[iPad] Apple event 7 maart

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 53.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
zonoskar schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Ik vraag me alleen af wat je er aan hebt, waarom zou je willen voelen dat je een knopje ingetoets hebt. Het is dan toch al te laat. Op een gewoon toetsenbord kun je je vingers idd op de toetsen laten rusten, maar op een touchscreen gaat dat niet zonder de toets te activeren. Ergo: nutteloze uitvinding. Tenzij er ook een druk gevoeligheid ingebouwd wordt, dan kun je het activeren van de toets van de druk laten afhangen, maar daar heb ik nog niks over gelezen.
Als je nu je vinger op een toets in iOS houd wordt hij ook niet direct "aangeslagen" dit gebeurt pas als je loslaat, je kan je vinger dan dus nog verplaatsen.

Daarnaast zou je in games kunnen voelen waar je joystick enzo zit, net als "irl".

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
[...]

Ik vraag me alleen af wat je er aan hebt, waarom zou je willen voelen dat je een knopje ingetoets hebt. Het is dan toch al te laat. Op een gewoon toetsenbord kun je je vingers idd op de toetsen laten rusten, maar op een touchscreen gaat dat niet zonder de toets te activeren. Ergo: nutteloze uitvinding. Tenzij er ook een druk gevoeligheid ingebouwd wordt, dan kun je het activeren van de toets van de druk laten afhangen, maar daar heb ik nog niks over gelezen.
Je kunt wel degelijk je vinger van een knop afhalen in iOS, al gaat dat wel dmv "swipen" ipv je vinger optillen. Ik gebruik het vaak als ik te snel op een toets druk en op het laatste moment me bedenk. Gewoon wegswipen en er gebeurd verder niets.

Verder is dit natuurlijk voor meer dan knoppen in te zetten, ik zie dit vooral als een manier om de iPad/iPhone als controllers in te zetten tijdens gamen op de heuse AppleTV die eind dit jaar uitkomt, want deze apparaten zijn nu nog totaal niet geschikt als controllers zonder dat je op het scherm kijkt.

Verder is mijn post natuurlijk totaal nutteloos, deze Haptic Feedback technology zal vast niet in de iPad zitten, dan hadden we dit allang gehoord via geruchten/leaks, daarnaast is het hele "volwaardige AppleTV" gebeuren niet meer dan geruchten die al jaren spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
[...]

Bekijk even het filmpje op AppleInsider. Voor games e.d. is het zeker wel toegevoegde waarde, maar bv. ook voor toetsenborden. Inderdaad, er moet dan een mogelijkheid komen om je vingers op het scherm te laten rusten zonder ze in te drukken.

Ik verwacht dan ook niet dat dit in de iPad geïmplementeerd zal zijn. Als Apple zoiets wil implementeren kopen ze het hele bedrijf wel op voor de kennis e.d. Daar hebben ze toch geld zat voor.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Als je de potentie niet inziet van deze techniek ben je toch wel erg kortzichtig :/
En het dan ook nog een nutteloze uitvinding noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Apple store is down! http://store.apple.com/nl

[ Voor 39% gewijzigd door SquareOne op 07-03-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik heb een viertal liveblogs aan de startpost toegevoegd. Mocht iemand er nog meer hebben, DM mij even, dan zet ik ze er bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tot ik zo'n Haptic feedback schermpje zelf geprobeerd heb ben ik sceptisch. De argumenten die aangesleept worden vind ik niet erg overtuigen. Ja, je kunt je vinger verplaatsen en zo een knop niet indrukken. Hoe wil je dat gebruiken om te typen? Idem voor een joystick. Dan ben ik maar kortzichtig, ik zou eerder zeggen dat ik kritisch ben. Ik hoop dat Apple dat ook is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
zonoskar schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:17:
Tot ik zo'n Haptic feedback schermpje zelf geprobeerd heb ben ik sceptisch. De argumenten die aangesleept worden vind ik niet erg overtuigen. Ja, je kunt je vinger verplaatsen en zo een knop niet indrukken. Hoe wil je dat gebruiken om te typen? Idem voor een joystick. Dan ben ik maar kortzichtig, ik zou eerder zeggen dat ik kritisch ben. Ik hoop dat Apple dat ook is.
Hoe wil je dat gebruiken om te typen? Je "emuleert" de randen van de toetsen, je kan dan voelen of je er naast zit of niet.

Voor de joysticks kan je voelen waar die zitten, nu raak ik met spellen "de knoppen wel eens kwijt" dat kan je daarmee voorkomen.
Dan ben ik maar kortzichtig, ik zou eerder zeggen dat ik kritisch ben. Ik hoop dat Apple dat ook is.
Volgens mij heb je niet helemaal door wat de mogelijkheden van deze techniek zou zijn. En als het er al in zit, dan kan je er wel op rekenen dat het goed uitgewerkt is.

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 07-03-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Voor de joysticks kan je voelen waar die zitten, nu raak ik met spellen "de knoppen wel eens kwijt" dat kan je daarmee voorkomen.
Idd, dat is nu helaas nog de reden waarom klassiekers als Megaman gewoon nog niet lekker werken op touchscreens; het gemis van fysieke controls. Hoeveel mensen zie je nu niet met externe bluetoothcontrollers klooien?

Als ze dit goed weten te implementeren gaat er echt een nieuwe wereld open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand al gedacht aan braille lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat zou inderdaad ook een erg mooie toevoeging zijn daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Smultie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:26:
Precies, toen ik het nieuws las over dit gerucht moest ik gelijk aan de blinde mens denken. Echt een bizar mooie toevoeging zou dit zijn voor zoveel toegankelijkheid opties.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:27:
Dat zou inderdaad ook een erg mooie toevoeging zijn daarmee.
Stevie Wonder zou blij zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:21:
Hoe wil je dat gebruiken om te typen? Je "emuleert" de randen van de toetsen, je kan dan voelen of je er naast zit of niet.
Bij blind typen voel je de randen (+ 2 merktekens) van de toetsen en hou je je vingers op het toetsenbord. Dat gaat nooit lukken op een iPad. Als je toch moet kijken waar je typt, dan heb je die hele haptic feedback niet nodig. Dan zie ik de randen van de toetsen. Voor zo'n geemuleerde analoge joystick zou het misschien werken. Anyways, ik maak er niet meer woorden aan vuil. Ik blijf scpetisch (of kortzichtig, wat je wil) tot ik het zelf geprobeerd heb.

/edit: Braille zou een goede toepassing zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 07-03-2012 16:30 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
maar we hebben siri toch al om de mail voor te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
zonoskar schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Bij blind typen voel je de randen (+ 2 merktekens) van de toetsen en hou je je vingers op het toetsenbord. Dat gaat nooit lukken op een iPad. Als je toch moet kijken waar je typt, dan heb je die hele haptic feedback niet nodig. Dan zie ik de randen van de toetsen. Voor zo'n geemuleerde analoge joystick zou het misschien werken. Anyways, ik maak er niet meer woorden aan vuil. Ik blijf scpetisch (of kortzichtig, wat je wil) tot ik het zelf geprobeerd heb.
Bij blind typen voel je de randen (+ 2 merktekens) van de toetsen
Precies wat je met dit systeem kan emuleren.

Ik heb niet gezegd dat je kortzichtig bent, dat was iemand anders, maar ik denk zeker dat er legio mogelijkheden zijn en één ervan is dat het typen beter gaat. Maar braille lezen, dat is imho ook een geweldig idee hiervoor.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 07-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Welke idioten verkopen er op dit moment hun aandeel in apple, vlak voor een aankondiging http://www.google.com/finance?q=AAPL

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Zo gaat dat altijd voor een aankondiging, voor de aankondiging shorten, dat moet wel geld opleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
De keynote valt toch altijd tegen omdat de verwachtingen te hoog zijn.. Aandeel zal dus wel dalen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 16:41
Ik las ergens dat CNN de keynote met om 19:30 uitzend? Dus met een half uur vertraging? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

zonoskar schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Je bent inderdaad erg kortzichtig aangezien je de hele tijd blijft neuzelen over het 'typen'
Denk toch eens verder man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

ieperlingetje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:30:
Welke idioten verkopen er op dit moment hun aandeel in apple, vlak voor een aankondiging http://www.google.com/finance?q=AAPL
Standaard

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:33:
Ik las ergens dat CNN de keynote met om 19:30 uitzend? Dus met een half uur vertraging? Kan iemand dat bevestigen?
op de website van cnn zelf reppen ze geen woord over uitzenden van de keynote, dus denk niet dat dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zat te denken aan de iPad HD (3) in 9,7inch met de A6 processor en een iPad Mini met 7,85 inch en de A5X processor.

Ben benieuwd wat waarheid wordt vanavond.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wootism schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:34:
[...]

Je bent inderdaad erg kortzichtig aangezien je de hele tijd blijft neuzelen over het 'typen'
Denk toch eens verder man.
99% van het Apple gebeuren kunnen de simpele zielen niet bevatten, tot ze het gebruikt hebben en niet meer zonder kunnen.
"if I asked what people wanted, they'd say a faster horse" Remember?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
iPad mini zie ik niet zo snel gebeuren. Welk voordeel halen ze daarmee? De rest van de concurentie op tablet gebied stelt toch niet zoveel voor, ze gaan echt niet hun eigen marge opeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:37:
iPad mini zie ik niet zo snel gebeuren. Welk voordeel halen ze daarmee? De rest van de concurentie op tablet gebied stelt toch niet zoveel voor, ze gaan echt niet hun eigen marge opeten.
Ik zal sowieso allebei kopen :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:07
Plus dat Ome Steve geen kleinere iPad wilde. En voorlopig lijkt Steve's voord wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

kmf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:36:
[...]

99% van het Apple gebeuren kunnen de simpele zielen niet bevatten, tot ze het gebruikt hebben en niet meer zonder kunnen.
"if I asked what people wanted, they'd say a faster horse" Remember?
True :P
Ze zouden met een kleinere iPad de budgetmarkt kunnen veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Laatst online: 20-09 20:55
[...]

Ze zouden met een kleinere iPad de budgetmarkt kunnen veroveren.
apple en budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:44:
[...]

Als het er al in komt zie ik de FP al voor me, ja mijn Galaxy Tab had dit ook al lang. ;w
Je wordt op je wenken bediend
Op woensdag 7 maart 2012 @ 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]

Dat had mijn oude Nokia al, dat heette toen haptic feedback. Oude wijn in nieuwe zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
kmf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:44:
[...]

Je wordt op je wenken bediend

[...]
Het begint voorspelbaar te worden ;)

@Daarboven.
Precies wat ik zei dus. Waarom zou je een budgetmarkt creëren? Geen budget tablet verkoopt echt goed, het enige wat ze doen is concurreren met hun eigen duurdere producten alsook er voor zorgen dat developers met de nieuwe grootte rekening moeten houden.

[ Voor 29% gewijzigd door ZpAz op 07-03-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Precies, daarom juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Voor de iPad gebruiken ze een andere prijs strategie dan de iPhone of mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
het zou kunnen he zie iphone 3gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Locks schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:44:
[...]

het zou kunnen he zie iphone 3gs
Dat is hetzelfde apparaat wat je al hebt goedkoper aanbieden, dat zie ik ze wel doen, maar een speciaal budget apparaat maken? Nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja de iPod mini was een budget versie van de huidige iPod destijds. Maar ik zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
  • Laatst online: 04-12-2022
Waarom zou een 7 inch gelijk budget moeten zijn? Ik ben erg te spreken over de handzaamheid van een 7 inch tablet vooral om te typen. De Amazon Fire laat wel zien dat er markt is voor 7 inch en Steve is wel vaker van zijn geloof af gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Dat is hetzelfde apparaat wat je al hebt goedkoper aanbieden, dat zie ik ze wel doen, maar een speciaal budget apparaat maken? Nah.
ok een punt idd daarom zie ik misch die 8Gb Ipad 2 er nog wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Laatst online: 20-09 20:55
ik hoop dat ze er ook pennetje bij doen, kan 'ie concurreren met de samsung note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
JanKillem schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:48:
Waarom zou een 7 inch gelijk budget moeten zijn? Ik ben erg te spreken over de handzaamheid van een 7 inch tablet vooral om te typen. De Amazon Fire laat wel zien dat er markt is voor 7 inch en Steve is wel vaker van zijn geloof af gestapt.
Probleem is alleen dat Steve dat niet meer kan. Ik vraag me af of het huidige Apple bestuur de ballen heeft om tegen de wensen van wijlen Jobs in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
  • Laatst online: 04-12-2022
MC Taz Man schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:49:
[...]

Probleem is alleen dat Steve dat niet meer kan. Ik vraag me af of het huidige Apple bestuur de ballen heeft om tegen de wensen van wijlen Jobs in te gaan.
Ze zouden wel moeten anders blijft er weinig te innoveren. Persoonlijk denk ik dat ze het hele geheimzinnige gedrag achterwege moeten laten. Steve kon de opgebouwde spanning als geen ander laten exploderen nu Steve er niet meer is moeten ze iets anders verzinnen. Alles gaat tegenvallen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
En wat nou als ze met een 7,85'' iPad komen met 2048x1536?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 21:08

PBP

Wall Street Journal: iPad 3 Definitely Has LTE
WSJ is altijd wel betrouwbaar qua Apple info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
JanKillem schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:52:
[...]

Ze zouden wel moeten anders blijft er weinig te innoveren. Persoonlijk denk ik dat ze het hele geheimzinnige gedrag achterwege moeten laten. Steve kon de opgebouwde spanning als geen ander laten exploderen nu Steve er niet meer is moeten ze iets anders verzinnen. Alles gaat tegenvallen op deze manier.
Dat weten we nog niet. De vorige keynote was zo "saai" vanwege het doodziek zijn van Steve. Logisch dan dat er weinig tot geen enthousiasme is bij de medewerkers.

Vandaag zullen we zien hoe Tim Cook dit oppakt en of hij in de buurt kan komen van het charisma wat Steve had.
Jackson6 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:52:
Vergrootglas wordt gratis meegeleverd dan?

[ Voor 13% gewijzigd door MC Taz Man op 07-03-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:26:
Dat wordt lastig, ook met deze techniek. De techniek kan verschillende textures laten voelen, maar dat betekent niet meteen dat het ook kleine specifieke bobbeltjes kan laten voelen in de vorm van braille letters. De "resolutie" van de texturen is te laag waarschijnlijk. Als deze techniek werkelijk zover zou zijn dan had de fabrikant dat wel als dusdanig naar buiten gebracht.

Wel kan een slechtziende beter voelen waar de knoppen zitten e.d. en er kan mogelijk een rudimentair braille mee gemaakt worden, maar dan hebben we het over een paar letters per geheel tablet? Waarvoor de hele hand verplaatst moet worden en niet echt gebruikt kan worden om snel braille te lezen.

Maar we zullen zien, zelf zie ik het nut niet van dit hele systeem, maar ik heb het wel vaker fout. Los van het feit dat het natuurlijk een laat gerucht is en de kans aanwezig is dat het helemaal niet verwerkt is.
PBP schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:53:
Ze moeten bijna wel. De concurrentie heeft al een hele tijd LTE, het is de toekomst en veel van de nadelen van LTE in een telefoon zoals hoger batterij verbruik kun je in een tablet beter opvangen (zelfs in telefoons gaat dat de goede kant op).
MC Taz Man schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:49:
[...]

Het bericht op de FP (mits waar) over het aangaan van licenties door apple lijkt erop te duiden dat de koers van apple na de dood van Jobs aan het veranderen is.

[ Voor 29% gewijzigd door Fly-guy op 07-03-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Fly-guy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:54:
[...]

Dat wordt lastig, ook met deze techniek. De techniek kan verschillende textures laten voelen, maar dat betekent niet meteen dat het ook kleine specifieke bobbeltjes kan laten voelen in de vorm van braille letters. De "resolutie" van de texturen is te laag waarschijnlijk. Als deze techniek werkelijk zover zou zijn dan had de fabrikant dat wel als dusdanig naar buiten gebracht.

Wel kan een slechtziende beter voelen waar de knoppen zitten e.d. en er kan mogelijk een rudimentair braille mee gemaakt worden, maar dan hebben we het over een paar letters per geheel tablet? Waarvoor de hele hand verplaatst moet worden en niet echt gebruikt kan worden om snel braille te lezen.

Maar we zullen zien, zelf zie ik het nut niet van dit hele systeem, maar ik heb het wel vaker fout. Los van het feit dat het natuurlijk een laat gerucht is en de kans aanwezig is dat het helemaal niet verwerkt is.

[...]

Ze moeten bijna wel. De concurrentie heeft al een hele tijd LTE, het is de toekomst en veel van de nadelen van LTE in een telefoon zoals hoger batterij verbruik kun je in een tablet beter opvangen (zelfs in telefoons gaat dat de goede kant op).
Het eerder geplaatste filmpje ging toch over verschillende texturen alle cardboard en asfalt, dan moet je toch een redelijke dichtheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:56:
[...]

Het eerder geplaatste filmpje ging toch over verschillende texturen alle cardboard en asfalt, dan moet je toch een redelijke dichtheid hebben.
Tuurlijk, maar er is een groot verschil tussen een bobbelig vlak voelen en de juiste bobbels op de juiste plek hebben en houden. Zeker gezien het feit dat de techniek werkt met het variëren van een elektrisch stroompje tussen het scherm en je vinger is het veel makkelijker om een hoge dichtheid (hoge snelheid van variëren) te behalen dan precisie (de bobbels op de juiste plek "toveren" en daar een tijdje houden). Ik kon het niet uit het filmpje halen, maar ik vermoed dat als je je vinger stil houdt op een plek dat je dan ook geen textuur voelt. Pas als je beweegt voel je wat, wat mij doet vermoeden dat precisie op braille vlak nog niet haalbaar is.

Maar nogmaals, ik heb het wel vaker fout gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Jackson6 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:52:
MC Taz Man schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:54:
[...]

Vergrootglas wordt gratis meegeleverd dan?
Niets aan de hand, De Apple iPhone 4 is 3,5 inch met 640 x 960 pixels resolutie met 326 ppi. Dan wordt bij 7,85 inch alleen de ppi groter dus. Aan de leesbaar heid van het scherm veranderd niets, het beeld wordt alleen nog maar scherper. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 07-03-2012 17:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb echt een vermoeden dat ze ons gigantisch gaan verrassen.. iets wat ik vorig jaar niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Jackson6 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:06:
Ik heb echt een vermoeden dat ze ons gigantisch gaan verrassen.. iets wat ik vorig jaar niet had.
Een HumancentiPad?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fly-guy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:54:
Maar we zullen zien, zelf zie ik het nut niet van dit hele systeem, maar ik heb het wel vaker fout.
+1 Maar wij zijn de simpele zielen die geen innovatie zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

PBP schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:53:
Je link is stuk.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6232/6290821500_064d293aa0_z.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Wootism op 07-03-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nog minder dan 2 uur, spannend!

Hoe gaan jullie 't event volgen?
Ik via Engadget, zoals ieder jaar, via mijn iPad :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 16:34
Was is de meest gezellige Nederlandse stream? Met lekker veel gebabbel eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 11:12

kronolith

[EDIT]

TheVerge, Engadget, Tweakers. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41

Roytoch

Nietes

HardCoreGamer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:17:
Nog minder dan 2 uur, spannend!

Hoe gaan jullie 't event volgen?
Ik via Engadget, zoals ieder jaar, via mijn iPad :)
Waarom niet via TheVerge? Alle mensen die vorig jaar nog bij Engadget zaten zitten nu daar zo ongeveer (Topolsky, Patel, Miller etcetera) en hun liveblogs zijn ook super.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 21-09 14:11
Ik ook via engadget. Ik heb trouwens echt een gevoel dat de iPad 3 niet zo heel erg grote update gaat worden. Gewoon die dual-core SoC(A5X), ietsje hogere resolutie(maar ik verwacht geen 2000 pixels bij nog wat) en vast wat andere zooi(LTE). 7.85" lijkt ook leuk, maar ik denk dat het meer iets voor de zomer/herfst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
exelletor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:21:
Ik ook via engadget. Ik heb trouwens echt een gevoel dat de iPad 3 niet zo heel erg grote update gaat worden. Gewoon die dual-core SoC(A5X), ietsje hogere resolutie(maar ik verwacht geen 2000 pixels bij nog wat) en vast wat andere zooi(LTE). 7.85" lijkt ook leuk, maar ik denk dat het meer iets voor de zomer/herfst is.
Juist wel een verdubbeling van de pixels dan kunnen ze hetzelfde truukje met de ipad nog eens doen en kan je je apps op x2 zetten zodat het wat meer is dan een iphone 3gs resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

PeterHid schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:19:
Was is de meest gezellige Nederlandse stream? Met lekker veel gebabbel eromheen?
Ik denk deze
http://onemorething.nl/live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Locks schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:23:
[...]

Juist wel een verdubbeling van de pixels dan kunnen ze hetzelfde truukje met de ipad nog eens doen en kan je je apps op x2 zetten zodat het wat meer is dan een iphone 3gs resolutie :)
Of anders gewoon 1024x768 aanhouden. Ik kan het niet bevatten dat je in 2012 50 miljoen van die schermen kunt produceren. Zullen trouwens wel betere camera's zijn, denk(en hoop) ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
updating you with pictures and any video I can find. Come geek out!

Niet dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Crosspost van FOK!:
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:26 schreef Estolan het volgende:

[..]

ook alleen met stuff die hij kan vinden

dus geen echt live stream keynote
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:27 schreef shhulp het volgende:

[..]

dat klopt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ben benieuwd, hoop niet dat het een crappy kwaliteit is dan.

edit: Aaah, toch niet. Jammer heur.

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 07-03-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Er zijn geen livestreams.... sjonge jonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

I will be streaming during the iPad 3 announcement event and updating you with pictures and any video I can find
Geen directe livestream vanuit de presentatie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom krijgt Apple het in 2012 nog steeds niet voor elkaar om live te streamen? Paar jaar terug was er een test en ging dat redelijk volgens mij. Ik vraag mij af of het niet kan of Apple dat niet wil. Kan me voorstellen als men gaat streamen dat de hype op blogs en websites er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Nee, er is geen livestream beschikbaar, daar vroeg ik gisteravond al naar. (pagina 11 van dit topic)
Wel achteraf misschien een podcast na een paar uur ofzoiets. Valt me ook tegen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bij mij gaat ie maar tot pagina 5 :'(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:32:
Waarom krijgt Apple het in 2012 nog steeds niet voor elkaar om live te streamen? Paar jaar terug was er een test en ging dat redelijk volgens mij. Ik vraag mij af of het niet kan of Apple dat niet wil. Kan me voorstellen als men gaat streamen dat de hype op blogs en websites er niet meer zijn.
Natuurlijk kunnen ze het, allerlei instanties streamen van alles, van google presentaties tot Kuipers in het ISS. Ze doen het niet, waarom geen idee, maar kunnen is niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Zal Senseg de nieuwe killer techniek op de iPad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

PeterHid schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:34:
Zal Senseg de nieuwe killer techniek op de iPad zijn?
Senseg is geen techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Je weet wat ik bedoel.. En hoezo geen techniek? Lijkt mij wel een toffe feature, iets
waardoor de iPad (naast het soepele iOS, en de look) weer hoog aan top zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:34:
[...]

Natuurlijk kunnen ze het, allerlei instanties streamen van alles, van google presentaties tot Kuipers in het ISS. Ze doen het niet, waarom geen idee, maar kunnen is niet het probleem.
Het is juist spannend, dat je het niet direct kan meekijken. Lekker F5en op 2 of 3 blogs tegelijk :) Natuurlijk kan het, ze willen het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zou het niet hi-la-risch zijn als het event vijf minuten van te voren werd uitgesteld? Al was het maar omdat ik 'm niet live kon volgen vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:41:
Zou het niet hi-la-risch zijn als....
Er helemaal geen nieuwe iPad uitkomt, maar dat ze nieuwe schoolboeken in de iBooksstore zetten? :P

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Apple kennende gaan we vanavond niet meer zien dat een retina scherm en processor update. Andere killer features zoals bijv. SenSeg en Liquid Metal bewaren ze voor een volgend product (iPhone 5, iPad 4 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Precies. Niet te veel in een keer Apple kennende. Dat doen ze nooit tenzij ze met een volledig nieuw product komen. De upgrades van hun hardware vallen over het algemeen altijd tegen omdat men te veel verwacht. Zo ging dat ook bij de iPhone 4s en elke update van de iMac of MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:53:
Apple kennende gaan we vanavond niet meer zien dat een retina scherm en processor update. Andere killer features zoals bijv. SenSeg en Liquid Metal bewaren ze voor een volgend product (iPhone 5, iPad 4 etc).
Ik denk het ook hoor, (denk zelfs dat we geen CPU update zien, maar alleen een nieuwe GPU).

Maar wat zou het voordeel zijn van LiquidMetal? Ik weet dat het een andere produktietechniek oplevert omdat ze het gewoon kunnen gieten, maar ik begrijp niet echt wat het voor de eindgebruiker een killer feature maakt. Is het sterker of lichter? Ik heb er wel eens van gehoord, maar weet er niet veel van, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Wat dacht je van sterker en lichter :)

En als je iPad valt stuitert ie zo weer omhoog :P

YouTube: Liquidmetal - Technology demo

[ Voor 66% gewijzigd door ZpAz op 07-03-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
GekkePrutser schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:55:
[...]

Ik denk het ook hoor, (denk zelfs dat we geen CPU update zien, maar alleen een nieuwe GPU).

Maar wat zou het voordeel zijn van LiquidMetal? Ik weet dat het een andere produktietechniek oplevert omdat ze het gewoon kunnen gieten, maar ik begrijp niet echt wat het voor de eindgebruiker een killer feature maakt. Is het sterker of lichter? Ik heb er wel eens van gehoord, maar weet er niet veel van, vandaar...
Zie hier het grootste voor- en nadeel van vloeibaar metaal:
Afbeeldingslocatie: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20090522215561/terminator/images/e/ef/T-1000.222.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
magnifor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:32:
Waarom krijgt Apple het in 2012 nog steeds niet voor elkaar om live te streamen? Paar jaar terug was er een test en ging dat redelijk volgens mij. Ik vraag mij af of het niet kan of Apple dat niet wil. Kan me voorstellen als men gaat streamen dat de hype op blogs en websites er niet meer is.
De spanning verder opbouwen, het zien van een product is minder spannend. Nu zullen mensen nog nieuwsgieriger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Laatst online: 22-05-2024
Is de announcement alleen te volgen via bijv Twitter of is er ergens een Live-stream vandaan te toveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RadiQal schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:17:
Is de announcement alleen te volgen via bijv Twitter of is er ergens een Live-stream vandaan te toveren??
lees het topic even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Laatst online: 22-05-2024
Brm-G schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:18:
[...]

lees het topic even door.
Idd, ik was erg voorbarig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

De blog op TheVerge is inmiddels live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:36

rammes

koekebakker 1e klas

omt stream is bagger :(

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Ze claimen hier een live stream
http://www.ustream.tv/ltktv

het achtergrond muziekje is wel killing... net alsof je in een tering lange rij van een rollercoaster staat.

Ow en heel misschien ook hier
http://live.cnn.com/

[ Voor 14% gewijzigd door World Citizen op 07-03-2012 18:35 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Is one more thing al online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:36

rammes

koekebakker 1e klas

lezen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

min of meer, die site heeft het zwaar >:)

live.theverge ook volgens mij..

[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 07-03-2012 18:40 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Dat kan ik idd al vanaf groep 3. 18:30 zal hij moeten beginnen, maar ik ontvang nog niets.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken