Ik hoop op Gorilla Glass. Verder verwacht ik niet dat 'ie iPad 2S gaat heten. Apple moet toch wel weer eens een keer met nieuwe producten komen. Laatste aankondiging was iPhone 4S.
Waarom zou hij geen Gorilla Glass hebben? Apple geeft nu toevallig voor het eerst openlijk toe dat ze Corning als leverancier gebruiken. Alhoewel het in Steve Jobs' biografie ook aangestipt werd. En het glas is tot nu toe nooit een probleem geweest voor de iPhone en iPad dus waarom zou het nu van mindere kwaliteit zijn?Koen- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:54:
Ik hoop op Gorilla Glass. Verder verwacht ik niet dat 'ie iPad 2S gaat heten. Apple moet toch wel weer eens een keer met nieuwe producten komen. Laatste aankondiging was iPhone 4S.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 05-03-2012 12:11 ]
De iPad 2 en iPhone 4(S) hebben inderdaaad al Gorilla Glass... Het is alleen nooit officieel toegegeven until now...GekkePrutser schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Waarom zou hij geen Gorilla Glass hebben? Apple geeft nu toevallig voor het eerst openlijk toe dat ze Corning als leverancier gebruiken. Alhoewel het in Steve Jobs' biografie ook aangestipt werd. En het glas is tot nu toe nooit een probleem geweest voor de iPhone en iPad dus waarom zou het nu van mindere kwaliteit zijn?
Ik denk dat zo'n beetje iedereen een Apple iPad 3 verwacht. Op elke advertentie die ik op Marktplaats heb staan van een dergelijke waarde, wil men nu een Apple iPad 2 inruilen 9eventueel met bijbetaling).
Het lijkt wel of de eigenaren van Apple iPad 2 zenuwachtig worden, als het lijkt dat er een nieuwere versie aankomt, doet Apple goed.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja zelfs de iPhone 1 had het al... Ik heb die 4 jaar lang gebruikt, na de eerste 6 maanden zonder protector, en meerdere keren met het glas op beton laten vallen. 1 keer gleed hij zelfs op het scherm een betonnen hellingbaan af. En na al dat zit er 1 miniscuul krasje op naast de speaker, niet eens op het zichtbare gebied. Terwijl het aluminium onder de krassen en deukjes zitXeanor schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:14:
[...]
De iPad 2 en iPhone 4(S) hebben inderdaaad al Gorilla Glass... Het is alleen nooit officieel toegegeven until now...
Ik kan me niet voorstellen dat Apple opeens voor minderwaardig glas gaat met de iPad 3. Die zitten ook niet te wachten op een kras-gate met de iPad 3, na alle backlight bleeding problemen met de 2...
Mijn wenslijstje:
- Retinascherm
- Quad core (alleen om ff van het gemiep van de specsgeile droids af te zijn)
- Nieuwere versie van iOS5
- Zonder homebutton (lekker stoer)
Nieuwe MAC books AIRS ook graag (15 inch).
We zullen zien de 7e, fijn na het avondeten even de liveblogs afstruinen. En vanaf nu natuurlijk wel in de rij bij de officiele Apple Store staan natuurlijk.
- Retinascherm
- Quad core (alleen om ff van het gemiep van de specsgeile droids af te zijn)
- Nieuwere versie van iOS5
- Zonder homebutton (lekker stoer)
We zullen zien de 7e, fijn na het avondeten even de liveblogs afstruinen. En vanaf nu natuurlijk wel in de rij bij de officiele Apple Store staan natuurlijk.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Weet iemand al of Apple dit event gaat live streamen?
Kan zelf alleen deze 2 dingen echt vinden:
http://www.jailbreaksquad...nt-live-online-streaming/
Maar de sites die ze hier noemen lijken me live blogs, en niet echt een video stream.
http://www.ustream.tv/ltktv
En deze ziet er niet heel erg "legit" uit, weet iemand hier meer van?
Kan zelf alleen deze 2 dingen echt vinden:
http://www.jailbreaksquad...nt-live-online-streaming/
Maar de sites die ze hier noemen lijken me live blogs, en niet echt een video stream.
http://www.ustream.tv/ltktv
En deze ziet er niet heel erg "legit" uit, weet iemand hier meer van?
Ik verwacht dat de nieuwe Macbooks pas komen met de release van Ivy Bridgewouter1971 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:12:
Mijn wenslijstje:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Jij werkt in de fabriek? Jij werkt bij Apple. Oh oké want anders heb je namelijk geen enkel idee hoeveel ze er geproduceerd hebben. Het tempo is moordend in de techwereld. Het gaat om tientallen miljoenen devices. Elke dag dat het apparaat niet in de winkels ligt worden er devices aan de concurrent verkocht. Elke seconde telt dus.Shunt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:27:
[...]
Nee want consequent bij IEDERE release van de ipad of iphone de geruchten dat er niet genoeg zijn terwijl er meer dan voldoende tijd voor productie is geweest en meer dan voldoende beeld van de gemiddelde vraag. Kom op het goedkoopste truukje uit het boek om iets wat populair is nog beter te verkopen is zeggen dat er niet genoeg van zijn.
Het goedkoopste truckje in het boek? Welk boek? Leer je dat ook op de marketingopleidingen? Het is makkelijk aannemen dat het zo is "omdat het zo is" maar ik geloof er geen snars van.
Apple doet een heleboel dingen berekend en strategisch, de levensduur van producten bijvoorbeeld (planned obsolescence), maar bewust tekorten creëren en informatie lekken.. nee dat geloof ik absoluut niet. Kom maar eens met een goed artikel, boek, bron etc. Gewoon zeggen dat het zo is kom je niet zo ver mee.
This space is occupied
Ik hoop dat er wel een homeknop komt.
Het gebeurt mij nog iets te vaak dat ik een app moet sluiten met de home-button 5 seconden ingedrukt. Dat gaat natuurlijk niet meer werken als het een swipe-beweging wordt.
Het gebeurt mij nog iets te vaak dat ik een app moet sluiten met de home-button 5 seconden ingedrukt. Dat gaat natuurlijk niet meer werken als het een swipe-beweging wordt.
...less is more
Natuurlijk creëert Apple geen bewuste tekorten. Als jij 2 maanden op je iPad moet wachten is dat alleen maar vervelend en zul je eerder een product aanschaffen dat wel direct beschikbaar is. Het problem is gewoon dat Apple producten steeds populairder worden en een voorraad die bij een vorige launch voldoende was dat nu niet meer is. Kijk bv. naar de launch van de iPhone 4S t.o.v. de iPhone 4.
Je voorraad kunstmatig laag houden doe je als je product niet heel populair is, maar wilt doen alsof dat wel zo is. Apple heeft dit niet nodig en het feit dat ze bij iedere financiële call zeggen dat ze het qua productie simpelweg niet bij kunnen houden zegt mij dat dit ook absoluut niet het geval is.
Je voorraad kunstmatig laag houden doe je als je product niet heel populair is, maar wilt doen alsof dat wel zo is. Apple heeft dit niet nodig en het feit dat ze bij iedere financiële call zeggen dat ze het qua productie simpelweg niet bij kunnen houden zegt mij dat dit ook absoluut niet het geval is.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Uhm, het breekt heel snel?GekkePrutser schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Waarom zou hij geen Gorilla Glass hebben? Apple geeft nu toevallig voor het eerst openlijk toe dat ze Corning als leverancier gebruiken. Alhoewel het in Steve Jobs' biografie ook aangestipt werd. En het glas is tot nu toe nooit een probleem geweest voor de iPhone en iPad dus waarom zou het nu van mindere kwaliteit zijn?
Die homeknop zit er nog steeds op verwacht ik. Anders moeten ze ook een behoorlijke revamp van een hoop functies verzinnen. Hoe zet je dan een toestel in DFU mode, hoe neem je een screenshot, etc. etc.
Nou gaan mensen vast iets bedenken hoe je dat met de volume knoppen kan doen... maar toch. Die homeknop werk je niet zomaar even weg imo.
Retina display zal er sowieso in zitten. Is al genoeg gelekt en ze moeten wel.
Nieuwe dualcore is mijn verwachting, nog geen quadcore, maar het zou wel kunnen. Persoonlijk maakt het mij echt niet uit, iemand die een tablet kiest op basis van "specs" is niet goed bij z'n hoofd.
Betere camera
Groottes blijven gewoon 16/32/64 verwacht ik
Siri
Als er echt iets groots gaat gebeuren, dan lekt dat meestal wel uit. Er lekt sowieso een hoop uit eigenlijk. Er is weinig wat Apple echt 100% verborgen heeft weten te houden. Dat filmpje waar die iPad 3 onderdelen worden getoond is ook gewoon 100% echt lijkt me.
Nou gaan mensen vast iets bedenken hoe je dat met de volume knoppen kan doen... maar toch. Die homeknop werk je niet zomaar even weg imo.
Retina display zal er sowieso in zitten. Is al genoeg gelekt en ze moeten wel.
Nieuwe dualcore is mijn verwachting, nog geen quadcore, maar het zou wel kunnen. Persoonlijk maakt het mij echt niet uit, iemand die een tablet kiest op basis van "specs" is niet goed bij z'n hoofd.
Betere camera
Groottes blijven gewoon 16/32/64 verwacht ik
Siri
Als er echt iets groots gaat gebeuren, dan lekt dat meestal wel uit. Er lekt sowieso een hoop uit eigenlijk. Er is weinig wat Apple echt 100% verborgen heeft weten te houden. Dat filmpje waar die iPad 3 onderdelen worden getoond is ook gewoon 100% echt lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door Xeanor op 05-03-2012 14:01 ]
De grote verandering gaat waarschijnlijk gewoon het nieuwe scherm zijn. En de gebruikelijke speedbump. Meer heb ik ook niet nodig eigelijk. Ik heb een iPad1 en vond destijds de iPad2 de moeite niet om er mijn iPad1 voor in te ruilen. Mijn iPad1 is op dit moment wel aan vervanging toe moet ik zeggen
.
De homeknop zit mij niet in de weg eigelijk, hij zit in de bezel dus het maakt niet zoveel uit. Voor veel beginnende gebruikers is de homeknop misschien nog wel logischer dan die 5vinger knijp gesture.
De homeknop zit mij niet in de weg eigelijk, hij zit in de bezel dus het maakt niet zoveel uit. Voor veel beginnende gebruikers is de homeknop misschien nog wel logischer dan die 5vinger knijp gesture.
Inderdaad, ik vond 't de iPad 2 ook niet waard maar nu in 2012 wil ik wel weer een nieuwe gadget, haha. En daarnaast zijn alle nieuwe functies dan mooi meegenomen.PBP schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:00:
De grote verandering gaat waarschijnlijk gewoon het nieuwe scherm zijn. En de gebruikelijke speedbump. Meer heb ik ook niet nodig eigelijk. Ik heb een iPad1 en vond destijds de iPad2 de moeite niet om er mijn iPad1 voor in te ruilen. Mijn iPad1 is op dit moment wel aan vervanging toe moet ik zeggen.
Als je even kijkt als je van de iPad 1 naar de iPad 3 upgrade, dan is het eigenlijk 100% zeker dat de volgende functies, ten opzichte van de iPad 1, in de iPad 3 zitten (simpelweg omdat ze nu ook in de iPad 2 en iPhone 4S zitten):
- Op z'n minst dual-core processor (misschien Cortex A15 dual-core?), mogelijk zelfs quad-core
- 512 MB RAM (2x zoveel als iPad 1) of volgens geruchten 1 GB RAM (4x zoveel)
- Zoiezo betere graphics (A5 is stuk krachtiger qua graphics)
- Bluetooth 4.0
- Het 3G (of 4G?) model krijgt zoiezo GLONASS (Russische GPS) ondersteuning, net zoals iPhone 4S
- Nieuw design, dunner en lichter (t.o.v. de iPad 1)
- Wereldtablet: zowel CDMA als 3G in één apparaat (net als 4S)
- HE-AAC (Audio) V1 én V2 support (iPad 1 had alleen V1)
- Uitgebreidere MP3 ondersteuning: 8 Kbps tot 320 Kbps (i.p.v. 16 tot 320)
- Audio, audible extra ondersteuning: Audible Enhanced Audio, AAX, and AAX+
- 1080p video mirroring
- H264 1080p support (in plaats van 720p)
- High Profile Level 4.1 (instead of 3.1)
En dat zijn de nieuwe, ten opzichte van de iPad 1, functies die zeker zijn!
Dan zijn er ook nog de volgende geruchten:
- Retina display (2048 * 1536 resolutie, 264 pixels per inch)
- LTE 4G ondersteuning
- Mogelijk 128 GB model
- Goede camera aan de achterkant
- Mogelijk FaceTime HD en dus betere camera aan voorkant
- Siri
En uiteraard zijn er ook nog andere dingen:
- "And touch." in de uitnodiging. Het is een aparte zin en Apple doet dat met een reden, we moeten er niet teveel achter zoeken maar misschien zeggen we achteraf wel allemaal "natuurlijk"
- Die ene onbekende feature of accessoire: vorig jaar was dat de Smart Cover
- Nieuwe iOS software (standaard meegeleverd, vorig jaar Photobooth)
- Nieuwe App Store software (zoals vorig jaar iMovie en Garageband).
Het kan aan mij liggen, maar als je één generatie overslaat en dán pas upgrade, dan heb je toch aardig wat nieuwe functionaliteit.
Ik overweeg ook een iPad3 als opvolger van mijn iPad1, maar alleen maar omdat mijn iPad1 geen grote websites aankan en wat traag is. Alle nieuwe features boeien me niet en zijn ook oninteressant imo
Dan kun je net zogoed een iPad 2 kopen als de 3 uitkomt voor minder geld... Maar dat geen één feature je boeit lijkt me sterk... Maar goed, als dat wel is dan zou ik voor de 2 gaan418O2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:29:
Ik overweeg ook een iPad3 als opvolger van mijn iPad1, maar alleen maar omdat mijn iPad1 geen grote websites aankan en wat traag is. Alle nieuwe features boeien me niet en zijn ook oninteressant imo
Ja apart he, dat glas dat doet!
[ Voor 9% gewijzigd door J0ey op 05-03-2012 19:26 ]
iPad 3 krijgt geen LTE (4G) ondersteuning. De markt is nog te klein om LTE-chips in te bouwen. Ze verbruiken veel stroom en nemen ook wel wat ruimte in beslag.
Daarnaast zou de iPad 3 ook alleen leverbaar zijn in een 16GB en 32GB variant.
De kleuren zwart en wit worden vervangen door groen en geel, want dat ga je toch zien door alle heisa rondom nieuwe Apple producten.
De kleuren zwart en wit worden vervangen door groen en geel, want dat ga je toch zien door alle heisa rondom nieuwe Apple producten.
Nog 46 uur en we weten of alle geruchten kloppen
Jawel, wel als je het over telefoons en tablets hebt. Vrijwel iedereen die ik hoor over een gebroken scherm heeft een iPhoneJ0ey schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:26:
[...]
Ja apart he, dat glas dat doet!Is geen probleem van Apple alleen dus.
Idd, en het merendeel heeft de telefoon laten vallen418O2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:47:
[...]
Jawel, wel als je het over telefoons en tablets hebt. Vrijwel iedereen die ik hoor over een gebroken scherm heeft een iPhone
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Dit komt omdat dit vaak geen glas is maar een polymeer... (minder bestand tegen krassen en minder geschikt voor de multitouch techniek van apple)418O2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:04:
Klopt. Mar dat doen mensen met andere telefoons ook rn die blijven heel ;-)
Die 16gb en 32gb geruchten zijn alweer ontkracht. En de LTE inmiddels weer 'bevestigd'.McWolf82 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:40:
iPad 3 krijgt geen LTE (4G) ondersteuning. De markt is nog te klein om LTE-chips in te bouwen. Ze verbruiken veel stroom en nemen ook wel wat ruimte in beslag.
Ach nog even afwachten
Die van mij is voogens mij al minimaal 10 keer gevallen. Is wel een 3gs418O2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:04:
Klopt. Mar dat doen mensen met andere telefoons ook rn die blijven heel ;-)
Zelfde met mijn iPhone 1... Paar keer zo met het scherm op de stenen, en 1 klein krasje er op... Ja, het is glas, minder taai dan plastic. Maar voor glas is het super spul. En veel krasbestendiger dan plastic.STIMPPYYY schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:23:
[...]
Die van mij is voogens mij al minimaal 10 keer gevallen. Is wel een 3gs
De iPad is nog nooit gevallen trouwens, ik denk dat die wel wat minder kan hebben, het oppervlak is veel groter en dus zit er meer beweging in als je op het midden drukt.
Glas maakt de iphone en de ipad vele malen mooier dan plastic rommel wat misschien minder breekbaar is. Als je iets wil wat een flinke val kan hebben, dan zijn prima alternatieven te vinden.
Ik denk dat apple het bij glas houdt, gelukkig.
Zullen we het over wat anders hebben? Please?
Nog wat uurtjes en dan is het zover!
Voor mij zou die nieuwe resolutie wel heel tof zijn, mits de proc het aankan, al verwacht ik dat wel.
Ik denk dat apple het bij glas houdt, gelukkig.
Zullen we het over wat anders hebben? Please?
Voor mij zou die nieuwe resolutie wel heel tof zijn, mits de proc het aankan, al verwacht ik dat wel.
[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 05-03-2012 23:31 ]
Inderdaad, nog precies 42 uur en 42 minuten op dit moment. Ook toevalligrinkel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:29:
Misschien is de iPad 3 wel de ultieme vraag van het leven, het universum en alles!
Retina lijkt mij wel zeker eigenlijk (de schermen zijn al in handen van de diverse sites geweest), en dat hij het aan kan gaat vast ook wel goed komen. Ik ben vooral benieuwd naar de prijs, en wanneer hij in Europa uit gaat komen. Ik vrees dat het wel weer later zal zijn zoals gebruikelijk.
Apple hun distributie lijkt wat mij betreft steeds beter te worden. Ik verwacht dat de iPad 3 maximaal 2 weken later uit is hier dan in de VS.
[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 06-03-2012 01:15 ]
Met dank aan Tim Cook zou ik zeggen, die kerel blijkt een operationeel 'genie' te zijn..Xeanor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 01:15:
Apple hun distributie lijkt wat mij betreft steeds beter te worden. Ik verwacht dat de iPad 3 maximaal 2 weken later uit is hier dan in de VS.
Is dat niet een beetje voorbarig?ScSi schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:55:
[...]
Met dank aan Tim Cook zou ik zeggen, die kerel blijkt een operationeel 'genie' te zijn..
En dan nog, volgens mij is de verdeling puur een politiek/stategisch spelletje, een bedrijf als Apple kan best wel (als de voorraden het toelaten) een wereldwijde launch organiseren.
Maar dat is het punt. De vraag naar die tablet is zo ontzettend, daar valt gewoon niet tegen op te produceren. Ze lanceren als eerst in de vijf grootste markten, en als je niet in de rij gaat staan twee uur voor hij verkocht wordt, dan kun je er op rekenen dat je hem de eerste paar weken niet zult hebben. Kun je nagaan hoe dat zal zijn als ze hem meteen lanceren in alle landen waar ze licenties e.d. voor hebben, dat valt niet bij te houden.Roamor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:09:
[...]
Is dat niet een beetje voorbarig?
En dan nog, volgens mij is de verdeling puur een politiek/stategisch spelletje, een bedrijf als Apple kan best wel (als de voorraden het toelaten) een wereldwijde launch organiseren.
Verwijderd
Nee hoor. Als je zo ontzettend veel invloed hebt uitgeoefend op supply chain en delivery bij Apple, en op de manier waarop hij dat heeft gedaan, en nog meerdere malen ook, dan ben je echt wel bij de pinken. Zijn zwakke plek is zijn publieke charisma. Het publiek wil toch vaak een energieke enthousiaste goede spreker met een scherpe tong. Ik denk dat Tim voor het evenement morgen behoorlijk wat hulp en ondersteuning heeft gekregen om dit er in te brengen, want hij zal als CEO de presentatie moeten doen.Roamor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:09:
Is dat niet een beetje voorbarig?
Cook is al jaren bezig om de supply chain te perfectioneren. Dat is niet iets van de laatste paar jaar.ScSi schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:55:
[...]
Met dank aan Tim Cook zou ik zeggen, die kerel blijkt een operationeel 'genie' te zijn..
Ik denk dat Tim Cook alleen net als bij de 4S launch de cijfertjes presenteert. Misschien nog een herinnering aan Steve Jobs. De rest word denk ik overgelaten aan Schiller,Ive,Forstall.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:38:
[...]
Nee hoor. Als je zo ontzettend veel invloed hebt uitgeoefend op supply chain en delivery bij Apple, en op de manier waarop hij dat heeft gedaan, en nog meerdere malen ook, dan ben je echt wel bij de pinken. Zijn zwakke plek is zijn publieke charisma. Het publiek wil toch vaak een energieke enthousiaste goede spreker met een scherpe tong. Ik denk dat Tim voor het evenement morgen behoorlijk wat hulp en ondersteuning heeft gekregen om dit er in te brengen, want hij zal als CEO de presentatie moeten doen.
Ive op het podium...? NeePBP schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:55:
[...]
Ik denk dat Tim Cook alleen net als bij de 4S launch de cijfertjes presenteert. Misschien nog een herinnering aan Steve Jobs. De rest word denk ik overgelaten aan Schiller,Ive,Forstall.
Zijn eerste publieke optreden was geen groot succes maar logisch te verklaren... SJ lag op dat moment op sterven, dat zal vast een grote druk zijn geweest.
Dit gaat zijn eerste publieke optreden worden sinds dat moment dus ik hoop eigenlijk dat hij morgen wat meer persoonlijkheid en overtuiging gaat laten zien en dat hij de presentatie niet teveel uit handen gaat geven. Gewoon om te zien wat hij in huis heeft qua presentatie talent.
Dit gaat zijn eerste publieke optreden worden sinds dat moment dus ik hoop eigenlijk dat hij morgen wat meer persoonlijkheid en overtuiging gaat laten zien en dat hij de presentatie niet teveel uit handen gaat geven. Gewoon om te zien wat hij in huis heeft qua presentatie talent.
Niet de hele presentatie, vorige keer wisselde ze het ook af per onderwerp. Ive is wel vaker aan het woord geweest over Design, dus dat zou goed kunnen.
Ik denk niet dat het gaat gebeuren, al zou ik het wel erg leuk vinden.
Ive is toch wel één van mijn persoonlijke helden.
Ik moet zeggen dat ik zijn presentatie tijdens de herdenking van Steve Jobs wel echt mooi vond.D-Ed schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:18:
Zijn eerste publieke optreden was geen groot succes maar logisch te verklaren... SJ lag op dat moment op sterven, dat zal vast een grote druk zijn geweest.
Waarom zou Ive niet het podium betreden? Het zal niet de eerste keer zijn. Zie YouTube: Oct 14 - Apple Notebook Event 2008 - New way to build - 2/6 bijvoorbeeld.monnick schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:55:
Ik denk niet dat het gaat gebeuren, al zou ik het wel erg leuk vinden.
Persoonlijk vind ik Tim Cook een stuk minder charismatisch op het podium dan Steve helaas. Steve maakte de show. Hij pakte het publiek en maakte je nieuwsgierig op een manier die bij nooit is geëvenaard. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Tim Cook dat wat minder over komt. En ga er maar aan staan. Na de dood van één van de meest charismatische mensen ter wereld krijg jij de bijna eervolle baan van CEO van Apple. Dat moet toch wat met je doen.
Maar goed. Het gaat ook uiteindelijk om het product. En Apple kennende zal dat menig geekhart harder doen kloppen.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Tim Cook kwam altijd over als de statische stijve manager. Het zal vreemder zijn als hij opeens a la steve jobs enthousiast gaat presenteren.
Dan kan ie dat beter geleidelijk doen. (iets enthousiaster mag wel)
Ik kan me niet voorstellen dat ie de afgelopen maanden niet oneindig veel heeft zitten trainen. Misschien dat de one-on-one presentaties voor Mountain Lion er iets mee te maken heeft?
Dan kan ie dat beter geleidelijk doen. (iets enthousiaster mag wel)
Ik kan me niet voorstellen dat ie de afgelopen maanden niet oneindig veel heeft zitten trainen. Misschien dat de one-on-one presentaties voor Mountain Lion er iets mee te maken heeft?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar na met een Windows 8 tablet gespeeld te hebben, ben ik het eens met theverge en engadget: wacht tot Windows 8 en beslis dan om een iPad v3 of een Windows 8 tablet te halen.
Die hele Windows Phone-achtige interface van Windows 8 bevalt me echt totaal niet... Wat dat betreft haal ik gewoon meteen een iPad 3.
Nu een iPad 1 en straks, wanneer deze is aangekondigd, zonder twijfel een iPad 3.
Apple heeft zo'n enorme voorsprong op de Windows Tablets dat dat bij de eerste generatie vast niet ingehaald wordt.
Apple heeft zo'n enorme voorsprong op de Windows Tablets dat dat bij de eerste generatie vast niet ingehaald wordt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Tegen die tijd dat er een Windows tablet uit is, komt de iPad4 al zowatVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:57:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar na met een Windows 8 tablet gespeeld te hebben, ben ik het eens met theverge en engadget: wacht tot Windows 8 en beslis dan om een iPad v3 of een Windows 8 tablet te halen.

Durft iemand hier een uitspraak te doen over wanneer de ipad logischerwijs daadwerkelijk te koop is als hij morgen aangekondigt wordt? Ik doel dan met name hoe apple het in het verleden deed.
Bijvoorbeeld
Aankondiging ipad 2 bijvoorbeeld januari
Leveringen vanaf maart
Bijvoorbeeld
Leveringen vanaf maart
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Het enige wat te zeggen is, is dat Nederland meestal in wave twee zit qua release. Maar wanneer de iPad 2-opvolger beschikbaar is, is nu nog niet te zeggen.Appie Heijn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:27:
Durft iemand hier een uitspraak te doen over wanneer de ipad logischerwijs daadwerkelijk te koop is als hij morgen aangekondigt wordt? Ik doel dan met name hoe apple het in het verleden deed.
Bijvoorbeeld
Leveringen vanaf maart
Ik denk US release volgende week, EU einde van maart. Meen dat het bij de iPad2 ook iets in die richting was.
[ Voor 35% gewijzigd door PBP op 06-03-2012 12:31 ]
Klopt. Vorig jaar was de keynote op 2 maart, en 25 maart lag hij hier in de winkels. Wel heerlijk dat we nu een Apple Store hebben waar makkelijk te reserveren is en die een gegarandeerde voorraad heeft.PBP schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:30:
Ik denk US release volgende week, EU einde van maart. Meen dat het bij de iPad2 ook iets in die richting was.
De Apple Store doet doorgaans geen reserveringen! Tenminste niet pre-launch. Ik heb mijn eerste iPad bij de launch dag opgehaald in de officiële Apple Store in Belfast, en ik moest daar gewoon om 5 uur 's nachts in de rij gaan staan (al bleek later dat de mensen die 3 uur later kwamen er ook nog een mee kregen dus ik had later kunnen gaanJanvdVeer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:44:
[...]
Klopt. Vorig jaar was de keynote op 2 maart, en 25 maart lag hij hier in de winkels. Wel heerlijk dat we nu een Apple Store hebben waar makkelijk te reserveren is en die een gegarandeerde voorraad heeft.
En gegarandeerde voorraad is ook niet het geval, ze zijn net zo goed wel eens uitverkocht. Misschien als ze eenmaal uit zijn dat je ze wel kan reserveren, da theb ik nooit gevraagd.
De Apple store doet inderdaad niet aan reserveringen. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
Tevens hebben ze ook geen gegarandeerde voorraad. Doorgaans wel een grotere voorraad, maar ze zijn daar ook gewoon uitverkocht voordat de hele rij aan de beurt is geweest denk ik.
Tevens hebben ze ook geen gegarandeerde voorraad. Doorgaans wel een grotere voorraad, maar ze zijn daar ook gewoon uitverkocht voordat de hele rij aan de beurt is geweest denk ik.
[ Voor 49% gewijzigd door Xeanor op 06-03-2012 13:03 ]
Windows 8 trekt bijna nergens op iOS.Xeanor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:11:
Die hele Windows Phone-achtige interface van Windows 8 bevalt me echt totaal niet... Wat dat betreft haal ik gewoon meteen een iPad 3.
Ik vind het wel handig werken, ik erger me steeds meer aan mijn ipad 1 op zaken die ik op mijn WM7 phone en HP touchpad vanzelfsprekend gaan vinden zijn.
Ik wacht toch amar eventjes met ene ipad 3 . (maar zal wel de keynote volgen :-) )
Ik heb een tijdje met een maat z'n Lumia 800 gespeeld, en daar werd ik echt helemaal gestoord van. Onoverzichtelijker kon het bijna niet. Dat hele design staat me ook niet aan.... zowel de grote dingen eraan bevielen me niet, alsmede de kleine dingen.k995 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:07:
[...]
Windows 8 trekt bijna nergens op iOS.
Ik vind het wel handig werken, ik erger me steeds meer aan mijn ipad 1 op zaken die ik op mijn WM7 phone en HP touchpad vanzelfsprekend gaan vinden zijn.
Ik wacht toch amar eventjes met ene ipad 3 . (maar zal wel de keynote volgen :-) )
Wat dat betreft ligt iOS ook gewoon voor op Windows 8 qua Apps. En dan niet alleen qua aanbod, maar ik heb al een heleboel iOS apps. Die hoef ik niet opnieuw te kopen op een iPad 3.
[ Voor 28% gewijzigd door Xeanor op 06-03-2012 13:16 ]
Persoonlijk mening heXeanor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:12:
[...]
Ik heb een tijdje met een maat z'n Lumia 800 gespeeld, en daar werd ik echt helemaal gestoord van. Onoverzichtelijker kon het bijna niet. Dat hele design staat me ook niet aan.... zowel de grote dingen eraan bevielen me niet, alsmede de kleine dingen.
Maar de rest van het gezin wil een Ipad, dus maar even het nieuws over de Ipad 3\HD afwachten.
Waar denken jullie dat het verstandigst is de nieuwe iPad te bestellen na de launch? De gok nemen in de normale winkels of direct via apple.nl bestellen? Hoe was dat met de 2 destijds?
Als je niet wilt wachten is de beste optie: in de rij staan bij de eerste dag verkoop. Bij online verkoop ben je toch afhankelijk van de leveringstijd. Maar goed, hoe het met de voorraden zit is nog maar af te wachten natuurlijk. Bij de iPad 1 was er redelijk voorraad voor de eerste dag. Daarna hebben ze weken alleen de 32GB 3G versie gehad.VulcanRaven schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:57:
Waar denken jullie dat het verstandigst is de nieuwe iPad te bestellen na de launch? De gok nemen in de normale winkels of direct via apple.nl bestellen? Hoe was dat met de 2 destijds?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Apple houdt naast de 'grote' keynote in de VS ook een kleinschalig evenement in Londen voor Europese pers. Uiteraard zijn we daarbij \0/ Als een ware Willy Wonka heeft Apple slechts drie uitnodigingen uitgedeeld onder Nederlandse media, dus het is best een ding als je mee mag.
Ik zal niet livebloggen (daar doen we niet aan, laten we graag over aan andere sites), maar uiteraard gaan we wel proberen de iPad 3/HD/2X/2S te pakken proberen te krijgen voor wat vergelijkend beeldmateriaal, eerste snelheidstesten en een algemene hands-on. No promises, maar ik hoop dat het lukt en dat ik dankzij een werkende internetverbinding de hands-on morgenavond al kan publiceren
Ik zal niet livebloggen (daar doen we niet aan, laten we graag over aan andere sites), maar uiteraard gaan we wel proberen de iPad 3/HD/2X/2S te pakken proberen te krijgen voor wat vergelijkend beeldmateriaal, eerste snelheidstesten en een algemene hands-on. No promises, maar ik hoop dat het lukt en dat ik dankzij een werkende internetverbinding de hands-on morgenavond al kan publiceren
Verwijderd
Windows 8 is er al. Een collega heeft dat draaien op een Acer W500.PBP schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:25:
[...]
Tegen die tijd dat er een Windows tablet uit is, komt de iPad4 al zowat. Moet het nog maar zien qua aanbod van specifieke tablet Apps voor Windows.
Ik moet zeggen dat dat toch wel een hele stap verder is als mijn iPad. Vooral de touchbediening is veel malen mooier en handiger. Op theverge.com hebben ze een hands on video waar je dat ook goed kan zien.
Dan lijkt de bediening op een iPad zoals die nu is zelfs licht amateuristisch. Alleen de hardware-vormgeving blijft nog ver achter, maar met de WOA tablets straks zou dat getackeld zijn.
Ook al werkt het tiles systeem wel op een touch device, het geswitch is iets wat de ervaring flink omlaag haalt.
http://www.suntimes.com/t...iplatform-os-promise.htmlAlso, a PC running Windows 8 feels like two entirely separate machines that share the same screen and keyboard via a KVM switch. I feel like I’m in Metro World and make occasional commutes to Conventional Windows World, or vice-versa. I’d like to see a smoother integration.
Nee, Windows 8 is er nog lang niet. Het is een Preview wat je collega heeft draaien. En dat is ook te merken ook, het is nog lang niet af. Desalniettemin is het een goede poging van Microsoft om de markt tussen desktop en tablet te overbruggen, maar in mijn ogen zal het (in deze vorm) er niet in slagen om iOS aan te pakken. Zoals je in die hands-on van The Verge kunt zien is W8 erg gericht op gestures. Op zich niets mis mee, sterker nog, ik vind het fijn. Maar ik ben een behoorlijk techy user. Als ik kijk naar mijn ouders, die hebben al moeite om een app te slepen over het SpringBoard. Als je bijvoorbeeld in die hands-on kijkt naar de gestures die de man maakt, dan is het haast duizelingwekkend. Slepen dit, slepen dat. Ook in de video genoemd, niet intuïtief. Dat iOS daarmee "amateuristisch" in jouw ogen is, is ook niet verwonderlijk. iOS is inmiddels ook alweer sinds 2007 op de markt. Desalniettemin zal Apple ook moeten blijven vernieuwen met iOS en ik heb de verwachting dat dat zeer binnenkort er wel aan zit te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:28:
[...]
Windows 8 is er al. Een collega heeft dat draaien op een Acer W500.
Ik moet zeggen dat dat toch wel een hele stap verder is als mijn iPad. Vooral de touchbediening is veel malen mooier en handiger. Op theverge.com hebben ze een hands on video waar je dat ook goed kan zien.
Dan lijkt de bediening op een iPad zoals die nu is zelfs licht amateuristisch. Alleen de hardware-vormgeving blijft nog ver achter, maar met de WOA tablets straks zou dat getackeld zijn.
offtopic:
Ik geloof sowieso niet dat Microsoft een sterke markt aanboort met W8. Je krijgt nu het probleem dat op de desktop en op de tablets verschillen ontstaan (ARM <-> x86/x64), zie dat maar eens goed te krijgen in een omgeving waarbij nu nog nauwelijks apps zijn (Windows Store en dan alleen Metro-apps).
Ik geloof sowieso niet dat Microsoft een sterke markt aanboort met W8. Je krijgt nu het probleem dat op de desktop en op de tablets verschillen ontstaan (ARM <-> x86/x64), zie dat maar eens goed te krijgen in een omgeving waarbij nu nog nauwelijks apps zijn (Windows Store en dan alleen Metro-apps).
Ondanks flink wat jaloezie, heel veel plezier daar.arnoudwokke schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:27:
Apple houdt naast de 'grote' keynote in de VS ook een kleinschalig evenement in Londen voor Europese pers. Uiteraard zijn we daarbij \0/ Als een ware Willy Wonka heeft Apple slechts drie uitnodigingen uitgedeeld onder Nederlandse media, dus het is best een ding als je mee mag.
[ Voor 17% gewijzigd door me_mrtn op 06-03-2012 14:48 ]
De consumer preview is er al ja. Er ligt toch nog geen Windows8 tablet in de winkel? Eind dit jaar pas ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:28:
[...]
Smaken verschillen, ik vind zo op het eerste gezicht Windows 8 verre van handigVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:28:
[...]
Ik zou zeggen óf bij de Apple Store Amsterdam óf juist bij één van de kleinere resellers. Apple Stores krijgen meestal wel een redelijk grote voorraad.VulcanRaven schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:57:
Resellers niet zo, maar die trekken ook veel publiek omdat er simpelweg geen andere Apple Store is. De mediamarkt is volgens mij meestal wel populair als je kijkt naar de iPad launch. Je kunt dan denk ik beter naar een kleinere, onbekendere reseller gaan (liefst in een kleinere stad). Die hebben inderdaad een veel kleinere voorraad, maar de kans dat er een (lange) rij staat is ook veel kleiner.
Een beetje hetzelfde verhaal als met de iPhone en T-Mobile: alle T-Mobile winkels krijgen een (kleine) voorraad, maar je ziet altijd dat het bij de winkels in de grote steden zó is uitverkocht. T-Mobile heeft echter ook T-Mobile Shops in véél kleinere steden: geen wachtrij en kans op een iPhone veel groter.
Ik hoop een mooie hands-on te zien morgenavond, of anders later deze week! Veel plezier in Londen (voor zover je er nog wat van kan zienarnoudwokke schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:27:
Ik ben vooral benieuwd naar het, zo schijnt, hoge resolutie scherm van 2048 bij 1536 pixels. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met het browsen van websites (doet de iPad 3 alsof het een 1024 bij 768 scherm heeft, of is het gewoon full screen en zou je eigenlijk continue moeten inzoomen?). Hoe werkt het schalen van apps: hetzelfde als op de iPhone? En als je een iPhone-only app draait, draait deze dan nu wél op een resolutie van 960 bij 640 (momenteel 480 bij 320)? Als je een YouTube filmpje bekijkt, kan dat dan in Full HD (e.g. is er vernieuwing in de YouTube app)? Het afspelen van een Full HD film: hoe smooth gaat dat? En hoe ziet een Full HD film er full-screen uit?
Het design? Schijnbaar vrijwel hetzelfde, enkel iets dikker en betere, rondere hoeken. Is de iPad 3 lichter, of voelt het lichter? (MacRumors had het gewicht van een 2048*1536 scherm gemeten, en het bleek 17 gram lichter te zijn...) Als het dikker is, merk je dit dan ook (vanwege de nieuwe hoeken)? Voelt de iPad 3 beter of steviger aan?
Ik ben ook benieuwd naar de camera's: komt FaceTime HD naar de iPad 3 (zoals op de Mac)? En de achterste camera? Zal deze op z'n minst gelijkwaardig zijn aan de camera in de iPhone 3GS, iPhone 4 of zelfs iPhone 4S?
Ik ben echt benieuwd.
Ik zal vanavond of morgen hier nog een lijst plaatsen met wat ik vrij zeker verwacht van de iPad 3, andere mogelijkheden en waarop ik hoop - simpelweg voor de discussie
En wat off-topic over de iPhone en Nokia Lumia 800
Dat is inderdaad een persoonlijke keuze: ligt er gewoon aan wat iemand wilt en voor welke prijs. Ik snap best dat iemand na misschien al meer dan 2 jaar iOS te gebruiken op een oude telefoon, een keer wat anders wilt proberen met een nieuw besturingssysteem.hjs schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:26:
[...]
Persoonlijk mening heBen van de 3GS over gestapt naar de L800 en vind het erg vreemd als ik de 3GS weer ff vasthou
Maar de rest van het gezin wil een Ipad, dus maar even het nieuws over de Ipad 3\HD afwachten.
Persoonlijk vind ik de UI van Microsoft wel mooi, maar vind ik het soms nog onhandig werken. Ik denk dat ik daar prima over heen zou komen en gemakkelijk alles zou kunnen ontdekken, maar voor mensen die er minder verstand van hebben (vaak ouderen) vind ik iOS wel makkelijker.
Daarnaast trouwens belachelijk wat de iPhone 4S nu kost!
Even ter vergelijking, het goedkoopste abonnement bij T-Mobile:
In 2009
i150 plan
- 150 minuten én SMSjes
- Gratis Visual Voicemail
- Verzekering was €5,95 of €6,95 per drie maanden
- Onbeperkt internet, ook geen Fair Use Policy
- 2 Mbps internet
- iPhone 3GS 32 GB kostte €195,95 (bijbetalen)
Ter vergelijking, nu in 2012, het goedkoopste abonnement.
i75 plan
- €37.50 per maand (eerste drie maanden €18.75), gemiddeld: €35.16 per maand
- 75 belminuten, wél onbeperkt SMS
- Géén gratis Visual Voicemail, enkel betaald
- 1000 MB limiet
- 14.4 Mbps
- iPhone 4 32 GB 299.95
Actie die erbij zit
- Gratis onbeperkt internet: zodra je 1000 MB hebt verbruikt, valt de internetsnelheid terug naar 64 Kbps maar kan je wel onbeperkt door internetten. Je kan tot 3x per maand je bundel resetten voor €5,00 per keer. Na 24 maanden kost onbeperkt internet je 5,00 per maand boven op je abonnementskosten.
Toegegeven: dit i75 biedt, in tegenstelling tot het oude plan, wel onbeperkt SMS'en én een veel snellere internetsverbinding. Aan de andere kant zijn de abonnementskosten flink omhoog gegaan, kan je veel minder bellen, zit je met een limiet op je telefoon (die je eerder bereikt door de hogere snelheden), is Visual Voicemail niet meer gratis, verzekeringskosten zijn hoger en de prijs van de iPhone zelf is ook nog honderd euro omhoog gegaan.
Belachelijk eigenlijk.
[ Voor 40% gewijzigd door Uniciteit op 06-03-2012 14:52 ]
Windows 8 heeft wel potentie, alleen snap ik niet waarom ze niet 1 tablet versie maken en 1 desktop. Nu draai je 2 totaal verschillende interfaces naast elkaar. Op een desktop is het ook totaal niet fijn. Maar goed we dwalen af
.
Ben ook wel benieuwd wat ze nou met die AppleTV box gaan doen. Gewoon een specbump voor nu en later/volgend jaar een echte tv?
Ben ook wel benieuwd wat ze nou met die AppleTV box gaan doen. Gewoon een specbump voor nu en later/volgend jaar een echte tv?
Sowieso een verwachte frustratie volgens mij; veel huidige 'HD' apps zijn voor de retinadisplays zo genoemd. Echter de iPad3-HD is wel heel wat anders natuurlijk, maar als je dan specifiek op zoek naar naar HD apps (uiteraard), zul je (in het begin) vooral de oude tegenkomen.Uniciteit schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:51:
Hoe werkt het schalen van apps: hetzelfde als op de iPhone? En als je een iPhone-only app draait, draait deze dan nu wél op een resolutie van 960 bij 640 (momenteel 480 bij 320)? Als je een YouTube filmpje bekijkt, kan dat dan in Full HD (e.g. is er vernieuwing in de YouTube app)? Het afspelen van een Full HD film: hoe smooth gaat dat? En hoe ziet een Full HD film er full-screen uit?
Ik verwacht dat alle grote, bekende apps binnen een paar dagen al wel hun apps retina-ready hebben gemaakt. Sterker nog, er zijn al games die al retina-ready zijn (simpelweg omdat ze zo zijn gecodeerd), en ontwikkelaars die al @2x afbeeldingen in hun iPad apps hebben gestopt (zoals voor de iPhone 4 en 4S moet).Roamor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:58:
[...]
Sowieso een verwachte frustratie volgens mij; veel huidige 'HD' apps zijn voor de retinadisplays zo genoemd. Echter de iPad3-HD is wel heel wat anders natuurlijk, maar als je dan specifiek op zoek naar naar HD apps (uiteraard), zul je vooral de oude tegenkomen.
Dat met "App HD" heeft meer te maken met de eerste generatie iPad. Je had bijvoorbeeld "Angry Birds", en om de iPad versie te onderscheiden noemden vrijwel alle ontwikkelaars het de "HD"-versie van hun app.
Het zal even duren maar het gaat inderdaad vrij rap met dat omzetten. Als de iPad in Europa uitkomt is er ook al wat tijd overheen gegaan dus dat komt ook mooi uit. Worden grote uitgevers zoals EA niet al eerder ingelicht over de plannen van een hogere resolutie?
Het is meestal wel zo dat Apple met elke nieuwe hardware launch 3rd party ontwikkelaars dingen laten zien. Als ik het me niet vergis met de iPad 2 en iPhone 4S nog met Infinity Blade 2 (en nog mogelijk anderen, maar dat ben ik dan alweer vergeten).PBP schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:20:
Het zal even duren maar het gaat inderdaad vrij rap met dat omzetten. Als de iPad in Europa uitkomt is er ook al wat tijd overheen gegaan dus dat komt ook mooi uit. Worden grote uitgevers zoals EA niet al eerder ingelicht over de plannen van een hogere resolutie?
Daarnaast heb je natuurlijk nog Apple's eigen apps (die met iOS zijn geleverd) plus App Store apps zoals iMovie en Garageband. We kunnen dus van één ding zeker zijn: met de launch zijn er minstens een tiental apps met retina resolutie, haha.
Oh, en interessante berichten rondom de Apple TV (mogelijk ook morgenavond aangekondigd): in alle Apple Store in de VS zijn deze nu uitverkocht, met uitzondering van twee stores waar er nog een paar op voorraad zijn. Waarom is dit belangrijk? Omdat een groot aantal van deze stores aangeven dat, als je 'm online bestelt, je de Apple TV op z'n vroegst vrijdag 9 maart kan ophalen. Apple lanceert altijd nieuwe producten op een vrijdag (en aankondiging meestal op dinsdag of woensdag).
Eerlijk gezegd hoop ik dat de iPad 3 vrijdag 9 maart al in de winkels ligt, ook al is het onwaarschijnlijk. Vergeet niet dat, volgens de geruchten, dit ding op een iPad 2 lijkt - dus zelfs als iemand ze al heeft gezien dan valt het niet op. Daarnaast wordt Apple steeds sneller met het uitbrengen van nieuwe producten (tenzij het een compleet nieuw design heeft, dan zitten er vaak nog 1 á 2 á 3 á 4 weken bij). Ik ga momenteel uit van volgende week vrijdag in de VS en op z'n vroegst een week later in Nederland (maar ga er maar vanuit dat het dan waarschijnlijk 2 weken later wordt, zoals vorig jaar: 30 maart).
Damn, ik heb mijn iPad 2 16GB +3G nog niet verkocht voor €450,-.
Vraag ik nu zoveel? Er zit nu nog één jaar garantie op, doos boekjes etc zitten erbij...
Kan niet wachten tot morgen...
Vraag ik nu zoveel? Er zit nu nog één jaar garantie op, doos boekjes etc zitten erbij...
An a day keeps the doctor away.
Ja, dat is echt teveel. Waarschijnlijk kun je over een aantal weken dezelfde iPad 2 nieuw in de winkel kunnen krijgen voor die prijsHardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:33:
Damn, ik heb mijn iPad 2 16GB +3G nog niet verkocht voor €450,-.
Mensen verkopen hun iPad 2 16GB WiFi zelfs nog voor €400,-!Blik1984 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:45:
[...]
Ja, dat is echt teveel. Waarschijnlijk kun je over een aantal weken dezelfde iPad 2 nieuw in de winkel kunnen krijgen voor die prijs
Dan kan ik mijn iPad +3G niet voor €50,- extra verkopen?
Als je het product vergelijkt met de huidige prijzen is het idd echt teveel.Blik1984 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:45:
[...]
Ja, dat is echt teveel. Waarschijnlijk kun je over een aantal weken dezelfde iPad 2 nieuw in de winkel kunnen krijgen voor die prijs
nouja de 2e hands markt is vraag en aanbod en "wat een gek er voor geeft" en aangezien niemand hem voor die prijs wil kopen is hij dus te duur.
denk ook dat het 3G gedeelte niet echt per sé meer geld oplevert.
Maar je betaald daar wel €130,- meer voor?418O2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:54:
Verwijderd
Mensen bieden de iPad 2 16GB WiFi aan voor 400, of ze voor deze prijs verkopen is niet zeker. Ik denk ook dat 450 voor een 16GB + 3G te duur is. Zou het eens proberen met 400.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:52:
[...]
Mensen verkopen hun iPad 2 16GB WiFi zelfs nog voor €400,-!
Ja. Als je hem tweedehands verkoopt moet je maar net geluk hebben dat iemand er 3G op wil hebben. En ik durf wel te stellen dat veel 2e handskopers daar niet op zitten te wachten.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:56:
[...]
Maar je betaald daar wel €130,- meer voor?
Dat doe je zelf omdat je daar meer waarde aan hecht, maar lang niet iedereen hecht daar veel waarde aan.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:56:
[...]
Maar je betaald daar wel €130,- meer voor?
maargoed, dit is geen V&A topic, terug naar de iPad 3
3G is niet zo speciaal als extra capaciteit; een 32 GB iPad 2 is, tweedehands, meer waard dan een tweedehands 16 GB iPad 2 met 3G. Neem je verlies en verkoop 'm voor elk bod ergens in de 400 euro. Morgenavond is het te laat.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:52:
[...]
Mensen verkopen hun iPad 2 16GB WiFi zelfs nog voor €400,-!
De eerste generatie iPad werd in één dag 120 euro goedkoper toen de iPad 2 werd aangekondigd. Prijsdaling gaan meestal direct na de aankondiging van een nieuwe generatie al in. Die iPad 2 van €479 die nu te koop is, die is mogelijk donderdag al te koop voor €379/€399.
[ Voor 22% gewijzigd door Uniciteit op 06-03-2012 15:59 ]
€400,- Is echt te weinig, dat is nog goedkoper dan de meeste hun non- 3G iPad op Marktplaats aanbieden.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:56:
[...]
Mensen bieden de iPad 2 16GB WiFi aan voor 400, of ze voor deze prijs verkopen is niet zeker. Ik denk ook dat 450 voor een 16GB + 3G te duur is. Zou het eens proberen met 400.
Maar back to topic guys, voor dat opa Moderator weer op de stoep staat.
Vorige week iPad 1 16gb 3G verkocht nog voor €325,-, maar denk dat hij dat vandaag de dag ook niet meer waard is. Zeker na morgen de aankondiging van de iPad 3 zal de 2e generatie ook wel sneller zakken. Nu verkopen dus!
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Advertentie aangepast op Marktplaats naar €430,-.
Dan haal ik een iPad 3 16GB non- 3G, hoef ok maar ongeveer 50 euro bij te betalen.
Dan haal ik een iPad 3 16GB non- 3G, hoef ok maar ongeveer 50 euro bij te betalen.
Verwijderd
Hoop jeHardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:02:
/offtopic je verwacht niet dat de mensen dat niet denken op de prijs van jouw ipad 2HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:02:
/ontopic ongeacht wat de naamd gaat worden van de nieuwe Ipad ook hier is het thuisfront zeer benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 06-03-2012 16:04 ]
Ik zou 'm aan iemand verkopen die bereid is om ergens in de 400 euro te bieden (dus vanaf 400 en hoger). Als iemand 410 euro biedt, meteen nemen!HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:59:
[...]
€400,- Is echt te weinig, dat is nog goedkoper dan de meeste hun non- 3G iPad op Marktplaats aanbieden.
Maar back to topic guys, voor dat opa Moderator weer op de stoep staat.
Zoals ik al zei: vorig jaar werd de iPad 1 in één klap €120 goedkoper - meteen na de aankondiging (dus meteen na morgenavond). De iPad 2 16 GB is tweedehands nu misschien nog €400 waard - overmorgen is-ie tweedehands €350 ofzo waard.
Jongens, jongens, jongens. Verwacht niet dat je een x hoeveelheid bedrag voor je iPad 1/2/WiFi/3G kan vangen omdat het jou een x aantal euro's heeft gekost.
"Maar ik heb 479 voor betaald, dus kan ik (...) ervoor krijgen" - De kosten zijn al gemaakt, deze zijn niet meer terug te halen. Neem met wat je er nog voor kan krijgen voor lief, ga niet zitten beredeneren met wat je ervoor moet krijgen ( Wikipedia: Sunk costs )
"Maar ik heb 479 voor betaald, dus kan ik (...) ervoor krijgen" - De kosten zijn al gemaakt, deze zijn niet meer terug te halen. Neem met wat je er nog voor kan krijgen voor lief, ga niet zitten beredeneren met wat je ervoor moet krijgen ( Wikipedia: Sunk costs )
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat het verdomd moeilijk is om de iPad 2 32GB voor een mooi bedrag te verkopen. Ik ben begonnen op 470 maar zit nu al op 410 met misschien een koper.
En toch heb je het hier waarschijnlijk over een apparaat van een jaar oud, als je het op die manier kijkt krijg je er toch nog een leuk bedrag voor.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:09:
Ik kan je vertellen dat het verdomd moeilijk is om de iPad 2 32GB voor een mooi bedrag te verkopen. Ik ben begonnen op 470 maar zit nu al op 410 met misschien een koper.
iPad 2 16GB + 3G = €599,- - 30% (Verkopen voor 70% originele prijs) = €420,-
€420,- zou dan een redelijke prijs zijn.
Jongens, het gaat nu niet over de verkoopprijs van oude iPad's, maar over de opvolger. Kijk anders op http://www.mac2sell.net/.
Niet als je vanaf overmorgen een nieuwe kunt kopen in de winkel voor 479 euro...HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:13:
€420 zou inderdaad redelijk zijn, maar dat is als je midden in de generatie-cyclus zit maar vergeet niet dat je nog maar één dag hebt om 'm voor rond die prijs te verkopen.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:13:
Er vanuitgaand dat Apple weer de prijs met 100 euro omlaag brengt en vervolgens jouw formule toepas:
€499 - (+- 30% van de verkoopprijs) = €350 euro.
En daarom zou ik nu elk aannemelijk bod (€400 of meer) accepteren. Simpelweg omdat je dat er na morgenavond niet meer voor krijgt tenzij Apple de iPad 3 duurder maakt en de iPad 2 voor dezelfde prijs verkocht blijft worden.
Dit was mijn laatste reactie over wat je wel of niet moet doen qua tweedehandsprijs! Terug naar de iPad 3!
1 Day 2 Hours 40 Minutes Until Apple's iPad Media Event
Ik ben benieuwd.
[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 06-03-2012 16:20 ]
Verwijderd
Je zit nu ook wel in een heel ongelukkige periode om je iPad te verkopen. Morgen zal het allemaal wat anders zijn, veel mensen wachten op de aankondiging. Met een beetje geluk (voor jou) worden de iPad 2's niet veel goedkoper zoals bij de iPad 1 vorige keer.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:09:
Ik heb meer hoop op volgende week, ik vermoed zelfs dat mijn iPad dan voor €400,- verkocht kan worden, omdat de spanning van de iPad 3 er dan wel 'af' is.
Ik bedoel, iemand die genoeg heeft aan een iPad 2, wacht sowieso nog wel even af wat de iPad 3 te bieden heeft, dan maakt diegene de beslissing of de iPad 2 voldoende is of dat de iPad 3 't voor hem waard is.
Ik bedoel, iemand die genoeg heeft aan een iPad 2, wacht sowieso nog wel even af wat de iPad 3 te bieden heeft, dan maakt diegene de beslissing of de iPad 2 voldoende is of dat de iPad 3 't voor hem waard is.
Je moet 't zelf wel weten. Je kunt je ook afvragen of iemand dan nog wel een iPad 2 3G model wilt. De eigenaren van 3G modellen geven vaak ook om veel meer opslag (dus 32 GB en 64 GB). Daarnaast, als je weinig om nieuwe functionaliteit geeft, dan gaan de gebruikers meestal voor het laagst geprijsde model: de 16 GB WiFi-only versie.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:39:
Ik heb meer hoop op volgende week, ik vermoed zelfs dat mijn iPad dan voor €400,- verkocht kan worden, omdat de spanning van de iPad 3 er dan wel 'af' is.
Ik denk dat morgen, voor de aankondiging, je laatste kans is om 400 euro of meer te krijgen voor je iPad 3 16 GB + 3G. Anders rond de €350 denk ik. Als iemand namelijk toch besluit om voor een iPad 2 te gaan, dan is de kans groot dat het een 16 GB WiFi only model zal zijn... die waarschijnlijk voor €379 zal verkopen (als ze er weer €100 afgooien). Probeer iemand maar eens te overtuigen om een tweedehands model voor €400 te kopen (met 3G dat waarschijnlijk niet super vaak gebruikt zal worden), in plaats van een splinternieuw model met 2 jaar garantie zonder slijtage en natuurlijk de beste batterij voor €379.
[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 06-03-2012 16:47 ]
Zal lastig worden hoor. De vorige keer ging er van de oude modellen iets van 100 euro af. Daar zul je dan met een 2e hands nog wel onder moeten gaan zitten.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:39:
Ben toch blij dat ik mijn iPad 1 16GB voor 250 euro heb kunnen verkopen.
Of ik een iPad 3 ga kopen hangt af van de verschillen met de iPad 2.
Als er te weining verschillen zijn dan koop ik waarschijnlijk toch een iPad 2.
Of ik een iPad 3 ga kopen hangt af van de verschillen met de iPad 2.
Als er te weining verschillen zijn dan koop ik waarschijnlijk toch een iPad 2.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken