Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ie dan ook op mijn telefoon te staan? Ik wil graag dat ie het nieuwe contact automatisch op beide (telefoon & Google-account) opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Ja. Al staat hij niet als telefoon contact opgeslagen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor je reacties! Ik ben nog een beetje noob met Android, vandaar de vragen haha.
Is er trouwens ook een manier om hem dan gelijk óók als telefoon contact en Google-contact tegelijk op te slaan?
Of is dit de enige mogelijke optie?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Je wilt geen telefoon contacten. Dan komen ze dubbel in je telefoonboek te staan. Ze staan al op je toestel, al staan ze dan onder het kopje Google account. Als je ze rechtstreeks op je toestel opslaat krijg je dubbele vermeldingen, nummers die niet worden gesynct, en je kunt via je Gmail je contacten bewerken op je pc, en deze woorden dan op je telefoon meteen aangepast

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is beter om bij het aanmaken van contacten voor het opslaan op het Google-account te kiezen en helemaal geen contacten op je telefoon op te slaan?
En als je per ongeluk een contact op je mobiel wist, zal dit dan ook gelijk uit je Google-account verwijderd worden waardoor je dat contact definitief kwijt bent? Dan zal je dit toch als een nadeel kunnen zien van het geen contacten op je telefoon opslaan?

Misschien dat ik een beetje domme vragen stel, maar ik probeer het allemaal voor mezelf een beetje op een rijtje te krijgen aangezien ik nieuw ben in de Android/Google-wereld :P .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08
virtualJac schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:19:
Ik heb iets irritants sinds dit weekend. Als ik tijdens het typen van een Whatsapp bericht of sms op de 'backspace' wil drukken dan registreert hij de letter 'M'. Moet helemaal rechts op de backspace drukken om hem te krijgen. Kan dit hardwarematig zijn? Of iemand hier ook last van gehad? #Frustratie!
Bij niemand bekend?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:03:
Dus het is beter om bij het aanmaken van contacten voor het opslaan op het Google-account te kiezen en helemaal geen contacten op je telefoon op te slaan?
En als je per ongeluk een contact op je mobiel wist, zal dit dan ook gelijk uit je Google-account verwijderd worden waardoor je dat contact definitief kwijt bent? Dan zal je dit toch als een nadeel kunnen zien van het geen contacten op je telefoon opslaan?

Misschien dat ik een beetje domme vragen stel, maar ik probeer het allemaal voor mezelf een beetje op een rijtje te krijgen aangezien ik nieuw ben in de Android/Google-wereld :P .
Het voordeel is dat je ze bij Google contacten (log met een browser in op je GMail account en ga naar het tabje contacts) weer kan herstellen. Als je ze alleen op je telefoon zet en je wist ze, ben je ze echt helemaal kwijt. En hoe vaak wis jij per ongeluk contacten van je telefoon?

De SGS III is trouwens zo slim om contacten van verschillende bronnen met dezelfde naam samen te voegen. Als je dus iemands mailadres bij GMail hebt staan, zijn telefoonnummer in de telefoon zelf en zijn verjaardag bij Facebook, krijg je al die info te zien als je dat contact opent. In de contactenlijst heb je dan een icoontje van een telefoon, een Google logo en een facebook logo achter iemands naam staan. Als de SGS III het niet zelf verzint, kan je ook iemands naam lang ingedrukt houden en kiezen voor 'contact koppelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimpje9
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 22:13
Als het goed is,zou de software update beschikbaar moeten zijn.

Als k duw op controleer op updates .staat er: 'toegang tot softwareupdate in volgorde van verzoek' .
Dus volgens mij zijn ze het langzaam uit aan rollen .

Hoe kan ik de csc bekijken van mijn telefoon? zie allleen de baseband versie. Aangezien vodafone me nieuwe firmware heeft eropgezet en me afvraag of het geen branded rotzooi is.

Nog een vraagje; Ik heb een blauwe telefoon. Volgens mij een van de eerste lichting, want ik had een lichter batterijklepje waar vlekken in kwanen(niet de vaakbesproken inktvlekken)

Ook is er langs het glas een bepaalde rand, alsof het vuil/plaksel is. Ik krijg het niet weg en het is inmiddels onder de rand verdwenen.

Servicecenter vodafone zegt; dat het een veels te duur scherm is dus ze zullen deze niet vervangen.
Het stoort me toch ongeloofelijk. Iemand anders dit probleem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08
Bij mij geeft hij aan: 'Uw apparaat is aangepast, geen software updates beschikbaar'. Is dit omdat mn toestel geroot is?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pluimpje9 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:20:
Als het goed is,zou de software update beschikbaar moeten zijn.

Als k duw op controleer op updates .staat er: 'toegang tot softwareupdate in volgorde van verzoek' .
Dus volgens mij zijn ze het langzaam uit aan rollen .

Hoe kan ik de csc bekijken van mijn telefoon? zie allleen de baseband versie. Aangezien vodafone me nieuwe firmware heeft eropgezet en me afvraag of het geen branded rotzooi is.
Toets in het dialpad van de telefoon *#1234#
De nieuwe beschikbare firmware is juist van Vodafone (Duitsland), dus daar zit waarschijnlijk wel wat branding bij. Niets wat je met root niet kan verwijderen verwacht ik :)
I9300XXELL5_I9300VFGELL1_VD2 Germany (Vodafone) (Android 4.1.2)
Ik heb nu de Poolse versie van een tijdje terug er nog op staan; ik wacht even op ervaringen van andere gebruikers voor ik overga op een nieuwe versie.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 18-12-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Helaas is het glaasje/lens van mijn S3 kapot. Nu wil ik die repareren maar ik kan nergens het juiste onderdeel vinden. Je moet de hele backplate vervangen om dat glaasje te repareren. Raak ik daarmee de garantie kwijt?

Weten jullie een site waar je dit kan kopen. Ik heb heel ebay en google inmiddels afgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmz schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:55:
Helaas is het glaasje/lens van mijn S3 kapot. Nu wil ik die repareren maar ik kan nergens het juiste onderdeel vinden. Je moet de hele backplate vervangen om dat glaasje te repareren. Raak ik daarmee de garantie kwijt?

Weten jullie een site waar je dit kan kopen. Ik heb heel ebay en google inmiddels afgezocht.
Zo te zien is het een losse module http://www.iphone-spares....300-galaxy-s3-rear-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:01
Ik kom er niet helemaal uit. Heb inmiddels via allerlei account contactpersonen op mijn telefoon staan. Via samsung account, via Google account en via Microsoft Exchange account.
Om een beetje overzicht te houden wil ik alles nu opslaan/bewerken naar Google account. Dit, zodat ik alles centraal heb staan, voor het geval ik weer eens van telefoon moet wisselen.

Hoe doe ik dit nou? Want als ik nu een Microsoft Exchange contact open, en deze wil bewerken, kan ik hem niet opslaan als Google account contactpersoon. Tenminste, dat lukt me niet. Moet wel kunnen lijkt me. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofyduck384 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:47:
Ik kom er niet helemaal uit. Heb inmiddels via allerlei account contactpersonen op mijn telefoon staan. Via samsung account, via Google account en via Microsoft Exchange account.
Om een beetje overzicht te houden wil ik alles nu opslaan/bewerken naar Google account. Dit, zodat ik alles centraal heb staan, voor het geval ik weer eens van telefoon moet wisselen.

Hoe doe ik dit nou? Want als ik nu een Microsoft Exchange contact open, en deze wil bewerken, kan ik hem niet opslaan als Google account contactpersoon. Tenminste, dat lukt me niet. Moet wel kunnen lijkt me. Iemand een idee?
Ik heb ook zo lopen rommelen met de contacten.
Maar ik heb het met contacten importeren/exporteren voor elkaar gekregen.

Ik heb alles geexporteerd daarna alles uit telefoon verwijdert. daarna weer importeren en koppelen aan google account. dit ging bij mij goed maar ik geef geen garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:40:
[...]

Het voordeel is dat je ze bij Google contacten (log met een browser in op je GMail account en ga naar het tabje contacts) weer kan herstellen. Als je ze alleen op je telefoon zet en je wist ze, ben je ze echt helemaal kwijt. En hoe vaak wis jij per ongeluk contacten van je telefoon?

De SGS III is trouwens zo slim om contacten van verschillende bronnen met dezelfde naam samen te voegen. Als je dus iemands mailadres bij GMail hebt staan, zijn telefoonnummer in de telefoon zelf en zijn verjaardag bij Facebook, krijg je al die info te zien als je dat contact opent. In de contactenlijst heb je dan een icoontje van een telefoon, een Google logo en een facebook logo achter iemands naam staan. Als de SGS III het niet zelf verzint, kan je ook iemands naam lang ingedrukt houden en kiezen voor 'contact koppelen'
Oke bedankt voor je hulp!

De conclusie is dus dat het beter is om bij het aanmaken van een nieuw contact op je telefoon altijd voor de optie opslaan op je Google-account (bovenaan) te kiezen?
Valt dit trouwens ook in te stellen? Want nu moet je het bij het aanmaken van een nieuw contact zelf de hele tijd veranderen, want hij staat standaard op 'Telefoon' als ik op de + voor nieuw contact klik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Had onlangs mijn S3 laten kletteren, resultaat: scherm kapot, gelukkig verzekerd.

Afgelopen donderdag opgestuurd, vandaag weer in ontvangst genomen, lekker snel dus! Valt me alleen op dat de intensiteit van het trilsignaal een stuk zwakker is dan voorheen. Nu kwam hij compleet geformateerd, kan het probleem hierin zitten?

Ik heb de intensiteit nu op maximaal staan, waar ik dat voorheen te hard vond en hem halverwege had. Maar zelfs nu op maximaal trilt hij zachter dan voorheen op halve intensiteit.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Ik was van plan om de nova launcher eens te proberen, veel leuks over gelezen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? en hoe gaat dat w.b.t de batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Hoe verander ik een thema? Kan het bij instellingen niet vinden. ... zal er wel overheen kijken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
Jij had hiervoor zeker een Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:12:
Ik was van plan om de nova launcher eens te proberen, veel leuks over gelezen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? en hoe gaat dat w.b.t de batterij duur?
Ikzelf heb nova met jelly bean theme. Een echte aanrader! En qua batterij merk ik niet veel. Meestal staat hij niet eens bij je instellingen van batterijverbruik dus zo veel zal het niet zijn. Ook erg cudtomizable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Raymond schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:39:
Jij had hiervoor zeker een Nokia?
Nope, had een htc sensation. Daar lukte het me prima mee, alleen hier bij de galaxy s3 lukt het me maar niet. Moet toch wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Heeft iemand ook het probleem wellicht dat de wekker het niet doet?
Hij staat goed ingesteld maar hij gaat gewoon niet af. Ik heb wel wat standaard Samsung Apps uitgeschakeld, maar volgens mij maakte dat weinig verschil (S Planner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
mijn wekker ging alleen af als "slim"alarm, terwijl die niet aanstond. ik heb alle alarmen verwijderd, opnieuw aangemaakt en nu gaat het wel goed. al eens geprobeerd om ze opnieuw in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bender schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:29:
Heeft iemand ook het probleem wellicht dat de wekker het niet doet?
Hij staat goed ingesteld maar hij gaat gewoon niet af. Ik heb wel wat standaard Samsung Apps uitgeschakeld, maar volgens mij maakte dat weinig verschil (S Planner)
Helemaal geen wekker of geen geluid van wekker? Dat had ik nl, en het bleek aan de blokkeringsmode te liggen (standaard alarmgeluiden uit)

[ Voor 0% gewijzigd door Technomania op 19-12-2012 14:05 . Reden: typo ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb mijn SGS III sinds vorige week, en er toen gelijk de Poolse 4.1.2 op gezet. Gisteren ben ik overgegaan naar de Russische (I9300XXELL4). Bij beide heb ik het probleem dat ik niet zelf een achtergrond voor het vergrendelscherm kan instellen. Ik kan wel één van de standaard achtergronden instellen op het vergrendelscherm, en een eigen achtergrond op het thuisscherm instellen.

Wat heb ik al geprobeerd:
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - vergrendelscherm - achtergronden
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - vergrendelscherm - galerij
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - start- en vergrendelscherm - achtergronden
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - start- en vergrendelscherm - galerij
- vanuit de galerij mijn plaatje opzoeken en dan 'instellen als' --> vergrendelscherm
- vanuit de galerij mijn plaatje opzoeken en dan 'instellen als' --> start- en vergrendelscherm
- vanuit Quickpick hetzelfde trucje.

Geen van allen werken. Heeft iemand een idee waarmee dit wel lukt of heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All,

Mijn telefoon wil niet meer trillen bij inkomende berichten indien geluid aan staat (na JB update).
Ik heb de instellingen bij berichten gecontroleerd en trillen staat hier aan.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:17:
Ik heb mijn SGS III sinds vorige week, en er toen gelijk de Poolse 4.1.2 op gezet. Gisteren ben ik overgegaan naar de Russische (I9300XXELL4). Bij beide heb ik het probleem dat ik niet zelf een achtergrond voor het vergrendelscherm kan instellen. Ik kan wel één van de standaard achtergronden instellen op het vergrendelscherm, en een eigen achtergrond op het thuisscherm instellen.

Wat heb ik al geprobeerd:
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - vergrendelscherm - achtergronden
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - vergrendelscherm - galerij
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - start- en vergrendelscherm - achtergronden
- vanuit thuisscherm tikken op Menu - achtergrond - start- en vergrendelscherm - galerij
- vanuit de galerij mijn plaatje opzoeken en dan 'instellen als' --> vergrendelscherm
- vanuit de galerij mijn plaatje opzoeken en dan 'instellen als' --> start- en vergrendelscherm
- vanuit Quickpick hetzelfde trucje.

Geen van allen werken. Heeft iemand een idee waarmee dit wel lukt of heeft iemand hetzelfde probleem?
homescreen ingedrukt houden en achtergrond instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

418O2 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:21:
[...]

homescreen ingedrukt houden en achtergrond instellen?
Ook geprobeerd, werkte ook niet.

Het is nu wel gelukt; ik heb instellingen gewist voor Galerij en Quickpic, en daarna je voorstel geprobeerd. Ik heb nu alleen gekozen om éénmaal de galerij te gebruiken voor het croppen van mijn plaatje tot de juiste grootte in plaats van altijd Quickpic. Ik gok dat hij problemen had met het overstappen van het ene op het andere programma of dat Quickpic geen achtergrond van het vergrendelscherm kan instellen (onder JB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jongens ik krijg morgen mijn gs3 binnen, maar kunnen de meeste mensen hier al de officiële jb update downloaden?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Stef602 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:45:
Jongens ik krijg morgen mijn gs3 binnen, maar kunnen de meeste mensen hier al de officiële jb update downloaden?
Als ie er al niet op staat, ja.

4.1.1. zeker
4.1.2. volgens mij nog niet. Maar dat zal niet lang meer duren gok ik.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cybpraetorian schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:57:
[...]

Als ie er al niet op staat, ja.

4.1.1. zeker
4.1.2. volgens mij nog niet. Maar dat zal niet lang meer duren gok ik.
Maar is het dan ook zo dat je net als bij een Nexus 4 gewoon alle android updates krijgt zonder dat je moet wachten totdat je provider hem heeft aangepast voor je? (zoals bij mijn xperia sola?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Stef602 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:25:
[...]

Maar is het dan ook zo dat je net als bij een Nexus 4 gewoon alle android updates krijgt zonder dat je moet wachten totdat je provider hem heeft aangepast voor je? (zoals bij mijn xperia sola?)
Nee het gaat net zoals bij Sony, je zal moeten wachten totdat Samsung een aangepaste ROM heeft gemaakt. Gezien mijn ervaringen met de Galaxy S II en daarvoor Galaxy Spica duurt dat ruwweg een half jaar of langer. De Nexus toestellen zijn zo ontworpen samen met Google dat de nieuwste versie van Android heel snel na het aankondigen uitgerold wordt. Ook daar houdt de support op een gegeven moment wel op, maar bijvoorbeeld de Galaxy Nexus heeft 4.2.1 gekregen, de Nexus S 4.1.2 en de Nexus One is blijven hangen op 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:43:
[...]

Ikzelf heb nova met jelly bean theme. Een echte aanrader! En qua batterij merk ik niet veel. Meestal staat hij niet eens bij je instellingen van batterijverbruik dus zo veel zal het niet zijn. Ook erg cudtomizable.
Deze is er ook opgezet. Meteen maar prime versie. Wat een toppertje hey :-)
Moet alleen nog mn notificatie bar in blauw zien te krijgen.

Maar dat wordt wss rooten ben ik dan bang voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomazzs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07-2022
Ik vroeg me af of iemand hetzelfde probleem heeft al mij met zijn galaxy s III, als ik surf via wifi heb ik geen enkel probleem, maar bij het surfen via EDGE, 3g, HSDPA of HSPA+ dan krijg ik heel vaak dit scherm te zijn "kan pagina niet laden, probeer opnieuw" op het scherm van mijn browser. :(

Het lijkt of de telefoon geen moeite doet, na 1 seconde krijg ik direct al de lege pagina op het scherm,of soms laadt hij dan wel de pagina, maar dan zonder afbeeldingen. Dit gebeurd zelfs als ik een goede verbinding heb. Als ik met mijn vorige telefoon (een windows phone) zelfs een heel zwakke verbinding had dan kon het misschien even duren maar de browser gaf het tenminste niet zomaar op om de pagina te laden.

Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is. Het probleem doet zicht voor op zowel de android browser als google chrome en firefox.

Zijn er nog mensen met dit probleem?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het begint nu dichterbij te komen volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L35fQ3zfMb2WEuSYirKjBlqO/full.jpg

Zo te zien is I9300XXELL4 het officiële PDA-gedeelte, en gebruiken de meeste providers I9300XXELL5. Ik ben benieuwd wanneer de Nederlandse updates komen, dat kan niet lang meer duren zo te zien :)

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 20-12-2012 08:39 ]

Verwijderd

Werd net getriggerd door het feit dat de Galay S3 tot beste smartphone van het jaar gekozen is.

Zelf ben ik een half jaar geleden overgestapt van de Iphone 4 naar de Galaxy, omdat ik voor mijn gebruik beter weg kom met een groot scherm.

Uiteindelijk blijkt het een stap terug geweest.

De Galaxy is geen slechte telefoon, maar lang zo degelijk of stijlvol niet als een Iphone 4 of 5, daar kan ik echter goed mee leven, want dat was een bewustte keus tijdens de aankoop.

Wat mij vooral tegen valt op de Galaxy is de stabilitieit van de apps, er zijn a) ontzettend veel instabiele flut apps voor android die eigenlijk alleen maar op je gegevens uit zijn. Daarnaast crashen veel apps regelmatig of weigeren de apps als ze samen van dezelfde api gebruik moeten maken. Ondanks de laatste software versie moet ik mijn Galaxy regelmatig resetten. en de toegevoegde waarde van de android features die android wel heeft en IoS niet is zwaar overschat. Lijkt mij dat Android net als windows erg lijdt aan het multi platform idee dat achter deze telefoons zit. Apple heeft het wat dat betreft veel gemakkelijker.

Daarnaast is er nog steeds veel top software die alleen maar op IoS uitkomt of pas veel later geport wordt naar Android. van mijn 20 favoriete iphone apps zijn er nog zeker 10 niet verkrijgbaar op Android, en zelfs niks dat ook maar in de buurt komt.

Nee, de gebruikers ervaring van een android device komt nog steeds niet in de buurt van de gestroomlijnde ervaring op een Iphone of ander IoS device. Daarnaast ben ik voor goeie apps best bereid 79 cent of 1,59 of nog wel meeer te betalen.

Als er een iphone was met een 4,5 tot 5,5 inch scherm zal ik over een half jaar aan t einde van mijn contract zeker overstappen terug naar IoS, misschien wel een combo van Iphone 5 en Ipad mini.

Ik vind android dus nog steeds een tegenvaller in vergelijking met IoS, een telefoon die je echt elke dag nodig hebt moet ten allen tijden feilloos werken, en met android ben je continue aan het klooien. Nou hou ik wel van klooien, anders was ik geen tweajer, maar niet op de tools die je echt nodig hebt om te functioneren in de snelle IT maatschappij van deze tijd.

Ik wil toch nog afsluiten met een ander sterk punt van de Glaxy, de 3 knoppen onder aan het scherm (de middelste fysieke knop is wel iets te klein om echt prettig te zijn) zijn een toevoeging aan de bedienings vriendelijkheid. Snap dan ook niet waarom Google in zijn drift om IoS te copieren deze wil weghalen.

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:08:
Werd net getriggerd door het feit dat de Galay S3 tot beste smartphone van het jaar gekozen is.

Zelf ben ik een half jaar geleden overgestapt van de Iphone 4 naar de Galaxy, omdat ik voor mijn gebruik beter weg kom met een groot scherm.

Uiteindelijk blijkt het een stap terug geweest.

De Galaxy is geen slechte telefoon, maar lang zo degelijk of stijlvol niet als een Iphone 4 of 5, daar kan ik echter goed mee leven, want dat was een bewustte keus tijdens de aankoop.

Wat mij vooral tegen valt op de Galaxy is de stabilitieit van de apps, er zijn a) ontzettend veel instabiele flut apps voor android die eigenlijk alleen maar op je gegevens uit zijn. Daarnaast crashen veel apps regelmatig of weigeren de apps als ze samen van dezelfde api gebruik moeten maken. Ondanks de laatste software versie moet ik mijn Galaxy regelmatig resetten. en de toegevoegde waarde van de android features die android wel heeft en IoS niet is zwaar overschat. Lijkt mij dat Android net als windows erg lijdt aan het multi platform idee dat achter deze telefoons zit. Apple heeft het wat dat betreft veel gemakkelijker.

Daarnaast is er nog steeds veel top software die alleen maar op IoS uitkomt of pas veel later geport wordt naar Android. van mijn 20 favoriete iphone apps zijn er nog zeker 10 niet verkrijgbaar op Android, en zelfs niks dat ook maar in de buurt komt.

Nee, de gebruikers ervaring van een android device komt nog steeds niet in de buurt van de gestroomlijnde ervaring op een Iphone of ander IoS device. Daarnaast ben ik voor goeie apps best bereid 79 cent of 1,59 of nog wel meeer te betalen.

Als er een iphone was met een 4,5 tot 5,5 inch scherm zal ik over een half jaar aan t einde van mijn contract zeker overstappen terug naar IoS, misschien wel een combo van Iphone 5 en Ipad mini.

Ik vind android dus nog steeds een tegenvaller in vergelijking met IoS, een telefoon die je echt elke dag nodig hebt moet ten allen tijden feilloos werken, en met android ben je continue aan het klooien. Nou hou ik wel van klooien, anders was ik geen tweajer, maar niet op de tools die je echt nodig hebt om te functioneren in de snelle IT maatschappij van deze tijd.

Ik wil toch nog afsluiten met een ander sterk punt van de Glaxy, de 3 knoppen onder aan het scherm (de middelste fysieke knop is wel iets te klein om echt prettig te zijn) zijn een toevoeging aan de bedienings vriendelijkheid. Snap dan ook niet waarom Google in zijn drift om IoS te copieren deze wil weghalen.
Wat is nou het moraal van je verhaal?. :+ Tussen de regels door lees ik dat je ergens baalt van de Galaxy serie. En nog sterker baalt van Apple met hun ieniemienie schermen tot heden.

;)

Tubes....It's what make music music!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ik heb zojuist eens Omega 4.1.2 bestueerd. Ik draai nu op stock rom, niet geroot. Maar wou langzamerhand toch de afweging maken tot Omega 4.1.2.
Ik was benieuwd of alle speciale features voor de S3 nog werken, denk aan SmartStay, Screenshot door je hand erover te halen, pop up videoplayer? En blijven de apps zoals S Memo en S voice en Google Nu er ook gewoon op? Ik neem aan van wel toch?

Groetjes

Modbreak:Dit soort berichten horen thuis in het custom ROM's topic, zie topicwaarschuwing.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 20-12-2012 16:54 ]

• silitek
MurtnR schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:02:
Ik heb zojuist eens Omega 4.1.2.gebestueerd. Ik draai nu op stock rom, niet geroot. Maar wou langzamerhand toch de afweging maken tot Omega 4.1.2.
Ik was benieuwd of alle speciale features voor de S3 nog werken, denk aan SmartStay, Screenshot door je hand erover te halen, pop up videoplayer? En blijven de apps zoals S Memo en S voice en Google Nu er ook gewoon op? Ik neem aan van wel toch?

Groetjes
Omega 35 sinds gisteren. Uiteraard in Aroma wel of geen bloatware keuze. Speciale features werken allemaal.
Out of the box compleet. Monitor nu battery-use op stock kernel hoe of wat.

Anders komt Perseus29 weer in beeld was ik toch wel zeer tevreden over. ;)

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:24:
[...]

Wat is nou het moraal van je verhaal?. :+ Tussen de regels door lees ik dat je ergens baalt van de Galaxy serie. En nog sterker baalt van Apple met hun ieniemienie schermen tot heden.

;)
De moraal van het verhaal is dat de Galaxy een fragiele phone blijft en dat Android nooit de stabiliteit van een IoS device kan bieden zolang het een open hardware systeem blijft.

Hij heeft zeker zn toepassingen, maar als totaal oplossing schieet ie tekort tov een IoS.

Ga denk ik zo snel de nieuwe Ipad mini met retina er is terug naar Apple voor een Ipad mini 2/ iphone oplossing. You can´t have it all on one device. En voor het browsen op internet is de Galaxy S3 eigenlijk ook nog net te klein. Met die combi heb je de perfecte phone en de perfecte mobiele browse oplossing.

Android is gewoon niet voor iedereen weggelegd denk ik.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:37:
De moraal van het verhaal is dat de Galaxy een fragiele phone blijft en dat Android nooit de stabiliteit van een IoS device kan bieden zolang het een open hardware systeem blijft.
En dat baseer je op een N=1 moraal? Echt sterk komt het verhaal niet over, als je andersom was gegaan had je mogelijk tot de omgekeerde conclusie gekomen :) . Je moet trouwens platform (Android) en telefoonmaker (Samsung) scheiden, iets wat je niet gewend zult zijn met een Apple product daar je daar die keuze niet hebt.

Ik ben tot nu toe heel tevreden met mijn S3, net zoals ik heel tevreden ben geweest met andere foons. Fragiel is de S3 zeker niet. Voor mij is het wel een zeer nuttige totaaloplossing.
Android is gewoon niet voor iedereen weggelegd denk ik.
iOS of WPH ook niet. Gedrochten als iTunes, speciale adapters etc zijn ook niet voor iedereen weggelegd. Dat Android en de S3 het voor jou niet zijn, maakt het nog geen algemene ervaring.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KetchupFTW
  • Laatst online: 19-12-2022
Er staat dat ik 2.42GB heb op mijn S3 qua downloads, maar als ik op downloads klik is er geen enkel bestand te zien. Het is gebeurt nadat ik GTA Vice City van the Piratebay probeerde te downloaden. Hoe verhelp ik dit?

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
gambieter schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:42:

Ik ben tot nu toe heel tevreden met mijn S3, net zoals ik heel tevreden ben geweest met andere foons. Fragiel is de S3 zeker niet. Voor mij is het wel een zeer nuttige totaaloplossing.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden, wie mijn postings kent weet dat ik bijna de hele lijn van htc en Samsung hebt gehad. De s3 is het enigste toestel die ik langer hebt dan 2 weken om de reden dat het gewoon een dijk van een toestel is en waarvan het scherm enorm goed is. Ik geef toe, ik was eerst erg sceptichs over pentile schermen maar ben er nu wel over uit dat pentile enorm goed is. Tevens is met 1 veeg het scherm weer schoon.

Ik gebruik nooit geen root of custom rom's. hoe dan ook waarom exact de s3 een telefoon naar mijn hart is kan ik niet zeggen maar hij bevalt mij erg goed terwijl ik bij de s2, beam, note 1 htc one x/s desire enzo enzo binnen een week ze weer zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ik ben na een half jaar gebruik ook nog steeds erg tevreden over de S3. Er is echter één onderdeel dat ik minder vind en dat is de telefoonapplicatie. Daarover enkele vragen/opmerkingen:

1. Zoals hiervoor ook al aangegeven reageert te telefoonapp relatief traag. Misschien zijn er instellingen die hem traag maken, zijn er tips?
2. Waar ik verder last van heb is dat wanneer ik iemand probeer te bellen er vaak niets lijkt te gebeuren. De telefoon gaat wel naar het schermpje met kiezen en de hoorn, maar ik hoor geen kiestoon. Als ik het gesprek beëindig en het nog een keer doe gaat het wel goed. Ik gebruik KPN netwerk.
3. Verder verbaas ik me over mijn contacten. Via exchange worden mijn normale contacten gesynchroniseerd. Ik blijk echter ook de beschikkking te hebben over de complete (>30.000) contactenlijst van mijn bedrijf. dit staat niet op de telefoon, maar ik kan er wel in zoeken. Op zich handig, maar ik verdenk het van de traaagheid. Ik zie geen instelling om dit uit te zetten, is dit standaard?
4. Nog een exchange vraagje: In de Splanner wordt mijn agenda gesynchroniseerd. In deze app zit ook een takenoverzicht met de taken die ik het betreffende overzicht in outlook op mijn PC invoer. Ik ben hier erg blij mee, want ik was al langer op zoek naar een app die dit kan. Helaas worden de taken die ik dan in de Splanner invoer niet gesynchroniseerd met Outlook. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 09:17
4: Zorgen dat je de taken in de juiste agenda aanmaakt en niet in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Er is gelukkig nog niks aan de hand met mijn S3 maar hoe zit het met de garantie als je een Pools toestel heb? Heb je gewoon gerantie of vervalt dat ivm grijze import?

Ervaringen?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 20:25

Flipm0de

geen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heeft Samsung een wereldwijde garantie zoals Apple? Ben straks in de VS en zou daar wel een S3 willen kopen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Laatst online: 19-12-2022
KetchupFTW schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:07:
Er staat dat ik 2.42GB heb op mijn S3 qua downloads, maar als ik op downloads klik is er geen enkel bestand te zien. Het is gebeurt nadat ik GTA Vice City van the Piratebay probeerde te downloaden. Hoe verhelp ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje ongeduldig zeker om te wachten totdat er iemand kan/wil antwoorden, lijkt mij iig niet handig/nuttig om dit binnen 1 dag 2x te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 22:13
Ik heb hem gekocht bij phonehouse dus ik heb hem bij hun afgeleverd, ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt. Als het goed is moet dit wel onder de garantie vallen.
antiekeradio schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:50:
[...]

ai, als het probleem blijft bij een fabrieks reset (dit heb je gedaan via de recovery modus zo te zien) zit het probleem waarschijnlijk in de systeempartitie.
Je kunt eerst proberen om een stock ROM er terug op te flashen met ODIN. Je moet dan de download mode gebruiken (volume omlaag + menu + power). Dit is wat ze bij reparatiecentra ook doen. Als je zoektermen "How to flash a stock rom via odin on the gt-i9300" gebruikt kom je in google best een eind denk ik. Althans daar ga ik vanuit omdat je de recovery mode zelf al geprobeerd hebt.

Als het daarmee nog niet opgelost is, heb je waarschijnlijk een half defect intern geheugen en zal ook bij jou het moederbord vervangen moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Flipm0de schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:12:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heeft Samsung een wereldwijde garantie zoals Apple? Ben straks in de VS en zou daar wel een S3 willen kopen.
Geen wereldwijde garantie voor zover ik weet. Ooit een filmpje van een amerikaan gezien met een europese S3, maar die wou samsung USA niet repareren omdat het een buitenlands toestel was. Ik neem echter aan dat een pools toestel gewoon onder samsung eu valt en in Nederland gewoon gerepareerd zal worden. Anders zul je je moeten beroepen op de garantie bij de nederlandse winkel waar je je poolse toestel hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk sinds paar dagen dat ik geen melding krijg van binnenkomende mail bij gmail. Van hotmail krijg ik normaal meldingen. Ik heb instellingen gecheckt die zijn goed. Ik weet dat ik vroeger gewoon meldingen kreeg ook van gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48

dbzfan

Nee.

In Gmail zelf de meldingen aanstaan? En je telefoon herstarten? Dat is stom genoeg ook vaak een oplossing voor mensen wiens telefoon onopgemerkt al weken niet gereboot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En desnoods de account verwijderen en opnieuw aanmaken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 12:53
Godmiljaar, niet de wereld, maar mn telefoon is gisteren overleden. En ik ben niet de enige..

http://www.ibtimes.com/sa...ning-corrupted-nand-blame

Enige aanwijzing die ik (achteraf) heb gekregen is een spontane reboot gistermiddag. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Bladeslayer op 22-12-2012 10:03 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Gebruik al een poosje de Dophin-browser ipv de stockbrowser, een snelle en fijne browser.
Alleen nu merk ik dat ik wanneer ik in Google op een zoekresultaat klik, de bewuste website niet geopend wordt. Wanneer ik het zoekresultaat ingedrukt houd en dan de optie kies om de de website in een nieuw venster te openen, krijg ik wél de website te zien. Misschien sinds een Dolphin-update. Maar misschien ook een instelling. Heb me rot gezocht, maar kan de oplossing niet vinden.
Nu zijn er grotere problemen in de wereld :) maar als iemand de oplossing heeft, dan graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Bladeslayer schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:50:
Godmiljaar, niet de wereld, maar mn telefoon is gisteren overleden. En ik ben niet de enige..

http://www.ibtimes.com/sa...ning-corrupted-nand-blame

Enige aanwijzing die ik (achteraf) heb gekregen is een spontane reboot gistermiddag. :/
Dit heb ik ook gehad afgelopen weekend. stopte zaterdagavond er plots mee en dacht eerst batterij, na de telefoon in mijn zak te hebben gehad en de volgende ochtend deze aan het stroom stopte brande er helaas ook geen lampje van dat deze aan het op laden was. Batterij vervangen maar daar ook geen resultaat...

Blijkt dat ik dus niet de enig ben, Telefoon sinds juli in bezit dus die 150-200 dagen klopt wel volgens het bericht. :(

Hopelijk kan alles op garantie via HI zonder extra kosten of iets dergelijks. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marlamin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11-2024

marlamin

SteamDB ontwikkelaar

Mijn S3 is net ook kapot gegaan. Groene LEDje (aka opgeladen) stond aan, heb het toestel uit de oplader gehaald en het LEDje bleeft branden. Geprobeerd een hard reboot te geven, knoppen reageerde niet.

Vervolgens heb ik de batterij er uit gehaald en nu start het toestel helemaal niet meer op.

Ach ja, opsturen naar Samsung dan maar.

http://www.samsung.com/nl...n.do?page=POLICY.WARRANTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb sinds donderdag mijn samsung galaxy s3 binnen. En ik moet zeggen dat hij me wel bevalt. Ik kom van een Sony Xperia sola vandaan en het scherm leek eerst echt gigantisch. Nu ben ik er aangewend en is het wel okee.
Ik moet zeggen dat S voice een beetje dom is, dommer dan ik verwacht had. Het weet namelijk niet eens welke dag 31 december is. Maarja... Keb er nova overheen gegooid omdat ik touchwiz er heel erg amateuristisch uit vind zien. Nu ziet m'n homescreentje er zo uit: https://fbcdn-sphotos-d-a...591180807_381093547_n.jpg Best redelijk al zeg ik het zelf :P

Sorry ''Accessoires voor de Samsung Galaxy SIII -topic'' maar omdat ik van plan ben deze galaxy te verkopen als de nieuwe eraan komt heb ik een http://www.mobilesupplies...alaxy-s3-2st-p-14095.html gekocht.
Ook heb ik een flipcover en zo'n MHL kabeltje voor de gs3 gekocht. Kvind het wel handig als ik alles op een groter scherm kan zetten. Filmpjes eenvoudig meenemen naar vrienden, mediaplayer.. etc.

Batterij is niet slecht maar met gta vice city wordt hij snel leeg getrokken. Overigens werkt het spel met een ps3/pc controller erg fijn. Ik ben echter nog wel op zoek naar een goedkoop standaardtje voor het telefoontje. (suggesties? :$) zo'n ding lijkt me wel makkelijk :)

Tot zo ver tevreden over de galaxy s3 (met nova launcher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 11:51
Zijn er meer mensen met ervaring van het laten repareren van het wel bekende haarscheur probleem bij de S3? Ik heb er al enige tijd een precies onder de micro usb poort. Het was eerst een haarscheurtje, maar het is ondertussen al iets groter. Ik weet dat ik hem al gauw een weekje of 2 kwijt ben, maar wordt hij gerepareerd? Of switchen ze hem voor een nieuw exemplaar? Zoja...andere kleur zal vast niet in het keuzepakket zitten ;-) nee ben dus benieuwd of hij gerepareerd wordt of vervangen. Iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 06:46
Wordt niet vervangen of gerepareerd. Je krijgt hem tegen onderzoekskosten terug met de mededeling dat je hem hebt laten stuiteren.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 19:02
virtualJac schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:23:
Bij mij geeft hij aan: 'Uw apparaat is aangepast, geen software updates beschikbaar'. Is dit omdat mn toestel geroot is?
Dit zelfde probleem heb ik ook, mijn toestel is niet geroot alleen had ik in het begin nog mijn lopende T-Mobile contract en ben van de week overgegaan naar mijn nieuwe contract (Tele-2). Sindsdien krijg ik deze melden.

Wie is hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Die melding schijnt vaker voor te komen na de 4.1 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSt
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Helaas ook mijn S3 overleden, verleden week al een paar keer een spontane reboot gehad, daarna spontaan gestopt, kon hem nog opstarten, gisteren uit en niet meer aan de praat te krijgen ook mijn toestel is van juni, juli. Gisteren weggebracht ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds de laatste update (ik heb de Poolse rom op mijn toestel staan) mis ik een feature bij Whatsapp en sms onder andere.
Normaal gesproken kwam daar na het typen van een woord meteen de optie om een vraagteken of uitroepteken er achter te doen. Nu moet ik daarvoor 'swypen'en dat vind ik vreselijk irritant, ook omdat dat niet altijd goed gaat.
Ik kan nergens meer de optie vinden om dit aan te zetten. Erg irritant, daar ik sowieso al moeite heb met een niet fysiek toetsenbord (kan er niet aan wennen).
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Nyarlathotep schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:33:

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ander keyboard nemen. Swiftkey. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb er sinds kort ook eentje. Echt heel fijn hoe snel hij is. Duidelijk betere ontvangst (zeker op 3G!) en veel sneller dan m'n Desire Z...

Gaaf, als je 'auto haptic' aan hebt staan en Spotify gebruikt (zelfs met koptelefoon) dan gaat de telefoon bij alle bassen trillen 8)7

Beetje jammer dat de laagste brightness setting nog best fel is trouwens!

En het standaard Swype-toetsenbord zuigt. Zelfs als ik echt heel precies langzaam over de juiste letters ga dan nog suggereert hij alleen 'kon' terwijl ik 'kom' wil typen... :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfernuZ
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-05 14:52
Ik wil binnenkort graag een S3 kopen, echter las ik vandaag over de bekende ''sudden death'' bug.

Kan dit een reden zijn om mijn aankoop uit te stellen tot het probleem opgelost is of is dit een defecte batch en kan ik gewoon naar de winkel mijn S3 gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
ik snap toch heel die swype rage niet, mijn vinger beweegt net even snel naar de letter als hij nu die 1mm omhoog/omlaag moet of niet, en ik moet niet naar autocorrecties/suggesties kijken en eenvoudigere dubbele characters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Toch wel zeer tevreden met dit apparaat wat accuduur betreft. Kan ongeveer 6 uur lang non-stop navigeren met tomtom met scherm aan voordat het toestel op 15% lading komt. Bizar werkelijk. Daarnaast haal ik geregeld 2 volle dagen, en heb ik bij aanzienlijk gebruik aan het einde van de dag echt veel accuduur over. Daar kan mijn iPhone nog een puntje aan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
InfernuZ schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:31:
Ik wil binnenkort graag een S3 kopen, echter las ik vandaag over de bekende ''sudden death'' bug.

Kan dit een reden zijn om mijn aankoop uit te stellen tot het probleem opgelost is of is dit een defecte batch en kan ik gewoon naar de winkel mijn S3 gaan halen?
Het lijkt vooral voor te komen bij toestellen die ondertussen 150-200 dagen oud zijn. Laten we hopen dat het een probleem was met de eerste batch(es), en dat het probleem bij toestellen die je nu koopt, niet meer relevant is.

Zelf heb ik een paar dagen terug een Galaxy Nexus besteld, volledig wetende dat deze minder krachtig is dan de S3, en minder lang meegaat op de batterij. Echter, normaal doe ik zeer lang met mijn telefoon: mijn Siemens S35i is 7.5 jaar meegegaan, voordat ik hem verving door mijn huidige, recent brak geworden Motorola Milestone.

Omdat de huidige taak van mijn smartphone in de eerste plaats navigeren is (looproute, meestal vanaf een voor mij onbekend treinstation) en Maps een van de zwaarste applicaties is die ik gebruik (direct gevolgd door browsen in de bus/trein om nieuws te lezen), begon ik toch te twijfelen over de accuduur van de Nexus, en de toekomstgerichtheid van de oudere 1.2 GHz dual core.

Ik heb geregeld dat ik de naar fabrieksstand gezette, 1,5 dag oude Nexus kan omruilen voor een S3, maar de haarscheurtjes en sudden death problemen die nu aan het licht komen hebben me weer doen twijfelen, en me erover laten denken om wellicht toch de Nexus te houden :( Hoewel Touchwizz wat leuke toevoegingen heeft, is het niks dat ik niet ook met een of andere applicatie al beschikbaar had op mijn Milestone, en ik heb een hekel aan bloat. (Nou ja, die is er dan wel makkelijk af te krijgen.)

Aangezien de reparatiecentrums meer gebrand lijken te zijn op het afwimpelen van reparaties ("vochtschade", op het malafide af; het lijkt de nummer 1 smoes te zijn om onder reparaties uit te komen, "De telefoon is waarschijnlijk wel gevallen, hè?", "Dit is een probleem dat nooit vanzelf optreedt") dan het daadwerkelijk uitvoeren van een reparatie, ben ik weer ten zeerste gaan twijfelen.....

Als ik een S3 aanschaf, die toch snel 450-500 euro gaat kosten (omdat ik een zeer goedkoop sim-only abonnement heb), wil ik deze telefoon minstens 3 jaar gebruiken. Waarschijnlijk langer. Het is niet de bedoeling dat ik over 2,5 jaar weer met een brakke telefoon zit. Die Milestone is ook zo van de ene op de andere dag uitgevallen. Soms werkt de rechterhelft van het touchscreen niet, en soms wel. Een reset lost het niet op.

Ik wil die S3 wel graag aanschaffen (en dan rooten en de-bloaten: custom rom komt er niet op), maar ik ben stervensbang wat betreft de kwaliteit. En ik moet voor morgenvroeg beslist hebben, want dan kan ik die Nexus nog posten... of juist niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 23-12-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Tsja, leuk dat je je keuzestress deelt, maar denk je nu informatie te krijgen over de waarschijnlijkheid van het optreden van toekomstige problemen op de SGS3? Voor zover ik weet is die informatie er simpelweg niet. Elke aanschaf is een afweging tussen eigenschappen, risico en prijs. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
BvDorp schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:28:
Tsja, leuk dat je je keuzestress deelt, maar denk je nu informatie te krijgen over de waarschijnlijkheid van het optreden van toekomstige problemen op de SGS3? Voor zover ik weet is die informatie er simpelweg niet. Elke aanschaf is een afweging tussen eigenschappen, risico en prijs. Succes!
Ja, eerlijk gezegd wel.

Eigenlijk zou ik wel willen weten hoe wijdverbreid dat sudden death- en haarscheurprobleem is, op de S3. Is het SD-probleem alleen het geval bij de eerste batches, of bij alle telefoons? Is het haarscheurprobleem beperkt tot de blauwe en witte versie? Die schijnen namelijk overwegend op te duiken, en waren volgens mij ook als eerste leverbaar; andere kleuren waren later.

Dus als iemand een bron zou hebben die kan aangeven hoe erg dit soort problemen zijn, dan zou ik dat wel op prijs stellen.

Ik koos voor de Nexus omdat ik wat betreft dit model in eerste instantie geen hardwarematige problemen tegenkwam. Hoewel ik wist dat de batterijduur van de Nexus korter zou zijn dan die van de S3, wilde ik het toch eerst zelf een dag uitproberen, en hij blijkt zelfs voor mijn niet zo extreme gebruik veel te kort. Zelfs met de extended accu haalt hij niet eens de helft van de tijd die de S3 in de reviews haalt.

Daarom komt de S3 dus weer in beeld. Dan maar debloaten, hopen op Samsung updates, en/of een custom ROM erop uiteindelijk...

Als ik ervan uit zou kunnen gaan dat een telefoon zoals de S3 de betrouwbaarheid van mijn desktopcomputer zou hebben (of minstens zonder gezeik gerepareerd kon worden), dan had ik niet eens hoeven kiezen. Dan is de S3 qua hardware met afstand de beste telefoon van het moment. De HTC's vallen sowieso af omdat de accu niet verwisselbaar is. Ik wil wel de mogelijkheid hebben om een slechte accu zelf te vervangen zonder het hele apparaat uit elkaar te moeten halen.

Het staat me eigenlijk ontzettend tegen dat ik bij élke telefoon die ik bekijk wel een of ander hardwarematig probleem tegenkom; haarscheurtjes of sudden death bij de S3, slechte / snel defecte Wifi en hoge temperatuur bij de HTC One X, niet-verwisselbare batterij bij de One S (en One X), inbranden van het scherm (kwam ik pas later achter) en een érg zwakke batterij bij de Nexus.... net alsof fabrikanten per definitie producten met flinke ontwerpfouten op de markt zetten.

Tegenwoordig heb ik het gevoel dat men vooral naar de garantievoorwaarden moet kijken bij het aanschaffen van een product, en dat ik een risico neem van €500 bij het aanschaffen van een telefoon. Eigenlijk is dat idioot. Ik ben heden ten dagen ook letterlijk "bang" om dure producten aan te schaffen. Veel van mijn spullen van 10 jaar terug (en zelfs daarvoor) werken nog gewoon, terwijl veel producten van 2-3 jaar oud al bij het grofvuil liggen vanwege "defect en economisch gezien niet meer te repareren".

[ Voor 59% gewijzigd door Katsunami op 24-12-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Katsunami schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:59:
[...]

Ja, eerlijk gezegd wel.

Eigenlijk zou ik wel willen weten hoe wijdverbreid dat sudden death- en haarscheurprobleem is, op de S3. Is het SD-probleem alleen het geval bij de eerste batches, of bij alle telefoons? Is het haarscheurprobleem beperkt tot de blauwe en witte versie? Die schijnen namelijk overwegend op te duiken, en waren volgens mij ook als eerste leverbaar; andere kleuren waren later.

Dus als iemand een bron zou hebben die kan aangeven hoe erg dit soort problemen zijn, dan zou ik dat wel op prijs stellen.

Hoewel ik wist dat de batterijduur van de Nexus korter zou zijn dan die van de S3, wilde ik het toch eerst zelf een dag uitproberen, en hij blijkt zelfs voor mijn niet zo extreme gebruik te kort.

Daarom komt de S3 dus weer in beeld. Dan maar debloaten, hopen op Samsung updates, en/of een custom ROM erop uiteindelijk...

Het staat me eigenlijk ontzettend tegen dat ik bij élke telefoon die ik bekijk wel een of ander hardwarematig probleem tegenkom; haarscheurtjes of sudden death bij de S3, slechte / snel defecte Wifi en hoge temperatuur bij de HTC One X, niet-verwisselbare batterij bij de One S (en One X), inbranden van het scherm (kwam ik pas later achter) en een érg zwakke batterij bij de Nexus, zelfs als er een extended accu wordt gebruikt.... en zo ga je maar door.

Als ik ervan uit zou kunnen gaan dat een telefoon zoals de S3 de betrouwbaarheid van mijn desktopcomputer zou hebben (of minstens zonder gezeik gerepareerd kon worden), dan had ik niet eens hoeven kiezen. Dan is de S3 qua hardware met afstand de beste telefoon van het moment.

Linksom of rechtsom gaat het erop neerkomen dat men een risico van bijna €500 moet gaan nemen omdat elke telefoon wel *iets* heeft waarvan al bij voorbaat bekend is dat het niet betrouwbaar is, en dat staat me ontzettend tegen. Veel laptops hebben overigens hetzelfde probleem.
Jep, het is een micro-economisch probleem en het gaat als volgt. Als iedereen het nieuwste koopt, betaalt het het meest uit om het snelst iets nieuws te maken. Levensduur betaalt simpelweg minder uit (Sony iemand? Nokia?). Ook: planned obselence.

OT: wellicht kun je in dit XDA draadje wat meer informatie vinden. Voor zover ik het kan zien is niemand er nog achter wat de specifieke oorzaak is: de NAND (interne SD) lijkt de schuld te krijgen. Er zijn zoveel berichten te vinden dat het niet anders kan dan dat Samsung iets heel erg fout gedaan heeft en hier echt iets aan moet gaan doen. Op zichzelf kun je dus prima de gok nemen een SGS3 te kopen: bij een grote terughaalactie of bekend probleem heb je mooi garantie. Mocht je minder risico willen nemen, dan moet je misschien helemaal weg bij Android. Ik herken wel wat je zegt over dat elk toestel iets mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Maar bv dorp, heeft die fout niet te maken met nieuws: Ontwikkelaars vinden lek in Samsung Galaxy S III en S II ? Het lijkt me haast van wel aangezien dit probleem pas van de ''afgelopen tijd'' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
BvDorp schreef op maandag 24 december 2012 @ 01:11:
Er zijn zoveel berichten te vinden dat het niet anders kan dan dat Samsung iets heel erg fout gedaan heeft en hier echt iets aan moet gaan doen. Op zichzelf kun je dus prima de gok nemen een SGS3 te kopen: bij een grote terughaalactie of bekend probleem heb je mooi garantie.
Mja, OK. Alleen: is het een fout die alleen in de eerste batches zit, of zit die fout in *ALLE* S3's? Maar dat schijnt dus niemand nog te weten.
Mocht je minder risico willen nemen, dan moet je misschien helemaal weg bij Android. Ik herken wel wat je zegt over dat elk toestel iets mist..
Als een telefoon een of andere feature niet heeft, dan kan ik daarmee nog leven, maar een hardwarematig probleem dat als een Zwaard van Damocles boven je hoofd hangt is gewoon uiterst vervelend.

En weg bij Android? Waarheen; het instortende Symbian? Het zinkende schip van RIM? Samsung's Bada, dat geen hond buiten Zuid-Korea kent? Windows Phone, waarop geen enkele van al mijn huidige apps beschikbaar is? Nah.

Een Apple-product schaf ik niet aan, omdat ik een hekel heb aan hun filosofie, het bedrijf, en zelfs de opstelling van de meeste gebruikers. De enige reden dat ik een iPod Classic heb is dat er geen enkele andere MP3-speler met zoveel opslag is. En om zelf geen geld in Apple te steken koop ik hem nog tweedehands ook.

Android is wat mij betreft de enige optie. Nu is het de vraag: toch maar opsoppen met de zwakke extended batterij en hardware van de Nexus (tegenover de S3 dan), of toch maar hopen dat Samsung goede garantie levert als de S3 inderdaad omkiept.

Ow.... en breek me de bek niet open over planned obsolescence, of mijn pre-kerstrant wordt 24 pagina's lang.

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 24-12-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebvdijk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 20:57
De S3 is een super toestel maar over 1 ding ben ik toch iets minder tevreden. De alarmmelding in de S-planner is maar erg beperkt in te stellen : 1 maal een kort geluidje en geen herhaling bij geen reactie en ook geen notification LED in te stellen. Bij de instellingen van de S-planner kan ik verder niks vinden waarmee ik dit zou willen aanpassen. Is er een kans dat dit in de 4.1.2 update wel zit? Ik heb nu de T-mobile 4.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:23
Ik probeer al een hele tijd via kies air mijn telefoon te benaderen maar tot op heden is het nog niet gelukt om via mijn wifi netwerk dit voor elkaar te krijgen. Als ik mijn laptop verbind via de tetheringoptie van de S3 dan lukt het wel maar op mijn thuisnetwerk krijg ik geen contact met mijn S3. Nu heb ik sinds kort een Galaxy Tab2 en daar werkt het dus ook niet. Ligt dit aan mijn router, netgear WNDR3700? Het lukt mij ook niet om de telefoon goed in het netwerk te krijgen zodat ik kan streamen via DLNA (mijn laptop streamt perfect naar mijn tv)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Katsunami schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:59:
[...]

Ja, eerlijk gezegd wel.

Ik koos voor de Nexus omdat ik wat betreft dit model in eerste instantie geen hardwarematige problemen tegenkwam. Hoewel ik wist dat de batterijduur van de Nexus korter zou zijn dan die van de S3, wilde ik het toch eerst zelf een dag uitproberen, en hij blijkt zelfs voor mijn niet zo extreme gebruik veel te kort. Zelfs met de extended accu haalt hij niet eens de helft van de tijd die de S3 in de reviews haalt.

Als ik ervan uit zou kunnen gaan dat een telefoon zoals de S3 de betrouwbaarheid van mijn desktopcomputer zou hebben (of minstens zonder gezeik gerepareerd kon worden), dan had ik niet eens hoeven kiezen. Dan is de S3 qua hardware met afstand de beste telefoon van het moment. De HTC's vallen sowieso af omdat de accu niet verwisselbaar is. Ik wil wel de mogelijkheid hebben om een slechte accu zelf te vervangen zonder het hele apparaat uit elkaar te moeten halen.

Het staat me eigenlijk ontzettend tegen dat ik bij élke telefoon die ik bekijk wel een of ander hardwarematig probleem tegenkom; haarscheurtjes of sudden death bij de S3, slechte / snel defecte Wifi en hoge temperatuur bij de HTC One X, niet-verwisselbare batterij bij de One S (en One X), inbranden van het scherm (kwam ik pas later achter) en een érg zwakke batterij bij de Nexus.... net alsof fabrikanten per definitie producten met flinke ontwerpfouten op de markt zetten.

Tegenwoordig heb ik het gevoel dat men vooral naar de garantievoorwaarden moet kijken bij het aanschaffen van een product, en dat ik een risico neem van €500 bij het aanschaffen van een telefoon. Eigenlijk is dat idioot. Ik ben heden ten dagen ook letterlijk "bang" om dure producten aan te schaffen. Veel van mijn spullen van 10 jaar terug (en zelfs daarvoor) werken nog gewoon, terwijl veel producten van 2-3 jaar oud al bij het grofvuil liggen vanwege "defect en economisch gezien niet meer te repareren".
Ik ben altijd goed geholpen Door de garantie afdeling van Samsung, vele malen beter als bijvoorbeeld Apple. Zekerheid dat een telefoon altijd blijft werken heb je nooit. Zelfs niet bij Nokia dumbphones.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:41
Ik wordt de laatste weken echt gek van de S3, wat een bagger trage telefoon is dit geworden sinds de 4.1.1 update.

Hoor er meer mensen over. Dit is echt zwaar irritant

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Mars18 schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:59:
Ik wordt de laatste weken echt gek van de S3, wat een bagger trage telefoon is dit geworden sinds de 4.1.1 update.

Hoor er meer mensen over. Dit is echt zwaar irritant
oh.

Ontopic: wat is je punt?

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 24-12-2012 13:08 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Net even Swype Beta geïnstalleerd. Dat is wel duidelijk veel beter dan het standaardtoetsenbord op de SGS3 zeg! Aanrader!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 28-09 09:39

sjaak

un giorno credi

Dat toetsenbord van de S3 was ik inderdaad ook snel zat, van de week Swift Key 3 aangeschaft voor de helft van de prijs en wat een verademing is dat. Behoeft nog wat finetuning bij het tikken van woorden na de punt, SK3 vindt dat ik de zin met Ik moet beginnen en zet deze na een spatie neer, niet handig als je per ongeluk mis tikt maar verder een topaankoop!

Na een weekje S3 in ieder geval zeer te spreken over de bouwkwaliteit, gesprekskwaliteit, grote scherm en toch ook het steeds volwassener Android. Het is echt een keuze tussen een groot of klein scherm qua bedieningsgemak en de hoeveelheid gegevens zichtbaar. Geen spijt van de aankoop tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:41
Nas T schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:08:
[...]

oh.

Ontopic: wat is je punt?
Dat de 4.1.1 update een drama is. Of ligt dit aan mij?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ph4ge schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:00:
[...]

Ik ben altijd goed geholpen Door de garantie afdeling van Samsung, vele malen beter als bijvoorbeeld Apple. Zekerheid dat een telefoon altijd blijft werken heb je nooit. Zelfs niet bij Nokia dumbphones.
Ohja? Ik vind de samsung klantenservice anders e*k*ls.
Lees dit maar: Frozen in 'nieuws: Ontwikkelaars vinden lek in Samsung Galaxy S III en S II'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
GNex is teruggestuurd. Ik heb besloten de gok met de S3 te nemen. Even de root.zip flashen en dan debloaten met RootFreezerPro en/of dat script uit dat ROM-topic. (Hetzelfde heb ik met de Tab 10.1 gedaan.)

Heh. Mijn Tab 10.1 heeft toggles voor Wifi, Data, BT, enz. De S3 heeft dat ook. De Nexus had het niet. (De Transformer van mijn pa heeft ook toggles, maar geen Touchwizz.) Is waarschijnlijk iets van Touchwizz dus. Wordt er weer een betaalde app (Extended Controls) die ik jaren heb gebruikt overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Het enige wat dat zegt is dat je met een simpele callcenter medewerker geen technische discussie moet voeren. 8)7 Als je een defect hebt lossen ze het op, veel beter dan de bedrijven die mijn laatste niet-Samsung telefoon maakte. Ik ga er van uit dat dit lek ook opgelost wordt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Ik ervaar sinds 2-3 dagen zo uit het niets dat de accuduur weer zwaar is gedaald.

Ik deed weer een goede 2 tot 2,5 dag op een lading maar uit het niets is dit 1 dag bij zelfde gebruik..
Waarschijnlijk een app die het na een update veroorzaakt.
App-updates staan automatisch, dus welke er precies zijn geüpdatet weet ik niet.
BBS geeft bij partial wakelocks een achtelijk hoge count (rond de 1700 binnen 9 uur) op NetworkLocationLocator van Google services.

Op het probleem googlend kom ik uit op Google maps wat het zou veroorzaken, deze heb ik verwijderd maar het probleem blijft bestaan.

Iemand die ineens het zelfde ervaart en toevallig al gevonden heeft wat het veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:50

jerry_a

doei

gijsvogel schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:53:
Ik ervaar sinds 2-3 dagen zo uit het niets dat de accuduur weer zwaar is gedaald.

Ik deed weer een goede 2 tot 2,5 dag op een lading maar uit het niets is dit 1 dag bij zelfde gebruik..
Waarschijnlijk een app die het na een update veroorzaakt.
App-updates staan automatisch, dus welke er precies zijn geüpdatet weet ik niet.
BBS geeft bij partial wakelocks een achtelijk hoge count (rond de 1700 binnen 9 uur) op NetworkLocationLocator van Google services.

Op het probleem googlend kom ik uit op Google maps wat het zou veroorzaken, deze heb ik verwijderd maar het probleem blijft bestaan.

Iemand die ineens het zelfde ervaart en toevallig al gevonden heeft wat het veroorzaakt?
Zer bij Locatieservices draadloze netweken eens uit.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Hoe lang mag normaal de laadtijd zijn , mijne tussen 5 en 6 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

ronny69 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:57:
Hoe vol is ie? Of is je accu helemaal leeg als je begint te laden. Bij mij is hij sinds ik hem heb een keer leeg geweest om te callibreren maar verder nooit. Moet ik toch weer eens doen. Hoe laad je hem? Via USB of via netspanning.?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
jerry_a schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:38:
[...]

Hoe vol is ie? Of is je accu helemaal leeg als je begint te laden. Bij mij is hij sinds ik hem heb een keer leeg geweest om te callibreren maar verder nooit. Moet ik toch weer eens doen. Hoe laad je hem? Via USB of via netspanning.?
via netspanning en hij is dan meestal helemaal leeg.Vind het toch lang dat hij doet eer hij helemaal vol is.Ik zet ook meestal alles uit wat er uit gezet kan worden bv wifi, bleutooth enz.
Dacht gewoon dat hij in 2a3 uur volledig geladen was en wou weten of 5 a 6 uur normaal was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
jerry_a schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:43:
[...]
Zet bij Locatieservices draadloze netweken eens uit.
Thanks, maar dat lost het probleem helaas niet op.
Het zorgt er wel voor dat je de gevolgen niet hebt (battery drain) maar zodra je het weer aanvinkt is het probleem weer terug natuurlijk.
Daarnaast werken dan de dingetjes zoals de widget met weer in de klok op het homescreen en bijvoorbeeld buienalarm niet meer.

voor de duidelijkheid, vorige week stond dat vinkje bij draadloze netweken gewoon aan en had ik geen last van battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

gijsvogel schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:48:
[...]

Thanks, maar dat lost het probleem helaas niet op.
Het zorgt er wel voor dat je de gevolgen niet hebt (battery drain) maar zodra je het weer aanvinkt is het probleem weer terug natuurlijk.
Daarnaast werken dan de dingetjes zoals de widget met weer in de klok op het homescreen en bijvoorbeeld buienalarm niet meer.

voor de duidelijkheid, vorige week stond dat vinkje bij draadloze netweken gewoon aan en had ik geen last van battery drain.
Bij mij ook. Het is ineens gekomen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:38
ronny69 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:57:
Mijn s3 had ook steeds langere laadtijd met de originele lader tot wel 7 uur vanaf 15%. Met een Nokia lader binnen 2 uur vol, weliswaar met een iets hogere laadstroom.
Heb de originele lader geruild voor een nieuwe bij phonehouse waar ik het toestel in juni gekocht heb. Nu heb ik met de originele lader weer een laadtijd tussen 2 en 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
laden gaat hier binnen 1.5 uur van 10% naar 100%. Mits niet aan de computer.
Gewoon net voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Hier ook opeens extreem veel wakelocks door de network locator. Voorheen nergens last van met netwerklocatie aangevinkt. Volgens mij viel dit samen met de laatste Facebook update... hebben jullie die ook op je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
@marek:
Ja die heb ik ook. maar ook daar heb ik lokatiegebonden handel uitgevinkt. Probleem blijft

Ik kan verder echt niets vinden helaas wat het zou kunnen veroorzaken.

Wat me wel opvalt is dat er een aantal NetworkLocationLocator processen zijn.
je hebt er dus 1 van Google Services, die het probleem veroorzaakt.
Je hebt er eentje van com.google.android.apps.maps.Maps die lijkt me van Google Maps te zijn en verschijnt nadat je de app daarvan hebt geopend, maar gaat ook weer weg als je de app sluit.
Verder heb je ook nog LocationManagerService van Android system. (misschien van klok/weer widget?)

Buienalarm heb ik er maar even afgegooid, ook geen veranderingen.

erg irritante bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gijsvogel schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:11:
@marek:
Ja die heb ik ook. maar ook daar heb ik lokatiegebonden handel uitgevinkt. Probleem blijft

Ik kan verder echt niets vinden helaas wat het zou kunnen veroorzaken.

Wat me wel opvalt is dat er een aantal NetworkLocationLocator processen zijn.
je hebt er dus 1 van Google Services, die het probleem veroorzaakt.
Je hebt er eentje van com.google.android.apps.maps.Maps die lijkt me van Google Maps te zijn en verschijnt nadat je de app daarvan hebt geopend, maar gaat ook weer weg als je de app sluit.
Verder heb je ook nog LocationManagerService van Android system. (misschien van klok/weer widget?)

Buienalarm heb ik er maar even afgegooid, ook geen veranderingen.

erg irritante bug...
heb je een virusscanner op je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcosuer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 21:24
Ik had hetzelfde. Plots sinds vorige week deed ik ineens nog maar 4 a5 uur met een volle batterij (gewoon 's nachts aan de opladergehangen). Dus dacht dat ik vast weer een foute app had gedownload. Dus laatste apps verwijderd maar drain bleef. Bijkomende rariteit was dat hij plots op de eerste verdieping geen verbinding kon maken met mijn wifi. Hij gaf de melding: 'Poor network connection' maar ik heb gewoon 3streepjes wifi en ook bij de eigenschappen staat signal strength: 'Strong'. Na wat instellingen zonder succes te hebben terug gezet naar fabrieksinstellingen via de software. En backup van apps teruggezet. Had ook geen effect. Toen alle apps ook verwijderd, backup uit en terug naar fabrieksinstellingen. Geen succes. Sd-kaart geformateerd en hard reset via home en volume knop. Maar helaas mocht ook niet baten. Heb met Samsung gebeld, kon hem eerst nog langs een service point brengen om uit te lezen. Ben er langs geweest. Ze hebben de S3 terug geflashed naar 4.0.4 (stond 4.1.1 op, maar volgens hun was 4.0.4 stabieler :-( ). Helaas ook dat had geen effect. Nog tijdens het instellen in de winkel daalde het batterijpercentage met 3%.
Dus ik heb Samsung gebeld, kon de telefoon opsturen, zou hem ongeveer 2-3weken kwijt zijn. Moet zeggen dat HTC dat toch echt beter heeft geregeld. Bij hun werd mijn telefoon thuis opgehaald, en binnen een week terug bezorgd, netjes in een doosje met een pleister erop. Nu moet ik de telefoon via de post opsturen, de kosten zelf betalen, en heb ik gewoon 3 weken geen telefoon.

Ik hoop maar dat ze de oorzaak vinden en ik weer een goedwerkende telefoon terugkrijg. De afgelopen 7 maanden ( voor de drain) was ik erg tevreden. Ik deed bij mild gebruik 2 dagen met een volle batterij (incl wifi, mobile data, bluetooht, etc aan).

Ik houdt jullie op de hoogte.
Pagina: 1 ... 88 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.