Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Laten we aub de focus leggen op de echte problemen en niet speculeren over incidenten...
Ik ben het helemaal eens met je statement, behalve de laatste zin. Gezien de vele wereldwijde defecten lijken het mij geen incidenten meer te zijn. In enkele vroege batches zit een fout. Dat is inmiddels duidelijk.
Samsung zou deze batches om moeten gaan ruilen, zonder vragen. Dát is service.
Ook die vage bootloaderupdate is een schoffering voor de klant. De resetcounter op 1 zetten, na iedere boot van GEROOTE toestellen. Bah! Samsung heeft ook niet bevestigd dat dít de update is die het Sudden Death probleem oplost. Genoeg redenen lijkt mij om deze update links te laten liggen.
Daarbij schijnt de udate NIET terug te draaien zijn.

Als het toestel uitvalt, wordt het toestel sowieso onder garantie gerepareerd. Root of niet.
Na de update zou Samsung kunnen uitlezen dat het toestel geroot is (geweest) en daardoor de garantie kan laten vervallen. Wat in mijn ogen een criminele actie is, daar deze problemen niet zijn veroorzaakt door het rooten van het toestel, maar door fouten in de firmware/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 06:26:
[...]

Als het toestel uitvalt, wordt het toestel sowieso onder garantie gerepareerd. Root of niet.
Na de update zou Samsung kunnen uitlezen dat het toestel geroot is (geweest) en daardoor de garantie kan laten vervallen. Wat in mijn ogen een criminele actie is, daar deze problemen niet zijn veroorzaakt door het rooten van het toestel, maar door fouten in de firmware/hardware.
Onzin, indien een nieuw moederboard komt deze met een clean rom flash. No-way dat ze het toestel kunnen uitlezen. Je bent ten alle tijden safe binnen de 2jaar garantie termijn, dat wel. ;)

Edit: Nu ik het nogmaals lees bedoel je na de update. Je komt alleen in de problemen als je custom rom/kernel/bootloader flash. Zit je namelijk met een rode uitroepteken die voor alsnog niet te verwijderen is.

[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 05-01-2013 09:10 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 12:56
Hallo allemaal, Ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor vind. Ik heb een Belgisch abonnement maar werk in Nederland. Ik heb dus de roaming optie uitstaan. Nu is het zo dat als ik op het werk in nederland ben ik wifi heb maar als men scherm uitgaat dan gaat de wifi iets later ook uit. (logisch) en normaal heeft hij dan sync via 3g maar die heb ik dus niet omdat ik geen roaming aanstaan heb. Maar hoe kan ik dan dingen als whatsapp enzo gebruiken zonder dat ik de optie laat aanstaan om continue wifi te gebruiken want dan is men batterij zo leeg? Is er iets wat om het uur even kan triggeren ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 22:50
KloyenZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:07:
Hallo allemaal, Ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor vind. Ik heb een Belgisch abonnement maar werk in Nederland. Ik heb dus de roaming optie uitstaan. Nu is het zo dat als ik op het werk in nederland ben ik wifi heb maar als men scherm uitgaat dan gaat de wifi iets later ook uit. (logisch) en normaal heeft hij dan sync via 3g maar die heb ik dus niet omdat ik geen roaming aanstaan heb. Maar hoe kan ik dan dingen als whatsapp enzo gebruiken zonder dat ik de optie laat aanstaan om continue wifi te gebruiken want dan is men batterij zo leeg? Is er iets wat om het uur even kan triggeren ofzo ?
Binnen de wifi instellingen --> optie knop --> geavanceerd --> wifi ingeschakeld laten --> altijd.
De wifi timer in hetzelfde menu uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Nu ik het nogmaals lees bedoel je na de update. Je komt alleen in de problemen als je custom rom/kernel/bootloader flash. Zit je namelijk met een rode uitroepteken die voor alsnog niet te verwijderen is.
Inderdaad, zo bedoelde ik het. Dat van dat uitroepteken wist ik niet, maar ik heb dan ook root met stock kernel/rom.
Dat verklaart het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Laatst online: 03-10 12:56
sslojko schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:24:
[...]

Binnen de wifi instellingen --> optie knop --> geavanceerd --> wifi ingeschakeld laten --> altijd.
De wifi timer in hetzelfde menu uitzetten.
Dat bedoel ik dus, Dan loopt de batterij zo leeg en dat wil ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door KloyenZ op 05-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09
KloyenZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:18:
[...]

Gebruik tasker en laat deze je wifi aanzetten als je binnen de radius bent van je zendmasten rond je huis.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Sorcerer8472

Mens sana?

KloyenZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:18:
[...]

Wifi gebruikt bij mij een stuk minder stroom dan 3G, terwijl ik praktisch naast een Vodafone 3G-mast zit op werk, veel betere ontvangst kan gewoon niet :X

Sowieso gebruikt Android System enorm veel stroom bij mij... naast het screen (wat je met de app 'lux' trouwens lekker donker kunt zetten, geen root nodig!)

8 uur idle met wifi/3G uit = 4% accu
8 uur wifi = 8% accu
8 uur 3G = 16% accu

Dit zijn ongeveer de stats als ik de telefoon niet aanraak verder, en als ik er niet mee reis (reizen + wifi zoeken / 3G-masten wisselen kost nog meer accu; dit is echt als je op 1 locatie blijft). Komen deze getallen anderen ook bekend voor? Heb het idee dat het sneller gaat dan met m'n oude Desire Z.

[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-01-2013 13:03 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb mijn toestel geroot en had CWM geinstalleerd. Wil eigenlijk terug naar stock zonder root. Heb root en CWM al verwijderd maar blijf het rode uitroeptekentje houden bij het booten. Kan ik de standaard rom terug flashen via bijvoorbeeld Odin zodat mijn toestel weer was vanaf het moment dat hij uit de doos kwam? Waar vind ik dan de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:45
Beste Tweakers,

De laatste weken is de batterijduur van mijn SIII echt een drama. De 1 dag haal ik niet eens. Om een voorbeeld te geven. Vandaag was ik op mijn werk waarbij ik zo'n 8 uur mijn telefoon niet had aangeraakt. Er was vol bereik (3G) en Wi-Fi stond uit, evenals GPS, bluetooth etc.

Toch nam de lading in die tijd af van 90% tot 40%. Kijk ik nu via betterbatterystats naar de wake locks, dan zie ik geen enkel programma dat langer dan 1,5 minuut een wake lock heeft veroorzaakt. Mijn mail stond bovenaan met een wake lock van 1,5 minuut. Ook in de batterijhistorie van Android zelf zag ik maar af en toe een wake lock.

Zoals dit voorbeeld hierboven gaat het eigenlijk elke keer. Zo ook met de jaarwisseling. Telefoon om 16:00 op 100%, om 04:00 nog maar 10% over, met maar een uur schermtijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:28

jerry_a

doei

-Edwin- schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:46:
Beste Tweakers,

De laatste weken is de batterijduur van mijn SIII echt een drama. ........
Je kijkt toch wel bij Partial Wakelocks?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:43
Waar vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

BetterBatteryStats. Je telefoon moet wel geroot zijn.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
jerry_a schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:44:
[...]

Je kijkt toch wel bij Partial Wakelocks?
Ja zeker, bij partial wakelocks. Die 1,5 minuut wakelock was trouwens niet na 8, maar na 4 uur de telefoon niet aangeraakt te hebben. Maar zelfs toen was de batterij al gedaald tot ongeveer 63%.

Bij batterij gegevens van Android zelf staat eigenlijk ook altijd Android-systeem bovenaan en zelden het scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door -Edwin- op 05-01-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
@ -Edwin-
Had ik ook ineens sinds een paar weken geleden.
Oplossing nog niet gevonden trouwens.
Bij mij kwam het neer op een bug in de NetworkLocationLocator dinges...
En die komt bij Partial wakelocks ook echt met een achterlijke count naar voren dus voor mij zat het probleem daar wel in.

Instellingen>locatieservices>alle vinkjes uitzetten

Nadelen:
Dingetjes zoals je klok/weer widget (als je die hebt) refresht niet meer, maar ook andere lokatie-gebonden handel werkt niet meer
Voordeel:
Je batterij tijd wordt weer als vanouds, en dat vond ik toch wel wat belangrijker dan het weer aflezen in een widget bijvoorbeeld.

Ik hoop nog wel erg graag dat ze deze bug fixen (ontstaan na bepaalde app-updates waarvan ik denk de maps of de Facebook-app update) want voorheen had ik echt nergens last van terwijl de locatieservices gewoon aan stonden.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Even een algemene opmerking. De laatste twee weken deed mijn toetsenbord raar. Het 'backspace' knopje sloeg niet dat knopje aan, maar het knopje er boven de letter 'l'. Als ik naar het andere scherm met vreemde tekens etc ging had ik geen last van het aanslaan van andere knopjes terwijl ik ernaast druk. Een kapot scherm was dus niet het probleem. Ook had ik dit gecheckt met de touch-test via #*0*#. Ik heb nu de SwiftKey keyboard app gedownload en in gebruik en het probleem speelt zich (op die desbetreffende plek) niet meer af. Ik ging er eerst vanuit dat mijn touchscreen kapot was en wilde hem opsturen, gelukkig keek ik verder dan mijn neus lang is. Den eens aan dit bericht wanneer de jouwe het zelfde probleem toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

gijsvogel schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:16:
@ -Edwin-
Dat gedinges had ik ook met die dinges. Na een update van een van die programma's was het bij mij ook zo. Hinderlijk is het wel. Ik zet het af en toe aan maar dan vergeet ik het weer uit te zetten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
gijsvogel schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:16:
@ -Edwin-
En die komt bij Partial wakelocks ook echt met een achterlijke count naar voren dus voor mij zat het probleem daar wel in.

Instellingen>locatieservices>alle vinkjes uitzetten

Nadelen:
Dingetjes zoals je klok/weer widget (als je die hebt) refresht niet meer, maar ook andere lokatie-gebonden handel werkt niet meer
Voordeel:
Je batterij tijd wordt weer als vanouds, en dat vond ik toch wel wat belangrijker dan het weer aflezen in een widget bijvoorbeeld.

Ik hoop nog wel erg graag dat ze deze bug fixen (ontstaan na bepaalde app-updates waarvan ik denk de maps of de Facebook-app update) want voorheen had ik echt nergens last van terwijl de locatieservices gewoon aan stonden.
succes
Ik zie nu inderdaad bij mij ook networklocationlocator ver bovenaan staan. Dus het zal bij mij ook wel daaraan liggen dan. Wel vervelend zoals je zegt, en ik hoop dat Samsung of Google snel met een fix komt hiervoor.

Want ook dingen als de 9292 en ns reisplanner app hebben je locatie soms nodig. En die die gebruik ik toch wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Haal je accu er voor de gein eens uit. Vraag me niet waarom maar het heeft mij geholpen bij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
mariconjo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:09:
Haal je accu er voor de gein eens uit. Vraag me niet waarom maar het heeft mij geholpen bij hetzelfde probleem.
Heb ik ook al een paar keer gedaan. Heeft niet geholpen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:52:
[...]

Ik zie nu inderdaad bij mij ook networklocationlocator ver bovenaan staan. Dus het zal bij mij ook wel daaraan liggen dan. Wel vervelend zoals je zegt, en ik hoop dat Samsung of Google snel met een fix komt hiervoor.

Want ook dingen als de 9292 en ns reisplanner app hebben je locatie soms nodig. En die die gebruik ik toch wel vaak.
Probeer eens de app "Deep Sleep Battery Saver". Deed wonderen bij mij. Zelfs de free versie. Vraag niet hoe maar het blijkt dat de app alles uitzet wanneer de telefoon op zwart gaat. Bij aanzetten zet de app alles weer aan. Zoals WiFi, Bluetooth etc. (Tenminste als je die aan hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:07:
[...]

als je even omhoog had gescrolld?
Die heb ik heus wel gezien, maar er zijn meerdere geruchten. Want sommige S3 telefoons die een SD hebben ondergaan, krijgen ook een v1.1 moederbord.. dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik ben wel erg tereden over de accuduur van het toestel. Uiteraard hangt het eraf wat je er allemaal mee doet, maar ik zit nu op 24% na 78uur. Vanzelfspreken dat ik het zo goed al niet gebruikt heb en ik heb gps, wifi en bluetooth uitstaan en tevens op spaarstand. Zit op android 4.1.1 stock dus volledig orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Games schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:09:
Ik ben wel erg tereden over de accuduur van het toestel. Uiteraard hangt het eraf wat je er allemaal mee doet, maar ik zit nu op 24% na 78uur. Vanzelfspreken dat ik het zo goed al niet gebruikt heb en ik heb gps, wifi en bluetooth uitstaan en tevens op spaarstand. Zit op android 4.1.1 stock dus volledig orgineel.
Hoe lang heb je nodig om de batterij te laden, bij mij 5 a6 uur ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 07:52
Geen idee meestal laad ik hem op voordat ik naar bed ga en dan s'ochtens haal ik hem eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Laatst online: 03-10 08:40
Vreemd touchscreen verschijnsel
Toen ik in de Duitse ICE trein zat heb ik mijn SIII en HTC Ons S geprobeerd op te laden
Elke stoel heeft een stopcontact
zodra ik mijn USB adapter erin doe laad de telefoon op, maar werkt mijn touchscreen van beide telefoons niet meer

zodra ik de micro USB kabel eruit haal, en dus niet meer oplaad werkt alles normaal

De adapter werkt in een ander stopcontact (dus niet de trein) wel normaal
rara wat is er aan de hand met die stopcontacten in de ICE trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:00:
[...]

Probeer eens de app "Deep Sleep Battery Saver". Deed wonderen bij mij. Zelfs de free versie. Vraag niet hoe maar het blijkt dat de app alles uitzet wanneer de telefoon op zwart gaat. Bij aanzetten zet de app alles weer aan. Zoals WiFi, Bluetooth etc. (Tenminste als je die aan hebt staan)
Ik doe dit liever niet. Ik neem aan dat er dan ook dingen uit worden gezet die ik helemaal niet uit wil hebben. Het is duidelijk 1 functie van de S3 waardoor de batterij snel leeg gaat, namelijk het gebruik van wifi en netwerk voor locatiebepaling. Dit moet gewoon worden opgelost door Samsung.

Ik ben het eigenlijk een beetje beu dat er om de zoveel tijd een verschijnsel is waardoor mijn batterij sneller leeg gaat dan hoort. Dit was ook bij mijn S2 al zo, na een update ging de accu ineens sneller leeg, week later was het weer goed en een paar weken later was het weer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
-Edwin- schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:27:
[...]
Ik doe dit liever niet. Ik neem aan dat er dan ook dingen uit worden gezet die ik helemaal niet uit wil hebben. Het is duidelijk 1 functie van de S3 waardoor de batterij snel leeg gaat, namelijk het gebruik van wifi en netwerk voor locatiebepaling. Dit moet gewoon worden opgelost door Samsung.
Mijn idee...
Hij mag best batterij verbruiken gedurende de dag, maar om er nou een app op te gooien waardoor je bij wijze van spreke 4-5 dagen op een lading doet, maar ondertussen als ie in deep sleep zit niets meer synchroniseert... jah.
Daar heb ik geen S3 voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Games schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:09:
Ik doe nu 4 weken op 1 volle batterij, ik zet hem uit en check maar 1 keer per week of die nog aan gaat ;)

Ik heb alles vol aanstaan, licht voluit gps aan behalve bt niet. Ik doe 21 uur op 1 batterij, zoals ieder mens gaan we avonds na bed dus wat is de moeite om dat ding ff aan de lader te hangen :*)

Ik begrijp de sport wel van wie-nou-het-langst-met-zijn-batterij doet, maar ik geniet gewoon volop van dit toestel hotjee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind het ook pas een probleem, als'ie binnen 16 uur leegloopt, want dan moet ik hem overdag ook aan de lader gooien :)

Maar dat doet'ie niet, dus eigenlijk kan ik hem gewoon volop gebruiken, zonder last te hebben van een lege accu. Eigenlijk boeit het niet zoveel of hij aan het eind van de dag nu 10% of 80% accu overheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Raymond schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:47:
Ik vind het ook pas een probleem, als'ie binnen 16 uur leegloopt, want dan moet ik hem overdag ook aan de lader gooien :)

Maar dat doet'ie niet, dus eigenlijk kan ik hem gewoon volop gebruiken, zonder last te hebben van een lege accu. Eigenlijk boeit het niet zoveel of hij aan het eind van de dag nu 10% of 80% accu overheeft.
precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Laatst online: 03-10 10:09

E-B

Een collega en ik hebben vanochtend beide de 4.1.2 update OTA binnengekregen. *O*

Mijn toestel heeft CSC PHN en die van mijn collega is VDF, als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb m al een tijdje, voor de accu presaties is het een super update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Mijn toestel is geroot. Ik heb begrepen dat je hem dan niet krijgt?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat is de baseband versie van de PHN of VDF 4.1.2 versie die vanochtend zijn uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Heeft iemand wel is te maken gehad met dynafix?
Wat een schandelijk lange bedoening is dat zeg, 27ste weg en nu nog niet klaar.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
27 november?
Anders praat je over 4 werkdagen, dat vind ik geen "schandalig lange bedoening", om eerlijk te zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door Raymond op 07-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

E-B schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:21:
Een collega en ik hebben vanochtend beide de 4.1.2 update OTA binnengekregen. *O*

Mijn toestel heeft CSC PHN en die van mijn collega is VDF, als ik mij niet vergis.
Ik zag het net in de Tweet van Samsung NL
De premium suite update, android 4.1.2, staat klaar voor de Galaxy SIII open markt versie (phn). Downloaden via FOTA (toestel) of Kies (pc)
Ik ben ook wel benieuwd naar de preciese versies; zit hier ook al de fix voor de eMMC bug en de sudden death in? Wordt de bootloader ook geupdate?
Deze is nog niet te vinden op SamMobiles, dus daar kan ik nog niet meer informatie vandaan halen. Als je geroot bent kan je checken bij Instellingen - Toestel info - Software-update, maar ik verwacht dat je daar geen update meer krijgt. Even wachten tot hij ergens anders te downloaden is en zelf flashen met Odin....

Ik blijf voor nu nog maar even op XXELLA met JKay's mod, daar zitten beide fixes als het goed is in.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik checkte net even en inderdaad is er een update beschikbaar, hij is 129.36mb groot hier.

Ik heb een Tmobile versie trouwens.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah, die van mij begint nu ook OTA te updaten. Ik dacht dat'ie eerst wel zou vragen om bevestiging, maar hij gaat gewoon aan de slag :+

Ik vind het maar spannend, totnutoe heb ik maar gemengde gevoelens over updates. Met mijn SGSI vond ik de originele firmware die op het toestel zat, de beste. En de wijzigingen zijn vaak zo klein tussen de 0.xx updates, dat het eigenlijk niet de moeite waard is om ervoor te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Raymond schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:45:
ah, die van mij begint nu ook OTA te updaten. Ik dacht dat'ie eerst wel zou vragen om bevestiging, maar hij gaat gewoon aan de slag :+

Ik vind het maar spannend, totnutoe heb ik maar gemengde gevoelens over updates. Met mijn SGSI vond ik de originele firmware die op het toestel zat, de beste. En de wijzigingen zijn vaak zo klein tussen de 0.xx updates, dat het eigenlijk niet de moeite waard is om ervoor te updaten.
De wijziging van 4.0.x naar 4.1.x is wel vrij groot, van 4.1.1 naar 4.1.2 optisch niet maar onder de motorkap wel. Vooral vanwege de twee ernstige bugs die de afgelopen weken bekend zijn geworden lijkt het me wel slim om de update mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Laatst online: 03-10 10:09

E-B

Valt me op dat Chrome met de update is meegekomen, de bedoeling is mij niet helemaal duidelijk. Ook heb ik het idee dat enkele instellingen zijn teruggezet, of is dat verbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon heeft de update gedownload, toen hij wilde gaan installeren zei hij dat mijn toestel was aangepast. Kies geeft niet aan dat er een nieuwe firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
idd chrome erbij, maar ook group cast en paper artist.
Update verliep lekker soepel verder, dat is ook wel prettig :)

Nu ben ik hem naar 100% aan het opladen en dan maar eens gaan testen hoe de accu zich nu houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:08

Leviathan23

I am the proof....

ben hem OTA aan het downloaden, voor het eerst dat OTA het wel doet en niet via KIES?

maar goed, 129MB ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Welke code heeft deze update? Ik draai sinds gisteren de I9300XXELLA (UK versie), aangezien mijn telefoon gisteren opnieuw geinstalleerd moest worden.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
bij mij xxell4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Laatst online: 03-10 09:29
ik heb xxell5 maar geen idee wat het verschil is.... misschien vodafone versie met meer vodafoon meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 09:47

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Weet iemand wat de build was van de NL versie voor deze update?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Ik heb nu ook XXELL4. Ik dacht dat alleen XXELLA en XXELL6 de nieuwe bootloader hadden die de Sudden Death moet voorkomen? XXELL4 is al een tijdje uit volgens mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend kreeg ik melding: software update, ik drukken op niet nu, was buiten de deur, geen wifi, nu kom ik thuis wil ik bijwerken met wifi zegt ie geen update, werkelijk om gek van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Arfman schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:59:
Ik heb nu ook XXELL4. Ik dacht dat alleen XXELLA en XXELL6 de nieuwe bootloader hadden die de Sudden Death moet voorkomen? XXELL4 is al een tijdje uit volgens mij.
:Y ..is een oudje idd. Over de nieuwe bootloader lees ik twijfels. Volgens een aantal developers is het niets meer dan een garantie truc. Zo krijg je een mooie uitroepteken erbij in recovery en is voor als nog niet via (root) triangle away te resetten. Althans bij reboot (indien root of custom) sta je weer op 1.

Dus voor diegene die graag root willen draaien op stock. Be ware ;)

Edit: Mijn mening is dat "sudden-death" een hardware matig probleem. Nergens in m'n opleiding geleerd dat software, hardware issue's kan fixen, vica versa ook niet trouwens.

Even over de bootloader:

" for those who are determined to get rid of the infamous red exclamation mark, based on my personnal experience with this matter, I can tell you this :
1. if you flash ella through pc odin YOU WON'T GET RID OF IT, no matter how many times you run triangle away (it just resets counter and status, no more). besides you loose root, in which case what's the point on being on xda threads???
2. if by any miracle, you get rid of the red exclamation mark, it'll be back as soon as you root again
3. for me, the way out of it was to triangle away, then flash ella through mobile odin. thus I got rid of the red exclamation mark, while still having root. Everyhthing works fine, (kies, ota,etc..).
4. I take it that as long as one sticks to mobile odin red devil will not appear; but should one flash, subsequently, through pc odin or cwm, it'll be back.
This my personnal experience, hope it'll work for you too (no reason why not)."

Niet doen dus.. :)

[ Voor 46% gewijzigd door silitek op 07-01-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 27-09 08:00
vandaag helaas voor het eerst in contact gekomen met de 'service' van samsung :(

de lettertjes vallen spontaan van de batterij cover dus even gebeld met het service punt van samsung in alkmaar (kpn xl).

"ja meneer, dat is een bekend probleem. welke kleur?"

rood.

"oh? helaas die hebben we niet. wit, zwart en blauw had u zo op kunnen halen. voor een rode moet u even samsung zelf bellen."

ik was dus redelijk blij verrast en vol goede moed samsung benelux gebeld..
eerst enkele minuten in de wacht.. daarna een of andere muts die me een linkie naar een webshop geeft.

kan ik op eigen kosten een nieuwe batterij cover gaan bestellen! wtf!
telefoon van 1 maand oud van 500 euro....

ik vraag, valt dit niet onder de garantie dan want volgens jullie repair point is dit een bekend probleem.

"dit zijn de opties, meneer"

what the fuck......

nooit meer samsung voor mij.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dude, gewoon melden bij de leverancier waar je hem gekocht hebt. Die zijn jouw aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Update staat al een hele tijd op 62% is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

silitek schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:37:
[...]

:Y ..is een oudje idd. Over de nieuwe bootloader lees ik twijfels. Volgens een aantal developers is het niets meer dan een garantie truc. Zo krijg je een mooie uitroepteken erbij in recovery en is voor als nog niet via (root) triangle away te resetten. Althans bij reboot (indien root of custom) sta je weer op 1.

Nja, ik merk dat de "premium suite" inderdaad is geinstalleerd. Geinig, multitasken op Android, maar ik had liever de exploit gefixt gezien. Volgens ExynosAbuse ben ik nog steeds "exploitable", dit klopt dus ook? Als dat zo is dicht ik het lek zelf wel met ExynosAbuse en wacht de fora/twitter af voor de volgende OTA update. Iemand advies?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Hij staat inmiddels op SamMobile:
PDA: I9300XXELL4
CSC: I9300PHNELL2
Version: 4.1.2
Date: 2012-12-13
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
PDA versie is dus inderdaad XXELL4, zonder een kernel die de eMMC bug moet verhelpen.

Van het uitroepteken met de nieuwe bootloader heb ik persoonlijk geen last. Ik heb de XXELLA_BTU versie geflasht met Mobile Odin, en daarna met PC Odin de nieuwe bootloader. Vervolgens met TriangleAway de counter gereset, en die blijft tot nu toe gewoon weg.

Apart is dat de recovery zegt dat ik PHN als CSC heb, en *#1234# zegt dat het I9300OXAELLA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Barock schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:57:
Update staat al een hele tijd op 62% is dit normaal?
Nee, is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
gwystyl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:01:
[...]

Hij staat inmiddels op SamMobile:

[...]

PDA versie is dus inderdaad XXELL4, zonder een kernel die de eMMC bug moet verhelpen.

Van het uitroepteken met de nieuwe bootloader heb ik persoonlijk geen last. Ik heb de XXELLA_BTU versie geflasht met Mobile Odin, en daarna met PC Odin de nieuwe bootloader. Vervolgens met TriangleAway de counter gereset, en die blijft tot nu toe gewoon weg.

Apart is dat de recovery zegt dat ik PHN als CSC heb, en *#1234# zegt dat het I9300OXAELLA is.
;) ..Hopelijk blijft dat ook zo. Sudden-death probleem is nog steeds daar na de bootloader update.
Had al zo m'n twijfels, eerste tegenbewijs is al daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
[...]

Edit: Mijn mening is dat "sudden-death" een hardware matig probleem. Nergens in m'n opleiding geleerd dat software, hardware issue's kan fixen, vica versa ook niet trouwens.

Even over de bootloader:

" for those who are determined to get rid of the infamous red exclamation mark, based on my personnal experience with this matter, I can tell you this :
1. if you flash ella through pc odin YOU WON'T GET RID OF IT, no matter how many times you run triangle away (it just resets counter and status, no more). besides you loose root, in which case what's the point on being on xda threads???
2. if by any miracle, you get rid of the red exclamation mark, it'll be back as soon as you root again
3. for me, the way out of it was to triangle away, then flash ella through mobile odin. thus I got rid of the red exclamation mark, while still having root. Everyhthing works fine, (kies, ota,etc..).
4. I take it that as long as one sticks to mobile odin red devil will not appear; but should one flash, subsequently, through pc odin or cwm, it'll be back.
This my personnal experience, hope it'll work for you too (no reason why not)."

Niet doen dus.. :)
gisteren de XXELLA (UK) geflashed (met KIES), CF-auto-root eroverheen en jawel, rood uitroepteken. software als custom, binary counter op 1.
Triangle Away erover gedraaid, daarna staat er GEEN rood uitroepteken (niet bij opstarten, recovery of download modus), gewoon status op official, en een binary counter op 0. Maar wel geroot.

probleem is wel dat je echt de STOCK recovery en kernel moet draaien. Hetzelfde resultaat had Chainfire ook met de XXELLA fw, via PC Odin geflashed.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
reyals schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:07:
[...]

gisteren de XXELLA (UK) geflashed (met KIES), CF-auto-root eroverheen en jawel, rood uitroepteken. software als custom, binary counter op 1.
Triangle Away erover gedraaid, daarna staat er GEEN rood uitroepteken (niet bij opstarten, recovery of download modus), gewoon status op official, en een binary counter op 0. Maar wel geroot.

probleem is wel dat je echt de STOCK recovery en kernel moet draaien. Hetzelfde resultaat had Chainfire ook met de XXELLA fw, via PC Odin geflashed.
Stock kernel en recovery..No-way Samsung. :+
(verkapte garantie truc dus) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 27-09 08:00
Raymond schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:56:
Dude, gewoon melden bij de leverancier waar je hem gekocht hebt. Die zijn jouw aanspreekpunt.
het gaat me gewoon om de manier waarop.
je klanten afschepen met een linkie naar een webshop vind ik echt geen stijl.

en als je dan over garantie begint bijna de hoorn op de haak gooien met; "hey eikel je hebt een linkie naar een webshop gehad waar je een nieuwe cover kunt kopen en dat zijn je opties".

het contrast met de behulpzaamheid van het service point kon eigenlijk niet groter zijn en vandaar mijn pissigheid.. :|

ach.. ik ga maar even een kopjie camillethee doen ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 02-10 23:45

kronolith

[EDIT]

Webjunkie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:16:
[...]

het gaat me gewoon om de manier waarop.
je klanten afschepen met een linkie naar een webshop vind ik echt geen stijl.

en als je dan over garantie begint bijna de hoorn op de haak gooien met; "hey eikel je hebt een linkie naar een webshop gehad waar je een nieuwe cover kunt kopen en dat zijn je opties".

het contrast met de behulpzaamheid van het service point kon eigenlijk niet groter zijn en vandaar mijn pissigheid.. :|

ach.. ik ga maar even een kopjie camillethee doen ;)
Gewoon nog een keer bellen? Misschien had je iemand aan de lijn die toevallig in haar maandelijkse cyclus zat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het zou wel een softwareprobleem kunnen zijn, in sommige gevallen.

Tijdens mijn opleiding werkten we met een aantal microcontrollers, waar ook nog externe apparaten aanhingen. In één geval kon een stappenmotor worden aangestuurd. Je moest dan even een signaal geven op een een van de lijnen. Als je dat verkeerd deed (bijvoorbeeld, door een signaal in een loop op te nemen), dan bleef de motor na zijn verste stap aanstaan en proberen nog een stap te zetten (wat dus niet kan). Uiteindelijk brandde de zekering dan door.

Dat is veel mensen gebeurd die voor de eerste keer met dat systeem in aanraking kwamen (inclusief mijzelf / mijn werkgroep destijds :X)

Dus ja; software kan wel hardware defect maken, maar eigenlijk alleen als je een overbelasting creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Heb ik Talk Back ingeschakeld, maar nu wil het weer uitschakelen. Hoe kom ik daar nu weer?
Scrollen naar beneden werkt niet meer HELP!

:) Ah, gevonden: Met twee vingers over het scherm gaan. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Barock op 07-01-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Hier ook de update binnen gehaald. zoals al eerder gezegd zit het meeste onder de kap en is optisch niet veel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
heeft iemand van uit Belgie hem al ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:16
silitek schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:06:
[...]

;) ..Hopelijk blijft dat ook zo. Sudden-death probleem is nog steeds daar na de bootloader update.
Had al zo m'n twijfels, eerste tegenbewijs is al daar.
Nou vind ik het iig minder erg als opeens m'n S3 een "sudden death" krijgt en ik niet deze nieuwe bootloader erop had gezet, want het helpt dus geen zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Het toetsenbord vulde eerst altijd automatisch al de beste aanvulling in (type bijv. "com" en hij zette er al vast "computer" neer). Nu moet je de suggestie zelf aanklikken, wat nogal irritant is.

Iemand al een oplossing gevonden? Kan zelf niets vinden onder de instellingen.

edit: op Google zijn veel mensen te vinden die het zelfde probleem ervaren, sinds december. Het lijkt niet op te lossen te zijn.

http://forum.vodafone.co....dictive-text/td-p/1375844

[ Voor 29% gewijzigd door GuitarJJ op 07-01-2013 18:25 ]

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Mensen met een VDF toestel, die de OTA update van vanochtend hebben uitgevoerd, wat is jullie Baseband (modem) versienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:41
1475paul schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:09:
heeft iemand van uit Belgie hem al ota
Ja ik heb hem daarjuist binnengehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Barock schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:25:
Heb ik Talk Back ingeschakeld, maar nu wil het weer uitschakelen. Hoe kom ik daar nu weer?
Scrollen naar beneden werkt niet meer HELP!

:) Ah, gevonden: Met twee vingers over het scherm gaan. _/-\o_
Heeeeel herkenbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
Kies zal wel snel volgen zeker met update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb 'm vanmiddag al over KIES binnengehaald (en ook gelijk weer geroot).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
Hier ook 4.1.2 met kies binnen gehaald. Er zijn 4 app geinstalleerd tijdens de update, waaronder Chrome. Deze heb ik een tijdje geleden ook al eens getest maar was er traag. Dit loopt nu lekker, en tov opera, kun je ook filmpjes afspelen als je bijvoorbeeld op Telegraaf.nl zit. Nu maar afwachten hoe de batterij zich houdt met deze update.
Alle instellingen zijn trouwens ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
Brabo-Joossie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:27:
In België zijn ze dan weer wat langzamer ermee, mijn s3 geeft als ik hem laadt zoeken software is up to date en via kies idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brabo-Joossie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:27:
Hoe heb je de unroot gedaan? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zo hebben we ook eens even 4.1.2 binnen gehaald. Ik zal hem eens even onder de loep nemen.
Ah, nou wat prachtig...
Het enige wat wel handig kan zijn is: low light picture en dat multytasken de rest is onzin.
Check deze filmpjes anders maar: http://www.phonesreview.c...2-hands-on-update-review/

[ Voor 58% gewijzigd door Frozen op 07-01-2013 21:22 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
gambieter schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Hoe heb je de unroot gedaan? :)
Je kan de S3 gewoon updaten (via KIES) als hij geroot is. Tenminste, dat was bij mij en een aantal anderen wel het geval. De installatie geeft alleen aan dat je aangepaste software draait en dat dat een schadelijke invloed kan hebben op de update.

Na de update moet je hem weer even opnieuw rooten, wat zo'n 5 minuten kost.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GuitarJJ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:24:
Je kan de S3 gewoon updaten (via KIES) als hij geroot is.
Ah, via de PC. Daar had ik nog niet naar gekeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand een alternatief gevonden om toch flash af te kunnen spelen op webpagina's? Ik kijk graag een live stream en die maakt helaas gebruik van flash... Heb in google play al verschillende browsers geprobeerd maar geen enkele doet het. Is er een workaround of andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt de Flash Player nog wel downloaden, alleen niet meer via de Play Store. Gewoon even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
peakaboo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:50:
Heeft iemand een alternatief gevonden om toch flash af te kunnen spelen op webpagina's? Ik kijk graag een live stream en die maakt helaas gebruik van flash... Heb in google play al verschillende browsers geprobeerd maar geen enkele doet het. Is er een workaround of andere optie?
Lees nou eens even mijn vorige post......... :$
Flash player heb je niet nodig. Gewoon chrome of dolphin browser gebruiken en voilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:51:
Je kunt de Flash Player nog wel downloaden, alleen niet meer via de Play Store. Gewoon even zoeken :)
Oke ga ik proberen... Gewoon de officiele van adobe?
Aloysxda schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Lees nou eens even mijn vorige post......... :$
Flash player heb je niet nodig. Gewoon chrome of dolphin browser gebruiken en voilla.
Nee sorry zo makkelijk gaat dat niet. Chrome gebruik ik al maanden en daar werkt die site gewoon niet, althans de video streams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

peakaboo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:05:
Oke ga ik proberen... Gewoon de officiele van adobe?
Ja, versie 11. Als je hem niet kan vinden, kan ik wel kijken of ik de APK op Dropbox kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:12:
[...]

Ja, versie 11. Als je hem niet kan vinden, kan ik wel kijken of ik de APK op Dropbox kan zetten :)
Ik heb nu de APK 11.1.115.34 als dat de laatste is dan heb ik de goede denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

peakaboo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:18:
Ik heb nu de APK 11.1.115.34 als dat de laatste is dan heb ik de goede denk ik...
Ik heb 11.1.115.7, maar dat gaat geen noemenswaardig verschil maken. Probeer het eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:21:
[...]

Ik heb 11.1.115.7, maar dat gaat geen noemenswaardig verschil maken. Probeer het eens uit :)
Helaas, zowel na het installeren van flash player (hierboven) als Dolphin Browser werken niet... Gaat om deze site: weg* als je daar een stream pakt van iets dat momenteel uitzendt krijg ik geen enkele stream te zien.... ;(

*

i.v.m. het doorlinken naar content waar van niet duidelijk is waar de (uitzend)rechten liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 08-01-2013 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
peakaboo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:54:
[...]

Helaas, zowel na het installeren van flash player (hierboven) als Dolphin Browser werken niet... Gaat om deze site: als je daar een stream pakt van iets dat momenteel uitzendt krijg ik geen enkele stream te zien.... ;(
Firefox, en je moet ook je plugins aanzetten in de browser. (weet niet of dat zo goed duidelijk zeg)

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 08-01-2013 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:56:
[...]

Firefox, en je moet ook je plugins aanzetten in de browser. (weet niet of dat zo goed duidelijk zeg)
Met firefox kom ik iets verder, maar de stream valt meteen weg... oftewel niet stabiel... Kan zijn dat dit door alle reclame komt maar daar heb ik ad block al voor gedownload en dat helpt niet tegen de instabiliteit. Welke add on/plugin zou ik moeten hebben dan volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb . Die site die je aangeeft doet t bij mij gewoon. Net die nba stream gekeken. ( welveel popups)
Ik zit nog op stock 4.1.1. met stock browser.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 08-01-2013 02:41 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
BMW_M3 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:13:
Ik heb . Die site die je aangeeft doet t bij mij gewoon. Net die nba stream gekeken. ( welveel popups)
Ik zit nog op stock 4.1.1. met stock browser.
Tot mijn verbazing werkt dat tot nu toe inderdaad nog het beste... De stock browser zonder de adobe flash apk werkt natuurlijk niet, maar op deze manier redelijk... Dat ligt overigens aan die site hoor, zodra je ergens naast tikt dan opent ie direct weer reclame etc en breekt ie de stream af... heel irritant, maar nu kan ik tenminste vanaf mn telefoon de streams bekijken, thnx a lot!

ps. stock browser + adblock plus gebruiken wel, anders word je gek....

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 08-01-2013 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GuitarJJ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:24:
Je kan de S3 gewoon updaten (via KIES) als hij geroot is. Tenminste, dat was bij mij en een aantal anderen wel het geval. De installatie geeft alleen aan dat je aangepaste software draait en dat dat een schadelijke invloed kan hebben op de update.

Na de update moet je hem weer even opnieuw rooten, wat zo'n 5 minuten kost.
Done en ging inderdaad soepel. Ik kreeg geen waarschuwing, mogelijk omdat ik alleen root heb via CF-autoroot en geen aangepaste recovery. Root weer terugkrijgen is inderdaad werkje van 5 minuten, alleen wilde het kreng niet in Download mode gaan (Vol Down-Home-Power). Pas bij de 20e keer of zo :D

Ik heb nu XXELL5 (Vodafone UK). Kies is trouwens brakke software, de volledige applicatie had problemen de telefoon te vinden, de Lite versie deed het probleemloos.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 08-01-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Gelukkig is met de update de batterij-drain van de NetworkLocator als sneeuw voor de zon verdwenen!
Tot nu toe ook nog verrast over het gebruik an sich sinds de update.
Nu 8 uur van de lader af, 11% verbruikt in voornamelijk licht tot weinig gebruik.(Half uur schermtijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

gijsvogel schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 02:11:
Gelukkig is met de update de batterij-drain van de NetworkLocator als sneeuw voor de zon verdwenen!
Tot nu toe ook nog verrast over het gebruik an sich sinds de update.
Nu 8 uur van de lader af, 11% verbruikt in voornamelijk licht tot weinig gebruik.(Half uur schermtijd)
Op WiFi is de Network Locator bug bij mij nog enorm aanwezig, een hele tijd wakelocks.

Dat de tiptoetsen nu samen zijn te schakelen met het scherm en de meer snappy trilling van het toetsenbord zijn positief.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hun eigen firm hebben samen gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik dacht dat met deze Premium Suite ook de slowmotion camera van de Note 2 mee zou komen? Ik kan het niet vinden en Google maakt me ook niet veel wijzer (behalve dan camerafiles van de Note 2 flashen via custom recovery, iets wat ik liever nog niet wil doen). Iemand hier meer info over?

Batterij was gisteren nog steeds een drama. Use Wifi weer uitgezet bij Location Settings en Google Now ook uitgezet, het praktisch nut daarvan is in Nederland toch nog te beperkt. Kijken hoe het vandaag gaat, ik hoef echt niet 60% batterij over te hebben 's avonds maar gisteravond om 22:00 was het iets van 15% en ik had de telefoon nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Arfman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:29:
Ik dacht dat met deze Premium Suite ook de slowmotion camera van de Note 2 mee zou komen? Ik kan het niet vinden en Google maakt me ook niet veel wijzer (behalve dan camerafiles van de Note 2 flashen via custom recovery, iets wat ik liever nog niet wil doen). Iemand hier meer info over?
Volgens mij moet je dan gewoon de sluiterknop ingedrukt houden, dan maakt hij heel snel achter elkaar maximaal 20 foto's
Batterij was gisteren nog steeds een drama. Use Wifi weer uitgezet bij Location Settings en Google Now ook uitgezet, het praktisch nut daarvan is in Nederland toch nog te beperkt. Kijken hoe het vandaag gaat, ik hoef echt niet 60% batterij over te hebben 's avonds maar gisteravond om 22:00 was het iets van 15% en ik had de telefoon nauwelijks gebruikt.
Ik zat gisteren met niet al te veel gebruik rond de 46% toen ik naar bed ging. Ik heb ook Google Now uitgezet en zoveel mogelijk achtergrondmeuk die ik niet gebruik, maar het batterijgebruik valt me eerlijk gezegd erg mee. Met mijn SGS II zat ik met vergelijkbaar gebruik en ook een Samsung JB rom rond de 20% als ik geluk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
grappig, ik wilde juist posten dat mijn indruk is dat de batterij nu langer meegaat :)
Maar ik heb idd google now! uitgeschakeld. Dat soort fratsen heb ik trouwens toch nooit begrepen wat je er nu mee kan. Zal de leeftijd wel zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 19:28

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Misschien een stomme vraag: is er ook 3thd pary camera-software voor de S3? Er zit geen beeldstabilisatie op, maar ik ben een beroerde fotograaf die echt niet zijn camera kan stilhouden waardoor mijn gemaakte foto's simpelweg kut zijn.. Iemand een idee?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Pagina: 1 ... 91 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.