bij de widgets zitten twee widgets die aan je wens voldoen... bij de ene widget belt hij direct diegene.. bij de andere kom je gelijk in de contactinformatie van diegene.... als je een foto hebt bij de contactpersoon, wordt de foto gedisplayd... de widget is 1x1.... er is ook een 4x1 widget, maar daar wordt de foto niet groter van volgens mij...Anoniem: 263632 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:26:
Wat me echter na een middagje spielerij niet lukt is om een contact met foto op het beginscherm te plaatsen.
makkelijk voor mijn dochtertje om met evt spoed haar moeder te bellen.
Verkeerd gelezen, je hebt gelijk. Alleen het eerste bericht wordt weergegeven, daarna alleen maar het aantal berichten van het aantal contacten, niet de inhoud.TripleQ schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:06:
Ja, maar volgens mij ondersteund Whatsapp dat helemaal nog niet.
Ik zie het althans nooit op 4.1
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Zullen ze ooit wel gaan toevoegen denk ik.
Net zoals het nu met de sms/emailtjes en nog wat andere apps gaat
Net zoals het nu met de sms/emailtjes en nog wat andere apps gaat
Die lag die jij bedoelt zie ik ook tijdens scrollen door lijsten heen. En dan is zonder veel apps aan. Het is echter te vergelijken met mouse-lag en het is alleen als je snel door lijsten gaat terwijl je je vinger aan het scherm houdt. Dus als je een gooi geeft gaat het beeld gewoon soepel door de lijst heen maar als je je vinger heen en weer doet dan zie je dat er een vertraging zit tussen je vingerbeweging en hoe de lijst scrollt. Dit is bij de S3 sterker aanwezig dan bij de S2. Als je precies wilt weten hoe het voelt moet je in een telecom winkel even vragen of je een echte S3 mag voelen. Druk dan op de knop naast de fysieke knop onderaan en tik "Instellingen" aan. Bij die lijst kan je goed de lag zien die ik bedoel.Anoniem: 467175 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:31:
Dag tweakers
Ik testte overlaatst een s3 in de winkel maar het leek erop dat hij constant laggs had. Bv. Veel meer dan de one x of iphone. Ervaren jullie dit ook op jullie s3? Of ligt dit gewoon aan het feit dat er veel apps open stonden en hij constant gebruikt werd. Benadert de gs3 ook de soepelheid van een iPhone 4S?
Off-topic:
DaViDoViTsCh
Ben jij dezelfde DaViDoViTsCh die ook Ghost Recon Online speelt?
Prima.
Ben vandaag aan de slag gegaan met de Siyah-kernel (v1.5.3). Meteen undergevolt en overgeclocked, en het lijkt aardig te werken. M'n batterij lijkt nog niet langer mee te gaan, maar de bediening voelt (iets) soepeler. Verder is overclocken natuurlijk altijd gaaf, en hoop ik dat de audio-tweaks nog iets uitmaken.
Iemand die hier tips heeft, of juist wat hulp zoekt? Mij viel het op hoe gemakkelijk het allemaal ging!
Iemand die hier tips heeft, of juist wat hulp zoekt? Mij viel het op hoe gemakkelijk het allemaal ging!
Als je echt een bloedsnelle sgs3 wil hebben moet je cm10 eens proberen. Dat vliegt er over.
Mijn S3 is toch echt een stuk smoother dan mijn iPhone S4. Je moet bij Android wel meer moeite doen om hem smooth te houden. Gelukkig is dat ook niet zo moeilijk.vaagisdenaam schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:17:
[...]
Heb ik nooit echt problemen mee gehad, maar zoek ook eens op project butter want dat schijnt ook heel veel te schelen
Ik heb geen last van lag bij scrollen, maar mijn toestellen zijn in het algemeen ook niet bepaald stock.
[ Voor 11% gewijzigd door Sigis op 14-09-2012 12:56 ]
Na Swype beta een hele poos te hebben gebruikt nu overgestapt op Swiftkey. Ben ik toch wat sneller en foutlozer mee.zunrob schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
Welk toetsenbord gebruiken jullie? Ik vind het standaard toetsenbord nogal vervelend...
hoi
Al 2 jaar een tevreden Swiftkey gebruiker, werkt echt heerlijk.zunrob schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
Welk toetsenbord gebruiken jullie? Ik vind het standaard toetsenbord nogal vervelend...
SwiftKey hands down. Maar neem wel even de moeite om het ding fatsoenlijk te trainen en het jezelf eigen te maken.zunrob schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
Anoniem: 153905
het is voor mij toch heel moeilijk om een keuzete maken tussen een Samsung Galaxy S III & HTC One X .
Nu momenteel bezit ik een HTC Desire ( 2010 ) .
Waarom ik twijfel , ik wil gewoonweg de allerbeste Smartphone van 2012 kopen .
Nu momenteel bezit ik een HTC Desire ( 2010 ) .
Waarom ik twijfel , ik wil gewoonweg de allerbeste Smartphone van 2012 kopen .
Hoe betrouwbaar is CM10 op het moment? Als conservatief gebruiker zoek ik naar een fatsoenlijk moment om in te stappen; snelheid is uiteindelijk minder belangrijk dan hoe goed iets geregeld is. Benieuwd of CM10 of ander initiatief echt zoveel beter is dan 'stock'!Tadango schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:28:
Als je echt een bloedsnelle sgs3 wil hebben moet je cm10 eens proberen. Dat vliegt er over.
Ik gebruikt SlideIT. Werkt voor mij erg prettig...zunrob schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
Stay safe
Ik vond op zichHacker's Keyboard ook wel OKzunrob schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
Hoi, ik heb 3 vragen, indien meer gegevens nodig kan ik mijn best doen deze te plaatsen/
1) Waarom zijn mijn foto's in een lage resolutie, terwijl deze ingesteld is op 3264x2446.
Op de telefoon zijn de foto's superscherp, indien er niet ingezoomd wordt.
Als ik upload zie je op een scherm zeg maar een foto van 10 bij 8 centimeter die erg onscherp wordt als je inzoomt.
2) Waarom wordt er data van mijn databundel afgeboekt, terwijl ik WIFI verbinding heb?
Gister was ik in de bibliotheek waar WIFI gebruikt wordt (onbeveiligd) en uploadde ik een foto.
Vervolgens was er data van mijn databundel afgeboekt?
Is daar gewoon even iets fout gegaan of kan dat gebeuren, ondanks WIFI verbinding?
3) Hoe kan ik de accu het best gebruiken?
Iemand vertelde me je accu erop achteruit gaat wanneer je niet compleet leeg laat lopen (of bijna) en dat weer tot 100% oplaadt.
Een ander persoon bij de winkel zei dat het oke is als je dit EENS per week doet en je telefoon ook een keer uitzet en even laat 'rusten'.
Wat is nu waar?
Dank voor het lezen in ieder geval!
1) Waarom zijn mijn foto's in een lage resolutie, terwijl deze ingesteld is op 3264x2446.
Op de telefoon zijn de foto's superscherp, indien er niet ingezoomd wordt.
Als ik upload zie je op een scherm zeg maar een foto van 10 bij 8 centimeter die erg onscherp wordt als je inzoomt.
2) Waarom wordt er data van mijn databundel afgeboekt, terwijl ik WIFI verbinding heb?
Gister was ik in de bibliotheek waar WIFI gebruikt wordt (onbeveiligd) en uploadde ik een foto.
Vervolgens was er data van mijn databundel afgeboekt?
Is daar gewoon even iets fout gegaan of kan dat gebeuren, ondanks WIFI verbinding?
3) Hoe kan ik de accu het best gebruiken?
Iemand vertelde me je accu erop achteruit gaat wanneer je niet compleet leeg laat lopen (of bijna) en dat weer tot 100% oplaadt.
Een ander persoon bij de winkel zei dat het oke is als je dit EENS per week doet en je telefoon ook een keer uitzet en even laat 'rusten'.
Wat is nu waar?
Dank voor het lezen in ieder geval!
...
1) Lijkt mij meer aan de upload dienst te liggen, wat bedoel je precies met uploaden? Als je via de pc je foto's bekijkt direct vanaf de telefoon, zijn ze dan ook lage resolutie?
2) Kan eigenlijk niet, als WiFi aan gaat, dan gaat mobiele data direct uit. Haperende WiFi verbinding misschien? Klopt de afboeking van de databundel wel?
3) Het beste is (afaik) om de batterij niet helemaal leeg te laten lopen, sommigen geven al vanaf 60% alweer te gaan laden tot 98%. Eens in de maand helemaal laten leeglopen zorgt ervoor dat de batterij weer gecalibreerd wordt.
2) Kan eigenlijk niet, als WiFi aan gaat, dan gaat mobiele data direct uit. Haperende WiFi verbinding misschien? Klopt de afboeking van de databundel wel?
3) Het beste is (afaik) om de batterij niet helemaal leeg te laten lopen, sommigen geven al vanaf 60% alweer te gaan laden tot 98%. Eens in de maand helemaal laten leeglopen zorgt ervoor dat de batterij weer gecalibreerd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 14-09-2012 15:32 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik snap werkelijk waar niet waarom er zoveel discussie is over een accu? Dat ding kost haast niets en gaat lang mee. Gebruik gewoon je telefoon en laad hem op wanneer je zelf wil. De telefoon regelt het laadproces dus helemaal ontladen is in principe niet mogelijk (met nadruk op 'in principe').
Mocht hij na verloop van tijd verslijten dan koop je toch gewoon een nieuwe? En dat zal pas over 1,5 jaar of meer zijn. Ongeacht gebruik. Ik laat elke avond op en nooit problemen gehad met elke telefoon die ik in bezit had.
Mocht hij na verloop van tijd verslijten dan koop je toch gewoon een nieuwe? En dat zal pas over 1,5 jaar of meer zijn. Ongeacht gebruik. Ik laat elke avond op en nooit problemen gehad met elke telefoon die ik in bezit had.
Bedankt voor je reactie.
1) De diensten zijn bijvoorbeeld Picasso, maar als ik op de telefoon inzoom is het ook direct niet scherp meer. Ik heb ze geupload naar Google+ en naar Picasso en dat waren foto's met lage resolutie.
2) De afboeking klopt wel, omdat ik foto's uit vraag één aan het uploaden was en dat was zo'n 10 MB voor 2 of 3 foto's. Ik had een paar de WIFI gecheckt en ik zou verbonden zijn. Gezien jij zegt dat het op dat moment niet van je databundel afgeboekt kan worden is er wellicht wat fout gegaan hier.
3) Een ander antwoord is te verwachten, maar het is wel duidelijk dat eens in de zoveel tijd (week / maand) de accu laten leeglopen belangrijk is. Ik heb nu een extra accu aangeschaft trouwens die extern op te laden is.
Heel erg bedankt nogmaals voor je reactie, enkel over de foto heb ik nog onduidelijkheid.
Daar wat meer info over zou fijn zijn.
Mocht iemand een website hebben om een foto te uploaden, kan ik dit doen.
1) De diensten zijn bijvoorbeeld Picasso, maar als ik op de telefoon inzoom is het ook direct niet scherp meer. Ik heb ze geupload naar Google+ en naar Picasso en dat waren foto's met lage resolutie.
2) De afboeking klopt wel, omdat ik foto's uit vraag één aan het uploaden was en dat was zo'n 10 MB voor 2 of 3 foto's. Ik had een paar de WIFI gecheckt en ik zou verbonden zijn. Gezien jij zegt dat het op dat moment niet van je databundel afgeboekt kan worden is er wellicht wat fout gegaan hier.
3) Een ander antwoord is te verwachten, maar het is wel duidelijk dat eens in de zoveel tijd (week / maand) de accu laten leeglopen belangrijk is. Ik heb nu een extra accu aangeschaft trouwens die extern op te laden is.
Heel erg bedankt nogmaals voor je reactie, enkel over de foto heb ik nog onduidelijkheid.
Daar wat meer info over zou fijn zijn.
Mocht iemand een website hebben om een foto te uploaden, kan ik dit doen.
...
Anoniem: 192811
Helemaal eens, zag hier laatst een screenshot van iemand waarvan de accu op 1% stond.Anteros schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:32:
Ik snap werkelijk waar niet waarom er zoveel discussie is over een accu? Dat ding kost haast niets en gaat lang mee. Gebruik gewoon je telefoon en laad hem op wanneer je zelf wil. De telefoon regelt het laadproces dus helemaal ontladen is in principe niet mogelijk (met nadruk op 'in principe').
Het gaat er mij om dat ik voorzichtig / duurzaam om ga met mijn spullen en als ik het gevoel krijg dat ik er niet goed mee om ga, vraag ik liever na hoe je er het best mee om kan gaan.Anteros schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:32:
Er kwam namelijk iemand naar me toe die zei dat je niet je accu zo en zo moet opladen, want anders zou die over een tijdje veel korter mee gaan.
Heb inmiddels een extra accu aangeschaft hoor. Nog voor ik met de vragen kwam.
...
Precies andersomjerry_a schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:54:
[...]
Na Swype beta een hele poos te hebben gebruikt nu overgestapt op Swiftkey. Ben ik toch wat sneller en foutlozer mee.
Na ongeveer anderhalve maand SwiftKey, toch weer Swype...
Swiftkey deed soms rare dingen en kent voor mijn gevoel veel Nederlandse woorden niet echt. Ook de automatische spatiefunctie werkt vind ik niet naar behoren.
Ik kom toch telkens weer uit op swype..
officiele android 4.1 toetsenbordje, super fijn!!zunrob schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
Google Play: Jelly Bean Keyboard#?t=W251bGwsMSwxLDEsImplbGx5YmVhbmtleWJvYXJkLmYuZyJd
Wat betreft de foto's, volgens mij ligt het aan Picasa. Als ik een HiRes foto maak en deze deel via Picasa, dan komt er in mijn picasa album een voorbeeld van 800*600 te staan, aan de rechterkand van het venster is er nog wel een link naar een 2048×1536 versie. De versie op mijn telefoon is echter gewoon 3264*2448.
Edit:
Edit:
Het formaat (pixels) zijn bij deze prima. Je telefoon stilhouden, focus goed gebruiken en schieten in de juiste modus. Je zou Anti-shake nog aan kunnen zetten.Luxicon schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:48:
Dit is een foto waar je op kunt klikken om te vergroten.
Via reviews heb ik haarscherpe foto's gezien van die grote, dus daarom vraag ik me af of er wat mis is?
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Taigu op 14-09-2012 15:55 ]
Oke dankjewel, dat ga ik straks proberen.
Het is goed om te horen dat er wat dat betreft niets mis is met de telefoon.
Verder een toptelefoon waar ik heel erg blij mee ben (voor mensen die lezen en alleen maar kritiek lezen).
Het is goed om te horen dat er wat dat betreft niets mis is met de telefoon.
Verder een toptelefoon waar ik heel erg blij mee ben (voor mensen die lezen en alleen maar kritiek lezen).
...
Anoniem: 263632
Kijk dat zijn de tips die ik nodig had. Werkt perfect. BedanktP.O. Box schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:50:
[...]
bij de widgets zitten twee widgets die aan je wens voldoen... bij de ene widget belt hij direct diegene.. bij de andere kom je gelijk in de contactinformatie van diegene.... als je een foto hebt bij de contactpersoon, wordt de foto gedisplayd... de widget is 1x1.... er is ook een 4x1 widget, maar daar wordt de foto niet groter van volgens mij...
Gewoon heel goed. Ik gebruik het op mijn tel en tab voor dagelijks gebruik en installeer elke dag de nightly build. Leuk om te zien dat ze steeds wat toevoegen. Ik ervaar het als snel en stabiel. Natuurlijk niet 100% perfect, maar de samsung software liep soms ook vast of reboote (1 keer per week ongeveer).BvDorp schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:20:
[...]
Hoe betrouwbaar is CM10 op het moment? Als conservatief gebruiker zoek ik naar een fatsoenlijk moment om in te stappen; snelheid is uiteindelijk minder belangrijk dan hoe goed iets geregeld is. Benieuwd of CM10 of ander initiatief echt zoveel beter is dan 'stock'!
weet iemand zo even de code die ik moet invullen om te kijken als er een update is voor je camera voor de samsung galaxy 3 . Ergens in dit topic staat het wel vermeld maar kan het niet 1,2,3 vinden .
Bij mijn huidige kan ik dus niet gebruik maken van mijn flitser, elke foto die ik maak met mijn flitser is gewoon helemaal wit waar het aan ligt is mij een raadsel dus dacht zal even kijken als er een andere update is. Ik was al zo blij dat de galaxy 3 een flitser heeft omdat mijn vorige galaxy 1 dat niet had.
Bij mijn huidige kan ik dus niet gebruik maken van mijn flitser, elke foto die ik maak met mijn flitser is gewoon helemaal wit waar het aan ligt is mij een raadsel dus dacht zal even kijken als er een andere update is. Ik was al zo blij dat de galaxy 3 een flitser heeft omdat mijn vorige galaxy 1 dat niet had.
Anoniem: 403748
Wat is dit nu weer, mijn muziek houdt er soms gewoon mee op?
Gebeurt alleen wanneer de widgets opnieuw moeten laden in de interface. Iets om zorgen te maken?
Gebeurt alleen wanneer de widgets opnieuw moeten laden in de interface. Iets om zorgen te maken?
@Hugomocler: Dat is waarschijnlijk het effect waar ik ook al vaker over geklaagd heb; de S3 killed veel te snel (recente) apps tijdens multi-tasking. Je muziek app wordt dus gekilled omdat je bv een browser met veel content hebt gestart/gebruikt. Of je hebt de play store opgestart en bent daar een beetje aan het browsen. De S3 heeft dan geheugen nodig (prima en logisch) en zou gewoon oude, niet recente apps moeten killen. Echter killed hij dus in jouw geval de muziek app (en de launcher!) om extra geheugen vrij te maken.
Het is een algemene klacht (iig de restart van de launcher) en ik hoop dus zwaar dat dat probleem opgelost is met Jelly Bean. Het is namelijk mijn grootste frustratie van de S3 samen met het missende smoothness probleem.
Het is een algemene klacht (iig de restart van de launcher) en ik hoop dus zwaar dat dat probleem opgelost is met Jelly Bean. Het is namelijk mijn grootste frustratie van de S3 samen met het missende smoothness probleem.
Het speelde inderdaad op wanneer ik aan het browsen was op eBay of een andere site met veel contents. Als je dan vervolgens teruggaat naar het homescreen lijkt het erop dat alles opnieuw geladen moet worden. Dat doet de S3 dus zelf? Ben er wel blij mee om te horen dat het niet om een defect gaat of dergelijks.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 14-09-2012 20:30 ]
Dit heb ik ook regelmatig... lens schoonmaken en hoppa, scherpe foto's!Luxicon schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:48:
Dit is een foto waar je op kunt klikken om te vergroten.
Via reviews heb ik haarscherpe foto's gezien van die grote, dus daarom vraag ik me af of er wat mis is?
[afbeelding]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Anoniem: 467175
Ik haal morgen ook een GS3 
Wat doe ik best als ik hem krijg? Hem gewoon leeggebruiken en dan overnight chargen of hem meteen 8 uur chargen als ik hem gehaald heb?
Wat doe ik best als ik hem krijg? Hem gewoon leeggebruiken en dan overnight chargen of hem meteen 8 uur chargen als ik hem gehaald heb?
Ah super, bedankt!renzo4000 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:50:
[...]
Dit heb ik ook regelmatig... lens schoonmaken en hoppa, scherpe foto's!
Heb vanmiddag dit pack gehaald voor 40 euro bij de Phone House.Anoniem: 467175 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:38:
Ik haal morgen ook een GS3
Dan kun je altijd een extra accu volladen en daarnaast een vervangend omhulsel die het scherm beschermd.

...
Eindelijk een super stabiele Android 4.1 release voor de S3: http://www.sammobile.com/...jelly-bean-test-firmware/
Anoniem: 467175
Hmm maar ik vraag me eigenlijk gewoon af of ik mijn telefoon 8 uur moet opladen voor ik hem voor de eerste keer echt ga gebruiken. Dat pack ziet er inderdaad wel nice uit, maar aangezien ik hem toch haal in The Phone House kan ik het even bekijken daar.Luxicon schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:18:
[...]
Ah super, bedankt!
[...]
Heb vanmiddag dit pack gehaald voor 40 euro bij de Phone House.
Dan kun je altijd een extra accu volladen en daarnaast een vervangend omhulsel die het scherm beschermd.
[afbeelding]
Mooie pack, niet duur ook. Alles is volgens mij ook los te krijgen, voor diegenen die niet alles willen.
Maar dit is denk ik meer iets voor het accessoires topic..?
Maar dit is denk ik meer iets voor het accessoires topic..?
Anoniem: 103465
Samsung moet zich doodlachen dat de iphone 5 er is en dat laten ze in Amerika al weten.
http://www.collegehumor.c...with-christopher-mcdonald
http://www.collegehumor.c...with-christopher-mcdonald
Niemand ?martijn24 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:51:
weet iemand zo even de code die ik moet invullen om te kijken als er een update is voor je camera voor de samsung galaxy 3 . Ergens in dit topic staat het wel vermeld maar kan het niet 1,2,3 vinden .
Google is zo fijn....
*#34971539#
Power to the beat.
Dankjewel, ik kon het via google ook niet vinden .
Anoniem: 105188
Tja dan had je misschien de zoek functie van tweakers kunnen proberen.martijn24 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:54:
[...]
Dankjewel, ik kon het via google ook niet vinden .
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-09-2012 10:49 ]
Anoniem: 192811
Deze werkt beterAnoniem: 105188 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:49:
[...]
Tja dan had je misschien de zoek functie van tweakers kunnen proberen.
silitek in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"
Nee, sorry... wel gebruik ik deze naam ruim 8 jaar bij veel accounts! Ik ben toch niet gehackt!?tikkietrugjaap schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:26:
Off-topic:
DaViDoViTsCh
Ben jij dezelfde DaViDoViTsCh die ook Ghost Recon Online speelt?
Ici kann uw Werbung staan
Even mijn 2 cents wat betreft de laaste test firmware 4.1 voor de s3 Hij werkt perfect.. nog niks negatiefs tegen gekomen.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
@darkphoenix: Ik ben erg benieuwd hoe 'buttery' het nu allemaal gaat. Op youtube enzo zie je heel veel filmpjes, maar dan alleen van android en de launcher. Ik ben nieuwsgierig naar de applicaties. NU.nl is niet vloeiend op Android. Hoe is dat nu met Jelly Bean? Zoals ios? Heb je aan bepaalde apps gezien dat het erg verbeterd is en zo ja, welke zoal?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik op dit moment erg twijfel of ik de S3 wil houden. Studder in Android/apps vind ik storend. Erger nog, ik vind het memory management van de S3 bar slecht. Die twee zaken zijn tot nu toe (veel) beter geregeld op de iPhone/iPad. Kan je hier iets over zeggen? Zou Jelly Bean, als deze uitkomt in Oktober (erg)/November (nog erger), echt een verbetering zijn (alla ios)?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik op dit moment erg twijfel of ik de S3 wil houden. Studder in Android/apps vind ik storend. Erger nog, ik vind het memory management van de S3 bar slecht. Die twee zaken zijn tot nu toe (veel) beter geregeld op de iPhone/iPad. Kan je hier iets over zeggen? Zou Jelly Bean, als deze uitkomt in Oktober (erg)/November (nog erger), echt een verbetering zijn (alla ios)?
Mocht ik hier niet goed zitten voor de volgende vraag, hoor ik het graag.
Hoe kun je de data back-uppen (ook accounts / wachtwoorden) ?
Er is een functie voor, maar ik zie niet een bepaald proces die in gang wordt gezet en op m'n Google account kan ik geen gegevens over een back-up terugvinden.
Ik ben bekend met het gebruik van Google Drive en kan ook Dropbox instlalleren bijvoorbeeld, maar ik doel ook op hetgeen niet enkel één bestand is, zoals wallpapers en muziektracks.
Hoe kun je je apps back-uppen, zoals de installatie bestanden en / of saves (van een game bijvoorbeeld?) ?
Dit laatste is wellicht per app verschillend, maar hoe gaan jullie hiermee om?
Hoe kun je de data back-uppen (ook accounts / wachtwoorden) ?
Er is een functie voor, maar ik zie niet een bepaald proces die in gang wordt gezet en op m'n Google account kan ik geen gegevens over een back-up terugvinden.
Ik ben bekend met het gebruik van Google Drive en kan ook Dropbox instlalleren bijvoorbeeld, maar ik doel ook op hetgeen niet enkel één bestand is, zoals wallpapers en muziektracks.
Hoe kun je je apps back-uppen, zoals de installatie bestanden en / of saves (van een game bijvoorbeeld?) ?
Dit laatste is wellicht per app verschillend, maar hoe gaan jullie hiermee om?
...
Rooten
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Oke, ik ben hier wezen lezen:
http://www.rootandroid.nl/wat-is-rooten/
Dat klinkt interessent, ga er meer over uitzoeken!
http://www.rootandroid.nl/wat-is-rooten/
Dat klinkt interessent, ga er meer over uitzoeken!
...
Contacteer eens je inboedelverzekering, die vergoeden zoiets ook misschien.DaViDoViTsCh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:19:
Na 3 en halve maand, de juist hoek, wat momentum en dit is het resultaat!
[afbeelding]
Koptelefoon pakt ie niet meer en zelfs aan de onderkant heeft de laderaansluiting een flinke tik gehad, waardoor ie slecht contact maakt... Verzekerd? Nee!Balen? Jaaaaaa!
Gestudder? Dan ligt er toch echt iets aan jou want ik heb totaal nergens last van. Ik vind het zelf verdomt vloeiend lopen, zelfs zware games speelt ie makkelijk vloeiend af.Anteros schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:11:
Dan zeg je dat het memory management beter is in de iPhone/iPad. Hoe kan dat als iOS geen multi-tasking kent zoals die van Android? Op enkele Apps na zoals TomTom sluit ie altijd alles af als je naar andere App gaat. Maar goed leg eens uit waar je oh zo last van hebt met je "memory management"? Dan dit nog "echt een verbetering zijn (alla ios)", serieus waarom heb je een Galaxy S3 gekocht. Je klinkt namelijk als iemand die altijd Apple heeft gebruikt. Persoonlijk vind ik iOS absoluut geen verbetering, GUI van het jaar 2005. Maar goed het zijn beide andere systemen, vergelijk ze niet met elkaar want dat is een oneindige strijd.
Maar ik adviseer je om de S3 weg te doen en een iPhone te kopen. Zet je S3 maar op Tweakers, zit vast wel iemand bij hier die er heel erg tevreden mee zou zijn.
S3 topic(s) wel gelezen verder? Het brakke geheugenbeheer is gewoon een gedocumenteerd iets hoor. Dus waarom je op deze manier reageert is mij een geheel raadsel.linkkrw schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:59:
Maar ik adviseer je om de S3 weg te doen en een iPhone te kopen. Zet je S3 maar op Tweakers, zit vast wel iemand bij hier die er heel erg tevreden mee zou zijn.
Nickname does not reflect reality
Waarom ik zo reageer is dat hij iOS bijhaalt die nauwelijks multi-tasking kent. Hoe kan je dan überhaupt last hebben van geheugen problemen? Dus dat is echt Apple's met peren vergelijken. Android staat juist bekend om het multi tasking tegenover iOS. Hoe vaak die argument wel niet langs komt bij het Android vs. iOS gezeur.Brad Pitt schreef op zondag 16 september 2012 @ 01:09:
[...]
S3 topic(s) wel gelezen verder? Het brakke geheugenbeheer is gewoon een gedocumenteerd iets hoor. Dus waarom je op deze manier reageert is mij een geheel raadsel.
Maar goed, ik reageerde ook op zijn commentaar op het "niet vloeiend zijn" niet alleen over het geheugenmanagement. Komt hij bij jou niet over als iemand die normaal een iPhone gebruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door V-rg op 16-09-2012 01:31 ]
Omdat de S3 specifiek er last van heeft, niet zozeer Android. Een S2 heeft er bijv. minder last van.linkkrw schreef op zondag 16 september 2012 @ 01:30:
Waarom ik zo reageer is dat hij iOS bijhaalt die nauwelijks multi-tasking kent. Hoe kan je dan überhaupt last hebben van geheugen problemen?
Android wel, de S3 niet.Android staat juist bekend om het multi tasking tegenover iOS.
Een iPhone is dan ook gemiddeld gesproken way en way vloeiender dan een S3 (zonder Project Butter).Maar goed, ik reageerde ook op zijn commentaar op het "niet vloeiend zijn" niet alleen over het geheugenmanagement.
Nee hoor, lees op zoveel fora over geheugenproblematiek m.b.t. de S3.Komt hij bij jou niet over als iemand die normaal een iPhone gebruikt?
@linkkrw: Ik weet niet waar je het onvatsoen vandaan haalt om zo te reageren. Ik leg gewoon mijn probleem uit en ik val niemand aan. Sterker nog, ik had het niet eens tegen jou. Maar goed, beetje normaal reageren kan ook.
Ik zal het eventjes nog een keer onderbouwen (heb dit al vaker gedaan; zie dit topic).
Gestudder ligt echt niet aan mij of aan mijn toestel. De een ziet dit sneller dan de ander maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat Android ICS NIET zo vloeiend scrolled als bv iOS of WP7. Er is niet voor niks 'project butter' geintroduceerd. Ik heb ruime ervaring met Android (heb gehad: HTC Desire, Nexus S, Galaxy SII, HTC One X en nu de GIII) en weet dus erg goed waar ik over praat. Je moet je niet vergissen in gestudder of processorkracht. De GPU en CPU van de SIII zijn idd erg krachtig en spellen gaan vloeiend. Maar ik had het over de interface en applicaties die gebruik maken van deze interface.
Dan memory management. Ja, ik weet hoe iOS werkt. Weet precies wanneer een taak slaapt, stopt, enz. Wat ik bedoel is dat bv de muziek app op iOS niet gesloten wordt (als deze speelt) als je multi-tasked met zware websites en/of programma's. De SIII wel (zie dit topic voor voorbeelden van mij en anderen). Dat werkt dus bij iOS beter. Verder houdt iOS meer programma's in het geheugen voordat iOS deze eruit gooit (ik zeg dus in het geheugen houden; NIET dat deze op de achtergrond door blijven draaien). Zie XDA, google en andere sites met klachten dat (oa) de SIII snel apps killed. Recente apps. Verder zijn beide OSsen anders van opzet en ik ben het dan ook met je eens dat je op moet passen met ze te vergelijken. Maar in dit geval gaat het om gebruikerservaring.
Edit: Ow ja, ik heb ook een iPhone 4S gehad en kan Android dus goed vergelijken met iOS.
Ik zal het eventjes nog een keer onderbouwen (heb dit al vaker gedaan; zie dit topic).
Gestudder ligt echt niet aan mij of aan mijn toestel. De een ziet dit sneller dan de ander maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat Android ICS NIET zo vloeiend scrolled als bv iOS of WP7. Er is niet voor niks 'project butter' geintroduceerd. Ik heb ruime ervaring met Android (heb gehad: HTC Desire, Nexus S, Galaxy SII, HTC One X en nu de GIII) en weet dus erg goed waar ik over praat. Je moet je niet vergissen in gestudder of processorkracht. De GPU en CPU van de SIII zijn idd erg krachtig en spellen gaan vloeiend. Maar ik had het over de interface en applicaties die gebruik maken van deze interface.
Dan memory management. Ja, ik weet hoe iOS werkt. Weet precies wanneer een taak slaapt, stopt, enz. Wat ik bedoel is dat bv de muziek app op iOS niet gesloten wordt (als deze speelt) als je multi-tasked met zware websites en/of programma's. De SIII wel (zie dit topic voor voorbeelden van mij en anderen). Dat werkt dus bij iOS beter. Verder houdt iOS meer programma's in het geheugen voordat iOS deze eruit gooit (ik zeg dus in het geheugen houden; NIET dat deze op de achtergrond door blijven draaien). Zie XDA, google en andere sites met klachten dat (oa) de SIII snel apps killed. Recente apps. Verder zijn beide OSsen anders van opzet en ik ben het dan ook met je eens dat je op moet passen met ze te vergelijken. Maar in dit geval gaat het om gebruikerservaring.
Edit: Ow ja, ik heb ook een iPhone 4S gehad en kan Android dus goed vergelijken met iOS.
[ Voor 9% gewijzigd door Anteros op 16-09-2012 01:50 ]
Anoniem: 357522
Kan je eens vertellen waar je TomTom voor Android hebt gehaald?linkkrw schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:59:
[...]
Gestudder? Dan ligt er toch echt iets aan jou want ik heb totaal nergens last van. Ik vind het zelf verdomt vloeiend lopen, zelfs zware games speelt ie makkelijk vloeiend af.
Dan zeg je dat het memory management beter is in de iPhone/iPad. Hoe kan dat als iOS geen multi-tasking kent zoals die van Android? Op enkele Apps na zoals TomTom sluit ie altijd alles af als je naar andere App gaat. Maar goed leg eens uit waar je oh zo last van hebt met je "memory management"? Dan dit nog "echt een verbetering zijn (alla ios)", serieus waarom heb je een Galaxy S3 gekocht. Je klinkt namelijk als iemand die altijd Apple heeft gebruikt. Persoonlijk vind ik iOS absoluut geen verbetering, GUI van het jaar 2005. Maar goed het zijn beide andere systemen, vergelijk ze niet met elkaar want dat is een oneindige strijd.
Gaat over tomtom voor iOS, blijkbaar 1van de weinige ios apps die op de achtergrond blijven draaien
Wat betreft de achtergrondtaken, heb je dit al geprobeerd:
Taigu schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:02:
Wat bereft het sluiten va background apps, dat is een ics ding. Op een htc forum vind ik dit:
I would first recommend that you check a few settings on your phone. Go into settings>developer options and under Application settings make sure Don't Keep Activities is unchecked and Background Process Limit is set to use the Standard Limit option. Once this is done, restart.
en dit:
black screen, white screen are both signs of low memory, multitasking and ICS management issues other have spoken about in this thread and it mainly falls under multitasking. clearing cache and remove temp files, etc will help the OS. also check your downloads and if you have a lot of downloaded files, these will also add up.the white and black screens you see are from the OS loading apps into main memory. make sure you close out "recent apps" as well.
Kijk dus ook.eens onder task manager hoeve geheugen er bescbikbaar is.
Ik heb ook een Ipad1 en volgens mij blijven alle apps openstaan,als je dubbelklikt op de home knop zie je ze allemaal op een rijtje verschijnen en kan je ze handmatig killen.Prulleman schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:14:
Gaat over tomtom voor iOS, blijkbaar 1van de weinige ios apps die op de achtergrond blijven draaien
@ludoke1955: Ja, klopt. De kans is er dat deze open blijven staan. Echter DRAAIEN ze niet. Zowat alle applicaties onder iOS staan stil als deze niet op de voorgrond staan. Hier heeft Apple een paar uitzonderingen op gemaakt: GPS applicaties, VOIP, muziek en nog een paar meen ik.
Dat betekent dat als je bv TomTom op iOS hebt, deze dus op de achtergrond kan blijven draaien; je krijgt dan nog steeds voice-commands terwijl je bv in je agenda app zit. Hetzelfde dus met muziek apps. Muziek blijft spelen terwijl je andere apps op kan starten en sluiten.
Wat je ziet als je dubbelklikt op de home-button, zijn alle RECENT opgestarte apps. Een soort history dus. De apps draaien allemaal niet (staan echt stil met uitzondering van wat ik hierboven net uitgelegd heb). Nu kunnen er nog twee dingen gebeuren. Als je op een recente app klikt, dan kan deze nog in het geheugen staan. In dat geval komt de app snel op de voorgrond en gaat verder waar hij gebleven was. In het andere geval, als je dus op een app drukt die niet meer in het geheugen staat omdat iOS de app gekilled heeft, dan laad iOS de app opnieuw. Er kunnen dan twee situaties ontstaan. Of de app herstelt zich in de oude staat met zoals deze was voordat je ging switchen; of de app start opnieuw op (bv Pocket Informant). De methode wordt bepaald door de App ontwikkelaar en dus niet door iOS.
In het kort: Een paar type apps kunnen maar echt op de achtergrond draaien in iOS. De meeste staan helemaal stil als deze niet op de voorgrond staan.
Waarom mijn vergelijk met de S3 en iOS? Bij Android kunnen alle de apps op de achtergrond doordraaien als ze dat willen. Dat hoeft niet. Echte multi-tasking dus. Echter is het geheugenbeheer van de S3 brak. Als je een app opstart dan heb je geheugen nodig. Zeker omdat Android apps en het systeem veel meer geheugen nodig hebben voor dezelfde functionaliteit als iOS zal je dus sneller een andere App uit het geheugen moeten gooien. Dit moet dan het liefst een applicatie zijn die: a) Geen muziek op de achtergrond afspeelt; b) Geen VOiP of navigatieservices aanbiedt en c) Het langst niet gebruikt is.
En daar gaat het dus fout bij de S3. Ik heb al diverse malen meegemaakt dat de muziek App gekilled wordt omdat ik met Chrome een flinke pagina aan het browsen ben. Of dat ik met de Play store aan het spelen ben. Het play icoontje zie je nog wel in de top-bar, maar als je erop drukt wordt de app opnieuw opgestart (in dit geval NLradio) en moet je weer handmatig op Play drukken.
Zo ook met navigatie. Ik start Waze op om te navigeren. Ik ben al aan het rijden en Waze leert mijn route. Ik druk op home want ik wil namelijk ook Flitsmeister opstarten. Nu switch ik terug naar Waze en ik zie Waze opnieuw opstarten. Een deel van mijn route heeft hij dan ook niet geleerd (kan je zien op: world.waze.com) en ik mis dus een stuk. De S3 heeft Waze zomaar gekilled terwijl deze net 5 seconden geleden gebruikt werd.
En ik kan nog wel ff doorgaan. Ik start NU.nl op en lees een artikel. Wil de nuJIJ reacties lezen en Chrome start op. Lees enkele pagina's en ga weer terug met back. Het duurt een seconde of 1,5 en ik zie mijn artikel weer. Druk weer op back en NU.nl reload alles en begint weer bovenaan. Maw, NU.nl was gekilled door de S3.
De S3 heeft 1GB geheugen en veel Apps zijn echt niet zo zwaar. Toch killed de S3 veel te snel EN verkeerd. Daar baal ik ontzettend van en zorgt er dus voor dat je niet echt kan multi-tasken op de S3. Het gaat langzaam (reloaden van apps) en je verliest gewoon de status van sommige apps (NU.nl).
Voor mij is dat echt een reden om te twijfelen om bij de S3/Android te blijven. Zoals eerder aangegeven heb ik veel Android ervaring en ik mag het systeem echt wel. Maar het valt niet te ontkennen dat iOS zeker ook zijn voordelen heeft (en nee, ik ga niet flamen, bashen en ben geen Android of iOS fanboy).
Vandaar dus mijn vraag hoe het met Jelly Bean zit. Ik ben benieuwd of Jelly Bean nog steeds snel apps killed en hoe het scrollen in bv Nu.nl gaat. Dat zou nu supervloeiend moeten gaan (project butter) terwijl dat met ICS op de S3 zeker niet het geval is. Zelfs niet met "force HW accel" aan.
Dat betekent dat als je bv TomTom op iOS hebt, deze dus op de achtergrond kan blijven draaien; je krijgt dan nog steeds voice-commands terwijl je bv in je agenda app zit. Hetzelfde dus met muziek apps. Muziek blijft spelen terwijl je andere apps op kan starten en sluiten.
Wat je ziet als je dubbelklikt op de home-button, zijn alle RECENT opgestarte apps. Een soort history dus. De apps draaien allemaal niet (staan echt stil met uitzondering van wat ik hierboven net uitgelegd heb). Nu kunnen er nog twee dingen gebeuren. Als je op een recente app klikt, dan kan deze nog in het geheugen staan. In dat geval komt de app snel op de voorgrond en gaat verder waar hij gebleven was. In het andere geval, als je dus op een app drukt die niet meer in het geheugen staat omdat iOS de app gekilled heeft, dan laad iOS de app opnieuw. Er kunnen dan twee situaties ontstaan. Of de app herstelt zich in de oude staat met zoals deze was voordat je ging switchen; of de app start opnieuw op (bv Pocket Informant). De methode wordt bepaald door de App ontwikkelaar en dus niet door iOS.
In het kort: Een paar type apps kunnen maar echt op de achtergrond draaien in iOS. De meeste staan helemaal stil als deze niet op de voorgrond staan.
Waarom mijn vergelijk met de S3 en iOS? Bij Android kunnen alle de apps op de achtergrond doordraaien als ze dat willen. Dat hoeft niet. Echte multi-tasking dus. Echter is het geheugenbeheer van de S3 brak. Als je een app opstart dan heb je geheugen nodig. Zeker omdat Android apps en het systeem veel meer geheugen nodig hebben voor dezelfde functionaliteit als iOS zal je dus sneller een andere App uit het geheugen moeten gooien. Dit moet dan het liefst een applicatie zijn die: a) Geen muziek op de achtergrond afspeelt; b) Geen VOiP of navigatieservices aanbiedt en c) Het langst niet gebruikt is.
En daar gaat het dus fout bij de S3. Ik heb al diverse malen meegemaakt dat de muziek App gekilled wordt omdat ik met Chrome een flinke pagina aan het browsen ben. Of dat ik met de Play store aan het spelen ben. Het play icoontje zie je nog wel in de top-bar, maar als je erop drukt wordt de app opnieuw opgestart (in dit geval NLradio) en moet je weer handmatig op Play drukken.
Zo ook met navigatie. Ik start Waze op om te navigeren. Ik ben al aan het rijden en Waze leert mijn route. Ik druk op home want ik wil namelijk ook Flitsmeister opstarten. Nu switch ik terug naar Waze en ik zie Waze opnieuw opstarten. Een deel van mijn route heeft hij dan ook niet geleerd (kan je zien op: world.waze.com) en ik mis dus een stuk. De S3 heeft Waze zomaar gekilled terwijl deze net 5 seconden geleden gebruikt werd.
En ik kan nog wel ff doorgaan. Ik start NU.nl op en lees een artikel. Wil de nuJIJ reacties lezen en Chrome start op. Lees enkele pagina's en ga weer terug met back. Het duurt een seconde of 1,5 en ik zie mijn artikel weer. Druk weer op back en NU.nl reload alles en begint weer bovenaan. Maw, NU.nl was gekilled door de S3.
De S3 heeft 1GB geheugen en veel Apps zijn echt niet zo zwaar. Toch killed de S3 veel te snel EN verkeerd. Daar baal ik ontzettend van en zorgt er dus voor dat je niet echt kan multi-tasken op de S3. Het gaat langzaam (reloaden van apps) en je verliest gewoon de status van sommige apps (NU.nl).
Voor mij is dat echt een reden om te twijfelen om bij de S3/Android te blijven. Zoals eerder aangegeven heb ik veel Android ervaring en ik mag het systeem echt wel. Maar het valt niet te ontkennen dat iOS zeker ook zijn voordelen heeft (en nee, ik ga niet flamen, bashen en ben geen Android of iOS fanboy).
Vandaar dus mijn vraag hoe het met Jelly Bean zit. Ik ben benieuwd of Jelly Bean nog steeds snel apps killed en hoe het scrollen in bv Nu.nl gaat. Dat zou nu supervloeiend moeten gaan (project butter) terwijl dat met ICS op de S3 zeker niet het geval is. Zelfs niet met "force HW accel" aan.
Dus zonder nieuwe kernal code van de officiële sammy JB hebben ze de membug al opgelost?Tadango schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:03:
[...]
Gewoon heel goed. Ik gebruik het op mijn tel en tab voor dagelijks gebruik en installeer elke dag de nightly build. Leuk om te zien dat ze steeds wat toevoegen. Ik ervaar het als snel en stabiel. Natuurlijk niet 100% perfect, maar de samsung software liep soms ook vast of reboote (1 keer per week ongeveer).
@Anteros: Bedankt voor de duidelijke en lange uitleg.
Mijn S3 draait op Omega v23 4.1.1.
Hoe kan ik zien dat ik ook op 4.1.1 last heb van de memory bug ?
Ik heb sygic erop staan,wat kan ik dan nog best doen terwijl Sygic draait om te kijken of ik er ook last van heb?
En is meteen ook jouw vraag beantwoord.
Edit: Ik heb net Sygic laten draaien,een movie laten spelen en F1 timing app ook nog eens en alles blijft mooi meedraaien,Sygic zoekt terug de satellieten maar is zo gebeurd.
Mijn S3 draait op Omega v23 4.1.1.
Hoe kan ik zien dat ik ook op 4.1.1 last heb van de memory bug ?
Ik heb sygic erop staan,wat kan ik dan nog best doen terwijl Sygic draait om te kijken of ik er ook last van heb?
En is meteen ook jouw vraag beantwoord.
Edit: Ik heb net Sygic laten draaien,een movie laten spelen en F1 timing app ook nog eens en alles blijft mooi meedraaien,Sygic zoekt terug de satellieten maar is zo gebeurd.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 16-09-2012 12:15 ]
De membug zorgt dat je tel vastloopt, applicaties die zichzelf spontaan afsluiten, applicaties die op de achtergrond door horen te gaan zoals een muziekspeler die zichzelf afsluit enzo.
Op een gegeven moment wordt t onwerkbaar en moet je rebooten en dan is het weer een tijdje goed.
Op een gegeven moment wordt t onwerkbaar en moet je rebooten en dan is het weer een tijdje goed.
Anteros, heb je nu al mijn tips geprobeerd? Verder is het ook van de applicatie of deze goed blijft draaien op de achtergrond. AndOSM had bepaalde versies dat het op de achterrgond draaien niet goed ging. XBMC schiet op pause als hij naar de achtergrond gaat. Het ligt dus niet per se aan Android.
Verder nog wat getest voor je : terwijl ik dit typ draait JB (met Nova launcher, Touchwiz dus niet actief met Tasker, System Tuner, Google Maps en de music player. Nergens last van. Als ik nog wat andrrs kan testen dan lees ik het graag.
Scrollen door nu.nl gaat inJB redelijk soepel, wel zie je tijdens het scrollen dat de kleine afbeeldingen ljnks grijs worden. Het niet soepel scrolle komt omdat a) een iphone alle achtergrondtaken bevriest als je scrollt en b) niet alle ontwikkelaars van Android apps scrollingcache uitzetten. Installeer anders een de laatste versie van OmegaROM, zij zetten het standaard uit.
Verder nog wat getest voor je : terwijl ik dit typ draait JB (met Nova launcher, Touchwiz dus niet actief met Tasker, System Tuner, Google Maps en de music player. Nergens last van. Als ik nog wat andrrs kan testen dan lees ik het graag.
Scrollen door nu.nl gaat inJB redelijk soepel, wel zie je tijdens het scrollen dat de kleine afbeeldingen ljnks grijs worden. Het niet soepel scrolle komt omdat a) een iphone alle achtergrondtaken bevriest als je scrollt en b) niet alle ontwikkelaars van Android apps scrollingcache uitzetten. Installeer anders een de laatste versie van OmegaROM, zij zetten het standaard uit.
[ Voor 26% gewijzigd door Taigu op 16-09-2012 18:01 ]
@Taigu: Ja, en stond allemaal goed. En je hebt gelijk, het heeft ook met de applicatie te maken. Vandaar dat ik ook in mijn post had aangegeven dat bij Android alle apps op de achtergrond kunnen draaien, mochten ze dat willen. Maar de apps die ik noem doen dat wel. Denk aan Waze, NU.nl, NLradio (duh), enz. Geen van die apps stoppen zichzelf als ze op de achtergrond komen. De Rabobank app doet dit bv wel, maar dat is ook wel logisch.
Waar ik met Jelly Bean echt nieuwsgierig naar ben is of bv de NU.nl app net zo vloeiend op Android scrolled als bv op iOS. Verder ben ik benieuwd of bv NLradio wordt gekilled als je toch wel eventjes aan het browsen bent met Chrome en zware websites bezoekt zoals Engadget of Gizmodo. Of dat NLradio wordt gekilled als je eens goed in de Play store aan het rommelen bent.
Een andere test zou zijn als Waze opgestart wordt (redelijk zware app) en vervolgens via home-screen diverse apps opstart en gebruikt. Waze zou moeten blijven draaien (andere apps worden logisch snel gekilled) en terugschakelen naar Waze zou zowat instant moeten zijn. Het laadscherm van Waze zou niet zichtbaar moeten zijn.
Waar ik met Jelly Bean echt nieuwsgierig naar ben is of bv de NU.nl app net zo vloeiend op Android scrolled als bv op iOS. Verder ben ik benieuwd of bv NLradio wordt gekilled als je toch wel eventjes aan het browsen bent met Chrome en zware websites bezoekt zoals Engadget of Gizmodo. Of dat NLradio wordt gekilled als je eens goed in de Play store aan het rommelen bent.
Een andere test zou zijn als Waze opgestart wordt (redelijk zware app) en vervolgens via home-screen diverse apps opstart en gebruikt. Waze zou moeten blijven draaien (andere apps worden logisch snel gekilled) en terugschakelen naar Waze zou zowat instant moeten zijn. Het laadscherm van Waze zou niet zichtbaar moeten zijn.
Je probleem is in JB niet opgelost...
Was nog aan het zoeken naar een oplossing. Maar op de meest recente testversie van de Samsung Jelly Bean ROM gaan NLRadio, Waze en Chrkme niet goed samen. Zodra ik Waze start wordt NLRadio gepauzeerd. De app blijft draaien, maar ik vermoed dat Vitamio wordt afgesloten. Na enige tijd heen en weer switchen wordt Waze ook afgesloten. In eerste instantie krijg ik ze allen tegelijk draaiend, maar na enige tijd gaat het mis.
Het is imho niet een specifiek SGS3 probleem, op een HTC One X schijnt het nog erger te zijn; zelfs foreground apps worden afgesloten. Hoewel ik wat twijfel over de apps die je graag wil gebruiken, kan ik me wel voorstellendat het vervelend is. Ik kan twee mogelijke workarounds bedenken; een taskkiller die ook omgekeerd werkt en ervoor zorgt dat specifieke apps niet worden afgesloten of overstappen naar een betere, getweakte rom. Denk dan aan CM10 met een goede kernel.
Helaas is de laatste nog niet helemaal af... Het advies baseer ik op mijn ervaring met cm9 (ics) op een sgs. Daargebruikte ik regelmatig enkele uren Endomondo, Run.gps en PowerAmp tegelijk zonder problemen.
Edit: wat ik bedoel met twijfels over de apps is dat deze zich niet als service registreren. Als ze dat wel deden, dan was er geen probleem. Ook tijdens mijn testen draaiden Tasker en System Tuner netjes door...
Het is imho niet een specifiek SGS3 probleem, op een HTC One X schijnt het nog erger te zijn; zelfs foreground apps worden afgesloten. Hoewel ik wat twijfel over de apps die je graag wil gebruiken, kan ik me wel voorstellendat het vervelend is. Ik kan twee mogelijke workarounds bedenken; een taskkiller die ook omgekeerd werkt en ervoor zorgt dat specifieke apps niet worden afgesloten of overstappen naar een betere, getweakte rom. Denk dan aan CM10 met een goede kernel.
Helaas is de laatste nog niet helemaal af... Het advies baseer ik op mijn ervaring met cm9 (ics) op een sgs. Daargebruikte ik regelmatig enkele uren Endomondo, Run.gps en PowerAmp tegelijk zonder problemen.
Edit: wat ik bedoel met twijfels over de apps is dat deze zich niet als service registreren. Als ze dat wel deden, dan was er geen probleem. Ook tijdens mijn testen draaiden Tasker en System Tuner netjes door...
[ Voor 8% gewijzigd door Taigu op 16-09-2012 22:07 ]
Dank je dat je de moeite hebt genomen om het te testen en om het uit te leggen. Ik heb meer apps die ik gebruik en ook bij die gebeurt het. En ja, ik had ook begrepen dat het op de oneX nog erger is. Hoe dan ook, het is niet prettig als je echt aan het multi-tasken bent. Zelfs het gebruik van NU.nl is 'vervelend'.
Een taskkiller die omgekeerd werkt is voor mij niet echt een oplossing. Verder zou CM10 idd misschien een oplossing zijn, maar zolang de kernel-sources nog niet vrijgegeven zijn, houd je problemen (oa mem leak).
Kan je me nog wel vertellen of NU.nl echt soepel scrolled, net zoals bij iOS?
Nogmaals bedankt maar het is niet hoopgevend. Ik ben al enkele weken aan het twijfelen of ik misschien over wil stappen op de iPhone 5. Zoals aangegeven heb ik de 4S gehad en was op zich tevreden maar vond het scherm te klein. Dat is nu deels opgelost (had hem liever ook wat breder gezien).
Edit: Het lijkt me niet dat iedere app zich als service moet registeren. Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat muziek afspelen goed als service kan draaien waardoor deze niet zo snel gekilled wordt. Maar goed, NU.nl wordt ook vaak, niet altijd gekilled als je NUjij reacties leest. Het blijft een Android issue...
Een taskkiller die omgekeerd werkt is voor mij niet echt een oplossing. Verder zou CM10 idd misschien een oplossing zijn, maar zolang de kernel-sources nog niet vrijgegeven zijn, houd je problemen (oa mem leak).
Kan je me nog wel vertellen of NU.nl echt soepel scrolled, net zoals bij iOS?
Nogmaals bedankt maar het is niet hoopgevend. Ik ben al enkele weken aan het twijfelen of ik misschien over wil stappen op de iPhone 5. Zoals aangegeven heb ik de 4S gehad en was op zich tevreden maar vond het scherm te klein. Dat is nu deels opgelost (had hem liever ook wat breder gezien).
Edit: Het lijkt me niet dat iedere app zich als service moet registeren. Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat muziek afspelen goed als service kan draaien waardoor deze niet zo snel gekilled wordt. Maar goed, NU.nl wordt ook vaak, niet altijd gekilled als je NUjij reacties leest. Het blijft een Android issue...
[ Voor 15% gewijzigd door Anteros op 16-09-2012 22:15 ]
Iemand enig idee hoe ik de wallpaper weer bewegend kan krijgen met het veranderen van beheerscherm?
Ik kan niet zeggen of nu.nl goed werkt zoals jij het bedoelt. Scrollen gaat bij mij soepel, maar ik vind het niet mooi. Enkele thumbnails links worden grijs en de gekleurde balken om de categorieen aan te geven vind ik erg storend ogen. Verder verwacht ik dat overstappen naar een 4" scherm tegen zal vallen. Af en toe pak ik mijn sgs nog en deze voelt dan erg klein.
Wat betreft cm10 heb je gelijk, het wachten is op de Samsung source om cm10 "af" te maken.
Wat betreft cm10 heb je gelijk, het wachten is op de Samsung source om cm10 "af" te maken.
[ Voor 32% gewijzigd door Taigu op 17-09-2012 00:22 ]
Wat ik vooral bedoel is of het soepel gaat. Zo soepel als bv iOS. Ik heb nu 'force HW accel' aanstaan in developer options en daardoor is NU.nl iig minder schokkerig tijdens scrollen van artikeloverzicht. Echter is het nog steeds bij lange na niet zo vloeiend als iOS. Ik vroeg me af of dat bij Jelly Bean wel het geval is. Super smooth zeg maar.
Als de S3 officieel Jelly Bean zal krijgen dan denk/hoop ik dat de NU.nl app aangepast gaat worden. Het is sowieso niet echt een goede app (NOS is dat bv wel), maar verwacht toch wel een major version upgrade.
Je hebt gelijk als je zegt dat 4" misschien tegen gaat vallen. Dat denk ik ook wel. Vond de OneX en S3 huge tov de 4S. Maar goed, voordeel is dat de 5 makkelijker met een hand te bedienen is. Allebei zijn voors en tegens.
Tot nu toe twijfel ik nog steeds en elke dag, wat zeg ik, elk uur neig ik naar de een of de ander.
Als de S3 officieel Jelly Bean zal krijgen dan denk/hoop ik dat de NU.nl app aangepast gaat worden. Het is sowieso niet echt een goede app (NOS is dat bv wel), maar verwacht toch wel een major version upgrade.
Je hebt gelijk als je zegt dat 4" misschien tegen gaat vallen. Dat denk ik ook wel. Vond de OneX en S3 huge tov de 4S. Maar goed, voordeel is dat de 5 makkelijker met een hand te bedienen is. Allebei zijn voors en tegens.
Tot nu toe twijfel ik nog steeds en elke dag, wat zeg ik, elk uur neig ik naar de een of de ander.
Oeh, idd snel ja. En een nóg groter scherm. Daar was de note-serie toch op ingesprongen? Ben verder wel benieuwd naar de specs :-)
Neem aan dat ze dan toch eindelijk een volwaardig RGB-scherm er in proppen i.p.v. het zogenaamd zuinigere of langer meegaande Pentile geneuzel. Jammer dat het scherm groter wordt, vind een S3 eigenlijk al ietsjes té.
+1 ..Brad Pitt schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:41:
. Jammer dat het scherm groter wordt, vind een S3 eigenlijk al ietsjes té.
Het ziet er naar uit dat JB er snel aan komt. Samsung is zijn JB release aan het vrijgeven voor operators om de release te testen. Zie http://forum.xda-develope...p=31660262&postcount=1397
Laten we hopen dat deze snel gedaan worden en dat er snel goedkeuring komt....
Laten we hopen dat deze snel gedaan worden en dat er snel goedkeuring komt....
Het wordt nu wel heel erg vervelend om apps te zien worden " gekilled " wanneer je aan het browsen bent op websites met veel contents en daarnaast muziek aan het luisteren bent. Mijn muziek stopt hierdoor soms.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 17-09-2012 18:45 ]
Heeft er iemand ervaring met die AllShare hdmi over wifi dongle?
Zou hier mogelijks in geïnteresseerd zijn, maar enkel als je er ook van pakweg een windows 7 laptop naar kan streamen. Als het ding enkel met de telefoon bruikbaar is lijkt het me een beetje te dure investering...
Bestaat er zoiets wat echt een standaard is die je vanop verschillende android devices kan gebruiken alsook vanop pc's?
Zou hier mogelijks in geïnteresseerd zijn, maar enkel als je er ook van pakweg een windows 7 laptop naar kan streamen. Als het ding enkel met de telefoon bruikbaar is lijkt het me een beetje te dure investering...
Bestaat er zoiets wat echt een standaard is die je vanop verschillende android devices kan gebruiken alsook vanop pc's?
Heb je een task killer aanstaan?Anoniem: 403748 schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:40:
Het wordt nu wel heel erg vervelend om apps te zien worden " gekilled " wanneer je aan het browsen bent op websites met veel contents en daarnaast muziek aan het luisteren bent. Mijn muziek stopt hierdoor soms.
https://www.booksformanagers.nl
Die heeft de S3 standaard geïnstalleerd staan met de setting op "Aggressive" hèGuitarJJ schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:20:
Heb je een task killer aanstaan?
Ik had vanmorgen weer een systeem update, 55mb groot, met als enige opmerking Verbeterde Stabiliteit. Iemand anders die ook gehad? Merk je nog verschil?
www.youtube.com/DerOllie
Samsung Kies doet raar, steeds bij update van Kies zegt hij na 14 files dat er een netwerk probleem is.. Maar Kies zegt in ieder geval dat ik de nieuwste Firmware heb... Dus jij hebt een andere versie? Welke CSC heb je gezien ik PHN heb (Open Nederland).Cybpraetorian schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:50:
Ik had vanmorgen weer een systeem update, 55mb groot, met als enige opmerking Verbeterde Stabiliteit. Iemand anders die ook gehad? Merk je nog verschil?
Trouwens over de NU.nl App, die is gewoon waardeloos voor Android. Dat ligt niet bepaald aan Android maar de waardeloze HTML5 API die de App waarschijnlijk gebruikt. Tweakers App gebruikt ongeveer zelfde methode en die onthoud ook niet waar hij het laatst is gebleven terwijl die wel in mn geheugen blijft staan.
Maar mensen wat hebben jullie bij Instellingen > Ontwikkelaaropties staan bij oa. Achtergrondprocessen beperken en activiteiten niet bewaren? Want blijf vreemd vinden dat enkele alleen maar problemen hebben terwijl andere zoals mij nauwelijks last hebben van processen die gekilled worden. Zeker de MP3-speler of Radio gaat bij mij nooit zomaar weg, ik moet zelf vaak nog killen om ervan af te komen.
[ Voor 40% gewijzigd door V-rg op 18-09-2012 12:32 ]
Kun je dat nog veranderen?Brad Pitt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:25:
[...]
Die heeft de S3 standaard geïnstalleerd staan met de setting op "Aggressive" hè
Wikipedia: IronieAnoniem: 403748 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:35:
Kun je dat nog veranderen?
Haha inderdaad! Nee, dat kan je niet veranderen. De Task Killer in de S3 is vrij agressief en killed applicaties vrij vlot.
Niet iedereen heeft de kennis over alle opties van Android. Daarnaast is ironie lastig te constateren op het internet. Dit begint overigens wel een ergerlijke gebeuren te worden. Haalt meteen het ''fun'' gehalte naar beneden van een S3.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 18-09-2012 13:14 ]
Volgens mij gebruikt NU.nl niet de HTML5 API (zoals Facebook). Maar goed, dat weet ik niet zeker en dan daar dus verder ook niks van zeggen. Wel weet ik dat NU.nl gekilled wordt omdat je echt de app ziet reloaden (oa doordat het lang(er) duurt).linkkrw schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:24:
[...]
Trouwens over de NU.nl App, die is gewoon waardeloos voor Android. Dat ligt niet bepaald aan Android maar de waardeloze HTML5 API die de App waarschijnlijk gebruikt. Tweakers App gebruikt ongeveer zelfde methode en die onthoud ook niet waar hij het laatst is gebleven terwijl die wel in mn geheugen blijft staan.
Staat allemaal goed, op default en zoals het hoort. Beperking staat dus niet aan en activeiten worden worden bewaard.linkkrw schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:24:
Maar mensen wat hebben jullie bij Instellingen > Ontwikkelaaropties staan bij oa. Achtergrondprocessen beperken en activiteiten niet bewaren?
Dat vind ik raar want gister heb ik het nod gedemonstreerd aan mijn vriendin. NLRadio opgestart en vervolgens op home gedrukt. Daarna gewoon mijn telefoon actief gebruikt door de play store te browsen en apps te bekijken, door de browser op te starten (in mijn geval nu Dolphin) en engadget, gizmodo, tweakers, enz te browsen. Dit allemaal terwijl NLradio speelt. Vervolgens Waze opgestart en task switcher gebruikt om naar gizmodo te gaan.... En toen, weg NLradio (stopt met spelen). Ik denk dat het bij iedereen voorkomt, alleen de meeste mensen multi-tasken amper.linkkrw schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:24:
Want blijf vreemd vinden dat enkele alleen maar problemen hebben terwijl andere zoals mij nauwelijks last hebben van processen die gekilled worden. Zeker de MP3-speler of Radio gaat bij mij nooit zomaar weg, ik moet zelf vaak nog killen om ervan af te komen.
Ik heb sinds kort problemen met het opladen van mijn s3. Wanneer ik hem heel de nacht oplaad dan is er s'ochtends maar 5-10% bijgekomen. Eerst had ik dit alleen op mijn eigen kamer maar ondertussen heb ik hetzelfde probleem bij meerdere stopcontacten. Ik ga ervanuit dat mijn kabel kapot is. Zijn er meer mensen met dit probleem? En is er iets aan te doen? Ik heb hem pas 2 maanden.
Als je denkt dat je kabel kapot is, kun je toch even een andere kabel proberen ?Kereltje88 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:45:
Ik heb sinds kort problemen met het opladen van mijn s3. Wanneer ik hem heel de nacht oplaad dan is er s'ochtends maar 5-10% bijgekomen. Eerst had ik dit alleen op mijn eigen kamer maar ondertussen heb ik hetzelfde probleem bij meerdere stopcontacten. Ik ga ervanuit dat mijn kabel kapot is. Zijn er meer mensen met dit probleem? En is er iets aan te doen? Ik heb hem pas 2 maanden.

Ik denk ook niet dat veel mensen gaan surfen onder het navigeren
Even zonder gein, zoals gezegd kan ik je probleem reproduceren, maar in mijn "dagelijks" gebruik heb ik ook nergens last van. Op meerdere plekken wordt bevestigd dat de taskkiller iets te voortvarend te werk gaat, maar ik heb ook nog steeds mijn twijfels over de kwaliteit van de gebruikte apps.
Op een testtelefoon (SGS met CM9) waar ik zonder problemen Endomondo, Run.GPS en Poweramp uren tegelijk gebruik, geven NLRadio, Chrome en Waze problemen. Wel merk ik dat CM9 iets minder aggressief killt, maar de genoemde combo zorgt er ook onder CM9 (ICS) voor dat er apps worden afgesloten.
Ondertussen ga ik vrolijk door met testen onder JB, als ik wat nieuws te melden heb horen jullie het wel.
Op een testtelefoon (SGS met CM9) waar ik zonder problemen Endomondo, Run.GPS en Poweramp uren tegelijk gebruik, geven NLRadio, Chrome en Waze problemen. Wel merk ik dat CM9 iets minder aggressief killt, maar de genoemde combo zorgt er ook onder CM9 (ICS) voor dat er apps worden afgesloten.
Ondertussen ga ik vrolijk door met testen onder JB, als ik wat nieuws te melden heb horen jullie het wel.
kun je met KIES ook hele afspeellijsten uit bijv. itunes syncen? of is er een andere manier
Ik heb (nog) geen andere kabel tot mijn beschikking.RomanII schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:46:
[...]
Als je denkt dat je kabel kapot is, kun je toch even een andere kabel proberen ?
winamp kan dit toch?timmert26 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:55:
kun je met KIES ook hele afspeellijsten uit bijv. itunes syncen? of is er een andere manier
Gezocht op uitschakelen maar niet gevonden. Daarom deze vraag:
Ik vergeet mijn S3 wel eens te locken voordat ik hem in het hoesje en in mijn broekzak schuif met als gevolg dat in mijn broekzak de on/off knop iets te lang ingedrukt wordt en het toestel herstart. Is hier wat tegen te doen? Bijvoorbeeld de on/off knop niet direct te laten afsluiten als hij iets te lang wordt ingedrukt?
Of kan het ergens anders aan liggen dat hij zich herstart? Is er een manier om dit te controleren waarom hij herstart?
Ik vergeet mijn S3 wel eens te locken voordat ik hem in het hoesje en in mijn broekzak schuif met als gevolg dat in mijn broekzak de on/off knop iets te lang ingedrukt wordt en het toestel herstart. Is hier wat tegen te doen? Bijvoorbeeld de on/off knop niet direct te laten afsluiten als hij iets te lang wordt ingedrukt?
Of kan het ergens anders aan liggen dat hij zich herstart? Is er een manier om dit te controleren waarom hij herstart?
Niemand anders die merkt dat de batterij op sommige Wi-Fi netwerken veel sneller leegloopt dan op andere netwerken? Erg vervelend...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.