Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
maak je toch een eigen patroon aan wat korter is

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:59:
[...]

Yep, hier idem..de mijne is van 4/2012 hopelijk sterft hij binnen de 2jaar garantie.
Buiten het opladen (stroom) s'nachts geef ik m'n S3 behoorlijk op z'n donder elke dag weer.
Voor als nog geeft tie geen krimp. Wacht het wel af... ;)

Edit: Nieuwe firmware release ZSEMB1
net ook gecheckt..

mijn doorgebrande -en dus waarschijnlijk ook- crazy chip is inmiddels vervangen.. en inderdaad - we raden het al- door een nieuwe crazy chip..

merk wel een duidelijk verschil in "handling".. toestel maakt een zeer stabiele indruk.. zal dan wel aan de verbeterde software liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:29
Kan iemand mij even duidelijkheid geven, ik ben namelijk zelf behoorlijk in de war.

Mijn S3 draait non-root stock android 4.1.2 en geeft buildnummer JZ054K.I9300XXELKC aan. Volgens mij heb ik van origine een poolse telefoon (na fabrieksreset is pools de default taal). Nu begrijp ik dat een update naar XXELLA of XXELL4 de sudden death fix en de exynos patch bevat. Ik heb ook gelezen dat deze OTA updates al worden uitgerold. Ik kan echter controleren op updates wat ik wil, volgens mijn telefoon heb ik altijd de laatste versie. Zijn er andere methoden om deze updates op mijn telefoon te krijgen of moet ik gewoon geduldig wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
Samfirmware.com en dan flashen met ODIN

https://twitter.com/maxx0r/status/299495313775939584

ik ben echt he-le-maal klaar met Samsung. Het is dat deze s3 voor een leuk prijsje op mijn pad kwam, maar ik word echt kotsmisselijk van hun belabberde service en hun ridicule traagheid als het aankomt op kritische fixes.

[ Voor 78% gewijzigd door 418O2 op 07-02-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:53
418O2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:46:

https://twitter.com/maxx0r/status/299495313775939584

ik ben echt he-le-maal klaar met Samsung. Het is dat deze s3 voor een leuk prijsje op mijn pad kwam, maar ik word echt kotsmisselijk van hun belabberde service en hun ridicule traagheid als het aankomt op kritische fixes.
Hoewel ik het niet eens ben met het flashen en garantie vervallen verhaal, is dit bij andere merken helaas niet anders. Dus een ander merk toestel kopen zal in de toekomst daar geen oplossing voor bieden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koldur schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Hoewel ik het niet eens ben met het flashen en garantie vervallen verhaal, is dit bij andere merken helaas niet anders. Dus een ander merk toestel kopen zal in de toekomst daar geen oplossing voor bieden.
Er is geen merk met zulke kwalijke issues als Samsung (eMMC brickbug en die exynosfolder).. En dat icm het geflikker rond de exynosdrivers doen mij overstappen naar Sony. Zou bijna een Xperia T nemen voor mijn S3. Maar wacht toch maar even tot de Xperia Z.

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 07-02-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Die argumenten begrijp ik wat meer ;)
Alleen moet je dan wel weer inleveren op custom ROM support (hoewel dit met de nieuwe Sony Xperia Z kan verschuiven natuurlijk).

Ik vind ook dat er wat fouten zijn gemaakt die niet gunstig zijn voor SGS3 gebruikers, zoals die Exynos folder beveiliging welke niet op orde was.
Over die eMMC brickbug kan ik niet veel zeggen, kan niemand met 100% zekerheid zeggen wat die sudden deaths veroorzaakt. Blijft natuurlijk raar en zeer onhandig dat je telefoon zomaar dood kan gaan, maar vraag me toch af hoeveel procent van de gebruikers dit hebben gehad of zullen ervaren.

En dan komt er nog bij dat er in de eerdere modellen veel cosmetische problemen zijn zoals die scheurtjes in de behuizing en rare lelijke problemen met het achterkantje.
Gelukkig lost Samsung dat allemaal gewoon op onder garantie en kan dat (uit eigen ervaring) bij Samsung service centers vrijwel direct gebeuren.

Ik vraag me dan ook af hoeveel problemen er met andere telefoons gemeld en in het nieuws zouden komen als deze in dezelfde getallen verkocht zouden worden als de SGS3.

Ieder zijn keuze natuurlijk en er zijn genoeg redenen om van Samsung af te willen stappen, ik ben persoonlijk uiteindelijk tevereden over mijn SGS3, nog nooit zo'n prettig toestel gehad of van anderen gezien. Lekker snel, goede batterijduur en goede service.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 07-02-2013 14:41 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat customgebeuren is ook niet op orde imo. Door het onbreken van de exynosdrivers zijn de AOSP-based roms suboptimaal. Die modified stockroms vind ik niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik heb een samsung galaxy s3 mini maar zit nu met een klein probleempje.

Ik heb gisteren de laatste nieuwe update geinstalleerd.
Het toestel werkt nog steeds perfect.

Nu zit ik wel met een vervelend probleem dat na de update mijn lockscreen veranderd is. Ik wou dit terug instellen met een golf effect maar dat kan ik nergens meer vinden bij de opties voor het vergrendelscherm??? Is dit verwijderd door de nieuwe update?

Als iemand mij kan helpen, dan hoor ik het graag!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Samsung I8190 Galaxy S III Mini

daar is het topic voor de S3 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:12
Ah, ik heb Google Now uitgezet en de batterijduur is aanzienlijk verbeterd, die "networklocationLocator" is weg. In idle is de afname nu ongeveer 2,5% per uur. Alsnog hoog, maar veel beter dan eerst.

Ik vind het echter vreemd, Google Now is toch een functie die je aangeboden krijgt. Is het dan bij iedereen zo dat het de batterij zo snel laat leeglopen? Lijkt mij niet de bedoeling.

Dan heb ik toch nog een vraagje over de batterijduur. Vaak staan nu bovenaan in BBS. AudioOut en AlarmManager. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Now wil gewoon altijd weten waar je bent. Dus die zoekt steeds je locatie

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
reyals schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:53:
Now wil gewoon altijd weten waar je bent. Dus die zoekt steeds je locatie
Dus? Dan is het toch niet de bedoeling dat er in ongeveer 7 uur 30 tot 40% van de batterij af gaat. En dat in de nacht, wanneer ik de telefoon dus niet gebruik. Het is wat als Google bij het uitbrengen van nieuwe features ook maar niet een beetje op de batterijduur let.

Als dit normaal is ben ik snel klaar met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ben er nu ook al wel klaar mee kom op vandaag 6 uur aangestaan waarvan ik 30 min muziek heb geluisterd en ook ongeveer 30 minuten heb lopen internetten toen ik thuis was was de batterij nog maar voor 14% vol. 8)7

Ik wil en ga ook absoluut niet uitzoeken waar het aan ligt maar dit is toch te gek voor woorden telefoon van nog geen maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bobsquad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:01:
Ben er nu ook al wel klaar mee kom op vandaag 6 uur aangestaan waarvan ik 30 min muziek heb geluisterd en ook ongeveer 30 minuten heb lopen internetten toen ik thuis was was de batterij nog maar voor 14% vol. 8)7

Ik wil en ga ook absoluut niet uitzoeken waar het aan ligt maar dit is toch te gek voor woorden telefoon van nog geen maand oud.
Ligt niet aan je telefoon, maar een van de apps zorgt er gewoon voor dat ie niet in deep sleep gaat... Hier 24 uur aanstaan met 5uur schermtijd voordat de telefoon leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Klopt :S

Ik heb het gevoel dat mijn S3 niet zo lang mee gaat als de gemiddelde S3. Gaat met een steile lijn omlaag, zelfs in standby..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 11:17

nielsvv

100% Afol

Wie speelt er full hd films af op of via zijn s3? Heb enkele films geprobeerd maar speelt deze in stukken en brokken af (via vlc). Zet de spaarstand uit in de hoop dat het dan beter zou gaan, maar merk geen verschil. Wil de films afspelen op mijn tv, met de s3 aangesloten via een mhl kabel. 720p gaat zonder problemen.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
RekZ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Ligt niet aan je telefoon, maar een van de apps zorgt er gewoon voor dat ie niet in deep sleep gaat... Hier 24 uur aanstaan met 5uur schermtijd voordat de telefoon leeg is.
Maar ook met BBS kom ik er niet achter wat het is. Zelfs nu met Google Now uit, gaat de batterij niet zo lang mee zoals hoort. Ik zit nu na 8 uur, met maar 25 minuten schermtijd al op 82%. Terwijl ze hier in de review bij Tweakers 3-4 dagen doorkomen met weinig gebruik. Verder staat Android-systeem boven "scherm" in de statistieken.

In BBS zie ik na die 8 uur, 5 minuten AudioOut staan en 4 minuten Mail service. De rest is verwaarloosbaar.Ik zie wel in Kernel Wakelocks staan: 30 minuten "wlan_rx_wake" en vlaak daaronder "battery-monitor".

Oftewel, ik zie geen enkele app die ervoor zou kunnen zorgen dat de S3 niet in deep sleep gaat.

Nu weet ik dat een tablet eigenlijk niet vergelijkbaar is met een telefoon. Maar mijn iPad heeft in idle nog minder dan een procent afname per uur. Ik snap niet waarom dit met Android niet mogelijk is. Met mijn HTC Hero niet, S2 niet, en nu de S3 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Er hoeft maar 1 app lastig te doen en dan kan dat al misgaan.

Maps al nagelopen op instellingen? En betterbatterystats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
nielsvv schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:11:
Wie speelt er full hd films af op of via zijn s3? Heb enkele films geprobeerd maar speelt deze in stukken en brokken af (via vlc). Zet de spaarstand uit in de hoop dat het dan beter zou gaan, maar merk geen verschil. Wil de films afspelen op mijn tv, met de s3 aangesloten via een mhl kabel. 720p gaat zonder problemen.
Misschien op je micro SD gezet die te langzaam is? Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:20:
[...]

Er hoeft maar 1 app lastig te doen en dan kan dat al misgaan.

Maps al nagelopen op instellingen? En betterbatterystats?
Heb er nog maar een aantal apps opstaan en dat zijn spotify iTVonline Nu.NL tweakers en Buienradar. Dit zou toch gewoon niet mogen. Jarenlang een iphone gehad maar wou graag een groter scherm dus gekozen voor een SIII maar dit valt mij echt serieus tegen. Een telefoon die amper een hele dag mee gaat ;w

Edit: ik ga dus echt geen app kopen om te zien wat er eventueel mis is. Ja en Google+ staat al uit.

[ Voor 8% gewijzigd door bobsquad op 08-02-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
bobsquad schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:10:
[...]

Edit: ik ga dus echt geen app kopen om te zien wat er eventueel mis is. Ja en Google+ staat al uit.
op xda is hij gratis te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:17
[...]

Heb er nog maar een aantal apps opstaan en dat zijn spotify iTVonline Nu.NL tweakers en Buienradar. Dit zou toch gewoon niet mogen. Jarenlang een iphone gehad maar wou graag een groter scherm dus gekozen voor een SIII maar dit valt mij echt serieus tegen. Een telefoon die amper een hele dag mee gaat ;w

Naar mijn weten zijn er twee dingen die voornamelijk voor problemen zorgen: Google Now en de netwerlocator. Beide zijn meerdere malen in dit topic besproken. Het uitzetten van deze twee kan ervoor zorgen dat de telefoon 200% langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb zelf een OneX en daar is het precies hetzelfde, Google Now is steeds aan het pollen waar je bent en dat kost best wel wat stroom. Ik heb nu de locatieservices uitgeschakeld en de drain is weg. Je kunt Google Now dan wel aan laten, hij doet alleen niet veel meer dan.
Ik vind Google Now een leuke toevoeging maar hij verbruikt wmb te veel stroom.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
418O2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:46:
Is dit echt de enige manier? Of komt de update nog wel via OTA en moet ik gewoon geduldig wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondersteunt de titanium versie 4g?

of alleen de 3 LTES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PatrickPR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:34:
[...]

Is dit echt de enige manier? Of komt de update nog wel via OTA en moet ik gewoon geduldig wachten?
Ja. Maar het stelt niets voor en je hebt dan gewoon een officiele ROM van Samsung en krijgt dan gewoon updates. Ik draai ook de UK versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
418O2 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:23:
[...]

Ja. Maar het stelt niets voor en je hebt dan gewoon een officiele ROM van Samsung en krijgt dan gewoon updates. Ik draai ook de UK versie.
Bedankt voor de info tot zover. Ik heb de volgende firmware gevonden (bij Country heb ik Netherlands-PHN gekozen):

PDA: I9300XXELLA
CSC: I9300PHNELL2
Version: 4.1.2
Date: 2013-01-16
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Is dit de versie die je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 12:09
PatrickPR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor de info tot zover. Ik heb de volgende firmware gevonden (bij Country heb ik Netherlands-PHN gekozen):

Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 18:18
418O2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Ik vind het standaard keyboard dikke prima...
Met het Qwerty toetsenbord is niet veel mis, maar ik slaag er op geen enkele gsm in daarmee sneller te typen dan het het 'compact' toetsenbord (zoals bij old school gsm's). Dat icm T9 typt zo lekker _/-\o_
en de Samsung versie van dat keyboard had geen functie om een woord aan te leren, je moet het eerst 2x invoeren. Ook schakelen tussen T9 en multitik ging niet met één knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
sslojko schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:02:
[...]

Naar mijn weten zijn er twee dingen die voornamelijk voor problemen zorgen: Google Now en de netwerlocator. Beide zijn meerdere malen in dit topic besproken. Het uitzetten van deze twee kan ervoor zorgen dat de telefoon 200% langer mee gaat.
In een ander topic werd gerapporteerd dat met name Buienalarm veel updates van de NetworkLocation Service doet. Hiermee wordt op basis van WiFi en GSM-zendmasten bepaald waar je ongeveer bent, net zoals Google Now! dit doet. Mocht je wel gebruik willen maken van Google Now! dan kun je eens overwegen Buienalarm te verwijderen of op een handmatige locatie in te stellen. Ik ben dit nu aan het testen; ik laat het weten zodra ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
janvanduschoten schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:50:
...
Ik vind Google Now een leuke toevoeging maar hij verbruikt wmb te veel stroom.
het zou netjes zijn als je in kunt stellen om de hoeveel tijd er op locatie moet worden gecontroleerd. bijv. om de 3 uur controleren + bij unlocken van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PatrickPR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:44:
[...]

Ik heb de UK Versie gepakt, maar dat is dezelfde als deze volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:04

Mijn telefoon doet dit ook. Bij mij gebeurt dit als ik verbonden ben met sommieg Wi-Fi netwerken, deze slurpen de batterij leeg. Op andere netwerken gebruikt ie bijna niets. Dus ook al doe ik verder niets, mijn batterij stroomt leeg. Ligt echt aan het Wi-Fi netwerk. Een oplossing voor dit probleem heb ik helaas nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Voor de mensen met accuproblemen... Zou het kunnen komen door het opladen via PC en dan weer via lader? Misschien dat de accu "van de leg" kan raken door het verschil van oplaadsnelheid?

(zeg maar wat hoor... pure gedachtegang)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Arfman

Drome!

Nee. Oorzaak nummer 1 is het gebruik van WiFi netwerken voor locatiebepaling. Dat is niet alleen bij Samsung stock ROM's zo maar ook bij b.v. Cyanogenmod. Als je dat uitzet kun je makkelijk 1 volle dag met behoorlijk gebruik met de accu.

Als er dan nog iets de batterij "drained" (leegtrekt), en je wilt dat niet onderzoeken, is Android inderdaad niet voor jou en moet je gewoon terugaan naar de walled garden van Apple of Windows Phone.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Arfman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:57:
Nee. Oorzaak nummer 1 is het gebruik van WiFi netwerken voor locatiebepaling. Dat is niet alleen bij Samsung stock ROM's zo maar ook bij b.v. Cyanogenmod. Als je dat uitzet kun je makkelijk 1 volle dag met behoorlijk gebruik met de accu.

Als er dan nog iets de batterij "drained" (leegtrekt), en je wilt dat niet onderzoeken, is Android inderdaad niet voor jou en moet je gewoon terugaan naar de walled garden van Apple of Windows Phone.
Ikzelf heb er geen last van.. staat al uit en kan óók makkelijk een dagje toe...

Bedoel meer op de levensduur (capaciteit) die achteruit "kan?" gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 09:34

Een standaard Android functie hoort een batterij niet zo leeg te trekken. Android gaat gewoon de verkeerde kant op wat betreft wakelocks en dergelijke.

Ik ben nu bezig met mijn 5e Android toestel, en het gaat mij ook steeds meer irriteren. Ook al houd ik constant de wakelocks in de gaten met BBS en heb ik netwerklocatie uitgezet, ik ben vannacht 40% batterij verloren (met maar 3 minuten aan wakelocks). Wat het is mag Joost weten, maar voor mijn volgende toestel ga ik waarschijnlijk Windows Phone proberen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

jerry_a schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:16:
[...]

Nou, bij mij nog steeds bovenaan als ik het aanzet.
bij mij ook, vroegah was dit nooit een probleem, suf dat het zo lang duurt voordat Samsung/Google zoiets oplost.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

Bij mij staat alles van locatiebepaling uit. Zelfs na een farbrieksreset zonder ook maar één app te installeren, zelfs niet aangemeld met mijn gmail-account, wordt de batterij leeggetrokken als ik verbonden ben met bepaalde Wi-Fi netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
moet zeggen dat de S3 van m'n vrouw toch zeker anderhalve dag mee gaat.
wifi en latitude staan aan en ik heb geen enkele standaard app uit gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Webjunkie op 08-02-2013 14:49 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
[...]

Mijn vriendin had hier ook last van, zowel WiFi-locatiebepaling als gewone locatiebepaling staan uit (die in Google Maps), Google Now ook niet ingeschakeld, Spaarstand stond aan. Begon een paar dagen na de laatste update.Batterij ging echt met moeite een dag mee en je zag de procenten er gewoon af tikken als je het scherm aan had. Ze is niet iemand die veel apps installeert dus ook dat kon het niet zijn.

Eerste dus bovenstaande dingen dus gecheckt, dat kon het niet zijn. Vervolgens heb ik alle Samsung apps via de applicatie manager uitgeschakeld (eerst Stoppen en Gegevens Wissen). Deze worden namelijk toch nooit gebruikt... Vervolgens, ook hier gelezen, de telefoon gereboot in recovery en een 'Clear apps cache' gedaan. Hiermee wordt geen data of instellingen gewist maar kan mogelijk instellingen die zijn blijven staan uit een oude update wel verwijderen. Daarna gereboot en opgeladen, en sindsdien 0 problemen meer. Telefoon houdt het makkelijk een dag uit en heet s'avonds dan rond de 50-60% over. Gekke was dat het probleem uit het niets kwam maar zo wel is verdwenen...was ook geen sprake van wakelocks.

Tegelijkertijd heb ik een Note 10.1 gekocht die hetzelfde liet zien, ongeveer 50% batterijverlies terwijl de tablet niet werkt gebruikt in 2 dagen. Dat vond ik nogal snel gaan, telefoon liet ook geen gekke wakelocks zien. Hier had ik nog geen update gehad, dus heb gewoon alle Samsung apps uitgeschakeld et voila, geen problemen meer met batterij, ~5% batterijverlies in standby per dag. Dus ik weet niet wat het precies is..maar die Samsung apps don't do any good...zelfs al maak je geen account aan en wordt er niet gesynced. Hoop dat je hier nog wat mee kan en dat het dus ook effect heeft, zou mooi zijn! Mijn vriendin is weer erg blij met haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
sslojko schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:02:
[...]

Jongsleden hadden we een update van 8mb, voor die tijd deed ik plusminus 24 uur met de batterij met alles vol aan, prima dus. Ná de update mocht ik blij zijn met 15 uur, nadat ik locatie service uit had gedaan gaat de batterij nu 34 uur mee! en geloof me, game, app, facebook de hele dag op dat ding. kortom, ik zeg dat de locatie service de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

[ Voor 122% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarenlang een Nokia E71 met sygic-navigatie die feilloos werkte. Nooit problemen ondervonden. Nu maak ik de overstap naar een Galaxy S3 en in combinatie met de laatste Sygic software loopt het mank.
Ik heb DIRECT een gps-fix. Maar vanaf dat de navigatie begint loopt de software of hardware achter. Het is alsof er telkens een tijdsinterval van 7 seconden zit bij het refreshen op het scherm. Heel leuk als je in het centrum van Brugge moet navigeren met die kleine straatjes. Sla rechtsaf na 100 meter, maar ondertussen zit je al 400 meter verder NA die afslag.
Heb al alle settings overlopen om het voor het toestel "makkelijker" te maken. Geen 3D, maar wel 2D weergave. Zo weinig mogelijk toeters en bellen en toch loopt de software en/of hardware achter.
Alle mogelijke instellingen van de telefoon ook gecontroleerd. 20 keer de handleiding van de telefoon doorlopen en 20 keer de handleiding van Sygic doorlopen, maar ik heb telkens het gevoel dat er té weinig beschreven wordt in de handleiding(en).
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:35:
Jarenlang een Nokia E71 met sygic-navigatie die feilloos werkte. Nooit problemen ondervonden. Nu maak ik de overstap naar een Galaxy S3 en in combinatie met de laatste Sygic software loopt het mank.
Ik heb DIRECT een gps-fix. Maar vanaf dat de navigatie begint loopt de software of hardware achter. Het is alsof er telkens een tijdsinterval van 7 seconden zit bij het refreshen op het scherm. Heel leuk als je in het centrum van Brugge moet navigeren met die kleine straatjes. Sla rechtsaf na 100 meter, maar ondertussen zit je al 400 meter verder NA die afslag.
Heb al alle settings overlopen om het voor het toestel "makkelijker" te maken. Geen 3D, maar wel 2D weergave. Zo weinig mogelijk toeters en bellen en toch loopt de software en/of hardware achter.
Alle mogelijke instellingen van de telefoon ook gecontroleerd. 20 keer de handleiding van de telefoon doorlopen en 20 keer de handleiding van Sygic doorlopen, maar ik heb telkens het gevoel dat er té weinig beschreven wordt in de handleiding(en).
Wie weet raad?
Google Maps Navigatie gebruiken? (nee niet lullig bedoeld, maar dat werkt prima, wat heeft Sygic dan nog extra?)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Cybpraetorian schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:50:
[...]

Google Maps Navigatie gebruiken? (nee niet lullig bedoeld, maar dat werkt prima, wat heeft Sygic dan nog extra?)
...Onder welke steen leef jij :+ ? Geen dataverbinding nodig om te kunnen navigeren, waarschuwingen bij flitspalen, routes eenvoudig opslaan, uitgebreide user-interface instellingen.
Sygic kun je gebruiken als vervanging van een standalone navigatie, zoals Tomtom, met Google Maps Navigatie krijg je een ervaring die teleurstellend is ten opzichte van een standalone navigatie.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nas T schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:19:
[...]

...Onder welke steen leef jij :+ ? Geen dataverbinding nodig om te kunnen navigeren, waarschuwingen bij flitspalen, routes eenvoudig opslaan, uitgebreide user-interface instellingen.
Sygic kun je gebruiken als vervanging van een standalone navigatie, zoals Tomtom, met Google Maps Navigatie krijg je een ervaring die teleurstellend is ten opzichte van een standalone navigatie.
Ik ken Sygic wel (dus die steen is er niet :P) maar ik vroeg me dat gewoon af. Ik ken het ook van de Nokia E72, maar weet dat ik het daar ook niet lekker liep. Ik ben een TomTom enthousiast, altijd eentje gehad (heb er zelfs voor gewerkt!!) Echter toen ik mn eerste Android kocht, had ik wel zoiets: Nou prima, hier kom ik er ook mee. :)

Update; heb even op android market gekeken, en zie dit als laatste review commentaar staan bij Sygic:
"De laatste update maakt het programma nagenoeg onbruikbaar, het is enorm traag. Graag zou ik de vorige versie weer terug hebben. Hopelijk volgt er snel een verbetering. Dit is niet bruikbaar, helaas!"
Is van 28 Januari 2013, dus wellicht ligt het daaraan? Google Play: Sygic: GPS Navigation

[ Voor 25% gewijzigd door DerOllie op 08-02-2013 21:25 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
Cybpraetorian schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:21:
[...]

Ik ken Sygic wel (dus die steen is er niet :P) maar ik vroeg me dat gewoon af. Ik ken het ook van de Nokia E72, maar weet dat ik het daar ook niet lekker liep. Ik ben een TomTom enthousiast, altijd eentje gehad (heb er zelfs voor gewerkt!!) Echter toen ik mn eerste Android kocht, had ik wel zoiets: Nou prima, hier kom ik er ook mee. :)

Update; heb even op android market gekeken, en zie dit als laatste review commentaar staan bij Sygic:
"De laatste update maakt het programma nagenoeg onbruikbaar, het is enorm traag. Graag zou ik de vorige versie weer terug hebben. Hopelijk volgt er snel een verbetering. Dit is niet bruikbaar, helaas!"
Is van 28 Januari 2013, dus wellicht ligt het daaraan? Google Play: Sygic: GPS Navigation
Klopt, Synic voor de update werkt prima. In het verleden veel gebruik van gemaakt maar de switch naar Navigon gemaakt. Perfect >:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:21:
[...]

Blij te horen dat het softwarematig is... hopelijk komt er snel een update van de software uit.
Maar minder leuk om horen is dat Navigon OOK dat probleem heeft, idem dito na de nieuwste software update. Spelen die members onder 1 hoedje mss?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb hetzelfde gehad met Sygic. Om die reden update ik alleen de kaarten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 21:53
ik heb sinds kort dat de klok op me dashbord, dus de widget (de standaard widget van samsung), dat die blijft hangen, de andere klok in me lockscreen blijft wel gewoon doorgaan..

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog zo'n ervaring met sygic (de laatste versie):

Bij rijden gaat de cursor (die de auto aanduidt) normaal, als ik stilsta draait hij 180° naar beneden, daarna terug naar normale positie, daarna terug 180° draaien, vanaf dat je dan begint te rijden gaat de cursor terug naar normale positie. Ze hebben nog veel werk voor de boeg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees vaak dat mensen Google Now uitzetten IVM teveel stroom zuipen. Ik vraag me af hoe en waar vind ik Google Now om het uit te zetten. Ik heb me scheel gezocht op mijn toestel, maar kon niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
menu knop lang ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik vind het bijna zonde dat ik hem niet nodig heb, maar dit is zo'n goedkoop abbo he

http://www.belsimpel.nl/s...ack/abonnement#aanb_10077

Heb de S3 mini besteld voor iemand, die totaal na een jaar 380 euro koste. Wat ik ook niet duur vind aangezien het toestel los al 280 kost.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
¿ Ik snap er niets van ?

Met welk abo goedkoop?

Het enige echt slechte van het scherm vind ik overigens het kleurloop in sommige verloopjes, zoals in deze afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://avro.nl/Images/tcm17286417_Large.jpg

Dat is gewoon om te janken imo. Verder vind t prima

[ Voor 70% gewijzigd door 418O2 op 09-02-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 07:41
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:37:
Nog zo'n ervaring met sygic (de laatste versie):

Bij rijden gaat de cursor (die de auto aanduidt) normaal, als ik stilsta draait hij 180° naar beneden, daarna terug naar normale positie, daarna terug 180° draaien, vanaf dat je dan begint te rijden gaat de cursor terug naar normale positie. Ze hebben nog veel werk voor de boeg
En wat als je jou Kompas nieuw kalibreert? Bijvoorbeeld met de app: GPS Status and Toolbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:36
Er is een nieuwe update, heeft iemand al een changelog gevonden?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

S0epkip schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:38:
Er is een nieuwe update, heeft iemand al een changelog gevonden?
8mb groot? Niet echt nieuw, weekje al uit: http://www.samsunggalaxys...oor-de-samsung-galaxy-s3/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Hmmmzzz. Vandaag voor het eerst problemen gehad met S3... Gisteren in toegankelijkheid iets ingesteld dat hij de naam uitspreekt van degene die belt.... 's nachts telefoon opvallend snel leeg geraakt.. dus aan lader... S3 springt meteen aan zonder op het powerknopje te drukken.... Zie heel snel simkaart geblokkeerd, ontgrendelen lukt niet.. kreeg wel de splash, maar dat was het... Batterij eruit probeer opnieuw....Weer meteen aanspringen en geen mogelijkheid tot unlocken.... Cache gewist, werkte ook niet... Moest gewoon echt een harde reset geven voor het probleem was opgelost :(

....Zucht backup backup backup.. Léér dat nou eens sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Die van mij reset zichzelf wel eens. Vandaag weer. Dacht dat dit was opgelost met de laatste updates maar helaas niet. Heeft ook een insane chip. Moet ik me alvast klaar gaan maken voor een dooie telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
mariconjo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:31:
Ik heb hetzelfde gehad met Sygic. Om die reden update ik alleen de kaarten nog.
Ik had dit issue ook.
- oplossing 1 is uitzetten van 'hulp van kompas' in de navigatie instellingen in sygic
- oplossing 2 is alles van Sygic te wissen. Je apk en de fysieke map op je SD kaart.
Dan sygic opnieuw installeren vanuit playstore en de kaarten opnieuw laten downloaden.
Je licentie wordt automatisch opnieuw geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hurricane schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:58:
Die van mij reset zichzelf wel eens. Vandaag weer. Dacht dat dit was opgelost met de laatste updates maar helaas niet. Heeft ook een insane chip. Moet ik me alvast klaar gaan maken voor een dooie telefoon?
Kopieerde of plakte je toevallig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

418O2 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:32:
[...]

Nee zat in mijn achterzak. Gebeurt vaker als ik hem in mijn achterzak heb. Nog niet gehad bij kopieren of plakken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
en je drukt niet ongemerkt de power knop in terwijl hij in je zak zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Voor de mensen die geen root willen op hun SGS3 toch een mogelijkheid om Titanium Backup achtige backups te maken!

http://www.androidworld.n...nc-backup-back-ups-maken/
http://www.clockworkmod.com/carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:39
Koldur schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:26:
Voor de mensen die geen root willen op hun SGS3 toch een mogelijkheid om Titanium Backup achtige backups te maken!
en voor de mensen die het wel willen? ;-)
ik ben op zoek naar een root voor 4.1.2.

weet je die toevallig ook te vinden...ikzelf niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

418O2 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:32:
[...]

Ja! Dat heb ik een weekje geleden gehad! Wat is daar dan mee?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Stef602 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:29:
[...]

Ja! Dat heb ik een weekje geleden gehad! Wat is daar dan mee?
Schijnt een bug te zijn in de S III, dat je toestel spontaan kan rebooten wanneer je een stuk tekst kopieert en plakt. Heb het ook helaas al meerdere malen gehad.:(

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Niet alleen in de s3, note had dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Net ff in de recovery mode de cache partition ge-wiped.

Aanrader, alles weer lekker soepel en verder helemaal niks kwijt.

s3 btw :-)

/edit: "s3 btw, s'logisch in dit topic" :9

[ Voor 14% gewijzigd door Steef1986 op 11-02-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:11
Steeffoon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:32:
[...]

Schijnt een bug te zijn in de S III, dat je toestel spontaan kan rebooten wanneer je een stuk tekst kopieert en plakt. Heb het ook helaas al meerdere malen gehad.:(
Aha ik ben ook niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 04-10 22:22
Ik zit bij T-Mobile, heb van het weekend met Kies nog gekeken of er een nieuwere versie beschikbaar was, maar volgens Kies had ik de laatste versie op mijn SGS3: 4.1.1

Hebben sommigen van jullie al via de officiële weg 4.1.2 toegeschoten gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vads schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:55:
Ik zit bij T-Mobile, heb van het weekend met Kies nog gekeken of er een nieuwere versie beschikbaar was, maar volgens Kies had ik de laatste versie op mijn SGS3: 4.1.1

Ja twee maal zelfs. Eerst XXELL4 en daarna XXELLA volgens mij (laatste was kleine OTA update). Je kan op sammobile in de gaten houden of T-Mobile ook al een update heeft gedaan, maar zo te zien is dat nu nog niet het geval. De laatste TNL firmware is nog 4.1.1.
Ik heb een unbranded toestel met CSC PHN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Vads schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:55:

Je mag, zoals ik al een x eerder hier geqoute heb, van T-Mobile de nederlandse Samsung firmware flashen via Odin met behoud van je Garantie.
Koen87 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Je mag van T-Mobile via Odin de update naar 4.1.2 uitvoeren zonder verlies van de garantie. Zolang je maar de originele Nederlandse versie flasht. Dit heb ik ook gedaan en ik was ook verder niets kwijt. Het is als het ware gewoon een update.

Zie ook de reactie op het T-mobile Forum.
[...]

[ Voor 45% gewijzigd door Koen87 op 12-02-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Samsung jankt er wel over. Zei via twitter dat ik het nogal "apart" vond dat ze de exynos en SDS niet sneller fixten en dat ik het zelf maar heb opgelost via de UK update. Toen gingen zij janken over garantie bij het flashen van andere ROMs, ook al is het stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
418O2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:59:
Samsung jankt er wel over. Zei via twitter dat ik het nogal "apart" vond dat ze de exynos en SDS niet sneller fixten en dat ik het zelf maar heb opgelost via de UK update. Toen gingen zij janken over garantie bij het flashen van andere ROMs, ook al is het stock.
Ik kan me wel voorstellen dat het een probleem is, dat je een Stock rom uit een ander land flasht.
Echter als T-mobile aangeeft dat garantie behouden blijft met het flashen van een T-Mobile rom naar een Stock NL Rom, dan is het op dat moment T-mobiles probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
zolang je een stock rom flasht loopt je custom binary counter niet op, en kan samsung niet eens zien dat je dat gedaan hebt. en je kunt net zo goed een UK versie hebben gekocht bij een webwinkel (of een franse, poolse duitse etc). maakt ook niks uit voor de garantie, zolang je binary counter maar op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
Ik heb sinds de laatste update rare freezes + spontane reboots.. meer mensen last van ?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb per ongeluk een instelling veranderd en nu ziet mijn pc S3 als camera, hoe zet ik dat in godsnaam terug?

Ik heb het al gevonden!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aansluiten op computer met USB, het USB symbooltje in de notificatiebalk verschijnt, notificatiebalk naar beneden trekken, klikken en je krijgt de aansluitopties te zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Volgens deze link zal een root en welke custom rom dan ook je garantie NIET voiden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Laatste tijd heb ik wel eens last van het volgende probleem:

Als ik de standaardbrowser sluit (en dus via de backknop naar het homescreen ga), heb ik soms last van het probleem dat hij even twee seconden blijft hangen. Vervolgens is één van de vier icoontjes van de onderste rij van het scherm verdwenen. Deze (contacten) is natuurlijk wel weer terug te plaatsen.

Daarnaast klopt de tijd van mijn homescreenklok (standaard klok, niet dubbel) in dat geval vaak niet. Boven in het scherm staat bijvoorbeeld de juiste tijd zoals 13:48, terwijl de homescreenklok 13:35 laat zien. Dit is alleen te fixen door de klok te verwijderen en de widget opnieuw te plaatsen.

Iemand met hetzelfde probleem? Draai gewoon de nieuwste stockrom.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Het valt mij op dat sinds afgelopen weekeinde de weather widget/klok op het homescreen anders omgaat met de lokatie.
Voorheen als ik thuis was gaf deze mijn precieze locatie/woonplaats aan.
Nu ineens geeft deze Utrecht aan (dat is ook de grootste plaats dichtbij)(ong 5-6 km)
Ik heb geen instellingen aangepast en kan me geen relevante updates voor de geest halen.
Zijn er meer mensen die het zelfde hebben gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

gijsvogel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:28:
Het valt mij op dat sinds afgelopen weekeinde de weather widget/klok op het homescreen anders omgaat met de lokatie.
Nu ineens geeft deze Utrecht aan (dat is ook de grootste plaats dichtbij)(ong 5-6 km)
Ik heb geen instellingen aangepast en kan me geen relevante updates voor de geest halen.
Klopt maar bij is ie iets nauwkeuriger geworden. Wanneer ik op mn werk zat gaf ie altijd aan Hooglanderveen, maar nu geeft ie sinds een tijd gewoon Amersfoort aan.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
gijsvogel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:28:
Klopt merk ik ook. Als ik eerst bijvoorbeeld in het centrum van Rotterdam was, gaf ie "Centrum" aan. Hetzelfde voor een andere wijk in Rotterdam. Nu geeft de S3 echter in de meeste wijken van Rotterdam, gewoon "Rotterdam" aan. Ik vind het zo ook wel prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
GuitarJJ schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:52:

Als ik de standaardbrowser sluit (en dus via de backknop naar het homescreen ga), heb ik soms last van het probleem dat hij even twee seconden blijft hangen. Vervolgens is één van de vier icoontjes van de onderste rij van het scherm verdwenen. Deze (contacten) is natuurlijk wel weer terug te plaatsen.

Daarnaast klopt de tijd van mijn homescreenklok (standaard klok, niet dubbel) in dat geval vaak niet. Boven in het scherm staat bijvoorbeeld de juiste tijd zoals 13:48, terwijl de homescreenklok 13:35 laat zien. Dit is alleen te fixen door de klok te verwijderen en de widget opnieuw te plaatsen.
hier had ik ook last van, maar toen kreeg ik de laatste update binnen en sindsdien werkt mijn klok gewoon weer normaal.

alleen heb ik het gevoel dat mijn wekker voor 6:00 niet afgaat, teminste ik hoor hem nooit, heb er dan 3 aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
-Edwin- schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:06:
[...]

Klopt merk ik ook. Als ik eerst bijvoorbeeld in het centrum van Rotterdam was, gaf ie "Centrum" aan. Hetzelfde voor een andere wijk in Rotterdam. Nu geeft de S3 echter in de meeste wijken van Rotterdam, gewoon "Rotterdam" aan. Ik vind het zo ook wel prima ;)
Gebruikt de widget GPS of het mobiele netwerk of Wi-Fi voor het bepalen van zijn locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 23:45
Ik heb op alle plekken die ik kan vinden het trillen uitgezet, maar nog steeds als ik opneem via het scherm (groen telefoontje slepen) en wanneer de batterij vol zit, trilt mijn telefoon. Enig idee waar opties verstopt kunnen zitten om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
zunrob schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:45:
[...]
Gebruikt de widget GPS of het mobiele netwerk of Wi-Fi voor het bepalen van zijn locatie?
Bij mij gebruikt hij wifi/netwerk voor locatiebepaling, maar ook met GPS aan hetzelfde resultaat.
Dezelfde klok/weer widget op mijn galaxy Tab 8.9 (stock ICS) geeft overigens nog wel gewoon de correcte woonplaats aan ipv Utrecht in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
gijsvogel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:56:
[...]

Bij mij gebruikt hij wifi/netwerk voor locatiebepaling, maar ook met GPS aan hetzelfde resultaat.
Dezelfde klok/weer widget op mijn galaxy Tab 8.9 (stock ICS) geeft overigens nog wel gewoon de correcte woonplaats aan ipv Utrecht in dit geval...
Raar zeg. Mijn eerste gedachte was dat er iets in het netwerk veranderd was, waardoor het netwerk een foute locatie meekrijgt. Echter, dat had je dan ook op de Tab verwacht...

PS: Ik dacht dat ie de locatie alleen maar via GPS kon bepalen. Ik heb nu locatie bepalen ook aangezet in de app (verder niets in het menu locatie in de instellingen), maar geen Wi-Fi. Ben benieuwd of ie de locatie dan ook een beetje nauwkeurig kan bepalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Razenko schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:41:
[...]

hier had ik ook last van, maar toen kreeg ik de laatste update binnen en sindsdien werkt mijn klok gewoon weer normaal.

alleen heb ik het gevoel dat mijn wekker voor 6:00 niet afgaat, teminste ik hoor hem nooit, heb er dan 3 aanstaan.
Erg vreemd! Kan er verder weinig over vinden via Google, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
GuitarJJ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:09:
[...]
Erg vreemd! Kan er verder weinig over vinden via Google, helaas...
Heb je wel de nieuwste update binnen gekregen?
ik zou dat even controleren, mijn klok doet het nu namelijk al 3 dagen goed :)

het alarmprobleem had ik ook op mijn htc desire s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 12:48
Razenko schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:41:
[...]
Heb je toevallig de blokkeerstand aan staan? Deze kan ook je alarmen onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Razenko schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Heb je wel de nieuwste update binnen gekregen?
ik zou dat even controleren, mijn klok doet het nu namelijk al 3 dagen goed :)

het alarmprobleem had ik ook op mijn htc desire s
Ik neem aan van wel.

De tweede 4.1.2-update (ELLA uit mijn hoofd). Ik hem hem daarna wel geroot. Wellicht dat daar iets mis mee is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
zunrob schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Mobiele netwerk of WiFi, maar dat was voorheen ook zo.

Overigens heb ik mijn S3 een volledige reset gegeven. Mijn S3 was de laatste tijd heel traag, en ook over de batterijduur was ik niet te spreken. Het ergste was nog wel dat ik vrijwel elke dag het probleem had dat de S3 niet meer uit stand-by kwam. Ik moest dan de batterij eruit en weer in doen.

Ik hoop dat vooral dit laatste toch wel zal zijn verholpen na een reset. Ben bang dat ik anders gebruik moet gaan maken van de garantie. Denken jullie dat dit eronder valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
GuitarJJ schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:52:

Ter verduidelijking:

SOLL:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aV5MnNR.png

IST:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UXVdltR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
-Edwin- schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:14:
[...]

Mobiele netwerk of WiFi, maar dat was voorheen ook zo.

Overigens heb ik mijn S3 een volledige reset gegeven. Mijn S3 was de laatste tijd heel traag, en ook over de batterijduur was ik niet te spreken. Het ergste was nog wel dat ik vrijwel elke dag het probleem had dat de S3 niet meer uit stand-by kwam. Ik moest dan de batterij eruit en weer in doen.

Ik hoop dat vooral dit laatste toch wel zal zijn verholpen na een reset. Ben bang dat ik anders gebruik moet gaan maken van de garantie. Denken jullie dat dit eronder valt?
Lijkt me natuurlijk zonder twijfel onder garantie vallen.

Pagina: 1 ... 97 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.