Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:46:
Nu had ik nog een vraag aan de vertrouwde gebruiker: hoe zit het met diefstal? Over 4 maanden gaan we op Italiërijs (oa. Rome, pizza ...) en twijfelde of ik hem dan gewoon in de kluis in het hotel zou laten of mee op straat nemen. Heeft iemand hier uit een grootstad ooit al last gehad van (een poging tot) diefstal?
Jah, Ik!
Ik heb meerdere experimenten gedaan tijdens een aantal reizen naar onder andere Italië.
Hierbij heb ik getest met een Nokia 3310, een acer Liquid MT, een iphone 2,75, een HTC desire en een sgs3.
Deze liet ik dan beurtelings gedurende 10 dagen in de kluis van het hotel liggen, zodoende kon ik er van op aan dat elke telefoon minstens 2 dagen getest werd op de gevoeligheid voor diefstal in grote steden...
Elke dag werd ik terwijl ik de telefoon van die dag in mijn broekzak (voorkant) had, benaderd door gespuis wat deze van mij wilde ontvreemden.
Gelukkig slaagden zij niet door mijn oplettendheid.
Ik kan je wel vertellen dat het gespuis zich meerdere keren meldde als ik de telefoon van die dag in mijn broekzak (achterkant) bij mij droeg terwijl ik er niet echt aandacht aan besteedde.
Een significant verschil wat toch wel de aandacht verdient IMO.
Ik heb helaas niet bewust getest met aan welke zijde ik het scherm op die momenten had.
Wel ben ik terwijl ik de Nokia 3310 op zak had daarmee tegen een granieten tafelblad opgelopen (was meer rennen dan lopen trouwens) en die tafel hebben ze diezelfde middag nog afgevoerd naar het Italiaanse grofvuil-station.
Zo ervaarde ik dat de maffiapraktijken in de afval-wereld van Italië toch ook nog best in je voordeel kunnen werken...
Maargoed, terug naar de relevante onderzoeksresultaten:
Met de Sgs3 op zak was de aanwezigheid van mogelijke overvallers niet meer of minder merkbaar, maar ik had toch altijd het gevoel van... hoe had deze situatie geweest als ik mijn HTC desire bij mij had...
Proberen de overvallers mij immers niet om de tuin te leiden en hebben ze al lang door dat ik zo'n fraaie Sgs3 in mijn hotelkluis heb liggen terwijl ik met mijn Acer liquid MT hier op dit moment sta te whatsappen??? wie zal het weten...
Ik zou in ieder geval jou aanraden om een Nokia 3310 te scoren, als je die al niet hebt.
Laat die Sgs3 thuis, en leg je HTC desire in de hotelkluis (voor het geval dat...)
Met de Nokia 3310 kun je namelijk perfect foto's maken, browsen en navigeren tijdens je reis.
Vergeet ook zeker de batterijduur niet daarvan, want als je die voordat je vertrekt thuis oplaadt dan heeft hij bij thuiskomst namelijk nog steeds 26% acculading over (persoonlijke ervaring, kan varieren afhankelijk van gebruik) (tel uit je winst!)
Wat ik je verder nog kan aanbevelen is de common sense app (staat in de play store voor de Nokia 3310 of de HTC sense) te installeren.
Die helpt je echt ontzettend goed om zelf na te denken over bepaalde dingen in het leven voordat je dit vraagt op een forum zoals deze.
Groeten en succes!
PS: Kijk uit dat je niet tegen kastjes/deuren aanloopt > doet pijn (aan je telefoon)