Ik ervaar ineens op dat ik ruzie heb met allerlei apps die het weer weergeven op mijn telefoon.
Dan heb ik het over de klok/weer widget op het homescreen die niet wil updaten volgens schema.
maar ook bijvoorbeeld de buienalarm app die geen meldingen meer geeft.
Het refreshen van de klok/weer widget resulteert na het klikken in een status zoals die het laatst bekend was.
Buienalarm app geeft gewoonweg geen meldingen meer en bij openen/refreshen krijg ik de melding dat de lokatie niet bepaald kan worden.
Vreemd, want ik schat een dag of 4 geleden werkte alles nog prima.
Ik heb even getest, en het aanzetten van GPS (binnenshuis) zorgt er voor dat de klok/weer widget wél inneens de positie kan bepalen, maar de buienradar app niet.
Voordien stond gps standaard uitgeschakeld en werkte alles dus wel.
Ik gebruik mijn S3 voornamelijk onder wifi bereik, waarbij uiteraard wordt overgeschakeld naar 3G als ik geen wifi ontvangst heb (bijvoorbeeld onderweg)
Voor alle duidelijkheid, ik heb (voor zover ik weet) geen FW update ontvangen, en als ik kijk bij toestel info zijn alle versies ook nog steeds dezelfde als wat ik het laatst heb gezien. (custom rom)
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die bovengenoemd probleem spontaan bevinden?
het probleem focust zich dus op de positiebepaling van de telefoon, waardoor de apps niet willen synchroniseren op de achtergrond.
Instantupdate: Ik bedacht me net dat het helemaal niet zo verkeerd is om je telefoontje zo af en toe eens even te rebooten. (de laatste keer was weken geleden omdat hij zo feiloos werkt.... blij mee

)
Nadat ik dit deed kreeg ik gelijk weer allerlei meldingen en wilde alle apps gelijk weer updaten.
Geen idee dus wat de echte oorzaak was, maar de reboot heeft geholpen en het probleem is verholpen.
maargoed, ik laat mijn bijdrage staan, wellicht kan iemand anders er nog iets mee in de toekomst.
[
Voor 15% gewijzigd door
gijsvogel op 12-10-2012 01:18
]