Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
De monk is juist vrij sterk, gewoon Dex in je wapens en die punch met chainlightning samen met de kick. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ja precies, de monk is juist mijn favo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik speelde gisteren co-op met een andere WD, best cool, 2 van die WD's met allebei verschillende spells en runes :)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
En weer een dag voorbij zonder beta key, maakt niet zo veel uit want had het toch vrij druk vandaag :)

Maar, Blizzard, morgen ben ik de hele dag vrij om lekker te spelen, hint hint. Overmorgen mag ook wel maar dan zit ik weer een week met wallen op mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 21:09
http://imageshack.us/f/29/d3quiver.jpg/

Hmm beetje jammer dat deze magic quiver nu mijn mooie rare crossbow gaat vervangen.

Wel vreemd dat deze quiver met zelfs een lager lever zo'n groot verschil in DPS en Life geeft :S

Goede stats gerolled denk. Of juist slechte op die crossbow :)

www.covesting.io/?ref=12955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
Nice, heb ne het filmpje gezien over dual wield dus ik denk dat ik het je wel kan uitleggen.

Als je een exact dezelfde x-bow in je mainhand hebt dan gaat je Attacks per second met 15% omhoog en zo dus ook je dps met 15%+ evt extra dps ivm stats (= +/- 11 DPS extra in dit geval) .

de extra damage die de quiver geeft 3-6 en de extra dexterty zorgt in totaal voor een + 14.4 dmg wat resulteerd in een extra 24,5 dps (bij 1.7 APS (als je mainhand dat ook heeft)). Wat dus een stuk meer is dan de +/- 11 extra dps die je van je OH X-bow krijgt.

Ik denk dat die quiver stiekem erg goed is met zn +3-6 dmg en 17 DEX (en niet te vergeten een sloot aan hp's)

again, ik heb zelf helaas nog niet mogen spelen met dit soort dingen dus misschien zit ik er naast :)

Ben wel benieuwd wat je dps is met de quiver.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerMaert op 04-03-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

GibMaster schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:20:
http://imageshack.us/f/29/d3quiver.jpg/

Hmm beetje jammer dat deze magic quiver nu mijn mooie rare crossbow gaat vervangen.

Wel vreemd dat deze quiver met zelfs een lager lever zo'n groot verschil in DPS en Life geeft :S

Goede stats gerolled denk. Of juist slechte op die crossbow :)
Die +17 dex is gewoon heel goed. Nu een crossbow vinden met 25+ DPS en +17 dex, dan zit je helemaal goed :P

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 21:09
http://img853.imageshack.us/img853/958/quiverroll.jpg

Die quiver is idd gewoon een goede roll geweest. Die 3-6 dmg en 17 dex zijn allebei het maximale. En die vitality is ook niet verkeerd. Zoals je op de pic hierboven kan zien is me DPS nu +/- 74.

Met beide x-bow schoot ik alleen wat sneller. Daar had ik 2.05 attacks per sec. En nu met die quiver heb ik er 1.80.

Net ook weer ff een run met 4 lvl 13's gedaan. Maar dan sloop je alles zo snel. Dat is bijna niet bij te houden. :p

Moeilijkheids graag moet wel ff een flinke stap omhoog in nightmare,hell en inferno als het aan mij ligt.

www.covesting.io/?ref=12955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
GibMaster schreef op zondag 04 maart 2012 @ 03:35:

Die quiver is idd gewoon een goede roll geweest. Die 3-6 dmg en 17 dex zijn allebei het maximale. En die vitality is ook niet verkeerd. Zoals je op de pic hierboven kan zien is me DPS nu +/- 74.

Met beide x-bow schoot ik alleen wat sneller. Daar had ik 2.05 attacks per sec. En nu met die quiver heb ik er 1.80.

Net ook weer ff een run met 4 lvl 13's gedaan. Maar dan sloop je alles zo snel. Dat is bijna niet bij te houden. :p

Moeilijkheids graag moet wel ff een flinke stap omhoog in nightmare,hell en inferno als het aan mij ligt.
Moeilijkheidsgraad is goed. Het is niet de bedoeling dat je op level 13 nog de SK gaat slopen :). Dit is een beta hè. Daarom lijkt het zo makkelijk. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het goed gedaan hebben qua diffuculty :)

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Meer en meer retailers/webshops zetten de rel.date op 17 April? Zou het dan toch waar zijn?
D3BETA: Can you debunk the rumor of april 17th or confirm?
Jay Wilson: I cannot debunk or confirm....

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik hoop volop voor 17april, m verjaardag op 19april, er zal geen groot feest zijn dan met vrienden en familie, ik zit dan opgesloten in mn bureau :)

Zou goed mogelijk zijn, aangezien eerst Q1 voorzien was, dan verschoven naar Q2. April is dichtbij Q1-Q2. Het valt ook op hoeveel mensen nu plots betakeys kunnen bemachtigen, dus lijkt me ook een aanwijzing dat het einde van de beta nabij is

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
BjornE schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:53:
Net met mijn eerste char de beta uitgespeeld. Ben zeer tevreden. Alles klopt, al moet ik nog wennen aan runes en skills. Ik zie steeds meer de logica er van. Het is duidelijk goed uitgewerkt.

Ik heb alleen de barb nog niet gespeeld. Tot mijn verbazing is de witchdoctor mijn favoriet, nog voor de wizard die ik vooraf als favo zag. De demon hunter kon me niet bekoren. De monk kreeg ik rsi van, maar zag er wel gaaf uit.

Ik vond de witchdoctor vooraf gaaf omdat je er een soort necromancer van kan maken. Ik speelde vooral met hounds en toads. Heerlijk
Over die RSI ben ik het met je eens.
Echter vond ik juist de demon hunter erg tof om mee te spelen, en viel de witchdoctor mij tegen. Het is erg lastig om dmg te doen had ik het idee. Die toads zijn wel tof, al moet je wel redelijk dichtbij staan willen ze niet allemaal missen.
barb heb ik nog niet geprobeerd

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Ik heb ondertussen met alle classes, behalve de wizard de Beta uitgespeeld. Tot nu toe vind ik alle classes stuk voor stuk erg leuk om te spelen. Blizzard is er IMO echt enorm goed in geslaagd om iedere class een unieke feel te geven.

De Witchdoctor viel mij op, omdat ik hem vergeleken met de andere classes enorm sterk vond. Mijn skills waren Zombie Dogs, Poison Dart + Splinters en Grasp of the Dead + Groping Eels. Vaak was een Grasp of the Dead al voldoende om een grote groep mobs dood te maken.

Vandaag of morgen ga ik de Wizard proberen en dan heb ik alle classes gehad. Om het af te maken wil ik dan in ieder geval nog gaan proberen om alle achievements te halen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
GibMaster schreef op zondag 04 maart 2012 @ 03:35:

Yep very nice, dan weet ik ook dat mn berekening ongeveer klopte en ik het dus inderdaad snap :)

helaas weer geen mail :) ach ja houdt het ook wel speciaal

[ Voor 41% gewijzigd door TweakerMaert op 04-03-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hebben ze nu stiekum in een kleine patch durability aangezet? Ik moest opeens van alles repareren.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Nee, dat was vorige week ook al zo, als je naar zo'n merchant gaat kun je je spullen laten repareren

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
@psycho: Had dit van Bulls ook al eens gelezen, maar dit begrijp ik toch niet ... Ik moet al repairen sinds een paar patches terug, en ben nog nooit dood gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:38:
Ja dat was een paar patches terug al zo maar ik geloof enkel als je dood gaat want voor de rest heb ik nog nooit hoeven repairen.
Nope :P Ben nog nooit doodgegaan maar had laatst wel ineens een repair reminder :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
psychoclown schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:23:
Hmm dat is vreemd dan snap ik ook niet precies hoe het werkt, ik heb het namelijk nog nooit gehad enkel na een keer doodgaan bij de SK.
Misschien ben je zo goed dat je nooit klappen krijgt? :P Ik neem aan dat je alleen durability kan verliezen door geraakt te worden, dood te gaan of klappen uit te delen met je wapen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
psychoclown schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:23:
Hmm dat is vreemd dan snap ik ook niet precies hoe het werkt, ik heb het namelijk nog nooit gehad enkel na een keer doodgaan bij de SK.
Waarschijnlijk dat je per klap ontvangen/uitgedeelt een x aantal durability verliest, en als je dood gaat x gewoonweg meer is? En je de melding pas krijgt als je onder een bepaalde durability zit.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig kijk ik vaak even bij de repair tab als ik toch al bij de merchant sta om dingen te verkopen maar dan heb ik echt niks om te repairen :)
Ze zullen er vast nog mee bezig zijn oid.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TweakerMaert schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:12:
[...]

Yep very nice, dan weet ik ook dat mn berekening ongeveer klopte en ik het dus inderdaad snap :)

helaas weer geen mail :) ach ja houdt het ook wel speciaal
TweakerMeart, je kan mijn account wel voor iets van 48 uur lenen als je wilt. DM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37

anu

Iemand nu online die zin heeft in wat Co-op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iribuya
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 17:04
Ik heb nu eindelijk een nieuwe pc en na een week op wintersport te zijn geweest met deze gedacht wil ik graag proeven van de diablo 3 beta. Alle giveaways natuurlijk niet gehaald, maar misschien dat er hier nog mensen zijn die me een dagje kunnen laten spelen?

Groetjes en alvast super bedankt. DM is zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
psychoclown schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:21:
Toevallig kijk ik vaak even bij de repair tab als ik toch al bij de merchant sta om dingen te verkopen maar dan heb ik echt niks om te repairen :)
Ze zullen er vast nog mee bezig zijn oid.
Ik heb al op verschillende chars een keer de melding gehad dat je moet repareren. 1x de boots en 1x de shoulders op een andere. En ben nog nooit dood gegaan.

Er was wel gemeld dat je 10% durability verliest bij het dood gaan, of dat in de beta zo is, weet ik niet. Misschien pas in hogere difficulties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik wil iedereen verwijzen naar irc.tweakers.net/diablo3 voor het vragen van co-op/speeltijd etc..
Zo voorkomen we ook 'vervuiling' van dit topic! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Sorry :).
Over het 10% durability verlies, toen ik dood ging kreeg ik een melding dat je boven lvl 10 10% durability verliest als je doodgaat. Dus zal waarschijnlijk wel al in de beta zitten maar op een punt dat niemand meer dood gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij werkt durability/repairing inderdaad pas boven lvl10. Daarna zul je echter niet zo vaak meer dood gaan. Het zou ook kunnen dat andere redenen voor repair ook pas boven lvl10 gelden. De meeste mensen spelen echter al voor lvl10 de beta uit, dus dat kan dan denk ik wel kloppen.

Ik heb de meldingen ook nog nooit gezien met mijn characters. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Je ging even poepen en zonder hem op pause te zetten?

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
memoryandfate schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:22:
[...]
TweakerMeart, je kan mijn account wel voor iets van 48 uur lenen als je wilt. DM me maar.
Done, moet wel eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een DM verstuur dus misschien heb ik het niet helemaal goed gedaan :)

Net DIII Beta geinstalleerd, nog niet verder gekomen dan het inlogscherm maar die ziet er zelfs al vet uit, lekker donker, leuke tune een een paar raafjes die rondfladderen.

In de opties alles vol open gezet, Maarten is er klaar voor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerMaert schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Done, moet wel eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een DM verstuur dus misschien heb ik het niet helemaal goed gedaan :)

Net DIII Beta geinstalleerd, nog niet verder gekomen dan het inlogscherm maar die ziet er zelfs al vet uit, lekker donker, leuke tune een een paar raafjes die rondfladderen.

In de opties alles vol open gezet, Maarten is er klaar voor :9~
Have fun with it ;-) .. Heb ook geen geluk gehad met allerlei D3beta wedstrijden om een key te bemachtigen.
Zou gerust ook even een key 1 of 2 avondjes willen lenen..

Net een wizard patch 13 playthrough gezien en zag er wel héél nice uit!
Hopelijk is de "vermoede" datum van 17 april de echte release date..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Jackson Claxon schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:16:
[...]

Je ging even poepen en zonder hem op pause te zetten?
Lol :D
Nee ik kwam op mn 1e playthrough (untwinked en zo :P) een bosspack van die unburied's tegen met mn monk, dat bleek fataal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Even een andere vraag over quest completion. Als je met iemand coop speelt, welke quest maak je dan af? Stel jij joint de ander, maak je dan zijn quest af en blijft die van jezelf stil staan? Misschien is het hetzelfde als D2 maar die heb ik nooit online gespeeld dus ik heb geen idee.

Edit: Nog een ander ding, de elective mode moet ik iedere keer wanneer ik D3 opnieuw aanzet weer aanvinken, nog meer die dit hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis_1987 op 04-03-2012 17:03 ]

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis_1987 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:44:
Edit: Nog een ander ding, de elective mode moet ik iedere keer wanneer ik D3 opnieuw aanzet weer aanvinken, nog meer die dit hebben?
De Gameplay opties worden nog niet opgeslagen dusja iedereen heeft dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Dennis_1987 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:44:
Even een andere vraag over quest completion. Als je met iemand coop speelt, welke quest maak je dan af? Stel jij joint de ander, maak je dan zijn quest af en blijft die van jezelf stil staan? Misschien is het hetzelfde als D2 maar die heb ik nooit online gespeeld dus ik heb geen idee.
Zoals het nu is start je een game bij een bepaalde quest (Fallen Star/Search for Cain/Shattered Crown/Fall of the Black King) en ga je vanaf daar verder. Als je iemand anders z'n game joined ga je dus ook verder spelen vanaf waar diegene de game gestart heeft. Mocht je dan verder komen dan waar je zelf al was, dan wordt dat ook voor je eigen progress geregistreerd. Zelfde als bij D2 dus.

Of het mogelijk is om een game te joinen waarbij de quest al verder is dan je zelf was weet ik eigenlijk niet, heb de 1e playthrough steeds solo gedaan.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zo, alle achievements gehaald. Nu is het wachten op de retail release :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Boeboe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:48:
Zo, alle achievements gehaald. Nu is het wachten op de retail release :)
Ik moet alleen nog 1 lvl voor de DH. Maar heb ook de laatste dng niet veel gespeeld....
Daarnaast speelt (as we speak) psychodude nu onder mijn account. :+

Weet ondertussen wel 100% zeker dat toch de Wizard m'n main char wordt. En als 2de toch de WitchDoctor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Boeboe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:48:
Nu is het wachten op de retail release :)
Dat 'ie maar snel mag komen! Zou toch heerlijk zijn om eens verder te kunnen spelen na de SK! Kan al die runs met verschillende classes nu wel dromen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson Claxon
  • Laatst online: 16-09-2017
Waren er nu aanwijzingen dat mogelijk morgen belangrijke zaken rondom D3 aangekondigd gaan worden?

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
Pedr0 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:13:
[...]

Ik moet alleen nog 1 lvl voor de DH. Maar heb ook de laatste dng niet veel gespeeld....
Daarnaast speelt (as we speak) psychodude nu onder mijn account. :+

Weet ondertussen wel 100% zeker dat toch de Wizard m'n main char wordt. En als 2de toch de WitchDoctor ;)
Waarvoor nog dank ;). Ik moet zeggen, het speelt lekker weg. Op een wiz de beta content gecleared, ivm de 1e chapter van d2 hierin een goed speeltempo. Het enige wat opviel was dat in de 1e minuuy van het spel bij gebruik van skills er nogal wat lag optrad. Niet geheel duidelijk waardoor veroorzaakt, danwel HDD niet snel genoeg (echter gek), danwel mss een sound issue (problemen tussen d3 en mijn creative kaart ofzo).

Anyway. morgen nog maar een paar runs doen hopelijk als pedr0 werken is :p. Nog even een paar re-runs om lvl 13 te behalen. Iig geen miskoop die d3 CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:02
Puc van S. schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:20:
[...]

Waarschijnlijk dat je per klap ontvangen/uitgedeelt een x aantal durability verliest, en als je dood gaat x gewoonweg meer is? En je de melding pas krijgt als je onder een bepaalde durability zit.
Je verliest pas durability na lvl 10, tooltips lezen jongens :)

edit: spuit 11 omdat ik de rest nog niet gelezen had :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dalyxia op 04-03-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
psychodude schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:01:
[...]

Waarvoor nog dank ;). Ik moet zeggen, het speelt lekker weg. Op een wiz de beta content gecleared, ivm de 1e chapter van d2 hierin een goed speeltempo. Het enige wat opviel was dat in de 1e minuuy van het spel bij gebruik van skills er nogal wat lag optrad. Niet geheel duidelijk waardoor veroorzaakt, danwel HDD niet snel genoeg (echter gek), danwel mss een sound issue (problemen tussen d3 en mijn creative kaart ofzo).

Anyway. morgen nog maar een paar runs doen hopelijk als pedr0 werken is :p. Nog even een paar re-runs om lvl 13 te behalen. Iig geen miskoop die d3 CE.
Wat ik had is dat de verbinding naar de battle net servers wat langzaam wat (ping van 250-500ms), dat wil nog wel is de lag verklaren :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
Ikke_Niels schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:38:
[...]

Wat ik had is dat de verbinding naar de battle net servers wat langzaam wat (ping van 250-500ms), dat wil nog wel is de lag verklaren :)
Niet in dit geval. althans, denk ik. het was namelijk geen rubberbanding ofzo maar echt selectief stuttering. direct optredende bij het gebruiken vaan een skill de 1e aantal keer, waarna verdwenen. Een driver/hardqare conflict voelt waarschijnlijler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Weet iemand trouwens of je ook net als in Diablo 2 als je dood gaat xp verliest?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
Nog niet gezien, alleen 10% durability van je gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu met de WD 3 runs gedaan en hij's level 13. Niet doodgegaan, zelfs niet in de buurt. Volgens mij niet eens onder de 50% of zelfs hoger. De WD is best relax spelen. Hele groepen gaan in 1x dood met die AOE's. Je pets zorgen dat alles op z'n plek blijft.

Nu met Barbarian spelen, maar melee classes vind ik toch een stuk minder. Kan ook door de trackpad komen, speelt toch wat minder nauwkeurig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Visgek82 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:13:
Weet iemand trouwens of je ook net als in Diablo 2 als je dood gaat xp verliest?
Wellicht net als in D2 pas in NM en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Vandaag een uur of 7 kunnen spelen met grote dank aan Pentetic! Het spel speelt lekker weg en je bent er echt zo doorheen. Smaakt zeker naar meer, dus laat die release maar komen. Ik ben met alle classes tot de SK gekomen, dus tot level 9-10. Hieronder kort mijn mening over het spel voor wie dat leuk vindt:

Barbarian:
- Cleave + explosive rune is echt heel sterk
- Bash vond ik niet heel spannend en met de rune had ik vaak te veel fury
- De Shout heb ik bijna niet gebruikt (leek een beetje vertraagd en alles ging toch super snel dood)
- Idem dito voor de Jump, ook niet veel gebruikt
- Overall: vrij straight forward klasse, beetje simpele gameplay, redelijk vermakelijk, geeft wel goed hack-n-slash-gevoel

Witch Doctor:
- Grasp of the Dead is erg sterk (kunt mobs er ook goed in kiten)
- Corpse spiders niet echt interessant totdat je de rune krijgt dan zijn ze behoorlijk goed
- Plague of toads vond ik te random qua targets en dus weinig gebruikt
- Poison dart was mijn "bread and butter" spell en met rune behoorlijk sterk
- Zombie dogs zijn wel lelijk maar werken prima :D
- Overall: erg leuke klasse, coole spells, behoorlijk sterke klasse, speelt ietsje tactischer dan barbarian

Demon Hunter:
- Hungering arrow is een prima base spell, multiple targets goed i.v.m. weinig AoE
- Bola shot is interessant en krachtige AoE, maar door vertraging zou ik em niet op links klik (default)
- Bola werk ook goed voor barrels / urns :P
- Impale beetje boring, maar wel flink effectief op single target
- Rapid Fire ziet er leuk uit, niet heel veel gebruikt
- Overall: leuke klasse, maar had nog niet echt het gevoel alles onder de knie te hebben, speelt wat meer tactisch

Wizzard:
- Arcane Orb is redelijk overpowered maar zuipt mana
- Frost Ray prima spell, ook flinke damage en nog slows erbij
- Frost Nova niet gebruikt; niks komt dichtbij om gevaarlijk te zijn
- Magic Missile als "bread and butter" spell gebruikt
- Shock Pulse vond ik vrij irritant omdat je niet kunt richten en beperkte range, wel aardige AoE damage
- Overall: leuke maar beetje te makkelijk, defensive spells niet eens aangeraakt

Monk:
- Mobiele klasse wel met Dashing Strike
- Chuck's Roundhouse Kick ftw... Kost alleen behoorlijk veel spirit
- Spirit gaat rap op, kost redelijk wat tijd om bij te laden
- Heul veul Deadly Reach spam gebruikt, te weinig andere skills (voor mn'n gevoel)
- Aura klasse is leuk voor parties, maar speelt niet heel spannend
- Overall: vond het ietwat saai, vooral LMB spam, speelt een beetje als Barbarian, maar dan minder rammen en meer mobiliteit

Bugs / glitches?
- Boss met knockback (Unburried?) zet je vast tegen muur / in de deur
- Roundhouse kick en Barb shout lijkt soms vertraagd

Skills + runes
- Simpel en redelijk helder systeem (kan wat overzichtelijker in UI wel)
- Helaas weinig flexibel, behoorlijk linear

Crafting
- Redelijk straight-forward hoe alles werkt
- Crafted gear is echt heel erg sterk vergeleken met drops
- Grappig dat je crafted items over kunt zetten op andere chars en dat de looks mee veranderen

Algemeen
- Goede sfeer, echt weer Diablo
- Zoals te vaak als is gezegd is het veel te makkelijk, zeker met crafted gear
- Doordat het heel makkelijk is, hoefde je veel skills niet te gebruiken om te overleven
- Erg linear (zoals gebruikelijk), random events / dungeons wel een leuke toevoeging
- Graphics redelijk goed, maar gaat toch vooral om gameplay
- Effecten wel cool, soms irritant dat animaties vrij veel tijd kosten
- Treasure pygmies zijn cool (hoe lang blijven ze trouwens gold droppen?)
- Cool dat exploderende mobs ook andere mobs killen
- Physics cool, soms een beetje over the top (denk Barbarian)
- CD op skills die je wisselt is vrij irritant (ook al snap ik de reden ervoor wel)

Eindconclusie: ben erg blij dat ik het even heb kunnen zien. Ik heb alle klasses maar kort kunnen testen (1x door de content) dus mijn meningen zijn slechts daarop gebaseerd. Ik vond ze allemaal wat hebben en leuk om te spelen, maar ik denk dat ik Witch Doctor het leukste vond (coolste effecten). De sfeer vind ik trouwens wel echt helemaal Diablo. De skills vind ik over het algemeen goed uitgewerkt en ze zien er goed uit. Wel is het skills en runes systeem behoorlijk statisch / weinig flexibel. Over het algemeen speelt alles al heel vlotjes weg en ziet het er behoorlijk af uit. Kortom, zeer de moeite waard en ga het spel zeker kopen zodra het uit is! :)

P.S. Excuses voor de ellenlange post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-08 00:24
Morrar schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:24:
Vandaag een uur of 7 kunnen spelen met grote dank aan Pentetic! ......

P.S. Excuses voor de ellenlange post :+
Bedankt voor de uiteenzetting van skills en classes en hoe je dat ervaren hebt! Wat ik me af vraag is of meer mensen de ervaring over de barbarian delen. Ik neig namelijk naar die class juist door het hack&slash gevoel dat het geeft. Ik hoop dat het op hoger level iets meer dynamiek geeft om een barb te spelen.

Tweede op mijn lijstje om mee te starten is de witch doc. Wellicht een makkelijkere class om mee te beginnen en ook in moelijkere difficulties wellicht beter/makkelijker. Barb lijkt me op nightmare/hell lastiger omdat je altijd head-to-toe staat me mobs, hier zie ik de nodige deaths >:). Wellicht is een class als de witch doc meer viable in nightmare/hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:57:
Nu met Barbarian spelen, maar melee classes vind ik toch een stuk minder. Kan ook door de trackpad komen, speelt toch wat minder nauwkeurig :P
Over invoerapparaten gesproken, diablo 2 en 3 spelen heerlijk weg met mijn wacom tablet. In tegenstelling tot veel games waar een muis gewoon beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Persoonlijk vind ik de barb in de beta vrij statisch, voelt traag aan hoewel je natuurlijk precies dezelfde runspeed hebt als de andere classes. Vind de skills ook niet heel erg interessant maar ik ben sowieso meer fan van de ranged/magic classes dus ik ben een beetje biased ;)

@Darkstone, hoe moet ik me dat voorstellen, Diablo met een wacom? Hoe vervang je lmb en rmb?

[ Voor 14% gewijzigd door Bernd op 05-03-2012 01:17 ]

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik vind de barb echt stukken beter dan in D2, omdat je veel meer AOE skills hebt, in D2 was het meer per mob gericht en dan zijn groepen kleine mobs zoals carvers of fetishes echt verschrikkelijk. Je kan wel Double swing gebruiken, maar 1 skill schiet ook niet op. Whirlwind had altijd teveel mana nodig om leuk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:27
Jammer genoeg al anderhalve week niet kunnen spelen.
Krijg continu de error username/password invalid.
Ondertussen alle oplossing geprobeerd die op de fora's staan maar mag niet baten.
ander email adres,pass veranderd(kan wel inloggen in battle.net) maar helaas.
Uiteindelijk zelfs op 2 andere computers geinstalleerd, maar dat werkt ook weer niet, zelfde error.

Heb je een key kan je er niks mee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Eindelijk van het weekend kunnen spelen. Bijna bij de skeletonking gekomen. Daarna moest ik jammer genoeg stoppen. Hopen dinsdag avond weer even verder te kunnen spelen. Ben bezig met de witchdoctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Barb en wiz zijn echt mijn favoriet omdat ik bij de Barb zo een power gevoel krijg dat ie gewoon alles kort en klein slaat met superharde klappen. En wiz omdat ie zo ziekelijk veel damage doet.

Trouwens. Grote kans dat vandaag Diablo 3 aangekondigd gaat worden. _/-\o_ _/-\o_

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Wat ik me afvraag, gister speelde ik coop met Pedr0, Bull en Nvidiot, toen konden we de Jar of Souls niet echt completen in een game die gestart werd met de SK als quest. De jar stond er wel, en er spawnden mobs etc, maar je kreeg niet dat timingbalkje, en geen quest XP en geen achievment. In een game gestart met de 1 na laatste quest, ging dat wel.
Ik hoop niet dat dergelijke events gebonden zijn aan je quest voortgang? Dat zou op zich wel jammer zijn, aangezien je in release (neem ik aan) niet zomaar je quests reset zoals in de beta? Het zoeken naar dat soort events is toch iets wat me erg vet lijkt straks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:35:
Wat ik me afvraag, gister speelde ik coop met Pedr0, Bull en Nvidiot, toen konden we de Jar of Souls niet echt completen in een game die gestart werd met de SK als quest. De jar stond er wel, en er spawnden mobs etc, maar je kreeg niet dat timingbalkje, en geen quest XP en geen achievment. In een game gestart met de 1 na laatste quest, ging dat wel.
Ik hoop niet dat dergelijke events gebonden zijn aan je quest voortgang? Dat zou op zich wel jammer zijn, aangezien je in release (neem ik aan) niet zomaar je quests reset zoals in de beta? Het zoeken naar dat soort events is toch iets wat me erg vet lijkt straks :).
de Jar of Souls kan je volgens mij alleen completen als quest/achievement als je idd op de "bijbehoorende" quest zit (welke in de geval de crown van de SK zoeken is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:35:
Als jij de SK quest doet, dan heb je de jar of souls al conpleted. Dus je moet de shattered crown starten en dan op zoek gaan naar die jar. Hele leuke event trouwens. Vind ik een van de leukste.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Zou dan die releasedatum vandaag EINDELIJK komen!? :)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Stranglem schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:52:
[...]

Als jij de SK quest doet, dan heb je de jar of souls al conpleted. Dus je moet de shattered crown starten en dan op zoek gaan naar die jar. Hele leuke event trouwens. Vind ik een van de leukste.
Klopt, ik bedoel juist dat ik hoop dat dat in de releaseversie niet zo is. Ik neem aan dat je bij de release versie niet de game opnieuw kunt starten met de shattered crown quest. dus mocht je de Jar in 1e instantie gemist hebben, maar wel de shattered crown quest completed hebben, dan zou je met dat character dus nooit meer de jar of souls kunnen completen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
anu schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:20:
[...]

Klopt, ik bedoel juist dat ik hoop dat dat in de releaseversie niet zo is. Ik neem aan dat je bij de release versie niet de game opnieuw kunt starten met de shattered crown quest. dus mocht je de Jar in 1e instantie gemist hebben, maar wel de shattered crown quest completed hebben, dan zou je met dat character dus nooit meer de jar of souls kunnen completen?
In de final gaat het hetzelfde werken als in de beta. Je kan gewoon quests opnieuw doen denk ik. Juist voor de achievements, is dat wel een vereiste denk ik. Anders kan je die achievements niet uitvoeren.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Stranglem schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:25:
[...]

In de final gaat het hetzelfde werken als in de beta. Je kan gewoon quests opnieuw doen denk ik. Juist voor de achievements, is dat wel een vereiste denk ik. Anders kan je die achievements niet uitvoeren.
Ik denk dat hij meer de WoW events/gebeurtenissen/quest systeem in gedachten heeft. Als je een Q hebt gedaan, dat na x tijd je wederom de Q kan doen.

Ik denk dat het een kwestie van wennen is, op de manier als nu in de beta. Je moet dan wel goed weten welke Q voor welk event is! :+

Maar er is een mooie optie zoals "Leave quest with Party" en vervolgens start je een nieuwe Q :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Wat ik hoop is dat D3 met een xbox controller te spelen is. Het spel leent zich daar wel voor. Je hebt niet al te veel knoppen en niks is fijner om onderuitgezakt iedereen neer te rammen. Blizzard gaf zelf ook al aan dat ze ervoor te porren zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
deadsy33 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:28:
Wat ik hoop is dat D3 met een xbox controller te spelen is. Het spel leent zich daar wel voor. Je hebt niet al te veel knoppen en niks is fijner om onderuitgezakt iedereen neer te rammen. Blizzard gaf zelf ook al aan dat ze ervoor te porren zijn.
Ik denk dat dat niet lekker speelt omdat er geen autotarget systeem in het spel nog zit. Dus als je dan met je controller naar links gaat, gaat de cursor een beetje naar links. Terwijl, als het echt in het spel een optie zou zijn, zou je als je met je controller naar links gaat, direct naar de linker mob gaan en dan kan je veel sneller spelen.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Stranglem schreef op maandag 05 maart 2012 @ 06:53:
[...]

Trouwens. Grote kans dat vandaag Diablo 3 aangekondigd gaat worden. _/-\o_ _/-\o_
Mag ik vragen waarop dit gebaseerd is? :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Waarschijnlijk bedoelt hij een beetje de stijl van Diablo 1 voor de PlayStation 1.

Ik hoop nog een beetje de achievements te kunnen behalen voordat de retail uit is. :D
Heb best weinig tijd, maar gaat op zich goed.

Wel tegen een glitch aangelopen waarbij het level niet verder was geladen (zal wel met connectie te maken hebben) waardoor je een stukje door de lucht wandelde. Daarna stond ik ineens een stukje terug en was alles wel geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Ik denk dat een controller setup best mogelijk is, als je de range van bepaalde ranged skills gewoon vastzet. Je linker pookje bestuurt je poppetje en bepaald hoe je skills gericht zijn. Dingen zoals de spinnen van de witch doctor worden dan een bepaalde afstand vooruit gegooid. Spelers met muis hebben dan dus het voordeel dat ze dat soort skills precies kunnen neerleggen waar ze willen op het scherm, terwijl controller gebruikers aan de range vastzitten.

Ik denk niet dat het nodig is een mob te kunnen 'targetten'. Je slaat een bepaalde richting in en het spel kijkt wel of je dan wat raakt :)

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
Jullie zijn knettergek als je diablo met een controller wilt spelen, dat gaat nooit werken. Ketters.. Diablo op de console. AAAAAAAAAAAAAAAhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
8)7 :X

Nee, de PC versie zal niet met een controller te spelen zijn. En gelukkig maar! :+
Ze zijn wel aan het kijken naar een console versie, maar die zal helemaal los staan van de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
embee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:53:
Ik denk dat een controller setup best mogelijk is, als je de range van bepaalde ranged skills gewoon vastzet. Je linker pookje bestuurt je poppetje en bepaald hoe je skills gericht zijn. Dingen zoals de spinnen van de witch doctor worden dan een bepaalde afstand vooruit gegooid. Spelers met muis hebben dan dus het voordeel dat ze dat soort skills precies kunnen neerleggen waar ze willen op het scherm, terwijl controller gebruikers aan de range vastzitten.

Ik denk niet dat het nodig is een mob te kunnen 'targetten'. Je slaat een bepaalde richting in en het spel kijkt wel of je dan wat raakt :)
ik denk dat als je spells als arcane orb gebruikt, je wel een soort auto aim moet hebben.
anders raak je nooit.
maar idd voor combat moet het spel dan zelf een beetje nadenken en je positie zo aanpassen dat je de meeste mobs hit ofzo.

maar een spell als dashing strike van de monk wordt ook lastig als je geen auto aim hebt.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
@microoo.

Problem officer?
Afbeeldingslocatie: http://psoneclassics.com/wp-content/uploads/2011/10/Diablo-PSX-Covert-Art.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
Kon je hiermee online, nee. Slechts met 2 mensen splitscreen. Diablo hoor je toch minimaal met 4 man tegelijk te spelen... Ik weet uiteraard dat d1 op de playstation was, maar als je zo graag op de console speelt kan je beter een andere rpg proberen! 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zou me niet verbazen als de optie er in komt. Torchlight was ook heel goed speelbaar op xbox360 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:16:
Persoonlijk vind ik de barb in de beta vrij statisch, voelt traag aan hoewel je natuurlijk precies dezelfde runspeed hebt als de andere classes. Vind de skills ook niet heel erg interessant maar ik ben sowieso meer fan van de ranged/magic classes dus ik ben een beetje biased ;)

@Darkstone, hoe moet ik me dat voorstellen, Diablo met een wacom? Hoe vervang je lmb en rmb?
Afbeeldingslocatie: http://images.educational-software.com/productImage.html?s=medium&i=25640.jpg
Oud model pen, maar de nieuwe zijn zwart en dat is niet goed zichtbaar.

Pen op tablet drukken = lmb
knopje = rmb
Andere kant van het knopje = scrollen.

Je kan desgewenst functies veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Axewi schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:56:
[...]

ik denk dat als je spells als arcane orb gebruikt, je wel een soort auto aim moet hebben.
anders raak je nooit.
maar idd voor combat moet het spel dan zelf een beetje nadenken en je positie zo aanpassen dat je de meeste mobs hit ofzo.

maar een spell als dashing strike van de monk wordt ook lastig als je geen auto aim hebt.
Hoe moeilijk het wordt om iets te raken wordt bepaald door de 'hit-boxes' van mobs en spells, iets wat best te tunen is voor een prettige speelervaring. En ik denk dat je zelf je positie moet bepalen, zoals je dat met een muis ook moet.

Laat overigens duidelijk zijn dat ik Diablo niet met een controller wil spelen. Muis is veel leuker/fijner. Maar voor de mensen met andere voorkeuren zou het best te regelen zijn, al verwacht ik niet dat Blizzard hier tijd en moeite in gaat steken voor de PC versie. Voor de eventuele console versie zou dat wel moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Snappie88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:48:
[...]

Mag ik vragen waarop dit gebaseerd is? :)
http://diablo.incgamers.c...uncement-coming-next-week

Er is gezegd dat het niet op een grote event verteld zal worden. Daarom denk ik vandaag :)

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat de releasedate er deze week komt mag je wel van uitgaan, best twitter in de gaten houden :)
Over dat consolegedoe: er is helemaal geen auto-aim nodig. Denk aan torchlight (diablo cloon): loop rond met linkerstick, aim met rechterstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Boeboe schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:16:
Dat de releasedate er deze week komt mag je wel van uitgaan, best twitter in de gaten houden :)
Over dat consolegedoe: er is helemaal geen auto-aim nodig. Denk aan torchlight (diablo cloon): loop rond met linkerstick, aim met rechterstick.
Ik heb geen ervaring met Torchlight, maar hoe ga je Magic Orb aimen op een lopende mob? Het duurt even voor je de cursor bewogen hebt, terwijl je met een muis direct klikt. Dus dat wordt toch wel lastig en gaat je naar mijn mening een hele andere ervaring bieden.

Verder ben ik het met je eens over je releasedate-verwachting.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het duurt even voor je de cursor bewogen hebt
Er IS helemaal geen cursor, je cast gewoon in de richting waarin je je stick duwt.

[ Voor 64% gewijzigd door boe2 op 05-03-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Overigens zal ik d3 ws met een muis spelen maar ik kan mij voorstellen dat een controller ook fijn kan werken.

Beetje het fps verhaal; sommige vinden een controller ideaal en andere kunnen niet anders dan een keyboard+muis

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Boeboe schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:25:
[...]

Er IS helemaal geen cursor, je cast gewoon in de richting waarin je je stick duwt.
En skills die je kan plaatsen? Zoals fiery Skull van de witch doctor? Die kan je namelijk ook over mobs ed heen gooien, zelfde als Leap van de Barbarian, en die charge van de Monk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
[...]

Hoe doe je dat dan met skills als gradenades van de DH en die spiders van de WD? Die wil je soms verder gooien en soms minder ver. En bijvoorbeeld blizzard van de Wizard. Dan hou je je cast knop wat langer ingedrukt ofzo? Dat werkt toch niet?

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Boeboe schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:16:
Ik denk niet dat je zou willen dat je bij Diablo ergens kunt aimen terwijl je een andere richting in loopt... Dat kan met muis besturing namelijk ook niet. Dus één pookje zou dan voldoende zijn. Anders wordt de balance tussen melee en ranged ineens heel anders... Weglopen van een groep vijanden terwijl je ze bestookt met zware spells is voor een wizard dan ineens erg interessant.
Puc van S. schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:26:
[...]

En skills die je kan plaatsen? Zoals fiery Skull van de witch doctor? Die kan je namelijk ook over mobs ed heen gooien, zelfde als Leap van de Barbarian, en die charge van de Monk.
Die kun je nog steeds richten. Je barbarian springt dan gewoon over de mobs in die richting... Alleen, zoals ik al eerder opmerkte, is de range dan fixed. Dat is dan het nadeel van een controller.

[ Voor 25% gewijzigd door embee op 05-03-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
embee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:29:
[...]

Ik denk niet dat je zou willen dat je bij Diablo ergens kunt aimen terwijl je een andere richting in loopt... Dat kan met muis besturing namelijk ook niet. Dus één pookje zou dan voldoende zijn. Anders wordt de balance tussen melee en ranged ineens heel anders... Weglopen van een groep vijanden terwijl je ze bestookt met zware spells is voor een wizard dan ineens erg interessant.
Bij enkele character kan dacht ik lopend casten. Je moet stilstaan om te casten. Maar je hebt wel 2 pookjes nodig. Eentje om te lopen en eentje om tijdens het stilstaan de richting te bepalen. Dat kan ook met 1 pookje, maar dat werkt niet heel lekker volgens mij.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar je hebt 6 spells, een stick om mee te lopen, en een stick om spells mee te richten. Volgens mij gaat dat simpelweg niet werken.

linker stick = lopen
L1 / R1 = spell 1 en 2
vierkantje/kruisje/... = spell 3 t/m 6

L2 = hold position
R2 = show items

Vierpuntdruktoets = inventory e.d.

Dan heb je nog een stick over om eventueel te richten.
Stranglem schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:28:
[...]

Hoe doe je dat dan met skills als gradenades van de DH en die spiders van de WD? Die wil je soms verder gooien en soms minder ver. En bijvoorbeeld blizzard van de Wizard. Dan hoe je je cast knop wat langer ingedrukt ofzo? Dat werkt toch niet?
Simpel. Je cast in de riching waar je naar kijkt. Daarna heb je X tijd (laten we zeggen, 0.25s) om met de linkerstick te bepalen waar de spell precies land.

Als je echter een spell wilt afvuren die op ruisje zit, bijvoorbeeld, wordt dat wat lastiger... Je kan simpelweg niet richten en op kruisje/vierkantje drukken tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Stranglem schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:31:
[...]

Bij enkele character kan dacht ik lopend casten. Je moet stilstaan om te casten. Maar je hebt wel 2 pookjes nodig. Eentje om te lopen en eentje om tijdens het stilstaan de richting te bepalen. Dat kan ook met 1 pookje, maar dat werkt niet heel lekker volgens mij.
Lijkt mij ook niet. Dat zou betekenen dat je niet ergens anders kunt aimen zonder te gaan lopen. Nu is dat op de pc geen probleem omdat je een muis hebt, maar op de console lijkt me dat wel voor irritaties te zorgen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:32:
Lijkt mij ook niet. Dat zou betekenen dat je niet ergens anders kunt aimen zonder te gaan lopen. Nu is dat op de pc geen probleem omdat je een muis hebt, maar op de console lijkt me dat wel voor irritaties te zorgen.
Als je shift inhoud terwijl je ergens klikt, cast je karakter de betreffende spell in die richting, zonder te bewegen (ook als je geen mob target). Datzelfde zou met een controller kunnen, schouderknop indrukken om alleen je skill te richten en niet te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serotonin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:03:
[...]

Bedankt voor de uiteenzetting van skills en classes en hoe je dat ervaren hebt! Wat ik me af vraag is of meer mensen de ervaring over de barbarian delen. Ik neig namelijk naar die class juist door het hack&slash gevoel dat het geeft. Ik hoop dat het op hoger level iets meer dynamiek geeft om een barb te spelen.
In D2 was ik nooit zo van de Barb maar dat vind ik nu misschien wel een van de leukste.
In tegenstelling tot Morrar ben ik van mening dat je Leap Attack wel goed kunt gebruiken, voornamelijk om van groep naar groep te springen en toch damage te delen. Bash gebruik ik zelf op de rechter muisknop en die gebruik ik voor bosses of als er een mob snel neer moet.
Wel deel ik zijn mening wat betreft de fury, ook met Cleave Attack blijf je met veel fury zitten en dan spam ik wel constant Hammer of the Ancients maar de damage van die skill vind ik maar erg mager in vergelijking met Cleave Attack + rune.

De Monk daarentegen vind ik wel leuk maar je hebt minder power als de Barb en nu is dat niet zo erg maar een groot aantal van de skills vind ik niet bepaald interessant. Je blijft maar hetzelfde spammen met minder damage output als de Barb. Op low level in ieder geval niet echt overtuigd van de Monk terwijl ik hem toch altijd wel cool leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

embee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:34:
[...]

Als je shift inhoud terwijl je ergens klikt, cast je karakter de betreffende spell in die richting, zonder te bewegen (ook als je geen mob target). Datzelfde zou met een controller kunnen, schouderknop indrukken om alleen je skill te richten en niet te gaan lopen.
Dat is waar natuurlijk, je kunt het hetzelfde oplossen als op de pc :) Je dan zou je inderdaad nog maar één stick nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Cloud schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:39:
Dat is waar natuurlijk, je kunt het hetzelfde oplossen als op de pc :) Je dan zou je inderdaad nog maar één stick nodig hebben.
En één stick gebruiken is dan weer een voordeel, want dan kun je tenminste je vier face buttons fatsoenlijk gebruiken voor skills. Probeer maar een het vierkantje te drukken terwijl je met het rechter pookje een richting aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaf ik ook al aan. Maar het punt is dat je eigenlijk ook shift (hold position) altijd onder een vinger wilt hebben. Dat bezet al een van de schouderknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:45:
Dat gaf ik ook al aan. Maar het punt is dat je eigenlijk ook shift (hold position) altijd onder een vinger wilt hebben. Dat bezet al een van de schouderknoppen.
Als je het rechter pookje (wat ongebruikelijk) ook gebruikt voor skills (omhoog voor skill A, omlaag voor skill B, etc) dan heb je weer knoppen genoeg. Als dat skills zijn die je niet moet/wil spammen, is daar ook nog wel aan te wennen voor de verstokte controller gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Bosmonster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:51:
Zou wel heel chill zijn idd. Kan ik hem ook gewoon op de bank spelen :)
Heel chill ja, tot ik uit frustratie die controller weer door de kamer smijt omdat ik zoals gewoonlijk in de war raak van knoppen die ik met andere vingers moet bedienen omdat ze overal verspreid zitten op dat onding :P Ik investeer wel in een comfortabele bureau-stoel... Dat lijkt me beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij overigens een snel wat heel goed gaat werken in combinatie met de wii. Als ze toch al een consoleversie gaat uitbrengen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic

Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.