Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Stef602 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:43:
[...]

heb je een virusscanner op je telefoon staan?
Nee dat heb ik niet, maar heb ook geen reden om er een op te zetten trouwens.

@all, je moet voor de gein eens googelen op NetworkLocationLocator en dan kijken hoeveel problemen mbt drainage er zijn de laatste tijd, echt wel wat teveel resultaten als je t mij vraagt.
alleen het verlossende antwoord of de oplossing zit er helaas nog niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag met me S3 de sudden-death ontvangen. Erg fijn.
Het schijnt dat de NAND-poort, een digitale elektronische schakeling (Moederbord), het na enkele maanden begeeft.

Nu maar op Hi wachten, met de kerst..

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:17:
Nou vandaag met me S3 de sudden-death ontvangen. Erg fijn.
Heb ook zoiets.

Gister heeft mijn vriendin er de wekker op gezet en is gaan slapen, we worden 's ochtends wakker.. niks nakko nada.
Hij zat ong op 90% voor het slapen dus leeg zou niet mogen zijn, chinese accu erin gedaan en ook niks meer gebeuren. Aan de USB lader, niks, aan de PC, niks...
Wellicht handig om erbij te vertellen, er is al een lader gesneuveld en de 32GB SD kaart is ook kaduuk.
En te bedenken dat ik het ding echt 6 weken heb of zo. Naar de GSM toko of naar Vodafone, waar heb ik meer kans dat zoiets snel wordt geregeld of is er iets wat ik zelf nog kan doen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Iets wat ik mij al even afvraag. Als je je telefoon oplaad dan geeft hij zo'n fijn piepje en gaat het scherm aan als hij op 100% zit. Is dit uit te zetten? 'S nachts is dit namelijk _niet_ fijn. Opeens een bak licht en geluid omdat hij vindt dat hij van de netspanning af moet.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Op stock rom is dat volgens mij niet uit te zetten. Persoonlijk zet ik mijn telefoon 's nachts altijd op stil en heb dan geen last van het scherm dat aangaat, maar vooral dat piepje is wel erg irritant ja. Custom ROM kan dat sowieso oplossen.

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:42
Napo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:39:
Iets wat ik mij al even afvraag. Als je je telefoon oplaad dan geeft hij zo'n fijn piepje en gaat het scherm aan als hij op 100% zit. Is dit uit te zetten? 'S nachts is dit namelijk _niet_ fijn. Opeens een bak licht en geluid omdat hij vindt dat hij van de netspanning af moet.
Je hebt als het goed is een blokkeermodus/stand, misschien dat dit helpt als je het aan zet. Ik heb er namelijk zelf nooit last van.

Te vinden op stock 4.1.1 door notificatiebalk naar onderen te doen of instellingen > Blokkeerstand.

Verwijderd

Vergelijkbaar verhaal dus.
Accu was 20%, dacht meh laadt 'm morgen wel op. Geen enkele actie werkt meer nu die uit is.
Tip: intern moederbord vervangen is total wipe van je tel. Misschien dat jij nog een backup kunt doen, ik dus niet aangezien die al uit is en nergens op reageerd.

Ik maak gebruik van de HI smartcare service (alhoewel, kan niet bellen vanwege S3 niet aan wil dus even een oplossing bedenken).

Voor andere providers zou misschien langs gaan met toestel beter zijn.
Lijkt me wel dat je S3 wordt opgestuurd vanwege een moederbord defect.
Samsung repareert dit trouwens kosteloos (garantie) of je root/rom hebt of niet.
Bad Brains schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:10:
[...]

Heb ook zoiets.

Gister heeft mijn vriendin er de wekker op gezet en is gaan slapen, we worden 's ochtends wakker.. niks nakko nada.
Hij zat ong op 90% voor het slapen dus leeg zou niet mogen zijn, chinese accu erin gedaan en ook niks meer gebeuren. Aan de USB lader, niks, aan de PC, niks...
Wellicht handig om erbij te vertellen, er is al een lader gesneuveld en de 32GB SD kaart is ook kaduuk.
En te bedenken dat ik het ding echt 6 weken heb of zo. Naar de GSM toko of naar Vodafone, waar heb ik meer kans dat zoiets snel wordt geregeld of is er iets wat ik zelf nog kan doen.

• Mljoek
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 13:26
Zelfde hier, op kerstavond ineens kapot gegaan (wel lekker rustig tijdens kerst). Vanochtend HI Smartcare gebeld, maar die konden pas maandag langskomen ivm drukt rond de feestdagen. Net na m'n werk langs gegaan bij de HI winkel en hem daar op laten sturen.

Wel even wennen dat Galaxy mini leentoestel, maar beter dan niets.
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:36:
Vergelijkbaar verhaal dus.
Accu was 20%, dacht meh laadt 'm morgen wel op. Geen enkele actie werkt meer nu die uit is.
Tip: intern moederbord vervangen is total wipe van je tel. Misschien dat jij nog een backup kunt doen, ik dus niet aangezien die al uit is en nergens op reageerd.

Ik maak gebruik van de HI smartcare service (alhoewel, kan niet bellen vanwege S3 niet aan wil dus even een oplossing bedenken).

Voor andere providers zou misschien langs gaan met toestel beter zijn.
Lijkt me wel dat je S3 wordt opgestuurd vanwege een moederbord defect.
Samsung repareert dit trouwens kosteloos (garantie) of je root/rom hebt of niet.
[...]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:36:
...
[...]
logisch, het is lastig controleren als je het ding met geen mogelijkheid aan de praat krijgt... en aangezien het een duidelijke hardware-fout is, hebben ze weinig keus.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Hier is trouwens wat meer informatie over het sudden death verschijnsel op XDA.
Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1993044

Schijnt dat het vervangende moederbord hetzelfde is als degene die nu je S3 laat sterven.
Kan nog leuk worden.. :)

• reyals
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:15:
...
Schijnt dat het vervangende moederbord hetzelfde is als degene die nu je S3 laat sterven.
Kan nog leuk worden.. :)
kan, het kan zijn dat een of enkele onderdelen het begeven en dat ze dan de mainboards die ze terug krijgen repareren.De gerevisieerde mainboards kunnen dan welgoed zijn (en blijven).
ik zit anders zelf met hetzelfde probleem; mijn S3 is bij kpn retour gekomen uit de lease, kan dus zijn dat het apparaat al een SD probleem heeft gehad, de hardware revisie is in elk geval 1.1. ik merk het vanzelf als het zover is.

[ Voor 5% gewijzigd door reyals op 27-12-2012 15:04 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een kras in het midden van mijn scherm op mijn S3, nou heb ik gehoord dat screenprotectors er goed in zijn om deze te verbergen, maar welke kan ik dan het best nemen? Hij moet natuurlijk ook beschermen tegen nieuwe krassen,

• tapet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-08 15:48
Zoals zovelen had ik enkele weken geleden ook een flinke battery drain, echter na zo'n 20 uur werkte mijn telefoon weer normaal. Ik heb Avast antivirus geïnstalleerd, maar het leek mij niet de oorzaak, aangezien ik dit programma al langere tijd gebruik.
Enkele dagen geleden keerde het probleem plots terug, 20% per uur eraf, en zelfs opladen ging zeer langzaam. Dit keer kon ik echter verband leggen met het downloaden van een grote hoeveelheid kaartmateriaal op mijn 64 Gb SD kaart. Na het downloaden begon de battery drain weer, en anderhalve dag later werkte de telefoon weer normaal.
Het lijkt me waarschijnlijk dat toch de antivirus verantwoordelijk is. Voortaan maar geen grote hoeveelheid downloaden, als ik de telefoon niet direct kan opladen.
Overigens is de battery drain tijdelijk te stoppen door 'media' te stoppen bij taakbeheer. Dit werkt totdat de telefoon herstart wordt, dan gaat het proces vrolijk door, totdat het afgerond is.
Jammer dat in Android zelf niet te ontdekken is welk proces echt verantwoordelijk is. Dit zit verstopt onder het kopje 'media'. Ik ben er redelijk van overtuigd dat het de antivirus is.

• reyals
Ik denk eerder dat de mediascanner er dan verantwoordelijk voor is. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964486

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
GOede service gehad van Samsung (lees gsmrepareren.nl). Mijn wifi van mijn S3 werkte niet meer, gemaild met Samsung, deze gaven aan om naar gsmrepareren.nl te gaan. Heb deze (Sound Vision) gebeld en kon meteen een afspraak maken om langs te komen. Afgelopen maandag om 10:00 op de stoep. Bakje koffie en TV erbij. Na een uurtje, meneer uw telefoon is klaar. Hebben ze ter plaatse mijn mainbord vervangen.

Werkt nu weer als een trein, top service.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik zie de screenshot van LenAsh in dat topic en daar zie ik bij wifi dat het balkje onderbroken is:
http://dl.xda-developers....012-10-30-15-30-00_1_.jpg

(maar een paar streepjes blauw en verder zwart). Bij mij is het een ononderbroken blauwe balk. Hoe kom ik erachter wat ervoor zorgt dat mijn wifi zo te keer gaat?

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik word behoorlijk 'bang' van die Sudden death berichten... vooral omdat ik de telefoon 2e hands heb gekocht en geen aankopbewijs of iets dergelijks heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
RekZ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:54:
Ik word behoorlijk 'bang' van die Sudden death berichten... vooral omdat ik de telefoon 2e hands heb gekocht en geen aankopbewijs of iets dergelijks heb.
Tsja...ik hoop dat je hiervan dan leer en da dit geen duur leergeld wordt voor je. Ik snap niet dat als je iets van meer dan €500 nieuwwaarde tweedehands koopt dit zonder bon overneemt. Waarom?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer graag posten in leesbaar Nederlands.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 28-12-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Raymond schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:48:
[...]

Ik zie de screenshot van LenAsh in dat topic en daar zie ik bij wifi dat het balkje onderbroken is:
http://dl.xda-developers....012-10-30-15-30-00_1_.jpg

(maar een paar streepjes blauw en verder zwart). Bij mij is het een ononderbroken blauwe balk. Hoe kom ik erachter wat ervoor zorgt dat mijn wifi zo te keer gaat?
Dat ligt aan Google. Heb je locatie service al uit staan? Google nu wil continue je locatie weten. Ik heb dat allemaal uit gezet, en bij mij is hij nu ook netjes onderbroken

[ Voor 5% gewijzigd door reyals op 28-12-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij niet. De beschrijving erbij deed me er aan denken dat dan het navigeren enzo ook minder lekker zou gaan. Maar ff experimenteren kan natuurlijk geen kwaad.
Ik ga het even proberen, thanks!

edit: Is het voldoende om onder "locatieservices" het onderste vinkje "locatie en google zoeken" uit te zetten? Die andere twee (gps satellieten en draadloze netwerken gebruiken) lijken me redelijk noodzakelijk voor navigatie, toch?

[ Voor 37% gewijzigd door Raymond op 28-12-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:41
Mijn S3 is nu veel aan het resetten ( 3x in een uur) en blijft nu op het zwarte scherm met de witte tekst Samsung Galaxy SIII GT-l9300 staan.

Betterij er uit gedaan en start vervolgens ook niet meer op.

Topic doorgelezen en hij zal wel kapot zijn.

Hoop dat ik op 1 of andere manier nog alles kan terugkrijgen.
Foto´s staan wel op de mediakaart geloof ik.

Hi Smart Care maar eens bellen straks.

[ Voor 51% gewijzigd door Mars18 op 28-12-2012 10:37 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 05:10:
[...]

Tsja...ik hoop dat je hiervan dan leer en da dit geen duur leergeld wordt voor je. Ik snap niet dat als je iets van meer dan €500 nieuwwaarde tweedehands koopt dit zonder bon overneemt. Waarom?
Omdat ik meestal toch niet langer dan een jaar met een telefoon doe... drie van mijn eerdere toestellen heb ik gesloopt(waterschade) of gewoonweg verloren... Daarom dacht ik de s3 maar tweedehands te kopen voor 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Dat draadloze netwerken gebruiken houd je Wi-Fi continue aan. Maar zonder dat vinkje hou je géén locatie meer over voor widgets en andere programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb dat intussen ook uitgezet, maar zie dat wifi nog steeds aan blijft.

Wat is een goede monitor, die laat zien welke app je wifi aan houdt? Ik heb intussen een aantal appjes geprobeerd, maar die laten niet zien wat ik wil weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Krijg zojuist de update melding op mijn S3. Dat zal wel die Premium Suite 4.1.2 update zijn? De beschrijving heeft het alleen over verbeterde stabiliteit.

Zijn daar al ervaringen mee? Hij draait nu eigenlijk best goed op 4.1.1.

[ Voor 19% gewijzigd door DaFrenk op 28-12-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Huh, Als ik Volume Up + Home Button + Power knop doe, gebeurd er niks, hij start weer opnieuw op, maar tot zwart scherm met witte samung letters.

Maar van de Hi helpdesk moest ik Volome Down + Home Button + Power knop doen, maar dan gaat die wat downloaden? Uur bezig geweest er gebeurde niks.

Volgens mij is dit wat anders.

Waarom krijg ik de hard reset niet voor elkaar?

Dit krijg ik al niet, het android mannetje en menu keuze om te scrollen

YouTube: Galaxy S3 - Hard (Factory) Reset (3 Ways)

[ Voor 19% gewijzigd door Mars18 op 28-12-2012 12:01 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Mars18 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:59:
Huh, Als ik Volume Up + Home Button + Power knop doe, gebeurd er niks, hij start weer opnieuw op, maar tot zwart scherm met witte samung letters.

Maar van de Hi helpdesk moest ik Volome Down + Home Button + Power knop doen, maar dan gaat die wat downloaden? Uur bezig geweest er gebeurde niks.

Volgens mij is dit wat anders.

Waarom krijg ik de hard reset niet voor elkaar?

Dit krijg ik al niet, het android mannetje en menu keuze om te scrollen

YouTube: Galaxy S3 - Hard (Factory) Reset (3 Ways)
Je moet iets doen, wat niet meer kan op je telefoon. Waarom ga je dat niet beklagen bij die Hi helpdesk?

Het concept van Hi is trouwens dat ze een vervangend toestel aanbieden als jouw toestel kapot is. Het is niet jouw toestel, maar je hebt het geleased. Dus als je langs de winkel gaat, moet je een andere kunnen krijgen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
DaFrenk schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:26:
Krijg zojuist de update melding op mijn S3. Dat zal wel die Premium Suite 4.1.2 update zijn? De beschrijving heeft het alleen over verbeterde stabiliteit.

Zijn daar al ervaringen mee? Hij draait nu eigenlijk best goed op 4.1.1.
Volgens KIES (lite) (nog) géén update.
Maar moet zo langzamerhand wel komen gezien voorgaande meldingen.
http://www.samsunggalaxys...tart-in-europa/#more-3033
Afwachten maar het is nog geen 2013. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
BvDorp schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:27:
[...]

Je moet iets doen, wat niet meer kan op je telefoon. Waarom ga je dat niet beklagen bij die Hi helpdesk?

Het concept van Hi is trouwens dat ze een vervangend toestel aanbieden als jouw toestel kapot is. Het is niet jouw toestel, maar je hebt het geleased. Dus als je langs de winkel gaat, moet je een andere kunnen krijgen. Toch?
Ik wist niet dat me telefoon zo kapot was :'(

En klagen bij HI ga ik zeker doen!
Je hebt volgens hun site met
Hi SmartCare Basis recht op een monteur binnen 24 uur. Dus ik net bellen. Hebben ze pas volgende week vrijdag plek. Amateurs.

Ik ga morgen wel langs een hi winkel of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
reyals schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:51:
Dat draadloze netwerken gebruiken houd je Wi-Fi continue aan. Maar zonder dat vinkje hou je géén locatie meer over voor widgets en andere programma's
Ik heb nu heel lomp wifi en mobiele data uitgezet. Maakt natuurlijk de telefoon als smartphone erg onbruikbaar, maar ik kan wel zien dat nu de batterij niet meer ontladen wordt. Dus het zit hem wel in apps die op de achtergrond te vaak online gaan om iets te checken.

Nu alleen nog een appje zien te vinden die dat duidelijk in kaart kan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
@ Raymond en reyals:
Hebben jullie BBS toevallig al draaien (evt hier te vinden gratis (Scroll down))

Je kunt dan alles tijdelijk weer ff aanzetten en zien bij partial wakelocks welk proces je telefoon wakker houdt.
Ik ben wel benieuwd, maar gok dat het ook de NetworkLocationLocator is waar ik ineens last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds de update (via Kies) naar 4.1.2 heb ik enorm veel last met wifi: na een tijdje surfen valt de verbinding weg. De enige oplossing om terug te kunnen verbinden is om de wifiverbinding even uit te zetten. Als ik daarna het terug inschakel, werkt het weer... voor even. Voor de update had ik geen problemen met wifi. Ik heb al een facctory reset geprobeerd, alsook het herflashen van de officiële firmware met Odin. Beide ingrepen boden geen soelaas. Mijn S III is niet geroot. Ervaart iemand soortgelijke problemen sinds de 4.1.2 update?

[ Voor 4% gewijzigd door FezzFest op 28-12-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
gijsvogel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
@ Raymond en reyals:
Hebben jullie BBS toevallig al draaien (evt hier te vinden gratis (Scroll down))
Ik heb de screenshots ervan bekeken, maar ik heb ik niet de indruk dat ik er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
RekZ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:54:
geen aankoopbewijs?? --> heeel gauw verpatsen

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
FezzFest schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:35:
Sinds de update (via Kies) naar 4.1.2 heb ik enorm veel last met wifi: na een tijdje surfen valt de verbinding weg. De enige oplossing om terug te kunnen verbinden is om de wifiverbinding even uit te zetten. Als ik daarna het terug inschakel, werkt het weer... voor even. Voor de update had ik geen problemen met wifi. Ik heb al een facctory reset geprobeerd, alsook het herflashen van de officiële firmware met Odin. Beide ingrepen boden geen soelaas. Mijn S III is niet geroot. Ervaart iemand soortgelijke problemen sinds de 4.1.2 update?
Hmm, ik kwam dit probleem ook tegen toen ik ging zoeken naar ervaringen met de nieuwe 4.1.2 update. Volgens mij lag het aan de beveiliging, op een onbeveiligd netwerk werkte hij wel probleemloos. Geen oplossing natuurlijk, maar het was een probleem dat in Android zat daar Nexus gebruikers er ook last van hadden.

Ik wacht nog fijn even af met de update installeren dus. :/ Al heb ik geen idee of ik die melding nu weg kan krijgen, die notificatie blijft in beeld staan. :P

Edit: dit was die site http://www.androidworld.n...-jelly-bean-update-2.html al gaat dat gewoon over de JB update in het algemeen. Switchen van WPA2 modus leek de oplossing

Edit 2: dit probleem klinkt me trouwens bekend in de oren. Toen ik ooit de 2.1 update op mijn HTC Desire kreeg werkte WiFi ook niet meer, precies hetzelfde probleem dat jij hebt. Hij verbind maar na een tijdje valt hij weg. Uiteindelijk heb ik mijn router vervangen door een ander model. Wat het probleem nu was ben ik nooit achtergekomen dus.

[ Voor 20% gewijzigd door DaFrenk op 28-12-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eergisteren 4.1.2 met een duitse redcoon s3

accu gaat bij mij nu bijna 2x zolang mee ! :)

wel een s2 in huis die elk moment vanzelf uitgaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

antiekeradio schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:42:
[...]

geen aankoopbewijs?? --> heeel gauw verpatsen
Hoeft geen probleem te zijn. Ik had met mijn S2 een probleem met de USB poort, en werd bij het service center heel netjes geholpen ondanks het ontbreken van een aankoopbewijs. De logica was; het toestel is minder dan twee jaar op de markt, en je hebt twee jaar garantie --> onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:35:
Ik had precies hetzelfde. Wat mij geholpen heeft is: eigen wifi netwerk wissen, telefoon rebooten zodat netwerk helemaal weg is uit je lijst met netwerken, dan router van stroom afhalen zo'n minuut en dan weer aan, je router weer aan melden en netwerk opslaan. Bij mij heeft echt gewerkt en ik heb nog wat andere dingen gedaan die andere gebruikers hebben voorgesteld, maar dat heeft niet geholpen, dit wel!
Het is geen 4.1.2. probleem, het is probleem die veel S3's hebben zonder dat Samsung daaar wat aan doet, heel slordig van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb net mijn Samsung Galaxy S3 in ontvangst mogen nemen (m'n eerste smartphone ook btw) en heb simkaart een batterij erin gedaan etc. Nu lees ik in de handleiding dat je hem voor gebruik eerst moet opladen.

Ik heb hem net in de oplader gestopt maar weet iemand hoe lang ik hem moet opladen? De batterij op het scherm is bijna helemaal groen (ik denk zo'n 97-98 procent).

Ik vraag het maar omdat ik de batterij zo goed mogelijk wil houden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:48:
Hallo

Ik heb net mijn Samsung Galaxy S3 in ontvangst mogen nemen (m'n eerste smartphone ook btw) en heb simkaart een batterij erin gedaan etc. Nu lees ik in de handleiding dat je hem voor gebruik eerst moet opladen.

Ik heb hem net in de oplader gestopt maar weet iemand hoe lang ik hem moet opladen? De batterij op het scherm is bijna helemaal groen (ik denk zo'n 97-98 procent).

Ik vraag het maar omdat ik de batterij zo goed mogelijk wil houden.

Bedankt!
Bij 100% gewoon aan dat ding. Of wil je langer wachten, ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:55:
[...]

Bij 100% gewoon aan dat ding. Of wil je langer wachten, ;)
Hahahaha :P. IK ben hem al een uur aan het opladen en hij is nog niet bij de 100%. Hij begon overigs op dezelfde stand waar die nu is dus ongeveer 97-98 % (je kan zien dat de batterij net niet helemaal is opgeladen).

En ik wil wel langer wachten als het de levensduur van me batterij vergroot :*).

Thanks voor de snelle reply btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Gewoon aan doen. Het is het beste om de batterij tussen 20 en 80 % te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan haal ik hem van de lader en ga ik hem gewoon gebruiken :D!

En dan raden jullie aan hem weer op te laden als hij 20% is?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Gewoon 's nachts aan de oplader gooien en verder niet druk over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Kon het niet laten en heb toch de update geïnstalleerd. Die multi view modus snap ik nog niet maar die low light modus van de camera is indrukwekkend.

Edit: ah, je moet het icoontje slepen naar de bovenste of onderste helft. Nice! Chatten en browsen tegelijk. d:)b

Ook het toetsenbord is vernieuwd. Alleen was Nederlands verdwenen en moest ik die eerst downloaden. Helaas zijn de snelle punten, komma's e.d. nu weg :-(

[ Voor 16% gewijzigd door DaFrenk op 28-12-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
gijsvogel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
@ Raymond en reyals:

Je kunt dan alles tijdelijk weer ff aanzetten en zien bij partial wakelocks welk proces je telefoon wakker houdt.
Ik ben wel benieuwd, maar gok dat het ook de NetworkLocationLocator is waar ik ineens last van heb.
ja heb ik en bij mij is het ook de networklocationlocator die problemen geeft. dat de PHN versie 4.1.2 maar snel gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Blaaah. Ik zie net op mijn tablet de email van Belsimpel, dat ze de Galaxy Nexus goed ontvangen hebben en de bestelling hebben omgezet naar een zwarte Galaxy S3. Effe zien. Levertijd: 24 uur. Mooi. Ik ga naar de computer om te betalen. Levertijd: 2-4 werkdagen.

Nou ook nog een micro-sim regelen bij Telfort; dat zou ook nog 5 werkdagen kunnen duren.

Gare zooi. Ik zit al een week zonder telefoon. (Ja ja, ik zou er een gehad hebben als ik die Galaxy Nexus had gehouden, maar achteraf beviel me die niet goed, mede vanwege de batterijduur, en het ontbreken van sommige functies die wel in Touchwiz zitten.)

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 28-12-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ik draai al een tijdje 4.1.2 (Poolse versie)
Heb sinds 2 weken ook erg veel last van battery drain.

Vooral de MediaScannerService, maar vaak ook AudioOut_2 of *OverFlow* 1013

Ook de verschillende Location Services zorgen voor veel wakelocks.

BetterBatteryStats is de ideale tool om te bekijken waar het fout gaat.
Echter oplossingen voor het probleem heb ik nog niet gevonden...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48

dbzfan

Nee.

Katsunami schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:57:
Blaaah. Ik zie net op mijn tablet de email van Belsimpel, dat ze de Galaxy Nexus goed ontvangen hebben en de bestelling hebben omgezet naar een zwarte Galaxy S3. Effe zien. Levertijd: 24 uur. Mooi. Ik ga naar de computer om te betalen. Levertijd: 2-4 werkdagen.

Nou ook nog een micro-sim regelen bij Telfort; dat zou ook nog 5 werkdagen kunnen duren.

Gare zooi. Ik zit al een week zonder telefoon. (Ja ja, ik zou er een gehad hebben als ik die Galaxy Nexus had gehouden, maar achteraf beviel me die niet goed, mede vanwege de batterijduur, en het ontbreken van sommige functies die wel in Touchwiz zitten.)
Je kan je eigen sim gratis bij een telecomwinkel laten omknippen naar een microsim he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
dbzfan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:33:
Je kan je eigen sim gratis bij een telecomwinkel laten omknippen naar een microsim he.
Weet ik dat dit kan, maar dan zijn de nummers op de achterkant eraf. Toen ik een keer overstapte van de ene naar de andere aanbieder, moest ik dat nummer invullen. Dan moet ik dat maar eerst overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
dbzfan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:33:
[...]

Katsunami schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:38:
[...]

Weet ik dat dit kan, maar dan zijn de nummers op de achterkant eraf. Toen ik een keer overstapte van de ene naar de andere aanbieder, moest ik dat nummer invullen. Dan moet ik dat maar eerst overschrijven.
Off topic; Is dat bij T-Mobile dan zo anders geregeld? Ik kon bij de Vodafone winkel zo gratis een nieuwe microsim halen (die zat in een normale sim met extra uitdruk mogelijkheid voor de microsim) en hij was binnen 5 minuten geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DaFrenk schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:27:
[...]

[...]

Off topic; Is dat bij T-Mobile dan zo anders geregeld? Ik kon bij de Vodafone winkel zo gratis een nieuwe microsim halen (die zat in een normale sim met extra uitdruk mogelijkheid voor de microsim) en hij was binnen 5 minuten geactiveerd.
ik heb die van mij zonder problemen zelf met schaar en papieren vormpje geknipt :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
@DaFrenk
@bekokv

Bedankt voor de tips, het probleem blijft echter. Ik begin steeds meer de sdcard te vermoeden. Galaxy SII bezitters kennen waarschijnlijk wel de bug i.v.m. de sdcard waardoor wifi niet meer goed werkt. Ik begin te vermoeden dat die sdcardbug ook op de SIII zit. Ik gebruik namelijk zo'n 32GB class 10 sdcard in mijn SIII...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

FezzFest schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:50:
@DaFrenk
@bekokv

Bedankt voor de tips, het probleem blijft echter. Ik begin steeds meer de sdcard te vermoeden. Galaxy SII bezitters kennen waarschijnlijk wel de bug i.v.m. de sdcard waardoor wifi niet meer goed werkt. Ik begin te vermoeden dat die sdcardbug ook op de SIII zit. Ik gebruik namelijk zo'n 32GB class 10 sdcard in mijn SIII...
welk merk? ik heb namelijk een 32 class 10 sandisk, maar ik heb geen problemen?

zal ik em ff aan kies hangen om 4.1.2 te downen? of zal ik 4.1.1 houden?
Keb btw ook de MHL (telefoon -> beeldscherm) adapter vandaag binnen gekregen. T is wel geinig maar het is het geld niet waard.
Ah onzin, ik heb nog niet eens een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
DaFrenk schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:27:

Ik zit bij Telfort.

Vreemd genoeg is een micro-sim gratis, maar kosten een normale en een nano-sim 20 euro. Ik vind dat nogal een hoog bedrag, al heb ik met de micro dus geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verdorie, ik zit al op internet te zoeken maar nog zonder resultaat...
Hoe kan je een serienummer van een galaxy s3 vinden, dan kan ik vergelijken met wie er al een update heeft gehad en wie niet. en wanneer de mijne komt.
Ik wil graag updaten naar 4.1.2.

Overigens staat er bij kies onder hulpmiddelen wat met software updaten, maar als ik daarop klik gaat hij al mn data verwijderen zegt ie...

[ Voor 34% gewijzigd door Frozen op 28-12-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stef602 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:01:
Hoe kan je een serienummer van een galaxy s3 vinden
Instellingen > Status of onder de batterij. Erg standaard.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:06:
[...]

Instellingen > Status of onder de batterij. Erg standaard.
Verdorie.. ik krijg de flipcover er niet vanaf... even een technisch trucje bedenken

Specifically, owners of the SHW-M440S, SHV-E210S, SHV-E210K and SHV-E210L models of the Korean Galaxy S3 can now update through the Galaxy S3′s settings and through Samsung’s Kies application.
Ik zie nergens een code wat ook maar iets lijkt op ''SHW-M440S, SHV-E210S, SHV-E210K and SHV-E210L''

[ Voor 49% gewijzigd door Frozen op 28-12-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stef602 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:10:
Verdorie.. ik krijg de flipcover er niet vanaf... even een technisch trucje bedenken
Instellingen > Status. Hoef je de telefoon niet voor uit te zetten. Kom op zeg... :D
Stef602 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:10:
Ik zie nergens een code wat ook maar iets lijkt op ''SHW-M440S, SHV-E210S, SHV-E210K and SHV-E210L''
Dat is geen serienummer, dat is een modelnummer (zoals GT-I9300). Er staat ook "koreaans".

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 28-12-2012 22:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Stef602 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:54:
[...]

welk merk? ik heb namelijk een 32 class 10 sandisk, maar ik heb geen problemen?

zal ik em ff aan kies hangen om 4.1.2 te downen? of zal ik 4.1.1 houden?
Keb btw ook de MHL (telefoon -> beeldscherm) adapter vandaag binnen gekregen. T is wel geinig maar het is het geld niet waard.
Ah onzin, ik heb nog niet eens een update...
Vanaf dag 1 zat er een Samsung 32GB microSDHC kaartje in mijn Galaxy SIII. Toen ik de Galaxy SIII kocht stond er Android 4.1.1. Nooit problemen gehad met de telefoon. Sinds de update naar 4.1.2 valt de wifiverbinding weg. Ik snap het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:11:
[...]

Instellingen > Status. Hoef je de telefoon niet voor uit te zetten. Kom op zeg... :D

[...]

Dat is geen serienummer, dat is een modelnummer (zoals GT-I9300). Er staat ook "koreaans".
Maar waar hangt de updatetijd (moment wanneer je een update kan downloaden) dan vanaf? van welk soort nummer

@ hierboven, als ik de mijne kan updaten dan doe ik dat en kijk ik of ik hetzelfde ondervind.

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 28-12-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stef602 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:06:
Maar waar hangt de updatetijd (moment wanneer je een update kan downloaden) dan vanaf? van welk soort nummer
Van Samsung, dwz dat is niet simpel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:10:
[...]

Van Samsung, dwz dat is niet simpel te zeggen.
AH okee, want bij sony had je een hele lijst met serie nummers en dan stond daarbij de tijd wanneer en voor welk si de update gereleased was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FezzFest schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:42:
[...]

Vanaf dag 1 zat er een Samsung 32GB microSDHC kaartje in mijn Galaxy SIII. Toen ik de Galaxy SIII kocht stond er Android 4.1.1. Nooit problemen gehad met de telefoon. Sinds de update naar 4.2.1 valt de wifiverbinding weg. Ik snap het niet...
Ik neem aan dat je Android 4.1.2 bedoelt? Dat is iig de laatste Samsung rom. CM10.1 is wel 4.2.1.
Ik heb dezelfde microSDHC, en bij mij is de wifiverbinding heel af en toe een halve seconde verbroken ofzo. Ik heb er meestal geen last van, is alleen lastig als je grote bestanden probeert over te zetten :). Ik heb I9300XXELL4 (één van de eerste, CSC SER, modem OXEELL1)
Je zou een andere modem kunnen proberen, die verzorgt volgens mij ook de wifi-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 22:46
Hoe weet ik uit welk land mijn S3 komt?

Heb *#1234# ingetikt en bij CSC komt dit uit: i9300VGHDLJ1
Heb gewoon de stock firmware (4.1.1) van Vodafone er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
thechib12 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:11:
Die komt ongetwijfeld uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Ha-ha, ik bedoel de landcode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
bij de samsung note was ik destijds de eerste die in de nacht poste dat de ics update een feit was. wellicht heb ik die mazzel weer en ben ik de eerste die de officiële 4.1.2 update binnen haalt...maar vrees grote vrezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je de code goed hebt geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een, voor jullie vast niet zo interessante ;), vraag.
Ik heb nog steeds mijn zinnen gezet op de S3, maar wil ivm de data bundel die ik erbij wil even weten of er nou wel of geen FM-radio op zit?
Heb natuurlijk al gegoogled, maar hier lees ik allemaal tegenstrijdige verhalen. Ik luister erg veel radio, dus voor mij is dit wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:41:
Even een, voor jullie vast niet zo interessante ;), vraag.
Ik heb nog steeds mijn zinnen gezet op de S3, maar wil ivm de data bundel die ik erbij wil even weten of er nou wel of geen FM-radio op zit?
Heb natuurlijk al gegoogled, maar hier lees ik allemaal tegenstrijdige verhalen. Ik luister erg veel radio, dus voor mij is dit wel een belangrijk punt.
Hij heeft een FM radio met RDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerste de 3fm app.. zuigt data en toen zag ik de fm radio .. oordopjes zijn de antenne. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:32:
[...]

Weet je zeker dat je de code goed hebt geschreven?
Goed dat je het zegt, inderdaad niet goed geschreven.

Het is: i9300VFGDLJ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:28:
[...]

Ik neem aan dat je Android 4.1.2 bedoelt? Dat is iig de laatste Samsung rom. CM10.1 is wel 4.2.1.
Ik heb dezelfde microSDHC, en bij mij is de wifiverbinding heel af en toe een halve seconde verbroken ofzo. Ik heb er meestal geen last van, is alleen lastig als je grote bestanden probeert over te zetten :). Ik heb I9300XXELL4 (één van de eerste, CSC SER, modem OXEELL1)
Je zou een andere modem kunnen proberen, die verzorgt volgens mij ook de wifi-verbinding?
Ik bedoel inderdaad Android 4.1.2. Ik heb mijn sdcard geformateerd (vanuit Android) en nu lijkt het probleem (voorlopig toch) verholpen te zijn. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meer mensen het probleem dat bij het kopieeren en plakken van tekst, de telefoons soms reboot en zichzelf opstart?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas mijn s3 vanmorgen ook overleden , denk sudden dead .
reageert nergens meer op ,3 knoppencombinatie werkt niet , opladen helpt niet.
hi gebeld vanmorgen , komt volgende week monteur langs , leentoestel , en we zien wel verder.
wel kloten ,net voor oud en nieuw ze hadden geen monteur , nu met mijn oude n82 (goeie oude tijd)
en dat ook ongeveer na 120 dagen in bezit hebben van de s3 , dus klopt wel dat sommige moederborden het begeven van bepaalde serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bij mij staat er: I9300PHNDLI1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 02-10 11:51
Even een vraag. Hoeveel mb is er bij jullie in gebruik doorgaans? Bij mij staat dit eigenlijk altijd 680 mb plus. Ik vraag me dit af omdat ik net een filmpje zit te kijke van iemand met de notificatiebalk vol met vanalles maar een RAM gebruik van slechts 376 mb (van de 833 beschikbaar). Ding is geregeld er traag en denk dat het met het RAM geheugen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:51

Snippertje

Light up your life

Kirretje schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:30:
Even een vraag. Hoeveel mb is er bij jullie in gebruik doorgaans? Bij mij staat dit eigenlijk altijd 680 mb plus. Ik vraag me dit af omdat ik net een filmpje zit te kijke van iemand met de notificatiebalk vol met vanalles maar een RAM gebruik van slechts 376 mb (van de 833 beschikbaar). Ding is geregeld er traag en denk dat het met het RAM geheugen te maken heeft.
Op het moment 751 van de 832. Volgens mij altijd rond die waarde, let er niet veel op. Welke versie zit je?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Aan ongebruikt geheugen heb je niks, beetje jammer om het niet te gebruiken als het er wel inzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 02-10 11:51
Hmm. Oké. Zit op de laatste versie momenteel (stock)
http://db.tt/dlgic4U5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand -toevallig- hoe je netwerken handmatig instelt?..als ik netwerkoperators selecteer, kies ik voor mijn netwerk, en niet voor automatisch. Echter als ik naar het buitenland ga, verbind hij automatisch met het buitenlandse roamingnetwerk. Ik wil niet dat hij dit doet, enkel als ik dit wil. dus handmatig. Kan deze instelling niet vinden.....of is dat weer een app downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben Android aan het verkennen en ik moet toegeven dat ik iOs wat ik op mijn Ipod Touch 3 had beter vind werken :-(. Hopelijk komt dat omdat Android nog helemaal moet uitzoeken.

Anyway, weet iemand hoe je naar songs kunt zoeken? Ik heb bijvoorbeeld 1000 liedjes op me telefoon kan ik dan een zoekbalk tevoorschijn toveren zoals hier met de iPhone: http://www.dummies.com/ho...your-iphone-by-title.html.

Weet iemand ook nog andere handige tutorials om de basis van de Galaxy S3 en Android onder de knie te krijgen? Ik vind het om eerlijk te zijn best lastig :o.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:24:
Hallo

Ik ben Android aan het verkennen en ik moet toegeven dat ik iOs wat ik op mijn Ipod Touch 3 had beter vind werken :-(. Hopelijk komt dat omdat Android nog helemaal moet uitzoeken.

Anyway, weet iemand hoe je naar songs kunt zoeken? Ik heb bijvoorbeeld 1000 liedjes op me telefoon kan ik dan een zoekbalk tevoorschijn toveren zoals hier met de iPhone: http://www.dummies.com/ho...your-iphone-by-title.html.

Weet iemand ook nog andere handige tutorials om de basis van de Galaxy S3 en Android onder de knie te krijgen? Ik vind het om eerlijk te zijn best lastig :o.

Bedankt
In de MP3 speler kun je menu -> zoeken of je zet de google zoek widget op je homescreen en kan je daarin ook zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:44:
[...]

Hij heeft een FM radio met RDS.
Ah, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Zojuist heeft Kies zich ge-updated naar de nieuwste versie.
Als ik nu een backup wil maken van mijn S3 dan gaat het elke keer fout bij de applicaties.
Kies zegt dan dat de backup mislukt is en dat ik het opnieuw moet proberen. Dit heb ik verschillende keren geprobeerd maar mislukt elke keer.
Als ik een backup maak zonder de applicaties gaat de backup goed.
Ook al geprobeerd door maar enkele applicaties te kiezen maar dan gaat het ook niet goed.
Iemand enig idee hoe dit kan? Of heeft iemand anders hier ook last van?

In het verleden, maar dat is al twee maanden geleden, heb ik steeds een volledige backup inclusief applicaties kunnen maken, en dit zonder problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ge1949 op 30-12-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge1949 schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:40:
Zojuist heeft Kies zich ge-updated naar de nieuwste versie.
Als ik nu een backup wil maken van mijn S3 dan gaat het elke keer fout bij de applicaties.
Kies zegt dan dat de backup mislukt is en dat ik het opnieuw moet proberen. Dit heb ik verschillende keren geprobeerd maar mislukt elke keer.
Als ik een backup maak zonder de applicaties gaat de backup goed.
Ook al geprobeerd door maar enkele applicaties te kiezen maar dan gaat het ook niet goed.
Iemand enig idee hoe dit kan? Of heeft iemand anders hier ook last van?

In het verleden, maar dat is al twee maanden geleden, heb ik steeds een volledige backup inclusief applicaties kunnen maken, en dit zonder problemen.
Ik heb dat ook, geen idee hoe dat komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:24:
...

Bedankt
Misschien heb je wat aan de officiele handleiding van de S3?

http://downloadcenter.sam...Rev.1.1_121121_Screen.pdf

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvervisje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06-2023
Neeeeee nee nee nee......sudden death :-(
Zijn er hier meer mensen die dat hebben gehad?
Is het toen kostenloos en zonder gedonder opgelost?

Gelukkig heb ik de belangrijke data altijd op back-up.
Nu maar hopen dat het goed afgehandeld wordt door Hi smartcare service.
Helaas kan mijn geliefde S3 pas 4 januari worden opgehaald. Daarna pas een leentoestel dus ben mobielloos. (geen ramp, even afkicken ;-))

Een teken vooraf wat me niet was opgevallen maar wat misschien een sudden death signaal zou kunnen zijn (?) is twee keer out of the blue opnieuw opstarten. (Met een dag ertussen).
De dag na de tweede herstart is mijn S3 doddgegaan terwijl hij op de lader lag.

Wat zijn jullie ervaringen met reparatieservices?
Ik ben superzuinig op mijn S3, leren hoesje, nooit gevallen, geen krasje er op, schermprotector screen erop....hopelijk krijg ik 'm niet terug onder de krassen oid...mobiel van iemand anders ofzo.
ENG!!! (ja, geen controle over ik weet het.....)

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zilvervisje schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:29:
Zijn er hier meer mensen die dat hebben gehad?
Is het toen kostenloos en zonder gedonder opgelost?

Gelukkig heb ik de belangrijke data altijd op back-up.
Nu maar hopen dat het goed afgehandeld wordt door Hi smartcare service.
Helaas kan mijn geliefde S3 pas 4 januari worden opgehaald. Daarna pas een leentoestel dus ben mobielloos. (geen ramp, even afkicken ;-))

Een teken vooraf wat me niet was opgevallen maar wat misschien een sudden death signaal zou kunnen zijn (?) is twee keer out of the blue opnieuw opstarten. (Met een dag ertussen).
De dag na de tweede herstart is mijn S3 doddgegaan terwijl hij op de lader lag.

Wat zijn jullie ervaringen met reparatieservices?
Ik ben superzuinig op mijn S3, leren hoesje, nooit gevallen, geen krasje er op, schermprotector screen erop....hopelijk krijg ik 'm niet terug onder de krassen oid...mobiel van iemand anders ofzo.
ENG!!! (ja, geen controle over ik weet het.....)

Zucht.
ik ook sudden dead , gisterenmorgen , mijne word 3 january opgehaald , komt monteur langs met leentoestel (gelijkwaardig) de mijne haalde ik smorgens van de lader af , heb nog 1 appje gekeken , en daarna deettie niks meer ,
ik ben van plan de monteur een papier te laten ondertekenen ,dat mijn toestel schade en krasvrij is.
maar ga ervan uit dat het goed komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
zilvervisje schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:29:
Verdomme. Ik hoop dat dit ook een van de eerste S3's uit mei/juni was en dat latere batches dit niet hebben. Het zou absurd zijn als er nou vanaf begin dit jaar honderdduizenden S3's de hort op gaan; waaronder die van mij, ergens rond juni :X Als het goed is ga ik de mijne in de loop van de volgende week ontvangen.

Een van de redenen om overigens de Galaxy Nexus terug te sturen was zijn externe speaker: vaak maakte die "ktk"- en "plop"-achtige geluidjes, op willekeurige momenten tijdens het bedienen van de telefoon zelfs als het volume uit stond. (Touch Tones en dat soort zaken waren óók uitgeschakeld.) Hopelijk doet de S3 dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 31-12-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:01:
ik ben van plan de monteur een papier te laten ondertekenen ,dat mijn toestel schade en krasvrij is.
maar ga ervan uit dat het goed komt .
Dat gaat geen monteur zijn, maar gewoon een koerier. En die gaat zich echt niet bemoeien met de inhoud van een pakketje. Maak foto's van de telefoon met een goede camera, van alle hoeken, zodat je kunt bewijzen in welke staat de telefoon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:13:
[...]

Dat gaat geen monteur zijn, maar gewoon een koerier. En die gaat zich echt niet bemoeien met de inhoud van een pakketje. Maak foto's van de telefoon met een goede camera, van alle hoeken, zodat je kunt bewijzen in welke staat de telefoon was.
klopt daar heb je gelijk in , maar die foto had je natuurlijk ook maand geleden kunnen maken , denk dat je gewoon vertrouwen moet hebben , zowiezo screenprotector erop laten zitten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:35:
klopt daar heb je gelijk in , maar die foto had je natuurlijk ook maand geleden kunnen maken , denk dat je gewoon vertrouwen moet hebben , zowiezo screenprotector erop laten zitten .
Toen ik mijn HTC Desire op moest sturen: Print de bon uit die je erbij moet voegen en leg de telefoon daarop, zodat duidelijk is dat het de telefoon van het moment van inleveren was. Desnoods leg je hem op de krant van vandaag, net zoals ontvoerders doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:49:
[...]

In de MP3 speler kun je menu -> zoeken of je zet de google zoek widget op je homescreen en kan je daarin ook zoeken.
Thanks, dat werkt perfect!

Ik heb nog een vraag :D, ik heb al overal gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden (de meeste antwoorden waren uit 2009 etc).

Hoe kan je Youtube in de achtergrond plaatsen. Net zoals op een echte computer. Je kiest via YouTube een muziekje en wil tegelijkertijd browsen hoe zorg ik ervoor dat als ik naar mijn browser ga dat YouTube niet stopt?

Met iOs was die makkelijk te doen maar met Android kom ik er maar niet uit. Waarschijnlijk zie ik het gewoon over het hoofd maar ik kan er niks over vinden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:46:
[...]Hoe kan je Youtube in de achtergrond plaatsen. Net zoals op een echte computer. Je kiest via YouTube een muziekje en wil tegelijkertijd browsen hoe zorg ik ervoor dat als ik naar mijn browser ga dat YouTube niet stopt?

Met iOs was die makkelijk te doen maar met Android kom ik er maar niet uit. Waarschijnlijk zie ik het gewoon over het hoofd maar ik kan er niks over vinden.
Volgens mij niet. Op zich is het juist wel makkelijk dat geluid stopt als je het tabblad/browser verlaat. Maak je onverwacht herrie, druk je op de home-knop en het is over.
Ik maak nu met de omega V34 custom rom gebruik van dual screen apps. Dat houdt in dat ik visueel twee apps tegelijkertijd (Maemo kon dit 3 jaar geleden out of the box met 6 apps overigens) kan runnen. Ik kan ook meer scherm aan de ene of andere app geven. Misschien kan ik daarmee wel doen wat jij wilt. Volgens mij komt dit met een update ook naar de stock rom.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thechib12 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:13:
[...]

Goed dat je het zegt, inderdaad niet goed geschreven.

Het is: i9300VFGDLJ1
VFG is Vodafone Frankrijk of wel beter bekend als SFR, je hebt een Frans toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:13:
[...]

In de email die ze stuurden staat monteur , dus ik verwacht een monteur.

Beste klant,

Hiermee bevestigen we de afspraak met een monteur op donderdag 3 januari 2013.
Je kunt de monteur tussen 18:00 uur en 21:30 uur op onderstaand
adres verwachten:

Vergeet niet om een kopie te maken van alle data op uw toestel. Deze data
kan verloren gaan in het reparatie proces.

De groeten van Hi
Pagina: 1 ... 89 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.