Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:01:
[...]

ik ook sudden dead , gisterenmorgen , mijne word 3 january opgehaald , komt monteur langs met leentoestel (gelijkwaardig)
Dan hoop ik voor je dat je een aanvullende dienst hebt, want standaard krijg je een toestel met hetzelfde besturingssysteem. Waarschijnlijk een Samsung Galaxy ieniemini o.i.d.
Ik had door eigen schuld vochtschade (ongelukje) en kreeg dus een vervangend toestel waar je niet gelukkig van wordt. Heb toen van een medetweaker een 2e handse, maar mooie S3 overgekocht, helaas ook zonder bon. Begin alleen wel een beetje bang te worden met die rare uitvalverhalen.
Bij mij kwam er een PostNL medewerker de telefoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Iedereen een heel mooi en gezond 2013 en uiteraard veel plezier met de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ge1949 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 00:52:
Iedereen een heel mooi en gezond 2013 en uiteraard veel plezier met de S3
Jij ook de beste wensen, en natuurlijk ook alle andere mede tweakers, en dat alles in gezondheid en geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Na bijna alles uit te schakelen zoals wifi, bluetooth, internet enz duurt het nog steeds 5 a 6 uur eer het toestel volledig opgeladen is via een gewoon stopcontact? Denk niet dat batterij leegloopt want haal gemakkelijk 2 dagen.
Heb ook al andere lader geprobeerd maar helpt niet, waar ik van mensen hoor met hetzelfde toestel ze maximum 2 a 3 uur maar nodig hebben om het toestel volledig te laden. Ook al harde reset gedaan.

Iemand een oplossing voor dit probleem anders moet ik hem opsturen voor nazicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10 11:27
Iemand al de update naar 4.1.2? Heb nog niks via Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rsner17 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:47:
Iemand al de update naar 4.1.2? Heb nog niks via Kies.
Het makkelijkst is om SamMobile in de gaten te houden, en dan specifiek deze pagina. Onderaan staat een frame waarin je kan zien welke regio's al 4.1.2 hebben via KIES. Op dit moment zitten daar nog geen Nederlandse versies (PHN, TNL of VDF) bij.
Je kan natuurlijk al wel 4.1.2 via Odin installeren. Zeker als je een unbranded XXELL4 pakt zal er weinig verschil zijn met wat er uiteindelijk in Nederland uitkomt. De meeste XXELL5 versies zijn carrier-branded, dus daar heb je meer kans op providermeuk of specifieke instellingen.

Ik merkte vandaag dat mijn batterij in de auto gewoon leegliep tijdens het navigeren, of ik hem nou op de 1A of 2.1A aansluiting van mijn lader aansloot. Hebben meer mensen hier last van of heeft de S III een speciale lader nodig, of gebruikt hij gewoon lomp veel stroom met GPS en scherm continu aan? Mijn S II laadde altijd nog bij als ik aan het navigeren was, ook met 1A laadstroom.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 01-01-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 12:56
Ik heb men galaxy 3 weken geleden gekocht en deze had 4.1.2 aan boord.
Dus snap niet dat alles nog zo lang voor iedereen moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
gwystyl schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:05:
[...]

Het makkelijkst is om SamMobile in de gaten te houden, en dan specifiek deze pagina. Onderaan staat een frame waarin je kan zien welke regio's al 4.1.2 hebben via KIES. Op dit moment zitten daar nog geen Nederlandse versies (PHN, TNL of VDF) bij.
Je kan natuurlijk al wel 4.1.2 via Odin installeren. Zeker als je een unbranded XXELL4 pakt zal er weinig verschil zijn met wat er uiteindelijk in Nederland uitkomt. De meeste XXELL5 versies zijn carrier-branded, dus daar heb je meer kans op providermeuk of specifieke instellingen.

Ik merkte vandaag dat mijn batterij in de auto gewoon leegliep tijdens het navigeren, of ik hem nou op de 1A of 2.1A aansluiting van mijn lader aansloot. Hebben meer mensen hier last van of heeft de S III een speciale lader nodig, of gebruikt hij gewoon lomp veel stroom met GPS en scherm continu aan? Mijn S II laadde altijd nog bij als ik aan het navigeren was, ook met 1A laadstroom.
Laad hier gewoon op aan de 2 A TomTom lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

knakworst

Get more sats!

gwystyl schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:05:
[...]

Met een niet origineel kabeltje had ik hetzelfe. Probeer eens van kabel te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43
Mijn SIII laadt ook op tijdens het navigeren, op een 0,7A lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
knakworst schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:21:
[...]

Met een niet origineel kabeltje had ik hetzelfe. Probeer eens van kabel te wisselen.
Ben ook aan het uitkijken naar een S3 en dit is wel een heel belangrijk punt voor mij.
De S2 die ik nu heb red het maar net als de brightness niet op 100% staat (leuk op zomervakantie).
Na wat lezen kwam ik erachter dat het laadcircuit in de S2 beperkt is tot 700mA terwijl mijn Desire HD 1000mA (of 1A) kon laden.

Wat je zou kunnen doen is met battery monitor widget kijken of hij 'ac charging' geeft of 'usb connected'.
Als hij AC charging geeft kan je even navigatie opstarten en het scherm op max helderheid zetten.
Doe dit een minuutje of 10 sluit de navigatie soft af en bekijk de stats in de batt monitor. Nomaal kan je dan perfect zien of hij oplaad of niet.
Wil iemand dit eens testen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ronny69 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 08:06:
Na bijna alles uit te schakelen zoals wifi, bluetooth, internet enz duurt het nog steeds 5 a 6 uur eer het toestel volledig opgeladen is via een gewoon stopcontact? Denk niet dat batterij leegloopt want haal gemakkelijk 2 dagen.
Heb ook al andere lader geprobeerd maar helpt niet, waar ik van mensen hoor met hetzelfde toestel ze maximum 2 a 3 uur maar nodig hebben om het toestel volledig te laden. Ook al harde reset gedaan.

Iemand een oplossing voor dit probleem anders moet ik hem opsturen voor nazicht?
Er schijnt een bug in de video speler te zitten waardoor deze 100% CPU belasting geeft bij het opladen.

Het idee is dat het zo ontworpen is dat de videospeler start wanneer externe power aangesloten wordt, vanwege de rol die deze app speelt in HDMI output (MHL) via de USB poort. Blijkbaar is dit een nogal brak geprogrammeerde wakelock want dat deze 100% CPU opslokt is natuurlijk niet de bedoeling.
Toestel wordt warm en het laden duurt hierdoor natuurlijk een eeuwigheid (met een wat zwakkere lader kun je zelfs 'achteruit laden' effecten krijgen)

Wat je zou kunnen doen is de telefoon aan de power hangen, en dan via de instellingen de lijst met 'wordt uitgevoerd' programma's openen. Van daaruit kun je de video player geforceerd afsluiten (force close).
Toestel zal nu wel normaal snel opladen.

Een nog betere optie is om over te schakelen op een custom ROM waarbij je deze onzin niet hebt. zoals cyanogenmod :*)

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie de SIII niet staan op cyanogenmod.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Raymond schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:51:
Ik zie de SIII niet staan op cyanogenmod.org?
Offtopic, maar: http://get.cm/?device=i9300

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

knakworst schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:21:
[...]

Ik gebruik een Nokia CA 101 kabel omdat die veel langer is dan de meegeleverde kabel van Samsung. Ik zal wel eens wat andere kabels proberen.
Luke-san schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:32:
[...]
Ben ook aan het uitkijken naar een S3 en dit is wel een heel belangrijk punt voor mij.
De S2 die ik nu heb red het maar net als de brightness niet op 100% staat (leuk op zomervakantie).
Na wat lezen kwam ik erachter dat het laadcircuit in de S2 beperkt is tot 700mA terwijl mijn Desire HD 1000mA (of 1A) kon laden.

Wat je zou kunnen doen is met battery monitor widget kijken of hij 'ac charging' geeft of 'usb connected'.
Als hij AC charging geeft kan je even navigatie opstarten en het scherm op max helderheid zetten.
Doe dit een minuutje of 10 sluit de navigatie soft af en bekijk de stats in de batt monitor. Nomaal kan je dan perfect zien of hij oplaad of niet.
Wil iemand dit eens testen voor mij?
Ik zal het morgen testen, ben vandaag met de trein... vanwege die laadstroombeperking nam ik aan dat 1A voor de S III ook wel genoeg zou zijn. Ik nam ook aan dat de pin layout van alle micro-usb kabels hetzelfde zou zijn, zodat ik met een willekeurige micro-usb kabel in de auto zou kunnen opladen. Blijkbaar iets te veel of verkeerde aannames :X.
btw, als ik bij de Play store zoek op 'Battery Monitor Widget' kom ik er verschillende tegen. Welke gebruik je? Deze of deze? Die eerste lijkt meer informatie te geven, dus die installeer ik eerst maar.
antiekeradio schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Er schijnt een bug in de video speler te zitten waardoor deze 100% CPU belasting geeft bij het opladen.
<knip>
Ik heb nog niet gekeken wat er precies draait als ik in de auto navigatie en de lader aan heb; de standaard videospeler van I9300XXELL4 heb ik bevroren met Titanium Backup, net als AllShare en aanverwante dingen. Ik verwacht dus dat het daar niet aan ligt, maar ik zal checken wat er precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb dat laatst ook een aantal keren gehad in de auto (Waze als navigatie). Het gaat nu weer goed en ik heb het idee dat de telefoon nu ook sneller opgeladen wordt als ik hem gewoon thuis aan de lader heb liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hurricane schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:17:
Ik heb dat laatst ook een aantal keren gehad in de auto (Waze als navigatie). Het gaat nu weer goed en ik heb het idee dat de telefoon nu ook sneller opgeladen wordt als ik hem gewoon thuis aan de lader heb liggen..
Ik gebruik ook Waze, normaalgesproken de laatste beta of stable release. Ik heb de S III nog niet zo lang, dus ik heb nog niet geprobeerd of het met Google Maps navigatie of Sygic ook zo is. Welke versie van Waze gebruik jij? Kan zijn dat het met Waze te maken heeft ipv met de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

De laatste versie van de google play market 3.5.1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50
Het probleem van sudden death is nu bevestigd en ze gaan er een update voor uitbrengen, jammer dat het waarschijnlijk twee/drie maanden gaat duren.... Hopen dat onze SGSIII's het tot die tijd uithouden ;)
nieuws: Samsung komt met update voor probleem defecte Galaxy S III's

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hurricane schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:48:
De laatste versie van de google play market 3.5.1.4
Wat is daar mee? Ik zit op 3.10.10, ik neem aan dat dat de laatste versie is.... Als je een apk zoekt van een bepaalde versie, mep het in google in, en je kan ze makkelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18
Heb sinds een maand een S3 in bezit.

Het viel me op dat als de telefoon gereboot is dat de standaard-instellingen gewist zijn. Zeg maar de instellingen welk programma wordt gebruikt voor bepaalde handelingen.

Moet dus na elke reboot (gelukkig niet zo vaak) aangegeven dat ik een andere launcher als standaard wil etc.

Iemand een idee of dit een instelling is die ik moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:50

Snippertje

Light up your life

Erik070 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:25:
Heb sinds een maand een S3 in bezit.

Het viel me op dat als de telefoon gereboot is dat de standaard-instellingen gewist zijn. Zeg maar de instellingen welk programma wordt gebruikt voor bepaalde handelingen.

Moet dus na elke reboot (gelukkig niet zo vaak) aangegeven dat ik een andere launcher als standaard wil etc.

Iemand een idee of dit een instelling is die ik moet aanpassen?
Is inderdaad heel irritant. Gebeurd mij ook op random momenten. Dan vraag hij plots als ik op de home button druk wat ik wil gebruiken. Widgetlocker blijft ook niet altijd actief en soms op random momenten heb ik me oude lockscreen weer. Ook het heropbouwen van het homescherm is erg irritant en random. Ik heb in ieder geval nog geen fix gevonden voor deze irritaties, maar kan er vooralsnog goed mee leven :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapet
  • Laatst online: 06-08 15:48
Snippertje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:29:
[...]

Is inderdaad heel irritant. Gebeurd mij ook op random momenten. Dan vraag hij plots als ik op de home button druk wat ik wil gebruiken. Widgetlocker blijft ook niet altijd actief en soms op random momenten heb ik me oude lockscreen weer. Ook het heropbouwen van het homescherm is erg irritant en random. Ik heb in ieder geval nog geen fix gevonden voor deze irritaties, maar kan er vooralsnog goed mee leven :)
Ook de volgorde van de icoontjes blijven wisselen als de telefoon weer eens herstart is. Het lijkt erop de eerst geplaatste icoonen weer bovenaan komen te staan, en niet de zelf gemaakte volgorde. Ook hebben software-update's hier invloed op. Sommige icoontjes verdwijnen overigens soms ook uit deze mappen bij zo'n software-udate van de app's. Hopelijk wordt het alleemaal wat stabieler bij de volgende android versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vreemd, ik heb mijn SIII (UK) sinds eind november, en dit niet gemerkt; noch het herstarten van de launcher noch het verliezen van de shortcutvolgorde. Ik gebruik nu Apex Launcher en het is gewoon stabiel.

(SIII stock met root).

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 02-01-2013 19:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004

Snippertje

Light up your life

tapet schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:55:
[...]

Ook de volgorde van de icoontjes blijven wisselen als de telefoon weer eens herstart is. Het lijkt erop de eerst geplaatste icoonen weer bovenaan komen te staan, en niet de zelf gemaakte volgorde. Ook hebben software-update's hier invloed op. Sommige icoontjes verdwijnen overigens soms ook uit deze mappen bij zo'n software-udate van de app's. Hopelijk wordt het alleemaal wat stabieler bij de volgende android versie
Shortcut volgorde en apps uit mapjes merkte ik ook op ja. Dacht eerst dat ik gek werd :+

Welke launcher heb je? Ik gebruik GO launcher.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
Ik gebruik de Nova launcher en heb beide problemen zoals hierboven beschreven nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvervisje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06-2023
Katsunami schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:10:
[...]

Verdomme. Ik hoop dat dit ook een van de eerste S3's uit mei/juni was en dat latere batches dit niet hebben. Het zou absurd zijn als er nou vanaf begin dit jaar honderdduizenden S3's de hort op gaan; waaronder die van mij, ergens rond juni :X Als het goed is ga ik de mijne in de loop van de volgende week ontvangen.
Even gekeken en ja, is uit mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18
Ik gebruik ADW launcher. Volgorde van icoontjes heb ik niet gemerkt. Alleen dus bij herstarten van telefoon altijd de vraag welke launcher ik wil gebruiken. Heb dit niet alleen met launcher maar ook met andere apps. Lijkt erop dat alle default instellingen gereset worden.

Maar goed, kan er idd mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
gambieter schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:01:
Vreemd, ik heb mijn SIII (UK) sinds eind november, en dit niet gemerkt; noch het herstarten van de launcher noch het verliezen van de shortcutvolgorde. Ik gebruik nu Apex Launcher en het is gewoon stabiel.

(SIII stock met root).
Hier werkt alles ook goed, geen problemen met nova launcher. Al herstart ik mijn telefoon blijft nova netjes de standaard. Widgetlocker werkt ook gewoon altijd (als ik hem niet zelf uitzet)

S3 stock, geroot met cf-root

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:58
Mijn G-sensor wijkt af, bij spelletjes zal het balletje/de auto altijd naar de rechterkant van het scherm lopen als de gsm gewoon plat ligt... Hoe kan ik dit kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
@ zunrob:
Ik heb even getest met zo'n soort spelletje (labyrinth)
Bij mij heeft hij ook een afwijking naar rechts (naar de home knop toe zegmaar)
Ik denk dat dit gewoon ligt aan de kleine verdikking die de behuizing aan de achterkant heeft bij de camera.
Calibratie apps zijn wel te vinden, maar ik weet niet/betwijfel of je hem daarmee een andere 'standaard offset' kunt geven aan de gyroscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Even een vraagje he, als jullie klikken op ram leegmaken en alle apps sluiten, hoeveel ram kan je dan gebruiken? Zou je het volgende even voor mij in willen vullen alsjeblieft? Ik wil eigenlijk wat meer ram maar ik heb nu wel een mooie launcher erop gezet...

Rom/root:
android versie:
Launcher/andere gekke dingen:
available ram na ram leegmaken en alle apps sluiten:

Rom/root: Stock, geen root
android versie: 4.1.1
Launcher/andere gekke dingen: http://youtu.be/c39PXAr9_F8?t=1m
available ram na ram leegmaken en alle apps sluiten: 277mb

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
  • Laatst online: 15-01-2023
Dus.. Sinds gisterenavond loopt mijn telefoon vast.
Eerst vermoedde ik de moederbord problemen waar ik meer over lees, maar bij mij zijn de problemen iets anders..

Op willekeurige momenten (zo lijkt het) loopt de telefoon helemaal vast en gaat hij opnieuw opstarten.. Het lijkt erop dat dat vooral gebeurd bij 'zware' apps zoals Youtube...

Om helemaal gek van te worden.. Eerst reageert de telefoon simpelweg niet meer op de knoppen en slaat dus helemaal vast om vervolgens opnieuw op te starten (of ik moet de batterij verwijderen)..

Probleem lijkt zich voor te doen sinds ik gisteren de batterij helemaal leeg was.. Eenmaal aan de oplader begonnen de problemen.

Herkenbaar?

kan ik met een bepaalde app checken of de telefoon goed draait? Dus of het geheugen goed werkt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
zunrob schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:46:
Mijn G-sensor wijkt af, bij spelletjes zal het balletje/de auto altijd naar de rechterkant van het scherm lopen als de gsm gewoon plat ligt... Hoe kan ik dit kalibreren?
Binnen het instellingen menu- beweging - gevoeligheid kun je hem volgensmij calibreren.

Wat ik me afvraag. Als ik met sygic wandelend navigeer dan lijkt de kompas niet altijd goede te draaie. Dan wijst ie zeg maar niet helemaal in de goede richting. Weet niet helemaal hoe ik het uit moet leggen. Misschien dat iemand hier meer over weet.

[ Voor 25% gewijzigd door sslojko op 03-01-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapet
  • Laatst online: 06-08 15:48
Snippertje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:02:
[...]

Shortcut volgorde en apps uit mapjes merkte ik ook op ja. Dacht eerst dat ik gek werd :+

Welke launcher heb je? Ik gebruik GO launcher.
Eigenlijk heb ik geen idee welke launcher ik gebruik. Hier heb ik niets aangepast, dus deze zal gewoon de standaard van Samsung zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
sslojko schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:44:
[...]

Binnen het instellingen menu- beweging - gevoeligheid kun je hem volgensmij calibreren.

Wat ik me afvraag. Als ik met sygic wandelend navigeer dan lijkt de kompas niet altijd goede te draaie. Dan wijst ie zeg maar niet helemaal in de goede richting. Weet niet helemaal hoe ik het uit moet leggen. Misschien dat iemand hier meer over weet.
Ik heb dezelfde ervaring, maar dan met Google Maps navigatie. Het kompas wordt samengesteld uit informatie van het interne kompas en uit de beweging die je met de GPS maakt. Bij een lage snelheid wordt de nauwkeurigheid van het GPS kompas erg slecht, en vaak wordt deze zelfs uitgezet of genegeerd. Het interne kompas is vrij gevoelig voor afwijkingen in de magnetische aantrekkingskracht. Ik denk zelf dat dit de verklaring is, maar wellicht zijn er sygic-gebruikers die meer kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
jorisvo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:20:
Dus.. Sinds gisterenavond loopt mijn telefoon vast.
Eerst vermoedde ik de moederbord problemen waar ik meer over lees, maar bij mij zijn de problemen iets anders..

Op willekeurige momenten (zo lijkt het) loopt de telefoon helemaal vast en gaat hij opnieuw opstarten.. Het lijkt erop dat dat vooral gebeurd bij 'zware' apps zoals Youtube...

Om helemaal gek van te worden.. Eerst reageert de telefoon simpelweg niet meer op de knoppen en slaat dus helemaal vast om vervolgens opnieuw op te starten (of ik moet de batterij verwijderen)..

Probleem lijkt zich voor te doen sinds ik gisteren de batterij helemaal leeg was.. Eenmaal aan de oplader begonnen de problemen.

Herkenbaar?

kan ik met een bepaalde app checken of de telefoon goed draait? Dus of het geheugen goed werkt e.d.
oh leuk hij schakelt zichzelf nu ook af en toe uit als ik het niet door heb... gewoon in mijn broekzak of op het bureau... dan krijg ik hem ook niet meer aan... batterij eruit en erin en dat doet hij het pas weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Goedendag tweakers,

Ik wou CM 10.1 installeren maar is niet gelukt.

ik had de zip file van de officiele site van cm gedownload en gekopieerd naar de sd kaart.
daarna heb ik mijn telefoon op recovery mode gezet door power + volume up + home button.
ik heb wipe geselectreerd en daarna heb ik de optie geselectreerd op zip file van cm 10.1 te installeren.
maar het is niet gelukt ik kreeg meteen de melding van "cyanogenmod 10.1 installation aborted".

ik heb een Samsung Galaxy S3 met root.

kan iemand me helpen?

(het is me gelukt)

[ Voor 3% gewijzigd door Omnia love op 03-01-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malouiner
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Hallo, Hier ook een Galaxy S3 kapot. :'(
Afgelopen weken viel het mij al op dat als hij s'nachts was volgeladen er een spontane opstarten procedure begon. Elke avond als ik hem aan de lading legde bleek dat hij ongeveer na twee uur als hij was volgeladen
zich zelf ging herstarten. Ook wel meegemaakt dat terwijl hij aan de lading lag hij stopte met laden bij 100% en dan s'morgens als je hem van de lading haalde er nog maar 75% over was. Ook ik herken het spontane herstarten als je hem gewoon bij je droeg. :-( . Nu vanmorgen is hij waarschijnlijk tijdens het vermoedelijke opstarten niet verder gekomen dan het opstart beeld met hier in SAMSUNG GALAXY S3. Samsung gebeld en opgestuurd naar SOLID VISION te Rijswijk ;w . We wachten het wel af.

[ Voor 4% gewijzigd door Malouiner op 03-01-2013 15:07 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:30
Het zou Samsung sieren een 32GB bord erin te stoppen, dat je S3 na reparatie weer sudden death kan krijgen is redelijk onacceptabel.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Mijn S3 restart zichzelf soms ook wel eens (Maar dit kan uiteraard ook aan de custom ROM liggen). Ik hoop maar dat ik mijzelf geen zorgen hoef te maken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40
cheesefrog schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:40:
Mijn S3 restart zichzelf soms ook wel eens (Maar dit kan uiteraard ook aan de custom ROM liggen). Ik hoop maar dat ik mijzelf geen zorgen hoef te maken. ;(
Doet die van mij ook, geen custom ROM, dus daar ligt het denk ik niet aan, maar dat doet ie al sinds ik hem heb (2-3 maanden) tot nu toe nog niks raars gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
Ik kreeg toen straks de melding dat touchwiz gestopt was ofzo..

Aaaaaaah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
jorisvo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:09:

Aaaaaaah!
oh...
Bad Brains schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:29:
Het zou Samsung sieren een 32GB bord erin te stoppen, dat je S3 na reparatie weer sudden death kan krijgen is redelijk onacceptabel.
Zou je dat ook zeggen als jij de 32GB versie had en een ander voor minder geld uiteindelijk dezelfde telefoon heeft?
Misschien wel, maar dan blijft het nog zuur voor anderen die in die situatie zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door Nas T op 03-01-2013 20:15 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
Sorry is aanvulling op eerdere posts ;)
Maar goed, het begint steeds erger te worden.. Hij blijft herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:30
Nas T schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:14:

Zou je dat ook zeggen als jij de 32GB versie had en een ander voor minder geld uiteindelijk dezelfde telefoon heeft?
Misschien wel, maar dan blijft het nog zuur voor anderen die in die situatie zitten.
Wie, diegene die wel voor zijn 32GB betald heeft of die met een 16GB zitten.
Ik snap er geen jota van wat je wilt vertellen.

En op je eerste vraag antwoord te geven, ja dan zou ik dat ook zo vinden, die 16GB bordjes blijken niet goed te zijn. Heb je dan een mazzeltje na een ongerief, zo werkt dat toch? Moeten mensen niet gelijk janken van; ik ik wel veel betaald voor 32GB... snik.. en hullie niks nuuuu ....snik....zij zijn groot en ik is klein..

Doen ze bij de auto verhuur ook hoor, jij neemt een dikke bak, ik kom voor een kleintje.
Kleintjes zijn allemaal stuk meneer?, mogen we u een grotere aanbieden?
Dan ga jij toch ook niet gelijk mekkeren?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bleh.... mijn S3 is vandaag opgestuurd.

Ik ben erover aan het denken om ook deze telefoon ongebruikt terug te sturen omdat ik toch wel héél veel berichten lees van defecte S3. Wellicht toch maar voor 50 euro minder voor een HTC One X gaan.... maar die heeft weer een kortere batterijduur, en belangrijker, geen vervangbare batterij (voor over 2 jaar, mocht het nodig zijn), en geen SD-kaart, mocht ik hem ooit nodig hebben. (Ja, ik ben zo iemand die een telefoon 3-5 jaar gebruikt indien ook maar enigszins mogelijk.) Of toch maar de Nexus 4, die voor een (debiel) hoog bedrag opeens beschikbaar is bij Belsimpel; maar ook niet met vervangbare batterij, en ook niet uitbreidbaar.

Hopen dat nieuwere S3's niet brak zijn, of toch nog last minute maar een HTC of Nexus 4 pakken? Crap. Ik haat dit echt, dergelijke onzekerheid wat betreft de hardware die je eigenlijk wil hebben (vanwege de specificaties dus).

[ Voor 27% gewijzigd door Katsunami op 03-01-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lautie
  • Laatst online: 22-10-2023
jorisvo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:41:
[...]

oh leuk hij schakelt zichzelf nu ook af en toe uit als ik het niet door heb... gewoon in mijn broekzak of op het bureau... dan krijg ik hem ook niet meer aan... batterij eruit en erin en dat doet hij het pas weer
Goh, zo begon het met die van mij ook eind November.
Af en toe een vastloper, spontane reboots van 1 keer per dag tot wel 4-5 keer per dag. Eerste vermoeden was een app, met kerst een factory reset gedaan. 2 dagen later geheel vast, midden in een Whatsapp gesprek. Daarna niks meer.

Sta er dus niet van te kijken dat ie binnenkort ophoud met werken.

Kortom een wel bekende eMMC bug verhaal. Genoeg te lezen op xda-developers.
De mijne is gisteren opgestuurd.

btw, die van mij is van eind juni.

Vader van Tobias en Ylana \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
Katsunami schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:45:
Bleh.... mijn S3 is vandaag opgestuurd.

Ik ben erover aan het denken om ook deze telefoon ongebruikt terug te sturen omdat ik toch wel héél veel berichten lees van defecte S3. Wellicht toch maar voor 50 euro minder voor een HTC One X gaan.... maar die heeft weer een kortere batterijduur, en belangrijker, geen vervangbare batterij (voor over 2 jaar, mocht het nodig zijn), en geen SD-kaart, mocht ik hem ooit nodig hebben. (Ja, ik ben zo iemand die een telefoon 3-5 jaar gebruikt indien ook maar enigszins mogelijk.) Of toch maar de Nexus 4, die voor een (debiel) hoog bedrag opeens beschikbaar is bij Belsimpel; maar ook niet met vervangbare batterij, en ook niet uitbreidbaar.

Hopen dat nieuwere S3's niet brak zijn, of toch nog last minute maar een HTC of Nexus 4 pakken? Crap. Ik haat dit echt, dergelijke onzekerheid wat betreft de hardware die je eigenlijk wil hebben (vanwege de specificaties dus).
Waarom? De kans dat jij last gaat krijgen van dit defect is minimaal. Immers heb je nog een goede 150 dagen en naar alle waarschijnlijkheid meer(180 a 200 dagen gem.). In deze periode verwacht ik echt wel dat Samsung al lang en breed een fix heeft uitgebracht.

Mocht je het toch niet aandurven dan zijn er nog twee andere opties: een Xperia T of totaal wat anders Nokia 920 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:12:
Waarom? De kans dat jij op last gaat krijgen van dit defect is minimaal. Immers heb je nog een goede 150 dagen en naar alle waarschijnlijkheid meer(180 a 200 dagen gem.). In deze periode verwacht ik echt wel dat Samsung al lang en breed een fix heeft uitgebracht.
LOL.... een telefoon met een mogelijk terminale ziekte. Absurd eigeniljk. Ik vraag me nog steeds af of het wel gefixt kan worden met een firmware-update omdat ook S3's die compleet op niet-Samsung ROM's draaien het loodje leggen.
Mocht je het toch niet aandurven dan zijn er nog twee andere opties: een Xperia T of totaal wat anders Nokia 920 :P
Ik heb teveel apps die op Windows Phone niet beschikbaar zijn. Apple is out of the question. Dan steek ik mijn kaart nog liever in een Nokia 3210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Katsunami schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:15:
[...]

LOL.... een telefoon met een mogelijk terminale ziekte. Absurd eigeniljk. Ik vraag me nog steeds af of het wel gefixt kan worden met een firmware-update omdat ook S3's die compleet op niet-Samsung ROM's draaien het loodje leggen.
Een rom update kan uit meerdere elementen bestaan. Dat betekend naast een software update(wat in principe alleen de user ziet) ook radio update en eventuele bootloader aanpassingen. Ik vermoed dat het dus 1 van de laatste twee opties is lees: low level probleem. Uiteraard blijft het gissen of dit een wear en tear leveling probleem is of dat een combi van actoren tot een overflow en overschrijving van de bootloader leidt. Again het is gissen dus niemand weet precies wat er gaande is maar zoals ik al zeg, fix is onderweg dus of je je nu in jouw geval erg druk moet maken...

Ps. enig idee waar Custom rom's op gebaseerd? Dat is AOSP source met een gehackte of vrijgegeven Samsung bronnen + eventuele custom launcher en wat oogsnoep(wallpaper en icoontjes) + poweruser settings. Die Samsung bronnen heb je nodig om de hardware aan te sturen dus je raad het al... altijd raak bij iedere rom.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 03-01-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zitten er in een niet-Samsung custom ROM niet alleen de drivers voor de hardware?

Ik ga ervan uit dat die niet de problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:58
jorisvo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:09:

Aaaaaaah!
Krijg ik ook wel eens hoor. ;-)
Mijn kompas wijst ook niet altijd in de goede richting bij het navigeren per voet (Navigon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Katsunami schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:15:
[...]

Ik heb teveel apps die op Windows Phone niet beschikbaar zijn. Apple is out of the question. Dan steek ik mijn kaart nog liever in een Nokia 3210.
Proest :X maar begrijp je wel, zelfde heb ik ook, een fatsoenlijke dropbox app...hmmm nee. en fatsoenlijke facebook app...no way. Ik heb 2 maal de htc titan gehad en heel gauw weer de deur uitgedaan. MAAR, voor de baas van mijn dochter is windows Phone weer perfect, weinig toeters en bellen en hij kan er weinig aan verkloten. Hij had eerst en sgs3 en dat was dagelijks kommer en kwel. nu heeft die een htc titan en dat gaat perfect! dus is er een markt voor windows phone's? ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
Lautie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:09:
[...]

Goh, zo begon het met die van mij ook eind November.
Af en toe een vastloper, spontane reboots van 1 keer per dag tot wel 4-5 keer per dag. Eerste vermoeden was een app, met kerst een factory reset gedaan. 2 dagen later geheel vast, midden in een Whatsapp gesprek. Daarna niks meer.

Sta er dus niet van te kijken dat ie binnenkort ophoud met werken.

Kortom een wel bekende eMMC bug verhaal. Genoeg te lezen op xda-developers.
De mijne is gisteren opgestuurd.

btw, die van mij is van eind juni.
hmm dat klinkt niet best maar fijn dat ik niet de enige ben inderdaad!
gisteren 2x een fabrieksreset gedaan en hij lijkt het nu weer redelijk te doen!! maar misschien ben ik dus te vroeg blij

hopelijk snel die kekke update zodat hij niet opgestuurd hoeft te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
In de UK hebben ze blijkbaar al de update (I9300XXELLA) die niet alleen het lek in de chipset patched maar als het goed is ook de sudden death problemen moet oplossen: http://www.sammobile.com/...t-sudden-death-issue-too/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep; jammer dat PHN geen nieuwe firmware krijgt. Ik weet best wel dat ik andere CSC firmware kan flashen, maar mijn S3 heeft al een keertje zelfmoord gepleegd, en ik wil geen gedonder over warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:39:
Yep; jammer dat PHN geen nieuwe firmware krijgt. Ik weet best wel dat ik andere CSC firmware kan flashen, maar mijn S3 heeft al een keertje zelfmoord gepleegd, en ik wil geen gedonder over warranty.
Krijg je ook niet als je via Odin die officiele fw download en flash, je zou het theoretisch wel kunnen krijgen bij custom fw, maar daar is voor zover bekend nog niet eens moeilijk over gedaan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
DaFrenk schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:17:
In de UK hebben ze blijkbaar al de update (I9300XXELLA) die niet alleen het lek in de chipset patched maar als het goed is ook de sudden death problemen moet oplossen: http://www.sammobile.com/...t-sudden-death-issue-too/
Alleen i.c.m. de (nieuwe) bootloader. Weet niet of KIES deze complete update doorvoert t.z.t.
Met Odin is de bootloader altijd te flashen.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

silitek schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Alleen i.c.m. de (nieuwe) bootloader. Weet niet of KIES deze complete update doorvoert t.z.t.
Met Odin is de bootloader altijd te flashen.
Ik dacht dat het eMMC probleem door de kernel werd opgelost, en de sudden death door de nieuwe bootloader? De nieuwe bootloader kan je hier downloaden en flashen met Odin als PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:39:
Krijgen wij geen nieuwe firmware op hetzelfde moment, of krijgen we die helemaal niet?

Wij zitten hier nog op 4.1.1, terwijl de halve 3rde wereld al op 4.1.2 zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaFrenk schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:17:
Als UK-gebruiker zou ik die dus moeten kunnen installeren. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de Samsung opzet nogal verwarrend vind (en dat voor iemand die al allerlei telefoons heeft geroot en geROMd :D ).

Ik heb root en daardoor kan ik geen updates OTA downloaden, en moet dus als ik het goed begrijp via KIES of via Odin (ik heb Mobile Odin). Maar als ik op de Samsung UK website kijk, zie ik geen firmware staan. Komt die later dan de OTA update? :)

(ik zie wel elders een download staan, maar Samsung gebruikt geen Hotfile, en ik wil wel een officiele versie ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 04-01-2013 13:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:19:
[...]

Wij zitten hier nog op 4.1.1, terwijl de halve 3rde wereld al op 4.1.2 zit.
Wen er maar aan. Dat is een onbegrijpelijk updatebeleid waar gesloten platforms altijd mee te maken zullen krijgen. Op zich wel begrijpelijk dat je niet wilt dat alle miljoenen gebruikers een update van 100MB+ tegelijkertijd wilt laten binnenhalen, maar dan zou ik het misschien echt compleet @ random realiseren en niet per land. Want op welke reden baseer je dat en hoe communiceer je dat met de gebruikers? (gesloten platform: niet communiceren).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er wordt ook al gezegd dat de Tab 10.1 3G, die vergelijkbaar is met de Tab 2 qua snelheid (die in sommige gevallen trager is) niet meer geüpdatet gaat worden vanaf Android 4.0.4.

Als het Nexus-tablet 3G heeft, stuur ik wellicht de S3 terug en vervang ik telefoon en tablet wel door een Nexus. Dan mag Samsung naast Apple op de lijst van *-bedrijven (al is het om andere redenen). (edit: geen 3G op de Nexus 10.)

Ik begin echt klaar te raken met al die problemen en beperkte ondersteuning die veel apparaten hebben, zelfs als ze honderden euro's kosten. Als je de fabrikant vraagt hoe dat opgelost wordt, krijg je te horen: "Dat weten we niet", of "Daar hebben we geen informatie over".

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nas T schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Wen er maar aan. Dat is een onbegrijpelijk updatebeleid waar gesloten platforms altijd mee te maken zullen krijgen. Op zich wel begrijpelijk dat je niet wilt dat alle miljoenen gebruikers een update van 100MB+ tegelijkertijd wilt laten binnenhalen, maar dan zou ik het misschien echt compleet @ random realiseren en niet per land. Want op welke reden baseer je dat en hoe communiceer je dat met de gebruikers? (gesloten platform: niet communiceren).
Sterker nog, uitgepakt is die rom 1,2 Gb! Dat wil je je servers echt niet aandoen...
gambieter schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Als UK-gebruiker zou ik die dus moeten kunnen installeren. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de Samsung opzet nogal verwarrend vind (en dat voor iemand die al allerlei telefoons heeft geroot en geROMd :D ).

Ik heb root en daardoor kan ik geen updates OTA downloaden, en moet dus als ik het goed begrijp via KIES of via Odin (ik heb Mobile Odin). Maar als ik op de Samsung UK website kijk, zie ik geen firmware staan. Komt die later dan de OTA update? :)

(ik zie wel elders een download staan, maar Samsung gebruikt geen Hotfile, en ik wil wel een officiele versie ;) )
Dit zijn wel officiele roms, door insiders bij Samsung gelekt naar SamMobiles of die hebben een ingang in de update-server. Ze zijn alleen nog niet allemaal officieel uitgekomen. Ik heb zelf de rom van SamMobiles gepakt en geflasht met Mobile Odin, en de bootloader van mijn eerdere link geflasht met PC Odin. Met je root krijg je überhaupt geen updates meer via Kies of OTA volgens mij, dus ben je aangewezen op het invoeren van een serial bij Kies om dat alsnog te gebruiken, of het gebruik van de alternatieve bron die je al gevonden had.

Ik vraag me inmiddels een beetje af wat de CSC precies doet. Ik heb zowel op de SGS III als SGS II al stapels roms geflasht met verschillende CSC's. Meestal wel met een West-Europese regio (Polen, Nordic Countries, BeNeLux, UK). Zolang ze niet carrier-branded zijn valt is de bloatware grotendeels gelijk, en bij alle werkte mijn internet out of the box. Bij de telefoon daarvoor, de Galaxy Spica, waren de updates wat schaarser en heb ik ook wel branded versies geflasht. Daar moest ik echter vaak zelf de APN settings invoeren. Wie weet wat er precies door de CSC gedefinieerd wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 04-01-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@gwystyl, dank voor de uitleg. Omdat het niet mijn prive-telefoon is (dan had er wel een custom ROM op gestaan) ben ik wat terughoudender en wacht ik nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb het niet zo heel goed gevolgd, maar waarom zitten we met zoveel smart te wachten op een update met 0.01 versienummer hoger? 't is niet dat we naar 4.2 gaan oid. Of gaat het specifiek om die fixes voor de sudden death problematiek, waar er nu veel over gepost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vanwege sudden death inderdaad.

Net is mijn S3 binnengekomen en ik weet echt niet wat ik zou moeten doen. Er is eigenlijk geen enkele smartphone die me 100% bevalt, behalve wellicht de Nexus 4 (maar ook die heeft zijn nadelen); maar die kost in Nederland 529 euro. In Duitsland kost hij 395, maar daar komt hij pas uit over een maand, en ik zit al sinds 20 december zonder betrouwbare telefoon. Crap.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:01:
Vanwege sudden death inderdaad.

Net is mijn S3 binnengekomen en ik weet echt niet wat ik zou moeten doen
Je kan hem toch gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:04:

Je kan hem toch gewoon gebruiken?
Met het risico dat Samsung hier in Nederland wat updates achterwege laat, en het apparaat mogelijk over 6-8 maanden omkiept. Kan hij weer een maand op reparatie. Edit: .... En mogelijk hetzelfde bord mee krijgt achteraf.

Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in; zelfs wat betreft dat de update het probleem oplost, eerlijk gezegd.

De One S heeft problemen met behuizing.De One X met temperatuur en Wifi. De Nexus 4 krijgt mindere beoordelingen wat betreftgeluidskwaliteit, en is nog te nieuw om van problemen te kunnen weten.

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00
Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:22:
[...]

Met het risico dat Samsung hier in Nederland wat update's achterwege laat, en het apparaat mogelijk over 6-8 maanden omkiept. Kan hij weer een maand op reparatie.
Of je flashed even de officiele UK rom, of je hebt nog even geduld want deze update gaat echt voor de Nederlandse S3 worden uitgebracht. En als je S3 vrij recent aangeschaft is heb je er sowieso geen problemen mee aangezien alleen de eerste moederbord variant er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55

Vis

Razer schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Of je flashed even de officiele UK rom, of je hebt nog even geduld want deze update gaat echt voor de Nederlandse S3 worden uitgebracht. En als je S3 vrij recent aangeschaft is heb je er sowieso geen problemen mee aangezien alleen de eerste moederbord variant er last van heeft.
Is er ergens te checken welk moederbord je S3 heeft, en of hij bij de sudden death behoort?

Het gaat om de S3 van mijn broer.. zou graag willen weten of hij risico loopt...

Thanks

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:03
Razer schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Helaas heb ik ook mijn S3 net een maand. En zit ik alsnog op de V1.100 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:27:
[...]
Is er ergens te checken welk moederbord je S3 heeft, en of hij bij de sudden death behoort?
*#12580*369# op de keypad. v1.100 krijgt vaak de SDS. Bij reparatie kreeg ik . . . v.1.100. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb mijn Galaxy SIII sinds begin december. Moederbord versie is 1.4. Dat is dezelfde als de versie die de gerepareerde SIII's meekrijgen. Ik ben alleen even de code kwijt waarmee je de revisie kon nakijken. Het was iets van *#25890#. Post YaYoh toch wel de juiste code :D.
code:
1
2
3
4
5
AP: I9300XXELL4
CP: I9300XXELL4
CSC: I9300DBTELL1
RF cal: 2012.11.3
HW Rev.: MP 1.400

[ Voor 26% gewijzigd door FezzFest op 04-01-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:59:
[...]

*#12580*369# op de keypad. v1.100 krijgt vaak de SDS. Bij reparatie kreeg ik . . . v.1.100. 8)7
Heb ook deze versie , maar heb nooit last van spontane reboots of andere crashes die kunnen wijzen op sudden death ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:14:
[...]

Heb ook deze versie , maar heb nooit last van spontane reboots of andere crashes die kunnen wijzen op sudden death ...
Had ik ook niet; tot ie dood ging. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:18:
[...]

Had ik ook niet; tot ie dood ging. :F
Zwijg maar het is al goed :) => waarmee ik wil zeggen , hout vasthouden dat het ding het niet krijgt .

Factuur hier is van 13/07/2012

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De mijne is zo recent dat ik een paar dagen heb moeten wachten op de levering door de winkel omdat hij niet meer in voorraad was toen ik hem betaalde op 28 december, na omruilen van de Galaxy Nexus.

Hoewel ik ook deze kan terugsturen na het openmaken van de doos, stuur ik hem liever verzegeld terug. Maar zonder hem open te maken kan ik natuurlijk die code niet intypen.

Ik vraag me af of de kans 100% is dat ik een 1.400 versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:22:
De mijne is zo recent dat ik een paar dagen heb moeten wachten op de levering door de winkel omdat hij niet meer in voorraad was toen ik hem betaalde op 28 december, na omruilen van de Galaxy Nexus.

Hoewel ik ook deze kan terugsturen na het openmaken van de doos, stuur ik hem liever verzegeld terug. Maar zonder hem open te maken kan ik natuurlijk die code niet intypen.

Ik vraag me af of de kans 100% is dat ik een 1.400 versie heb.
Komt ie dan he.

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat zou betekenen dat zelfs in de allernieuwste S3's een moederbord met een bekende fout wordt gebruikt. Dat zou absurd zijn; maar ja, HP heeft een bepaalde versie van hun dv6000 laptop ook langer dan een jaar onversaagd in productie gehouden, terwijl er alleen in Nederland al duizenden terug kwamen na de eerste maand.

Vreemd zou ik het dus niet eens vinden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:48:
Dat zou betekenen dat zelfs in de allernieuwste S3's een moederbord met een bekende fout wordt gebruikt. Dat zou absurd zijn; maar ja, HP heeft een bepaalde versie van hun dv6000 laptop ook langer dan een jaar onversaagd in productie gehouden, terwijl er alleen in Nederland al duizenden terug kwamen na de eerste maand.

Ik heb mijn toestel net voor kerst gekregen, en ook HW versie 1.1. Ik heb dus gisteren de UK rom geflasht. Als je niet de hele rom wil flashen kan je ook alleen de bootloader flashen, dan ben je in ieder geval (als het goed is) van de sudden death af. Wil je ook het eMMC probleem oplossen, dan moet je de kernel van de UK rom flashen. Beide kunnen zonder verder je rom aan te passen als je dat wil, maar het is makkelijker om het hele ding ineens met Odin op je PC te flashen.
Als je per se een Nederlandse rom wilt, zal je moeten wachten en hopen dat hij het blijft doen. Ik verwacht echter wel dat de update er binnen de termijn dat de sudden death meestal optreedt (na 200 dagen oid?) zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb hem ook net voor kerst gekregen en heb MP 1.100 is dat goed of?
*#12580*369# op de keypad. v1.100 krijgt vaak de SDS. Bij reparatie kreeg ik . . . v.1.100.
Slecht dus

Stef602 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 02:19:
Even een vraagje he, als jullie klikken op ram leegmaken en alle apps sluiten, hoeveel ram kan je dan gebruiken? Zou je het volgende even voor mij in willen vullen alsjeblieft? Ik wil eigenlijk wat meer ram maar ik heb nu wel een mooie launcher erop gezet...

Rom/root:
android versie:
Launcher/andere gekke dingen:
available ram na ram leegmaken en alle apps sluiten:

Rom/root: Stock, geen root
Launcher/andere gekke dingen: http://youtu.be/c39PXAr9_F8?t=1m
available ram na ram leegmaken en alle apps sluiten: 277mb
Iemand, aub?

[ Voor 110% gewijzigd door Frozen op 04-01-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Rom/root: Stock/geen root
Launcher/andere gekke dingen: Stock
available ram na ram leegmaken en alle apps sluiten: 612MB in gebruik van de 833MB dus 221MB vrij

Maar waarom wil je het eigenlijk weten? Ik heb liever dat mijn telefoon alle geheugen opslokt en conform Android memory management geheugen vrij maakt. Hoe meer vrije ruimte hoe slechter de preformance van het systeem is :)
Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:48:

Stuur lekker die S3 op en koop wat anders, probleem opgelost. Wikken, wegen en gissen of je wel of geen last gaat krijgen van SDS gaat je niet verder helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door Miki op 04-01-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Miki schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:31:
[...]

Rom/root: Stock/geen root
Launcher/andere gekke dingen: Stock
available ram na ram leegmaken en alle apps sluiten: 612MB in gebruik van de 833MB dus 221MB vrij

Maar waarom wil je het eigenlijk weten? Ik heb liever dat mijn telefoon alle geheugen opslokt en conform Android memory management geheugen vrij maakt. Hoe meer vrije ruimte hoe slechter de preformance van het systeem is :)
In die video zie je de launcher die ik nu gebruik, ik vind hem wel mooi maar het laden van plaatjes duurt soms lang (lees: achtergrondplaatjes laden voor de launcher) overigens speelde ik laatst need for speed maar die begon een beetje te laggen... daarom dacht ik van misschien is het die launcher die zo veel opslurpt. Overigens vind ik die 221 mb wel erg weinig, zeker vergeleken met die van mij :o

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 04-01-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Heeft waarschijnlijk te maken met de diverse accounts die mijn S3 op de achtergrond aan het pollen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:08:
Ik heb mijn toestel net voor kerst gekregen, en ook HW versie 1.1. Ik heb dus gisteren de UK rom geflasht. Als je niet de hele rom wil flashen kan je ook alleen de bootloader flashen, dan ben je in ieder geval (als het goed is) van de sudden death af. Wil je ook het eMMC probleem oplossen, dan moet je de kernel van de UK rom flashen. Beide kunnen zonder verder je rom aan te passen als je dat wil, maar het is makkelijker om het hele ding ineens met Odin op je PC te flashen.
Als je per se een Nederlandse rom wilt, zal je moeten wachten en hopen dat hij het blijft doen. Ik verwacht echter wel dat de update er binnen de termijn dat de sudden death meestal optreedt (na 200 dagen oid?) zal zijn.
Sjeeezus. Nog meer? eMMC probleem?

Net effe snel gezocht; is dat het probleem waarbij het flashen van een nieuwe ROM je hele toestel kan bricken? Blijkbaar kwam het vorig jaar ook al bij de Note voor.

Bootloader flashen, Kernel flashen, hele telefoon flashen met ROM's van andere landen of third party ROM's... Root zorgt ervoor dat je geen OTA en KIES-updates meer kunt krijgen blijkbaar.

Dit gaat me allemaal te ver. Rotzooien met mijn tablet (Tab 1 3G) is nog tot daar aan toe, omdat het een leuk "voor erbij" apparaat is, dus het boeit niet zo als er wat mis gaat en het me een paar dagen kost om het ding weer aan de gang te krijgen. Met mijn telefoon kan ik dat niet hebben, hoewel ik qua "smartphone-features" een lichte gebruiker ben (uitgezonderd navigatie te voet, wat bijna de primaire taak van de telefoon is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:29:
[...]

Sjeeezus. Nog meer? eMMC probleem?

Net effe snel gezocht; is dat het probleem waarbij het flashen van een nieuwe ROM je hele toestel kan bricken?
Nee: niet alleen maar flashen, maar wat dan ook voor I/O traffic. Dus: als je hem gebruikt, is hij snel 'op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Solid Vision Rijswijk is werkelijk wonderbaarlijk snelle sammy service... m'n sudden death sammy in 2 dagen klaar :) woohoo. Nieuw moederbordje erin en hoppa we draaien weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:55:
Nee: niet alleen maar flashen, maar wat dan ook voor I/O traffic. Dus: als je hem gebruikt, is hij snel 'op'.
Dit vind ik echt te ver gaan. Met een hardwarematige tekortkoming (plastic, pentile, minder goeie speaker, etc) kan ik wel leven. Aan dat soort dingen stoor ik me niet zo. Een telefoon die zichzelf "opvreet" tijdens gebruik is onbetrouwbaar en niet acceptabel IMHO :X

Ik heb daarnet via Belsimpel (waar ook de nog niet eens geopende S3, en daarvoor de Galaxy Nexus vandaan kwamen) een LG Nexus 4 besteld en betaald. In vergelijking tot landen waar hij al uit is of uit gaat komen (Duitsland, 399 voor de 16 GB versie) is hij duur. Maar OK, hier heb ik wel garantie via Nederland in plaats van via Duitsland. Zoveel duuder dan de S3 is hij nou ook weer niet, en qua hardware is hij tenminste gelijkwaardig. De batterij kan via het verwijderen van 2 schroefjes stiekem toch worden vervangen indien nodig.

Ik kan geen 2-4 weken meer wachten want ik zit zonder telefoon. De Nexus 4 is al verzonden. Nu maar hopen dat er over 6 maanden geen problemen met *dit* ding gaan opduiken. (Het valt wel mee, met de besparing van 60 euro op een Kindle Paperwhite via Duitsland twee maanden terug in acht genomen...)

Jullie zijn hier in deze draad in elk geval van me verlost :P Ik hoop in elk geval dat de mensen die toch voor een S3 besluiten er lang plezier van mogen hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSt
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Gisteren mijn tel opgehaald na een sudden death, Ingeleverd op 22/12 via een Hi winkel. Nieuw moederboard is nu HW ref mp 1.500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moederbord is de MP 1.100, is dit nou de slechte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:11:
Mijn moederbord is de MP 1.100, is dit nou de slechte?
als je even omhoog had gescrolld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
HansSt schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:50:
Gisteren mijn tel opgehaald na een sudden death, Ingeleverd op 22/12 via een Hi winkel. Nieuw moederboard is nu HW ref mp 1.500
Die zit er nu bij mij ook in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S3 zegt bij HW REV: REV0.1 (is een hersteld sudden-death toestel).
Waarom bij mij niet met MP.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:20:
Mijn S3 zegt bij HW REV: REV0.1 (is een hersteld sudden-death toestel).
Waarom bij mij niet met MP.... ?
Bij mij staat er MP. Waarvoor het staat weet ik niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
micheldenhaag schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:03:
Solid Vision Rijswijk is werkelijk wonderbaarlijk snelle sammy service... m'n sudden death sammy in 2 dagen klaar :) woohoo. Nieuw moederbordje erin en hoppa we draaien weer!
Je kan ook een afspraak maken om langs te komen. Bij mij was mijn mainbord vervangen vanwege wifi problemen. Duurde een uurtje.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Laatst online: 17-09 00:52
Mensen, mensen....

[My opinion]
Wat een drukte over het sudden death probleem, en talloze speculaties of het zou kunnen gebeuren...(of niet)

Ik volg dat verhaal nu al enige tijd.

- Ja, het is blijkbaar een probleem wat bestaat en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Hoe dan ook vervelend, maargoed dit overkomt jou en in dit geval Samsung nou eenmaal...

- Ja, als het voorkomt ben je je telefoon een bepaalde periode kwijt voor reparatie, heb je bepaalde data niet ge-backupped dan ben je het kwijt (net zoals met elk ander apparaat waar hetzelfde voor geldt)
We leven nou eenmaal niet meer in de verleden tijd waarin alles hardcopy bestond en je je spulletjes eigenlijk alleen maar door brand of diefstal kon verliezen.

Het lijkt wel de vorm van de hedendaagse media wat dat betreft, problemen worden met een vergrootglas uitgelicht terwijl er feitelijk niets bijzonders aan de hand is...

Laten we het even simpel maken;
Als iedereen met een SGS3 hieronder zou reageren of hij wel of geen problemen ervaart vanwege sudden death dan verwacht ik dat 99% nergens last van heeft.
Het is slechts de kleine groep mensen die hier wel tegenaan loopt en hier een reactie achterlaat die het beeld bepalen op dit moment.
In mijn opvatting dus een tè negatief beeld.

Natuurlijk vind ik sudden death ook een probleem wat opgepakt moet worden om het uit te roeien maar het bepaalt niet dat alle S3's uitgerust zijn met dit probleem.
Besef daarbij dat we vandaag de dag gezamenlijk meer dezelfde apparaten kopen als we een paar jaar geleden deden.
Een verschraling van de markt die ons allen 2 kanten op drijft...óf het een óf het andere product.
Het is tegenwoordig A of Z, alles wat daartussen zit lijkt niet het beste product, dus dat willen we niet...
De markt hiervoor wordt bepaald door de populariteit van de aanbieders of inmiddels de aangeboden smartphone.
Eindconclusie: Laat u niet leiden, en kies zelf.
[/My Opinion]

De SGS3 is gewoon een uitstekende smartphone, en bottomline, (er kan altijd iets mis zijn met elk toestel)
Als er iets mis is dan kun je hem gewoon onder fabrieksgarantie laten repareren.
Laten we aub de focus leggen op de echte problemen en niet speculeren over incidenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

^^^
Mee eens. Ik maak me er niet druk om. Mn belangrijke data is gebackupped. Al het andere kan je downloaden of opnieuw installeren.
Als mn s3 morgen dood is, so be it. Alles kan/gaat wel eens kapot. Niets om je druk om te maken. Je hebt toch 2 jaar garantie. Tot die tijd heb je wel weer de s4.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BMW_M3 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 06:01:
^^^
Mee eens. Ik maak me er niet druk om. Mn belangrijke data is gebackupped. Al het andere kan je downloaden of opnieuw installeren.
Als mn s3 morgen dood is, so be it. Alles kan/gaat wel eens kapot. Niets om je druk om te maken. Je hebt toch 2 jaar garantie. Tot die tijd heb je wel weer de s4.
Ik zal je sterker vertellen op deze vroege morgen (of deze late nacht), als de nieuwe telefoons uitkomen dan neem ik de beste van die serie (net als ik nu heb gedaan) dus samsung moet wel met wat beters komen dan huawei, htc, sony, LG, google en de s3 anders wordt het natuurlijk gewoon een eerder genoemd merkje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 05-01-2013 06:06 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.