[iPad] Apple event 7 maart

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 53.635 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14lr42a.png
In het kort
Na alle geruchten heeft Apple een nieuw event aangekondigd. De opvolger van de huidige iPad 2 zal in ieder geval aangekondigd worden op woensdag 7 maart. Dit zal gebeuren om 10.00 uur lokale tijd in het Yerba Buena Centre, San Francisco. Dat zal in Nederland om 19.00 uur zijn.
Geruchten
  • De opvolger van de iPad 2 zal waarschijnlijk draaien op versie 5.1 van iOS. Deze versie draait op zijn derde beta release en is nog niet uitgekomen.
  • DigiTimes weet in november te melden dat schermleveranciers zijn begonnen met leveringen van hogere resolutie schermen. Deze zouden een verdubbeling in resolutie hebben (2048x1536).
  • In iOS-data komen twee verschillende chipnummers naar voren. Ook op MacRumors komen foto's naar voren van een zogenoemde A5X-chip. Daarnaast gaan geruchten over een A6-chip. Over het algemeen zijn de bronnen het wel eens dat één van deze chips een quadcore is, onbekend of het nu een A9 of A15-architectuur is.
  • Diverse geruchten melden dat er LTE-support voor de opvolger van de iPad 2 zou komen in de vorm van de Qualcomm 4G LTE Gobi 4000-chip.
  • Uitgelekte onderdelen zouden aangeven dat de opvolger ongeveer een millimeter dikker zou zijn dan de iPad 2.
  • Uitgelekte prijsschema's zouden aangeven dat de opvolger ongeveer $80 duurder zou zijn dan de huidige iPad 2.
  • Volgens uitgelekte serienummers zal er tijdens dit event ook een vervanger komen van de Apple TV2.
  • En dan zijn er nog de talloze geruchten dat de opvolger een SD-slot zou hebben, HDMI, plutonium als batterij, et cetera.
Liveblogs
The Verge - Liveblog
Arstechnica - Liveblog
OneMoreThing - Liveblog NL
Engadget - Liveblog
iCreate - Liveblog NL
MacWorld - Liveblog
Overig
Opmerkingen? DM het even naar mij. Vragen over iOS of de iPad 1/2? Ga daarvoor naar de betreffende topics!
[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12
[iOS 5] Ervaringen en Discussie - deel 2

[ Voor 89% gewijzigd door me_mrtn op 07-03-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43

xiD

12345

Puntje 5 van de geruchten lijkt mij millimeter ipv centimeter :)

Verder staat er op de foto die Apple verspreid heeft geen homebutton. Gizmodo denk dat die wellicht zal ontbreken.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
xiD schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:42:
Puntje 5 van de geruchten lijkt mij millimeter ipv centimeter :)

Verder staat er op de foto die Apple verspreid heeft geen homebutton. Gizmodo denk dat die wellicht zal ontbreken.
Je eerste punt heb ik verbeterd, bedankt. Over het ontbreken van een Homebutton. Nah, dat geloof ik niet zo snel. Voor oriëntatie, mensen met een handicap en omdat de four finger gestures op een iPad nog niet zo geweldig werken. Daarnaast heb je het punt, dat je multitasking wel met een swipe kunt aanroepen, maar met Siri heb je weer een ander punt. Een iPad zal natuurlijk niet constant meeluisteren, maar rustig wachten tot jij Siri nodig hebt. Of er moet iets komen met een touch-enabled bezel, waarbij oriëntatie weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Mooie TS!

Hopelijk is de iPad 3 ook al snel te koop. Mits de resolutie wordt verhoogd, ga ik hem zeker aanschaffen :). Als ik het goed heb, dan begint het event om 19:00 NL tijd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:41
Hoop dat ie hier snel te koop is, wat in ieder geval al wel te koop is, is mijn iPad 2 haha :-)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:20:
Mooie TS!

Hopelijk is de iPad 3 ook al snel te koop. Mits de resolutie wordt verhoogd, ga ik hem zeker aanschaffen :). Als ik het goed heb, dan begint het event om 19:00 NL tijd.
Dat de ipad 3 redelijk snel beschikbaar komt lijkt mij niet vreemd, de ipad 2 en de iphone 4s waren ook al redelijk snel na de aankondiging te koop, ook in nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik heb nog steeds hoop op de touch sensitive bezels op de iPad 3 :9
Zal ook kunnen verklaren waarom er geen homeknop meer op schijnt te zitten.

Hebben ze het patent toch niet voor niets aangevraagd:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/Ebuc/6a0120a5580826970c014e874ddb65970d-800wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/EbWQ/6a0120a5580826970c014e874ddfed970d-800wi-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoteldebotel schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:52:
Ik heb nog steeds hoop op de touch sensitive bezels op de iPad 3 :9
Zal ook kunnen verklaren waarom er geen homeknop meer op schijnt te zitten.
Als dat net zo wordt geimplementeerd als bij de BlackBerry Playbook, be my guest, dat werkt echt goed! _/-\o_
Voor de rest zou een nieuw design mij wel kunnen bekoren, wat kleinere bezel (maar dan heb je weer geen mogelijkheden voor gestures natuurlijk), want vind de huidige vrij breed en niet echt chique ogen.
Retina-display zal er wel komen, dat is erg fijn, maar ben ook benieuwd naar de innerlijke hardware-upgrades... Een verviervoudiging van je resolutie brengt ook wel weer wat extra CPU en GPU vraag met zich mee natuurlijk...

Binnenkort komt hier wel een iPad voor thuis, omdat het iOS zo simpel is (imho te simpel maar okee, klaar)
en dat wordt een iPad 3, mits er hele mooie upgrades inzitten en anders een hele mooie iPad 2 voor minder geld.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

me_mrtn schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:18:
Je eerste punt heb ik verbeterd, bedankt. Over het ontbreken van een Homebutton. Nah, dat geloof ik niet zo snel.
Zou mij niet verbazen als het écht weg is (en het dus plaats maakt voor iets anders); als je de foto bekijkt die in je TS staat, daar zit ook geen home-button in, terwijl je wél 3 van de 4 applicaties ziet en dus toch zeker het midden moet zien van de bezel.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 29-02-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CptChaos schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:01:
[...]
Zou mij niet verbazen als het écht weg is (en het dus plaats maakt voor iets anders); als je de foto bekijkt die in je TS staat, daar zit ook geen home-button in, terwijl je wél 3 van de 4 applicaties ziet en dus toch zeker het midden moet zien van de bezel.
Sowieso klopt die afbeelding al niet als je naar het licht onder de vinger kijkt. We zullen het zien. :)
:)
Klopt, negen uur tijdsverschil met San Francisco. SF is -8 en wij +1.

[ Voor 28% gewijzigd door me_mrtn op 29-02-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben erg benieuwd. Ik heb 2x een Ipad 2 (vrouw en ik) en er zijn zaken die ik fijn vind en verschrikkelijk.

De zaken die ik echt goed vind: Scherm en snelheid. Nu lijkt het erop dat de 3 nou net die dingen gaat verbeteren. Prima, wacht ik op de 4 :)

Ik hoop dat Apple met een echte verassing komt voor de Ipad 3, iets nieuws, iets wat we nog niet hebben gezien. Na de Ipad 1 ben ik niet meer verrast door ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PWM schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:47:
De zaken die ik echt goed vind: Scherm en snelheid. Nu lijkt het erop dat de 3 nou net die dingen gaat verbeteren. Prima, wacht ik op de 4 :)
Dit volg ik niet. Als het scherm en snelheid verbeteren bij de iPad3, dan is het toch juist iets voor jou?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Als voorbereiding op de iPad 3 heb ik de iPad 1 32GB van mijn moeder verkocht, zij heeft mijn iPad 2 16GB gekocht voor dezelfde prijs en ik ga me waarschijnlijk een iPad 3 16GB halen. Voor mij zouden de belangrijkste vernieuwingen een hoger DPI scherm en voldoende snelle hardware zijn, voor de rest "it's all gravy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:49:
[...]

Dit volg ik niet. Als het scherm en snelheid verbeteren bij de iPad3, dan is het toch juist iets voor jou?
Hij vindt 't scherm en de snelheid al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gunner schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:49:
[...]

Nee, want die vind ik juist al zo goed ;) Ik snap dat het scherm veel beter wordt, maar imho is er niet zoveel te verbeteren. Het is nu al een enorm fijn scherm.

Wat ik mis (buiten de aanpasbaarheid van software, maar dat gaat nooit gebeuren), zijn de zwakke geruchten, bijvoorbeeld een SD slot en een USB ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:50:
Als voorbereiding op de iPad 3 heb ik de iPad 1 32GB van mijn moeder verkocht, zij heeft mijn iPad 2 16GB gekocht voor dezelfde prijs en ik ga me waarschijnlijk een iPad 3 16GB halen. Voor mij zouden de belangrijkste vernieuwingen een hoger DPI scherm en voldoende snelle hardware zijn, voor de rest "it's all gravy".
(Is er nog 'markt' voor de iPad 1 dan?)

Retinascherm, snelheid, maar hopelijk ook meer geheugen (zodat er meer Apps op de achtergrond kunnen blijven en meer tabs geopend kunnen blijven in safari) zijn mijn belangrijkste. Maar alleen de hi-res schermis al voldoende voor mij.

Apple! Please take my money!

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Het scherm en de snelheid van de iPad2 is ook al goed. Er moet wel wat anders veranderen wil het echt beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
stijnislike schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:55:
Het scherm en de snelheid van de iPad2 is ook al goed. Er moet wel wat anders veranderen wil het echt beter worden.
Dan vraag ik me af:Heb je het scherm van een iPhone 4 wel eens gezien?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja... Scherm is mooi, retina op de iPad is ook mooi, wat zeg ik, dat word gewoon amazing...
Maar de kracht die extra kracht die nodig is van de CPU en GPU omdat allemaal goed aan te sturen.. hmm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:58:
Ja... Scherm is mooi, retina op de iPad is ook mooi, wat zeg ik, dat word gewoon amazing...
Maar de kracht die extra kracht die nodig is van de CPU en GPU omdat allemaal goed aan te sturen.. hmm
Games zullen toch niet op native resolutie draaien als het van het kaliber Infinity Blade is. Qua Springboard en andere 2D-omgevingen zal een SGX554 het prima afkunnen (iets wat ik verwacht wat in de A5X/A6 zal zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar de prijs! Als ik het goed heb is de iPad 2 net iets goedkoper dan de iPad 1 toen deze uitkwam. Ben ook erg benieuwd wanneer hij uitkomt en wat de iPad 2 ondertussen gaat doen. Dit is wel een mooi moment om een goedkope iPad 1 te scoren want die functioneert voor de meeste doeleinden nog prima.

Wel jammer want ik heb voor mijn vriendin met kerst nog een iPad 2 gekocht :+ maar die speelt toch alleen maar spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:20
Ben ik de enige die verbaasd is dat de aankondigingstekst nog niet terug gekomen is in het grappige plaatjes topic, al dan niet voorzien van pedo bear plaatje?

Ik ben erg benieuwd, maar ook weer niet. De vrouw wil een iPad, ik ben al lang blij dat ik er heb kunnen overtuigen om te wachten totdat de iPad 3 er zal zijn :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

In 't licht van die patenten die gepost zijn: Zou het zo kunnen zijn dat het licht onder de vinger waar de home button normaal zit zou kunnen wijzen op inderdaad, wat dat geposte patent is? Dat de 'rand' een 'tweede scherm' word, met allerlei opties. Zou gelijk betekenen dat er geen witte of zwarte iPad meer komt, maar 'you choose your color, you be creative'. Lijkt me vrij onmogelijk, maar ik heb dan ook geen 'reality distortion field' :D

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Cult of Mac had trouwens wel een uitermate diepe en accurate analyse. Als dit niet meer klopt...
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/avif6r.png
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

me_mrtn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:00:
Games zullen toch niet op native resolutie draaien als het van het kaliber Infinity Blade is.
Ik mag toch hopen van wel... Wat heb ik aan een Springboard met icoontjes van 200x200 pixels...
Als ze er een retina-display instoppen wil ik daar ook van kunnen genieten in games / applicaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:15:
[...]

Ik mag toch hopen van wel... Wat heb ik aan een Springboard met icoontjes van 200x200 pixels...
Als ze er een retina-display instoppen wil ik daar ook van kunnen genieten in games / applicaties :)
Ik zeg van het kaliber Infinity Blade. Maar Springboard en 2D-apps en simpele games zullen dat gewoon wel kunnen. Ik ga nog eens even uitzoeken van de verschillen tussen de huidige 544MP2 en de 554.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:47:
Ik hoop dat Apple met een echte verassing komt voor de Ipad 3, iets nieuws, iets wat we nog niet hebben gezien. Na de Ipad 1 ben ik niet meer verrast door ze.
Het nieuwe scherm wordt dé unique selling point van de iPad3. Met de 3gs riep iedereen ook dat het scherm prima was, mooi, scherp etc. en toen kwam de iPhone 4 en zag je pas het gigantische verschil.

De hogere pixel density zul je gaan merken in tekst. Mail, en safari, en applicaties met textuele informatie worden gigantisch verbeterd. Los dat het veel prettiger is ook veel minder vermoeiend zal zijn voor je ogen.

Het scherm van de iPad 1 en 2 is écht niet zo goed als mensen denken. Eigenlijk is het best een slecht scherm zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kan alles met dat scherm, kan ook websites lezen als ze uitgezoomed zijn, dus voor mij werkt het goed. En dan heb ik een erg hoge visus ook nog (of juist dankzij?). Kan het nieuwe mooier zijn maar voor mij geen noodzaak. Met foto's kijken zie ik pas nuttige toepassingen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, maar voor het scherm alleen ga ik mijn iPad niet weggooien ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 09:36
De kijkhoek, kleuren en helderheid van de iPad 1 en 2 zijn prima. De resolutie daarentegen is wat basic, dat valt direct op als je vergelijkt met de iPhone 4(s).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De resolutie is nog wel hoger op de ipad dan op de iphone natuurlijk, alleen doordat het een groter scherm is, valt het wat meer op misschien.

Ik heb hem nog nooit naast een iphone gezien, volgens mij ken ik ook niemand met een iphone trouwens (op een enkele collega na)... goh. Ik voel me ineens sociaal geïsoleerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:40:
[...]
Het scherm van de iPad 1 en 2 is écht niet zo goed als mensen denken. Eigenlijk is het best een slecht scherm zelfs.
Een scherm afkeuren op enkel zijn resolutie is wel hard. Kijkhoek, kleurenaccuraatheid, helderheid en contrast zijn allemaal toch zeer belangrijk bij een tablet en bij bijna elk soort scherm. Vergeet niet dat de iPad 2 al bijna een jaar oud is, er was toen niet veel beter en al helemaal niet kijkend naar het totaalplaatje van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou eventueel nog wel interesse hebben in een 'Retina' achtige iPad maar voor de rest ben ik nog dik tevreden met de iPad 2 (mijn voornaamste reden om van iPad naar iPad2 over te gaan was de snellere processor en die voldoet nu prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
iPad 1 verkocht, 7 maart via mijn iPad 2 de aankondiging van de iPad 3 volgen :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hopen dat het niet als flash wordt uitgezonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Flash ? Bestaat dat nog ?

Meestal na 1 dag, dus donderdag 8 maart, staat de keynote online in 720p, te downloaden als podcast via iTunes.

[ Voor 69% gewijzigd door Phuncz op 29-02-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik vind het altijd prachtig die lekker hysterische liveblogs te volgen :P Dus dat ga ik weer doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vind ik ook altijd genieten, helaas ben ik dan aan het werk, dus dat wordt de podcast inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:55:
Vind ik ook altijd genieten, helaas ben ik dan aan het werk, dus dat wordt de podcast inderdaad :)
7 uur 's avonds? Gewoon met 3G op de plee dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 21:56
Als alleen al het scherm verbeterd zou zijn en de rest nog exact hetzelfde, zou ik al een nieuwe kopen.

Alle andere extra's zijn mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

kmf schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:00:
7 uur 's avonds? Gewoon met 3G op de plee dan maar ;)
7 uur 's avonds ja :+ Haha 'ik ben pleite, moet ff sch**ten' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:12:
Cult of Mac had trouwens wel een uitermate diepe en accurate analyse. Als dit niet meer klopt...
[afbeelding]
:+
Ik vraag hoeveel mensen het sarcasme er vanaf kunnen lezen... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sebastius schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:50:
Ik zou eventueel nog wel interesse hebben in een 'Retina' achtige iPad maar voor de rest ben ik nog dik tevreden met de iPad 2 (mijn voornaamste reden om van iPad naar iPad2 over te gaan was de snellere processor en die voldoet nu prima)
Sterker nog, de kijkhoek van een iPad 2 is nog beter dan die van een iPad 1 (waardoor ook de kleuren er iets beter uitzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
Xeanor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:09:
Als alleen al het scherm verbeterd zou zijn en de rest nog exact hetzelfde, zou ik al een nieuwe kopen.

Alle andere extra's zijn mooi meegenomen.
Idem hier! Retina Display is een must voor mij, sinds de iPhone 4. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Nieuwe dag, nieuwe geruchten. Vanuit de DigiTimes-hoek komen nu geruchten dat Apple bezig zou zijn met een 8GB iPad 2. Deze zou voor een lagere prijs dan de huidige iPad 2's op de markt komen. Dit lijkt mij niet geheel onlogisch, zie iPhone's. Het andere gerucht is dat, door de nadruk op iCloud te leggen, er een 16 en 32GB model van de iPad 3 zouden komen. Geen 64GB of zelfs een 128GB-model. Lijkt mij wel onwaarschijnlijk. Het laatste gerucht is dat er een 7,85" iPad zou komen voor de prijs $249-$299. Dit zou ongeveer $100 goedkoper zijn dan de 8GB iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is zelfs zo, dat in mijn verkoopservaring, de iPad 1 64GB 3G in een bijna gelijkwaardige volume over de "toonbank" ging als de 16GB Wi-Fi. De 32GB verkocht veel moeilijker. Bij de iPad 2 merkten we minder felle verschillen. Conclusie: die 64GB is helemaal niet nutteloos, men zou zelfs beter de 16-32-64 vervangen door 32-64-128 om de concurrentie weer een stap voor te zijn.

Genoeg mensen die een iPad 64GB kochten omdat een Asus 16GB + 32GB microSD niet genoeg vonden. :/
Nu is die situatie wel anders met 32GB + microSD slot en 64GB in de pijplijn voor een aantal Android toestellen.

Of er een 8GB iPad 2 komt, zou mogelijk zijn, als men de capaciteiten van de nieuwe niet verhoogt. Het is natuurlijk een makkelijk "gerucht" om de lucht in te sturen, ik kan ook voorspellen dat als de iPhone 5 eraan komt, de 4S in een lagere capaciteit beschikbaar wordt en 80% kans hebben gelijk te zijn...

Ik ga gewoon voor de 16GB iPad 3, heb niet voor niets iTunes Match zodat ik geen gigabytes aan muziek moet meenemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 01-03-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nog 6 dagen en dan hebben we een iPad met:
  • Retina display
  • Dual Core A5X processor
  • Hogere prijs vergeleken met huidige iPad 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:19:
Het is zelfs zo, dat in mijn verkoopservaring, de iPad 1 64GB 3G in een bijna gelijkwaardige volume over de "toonbank" ging als de 16GB Wi-Fi. De 32GB verkocht veel moeilijker. Bij de iPad 2 merkten we minder felle verschillen. Conclusie: die 64GB is helemaal niet nutteloos, men zou zelfs beter de 16-32-64 vervangen door 32-64-128 om de concurrentie weer een stap voor te zijn.

Genoeg mensen die een iPad 64GB kochten omdat een Asus 16GB + 32GB microSD niet genoeg vonden. :/
Nu is die situatie wel anders met 32GB + microSD slot en 64GB in de pijplijn voor een aantal Android toestellen.

Of er een 8GB iPad 2 komt, zou mogelijk zijn, als men de capaciteiten van de nieuwe niet verhoogt. Het is natuurlijk een makkelijk "gerucht" om de lucht in te sturen, ik kan ook voorspellen dat als de iPhone 5 eraan komt, de 4S in een lagere capaciteit beschikbaar wordt en 80% kans hebben gelijk te zijn...

Ik ga gewoon voor de 16GB iPad 3, heb niet voor niets iTunes Match zodat ik geen gigabytes aan muziek moet meenemen.
Alleen heb je zelfs met iTunes match je schrijfruimte nodig, omdat deze de liedjes ook daadwerkelijk download en opslaat op de iDevice. Je zal dan zelf ruimte moeten vrijmaken.

32GB is het minimum gebleken voor mij. Ik heb zelf een iPad1 64GB, maar kan het niet optimaal benutten. Ik heb een iPad2 16GB getest/tijdelijk in gebruik en moet teveel aan disk management doen. 32GB is net goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja dat klopt maar ik heb nog niet eens 30GB aan muziek, dus dan zou ik al héél erg veel muziek moeten luisteren :) Het gaat er mij vooral over dat als ik mijn muziek wil benaderen (thuis, op werk, op hotel, etc.) ik dat gewoon kan zonder die hele meuk mee te nemen.
monnick schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:52:
  • Retina display
Eerlijk gezegd verwacht ik de A6 voor de iPad 3 en de A5X voor de AppleTV 3 en een eventuele iPad 2 instapper. Die A5X, ook al weten we er niets over, zou wel eens een efficientere versie kunnen zijn van de A5, terwijl gespeculeerd wordt dat voor de hogere schermresolutie (het meest aangenomen gerucht), dat toch wel nodig zou zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Phuncz op 01-03-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Juist, als het die kant nou eens op ging :) erg gaaf bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:20:
Hopelijk is de iPad 3 ook al snel te koop. Mits de resolutie wordt verhoogd, ga ik hem zeker aanschaffen :).
Idem! Ik heb geen iPad 1 of 2 maar ben sinds enkele weken wel verkocht. Heb dan beetje informatie opgezocht maar het leek mij toen al nutteloos om een 2 te kopen als versie 3 er bijna is. Ook ben ik een resolutie freak, thuis Dell u2711 en laptop is Dell 15" met 1920x1200 dus die grote resolutie moet er resoluut bij zijn voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Leuk zo'n volledig scherm, maar handig is het niet want dan is het niet mogelijk het apparaat vast te houden zonder het scherm te bedienen, elke keer als je het ding op pakt druk je dan op van alles waar je niet op wil drukken... Alles behalve praktisch.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Spike_wolf schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Leuk zo'n volledig scherm, maar handig is het niet want dan is het niet mogelijk het apparaat vast te houden zonder het scherm te bedienen, elke keer als je het ding op pakt druk je dan op van alles waar je niet op wil drukken... Alles behalve praktisch.
Daar kan je natuurlijk wel wat slims op bedenken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

monnick schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:47:
[...]

Daar kan je natuurlijk wel wat slims op bedenken :z
Best wel, achterkant ook 1 groot aanraak gevoelig vlak maken, als je vingers/hand (niet 1 vinger/2 vingers) de voorkant raakt waarbij aan de achterkant ook aanraking is (op dezelfde locatie ongeveer) word de aanraking niet gezien als touch aan de voorkant. Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Typische reactie zeg... Ja, dat bestaat nog, op 25% van alle websites zelfs, fanboy.

http://w3techs.com/technologies/details/cp-flash/all/all

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
S0epkip schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:57:
[...]

Typische reactie zeg... Ja, dat bestaat nog, op 25% van alle websites zelfs, fanboy.

http://w3techs.com/technologies/details/cp-flash/all/all
99% daarvan voor reclames? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 16:16
kmf schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:01:
[...]

99% daarvan voor reclames? >:)
HAHAHAHA +1.

Maar het is wel spannend, de iPad 3. Ik wou iPad 2 aanschaffen, ik ben er momenteel voor aan het sparen. Nu zit ik te twijfelen; sparen voor iPad 2, en het pas kopen als ie in de aanbieding komt, of doorgaan voor iPad 3, die waarschijnlijk 80$ duurder word. Maar komt wel goed, ik denk dat ik voor de 2 gaat. Misschien kan iPad 3 mij overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 13:32
"We really have something for you to see" Zou dat niet kunnen duiden op een Apple TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het kan ook op een brochure of een schilderij duiden hoor, dat kun je ook allemaal "zien". Er staat toch zeer duidelijk een iPad afgebeeld, rond de aangenomen datum dat de nieuwe aangekondigd wordt en het feit dat Apple vaak zijn nieuw product teased op zijn invites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 13:32
Phuncz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:36:
Het kan ook op een brochure of een schilderij duiden hoor, dat kun je ook allemaal "zien".
Maaaaarrr niet onrealistisch, gezien het feit dat we het over Apple hebben, en er verschillende nieuwe producten in de pijplijn zitten. Apple staat er ook wel om bekend om meer dan 1 product te introduceren op een event. Mijn aanname is dus niet helemaal onterecht naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Matthewhay schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:47:
[...]
Maaaaarrr niet onrealistisch, gezien het feit dat we het over Apple hebben, en er verschillende nieuwe producten in de pijplijn zitten. Apple staat er ook wel om bekend om meer dan 1 product te introduceren op een event. Mijn aanname is dus niet helemaal onterecht naar mijn mening.
volgens mij is het al zeer waarschijnlijk dat er ook een nieuwe apple TV gepresenteerd word.
(maar dan de mediaplayer, geen apple televisie)

Apple levert schijnbaar al 3 weken geen apple tv's meer van het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Scrummie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:54:
[...]

Best wel, achterkant ook 1 groot aanraak gevoelig vlak maken, als je vingers/hand (niet 1 vinger/2 vingers) de voorkant raakt waarbij aan de achterkant ook aanraking is (op dezelfde locatie ongeveer) word de aanraking niet gezien als touch aan de voorkant. Opgelost :)
Dat gaat natuurlijk nooit werken. Als je dan een keer iets wil aanklikken onder je "vasthoudvingers" moet je de ipad volledig in je andere hand houden anders is dat deel ongevoelig 8)7. Wat als je hele grote handen hebt? Hoe groot moet dat "ongevoelige vlak" dan worden? Dat is echt heel erg ver van realistisch, zowel het concept als jouw "oplossing".

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Matthewhay schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:14:
"We really have something for you to see" Zou dat niet kunnen duiden op een Apple TV ?
Geruchten gaan dat een mogelijke ATV2-opvolger ook profiteert van een nieuwe chip (A5X/A6). Daarnaast zijn leveringen al enkele weken slechter van de ATV2. Met de komst van Mountain Lion zal AirPlay nog nuttiger worden, waar 720p wel een beperking wordt in die zin. Ik verwacht met een nieuwe Apple TV dat er ook een nieuwe router komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

monnick schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:52:
  • Retina display
Er is nog helemaal niks bekend over de derde generatie iPad. Het enige wat nu zeker lijkt is een retina display en een iets dikkere iPad (circa 0.7 mm volgens de metingen).

Iedereen verwachtte bij de iPad 2 ook al een retina display, en de bewijzen zijn nu wel iets sterker (schermen die vermoedelijk voor de iPad 3 zijn bestemd die uitgelekt zijn en werden bekeken onder een microscoop) maar het is nog alles behalve zeker. Een vergelijkbaar design, maar iets dikker en met betere hoeken, lijkt ook zeker (vanwege alle lekken daarvan).

Qua processor weten we niks: zowel de A5X als A6 processor kwamen tegelijkertijd in de iOS 5.1 beta software. Apple TV draait ook op iOS. Het is dus goed mogelijk dat Apple heeft gezegd: we stoppen een nieuwe, krachtige processor in de iPad (A6) en tegelijkertijd ontwikkelen we een iets krachtigere A5 chip (de A5X) voor de Apple TV zodat deze Full HD content zonder probleem kan afspelen.

De meeste geruchten spraken over een quad-core processor, en eigenlijk zijn er maar twee bronnen - TheVerge en nog eentje - die het over een dual-core processor hadden (sinds kort).

Over de prijs weten we ook niks. Ik heb dat 'lek' wel gezien, maar het is gewoon een simpel documentje die iedereen kan maken, met als enige verschil dat er Chinese letters opstaan. Er zijn meerdere redenen voor mij om dit niet helemaal te geloven:

- Iedereen kan zo'n document maken
- Chinese prijzen zijn direct omgezet vanuit dollar met huidige wisselkoers, Apple doet dit nooit
- Apple sprak over $499 als de magische grens
- In de biografie van Steve Jobs staat dat soms pas een paar dagen vóór de keynote, prijzen voor een nieuw product werden bepaald

Qua camera's weten we ook niks. De geruchten hebben het over 3-, 5- en 8 megapixel camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En vandaag zou ook geen dag zijn zonder iPad-geruchten. Allereerst meldt, wie anders, DigiTimes dat productie van hoge resolutie schermen vertraagd zou zijn. De productie zou nog bij lange na niet on par zijn.

Het andere gerucht is dat de nieuwe iPad gewoon een Homebutton heeft. Reparateur Repair Labs heeft zowel een digitizer van een zwarte als van een witte variant. Zij schijnen ook in het bezit te zijn van een backcase en zeggen ook dat de nieuwe iPad ongeveer een millimeter dikker wordt. De reden waarom dit een digitizer van een nieuwe iPad zou zijn is dat de ribbon geheel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

En dat is natuurlijk net zoals bij alle releases van apple producten een geniale strategie zijn geruchten de wereld in helpen over tekorten zodat er NOG meer mensen in de rij gaan staan. Je kan van alles over ze zeggen maar een ding is zeker reclame campagnes zijn ze goed in.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
Ben erg blij dat als ik de rumours mag geloven de fysieke Home buttom blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Persoonlijk zou ik de knop graag zien verdwijnen. Na veel gebruik van het touchscreen is het "vreemd" om een fysieke knop in te moeten drukken om een functie te doen, terwijl alle functies voorzien zijn om met touchbediening te activeren.

Mij zul je dus ook niet horen klagen over het gebrek aan de knop, ik druk hem vaak genoeg per ongeluk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:17:
Persoonlijk zou ik de knop graag zien verdwijnen. Na veel gebruik van het touchscreen is het "vreemd" om een fysieke knop in te moeten drukken om een functie te doen, terwijl alle functies voorzien zijn om met touchbediening te activeren.

Mij zul je dus ook niet horen klagen over het gebrek aan de knop, ik druk hem vaak genoeg per ongeluk in.
Idem, die druk knop hoort er gewoon niet meer bij, alles touchscreen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er helemaal mee eens betreft de knop, het idee hoe de BlackBerry Playbook werkt is wel echt fijn, misschien even wennen maar fijn.
Die knop is idd wat antiek.

Een led zou wel erg fijn zijn, dus bv ledje boven of onder op die knippert bij nieuwe notificaties.
Dat is iets wat ik erg mis bij apple, en als je ze dan nog kan instellen in kleuren zou het helemaal super zijn.
Of mij part een knipperend appeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:53:
[...]

Idem, die druk knop hoort er gewoon niet meer bij, alles touchscreen aub.
Je vingers rusten continue op de zwarte of witte rand rondom het scherm... inclusief homeknop. Nee, dank je. Ik wil niet continue per ongeluk op de home button drukken simpelweg omdat mijn vinger er op rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En op Arstechnica zijn ze in de logs apparaten met 2048x1536 tegengekomen op iOS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:27:
En op Arstechnica zijn ze in de logs apparaten met 2048x1536 tegengekomen op iOS6.
Hehe, grappig :D Het leek sowieso echt onmogelijk dat ze niet met zo'n scherm zouden komen. Dan zou het zowat een iPad 2S worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Frappant is echter, nu ik dat artikel ook op MacRumors lees, is dat de iPhone 4(S) momenteel niet op de volledige resolutie browsen (oftewel dat doorgeven aan Analytics). Dat i.v.m. een website die te klein wordt voorgeschoteld. Dat zal wel heel apart zijn dat het niet zo zou zijn op zo'n hoge resolutie scherm.

Edit: eerste banners bij het conferentiecentrum worden geplaatst.

[ Voor 20% gewijzigd door me_mrtn op 02-03-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Op een scherm met zo een enorme resolutie, zul je dan een duidelijk verschil kunnen zien tussen 720P en 1080P ondanks het scherm maar 10'' is ? Persoonlijk heb ik namelijk zo een idee dat full HD video voor mobiele apparaten overdreven en onnodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jeffrey88 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:11:
Op een scherm met zo een enorme resolutie, zul je dan een duidelijk verschil kunnen zien tussen 720P en 1080P ondanks het scherm maar 10'' is ? Persoonlijk heb ik namelijk zo een idee dat full HD video voor mobiele apparaten overdreven en onnodig is.
Veel mensen zien dat wel denk ik. Ik zie op de nieuwe PS Vita (hoge resolutie op relatief klein display) soms toch nog wel wat kartels/pixels. Het is wel bij veel dingen (ook interface) merkbaar scherper.

Een hogere resolutie resulteert toch weer in relatief veel strakker beeld. Vergelijk het scherm van de Vita met een iPad en dan denk ik dat het zeker merkbaar is op een 10 inch display. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En in tegenstelling tot het andere "uitgelekte" Chinese prijskaartje, weet 9to5mac te melden dat prijzen absoluut niet verhoogd worden voor de opvolger van de iPad 2. Ook wordt de opvolger geleverd met 16, 32 en 64GB volgens de website.

Apart hierbij is dat er geen melding wordt gemaakt van een LTE-versie en dat er geen sprake is van een 128GB-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:54:
En in tegenstelling tot het andere "uitgelekte" Chinese prijskaartje, weet 9to5mac te melden dat prijzen absoluut niet verhoogd worden voor de opvolger van de iPad 2. Ook wordt de opvolger geleverd met 16, 32 en 64GB volgens de website.

Apart hierbij is dat er geen melding wordt gemaakt van een LTE-versie en dat er geen sprake is van een 128GB-versie.
Ik ben qua prijzen niet overtuigd, immers we zitten met een gezakte Euro. Apple verrekent dat meestal in de intro-prijzen, dus wees niet verbaasd als wij wel een prijsverhoging krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:13:
[...]

Ik ben qua prijzen niet overtuigd, immers we zitten met een gezakte Euro. Apple verrekent dat meestal in de intro-prijzen, dus wees niet verbaasd als wij wel een prijsverhoging krijgen.
500 Dollar is altijd 500 Euro geweest, dus ik denk dat ze dat zo houden ;)
Als de Euro prijs omhoog gaat, dan de dollar ook (beetje omgekeerde logica, maar ik hoop dat jullie het snappen :P ), maar als de dollarprijs hoger word zou het inderdaad kunnen dat de Euro-prijs ook omhoog gaat, maar van die gezakte Euro ga je (denk ik) niks merken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 03-03-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:13:
[...]
De iPad 2 is in sommige landen zelfs goedkoper geworden dan de iPad 1, dus ik zie niet in waarom ze nu ineens bijvoorbeeld 100€ meer moeten/kunnen vragen. Vergeet niet dat Apple belachelijk veel geld verdient aan de "accessoires" zoals de talloze apps, muziek, boeken en films, maar ze delven ook een deel van de opbrengsten van accessoireverkoop (licensing). Apple hoeft zelfs niet winst te maken op hun toestel.

Apple heeft ook nog nooit met introprijzen gewerkt of toch niet in de laatste 10 jaren, hun prijzen van de launch tot de end-of-life altijd hetzelfde gebleven. Misschien hier of daar een uitzondering, ik herinner me een prijsverlaging van de iPhone 2G/3G een 5-tal jaren geleden.
Michael Knight schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:33:
[...]

Veel mensen zien dat wel denk ik. Ik zie op de nieuwe PS Vita (hoge resolutie op relatief klein display) soms toch nog wel wat kartels/pixels. Het is wel bij veel dingen (ook interface) merkbaar scherper.

Een hogere resolutie resulteert toch weer in relatief veel strakker beeld. Vergelijk het scherm van de Vita met een iPad en dan denk ik dat het zeker merkbaar is op een 10 inch display. :)
Ik denk dat het bij de PS Vita merkbaar is omdat de FSAA nog niet (volledig) actief is in alle games. Dat heb je wel vaker met nieuwere platformen, ik herinner me bij de PS3 launchtitels ook wel wat slechter beeld dan we nu zien. Optimalisatie en dergelijke probably.

Op mijn iPad 2 zie ik bij Infinity Blade 2 bv. nauwelijks "jaggies" omdat daar redelijk wat FSAA over hangt. Als de resolutie 4x zo hoog wordt, lijkt FSAA me ook een pak minder belangrijk bij (sommige) 3D games. Maar vooral veel scherpere tekst zal het voordeel zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 03-03-2012 10:57 . Reden: Oeps, vergeten een quote toe te voegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Phuncz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:53:
[...]

De iPad 2 is in sommige landen zelfs goedkoper geworden dan de iPad 1, dus ik zie niet in waarom ze nu ineens bijvoorbeeld 100€ meer moeten/kunnen vragen. Vergeet niet dat Apple belachelijk veel geld verdient aan de "accessoires" zoals de talloze apps, muziek, boeken en films, maar ze delven ook een deel van de opbrengsten van accessoireverkoop (licensing). Apple hoeft zelfs niet winst te maken op hun toestel.
[...]
Incorrect, aan Apps verdienen ze vrijwel niets, en ik denk dat accesoires (van andere makers) ook een extraatje is, zeker niet veel aan inkomsten in verhouding met wat ze op hun eigen hardware verdienen, dit is op diverse aandeelhouders-vergaderingen e.d. verteld.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Shunt schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:43:
En dat is natuurlijk net zoals bij alle releases van apple producten een geniale strategie zijn geruchten de wereld in helpen over tekorten zodat er NOG meer mensen in de rij gaan staan. Je kan van alles over ze zeggen maar een ding is zeker reclame campagnes zijn ze goed in.
Waarom blijft dit fabeltje maar ronddolen? Welke basis heeft dat gerucht? Het klinkt mij namelijk gewoon als een hoop onzin.

Ik geloof niet dat er ook maar IETS expres gelekt word.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Misschien is dit een zeer offtopic vraag, maar omdat ik mijn iPad 2 wil verkopen moet ik het toch even weten.

Ik heb 2 weken terug een iPad (2) Dock aangeschaft, volgens geruchten wordt de iPad 3 1mm dikker.
Zal hij dan nog passen? Anders moet ik die dock meeverkopen, waar ik niet zo'n zin in heb.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilsepils schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:48:
[...]

500 Dollar is altijd 500 Euro geweest, dus ik denk dat ze dat zo houden ;)
Als de Euro prijs omhoog gaat, dan de dollar ook (beetje omgekeerde logica, maar ik hoop dat jullie het snappen :P ), maar als de dollarprijs hoger word zou het inderdaad kunnen dat de Euro-prijs ook omhoog gaat, maar van die gezakte Euro ga je (denk ik) niks merken ;)
Onzin. De prijzen bij Apple zijn niet Euro=Dollar. En ja, de wisselkoers wordt (uiteraard) meegenomen. Als Euro en Dollar echt uit de pas lopen komen er ook tussen releases door prijswijzigingen.

Als je bewijs wil: kijk maar in de Apple store NL en US. Die prijzen vertalen niet 1 op 1. (Sowieso lastig ivm VAT/BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

HardCoreGamer schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:45:
Misschien is dit een zeer offtopic vraag, maar omdat ik mijn iPad 2 wil verkopen moet ik het toch even weten.

Ik heb 2 weken terug een iPad (2) Dock aangeschaft, volgens geruchten wordt de iPad 3 1mm dikker.
Zal hij dan nog passen? Anders moet ik die dock meeverkopen, waar ik niet zo'n zin in heb.
Zoek even op of de ipad 1 er misschien in past. Is vaak wel zo met docks. De iPad 1 is meerdere mm`s dikker, dus.. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:53:
[...]

1. In 2010 kreeg de Mac Mini een forse prijsstijging tov voorgaande model en tov de US. Dus ze kunnen het en doen het ook als de wisselkoersen afwijken. Business as usual voor Apple.
2. De iPad is vooralsnog best goedkoop, de vraag is gigantisch en de concurrentie niet perfect* dus die prijs kan gerust wel wat omhoog als het moet.

Voor de rest is je verhaal niet kloppend als je de jaarcijfers erbij haalt (deze zijn uiteraard openbaar). Hoe hoog de "bijverdiensten" ook zijn, de werkelijke winst zit hem in de hardware.

* niet te om zeggen dat een Android Tab niet beter kan zijn, maar het zijn twee ecosystemen dus zijn niet perfect uitwisselbare vervangers van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Michael Knight schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:57:
[...]

Zoek even op of de ipad 1 er misschien in past. Is vaak wel zo met docks. De iPad 1 is meerdere mm`s dikker, dus.. ;)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan jullie woensdag het event volgen?.. (er is weer geen live stream toch?)

Ik kijk via Engadget,the Verge,9to5mac en op One More Thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik volg het iedere keer bij Engadget via mijn iPad, 't is een traditie geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Meestal Engadget hier idd, samen met waarschijnlijk dit topic. Hoop dat er een live stream komt iig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
engadget doet het steeds slechter met liveblogging. Hun berichten zijn trager en minder inhoud dan the verge of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

Collaborator schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:19:
[...]

Waarom blijft dit fabeltje maar ronddolen? Welke basis heeft dat gerucht? Het klinkt mij namelijk gewoon als een hoop onzin.

Ik geloof niet dat er ook maar IETS expres gelekt word.
Nee want consequent bij IEDERE release van de ipad of iphone de geruchten dat er niet genoeg zijn terwijl er meer dan voldoende tijd voor productie is geweest en meer dan voldoende beeld van de gemiddelde vraag. Kom op het goedkoopste truukje uit het boek om iets wat populair is nog beter te verkopen is zeggen dat er niet genoeg van zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik kijk ook meestal via Engadget. Ik vond het oude systeem ook iets fijner, maar nu heb ik al twee keer een live blog gevolgd via het nieuwe systeem en je raakt er wel aan gewend. :)

Ik houd het meestal bij één blog, want anders wordt het te rommelig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:57:
[...]

Was het niet zo dat de nieuwe iphones en ipads andere connectors (moesten) krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:37:
[...]

Was het niet zo dat de nieuwe iphones en ipads andere connectors (moesten) krijgen?
Nope, connectors mogen hetzelfde blijven. Maar dan moet in de connectors zelf wel een 'normale' USB kabel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Zag net dit: http://www.onemorething.nl/2012/03/beelden-ipad-3-gelekt/
Hoop stiekem toch dat de iPad 3 er anders uit gaat zien. Zou dit niet de goedkope iPad 2 (8GB) kunnen zijn waar ook over gesproken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Koen- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:23:
Zag net dit: http://www.onemorething.nl/2012/03/beelden-ipad-3-gelekt/
Hoop stiekem toch dat de iPad 3 er anders uit gaat zien. Zou dit niet de goedkope iPad 2 (8GB) kunnen zijn waar ook over gesproken is?
Denk het niet. Ze hebben toch al vaker (iPhone 3GS, iPhone 4S) producten uitgebracht die qua uiterlijk vrijwel hetzelfde zijn als de voorganger?

Er valt ook eigenlijk niet meer echt veel te verbeteren aan zoiets. Dunner kan haast bijna niet. Ze kunnen iets drastisch doen zoals de achterkant plat en van glas maken, maar dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Persoonlijk denk ik ook niet dat de iPad 3 veel van vorm gaat verschillen. Er zijn enorm veel accessoires uit voor de iPad 2 en als je hetzelfde probleem hebt als met die van de iPad 1, dat bijna geen enkele (strakke) case, hoes of cover past, dan creëer je veel slechte wil bij je klanten. Het zal in dezelfde tik-tok strategie vallen als de iPhones en iPods, dat helpt natuurlijk de winst maximaliseren en de mensen zijn na 2 jaren meestal wél bereid om een grotere stap te maken voor hun gadgets, zoals bv. nieuwe cases.

Ook al zou ik willen dat de iPad 3 er vooruitstrevender zou uitzien (verdwijnen homeknop bv.), zie ik dat niet gebeuren bij dit model. En bij het proberen juist te voorspellen wat Apple doet met gebruik van de informatie van de geruchten, leaks en whatnot is het belangrijk de wishful thinking uit de vergelijking te halen.

Het zou wel eens goed mogelijk zijn dat hij 'iPad 2 HD' gaat heten... Het is een gerucht maar het klinkt "beter" dan de 'iPad 2S' en ik zie het niet gebeuren dat ze voor enkel een "interne upgrade" het een 'iPad 3' gaan noemen. Dat hebben ze met de iPhones ook nog niet gedaan, alhoewel gezegd moet worden dat die twee laatstgenoemde toestellen de enige iDevices zijn met een "volgnummer".

Afbeeldingslocatie: http://tftscdn.nexus404.com/Blog/wp-content/uploads2/2012/03/ipad-hd-ipad-3.jpg
Xeanor schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:58:
[...]
Er valt ook eigenlijk niet meer echt veel te verbeteren aan zoiets. Dunner kan haast bijna niet.
Het is zelfs niet hun dunne profiel dat het aangenaam maakt om een tablet vast te houden. Zo is de Sony Tablet S een pak dikker maar ondanks het vergelijkbare gewicht voelt hij lichter aan bij gebruik door het beter verdelen van het gewicht.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.electricpig.com.s3-external-3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2011/09/Sony-Tablet-S.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 05-03-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

iPad HD zie ik eerlijk gezegd niet zo gebeuren. Volgens mij is Apple niet echt van het gebruiken van 'HD' in hun productnamen. Dan zou eerder 2S voor de hand liggen.

Als hij een betere processor,camera,1GB RAM,retina display,lichter en een betere batterijduur krijgt is het de iPad 3 naam wel waardig neem ik aan. De 'S' versies van de iPhones kregen geen beter scherm, de nieuwe iPad wel. Het enige wat dan niet echt verschild is het design. Maar in hoeverre is het design op dit moment beter/dunner te krijgen en de 10uur batterytime te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat het ook wel een Ipad 3 gaat worden, ze moeten wel komen met een betere processor, beeldscherm, camera en meer ram geheugen. En waarschijnlijk zullen er ook nog wel 1 of 2 onverwachte features in zitten(zoals altijd).

Verder hoeft het van mij geen ander design te worden, ik vind het zo een top ding ik zou alleen graag een retina scherm zien.

Ik denk dat ze de sleutel leggen op de airplay functie samen met de apple tv 3, het scherm wordt een retina display dus je kan HD met je TV miroren of als tweede scherm gebruiken. voor je het weet hebben de huis tuin en keuken gebruikers geen computer meer maar een beeldscherm toetsenbord en muis en is de ipad de computer die alles doormiddel van airplay verstuurd naar het beeldscherm. Ik ben benieuwd of dit ook echt zo zou kunnen gebeuren in de toekomst.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken