qua Skills eentonig gaat worden, door het runesysteem zijn er ontzettend veel combinaties mogelijk, en iedereen zal voor zichzelf een combinatie zoeken die voor hem het prettigst speelt en het beste bij zijn steil past. Dat valt me nu al op in de Beta, als je met meerdere spelers rond hetzelfde level en met hetzelfde character in-game zit zie je al verschillen, Hsiao waar ik gister mee speelde gebruikte bijvoorbeeld arcane orb + rune op het eind, terwijl ik voor arcane barrage ging, en ook zondag in een game met 3 barbarians zag ik al verschillende skills gebruikt worden (ik gebruikte de stun - shout, en volgens mij Bulls (weet ik niet meer zeker :P) gebruikte die andere shout) En dat terwijl er nog maar een paar skills beschikbaar zijn op lvl 13.
Daarbij komt dat je nu betrekkelijk makkelijk van skillset kunt wisselen, waardoor mensen eerder geneigd zijn andere skills en combinaties uit te proberen, in plaats van voor de standaard cookiecutter build te gaan zoals in D2. (er waren natuurlijk een hoop mensen die diverse exotische builds probeerden, maar het overgrote deel ging voor de standaard builds zoals een hammerdin of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Triel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:59:
[...]

Ja ik hoop echt dat de bosses een soort mini fight worden net zoals een boss als in wow.. Ik wil diablo niet met wow vergelijken aangezien het hele verschillende spellen zijn maar je mag best goede eigenschappen kopieren.
Een boss met wat events erin is wel cool.. haalt het blinde alleen maar hakke weg.. beetje denkwerk mag er wel
bij toch..

Laat het moeilijk zijn dan wordt de fun ook groter :)
Alsjeblieft ga geen WOW dingen derin dromen. WoW is een MMO en diablo is een Hak en Slash (C what i did thar) game. Dus axe first, think later. Dat is de kracht van diablo en als ze die snelheid eruitslopen wordt het een saaie game.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 03:14:
[...]

Opmerkelijk genoeg is het niet gewoon een kwestie van meer kills = meer xp. Ik heb zojuist nog weer eens 115 kills (barb) voor 510 xp, en 126 (wiz) voor 823 xp.
Waren die ook hetzelfde level? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triel
hehe inderdaad Stygion dolls met Fana aura man wat was dat dodelijk! weet nog goed dat ik met mijn barb voor mijn leven rende... zooi van die skeletjes achteraan... als je geen maphack ( ik speelde zonder ) had zag je ook niet meteen wat zijn auras waren... dan was het:
Triel: "Hallo Me Barb Me kill you"..
Stygion doll: "Hey Barb Me Stygion doll I Fana & Might RUN"

ja dan was het rennen... zweet onder de oksels en hopen dat je geen lagg spike kreeg :)

Maar even terug naar mijn concerns, toch goed om te lezen wat jullie meningen zijn en ik probeer ook het positieve eruit te halen. Het is inderdaad diablo 3 en niet 2.5 mee eens en ja laat het lekker moeilijk zijn waardoor er om skills van de player gevraagd wordt.

Dakreal: Ik vergelijk wow ook niet met diablo maar je mag best wel wat soort events aan bosses hangen zodat het niet alleen blind BAM BAM BAM boss dood is... persoonlijk vind ik dat erg cool als je een boss door verschillende fases moet halen. Neem Ragnaros van WOW eerst vecht je tegen hem.. hij submerged dan krijg je wat fire elementals na die snel te moeten killen anders ga je dood komt ragnaros weer terug.. dit soort dingen vind ik echt vet! Maargoed als iemand alleen maar 1 klap wilt geven en boss valt dood neer en is hier tevreden mee prima toch! maar ik hoop op iets meer variatie. Ik ben ook echt kei hard een diablo fan en ga dat niet met wow vergelijken want vind wow sinds vanilla echt kapot gemaakt! toen was het nog old skool mja das een ander onderwerp.

Heb in ieder geval veel zin in Diablo 3 en hoop gewoon dat het weer UBER wordt.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Dakreal schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:23:
[...]

Alsjeblieft ga geen WOW dingen derin dromen. WoW is een MMO en diablo is een Hak en Slash (C what i did thar) game. Dus axe first, think later. Dat is de kracht van diablo en als ze die snelheid eruitslopen wordt het een saaie game.
Boss phases zouden toch best leuk kunnen zijn?

boss 100-70% hp = boss doet beetje melee attacks
70-50% hp = boss gaat poepen en roept minions en je zal moeten aoen
<50% = boss doet 50% meer damage en heeft meer abilities.

ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yintha schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:47:
[...]

Boss phases zouden toch best leuk kunnen zijn?

boss 100-70% hp = boss doet beetje melee attacks
70-50% hp = boss gaat poepen en roept minions en je zal moeten aoen
<50% = boss doet 50% meer damage en heeft meer abilities.

ofzo!
Van mij mag dat nog wel wat extremer, as in: Normal, boss heeft een standaard attack en een special attack. NM, boss heeft alles uit Normal + een nog hardere (random) special attack. Hell, alles uit NM, plus een bak minions. Inferno, alles uit Hell, echter de minions zijn rare/champions.

Mja, zo extreem als hierboven verwacht ik het niet, maar imo mag dat wel :-)

@hieronder:
YouTube: If Games Had Super-Easy Mode

Ik heb liever een uitdaging :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ik heb liever dat de boss gewoon snel doodgaat en mij mijn loot geeft!

Heeft geen signature.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic

Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.